Friday, November 23, 2012

LAGI KISAH 'OSTAT NATANG' AZHAR IDRUS.


ustaz ni popular pasal suka cakap 'natang' kat orang.
lebih kurang ostat ni kaki carut gok ahhh...
dia cari makan pasal suka natang kan orang.
RBF ceritakan lagi kisah ostat 'natang' kaki mencarut nih.
KLIK SINI

49 comments:

Anonymous said...

Okay , sekarang pegi sembahyang jumaat ... lepas tuu bole sambung maki hamun ... yop .


Anak Lenggong said...

Kuar tajuk sekejap sebab nak kasi tau siRafizi lembut ni dah jadi serupa bos dia..

SHAH ALAM: Mahkamah Tinggi di sini hari ini menolak permohonan Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli untuk mengugurkan pertuduhan mengikut BAFIA yang dikenakan terhadapnya, sebelum ini.

Hakim Ghazali Cha juga membenarkan prosiding di Mahkamah sesyen ditangguhkan sehingga rayuan kes permohonan itu selesai.

Anonymous said...

bo'dor punye bustad... pakai Ferrarri & super bikes tapi masih duduk rumah link. Silap priority.

Bo'dor.. bo'dor giler natang ni!!!!

Matt said...

Ustaz jika masuk politik memang 'foul'..

Anonymous said...

Ostad naik Ferrari pegi McD bagi ceramah

Zaeydee said...

Aku orang Terengganu...cakap 'natang' ni dah macam bahasa gurauan...aku bukan nak bela UAI tapi kalu siapa2 asal-usul Terengganu...memang gitulah bahasanya...tapi dalam banyak hal.. aku memang tak berapa setuju cara UAI berceramah...orang yang benar2 berilmu ni bila berceramah mestilah secara hikmah...selang seli dengan kelakar yang tidak melampau tu tak apaelah...

Servant of God said...

Dia beri hukum hakam apa sekalipun, aku takkan percaya. Aku akan rujuk ustaz lain. Cakap main bedal jek.

Anonymous said...

Bahasa UA ni mgkin sesuai dgn 'lawok' bg org belah2 pantai timur, especially Ganu.. Tp perkataan BODO yg die suke pakai tu eloklah diubah.. Jdlah DA'EI yg memahami zaman.. yg mengajak kepada Mukharmul Akhlaq...

Anonymous said...


GAP....aku tunggu nukilan kau pulak pasal ustad mekdonald ni....mesti bisa berbisa..!!!


Anonymous said...

Tempat saya dudok sekarang ada ustaz macam ni , saya panggil ustaz anjing !

Anonymous said...


USTAZ AZHAR IDRUS-ICON DAEI REMAJA!


kaum jahil umno sekular minoriti ni memang cukup anti alim ulamak.... mereka cukup dengki dengan alim ulamak, apa yg terkeluar dari mulut umno tu.. itulah isihati munafik mereka terhadap Islam!?

majoriti remaja melayu/Islam akan terpesona dengan bahasa mudah nak fahami hukum hakan Islam dari al fadhil Ustaz Azhar Idrus..... ramai dah yg mendapat hidayah dari dakwahnya.....

yg tertutup hijab hidayah ... adalah puak2 fanatik parti setan yg dikenali@umno@sekular murtad.... sememangnya kaum fanatik sekular umno ni anti ulamak n anti Islamis ....

pru13... tendang parti setan @ umno/bn nih.... jangan ada apa2 simpati lg kerana mereka setiap saat menindas para mukmin n solehin...

Anonymous said...

Anon 7:20 PM kata....

Tempat saya dudok sekarang ada ustaz macam ni , saya panggil ustaz anjing !

-----------------------------------------

walaupun ko sumpah ustaz anjing... ustaz tetap dimuliakan Allah atas anugerah iman & ilmu..... yg ko ni apa?


apakah kamu ingin diri sendiri menjadi 'manusia' anjing!


Anonymous said...



sifat2 MUNAFIK..... khas kpd musuh2 Allah, Rasul, Islam... serta yg anti-Ulamak ....


surah al munafikun:

1. Apabila orang-orang munafik datang kepadamu, mereka berkata: “Kami mengakui bahwa sesungguhnya kamu benar-benar Rasul Allah”. Dan Allah mengetahui bahwa sesungguhnya kamu benar-benar Rasul-Nya; dan Allah mengetahui bahwa sesungguhnya orang-orang munafik itu benar-benar orang pendusta. (QS. 63:1)

2. Mereka itu menjadikan sumpah mereka sebagai perisai, lalu mereka menghalangi (manusia) dari jalan Allah. Sesungguhnya amat buruklah apa yang telah mereka kerjakan. (QS. 63:2)

3. Yang demikian itu adalah karena bahwa sesungguhnya mereka telah beriman, kemudian menjadi kafir (lagi) lalu hati mereka dikunci mati; karena itu mereka tidak dapat mengerti. (QS. 63:3)

4. Dan apabila melihat mereka, tubuh-tubuh mereka menjadikan kamu kagum. Dan jika mereka berkata kamu mendengarkan perkataan mereka. Mereka seakan-akan kayu yang tersandar. Mereka mengira bahwa tiap-tiap teriakan yang keras ditujukan kepada mereka. Mereka itulah musuh (yang sebenarnya) maka waspadalah terhadap mereka: semoga Allah membinasakan mereka. Bagaimanakah mereka sampai dipalingkan (dari kebenaran)? (QS. 63:4)

5. Dan apabila dikatakan kepada mereka: Marilah (beriman), agar Rasulullah memintakan ampunan bagimu, mereka membuang muka mereka dan kamu lihat mereka berpaling sedang mereka menyombongkan diri. (QS. 63:5)

6. Sama saja bagi mereka, kamu mintakan atau tidak kamu minta bagi mereka, Allah sekali-kali tidak akan mengampuni mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik. (QS. 63:6)



ko RENUNG akan Wahyu Allah ni..... selamatkah UMNO dari sifat nifa' & syirik?????????





Anonymous said...

Wow Ferarri pun ada bulan lepas datang ttdi shah alam naik Bentley Continental......dunia... Dunia....Ya Ostat....

Servant of God said...

Wahai penganut pas,

Seseorang itu tidak jadi ustaz semata2 kerana dia mengaku ustaz, ataupun sebab kamu panggil dia ustaz, ataupun sebab pakaian dia.

Ustaz yang sebenar ialah ustaz berilmu.

UAI nih, bulu kucing dia kata batal sembahyang. Bijak benar laa dia, dengan kamu2 sekali yang percaya dia. Sebijak keldai.

Tak puas hati? Bak sini kitab, kita compare, OK?

Anonymous said...

Zaeydee...
Tahulah bahasa tu org Trng pakai..tapi natang tu memang makna binatang..Sepatutnya sbg ustaz jgn guna perkataan natang ni dan lebih baik lagi didik org jgn guna perkataan natang ni...

Anonymous said...



GAP, anon 2.o6 pm, 2.33 pm, 9.53 pm

apa salahnya / haramkah ustaz pakai ferrari atau superbike atau bentley continental atau BMW atau dll sekiranya dari sumber halal dan guna bg tujuan yg harus, halal ........ dan dia tak lalai/terhalang dari taati segala perintah Allah. Ulamak hakiki tetap berpegang kpd ilmu, beriman, taat dan berjuang mencari redha Allah serta abaikan halangan dr golongan anti Islamik.


ulamak duniawi, ko kena faham tafsirannya--- ulamak yg menuruti kehendak ahli kufar/munafik/jahil/fasik semata mendapat habuan dunia semata2.


jangan dok hukum orang lain jika ko sendiri jahil n bengap agama!

Mr.X said...

@Anon 8:58 AM

engko yg bengap dan buta hati mcm pencacai PAS. Ostat ni pernah tuduh ustaz UMNO dapat 15 ribu sorang sebulang tanpa butki! "Dengar kabor" katanya.
http://www.youtube.com/watch?v=RXde22qpm5Q
http://www.youtube.com/watch?v=DDcb4TXDuKk

Dah kantoi makan mcD/KFC pun nk kelentong lagi...
http://www.rbfonline.net/2012/11/ustaz-natang-kantoi.html

Anonymous said...

Ulamak pewaris nabi.....belom ada lagi ulamak umno atau pas.....kalau ada sila tunjok ! ......kalau setakat tahu sepotong dua hadis belom boleh dikatakan ulamak.....ulama pewaris nabi memang ada dekat malaysia , tapi kita tak tahu siapa dia sebenarnya .....yang ada dekat malaysia ni bukan ulamak tetapi ular dalam semak ....!!!!!!!!

Anonymous said...

USTAZ NATANG CAKAP PASAL ZUHUD, TAPI DIA SENDIRI TAK ZUHUD.

Anonymous said...

Kalau Zuhud dapat rezeki di infaqkan semula bina surau masjid rumah rumah anak yatim ,rumah orang tua ini tidak dok kumpul kereta mewah ferarri,bmw, motor besar dn bentley continental dulu dok kutuk ulamak UMNO lah ni paku dulang paku serpih.......ini manusia....

Anonymous said...

USTAZ NATANG, KAMU TANYA DIRI KAMU SENDIRI. ADA KAH AKU IKHLAS? CERAMAH KONDEMKAN ORANG.SNDIRI GAYA LEBIH, USTAD DUNIYA.

Anonymous said...

ikut la mcm ustaz kazim elias, dapat duit ceramah untuk tampung sekolah tazfis.. itu baru ulamak sejati..ni dpt duit ceramah,beli kereta mewah..apa daa.

Anonymous said...

Aku suka ustad kazim elias beri ceramah, takde nak maki-maki, nak natang-natang, nak bodo-bodo kat orang lain. Ceramah penuh bersahaja dan humor... paling penting mesej dakwah yang nak di sampaikan... moga Allah menambah rezeki pada ustad Kazim Elias dan ulama yang berdakwah demi ke jalan Allah. Bukan demi tembolok dari tin milo....

Anonymous said...


Ustad PAS....kutok2 halal. Nabi yg ajar ka?

Anonymous said...

USTAZ AZHAR TAK KONDEM ORANG..AWAT KAMU TERASA DIRI KAMU NATANG KER?AWAT BODO SANGAT!

Anonymous said...

Servant of God memang sah binatang.

Anonymous said...

DLM GAP NI ADA GAK ORG YG NAK TUNJUK PANDAI MELEBIHI USTAZ BAGI MENEGAKKAN AGAMA..KONONNYA.BERSUCI TAK BETUL LAGI,ADA HATI NAK KUTUK USTAZ.BODO NATANG PUNYA ORG.

Anonymous said...

Anon 12:02 memang sah bangkai busuk atau najis.

Anonymous said...

setiap kata adalah doa..
kalau kita natangkan orang.. maka natanglah dia
yang bercakap adalah bapak natang..

Kalau aku nak tegur anak .. aku tak kata natang.. tapi aku akan kata bertuah punya anak..maka bertuahlah anak itu ...

Kalau ustaz boleh tegur orang lain, kalau ustaz boleh caci orang lain .. maka janganlah heran jika ada orang lain akan tegur semula dan caci ... kerana bukan semua ustaz itu berhemah dan bukan semua non ustaz itu tidak berilmu ... apa pun alasannya, aku tetap mengatakan seorang ustaz yang terlalu keduniaan adalah ustaz kerepek pisang ...

Anonymous said...

kalau orang terengganu menganggap natang itu kata umum yang biasa dipakai, orang melaka pula akan kata , celaka punya natang ..

Jadi orang terengganu kenalah ubah kebiasaan itu kalau tidak nanti anda akan sentiasa celaka di Melaka...

Anonymous said...

natang punya anak
celako punya anak

Dua perkataan yang lazim dinegeri yang menuturkan dua perkataan ini pada tempat yang salah..walaupun dianggap biasa ....

Bertuah punya orang terengganu dan melaka ....

Anonymous said...

Orang Tranung cakap 'natang' hanya dalam perbualan antara kawan rapat saja sebagai kata guruan atau bila dia marah biasanya perkataan pasti akan keluar. Dengan orang lain, orang tranung tak guna perkataan tu.

Brak nanang mung Zaeydee..mung ingak orang tranung semua mulut jahak ker??

Anonymous said...

AKU DARI DULU SAMPAI SEKARANG MEMANG TAK MINAT DGN USTAZ NIE.....END OF DISUSSION

Nik Cotine said...

Pakai lah kereta kebal pun kami tak kisah...jangan suka mencaci, mengata orang je. Nak mengajar mesti cara baik...

Nik Cotine said...

Mothers day katanya dari gereja..aku check tak begitu..ustaz ni main cakap ikut sedap mulut je..aku sangsi la dia ni ustaz.

Nik Cotine said...

Pelik kan? Dia caci orang takpe pulak...tak berdosa.

Nik Cotine said...

Ustaz kau tu bukan nabi. Banyak buat silap. Jangan taksub. Kalau orang lain tak suka dia pun kau tak boleh paksa. Tiada paksaan dalam beragama.

Nik Cotine said...

Aku amin kan.

Nik Cotine said...

Inilah hasil pelajar ustaz azhar idrus..takde kesabaran. Maki orang sesuka hati. Cari gaduh sesama islam.

Nik Cotine said...
This comment has been removed by the author.
Nik Cotine said...

Dah tahu masuk youtube, buat jugak. Ke ustaz dah tak sedar diri?

Nik Cotine said...

Ada orang kutuk ke? Atau ustaz yang kutuk orang? Perkataan Natang tu siapa yang selalu dok sebut?

Nik Cotine said...

Aku setuju dengan kau.

Nik Cotine said...

Selamatkah kau yang taksub dan mengikut tanpa mengkaji dan mengaji?

Nik Cotine said...

Siapa yang tindas kau? Engkau tu yang malas!

Nik Cotine said...

Aku setuju

Nik Cotine said...

Aku setuju

Nik Cotine said...

Asal usul manusia berbogel..kenapa pakai baju?