Friday, November 30, 2012

SAATNYA TELAH BERMULA : PALESTIN KINI SUDAH ADA 'SIJIL LAHIR' DIIKTIRAF PBB !



NEW YORK 30 Nov. - Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) semalam mengiktiraf Palestin sebagai negara pemerhati bukan anggota dalam badan dunia itu.

Dalam kekalahan besar kepada Amerika Syarikat (AS) dan Israel itu, Presiden Palestin, Mahmoud Abbas menyifatkan kemenangan tersebut sebagai ‘sijil lahir’ untuk negara Palestin.

Hanya sembilan daripada 193 negara anggota PBB mengundi untuk menentang penaiktarafan status itu, termasuklah AS, Israel dan Kanada, manakala Australia dan Jerman antara 41 negara yang mengambil pendirian berkecuali. - AFP

KUALA LUMPUR, 29 Nov – Hamas memberi respons positif kepada pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa Malaysia berhasrat menjadi negara pertama membuka sebuah kedutaan di ibu kota Palestin yang merdeka dan berdaulat kelak.
Menyifatkan langkah itu sebagai sangat bermakna, Ketua Perhubungan Antarabangsa Hamas Usamah Hamdan turut mengambil maklum bahawa ia menggambarkan pendirian positif kerajaan Malaysia dan kepimpinan Umno terhadap Palestin serta rakyatnya.
“Kami berharap ini akan memberi inspirasi kepada kerajaan Arab dan Islam serta komuniti antarabangsa untuk mengambil pendirian serupa menyokong Palestin,” katanya di luar Persidangan Agung Umno 2012 yang dirasmikan oleh Najib, selaku presiden Umno, di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini Khamis.
Najib menyatakan tentang kemungkinan Malaysia menjadi negara pertama membuka kedutaan di ibu kota Palestin yang merdeka dan berdaulat kelak, semasa menyampaikan ucapan dasar pada majlis perasmian perhimpunan agung Umno itu.


bagaimana pula reaksi  seorang pendokong penubuhan negara israel yang tinggal di malaysia ?



45 comments:

Anonymous said...

hek hek hek.... suke korang tengok nuar kojol yer....?

Anonymous said...

CILAKAK KO GAP !

PPUIII TERSEMBOR AIR MINUM AKU KAT SAMSUNG TAB !

Anonymous said...

kalau tengok cerita keling Astro 202,
Bangkai keling tu lubong hidung sumbat kapas, dahi bubuh duit syiling, telinga sumbat kapas, pakai bunga malai..................lawak hari jumaat.

Anonymous said...

woiii 2pm ko pakai samsung apa...?
Klu made in china doll..habis la..kena air jadi bengkok mcm bang nuar hehe

mohamed said...

Saya pun tak pernak menanggap bangkai ni sebagai Melayu

Anonymous said...

Dengan 138 negara menyokong dan hanya 9 negara membantah, Palestin kini maju setapak lagi untuk menjadi negara berdaulat setelah ia diluluskan menjadi 'negara pemerhati' di dalam PBB. 41 buah negara lagi enggan mengundi.

9 negara keras kepala yang menentang ialah Amerika Syarikat, Canada, Israel, Palau, Marshall Island, Nauru, Micronesia, Republik Czech dan Panama.

41 negara yang memilih untuk bersikap berkecuali pula ialah Albania, Andorra, Australia, Barbados, Belanda, Bosnia Herzegovina, Bulgaria, Cameroon, Colombia, Croatia, Congo, Estonia, Fiji, Germany, Guatemala, Haiti, Hungary, Latvia, Lithuania, Malawi, Monaco, Mongolia, Montenegro, Papua New Guinea, Paraguay, Korea Selatan, Moldova, Romania, Rwanda, Samoa, San marino, Singapura, Slovakia, Slovenia, Macedonia, Togo, Tonga, United Kingdom dan Vanuatu.

Amat menarik sekali, sebuah negara yang pernah berkrisis dengan umat Islam satu masa lalu turut menyokong kehadiran Palestin ke dalam PBB iaitu SERBIA manakala negara majoriti Muslim yang menjadi mangsa keganasan Serbia iaitu Bosnia Herzegovina menutup mulut mereka dipercayai akibat tekanan dari Kesatuan Eropah dan IMF yang menjadi 'kementerian kewangan' negara tersebut.

Malangnya, satu-satunya negara yang tidak mahu mengundi di Asia Tenggara ialah SINGAPURA. Ia memilih untuk bersikap berkecuali. Keengganan ini mungkin di dasari oleh niat mereka untuk berkata TIDAK namun terkesan oleh sokongan sebulat suara seluruh anggota ASEAN yang menyokong kehadiran Palestin ke dalam PBB.

http://ipohmalay.blogspot.com/2012/11/singapura-bosnia-enggan-undi-sokong.html

Anonymous said...

Nik ajis sentuh mana nak bertenaga, cuba jenis muka jambu atau chinadoll yang sentuh....mencanak naik

Unknown said...

Annuar Jenasah? He must be executed, because he is homosexual, capish.

And...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

Janji Allah dalam Al-Quran ttg.kehancuran Israel dan ketakutan mereka pada pejuang Islam akan sampai juga.

Dalam kelalaian pas bersumbang mahram dengan penyokong zionis seperti Al-Juburi yg.membunuh anak2 palestin dari Hamas dan Fatah, dua kumpulan ini sedang berada dalam pelukan Umno saudara seagama yg.sedang merawat luka mereka dan memberi semangat dan sokongan tak berbelah bagi.

gen2felda

Anonymous said...

MANA JAM OMEGA KU... MANA DIA...

MANA JET EKSEKUTIF KU... MANA... MANA DIA...

MANA BAS MEWAH KU.. MANA ELAUN SERINGGIT KU... MANA...

MANA CINA DOLL KEGEMARAN KU.. MANA DIA..

MANA JIJAH KU...MANA.. MANA DIA..
TOLONG LAH AKU..

MANA ANAK KU PENYOKONG MURTAD ITU...MANA.. MANA DIA...

MANA KAWAN YAHUDI KU.... MANA DIA..

MANA SOROS KU ...MANA..

MANA GENG GAY KU..MANA MANA DIA..

MANA GENG KRISTIAN KU.. MANA..MANA..DIA..

MANA SAIFUL AZLI... MANA DIA..
AKU NAK MINTAK MAAF DENGAN NYA...

MANA LIM GUANG ENG SAHABAT KARIB KU..MANA...

MANA JAMBU INDON KU..MANA DIA..

MANA POK NIK KU.. MANA HADI AWENG
.MANA DIA.. MANA... BANTULAH AKU INI...

MANA HARTA HARTA KU...MANA DIA.. MANA DIA..

MANA AMBIGA...

MANA KUASA KU. MANA PANGKAT KU...MANA..MANA MANA.. MANA..DIA..

MANA IDAMAN KU...OH PUTRAJAYA...

MANA MERC KU..MANA ALPHARD KU... MANA AUDI KU.. MANA BANGLOW KU..MANA ..MANA DIA..

KENAPA AKU DUDUK DALAM TEMPAT GELAP INI..MENGAPA... SEMPIT NYA...

YA ANUAR... INI AKU...AKU KARPAL SINGH AKU DAH TAK MAMPU NAK BELA KAU LAGI..YA ANUAR..

DULU AKU SURAH KAU MESTI BERTAUBAT TAPI..KAU TAK DENGAR NASIHAT AKU...

TAPI AKU PUN DAH TAK MAMPU NAK TOLONG KAU LAGI.. KERANA AKU PUN HARI2 KENA SULA... BONTOT KU HARI HARI KENA SULA...

KAU BELA LAH DIRI KAU SENDIRI DI ALAM INI... SELAMAT TINGGAL SAHABAT KU ANUAR...

ADOI...ADOI...



freethinker said...

.

Pasal apa kau tulis dengan huruf besar haa ? Apa mata kau rabun ker ?

.

Anonymous said...

Rakyat tidak bodoh, rakyat tidak pekak, rakyat bole menilai mana yg permata dan yg mana musibat. Rakyat melihat perangai dan gelagat pemimpin2 Fuckaton Haramjadah memang haramjadah. Dari soo Cocky, Arrogant bastard, Tokong, anak beranak, agen Yahudi zionist Neocons, Parti Ajaran Syaitan nirrajim dan pemimpin2 terencat akal sekor2 ini, memang haramjadah. Tengok saja yg apa yg terpatul dari mulut bau najis vavi pemimpin2 fuckaton haramjadah, penipuan, pembohongan, fitnah, rekayasa, janji2 bulan bintang dan cakrawala yg indah, hinggakan ada yg tergadai budi, hinggakan ada yg tergadi maruah, kampong, sperti orang2 di buah kampong pala. Rakyat janganlah sesekali ditipu, dikencingkan oleh pemimpin2 fuckaton haramjadah yg memang haramjadah.
Ketua Umom, yg tak reti2 nak bertaubat, kena suntikan HIV, kena rasun arsenik, sakit tulang belakang kronik, masih tetap melangani pelacur, masih menjubor, masih lagi peliwat, masih dgn aktiviti terkutok, pejuang keselamatan Israel, tetap keparat, bngsat dan lahanat kepada agama, bngsa dan negara.
Kekasih awal dan akhir beliau, YB Jamban hanya menjual aiskrim dan lendir isteri dapat hidup dalam kemewahan, rumah besau, kereta Ferrari, katil Itali, jamban besau, wang harami dalam dan luar negara.
Mak Lampir hanya jual buah bole tiap2 tahun beli kereta, sekarang dah ada kereta Merc pulak, walaupun badan bau hamprak.
Osetat Badigol hanya buat kaunseling jam 3pagi je, bole mampu kawin 2-3bini. Siang hari pukol bantai depan anak2, sampe lebam2 tanpa rasa segan dan malu, perangai membuli natang. Malam hari adahati pukol dalam bilek atas katil, isteri yg lebam2 kena pukol. Celako3 Osetat giler vavi.
Isteri Kak Wan Jijik hanya jual airmata mengemis di khayalak ramai,pelakon murahan, hanya kerana hendak menipu dan membohong rakyat, membela kote bengkok Sang Suami untuk terus terusan menjubor anak2 bngsa yg tak berdosa, hanya kerana dikipas oleh Hero Tamil, diberikan impian nak jadi 1st Lady, hidup dgn kemewahan, pakaian2 yg mahal2, kerata besau2, rumah besau, jamban besau, katil besau, wang harami dalam dan luar negara.
Inilah haramjadahnya Fuckaton haramjadah.
janganlah merelakan diri anda dilahanat kerana menyokong dan bersetongkol dgn Fuckaton haramjadah yg hnnya akan menghuruharakan, meranapkan, agama, bngsa dan negara.

YASSIR said...

KALAU PR MENANG PRU13....HASRAT NAK BUKA KEDUTAAN MSIA DI PALESTIN PASTI TERKUBUR.....YG ADA HANYA PEMBUKAAN KEDUTAAN ISRAEL DI KL......HAYYOOOO...SIMPAN MALAIKAT 44.......!!!

PR MENANG..HANCHORR MSIA....!!!

Otak geliga said...

sejak bila pulak PBB yg berkuasa beri sijil lahir pd sesebuah negara?

PERTAMA kali aku baca...aku dah menyirap!!.....Palestine sememangnya sebuah negara yg dah wujud lama....sebenarnya tak perlu langsung "SIJIL LAHIR" palsu ni

samada ada "sijil" atau tak selagi Zionis laknatullah bermaharajalela & ada pulak yg nak protect negara HARAM Israel waima dr Malaysia (sebut Anwar, biaDAPigs/PAS/PKR)....."sijil" tu hanyalah sekeping kertas tak berguna.

PBB???....apa kuasa PBB??...setakat keluarkan "SIJIL LAHIR" pd negara yg dah lama wujud baik tak payah....kalau kuasa hanya ada pada US (ISRAEL), tak kemana sebab BANGSA PENJAJAH/BARBARIC yg jd ketua.

Sijil lahir konon....ptuihhh!!!....ada sijil atau tak HAPUSKAN ISRAEL!!

Anonymous said...

Kepada Anon 7:37PM.

Jangan kutok kutok Israel dan Amerika Bang oi.... Nanti Anwar Ibrahim MARAH!!!!!!!!

Almaklum, Anwar Ibrahim Ar-Rajim, kan sepupu sepapat DAJJAL Laknatullah.

Anonymous said...

dua ekor binatang..sekor binatang tua berserban, sekor lagi binatang luar biasa tabiinya.. mereka dua inilah perosak UMMAH..!

Unknown said...

slm GAP
pohon dpt linkkan blog aku kembali
blog sudah pulih spt sediakala

blog ni pure politik skrg ni
harap dpt kita kerjasama satu sama lain kali ni

rakab said...

Banyaknya negara yang menyokong Palestine !!.

nampak jelas Anwar dipihak yang kalah..

Anonymous said...


pakatan rakyat akan gempur barisan najib.....

pr lunyaikan bn...


otai JB said...

Syukur, palestine akhirnya diiktiraf dunia selepas bertahun-tahun berhujankan peluru dan bermandikan darah. Tapi....ada tapinya, seorang rakyat malaysia sangat sedih sehinggakan tak lalu nak makan kerana kejayaan palestine. Maklum la dajal sekor ni yg iktiraf keselamatan israel. Aku sokong sangat m'sia bukak kedutaan di palestine. Peach palestine forever

Anonymous said...

UTK MAKLUMAT KEPADA MACAI2 UMNO yg DUNGU POLITIK ....... BACA & FAHAMI SEPENUHNYA STATEMENT ANWAR.....


In an interview with the Wall Street Journal, Anwar Ibrahim stated, "I think our policy should be clear--protect the security [of Israel] but you must be as firm in protecting the legitimate interests of the Palestinians."

............ setiap manusia perlu dilindungi hak asasi mereka dengan syarat2nya ....

Anwar kata dia sokong perlindungan kpd Israel dengan SYARAT MEREKA HORMATI HAK NEGARA & RAKYAT PALESTIN YANG TERTINDAS LEBIH 70 TAHUN TU.. ini bermaksud jika Israel masih jajah, cabuli & tindas umat Islam & negara Palestin maka sudah tentu Israel tidak harus dilindungi... Mengapa macai2/ ketua2 sekular assobiyah UMNO terlalu dangkal bahasa politik antarabangsa?

Puak2 UMNO ni sedarkah bahawa sikap dungu politik Islam inilah menyebabkan seluruh bangsa Arab & umat Islam sampai kehari ini tidak mampu membebaskan Baitul Muqqadis & MASJIDIL AQSA assyariff!

Rasulullah sendiri memberi perlindungan kepada pelbagai puak Yahudi di Madinah melalui SYOHIFAH MADINAH (Perlembagaan Madinah) dengan syarat2nya ... tetapi bila mana2 kabilah Yahudi cabuli perjanjian & syarat2 barulah Rasulullah menyerang, menghukum, dan mengusir mereka secara perlembagaan!

Begitu juga tindakan para Khalifah arRashidin dan para penguasa2 Islam zaman berzaman, hinggakan semasa pembebasan semula Baitul Muqqadis oleh Sultan Salahuddin Al Ayyubi ... beliau memberi perlindungan sewajarnya kepada hak2 kemanusiaan kaum Nasrani (Kristian ) dan Yahudi disana.... bacalah Sirah Rasulullah, bacalah sejarah Islam kita akan temui INDAHNYA POLITIK ISLAM dalam mentauhidkan Allah dan mengurus ummah yang majmuk itu....

Komen2 songsang, fitnah & negatif dalam isu2 politik Islam terutama terhadap Anwar, PAS, PKR, .. oleh para juhalla' UMNO ni akan menjauhkan lagi manusia dari memahami Islam sebenar! Apakah juak2 fanatik assobiyyah UMNO ini merasakan ISLAM YANG DIBAWA OLEH UMNOLAH YANG SEBENAR2NYA melebihi alQuran & al Hadist?

Betulkah AKIDAH pentaksub assobiyyah UMNO ini? Tanya Hassan Ali samada akidah fahaman assobiyyah ini didokong oleh Nabi SAW atau sebaliknya?

komandomelayu said...

Anon 1103

Kau yg bodoh bahalol buta perut!

Selama ni mana bukti yg nuar jubo dgn parti islam malaysia ni perjuangkan negara2 islam palestin,lubnan,bosnia semcm mana org umno usahakan?
Takat bedegar degar ceramah kutuk pastu sapu duit derma takkan jadi kesan pd perjuangan palestin la bodo!

Jasa apa yg besar sgt anuar jubo kau bagi kt bangsa? Apahal yg pkns nk jual bg kat cina?
Melayu pulau pinang negeri asal sijubor pun ditindas cina pun kau tak nampak lagi?

Tak payah la nk ikut n ajis ckp umno asobiyah kalau kau tu otak sama besar dgan telor nuar jubo!




komandomelayu said...

Satu lagi tak payah la kau nk sama kan nuar atau n ajis kau tu spt khalifah arrashidin!

Jauh bumi dari langit!
Ada ke khalifah main jubo laki pastu tibai bini org?
Khalifah mana yg ajar ckp Allah mencarut?

freethinker said...

.

Kadang-kadang saya hairan melihat melayu suka memusuhi sesama melayu . Contoh nya dalam blog ini kita dapat lihat orang melayu maki hamun sesama melayu . Ada kah islam galakan pengikut nya maki hamun sesama sendiri ? Ada lah perkara biasa untuk manusia berbeza pendapat . Sudah pasti ada melayu yang sokong UMNO . Yang berbeza pendapat pula akan sokong pihak lain seperti PAS atau PKR .

.

komandomelayu said...

Freethinker

Melayu yg tak jujur pada agama dan bangsa tak layak di hormati!

Melayu yg khianat agama dlan bangsa layak mati kerana akan menyusahkan generasi anak cucu masa depan!

Lagipun dah lama aku tengok puak PR kalau jawab elok2 bukan nk buka hati dan minda renung yg mana betul yg mana batil !

Anonymous said...



BACA BETUL2 & SELURUH UCAPAN ANWAR YG KO ORANG PUTAR BELIT TU...

In an interview with the Wall Street Journal, Anwar Ibrahim stated, "I think our policy should be clear--protect the security [of Israel] but you must be as firm in protecting the legitimate interests of the Palestinians."

............ setiap manusia perlu dilindungi hak asasi mereka dengan syarat2nya ....

Anwar kata dia sokong perlindungan kpd Israel dengan SYARAT MEREKA HORMATI HAK NEGARA & RAKYAT PALESTIN YANG TERTINDAS LEBIH 70 TAHUN TU.. ini bermaksud jika Israel masih jajah, cabuli & tindas umat Islam & negara Palestin maka sudah tentu Israel tidak harus dilindungi... Mengapa macai2/ ketua2 sekular assobiyah UMNO terlalu dangkal bahasa politik antarabangsa?


SEDARLAH KITA MENCARI KEPIMPIMAN UMMAH YG BERWIBAWA....



Anonymous said...

NAK SURUH YAHUDI ZIONIS HORMATI PALESTIN? KIAMATLE

Anonymous said...

Orang islam pkr pas buta mata pekak telinga tutup hati asyik bergaduh dgn orang islam lain!jadi cam palestin baru nak sodar!

Anonymous said...



HAPUSKAN KUASA SETAN!

tugas seluruh rakyat Malaysia untuk ranapkan kuasa parti setan yg dikenali, umno/bn. malaysia selagi dikuasai oleh manusia yg berjiwa setan dan parti setan, umno/ bn, maka segala isu besar rakyat dan negara akan berterusan .... rakyat akan pikul / tanggung segala liabiliti korupsi & kezaliman umno/bn!


umno/bn sekarang hanya tahu berhujah secara meracau, merawan, mencarut, merapu, lucah dan menipu saja......

pru13 pd mac 2013? rakyat dah pasti untuk PERUBAHAN TOTAL bukan polemik atau retorik Umno/BN ....

2013 tahun perubahan & demokrasi rakyat ...... pru13 undi ABU!

Anonymous said...



UMNO PELUPUR FEUDAL ANARKI & ASOBIAH

cara politik umno menjumud minda & mentaliti melayu,

serta ........... melemahkan daya juang & daya saing bangsa melayu yg sering dibuai dgn slogan palsu "hak istimewa melayu" dan "ketuanan melayu" yg mana hakikatnya malaysia menuju kpd "ketuanan kapitalisme & anarki UBN" bahkan nasib majoriti melayu lebih terpinggir & tertipu oleh dasar anarki & tamak UMNO/BN yg memboloti "hak istimewa melayu" .....

seharusnya melayu menolak perasuah & penipu UMNO/BN dan bersama mendokong melayu alternatif yg menjiwai isihati rakyat.... PAS, PKR, PR .....

Anonymous said...



sempitnya mentaliti politik budak2 umno sekarang berbanding era 1947 -1988 .... tiada gerakerja bangsa yg konkrit, tp hanya sekitar berebut projek, kontrak dan ehsan kerajaan saja....

saban hari kutuk mengutuk sesama sendiri...isu kronik bangsa tak selesai -- RASUAH, DADAH, KERUNTUHAN AKHLAK, PEGANGAN AGAMA, PENDIDIKAN, DAYA JUANG, DAYA SAING, PRODUKTIVITI n EKONOMI, ....

melayu sentiasa layu dgn politik feudal & asobiah umno ........

Anonymous said...

La. Kan sijil kelahiran tu perumpamaan je. Palestin sekarang dah bejaya menaikkan martabat negara tu ke satu lg tahap. Sape ckap PBB ade kuase bg surat beranak? Fahamkan statement tu btl2.

Tpi bab hancurkan zionis tu aku sokong!

Anonymous said...

Tapi still ade intend nk lindungi keselamatan israil kn?

Ko ckp macam kebau. Len kali jgn ckp org dungu.

statement dia kate. Dgn syarat mereka hormati hak negara palestin. Ko rase israil nk ke hormat hak negara org lain? Mimpi je la..

Orang x payah bg2 syarat, israil tu mmg dah trg2 kejam. Dalam al-quran pun sbut. Lain kali bace al-quran.

komandomelayu said...

Anon 819

Kalau kau nk sokong PR silakan tapi jadil e pembangkang yg jujur jangan hanya ikut sentimen dan hipokrit pada jasa parti lain!

Kenapa kau tak suka hak istimewa melayu?
Kau pergi JPN potong ic pindah ke singapura la!

Sapa yg kutuk bangsa sendiri pastu amal politik asobiyah?
Pas dan pkr kau la bodo tunduk pada cina babi dap,
Tapi bodo tak reti urus ekonomi negeri sendiri!
Tula pasal negeri yg PR pegang takde kemajuan mcm di kelantan pastu aset melayu semua bg pd cina mcm di penang dan selangor!

Anonymous said...

Ape yg kau ckp sebenarnya reflected pada PR tu sendiri.
Ckp bnyk pn x gune, sbb otak macai PR ni da damage.

Yang dia dgr cume fitnah dari PR je, tpi fakta dari UMNO dikata fitnah.

Tun Teja said...

1. Akhbar Straits Times Singapura hari ini menjelaskan bahwa Perwakilan Singapura ke PBB di Perhimpunan New York tidak mengundi Keputusan pada Khamis lepas kerana hanya penyelesaian perbincangan sahaja yang boleh memberikan asas kepada kesan jangka panjang.

2. “Percubaan Palestine untuk menaikkan status di PBB ke tahap Ahli Bukan Permerhati patut di tinjau dalam rujukan keusahaan pada tahun lepas untuk mencapai ahli penuh PBB. Harapan Palestine tidak dapat dibantu atas fakta yang tidak akan diubah.”

3. Repablik Singapura mengharapkan Israel dan Palestine akan melanjutkan perbincangan untuk kedua belah pehak mempertahankan genjatan senjata baru-baru ini.


Anonymous said...

itulah tanda kemenangan besar BN dlm pru13

Anonymous said...

Singapore penyokong kuat israel laa ni sokong kuat pr!agenda hancurkan islam di malaysia oleh pap bapak parti perkauman dap!pkr bendera berlogo dajal tanda berkiblat dajal pemusnah islam!bole berambus israel bole blah singapore nyah ko pakatan rasuah!jangan harap malaysia jatuh di tangan pr!tidak mau aku tengok malaysia ditadbir israel ditadbir dajjal!

Anonymous said...

Alhamdulillah. Walaupun perjalanan saudara2 kita di Palastin masih agak jauh untuk menjadi negara merdeka, sekurang2nya pengiktirafan ini dapat menjadi permualaan yang baik. Hasil undian di PBB adalah bukti nyata bahawa majoriti masyarakat dunia melihat Israel dan Amereka sebagai penjenayah.

Malaysia adalah pendokong kuat Palastin dari segi moral dan material. Bukan rahsia lagi bahawa Malaysia adalah antara yang paling vokal didalam isu Palastin. Pengiktirafan keatas Palastin dalam konteks yang lebih luas adalah juga pengiktirafan keatas Malaysia dibawah pemerintahan BN yang ditunjangi UMNO. Lebih manis berita peristiwa bersejarah itu berlaku ketika UMNO sedang mengadakan Perhimpunan Agungnya sehingga berita tersebut dimaklumkan kepada para perwakilan dalam persidangan UMNO.

Menarik untuk melihat reaksi Anwar Ibrahim dalam isu ini. Anwar Ibrahim adalah pendokong kuat Israel yang telah 'berikrar' untuk menyokong 'setiap langkah untuk menjamin keselamatan Israel'. Sedangkan UMNO konsistan dengan ikrar akan terus membantu Palastin.

Saya berdoa agar Hamas dan Fatah dapat berpadu demi untuk mencapai cita2 memerdekakan Palastin. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Alhamdulillah. Walaupun perjalanan saudara2 kita di Palastin masih agak jauh untuk menjadi negara merdeka, sekurang2nya pengiktirafan ini dapat menjadi permualaan yang baik. Hasil undian di PBB adalah bukti nyata bahawa majoriti masyarakat dunia melihat Israel dan Amereka sebagai penjenayah.

Malaysia adalah pendokong kuat Palastin dari segi moral dan material. Bukan rahsia lagi bahawa Malaysia adalah antara yang paling vokal didalam isu Palastin. Pengiktirafan keatas Palastin dalam konteks yang lebih luas adalah juga pengiktirafan keatas Malaysia dibawah pemerintahan BN yang ditunjangi UMNO. Lebih manis berita peristiwa bersejarah itu berlaku ketika UMNO sedang mengadakan Perhimpunan Agungnya sehingga berita tersebut dimaklumkan kepada para perwakilan dalam persidangan UMNO.

Menarik untuk melihat reaksi Anwar Ibrahim dalam isu ini. Anwar Ibrahim adalah pendokong kuat Israel yang telah 'berikrar' untuk menyokong 'setiap langkah untuk menjamin keselamatan Israel'. Sedangkan UMNO konsistan dengan ikrar akan terus membantu Palastin.

Saya berdoa agar Hamas dan Fatah dapat berpadu demi untuk mencapai cita2 memerdekakan Palastin. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Alhamdulillah. Walaupun perjalanan saudara2 kita di Palastin masih agak jauh untuk menjadi negara merdeka, sekurang2nya pengiktirafan ini dapat menjadi permualaan yang baik. Hasil undian di PBB adalah bukti nyata bahawa majoriti masyarakat dunia melihat Israel dan Amereka sebagai penjenayah.

Malaysia adalah pendokong kuat Palastin dari segi moral dan material. Bukan rahsia lagi bahawa Malaysia adalah antara yang paling vokal didalam isu Palastin. Pengiktirafan keatas Palastin dalam konteks yang lebih luas adalah juga pengiktirafan keatas Malaysia dibawah pemerintahan BN yang ditunjangi UMNO. Lebih manis berita peristiwa bersejarah itu berlaku ketika UMNO sedang mengadakan Perhimpunan Agungnya sehingga berita tersebut dimaklumkan kepada para perwakilan dalam persidangan UMNO.

Menarik untuk melihat reaksi Anwar Ibrahim dalam isu ini. Anwar Ibrahim adalah pendokong kuat Israel yang telah 'berikrar' untuk menyokong 'setiap langkah untuk menjamin keselamatan Israel'. Sedangkan UMNO konsistan dengan ikrar akan terus membantu Palastin.

Saya berdoa agar Hamas dan Fatah dapat berpadu demi untuk mencapai cita2 memerdekakan Palastin. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Bukan suka tgk Anwar Al Yahud jer kojol. Lebih suka lagi kalau Anak Betol dan bini dia skali kojol.

Malah kalau "indirector supporter of Yahudi" yakni PAS mampos skali Malaysia akan lebih aman dan Melayu Islam betsatu.

Anwar ibrahim GAY!!! said...

anon nov 30 11.03pm

betullah apa yg saudara cakap tu... sebelum nak dungukan kan org..cer fikir dua kali..adakah kita ni cukup cerdik...

ok berbalik kat kata2 nuar......

tak kiralah alasan apa yg diberikan oleh nuar... ni nak tanya sikit kat hang...

ISRAEL ni diiktiraf ke oleh nuar???bg aku israel tak layak dibumi palestin walau seinci pun... ISRAEL tu bg aku TAK WUJUD!!yg wujudnya bangsa yahudi yg menumpang dibumi palestin...

yg sinuar nak sokong keselamatan israel ni pasai apa???maksudnya dia secara langsung mengiakan kewujudan negara ISRAEL yg haram tu!!!harap hang faham!!!

Anonymous said...

mana kereta besar ku...

mana isteri muda ku...

mau lumba kuda?

mau arak?


TIDAKKKKKKKKKK..

Anonymous said...

Pasal apa kau tulis dengan huruf besar haa ? Apa mata kau rabun ker ?

AKU PUNYA SUKA LA..JANJI AKU TAK TIBAI PUNGKOQ HANG...