Sunday, October 7, 2012

UMAR ABDUL AZIZ : NASIHAT PENTING USTAZ FATHUL BARI ! MOHON SEBARKAN

20 comments:

Tukang Komen said...

Punyalah taksub siap doakan LGE dalam khutbah jumaat. Sape lagi kalau bukan penganut Pas!

Anonymous said...

Kenapa buka site ada musik. Masalah bising. Sekarang saya nak visit site ni pun dah malas... Tolong buat sesuatu

Anonymous said...

AIR ITAM - Rakyat tidak perlu bimbang dengan amalan nepotisme yang didakwa wujud dalam Pakatan Rakat (PR), kata Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh.

Katanya, amalan nepotisme yang dikatakan mengutamakan ahli keluarga dalam PR tidak perlu dibimbangikerana setiap anak pemimpin ada hak untuk menceburi bidang politik.

“Setiap anak kepada seseorang pemimpin mempunyai hak untuk bergiat aktif dalam politik. Berdasarkan Artikel 8(1) Perlembagaan Persekutuan, setiap orang adalah sama dari sudut undang-undang.

“Anak Lim Kit Siang, Lim Guan Eng sudah membuktikan kepimpinannya di Pulau Pinang. Jadi saya fikir nepotisme dalam PR tidak perlu dikhuatiri," katanya kepada media semalam.

Beliau mengulas senarai Kabinet bayangan PR yang disiarkan oleh akhbar baru-baru ini.

Berdasarkan senarai itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim dinamakan sebagai Perdana Menteridan turut menyenaraikan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri) tetapi turut meletakkan anaknya, Nurul Izzahsebagai Menteri Wilayah Persekutuan.

Mengenai Kabinet bayangan itu, Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, PR tidak percaya kepada senarai sedemikian.

"Kami percaya kepada realiti. Bila tiba masanya nanti, PR akan mendedahkan senarai kabinet sebenar, bukan lagi bayang-bayang.

"Kami tidak percaya kepada wayang kulit," katanya
KENA KAT PR BOLEH PULAK-PUNDEK BETULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

usin said...

puak2 ni kena tipu, kena kencing, kena wayang camanepun, mati kering akan percaya. lge seumpama umar al-khattab konon. kenapalah malas sgt nk berfikir bahawa tiada org kafir yg meredhai islam selain ingin memperdaya.

usin said...

gap, tolong buang audio dlm blog ni. tak cantek la. bukak je bunyi bising ntah apa2. aku faham blog ni ko punya, memang suka ati ko la nk buat apa. tp bukan ko nk layan sorang2 kan! so, pikio la ye...

Anonymous said...

Ngapain si karpal sing ini. Udah jadi OKU masih pingin jadi pak menteri?

Anonymous said...

tu namanya menghalalkan cara..wlu terbukti mereka hanya menuduh,menfitnah sesuka hati kpd pemimpin Bn sebelum ini utk perdaya pecacai dan mereka tertipu sudah percaya..akhirnya mereka yg menabur dan menipu semua orang..rupanya realistik melakukan
dan halalkan serta membugarkan budaya kronisme,koruptisme,nepotisme-(KKN sindrom)...pengakuan orang lama dan penting dr parti "stone head"..pasti menyedarkan orang melayu khasnya serta kaum lain amnya..betapa jijik,kurap,dan bernanahnya pemimpin pembangkang sedemikian ini....sebelum berkuasa...'sanggup ludah stp muka rakyat'..camana pula nanti bila berkuasa?...sanggupkah kita..mereka mengencing kepala kita?....takkan kita terlalu di tololkan sedang kita ada otak sendiri utk berfikir!!??...

yg pasti majoriti semakin sedar...pembohongan 'kerajaan rakyat-suara keramat-transformasi' yg dilaungkan pembangkang itu...bagi minoriti...yg tidak sedar lagi..biarkan, beri masa tidak dipaksa-utk berfikir...

sebagaimana pemimpin terdahulu yg berjawatan,bergelumang serta rapat dgn pemimpin tertinggi parti sanggup meninggalkan parti dlm PR..
apakah yg menjadi tongkat dan pagar menghalang utk berpikir bg penyokong paling bawah (tidak dikenalipun oleh pemimpin pr)utk masih percaya dan berbicara senada
dgn mereka?....

adakah hati sudah gelap..syaitan telah menguasai diri atau telah
teruja dgn laungan dajjal akan kegemerlapan dunia tanpa sempadan,hidup penuh kebebasan..agama tak perlu dipertahankan/jumud/kuno(-a'uzubillah!!),nilai2 murni sudah ketinggalan zaman?....

Setelah nilai-nilai murni,laungan menuju kebaikan,kembali kpd Alquran dan hadis serta pelbagai lagi dipelopori oleh BN...bila PR mau kuasa,sokongan,undi stp golongan dan merampas putrajaya... mahu dibuang?

berfikirlah kita....

part1.....jiwakita

Anonymous said...

anon 6:49am

nampak tak? kalau kena kat depa, anak2 nak join politik itu hak la, tak salah la..sikit pun tak mention pasal nepotisme. dan pencacai2 penjilat kat bawah pun sokong sambil bertakbir..

kena kat bn, wah wah wah...kemain lagi kata kroni la..nepostisme la..pilih bulu laaa..

PR memang Pundek!

Anonymous said...

PAS memang bodo....kafir laknat tu nak di samakan dgn khalifah Umar Abdul Aziz...ptuihhhhh...otak letak kat lutut ka??

Anonymous said...

betapa orang pas diperbodohkan...terlalu bangangkah>...sikafir di beri gelaran umar ad. aziz....?

ya ALLAH....betapa terhinanya Umar abd Aziz ini...dgn tingkahlaku LGE dgn cara diumpamakan...

lihat sahaja...apa yg dibuat kehidupan harian LGE..mkn minum,hadas kecil dan besar..junub dan bersosial..!!...

cuba kita rasa jika..bapa kita orng baik....diumpamakan pula kpd sipulan....sipulan pula kafir...?

a'uzubillah!!!

parts2...jiwakita

TontoJr said...

yes

Anon said...
Kenapa buka site ada musik. Masalah bising. Sekarang saya nak visit site ni pun dah malas... Tolong buat sesuatu

October 7, 2012 3:21 AM


boring la ada muzik...

Anonymous said...

boring ada musik?....layan lagu sendirilah...."ayah dan ibu" dari Allahyarham Sudirman!!...hihihi

parts3-jiwakita

Anonymous said...

SESIAPA TAK SUKA ADA MUZIK DALAM NIH, BOLEH KLIK : Tools-pop-up-blocker, block pop up from this site.

settle.

Bab LGE komunis diangkat setaraf umar abd.aziz, aku pon pelik pas begitu sayang dan memandang dengan ikhsan terhadap pemimpin DAP CAT(cocky,Arogan,Tokong) dan sanggup menjilat segala hanyir dan pekong dap dengan pelbagai petikan ayat2 Quran untuk menghalalkan tingkah laku busuk dap terhadap islam dan melayu.

Tetapi pas begitu benci dan kesumat terhadap ahli umno yg.sebangsa,seagama walaupun selama ini islam dan melayu terjamin dibawah pemerintahan BN diterajui unmno.

p/s: penganot pas buat demo anti 'inosence of islam' depan US ambassytetapi di hina ngeh ko ham sebagai membazir tenaga dan buang masa...Ada ke penganot pas berani buat demo depan DAP perak di pejabat Ngeh? Hamsap la lu orangg !!!

GEN2FELDA

Anonymous said...

kelicikan permainan PKR takkan dapat memperdaya keyakinan seluruh keluarga aku untuk mengundi UMNO PRU 13.

DAP ......parti yg paling aku benci.
PAS...nape lah kau sanggup berzina dengan DAP.
PKR ..parti tertubuh kerana mata lebam.

Anonymous said...

PAS..kalo dah perjuangan pon di ujudkan atas dasar dendam krn xdpt jwtn dalam UMNO...dan dendam itu di pupuk di baja hingga keseluruhan pejuangan mnyasarkan DENDAM KPD UMNO...dari pemimpin hinggala ke pencacai...

Wlpon sebangsa dan seagama dak kata TImb Presiden PAS Mat Sabu..RELA MAKAN BABI DGN LGE DARI MAKAN NASI DGN NAJIB...

Jadi itu sudah cukup menggambarkan APA ITU PAS....

Krn bencikan UMNO ...BABI pon bole halal...
Krn bencikan UMNO...Kafir Harbi pon bole di anggap khalifah..

LU PIKIR LA SENDIRI

Anonymous said...

Korang yg gemar kutuk2 PAS, elok beringat...jgn seronok sgt..jgn fikir korang selamat...baca ni:

Bulan Ramadan yg lalu, korang telah puasa sebulan...tapi belum tentu korang dpt pahala nya.

Lepas tu, masuk bulan Syawal, korang mungkin ada puasa 6 ...tapi masih belum tentu korang dapat pahala nya.

Jadi, elok la korang pd PRU13 nanti...UNDI PAS je...aku ulang.. UNDI PAS je...gerenti dapat pahala...tak lah sia-sia puasa korang kan! Amacam ?
Fikir-fikir kan lah.

Anonymous said...

CAT cocky arrogant tokong sesuai sgt lge!

anonymous said...

MELAYU SEPAKAT ISLAM BERDAULAT

Anonymous said...

Dr. Thomas Phillips KUALA LUMPUR 6 Okt. -Pihak gereja meminta pemimpin politik tidak mengheret rumah ibadat ke dalam kancah politik kerana ia hanya akan menimbulkan suasana yang tidak harmoni. Bishop Gereja Lutheran Evangelical, Rt. Rev.

Dr. Solomon Rajah berkata, permintaan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng agar pihak gereja bangkit menyatakan ketidakadilan seperti dilaporkan portal berita propembangkang, Malaysiakini semalam, hanya akan dilihat sebagai satu usaha untuk mempengaruhi pihak gereja agar berpolitik.

Menurutnya, kenyataan itu merupakan sesuatu yang tidak boleh diterima dan tidak seharusnya menjadi ikutan penganut Kristian.

"Gereja ialah tempat yang sangat suci. Mengapa keluarkan kenyataan seperti itu di dalam gereja? Gereja bukan tempat sesiapa untuk berceramah tentang politik.


http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20121007/po_01/Gereja-bukan-tempat-politik
.

Anonymous said...

Anon 5:13 PM

Sokong sgt2 ...Undi PAS dpt pahala....

Jadi xyah la solat 5 kali setiap hari..
dok maki hamun org BN pon dpt pahala...
dok fitnah kjaan skrg lagi besar pahala..

ekekeekkeekekekekekekekekek