Friday, December 21, 2012

ANWAR FIKIR INDONESIA BOLEH MEMBANTUNYA.



Adalah suatu perhitungan politik yang silap jika Pemimpin PKR Anwar Ibrahim mengharapkan persekongkolannya dengan nama-nama besar Indonesia dan juga media Indonesia akan mendatangkan sokongan rakyat Malaysia kepadanya.
Dia lupa betapa sentimen marah rakyat Malaysia dan betapa jauhnya hati mereka terhadap ketidaksanggupan rakyat Indonesia menerima kekalahan bola sepak dengan Malaysia, betapa penganiayaan terhadap seorang dua pembantu rumah Indonesia digambarkan sebagai sikap seluruh rakyat Malaysia termasuk orang Melayu.
Ketua Hakim Negara (Hakim Suffian) dan pegawai tinggi polis telah dirompak. Seorang pegawai polis kanan telah dibunuh di Johor lama dahulu. Mereka tidak sahaja melakukan rompakan tetapi juga merogol dan mencederakan mangsa, tetapi semua ini yang kerap berlaku di Malaysia tidak disiarkan oleh akhbar atau media Indonesia.
Betapa penerimaan sihat seni budaya Indonesia oleh rakyat Malaysia dianggap sebagai pencurian dan rompakan walaupun perbuatan itu boleh membantu mengembangkan budaya Indonesia, betapa isu-isu tertentu sampai membawa kepada demonstrasi di hadapan Kedutaan Malaysia di Jakarta sehingga ke peringkat membaling najis manusia (tahi) ke Kedutaan Malaysia dan membakar bendera Malaysia.
Zam hanya membaling kata-kata dan bukan membaling tahi. Itu pun sudah menggemparkan Indonesia. Apakah Zam harus meminta maaf atau media Indonesia yang sewajarnya meminta maaf bagi pihak sesetengah rakyat Indonesia yang mengganas dari semasa ke semasa, membaling najis manusia dan membakar bendera Malaysia dan membantu import reformasi Indonesia ke Malaysia.
Rakyat Malaysia amat jauh hati dengan perbuatan-perbuatan yang tidak berperadaban dan tidak beperikemanusiaan ini, tetapi Anwar mahu mencari populariti atas sentimen rakyat Indonesia memarahi Zam kerana dia mahu menghalalkan import reformasi Indonesia ke Malaysia.
Orang Cina Singapura tidak akan melupakan sindiran Habibie ketika menjadi Presiden Indonesia terhadap Singapore “Apa itu Singapore, negara yang tidak ada dalam peta dunia,” bila Perdana Menteri Singapore mensifatkan teknologi Habibie sebagai “high technology and high cost.”
Orang Cina Malaysia dalam kegilaan hendak menguasai Malaysia, lupa apakah matlamat persekongkolan dengan pemimpin-pemimpin Indonesia. Asal usul Anwar adalah seorang revolusioner yang mahu menegakkan negara Islam secara kekerasan di Malaysia.
Orang Cina Malaysia harus memikirkan apakah matlamat Anwar Ibrahim dalam bersubahat dengan Indonesia untuk melakukan reformasi di Malaysia. Sekurang-kurangnnya mereka telah dapat melihat demonstrasi ganas di sebalik bersih sebagai suatu petanda buruk.

21 comments:

Anonymous said...

RAKYAT INDONESIA BUTA SEJARAH, 360 THN KENA JAJAH BELANDA TAK SERIK. ITU YG DI BANGGA KAN!

Unknown said...

Show Anwar "Homo"Ibrahim's porn-video when he screwed the Babi.

This gelek gelek is booring

Anonymous said...

Kote bengkok, otak pun ikut bengkok hahahaha

Aliffnajmi said...

Syabas. Artikal yg baik.
Melihat kekerapan 'keluarga puaka' bertandang ke Indonesia... sy dpt rasakan api kemarahan rakyat Indonesia terhadap Malaysia sbnrnya telah dimarakkan oleh org Malaysia sndri.

Selain lempar najis ke Kedutaan Malaysia, sy masih tak boleh lupakan peristiwa pemain Harimau Malaya dipaksa berkeretakebal semasa disana. Sial punya keluarga puaka!!!

Anonymous said...

Alang2 hidup sekeluarga BERPUAKA biar mati bergalang TANAH!.......

Anonymous said...

GAP suka makan angin . Hari hari GAP makan angin .

Anonymous said...

Di Malaysia Anwar Ibrahim sering juga dikenali juga dengan panggilan Brother Anwar Bin Ibrahim (B.A.B.I).Di Indonesia pula Anwar Ibrahim dikenali dengan panggilan BAPAK ANWAR BIN IBRAHIM (B.A.B.I).

Jadi sama ada di Malaysia atau di Indonesia Anwar Ibrahim tetap berkongsi singkatan nama yang sama iaitu BABI. Tidaklah menghairankan jika di Malaysia dan di Indonesia sifat2 kebabiab Anwar Ibrahim menyerlah keran BABI dimana2 pun tetap BABI.

Anonymous said...

Indonesia Bangga dengan "GARUDA" Pak GAP.Bukan Garuda lambang pancasila tetapi ialah:-

Indonesian "GOVERNMENT ALWAYS REMAIN UNDER DUTCH ADMINISTRATION".

Pemikiran meraka masih dijajah.

Order Order Pak. Order lama kek, baru kek, sama aja.....

Anonymous said...

Jangan kalian semua lupa bahwa bangsa Indonesia pun sangat tidak suka dengan orang Malaysia. Jangan sombong dan bongkak... setidak-tidaknya tidak ada Pemimpin atau bekas Pemimpin Indonesia yang beragama Islam MENGKAFIRKAN orang Islam lainnya, seperti yang terjadi di Malaysia ni... Agama Islam jadi agama Rasmi, tetapi pemimpin bangsa beragama Islam mengkafirkan orang Islam lainnya... tunggulah balasan dari Allah SWT... DAN SATU LAGI.... TIDAK ADA PEMIMPIN DAN BEKAS PEMIMPIN BANGSA INDONESIA YANG MELAKUKAN SODOMI TETAPI MASIH BERBANGGA KESANA KEMARI BERCERAMAH DAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA HANYA BUAT BODOH JE.... SOOOOOOO, TUNGGULAH BALASAN DARI ALLAH SWT ATAS KESOMBONGAN KALIAN TU...

Anonymous said...

Kesian Zam dan UMNO nak tunjuk hero tetapi akhirnya malu sebab kena minta maaf. Inilah kebodohan luar biasa orang UMNO.

Matt said...

Kebodohan luar biasa orang PR ialah masih menyimpan BABI sebagai pemimpim utamadan calon perdana menteri

Paku Payung said...

Calon Perdana Menteri hotak dia.

Calon Pongkok Masyuk adala.

Anonymous said...

tak kira la mereka dijajah ke apa tp apa yg Zam ckp itu mmg sungguh biadap...kita selalu marah dgn org indon...tak kan kita pun nk perangai mcm di org...

GAP, ini takde kena ngena dgn politik Anwar Ibrahim..aku tanya kau..kalu ada pemimpin Indonesia kutuk Tun M kau marah ke tak?

Anonymous said...

apa yang zam utarakan adalah atas persepsinya sendiri lagi pun itu demokrasi dan bebas bersuara kalau ada fakta yang salah seharusnya pak habibie membalas apa yang dikatakan oleh pak zam kerana iyanya ekedemik atau menyaman pak zam dimakamah sama ada di malaysia atau di indonesia...apa yang diherankan ialah apabila kedutaan malaysia di baling najis, bendera malaysia dibakar serta rakyat malaysai diancam dengan buluh runcing pak presiden sosilo diam aja....kita kan serumpun dan sebangsa

Anonymous said...

Sokong bawa rebah boleh laaa....

Anonymous said...


bj habibie.... sebabkan zainudin maidin ..jd otak gila babi ... hehehehehe

Anonymous said...

kepada rakyat INDONESIAL disana semua....kami warga yg kamu gelar sebagai MALING, saat ini sedang memberi makan kepada ratusan ribu warga INDONESIAL di negara MALING...enak kan makan makanan hasil dari MALING MALINGAN????

Melayu Perak said...

sku tisp-tisp bulan menggajikan pekerja indonesia RM 3000....

berterima kasihlah pada bumi malaysia nih....

Anonymous said...

byk gak wartawan luar yg kritik kepimpinan tun m...adex tun m marah2...tun m rilek je..aku xingat la wartawan tu tp ade kuar kn buku nye tajuk malaysian maverick kalo xsalah...adex mase tu kerajaan malaysia kuar kn bantahan kt australia....

Anonymous said...

12:44

itu wartawan...mmg keje dia org...tak caya baca utusan...

Anonymous said...

melayu perak

pembantu umah kami dah 13 tahun bersama kami...walupun dia byk berterima kasih dgn kami tapi kami suami isteri tidak pernah lupa utk berterima kasih pd nya...sy tak pernah rasa bongkak walaupun sy berduit boleh menggajikan org utk menjaga keluarga sya...