Thursday, November 22, 2012

KORANG SETUJU TAK KENYATAAN ISMAIL MINA ? AKU 1000 % SETUJU.


62 comments:

Anonymous said...

Bercakap soal saman menyaman dan kredibiliti Anwar ini dalam isu seksual ini, teman rasa orang yang pertama Anwar patut saman ialah Karpal Singh. Ini kerana Karpal lah orang yang mendedahkan perlakuan seks luar tabi'e Anwar. Jangan lupa pada 22 Oktober 1997, Karpal lah yang mendedahkan Anwar sebagai peliwat didalam Parlimen. Dan Karpal lah yang mendesak Kerajaan supaya membuuat siasatan tuduhan liwat terhadap Anwar.

Karpal pada masa itu adalah peguam yang telah berjumpa dengan mangsa liwat Anwar iaitu pemandunya sendiri Azizan Abu Bakar dan juga Umi Hafilda Ali. Bukan sahaja dalam Parlimen, malah Karpal mengulangi dakwaan dia punya bukti Anwar peliwat didalam ceramah. Kata YB Wee Choo Keong, beliau mendengar sendiri ucapan Karpal Singh mendakwa Anwar peliwat di Federal Hotel.

Malahan kata YB Wee Choo Keong, disebabkan pendedahan Karpal itu lah PAS mengadakan ceramah di Taman Melewar. Beliau yang hadir diatas pentas dalam ceramah itu mendengar sendiri bagaimana pemimpin PAS mengisytihar dan melabel Anwar dengan gelaran Al-Juburi (tapi hari ni mereka pulak yang mengangkat Al-Juburi ni sebagai pemimpin agong mereka).

Bukan itu sahaja, Karpal tetap konsisten mempertikaikan kredibiliti Anwar. Ini terbukti apabila pembohongan 16 Sept terbongkar, Karpal adalah satu-satunya pemimpin pembangkang yang menegaskan Anwar tidak layak menjadi pemimpin dan Karpal mendesak Anwar supaya bertaubat dan mengundur diri daripada politik.

Tetapi yang peliknya sampai hari ni Anwar tidak pernah menyaman Karpal. Sedangkan pendedahan Karpal lah yang menyebabkan Kerajaan mengambil tindakan, menyebabkan pihak polis membuat siasatan, menyebabkan pihak pendakwaraya mendakwa Anwar, dan membawa kepada Tun Dr. Mahathir memecat Anwar. Pendekkata, pendedahan Karpal lah yang menyebabkan Anwar tersungkur.

Anonymous said...

Tidak mengapa AlUstaz barang siapa yang banyak bercakap daripada banyak bekerja sudah pasti banyak kesilapan dilakukan daripada percakapanya kerana tiada kerja yang dibuktikan daripada apa yang dicakapkan Allah maha mengetahui segala galanya masanya hampir tiba akan banyak lagi kesilapan besar yang akan mereka lakukan kita tunggu dan lihat......sabar amatlah pahit....tetapi manisnya ......rakyat akan menterjemahkannya.......

Anonymous said...

Setuju 200 x 1000%...

Anonymous said...

PADA PERHIMPUNAN AGUNG UMNO MINGGU DEPAN, PASTIKAN ADA SESI BERDOA BERAMAI-RAMAI DI IMAMKAN OLEH ULAMA DENGAN MEMBERI PENEKANAN PERKARA BERIKUT:

1)MENDOAKAN KEMENANGAN UMNO BN BAGI KESINAMBUNGAN MEMPERTAHANKAN AGAMA,BANGSA DAN NEGARA.

2) MENDOAKAN PERLINDUNGAN PALESTIN DAN MENUNDUKKAN ISRAEL DAN REJIM ZIONIS.

3) MENDOAKAN AHLI2 PAS DIBERIKAN TAUFIK DAN HIDAYAH DAN BERTAUBAT TERHADAP KEMUNGKARAN YG.TELAH MEREKA LAKUKAN DALAM MELEMAHKAN PERPADUAN UMMAH..JUGA MEMINTA ALLAH MEMBENTANGKAN JALAN PERDAMAIAN UMNO / PAS UNTUK MERINTIS JALAN BERSEJARAN PENYATUAN UMAT ISLAM DI NEGARA INI...AMIN.

gen2felda

Anonymous said...

Harapan PAS nak buat Hudud PAS pun terkubur kerana disebabkan UMNOBN dan orang atas pagar yg tak join PAS difatwakan murtad oleh Nik Aziz,maka tinggal kurang lebih lima ratus ribu ahli PAS yg masih Islam,berbanding 28 juta penduduk Malaysia....senang sungguh PAS minoritikan penduduk Islam kat Malaysia........nampak sangat bangang yang terlampau puak PAS NI.....

Anonymous said...

Saya sokong 2000%.. belajarlah bartaubat wahai Nik Ajis dan pengikut2 PAS.. Allah SWT Maha Pengampun.. jgnlah teguran dtg pemimpin PAS semakin angkunh lupa Tuhan..

Anonymous said...

WAHAI ANWAR IBRAHIM, NIK AZIZ, HJ HADI DAN SEMUA PEMIMPIN PEMIMPIN PEMBANGKANG SEMUANYA.

KAMI RAKYAT MALAYSIA TAHU BAHAWA KAMU SEMUA ADALAH DARI GOLONGAN BANGSAT. TETAPI JANGANLAH TERUS TERUSAN MEMBANGSATKAN DIRI ANDA SEKELIAN.

JADILAH MANUSIA CIPTAAN ILAHI SEBAGAI KHALIFAH DIMUKA BUMI INI. BUKAN JADI HAIWAN SEPERTI KHINZIR.

BERTAUBATLAH......WAHAI SEMUA PEMIMPIN PEMBANGKANG.

Anonymous said...

Setuju teramat sgt tapi yg peliknya...

dalam PAS katanya ramai ULAMAK yg hhhhhhebatttttt...tapi nape semua senyap jer...terkene sindrom 'remote' ke?

atau dah BERTUKAR mnjadi ularmak....xkn nak di biarkn saje Nik aziz terus menyesatkn dan memecah belahkn umat Islam di Malaysia..

mana lebih penting ..perpaduan ummah atau kuasa dan wang hengget?

Anonymous said...

Yg sebenarnya doa2 yg dibacakan oleh spesis2 mangkok Pak Lebai bacul PAS, sperti doa menghancurkan BN dan orang2 UMNO, doa pecah perut, doa KO, doa meranapkan BN dan UMNO dan doa2 yg musibat adalah doa2 Yahudi Zionist yg sekarang ini baru diamalkan oleh spesis2 keparat, bngsat dan lahanat PAS PIS PUS. Mereka pikir Allah menjadi khadam mereka, dgn setiap doa mereka Allah harus mengkabulkan. itu sebab mereka waktu berdoa harus terjerit jerit macam orang kena rasuk.
Semoga doa2 Yahudi Zionist yg di buat oleh PAS akan terpalit kepada diri mereka semua.
Sedarlah, insaflah dan bertaubatlah segera, lebih2 lagi mangkok yg berada dalam Stadium waktu doa Yahudi zionist diadakan, kerana Azab dan laknat Allah sungguh pedih dan dahsaht, bertaubatlah segera, takut2 malaikat maut didepan mata, tak sempat nak bertaubat, mati pun dikira mati katak, sperti korban2 Memali yg sekrang PAS mengaku didalam AlQuran tidak pun disebut kerajaan Islam dan dalam perlembagaan dan manifesto PAS tidak ada hukom hudud, kira mati sia2 lah. Kesian ahlul2 PAS di Memali di tipu hidup2, sampe mampos oleh PAS, memperdaya mereka2 yg berkorban di Memali, hinggakan tabng Memali dikebas sampe gondol, menzalimi waris mangsa Memali. harap ahli2 PAS sedar, insaf dan dapat berfikir dgn waras akan kezaliman Yahudi Zionist PAS.

Anonymous said...

Saya tak setuju langsung . Pendapat saya lebih baik daripada pendapat dia .

Anonymous said...

AIDCNews – 15/11/12 – Seorang bekas ahli seumur hidup PAS, Zainon Ismail atau lebih dikenali dengan nama pena sebagai CN Al-Afghani mendedahkan PAS telah menandatangani satu perjanjian sulit dengan DAP dan PKR untuk menggugurkan perjuangan hudud dan Negara Islam.

Menurutnya, perjanjian sulit itu ditandatangani pada 18 Disember 2009 di antara Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Kita ini ditipu oleh pimpinan. Kalau baca dalam buku saya ini, ada saya sebut, persefahaman pada 18 Disember 2009 telah disebut dan ditandatangani oleh tiga orang pemimpin.
“PAS oleh Tuan Guru Haji Hadi, PKR oleh penasihat dia, dan DAP oleh Lim Kit Siang.
“Apa yang ditandatangani, di antara kandungannya, apabila PR berkuasa di Putrajaya, pemerintahan ini tidak akan menyentuh tentang hudud dan Negara Islam,”dedahnya dalam Wacana Mengembalikan Pas ke Landasan Asal, 11 November.

Anonymous said...

malam lepas perhimpunan pakat2 pergi dangdut n mabuk pastu bawak pompuan simpanan masuk hotel.itulah aktiviti pau setiap tahun..

Anonymous said...

Ismail mina..duit rm2j dulu dh habis ke?keluar plak fatwa baru..dpt brp juta plak kali ni?

Anonymous said...

Anonymous said...
Ismail mina..duit rm2j dulu dh habis ke?keluar plak fatwa baru..dpt brp juta plak kali ni?

November 22, 2012 9:17 PM

--------------------------------------

Ape ko merapik ni BAHALOLLL?????

Anonymous said...

kalau nak islam sebenar kena masuk pas.. kasian umat islam lain yg berjumlah berbilion diserata dunia dari zaman nabi hingga sekarang dan sehingga kiamat yg tak ada pas dan tak tau apa itu pas, adakah mereka masih islam..??

zaman nabi pun tak ada sebut kena masuk pas baru islam jika tidak mereka terdiri dari golongan tolak islam dan boleh jatuh murtad.. pas parti ajaran songsang..

K.A.K said...

Subhanallah

Anonymous said...

Diskusi ILMIAH Debat UTTV - TGNA wahabi ?? Dan Pandangan Tok-Tok Guru Pondok Tentang Hal Ini.

lebih kurang dalam video "ustaz sanggup di masyhar besok ustaz yang kata tokguru nik aziz wahabi"'ya ana sanggup bukan saja ana malahan ijmak ulamak pondok (kelantan) mengatakan tokguru adalah wahabi (wahabi serbasalah) (minit 105-115)

Debat UTTV: TGNA Wahabi..?
lihat di:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hBzQvw1PB0Y


http://ustazsyedfaiz.blogspot.com/2012/11/diskusi-ilmiah-debat-uttv-tgna-wahabi.html

Anonymous said...

umat Islam di Malaysia ni sebenarnya kena 'laga' dek Lee Kuan Yew dan spesis seumpamannya..komunis dah dpt menyelusup ke dalam pemikiran org Islam di Malaysia..Bila orang Islam bergaduh..mereka senang nak kuasai..maka terlepas lah agama dan negara kita. Kenapa kita tidak pernah memikirkannya dan menghalusi 'niat jahat' PAP di Singapura..kerana Lee Kuan Yew amat benci akan orang Islam dan melayu...kita sebagai orang Islam yg bersalah kerana kita sebok 'bercakar'tetapi musuh sedang menyusun dan melaksana kan strategi2 mereka..skrg P.Pinang hampir terlepas kpd mereka..kini kita masih nak bergaduh lagi???kita masih nak tunggu sampai negara kita dan agama kita dah tercemar baru nak 'bangun'???dah terlambat waktu itu....selamat berjuang wahai saudara2 ku..bersatu dan berukhuwahlah..buang jauh2 perpecahan ini.wALLAHU a'lam.

Anonymous said...

Jangan bimbang Tuan Tuan, dulukan tua kutuk tu pernah doakan Tun Mahadir.... Alhamdulillah... Tun yang dikasihi sihat walafiat sampai sekarang.. Tua kutuk tu yang Allah bagi gilakan kuasa dan dunia.. Tun dah lama lepaskan jawatan PM...Maksudnya doa PAS ni boleh anto kat lonkang aje..

Hamba Allah yg silap megundi PAS dulu 2008

Anonymous said...

teman rasa semasa pok nik buat statement, dia cuma ikut emosi dan tak menggunakan fikiran yg waras. bila bercakap ikut emosi itulah yg keluar dari mulut pok nik..wallahua'lam

Anonymous said...

Bukan bercakap ikut emosi.... memang Nik Aziz dah tak waras...

Anonymous said...

Anon 9:15 PM..semua ciri ciri tu terdapat pada peminpin PAS..kenapa kutuk parti sendiri..

Anonymous said...

Saya undi BN

Anonymous said...

Pas pus pis

Anonymous said...

Adakah apa yg telah dibuat oleh UMNO seperti di bawah ini membawa kepada kekufuran..kepada murtad..

UMNO GARISKAN DALAM PERLEMBAGAAN MALAYSIA ISLAM ITU AGAMA PERSEKUTUAN..
UMNO BINA RIBUAN MASJID SELURUH NEGARA..
UMNO BINA PELBAGAI INSTITUSI KEAGAMAAN DINEGERI2 SELURUH NEGARA..
UMNO BINA INSTITUSI PERBANKKAN ISLAM SELURUH NEGARA..
UMNO MAJU DAN SEJAHTERAKAN NEGARA..
UMNO TUBUHKAN SEKOLAH2 AGAMA..
UMNO TUBUHKAN INSTITUSI HAFIZ..
UMNO TUBUHKAN UNIVERSITI DAN PUSAT ILMUAN ISLAM..
UMNO BINA INSTITUSI HAJI..
UMNO TUBUH INSTITUSI KEFAHAMAN DAN KEMAJUAN ISLAM..
UMNO PERKASAKAN UNDANG2 SYARIAH..
UMNO BERUSAHA UNTUK PERKASA PENGHAPUSAN AMALAN RASUAH..
UMNO TUBUHKAN INSTITUSI KEBAJIKAN MASYARAKAT..
UMNO BANTU PARA IMAM DAN BILAL MASJID2 MELALUI PENINGKATAN ELAUN MEREKA DARI MASA KE MASA DAN MEMBERI MEREKA TAMBANG PERCUMA UNTUK MENGERJAKAN HAJI..
UMNO TUBUHKAN PUSAT PENTADBIRAN ULUNG DI PUTRAJAYA..
UMNO LETAKKAN MALAYSIA SEBAGAI NEGARA ISLAM TERBAIK DALAM URUS TADBIR NEGARA DAN EKONOMI..
UMNO SATUKAN BANGSA MALAYSIA DARIPADA BERBILANG KAUM..
UMNO HAPUSKAN PEMBERONTAKAN PKM..
UMNO PATAHKAN RUSUHAN 13 MEI 1969..
UMNO DAPATKAN KEMERDEKAAN DARIPADA BRITISH 1957..
UMNO TUMPASKAN KONFRANTASI DENGAN INDONESIA..
UMNO TUBUHKAN BADAN KEBAJIKAN UNTUK MUALAF..
UMNO TUBUHKAN YAYASAN DAKWAH..
UMNO BANTU UMAT ISLAM PERTINGKATKAN EKONOMI MEREKA MELALUI DEB..
UMNO BANTU BOSNIA KETIKA DISEMBELIH BANGSA SERBIA..
UMNO BANTU PALESTIN KETIKA KEBULUR DISEKAT ISRAEL..
UMNO BANTU LUBNAN KETIKA DI GANYANG ISRAEL..
UMNO BANTU BANGSAMORO KETIKA BERBUNUHAN DENGAN PEMERINTAH FILIPINA..
UMNO TAK IKTIRAF DAN MEMANDANG HINA GOLONGAN LGBT..
UMNO AKAN CARI JALAN LAGI UNTUK MEMBANTU PALESTIN DI SAAT KENA GANYANG DAN KENA BUNUH SABAN HARI OLEH TENTERA ISRAEL HARI INI..
UMNO MEMPENGARUHI OBAMA AGAR BERTINDAK KE ATAS PERLAKUAN MELAMPAU ISRAEL DI GAZA..
UMNO TAK PERNAH ISTIHARKAN ISLAM MEREKA LEBIH BAIK DPD ISLAM ORANG LAIN..

UMNO AKAN TERUS MENDAULATKAN ISLAM DI NEGARA TERCINTA INI....

Anonymous said...

cakap dgn nik aziz....

islam tak akan tertegak dgn maki hamun dan kapir mrngkapir...

cukup2 la tu membodoh kan umat islam di msia, pencen jaga cucu lg baikk daa...

joe

Anonymous said...

malam lepas perhimpunan pakat2 pergi dangdut n mabuk pastu bawak pompuan simpanan masuk hotel.itulah aktiviti pau setiap tahun..

November 22, 2012 9:15 PM
-----------------
ko dgn najis samala...asik menudoh org len salah jer...mungkin ada yg buat gitu ...samala dgn PAS..kan penoh pekan golok sanun...tapi kalo dlm PAS brzina pon bole...halal...

Anonymous said...




Sapa lg yg ingin dengar kelentong para penyamun UMNO/BN ni...............

Setelah 55 tahun membelit n menipu khazannah negara ....kini Umno hari ni menagih simpati ..... Hhehehehe

Pru13 untuk perubahan total, bukan gimmick.... ABU !

Anonymous said...

Anonymous said...



Sapa lg yg ingin dengar kelentong para penyamun UMNO/BN ni...............

Setelah 55 tahun membelit n menipu khazannah negara ....kini Umno hari ni menagih simpati ..... Hhehehehe

Pru13 untuk perubahan total, bukan gimmick.... ABU !


November 22, 2012 11:29 PM

---------------------------------------

Siapa pulak nak dengar ko NGOMEL macam MAK LAMPIR tu???? Buang masa je tengok KOMEN BAHALOL ko ni...

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

memang tipikal pembangkang terutama PKR dan Pas. kalau orang berpengaruh sokong kerajaan saja, orang tu dapat juta juta. banyak sangat la kerajaan malaysia nak hamboq duit ? sana juta, sini juta. idea aljuburi. idea orang sakit jiwa.

Anonymous said...

apa cer dgn mak lampir..

baru jadi MP..dulu pakai perodua...sekarang baru 4 tahun dan bertambah kereta ...

dulu lain sekarang lain...lobang dah banyak kot..

bila kena batang hidung ,SUCI dan BERSIH>>

Anonymous said...

Anon November 22, 2012 11:29 PM

Typical pembakang, Najis sebesar gajah depan mata pon dikatanya emas. yang Salah Ditegak kan masalah btul la org2 mcm ko nie. Gunekan akal bkn buntut.

pok ngah nik ajis said...

Ismail mina. . . Ko masuk je PAS. . Angkat dan ampu nik ajis. . .Confirm skandal 2juta mcm anon atas ni ckp. . .Bisa dikaburkan. . !!!!

pok ngah nik ajis said...

55 tahun umno membelit bagaimana pulak PAS kedah 4tahun perentah dah berbelit-belit. .
Fakta bantuan sekolah pondok diKedah Rm200,000 tapi buat poster MB kedah dekat 3 juta. . mesyuarat parlimen pas kawasan jerai. . .

Anonymous said...

PAS memang kimak.

Anonymous said...

Pas pis pus

Anonymous said...

solat subuh lum...

kadoq

Anonymous said...

nik azz ko perasan tak...

suka buat kontraversi

kalau nk cover?? betui tak,??

masaalah 'cover' tu tak kena dgn islam pun...

knpa pengikut masih buta? taksub mmbabi buta..tanyala ulamak2 luar ...


boleh pakai ka nk azz ni..????

Servant of God said...

Aku setuju 1000%!!

Anonymous said...

Sapa lg yg ingin dengar kelentong para penyamun UMNO/BN ni...............
Setelah 55 tahun membelit n menipu khazannah negara ....kini Umno hari ni menagih simpati ..... Hhehehehe
Pru13 untuk perubahan total, bukan gimmick.... ABU !
November 22, 2012 11:29 PM
<<<<<<>>>>>><<<<<<>>>>><<<<<<>>>
ABU=ALLAH BERSAMA UMNO
SURAT TERBUKA UNTUK PUCUK PIMPINAN PARTI ISLAM SEMALAYSIA
Sulaiman Bin Abdullah,
Kg. Melayu Subang,
4700 Selangor Darul Ehsan
22 Ogos 2012
Tuan Presiden,
Parti Islam SeMalaysia
ASSALLAMMUALAIKUM DAN SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA
Tuan,
Saya sebagai seorang rakyat biasa negara Malaysia yang tercinta ini, ingin mendapatkan penjelasan dari pihak tuan mengenai beberapa perkara yang menjadi tanda tanya kepada diri saya selama ini.
Tujuan saya meminta penjelasan ini adalah supaya dapat memudahkan saya membuat pilihan apabila tiba Pilihan Raya Umum ke 13 nanti Insyaallah.
1. ADAKAH FATWA UMNO KAFIR MASIH BERKUATKUASA LAGI?
2. ADAKAH PIHAK TUAN RASAKAN PENYINGKIRAN YB DATO DR HASAN ALI DARI PAS SEBAGAI MENGIKUT LUNAS – LUNAS ISLAM?
3. MENGAPA PAS MASIH MENERUSKAN KERJASAMA POLITIK DENGAN ORANG YANG AKHLAK DAN MORALNYA SANGAT MERAGUKAN? YANG SAYA MAKSUDKAN DI SINI ADALAH DATO SERI ANWAR BIN IBRAHIM DARI PKR. MALAH TUAN LANTIK BELIAU SEBAGAI KETUA PAKATAN RAKYAT.
4. MENGAPA DALAM TEMPOH 23 TAHUN PAS MEMERINTAH KELANTAN HANYA SATU MASJID DAPAT DI BINA SEDANGKAN PADA MASA YANG SAMA PIHAK TUAN MEMBINA 2 BERHALA BUDDHA TERBESAR DI NEGARA INI? SEDANGKAN PERKARA PERTAMA BAGINDA RASULLULLAH BUAT SEMASA MEMASUKI KOTA MADINAH IALAH MEMBUAT MASJID.
5. MENGAPA PIHAK TUAN TIDAK MENJAWAB DAKWAAN AHLI PARTI TUAN SENDIRI, USTAZ SAIDI YANG MENDAKWA TOK GUR
NIK AZIZ TIDAK AMBIL TINDAKAN KES TANGKAPAN ZINA ADUN SELISING? MALAHAN TOK GURU BERKATA ALLAH SWT TELAH AMPUNKAN DOSA ADUN SELISING ITU DALAM USAHA BELIAU MENUTUP KES INI DARI DI KETAHUI UMUM.
6. CAKAP SIAPAKAH YANG PERLU AHLI PARTI IKUT? MURSHIDUL AM MENGATAKAN KAFIR BOLEH GUNA KALIMAH ‘ALLAH’ SEDANGKAN TIMBALAN BELIAU BERKATA ‘GUGUR AKIDAH JIKA BENARKAN KAFIR GUNA KALIMAH ‘ALLAH’.SEHINGGA SEKARANG RAKYAT TIDAK MENDAPAT SEBARANG JAWAPAN.
7. MENGAPAKAH MURSHIDUL AM PAS SEOLAH OLAH SERONOK APABILA AHLI-AHLI PAS MENGAGUNG – AGUNGKAN BELIAU MELAMPAUI BATAS ALA ALA ‘CULT OF PERSONALITY’?
8. KENAPAKAH APABILA ADA ORANG MENAJA MURSHIDUL AM PAS MENUNAIKAN HAJI TIDAK DI ANGGAP RASUAH PADAHAL ORANG TERSEBUT ADA KEPENTINGAN PERNIAGAAN?
9. APAKAH HUKUM JIKA SESEORANG ITU MEMUNGKIRI JANJI-JANJI BELIAU?

Anonymous said...

>Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai Mursyidul Am sendiri, juga sepatutnya sedar bahawa negara Islam dan hudud tidak mungkin dilaksanakan di negara ini kerana satu jaminan yang diberikan kepada masyarakat bukan Islam satu ketika dulu.
Nik Aziz perlu ingat janji yang dibuat semasa berdialog di Persidangan Gereja-Gereja di Malaysia di Petaling Jaya, pada Mei 2000, PAS sudah memberi jaminan kepada semua paderi kanan yang hadir dipersidangan tersebut bahawa PAS tidak akan melaksanakan negara Islam, apatah lagi hudud.
Sebagai orang Islam, Nik Aziz wajib berpegang kepada janji-janji tersebut atau beliau akan masuk dalam golongan orang munafik dan dilaknat Tuhan. Soal janji itu dibuat depan paderi atau tidak, itu bukan masalah, yang penting janji itu sendiri dan ia mesti dikotakan.
9.2. Pada suatu ketika dulu, semasa menjelang dan selepas PRU-10 (tahun 1999), Nik Aziz Nik Mat mencabar Perdana Menteri ketika itu Tun Mahathir Mohamad supaya meletakkan jawatan Perdana Menteri kerana didakwanya Mahathir sudah tua dan nyanyuk, sentiasa uzur.
Nik Aziz kata lagi, jika Mahathir letak jawatan pada hari ini, esok ambo (saya) pula letak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan.
Mahathir telah letak jawatan pada tahun 2003. Hingga ke hari ini pun, sudah lebih 9 tahun Mahathir letak jawatan, Nik Aziz masih belum letak jawatan lagi walaupun sudah tua dan nyanyuk seperti apa yang dia pernah kata kepada Mahathir dahulu.
Ada ulama-ulama berpendapat, di antara orang-orang fasik ialah orang- orang yang suka berjanji tetapi tidak suka menunaikannya, atau sanggup memegang amanah tetapi tidak berpegang kepada amanah itu.
10. SIAPAKAH TUNJANG DALAM PAKATAN RAKYAT? SEDANGKAN UMUM MENGETAHUI PARTI DAP MEMPUNYAI PALING BANYAK KERUSI DI PARLIMEN?
Cukup 10 soalan-soalan yang perlu pihak tuan perjelaskan buat masa ini. Ada banyak lagi soalan-soalan yang saya perlu tanya kerana ini membabitkan keputusan yang tepat untuk saya, anak-anak saya dan rakyat marhaen umumnya.
Saya mohon ampun dan maaf jika tuntutan-tuntutan saya ini menyinggung perasaan tuan tetapi saya anggap ini adalah soal-soal pokok dan tidak boleh dipandang ringan.
Sekiranya ada silap dan salah dari pihak saya, mohon keampunan di bulan Syawal yang mulia ini.Sesungguhnya kita hanya mampu merancang, dan Allah SWT jua yang menentukan.
Sekian dan terima kasih.
Sulaiman Bin Abdullah

Anonymous said...

4:58

Ko pun rujuk anon kat atas tu untk menabur fitnah ismail mina ada scandal 2 juta.Anon atas tu pun dengar dari entah sapa2.Entah sapa2 tu pun dengar dari entah siapa entah...dari entah siapa entah akhirnya sampai pada ko.

Aku cuma nak bagi tau Ismail Mina adalah orang yng menubuhkan yayasan anda dan Abim bersama Anwar Ibrahim..Kenyataan paling keras Ismail Mina ialah peringatan kepada orang2 islam di larang menyokong Anwar Ibrahim.Kenapa Ismail Mina kata begitu?
Kerana dia adalah sahabat baik kepada Anwar Ibrahim!

Dan ko? Sekadar manusia yng rela kena liwat!

Anonymous said...

Pas sepatutnya hindari sifat riak serta angkuh mengata umno sewenangnya.

Anonymous said...

UBN dah memerintah M'sia 55 tahun, kalau pemimpin UBN zalim, org2 PAS kat M'sia ni dah pupus dan kalu hidup pun merangkak macam biawak pasir.

Kpd org2 PAS, kalau kalian jadi biawak pasir lagi baik, boleh jadi makanan cina DAP, sbb kalau jd manusia, kalian hanya menyusahkan orgramai, nak jual pun tak laku.

Anonymous said...

Dulu Ularmak PAS Toktok lagi zuhud pernah berkata jikalau Tun Dr Mahathir yg waktu masih menjadi PM, meletakkan jawatan, beliau juga akan turut sama meletakkan jawatan MB. Waktu itu melalak lalak pagi sampe ke malam, orang2 PAS mengutuk Tun sebagai mahafiraun, mahazalim, tuo kutok tak sedar diri dan sebagainya, Sekarang sudah pun nak masuk 10tahun Tun melepaskan semua jawatan dalam Parti mahupun dalam kerajaan. Sekarang siapa yg mahafiraun? Siapa yg mahazalim? Siapa yg tuo kutok tak sedar diri? Siapa yg sudah nyanyak tahap giler vavi?
Itu sebab ada benar rakyat cakap mulut2 pemimpin2 Fuckaton haramjadah bau najis vavi? Itu sebab ramai rakyat yg mengatakan penjilat2 Fuckaton adalah spesis2 keparat, nak tudoh orang lain bersalah, sedangkan cermin diri dulu, bontot berak mencret tahi bersepah. Nak Tudoh orang jijik speerti nyamok di sebarang lautan bole nampak, vavi hutan didepan mata tak nampak.
Rakyat semua naik muak melihat perangai2 dan gelagat2 pemimpin2 Fuckaton haramjadah yg haramjadah.

Doa pecah perut, doa KO dan celako x5, doa yg tidak di ajar oleh Rasulullah dan Islam,tetapi ini adalah doa orang2 Yahudi zionist, doa2 yg diamalkan oleh orang2 PAShit, yg sudah sesat lagi menyesatkan, dan hanya terpalit kepada diri pencacai2 dan penjilat2 PAShit dan fuckaton haramjadah, orang2 bengap nak mampos termasuk pemimpin2 musibat Fuckaton haramjadah saja.

Harap sedarlah dan insaflwah wahai pencacai2 najis BABI dan PAS, bermufarakah, kerana laknat Allah sungguh pedih dan dahshat, janganlah merelakn diri menerima azab dari Allah, bermufarakah demi agama, bngsa dan negara.

Anonymous said...

aku tak pernah dengar/baca ada org2 yahudi/kristian berdoa sedemikian rupa (doa KO) kepada musuh mereka.

orang2 pas...pikirlah sendiri, itu pun kalau ada otak.

Anonymous said...

TIDAK ada ulamak dalam PAS yang ada ialah ulamak politik. Ulamak politi tidak sama dengan ulamak sebenar kerana ulamak politik berkecenderungan menggunakan Islam sebagai komoditi untuk diperdagangkan demi untuk meraih kedudukan.

Ulamak sebenarnya ialah mereka yang memperthankan kebenaran dan mencegah kemungkaran. BUKAN sebaliknya seperti yang dilakukan oleh pemimpin2 PAS terutama yang digelar atau perasan mereka adalah ulamak.

Saya tidak pernah keliru dengan sepak terajang politik PAS dari dahulu, kini dan selamanya kerana saya berpegang dengan Al-Quran dan hadith Rasulullah SAW. Islam tidak pernah mengajar umatnya seperti apa yang diajar oleh PAS kepada ahli2nya.Kalau kita menggunakan akal dan berfikir secara rational pun kita akan dapat membuat rumusan mengenai siapa mereka sebenarnya. Wallahualam.

mtk

Tukang Komen said...

Nik aziz dah jadikan pas sebagai mazhab agama yg sesat. Ahli pas pak turut membabi buta. pas pis pus.

Anonymous said...

DULU NIK AJIS PERNAH CAKAP KALAU DR. MAHADHIR (PM) KETIKA ITU LETAK JAWATAN HARI NI, BESOK PAGI PAGI DIA PUN AKAN LETAK SEMUA JAWATAN
KATANYA LAGI TUN MAHA FIRAUN
TUN NYANYOK GILA KUASA
TAKUT NAK LETAK JAWATAN KERANA SEMUA SKANDAL AKAN DISIASAT MALAH MACAM MACAM LAGI, TERMASUK MAT SABUN PERNAH BERKATA TUN AKN MATI TERPACAK DI PEJABATNYA

SEKARANG SEMUA TU DAH TERBALIK
APA JADI PADA NIK AJIS SAMPAI SELARANG MASIH MAHU BERKUASA, SAMPAI BERTONGKAT
SELALUNYA SEGALA CAKAP CAKAP BUSUK DAN BURUK PADA SAMA SAMA MANUSIA ALLAH AKN BAYAR CASH
LIHAT APA YANG ADA PADA NIK AJIS
CAKAP MERAPU BUKAN ORG UMNO SAJA YANG TERASA MALAH RAMAI DIKALANGAN AHLI PAS SENDIRI DISERATA TEMPAT
MENGAKUI NIK AJIS TELAH NYANYOK DAN MEMBERI KEDAN BURUK PADA PAS

Anonymous said...

Salam, saya sungguh kesian dengan Nik Aziz ni..pasai apa lafaz yang diucapkan itu secara tidak langsung akan terbalik kepada banyak penganut penyokong Pas..mari kita sama2 rungkaikan..murtad=BN..tidakkah depa sedaq bahawa Mak dan Bapak depa yang telah pun meninggalkan dunia fana ini ada yang masih menjadi ahli Umno atau BN sewaktu meninggal dunia ? Adakah depa jugak tergolong daripada golongan Murtad seperti yang di 'Mantikkan' oleh Nik Aziz ? maka kepada penyokong Pas berilah isyarat kepada pemimpin anda itu..! Isyarat apa ? mungkin dari segi teguran..mungkin dari segi terjemahan dalam pilihanraya..mungkin dari penukaran pucuk kepimpinan..atau mungkin keluar daripada parti...sedarlah apabila kita berada disituasi yang mana kita dengan angkuh mengelar-gelar sesama saudara agama kita..maka tunggulah kehancurannya...demi ALLAH saya pernah mengundi untuk Mahfuz Omar bagi parlimen pokok sena..dan undi rosak bagi dun derga..kita pakat tengok apa nak jadi lepaih ni..yang baik datangnya dari ALLAH dan yang buruk dan hina datangnya dari diri saya sendiri..

Anonymous said...

INI LAH WATAK WATAK PAS, SELALUNYA PAKAI KAIN PELEKAT PASANG KETAYAP SEMBANG SAMA SAMA GENG FENG SENDIRI, CARI JALAN KUTUK DAN FITNAH SERTA KELUAR FATWA SONGSANG

Anonymous said...

Inilah watak kuno Pas duduknya lagi bawah tempurung, cuba keluar tengok apa diluar
Kira hampa saja yang bersih
Hampa tau dak hampa la ni sedang berbincang nak jual agama, bangsa malah negara, GUNA otak tu utk FIKIR yg terbaik serta lebih matang

Anonymous said...


KALAU NAK BANDINGKAN APA YANG DAH UMNO BUAT UNTUK MEMPERKASAKAN ISLAM DI MALAYSIA DAN GLOBAL BERBANDING APA YG DIBUAT OLEH PAS BOLEH DINISBAHKAN SEBAGAI 32 - 0..

Anonymous said...


KALAU NAK BANDINGKAN APA YANG DAH UMNO BUAT UNTUK MEMPERKASAKAN ISLAM DI MALAYSIA DAN GLOBAL BERBANDING APA YG DIBUAT OLEH PAS BOLEH DINISBAHKAN SEBAGAI 32 : 0..

Anonymous said...

Anonymous said...

KALAU NAK BANDINGKAN APA YANG DAH UMNO BUAT UNTUK MEMPERKASAKAN ISLAM DI MALAYSIA DAN GLOBAL BERBANDING APA YG DIBUAT OLEH PAS BOLEH DINISBAHKAN SEBAGAI 32 : 0..

November 23, 2012 11:46 AM

-------------------------------------

Aku rasa nisbah tu salah la... nisbah yang lebih tepat 1000 : 0... hehe

Anonymous said...

Dah 22 tahun PAS perintah Kelantan . Entah bila la PAS nak buat hudud di Kelantan ? 100 tahun lagi kut ?

Anonymous said...

Walaupun PAS tuduh orng UMNO murtad,klu masa solat jumaat nanti sebelah kita ada orang pakai kopiah hijau baju ada gambar nik ajis hulurkn tangang kita untk bersalaman selasai solat.

Sesungguhnya doa yng tidak benar akan terbalik kpd mereka!

Assalamualaikum.

Penyokong umno.

Anonymous said...

setuju!!

Anonymous said...

yg paling tepat 100:-100...nyehehe

Anonymous said...

kosong kosong hamPAS k0s0ng....

Anonymous said...


\\Riaksi yang berbagai telah ditafsirkan kepada seorang manusia yg bernama nik aziz b. nik mat, kerana dia seorang ikon nyanyuk dan gila kuasa. apa yang dapat dilukiskan kepada keperibadian nik aziz adalah seorang tua yang puluhan tahun main politik (tak pernah matang) seorang pemimpin tua nyanyuk (kepimpinan cuma dalam kandang pas yg dapat sanjungan) seorang penceramah politik (cakap-cakap gaya orang tua kampong dan entah apa-apa yg dibebel dan keluar topik semasa) seorang ulamak (ilmuan agama tak berbahasa ikut sedap mulut dan perasaan - Allah bagi nik aziz mimpi dan gila kuasa sampai mampos nanti.

Anonymous said...

Bait-bait Doa RAKYAT Kepada PR
Ya Allah mudahkanlah perjalanan kami ke putrajaya (ulang 3 kali)
Ya Allah hukumkanlah PAS/PKR=PR (ulang 3 kali)
Dalam pilihanraya ke-13 ini, kezaliman PAS/PKR=PR lebih kepada agama Mu, kepada hamba Mu kepada negeri kami. Ya Allah, Engkau lebih mengetahui tentang hal kami.
Kami hambaMu datang dari tempat jauh dan dekat, berkumpul di tempat yang penuh berkat, di malam bersejarah ini. Ya Allah Engkau lebih mengetahui mengenai kami. Kami hamba-hambaMu Ya Allah, datang dari jauh dan dekat berkumpul di malam yang berkat.
Ya Allah ampunila dosa kami. Dosa kedua ibu bapa kami. (ulang 3 kali)
Janganlah Engkau mengazabkan kami Ya Allah, kami hamba-hambaMu.
Sekiranya Engkau ampuni dosa kami, Engkau Tuhan pengampun lagi maha penyayang penuh kasih sayang.
Ya Allah, kuatlah iman kami. murahkan rezeki, amankan rumahtangga, negeri dan negara kami, cemerlangkanlah anak-anak kami.
Anak-anak kami adalah amanah dariMu Ya Allah. Berilah mereka berjaya di dunia dan di akhirat nanti. Berilah mereka berjaya untuk menolong Sunnah Muhammad SAW.
Ya Allah hukumkan PAS/PKR=PR .
Ya Allah hukumkan PAS/PKR=PR .
KO PAS/PKR=PR , KO PAS/PKR=PR , PAS/PKR=PR KO, KO PAS/PKR=PR , PAS/PKR=PR KO, KO PAS/PKR=PR , PAS/PKR=PR KO, dalam pilihanraya ke – 13 ini Ya Allah.
Mudah-mudahan perjalanan kami ke putrajaya Ya Allah dengan begitu mudah sekali, permudahkan dengan pertolongan Mu Ya Allah.
Kalau la Engkau Ya Allah pernah tenggelamkan Firaun di dalam laut, Engkau telah izinkan bumiMu telah Qarun, Ya Allah, Engkau telah melaknatkan Namrud.. dan begitu juga Abu Lahab, maka sungguh mudah untuk Engkau bagi jahanamkan PAS/PKR=PR dalam pilihanraya ke – 13.
Tidak larat kami nak lihat anak-anak kami dalam suasana tidak selamat, dalam dan luar rumah.. ragut, rogol, bakar, cincang manusia dan macam-macam jenayah, Ya Allah habislah negara kami ini dijual oleh PAS/PKR=PR .. Singapura dah habis Ya Allah, Batu putih.. putih Ya Allah.. Ya Allah Tanjung pagar.. rapat ke pagar Ya Allah …
HANCUR PAS/PKR=PR .. TUMBANG PAS/PKR=PR ..