Saturday, November 3, 2012

POK NIK BIKIN HUSAM JAMNAPARI NAIK ANGIN.



Menteri Besar Kelantan, datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telahpun mengesahkan keinginannya untuk terus menerajui kepimpinan PAS disamping tetap bersedia untuk bertanding lagi dalam Pilihanraya Umum ke-13 (PRU 13).

Kata Nik Aziz, soal kesihatannya bukanlah satu isu besar kerana yang penting ialah memiliki kekuatan minda dan ketajaman fikiran untuk terus berjuang. 

Entahlah setakat mana tajamnya pemikiran Nik Aziz kerana sejak 22 tahun memerintah Kelantan, hakikatnya beliau hanya lebih banyak berceramah politik siang dan malam berbanding kerja buat untuk kebajikan rakyat jelata.

Malah dalam banyak mesyuarat Exco Negeri yang penah dipengerusikannya, beliau lebih banyak mengangguk dan sesuka hati tandatangan itu ini tanpa mendalami dan memahami sesatu perkara berbanding menyumbang buah fikiran yang bernas yang bermanfaat untuk kebaikan rakyat.

Pendek kata, hadirnya Nik Aziz dalam Kerajaan PAS Kelantan hanya sekadar sebagai simbol keramat hidup untuk kepentingan politik PAS disamping memanaskan kerusi MB sahaja sambil makan gaji buta.

Dalam pada itu, keeengganan Nik Aziz untuk berundur dari dunia politik yang sudah mendarah daging dalam dirinya sejak lebih 4 dekad lalu itu juga sebenarnya tersirat satu matlamat lain.

Ada ura-ura mengatakan, wujud perancangan dari pihak tertentu dalam PAS untuk meletakkan Nik Aziz bertanding di peringkat Parlimen sebagai persediaan kononnya untuk menjadi Perdana Menteri gantian selepas Ketua Umum PKR.

Misal kata PR berjaya mengambil alih pemerintahan di peringkat pusat, Anwar Ibrahim dikatakan cuma akan menjadi PM untuk selama dua bulan sahaja, selepas itu pemimpin PR yang lain akan memaksa Anwar supaya meletakkan jawatan dengan ancaman pendedahan skandal peribadinya.

Bagi sesetengah pemimpin PAS, mereka melihat Nik Aziz sebagai calon yang serasi untuk menyatukan kelompok pemimpin dalam PR walaupun sebenarnya dari segi hal urus tadbir, beliau sebenarnya agak naif.

Selain Nik Aziz, calon lain yang dikatakan berada dalam posisi berhak untuk menyandang jawatan PM ialah Presiden PAS, Abdul Hadi Awang dan Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng. 

Mungkin ura-ura tersebut hanyalah sekadar gossip-gossip pilihanraya buat penyedap halwa telinga, namun bila dilihat pada nafsu duniawi Nik Aziz yang masih kemaruk untuk bergayut pada kuasa, tak mustahil memang benar orang tua haprak itu pun sebenarnya memang berhajat untuk menjadi Perdana Menteri.

51 comments:

Anonymous said...

Bercakap soal saman menyaman dan kredibiliti Anwar ini dalam isu seksual ini, teman rasa orang yang pertama Anwar patut saman ialah Karpal Singh. Ini kerana Karpal lah orang yang mendedahkan perlakuan seks luar tabi'e Anwar. Jangan lupa pada 22 Oktober 1997, Karpal lah yang mendedahkan Anwar sebagai peliwat didalam Parlimen. Dan Karpal lah yang mendesak Kerajaan supaya membuuat siasatan tuduhan liwat terhadap Anwar.

Karpal pada masa itu adalah peguam yang telah berjumpa dengan mangsa liwat Anwar iaitu pemandunya sendiri Azizan Abu Bakar dan juga Umi Hafilda Ali. Bukan sahaja dalam Parlimen, malah Karpal mengulangi dakwaan dia punya bukti Anwar peliwat didalam ceramah. Kata YB Wee Choo Keong, beliau mendengar sendiri ucapan Karpal Singh mendakwa Anwar peliwat di Federal Hotel.

Malahan kata YB Wee Choo Keong, disebabkan pendedahan Karpal itu lah PAS mengadakan ceramah di Taman Melewar. Beliau yang hadir diatas pentas dalam ceramah itu mendengar sendiri bagaimana pemimpin PAS mengisytihar dan melabel Anwar dengan gelaran Al-Juburi (tapi hari ni mereka pulak yang mengangkat Al-Juburi ni sebagai pemimpin agong mereka).
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
ANWAR JADI PM PUN TAKDA GUNA KAREPAL DAH PEGANG TELUR DIA

Anonymous said...

aNON 3.08PM
Betultu sekarangpun PKR sentiasa setuju cakap dan pendapat DAP, Anwar takut kena jentik telurlah tu

Anonymous said...

N ajiz T-Rex nak jadi PM...huh ..makin ramaila pemimpin donia yg xmau bersekutu dgn kepimpinan N ajis akan di sumpah pecoh perut....

muahahahahahhahahahah

Anonymous said...

MAT SABU MUKA BAU PUKI MAH PUN BOLEH GANTI ANWAR JADI PM APE..

Anonymous said...

Terkesima aq tgk gambar tuh...manjenyer kambing tuh dgn Husam...sesuai benor HUSAM + kambing JAMNAPARI = HUSAM JAMNAPARIa

ala ala comel pulak....

Anonymous said...

Kalau N. ajis pun makan gaji buta. Apa lagi rakyat nak harap kat dia. Bolehkah kita terima ketua jabatan kita dok saja, mesyuarat pun tak larat nak penegerusi. Mahukah kita nak berketua dia. hanya orang bodoh saja amabik dia.

Anonymous said...

Terkini dari Singapork...

DAJJAL + IBLIS = Pakatan Rakyat

*DAJJAL = Al-Juburi
*IBLIS = Singapork / Israel

Anonymous said...

Tanpa Nik Ajis tu ape la ada sangat dalam parti PAS. Hanya parti untuk dinasour-dinasour dah luput tarikh....

Anonymous said...

NIK AJIS TU JURUCAKAP HUSAM MUSA JER.....DIA XTAU APA2 .....MCM BONEKA......CIAN DIA....

Anonymous said...

Amiin,

Aku berdoa agar pemimpin yang beriman dan Adil PM selepAs najibul....... DSAI ke, TGNA ke, TGHH, DSNJ ke, Dt Saifdn Nasation ke, DHM ke..... semula layak n mampu buat perubahan ....


amim x 3

PR ramai tokoh...........

Pru13 ..tetap undiABU....

Anonymous said...

ALLAH SWT MAHA BERKUASA!!

Kun Fa Ya Kun!! Jika Allah berkehendakkan sesuatu terjadi maka terjadilah ia..Itulah yang terjadi, apabila konvoi bermotor yang dijadualkan berkumpul di Stadium Tunku Abdul Rahman Paroi terpaksa dibatalkan akibat hujan lebat di bandar Soromban!! Terima kasih Ya Allah atas limpah rahmat Mu ini..Sesungguhnya Allah itu Maha berkuasa, maka gagal lah rancangan berkonvoi puak fuckatan rakyat ini!!! Moga Allah akan terus menunjukkan kekuasaanNya pada malam ini..

Sumber: http://myhomesoil.blogspot.com/2012/11/allah-swt-maha-berkuasa.html

Anonymous said...

Amin,

Aku doakan Mat Syabun pulak jadi Presiden Republik Komunis Melayuraya yang pertama....

Amin 30x....

Mat syabun ade tokoh gak... kat bilik 121..

Anonymous said...

DSAI DAPE???????YG DIKATAKAN KARPAL DAN MAT SABUN PELIWAT DI PARLIMEN TU KER?????MU LUPE KERRRRR SETANNNNNNN????

Anonymous said...

Anon November 3, 2012 4:29 PM,
Kau manusia berhati babi. Kau penyokong perosak negara.
Kau memang anak gampang bukan berasal dari tanah Melayu. Kerana kau menyembah BABI, Karpala Singhkik, Lima Gunko Engkek.

Unknown said...

Scumbags hunt in flock. Behind all this is a homosexual dirtbag.

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

Hadi Awang macam Peter Pan. Angan-angan Mat Jenin. Jikalau benar lah beliau ni nak sangat jadi Perdana Menteri Malaysia, sudah tentu LGE gila kuasa akan mempermainkan Hadi Awang tunduk dan sembah kepada c*** ni, kerana DAP akan menjalinkan hubungan erat dengan PAP di Singapura. Mungkin juga DAP akan menyatukan Singapura semula kerana angka mata penduduk sepet akan bertambah –tambah

Anonymous said...



Macai2 umno ko tak pig kan jugak big mama n papa omar rojik tu.


Anonymous said...

Aku berdoa agar pemimpin yang beriman dan Adil PM selepAs najibul....... DSAI ke, TGNA ke, TGHH, DSNJ ke, Dt Saifdn Nasation ke, DHM ke..... semula layak n mampu buat perubahan ....

amim x 3

PR ramai tokoh...........

Pru13 ..tetap undiABU....

November 3, 2012 4:29 PM
------------------
PR MMG RAMAI TOKOH....TOKOH YG MNJAHANAMKN AGAMA,BANGSA dan NEGARA...TGK APE JADI PADA 4 NGR YG DI PERINTAH PR...HAK MELAYU/ISLAM DI KETEPIKN, YG PELIKNYA PAS YG NGAKU PERJUANG ISLAM PON SAMA MENINDAS HAK ORG ISLAM...


PAS mmg BAGHAL , BAHLOL n ANJENG

Anonymous said...




Macam mana pangkah umno/bn ...... Semuanya lanun, penyamun, samseng , perompak AES, ..... Banyak sangat PIG ...... Ubn.....


Anonymous said...

Macam mana pangkah PR ...... Semuanya pembohong, penipu, penzina, peliwat, kaki putar belit, kaki kencing, samseng, .....
Banyak sangat ANJENG dan BABI ...... Ketua PR pun dah nama BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim)....

Anonymous said...

.


UMNO kata PAS jahat

PAS kata UMNO jahat

Tapi sebenarnya ; dua dua perompak

2 X 5 : 5 X 2



.

Langsi said...

Yang sebenonye... bukan Husam yg marah tapi puak2 UMNgOk Be-eNd yg marah!

Sebab bile TGNA kekal bertanding maka makin sukar la buat puak2 UMNgOk Be-eNd menumbangkan PAS dan PR! Puak2 UMNgOk Be-eNd tahu kekuatan PAS terletak pada TGNA malah aura TGNA masih melekat di hati pengikut UMNgOk Be-eNd...cuma tak berani nak suarakan cuma dgn pensil undi yg memangkah PAS dlm PRU!

Syabas TGNA... selagi ade hayat, walau pun tinggal senafas saja lagi, aku tetap dgn PAS/PR!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk....Be-eNd!

Anonymous said...

Husam nak jadi Menteri Kambing je. Yang lain dia tak minat. Cuba tanye MSO, dia cukup faham siapa Husam Jamnapari ni..

Anonymous said...

Lantak lu lah yang waa tau BN mesti memerintah walaupun ada mentri yang kurop..yang akan ditendang masa perwakilan persidangan UMNO nanti yang lain lain MCA, MIC , PPP pandai pandailah nak bersihkan parti

Anonymous said...

Aku harap nik ajis panjang umur supaya jadi mb 1000 thn lg........Umno xtakut pun.........hehe
Aku yakin BN gerenti menang

Anonymous said...

Aku yakin Bn gerenti menang....
..

Anonymous said...

Anonymous said...
Aku harap nik ajis panjang umur supaya jadi mb 1000 thn lg........Umno xtakut pun.........hehe
Aku yakin BN gerenti menang

November 3, 2012 7:00 PM

-----------------------------

Sokong 1000%.... hihi

Anonymous said...

AKU SUDAH LAMA DIKELILINGI OLEH ORANG PAS DAN BERKAWAN DGN MEREKA.AKU TAU ORANG PAS BUKAN ALIM SGT WALAUPUN PAKAI KOPIAH DAN JANGGUT......KELUARGA DIA ORANG PUN TUNGGANG LANGGANG DAN CINTAKAN DUNIA JUGAK.TP DIA TUDUH ORG UMNO MCM2 .AKU JUGA MAHU MENEGASKAN BAHAWA ADA JUGA ORG PAS YG BAIK BEGITU JUGAK DGN UMNO.BUKAN SEMUA ORG PAS SUKA KT NUAR ISLAM.LIBERAL DAN CINA DAP YG AMAT.KIASU......PIKIR2 KAN LE...

Anonymous said...

KENAPA ORG ALIM DLM PAS BERDIAM DIRI BILA NIK AZIZ MENERANGKAN TENTANG ALLAH SWT BERSILA LENDIT DAN NABI MUHAMMAD SAMA SEPERTI BUDAK KAMPONG BIASA SEBELUM DILANTIK JD RASUL.......IANYA AMAT MENGELIRUKAN AKIDAH UMAT ISLAM.AKU HARAP ORG PAS ASWJ JUJUR MENJAWAP SOALAN AKU......

Anonymous said...

Wahai org pas ini isu yg berat,tolong jelaskan dgn ilmu...

Anonymous said...

4:34

kau pegi stadium mana? aku tgk ramai konvoi tadi..

Anonymous said...

itu nama nya tamak kuasa dan harta cukup cukup lah tu kalau tak dalam politik pun bolih berjuang untuk islam rumah kata pi kubur kata mai sedar lah pok nik dengan umur pok nik ni patut dihabiskan dengan bekalan yg hendak di bawa kesana bukan masih bermain politik kotor yg pok nik amalkan sekarang.

Anonymous said...

November 3, 2012 8:14 PM...

Konvoi pergi perhimpunan haram ke??

Anonymous said...

Prasyarat untuk menjadi pemimpin yang efektif ialah sihat fizikal dan mental, selain dari itu mempunyai moral yang tinggi, bebas dari perasaan dendam, sombong dan riak. Sebagai orang Islam pula seorang pemimpin itu harus melaksanakan tanggung jawab yang diamanahkan kepadanya dengan baik. Bila berjanji maka ianya mesti ditepati. Lebih bijak dari orang yang dipimpin, bukan hanya mengangguk dan menggeleng bila disuruh.
Nik Aziz adalah MB Kelantan lebih dari 23 tahun. Seorang yang dianggap ulamak oleh pentaksubnya ini tidak berbuat apa2 untuk menjadikan Kelantan sebagai negeri yang boleh dijadikan contoh dalam semua perkara. Nik Aziz dilihat sebagai seorang yang sombong, angkuh dan riak didalam berkata2 sehingga ketahap mengatakan 'tuhan pun mencarut', 'tuhan pun samseng' semata2 untuk menghalalkan perbuatan biadab ahli2 PAS. Nik Aziz juga orang yang pendendam dam suka melabel orang lain dengan perkataan yang jelek.

Perlu diingat Rasulullulah SAW mengambil masa selama 23 tahun untuk menyebarkan Islam dalam keadaan serba kekurangan, cabaran sehingga ketahap berperang. Sebaliknya dalam masa 23 tahun Nik Aziz menjadikan Islam sebagai bahan dagangan untuk kepentingan peribadi dan melangsaikan dendamnya terhadap UMNO.

Nik Aziz bukanlah seorang yang mempunyai kekuatan minda dan berfikiran tajam. Sebaliknya beliau mempunyai daya fikiran lemah dan berfikiran tumpul sehingga mudah dimanipulasi oleh orang2 dikelilingya dan juga DAP. Jika Nik Aziz berfikiran tajam sudah pasti Kelantan hari ini boleh dijadikan contoh sebuah Negeri paling berjaya yang ditadbir secara Islam. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Kelebihan N.Ajis bukanlah kerana memiliki tubuh yang sihat atau berfikiran tajam.... tapi beliau mempunyai MULUT BERUS yang cukup busuk.....

Anonymous said...

Anonymous said...
4:34

kau pegi stadium mana? aku tgk ramai konvoi tadi..

November 3, 2012 8:14 PM

------------------------------------

Yang datang perhimpunan haram tu ada 50,000 orang ke???? 50,000 ekor SETAN mungkin la.....

Tak bangga ke mangkok PR....???

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Pilih yg terbaik dari 2 yang buruk.

Anonymous said...

Di pihak bn pr kata rasuah!bn buruk kerana rasuah!aku tengok pr kuat rasuah gak!

Di mata rakyat bn dah bersungguh2 bela rakyat, pr bela gak, bela buat rumah mewah, bela syarikat talam!paling dahsyat gadai agama gadai hak melayu gadai hak rakyat nak air bersih rumah mampu bilik!pergi negeri2 pr jenayah berleluasa!kes polis di tembak di kelantan kes rompak samun rogol di penang selangor!

Owh pr kan suka berceramah, mana sempat nak bekerja! Kerja pr salahkan orang! Sekali salah takpo ler dah banyak kali salahkan rakyat naik muak benci pr dok goyang telur makan gaji buta cari betina banyak rumah pelacurab arak merata2 judi menjadi2 ajaran sesat aqram syiah jadi pegangan!

Buta lagi penyokong pr!jahil sungguh kamu!bn lebih baik dari pr!terlebih3 baik!

Undi bn nasib cucu cicit kita terbela!

usin said...

"Kata Nik Aziz, soal kesihatannya bukanlah satu isu besar kerana yang penting ialah memiliki kekuatan minda dan ketajaman fikiran untuk terus berjuang."
....ketajaman fikiran? bukan ketajaman lidah je ke?

Anonymous said...

Terlalu susah untuk mencari ulama yg sebenar dalam PAS. Selain daripada TG Prof Dato Harun Din, yg lain lebih menonjol sebagai ahli politik yg berserban dan berjubah. Perjuangan berasakan Al-Quran dan sunnah hanya pada mulut bukan pada perbuatan. Paling tragis dalam menyampaikan ayat Quran diselang-selikan dengan maki hamun dan kata cerca. Islam digunakan sepenuhnya untuk modal mendapat sokongan politik. Akhirnya politik entah ke mana, Islam pula semakin dipermainkan oleh sekutu politik dalam PR. PAS kena mencari pemimpin sebenar jika ingin menegakkan Islam di bumi Malaysia ini.

Anonymous said...

UndI BN SELAMANYA..!!!

Anonymous said...

Hahahahaha.aku da tergelak berguling2 tngk gmbr mesra psgn kambing tu.hahahaha

Anonymous said...

Bodonye anon 4:29 ni.

Anonymous said...

Smpai kiamat pembangkang xkkan mnang.bodoh anon 6:47 sbb sokong ularmak yg sokong penjubo

Anonymous said...

Aku pun

Anonymous said...

Tajam ke?nyanyuk adela

Anonymous said...



sejak 1990......hgga kini.. tetap pangkah PR..ABU.


Anonymous said...

PR dah sedia wujud sejak 1990??? Ape punye bangang le komen mangkok PR ni...!!!!

Anonymous said...

ANON November 4, 2012 6:38 PM
;;;;;;;;;;;;;;;;;;
1990 TU ANWAR TENGAH TIBAI PUNGKOK, KAU DAH UNDI PR? KE

Anonymous said...


ABU= ALLAH BERSAMA UMNO

Unknown said...

Semua nama yg disenarai pendek oleh anon 4.29pm itu adalah ENAM JAHANAM KHAK TUIHHH