Tuesday, October 23, 2012

FATHUL BARI PERINGAT SOI LEK ! GAP SOKONG 1000 % !


isu hudud.
bila dap permain hudud pas senyap seribu bahasa.

namun bila chua soi lek perlekeh hudud, fathul bari tegur dalam skala hujahan bentesan berkualiti.

gap sokong fathul bari. 

ini urusan agama untuk umat islam.
soi lek jangan pandai pandai masuk campur.
lu salah kami balun.
lu betul kami sokong.

itulah kelebihan yang ada pada pemimpin umno dan blogers pro umno.
mulut kami takkan terkatup bila islam dicela.

TAK SAMPAI SEMINGGU KENYATAAN SOI LEK KELUARKAN.
FATHUL BARI TERUS BENTES DAN SERGAH !

pas... bertahun dap perlekeh hudud, namun pas senyap kematu mulut membisu !

itulah beza umno dan pas !

138 comments:

Detmat said...

Rakyat kena pastikan mana kaca mana permata

Anonymous said...

Ulama hamPAS pulak mane berani nak sound Karpal Singh, nanti kene marah sama Pork Nick....

Anonymous said...

Kt mana ada juai keychain pork nick ea?

Anonymous said...

..........'kerana menjual agama utk ditukar dgn dunia yg rendah nilainya di sisi Allah' (riwayat muslim)

Anonymous said...

hahahaha....
lu tau sbb apa?
sbb Ustaz fathul nie ada ilmu mengenai Islam, ada kepakaran mengenai Al-Quran dan Sunnah sbb lama dah dok belajar...tue sbb dia tau apa yg dia cakap...

kalao org tua dalam parti ajaran sesat tu, dia apa tau.. setiap kali dia bukak mulut asik kuar fatwa2 bodo lagi bahalol..yg x bleh blah org tua tu siap ckp Allah pun mencarut, apa punya bodo manusia dia tue, mengalahkan org yahudi bila nk halalkan cara dia...

tue sbb parti ajaran sesat nie semuanya bodo2 belako...
semua dok sebok nak masuk sorga yg dimiliki neek najiees, diorg dh x kesah psl Islam, diorg cuma tau psl isle neek najiees..syaitan bisu bak kt Ustaz Nasha utk penganut parti ajaran sesat..

Anonymous said...

sokong fathul bari lawan seat dengan TGNA..

ada berani kah ustaz bodoh umno nie..

Anonymous said...

xpyh suruh fathul bari lwn nik ajis...suh nik ajis lwn najib dik pekan kita tgk.kikiki

Anonymous said...

Kesimpulan dari debat UFB dengan Nasarudin Tantawi baru2 ini boleh dirumuskan ilmu UFB memang terbukti. UFB tidak memberi pandangan sewenang2nya tanpa merujuk pendapat dan pandangan ulamak2 muktabar.

Jika dibandingkn dgn N.Ajis yng mengatakn Allah mencarut,boleh menerima pertolongan syaitan dan mengundi PAS masuk syurga ternyata ilmu UFB lebih relevan dan ilmiah.

Untuk penyokong n.Ajis jangan terperasan hanya mereka sahaja yng islam dan akan ke syurga!

Anonymous said...

Anon 8:59

Mungkin ilmu kamu lebih hebat dan mulia dari UFB?Walaupun UFB terbukti merujuk kepada hadis dan nas yng di pegang semua pengikut as sunnah waljamaah tapi kamu tetap mengatakan UFB ustad umno bodoh!
Mungkin kamu tidak sedar secara tidak langsung kamu juga menghina rujukan UFB..hadis yng diriwayatkan dari sabda Rasullullah s.a.w serta nas dari ayat al quran!
Saya mendoakan semoga kamu di rahmati Allah swt.

expas

Anonymous said...

UFB rujuk nas2 al quran dan kitab2 soheh..jom undi umno kerana fathul bari bukan najib n mak cik rosmah..selamat tinggal PKR!

Anonymous said...

PAS mana ada telur...telur dia org semua simpan dalam serban.

Hanya digunakan bila rasa nak berjimak dan berbini lebih...itu sahaja kegunaan telur puak2 PAS.

Jangan cakap banyak ler...semua ahli PAS hidup utk politik bangang mereka sahaja. Hakikatnya apa yg mereka cuba perjuangkan tidak jelas dan tidak ada arah tujuan. Ibarat berada diatas jalan yg tiada penyudahnya.

Boleh dikatakan mereka hanya sebagai hiasan bagi satu2 makanan
supaya nampak cantik, tetapi rasa tawar hambar...itulah PAS.

Ayam berkokok lantang, ekor penuh dgn najis...huhuhuhu.

Nak tegur Karpal????...korang tahu atau tidak..sebenarnya Karpal adalah ULAMA Muktabar besar puak PAS..Nik Ajis jatuh No.2...

hangkedee said...

Kapal sinki ularmak Hampas tapi sayang dia tak pakai serban tapi terban op.Bangali murtad.no terban.

Anonymous said...

Untuk melaksana hudud di negara ini mesti bermula dengan umno dan pas bersatu...

bila umat islam bersatu, undi islam akan jadi majoriti yg.mungkin lebih 2/3 untuk laksana hudud tanpa peduli bantahan bukan melayu.

tapi, adakah dalam era wally ajis ni kita akan melihat pas dan umno bersatu?

dia selalu kata 'ulama adalah pewaris nabi' tetapi dia tak habiskan ayat tu dengan menyatakan pewaris nabi itu mesti berakhalak islam dan seperti Rasullullah..Adakah Nabi kita ajar jangan bersatu? Tidak bukan? maka ajaran apa yg.dibawa wally ajis nih yg.terbaru menghina nabi dengan berkata nabi sewaktu lahir dulu sama dengan mamat mamat kampung yg.lain?

gen2felda

Melayu Perak said...

KEWAJIPAN UMAT TERHADAP PEMERINTAH

Menurut Abu Yaala; "Apabila pemerintah telah melaksanakan tanggung jawabnya terhadap umat, maka wajiblah ke atas umat terhadap pemerintah dua perkara; taat dan menolong pemerintah dalam melaksanakan tanggungjawabnya.

Dalil-dalil dari Al-Quran dan Hadis yang menunjukkan wajib taat kepada pemerintah adalah seperti berikut:

Firman Allah dalam Surah An-Nisa ayat 59:

"Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amin" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu".

"Sesiapa yang taat kepada Ku, beerti ia taat kepada Allah, sesiapa yang derhaka kepadaKu bermakna dia derhaka kepada Allah; sesiapa yang taat kepada pemerintah bermakna ia taat kepadaKu, dan sesiapa yang derhaka kepada pemerintah bermakna ia derhaka kepadaKu." (Riwayat Bukhari, Muslim, Abu Daud, An-Nasa'i dan Ibnu Majah).

Wajib ke atas setiap Muslim patuh dan taat kepada pemerintah samada ia suka atau tidak, selama mana ia tidak diperintah melakukan maksiat; sekiranya ia diperintah melakukan maksiat, maka janganlah patuh dan taat."

"Kamu akan diperintah olek pemerintah-pemerintah selepas aku; yang baik akan memerintah kamu dengan kebaiknannya dan yang tidak baik akan memerintah kamu dengan keburukannya, maka hendaklah kamu dengar dan taat kepada mereka pada setiap perintah yang sesuai dengan kebenaran; sekiranya mereka melakukan kebaikan, maka kebaikan itu bagi kamu dan bagi mereka; tetapi sekiranya mereka melakukan kejahatan, maka kamu akan beroleh kebaikan, tetapi mereka akan menerima akibat kejahatan yang mereka lakukan." (Hadis ini disebut oleh AI-Mawardi dalam kitabnya Al-Ahkam al-Sultaniah dari riwayat Abu Hurairah).

"Sesiapa yang menarik kesetiaannya kepada pemerintah, ia menemui Allah tanpa sebarang hujah, sesiapa yang mati tanpa kesetiaan kepada pemerintah, mati ia seperti dalam jahiliah (maksiat)". (Riwayat Muslim)

"Taatilah kepada pemerintah kamu bagaimanapun keadaannya sekiranya mereka memerintahkan kamu dengan perintah yang sesuai dengan ajaranKu, maka mereka akan diberi pahala dan kamu juga akan diberi pahala kerana mentaati mereka; sekiranya mereka memerintah kamu dengan perintah yang tidak sesuai dengan ajaranKu, maka dosanya ditanggung oleh mereka dan kamu terselamat dari dosa." (Riwayat Al-Tabari)

"Sekiranya kamu berada di bawah pemerintah-pemerintah yang menyuruhkan kamu mendirikan sembahyang, menunaikan zakat dan berjihad, maka haramlah ke atas kamu mencaci mereka dan halallah bagi kami mengikut mereka". (Riwayat Al-Tabrani)

Inilah nas-nas Al-Quran dan Hadis yang mewajibkan umat yang mentaati pemerintah Islam (Waliyullah Amri). Abu Hurairah mentafsirkan perkataan ulil amri dalam ayat 59 Surah An-Nisa' di atas sebagai 'golongan pemerintah' (Tafsir Al-Tabari).

Prinsip ketaatan kepada pemerintahan ini sangat penting dalam Islam, kerana kehidupan umat serta peraturan-peraturan yang dibawa oleh Islam "tidak akan dapat ditegakkan tanpa wujudnya pemerintah yang ditaati" (Imam al-Ghazali, al-Iqtisad dan Fi al-I'tiqad). Kerana itu mentaati ketua negara adalah "sebahagian dari asas-asas utama bagi syariat Islam yang suci dan benar ini" (al-Absyihi al-Mustatraf).

Bertolak dari prinsip ini jugalah, maka perbuatan mencabar pemerintah yang sah sehingga membawa kepada perpecahan masyarakat yang boleh memecahkan perpaduan dan melemahkan umat, adalah merupakan kesalahan yang dipandang berat oleh agama, seperti yang tersebut dalam sebuah hadis:

"Sesiapa yang datang kepada kamu pada hal kamu semua bersatu di bawah seorang pemerintah, ia ingin penderhakaan dan memecah perpaduan kamu, maka hendaklah ia dibunuh." (Riwayat Abu Muslim, Abu Daud, dan An-Nasa'I)

Melayu Perak said...

Rakyat wajib taat kepada pemerintah


Adalah tidak benar kalau kita katakan hanya pemerintah sahaja yang mempunyai tanggung jawab yang wajib di laksanakan kepada rakyat.Sebenarnya rakyat pun ada tanggungjawabnya terhadap pemerintah.Sebagaimana rakyat berhak mendapat keadilan dari pemerintah, pemerintah juga berhak mendapat keadilan dari rakyatnya.

Islam mempunyai peraturan peraturan yang begitu lengkap tentang tanggungjawab pemerintah dan juga tanggung jawab rakyat.Kalau kedua dua pemerintah dan rakyat menunaikan tanggung jawab masing masing dengan baik maka aman dan sejahtera lah sesebuah Negara itu.Ini telah terbukti melalui pemerintahan Rasulullah SAW, Khulafa ur Rasyidin dengan kerjasama salafusoleh pada zaman kegemilangan Islam lebih kurang 1400 tahun yang lalu.Walau pun ia hanya tinggal sejarah tetapi sekiranya kaedah yang diguna pakai mereka di aplikasikan dalam pemerintahan pada hari ini tentu hasil yang sama akan diperolehi.Kaedah yang di reka oleh barat melalui ideologi ideologi yang di anuti oleh umat Islam hari ini masih gagal mencipta kebaikan dan kejayaan yang sama saperti yang terpahat dalam sejarah Islam.Ia itu untuk memperolehi keamanan, kasih sayang dua hala pemerintah/rakyat,perpaduan, keharmonian,kesejahteraan ,kekuatan dan lain lain.

Kunci untuk mencapai kejayaan saperti itu ialah umat Islam mesti kuat berpegang dengan ajaran agama yang menjaminkan bukan sahaja kejayaan di dunia bahkan kejayaan di akhirat juga. ( ideologi ideologi ciptaan manusia yang tidak bertentangan dengan akidah Islam di hanya digunakan sebagai alat bukan matlamat).

Al Imam An Nawawi dalam Kitab Riyadhus Shalihin menyebut rakyat wajib taat kepada pemerintah dan negara.Rakyat yang cuai dan tidak bertanggunjawab adalah berdosa di sisi Allah dan pemerintah.Allah telah menjelaskan dalam Al Quran tentang tanggungjawab ini melalui firmannya yang bermaksud : ““Hai sekalian orang yang beriman, taatlah engkau semua kepada Allah dan taat pulalah kepada Rasulullah, juga kepada orang-orang yang memegang pemerintahan dari kalanganmu sendiri.” (an-Nisa’: 59).Ini lah tugas rakyat yang paling asas saperti yang di firmankan Allah melalui ayat ini.

Kombinasi antara pemerintah dan rakyat yang baik dan taat akan mencetuskan kebaikan yang merata dalam sesebuah masyarakat yang akan dinikmati oleh semua pihak.Jika sebaliknnya kebaikan ini hanya akan tinggal angan angan kosong sahaja.

Di sini di bentangkan beberapa hadis mengenai perintah taat kepada pemerintah saperti yang di bentangkan oleh Imam Nawawi dalam Riyadhus Shalihin:

Dari Ibnu Umar r.a. pula, katanya: “Saya mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda:

Barangsiapa yang melepaskan tangan ketaatan – yakni keluar dari ketaatan terhadap penguasa pemerintah, maka orang itu akan menemui Allah pada hari kiamat, sedang ia tidak mempunyai hujah -alasan lagi untuk membela diri dari kesalahannya itu. Adapun yang meninggal dunia sedang di lehernya tidak ada pembai’atan – untuk mentaati pada pemerintahan yang benar, maka matilah ia dalam keadaan mati jahiliyah.” (Riwayat Muslim – Riyadhus Shalihin)

Melayu Perak said...

Dalam riwayat Imam Muslim yang lain disebutkan: “Dan barangsiapa yang mati dan ia menjadi orang yang memecah belah persatuan ummat – kaum Muslimin, maka sesungguhnya ia mati dalam keadaan mati jahiliyah.”

Dari Anas r.a., katanya: “Rasulullah s.a.w. bersabda: “Dengarlah olehmu semua dengan patuh dan taatlah pula, sekalipun yang digunakan – yakni yang diangkat sebagai pemegang pemerintahan – atasmu semua itu seorang hamba sahaya keturunan Habsyi – orang berkulit hitam,yang di kepalanya itu seolah-olah ada bintik-bintik hitam kecil-kecil.” (Riwayat Bukhari – Riyadaus Shalihin)

Dari Abu Hurairah r.a., katanya: “Rasulullah s.a.w. bersabda:

“Wajiblah atasmu itu mendengar dengan patuh serta mentaati baik engkau dalam keadaan sukar ataupun lapang, juga baik engkau dalam keadaan rela menerima perintah itu ataupun dalam keadaan membencinya dan juga dalam hal yang mengalahkan kepentingan dirimu sendiri.” (Riwayat Muslim – Riyadhus Shalihin)

Dari Abu Hunaidah yaitu Wail bin Hujr r.a., katanya: “Salamah bin Yazid al-Ju’fi bertanya kepada Rasulullah s.a.w., lalu ia berkata: “Ya Nabiullah, bagaimanakah pendapat Tuan, jikalau kita semua diperintah oleh beberapa orang penguasa, mereka selalu meminta hak mereka dan menghalang-halangi apa yang menjadi hak kita. Apakah yang Tuan perintahkan itu terjadi?” Beliau s.a.w. memalingkan diri dari pertanyaan itu – seolah-olah tidak mendengarnya. Kemudian Salamah bertanya sekali lagi, kemudian Rasulullah s.a.w. bersabda: “Dengarlah olehmu semua – apa yang diperintahkan – dan taatilah, sebab hanyasanya atas tanggungan mereka sendirilah apa-apa yang dibebankan pada mereka – yakni bahwa mereka berdosa jikalau mereka menghalang-halangi hak orang-orang yang di bawah kekuasaannya – dan atas tanggunganmu sendiri pulalah apa yang dibebankan padamu semua – yakni engkau semua juga berdosa jikalau tidak mentaati pimpinan orang yang sudah sah dibai’at.” (Riwayat Muslim – Riyadhus Shalihin)

Dari Abu Bakrah r.a., katanya: “Saya mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda:

“Barangsiapa yang merendahkan seseorang sultan – penguasa negara, maka ia akan direndahkan oleh Allah.”

Diriwayatkan oleh Imam Termidzi dan ia mengatakan bahwa ini adalah Hadis hasan (Riyadhaus Shalihin)

Rasa kasih mengasih antara rakyat dan pemerintah mesti dicetuskan dan di tanam betul betul kerana dari kasih sayang baru datang taat.

Perintah taat kepada pemerintah adalah bukan datang dari pemerintah tetapi datangnya dari Allah berdasarkan ayat An Nisa tadi.Maka kalau rakyat menderhaka dengan pemerintah ertinya mereka menderhaka dengan Allah.Kalau pemerintah tidak hukum pun Allah pasti akan menghukum di akhirat kelak.

Anonymous said...

Apa yang kita sedia maklum adalah bahawa rakan paling karib UMNO BARU adalah Dato Chua Soi Lek! Kah!Kah! Kah!
UMNO sudah tidak releven lagi, kesian!

ex umno said...

ufb yang bodoh bukan kerana ilmunya,

tapi kerana memilih UMNO yang jelas2 memainkan sentimen agama dan kaum bagi terus berkuasa..

x kan kemana ustaz2 yang join umno..

Anonymous said...

Anonymous said...
Apa yang kita sedia maklum adalah bahawa rakan paling karib UMNO BARU adalah Dato Chua Soi Lek! Kah!Kah! Kah!
UMNO sudah tidak releven lagi, kesian!

October 23, 2012 10:08 PM

------------------------------------

Chua soi Lek rakan karib UMNO, Karpal Singh pulak rakan setidor N.Ajis... siap di dada Karpal sudah ade BULAN... bulan gerhana ke??? Hudud alagaPAS pun kene rejek je....

Siapa tu hamPAS??? Duduk celah ketiak Karpal je bile kena sergah, langsung takde guna punye parti.....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

memilih umno sama seperti menyokong Abdullah bin Ubai

Anonymous said...

Anonymous said...
memilih umno sama seperti menyokong Abdullah bin Ubai

October 23, 2012 10:23 PM

------------------------------------

Ade dalam kitab hamPAS ke??? Kah kah kah kah kah....

Anonymous said...

x perlu kitab, sejarah dah menjelaskannya

Anonymous said...

"DAP dan syaitan tu sama je"
- Pork Nick Ajis

Patut la PAS suka berkawan dengan DAP, rupe-rupenya DAP tu syaitan juge.

Anonymous said...

Anonymous said...
"DAP dan syaitan tu sama je"
- Pork Nick Ajis

Patut la PAS suka berkawan dengan DAP, rupe-rupenya DAP tu syaitan juge.

October 23, 2012 10:29 PM

------------------------------------

Yang ni confirm ada dalam kitab hamPAS, sejarah dah menjelaskannya jugak....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

55 tahun bagi peluang, cara abdullah ubai jugak yang di pilihnya..

kesian melayu bangang umngok..

tersilap pilih wadah perjuangan

Anonymous said...

antara2 ciri abdullahubai,

x boleh menjelaskan apa itu najis mughalazah..

Anonymous said...

cili kasik taruk

autakari

Anonymous said...

Jangan risau.

dekat2 nak pru ni isu menghina Islam ni akan dimainkan chua soi lek pasai dia tahu melayu bangang umno punye pendirian..

melayu bangang umno hanya akan bengang kalau csl hina melayu, itulah kelemahan melayu2 dalam umno ni..

sebab depa terlebih melayu dari islamnya..

maklumlah penganut keturunan..

Anonymous said...

Àku cadangkan PR gunakan lambang KOTE BENGKOK Anua Ibrahim utk PRU 13 ni.. Ada sokongan tak?

ex umno said...

apa kapasiti UFB nak menasihat soi lek..

sepatutnya najib sebagai presiden umno yang patut menegur pemimpin idola melayu bangang umno ini..

ufb bukan dipilih rakyat. tetapi pemimpin umno yang dipilih rakyat yang harus kehadapan menegur csl..

ex umno said...

Anwar: Mana Maruah Najib Bila Soi Lek Serang Islam?
KETUA pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mencabar perdana menteri supaya menyatakan pendirian terhadap dakwaan MCA bahawa hukum hudud yang dianjurkan PAS akan menggalakkan orang Islam untuk merogol wanita bukan Islam.

Menurut Anwar, Datuk Seri Najib Razak tergamak menghadiri pembukaan mesyuarat agung tahunan MCA hujung minggu lalu tetapi hanya membungkam apabila kenyataan timbalan pengerusi sayap wanita parti itu disokong presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek.

“Presiden MCA boleh berucap menyerang Islam begitu biadap sekali dan dia boleh duduk senyum.

“Kemudian bila berucap tak tegur pun.

ex umno said...

Demonstrasi besar2 besaran akan dianjurkan anti chua soul leak akan diadakan,,

harap penyokong umno juga turut serta bersama pas bagi tujuan ini..

jangan harapkan ufb jer yang bersuara..x kan 3 juta ahli yang lain hanya duduk saja,,,

Anonymous said...

(Harakah) - Former MCA vice-president Chua Jui Meng has dismissed the argument that Islam should not have any role in the country's political system, and cited how Turkey’s blend of Islam and democracy have yielded positive results for the European nation.

“The brave Turkish people went for change with [Turkish prime minister] Tayyip Erdogan in 2003 and today, about 10 years after, Turkey registered a 300% economic growth.

“Turkey even settled its remaining EUR1 billion debt with the International Monetary Fund last April,” Chua, who is also chairman of Johor PKR, told a ceramah on Saturday.

According to Chua, Islam and democracy could co-exist to help steer a nation towards positive socio-economic progress.

He also rubbished BN leaders' claims that Pakatan Rakyat's proposals for free education and other welfare-oriented policies would bankrupt the nation, and again pointed out the reforms impelemented by the Turkish Islamist party.

“Tayyip went on to implement numerous people-centric reforms, including free education for all in his country. Now, this is a country without oil and gas. Did it go bankrupt?" he asked.

“And the Barisan Nasional-UMNO federal government was quick to say Malaysia will go bankrupt under Pakatan Rakyat’s free education policy should it get the mandate from the people to govern.


statement dari seorang kafir yang menyokong PR

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Pemuda PAS menganjurkan himpunan aman dan serahan memorandum bagi membantah kebiadapan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek terhadap Islam pada hari Rabu, esok.

Ketuanya, Nasrudin Hassan berkata, ia akan diadakan jam 2.30 petang di hadapan Wisma MCA, Jalan Ampang, Kuala Lumput.

Himpunan ini diadakan ekoran kebiadaban Dr Chua Soi Lek yang menyerang Islam habis-habisan dan secara berterusan.

Terbaru, Chua berkata, negara yang melaksanakan hudud adalah negara yang paling tinggi gejala rasuahnya.

Ekoran itu, pelbagai pertubuhan khasnya PAS telah membantah kenyataan ini kerana ia bukan lagi menyerang PAS atau DAP yang menjadi musuh politiknya, tetapi menyerang Islam selaku agama rasmi negara ini.

Turut membuat bantahan terhadap kenyataan Chua adalah Abim, Ikram dan pelbagai pertubuhan Islam lagi.

Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu dalam kenyataannya berkata, selama ini pemimpin Umno yang paling banyak menghina Islam.

"Kerja jahat itulah yang kini disambung oleh Chua sekarang dengan restu Umno yang sengaja berdiam diri dengan perbuatan Presiden MCA itu menghina Islam," katanya.

Mohamad bagaimanapun menolak dengan tegas untuk menghina agama Chua.

"Kita tidak akan hina agama Presiden MCA itu seperti dia menghina agama kita kerana perbuatan itu dilarang di dalam al-Quran.

"Kita adalah manusia yang bertamaddun yang tidak akan melakukan kejahatan seperti yang dilakukan oleh Chua," tegas beliau.

Anonymous said...

alah apa nak heran ngan statement csl..

dulu mahathir pun pernah cakap zaman nabi xde gillete..

dah tentu csl belajar dari gurunya...

Anonymous said...

balun saje tapi takut nk laksana buat ape.takut nanti jadi nanti seperti kate nabi "dekat neraka nanti ade golongan yang perutnya terburai"..

apa golongan itu?golongan itu ialah golongan yang bercakap tapi dalam yang same die tidak buat dan laksana.

mmg susah nk laksana hudud..tapi hukum hudud wajib laksanakan.

siapa yang kena laksanakan?..PEMERINTAH.

rakyat yang tidak berdosa ialah rakyat yang menyokong hudud dilaksanakan...rakyat yang berdosa pula ialah rakyat yang menentang hudud dan menyokong pemerintah yang tidak mahu laksanakan

yang perlu salahkan ialah umat islam itu sendiri

jadi tidak perlu menyalahkan 100% pada kafir sebab dia itu kafir.mmg dh tau dia masuk neraka...tapi sekurangnye neraka untuk dorg bukan paling bawah sekali.

yang perlu salahkan ialah umat islam itu sendiri

neraka yang paling bawah sekali neraka bagi golongan orang2 islam tapi munafik dan kafir

-tepuk dada tanya iman

Anonymous said...

demo utk karpal singki dgn pemimpin2 Dap yg lain yg menghina islam kenapa Pas tak buat....????

oo... puak2 Dap ni bila menghina islam terus menyorok dalam kain pelikat ularmak2 Pas.. ularmak Pas kata tak apa sbb puak2 ni bukan islam jadi boleh hina islam... dan dosa2 puak2 Dap ni terus diampunkan oleh Pas

sbb tu org2 Pas sanggup mati utk pertahankan cina Dap yg hina islam... depan Dap telot ularmak2 Pas masuk kedalam tapi bila dgn org lain nak jadi hero tamil plak...

Pas... kahakkk pthuiii.. serban buat lap juboq cina Dap

Anonymous said...

Eleh..pemuda pas nak buat demo depan bgn mca.. Pasal apa ko tak demo depan bgn dap yg lebib awal menentang pelaksanaan hudud islam..hudud yg terang2 dihina..sampai kena lamgkah mayat dia dulu sblm boleh laksana hudud.. Kenapa tindakan ko berpilih pilih.. Pantat ko lah..

Anonymous said...

kah kah kah..

melayu bangang umno x berani nak join perhimpunan anti chua soul leak,,,

Anonymous said...

buat ape laaaaaaaaaaaaa nk balun2 kafir.dh die mmg kafir

yang no 1 balun ialah umat islam itu sendiri yang takut nk laksakan hudud

ex umno said...

menentang pelaksanaan hudud serta menghina hudud itu sendiri adalah dua perkara yang berbeza..

bukankah menghina dengan mengatakan jika hudud terlaksana 1.2 juta orang akan hilang pekerjaan, serta negara yang melakukan hudud adalah antara yang tinggi kadar rasuahnya...

melayu bangang umno memang x dapat membezkan antara penentangan atau penghinaan

Anonymous said...

gitu la melayu..x abis2 dengan slogan "hidup melayu" mcm nk pecah tekak sebut slogan tu

entah amik dari kitab mane

bukan "hidup islam"?


Anonymous said...

anon 11.23

dah tentu di cedok dari kitab umno..

Hina hudud xpe, tapi jangan sesekali hina Melayu...

ex umno said...

betul,


sebab dalam ajaran Islam melarang umatnya minum arak..

tapi dalam ajaran melayu, ada melayu yang jadi CEO syarikat arak...

Anonymous said...

saya pun dah naik luntur untuk bersama dengan umno ni.DAP cuma cakap taknak hudud tapi tak de la menghina macam orang MCA ni..memang dasar pelakun lucah betul la CSL ni.jika Umno yg ku sayang tak ambil tindakkan terhadap kenyataan CSL ni kami ahli umno bahagian pasir salak akan mengumumkan keluar parti.

Anonymous said...

semakin lambat pru, semakin banyaklah isu2 menghina Islam ini akan dimainkan..

cukup2 lah najib..bubarkan jer pru,

cepat sikit kita tahu sapa yang benar sapa yang salah

Melayu Perak said...

Bangunkan Islam sebelum laksana Hudud

Bicara al-Allamah Yusuf al-Qaradhawi, pengerusi Kesatuan Ulama Islam Sedunia tentang 'Hudud Dalam Wacana Feqh Masa Kini' yang disiarkan oleh setesen satelit, al-Jazeera, telah memberikan garis panduan asas berkenaan kaedah perlaksanaan hukum tersebut dalam masyarakat.

Garis panduan tersebut-yang dirumuskan daripada pengamatan beliau terhadap pendekatan Nabi SAW dalam melaksanakan hukum hudud-sangat penting dari segi menyatukan pandangan umat Islam hari ini dalam soal kaedah perlaksanaan hukum tersebut.

Atau paling kurang, merapatkan jurang perselisihan pandangan berhubung soal ini.

Trend semasa wacana hudud di negara ini memperlihatkan, pihak-pihak yang memperkatakan tentang perlaksanaan hukum hudud atau yang berusaha melaksanakannya, kurang memberi perhatian terhadap kaedah atau pendekatan yang digunakan Nabi SAWdalam melaksanakan hukum itu.

Trend ini sedikit sebanyak telah menyumbang kepada pelebaran jurang perbezaan pendapat berhubung soal ini.

Merujuk kepada kaedah Nabi SAW melaksanakan hukum hudud, Qaradhawi telah mengetengahkan satu fakta, yang barangkali boleh ‘mengejutkan’ sesetengah pihak.

Fakta itu menyatakan, 'sebelum Nabi SAW melaksanakan hukum hudud, Baginda terlebih dahulu menegakkan Islam secara keseluruhannya, yakni menegakkan kehidupan Islam’.

Jelas tersurat, fakta ini bermakna, perlaksanaan hukum hudud adalah peringkat atau ‘projek’ terakhir dalam agenda perlaksanaan Islam.

Dalam ungkapan yang lebih jelas-seperti yang dinyatakan Qaradhawi- “dasar [berkenaan perlaksanaan hudud ialah] tidak dilaksanakan [hukum] hudud melainkan apabila kita telah melaksanakan-seperti yang telah saya katakan-ajaran-ajaran Islam keseluruhannya yang berkaitan akidah, syariat, akhlak, tata susila dan nilai-nilai [murni], kita bangunkan masyarakat Islam, dalam keadaan ini, kita laksanakan [hukum] hudud”.
(Rujuk : http://www.qaradawi.net/2010-02-23-09-38-15/4/5075-2011-08-12-18-22-16.html)

Kenyataan Qaradhawi ini secara tidak langsung menidakkan pandangan yang melihat 'perlaksanaan hudud' sebagai 'agenda teratas' dalam sesebuah negara Islam.

Penegasan ini sebaliknya menuntut sesebuah Negara Islam, melaksanakan hukum hakam Islam dan tuntutan-tuntutan Islam yang lain terlebih dahulu, sebelum mengambil langkah untuk melaksanakan hukum hudud.

Gambaran yang jelas tentang kuantiti hukum hakam dan tuntutan-tuntutan Islam ini boleh diperolehi melalui tinjauan ke atas pembahagian ulama terhadap jenis-jenis hukum hakam Islam.

Melayu Perak said...

Syaikh Abdul Wahab Khalaf umpamanya, membahagikan hukum hakam yang dinyatakan al-Quran kepada tiga kategori induk, iaitu Hukum Hakam Akidah, Hukum Hakam Akhlak dan Hukum Hakam Amali. Iaitu hukum hakam berkaitan perbuatan manusia.

Hukum Hakam Amali ini pula terbahagi kepada dua bahagian yang besar, iaitu Hukum Hakam Ibadat dan Hukum Hakam Muamalat (transaksi).

Sementara itu, hukum hakam Muamalat pula dipecahkan kepada 7 bahagian, iaitu Hukum Hakam Kekeluargaan, Hukum Hakam Madani (sivil), Hukum Hakam Jenayah (hudud, qisas dan takzir), Hukum Hakam Perundangan, Hukum Hakam Kenegaraan, Hukum Hakam Antarabangsa dan Hukum Hakam Ekonomi (Abdul Wahab Khalaf (1998), Ilmu Usul al-Feqh, Mansurah : Darul Kalimah, ms.34-35).

Pembahagian ini memperlihatkan dengan jelas kedudukan hukum hudud sebagai salah satu juzuk daripada ‘binaan’ hukum hakam Islam yang besar, dan bukannya keseluruhan hukum hakam Islam itu sendiri.

Sementara kedudukannya dalam ‘jadual’ perlaksanaan pula ialah pada kedudukan atau tertib terakhir, seperti yang telah dinyatakan Qaradhawi.

Pandangan Qaradhawi ini turut dikongsi oleh Syaikh Muhammad Abdullah al-Khatib, seorang tokoh terkenal pergerakan Ikhwanul Muslimin masa kini, yang juga merupakan pengarang Risalah al-Ta'lim, Syarh Usul al-'Isyreen dan lain-lain.

Dengan ungkapan yang jelas, Muhammad Abdullah al-Khatib mengatakan,"hudud dalam Islam...datang pada [kedudukan] penghujung [proses] pensyariatan [hukum] kerana Islam lebih prihatin terhadap tangan manusia [daripada dipotong akibat mencuri], kehormatan, hak milik dan kehidupan mereka keseluruhannya".

Justeru, beliau menolak dakwaaan sesetengah pihak yang mengatakan perlaksanaan hukum hudud berada pada kedudukan teratas dalam ‘jadual perlaksanaan Islam’ berbanding hukum hakam yang lain.

Beliau menyatakan, "[hukum] hudud sebagaimana yang kamu lihat dengan syarat-syaratnya yang ketat, dan dengan [syarat] menyediakan keperluan-keperluan asas kepada setiap individu umat ini [sebelum melaksanakannya], datang pada [kedudukan] penghujung hukum hakam [Islam dari segi perlaksanaan], bukannya pada permulaannya, seperti yang didakwa sesetengah [pihak]".
(Lihat http://www.ikhwanonline.com/new/Article.aspx?ArtID=82931&SecID=391)

Qaradhawi bagaimana pun tidak pula menyatakan dengan jelas, dalil yang menjadi asas kepada pandangan beliau ini. Namun, boleh difahami daripada bicara beliau ketika diwawancara oleh setesen satelit, al-Jazeera pada 10 Januari 2011 itu, dalilnya ialah waktu turun ayat-ayat yang memerintahkan perlaksanaan hukuman-hukuman hudud, iaitu zina, qazaf, mencuri, dan hirabah.

Anonymous said...

Kilang arak kat tepi federal tu bila PAS nak tutup....sembang kongkang la korang

Melayu Perak said...

Menurut beliau, ayat-ayat tersebut-yang memerintahkan perlaksanaan hukum hudud- adalah antara ayat-ayat terakhir dan pertengahan dari segi urutan penurunannya. Kedudukan pada tertib pertengahan dan terakhir ayat-ayat ini dari segi urutan penurunan, membawa makna ia juga berada pada kedudukan dan urutan yang sama dari segi perlaksanaan.

Oleh sebab itu, beliau menyatakan, “sebelum dilaksanakan [hukum] hudud, beri makan [terlebih dahulu] kepada orang yang lapar, sediakan pekerjaan kepada penganggur, ajarkan orang yang jahil dan latih [para] pekerja. Mesti dilakukan ini [semua] sebelum melaksanakan [hukum] hudud”.

Bagi menyokong pandangannya berhubung kaedah perlaksanaan hudud ini, Qaradhawi juga dilihat berdalilkan dengan hakikat bahawa Islam tidak beria-ia mahu menghukum manusia yang melakukan kesalahan hudud. Hakikat ini adalah jelas kerana amalan Nabi SAW dan hadis-hadis Baginda sendiri menyatakan hal ini.

Jika demikian, umat Islam perlulah bergerak seiring dengan amalan Nabi SAW dari segi mengelak mengenakan hukuman hudud, meskipun ke atas orang yang datang membuat pengakuan secara sukarela.

Ini boleh dilakukan dengan berusaha menghapuskan segala perkara yang boleh mendorong manusia melakukan kesalahan hudud, seperti desakan, tekanan dan keperluan hidup.

Dari sinilah, perlunya hukum hakam Islam berkaitan kewajipan menjaga kebajikan rakyat, sifat kebersamaan dan apa sahaja yang menjurus ke arah penghapusan dorongan-dorongan jahat itu, didahulukan sebelum dilaksanakan hudud.

Dengan berbuat demikian, umat Islam telah bergerak seiring dengan amalan Nabi dari segi berusaha mengelak sedaya mungkin daripada mengenakan hukum hudud ke atas pesalah.

Kesimpulannya, kaedah perlaksanaan hukum hudud-seperti yang dijelaskan oleh Qaradhawi-ialah mendahulukan perlaksanaan Islam secara keseluruhan terlebih dahulu, sebelum melaksanakan hukum Allah itu.

Justeru, dalam keadaan perlaksanaan Islam secara menyeluruh ini belum selesai dalam sesebuah Negara Islam, hudud bukan sahaja tidak dilaksanakan, bahkan tidak juga diwartakan sebagai undang-undang Negara yang boleh dilaksanakan, sehinggalah urusan perlaksanaan Islam secara menyeluruh tadi selesai dijayakan.

Demikianlah yang difahami daripada penjelasan dan kenyataan-kenyataan Qaradhawi yang turut disokong oleh Muhammad Abdullah al-Khatib, yang disertakan petikannya dalam tulisan ini.

Pemahaman ini nampaknya selaras dengan tindakan Syaidina Umar r.a menangguhkan perlaksanaan hukum hudud secara total pada musim kelaparan, meskipun di kalangan rakyatnya tentu ada orang yang kaya atau berada yang terselamat daripada bencana kelaparan tersebut.

Tidak ada pula pihak yang membantah tindakan beliau itu dengan berhujjah bahawa hukum hudud perlu diteruskan seperti biasa, dengan membebaskan orang yang sabit mencuri disebabkan kelaparan dan mengenakan hukuman hudud ke atas orang yang terbukti mencuri bukan kerana desakan kelaparan.

Syaidina Umar tidak berbuat demikian. Sebaliknya beliau menangguhkan perlaksanaan hudud di musim kelaparan secara total.

Syaikh Qaradahwi, dengan pandangannya berhubung kaedah perlaksanaan hukum hudud ini, sesungguhnya telah membuat satu anjakan penting dalam diskusi dan wacana hudud, iaitu membuka perbincangan berkenaan aspek berkaitan hukum hudud yang tidak dibincangkan secara serius di negara ini, iaitu kaedah perlaksanaan hukum hudud dalam masyarakat.

Semoga dengan pandangan tokoh besar Islam ini, wacana hudud di negara ini tidak terus dikurung atau dilihat dikurung dalam skopnya yang lama, yang hanya berlegar di sekitar kewajipan melaksanakan hukum hudud, keadilan hukum hudud, kesesuaiannya dalam masyarakat majmuk dan seumpamanya.

Penulis adalah lulusan Syariah & Pengajian Islam Univ. Mu’tah, Jordan.






Anonymous said...

PAS sinonim bab2 lelong prinsip....apa ada pada PAS sekarang...balaci DAP dan tukang tegakkan moral PKR....sesen tak guna lah sekarang

Anonymous said...

setuju dengan melayu perak..

Bangunkan Islam sebelum laksana hudud..

terbukti selepas 55 tahun perintah, umno gagal untuk membangunkan Islam serta mendidik non muslim akan ajaran2 Islam itu sendiri..

Jadi marilah semua umat Islam menyokong PAS dan tinggalkan parti asobiyah umno bagi memartabatkan melayu amnya dan keseluruhan Islam itu sendiri..


55 tahun tidak boleh diharap, apa ke kita perlu beri 100 tahun lagi umno perintah untuk memartabatkan Islam

Anonymous said...

Yang kesiannya unit amal PAS...kuli batak..buat guling2 atas jalan....tukang jaga jalan DAP nak ceramah...padahal tak sedar jadi keldai politik......
Cuba tanya dia berjuang untuk apa...untuk Nuar yang sangat baik kah....nak angkat DAP jadi "khalifah" kah.....atau nak usung pok nik jadi PM....
sure dia pun tak tau....sebab keliru...lebih2 nanti jadi beruk jadian

ex Pas said...

melayu bangang pas memang takde telor nak tegur kapal sink dan dap. takkan asyik harapkan ust nasha dgn hassan ali je kot? kejap negara isle, kejap negara kebajike... kejap hudud, kejap takde hudud... dulu kawan dgn kafir jadi kafir, skrg kawan dgn setan pun OK pulak... asyik menipu org kampung je kerjenya. :)

Anonymous said...

Pas pis pus dah konpius. Sekejap begitu sekejap begini. Dah tak menentu hala tuju. Demo kt pejabat parti sendiri lebih baik.

Anonymous said...

EX UMNO YNG BONGOK!!!

Ko punya presiden Hadi Awang kata hudud hanya 0.001% sahaja di dalam islam.Maknaya ada 9.999% lagi yng penting.
Chontoh,
Menyediakan air suci lagi menyucikan itu penting kpd umat islam termasuk lah dalam 9.999%.Sebab tanpa air suci lagi menyucikan bila ko mandi junub maka tidak sah.Solat pun jadi tidak sah kerana sentiasa berhadas besar.

Ko tak marah kat Hadi Awang ker sebab kata keutamaan hudud hanya 0.001%?

Anonymous said...

Hudud, Masjid pun tak penuh, kat Kelantan sama je, sampai bila pun tak boleh capai klu ikut democracy kafir ni, letih tengok scenario "Taik & Kentot" tak habis habis. Ada sesiapa tahu address SoG aka Pussy, ada kawan lama nak ziarah hariraya korban ni.

Melayu Perak said...

umno sedang menuju kepada perlaksanaan undang-undang islam....

ini akan terbukti menyusul selepas perbankan islam,pusat rawatan islam,pendidikan islam,kewangan islam,ekonomi islam dan seterusnya ia mungkin mengambil umno selama 70 tahun untuk menegakkan undang-undang islam....

bagi pas yang tak sabar-sabar lagi di negeri kelantan yang tunggang langgang....islam ke mana....hudud ke mana....

buat lah dulu di kelantan ...kita mak tengok....jauh mana keberkesanan hudud di kelantan....

bukan macam umno....yang sabar satu persatu diislamkan....

Anonymous said...

UMNO perintah mengangkat Malaysia di mata dunia...negara Islam lain hormat Malaysia....

PAS perintah Kelantan...masalah air tak mahu selesaikan....nak asuh rakyat kelate guna sumber air lain...buat perigi ke...tapi tetap kat tumpat mercu tanda kelate. Lepas tu suruh rakyat dia ramai2 kerja luar cari rezeki kat negeri lain...bila balik perayaan punyalah berpusu2 ramainya...nak buat lebuh raya sembang punya lebat....last2 kerajaan persekutuan jugak yang tolong...lepastu claim kata projek kerajaan negeri pada orang kampung.

Anonymous said...

PAS ni buat geli2 DAP je....

Anonymous said...

PAS...tukang guling2 atas jalan n ajak orang demo memang kerja diaorang....kesian orang kg kat kelate ajak turun KL buat demo....

UMNO kelate je bagus majukan bola sepak kelate.....bab ni mesti nak ambil kredit jugok....tu pasal kat dalam stadium pun ada bendera PAS....mesti kerja keldai2 politik PAS

xpas yg dah sedar. said...

x Apa kuasa pas yg ada dalam pakatan rakyat? bagaimana pas nak mermartabatkan islam sedangkan pas bukan kuasa dominan dlm pakatan rakyat?

Melayu Perak said...

jangan lupa indera putra mahyuddin tuh orang kampung aku...batu gajah,perak....

sebab dialah orang kelantan menongkat dagu....

Melayu Perak said...

orang pas jangan berlagak sombong lah nak jadi menteri ini menteri itu....

hakikatnya pas hanya bertanding 66 kerusi dari 222 kerusi di parlimen....

kalau dari 66 kerusi tuh yang boleh menang hanya 12......

Anonymous said...

Paling tak boleh blah PAS tak boleh terima hakikat...kalau menang undi senyap tersipu sepat...kalau kalah undi mula lah tuduh kuar antu undi la....undi terbang la.....

Masa menang undi puji SPR jalankan tugas dengan baik....bila kalah undi dok sibuk kata SPR tak adil la nak saman la...apa la....

persis macam perangai anjing gigit tuan je....

Anonymous said...

TAK PERANGAI BERUK MAT YEH...

Anonymous said...

PKR dan DAP tak harus bergabung dengan PAS kerana PAS ialah parti fanatik agama. Negara kita berbilanga kaum dan agama tak harus perlu parti yang memperalat agama untuk dapat kuasa politik ! Kita risau jika
mereka semakin berkuasa negara kita akan menjadi seperti Afghanistan semasa pemerintahan Taliban.

Gabriel Al Iman said...

Hudud, dah lebih 20 tahun, dpt memang bola je.

Anonymous said...

Jangan mimpi PAS nak jadi cam Taliban, mana ada teloq.

Anonymous said...

11:42

KO MENGIGAU ATAU KO BERMIMPI?

KO JAWAB SOALAN INI AKU AKAN PANGKAH PAS!

1.Dimana dalil hadis atau nas yng mengatakn orang islam di bolehkan menerima bantuan syaitan seperti yng di sebut oleh musyidul am PAS TGNA?

2.Mursyidul am PAS mengatakan Allah swt mencarut.Buktikan berdasarkan pendapat ulamak muktabar.Surah mana yngengatakan Allah mencarut?

3.Apakah dalil yng mengatakan pangkah PAS masok syurga?

Kami diajar syaitan itu adalah yng di rejam,syurga itu Allah swt yng tentukan dng rahmatnya dan tiada ayat yg menunjukan Allah mencarut.
Oleh kerana apa yng PAS bawa bertentang.Ko jawab soalan ini dahulu supaya kami lebih senang utk terima PAS!

expas



Anonymous said...

Siapa tau kat mana SoG aka Pussy tinggal, nak pi ziarah rapatkan siratulrahim.

Anonymous said...

Melayu Perak pukimak, tali barut bintang 3, berlagak pembela Melayu.

Anonymous said...

Aku memang tak suka PR ni tapi BN ni penyanum besar, sampai bila pun tak berubah, rokok naik 2 posen, cekik perokok nak kasi makan Melayu bintang 3.

Bintang 5 said...

Merokok difatwakan haram. Kasi bangkrap kerajaan, jangan hisap rokok. Pirahhh cerita nak tegakkan negara islam, akidah duri sendiri pun tak dijaga. Benda haram juga yg di tagih.

Anonymous said...

Aikkk...setau aq Matt Sabu 121 tuh pemuja bintang 3....smp la nih dok jilat juboq kaum kerabat 'binatang 3' tuh....sbb tu dia lebih rela MAKAN BABI DGN LGEnd DARI MAKAN AYAM DGN NAJIB...

Dasat tol PAS nih...Timb Presiden PAS sgp makan BABI......

penganut PAS akan brtakbir....

nizbzam said...

rokok naik harga pun melenting,benda tk elok tu berentilah hisap,kan hisap okok tu haram.

Melayu Perak said...

anon 12.40 am....

aku penyokong tegar umno sudah 3 keturunan.....

bintang 3 tuh kominis....haramjadah

aku penyokong kuat melayu first then islam.....

Anonymous said...

Sinar Harian - Pas digesa tidak menjadi seperti pemerintahan Ayatullah Khamenin di Iran sekiranya berjaya memerintah Putrajaya kelak.

Bekas Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, kalau ada yang bermentaliti bahawa orang agama yang berkuasa tidak boleh ditegur, negara akan menjadi lebih korup dari sekarang.

"Saya rasa ini satu masalah dalam Pas, masalah sekarang ini Pas belum menjadi pemerintah, tetapi kalau kita tidak bahas hari ini, kita akan jadi seperti Iran, yang mana pemimpinnya Ayatullah tidak boleh ditegur dan disentuh.

"Kalau kita tidak hati-hati terutamanya parti politik termasuk Pas... kalau mereka naik (menjadi pemerintah) dengan mentaliti orang agama tidak boleh disentuh, ditambah dengan isu pemimpin dan tokoh agama itu ada kuasa pula, kita akan menghadapi negara yang lebih korup daripada apa yang berlaku sekarang," katanya ketika menjawab soalan dari moderator Dr Mazlee Malik berhubung sejauh mana beliau melihat pemimpin ulama Pas yang tidak boleh ditegur.

Menurut Asri, keadaan itu perlu dihapuskan sejak dari awal sebelum berlaku apa-apa perubahan politik. ----------------------

DALAM PAS ADA KEBEBASAN BERSUARA KE?...DHA PON KENE PECAT SBB XIKOT ARAHAN MURSIDOL AGUNG PAKATAN(DAP) DAN MURSIDOL amPAS...SKRG UST NASRUDDIN PULAK TUNGGU MASA..TAPI DAH DEKAT PRU PAS PON TAU TAKOOOOOTTTT ILANG SOKONGAN...

Anonymous said...

melayu perak

kau penyokong kuat melayu then islam???

Anonymous said...

melayu perak

tapi islam tak melarang kita menukar pemimpin yg zalim..selagi ia ikut cara yg betul...dan bagi aku dlm konteks ni ialah p/raya...

masalah nye dgn penyokong taksub UMNO mcm kau org ni apabila ada melayu yg menentang UMNO mula lah nak keluar hujah2 hadis...halo kita nak menang p/raya la...bukan nak pegi berperang...

Anonymous said...

Takde pun aku tengok CSL hina Islam. Yang CSL komen adalah *hudud Pas*. Bab hudud Pas ni, semua orang Islam yang berfikiran waras pun tak mahu. Inikan pula orang kafir.

Melayu Perak said...

dimana kezaliman pemimpin umno sekarang...?????

adakah mak bapak ko mati dibunuh pemimpin umno....????

adakan datuk nenek ko kebulur mati kelaparan...?????

mana kezalimannya....buktikan dengan mendakwa umno di mahkamah.....

Melayu Perak said...

dari kamus dewan....

makna zalim....

tidak mempunyai belas kasih; kejam

Melayu Perak said...

oh ya....

meletakkan malaysia sebagai terbaik 12 didunia....zalim

baeri br1m....zalim

beri kr1m.....zalim

beri tr1m....zalim

beri kk1m.....zalim

beri perumahan mesra rakyat...zalim

beri amanah ikhtiar....zalim

beri tekun....zalim

beri subsidi....gula,petrol,elektrik,air,tepung,minyak masak,beras...zalim

beri subsidi nelayan,petani,penternak....zalim

bina jalan,jambatan,sekolah,lebuhraya,bangunan,rumah rakyat,empangan....zalim

bina universiti,bank islam,dewan orang ramai,.....zalim

bina ekonomi,sosial,keamanan bertaraf dunia ....zalim

Melayu Perak said...

apakah tak zalim pakatan rakyat...???

beri rakyat....air limbah....

beri rakyat sampah bertimbun....

beri rakyat banjir.....

ambil tanah rakyat....

ambil tanah anak miskin dan yatim....

ambil tanah wakaf nak jadikan jirat cina,kompleks membeli belah....

menghalau peniaga melayu dan india....

mengambil tanah orang kampung,tanah adat orang asli....

tolong bayar hutang cina talam bangsat....

teroka balak sampai pupus,teroka pasir sampai berlubang,teroka dan curi emas di kelantan....

Anonymous said...

Melayu Perak aka Bintang 3, aku tau bintang 3 tu kominis sebab bunuh datok aku kat Pulau Tiga, Kampong Gagah, dalang nya orang Melayu Perak lah. Apasal kau kata aku anjeng sebab rokok tu naik, apa masalah kau, boleh fikir tak?

Bukan masalah merokok atau rokok harap kau & mangkok BN ada akal sikit, masalah naikkan harga tanpa kisah pada pengguna atau rakyat, sekarang ni rokok, sebab gomen tau tak ramai orang akan bising. Apasal tak arak, nak mampos undi cina bertambah kurang lah. Nanti dapat 2/3 penyakit lama mai balik, menyamun je keje BN ni.

Melayu Perak said...

cuba ko bukak buku kastam cukai eksais dan tariff ke atas rokok dan arak.....

baru ko tahu betapa mahal nya cukai nih...

kerajaan TIDAK MENGGALAKKAN beli rokok dan arak.....

Anonymous said...

Beritahu secara profesional, teluas, bukan cara nak sakau duit untuk cover benda lain.

Melayu Perak said...

kalu nak beli jugak....

tanggung la sendiri....

sendiri makan....

sendiri tanggung lah....

Anonymous said...

Tak masalah, tapi kau missed the point sama macam SoG aka Pussy, riak & bangga diri ingat dia je pandai. Cakap dengan hadis pasti maki orang bukan nak minta maaf.

Melayu Perak said...

Duti eksais rokok naik daripada RM58 kepada RM81 bagi 1 000 batang dan duti eksais arak naik antara 10 sen dan RM28 seliter daripada 5 sen dan RM23.40.

Anonymous said...

Thanks for the info.

Melayu Perak said...

aku bagi bukti hadis dalam hudud dan taat pemerintah itu bukan untuk tunjuk pandai.....

tapi kewajipan untuk membuktikan tulisan aku bersandarkan ayat nas dan hadis....

berlainan dengan pencacai pas ikut akal yang jumud terhadap harakah....

Anonymous said...

Moga Allah terima, batil akan hancur juga tak kira rupa apa yang diguna nya. Gelap akan hilang bila datangnya cahaya. Cahaya akan datang apabila Allah suka kepada hamba hamba Nya. Keje kita untuk sukakan Allah bukan mahluk. Harap mamat mamat PAS boleh faham.

Anonymous said...

Bodoh bebeno nak lawan seat.lu dapat ap bodo?

Anonymous said...

Kalau Sokong BN kita dah tahu siapa ketuanya dan timbalan (orang islam). Beliau yg akan jadi PM dan Timbalan PM

Tapi, kalau sokong Pakatan rakyat, siapa ketua mereka??? Siapa yg akan jadi PM???

Tanya PKR dia kata Anwar.
Tanya PAS dia kata, kita menang dulu, nanti baru tentukan.
Tanya DAP dia kata , orang bukan melayu pun boleh jadi PM

Negara akan hancur kalau bagi pakatan yg tak ada kredibiliti...



Anonymous said...

Pakatan Rakyat ni sebenarnya wujud ke???

Mana simbol dia??

Siapa ketua, timbalan, setiusaha, bendahari dll???

Atau mereke ni sebenarnya PR (penipu rakyat) ????

Anonymous said...

DAP ni suka sangat dengan PAS ke???


Kenapa kat Pulau Pinang tak ada EXCO dari PAS??? At least bagilah EXCO agama kepada PAS. Kata pakatan rakyat, sepatutnya ada EXCO dari DAP, PKR dan PAS...
PAS dah menangkan cina DAP dan PKR di Pulau Pinang, last-last PAS kena letak tepi..

Bodoh punya parti PAS


Kat Selangor, kenapa EXCO agama tak bagi pada PAS semula macam dulu yg dipegang oleh PAS (Dr Hasan Ali) ....Jawapannya ialah bukan sahaja DAP tak suka PAS malah PKR pun sama tak suka..

PAS memang parti paling bodoh antara pakatan rakyat @ penipu rakyat

Sedarlah wahai PAS...perpaduan ISLAM lebih penting. Bekerjasamalah dengan UMNO!!



Anonymous said...

Saya ada parking kereta di sebuah tempat parking di area 7E di area Kajang, nak beli barang.

Baru je kluar dari kereta, ada orang dari restoren disebelah 7E tu suruh saya alih kereta. Saya pelik laa.. kenapa nak alih, nama pun tempat parking (siap ada line parking lagi).. rupa-rupanya dia nak letak kerusi meja makan dia atas tempat parking tu (kira nak expand restoran dia) Mana boleh! Majlis tak ambik tindakan ke?? Kalau orang tak bayar parking je tak sampai lima minit ke kereta balik nampak saman selit kat cermin kereta, ni orang salah guna parking tak ada tindakan langsung... mungkin dah bayar agaknya.

Majlis ni pun satu. Kalau iklan tadika anak melayu kita ke, pusat tuisyen ke dibuangnya, tapi iklan urut, lori sewa takpun ubat 'spring return' tak dibuangnya.. membuatkan saya berfikir kalau pakatan menang pun tak telus, makin teruk lagi ada.

Lagi teruk bila diorang dah makin besar kepala... kurang ajar toksah cakap, yang paling sedih agama kita pun diorang kacau - cth : mempertikaikan doa masuk tandas oleh seorang ahli politik pembangkang tak lama dulu.. isu halal (tauke kopitiam),isu pecah surau buat shopping complex.. dan banyak lagi

- SAYA PENGUNDI BAHARU. SAYA DENGAN INI MENGISYTIHARKAN TIDAK AKAN MENGUNDI PR SEPANJANG SAYA HIDUP. SUNGGUH BERBAHAYA KEPADA BANGSA, AGAMA DAN NEGARA-

Anonymous said...

PAS pun tak mau laksana undang2 islam..

Arak kat 7E rampas pastu pulang balik. Org yg laksana (Dr Hassan Ali) kena pecat.

Isu hudud cuma di bibir sahaja (janji) Hakikatnya NATO (no action, talk only)

Golongan PAS pun lebih anwarinas dari ulama yg berkuasa.

Kafirun Pakatan Rakyat kalau buat apa2 menda yg jadi isu berkaitan dengan Islam, membisu seribu bahasa, malah membiarkan sahaja.

Anonymous said...

setuju dengan melayu perak..

Bangunkan Islam sebelum laksana hudud..

terbukti selepas 55 tahun perintah, umno gagal untuk membangunkan Islam serta mendidik non muslim akan ajaran2 Islam itu sendiri..

Jadi marilah semua umat Islam menyokong PAS dan tinggalkan parti asobiyah umno bagi memartabatkan melayu amnya dan keseluruhan Islam itu sendiri..


55 tahun tidak boleh diharap, apa ke kita perlu beri 100 tahun lagi umno perintah untuk memartabatkan Islam

--------------------------------

Abis tu kau nak bagi kat Pakatan Rakyat- PAS, PKR, DAP?
Memartabatkan islam sangat ke kalau bagi kat diorang ni? Kafirun dalam pakatan rakyat tu terdidik sangat ke?

Apa jadi selangor? Arak rampas dari 7E pulang balik.

Kilang Carlsberg tak roboh pun?
Hancurlah islam di Malaysia.

Pakatan rakyat tak memartabatkan islam, malah lebih teruk dari UMNO- isu pecah surau buat shopping complex, isu doa tandas, isu halal (tauke kopitiam), isu masuk masjid/ surau tanpa batasan, dan segala macam jenis isu yg tak pernah terdengar sebelum ini. Tu baru dapat kuasa sikit.

Kerana sifat dengki kamu terhadap bangsa sendiri, akan tergadailah segala yg kita ada. Masa tu nak nangis pun tak guna.

Penat tuhan bagi akal tapi tak mampu berfikir.

Anonymous said...

KILANG ARAK BOLEH TUTUP JIKA PAS ADA TELUR..

LESEN KILANG/ PERNIAGAAN DIBAWAH PIHAK BERKUASA TEMPATAN.

JANGAN RENEW LESEN.

MANIFESTO PENIPU KORANGLAH ANTARA SEBAB2 KORANG BOLEH MENANG DISELANGOR NI.

PAS MUNAFIK- JANJI AIR KAT RAKYAT TAPI YG KAYA YG PAKAI METER INDIVIDU MACAM RUMAH TERES/ BANGLO SAHAJA DAPAT.

RUMAH FLAT YG PAKAI METER PUKAL TAKDE> TERKANTOI.

PENIPU MASUK NERAKA:

Anonymous said...

Dalam manifesto PR mana ade kata nak hapuskan cukai rokok, cukai arak pun. Kata nak hapuskan arak 100% kat Malaysia ni pun satu patah haram tak disebut. Yang pernah kata kalau mereka dapat memerintah Selangor, mereka akan tutup kilang Carlsberg pun sampai 4 tahun satu ape tindakan takde dibuat... hanya cakap je lebih. Nak tunggu 50 tahun mereka memerintah???? Masa tu air paip pun mungkin dah boleh dapat air arak free... butuh la PR, cakap je lebih....

Anonymous said...

ulama bahlul PAS tikus!

Anonymous said...

pork nik gadai Islam demi kuasa politik dendam kesumat!

Servant of God said...

Penjilat2 PAS bukan main mari sini nak kondem UMNO.

Tapi bukan main sayang dengan DAP yang memerangi Islam dengan terang2.

Haii... pikir laa sikit.

Abdullah Bin Hj. Rashidi said...

Saya sokong Tuan. Isu agama perlu dipertahankan.inilah akidah umat islam hingga ketitisan darah terakhir kita pertahankan walaupun pahit atau seluruh dunia tak suka.

Anonymous said...

8:38am

Aku sokong ko 101%..
Dalam buku jnggay kitab suci PR juga tiada memperkatakan pembangunan islam secara jelas.Tiada peruntukan untknya.

Macam mana penganut PAS PIS PUS kata islam akan terbela sekiranya PR berkuasa.Korang hanya di gunakan sebagai barua kpd pakatan haram! Buktinya ada ker patut exco agama di pegang oleh khalid dari PuKiaR,bukankah exco agama negeri Selangor sepatutnya di pegang oleh PAS.
Tapi disebabkn PAS dah jadi barua di mana klu bersuara jer telor kena picit hanya layak bawa bendera dap,berlakon jadi arwah,jadi monyet melompat atas kereta polis,mandi air 'water canon',kumpulan memekik masa demontrasi dan ada juga yng jadi hanjeng di blog GAP.

Itulah PAS PIS PUS yng terperasan masuk syurga.
Kerana terperasan lebih islam dari orang lain.!

Anonymous said...

anon October 24, 2012 7:31 AM
aku sokong statement ko....aku keje pbt smpi skrg pbt still kuar kn lesen arak n hiburan coz xde arahan drpd state gov utk beku kn lesen...so ape yg pas ckp mang janji kosong...plz jgn caye ngan lebai2 pas nie...kt luar ckp pasal islam tp dtg meeting pbt lulus kn gak lesen judi arak nie sume...penakut dgn ahli majlis dap...

aloya said...

Bangang punya PAS!!

Bapak sedara aku pun bangang sebab sokong Pas=Anjing ni

Anonymous said...

FATHUL BABI!!!! ENKO NI JANGAN TERLEBIH SUDU DARI KUAH...NAJIB TAK KOMEN PUN TENTANG OSTAD CHUA TOILET...TAPI ENKO YANG LEBIH2...ENGKO TAK TAKUT DGN C4????? JANGAN MENDAHULUI NAJIB!!!! KALAU NAJIB HISAB TELOR OSTAD CHUA TOILET..SEKURANG2NYA ENGKO JILAT ATAU PUN CIUM TELOR OSTAD CHUA TOILET NI...OSTAD CHUA TOILET NI SEKARANG PENASIHAT AGAMA ISLAM DALAM UMNO...NAJIB PUN RUJUK APA2 PERMASAALAHAN TENTANG ISLAM NI DGN OSTAD CHUA TOILET NI...PAHAM!!!!

Anonymous said...

ANON 12.05

bapak sedara katanya anjing....

ayah bapak saudara itu adik beradik bapak engko...bererti dari kalangan anjing...mak ko tu dari kalangan babi kot....lahirlah ko...juga dari kalangan babi...

Anonymous said...

Anon 12.35pm

Bangang punya orang tua, baca la ayat aku tu btol2..aku kata pak sedara aku bodoh, bukan kata dia anjing.. akai ada ka?

Dalam bahasa Croatia PAS= Anjing..

Hang mengaji sekolah mana orang tua??

Anonymous said...

Anon 12.35pm

Kesian anjing DAPigs, menjejeh air liur nak mempertahankan tuannya..


Hang pie masuk FB, cer cari group budak2 cina 'Kami Sokong Dap & Pkr'..

Aku tanya kenapa Pas takdak? Budak2 Cina kata, Pas tak boleh percaya...

kahkahkah itu la nasib Parti Ajaran Syaitan

Anonymous said...

dalam bahasa mongolia UMNO tu babi..

sbb tu bangsa mongolia kena C4....

Anonymous said...

pak sedara ko tu memang bodoh...keturunan ko la katakan...semuanya bodoh bangang...

Anonymous said...

Anonymous said...
dalam bahasa mongolia UMNO tu babi..

sbb tu bangsa mongolia kena C4....

October 24, 2012 2:35 PM

-----------------------------------

Iye ke??? Ade sape-sape tanye ko ke???
Kah kah kah kah

Anonymous said...

aku nak bagi tau je...sbb selama ni ko tu bebal...

kik..kik..kik..kik..

tobeng said...

1.Soi lek kongkek kuat lahanat ni memang anti Islam sebiji macam karpal benggali lumpuh.Dua2 harbi ni dan banyak lagi harbi2 lain dalam Malaysia ni haruslah diajar dan jangan dibagi muka.

2.Dek kedayusan dan kepondanan pemimpin2 Melayu baik yang dalam pas mahupun dalam umnolah yang menyebabkan harbi2 lahanat ni naik kepala.

3.Kenapa bila dap menghina Islam pas senyap macam syaitan bisu dan bila pula MCA menghina hudud umno tak berkutik macam pondan?

4.Mana pergi ulama2 yang konon2 mengaku alim?Mana pergi menteri agama?Takkan nak cerita bab haji dan puasa saja?Menteri2 Islam yang lain semua takde telur ka?Najib hati cina tak payah ceritalah,play safe sampai ke sudah.

5.Pemimpin Melayu ni(kerajaan dan pembangkang)agamanya adalah politik,Islam tu kat ic aje.

Anonymous said...

betuila SoG kata banyak hanjeng Pakatan kat sini...

seronok gak maen kat GAP ni...:)

IDA

tobeng said...

Yang kelakarnya pengikut2 politaik boleh pula sama2 ikut kedayusan pemimpin2 idola masing2 hahaha.

Penganut2 pas lagilah tolol.Tang soi lek kongkek kuat kemain lagi,bila benggali lumpuh karpal harami menghina hudud senyap tak berkutik macam pondan lorong.Ini nak panggil apa,double standard ke munafik?

Anonymous said...


Apa kuasa pas yg ada dalam pakatan rakyat? bagaimana pas nak mermartabatkan islam sedangkan pas bukan kuasa dominan dlm pakatan rakyat?

INI ISU KEMUDIAN CITER.. PAS AKAN MENTARBIAHKAN PKR DAN DAP AKAN KEBAIKAN ISLAM PAS.. SAMPAI DIA ORG BERSETUJU.. MUNGKIN AKAN AMBIL MASA LAGI 155 TAHUN LAGI..

Anonymous said...

ni la padahnya kalau angkat kaki kongkek jd pemimpin. bodoh piang.

Anonymous said...

umno kena terima kebodohan soi lek tentang islam. pas kena terima kebodohan karpal tentang islam. rakyat pulak kena terima tekanan2 melampau dr pemimpin2 bukan islam.

apesal korang x mau bersatu ha pas & umno?

tobeng said...

Ya betul,orang islam kena tentang harbi tak kira dia dari parti mana.Orang Islam wajib mengutamakan agama,parti politik tu no 4,5,10 pun takpe.

Anonymous said...

5:45

Ulamak PAS yng berkuasa lagi power bernama n.ajis yng tak mahu perpaduan antara PAS dan UMNO.Sebab tu dia gelar bekas timbalan presiden PAS lidah panjang.

UMNO sentiasa berusaha utk bersatu demi menguatkan lagi benteng pertahanan islam.
Tetapi selagi n.ajis yng pernah kata tuhan mencarut,boleh menerima pertolongan syaitan dan pangkah PAS masuk syurga menjadi mursyidul am PAS selama itulah islam berpecah.

Satu cara sahaja utk melihat islam bersatu jangn pangkah PAS pada pru13!

Anonymous said...

Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm

PAS dah lari dari perjuangan asal....
Prof Shahnon Ahmad mantan ahli parlimen PAS!
Mingguan Malaysia: 14.10.2012

ANWAR Ibrahim peliwat-Kata Karpal Singh di Parlimen
22 Oktober 1997-
Anwar Aljuburi_Kata Mat Sabu
Taman Melawati
-Rujukan dari Zulkifli Nordin (Bekas Peguambela Anwar)

Detmat said...

Kalaulah DAP dan PAS tidak menghina ISLAM perkara ini takkan terjadi..Bangsa Cina tetap Cina. Dari itu org2 MELAYU yang bertelangah harus berfikir cara untuk mengatasinya , bukan bermusuhan sesama sendiri.

Anonymous said...

Anonymous said...
KUALA LUMPUR - Pemuda Pas Pusat hari ini mendesak Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek supaya memohon maaf kepada umat Islam di negara ini kerana mengeluarkan kenyataan yang menghina hukum Islam secara terbuka.

Setiausaha Pemuda Pas Pusat, Khairul Faizi memberi tempoh seminggu kepada Presiden MCA itu untuk mengemukakan permohonan maaf.

Sekiranya Soi Lek enggan berbuat demikian, pihaknya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

"Satu demonstrasi besar-besaran akan dibuat jika Soi Lek berdegil tidak mahu minta maaf.
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
NGKO SURUHLAH KERAPAL SING DAN LIM KIT SIAL MINTA MAAF SAMA, DENGAN KERAPAL SING TAU TAKUT, TAKUT KERAPAL JENTIK TELOR NGKO



Anonymous said...

terbaikkk..... benanah jubo nik aziz tgk nihh...ekekek

Anonymous said...




6 Jahanam BN-MCA hina hukum Allah.


vavi Soi Lek kaki kongkek amoi jual bunga... dia takut kena rejam mengikut hukum hudud kot!

tp yg pelik ketua2 umno sokong kebiadapan cilaka soi lek & kuncu2 mcanya


Anonymous said...

UMNO BESATU NGAN PAS OK LAGI.. KALAU BERSATU NGAN PKR TAK MAU BEB... TAKUT KENA SONTOT WEH...

Anonymous said...

umno isytiharkan malaysia negara islam!pas mana ada bangunkankan islam.kerajaan umno gak tawar kerja kerajaan kat pengundi2 pad kelantan!air pun tak reti jaga ada hati nak bangunkan islam!

Pas tau cari salah orang salah diri tak nampak!

Anonymous said...

Macam Pas jugak.lagi lah teruk,korbankan agama demi undi

Anonymous said...

Fatwa terbaru..kena ikut ni.haha

Anonymous said...

Jangan yakin sangat la saudara.Apa function ustad2 dalam pas tu..Jangan boneka je untuk yakinkan umat islam yg pd hakikatnye dikawal oleh golongan liberal dan perosak

hci said...

INILAH YG KITA NAK. SYABAS ORG YG SOKONG UMNO

Anonymous said...

Mcm mana nk jumpa penghujung jalan? Dorg dah tido baring atas jalan jer...