Sunday, October 28, 2012

PAKATAN SELANGOR GALAK PERANAP JAHANAMKAN HAK MELAYU !


KLIK SINI

33 comments:

Anonymous said...

PR paling trbaik printah s'ngor..

Anonymous said...

HARAP KAN PAGAR, PAGAR MAKAN PADI,
HARAPKAN MELAYU, MELAYU MAKAN MELAYU......

Anonymous said...

Khalid 'Fred' Ibrahim dgn ini di ishtiharkan sbg AHLI KEPARAT yg paling berjaya menjalankn tugas sbg MB Selangor..

Kalo kat Kelantan sanun..MB = mulut berus...

Kat Selangor MB = Muka Berus...abis harta org Melayu Selangor di tarah dan di gadaikn demi memuaskn nafsu politik PUNAHsihat 1 hengget yg paling CELAKA di donia...

Kalo rakyat Selangor masih mahu sglnya trgadai...UNDILA PAKATAN HARAMjadah lagi PRU 13 nnt...

Dan kalo neg2 len pon nak kena gadai HAK korng UNDILA PAKATAN HARAMjadah...InsyaAllah...xsmp sepenggal pr mmrintah negara kite pon bole digadai...apala sgt dgn negara ..sedangkn KALIMAH ALLAH pon bole di gadai demi mengejar sokongan kafir HARBI..

INGAT 1 UNDI UTK PAKATAN HARAMjadah BRMAKNA ANDA MENGUNDI SYAITONIRROJIN UTK MNGGADAI HAK KITE ....

Anonymous said...

MENTERI BESAR TERBAIK, TERCERDIK DAN TERKEPARAT IALAHDI SELANGOR......

Anonymous said...

MUDAH NAK JAHANAMKAN SELANGOR DARI NAK MEMBINANYA.
USAHA MB MB DAHULU SIA SIA SAHAJA.
SELANGOR WILL GO TO HELL TOGETHER WITH PKR.

Anonymous said...

padan muka org slangor..undi sangat pkr..terimalah padah nya..ubah pada pru 13 nanti.

Anonymous said...

SOI LEK HINA ISLAM, KATA ANWAR...
BERZINA DAN MELIWAT TIDAK HINA ISLAM KAH.......
PERGILAH BERSUMPAH...MACAM NAJIB BUAT.

Anonymous said...

ANUwar kata UNDANG2 ISLAM PASAL LIWAT n ZINA ADALAH 'ARCHAIC' ..KUNO...PAS KATA XHINA ISLAM ...

ANUwar KATA ..SEKS DI TMPT TRTUTUP XPE ..KIRE ITU HAK ASASI...tu kire nak wat maksiat BOLE asalkn org xnampak.....BODDDDDDOOO piang ..pasai apa org PAS xnak wat demo pasai kenyataan itu?

oooii PAS angpa dah jadi SYAITAN BISU KA?.....

Anonymous said...

PKR. ............ PARTI KHIANATI RAKYAT

Unknown said...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.
(Song: The three little pigs)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Nik Azis

And the result become Khalid "bodoh" Ibrahim

Anonymous said...

.

Kena banyak minum air kosong untuk kekalkan kesihatan yang baik .

.

Anonymous said...


PAS yg mengisytiharkan..Anwar is Aljuburi

Melayu Perak said...

Kelantan Rugi Lebih RM700 Juta

Umumnya, sebahagian besar rakyat Kelantan telah lama menyedari projek Pembangunan & Pengindahan Tebing Sungai Kelantan (PTSK) di Lembah Sireh adalah salah satu dari beberapa projek pembangunan oleh Kerajaan PAS Kelantan yang gagal dilaksanakan sepenuhnya disebabkan pelbagai kelemahan dan kecuaian di pihak kerajaan negeri.


Namun tidak ramai yang menyedari bahawa kegagalan pihak pemaju swasta Liziz Standaco Sdn Bhd menyiapkan projek tersebut juga sebenarnya telah menyebabkan kerajaan negeri pimpinan Menteri Besar, Nik Aziz Nik Mat terpaksa menanggung kerugian yang tidak sedikit jumlahnya.



PTSK ataupun lebih dikenali sebagai Projek Lembah Sireh itu, bukan sahaja telah menyebabkan negeri Kelantan mengalami kerugian berikutan tanah seluas 716.8 ekar (286.72 hektar) yang bernilai RM318.29 juta tergadai dan berpindah milik kepada syarikat tersebut, malah kerugian sebenarnya jauh lebih besar sehingga melebihi RM700 juta.


Jumlah kerugian tersebut hampir bersamaan dengan dua kali ganda jumlah belanjawan tahunan Kerajaan PAS Kelantan, malah angka itu juga 3 kali ganda lebih besar daripada peruntukan RM250 juta untuk NFC Corp yang pernah disensasikan oleh pakatan pembangkang sebelum ini.


Jika dalam isu NFC yang diberi pinjaman RM250 juta jelas termaktub dalam perjanjian bertulis wang pinjaman tersebut perlu dibayar mengikut jadual, namun dalam kes projek Lembah Sireh pula tanah yang bernilai RM318.29 juta itu secara cuai telah dipindah milik tanpa prosedur yang betul.


Ini disahkan sendiri oleh Laporan Ketua Audit Negara (LKAN) 2011 yang merekodkan kegagalan projek itu serta turut mengesahkan penukaran hak milik tanah telah dilakukan sewenang-wenangnya, sedangkan sepatutnya hanya selepas keseluruhan projek pembangunan telah selesai dilaksanakan barulah urusan pindah milik kepada Liziz Standaco boleh dilakukan.


Sementara itu, dalam satu kenyataan oleh Presiden Pertubuhan Orang Muda Berpadu Anti Korupsi (OMBAK), Wan Khairul Ihsan Wan Muhammad ketika mengulas isu ini, katanya mengikut perjanjian yang ditandatangani kedua-dua pihak itu antara lainnya mensyaratkan pemberian tanah seluas 716.8 ekar itu sepatutnya diikuti dengan sumbangan balas dari Liziz Standaco dalam bentuk kewangan dan pembangunan fizikal.


Namun disebabkan kegagalan Kerajaan PAS Kelantan mengurus amanah rakyat, tanah tersebut tergadai begitu sahaja tanpa mendapat manfaat yang setimpal sebagaimana yang disyaratkan dalam perjanjian.


Melayu Perak said...

Berikutan kecuaian pemimpin PAS yang mengurus tadbir negeri dengan berkesan, impaknya menyebabkan kerajaan negeri kehilangan hak ke atas tanah yang bernilai RM318.29 juta itu, dalam masa yang sama juga mengalami kerugian sebanyak RM389.09 juta dalam bentuk sumbangan balas yang hingga saat ini gagal ditunaikan oleh syarikat Liziz Standaco.


Justeru itu, amatlah wajar sekali apabila NGO terbabit mendesak Timbalan Menteri Besar Kerajaan PAS Kelantan iaitu Datuk Ahmad Yakob mengambil tanggungjawab seterusnya meletakkan jawatan berikutan kerugian tersebut, sementelah lagi kerugian yang ditanggung terlalu besar melibatkan pula harta rakyat dan bukannya harta milik pemimpin PAS negeri.


Menurut Presiden OMBAK itu lagi, pengesahan audit dari LKAN membuktikan bahawa pendedahan yang dibuat pihaknya Februari lalu berkaitan isu ini ternyata benar. Lebih mengecewakan lagi selepas pendedahan itu, kerajaan negeri tidak pula mengambil inisiatif untuk memperbetulkan keadaan.


Keadaan ini sekaligus menimbulkan tanda tanya dikalangan khalayak anak negeri, gerangan siapakah pemilik Liziz Standaco dan apakah hubungannya dengan pemimpin dalam Kerajaan PAS Kelantan?


Entah apa istimewanya Liziz Standaco Sdn Bhd sehingga mendapat kelebihan sedemikian rupa termasuklah secara mudah dibenarkan memiliki tanah milik kerajaan negeri sekalipun sehingga kini masih gagal menyediakan dan menyiapkan pembangunan fizikal yang dijanjikan.


Melihat pada senario kegagalan projek Lembah Sireh serta tergadainya tanah kerajaan yang bernilai beratus juta ini, jelas sekali ia menuntut rakyat Kelantan untuk segera bangkit membantah unsur penyelewengan yang kemungkinan besar memang wujud seperti mana pernah diperkatakan ramai lama sebelum ini.


Jika rakyat Kelantan lambat bertindak dalam menyatakan hak mereka, dan masih enggan menjatuhkan Kerajaan PAS Kelantan yang sudah terbukti lemah, cuai dan gagal ini, dikhuatiri kelak masa depan negeri ini pula yang tergadai nanti.

Anonymous said...

Salam GAP,

Terbaiklah gambar tu, memamg lawak & menggelikan hati. Marah betul GAP dgn dua org ni, klu masuk gambar nik aziz lagi kelakar, tapi org yg buat ni tkde keje lain ke? kretiviti tu dh ok cuma curahkan idea kat tpt yg tak bermanfaat, ape yg dapat, pakat gelak same sendiri.

Dah nampak sgt ape sj boleh update kat sini tak kira lah standart nya rendah ke atau sederhana asal kan dapat jd kan kalangan kita je amik port. Kat luar sn byk lg yg hebat2 org update, ni entah ape2 merepek. mengalahkan remaja azroy, hehehe

tapi apepun gambar memang kelakar, klu tengah sedih boleh lah tatap dua pemimpin ni, tak habis gelak lagi, blog ni memanh ade standart yg tersendiri walaupun tkde conten' ape2 pun:-p

Salam 1Malaysia semua.

Anonymous said...

Salam GAP,

Ini lah yg kita mahu dalam blog ini. Kita mahu bongkar serta perkongsian ilmu & berita yg ade faktanya. daripada berita2 merepek & tak melihat keseluruhanya membuatkan org mudah mengusik GAP & seronok melihat GAP melatah.

Berita2 begini punya kelas tersendiri & barulah same standart dgn blog2 pembangkang. Teruskan mengemaskini berita2 yg sahih & cukup2lah dengan berita2 yg syok sendiri. sebab org pkr yg bawahan saje yg suka mengusik GAP, tp GAP punya melatah mcm dorg tu pemimpin besar walhal org yg cukup informasi sekali kunjung blog ni trus tak mahu open lagi, tkde peluang2 pencerahan ilmu sebaliknya hanya meng update topik2 yg doeble standart. cuba tgk blog penyokong pembangkang ade jg yg low standart mcm blog ni, so keep it up, GAP akan terus maju terus bongkar kebobrokan pas, pkr, dap. dalam masa yg sama dorg pun bongkar kelemahan bn mentadbir negara.

Terus berjuang GAP!!!

Anonymous said...


UMNO RUGIKAN: RM2.446 B @ RM 2,446 JUTA


Lapuran Audit 2012: 9 buah syarikat GLC alami kerugian 3 tahun berturut-turut dengan jumlah RM 2.446 billion.

Antaranya:
1. Halal Industry Development Sdn Bhd,
2. Malaysia Venture Capital Management Sdn Bhd,
3. Indah Water Konsortium Sdn Bhd,
4. Jaring Communication Sdn Bhd,
5. Inno Bio Ventures Sdn Bhd,
6. Jambatan Kedua Sdn Bhd,
7. Assets Global Network Sdn Bhd,
8. Keretapi Tanah Melayu Berhad,
9. Syarikat Prasarana Negara Berhad.

JANGAN MAIN2, ... SIASAT & AMBIL TINDAKAN!

Siapa BoD nya?
Siapa CEO nya?
Siapa pegawai2 nya?

Apakah mereka2 ni yg mengakibatkan kerugian Negara dan rakyat sebanyak RM 2.446 billion tu?

Mereka ini perlu dilindungi atau dibela, sedangkan mereka pengkhianat Negara dan penipu rakyat???????????????!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Buat PEMIMPIN2, PEGAWAI2, AHLI2, PENYOKONG2 dan PENCACAI2>UMNO/BN yg ada melihat status ini sila jawap "Kemana Pergi" dan "Apa Jadinya" dengan kes2 dan scandal ini semua?????????

SILA JAWAB!!! Andai Anda Semua Bukan Bacul!!!

1. PKFZ = RM12 billion
2. Submarine = RM500 million
3. Simedarby = RM964 million
4. Paya Indah Westland =RM88 million
5. Posmalaysia (transmile) = RM230 million lost
6. Eurocopter deal = RM1 billion waste?
7. Terengganu Stadium Collapsed = RM292 million
8. MRR2 repair cost = RM70 million
9. Maybank Overpay for BII = RM4 billion
10. Tourism -NYY kickback = RM10 million
11. 3 paintings bought by MAS = RM1.5 million
12. Overpayment by Sport Ministry = RM8.4 million
13. London ‘s white elephant sports complex = RM70 million
14. MRR2 Repairs = RM70 million
15. MATRADE repairs = RM120 million
16. Cost of new plane used by PM = RM200 million
17. InventQ irrecoverable debt = RM228 million
18. Compensation for killing crooked bridge = RM257 million
20. Lost in selling Augusta = RM510 million
21. Worth of AP given out in a year = RM1.8 billion
22. Submarines (future Muzium Negara artifacts) = RM4.1 billion
23. PSC Naval dockyard = RM6.75 billion
24. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1 billion = RM3.2 billion in 2008 ringgit
25. The Maminco attempt to corner the world tin market in the 1980s isbelieved to have cost some US$500 million. = RM1.6 billion
26. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia = RM30 billion in the 1990s.
27. Perwaja Steel resulted in losses of US$800 million = RM2.56 billion.
28. Use of public funds in the Valuecap Sdn. Bhd. operation to shore up the stock market = RM10 billion

INGAT!!! Ini semua bukan duit mak bapak UMNO/BN punya tau... JOM BERUBAH......UNDI LA PR!
ABU- Asalkan Bukan UMNgOk Be-eNd...

Anonymous said...

BODO 737
ANWAR HAVE THE ANSWERS....ASK HIM LAH...STUPID BETUL !

Unknown said...

Cuba tanya ketua mata satu awat ler hang tak tanya dia...ka hang dah lupa

Anonymous said...

Apa duit ni mak bapak ko punye ke.....

Anonymous said...

ANON 737
ANWAR, AZIMIN, KAM JAAFAR DAPAT DUIT BEBILLION DARI MANA...........DAH SIASAT.......ITULAH ...GUNA OTAK...JANGAN GUNA JUBUR.........SIASAT, JANGAN TAK SIASAT.
SIAPA PEROMPAK NEGARA SEBENARNYA....?

Anonymous said...

Anon 7:37
Yng ko copy paste tu tertinggal 1 item.Anuar ada simpan berkotak2 rahsia kerajan tunggu masa sahaja utk di dedahkan kihkihkihkih.

ABU- Allah Bersama Umno! Bahasa ini lagi sedap
di dengar.

Sebab itu lah umno/BN masih memerintah!

Bukan macam parti haprak PR yng di ketuai oleh seorang peliwat, bila kalah jer umno guna pengundi hantu!

Tak terima qada dan qadar Allah swt.

Undi PR bermakna menyokong Timbalan Presiden PAS ,Mat Sabu makan najis mughallazah ia itu binatang yng mula mendapat tempat dihati pengikut2 PAS, menggantikan ayam yng halal!

Takebeeeeer!
Takebeeeeer!
Takebeeeeer!

Anonymous said...

Anon 7:37 AM

Sblm ko brtanyakn soklan BONGOK ko tuh....ada baik ko cari dulu jwpn SOKLAN CEPUMAS......DI MANAKAH JOM OMEGA??.. MASIH ADA DI DLM SIMPANAN NEK JIJAH ATAU DAH DI GADAIKN OLEH ANUwar UTK BUYJET ATAU BUYBUS???????

muaahahhahahahahahahah

Anonymous said...

Salam,

Ni seorang lagi, anda pun same jg dengan kawan2 anda yg sengkatan. Masih tak dengar nasihat saya. Sudah berkali saya bagi peringatan, jangan buang masa & fikiran anda untuk update ape2 info d blog ini. Ape yg anda carikan?jawapan? memang takdalah, najib sendiri lepas pembentangan budget tak dtg parlimen untuk bermaklum balas berkenaan dgn budget. yg dia berani bersuara d utusan & tv3.

Anda bukan shj tak akan menemukan jawapan kpd persoalan yg d utarakan malah anda telah membantu bolg ini untuk lebih bertanggungjawab dgn penyiaran maklumat mereka. Biarkanlah mereka syok sendiri sebab blog sebegini bukan boleh menarik org supaya menyokong BN & tinggalkan PR. Ia lebih sekadar utk menyedapkan hati kalangan mereka & memperkukuhkan kepercayaan sesama mereka agar terus berpaut kpd kepercayaan sedia ade.

Saya ni pun dah dikira membuang ms untuk memberi peringatan kepada anda bukan ape, saya kadang2 sedih tgk yg tak menyebelahi BN tp dok sibuk nak menempek d blog org mcm ni buat ape?anda takan dapat mengubah pendirian mereka buktinya persolan yg d ajukan tak mampu pun d jawab malah d tanya soalan yg bukan2 lg tak menjanapun akal cerah kita.

Pemimpin mereka pun tak bolehb jawab. tp mereka mempunyai kelebihan yg kita kena belajar, mengelak menjawab, alih perhatian. jadi nasihat saya kepada anda ialah, mana2 tuduhan yg diutarakan d sini anda ambil klu masih lagi nk mengunjungi nlog ni lah, cuba cr jawapan & bersedia untuk menjawab bila keadaan memerlukan tp tgk juga cth bila isu selangor nk jual pkns. so cr kan jawapan & compile jawapan itu. klu yg d utarakan mengenai perkasa ke, sabu sokong syiah, jam omega ke tak payah amik port lah, itu bg budak2 sek agama yg tengah cuti ni pun dh boleh beri pencerahan pd mereka. Jangan lupa pesanan saya. selamat sejahtera :-)

Anonymous said...

Hehe 10:50am

Baru belajar buat karangan SPM ker...
Periksa tak lama lagi. Berdasarkan gaya penulisan memang fail kihkihkih.

Kat blog mcm nie kena ringkas jer contohnya...
1.Jam Omega mana?
2.Anwar homosex ker?
3.Chelaka punya Timbalan Presiden PAS kata sanggup makan babi dgn kafir harbi dari makan ayam halal!

perkataan tu semua akan meninggalkn kesan di sanubari..

Contoh2 lain.

1.Arrrrrrk orang kelantan mandi junub dengan air lumpur sebab kerajaan negeri zalim.
2.Sampah pun terrkial2 nak settle lagi maucakap MB PKR bagus kahkahkah bedekah..bedekah

Berfakta,Pendek,padat dan intelektual!

Cth ayat yng paling power boleh membuatkn Mat Sabu bukan sahaja makan babi dan bak ku teh ttp dia akan makan ular,mengkarong, ulat bulu dan cacing juga semut api krn semua binatang itu bukan najis mughallazah.

Jom ramai2 undi umno/BN!Pakatan Rakyat penipu!!!!
ABU-Allah Bersama Umno!
Undi PR akan menyokong kominis yng tidak percaya adanya Tuhan azawajalla.


Begitulah serba ringkas kelas aku utk anon 10:50 yng berangan nak menulis.Disini bukan Lembaga Peperiksaan!

Anonymous said...

GAP,

Oooo mcm tu, ok2 lepas ni komen lain boleh guna cr mcm tu lah, menarik2 so next coment for next isu lepas ni lah.

Terima kasih, language 101 - meh ramai2 sokong BN, itu je yg boleh d komen, gaya penulisan - hehehehe :-p

Melayu Perak said...

anon 7.37 pm.....

satu fakta pun tak ada.....

macam mana orang nak sokong pr....

kurang-kurang bagi lah bukti pencerahan....

ini main sapu semua projek konon rasuah.....

Anonymous said...

1.26 Bravo!!!!

Anonymous said...

INGAT!!! Ini semua bukan duit mak bapak UMNO/BN punya tau... JOM BERUBAH......UNDI LA PR!
ABU- Asalkan Bukan UMNgOk Be-eNd...

CERITA LAH PULAK SYARIKAT YANG KERAJAAN UMNO/BN BUAT UNTUNG BERLIPAT KALI GANDA DAN PELABURAN YANG UMNO/BN BAWA MASUK YANG NILAINYA BERLIPAT KALI GANDA DPD NILAIAN YG KO SENARAIKAN NI.. YG BOLEH BAGI MAKAN KAT ORG MCM KO..

APA JUGAK KEUNTUNGAN DAN KEBAIKAN YANG KERAJAAN UMNO/BN BUAT UNTUK RAKYAT AKAN DILINGKUPKAN OLEH ORG JENIS MCM ANUA BERAHIM DAN KHALID JAMBUL.. TAK CAYA KO CEK LAH SIAPA PENYAGAKNYA JIKA BUKAN ANUA AND THE GENG..

Anonymous said...


ANON 1050..

PERRaahh...

Anonymous said...

jika berkesannya sistem ini mendidik pengguna jalan raya supaya menjadi pemandu berhemah maka tidak ada lagi saman yg dikenakan.olih kerana tiada satu pun kesalahan lalulintas dirakam olih alat ini maka syarikat ini akan ditutup sebab tiada bayaran komision dari kerajaan utk setiap saman.cuba kita fikir2kan pengeluar alat ini telah membelanjakan berjuta rm, akan menanggung kerugian dgn sbb pengguna jln raya telah mematuhi peraturan/undang2 jalan raya.PERsoalannya adakah syarikat ini mahu menanggung kerugian? jika tidak ,apakah tindakan yg diambil olih syarikat utk menampung kos yg telah dilaburkan,adakah kerajaan terpaksa memberi komision walau tiada saman dikeluarkan.disini siapakah akan bakal diKAMBING HITAMKAN...senang saja penyelesaiannya kita LUNASKAN DI PRU 13.

Anonymous said...

jika berkesannya sistem ini mendidik pengguna jalan raya supaya menjadi pemandu berhemah maka tidak ada lagi saman yg dikenakan.olih kerana tiada satu pun kesalahan lalulintas dirakam olih alat ini maka syarikat ini akan ditutup sebab tiada bayaran komision dari kerajaan utk setiap saman.cuba kita fikir2kan pengeluar alat ini telah membelanjakan berjuta rm, akan menanggung kerugian dgn sbb pengguna jln raya telah mematuhi peraturan/undang2 jalan raya.PERsoalannya adakah syarikat ini mahu menanggung kerugian? jika tidak ,apakah tindakan yg diambil olih syarikat utk menampung kos yg telah dilaburkan,adakah kerajaan terpaksa memberi komision walau tiada saman dikeluarkan.disini siapakah akan bakal diKAMBING HITAMKAN...senang saja penyelesaiannya kita LUNASKAN DI PRU 13.