Tuesday, October 23, 2012

( ISU SELANGOR ) ANTARA BAS ANWAR DAN JANJI MANIFESTO.


setahu aku dalam manifesto pakatan 2008, takde disebut bahawasanya mereka akan memperuntukkan bas mewah untuk anwar pi jalan-jalan.

tapi itu yang dibuat pakatan. manakala janji nak bagi air percuma dah masuk 5 tahun tak tertunai.

cakap lain, buat lain. KLIK SINI

56 comments:

Anonymous said...

Rakyat Selangor sedang TALKIN kan p Gay R.

Dalam masa yg.sama berita terkini mengatakan rakyat kelantan sedang buat LIANG LAHAD untuk pas.

gen2felda

Anonymous said...

Mampos ar PKR lepas pru13.

Yang menyalak kat entry ni pun penyokong PKR taraf hanjeng.Sebab orang kanan PKR yng terbaik dan berilmu semua dah ucapkan selamat tinggal!

Chandra Muzafar,Zainur Zakaria,Ezam,Gobala,YB Zul dan banyak lagi.Malas nak sebut ar ramai sangat!

Yahoooooo main bontot ar korang untk menghilangkan rasa sedih hilang negeri Selangor nani pada BN!

Anonymous said...

aku dpt air percuma...sampah aku 2 hari sekali lori dtg angkat...tapi tu semua aku tak kisah pun...janji MB aku tak bina istana dgn harga potongan murah...

Anonymous said...

umno semakin terdesak untuk menyerang pakatan,,

bas sumbangan pun nak dipolitikkan..

bagaimana pula kes sumbangan keatas umno sabah yang berjumlah 40 juta..atau nak cover duit musa aman maka umno terpaksa mengaku duit itu adalah sumbangan..

umno oh umno..

satu hari hangpa tersungkur jua...

Anonymous said...

Yang penting manifesto bukan janji....

Anonymous said...

aku rakyat selangor lebih rela selangor diperintah oleh mb yg bijak dan telus dlm pemerintahan spt yg dikeluarkan oleh Jabatan audit negara.Dari dibawah parti umno harbi yg merompak wang rakyat selangor dan menjahanamkan negeri.jangan kita biarkan perompak umno ke negeri ini..

Pekong Pondan said...

BAS HOMOSEXUAL.
Anwar Sial.

melayu pas said...

memang lah dah nama manifesto..janji dipanggil janji, manifesto di panggil manifesto..

bangang punya melayu umno...

Anonymous said...

akhirnya bekas menteri penyapu khir toyo membuat permohonan maaf kepada ronnie liu di mahkamah..

banyak nye pencacai umno yang minta maaf selepas fitnah yang dibuat x dapat dibuktikan...

hanya melayu bangang umno jer yang percaya kepada fitnah diorang nie..

Anonymous said...

Anonymous said...
aku dpt air percuma...sampah aku 2 hari sekali lori dtg angkat...tapi tu semua aku tak kisah pun...janji MB aku tak bina istana dgn harga potongan murah...

October 23, 2012 7:04 PM

-----------------------------------

Betul tu, MB aku pulak beli bas bayar ansuran bulanan RM150k, tapi gaji bulanan hanya RM20k, lagi RM130k mane dia dapat pun ntah. Nak kata pinjaman bank, nama dah blacklist. Hebat tak MB aku tu....??? Lepas beli bas bagi pinjam sama punaisihat ekonomi sesuka hati dia... lagi hebat.....

Anonymous said...

Anonymous said...
umno semakin terdesak untuk menyerang pakatan,,

bas sumbangan pun nak dipolitikkan..

bagaimana pula kes sumbangan keatas umno sabah yang berjumlah 40 juta..atau nak cover duit musa aman maka umno terpaksa mengaku duit itu adalah sumbangan..

umno oh umno..

satu hari hangpa tersungkur jua...

October 23, 2012 7:11 PM

--------------------------------------

salah ke??? Bukan dari Soros pun... ICAC pun kata tarak kes.... sape tu ICAC???? Agensi rasuah antarabangsa la.... anjeng pembangang selalu bandingkan SPRM dgn ICAC, bila ICAC kata tarak kes... anjeng pembangang pulak menyalak tak tentu arah.... kesian beb

Anonymous said...

kelantangan chua soi lek sikitpun tidak ditegur oleh barisan kepimpinan umno..

inikah pemimpin yang harus dijadikan rakan tahalluf..

lebih baik mengajak non muslim mendekati islam dari mengajak umno yang terang2 menyokong kenyataan chua soi lek menghentam islam..

Anonymous said...

Anonymous said...
akhirnya bekas menteri penyapu khir toyo membuat permohonan maaf kepada ronnie liu di mahkamah..

banyak nye pencacai umno yang minta maaf selepas fitnah yang dibuat x dapat dibuktikan...

hanya melayu bangang umno jer yang percaya kepada fitnah diorang nie..

October 23, 2012 7:19 PM

-----------------------------------

ronie liu memang bapak pelindung pelacur dan arak kat selangor pun... takkan Selangor dah bersih dari rumah urut , pelacuran dan arak pulak??? Agak-agak Exco mane le yang jaga bahagian lesen2 pelacur, lesen2 rumah urut dan lesen2 arak kat selangor tu eh??? Takkan Khir Toyo pulak kot...

Anonymous said...

Anonymous said...
kelantangan chua soi lek sikitpun tidak ditegur oleh barisan kepimpinan umno..

inikah pemimpin yang harus dijadikan rakan tahalluf..

lebih baik mengajak non muslim mendekati islam dari mengajak umno yang terang2 menyokong kenyataan chua soi lek menghentam islam..

October 23, 2012 7:26 PM

----------------------------------

Soi Lek hentam hudud alagaPAS, bukan hudud Islam pun. Karpal singh hentam hudud PAS, N.ajis kata tu pandangan peribadi je... lagi hipokrit bro... kah kah kah kah

Anonymous said...

Dalam manifesto UMNO, tidak ada lembu RM250 juta, tiada kapal selam scorpene, tiada istana khir toyo, tiada skandal PKFZ,.....

Nak kecuh pasal bas yang dibeli dengan wang YAB Tan Sri Khalid sendiri, bukan wang rakyat. Inilah MB yang boleh kita hormati!

Anonymous said...

Anon 6.43, Golongan orang yang berilmu itu lebeh baik masuk UMNO BARU. Memang mereka layak jadi kawan baik UMNO macam juga Chua Soi Lek yang menjadi rakan karib UMNO. Kah! Kah!Kah!

Pekong Pondan said...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.
(Song: The three little pigs)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

Anonymous said...
Dalam manifesto UMNO, tidak ada lembu RM250 juta, tiada kapal selam scorpene, tiada istana khir toyo, tiada skandal PKFZ,.....

Nak kecuh pasal bas yang dibeli dengan wang YAB Tan Sri Khalid sendiri, bukan wang rakyat. Inilah MB yang boleh kita hormati!

October 23, 2012 7:31 PM

------------------------------------

Bas dibeli dengan wang Khalid Gagap sendiri??? Banyak duit dia??? Hutang tertunggak dengan Bank Islam pun tak terbayar lagi.... dapat duit dari Pengerusi Talam ke??? Patut la baik giler dengan Ah Chye, siap tolong susun semula hutang talam... rupe-rupenye I garu U punye belakang, lepas tu U garu I punye balik.....

Kah kah kah kah kah.... nasib baik garu je, kalau kene suntot dengan punaisihat, 2 hari tak boleh berak ooo....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Anonymous said...
Anon 6.43, Golongan orang yang berilmu itu lebeh baik masuk UMNO BARU. Memang mereka layak jadi kawan baik UMNO macam juga Chua Soi Lek yang menjadi rakan karib UMNO. Kah! Kah!Kah!

October 23, 2012 7:35 PM

------------------------------------

Chua soi Lek rakan karib UMNO, Karpal Singh pulak rakan tidor N.Ajis... siap di dada Karpal sudah ade BULAN... bualan gerhana ke??? Hudud alagaPAS pun kene rejek je....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Nasib baik aku islam umno..melayu pas ke islam pas?huhu

Anonymous said...

Salah ke mintak maaf drpd buat fitnah tapi xmntk maaf?

Anonymous said...

umno semakin seram untuk mengadakan pru..

hanya melayu bangang umno yang terus melalak ketika kesepitan..

Anonymous said...

Nak pilih antara PR atau BN ni, cam nak pilih tahi atau kentot. Nampaknya sekarang cam PR ni tahi, boleh buat baja babe.

Anonymous said...

Dh tegur dh..suruh pork nick tegur kapal sin plk ok...

Anonymous said...

xde ke orang dalam BN yang macam khalid ibrahim ni..

bn ketandusan pemimpin berjiwa seperti khalid..

Anonymous said...

muka peliwat tesengeh tak tau maluu...

geli aku nengokk....

Anonymous said...

8:13 hahahahaha. .
Woiii macam mana ko boleh terperasan tahap Mahfoz SRP? Khalid tu dulu orang kerajaan ar kena reject sama macam Nuar anu gerah hehe.

Lepas tu mereka merajuk konon,terjumpa dalam satu kapal,nama kapal puki,R.Tak lama lagi tenggelam macam kapal Titanic muahahahaha.

Anonymous said...

PukiR hang jahat.

Anonymous said...

orang pas kata xhalal taja haji pdd rakyat selagi fakir miskin tidak terbela..ntni nak yanya sekutu pas ni dah setel ke masalah orang miskin yg mb selangor beli as besar-besar buat banduan nj...jawab pas......

Anonymous said...

Dulu mula-mula Khalid Gagap ni malu-malu kucing nak mengaku bas tu atas nama dia, kata bas tu SEWA BELI, sekali terkeluar geran bas tu atas nama Khalid Gagap, terus tergagap-gagap kata bas tu beli atas persendirian tanpa guna duit kerajaan Selangor.

Beli bas tu satu hal, siapa pula yang membiayai semua perbelanjaan minyak, penyelenggaraan, gaji pemandu, gaji tukang eskot bas tu sepanjang punaisihat ekonomi menggunakan bas mewah tersebut???? Takkan la dengan gaji RM20,000 MB Selangor boleh bayar semua pembiayaan berkenaan???

Anonymous said...

Anonymous said...
umno semakin seram untuk mengadakan pru..

hanya melayu bangang umno yang terus melalak ketika kesepitan..


October 23, 2012 8:05 PM

---------------------------------------

Wei bahalul, paria bontot hitam bernama Ambiga pun suruh BN jangan adakan PRU cepat-cepat, kalau boleh biar tangguh setahun dulu. Mane ko nak letak fatwa mak kandung sebelah opah tiri korang yang dari India tu??? Tak pernah dengar fatwa dari mak kandung sebelah opah tiri korang tu ke??? Kah kah kah kah..... itu la, banyak sangat hirup kencing pemimpin Fuckatan sampai mane satu fatwa ambiga suruh tangguh PRU tu dulu....

Anonymous said...

Anonymous said...
umno semakin seram untuk mengadakan pru..

hanya melayu bangang umno yang terus melalak ketika kesepitan..


October 23, 2012 8:05 PM

---------------------------------------

Wei bahalul, paria bontot hitam bernama Ambiga pun suruh BN jangan adakan PRU cepat-cepat, kalau boleh biar tangguh setahun dulu. Mane ko nak letak fatwa mak kandung sebelah opah tiri korang yang dari India tu??? Tak pernah dengar fatwa dari mak kandung sebelah opah tiri korang tu ke??? Kah kah kah kah..... itu la, banyak sangat hirup kencing pemimpin Fuckatan sampai LUPA mane satu fatwa ambiga suruh tangguh PRU tu dulu....

usin said...

try kempen cara paling stylo bro. like erdogan kt turkey. hahahaha..kalau tak menang boleh enjoy makan turki panggang dalam bas mewah....

usin said...

try kempen cara paling stylo bro. like erdogan kt turkey. hahahaha..kalau tak menang boleh enjoy makan turki panggang dalam bas mewah....

Anonymous said...

Kau igt kuar duit sendiri tu suka suka ke klu xde habuan lain

Pekong Pondan said...

Anwar in the shit-hole.
Asmin Ice-cream.
Rafisi Pondan.
Kappal Sing Pundek
Lim Guan Eng Communist pig.
Hadi Awang Deviant scumbag.

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.
(Song: The three little pigs)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

JELAJAH BANGBUS RAKYAT

JELAJAH BANGsat BUStard LAKNAT

Ho ho ho ho ho ho ho

Anonymous said...

7:23 pm

jgn ckp kartun lah..

bebo said...

anwar hidup mewah mkn duit kerajaan selangor..cian org selangor bodoh

kak bedah said...

anwar ddk dlm bas main jubor pebangkang sokong anwar bgs lah..semoga sama2 kena kilat

Anonymous said...

yg korang nk julang nnti dap..aku xjadi undi pakatan..sori

Anonymous said...

bas yg khalid beli ni elok didermakan pd sekolah.. unisel pun buleh pakai...

Anonymous said...

Untuk anoNGOK October 24, 2012 1:54 AM....

Baca la artikel ni elok-elok, lepas tu fikir guna kepala otak, jangan fikir guna kepala lutut macam pemimpin Fuckatan yang lain.....


Siapa biaya bas mewah Khalid Ibrahim RM150 ribu sebulan

Isu bas mewah terus menghantui Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor. Kesilapan paling besar transaksi bas mewah ini adalah bila bas yang bernilai RM900 ribu itu didaftarkan atas nama Abdul Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor.

Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin berkata, akan tercatat dalam sejarah Selangor, seorang MB membeli bas mewah atas namanya.

“Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor Anwar Ibrahim telah buat pengumuman pada Ogos lalu, yang bas mewah untuk kegunaan PKR itu adalah disewa dan ianya diuruskan oleh Khalid Ibrahim, MB Selangor. Khalid Ibrahim kemudiannya mengakui bas mewah itu adalah miliknya dan dibeli melalui sewa beli selama 6 bulan.

Beliau menafikan bas itu dibiayai oleh syarikat yang membekalkan 50 lori kompak sampah kepada MBI incorporated. Kalau benar yang bas itu disewa dari Khalid Ibrahim kepada PKR untuk kegunaan Anwar Ibrahim, GAPS berminat ingin tahu berapa kadar sewaanya setiap bulan.

Kalau lah juga benar bas ini dibeli secara sewa beli selama 6 bulan seperti yang diuar-uarkan oleh MB, GAPS ingin bertanya siapakah yang membayar sebanyak RM150 ribu sebulan ansuran bulanan (RM150,000 X 6 bulan= RM900,000) kepada pihak bank itu,” ujarnya ketika ditemui selepas Majlis Taklimat Isu Semasa kepada Adun-Adun BN Selangor, malam tadi.

Tambahnya, GAPS yakin gaji MB sebanyak RM20 ribu sebulan jauh dari kemampuan untuk Khalid Ibrahim membayar ansuran RM150 ribu sebulan itu. Jadi siapa yang bayar atau syarikat mana yang membayar ansuran ini. Kenapa mereka bayar bagi pihak MB?

“Rakyat Selangor mahu jawapan yang pasti dari Menteri Besar. Rakyat Selangor juga menuntut kebenaran dan keadilan dari siasatan SPRM,” ujarnya yang juga mantan Ketua AMK negeri Selangor.

Anonymous said...

Go to Hell aljuburi sial..... and get Lost forever.

Anonymous said...

Ini bas mewah Jelajah Fitnah Anuwar Peliwat tegar ....jelajah pembohongan PKR dan Pakatan Rakyat...

Anti PR said...

Kalau kita berkawan pemutar alam, kita pun akan jadi pemutar alam. Cocok jubo dgn cocok bontot samalah tu..

Anti PR said...

Kalau nak layan, memang kes mahkamah boleh sampai 20 tahun. Cocok jubo pun selesai smpi 10 tahun. Itu nama putar alam.

Anonymous said...

Anonymous said...
KUALA LUMPUR - Pemuda Pas Pusat hari ini mendesak Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek supaya memohon maaf kepada umat Islam di negara ini kerana mengeluarkan kenyataan yang menghina hukum Islam secara terbuka.

Setiausaha Pemuda Pas Pusat, Khairul Faizi memberi tempoh seminggu kepada Presiden MCA itu untuk mengemukakan permohonan maaf.

Sekiranya Soi Lek enggan berbuat demikian, pihaknya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

"Satu demonstrasi besar-besaran akan dibuat jika Soi Lek berdegil tidak mahu minta maaf.
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
NGKO SURUHLAH KERAPAL SING DAN LIM KIT SIAL MINTA MAAF SAMA, DENGAN KERAPAL SING TAU TAKUT, TAKUT KERAPAL JENTIK TELOR NGKO



zulhairi b dollah zul said...

Sapa nampak mata satu

zulhairi b dollah zul said...

sapa nampak mata satu

zulhairi b dollah zul said...

Sapa nampak mata satu

zulhairi b dollah zul said...

Sapa nampak mata satu

Anonymous said...


UMNO BESATU NGAN PAS OK LAGI.. KALAU BERSATU NGAN PKR TAK MAU BEB... TAKUT KENA SONTOT WEH...

Anonymous said...

Mampos ar PKR lepas pru13.

Yang menyalak kat entry ni pun penyokong PKR taraf hanjeng.Sebab orang kanan PKR yng terbaik dan berilmu semua dah ucapkan selamat tinggal!

Chandra Muzafar,Zainur Zakaria,Ezam,Gobala,YB Zul dan banyak lagi.Malas nak sebut ar ramai sangat!

Yahoooooo main bontot ar korang untk menghilangkan rasa sedih hilang negeri Selangor nani pada BN!
;;;;;;;;;;;;;;;
BANG NAK TAMBAH SIKIT BOLEH???
Senarai Pemimpin PKR keluar parti
Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar
Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor
Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Zainur Zakaria
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Datuk S. Nallakarupan
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti:
Bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md Arip
Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha
Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
Setiausaha PKR Bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
Bekas Naib Presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, Abdul Manap Shahardin
Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr Halili Rahmat
Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak, Soraya Sulaiman
Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir
Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah AbdullahKerusi Parlimen
Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)
Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd Osman Jailu
Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
Adun Lunas - Md Radzi Salleh
Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus Khairuddin
Datuk Aidit Ghazali

Anonymous said...

SHAH ALAM – Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Ali mendakwa MCA dan DAP mempunyai “agenda besar” di sebalik pendirian kedua-dua parti itu dalam soal hukum hudud.

Secara tidak langsung kata beliau, ia mampu menarik sokongan masyarakat Cina kepada MCA dan DAP disebabkan pandangan dan kritikan yang dilontarkan pimpinan mereka selari dengan kehendak, kemahuan dan tuntutan masyarakat berketurunan Cina.

Hasan melahirkan pandangan ini ketika banyak pihak mempersoalkan Soi Lek dan juga Umno berhubung kenyataan Presiden MCA itu.

“Hati kecil saya terus membisikkan bahawa terdapat semacam wujudnya persefahaman di antara MCA dan DAP khususnya untuk menghadapi PRU ke-13.

“Hati kecil saya juga membisikkan bahawa masyarakat Cina seolah-olah mempunyai satu 'grand design' merentasi fahaman dan aliran politik,” kata beliau yang juga bekas Exco Selangor dalam satu kenyataan menerusi laman sosial Facebook lewat malam ini;;;;;;;;;;;;;;
NAMPAK TAK SEMUA MELAYU SEMUA, SAPA MCA DAN DAP, MASUK RASA TARIK PUN RASA, GADUHLAH LAGI WAHAI MELAYU SEMUA, PADAN MUKA

Anonymous said...

apa taraf ketua pemuda pas pusat desak soi lek minta maaf. karpal sing taraf pengerusi dap jer pon engkau bisu tak berani buka mulut, soi lek tu taraf presiden party tau, poddaa lu.

yang bolih engkau tu betulkan akidah dulu, pas dulu kata umno kafir, sekarang ni bila pas satu kandang dengan dap kafir jugalah namanya.