Wednesday, November 7, 2012

2 ARTIKEL GANAS ZUL NORDIN !


SELAMATKAN ISLAM DARI MAINAN POLITIK PAS !
SELAMATKAN ISLAM DARI PAS !

2 artikel zulnordin ini wajib disebarkan kepada seluruh umat islam di malaysia !


15 comments:

Anonymous said...

kita kena selamat islam...contohi cara umno selamatkan islam..umno serahkan hal ehwal islam pada ostad chua soi lek..biar ostad ini yang keluarkan setiap kenyataan tentang undang2 islam dan agama islam...ini lah satu contoh umno menjaga islam...

Anonymous said...

org Pikir 'R' mana peduli

main duit hayun
main soros hayun
jadi barua yahudi hayun

sekarang jadi barua Dap hayun
jadi barua gereja hayun

semua gadai..langsung lansung

harap buka mata tahap hayun Pikir 'R'

POLITIK MCM BUSINESS...HAYUN..

Anonymous said...

Anon 10.59 am Ini la mentaliti orang Islam kita ... bukan nak pikir pasal islam ... lebih pikir pasal Parti... Kalau orang Parti X buat kesalahan dari segi islam, penyokongnya akan buta tuli menyokong perbuatan itu, Jika parti Y buat salah dari segi islam, penyokongnya akan buta tuli menyokong perbuatan itu. Kenapa kita tak bersatu padu menentang perbuatan itu. Salah tetap salah ... nyatakan kebenaran walaupun pahit....ini tidak asyik nak menyalahkan orang lain jika terbuat salah ... kena ingat Ulama PAS sendiri menegur perbuatan nurul izzah ini ... ini yang sepatutnya dilakukan ...barulah islam dapat ditegakkan ... Kalau Nurul buat salah (mungkin tersalah cakap) ...apa salahnya memohon maaf ... ini akan lebih menaikkan darjat nya....tak payah nak menegakkan benang yang basah

Anonymous said...

Dasar sesumpah...mana ada pendirian...pergi jumpa orang PAS jadi pak sheik....pi jumpa barat jadi liberal...pi masuk gereja, cakap macam mubaligh....pi lawat kuil, cakap lebih mengalahkan sami.....pi jumpa puak LBGT dah mengalahkan gay n lesbian....kesiannya ISLAM yang kena lelong.

Dasar orang yang tak boleh dipercayai.

Anonymous said...

Blogger PR lagi sampah....kalau tulis isu membuta tuli...perasan hebat n bagus.....tapi habuk pun tadak.....tak guna sesen pun.

Anonymous said...

Tak pe orang PAS sayangkan Zizah sekeluarga....mana ada dia buat salah...cakap atas kapasiti politik je........persoalannya relakan PAS lelong pendirian dia.....sudahla PAS pi mandi ramai-ramai kat sungai kelantan je la korang.....ashik buduh bertingkat2...konon duduk dalam pakatan boleh mengawal komponen DAp dan PKR....ini tak dah macam lebai malang kena kencing ramai2....PKR dan DAP buat dasar dia takde peranan pun nak betulkan ke apa...yang dia tau...itu salah UMNO...itu salah UMNO....memalukan

Anonymous said...

HAHAHA...

NOROL SUDAH SALAHKAN MEDIA...

BAPAK BORIK ANAK RINTIK...

MUDAHNYA JADI AHLI POLITIK..

SOKONG GEREJA
THEN SALAHKAN MEDIA

AKHBAR KELDAYAAN PLAK AKAN COVER BAGI RAKYAT PENING

PARTI KOMPIUSKAN RAKYAT

Anonymous said...

Apa salah manusia bertukar agama ? Agama yang baik tak takut tiada penganut melainkan agamanya yang bermasalah ! Agama yang baik tak harus paksaan dan harus mengikut zaman bukan terlalu mengikut zaman lama. Agama adalah untuk kepercayaan individu malangnya ada agama sudah diperalatkan untuk kuasa politik menjadi dunia ini tidak aman......

zulhairi b dollah zul said...

awal-awal agama mengenal diri.Kenali diri dulu baru berbicara kan islam

Anonymous said...

Kalau Nurul Izzah rujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua Soi Lek rujuk fatwa siapa?

Utusan Malaysia semalam melaporkan berita bertajuk "Melayu perlu bebas pilih agama?"

Antara lain, akhbar itu melaporkan, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar menegaskan, rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga perlu terpakai kepada orang Melayu.

Beliau seperti dipetik menerusi laporan portal propembangkang, Malaysiakini berkata : ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata."

Dalam berita FMT 3/11/12 bertajuk "Nurul Izzah backs religious freedom for all", antara lain dilaporkan:


Earlier in her speech, Nurul Izzah quoted a decree made by Egypt’s University Al-Azhar president Ahmad el Tayeb and said freedom of belief should be a fundamental right for all.

Izzah dilaporkan memetik fatwa Sheikhul-Azhar, Ahmad el Tayeb, yang menyatakan kebebasan dalam soal kepercayaan seharusnya menjadi hak asasi semua orang.

Saya tidak bercadang hendak membela Ahli Parlimen yang saya undi itu. Dia lagi pandai membela dirinya. Yang saya nak habaq satu ja - Izzah memetik fatwa Sheikhul-Azhar.

(Nota: Secara peribadi, saya lebih bersetuju dengan pandangan Prof Dr Abdul Aziz Bari yang disiarkan dalam laporan FMT bertajuk "Aziz Bari explains ‘No compulsion’ verse":
Aziz, an expert on constitutional law, said the verse in question (لاَ إِكْرَاهَ فِى الدِّينِ - Verse 256 of Surah al-Baqarah) did not mean that a Muslim could renounce his faith. “If this is the case, then what is the point of the ruling that says renouncing Islam is a big sin?” he said.)

Bagaimana pula dengan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek? Dengan berdalihkan istilah 'hudud versi PAS', sesuka hati dan dengan bebas musuh Islam itu menghina Islam serta menyebarkan ideologi Islamofobia. Tentulah dia bebas berbuat demikian kerana Umno merestui dan berhempas-pulas mewali keramatkan syaitan itu.

Kalau Izzah merujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua merujuk fatwa siapa?

Anonymous said...

jika melayu pergi ke gereja dan bercakap bernada liberal..wlu pandangan peribadi dan umum.....para audien rata2 beragama berlainan..dlm politik kepartian sokongan pasti diraih walhal akibatnya anutan dan kepercayaan melayu tersebut telah jatuh gelincir......

Anonymous said...

Agama yang baik tidak takut tiada penganut kerana agama ini mengalak persahabatan, harmoni, tolong-menolong, tidak paksaan dll. Agama yang tak baik ada paksaan, mengalak pergaduhan, kebencian, pembunuhan, berkaitan politik dll. Jadi untuk dunia ini lebih aman harus kita pilih mana ?

Anonymous said...

NURUL AL JUBURIT NAK SAMAN UTUSAN MALAYSIA?,,
TAIK KAU LAH ...
MALAYSIAKINI YANG MULA2 KELUARKAN BERITA KAU NURUL OIII,, BODOH;;
BUKAN SEMUA MELAYU BODOH,, LAINLAH MELAYU PKR @MELAYU PAS

Anonymous said...

PAS HENTAM NURUL

KOTA BHARU 6 Nov. - Dewan Pemuda Pas hari ini ‘menempelak’ Nurul Izzah Anwar berhubung kenyataan kontroversinya mengenai isu kebebasan beragama di negara ini yang didakwa Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sepatutnya diguna pakai secara sama rata termasuk kepada orang Melayu.
Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nik Abdul Abduh Nik Abdul Aziz (gambar) berkata, ungkapan ‘tiada paksaan dalam agama’ daripada ayat 256 surah al-Baqarah adalah merujuk kepada hak bukan Islam untuk kekal dalam agama mereka sebebas-bebasnya dan ia sama sekali tidak melibatkan umat Islam.
Beliau berkata, sesuatu yang amat pelik dan tidak logik apabila mengatakan seorang yang lahir daripada ibu bapa yang beragama Islam, dianggap satu paksaan ke atasnya untuk memeluk Islam.
“Seseorang yang dilahirkan sebagai seorang muslim merupakan satu anugerah Allah untuk dirinya. Ia tidak akan begitu bersusah payah mengenal Tuhannya sebagaimana bukan muslim.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20121107/po_01/Pemuda-Pas-tempelak-Nurul-Izzah#ixzz2BTqRtQw3
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

TERBARU DARI KARPAL MENGENAI HUDUD
KUALA LUMPUR - Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh melahirkan rasa kesal dengan sikap Pas yang masih mahu melaksanakan hudud.

Beliau berkata, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali telah menyebut hudud mungkin tidak menjadi sebahagian Buku Jingga pakatan pembangkang tetapi tidak bermakna Pas akan menggugurkan idea tersebut.

"Hudud hanya boleh diguna pakai dalam negara Islam. Ia tidak boleh dilaksana di negara sekular seperti Malaysia. Negara sekular seperti Malaysia mesti mempunyai undang-undang sekular.

"Ini diputuskan pada 1988 apabila bekas Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan (kemudiannya Mahkamah Agung) Tun Salleh Abas membuat keputusan negara ini ditadbir melalui undang-undang sekular yang bermakna Malaysia merupakan negara sekular," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Karpal Singh berkata, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri tahun lepas berkata bahawa al-Quran tidak memperuntuk sebuah negara Islam tetapi negara kebajikan.

"Kenyataan ini perlu menghentikan objektif jangka panjang Pas untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam," katanya.