Saturday, October 27, 2012

VIDEO JELAS MAT SABU SOKONG SYIAH DI SYRIA !


video di atas telah dikirimkan oleh seorang pembaca blog kepada gap.

video berdurasi 2 minit 54 saat itu melaporkan kehadiran dan lawatan rasmi mat sabu selaku timbalan presiden pas terhadap menteri wakaf ( menteri agama) syria.

mengikut laporan berita itu, katanya mendakwa mat sabu MAHU TAHU situasi sebenar apa yang berlaku di syria.

PERSOALAN UTAMA ?

1) mat sabu jumpa menteri agama syria yang berfahaman syiah. sudah pasti berita yang disampaikan kepada mat sabu oleh menteri syiah itu akan lebih positif dalam menggambarkan situasi sebenar yang akan pro kepada syiah .

2) apa bodohnya mat sabu perlu berjumpa dengan menteri syiah syria untuk mendapatkan penjelasan, sedangkan di dalam internet terdapat puluhan youtube pembunuhan kejam tentera syria pimpinan syiah membunuh tanpa belas ikhsan umat islam sunah.

3) apakah mat sabu tak baca laporan human right watch mengenai pembunuhan skala besar-besaran yang dilakukan oleh tentera syria terhadap penduduk sunah ?

4) kedatangan mat sabu SECARA RASMI MENGADAP PEMIMPIN SYIAH DI SYRIA semakin melambangkan yang beliau ini memang penganut sesat syiah...

pertama mengapa di kala berlakukanya pergolakan di mesir di mana pemberontaknya adalah syiah, mat sabu tak buat kunjungan hormat kepada pemimpin mesir sebaliknya menyokong gerakan kebangkitan syiah di mesir ?

kedua mengapa mat sabu TAK PERGI MENGADAP PEMIMPIN SUNAH DI BAHRAIN sedangkan pada waktu itu penganut syiah sedang galak membuat huru hara menumbangkan kerajaan bahrain yang SAH ?

APA SUDAH JADI KEPADA PAS ?

KENAPA HARON TAIB YANG PERNAH BELASAH SYIAH DALAM KULIAHNYA SENYAP MEMBISU ?

HARON DIN KENAPA SENYAP ?
HADI...TAK PAYAH LAH...

jawap pas jawap !



26 comments:

Anonymous said...

TLG SEBAR Shuhaimi baba umum semalam filem Tanda Putera dibatal tayangan Nov 13. Ini kali kedua. Ini selepas timbalan menteri umum didewan rakyat tayangan tak dibatal dan anak muda matang dan terbuka utk trima. Sebab yg tak disebut kerana nak pilihanraya. Atas sebab sama filem namewee si penghina melayu dan kerjaan takpa. Penting sgt nak jaga hati cina yg tak mahu undi BN. Anih sekali sebuah filem yg blh naikkan rasa sayang rakyat pd arwah tun razak (dato najib dapat tempias) dan menjawab pembohongan buku kua kia soong dibatalkan atas desakan dap dan pujuk rayu gerakan pd menteri. Mana komitmen kerajaan yg mahu lebih byk filem sejarah dan patriotik dibikin? Mana komitmen kerajaan utk mengurangkan campurtangan politik dan teruka utk self censorship tapi filem ini kena lalui censorship board 2 kali (dan lulus) dan seblum itu, diedit bersama finas 4 kali, dihantar skrip terlebih dahulu ke menteri utk kelulusan seblum produksi dan market dan sensitivity test tlh dibuat kpd fokus group yg suarakan tiada masaalah melainkan seorang ahli dap? Ini semua kerana seorang menteri dendam dgn pengarah yg sampaikan suara persatuan atas perlantikan 2 wakil dari 1 sykt sama ke lembaga pengarah finas 2 tahun dulu. Takda disebut 2 lantikan itu kroni menteri dan pengerusi finas, tapi menteri dah ugut dgn terbuka. PM usah cakap nak galakan karya dan sektor kreatif jika usahawan yg keluar modal dianiayakan oleh menteri yg berdendam, pengerusi finas yg korup dan kp finas yg blh dicucuk hidung dan pentingkan tembolok sendiri dari perjuang pembangunan filem !!!! Program2 rtm dibolot oleh dato k dan ida rahayu, seorg bekas exco puteri umno melalui eurofine sdn bhd. Mana tidak artis2 pelakun2 yg tiada kerja lari terima gaji dari pas. Blkg ada lagi ada byk staf production fed-up dan protes dgn sokong pembangkang. Kita mintak mereka karya sambil bantu kita. Kita ajak mereka berjuang dan berkorban utk bina alif ba ta tapi periok nasi mereka kita kacau. Kerja mereka kita susahkan. Salah siapa kalau bukan ketamakan. kejahatan, dan kebingaian pemimpin? Pengarah patriotik mahu berjuang dirugikan pasal pemimpin tak ada telo. At least, kerajaan patut beri compensation. Sukalah pak menteri dpt ranap kewangan pengarah yg berjaya kerana tak mahu cium kakinya. Jika berterusan, bankrup semua pengarah dan karyawan. Mampus bn dgn menteri mcm gini ada dlm kabinet.

Anonymous said...

.

Kena banyak minum air kosong untuk kekalkan kesihatan yang baik .

.

Anonymous said...

Aku marah betul Tanda Putera postponed lagi..!! Apa nak jadi FINAS? Namawee BABI boleh lepas..

Anonymous said...

Harap2 lepas nih Babiwee buatla filem yg mnghina pemimpin Malaysia banyak2 sbb KERAJAAN SKRG MANA BERANI AMEK TINDAKAN......

kalo pasal Matt Sabur*t lak...INGAT SABUr*t INGAT BABI.....sbb dia lebih rela makan BABI dgn LGEnd dari makan ayam dgn DSN...

Kalo dah sgp makan BABI...kebas bini org...maksiat dgn bini org...syiah apa la sgt....

ALMAKLUM PENGANUT PAS KAN AHLI SORGA....

mohd. natar said...

... Siapa yang berani menyangah seorang Timbalan Presiden?.

Tambahan pula Timbalan Presiden itu bodoh dan berkepala batu.

Silap silap jawatan yang dipegang dalam parti akan hilang.

Bukankah didalam PAS penuh dengan hipokrasi dan kepura-puraan?.

Semua orang tahu...Yang jujur dan ikhlas cuma seorang sahaja.

Itu pun telah ditendang keluar dari PAS.

Yang tinggal cuma si bebal dan si bahlul sahaja.

Lihat sahaja Mursyidul Amnya. Bangang dan bodoh. Tak reti memerintah negeri tapi masih lagi mahu menjadi Menteri Besar sampai mampus.

Lihat sahaja Presidennya. Setelah menyuruh orang bermati syahid tapi akhirnya kata didalam alQuran tiada negara Islam. Apa ni?.

Semuanya tidak betul. Semuanya berminat dan berperanan memecahbelahkan kaum sebangsa dan seagama.

Semoga Allah pupuskan mereka semua...

Anonymous said...

Syiah dah lama meresap pas!diaorang nie pandai sorok tangan padahal buat kerja rosak agama!syiah tak pernah akui nabi muhammad!sapa sokong syiah dia sesat dan menyesatkan!dia bukan pengikut nabi muhammad!tunggu apa lagi!tolak pas!tolak syiah!pas syiah pas sesat!

Anonymous said...

bila politikkan agama... bermusuhan la sunah dengn syiah.. pastu assobiyah la.. wahabi la... pengikut kerajaan langit la...

Anonymous said...

MAT SABU MUKA BAU PUKI MAH PUJAAN PENCACAI PAS

Anonymous said...

Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm

PAS dah lari dari perjuangan asal....
Prof Shahnon Ahmad mantan ahli parlimen PAS!
Mingguan Malaysia: 14.10.2012

ANWAR Ibrahim peliwat-Kata Karpal Singh di Parlimen
22 Oktober 1997-
Anwar Aljuburi_Kata Mat Sabu
Taman Melawati
-Rujukan dari Zulkifli Nordin (Bekas Peguambela Anwar)

Anonymous said...

"""""Penting sgt nak jaga hati cina yg tak mahu undi BN.""""
October 27, 2012 8:36 PM
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
BETUL KATA KAU,
KERUSI PARLIMEN MALAYSIA =222 BUAH
MAJORITI MELAYU/BUMI=176 BUAH
MAJORITI CINA=46 BUAH
MAJORITI MUDAH=112 BUAH
melayu berpecah kerana PAS dan PKR jadi apa yang perlu melayu buat?

Anonymous said...

Anon 5.02 am ko reti ke syiah tue apa?nie hal agama tak tau apa tue syiah wahabi belajar banyak2 sebelum beri komen. Baca sejarah syiah dan pegangan utama syiah!kenapa sesat?banyak2 belajar ye.

Kelab Puteri UMNO Mahu Lingkupkan UMNO said...


Janji Ditepati - Pemuda Dan Puteri UMNO 'Budak Tolol' Dan 'Sampah Parti'......... Pemimpin2 UMNO

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Tapi yang terpenting... Pemuda dan Puteri UMNO yang kononnya barisan pelapis kepada UMNO tetap BODOH... Tetap TOLOL.. Itu yang pasti..

Disebabkan KEBULUR sangat nak berjuang untuk UMNO, Pemuda dan Puteri UMNO sanggup menipu dan memperbodohkan diri sendiri untuk sama2 menipu dan memperbodohkan orang2 tua kat kampung, saudara dan adik2 mereka... Jika Pemuda dan Puteri UMNO tidak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMBU saja?



Jika Pemuda dan Puteri UMNO memilih untuk jadi LEMBU,...... Ahli2 UMNO yang sedang aktif atau hanya menjadi pemerhati di laman2 blog ini tetap akan membuat undi protes pada PRU akan datang... Walau apa jua alasannya, mereka tetap akan mengundi Pakatan Rakyat tanpa perlu berdolak dalik... Ini telah dibuktikan oleh Pemimpin2 UMNO sendiri perkara itu akan terjadi... Sabotaj calon UMNO secara total untuk kuburkan parti itu..


~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

~ BUKTI 5 ~

~ BUKTI 6 ~






(( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

Anonymous said...

Pemimpin Umno biasa la mcm tu..keparat bangsat akan di beri kelonggaran dan pejuang kebenaran akan di tong sampahkan..entahlah bila menteri2 umno dan ketua2 bahagian nk sedar diri..

Anonymous said...

byk minum air kosong...

air gas korangkan...


aircon korang kan

joging buat kerja riadah amalkan

mari kita kaji apa ada pada :

pas= jentera keldai super tonggang
dap= kovanis cina super babi (tp xnak balik negeri china)
pkr= pakar kelentong dan buat huru hara..1mesia

utk blend benda ni pakar kelentong super kelentong kena jadikan

1.pas super bangang supaya dap nampak ada peluang. apa pas buat mesti tak boleh islam lg..tp super liberal

2.kena buat dap super kuasa boleh jadi singpura kedua..mari cina undi dappp!


Anonymous said...

Kelab Puteri UMNO Mahu Lingkupkan UMNO adalah kumpulan samseng negara, petualang jahanam, pembelut musibat dan sial punya orang, makan vavi, anak gamp***!!!

Anonymous said...


Anon October 27, 2012 8:45PM,
Kena banyak minum air kosong untuk kekalkan kesihatan yang baik .

Kena banyak minum kencing bapak engkau, peras sajalah konek bapak engkau untuk minum air kencing kosong bapak engkau sehingga jadi otak kau sangat bebal.

Anonymous said...

Mat Sabu tak layak menjadi pemimpin.
Muka macam clown monster the incredible hulk, a meatloaf face.
Muka Mat Sabu tak layak menjadi orang pemimpin negara, terlalu bangang akal Mat Sabu, asyik berhadapan dengan ketua syiah.
Mat Sabu tak bergeliga untuk memajukan ekonomi negara, kerana otaknya hanya memborakkan rakyat yang dia mampu berjumpa dengan ketua syiah.
Zaman abad ke 21 ini rakyat tak memerlukan kepemimpinan Mat Sabu yang akal tumpul, yang tiada berupa sebagai seorang charismatic.

Dari mana Mat Sabu dapat wang beribu-ribu ringgit untuk pergi ke Syria atau ke Mesir? Bukankah memakan wang rakyat Kelantan?
Rakyat Kelantan mesti bangun menyoal salah gunakan wang rakyat negeri Kelantan kerana menampung kos lawatannya.
Ini perbuatan rasuah Mat Sabu!!!

Anonymous said...

Langau hijau dan peng ikut Mata satu daj al ......

Anonymous said...

blog yg penoh caci maki ini hanya sesuai untuk org 2 yg mentaliti rendah..dosa2 jer memaki hamun..

ksian2 nanti muflis diakhirat kerana bnyk dosa maki hamun org.

buat lah cam ner pun..rakyat dah cerdik..hanya org2 yng tak cerdik jer masih guna maki hamun tu

Anonymous said...

Salam rakan2 GAP,

Di sini saya ingin memberi pandangan. Saya kira kita harus menjadi lebih selektif & bertanggungjawab terhadap sebarang topik yg kita angkat untuk dikomen balas oleh pengunjung blog ini. Kita semua sedia maklum blog ini bukan sahaja d layari oleh penyokong GAP tapi oleh org2 PR yg suka nak amik tahu.

BAgi topik akan dtg cuba rujuk dahulu dgn org yg punya pengalaman & pengetahuan dalam bidang2 tertentu. Supaya kita tak ditertawakan oleh org d luar sana. cth topik mat sabu sokong syiah, so? isu d syiria perlu d lihat dr sudut real politik & perspektif transperant' & bukan membawa fahaman sempit utk menghentam org lain dgn hujah rapuh kita, sebab tu org yg bagi komen d sini semua emosional jauh sekali rasional & membina.

Jangan terlalu terpengaruh dgn you tube, cnn ape lagi tv3 & utusan. Mengira bilangan mayat d sunni d syiria bukan bermaksud tanda aras kekejaman barshar, bukan syiah nak bunuh sunni atau mcm2 teori kita dgr. Selama ni pun kita tgk sunni (arab saudi) juga yg menyokong US & NATO membunuh majaroti sunni d Iraq atau mana2 negara. sebab iti isu ini jgn dilohat dr sudut sempit antara mazhab kerana inilah yg dijaja oleh US & sekutunya. Saya setuju dgn GAP, yg betul kita sokong, yg tidak betul kita sanggah. sy baca banyak blog & portal & saya temukan ini: Mungkin kita boleh rujuk.

Salam 1Malaysia semua.

http://m.malaysiakini.com/columns/204593

Anonymous said...

Lidah itu cermin hati....berfikir sejenak sebelom berkata kata...

Anonymous said...

11:49

Ceramah Mat Sabu yng banyak mengunakan bahasa cacimaki tak mahu komen ker...?

Anonymous said...

10:10

Didalam mahkamah di p.pinang bila mat sabu di tanya ada komunis perjuang kemrdekaan
Mat Sabu pemakan babi ini hanya jawab tak tahu..bila di tanya lagi oleh peguam dia jab tak ingat.

Rasanya pemakan babi ni memang cepat lupa!
Mat Sabu Tmbalan Presiden PAS !Didalam ceramah makihamun dia kepada orng umno tak pernah pulak dia lupa dan tak ingat!

Anonymous said...

apa yang caci makinya?
aku tengok anjing pr je yg caci maki dalam blog ni...

mat sabu sokong syiah

cuba jelaskan kat mana caci maki?

a-mat
b-sabu
c-sokong
d-syiah

oooo rupanya mgkin geng pas ingat bila ckp syiah = caci maki.....

toksah jadi sarkis la pencacai pr.korang yang caci maki orang bole plak.bila kena tang lubang hidung pemimpin sendiri mula la kluar ayat holier konon tak elok kata kat orang


Anonymous said...

Kuasa tngah ade pn boleh bahcul..apa lg klu dh xde kuasa..bungkus jelh pemimpin yg bahcul ni,..hati melayu sape nk jaga..

Anonymous said...

Kenapa ramai yang mencarut ni?