Thursday, December 6, 2012

PENGUNDI LUAR : ST SINGAPURA SEDAYA UPAYA KATAKAN DASAR EKONOMI ANWAR ITU BAGUS. YE KE ?



Singapore Straits Times blamed on BN’s economic policies.



During the PR dominated debate on the economic management of Malaysia, Opposition accused the BN of wasteful spending that has caused Malaysia into a close self-imposed debt ceiling.



  1. Carolyn Hong watched this episode of economic debate between the two rivalry political parties like thrilling sports. She harped on the BN’s loss of maintaining two-thirds majority in Parliament. She still favoured the views of senseless political analyst Wan Saiful Wan Jan, who heads the libertarian Ideas think-tank.  

  1. Carolyn Hong intended to drum into the minds of Malaysian voters here, that no matter how good economy will thrive under BN as boosted by PM Najib and the Umno Youth chief Khairy Jamaluddin, it is still not convincing.  

  1. She sided on the Opposition’s arguments that PM Najib used scare tactics and half-truths. Citing again from Tony Pua, the DAP economic strategist; he said PM Najib has neglected to include some RM 40 billion in government-guaranteed debt. Even the PKR deputy-president, Azmin Ali stated that Malaysian economy had performed better when opposition leader Anwar Ibrahim was Finance Minister as compared to after his sacking in 1998.  

  1. Wan Saiful Wan Jan hoped that the facts and figures would persuade the fence-sitters while elaborating that some two-thirds of Malaysia’s 13.1 million voters have already decided their choices. He also gave a dwindling forecast of BN’s upcoming voters in the election.  

  1. Agreeing with political analyst Wan Saiful, Carolyn Hong was assured that BN cannot dismiss the perception of many Malaysians about the BN’s failure in curbing corruption.   

  1. She was relieved to hear from vindictive analysts that PR could have a chance to fulfil their promises to new voters.  

Are Azmin Ali, Tony Pua and Wan Saiful Wan Jan reliable sources for report in Singapore Straits Times? 


It is clearly indicated that this woman journalist possesses unforgiving, vengeful mindset against BN. We shall see her continuous article that intended to brainwash foreign voters here.

H.S.


69 comments:

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=5LZbz47mvm0

Anonymous said...

Another example of a Singaporean Rascal who could not comment on her own country's weaknesses because of impending legal threat and imprisonment from Singapore government. So hoping to get support for DAP candidates in Malaysia...this PAP 'barua' is harping on interference in Malaysia's political scenario.

sigit hermawan said...

blog yang bagus... dan artikel artikelnya sangat informatif.. terima kasih dan salam persahabatan.. sigit hermawan go blog

komandomelayu said...

Fuck u PAP & DAP!

SINGAPORE BELONG TO MALAYS!

Tukang Komen said...

She has a personal agenda should PR comes into power. Possibly she's been promised a 'reward' for assisting PR. PR is in desperate need of 'foreign aid' in whatever form. In short she is paid for her services. Never thought prostitution runs wild among singapore's journalist. In less refined language C.Wong perfomred her services to PR's expectation.

Spread your legs wide CW you're being gang raped by Malaysia' opposition. Dont forget to provide your ...hole for a coup d'etat by the infamous Anwar. A singaporean is being used by Malaysian. After being a has been you are welcome for further exploitation in Chow Kit Road. ha ha ha.

Tukang Komen said...

Maaf, should be CH(carolyn hong) not CW.

Anonymous said...

Walau panjang mana pun penulisan artikel tersebut, ianya tetap merupakan pandangan org luar. Penulis itu faham dia bebas menulis, tetapi dia juga perlu faham dia tidak boleh mempengaruhi rakyat di negara lain utk bersetuju dgn pandangannya.

Anonymous said...

carolyn ni dah menopause kot... merapu dan meroyan ajer macam dah kena rasuk hantu pembangkang...

Omegakumana Jijahoi said...

PAP xkan melupakan adiknya DAP. Apa yg mereka impikan selam ini hanyalah 'perpecahan kaum melayu'. Utk itu PAP sanggup berikan apa jua sokongan demi DAP. Soalnya dimana tahap kesedaran pemimpin melayu masa ini trutama dari pembangkang berkaitan soal 'perpecahan kaum melayu' ini. Agak memalukan, pemimpin melayu pembangkang bukan sekadar, sokong malah merekalah ejen utama perpecahan kaum melayu.

MAU 2-CAR,2-CAR... said...

UMNO MMG NK MAMPOS dah...!!!!

Korang TAU tak,apa yg Najib buat pinjam duit selama 2 tahun ni????

Untuk BERI sana, BRIM sini lah!!!

TABOQ duit sana sini,konon nak PANCING UNDI...!!!

PEGI RAAAA.....BERI kita amik,Undi tetap "NO WAY HOZEH..."

KITA MAU"2-CAR',2-CAR" bro...

UMNO dah TAK GUNA,masalahnya yg SIKIIIT....aje...tu sebenornya BESOR tu...yg beria2 Najib dan Mohyudin aje...!!!
YG LAIN2...masih TIDOQ..!!!Leka dibuai ANGAN2 bolih MENANG 2/3...

HAHAHAHAAAAAAAA...PEGI MAMPOS UMNO!


MAU 2-CAR

Anonymous said...

DONT BOTHER..MUST HAVE BEEN PAID TO WRITE THAT..CARI MAKAN MAAAAA..TAKDAK KREDIBILITI PUNYA ORANG

Anonymous said...

waktu kena undi protes pun tak mampu nak 2-car..inikan pulak pengundi protes dah balik nak undi bn..

lu 2-car sama ky jelly lagi baguih! wakakakaa

Anonymous said...

UMNO MMG NK MAMPOS dah...!!!!

..........................................................................

Jika tuan amat yakin UMNO sudah tiada harapan utk menang, sepatutnya blog yg pro UMNO seperti ini pasti tidak akan menggusarkan tuan. Sebaliknya sy dapat lihat agak ramai penyokong PR yg membuat ulasan di blog ini. Boleh tuan berikan sebabnya?

Anonymous said...

dah dibayar kena lah tulis macam tuh...

Anonymous said...

apa pun pandangan penulis yg diupah PAP & DAP cikit pun kmi xheran.tulis la se mau mu.tulis..tulis...kmi rkyat malaysia tetap undi BN...ngara kmi..kmi punya hak...lu apa tau....xpayah nk ajar la...hidup najib...hidup BN....

X-UMNO Putra said...



YEO....,MAN..!! GOOD to ada 2-CAR..

BEEN too LONG....JANJI diTEPATi only to KRONI KRINIK only,mahhhh!

BANYAK LAGI JANJI2 YG TIDAK diTEPATI....contoh?

1)ALAM SEKITAR,TENGOK ENVIRONMEN anda....KOTOR..POLLUTION! SAMPAH sana sini..dikawasan luar bandar, banjir, sungai2,parit2 besar sumbat, punca FLASH FLOOD.!!!Rakyat juga yg SUSAH..!!! Kroni2,kuncu2,ok...sbb ada duit BANTUAN yg diPINJAM...!!!RAKYAT diBODOHkan!


2)JENAYAH:Bunuh sana,ROMPAK sini...
ROGOL sana,TIPU sini...RAKYAT TERANCAM nyawa, keselamatan, keselesaan...mereka..!!

3)RASUAH; Tengok aje kes MUSA AMAN SABAH,rasuah 40 JUTA (bedal sendiri..!!) TU yg buat ada MP2 Sabah,yg cabut keluar UMNO..!!
NasriTeksi,permit beribu2..!!!Shapie Apbedal..BYK yg diBEDAL sampai dgr kata;bolih kahwin artis!
Check aje projek PFI MRSM,berapa juta dia dapat bedal??? Mahyuddin pula dengan kuncu2 dan kroni2nya bedal projek SEKOLAH..!!Check kawasan Pagoh,sapa dapat projek sekolah,kolej2 dan uni2 disana...?? Ada dapat ke kontrektor PR?? NO WAY,Hozeh..!!!

4)Projek AES,yg nk menyusahkan Rakyat...sapa dapat???Sapa KAYA??
RAKYAT juga yg kena SAMAN!!!Buat skrg yg byk kena saman adalah kuncu2 UMNO/BN yg speed kereta2 mewah depa...hahahaha...

5)MRT,selain dari nak boost ekonomi dan naikkan GDP Malaysia dgn Public Expenditure...yg byk dapat Kontrek2 Pembinaan,adalah..??

6)What about projek kapal selam???
DiGreece,Menteri Pertahanan telah kecundang dihukum penjara kerana rasuah kapal selam dari pembekal France..!!(Sounds familiar??)
DiMalaysia,SENGAP ajo..X BerBUNYIK!

7)Kes kereta perisai;yg Sultan Johor Bongkar..KeMentah beli mahal2
SENGAP aje...engak bisa CAKAP!!

8)Kes puak juak UMNO/BN sakau tanah sana sini,seluruh negara... ahhhh...menyampahlah nak cerita..!!

ADA LAGI>>....CUKUPlah sikit diatas


UMNO MAMPOS,MAMPOS UMNO..!!!

Anonymous said...

Kesian 12:15,

Cara memberi comment memang ada unsur "jiwa yng kacau" ataupun meroyan!

Nanti PRU13 pegi mengundi k.Jangan lupa pangkah mana2 lambang parti PR.

Tapi kalau tak dapat 2-car jangan jadi gila tau.Terimalah qada dan qadar tuhan.Kami mengharapkan N.Ajis dah tarbiah kamu dengan makna percaya pada rukun iman pegangan ahlul sunnah waljamaah!

Jgn lupa waktu zohor dah masuk.Jom kita gi solat.



aku Umno

X TAKUT UMNO said...




UMNO Nak minta Nyawa POLITIK sebab dah rasa nak Mampos lah tu...!!!! Kalo KALAH aje pada PRU 13 nanti,Bukan UMNO aje yg MAMPOS! tapi banyak dari 3 Juta yg akan GOL..!! dan bolih jalan lah..!!!

Tu sbb,Najib ber IA Ia merayu, menakutkan orang Melayu dan orang Malaysia yg Penakut,bahawa kalo UMNO kalah akan ada HURU HARA..!

Mcm Budak budak aje...

Anonymous said...

Alam sekitar - Kita ada Jabatan Alam Sekitar. Masalahnya kesedaran masyarakat. JAS sudah buat kempen, adakah tuan membantu kempen JAS?

Jenayah - Kita ada pasukan keselamatan. Yg selalu dipertikaikan kewibawaannya oleh pihak pembangkang. Apa pula peranan tuan dlm membantu mengurangkan jenayah?

Rasuah - Kita ada SPRM bukan? Dan ramai juga pemimpin UMNO yg terbukti terlibat rasuah telah dihukum. Pemimpin UMNO menerimanya dgn terbuka. Dan bagaimana dgn isu yg melanda pemimpin PR? Adakah menerima dgn terbuka atau terus mendakwa diri bersih dan difitnah semata-mata?

Projek AES - Kajiannya telah dibuat seawal tahun 2005 lagi. Laksanakn dahulu dan nilaikan. Jika ada kelemahan cadangkan penambahbaikan, bukannya terus dibangkang dr awal lagi.

MRT - Yg dapat kontrak ialah syarikat yg betul-betul berkemampuan. Dan syarikat ini memberikan mata pencaran kpd seluruh pekerjanya dr tukang sapu sampah hingga ke CEO.

Kapal selam - Tidak ada perbicaraan di mahkamah Perancis-kenyataan dr YB Tian Chua

Kes kereta perisai - Sultan Johor menawarkan kaedah penyelesaian kpd masalah krn boleh menyediakan peralatan pertahanan yg lebih berkualiti pd harga yg lebih baik. Adakah pihak pembangkang boleh menawarkan kaedah penyelesaian kpd masalah itu? Krn bila membangkang perlu disertakan jalan penyelesaian yg lain.

Kes sakau tanah - Mungkin tuan terlupa tindakan YB Nizar dlm tempoh beliau menjawat jawatan MB Perak suatu waktu dahulu.

Pendekar Melayu said...



Kenapa UMNO Senyap dan MENIKUS bila Si Chua Konek (Cina Johor kata Koteh Besoh..!) kutuk Islam??? Korang Blogger UMNO/BN ni, Tak ada koteh ke??

Atau korang ni,tak ada sayang pada Islam?? Binawe betul lah..!!

Pekong Pondan said...

Homosexuals, Communists and deviant munafiks will screw up Malaysias economy and send Malaysia back to Stone Age.¨

Homosexuals MUST be executed.

And...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

Anon 1:29 PM

Bukanke wali selipau kamu kata org kafir iaitu DAP termasokla MCA boleh hina Islam krn kefahaman mrk thdp Islam xmndalam...ogos 2009..

keh keh keh....

X UMNO PUTRA said...


Anony 1.20 (takut nk bagi nama),

Janji nak BERSIHkan Alam sekitar telah GAGAL dilaksanakan BN....yg hanya pandai cakap aje dgn Declaration Langkawi,Kyoto Protokol, Declarasi Rio dsb,tapi PERLAKSANAAN nya,PENCAPAIANnya???
HAMPEH..!!! Jangan nak adakan Jabatan Alam Sekitar (JAS)aje..!!!
Tapi kerja tak jalan!!NI lah satu lagi JANJI yg tak diTepati!!!!!

2)Ada polis (PRDM),tapi jenayah masih tinggi...!! Hinggakan tembak budak Shah Alam 16 tahun,pun lepas!! Penyangak Colombia dan Pengedar Dadah Afrtika pun bolih lepas..!!1Apa ni?? Polis ni yg bagus,jaga TRAFIK dan tangkap penunjuk perasaan RAKYAT yg nak beritau BN,apa yg tak betul (cakap aje nk dgr ckp Rakyat!!),dan kawal ,tangkap orang politik PR, tapi politikus penyangak BN,lepas!!

X UMNO PUTRA

Anonymous said...

Anon 1:20 PM

Jahat tol UMNO/BN kan??? rasuah saje ye..agaknya nak berak pon depa rasuah...

oooittt mangkok..tuduh tanpa fakta tu kire fitnah la....

cer citer camanalak kisah lanun pasir kat Selangor, kisah lanun yg sedang menyelongkar dan melelong abis harta Selangor..kisah komunis memutarbelit di pulau san..bayan baru, taman manggis, kg Buah Pala, oiiittt ,,,byk2 ....buktinya baru 4 tahun mmegang Selangor YB2 pakatan amat mewah skrg...

Tu belom pak2 lobai lagi yg sedang sebok menambah koleksi bini dan gundek...

Cermin diri dan puak ko dulu ..jubor korang mmg berkarat...

Anonymous said...

Kenapa UMNO Senyap dan MENIKUS bila Si Chua Konek (Cina Johor kata Koteh Besoh..!) kutuk Islam???..


..........................................................................

UMNO menyerahkan urusan itu kpd org yg betul-betul arif tentang persoalan DS Chua Soi Lek. Yg menjelaskan isu ini kpd DS Chua ialah kumpulan Ulama Muda UMNO. Dan hasil pertemuan itu DS Chua mengakui yg tidak dipersetujuinya ialah draf hudud yg dicadangkan oleh PAS. Apa pula tindakan Dewan Ulama PAS bila YB Karpal Singh menolak pelaksanaan hudud?

X TAKUT UMNO said...



Rasuah- Selagi ada Rasuah atau apabila "Semuanya Bisa diAtur,Pak", selagi itulah orang yg tak takut Umno atau orang2 yg "iakanakbudu,waiakanakstain" tak akaan percaya dan tak akan takut UMNO,dan TAK AKAN UNDI UMNO!!

Jangan nak berdolak dalek lah anony 120;UMNO akan Mampos dengan budaya RASUAH,atau Memerintah dgn TIPU dan tak SAH,dapat Dosa aje!!

Projek AES- Taukah anda,bahawa dinegara lain,harga satu unit AES MURAH lebih 10 kali?? (ini rasuah,duit Rakyat duit you and Me!!) Dan di Australia (negeri asal sistem AES),masalah speeding tidak dapat diselesaikan.


X Takut UMNO

Anonymous said...

Janji nak BERSIHkan Alam sekitar telah GAGAL dilaksanakan BN..

..........................................................................

Adakah tuan bekerja dlm JAS? Tahukah tuan penguatkuasaan yg telah, sedang dan akan dilakukan? Bolehkah tuan berikan fakta statistik kompaun yg dikenakan kpd individu atau syarikat yg melanggar akta alam sekitar? Bolehkah tuan senaraikan program yg telah diadakan oleh JAS? Bila tuan mahu bercakap berikan fakta dan buktinya utk dipercayai. Tuduhan tuan itu bersifat umum. Adakah kita boleh menyalahkan JAS bila seseorg membakar sampah dihalaman rumah? Bila seseorg membunag sampah ke dlm sungai?

Jenayah masih tingi. Tapi tahukah tuan nisbah anggota polis di Malaysia ialah 1:500 org penduduk, berbanding nisbah piawai iaitu 1:250 org penduduk. Dlm keadaan kita yg kekurangan anggota ini sepatutnya kita membantu mengurangkan masalah jenayah, bukan menyaahkan org lain. Dan YB Nurul Izzah mahu membekukan pula pengambilan anggota polis?

X TAKUT UMNO said...



Aony 120,UMNO dulu OK,gua pun dulu UMNO,tapi sejak main tipu2 undi, rasuah2,sakau2...itu gua tak bolih tahan tengok kemungkaran UMNO!!

Mmg kalo kes pasir tak betul,kita Rakyat tibai yg buat salah!!

Tapi,anon,pasal hukum Allah kahwin dua,tiga dan empat (dlm surah An-Nisa),JANGAN dipersoalkan kalo kow tak PAHAM,andainya anda dari golongan yg RUGI dunia Akirat!!

Anonymous said...

Projek AES- Taukah anda,bahawa dinegara lain,harga satu unit AES MURAH lebih 10 kali??...

..........................................................................

Serahkan kpd pihak berwajib. Kita ada SPRM bukan? Biarlah mrk yg menjalankan siasatan. Jika ada unsur penyelewengan pasti akan terbongkar. Dan spt yg sy katakan ramai juga pemimpin UMNO yg terbukti menerima rasuah yg dihukum. Drpd pemimpin pembangkang terus berceramah menyebarkan persepsi, bukankah lebh baik perkara itu mereka laporkan dan diselesaikan megikut saluran undang-undang?

Anonymous said...

Aony 120,UMNO dulu OK,gua pun dulu UMNO...

..........................................................................

Sy juga asalnya sgt kuat menyokong PAS. Tetapi pilihan sy utk bertukar menyokong UMNO. Jika tuan dahulunya menyokong UMNO dan bertukar kpd PR maka itu pilihan tuan dan sama-sama kita berlapang dada.

TAK TAKUT UMNO said...



Anony 204,kalo anda lalui ELITE hiway,dekat simpang KLIA,akan terbau pencemaran udara yg BUSUK dari kilang kelapa sawit.

Pada PRU 2004,Kerajaan BN yg diterajui Pak Llah dah janji nak PINDAHKAN kilang tersebut,kerana bau BUSUK bolih menjejaskan IMEJ negara kepada pelancong2 asing yg datang melalui airport KLIA.

Tapi hingga sekarang 2012,nak masuk 2013,masih tak SELESAI..!!
Apa yang BN/UMNO atau JAS buat??

Bau BUSUK masih ada..!!

Mana JANJI DITEPATI??

Tak Takut UMNO

Pendekar Melayu said...



bila YB Karpal Singh menolak pelaksanaan hudud?

Anony 155,Tak payah PAS nak kecoh2, Allah SWT dah pun hukum Karpal, dengan kena accident,terus lumpuh!

Buat skrg Karpal saja dlm DAP yg tak OK tentang Hudud,yg lain dah diberikan penjelasan dan tarbiyah dari PAS...

Anonymous said...

oiii anak gampang 1:29

Lain kali ikutlah perkembangan semasa.
Baca suratkhabar haramjadah aja, tu lah otak jadi bebal mcm pengikut PAS.

Lepas tu nak comment bodoh kat sini.

Oii bodoh, UMNO buat penerangan apa itu hudud pd chua soi lek korang nak ambik tahu ker?
Ko tahu darimana chua soi lek dapat info hudud sebelum umno bagi penerangan? Dari internet berdasarkan apa puak Taliban buat dan pemberitaanya dari media barat bodohhhhhhhh!
Sebab tu dia tentang.Ttp selepas umno bagi peneranagan dia tidak menolak hudud ttp dia hanya menolak hudud versi PAS yng membenarkan ko menutuh bini melalui lubang jubo bodohhhhhhhh!

Korang terlupa nak tarbiah Karpal sing ker mcm umno tarbiah CSL?Atau Karpal dah tarbiah korang hahahahs
Take beerrrrr
Take bearrrr
Take bearrrr





EXPKR

Tak Takut UMNO said...


Perkara harga BARANG NAIK (BN)-

Janji BN tak nak menyusahkan Rakyat tapi harga barang2 dibiarkan Naik,seolah2 tak terkawal. Tak usahlah disalahkan harga barangan Dunia naik. Ada cara nya kita bolih mengekang INFLASI (skrg 4%) di UK inflasinya 2% dan dikawal. Tapi di malaysia,harga Rumah naik,harga barang2 dapur naik,harga kereta naik...dsb. Tak guna bagi subsidi aje yang perlu kerja effektif KAWALAN,yg jelas TIDAK DAPAT DITEPATI.....!!! Mana Janji nak menyenangkan RAKYAT dalam hidup seharian????

Tak Takut UMNO

Anonymous said...

2:18 Mangkok ayon..

Klu ko pegi k.Selangor melalui unisel melalui ikut jln Raja Muda Musa klu bini ko tgh mengandung boleh beranak hahaha

Jln macm sial!Yng cantik nya ada lambang PKR sebanjang jln gambar mata mat taram lobang jubo kihkihkih.

Hari tu aku pegi Kelantan patut ar penyokong PAS sana otak berkarat minum air lumpur!
Nasib baik aku tinggal 2 hari jer klu tidak otak aku pun sama mcm otak ko hahahahaha



EXPKR

Anonymous said...

woiiii...2:54

office boy atau pembancuh kopi?

Klu tak tau nak bercakap pasal ekonomi mikro dan makro diamlah pi bancuh kopi+teh - KOTE utk abng nuar hahaha

Cilakak punya peliwat!


EXPKR

Anonymous said...

Kalau dah berkitabkan HARAMKAH MALAYSIABASI dan JINGGAY..mmg apapun tak boleh!

Anonymous said...

Anony 204,kalo anda lalui ELITE hiway,dekat simpang KLIA,akan terbau pencemaran udara yg BUSUK dari kilang kelapa sawit..
..........................................................................
Kawasan kilang mmg begitulah keadaannya. Adakah tuan mahu semua kilang di Malaysia ditutup? itulah kesan buruk kemajuan. Ada pro dan kontra. Pembangunan pasti tdk dpt lari dr kesan itu. Tetapi bagaimana caranya kita meminimumkan kesan buruk dan memaksimumkan faedahnya itu yg perlu dititikberatkan.

Anonymous said...

Buat skrg Karpal saja dlm DAP yg tak OK tentang Hudud,yg lain dah diberikan penjelasan dan tarbiyah dari PAS...

..........................................................................

Over my dead body katanya. Tetapi sekurang-kurangnya YB Karpal sgt konsisten dlm isu ini, krn dr dulu hingga skrg dia tetap menolak negara islam.

Anonymous said...

Janji BN tak nak menyusahkan Rakyat tapi harga barang2 dibiarkan Naik,seolah2 tak terkawal..
..........................................................................
Adakah bila PR berkuasa harga barang ini akan turun? Apa jaminannya?

komandomelayu said...

PR berkuasa harga barang akan turun?

Lancau !

Yg turun bukan harga barang tapi BATANG nuar yg turun mcm lepas kongkek china doll !

Anonymous said...

Nama 'Pendekar melayu' konon tapi dok bawah ketiak cina DAP puihhh kt muka!!
Hudud cara PAS yg mengizin suami liwat isteri..? Tuk guru boleh ampunkan zina..? Kamera tak boleh jadi saksi..?

Anonymous said...

TAK TAKUT UMNO KONON....... TAPI TAK TUNJUK GAMBAR, TAK TUNJUK NAMA SEBENAR. NTAH2 KO GUNA INTERNET CURIK WIFI JIRAN LEPAS TU GUNA PULAK KOMPUTER CURI DARI KERETA ORANG. ORANG YG GUNA I.D BODOH MCM NI MMG BELAJAR TAK TINGGI. MEREMPAT. DAPAT RM10 BERSORAK MCM KAMBING! WOI CIBAI GI MEREMPIT LAGI BAGUS DARI BUANG MASA DLM PAGE ORG UMNO YG DAH TENTU2 MALAS NAK LAYAN BUDAK YG KOTE BARU NAIK DAN BARU TUMBUH BULU.. TAK PON BAIK JADI GAY BOLEH DAPAT SPONSOR DARI OTAI.

Dyll said...

X TAKUT UMNO dan X UMNO PUTRA anda berdua memang org yg terpandai diMalaysia nie.... org lain terutamanya org UMNO semuanya bodoh dan serba-serbi tak betul...Saya doakan agar salah sorang dari anda jadi PM dan TPM.... agar boleh mentadbir negara nie dgn baik, cekap, bersih, amanah dan jadi org yg terbaik didunia / diakhirat...dan jgn lupa turunkan harga barang (semua jenis barang), hapuskan jenayah (tak payah guna polis) anda tangkap sendiri...Nampaknya anda berdua nie jenis bongkak, bercakap ikut sedap mulut aje... BUKTIKAN anda berdua nie betul2 HEBAT, OK!!!!!

Anonymous said...

Pengkomen Tak Takut Umno memang sakit mental. Makin teruk penyakitnya.
Tak Takut Umno, dengar ni.
Kau mesti pergi rawatan di Mental Hospital cepat-cepat, kalau tidak, kepala kau sendiri yang engkau mahu pukul.
Memang bagus engkau bukan ahli Umno. Ahli PKR atau PAS atau DAP.
Semua ahli PKR,PAS dan DAP ramai yang sakit mental. Pluralisma, liberatarianisma, pencinta syiah, peliwat, penzina, pemfitnah, gangster, perompak, pencuri, Lama-kelamaan mereka ini jadi pembakar akal sendiri.

Ahli-ahli Umno semua berfikiran wajar kerana mereka cintakan negara, bangsa, ugama dan bahasa Melayu.


MELAYUJATI said...

Tak perlu layan puak otak penuh taik ni, dah rasa nak kalah mulalah desprate. Kalau UMNO tidak bagus takkan tuan/puan dapat hidup bahagia dalam Malaysia, dasar manusia otak penuh taik, malaysia aman damai kaya raya hidup bahagia, sebang cari makan senang beramal ibadat senang bekerja senang dapat duit kalau tidak takkan ramai pendatang datang sini cari makan sebab ekonomi malaysia bagus, tapi puak otak penuh taik ni dengki, kerana rakyat akan tetap menyokong UMNO pada PRU13 nanti. he he seronoknya aku.... ha ha la la PR akan mampus ha ha

Anonymous said...

Singapore has their own agenda. To condemn Malay leader from UMNO. That is their main agenda.

They forgot Allah is Great.

One day Singapore will become a beggar to all Asean Nation.

Anonymous said...


Teringat Mat Sabu.....teringat Aljuburi...
Teringat Aljuburi..teringat Chinadoll....dunia2..

Melayu Ultra said...

serangan PENCACAI2 PAS DAP DAN PKR semakin hebat ke atas blog2 pro UMNO menunjukkan mereka semakin panas bontot!

PR akan terus dikebumikan pada PRU13!! tik tok! tik tok! lagi 3 bulan nak pilihanraya! tak sabar nak tengok ANWAR jadi pensyarah Universiti GAY kat US! kahkahkahkah!!

UNDI DACING!! UNDI BN!! UNDI UMNO!!

Melayu Ultra said...

Tak Takut UMNO said...

Perkara harga BARANG NAIK (BN)-

Janji BN tak nak menyusahkan Rakyat tapi harga barang2 dibiarkan Naik,seolah2 tak terkawal. Tak usahlah disalahkan harga barangan Dunia naik. Ada cara nya kita bolih mengekang INFLASI (skrg 4%) di UK inflasinya 2% dan dikawal. Tapi di malaysia,harga Rumah naik,harga barang2 dapur naik,harga kereta naik...dsb. Tak guna bagi subsidi aje yang perlu kerja effektif KAWALAN,yg jelas TIDAK DAPAT DITEPATI.....!!! Mana Janji nak menyenangkan RAKYAT dalam hidup seharian????

Tak Takut UMNO
----

yang naikkan harga barang ni CINA2 DAPIGS jugak! GOBLOG!

Pencacai UMNO TeGAR

komandomelayu said...

Cakap ja tak takut umno!
Tapi telor kecik sama dengan otak kau !
Sapa yg suruh kau takut umno? Bodo!
Kalau kau sokong PR tu tanda kau tak takut ALLAH kerana bersubahat dgn pengkhianat agama,peliwat,penzina dan penyokong murtad!

Anonymous said...

BUKAN MELAYU YANG MENGGUNAKAN BERBAGAI NAMA DENGAN KOMEN-KOMEN OTAK BIUL DAN BARALGH. JADI KENAPE HENDAK MELAYAN APEK TUA NAK MAMP[OS TU, KONON GUNA NAMA x-umno LAH, 2CAR DAN BERBAGAI NAMA, SEMUANYA ORANG YANG SAMA, KOMENNYA MACAM ORANG DESPRATE JER YANG DAH PASTI MENUNJUKKAN KEBODOHAN DIRI SENDIRI. JANGAN MELAYAN BARAGHL INI, BIARKAN DIA YANG MAMPOS

Anonymous said...

Ada ka najib cakap beri duit suruh undi,2008 aku beri undi kt pr harapkan perubahan.rupanya mereka macam kera dapat bunga hancur selangor,perkara basic pun tak boleh selesai.MENYESAL UNDI PR

Anonymous said...

apasal betina ni sebok dgn negara orang
jaga menteri singapork ko yang rasuah dan kroni berbillion2 tu
tak tau ke

baca link bwh ni

http://yeocheowtong.com/Salaries.html

kenapa betina ni tak berani nak tegur

Anonymous said...

apasal betina ni sebok dgn negara orang
jaga menteri singapork ko yang rasuah dan kroni berbillion2 tu
tak tau ke

baca link bwh ni

http://yeocheowtong.com/Salaries.html

kenapa betina ni tak berani nak tegur

Anonymous said...

apasal betina ni sebok dgn negara orang
jaga menteri singapork ko yang rasuah dan kroni berbillion2 tu
tak tau ke

baca link bwh ni

http://yeocheowtong.com/Salaries.html

kenapa betina ni tak berani nak tegur

Anonymous said...

apasal betina ni sebok dgn negara orang
jaga menteri singapork ko yang rasuah dan kroni berbillion2 tu
tak tau ke

baca link bwh ni

http://yeocheowtong.com/Salaries.html

kenapa betina ni tak berani nak tegur

Anonymous said...

apasal betina ni sebok dgn negara orang
jaga menteri singapork ko yang rasuah dan kroni berbillion2 tu
tak tau ke

baca link bwh ni

http://yeocheowtong.com/Salaries.html

kenapa betina ni tak berani nak tegur

Tak Takut Umno said...



AH'''Apa aku pedulik''!!!!

UMNO MMG NAK MAMPOS DAH..

Masih Berlagak..!!!

PEI SOKONG lah PENYANGAK2 dan LANUN2,BODH PUNYE ORG lah bloggers BNgok dalam posting ni..!!!

DAHlah BNgok..!!!Tak gerti Bahasa!!
Ikut aje Bontot Pemimpin2 BNUMNO yg akan terBENAM tak lama lagi (2'3 bulan je pada PRU 13)..!!!

Cuba guna OTAK sikit,lah yg takde kepala Hotak!!!Jgn jadi PENCACAI BN



HIDUP RAKYAT,HIDUP RAKYAT,HIDUP PR!

TAK TAKUT BN-UMNO NGOK...!!!!

Pendekar MIM said...

AKU BETUL2 SETUJU "Tak2 Takut UMNO'

AH'''Apa aku pedulik''!!!!

UMNO MMG NAK MAMPOS DAH..

Masih Berlagak..!!!

PEI SOKONG lah PENYANGAK2 dan LANUN2,BODH PUNYE ORG lah bloggers BNgok dalam posting ni..!!!

DAHlah BNgok..!!!Tak gerti Bahasa!!
Ikut aje Bontot Pemimpin2 BNUMNO yg akan terBENAM tak lama lagi (2,3 bulan je pada PRU 13)..!!!

Cuba guna OTAK sikit,lah yg takde kepala Hotak!!!Jgn jadi PENCACAI BN



HIDUP RAKYAT,HIDUP RAKYAT,HIDUP PR!

TAK TAKUT BN-UMNO NGOK...!!!!

----------------------------------

Dia orang ni mmg tak ada kerja,askor upahan BNUMNO murahan aje...PRU 13,kita lanyak depa betoi2!!

Anonymous said...

Pengkomen Tak Takut Umno memang sakit mental. Makin teruk penyakitnya.
Tak Takut Umno, dengar ni.
Kau mesti pergi rawatan di Mental Hospital cepat-cepat, kalau tidak, kepala kau sendiri yang engkau mahu pukul.
Memang bagus engkau bukan ahli Umno. Ahli PKR atau PAS atau DAP.
Semua ahli PKR,PAS dan DAP ramai yang sakit mental. Pluralisma, liberatarianisma, pencinta syiah, peliwat, penzina, pemfitnah, makan rasuah tak nampak ke? gangster, Azmin, Zuraidah, Anwar Aljuburi,L Guan Eng, Tony Pua, semua makan rasuah, perompak, pencuri, Lama-kelamaan mereka ini jadi pembakar akal sendiri.

Ahli-ahli Umno semua berfikiran wajar kerana mereka cintakan negara, bangsa, ugama dan bahasa Melayu.

Anonymous said...

PAS, PKR dan DAP sama Tak Takut Umno akan terkubur pada PRU ke 13.

PERGI MAMPOS PENIPU RAKYAT!!!

TAK TAKUT UMNO DURJANA said...


UMNO KO,KO UMNO,UMNO KO,KO UMNO...
lepas tu UMNO MAMPOS...!!!

----------------------------------
Alam sekitar - Kita ada Jabatan Alam Sekitar. Masalahnya kesedaran masyarakat. JAS sudah buat kempen, adakah tuan membantu kempen JAS?

Jenayah - Kita ada pasukan keselamatan. Yg selalu dipertikaikan kewibawaannya oleh pihak pembangkang. Apa pula peranan tuan dlm membantu mengurangkan jenayah?

Rasuah - Kita ada SPRM bukan? Dan ramai juga pemimpin UMNO yg terbukti terlibat rasuah telah dihukum. Pemimpin UMNO menerimanya dgn terbuka. Dan bagaimana dgn isu yg melanda pemimpin PR? Adakah menerima dgn terbuka atau terus mendakwa diri bersih dan difitnah semata-mata?

Projek AES - Kajiannya telah dibuat seawal tahun 2005 lagi. Laksanakn dahulu dan nilaikan. Jika ada kelemahan cadangkan penambahbaikan, bukannya terus dibangkang dr awal lagi.

MRT - Yg dapat kontrak ialah syarikat yg betul-betul berkemampuan. Dan syarikat ini memberikan mata pencaran kpd seluruh pekerjanya dr tukang sapu sampah hingga ke CEO.

Kapal selam - Tidak ada perbicaraan di mahkamah Perancis-kenyataan dr YB Tian Chua

Kes kereta perisai - Sultan Johor menawarkan kaedah penyelesaian kpd masalah krn boleh menyediakan peralatan pertahanan yg lebih berkualiti pd harga yg lebih baik. Adakah pihak pembangkang boleh menawarkan kaedah penyelesaian kpd masalah itu? Krn bila membangkang perlu disertakan jalan penyelesaian yg lain.

Kes sakau tanah - Mungkin tuan terlupa tindakan YB Nizar dlm tempoh beliau menjawat jawatan MB Perak suatu waktu dahulu.

-----------------------------------

DIATAS NI,JAWAPAN TANDA UMNO NAK MAMPOS : JAWAP MCM YAHUDI ZIONIS LAKNAT,PUTAR BELIT...!!!!!

NAPA TAK NGAKU AJE,BN MMG ADA SILAP?? KENAPA NAK STATE OF DENIAL??? JGN SOMBONG,IKUT MCM NAJIB,NGAKU SALAH AJE...TU PUN DIA TAKUT JUGA KAT SI-PENDEK GEDEMPOL!!

TAK TAKUT SI-PENDEK dan BNUMNO..

Anonymous said...

Apa hal meroyan tu.

Macam kena sawan je.

Kena kancing gigi kang.

TAK TAKUT BNUMNO said...

Anony 204,kalo anda lalui ELITE hiway,dekat simpang KLIA,akan terbau pencemaran udara yg BUSUK dari kilang kelapa sawit..
..........................................................................
Kawasan kilang mmg begitulah keadaannya. Adakah tuan mahu semua kilang di Malaysia ditutup? itulah kesan buruk kemajuan. Ada pro dan kontra. Pembangunan pasti tdk dpt lari dr kesan itu. Tetapi bagaimana caranya kita meminimumkan kesan buruk dan memaksimumkan faedahnya itu yg perlu dititikberatkan. )NI BODOH PUNYA JAWAPAN,LAH...!!! ISU nya ada pencemaran ALAM SEKITAR...!!
AIR POLLUTION lah BAHLOL..!!

Kata BN pada 2004,bolih selesai...
skrg dah nak 2013,dah dekat 10 tahun!!! MANA JANJI YG DITEPATI???

Janganlah jadi BODOH,tak paham ISU!

& juga JGN jadi PENCACAI UMNO NAK MAMPOS,tanpa BERFIKIR...!!!!


TAK TAKUT BNUMNO- UMNO AKN DIBENAM!

Anonymous said...

Salah orang si wartawan cina betina ini mengundang Azmin Ali, Tony Pua dan Wan Saiful Wan Jan bercakap dalam Singapore Straits Times.
Siapa tak kenal Azmin PKR?
Dia Penipu besar, makan rasuah, makan wang ringgit semasa Anwar rakan homo dia jadi menteri kewangan. Lihat dahulu, 2 juta di sembunyikan sampai sekarang kebongkaran nya ditutup. Mungkin dia sudah bayar orang yang terlalu dekat dan terlibat untuk menutup rahsia kekayaannya dari PKR.
Siapa yang main icecream dia di tandas, perempuan murah atau pelacur murah ?
Siapa yang melacurkan bininya untuk si sang peliwat dan sang penzina Malaysia terkenal?
Nasihat kepada Carolyn Hong, salah orang kau wahai cina betina, bangang dan bodoh sombong.

Kalau Azmin kata ekonomi baik semasa Anwar jadi Menteri Kewangan, pada masa itu, kenapa wang ringgit tiba-tiba merosot? Kau Carolyn Hong sudah terjerat dengan tipu daya Azmin Ali PKR yang sentiasa mengkelentongkan rakyat Malaysia. Lepas itu, betina Carolyn Hong ini hendak memburuk-burukkan PM Najib kepada pengundi luar Malaysia di Singapura.

Katakan ‘TIDAK’ kepada Pakatan Rakyat!! Hancur padah Malaysia dibuatnya.

Anonymous said...

TAK TAKUT UMNO DURJANA
Kau pu sudah sakit mental.
Otak sudah jadi sarang serangga dan kuman taik salmonella.

Tun Teja said...

Carolyn Hong menyatakan bahwa Wan Saiful Wan Jan adalah seorang liberatarianism.
Aku sudah tahu siapa dia Wan Saiful Wan Jan di laman webnya.

Wan Saiful Wan Jan adalah penganjur, pengembang Libertarianisme. Mengikut fahaman beliau,
• Seorang libertarian berhak mempunyai kebebasan memilih cara hidupnya sendiri, dan setiap individu bebas melakukan apa saja selagi dia tidak membahayakan hidup dan hak-hak milik orang lain.
• Setiap libertarian yakin bahawa dia tidak memerlukan batasan terhadap urusan dan keputusan dari pemerintah yang berkuasa. Paksaan dan kekangan keatas seorang individu harus dicegah dan dikecam.
• Dalam semangat kemerdekaan dan kepercayaan diri, seorang libertarian percaya dia ada tanggungjawab dan toleransi.

Terdapat kesan buruk dari fahaman libertarian ini. Bermakna setiap individu boleh memilih cara hidup yang bercanggah dengan ajaran dari Alquran:
• Gaya hidup dengan berkhalwat, gaya hidup secara LGBT, berleseran masa dengan sahabat lelaki tanpa mahram dan tanpa tujuan urusan tertentu, kehidupan songsang seperti Pengkid, kehidupan sebilik bersama suami atau isteri orang lain, kehidupan bersama lelaki atau perempuan yang berlainan ugama di anggap hak kebebasan individu libertarian. Melakukan sex berkumpulan kebebasan libertarian ?
• Incest atau mahram songsang dibenarkan?
Inikah yang diperjuangkan oleh Wan Saiful mengembangkan fahaman Libertarianisma?

Aku harap masyarakat Melayu, generasi X dan Y baby boomers dapat merenungkan sedalam-dalamnya fahaman ini. Adakah kita semua bersedia untuk menerima masyarakat Libertarian pada masa akan datang?

1. Di dalam aspek ekonomi, seorang libertarian berhak menjalankan kegiatan ekonomi tanpa diganggu oleh pihak berkuasa. Lantaran itu, libertarian menekankan bahawa kuasa dan peranan kerajaan atas bidang ekonomi di bataskan agar pasaran bebas daripada kekangan dan monopoli dapat dilaksanakan supaya prinsip ini memakmurkan dan memajukan ekonomi Negara. Ada kebaikan dan keburukan kecuali penganjur Libertarianisme ini dapat menganalisakan lebih luas dalam fahamannya, bukan sahaja dengan fakta yang di wawarkan.
2. Ramai masyarakat akan menafsirkan perbezaan pendapat masing-masing sehingga akhirnya akan menyebabkan kekeliruan mahkamah dalam akta perundangan untuk menyelesaikan setiap kekusutan yang di lakukan oleh setiap libertarian.

Tun Teja said...

1. This blockhead woman journalist from SST strongly believed Tony Pua’s statement that Najib’s government has neglected to include some RM 40 billion in government-guaranteed debt.

2. How the hell did this crook from DAP can create such figures without evidence? Everyone can give figures as much as he or she wants, but without legal announcement clearly Tony Pua’s statement cannot be trusted. Unreliable.
3. He made a rash accusation. He created faked figures to command Carolyn Hong deliberately to publish in the S S T.

4. Only chief of the Bank Negara could have the right to reveal the figures, therefore, statements from this journalist Carolyn Hong merely a slander against PM Najib.