Wednesday, October 17, 2012

POK NIK...JANGAN TINGGAL DAKU.

AMBO SIHAT AGI ..LA WEIII !

Wakil rakyat PAS bagi kawasan DUN Gaal, Dr Nik Mazian Mohamed dalam satu ucapannya di Dewan Undangan Negeri Kelantan semasa membahaskan membahaskan bajet negeri secara 'lembut' telah menasihatkan pemimpin negeri yang sudah lanjut usianya untuk segera berundur bagi memberi laluan pula kepada orang muda untuk meneruskan perjuangan.

Menurut Dr Nik Mazian, amat tidak wajar bagi pemimpin yang sudah tua melepaskan 'baton' ketika lenguh di tengah jalan. Kenyataan tersebut lembut tapi sinis, jelas sekali merujuk pada masalah kesihatan yang sedang dialami oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat.

Katanya lagi, "Yang kita bimbang ialah Tok Guru sudah tua, ada sakit pula. Macam kita inilah sudah tua, ada penyakit pula. Kita akan mati, siapa yang akan mengganti, siapa yang akan meneruskan perjuangan kepimpinan kita ini, siapa ?

"Kita mesti timbulkan kepimpinan baru, muda-muda, hebat-hebat, sihat-sihat."

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, Nik Aziz sememangnya agak kerap berulang alik keluar masuk hospital, disebabkan masalah kesihatan yang dialaminya.

Nampak gayanya kemuncak kerjaya politik Mursyidul Am PAS itu sudah hampir sampai ke penghujungnya. 

Masakan tidak, apabila wakil rakyat PAS sendiri sudah bersuara mengungkit usianya yang makin tua lanjut usia, bermakna itu satu signal penting yang sepatutnya mudah untuk ditafsirkan sendiri oleh Nik Aziz.

Lagipun semenjak Kelantan diterajuinya, tidak banyak perubahan besar yang tampak kelihatan hasil jasa bakti pemimpin PAS itu, ada memang ada sekelumit dua misalnya pecah tanah sana sini sambil menanam batu asas itu begini tapi setakat jadi tanda sajalah. 

Mujurlah dek kerana kemurahan hati para pemimpin Kerajaan Pusat meneruskan usaha-usaha pembangunan dan menggandakan langkah membasmi kemiskinan di Kelantan, setidak-tidaknya adalah juga sedikit sebanyak perubahan.

Harapnya teguran terbuka dan saranan penuh sinis oleh pemimpin PAS dari Gaal, Pasir Puteh ini tidaklah disalah anggap oleh para penyokong PAS sebagai mainan propaganda UMNO pula. 

Bukan kita tak tahu dikalangan sesetengah penyokong dan ahli PAS, cukup pantang bila ada saranan supaya Nik Aziz mengundur diri, tak semena-mena terus mereka melatah menyalahkan UMNO. Sayang betul mereka dengan orang tua yang gemar menongkat langit tu.

37 comments:

Anonymous said...

choommmeii la pok nik sene.....supo budok2....kehkehkehkeh......

Anonymous said...

Semoga kaki tangan dan badan N.ajis bengkok dan krem, sehingga patah urat saraf, itulah yang dijangkakan.

Anonymous said...

Dulu mengata Tun M gila kuasa... skrg Allah dah tunjuk pd rakyat siapa yg gila kuasa sbnrnya.

Anonymous said...

lama tak dgr cite nik beduh...apa cita dia???

Anonymous said...

ORANG DAH TUA TAK BOLIH DITEGUR, CEPAT KECIL HATI, CEPAT MERAJUK, CAKAP DIA AJE YG BETUL. APA BOLIH KITA BUAT DIA TAK MAHU BERSARA. MELAYU RUGI, KELANTAN RUGI, ISLAM PUN RUGI. MANA TIDAKNYA MELETAKAN MASA DEPAN ISLAM PADA DAP.

usin said...

x reti nok royak gapo....

Zaeydee said...

Kebayakan pengikut totok pas dah samakan nik aziz macam nabi...tu yang payah..

Anonymous said...

Menurut laporan audit, hutang kerajaan persekutuan pada tahun 2011 mencecah RM456.12 bilion, atau 51.8 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), beberapa peratus di bawah siling hutang digubal 55 peratus.

Jika RM116.76 bilion pinjaman kerajaan terjamin dimasukkan ke dalam hutang persekutuan, maka jumlah hutang akan menjadi RM573 bilion atau 65 peratus daripada KDNK, yang jauh melebihi siling hutang.

Bagaimanapun, Kementerian Kewangan telah berhujah bahawa kerajaan tidak mengambil kira liabiliti luarjangka seperti pinjaman off-budget, dalam nisbah hutang-kepada-KDNK

Anonymous said...

ANON 10:59 AM!

...ko apahal nak ckp luar konteks ni? BODOH!

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

Itula hakikatnya...

Boomerang yg PAS baling kat UMNO kini dah berbalik pada mrk...dulu hina dan kutok Ayahanda Tun shingga kuar ayat yg Ayahanda Tun nak menongkat langit mnjadi PM ..akhirnya MB Kelantang yg bg2 taksub dgn krusi MBnyer..

xpe la Nik Ajis weh..kalo mu turun jwtn MB pong mu ttp MB dihati rakyat Malaysia...MB = MULUT BERUS..

muaahahhahahhahahahah

Anonymous said...

pakai baju melayu tu...asobiyah tu..

Anonymous said...

OPPA NIK AJIS STYLE..yiiihaa!

Anonymous said...

11:11

Hahahahahaha ko memang boleh masuk rancangan maharaja lawak hahahaha

MB- Mulut Berus!

Anonymous said...

SOALAN TATABAHASA PMR 2012

jika pork nicky adalah MB, yang manakah memberikan jawapan maksud singkatan tersebut dengan tepat?

a) mulut busuk
b) mulut berus
c) muka berketuat
d) mahafiraun bertongkat
e) semua jawapan di atas

....kehkehkeh

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

10:59

Ko nie sebijik macam MB kelantan ar.
Orang tanya lain jawab lain.
Suruh bagi comment bajet 2013, MB kelantan jawab dengan penuh analisis sebagai seorang ekonomist yng telah memajukan kelantan mengikut acuan islam!

Ko tahu MB jawab apa bila di tanya bajet 2013?
Bajet kurang takwa!
kahkahkahkahkah oiii sekurang2 bagi lah coment kesan mikro dan makro ke atas rakyat.Akana kebulur ker,tertekan ker,tersenang ker!

Patut lah kelantan mundur dan masih minum air lumpur!

Anonymous said...


Anon 11.39

Jawapan nye adalah E.

Betul ke cikgu.....

keh..keh..keh..


Anonymous said...

mati TGNA pun apa dia takut, dijamin masuk "surga"

malayoo mudah lupa said...

Sebab tu dlm Islam kita di saran kan berdiam...bercakap bila perlu ni tersalah ckp benda tu berbalik kat diri sendiri

Dulu kata Tun M nak tingkat langit...sekarang?
Dulu kata UMNO kafir sbb kerjasama dgn MCA...sekarang?

Tu pun ramai yg tk blh nk filir dgn waras dan masih nak menyokong lagi...

Anonymous said...

mb kelantan yg sekor ni mmg boddo tak reti diajar...tggu je la PRU mau lingkup hang nanti

Anonymous said...

ORANG TUA INI EGONYA TERLAMPAU TINGGI WALAUPUN DIA TAHU OTAKNYA DAH TAK BERFUNGSI..." AKU MURSYIDUL, akan berkhidmat sampai kemati"LIHATLAH EGONYA DIA YG MENGAKU SEORANG ULAMAK...DIA HANYA MEMIKIR DIRINYA SENDIRI..

Anonymous said...

Nak petik skit citer pasal anak emas si "Mulut Berus" iaitu Husam@Kusam & Usang..

“Adakah perlu mendapatkan izin daripada DUN terlebih dahulu sebelum Menteri Besar menandatangani perjanjian dengan PETRONAS…”

Demikian kata-kata YB Dato’ Haji Husam Musa di dalam Dewan Undangan Negeri Kelantan setelah membentangkan bajet Doraemon sehari sebelumnya. (Laporan HarakahDaily)

Husam cuba untuk menimbulkan keraguan terhadap perjanjian suratcara pada 9 Mei 1975 di antara Kerajaan negeri Kelantan dengan PETRONAS yang meletakhak eksklusif secara berkaitan petroliam kepada PETRONAS.

Hari ini, kita mahu bertanya kepada Husam, Apakah telah di bawa ke Dewan Undangan Negeri Kelantan terlebih dahulu sebelum Kerajaan PAS Kelantan menandatangani pemberian hak eksklusif papan iklan kepada sebuah syarikat bernama Abroad? Apakah telah di bawah ke dalam Dewan Undangan Negeri Kelantan terlebih dahulu sebelum Kerajaan PAS Kelantan memberi hak eksklusif menara telekomunikasi kepada sebuah syarikat bernama Infra Quest?

Kedua-dua keputusan meletakhak eksklusif ini dibuat oleh Kerajaan PAS Kelantan yang Husam adalah sebahagian daripadanya.

Kita menggesa Husam supaya cukup-cukuplah buat kelakar seram sebegini.

Kita juga menggesa Husam Musa supaya mengarahkan anak buahnya untuk kembali amanah kepada tugas yang dipikul dan bukan membazir masa dengan aktiviti NGO R. Janganlah makan gaji buta dan asyik berpolitik sahaja.

---Sekian, tu la citernya..Si Kusam Usang ni x abis2 jual temberang..elok ler, klu dh ketua Si "Mulut Berus", anak emas plak Si " "MUlut Busuk"...Kwang kwang kwang....

Anonymous said...

Ya ALLAH selamatkanlah TG Nik Aziz Nik Mat dari pencacai-pencacai UMNO yang memfitnah beliau. Bangganya aku ada insan spt TG Nik Aziz jadi MB dlam Malaysia. Kalau MB dari UMNO , habis hasil negeri dikaut sepuas-puasnya

Anonymous said...

Anonymous said...
Ya ALLAH selamatkanlah TG Nik Aziz Nik Mat dari pencacai-pencacai UMNO yang memfitnah beliau. Bangganya aku ada insan spt TG Nik Aziz jadi MB dlam Malaysia. Kalau MB dari UMNO , habis hasil negeri dikaut sepuas-puasnya

October 17, 2012 2:06 PM

----------------------------------

Best la fitnah ko tu.... dah dapat tiket ke syurga Pork Nick ke??? Ape guna jadi MB kalau asyik makan gaji buta je, mesyuarat orang lain yang pengerusikan, bincang pasal agenda negeri pun orang lain yang keluarkan idea, lawat daerah dalam negeri langsung takde, tapi ke negeri orang lain selalu je, beri ceramah, label individu itu ini dengan pelbagai gelaran. Last-last masuk hospital, ingatkan dah nak kojol, tapi tak sedar-sedar diri jugak tu... takpe la, kerusi MB Kelantan nanti Pork Nick boleh bawak masuk kubor gamaknya.....

Anonymous said...

AKU SOKONG LGBT DAN AMBIGA.......
AKU SAYANGGG TGNA.......
AKU UNDI PAS SEBAB HARAKAH KATA TAHALUF SAYASI.......

Anonymous said...

Kt kelate tu, pok nik macam boneka je sbb husam musa yg bg arahan.....huhu

Unknown said...

mmg patut dah lama dh pok nik nie letak jawatan tp biasa la manusia yg gila kuasa mana mahu lpas jawatan dulu dia kata kat tun mahathir suruh letak jawatan sbb nyanyuk...walahal dia nie yg dh nyanyuk sebenar nyer tp masih giler kuasa lg..bab kata rumah kata pergi, kubur kata mari.. pok ni sedar la diri sikit ye nasihat ambo ko demo...

Servant of God said...

Anon October 17, 2012 1:46 PM,

Cantekk bro!

Anonymous said...

Poh Nik masih diperlukan sebagai MB. Banyak lagi kerosakan yg belum terlaksana. Fatwa karut masih banyak tersimpan.

Anonymous said...

Pok nik tu kuat dendam kesumat pd umno......sbb sanggup jadi baru dap @ pap

Anonymous said...

Kutuk-kutuk TGNA,kena tang muka keluarga/sendiri,padan muka.Kalu TGNA tu bapak korang,bole la buat camtu.Bodoh punya kerja.

Anonymous said...

Dia juga kuat kutuk orang......nk jd mb sampai mati.....mung tolong le nasihat kt dia......cian kt dia....

Anonymous said...

Hinanya UMNO , dari pemimipin sampai pencacainya. Itulah kesan dari makan rasuah banyak. Tiada parti yang hina di dunia ini selain parti UMNO.

gerakan anti pkr said...

Sapa yang akan ganti pok nik

Anonymous said...

AKU SOKONGMU.....AKU SOKONG LGBT..
AKU SAYANG LGE NK MINUM ARAK DAN MKN BABI .......MARILAH MU JOIN AKU....

Anonymous said...

Rssuah kt kelate depa panggil sumbangan......Pas pun rasuah ........jgn pura2 alim........habis balak dan tanah lombong......

Anonymous said...

InsyaAllah kalau N Ajis tak buat fatwa fatwa karut, fatwa ikut kehendak tauke tidak dihina camni. Penghinaan & Kemuliaan datang dari Allah, N Ajis & PAS sendiri mau fikir.

Anonymous said...

MANA POKNIK AJIS PUKIMAK NAK LETAK JAWATAN MB.......SAPA NAK BAGI RM 20 RIBU SEBULAN DUK SAJA.........!!!