Thursday, December 6, 2012

BELUM SELESAI ISU KRISIS AIR, PENDUDUK LEMBAH KLANG BAKAL DAPAT BALA BARU.


gaya politik pakatan adalah menjahanamkan.
mereka tidak faham akan isu.
mereka tidak faham cara menangani isu.

apa yang mereka faham, segala isu PERLU dipolitikkan.
mereka gagal memahami antara keperluan rakyat dan keperluan berpolitik.

belum selesai isu langat 2, kini timbul isu baru.
krisis tenaga di lembah klang.

perlukan sebuah kerajaan negeri pergi sebegitu bodoh dalam menangani isu dan keperluan rakyat ?

PRU 13, TUKAR JE !
MENYUSAHKAN SUNGGUH BEBAL MAKROP !

136 comments:

Anonymous said...

hey there and thank you on your information - I have

certainly picked up anything new from proper here.
I did alternatively expertise some technical points using

this site, as I skilled to reload the web site lots

of occasions previous to I could get it to load properly.
I

were brooding about if your web host is OK? No
longer that I'm complaining, but

slow loading cases occasions will sometimes impact your placement in google and can harm your high quality rating if ads and ***********
Review my page writers4business.netfirms.com

warisan tmk said...

Aku percaya Kerajaan Persekutuan mempunyai kuasa-kuasa tertentu untuk melaksanakan projek-projek untuk kepentingan rakyat, walaupun mendapat tentangan secara 'politik' oleh Kerajaan Negeri Pembangkang.

Jabatan Perancang Bandar di negeri-negeri, termasuk di bawah Pembangkang, masih tertakluk kepada Jabatan Perancang Bandar di peringkat Persekutuan. Manakala Kelulusan Kebenaran Merancang pula adalah prerogative Jabatan Perancang Bandar negeri-negeri, atau Jabatan Perancang Bandar majlis-majlis Bandaraya/Perbandaran.

Kerajaan negeri ada sedikit kuasa berhubung hal-ehwal tanah, tetapi aku yakin dan percaya, Kerajaan negeri tidak ada kuasa ke atas keputusan-keputusan 'teknikal' yang terletak di bawah kuasa Jabatan Perancang Bandar, Jabatan Bangunan, dan jabatan-jabatan lain berkaitan.

Sekiranya ada campur-tangan Kerajaan negeri di dalam hal-hal yang 'teknikal', Kerajaan Persekutuan berhak mencabar keputusan-keputusan berbentuk 'political' di mahkamah.

Tiba masanya, Kerajaan perlu menggunakan peguam-peguan terbaik, termasuk dari kalangan swasta, untuk MEMBUANG segala halangan berbentuk 'politik' di dalam hal-hal 'teknikal', termasuk di dalam meneruskan pembinaaan empangan Langat 2.

Aku nampak, pejabat Attorney General agak kurang cekap di dalam memberikan idea dan feedback kepada Kerajaan. Kalau mereka terlalu banyak kerja, atau tidak mampu, atau ada kalangan mereka yang pro-pembangkang, dapatkan sahaja perkhidmatan peguan sektor swasta....cumanya, kena bayar le sikit.

Anonymous said...

ini baru satu isu. belum lg isu air, isu sampah, isu pasir, isu itu, isu ini dan bermacam2 isu yg timbul di selangor ni. inilah dia kesan eksperimen oleh pengundi selangor dlm pru 12 yg lalu. rakyat di selangor dah cukup bosan mcm teman jg. jadi teman nak tanya sket org di selangor ni, masih nak berekperimen lg ke dlm pru13 nanti??? tepuk dada tanya hati.........

Anonymous said...

Kebodohan pengikut UMNO=APCO ini memang tidak boleh diperlekehkan lagi. Sebelum ini kata tak ada air di Lembah Kelang. Tetapi Tuhan maha adil dan hujan lebat setiap hari sampai si bangang UMNOputra ini malu nak sebut pasal krisis air. Sekarang pula timbul isiu letrik, lepas ini talipon ka? Rakyat jelata sudah bosan dengan penipuan UMNO=Apco hanya untuk mencuri kekayaan negara!

membrehek said...

BN kena tinggalkan negeri2 di bawah kuasa PR. Walaupun PR tak boleh mengurus dgn betul, rakyat x peduli tu semua. Diorg akan tetap undi PR. BN kena fokus negeri2 yg masih dikuasai kerajaan pusat. Bak kata pepatah Melayu, "yg dikejar x dapat, yg dikendong bukan saja keciciran, malah menyusahkan,merosakkan dan melambatkan yg dikejar".

Anonymous said...

2:49

Btul apa yng tuan cakapkan.Saya dengan kesal telah mengundi MB Khalid pd pru12 dengan harapan dia lebih baik dari BN!

Tetapi apa yng berlaku seteruk2 BN, 10x lagi teruk pemerintahan di bawah PKR.Insyallah kali ini undi saya untuk umno/BN!

Penasihat ekonomi Selangor hanya bernilai rm1,bagaimana mahu memachu N.Selangorlebih baik berbanding era pemerintahan BN?

Sampah perkara paling asas pun tak boleh nak settle lagi mahu sombong untk memerintah Malaysia!Chittttt porrrahhhhhh!



EXPKR


EXPKR

Anonymous said...

Kalau nak buat catuan bekalan air atau elektrik, aku harap rumah pertama yang patut menanggung semua masalah tu adalah rumah MB Selangor yang semakin BENGAP dan BEBAL tu.... tak lupa juga, sape yang ade masalah dengan pengurusan sampah di Selangor, longgok je sampah tu depan rumah MB Khalid, biar dia paham ape isu yang saban hari melanda rakyat Selangor ketika ini....

Anonymous said...

Biasa la kalau dah slalu sgt menjubur otak dah macam taik. Pikiran lembab mcm kalid gagap, bodoh x dpt ditolong. Cuba panjang sikit akal tu, panjang jauh ke depan, semua tu isu akan datang, tu la gunanya study ngan perancangan bodoh..... Bkn pandang blkng jer (paham... pengikut fahaman jubur memang mcm tu).

Lagi satu, isu apco ko tu dah basi la bodoh..... kalau otak ko bijak cuba teka sapa punya statement ni ' I support all effort to protect the security of the state of israel'. Tp aq rasa ko takkan dpt teka sebab kebodohan ko ni mengatasi tahap manusia biasa....

Anonymous said...

Anonymous said...
Kebodohan pengikut UMNO=APCO ini memang tidak boleh diperlekehkan lagi. Sebelum ini kata tak ada air di Lembah Kelang. Tetapi Tuhan maha adil dan hujan lebat setiap hari sampai si bangang UMNOputra ini malu nak sebut pasal krisis air. Sekarang pula timbul isiu letrik, lepas ini talipon ka? Rakyat jelata sudah bosan dengan penipuan UMNO=Apco hanya untuk mencuri kekayaan negara!

December 6, 2012 3:21 PM

-----------------------------------

Air longkang ko minum tak??? Kalau air kencing peliwat dan penzina aku tau ko selalu minum tiap-tiap hari....!!!!!

Anonymous said...

3:21

Letih lah nak jawab comment bodoh nie!

Air hujan memang banyak ngok.Ko nie tinggal kat mana masih minum air hujan?

Orang bercerita air yng di rawat,sekali lagi aku sebut air yng di rawat.Air yng dirawat pencemaran didalmnya telah di nyahkan.

Analoginya begini.Ko masak nasi 2 pot untuk makan 4orang.Tapi sekali kawan2 ko datang 10 orang.Klu mengikut ko punya teori tak perlu masak nasi lagi cukup sediakan beras shj sebanyak 2 1/2 pot.Tetapi mustahil kawan ko akan makan beras yng belum di masak.Jadi ko kenalah masak nasi lagi.

Jadi oleh kerana penduduk Mslaysia semakin bertambah takungan air yng terawat tidak akan mencukupi.Oleh itu takungan air terawat yng baru
di perlukan.Itu pun korang susah nak fikir.Apa punya tahap IQ la.

Cer ko bancuh susu anak ko dari air sungai atau hujan,nak tengok teori ko boleh di guna pakai tak?

Anonymous said...

Susah nak pahamkan mangkok bahalol haram jadah macam anon 3:21 pm tu. Aku rasa dia tadah air ujan buat mandi, bancuh susu anak dan buat minum kot. Tu yang terlalu bebal tak paham isu sebenar..

Anonymous said...

Korang terlebih paham pun sepuluh kali bebal.Ada otak tapi tak berakal.Hidup bergelumang fitnah.Buat kacau kat ceramah orang.

Anonymous said...

DULU RAKYAT SELANGOR UNDI PAKATAN RAKYAT. BENCI BN SEKARANG RASA'IN DONG!

Anonymous said...

kembalikan selangor kepada khir toyo.. BN bole.. kalo BN yg memerintah selangor, pasti tiada isu2 seperti ini. hahaa

Anonymous said...

Kah!Kah!Kah! Pemimpin Agung UMNO Selangor Khir Toyo dengan penyapu saktinya akan hilangkan segala masaalah di Selangor!

Anonymous said...

Zaman khir toyo xde masalah cam ni la bodoh. 1000 x ok dr kalid gagap... aaaaa bas bas tu sa sa saya se sewa.... tak tak.... bas tu sa sa saya beli pa pa paki du duit sen sen sendiri, bayar bulan2 pa pa kai duit ga gaji sayi.... bodoh punyar manusia, ingat org x boleh pk ker.....

Kalau pengikut juburi memang la x boleh pikir, kelapa otak korang penuh taik.....

Anonymous said...

Hahahaha inilah satu2 kenyataan pengikut juburi yg aq setuju..... bagus2 terukan....

Anak Lenggong said...

Perkara ini sengaja mereka lakukan disebab pabila berlaku ketiadaan air dan bekalan letrik, mereka akan menuduh kerajaan pusat sengaja menganaktirikan negeri2 dibawah kerajaan PR.

Anonymous said...

Sebelum ini kata tak ada air di Lembah Kelang. Tetapi Tuhan maha adil dan hujan lebat setiap hari sampai si bangang UMNOputra ini malu nak sebut pasal krisis air.
_____________________________________
hujan hari2 tp bkn kt tempat tadahan air la bodo...hujan dpn umah ari2 yg rakyat selangor dpt hanya banjir la bodo...longkang sumbat pbt xde wat keje la bodo...len kali tulis gune otak la bodo...

Anonymous said...

Pencacai Pakatan setakat datang nak merengek tapi takde isu baik diam.. ISU KEROSAKAN AKIDAH DAN FITNAH DALAM PR LEBIH BESAR. di samping penyatuan umat yg dipelopori UMNO juga sgt kuat.

Anonymous said...

Hari ini hujan lebat tetapi mat UMNO kata air tak ada. Kita perlukan DR KHIR TOYO untuk dapatkan bomoh air dan letrik yang betul. Kalau nak bina empangan mestilah dengan tujuan betul bukan untuk "Komisyen". UMNO sudah cukup lama menipu rakyat!

Anonymous said...

Dr Khir Toyo diperlukan oleh UMNO Selangor dengan segera!

MELAYUJATI said...

Toksah dilayan puak kepala otak penuh taik ni, buat ngabih boreh jo, janji PRU13 nanti kita humban PKR dalam lubang taik, biar deme mampus dimakan cacing... ha ha

Anonymous said...

Yang Pakatan tahu hanya memfitnah. Menteri Besarnya semua bangang macam BABI

Otak geliga said...

To Melayujati

hang kata kepala otak depa penuh taik, lepas tu nak humban depa dlm lubang taik...alamatnya....hehehe

LAGI LA DEPA SUKAAAA....kihkihkih

ble main taik hari...hari-hari tgk taik...hari2 belek taik...hari2 baling taik & mungkin juga hari2 makan taik.....minta dijauhkan...kerana kerajaan UMNO/BN ada peruntukan utk jaga anda di Tjg Rambutan...hehehe

jgn marah k....hehehe

Anonymous said...

Hoi Anon 3:21pm. Kamu tu yang bangang, bodoh, jadi pecacai Anuar Ibrahim dan Lim Guan Eng dan bapaknya Lim Kit SIAL.

Aku rasa engkau pergi tonggeng jubor suruh Anwar rodok lebih baik. BASTARD punya orang.

Anonymous said...

Ini semua bahana kebodohan Pak Lah dan menantunya di PRU ke 12 dulu. Bagi ruang terlalu banyak, sampai Cina berani pijak kepala Melayu.

Celaka. Perangai macam jembalang.

Otak geliga said...

To Anon2

pada Anon yg kata hujan hari2 tanda TAKDA masalah air...cubalah berfikiran kreatif, analitikal, logik, relevan & WARAS

kerajaan beri peruntukan beratus juta utk pendidikan....sampai la ni hangpa TAK BOLEH BEZA mana satu AIR TERAWAT....mana satu AIR BELUM RAWAT

adusss...kalau kes Lynas mmg patutla depa poning sakan....tapi ni kes air rawat & tak rawatpun jd poning?

kalau gini la gaya pemikiran org DEWASA pembangkang alamatnya malang la sapa2 yg jd anak depa..siannn...hehehe

Anonymous said...

Ini semua bahana kebodohan Pak Lah dan menantunya di PRU ke 12 dulu. Bagi ruang terlalu banyak, sampai Cina berani pijak kepala Melayu.

Celaka. Perangai macam jembalang.

Otak geliga said...

habis la org Selangor.....mula2 PASIR...lepas tu SAMPAH....lepas tu air....satgi elektrik pulak

balik zaman sebelum merdeka le org2 Selangor...hehehe

ini salah satu cth marahkan nyamuk kelambu dibakar

kalau kat Kelantan bukan takat bakar kelambu, dgn diri2 sendiri terbakar....harap faham le kiasa hamba ni.

utk renungan kita bersama sebelum PRU13....JOM PANGKAH BN/UMNO!!!

Anonymous said...

Org2 Pas/PKR tak reti nak beza antara air terawat dgn air hujan/tasik/sungai, org cakap pasal air terawat, dia cakap pasal air hujan.

Sifat kebodohan semulajadi pengikut Pas/Pkr makin menyerlah.

Anonymous said...

PEMBANGKANG BODOH! pembangkang bodoh! penyokongnya2 lg bodoh! Skrg org suma mnum air terawat, mangkuk ayun je mnum ayaq ujan teus msuk tekak...Pmimpin pr mmg mnum ayaq loji rawat, penyokong dibiarnya mnum air ujan straight msuk mulut!Dahlah sombong pastu bodoh x leh d ajar.. Org cmni kalo msuk tabika PASTI dari umur setahun pon BODOH jgakkk!

Anonymous said...

Kalau nak bina empangan mestilah dengan tujuan betul bukan untuk "Komisyen"...
..........................................................................
Dgn keadaan sekrg yg begitu byk tumpuan diberikan kpd projek pembinaan logi itu, adakah tuan fikir kerajaan akan bertindak bodoh dgn melakukan penyelewengan? Bukankah itu bermakna memberikan peluru kpd pihak pembangkang? Dlm keadaan yg begitu byk mata yg melihat dan telinga yg mendengar, sy rasa projek tersebut akan dilaksankan dgn telus.

Anonymous said...

Penyokong PKR bukan faham pun apa itu air terawat.

Yang mereka tahu ialah AIR YANG KELUAR KERANA MELIWAT!!!!!!!!!

Tak caya tanya Anwar Ibrahim. Bapak Puaka jahanam.

Anonymous said...

Rumusan akhir daripada perbincangan diatas adalah UMNO sudah tidak releven lagi kerana merupakan satu parti rasis yang ketinggalan zaman!

Anonymous said...

PM kena cepatkan pru13 ,ambik balik Selangor, iNSYALLAH semua masalah selesai. YANG PENTING JANGAN BAGI PELUANG SEMULA KEPADA KHIR PENYAPU,Kerana dia rakyat memberontak dan undi PROTES pada PRU 12 DULU

Anonymous said...

Anonymous said...
Rumusan akhir daripada perbincangan diatas adalah UMNO sudah tidak releven lagi kerana merupakan satu parti rasis yang ketinggalan zaman!

December 6, 2012 7:47 PM
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
UNTUK KAU NI DIA
khad untk khalid flinstone
................................................_¸„„„„_
........................................„--~*'¯.......'\
..................................... („-~~--„¸_....,/ì'Ì
................................¸„-^"¯ : : : : :¸-¯"¯/'
........................¸„„-^"¯ : : : : : : : '\¸„„,-"
**¯¯¯'^^~-„„„----~^*'"¯ : : : : : : : : : :¸-"
.:.:.:.:.„-^" : : : : : : : : : : : : : : : : :„-"
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.: : : : : : : : : : ¸„-^¯
.::.:.:.:.:.:.:.:. : : : : : : : ¸„„-^¯
:.' : : '\ : : : : : : : ;¸„„-~"¯
:.:.:: :"-„""***/*'ì¸'¯
:.': : : : :"-„ : : :"\
.:.:.: : : : :" : : : : \,
:.: : : : : : : : : : : : 'Ì
: : : : : : :, : : : : :
"-„_::::_„-*__„„~"

komandomelayu said...

747

Kau memang BODOH!

Otak geliga said...

To Anon 7.47PM
hahaha....tak terkata...meroyanpun jadilah la LABU....hehe

To Anon 7.50PM
Sedara....tolonglah jgn keluarkan lg gambar tu & seumpama dgnnya....tak molek

Otak geliga said...

patutlah pembangkang nak bg AIR FREE kat rakyat

rupa2nya rakyat cuma perlu buka mulut masa hujan utk minum....utk keperluan yg guna air boleh trus ambil dr sumber SUNGAI, LONGKANG, KOLAM, TASIK, AIR HUJAN

keadaan ni pasti menjimatkan kos pengurusan & telah terbukti di KELANTAN di mana....air kopi terus dr paip.....mantap!!...hehehe

Anonymous said...

Anon 7:47 PM

DAP perjuangkan hak cina xrasis..tapi UMNO perjuangkn hak Melayu kire rasis...

ko lahir dalam kandang lembu atau kandang babi?..

ko igt DAP nak tolong Melayu ke? tolong hapuskn hak Melayu adala...

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

Terima kasih APCO, keranamu Malaysia di bawah BN bakal menjadi negara pertama membuka kedutaan di Palestin....

Tapi kalau Malaysia bawah peliwat Al-Juburi.... ingat je la kata-kata ni...

"I support all efforts to protect the security of the state of Israel"

Anonymous said...


umno parti lucah .......... geliiiiiii aku nengok blue minded ahli kulup umno nih!

Anonymous said...

anon 7.50

lambang kebebalan minda 'kotor' umno .....

Anonymous said...


bezanya Gerakan vs Dap....


Pengerusi BN Pulau Pinang Teng Chang Yeow mempersoalkan sama ada kerajaan negeri kini menuju ke arah Islamisasi dengan membangkitkan bahawa peruntukan bagi hal ehwal agama Islam meningkat 300 peratus tetapi tidak banyak diberikan kepada Dewan Perbandaran Cina Pulau Pinang.

"Ketua Menteri Lim Guan Eng selalu mengusik pemimpin sebelumnya Koh Tsu Koon takut kepada Umno tetapi semasa pentadbiran (Koh), tidak ada begitu banyak peruntukan untuk majlis agama Islam,| katanya seperti dipetik dalam akhbar berbahasa Cina.

Anonymous said...

3:21pm

lepas ni depa kata kjaan sgor curi topup hphone plak...kahkahkah

Anonymous said...

9:43pm bezanya Gerakan vs Dap...

terkedu cai2 umno baca ni...

Anonymous said...

9:02pm

kalu DAP bole hapuskan melayu mmg bangang la melayu...cakap pakai otak la beb...

Anonymous said...

Aku dh tak tau nk ckp apa..... nk kata bodoh....lebih dari tu....BEBAL. Isu air diselangor bkn sebab air kt selangor ni dh kering. Air berlambak mana pun, kapasiti pengeluaran/pemprosesan air bersih sudah mencapai tahap maksimum dan memerlukan loji tambahan untuk proses air mentah menjadi air terawat yg boleh digunakan.FAHAMM. Hujan turun x henti2 smpi sebulan pn....kalau loji x leh rawat air tu....xde gunanya. Aku sedih btl geng2 PR ni.... dh x taw nk ckp ape dh. SUPER BEBAL.

Otak geliga said...

To Anon 9.35pm & 9.37pm

tindakan sebegitu sebab terlalu BENCI dgn permainan JIJIK pembangkang ditambah lagi level & cara pemikiran cai2 pembangkang

sepatutnya TEGURla kalau dah tahu benda tu x baik....ni dijadikan MODAL hentam UMNO pulak....hehehe

ada je nama UMNO kat mana2....kihkihkih

Anonymous said...

9:49

tauke kandang babi pun mesti kata daging babi tak cukup...supaya bisnes dia laris...

Otak geliga said...

To Anon 9.43pm & 9.45pm

baru diberi 300% SELEPUK dah riuh sekampung....BN melalui UMNO dah BERPULUH tahun sumbang BERBILION dlm memartabatkan Islampun dikata MURTAD...KAFIR....TOLAK ISLAM...bla..bla..bla

ni kapir harbi baru je huluq skit...terus dijulang jd Khalifah....mmg padan la ASYIK TERPERANJAT & KAGUM dgn cara permainan politik "khalifah" biaDAPigs tu.....hahaha

mcm tu la LAKONAN SONGKOK di Singapura...cumanya tak guna WANG.....hanya guna SONGKOK TINGGI UMNO je....hehehe

hang TERPERANJAT dgn DUIT biaDAPigs??...kami pro UMNO langsung x heran sbb UMNO dah martabatkan Islam LAMAAAAA dah....hehehe

Anonymous said...

Otak2

hang pi la cakap kat org Gerakan tu...yg dok meroyan kat kami ni awat..??

Anonymous said...

Tauke kandang babi kata tak cukup sebab Mat Syabun dan Lim Guan Eng dah bolot semua kandang babi dalam Malaysia ni. Mat Syabun lebih rela makan babi dari makan kat KFC........

Kah kah kah kah kah

Otak geliga said...

To Anon 9.47PM

tolooooong la BEZAkan antara hapuskan HAK org Melayu dgn hapuskan Melayu....adussss

patutla x dpt beza antara AIR TERAWAT dgn AIR TAK DIRAWAT....parah!...jelik aku TERPAKSA baca komen mcm ni.

kau dulu peksa baca soalan kertas peepriksaan betul2 tak??....ke bila GAGAL kata soalan susah?

TELITI la bro...mana tak mabuk kena kencing dgn pembangkang terutamanya biaDAPigs

Anonymous said...

Orang Gerakan tak baik sebab tak makan babi dengan Mat Syabun, dengan DAPig bila-bila pun Mat Syabun dijemput makan babi sepinggan dengan Lim Guan Eng.....

Kah kah kah kah kah

Otak geliga said...

To Anon 10.03pm

aku tak denya nak MEROYAN kat korang...hehehe...buang masa je

tak perlu nak jumpa GERAKAN...UMNO dah cukup

Anonymous said...

OG 10:04 pm, tu sebab mangkok fuckatan tu meroyan kat sini tak tentu pasal. Tiap-tiap hari minum air longkang tadah dari air ujan..... kesiannyeerrrr....

Otak geliga said...

kalau nak harapkan PAS memartabatkan Islam....harapnya habis dlm TIN MILO je la

pengurusan airpun SERABAI...ada hati cai2 dia nak cakap pasal AIR

inikan pulak agama Islam....hehehe...tak da dlm senaraipun usaha PAS utk menaikkan imej Islam....setakat air liur ada la...tu pun memaki hamun atas nama Islam

Otak geliga said...

To Anon 10.07pm

sebab tu la kita kena bagi depa minum air berkhasiat yg telah dirawat

ni balik2 air hujan, longkang etc...sekarang ni tambah air DOA 'K.O'....mmg K.O lah otak tu...saraf dah jam....hehehe

Anonymous said...

Woiii Khalid serabai, kakitangan kerajaan Selangor tak dapat bonus ke ujung tahun ni??? Semua duit dah perabih kat bas mewah Al-Juburi ke????

Anonymous said...

OG 10:11pm, bukannya kerajaan BN tak mau bagi air yang berkhasiat pada rakyat. Malaun dari fuckatan saje je nak pilih air longkang untuk diminum, kata mereka air kencing peliwat susah sikit nak dapat. Penggantinya air longkang pun jadi la.... takde air longkang, air kumbahan pun mereka sanggup telan... mane le otak tak berkarat macam MB Khalid tu....

Otak geliga said...

To Anon 10.15pm

Adusss...tajam gilak hang punya ayat.....terguris la hati cai2 pembangkang terutamanya penTAKSUB AI....hehehe

luka diluar boleh diubat....tapi luka di hati siapa tahu...ceewah

cai2 pembangkang jgn marah no...gurau kasar je ni....hehehe

sedangkan air yg kotorpun korang sanggup minum inikan pulak kata2 yg PEDAS....telan je la...baru brutal...hehehe

Anonymous said...

kerja2 pembinaan makin naik kalo ditangguh.... itu prinsip asas pembangunan....

Otak geliga said...

Bila la elektrik kat Mas ni nak free....pembangkang tak nak keluar kat manifestokah?....hehehe

lagipun manifesto bukanlah JANJI spt kata MB Selangor, tapi JANJI DARI PENIPU utk rakyat, demi rakyat, kepada rakyat...ye tak?

Anonymous said...

Jom layan... Live Streaming Jelajah Merdeka Rakyat Padang Serai.. nilai sendiri

http://www.erapasca.com/2012/12/live-streaming-jelajah-merdeka-rakyat_6.html

Anonymous said...

mereka nak conquer SYABAS dulu.... tak bayar hutang SYABAS.... supaya pengurusan SYABAS diragui dan digantikan kroni mcam Mat Sabu jadi pengerusi di syarikat air Penang... DAP memang jahat...

Otak geliga said...

To Anon 10.22pm

'mereka' peduli apa dgn kos pembinaan yg semakin meningkat

yg penting..apa2 sahaja yg boleh menaikkan imej kerajaan pusat mesti dicantas.....dah itu cara kepimpinan yg dikehendaki majoriti penduduk Selangor...nak buat mcm mana

sabar je la sampai PRU-13 nnt...kalau bertahun sanggup tunggu inikan pula berbulan....sampai masa

PANGKAH UMNO/BN.....nyahkan biaDAPigs, PAS & PKR dr politik waras Malaysia

Anonymous said...

kalo dia tak bodoh xkan dia puja si jahanam aljub tu..... benda senang pon x bleh paham....

Anonymous said...

OG 10:27pm, aku setuju tu. Kalau Al-Juburi keluar manifesto mau kasi elektrik free kat Malaysia ni, aku sanggup pangkah PKR dalam PRU akan datang. Setakat nak bagi kereta murah buat ape?? Buat sesak jalan je... dapat pulak jalan semacam kat Kelantan sane tu... dah macam jalan zaman perang. Kalau dapat elektrik free, boleh aku ON komputer, tv, microwave, dapur elektrik 24 jam..... dapat kereta murah kene isi minyak lagi, membuang duit tu. Dari buang duit, lebih baik aku buang karen....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

lepas tu suh masjid doakan kesejahteraan lim guan eng masa kutbah... sambil kristianisasi menular...

Otak geliga said...

To Anon 10.35pm

kalau hang pangkah depa maksudnya hangpun kena kencing skali da....hahaha

aku takkan bg undi aku pd depa waima depa "JANJI" nak bg elektrik, rumah, keta, air, pendidikan, barang dapur etc free.....tapi....hehehe

kalau depa nak bg isteri no.2 free ada la niat sanggup kena kencing dgn depa...tapii..hehehe

sampai tpt buang undi aku PANGKAH UMNO/UMNU/AMENO/UMNO BARU whatever la nama dia....hahaha

Anonymous said...

Aku nk ingat kan melayu2 yg sokong pakatan .......peristiwa 13 mei melayu dihina oleh Dap Melayu pegi mati siap bawa ppenyappu lagi nak halau melayu.....naik Lori ....generasi y byk tk tahu asal usul dap...mereka ingat mca dlm bn dgn DAP sama....mca akur dgn kehendak umno manakala DAP..menentang segala perjuangan umno yg memelihara hak2 org melayu.....klu kita tgk skrg DAP dh bijak mereka dh tahu kelemahan org melayu..org melayu tidak suka dihina......sbb tu klu kita tgk skrg...DAP.bagi ceramah guna hadis guna ayat Quran .....utk menarik sokongan melayu.....ini semua adalah lakonan mereka......mereka tidak pernah iklas......dgn Islam mereka berpura2 suka Islam....sbb mereka tahu kelemahan org melayu terutama parti PAs........berhati2 dgn musuh2 Islam

Anonymous said...

modal mulut je...masjid tu masjid ni... surau sana sini... kemah2 polotik melata... dialah yng paham islam banyk membangunkan islam... tapi dengn mulut je la... hujungnya kira collection...

Otak geliga said...

To Anon 10.39pm

kita kena HORMAT dgn pemimpin pembangkang yg diTAKJUBi oleh cai2 mereka sehingga didoakan didlm masjid kerana:

1)LGE=Tokong, Khalifah & Father (lengkap 3 serangkai)

2)AI=Anugerah Tuhan, Imam Mahdi (org yg ditunggu oleh org Islam)

3)NA=Keramat, Wali, Nabi (gelaran TERTINGGI/mulia bg org Islam)

4)MatSabu=Pejuang komunis/Syiah (bersifat RADIKAL)

5)Karpal=Singh the King (kata2 keramat sehingga PAS rebah)

6)Badrul=ustaz 3pagi (sanggup mengorbankan masa demi rakyat pd jam 3pagi)

7)Hadi=Amanat Hj Hadi (Amanat yg berkuasa menghancurkan umat Islam)

8)LKS=Malai Si (pejuang Komunis ultra merangkap kafir harbi terTUA)

byk lagi la...jika dinilai pemimpin2 pembangkang adalah sgt BAIK...ermmm

BAIK diBUANG ja....kehkehkeh

Otak geliga said...

Alamak terlupa lagi satu gelaran

AI=Al-Juburi

aku tak ble bg detail sbb kena tanya Mat Sabu....hehehe

Karpalpun marah sehhh...hahaha

tanya depa ber2 la ye....kihkihkih

Anonymous said...

OG 10:41pm, aku pangkah atas logo diorang la... bukan pangkah tempat kosong pun.... hehe. Nanti kat akhirat kene tanya dengan Allah apsal beri undi pada peliwat, aku nak jawab ape. Nape pulak tak pangkah BN time tu??? Saje je aku nak boikot sebab tak mau masukkan elektrik free dalam manifesto... hehe.

Kalau manifesto Fuckatan aku dah lama tau memang jenis JANJI DIBONTOTI...... diorang mungkir janji, kita saman ribu-riban, dapt duit jugak oooo... tapi tu dalam mimpi la. Berani ke peliwat tu nak buat??? Hehehehe....

Otak geliga said...

To Anon 10.44pm

Melayu2 yg sokong pembangkang tu bukan TAK TAHU....tapi TAK MERASA & BUAT2 LUPA KERANA KUASA

1)mustahil utk x tahu....maklumat di hujung jari...media ada pelbagai....tapi kalau yg mmg MALAS tu ada kemungkinan besar tak tahu peristiwa ni....bg aku, kes org TAK TAHU adalah kes org MALAS & TERPENCIL

2)generasi baru ramai tak merasa ....tapi jika dididik sejak dr kecil utk membezakan antara yg HAQ & BATHIL & sedari kecil diasah pemikirannya supaya kritis, memahami sepak terajang biaDAPigs bukannya susah mana..sebenarnya SIKIT je yg TERTIPU....yg MAJORITInya ikut style mak bapak & bos....hehehe

3)buat2 lupa....haaa yg ni mmg penyakit org2 TUA tahap dinasor dlm pembangkang terutamanya PAS & PKR....BOHONG kalau org2 tua tu tak tahu...tapi disebabkan KUASA & DENDAM semua sanggup diratah....golongan inilah yg PALING menJIJIKkan....lupa sejarah, hilang harga diri & akhirnya LUPA DIRI....habis dibawa anak buah sesat bersama...bila la nak sedar

Otak geliga said...

To Anon 10.58pm

laaa...hang nak buat undi rosak buat pa...hilang SATU undi UMNO/BN...hehe

gurau je...aku paham apa yg hang nak kata...hehehe...tapi tang JANJI DIBONTOTI tu...aku rasa cai2 pembangkang mesti terguris lagi hati depa....hahaha

pembangkang nak bg elektrik free dlm mnfst?....mmg spt hang kata

DALAM MIMPI BOLEH LA.....DAH BANGUN BOLEH BLAH.....ekekekeke

Anonymous said...

OG 11:10 pm.... koh koh koh koh.... bukan lepas mengentot Chinadoll terus blah ke??? Hehehehehe.....

Anonymous said...

Mane dia pencacai Fuckatan yang minum air longkang tadi tu??? Dah pergi melingkup ke???

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

orng len sumer menatang.. dia sikit pon x lari dari apa yng nabi buat dan ajar... bersorak sorai la peminat ulama yng bekerja dengn mulut ni menghentam ulama yng dipertanggungjawabkan menjaga dan membangunkan agama peringkat negeri dan negara... terpaksa memikir bagaimana nak menyatukan umah..

Anonymous said...

Apelah bodoh sgt otak mamat ni..ko nak minom air hujan ke bangang???bodoh.....

matt said...

Sokong.. Satu lg pengundi bn ialah org melayu so kerajaan bn jgn lupa berbudi dgn org melayu.. Tk payah la bodek si mata sepet, tkde pekdahnye melayan puak tk mengenang budi tu..

Anonymous said...

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan menyifatkan serangan samseng Umno yang diketuai Pemuda Umno Gombak, Datuk Megat Zulkarnain Omardin sebagai suatu bentuk pencerobohan.
“Apabila ada satu pihak menceroboh masuk, tugas polis ialah jangan sampai ada pertumbahan darah. Kalau nampak dia masuk, jangan benarkan,” katanya tanpa menyebut Pemuda Umno pada forum ‘Wacana Sinar Harian: Politik Samseng Di Mana Maruah Kita’ hari ini.

Anonymous said...

300% tu entah untuk berapa ratus tahun ? Berapa juta tu ? cuba cerita bagi lawas...

Anonymous said...

Otak

jgn nak spin la...kau ingat senang ka DAP nak hapuskan hak melayu...mcm aku kata kalu DAP bole buat makna melayu bangang la...

kat orang kampung kau bole la kelentong...kau baca dulu perlembagaan...nak ajar aku malas...

orang mcm kau la yg selalu UMNU suka...senang dimainkan dgn sentimen...kita ada akal kita kena pikir sendiri bang...

Anonymous said...

Otak 10:06

mmg tak expect kau nk kritik Gerakan pun...sbb laungan bangsa & agama kau orang mmg plastik...

Anonymous said...

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan menyifatkan serangan samseng Umno yang diketuai Pemuda Umno Gombak, Datuk Megat Zulkarnain Omardin sebagai suatu bentuk pencerobohan...
..........................................................................
Pemuda UMNO yg ada rata-rata penduduk tempatan. Itu tempat tinggal mereka. Yg diundang adalah org luar, dan yg dtg juga kebanyakannya org luar. Apa yg Pemuda UMNO lakukan bukan menceroboh atau mengganggu ceramah org, tetapi mereka berhimpun di kawasan tempat tinggal mereka menandakan penduduk jati kawasan itu tidak suka dgn kehadiran org luar. Penganjur sepatutnya perlu faham bhw bilamana penduduk setempat tidak menyokong dan mula berkumpul beramai-ramai pasti akan berlaku kekecohan bila bertembung dgn org luar yg juga ramai jumlahnya.

Anonymous said...

Tidak lama dahulu ceramah YB Zulkifli Nordin diganggu oleh penduduk setempat yg menyokong PR. Apa yg dilakukan oleh penganjur ialah, mereka menutup slot pertanyaan dan ceramah itu dihentikan. Jadi kekecohan yg lebih besar tidak berlaku. Inilah contoh penganjur yg bertanggungjawab. Mereka bertindak menghentikan ceramah supaya perkara yg lebih buruk dapat dihalang. Sepatutnya penganjur ceramah PR di Gombak juga perlu melakukan perkara yg sama memandangkan kehadiran mereka di kawasan itu tidak disukai oleh penduduk setempat. Bezakan bagaimana penganjur yg bertanggungjwb dpt mengelakkan kejadian yg tdk diingini tanpa campur tangan pihak polis apatah lagi FRU. Berbanding penganjur yg tidak mempedulikan sensitiviti masyarakat setempat. Bukankah ini menunjukkan mereka lebih suka pendekatan huru-hara berbanding pendekatan diplomasi?

Anonymous said...

12:19

spt yg ramai permerhati politik katakan selagi pemuda umno rasa mereka akan sentiasa dilindungi selagi itu lah keganasan politik akan berlaku...

aku berani kerat jari takde sapa akan ditangkap & didakwa dlm kes penyokong ditikam pd hari tu...

Anonymous said...

jgn nak spin la...kau ingat senang ka DAP nak hapuskan hak melayu...
..........................................................................
Tuan tidak tahu apa yg mampu mereka lakukan sekiranya mereka mempunyai suara majoriti dlm parlimen.

Anonymous said...

spt yg ramai permerhati politik katakan selagi pemuda umno rasa mereka akan sentiasa dilindungi selagi itu lah keganasan politik akan berlaku...
......................................................................Perusuh semasa BERSIH yg lalu juga seperti tiada tindakan. Malah penganjurnya juga begitu kebal krn masih berani mengadakan perhimpunan haram. Knp hanya dilihat kpd org UMNO?

Anonymous said...

1:20am

penduduk luar atau dalam tu hanya andaian anda..anda meyokong UMNU anda kata begitu...penyokong PR pula ada versi mereka..apa sekali pun tak perlu lah serang orang dgn senjata...anggota polis pun takde kuasa nak tikam orang yg berkumpul apatah lagi Pemuda UMNO...

Anonymous said...

1:28

1. Abis kau tahu?
2. Mcm mana mereka majoriti kalu bertanding pun tak sampai majoriti melainkan dgn pertolongan melayu..melayu nak hapus hak melayu..? lojik ka?
3. kalu mereka ada majoriti pun, kau ingat senang nak hapuskan hak keistimewaan melayu dari perlembagaan..study perlembagaan kita baru kau paham..

Anonymous said...

1:31

Perhimpunan Bersih ada tindakan polis & ada kes mahkamah...

Anonymous said...

penduduk luar atau dalam tu hanya andaian anda..
..........................................................................
Dan andaian tuan, yg memulakan pergaduhan adalah dr pihak UMNO bukan? Bila perkara sudah terjadi, maka pelbagai andaian yg wujud. Dan kita tidak tahu mana yg betul atau salah. Maka kebijaksanaan penganjurlah yg akan menentukan keselamatan penyokong PR dan UMNO.

Anonymous said...

1. Abis kau tahu?
2. Mcm mana mereka majoriti kalu bertanding pun..
..........................................................................
Sudah byk perkara tentang perlembagaan kita yg disentuh oleh mereka. Dan dasar perjuangan mereka ialah hak sama rata semua kaum. Bgaimana mahu sama rata jika org melayu ada keistimewaan yg terjamin dlm perlembagaan? Bukankah ini satu bentuk percanggahan? Jika mahu kekalkan perlembagaan maka dasar mereka perlu diubah. Jika mahu kekalkan dasar maka perlembagaan yg akan perlu diubah. Tuan fikir mana yg akan mereka usahakan utk diubah? Perlembagaan atau dasar parti?

Anonymous said...

Perhimpunan Bersih ada tindakan polis & ada kes mahkamah...
..........................................................................
Dan penganjurnya masih bebas berceramah ke seluruh negara. Masih bebas menganjurkan perhimpunan yg lain.

komandomelayu said...

137

KAU RASA NAK SOKONG SGT PR KAU SILAKAN!
CUMA TAK PAYAH NK BG HUJAH BODOH KT SINI!
KAU DH STUDY SGT PERLEMBAGAAN ABIS APAHAL KT PENANG TU MELAYU DISISIHKAN DAN DIHALAU KELUAR DR PULAU SECARA SISTEMATIK?
APAHAL BUNYI LOCENG GEREJA LG KUAT DARI AZAN?

Itu nama nya kau belum paham perangai babi psl kau tak hidup zaman komunis!

Anonymous said...

1:45

kalu u dtg rumah saya sudah tentu sy akan jaga keselamatan u sedaya yg boleh...tp kalu ada org tak bertanggung jwb & berhati perut dtg ceroboh & tikam u dlm rumah saya nk buat mcm mana?...

Anonymous said...

kalu mereka ada majoriti pun, kau ingat senang nak hapuskan hak keistimewaan melayu dari perlembagaan..study perlembagaan kita baru kau paham.
......................................................................
Jika pemimpin PR betul-betul mengkaji perlembagaan, maka kenyataan org melayu patut diberikan kebebasan memilih agama itu pasti tidak akan keluar dr mulut pemimpinnya. Mungkin mereka tidak mempunyai majoriti yg cukup. Tetapi mereka punya sokongan dr kumpulan org melayu sendiri yg tidak menghormati perlembagaan itu.

Anonymous said...

1:50

dlm pentadbiran dasar mesti ikut peruntukan perlembagaan..tak boleh the other way around...perlembagaan tu kita punya supreme law..jgn risau perlembagaan tak semudah itu utk diubah...dari segi teori & praktikal...

Anonymous said...

komando

fakta2 dramatik kau tak bole pakai..malas nk jawab..

lg satu baru skrang la nk citer melayu tersisih la agama diancam lah di Penang..dulu Gerakan memerintah lg teruk..

Anonymous said...

kalu u dtg rumah saya sudah tentu sy akan jaga keselamatan u sedaya yg boleh..
.....................................................................
Kenyataan tuan seolah-olah mengambil sikap berlepas tangan dan menyalahkan org lain. Harap tuan teliti dan bezakan tindakan penganjur semasa ceramah YB Zulkifli Nordin dgn tindakan penganjur semasa ceramah di Gombak. Bagaimana keadaan buruk dpt dielakkan bila penganjur bertindak pantas.

Anonymous said...

Anon 2:02

sy kaji perlembagaan..pemimpin2 politik sy tak tau la dia org kaji ke tak..:-)

Anonymous said...

dlm pentadbiran dasar mesti ikut peruntukan perlembagaan..
......................................................................
Tuan, byk sudah berlaku bilamana undang-undang diketepikan. Keputusan dan arahan mahkamah tidak dihiraukan. Atas nama kebebasan bersuara dan hak asasi segala peruntukan yg ada dilanggar. Keadaan ini berlaku sebelum PR memegang tampuk pemerintahan lagi. Sy berfikir entah perkara apa lagi yg akan dilanggar bilamana mereka memegang kuasa pemerintahan.

Anonymous said...

2:09

u pegi parking kete u kat shopping complex..u ingat dia org akan ambil tanggung jawab ke kalu kete u pecah..u baca notis terpampang kat tempat amik tiket...

bila keta u pecah polis siasat cari penjahat...dia tak tangkap pengurus complex..

komandomelayu said...

207
KAU JANGAN NAK JADI BABI!

BUTUH KAU GERAKAN LG TERUK ?
DULU GERAI DAN RUMAH ORG MELAYU TAK PENAH DIROBOH!

KG BUAH PALA TU JANJI NK BG GERAN TAPI APAHAL PR ROBOH?

APAHAL FAKTA AKU TAK BOLEH PAKAI? KE KAU YG BAHALOL ?

APA YG AKU BGTAU ADALAH MAKLUMAT DARI UNIT RISIK 2RAMD KEM SG ARA DAN PENGALAMAN AKU SENDIRI BULAN LPAS !

KALAU AKU JUMPA KAU AKU SUMBAT C4 DLM MULUT KAU!

Anonymous said...

2:14

tak sure kes yg mana yg dimaksudkan.. tp setahu sy bila pihak pembangkang tak patuh undang2 mesti ada tindakan...

baca keluhan Musa Hassan pasal gangguan kerja polis oleh menteri2 BN..itu bagi saya bukan satu kejutan..

Anonymous said...

komando

alamak menggigil dah aku...brrr..!!

typical UMNO man bila dah tak boleh berhujah resort to violence..

Anonymous said...

bila keta u pecah polis siasat cari penjahat...dia tak tangkap pengurus complex..
.....................................................................
Tetapi langkah precaution itu perlu ada. Shoping complex wajib sediakan pengawal. Perlu ada CCTV. Perlu ada prosedur utk menangani masalah. Jadi bila perkara tidak diingini berlaku maka ada tempat rujukan. Bila dipanggil polis utk beri keterangan mereka ada rekod yg boleh ditunjuk. Ada bukti yg boleh dirujuk. Pengurusan shoping complex tidak boleh terus lepas tangan. Mereka tetap akan dipanggil utk beri keterangan dan bantu pihak polis menyelesaikan masalah menggunakan sumber yg meraka ada.

Anonymous said...

tak sure kes yg mana yg dimaksudkan..
....................................................................
Yg terbaharu himpunan anti-Lynas. Mahkamah sudah putuskan tetapi kenapa mencabar keputusan mahkamah dgn berdemo?

Anonymous said...

2:27

sudah tentu..semua complex ada security measures..tapi dia tak tutup complex kalu takut ada pencuri..

my point is u seolah2 selagi boleh nak salahkan pengurus kompleks i.e. penganjur perhimpunan...bagi saya focus mesti ke atas penyerang di perhimpunan hari tu spt polis nak tangkap pencuri..

Anonymous said...

2:30

berdemo sbb tak puas hati dgn sesuatu itu hak semua org...tapi kena ada permit..takde permit boleh diambil tindakan...tapi takde sapa2 kena tikam kan..

Anonymous said...

my point is u seolah2 selagi boleh nak salahkan pengurus kompleks..
.....................................................................
Dan siapa penyerang semasa perhimpunan itu? Penyokong pembangkang pasti mengatakan pemuda UMNO. Pemuda UMNO pula pasti menyatakan penyokong pembangkang. Mana yg betul? Sy tidak berani mengatakan penyokong pembangkang betul ataupun pemuda UMNO yg betul, krn sy tidak tahu. Begitu juga tuan dan juga pihak polis. Maka sekali lagi sy tegaskan bila perkara ini berlaku tuding-menuding dan salah-menyalah pasti akan timbul. Maka disinilah pentingnya peranan penganjur utk mengelakkan perkara dr buruk terjadi.

Anonymous said...

tapi takde sapa2 kena tikam kan..
....................................................................
Kerana tidak ada org yg mahu bertindak balas. Berbeza dgn kes di Gombak, bilamana ada kumpulan org yg mahu bertindakbalas.

Anonymous said...

berdemo sbb tak puas hati dgn sesuatu itu hak semua org...
.....................................................................
Ini yg sy mahu tekankan. Atas nama hak asasi maka perkara yg salah pun menjadi betul.

komandomelayu said...

224

Sapa yg tak boleh berhujah? Kau ke aku?
Aku bg fakta kau kata malas nak jawab la ,
Tak boleh pakai la,

BUTUH BAPAK KAU!
AKU TYPICAL UMNO MAN?
KALAU AKU UMNO MAN DAH LAMA PENYOKONG PR MCM KAU PECAH KEPALA!

SAPA YG AJAR VIOLENCE MCM KT DEMO BERSIH TU? PR HARAMJADAH!

APA KATA KAU DATANG JUMPA AKU @ aku pergi jumpa kau?

Anonymous said...

2:43

exactly..!! himpunan Lynas takde org ganggu..lantak la biar dia org berhimpun...2 3 jam lepas tu dia org balik la...dia org balik merasa puas sbb mereka dah dpt luahkan perasaan mereka..dan yg lebih penting satu lg amalan demokrasi ditunaikan..itu je..

tapi yg hari tu bila ada geng lain dtg provok kacau la..akhirnya sampai ada tikam2..knpa harus sy ditikam just bcoz sy nak duduk 3 jam dgr Anwar Ibrahim berckp...jgn pikir politik...pikir rasional...

Anonymous said...

December 7, 2012 2:39 AM...

Hari sudah lewat, dan esok sy perlu bekerja. Kita tamtkan dahulu perbincangan ini dan mungkin boleh disambung dilain kali. Terima kasih krn sudi bertukar pendapat dgn sy dgn cara yg baik. Mudah-mudahan ada pendapat yg baik dr tuan yg boleh sy ambil dan begitu juga sebaliknya. Terima kasih sekali lagi tuan.

Anonymous said...

komando

laa..ada lagi...masuk tido lah...nnti mak kau marah..

Anonymous said...

Anon 2:51

TQ...the pleasure is mine..salam

komandomelayu said...


APAHAL KAU TAK JAWAB HUJAH 156 AKU?
KE KAU DAH NAK TIDO DGN NUAR SAMBIL SERAH JUBO?

KALAU KAU BETUL ADA TELOR DAN BUKAN ANAK HARAMJADAH BAIK KAU BAGI ALAMAT KAU!

Anonymous said...

anon 3.21pm 6dis DSPnya
AKU Kagumlah dengan ko punya pegangan PkR, bukan apa dah hampir semua CACAI pkr NI LARI DARI ANUar TAPI KO MASIH LAGI DAPAT TAHAN, Hebat betulah kau ni,
Senarai Pemimpin PKR keluar parti
Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar
Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor
Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Zainur Zakaria
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Datuk S. Nallakarupan
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti:
Bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md Arip
Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha
Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
Setiausaha PKR Bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
Bekas Naib Presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, Abdul Manap Shahardin
Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr Halili Rahmat
Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak, Soraya Sulaiman
Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir
Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah AbdullahKerusi Parlimen
Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)
Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd Osman Jailu
Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
Adun Lunas - Md Radzi Salleh
Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus Khairuddin

Anonymous said...

Mat 3:21 pm Bahlol ni da tak boleh berfikir dgn bijak sbb Kepala Otak dia bengkok mcm Kepala Kotek Anwar Musibat!!!

hangkedee said...

Banyak duit Umno semua seorang 2 juta mereka dapat.Hanya yang berotak MORON masih menyokong Parti kencing rayat.

Anonymous said...

Bengong je kau ni. Mengaku lak kau PR mmg x boleh mengurus negeri dgn baik, fail, dan lembap..

Ldpas 2 kau ckp rakyat x peduli, rakyat ttp undi PR. Kau dah rosak otak ke. Xkn nk undi kerajaan yg x reti nk urus negeri. Cube kau jadi bos, kau nk ke gajikn org x reti buat keje? Sdgkn kau byar gaji bulan2?

Rakyat majoriti x bodoh macm macai PR.

Servant of God said...

Pada penjilat2 taik PKR yang masih nak mainkan isu APCO tuh, aku cukup kesian laa kat anak bini korang.

Kamu dipermainkan habis2 tentang APCO, korang masih tak sedar. Sepatutnya korang faham, sejak saat PR kata Polis pun dah rosak sebab ada APCO, itulah antara bukti yang PR telah kencingkan kamu.

Protokol APCO boleh diguna untuk memomokkan kamu.. kesiannya kamu, dah laa tak reti fikir, kamu pilih ketua yang salah pulak tuh.

Nauzubillah aku dan keluarga aku jadi macam kamu. Amin.

Anonymous said...

... we had increased the
allocations to the state Islamic Religious Affairs
Department by 300 per cent as compared to the
previous administration..." said LGE.

Harap ini bukan gula2 pilihan raya.

Benda yang baik kita sokong, but nak suruh saya sokong Parti DAP memang takde la. DAP = Pluralisma.

Anonymous said...

3.21 Bahlol lagi membahlolkan.Orang cerita pasal air yg nk diproses bukan air hujan.

Anonymous said...

Bodo kau ni. Diaorg tak hapus terang2. Kejatuhan melaka dulu pun antara sebab2 nya pengkhianatan org melayu lah...

Anonymous said...

Tuan2 dan puan sekelian, kesimpulan perbahasan dan perdebatan kita pada tajuk ini adalah seperti berikut:

1.PAS = Parti Anutan Sibodoh.
2.PAS = Parti Ajaran Sibebal.
3.sheikh aljubs dan pok nik adalah penipu dan pembohong besar akhir zaman.

Sekian.

-Tuan Hakim-

Anonymous said...

Apa-apa lah korang bergaduh-gaduh ni, yang penting tiap-tiap bulan bil air aku RM0.00 free tak payah bayar! seronok jadi rakyat selangor. Orang Melaka, orang johor jangan jeles. kalau nak rasa jangan malu-malu tukar kerajaan.

Anonymous said...

apa kes Hutan Lipur Kak Eli Wong.....
Exco kureng maruah.