Wednesday, November 21, 2012

URGENT ! MALAYSIA 1- BANGLA 1. GAP DESAK 3 PLAYER WAJIB DIBAWA MASUK !


maaf kalau aku ni kurang info.
senarai 22 pemain utama belum lagi dimuktamadkan bukan ?
kalau belum muktamad...

sebelum itu aku nak ulang balik  gesaan aku. apa punya sengal lah FAM ni. nak jaga rajagopal ke atau nak jaga maruah bolasepak malaysia ?

rajagopal dah kering ide lah , paham tak !
malam tadi lawan bangladesh .
baik half time mahupun 2nd half.
taktikal game bolasepak malaysia langsung tak menjadi.
aku malas nak komen pasal penalti dan draw.
benda dah jadi.

beberapa perkara aku nak segera diselesaikan.

pertama . rajagopal elok digantikan. selagi tak ganti, selagi itulah player kita ketandusan ide atas padang.

kedua , kalau susah sangat nak ganti elok benarlah jikalau rajagopal ni tak diberikan kuasa mutlak dalam menentukan siapa first eleven.

malam tadi punya game hancur pasal ide eksperimen rajgopal yang tak sudah-sudah.

masalah degil si rajagopal yang tak paham kegagalan 'ekseperimen' inilah yang menjadi punca moral player merudum. elok game nak tersusun, rajagopal pi tukar sampai 4 player.

ke tiga..bab taktikal game. beberapa jurulatih perlu dibenarkan masuk campur DALAM MEMBERI PENDAPAT mengenai taktikal game dan first eleven skuad harimau malaya.

bukan jawatan rasmi, tapi lebih bertindak sebagai konsultan bagi memudahkan otak rajagopal di download kan dengan kepelbagaian ide... dengan syarat, rajagopal jangan tak terima pendapat orang.

ke empat. 3 player utama yang masih berbisa perlu dimasukkan semula bagi menyuntik semangat player sedia ada.

3 player ini mengikut kajian aku cukup rajin, berstamina, pandai membaca game, pandai control game.

kita lemah di bahagian midfield dan striker.

jadi aku umumkan 3 player yang wajib di bawa masuk bagi menyuntik semula semangat pasukan dan juga peminat bolasepak !

3 player ini wajib dimasukkan dalam first eleven.

3 player tersebut adalah.....


37 comments:

Unknown said...

apelah gap,3player tu takda dalam list 35player telah didaftarkan utk aff cup.....patot time mcm ni la bagi moral support.

Anonymous said...

PAS memang sial.

Anonymous said...

yang 3 orang ni semua dah kuda tua..

Anonymous said...

Lebih baik kuda tua tapi ada otak mcmana nak main drpd kuda kepang yg main bola tak guna otak.

Aku tak taulah mcamana player yg passing bola tak betul boleh rajagopal pilih utk wakili negara.

Anonymous said...

GAP, buat eksperimen juga tujuannya utk dapat input baru. Tak semestinya nak result yg diharapkan. Wait n see... Harimau Malaya boleh!

Anonymous said...

yang main bagi team bangla tu bukan pasukan utama bangladesh tapi semua mereka tu adalah bekas pekerja ladang, kilang kedai mamak dll sebab tu mereka dah faham macamana team malaysia main.

Anonymous said...

Lebih baik ambik satu pasukan negeri yg dah jadi juara utk wakili negara, cuma gantikan pemain impot dgn beberapa pemain lagi, aku rasa itu lebih baik berbanding dgn corak permainan m'sia mlm tadi yg main corak budak darjah enam (second half)

Anonymous said...

7:56 - itu bukan bekas pekerja ladang sbb setahu aku bekas pekerja ldg main lagi hebat.

Pasukan Bangla semalam terdiri dari pekerja-2 pam minyak sekitar KL. Coachnya tukang sapu kat wisma FAM.

Anonymous said...

First eleven kita dah ok. kena rehatkan mrk sebb AFF nanti.Kalau cederakan susah nanti. Tapi yg gantikan mereka tu memang HAMPEH betul. Rajagobal tak pandai cari palyer yg bagus.PuteraNS.

rajakapoor said...

shakir shaari tu tak guna lgsung..semua game die main lgsng takde yg menang..pastu fakri shaarani takde function.setakat dapat gol nasib lwn hngkong..kalau setakat main mcm smlm jgn harap nak kalahkan sngpura ngn indon..sedeehh

Anonymous said...

Oh.. 35 nama2 pemain dah didaftarka ya?

Kalau tidak hantar aje skuad Harimau Muda.

Badrul Radzi (Piya) pun bijak melorongkan bola...

Anonymous said...



amri yahya mmg legend!!!!!


Anak Lenggong said...

Setuju dengan pendapat yang diberikan disebabkan kerektor 3 orang lama ini masih lagi penting bagi memberikan nasihat serta menaikan semangat pemain lain..

Anonymous said...

hahahaha bak kata ust azhar idrus, mu nie bodohlah.

Anonymous said...

amri yahyah n hairudin omar mmg patut diserapkan ke dalam team harimau muda..kalau indra putera...kurg yakin la..

-harimau malaya anti pakatan syirik dan murtad (PR)

Anonymous said...

AKU CADANGKAN UNTUK MEMANTOP KAN BARISAN KITA, KITA MASUKKAN :

JOZAN
SEPAH
JAMBU

gen2felda

Anonymous said...

Elemen penting dalam bola sepak ialah jurulatih dan pemain. Sukan berpasukan seperti bola sepak perlu kepada kesefahaman antara pemain2 sendiri.

Secara peribadi, saya melihat pasukan Malaysia hari ini dibarisi oleh banyak pemain 'tonggak' yang 'bermasaalah'. Masaalah peribadi dan masaalah disiplin serta fitness. Kemerosotan pasukan bola Malaysia banyak berpunca dari pemain sendiri yang tidak berdisiplin dan 'berlagak' seperti superstar. Walaupun diakui jurulatih merupakan watak penting untuk mencorak pemainan tetapi apabila diatas padang pemainlah yang akan menentukan menag atau kalah. Pemain Malaysia tidak cukup patriotik dalam melaksanakan tugas dan tanggung jawab mereka. Mereka kadang2 lebih bersifat 'syok sendiri'.

Pasukan Malaysia pernah dibimbing oleh jurulatih luar negara tetapi tahap permainan pasukan Malaysia tetap tidak banyak berubah. Satu ketika Claud LeRua, jurulatih dari Perancis pernah membimbing pasukan kebangsaan Malaysia. Dia bukan sahaja pernah dilidah malah pernah ditampar oleh pegawai pasukan kerana didakwa 'gagal'. Jurulatih yang sama kemudian menjadi jurulatih Cameroon kalau tak silap dan membawa Cameroon kepentas akhir Piala Dunia.

Tidak perlu desak Rajagobal untuk meletakan jawatan kerana saya percaya beliau akan berbuat demikian sebaik Piala AFF berakhir jika Malaysia gagal dalam misi mempertahankan pila tersebut.

Saya juga melihat kemerosotan Bola Sepak Malaysia banyak disumbang oleh kelemahan FAM sendiri. Jadi sudah sampai masanya FAM mencermin diri dan melakukan transfomasi supaya Bola Sepak Malaysia boleh kembali bersaing sekurang2nya diperingkat Asia.

Satu perkara lagi yang menarik perhatian saya ialah 'pujian' dan 'kejian' keterlaluan media. Jika menang melambung2lah pujian dan jika kritikan yang bersifat 'membunuh' dihamburkan. Media perlu lebih objektif dalam membuat sesuatu penilaian dan bukan sekadar menulis berita untuk memuaskan hati sendiri. Wallahualam.

ATE MENGATE said...

Korang sume ni pandai komen je , cuba la kita tunggu result after AFF , lepas tu gua dan lu semua sama-sama la nak hentam ke puji ke , yang elok diam atau bagi perangsang , kalu u all sebahagian daripada mereka apakah yang anda rasa , sure rasa kecewa/frust mcm-mcm lagi , LET WE ALL WAIT AND SEE THE REAL GAMES (AFF), mereka dah berlatih dan berusaha/prepared untuk this AFF , kita doakan akan kejayaan , PALYERS buktikan anda boleh , jangan kecewa , perjuangan sebenar ialah AFF , friendly game bukanlah ukurannya , padamkan komen-komen yang tak baik ini , gua pun main bola dulu dan pernah alami ini semua , biasalah bila berjaya dipuji dan sebaliknya , gua yakin yang komen tak baik ni kebanyakan tak main bola pun , tak pernah pun main dibawah sinar lampu limpah malam pun kot , cakap boleh la , "PROVE IT YOU ALL CAN DO IT"

Anonymous said...



ingat!

cari yg winnable candidate / players kalau tk mau kalah!


Anonymous said...



umno talam dua muka...


Isu berkenaan pada akhir tahun lalu dibangkitkan ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang mempersoal pendirian kerajaan Malaysia kerana "selalu bercakap membela Palestin tetapi masih enggan mengiktiraf Hamas".

Beliau menggesa agar Malaysia berhenti mengikut telunjuk Amerika dan mengorak langkah mengubah nasib malang rakyat Palestin.


umno mengarut giler...

al -zarqawi said...

Saya rasa dah tiba masanya kita sebagai rakyat Malaysia bersatu dan berada di belakang pasukan harimau malaya. Jangan kita terlalu memberi tekanan kepada player dan coach buat masa ini. Kita tunggu dan lihat serta berdoa untuk kejayaan Harimau Malaya.Dah tinggal beberapa hari lagi sebelum tournament tak guna nak memberi wild ideas elok stick dengan pemain yang ada dan main dengan strategi yg efektif.

Media dan blog bolasepak Singapura "kallang Roar" telah mula melihat tekanan tinggi terhadap Harimau Malaya sebagai satu advantage kepada mereka.Kira perlu bagi target yang realistik bagi pasukan kita dan take every game at a time.Jangan difokuskan sangat menang AFF tapi bagi semangat kepada pemain negara untuk gain momentum dengan setiap game yang akan berlangsung.Kita mulakan dengan menentang singa selatan durjana Ahad ini. Kepada semua fans harimau malaya mari kita tukar fokus untuk membakar semangat players kita seperti apa yg dilakukan Ong Kim Swee untuk menghadapi 2 rivals yg pernah menghina bola sepak Malaysia iaitu Singapura dan Indonesia.

Anonymous said...

Anon 9:58 - kau ni babi gila atau gila babi. Samada kau babi gila atau gila babi kedua-duanya adalah babi. Babi hanya berkawan dgn babi shj. Kawan kau yg paling sesuai adalah pemakan babi Teresa Kok sbb dia panggang babi semasa meraikan kemenangan PR di Selangor pd PR12 lalu.

Anonymous said...

Really hope Dato Rajagopal pakai strategi yg sama 2 thn lepas...1st half main def, counter attack je, jgn lari byk sgt utk stamina 2nd half, biar pihak lawan attack giler2 sampai penat, biar game kita jadi boring...tapi 2nd half kita balun cukup2...game jadi boring 1st half janji menang 2nd half...our stamina memang x bole main 90 min la.

Anonymous said...

9.58...babi mana kira...dpn ka belakang ka

kalu pkr lagi babi...nak menang pru jaaa..

otak ikut bont*t babi..israel ka..palestin ka xkira hayun

Anonymous said...

Teruknya Team Malaysia. Penyerang tak pandai mengelecek. Patut bawa masuk Rozaimi ganti badrul baktiar yang tiada fungsi lngsung. Bikin panas.

joe42 said...

Rajagombal akan ke Timur Laste selepas Piala AFF Suzuki.

Anonymous said...

Lebih baik hantar team HARIMAU TUA yg terdiri dari Santokh Singh, Karpal Singh, Lim Kit Siang, Nik Aziz (bomo siam), Mat Sabu (penjaga gol)

Anonymous said...

FAM JANGAN TOLEH BELAKANG LAGI PECAT SAJA K.RAJAGOPAL

Anonymous said...

AKU DAH TAK MINTA NAK TENGOK PASUKAN MALAYSIA MAIN MACAM SIAL

Anonymous said...


Aku pun percaya Amri Yahya dan Hai O masih relevan dlm tim Harimau Malaya.. masih boleh bermain dan membimbing.. Indra ni dah berlaga lutut bila berlari.. mudah tumbang..

Anonymous said...

dah mula risau. tiga game terakhir memang goyah.. yang lawan hong kong tu aje nampak ada cara main bola.

Apapun aku tetap sokong Harimau Malaya. Menang dapat sorak.. kalau kalah nanti aku booooo aje...

Anonymous said...

nko lebih layak jadi pengurus/jurulatih GAP...
hahaha

Anonymous said...

Langkah2 untuk memantopkan Skuad Harimau Malaya:

1) Pengunduran Presiden FAM
2) Annuar Musa jadi pengganti
3) Pengunduran jurulatih Harimau Malaya
4) Kim Swee jadi pengganti
5) Pengunduran pemain Harimau Malaya
6) Harimau Muda jadi pengganti
7) Kekalkan Safee Sali, Mat Yo, Apek dan tambah Piya
8) Malaysia bakal menjadi JUARA!

abghani said...

PR takut kalau bolasepak malaysia maju di minati ramai

Anonymous said...

kalau Malaysia dapat kekal piala AAF perlulah telan balik kahar yang anda luahkan ini

Unknown said...

Malaysia backyard football have no qulity. See the friendly match between UK and Sweden. Zlatan Ibrahimovic show world class, better than Ronaldo and Old man David Beckham.

And...

Anwar did it in the shitta...
You all know by now. Don't forget.
Homosexuals go staight to Hell.

Anonymous said...

pergi mampus dng SUKAN menang kalah aku tak dapat apa pun, BOdoh lah kau org nie