Wednesday, December 26, 2012

DAP MENGAKU DAPAT TANAH DARI PAS UNTUK...


Pengerusi DAP Perak mengaku buat pelaburan

Ipoh: Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham mengaku beliau dan sepupunya, Nga Kor Ming yang juga Setiausaha DAP negeri itu, melabur dalam syarikat Upaya Padu Sdn Bhd yang mendapat projek pembalakan di Kelantan.

ADUN Sitiawan dan Ahli Parlimen Beruas itu berkata, mereka menyertai perniagaan berkenaan selepas diajak oleh anak guam mereka untuk melabur.

“Kami adalah sebahagian daripada pelabur dan semua transaksi diketahui oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Saya sudah tulis surat kepada LHDN,” katanya pada sidang media di sini semalam.

Diberi tanah balak lebih 4,000 hektar

Beliau mengulas dakwaan blog
Pisau.net sebelum ini yang mendakwa mereka melalui Upaya Padu diberi tanah balak lebih 4,000 hektar di Gua Musang, Kelantan sebagai balasan membenarkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, menjadi Menteri Besar selepas Pilihan Raya Umum 2008.

Kelmarin, EXCO Kanan Kerajaan Perak, Datuk Hamidah Osman, berkata carian di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mengesahkan Koo Ham dan Kor Ming adalah dua daripada enam ahli lembaga pengarah syarikat berkenaan.

Ditanya mengenai pendedahan dokumen dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) bahawa beliau mengeluarkan jutaan ringgit untuk projek berkenaan, Koo Ham berkata:

“Ini dibuat sekumpulan pelabur, apa yang dia (Hamidah) ada hanya satu dokumen saja. Sebagai seorang peguam, saya tidak boleh beri (dedahkan) semua transaksi.”

Ugut laporan polis

Kor Ming yang juga Ahli Parlimen Taiping dan ADUN Pantai Remis, enggan mengulas lanjut isu itu untuk melindungi anak guam mereka mengikut Akta Profesion Undang-undang 1956.

Koo Ham turut mengugut akan membuat laporan polis mengikut Seksyen 8A Akta Mesin Percetakan dan Seksyen 499 Kanun Keseksaan, selain saman sivil terhadap media yang memfitnah mereka berkaitan isu berkenaan.

Beliau juga mengedarkan kenyataan media Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari yang menjelaskan tanah berkenaan adalah milik Yayasan Islam Kelantan (YIK) dan syarikat terbabit diberi pajakan selama 50 tahun- Berita Harian

82 comments:

Anonymous said...

TAK SANGKA BEGINI LAGU NYA.
SEKARANG AKU TAHULAH APE PERJUANGAN PAS SEBENARNYA.
INGAT JUBAH DAN SARBAN TO 101% SUCI DAN BERSIH......RUPANYA ADA PRAWN BEHIND STONE.
TAKUT NAK KOMEN BANYAK BANYAK...TAKUT DOSA.
BYE BYE PAS......AKU NAIK BAS LAIN LAH PULAK.

Anonymous said...

bye2 Pas, dulu aku menangkan si kalid gereja kat s alam...PRU akan dtg akan aku jatuhkan kamu sekaliannya kerana sikap parti yg ku sokong selama ni hanyalah palsu, berpura2 dan munafik.

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

WOW ZUHUD NYE POK NIK BUAT BUSINESS DEAL DALAM MASJID. NI MESTI ADA PROPOSAL BAEKKK PUNYA KAN... APA? 10 EKAR?? HUHU..

Anonymous said...

...Allah itu Maha Adil.

Mendoakan BN/UMNO KO...adakah PAS yg akan lebih dulu KO kelak?

wallahua'lam

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

PAS memerintah...utk dpt jwtn MB Perak ..gadaikan tanah beribu2 hektar utk Cina DAPig...

Kalo sok utk jadi PM pulak..bukan takat anak bini depa gadai..agama ,bangsa dan agama pon depa gadai..janji jadi PM yg xde kuasa mcm Nizar jadi MB Perak...

Hidop PAS utk menghancorkn Islam/Melayu di Malaysia...

Anonymous said...

Dengan Cina2 Kafir ni boleh pulak relax2 dalam rumah Allah...dengan UMNO tak boleh pulak..Confusing betul.

Anonymous said...


PAS mmg munafik...dulu tuduh anwar aljuburi...skrg x ngaku plk...

Paku Payung said...

Pucuk Paku ( Ulam PAS )
Bunga Kobis ( Sayur DAP )
Kata Orang
Depa lagi lebih.

Pi Mampuslah Pakatan Rakyat telus konon. Telus pulus.

Anonymous said...

Nak dapatkan jawatan MB bagi tanah, kalau nak dapatkan jawatan PM tak mustahil jual negara puak-2 PAS ni.

Dulu bekas pres pas nak jual putrajaya kalau menang, sekarang puak2 celaka ni gila meroyan nak tawan putrajaya.

MEMANG CELAKA PUAK-PUAK PAS NI.

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...



Muhyiddin LEMBU tua nyanyuk yang bodoh dalam UMNO.... Puteri UMNO Kump ANJING Gila Babi....


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... BAPAK lembu..... Wanita LEMBU... Kecik2 tak nak mampus, Dah tua menyusahkan orang.....


~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

~ BUKTI 5 ~

~ BUKTI 6 ~


Anonymous said...

Berita neh wat aq nangis aka gelak golek2...

http://azmykelanajaya.blogspot.com/2012/12/foto-nik-aziz-pakai-life-jacket-lawat.html

Anonymous said...

Muhyiddin LEMBU tua nyanyuk yang bodoh dalam UMNO.... Puteri UMNO Kump ANJING Gila Babi...
..................................................................

Bukti apa itu tuan? Sy lihat link itu hanyalah secebis keratan akhbar yg tidak ada kata caci maki dan fitnah langsung. Malulah tuan...

Anonymous said...

Anon 4pm

Bila ada isu yng dia tak boleh jawab datanglah dia punya gila babi!

Sendiri tulis Kelab Generasi otak lembu masuk umno lepas tu sendiri tulis kutuk tpm..tak ke gila babi namanya..

Oiii bodosss ko nak fikir mcm otak lembu tak payah libatkn oprng lain la wei...dlm banyak2 komen dari penyokonr PR ko yng paling nampak bodoh sekali!



Anonymous said...

Apa2 PAS buat tidak haram dan bukan rasuah.Tetapi klu umno yng buat itu di kira rasuah!


Celako..celako..celako..!

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

Korang2 ni tua nyanyuk bodoh dah nak mampus... Tak payahlah korang nak menyibuk...

Anonymous said...

n.ajis

Anonymous said...

betui2.. belum pon menng putrajya dh jual tanh kelantan kat cina.. bangsat tol pas nih

Anonymous said...

Ko ni x matang lg, patut la ko sokong pr. Mmg kene ngan dgn kebodohan ko. Msti ko ramai kwn kt sane kan.

Anonymous said...

x mMpus2 budak babi ni..

Anonymous said...

Beginilah sikap PAS, demi politik, apa pun boleh, kalau dahulu diharamkan oleh para ulamak politik PAS kerana kepentingan politik pada masa itu, sekarang kerana kepentingan politik samasa ini pula, apa yang diharamkan dahulu telah dihalalkan pula. Inilah PAS yang suka membuat hukum hakam sesuka hati hingga menyesatkan ramai orang. Lihatlah kenyataan daripada Pesurujaya PAS Pahang ini:http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/15502-pas-ganti-god-dengan-tuhan-elak-polemik

Dalam artikel itu, PAS hanya tidak mahu penganut Kristian menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan sahaja, tetapi boleh digunakan dalam acara keagamaan orang Kristian, kononnya takut polemik dan kesucian nama Allah tidak boleh digunakan sesuka hati oleh orang bukan Islam.

Saya ingin bertanya, apakah bezanya menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan dan acara keagamaan itu tidak mensyirikkan sifat Allah yang mengikut penganut Kristian sebagai Tuhan Bapa? Apakah PAS boleh menerima itu semua sedangkan sejak zaman berzaman, penganut Kristian menggunakan istilah Tuhan merujuk kepada Trinity seperti God of Father, God of Son dan Holy Ghost, tidak pula digunakan perkataan Allah, Isa dan Jibril pun selama ini.

PAS sudah terperangkap dengan mainan politik Lim Guan Eng yang cuba melebarkan pengaruh politik dengan menghasut masyarakat Kristian supaya membenci kerajaan dengan membayangkan bahawa kerajaan zalim tidak membenarkan penggunaan kalimah Allah dan Bible Bahasa Melayu sedangkan penganut Kristian adalah orang bukan Melayu, jadi apakah rasionalnya untuk mengadakan Bible dalam Bahasa Melayu dengan kalimah Allah menggantikan kalimah Tuhan dalam Bible versi King James? Mengapakah tidak dicetak saja dalam Bible dalam Bahasa Cina, Bahasa Tamil sahaja, buat apa Bible dalam Bahasa Melayu dipolitikkan hingga sebegini rupa?

Sangat jelas mainan politik pembangkang untuk menggunakan apa saja modus operandi (kaedah) untuk mengaut keuntungan politik hatta agama pun sanggup dipolitikkan oleh mereka.

Pakatan pembangkang sangat teruk dan keji serta sangat hina kerana sanggup berbuat apa saja tanpa memikirkan kepentingan umum masyarakat kerana ketamakkan mereka terhadap politik dan kuasa semata-mata mahu merompak undi secara perbuatan kotor dan keji.

Di negara kita, hak beragama adalah dipelihara, kerana Malaysia adalah negara Islam, maka kebebasan dalam mengamalkan agama adalah suatu hak yang dipertahankan oleh Islam. Islam tidak sesekali mencampuri hal ehwal agama penganut agama lain kerana itu adalah suatu tindakan pencerobohan hak asasi orang lain. Islam menghormati hak orang lain untuk mengamalkan agama mereka. Oleh itu, kepada penganut Kristian, janganlah terpedaya dengan mainan keji dan kotor serta berbahaya yang sedang dimomokkan oleh pihak pembangkang yang sangat terdesak hingga tidak peduli apa pun kerana mereka sudah tersepit hingga sanggup menjadi penjahanam keamanan dan sanggup memecah belahkan masayarakat dengan sentimen perkauman dan keagamaan kerana kemaruk ingin merompak undi dari rakyat.

Penganut Kristian perlu sedar, keamanan dan keharmonian yang selama ini dipupuk adalah perlu dipertahankan, jika berlaku huru hara akibat persengketaan keagamaan seperti di negara-negara luar, maka semua pihak akan mendapat musibahnya. Maka daripada terpedaya dengan omongan kosong dan hasutan dari pembangkang lebih baik beramal ibadat dengan cara agama masing-masing, itu lebih baik dan tidak mengganggu orang lain.

Bersambung.......................

Anonymous said...

Sambungan..................

Kita rakyat Malaysia perlu sedar bahawa Pakatan Rakyat adalah golongan pembangkang yang sangat tidak bermaruah, mereka sangat keji dan sangat tidak berguna, apa saja mereka sanggup buat untuk merompak undi dari rakyat hatta agama pun sanggup dipergunakan dengan keji, diperalatkan secara membabi buta, diputar belit dengan penuh melampau demi kepentingan politik keji mereka. Sedarlah semua, kita perlukan negara yang aman damai untuk mencari rezeki, tidak guna melaungkan itu dan ini di sana sini kalau negara huru hara, keganasan di sana sini, macam mana kita nak berniaga? Macam mana kita nak bekerja? Macam mana kita hendak cari rezeki untuk keluarga kita? Bagaimanakah dengan keselamatan keluarga kita dalam keadaan huru hara? Sanggupkah kita membiarkan perkara buruk sedemikian berlaku tanpa rasa bersalah menyokong golongan perosak seperti Pakatan Rakyat itu? Sedarlah semua, ayuhlah, marilah semua warga Malaysia, marilah kita bersatu padu menentang anasir jahat yang keji lagi tidak berguna seperti Pakatan Rakyat ini dengan sepenuh jiwa dan raga, pertahankan kepentingan nasional Malaysia yang selama ini menjadi kunci kejayaan kita semua, marilah kita bersama-sama kerajaan Barisan Nasional yang selama ini terbukti sebagai sebuah kerajaan yang prihatin dan berwawasan supaya masa depan kita lebih terjamin dengan pelbagai usaha pembangunan oleh pihak kerajaan Barisan Nasional. Ayuhlah semua! PRU 13 marilah kita semua yang layak mengundi turun ke pusat pengundian masing-masing yang telah ditetapkan dan undilah calon Barisan Nasional untuk meneruskan agenda pembangunan negara kita demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

CIFUT said...

Elok NGOK-NGEK ni letak jawatan je... memalukan. Dah tak relevant lagi jadi wakil rakyat.

Anonymous said...

elok tukar nama kpd KGB BABI PR. sgt sesuai.

Anonymous said...

tqvm encik mohamad

Anonymous said...

Dulu PAS kata kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC adalah haram dan berdosa, malahan berbagai label dituduhkan kepada UMNO kerana kerjasama itu walaupun kerajasama UMNO dengan MIC dan MCA banyak memberikan keuntungan kepada semua kaum. Malahan kerjasama UMNO dengan MIC dan MCA tidak mengorbankan kepentingan bumiputera dan Islam pun, tapi PAS menentangnya juga kerana PAS sama macam DAP,parti rasis yang tidak boleh menerima orang lain selain puak mereka sahaja, PAS memang tidak percayakan orang Cina dan orang India bukan Islam, kerjasama dengan DAP adalah kerana mereka sudah tidak ada cara lain untuk musnahkan UMNO, begitu juga dengan DAP yang memang anti kepada orang bumiputera dan memandang rendah kepada perkara berkaitan keistimewaan bumiputera dan kedudukan Islam dalam Perlembagaan Malaysia.

PAS dan DAP hanyalah golongan yang bermuka-muka, berlakon baik di hadapan orang ramai, tetapi sesama puak PAS, mereka sangat tidak mempercayai orang Cina dan India, begitu DAP, sesama puak DAP, mereka tidak percayakan kepada orang bumiputera dan sering berusaha untuk menghancurkan keistimewaan bumiputera dan Islam dalam Perlembagaan Malaysia.

Rakyat Malaysia di kalangan bumiputera, Cina dan India perlu sedar hakikat ini. Pakatan DAP dan PAS serta PKR adalah seperti Pakatan Ahzab antara puak Quraish dengan puak-puak Yahudi dan puak Arab Badwi yang menentang kerajaan Islam Madinah suatu ketika dahulu. Jika membaca sirah Islam, kita akan sedar akan gerombolan Quraish, puak Yahudi dan puak Arab Badwi yang berpakat kerana kebencian mereka kepada Kerajaan Islam Madinah sedangkan mereka sendiri tidak punya kesepakatan yang sejati sesama mereka. Macam PKR, PAS dan DAP jugalah, berpakat kerana kedengkian mereka terhadap UMNO dan Barisan Nasional, mereka sanggup berpeluk-peluk, makan sepinggan, minum secawan, tidur sebantal, mungkin sanggup berkongsi kain pelikat dan kain batik kerana hendak menggugat UMNO dan Barisan Nasional sedangkan bila mereka bersama puak-puak sendiri, mereka saling mencurigai rakan pakatan mereka itu juga.

Sedarlah semua, negara ini boleh punah kalau adanya golongan perosak seperti Pakatan Rakyat ini. Golongan seperti Pakatan Rakyat ini ibarat kutu babi yang sanggup hinggap di mana saja untuk mengisap darah tanpa mempedulikan masalah kepada pihak yang dia hisap darah itu. Inilah yang perlu kita sedari semua untuk melindungi kepentingan nasional Malaysia demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

4;52 YNG SAKIT OTAK.!
kAK..KAH..KAH...KAH..OIII INI BLOG BANYAK SAYANG SAMA BN LA BEDOL.

mcm mana ko punya bapak pos ke tanjung rambutan boleh sesat kat sini!

Kah..kah..kah..

Apapun cara ko yng sewel tu menghiburkan kami semua..kah..kah..kah..kah..
Patutla ko jadi penyokong Pakatan Rakyat!

Anonymous said...

Kepada penyokong PAS, mengapakah dahulunya kamu semua mengatakan bahawa haram kerjasama dengan parti bukan Islam walaupun untuk perpaduan? Sedangkan sekarang ini boleh pula PAS bukan sahaja berpakat dengan DAP, tetapi telah menjadi anjing suruhan DAP yang diseret ke sana ke mari untuk jadi pemecah belah masyarakat bumiputera dan Islam, apa ini semua?

Apakah para ulamak politik PAS hebat sangatkah sampai boleh buat hukum hakam sendiri sedangkan para Nabi dan Rasul pun tak berani buat hukum hakam sendiri, siapakah pula para ulamak politik PAS ini untuk buat hukum hakam sendiri dan suka-suka hati tukar hukum hakam ini dengan hukum hakam itu berdasarkan kepentingan politik?

Kepada PAS dan DAP, untuk membuktikan kejujuran anda semua, sila nyatakan kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat, apakah menjadi teras utama Pakatan Rakyat atau telah lama dibuang dan dihumban ke tempat pembuangan sampah? Sila beri penjelasan ini untuk kepentingan orang ramai, jangan sibuk fitnah itu dan ini sedangkan hakikat kebenaran kamu semua sembunyikan. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Servant of God said...

Anonymous said...

Berita neh wat aq nangis aka gelak golek2...

http://azmykelanajaya.blogspot.com/2012/12/foto-nik-aziz-pakai-life-jacket-lawat.html

December 26, 2012 4:21 PM

------------------------------

Hahahhahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

En Mohamad Nasionalis Melayu
yng saya hormati,


Petanyaan En Mohamad tu tuan kena jawab sendiri.Mereka tak akan jawab.
Percayalah!Kalau mereka jawab pun dalam bentuk yng kita akan kata mereka biol! Contohnya jawapan Hj Hadi bila ditanya wartawan SEJAUH MANA KEDUDUKAN AMANAT HJ HADI MEMPENGARUHI PENYOKONG PAS PADA HARI INI?

Jawapan HJ Hadi..'SAYA LEBIH TAHU AGAMA DARI AWAK!"

jAWAPAN DARI N.ajis bertaraf ulamak dlm isu yng sama-" HJ HADI LEBIH PANDAI AGAMA KRN BERKELULUSAN MADINAH!"

Itulah dia prti PAS PIS PUS lain di tanya lain di jawab!

Penyokong PR seperti budak terencat akal 4pm ,4;52 takan baca tulisan En Mohamad.Dia datang tulis dan lari nanti dia dtng lagi.HATI MEREKA DITUTUP SEBAGAI MANA N.AJIS MENUTUP PINTU HATINYA LANTARAN DENDAM DAN BENCINYA KPD UMNO.INGAT YA N.AJIS JUGA DULU BEKERJA DNGN UMNO DI TADIKA KEMAS porahhh!

Apapun tulisan En Mohamad bagus untuk di baca pengundi atas pagar mereka ini yng terbuka luas mindanya!

BRAVO EN MOHAMAD!

Servant of God said...

"Kita rakyat Malaysia perlu sedar bahawa Pakatan Rakyat adalah golongan pembangkang yang sangat tidak bermaruah"

Encik Mohamad, betul sekali kata2 Tuan ini.

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

JawaJohor said...

400 pm
JADILAH ORANG YANG BUDIMAN....YANG SALAH TU SALAH...YANG BETUL TU BETUL.
JANGAN TERLALU TAKSUB.
HADAPI REALITI HIDUP BERPANDUKAN ALQURAN DAN SUNNAH.
HINA ORANG BUKAN SIFAT ORANG ISLAM YANG MULIA.
JANGAN TERIKUT IKUT DENGAN KEPIPIMPINAN PAS YANG SELALU MEMAKI DAN MENCACI ORANG LAIN.
ISLAM TU SYUMUL.....

Anonymous said...

Kepada semua ahli PAS hendaklah menggunakan bahasa yg sesuai ketika berdoa dan menghala kepada kebaikan saja.
Janganlah menggunakan bahasa boxing - k.o. k.o. k.o. kerana ianya menghala ke arah kebinasaan.
Ini bukan adab berdoa yg betul dimana ianya akan membawa kesan kebalikan yg nyata.
Bagi mengubah kesan kebalikan ini, marilah bersama-sama baling undi untuk memastikan Barisan Nasional menang majoriti lebih 2/3 pada PRU 13 nanti.
Ini adalah untuk menjamin kemakmuran dan kesejahteraan negara kita supaya rakyat sentiasa diredhai dan diberkati oleh Allah S.W.T.

Generasi Terhebat Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...


UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap memilih jadi bodoh?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~


Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...



(( PENTING )) - Adik2 semua mesti mengundi seperti di bawah... Teliti betul2 OK :-)

~ Cara2 Mengundi - Klik Di Sini ~

Anonymous said...

Generasi lu mau cerita apa skarang? Pakatan kini dah nazak masing2 dgn haluan sendiri. Cuba dengar apa desakan sebenar rakyat bukannya desakan Pakatan Rakyat. Cukai pintu naik, rumah mewah makin banyak, bantuan kebajikan takda, air kotor, sampah tak kutip inikah sebab kamu sokong Pakatan? Rakyat sedang menilai kalau tanya komentar sini semua sokong BN.

Anonymous said...

Generasi gile Terengganu...

Sokong PAS + PKR + DAP =Komunis + Pluralisme + gadai kalimah Allah + hapuskn hak keistimewaan org Melayu + sokong murtad.......

SAY NO TO PAKATAN HARAM

Anonymous said...

TAHNIAH EN MOHAMAD NASIONALIS MELAYU MENULIS DENGAN PANJANG LEBAR. TERIMA KASIH.

Sunggoh bernas. Teruskan menulis dengan fakta, supaya pengaruh Pakatan Rakyat terhakis dan Pengikut PAS khususnya sedar atas pembohongan yang dibawa oleh Anwar, Hj Hadi dan Nik Aziz.

THE BEST DEFENCE IS ATTACK.

Itu adalah tugas kita sebagai Muslim untuk menegakkan yang Haq dan menghancorkan yang batil. Kebenaran hakiki mesti ditegakkan demi ISLAM.

Menyentuh tentang permintaan Lim Guan Eng untuk puak Kristian menggunakan kalimah Allah dalam Bible Versi Melayu, Apakah orang2 PAS lupa akan Firman Allah dalam Surah Al Maidah Ayat 73 yang bermaksud:-

Sesungguhnya telah KAFIRLAH orang yang berkata, "Bahawasanya Allah ialah salah satu dari tiga Tuhan." Padahal tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Tuhan Yang Maha Esa. Jika mereka tidak berhenti daripada apa yang mereka katakan itu, sudah tentu orang kafir akan dikenakan azab yang pedih.

Terang2an Nik Aziz dan Anwar pernah memberikan sokongan agar puak2 Kristian diberi kebenaran menggunakan kalimah Allah di Malaysia. Sudah terang Allah menganggap kafir orang yang tidak mengESAkanNya. Kenapa Anwar dan Nik Aziz menyokong. Mestikah kita masih mengangkat Anwar dan Nik Aziz sebagai pemimpin Islam.

Dalam Surah An-Nisa ayat 144 Allah berfirman:-

Wahai orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk menyeksa kamu.

Sunggoh sedih melihatkan Hj Hadi, Nik Aziz, Mat Sabu , Anwar Ibrahim terus2an memecah belahkan Ummat Islam di Malaysia demi dendam kesumat, hasad dengki dan tujuan politik. Bermakna PAS bukan Parti bertunjangkan Islamlagi. PAS adalah PARTI AJARAN SYAITAN.

HIDUP MELAYU!!!!
ALLAHU AKBAR!!!!

AMBIA
PEMERHATI ATAS PAGAR.

Anonymous said...

ciannya rakyat klate merempat k negri orang mncari rezeki...tingal di negeri sndiri.dibawah kuasa PAS.dok ingat bila sudh dberi undi PAS menang sbagai negeri pemerintahan ISLAM akan memberi kebajikan kpd rakyatnya.spt tanah,perumahan murah...rupa2 nya hamPAS..NGA besaudara yg dpat ribu2 hektar tanah,...bila tmbelang dh pecah..pok nik berdaleh2..slamat tinggal PAS PIS PUS..intelek kalangan rakyat kelante...ayuh kita bangkit pd PRU13 ni kita KO kn PAS...KO PAS..PAS KO..PAS KO...

Anonymous said...

WAHAI NIK AJIS KO TANGGUNG DOSA RAKYAT KELANTAN. KO DULU KATA TAK BUAT, SKRG KO BUAT.KO GUNA ISLAM UNTOK PENGAROH. ALLAH AMAT MENGETAHUI-NYA.

Anonymous said...

Generasi terhebat dungunya

Korang sedang gali kubur sendiri pun tak sedar lagi ke?

Sedang elok dah Terengganu sekarang nak mengorak langkah dengan betul. BN cuma 1 je lambang, korang suruh ngundi pakatan tak berdaftar dan berpecah kepada tiga lambang.

Baik korang pecahkan undi bagi kat BN dalam PRU 13 ni, supaya korang tak menyesal di hari tua dan boleh nyahbebal korang.

Anonymous said...

Ni semua salah pak lah kaki tido bg loyer msk politik. Sikit2 akta itu ini.... Mmg aku x maafkan kau pak lah.

Anonymous said...

Dek kerana hasaddengki,dendam,haloba pemimpin PAS mudah sgt diperbodoh DAP...

Anonymous said...

kpd generasi baru trangganu,,tembelang PR kami dh tau...masuk felda kmi akan halau -ANAK...usah bermimpi kmi nk beri undi kpd bakal2 YB PR....bekokok la siangmalam..bg kami hanya lah BN...PR parti low classs

Anonymous said...

TRENGGANU 605
KALAU DAH TAK SUKA, SEMUANYA BUSUK..
KALAU DAH SUKA YANG BUSUK PUN WANGI..
ITULAH MAANUSIA NAMANYA.
WHATEVER, BIARLAH MELAYU BERSATU. BERSATU ITU TEGUH, BERCERAI ITU ROBOH. TAKDE ORANG YANG PERFECT DALAM DUNIA NI. UMNO ADA KELEMAHAN, PAS PUN ADA KELEMAHAN....TERPULANG MACAMANA KITA BONGKAR KELEMAHAN MASING MASING.
NABI YANG MAKSUM PUN SENANTIASA MINTA AMPUN DARI TUHAN KERANA TAKUT AKAN KELEMAHAN DIRI SENDIRI.
ORANG YANG SOMBONG DAN BONGKAK SAHAJA YANG FIKIR DIRI MEREKA HEBAT, MALU MINTA MAAF AKAN KESALAHAN DIRI.

Langsi said...

Kalo baca Utusex Meloya gini l jadinya pada puak2 UMNgOk Be-eNd. Baca akhbar lain, hati puak UMNgOk Be-eNd jadi HITAM nak terima hakikat! Kalo berani baca ni...

SHAH ALAM - Isu pemberian tanah balak seluas 4,259 hektar di Gua Musang, yang didakwa diberikan kepada pemimpin DAP Perak bukan satu rahsia, sebaliknya pengurniaan telah diputuskan tujuh tahun lalu dan sedia diketahui oleh dua kementerian termasuk Datuk Dr Awang Adek Hussin, kata Setiausaha Akhbar kepada Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini.

"Kenyataan-kenyataan ini (laporan media) seolah-olah ingin menyebut bahawa projek yang dilaksanakan oleh syarikat ini ialah rahsia sehingga ia terdedah dengan laporan blog pisau.net.


"Dalam hal ini, suka untuk saya nyatakan bahawa projek ini telah dimaklumkan kepada Kementerian Perusahaan, Perladangan dan Komoditi Malaysia dan satu surat kelulusan telah dihantar kepada pihak Upayapadu Plantation Sdn Bhd pada 12 Oktober 2005 dan ditandatangani sendiri oleh Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Malaysia pada masa itu iaitu Datuk Peter Chin Fah Kui," kata Ahmad Fadhli Shaari dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Ahmad Fadhli berkata, surat kedua pula ialah daripada Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah kepada Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi bertarikh 16 Januari 2006, yang turut menyokong permohonan
syarikat tersebut bagi tujuan meningkatkan lagi kegiatan ekonomi negeri Kelantan.

"Surat tersebut ditandatangani olah Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah pada masa itu iaitu Datuk Dr Awang Adek Hussin. Salinan surat-surat tersebut saya kepilkan bersama untuk rujukan," kata beliau lagi.

Awang Adek merupakan Timbalan Pengerusi Umno Kelantan sekarang.

Justeru, Ahmad Fadhli berkata, beliau berharap semua pihak di Kelantan terutama pemimpin Umno dan pertubuhan bukan kerajaan boleh bertanya terus kepada Awang Adek berkenaan isu tersebut.

"Menyentuh kenyataan (Presiden Orang Muda Berpadu Anti Korupsi ) Pengerusi Ombak agar Tuan Guru Menteri Besar mendakwa blogger pisau.net jika benar ia merupakan satu fitnah, saya kira Ombak boleh bersabar. Mana tau, jika nasib baik, Ombak pun boleh dimasukkan bersama dalam senarai defendan nanti," katanya lagi.

Kenyataan Ahmad Fadhli merujuk kepada beberapa laporan akhbar yang masih lagi memainkan isu berkenaan sekeping tanah seluas tanah 4,259 hektar milik kerajaan negeri Kelantan yang didakwa sebagai habuan kepada pemimpin DAP Perak agar mereka sudi menyerahkan kerusi Menteri Besar Perak kepada Pas selepas pilihan raya umum 2008.

"Sekalipun penjelasan telah diberikan panjang lebar dalam kenyataan sebelum ini, tetapi kelihatan pemimpin Umno bersama beberapa NGO pro Umno masih belum faham atau 'berpura-pura untuk tidak faham," kata beliau.

Laporan akhbar memetik Presiden Ombak, Wan Khairul Wan Muhammad berkata, Nik Aziz tidak wajar berdiam diri, sebaliknya perlu memberikan penjelasan berhubung dakwaan menawarkan tanah balak seluas 4,259 hektar di Gua Musang kepada dua pemimpin DAP Perak.

Wan Khairul berkata, jika dakwaan tersebut tidak benar, Mursyidul Am Pas itu harus mengambil tindakan undang-undang ke atas blog pisau.net yang mendedahkan perkara itu sebelum pengakuan dibuat oleh kedua-dua pemimpin DAP terbabit.

"Kedua-dua pemimpin ini telah mengaku melabur dalam Upayapadu Plantation Sdn. Bhd. yang mendapat projek pembalakan itu, tetapi sehingga hari ini Nik Abdul Aziz masih berdiam diri.

"Beliau perlu membuat penjelasan terutamanya kepada seluruh rakyat Kelantan kerana ia bukan isu kepartian malah satu kebenaran yang perlu rakyat lihat di sebalik pemerintahan Islam," katanya. - SinarHarian

Tunggu je... Utusex bakal disaman lagi, bangkrap dek kalah saman je la. Kalah saman buktu sah Utusex Meloya akhbar FITNAH... itu pun puak2 UMNgOk Be-eNd tak sedo-sedo lagi!

Anonymous said...

Korang2 ni tua nyanyuk bodoh dah nak mampus... Tak payahlah korang nak menyibuk..
..................................................................

Jadi tuan juga jgn menyibuk urusan pemimpin UMNO. Jgn menyibuk memberikan komen didlm blog pro UMNO/BN. Setuju?

Anonymous said...

Pi mampoih la hg woi! !!!!!!!!

Anonymous said...

Pi mampoih la cpt2 woi

Anonymous said...

Ada lg dia ni. X mampoih2 lg

Anonymous said...

Woy Langsi bongoks penjilat tegar Anuwar. Ko ingat Awang Adek ada kuasa ke bagi Tanah Rizab Negeri Kelantan pada Nga dan Ngeh? Pemberian tanah milik kerajaan negeri terletak dibawah kuasa MB! Permohonan utk pertanian kpd Kementerian Luar Bandar dan Wilayah tu mmg sah dan takda masalah sbb status syarikat mmg sah. Cuma jgn lari dr persoalaan utama kenapa MB gadai tanah pd 2 kepala DAP Perak!!! Kalau laki Sharizat Jalil korang bising tapi Nga dan Ngeh org politik ketua DAP Perak korang sengeh...

Anonymous said...

Kalo baca Utusex Meloya gini l jadinya pada puak2 UMNgOk Be-eNd. Baca akhbar lain, hati puak UMNgOk Be-eNd jadi HITAM nak terima hakikat! Kalo berani baca ni...
.....................................................................

Sy pernah membeli dan membaca harakah. Tetapi hakikatnya akhbar itu amat jauh ketinggalan berbanding akhbar perdana lainnya. Apakah sudah tiada isu lain selain dr isu politik?
Sy pernah dimarahi oleh penyokong PAS kerana isu keadaan negeri Kelantan. Jawabnya bila selalu membaca akhbar perdana maka tidak tahu perkembangan semasa Kelantan. Jika nak tahu kemajuan Kelantan datang shj ke Negeri Kelantan.
Lalu sy terfikir, apa fungsi akhbar Harakah? Bukankah lebih baik jika Harakah mempromosikan negeri Kelantan? Masukkan gambar-gambar yg menarik di Kelantan. Berita ekonomi Kelantan. Program -program ilmu di Kelantan. Sukan dan rekreasi di kelantan. Kadar jenayah di Kelantan. Supaya org seperti sy tidak perlu pergi ke sana utk mengetahui kecantikan pentadbiran islamik di bawah PAS di Kelantan. Itulah fungi yg sepatutnya dilakukan oleh akhbar harakah dlm menarik minat dan sokongan masyarakat Malaysia keseluruhannya. Supaya negeri sy boleh menjadikan Kelantan sbg model negeri islamik terbaik.

Anonymous said...

Langsi puaka cerita n.ajis exguru Kemas bukan bukan berkisar kisah tanah sahaja,pegi hj pun dia di sponsor oleh syarika yng ada kepentingan dengn kerajaan negeri.

Hehe kau jngn risau klu PAS yng terima itu hadiah,klu umno barulah dikira rasuah!

Langsi puaka ketika orang asli menangis tanah loging di rampas kerajaan negeri pimpinan ex guru Kemas rupanya dia telah mengurniakan tanah kepada kafir harbi yng pengerusinya anti islam.

Perkara apa yng begitu terhutang budi sehingga Ngeh kafir bersaudara di berikan tanah ketika kerajaan negeri merampas tanah milik orang asli?
Oooooooooooo baru tau rupanya harga nizar jadi MB berharga 45000 hektar! Wow itu baru peringkat kerajaan negeri!

Agaknya klu Hj Hadi jadi PM berapa puloh ribu hektar pulak hendak di beri pada Khalifah LKS?
Perghhhh ......!!!!!!!!

Ada otak korang fikir sendirilah mahu pangkah siapa PRU13!




Anonymous said...

walaweh..langsi tgh spin tu woi..kakakakakah
dia tak sebut psl knp nga ngeh tu blh join sekali..kakakah

Anonymous said...

Kpd tuan punya blog GTTBRU - aku tak pasti samada mu ni GILA BABI atau seekor BABI GILA.

Menatang celaka sekor exco pas masa era babi gila memerintah trg yg buat statement gila babi menyebabkan LPT 2 lambat siap.

statement babi gila itu "kalu nok buat highway, buatlah tapi tak rakyat trg mboh bayar tol". statement yg mmbuatkan LPT 2 tertangguh dan kesannya perjalan aku selalu tersekat dimusim banjir.

kat sini ada pulok sekor keturunan babi gila yg gila babi bagi komen.

exco gila babi yg memalukan keturunan anak terengganu.

Anonymous said...

Langsi puaka.

Kita orang baca Haramkah bila power kote tak berapa bagus.

Didalamnya ada banyak iklan ubat kuat supaya sex tahan lama. Aku pernah beli ubat kuat yng di iklankan di Haramkah.

Banyak tipu ar tak power pun.
Kote pun dorang nak tipu apa lah. ..!

Anonymous said...

info kesihatan:- bahaya penggunaan ubat kuat seks berlebihan akan menyebabkan otak tidak dpt berfungsi dgn baik disebabkan byk zat2 n vitamin x dpt diserap otak sbb terlebih serap oleh kepala kote..
sumber rujukan kitap huruharakah

Anonymous said...

HAHAHA..LANGSIAL OOOOI...

C&P NGKO TU SECARA TERANG DAH MEMBUKTIKAN BAHAWA KERAJAAN PERSEKUTUAN TAK PERNAH MENGSABOTAJ KERAJAAN NEGERI KELANTAN. SEBAB ITULAH PROJEK ITU DILULUSKAN. ITULAH TUGAS AWANG ADEK TU. ISUNYA SKRG..APEKEJADAH NGOK NGEK TU MASUK SEKALI? BUSINESS ALONE? NO POLITICS? JUST GO TO HELL WITH YOUR SPINNING SEBAB NGKO SENDIRI DAH DEDAHKAN BETAPA KERAJAAN PERSEKUTUAN CUKUP BERTANGGUNGJAWAB. YANG SIAL MCM NGKO ADALAH MB YG MAIN KAWTIM DGN SI NGOK NGEK TUUUUUUUU..

Anonymous said...

Aku ni tak pernah vote pun.Masa PR menang Selangor dulu, aku dan orang Selangor lain rasa ini ialah bab baru untuk Selangor dah tinggi harapan kami yang PR akan membuat perubahan yang positif. Malangnya, aku tenguk terlalu banyak politiking saja semenjak PR ni tapi Selangor aku tenguk semakin teruk dan kotor tu jangan cakaplah.Kak pokok pokok tepi jalan pun aku kesian tenguk pasal penuh bertepek dengan macam macam pelekat..zaman BN dulu tak teruk macam ni.Macam PR ni tak buat kerje jer.Lagi banyak aku tenguk kain rentang politik PR lagi meluat aku.Malaslah aku nak dengar pun apa PR cakap lagi.Aku dah pun daftar untuk mengundi kali ni pasal aku tak fikir yang PR boleh memerintah Selangor dengan baik.Walaupun BN ada kelemahannya tapi PR ni jauh lagi teruk.

Anonymous said...

terus terang aku katakan tk pernah mengundi 2 kali aku tk pernah ngundi tapi atas kesedaran aku bermula dr blog perak bangkit aku mula sedar bertapa pentingnya undi utk menentu masa dpn negara...insyaalah 2013 aku akan mengundi dun payajaras dan parlimen subang aku tinggal diselangor aku pasti undi BN.....AKU NI BOLEH KATEGORI SEBAGAI PENGUNDI ATAS PAGAR....AKU DH BUAT KEPUTUSAN UNDI BN.....

Anonymous said...

kat gombak harap je bendera bulan je yg besar sana sini.
jln kg sg chinchin pun da macam permukaan bulan. kawah sana sini. kat greenwood sampah sarap mcm baru lepas buat pasar mlm. buat rugi je bapak mertua aku undi pas.
xpe pru13 ni aku hasut bapak mertua, bini yg baru aku kawin dgn adik beradik dia supaya pangkah BN.. harap bungkus lah pakatan haram kali ni..
amiinnn..

Anonymous said...

Nk kata gila.. Ada blog mamat ni... Tp cara penulisannya amat la dungu mamat ni..

Anonymous said...

Betul tu En. Muhammad...klu orang Islam yg mengaku Islam tidak boleh pertahankan Kalimah Allah...siapa lagi nak diharapkan....nak harap PAS...tak payah....makin rosak Islam

Anonymous said...

Hi hi hi....

Anonymous said...

Bro salah tempat la. Kami semua tolak PR.

Anakbochek

Anonymous said...

Terbaik bro. Sebab itu saya tidak pernah membeli Harakah akhbar sampah. Mana pernah cerita pembangunan, yg ada cerita angan2 Mat Jenin yg kesudahnya menghabiskan duit rakyat. Pas tidak perrnah menggunkan Harakah utk menceritakan kebaikan Pas tetapi menceritakan buruk orang sahaja.

Anakbochek

Anonymous said...

Aduhai... tergamak PAS memajak hak tanah orang Islam kepada bukan Islam. Untuk kali ini, aku tak marah kepada PAS, tapi aku sedih kerana PAS telah turun kepada maruah yang serendah-rendahnya terhadap agamanya sendiri.

Sudah habis lungkup kesemuanya. PAS tidak mungkin dapat kembali memperjuangkan Islam selepas ini. Sudah rosak kesemuanya, dari pemimpin hingga ke akar umbi :'(

pok ngah nik ajis said...

Ha. . .Ha. . 4 tahun PAS perentah trengganu pada PRU 10. .Kenapa kalah PRU 11????!!!!

JAWAPANNYA. . .ORG TERENGGANU X SUKA PAS. .CUKUP CUKUPLAH DGN PEMBOHONGAN DAN KEKEBALAN HJ HADI.

Anonymous said...

Anakbochek

December 27, 2012 12:41 AM


Pelik lah kamu ni. Tak pernah beli Harakah.....tapi tau pulak kandungan dan berita dlm Harakah tu..atau kamu menipu diri sendiri.... Confused la..

pok ngah nik ajis said...

Upaya padu masa memohon tanah dan diperkenankan oleh kementerian adalah berdasarkan rekok YIK. . dan proksinya tengku wong. . Masalahnya selepas kelulusan itu dua ekor berok dari DAP take over atas dasar proksi. .
Yg pentingnya YIK itu dinaung oleh Perbadanan Menteri Besar. . .yg memerentah kelantan hampir 20 tahun!!!!!!
Siapa meluluskan tanah dan perentah. . .Bukankah NIK AJIS sendiri. . Selaku pembesar negeri kelantan yg ulung. . Kelulusan tanah negeri mesti dibawa ke mesyuarat exco. . Yg mana ahlinya husam,halim dsbnya yg memiliki bebrapa lot dimukim relai gua musang.
Bukankah semasa nizar bergelut utk jadi MB Perak. . Pertukaran tanah terjadi?????
Bagaimana ngeh dan nga dpt memiliki tanah tersebut dgn majoriti syer yg tunggal. .
Jgn hendak hentak pihak kementerian yg lulus tapi hentak MB negeri yg bodoh lagi bingai. .
Lihat lembah sireh. . Bagaimana dispinnya status tanah dari anugerah kpd pajakan. . Daripada RM 100 sekaki. Kpd RM 350.00 sekaki. .

Anonymous said...

TUA MUSIBAT SI N.AJIS NI BILA NAK MAMPOS???

Anonymous said...

Anon December 26, 2012 4:00 PM muka tak malu sebab Mak dia Pelacur jalanan!!

Anonymous said...

SEKIRANYA BERITA INI BENAR

BERAPA TANAH YANG HARUS TERKORBAN
MEMBENAR ANWAR JADI PM

BERAPA BYK ??????????????????

Anonymous said...

Saya ada dengar masa kecil dulu. Hadi Awang ni tak ada ijazah apa. Pengajian dia tak habis. Sebenarnya untuk ajar fardu ain seperti Nik Aziz dan Hadi Awang setakat Sijil Tinggi Agama boleh dah. Biar Hadi Awang tunjuk ijazah dia. Orang Pas Tgnu memang kata Hadi Awang ada master. Wallahualam.

Anonymous said...

Tak ada apa.pun. Habis modal ke. Cari lah benda lebih hebat sikit. Seperti Orang Kelantan bayar ufti tanah kat DAP. Baru la power. Orang Kelantan tak perbah gadai maruah mereka tapi untuk DAP beres. Aku rasa Pas kalau gadai Malaysia pun tak apa.

Anonymous said...

PAS bayar ufti tanah Kelantan kepada Dap. PAS gadai nama Allah kepada Dap. PAS gadaikan hudud kepada Dap. PAS gadaikan negara Islam kepada Dap. Kalau tahu ada lagi tolong tambah. Armd.

Anonymous said...

Pas mengkafirkan penyokong kerana menyuruh mengundi Dap.

Anonymous said...

Kelantan Menteri Besar Nik Abdul Aziz Nik Mat’s press secretary Ahmad Fadhli Shaari has furnished official letters to show that the 10,526 hectares of land granted to Upayapadu Plantation Sdn Bhd in 2006 was in fact supported by a federal minister and a deputy minister from BN.

In a statement released yesterday, Fadhli attached two letters - one from the then-plantation industries and commodities minister Peter Chin Kah Fui and another from the then-rural and regional development deputy minister Awang Adek Hussin.

He was responding to the demands of Umno leaders and NGOs urging Nik Aziz to give an explanation on the issue.

“Although a long explanation was given in a statement before this, it looks like the Umno leaders together with some pro-Umno NGOs still do not understand or pretend not to understand,” Fadhli said.

Chin’s letter dated Oct 12, 2005 was a letter of approval for Upayapadu Plantation to develop the land, whereas Awang Adek’s letter was addressed to Chin on Jan 16, 2006 supporting the approval in order to enhance the economic activities in Kelantan.

“Hence, I suppose everyone in Kelantan especially Umno leaders and NGOs can ask Awang Adek directly about this issue,” said Fadhli.

Awang Adek is currently Kelantan Umno deputy chief and Deputy Finance Minister while Chin is the Energy, Green Technology and Water Minister.

NONEThe Kelantan government was accused by Umno leaders of giving 10,526 hectares of land to Perak DAP chief Ngeh Koo Ham (left in photo) in exchange for appointing PAS’ Pasir Panjang assemblyperson Mohammad Nizar Jamaluddin as Perak menteri besar in 2008.

Ngeh has denied the allegation, stating that he and his cousin, Pasar Remis assemblyperson and Taiping MP Nga Kor Ming, bought Upayapadu Plantation and thus obtained the land through the open market this year.

Earlier, Fadhli also clarified that in 2006 the land was leased to the company, which was then chaired by Wong Yeon Chai, to generate income for the operation of the Kelantan Islamic Foundation.

According to media reports in the 1990s, Wong was a timber tycoon in Pekan and known as ‘Tengku Wong’ due to his close relationship with the Pahang royal family.

The late primary industries minister Lim Keng Yaik once accused Wong of “legally practising illegal logging”.

POAK ANJING SURUHAN (PAS) GRED 1 said...

ha..ha..ha... paling senang kena kencing anjing2 suruhan DAP nih!!!!

Baca betul2 kenyataan si Fadhli tuu... ADA MISS-STATEMENT!!!

Ada element 'Conflict Of Interest' sebab 'Fair N True View' disclosure tidak dinyatakan.

Sembunyi jer fakta tuh anjing2 sekelian, sebodo-bodo Langsi pun BABI lagi bijak!!!!

Apa pun, tahniah kepada Tuan Guru Nik Najis Mughallazah Nik Nikmati!!! Anda memang NABI kepada suma umat BABI dan ANJING seluruh donia!!!!

Anonymous said...

Dalam jubah blh sorok harta karun. Nak ikut sunnah tp tak ikhlas.

Anonymous said...

Aku pun. Tak pi kenduri abg aku sbb amanat merapu hj hadi. Tata. Pas.. terjun lah nkkor pas dgn labu busuk nkor tuuu sorang 2.....

Anonymous said...

SPRM belum siasat lagi pencacai UMNO dah kecoh.... Menteri besar mesti org melayu krn ia lantikan dan perkenan SULTAN

Anonymous said...

SPRM belum siasat lagi pencacai UMNO dah kecoh.... Menteri besar mesti org melayu krn ia lantikan dan perkenan SULTAN