Tuesday, October 23, 2012

SOALAN..ADAKAH INI TROJAN HORSE ?? BAHAGIAN 1.


Sempena terbitnya Laporan Ketua Audit Negara baru-baru ni pasal kerugian Unisel, elok kita kongsi beberapa peristiwa yang boleh kita manfaatkan bersama.

Ia membabitkan kekecohan bangunan Unisel Bistari Jaya yang dibina semasa pemerintahan BN dahulu dan telah diburuk-burukkan oleh kakitangan agensi kerajaan pusat sendiri. Malangnya si pegawai ni lupa, buntut dia sendiri koyak-rabak.

Mari kita tengok satu persatu.

Slide No. 1 &2 – menceritakan tentang kenyataan Pengarah Jabatan Bomba & Penyelamat Selangor (pengarah agensi kerajaan pusat) bahawa bangunan Unisel Bistari Jaya ini tidak mempunyai sijil perakuan/kelulusan Bomba atau kata lain, penggunaannya adalah secara HARAM..

Slide No.3 – sanggahan oleh Yang Dipertua Majlis Daerah Kuala Selangor terhadap kenyataan Pengarah Bomba terbabit (sedangkan beliau adalah YDP PBT Kerajaan PR).

Slide No.4 – bukti yang mengesahkan buntut Pengarah Bomba ni sendiri koyak-rabak.Bagaimana pegawai bawahannya meluluskan satu permohonan pelan pada tarikh 23hb Mac 2012 sedangkan kelulusan ini merujuk kepada pelan yang diterima empat hari kemudian (27hb. Mac,2012).Permohonan pelan belum dihantar, kelulusan dah keluar.

Slide No.5 – pengesahan tarikh terima permohonan. Betullah macam dinyatakan (26hb. Mac,2012).

Kesimpulannya : Pengarah agensi pusat (pengarah bomba berkenaan) cenderung menyalahkan kerajaan terdahulu (BN) yang membina dan mengguna-pakai bangunan Unisel tanpa ada kelulusan Bomba dan ia ‘jelas’ senada dengan hebahan MB Selangor (TS Khalid Ibrahim). Yang bagusnya pulak, YDP yang mempertahankan kebenaran sebenar ??!!

IKUTI ARTIKEL ADAKAH INI TROJAN HORSE BAHAGIAN 2.

11 comments:

YB Raz said...

bakar je pengarah bomba tu..hidup lamapun tak guna..ntah berapa banyak duit rasuah dia dah telan masuk perut..

Servant of God said...

Aii.. pelan belum terima dah boleh approve?

Peggh, efisyen melampau!

Anonymous said...

Tu okey lagi. Siap bagi kat bomba mintak dicepatkan sbb bangunan dah pakai.. Ape cite..?

Anonymous said...

Pengarah Jabatan Bomba & Penyelamat Selangor tu tido kot sepanjang berada kat pejabat. Makan gaji buta....

Anonymous said...

Ade Khalid Gagap nak mintak maaf bila dah kantoi??? Kirim salam la.... tunggu je la buntot dia koyak rabak pulak lepas PRU-13 ni....

Anonymous said...

Hairan bin ajaib ....pelan belum terima dah boleh approve?

Agaknya mangkok yg meng'approve'kn itu mst dah mndapat WAHYU tntang pelan sbb tuh trs mndapat kelulusan...

Maklumla..penganut pakatoon neh semuanya mmpunyai 'kuasa' yg luarbiasa....ada yg jadi 'nabi' ,ada 'imam mahdi' dlm pakatoon.. ada yg bole dgr suara Allah!!!!!..

Anonymous said...

GUNTING DALAM LIPATAN AJA TU, RAMAI KAKITANGAN KERAJAAN SEKARANGNI KAKI JILAT PR TERUTAMA USTAZ/USTAZAH KAFA DAN JQAF,

Anonymous said...

NAK CEPAT DAPAT CF ADA CARANYA
SEMUANYA BISA DI URUS,

Anonymous said...

dalam keratan akbar tu, pengarah tu mention CF ada untuk kampus induk bangunan lama sejak tahun 2005, yang x da CF bangunan baru sahaja...so, bangunan haram adalah bangunan baru yang dibina pada 2009 la kot...

Anonymous said...

gap ... ko ni menghalang pegawai awam menjalankan tugas?

ini boleh didakwa sebagaimana polis selalu guna terhadap pembangkang ... "menghalang, mengganggu atau mencabar hak pegawai awam dari menjalankan tugas rasmi" !!!!

Tahniah, pengarah bomba selangor telah bertindak secara profesional & adil tanpa pilih kasih.....

hanya UMNO/BN terasa mereka itu "TUAN BESAR" yg tak boleh disentuh walaupun secara undang2!

UBN tunggulah masa rakyat mengajar kebongkakan & ketamakan kamu sekalian!

pru13 undi ABU!

Anonymous said...

Salam bro... lain kali cuba belajar bab admin sikit... diterima tu cop untuk mengesahkan penerimaan surat, lukisan pelan diluluskan oleh bomba akan guna kepala surat bomba... malu la sikit format surat rasmi pun tak pandai baca...