Thursday, October 4, 2012

HAK ASASI HARAMJADAH.



Sayang benar Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM) kepada Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) apabila Presidennya, Tan Sri Hasmy Agam, bertindak membela “adiknya” itu dari pertikaian hangat yang membabitkan dana asing yang dipercayai dari dalang Yahudi.

Dalam kenyataannya semalam, Hasmy menegaskan adalah tidak menjadi satu kesalahan bagi mana-mana pertubuhan di negara ini untuk menerima dana dari luar negara, khususnya bagi sebuah NGO yang kononnya memperjuangkan pemantauan hak asasi manusia seperti SUARAM.

Presiden SUHAKAM itu memberi alasan bahawa menerima dana asing tidak menyalahi mana-mana akta yang ditetapkan di dalam perlembagaan negara.

Pada saya, memang benar bahawa perlembagaan Malaysia tidak pernah menyekat mana-mana pihak untuk menerima dana dari luar negara bagi membantu kos operasi persatuan atau pertubuhan NGO di negara ini.

Misalnya, sekiranya Yayasan Dakwah Islamiyah Malaysia (YADIM) menerima dana dari sebuah pertubuhan yang terbukti memperjuangkan Islam dari luar negara, ia langsung tidak menjadi sebarang isu yang bertentangan dengan prinsip atau moral.

Namun dari segi sensitiviti umat Islam dan moral rakyat di negara ini, adalah tidak diterima akal apabila sesebuah NGO itu menerima dana dari sesebuah pertubuhan atau individu yang beridentitikan penyangak dan pro-Zionis Yahudi Laknatullah!

Apakah Hasmy lupa tentang siapakah sebenarnya George Soros yang sebelum ini telah menyebabkan beberapa negara di rantau Asia Tenggara ini hampir tergadai?

Apakah Hasmy lupa bagaimana susahnya mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mencari jalan mengatasi  sabotaj penyangak matawang dunia yang merupakan kawan karib kepada Anwar Ibrahim itu?

Apakah Hasmy tidak tahu bagaimana kemudiaannya Anwar berpakat dengan Wolfowitz untuk memberikan pinjaman dari IMF kepada beberapa negara di Asia Tenggara yang terjejas teruk akibat perbuatan George Soros?

Dan kini, SUARAM sendiri mengaku menerima dana dari penyangak matawang tersebut.

Apakah dengan pengakuan SUARAM itu Hasmy Agam  tidak terbayang langsung wajah “setan” yang bernama George Soros, Wolfowitz dan Anwar Ibrahim yang pernah begitu hampir menjahanamkan ekonomi negara?

Saya berpandangan bahawa sama ada SUHAKAM atau SUARAM sebenarnya wajar dibubarkan saja di negara ini memandangkan “suara” mereka kebanyakkannya tidak berpaksikan kepada sensitiviti umat dan agama Islam di negara ini.

Misalnya dalam isu LGBT, SUHAKAM dan SUARAM bersatu hati menyokong penuh usaha memaksa rakyat dan perlembagaan negara ini menerima golongan songsang itu, kononnya atas dasar “hak asasi manusia”.

Kepala hotak mereka “hak asasi manusia”! Di dalam fitrah kejadian manusia, kita diciptakan Allah berpasang-pasangan di mana lelaki pasangannya ialah perempuan. Hanya mereka yang sesat dan songsang saja berpasangan sesama jantina.

Apakah golongan songsang dan “sakit” seperti itu yang diperjuang dan disokong oleh Hasmi Agam dan SUARAM? Agama dan budaya mana mereka pakai?

Justeru itu, apakah kita rakyat Malaysia masih lagi dapat menerima pandangan dan kenyataan dari SUHAKAM mahupun SUARAM yang jelas bertentangan dengan nilai-nilai agama, moral dan kebudayaan masyarakat kita selama ini?

“No heart feeling”, rasanya Hasmy Agam, SUHAKAM dan SUARAM wajar dilupakan dan diketepikan saja peranan mereka di Malaysia memandangkang mereka langsung tidak berpaksikan kepada sensitiviti rakyat Malaysia yang berpegang teguh kepada Islam dan budaya ketimuran, kan?

MYKMU

11 comments:

Anonymous said...

i'm the first

Anonymous said...

Suaram....Suara Anak Haram. Memang kena pada tempatnya.

mk said...

Aku dah pernah komen dulu pasal si Hasmy Agam ni sebab kepala otak dia dah jadi hitam legam pasal dah terlalu banyak bersekongkol dengan puak pembangkang atas nama demokrasi kepala atok dia. Anak si Agam ni berkiblaatkan demokrasi dan hak asasi manusia ala Barat dan Yahudi jadi elok lah ditendang keluar saja sebelum bertambah rosak akhlak anak anak muda Malaysia.

Anonymous said...

mang xsalah...tp kalo dr sumber yg meragukan baik la hati2...tkt ade agenda tersembunyi...xkn suhakam xleh pikir...bijak xleh diikut la suhakam nie...

Anonymous said...

suhakam? apa tu? Hak aku sbg manusia dah terbela dgn Islam. Tak perlu SUHAKAM(BING).

Servant of God said...

Hak asasi?

Kalau hak asasi diseleweng untuk rosakkan aqidah, untuk menjual negara kepada orang luar, buat apa?

Macam mana nak buat pengkhianat camni ha?

mat13 said...

Suaram + Suhakam = Suharam...Bubarkan saja habis cerita.Mengabih boreh Negaro jo.Jangan-jangan masyuk jugak kot.

Anonymous said...

SUARAM dan SUHAKAM lah yang bertanggung jawab akan kemunduran moral masyarakat Melayu Islam, terutama generasi yang muda dan yang terjebak dalam kesah Pengkid kerana kemunduran dan kelemahan mereka dalam menyelam ilmu pengetahuan ke tahap global.

Semalam Berita Utama TV3 menayangkan kes benar soal Pengkid atau Lesbian. Mereka ini juga diistilahkan sebagai homoseksual. Perempuan Melayu pun sudah ramai yang terjebak dalam aktiviti ini. Mana tidak mereka asyik taksub dengan pakai 'Dildo' atau (konek plastik) apabila berhubungan seks dengan rakan perempuan mereka. Tengok pantat mereka semakin bengkak, bulat jijik aku tengok. Jalan-jalan berpimpin tangan, bercium sama perempuan, sudah melampau orang Malaysia sekarang ini gejala unsur-unsur LGBT sudah dibenarkan dan disambut baik oleh si Sang Peliwat pemimpin Parti Kencingkan Rakyat. Semakin jahanam masyarakat sekarang ini.

Anonymous said...

betul tu ... dah makin banyak gejala penkid ni di Malaysia.. Yang makin susah hati adalah ramai kalangan melayu yang terlibat aktiviti terkutuk ni.. aktiviti ni sejenis dgn aktiviti yg disukai kaki jubor Malaysia..

kalau PR dpt kusai putrajaya bagaimanakah agaknya percambahan golongan ini....

Plan tindakan:

1. Golongan ini perlu ditangkap dan dikenakan tindakan undang2 syariah/civil sepertimana yang kita buat pada pondan, gay dan pelacor termasuk cina doll..Jabatan Agama/polis jangan terlepas pandang. Tindakan JABATAN AGAMA DAN POLIS

2. Pembangkang yang pro LGBT perlu dinyahkan daripada politik negara termasuk lah PAS yg pro kaki jubor tu...tindakan RAKYAT MALAYSIA

3. Sekat kemasukan peralatan seks artificial (yg banyak datang dpd Cina) spt vibrator dan sebagainya.. Tindakan KASTAM

Ambillah tindakan masing2 agar negara kita sentiasa terpelihara dan dilindungi ALLAH sepanjang masa.

Anonymous said...

SUARAM & THE SOCALLED SUHAKAM are twins whom existences were to corrupt and making fools of the so called CIVILIZED & EDUCATED peoples more DUMBER & FOOLS of the WESTERN CORRUPTION.

Anonymous said...




buat bajet dalam jet..

bajet bodoh tak leh pakai

pembangkang jangan terjerit jerit

satu apa pun tak leh pakai..