Monday, December 31, 2012

KALIMAH ALLAH : BARAL PAS ADALAH EXTRAORDINARY.


extra adalah satu perkataan.
ordinary adalah satu perkataan.

digabungkan ia akan menjadi extraordinary.
dalam bahasa jawanya ia bermaksud kebiasaan yang luar jangka.

dalam isu kalimah ALLAH.
melayu selain pas nak pertahankan hak eksklusif ini.
apa maksud hak eksklusif ?
maksudnya kalimah ALLAH itu hanya boleh pakai oleh umat islam sahaja.

manakala kafirin dan pasfirin mahukan kalimah ALLAH itu dikongsi bersama.
semalam keturunan karpal singh bagitau kalimah ALLAH depa dah lama pakai.
semalam dua malam DAP kafirin bagitau kalimah ALLAH hak rakyat.

kafirin dah bersuara.
dapfirin dah bersuara.
pas firin pun dah bersuara.

sayang dalam pas,kebanyakan lebai nya kelihatan takut  untuk  bercakap yang benar.

haron din ulamak bisu.
isu nurul izah kata melayu wajar diberi pilihan dalam beragama , haron din senyap.

isu kalimah ALLAH yang dibangkitkan semula oleh kafirin DAP haron din pun senyap.

adakah haron din takut hilang undi sampai nak bidas kenyataan guan eng pun dia nampak takut ?

kafirin mahukan kalimah ALLAH dikongsi bersama.
umat islam selain pas mahukan kalimah ALLAH ini milik eksklusif.

definisi ALLAH bagi kafirin adalah berbeza dengan orang islam.

ALLAH bagi kafirin ada 3 subjek utama.
sedangkan bagi umat islam ianNya satu, yang Esa.

tak payah nak semakkan keadaan.

kalau susah sangat haron din atau dewan takde telor pas bangkit dan bidas, meh aku sarankan jawapan.

cakap kat puak kafir tu, kalau nak sangat guna kalimah ALLAH tu dorang kena buat macamni.

mandi
bersihkan badan
seeloknya masuk masjid

kemudian ucapkan kalimah LA ILLAHHAILALLAH MUHAMMADURASULULLAH.

maknanya kita ajar kapir tu ucap kalimah tauhid
ajar mereka kalimah syahadah

masuk islam.

lepas masuk islam, siang malam pagi petang kiri kanan depan belakang dorang nak pakai kalimah ALLAH tu pakailah selagi mahu...

apa susah sangat ke pas nak cakap benda ni kat kafir ?
apa susah sangat ke haron din nak cakap benda ni kat kapir ?

kalau susah sangat pasal takut ilang undi, buang aje lah title tu.
memalukan lah.

itu pasal lah aku suka panggil pas bodoh yang extraordinary.
bodoh nya luar biasa.
tiada tara.
bodoh yang maha agung.

62 comments:

Anonymous said...

rupanya hina sungguh cikgu-cikgi kat malaysia ni.

setakat mengajar abc ,jadi jangan le kita ngeada nak bersuara.

hang tu setakat level cikgi tadika je,jgn sibuk berpolitik.

yg boleh mahasiswa,ada master ,degree yg menunjukan ilmu kita seluas lautan.walaupun kena buang,belum pass,kantoi macam mahasewel demo guling depan pagar upsi.

cikgu tadika boleh dok senyap nooo..

mae said...

Dulu haron din paling tegas dalam hal islam tapi sejak dia sakit tapi berubat di negara kafir dia jadi lembut. adakah dia. .. terhutang budi pada orang kafir, atau imannya sedikit tergugat (nauzubillah)

Anonymous said...

En. Harun Din kini hanya berani dgn. jin dan hantu aje..

malayoo mudah lupa said...

Ishhhh...aku tk sabar nk tunggu PRU 13 nk tengok pakatan terlingkup dah lepas tu harap2 tk dengar la lagi isu yg merimas kan camni....apa bodoh punya manusia pasal sedikit kuasa atas dunia sanggup Ugama Allah di permainkan sehingga org2 kafir laknatullah ambil kesempatan permain kan Ugama Islam yg suci ni...

Ya Allah kau hancurkan kan PAS..
Ya Allah kau hancur kan DAP..
Ya Allah kau hancur kan PKR..

Minta korang Amin kan 40X mudah2 an di makbulkan...Amin

Anonymous said...

encik haron din la ni tengah dok sibuk cari telornya yg hilang....dulu telornya ada elok tergantung dlm kain sarong,,,,sekarang ni sejak masuk PAS, dah hilang la pulak...

Anonymous said...

KEBENARAN TAK BERGANTUG PADA IJAZAH/DIPLOMA/KOLEJ/SM/SK SAHAJA. NABI MUHAMMAD BACA DAN MENULIS PUN TAK BOLEH TAPI DIA MEMBAWA KEBENARAN YANG SEJAGAT DAN IKHLAS DARI ALLAH YANG BOLEH DITERIMA OLEH KITA SEMUA. JADI TERIMALAH SESUATU KEBENARAN TAK KIRA TARAF ILMU SESAORANG. KALAU ULAMAK CAKAP MEREPEK DAN SESAT TERUTAMAMELIBATKAN AKIDAH ISLAM KITA KENA TOLAK JUGA, NANTI KITA TUMPANG DOSA SEKALI.

Anonymous said...

Selama ini kutuk tv, pulaukan tv, bila dah gelabah babi, beri syarat nak masuk tv beri penjelasan.

sekiranya suami isteri yg asalnya bukan Islam dan kemudia memeluk Islam, mereka tidak perlu diakadkan semula ikut syariat Islam. Perkahwinannya sebelum Islam dikira sah tak kira dia dari agama apa samada org asli dll.

TETAPI...ada org Pas akad nikah semula kali kedua dgn imam pas setelah hj hadi keluar amanat.

PAS MEMANG SESAT DAN MENYESATKAN.

Anonymous said...

Bahaiisme yang dianuti oleh kebanyakkan kaum singh adalah dicedok dari intipati agama ISLAM dan dicampur adukkan dengan fahaman lain oleh pengasasnya OLEH ITU tidak hairanlah nama Allah digunakan didalam kitab kitab mereka itu...

Megat Alam Gempita said...

Lepas ucap kalimah syahadah, kulit anu kasi potong aa. Kalau yang dah potong tapi masih takut menegakkan kebenaran dan kemuliaan kalimah Allah kasi buang itu semua anu, jadi pondan..itu Anuwar mesti suka, kasi main belakang maa!

Anonymous said...

...cuba korang bagi pendapat ... aku nak dengar sikit...

..selamba katak ada orang melayu dan islam cakap takpa agama lain gunakan kalimah ALLAH ... itu sekadar bahasa ... semata mata nakkan undi ...

.. katalah PR menang ... dan ambil alih dari BN ... dan kalimah ALLAH dibenarkan utk digunakan oleh semua agama ... satu hari besok, anak korang balik sekolah, tegur korang apahal ayah mak ni susah susah sembahyang 5 waktu, kawan kawan sekelas cakap ALLAH cuma suruh kita sembahyang hari ahad je .. dan dengan penuh selamba puak puak yang sebelum nimenyokong DAPig melaungkan takbir, tiba tiba jadi vokal, kata ini semua salah pemerintah terdahulu @ BN .... tiba tiba je puak puak ni akan bertakbir dan tak malu untuk mengaku ni semua kerja dia orang ...

aku rasa laa .... apa kata kita gi tangkap and bakar ramai ramai orang melayu dan islam yang menyokong kalimah ALLAH boleh digunakan oleh kristian etc? Kalau ada yang argue kat timur tengah sana, Yahudi Kristian boleh pulak gunakan kalimah ALLAH, dipersilakan pindah dok sana sebelum kena bakar ...

- SUTRA -

Anonymous said...

Tak apalah suka hati dialah. Allah tak marah kamu yang marah !

Anonymous said...

Sebahagian kaum Quraisy berkata: 'Ya Muhammad, ikutlah agama kami , nanti kami ikut agamamu. Kamiu sembah tuhan kami setahun dan kami sembah tuhan kamu setahun juga'. 'Na'uzubillah', kata Nadi, 'Aku berlindung pada Allah daripada SYIRIK itu'. Maka turunlah Wahyu Allah iaitu Surah Al-Kafirun yang mengandungi 6 ayat.
Ayat ke menyimpulkan dengan maksud: 'Bagi kamu agama kamu dan bagi ku agama ku'.

Maka jelaslah kepada kita yang mengaku Islam bahawa Islam tidak sama dengan agama lain. Jadi kepada orang Islam Surah Al-Kafirun ini boleh dijadikan pegangan kukuh dan digenggam erat untuk menentang sebarang usaha oleh agama lain untuk berkongsi nama Allah. Kita sudah TIDAK boleh lagi mendengar alasan terutama dari Ulamak2 sesat untuk menghalalkan perkongsian nama Allah SWT kerana golongan ini 'Sami'na wa ato'na' mereka bukan lagi kepada Allah SWT tetapi kepada DAP. Wallahualam.

mtk

usin said...

konfem pemimpin pas takut utk mengulas isu ini. takut terjentik telur dap. buktinya apa yg encik azizan razak, mb kedah ckp. dia tak berani ulas, dia serah pada ulamak pas jwb. dia kata dia bukan ulamak. itu pasal la aku tak bubuh ustaz kat pangkal nama dia sbb dia bukan ulamak... depa ni berani dgn umno ja!!!

Anonymous said...

Korang ni.... Hadi Boroi nak beri penghormatan pada RTM dan TV3 sebagai media yang tak pernah putar belit korang marah pulak...

Yang sebetulnya media lain Hadi Boroi tak berapa nak percaya.... bila cakap je terus diputar belit.... RTM dan TV3 berkecuali... tu maksud Hadi...

Kah kah kah kah kah kah kah... kalau suara keldaian dan haprakdaily, memang ahli Fuckatan sendiri pun kata tarak kredibel. Nak kata ape lagi....

Anonymous said...

Tak apalah suka hati dialah. Allah tak marah kamu yang marah !

December 31, 2012 9:30 AM
----------------------------
KO MMG KAPIR HARBI....KO MASOK KAT SINI SEMATA2 NAK MMECAHBELAHKN ORG2 ISLAM....SELAMA INI KITE HIDUP HARMONI ...

KRN BEBASNYA DAJJAL KECIL MAKA SEKUTU2 DAJJAL KINI BRMAHARAJALELA DAN NYARING MENYALAK...YG SEDIHNYA SEKUTU DAJJAL BERTOPENGKN ISLAM....

Anonymous said...

Mamat 9:30am tu mana tau Allah tak marah??? Dia dah taraf dewa macam pork nick ke??? Orang buat zina pun pork nick kata Allah dah maafkan... ulamak spesis ape tu???

Anonymous said...

Anon 31 Dec 2012, 9:30am..

Tak apalah suka hati dialah. Allah tak marah kamu yang marah !
...................................

Sesungguhnya memang Allah tidak akan rugi barang sedikit pun kiranya sekalian manusia menjadi kufur kepadanya...bahkan yg terlebih ruginya adalah manusia itu sendiri...hidup ini adalah ujian...hidup ini adalah pilihan...pilihan antara syurga dan neraka...maka anda pilihlah dengan penuh bijaksana kerana tersalah memilih, kerugian juga yang menjadi milik anda dan kita semua...

Seperkara lagi bila anda menyatakan pandangan anda sebegitu rupa, saya jadi bingung memikirkan agama apa yg anda anuti...pendirian dan kepercayaan mana yg anda anuti...sekiranya anda seorang muslim, harapan apa lagi yg boleh kita sandarkan pada orang2 seperti anda untuk bukan saja meninggikan bahkan mempertahankan kesucian agama ini...

Ingatlah tersalah kita dalam tafsiran...salah jugalah terjemahannya dalam perlakuan kita sehari hari...samada syurga atau neraka, itulah adalah pilihan kita sendiri...

abd hamid abdullah said...

ITU LAH CONTOH TERBAIK BETAPA KITA LEBEH MEMENTINGKAN PARTAI DARI AGAMA KITA SENDIRI,SEKARANG DAP MULA TUNJUK TARING. BARU MNG SEDIKIT KERUSI, NAMA ALLAH NK DIKONGSI. NANTI DITAKDIR TUHAN PAKATAN RAKYAT MNG BESAR DAN DAP JD DOMINAN XMUSTAHIL MASJID KITA PULA NAK DIKONGSI JUGA . ORG MELAYU NI XHABIS HABIS DIBODOHKAN DAP. BUKALAH C KIT MATA ITU. PM KITA ORG MELAYU AGAMANYA ISLAM. SEJAHAT JAHAT BELIAU PUN DIA TIDAK PERNAH MEMBUAT DOSA BESAR KPD ALLAH JAUH SEKALI MENEGUTUKAN ALLAH DLM PENTADBIRANYA.PAS JGN JD KACANG HANTU. ANDAI ROSAK NEGARA INI AKIBAT TAMAK KAN KUASA UNTUK KEPUTRA JAYA DGN MENGGADAIKAN PRINSIP. JGN NANTI KUBUR TUAN TUAN AKAN DIKENCING OLEH KETURUNAN KITA NANTI, NAUZUBILLAH,,,

Anonymous said...

di sarawak mereka yg bukan islam hampir setiap hari ucap perkataan A-La dan mereka dah biasa dengan ucapan itu baik di kedai2,pasar2,tempat niaga bahkan kadang2 mereka ucap salam dengan orang2 melayu.ini dah berlaku sekian lama sejak sebelum merdeka lagi,mgkin mereka terlalu rapat dengan orang2 melayu atau bangsa islam ketika itu.so macam perkara biasa aje di sarawak.dan tidak pula ada kekeliruan.

Anonymous said...

Setuju 6.54,
La ni menghalau jin dan sedara maranya dah naik taraf mursyidul am pok jis. Tu pasal Harun jin bisu dan pekak..Dah tak tahu nak buat apart lg..

Anonymous said...

???? 9.30.. anda tahu ke?..Dah mcm pok jis ambil alih hak memasukkan syurga!!! Anda memang hebat

Anonymous said...

Kalau rujuk Alquran tak jumpa Allah sama dengan tuhan lain ni sebab alkitab buku jingga la ni.

Anonymous said...

Setuju 6.54,
La ni menghalau jin dan sedara maranya dah naik taraf mursyidul am pok jis. Tu pasal Harun jin bisu dan pekak..Dah tak tahu nak buat apart lg..

Anonymous said...

Setuju 6.54,
La ni menghalau jin dan sedara maranya dah naik taraf mursyidul am pok jis. Tu pasal Harun jin bisu dan pekak..Dah tak tahu nak buat apart lg..

Anonymous said...

aku ahli amnooo...kapirkah aku , murtadkah aku....menjadi makmum di belakang kamu....?

GINTAK Kota Kinabalu Sabah said...

Kawan saya yang seagama dengan LGE pernah berkata 'aku malu dengan agama anutan ku ini kerana nama Tuhan pun terpaksa pinjam dari orang Islam'. Tapi PAS pula demi undi tak malu malu menawarkan nama Allah kepada orang kafir....

Tukang Komen said...

ORANG KRISTIAN SEDAR BAHAWA ALLAH ITU NAMA YG MAHA KUASA SEBENAR. INDIRECTLY MEREKA JUGA SEDAR BAHAWA AGAMA ISLAM ADALAH AGAMA ALLAH.

MEREKA MALU NAK MENGAKU JE. POPE ATAU PAUS (bukan ikan paus) DI VATICAN TAK PERNAH MENGHALANG KRISTIAN GUNA NAMA ALLAH SEBAB POPE JUGA SEDAR BAHAWA ISLAM ADALAH AGAMA SEBENAR YG DIREDHAI ALLAH.

SEPERTI PEMIMPIN PAS,POPE JUGA MEMENTINGKAN KEDUDUKAN DUNIAWI DARI KEBENARAN.

ALLAHU AKHBAR.

Anonymous said...

persoalan timbul..

kenapa diorang ni nak jugak kalimah "ALLAH" tu?... takboleh ke guna "tuhan" atau "god" dalam bhase inggeris?... kenapa perlu tuntut kalimah "ALLAH" ni?... kenapa bru sekarang?... selama ni ade masalah ke kristian pakai perkataan god?..

ni titik permulaan kepada pluralisme... memudahkan lgi usaha mereka untuk mengkristiankan umat islam...

mintak dijauhkan...

Anonymous said...

dah nampak jelas "rupa" sebenar harondin

GINTAK Kota Kinabalu Sabah said...

Anon 11.39

Kenapa pihak kristian beria ia benar hendak menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan mereka. Sebenarnya ia satu taktik halus yang berkait rapat dengan niat mereka untuk memurtadkan orang Islam. Tujuannya adalah untuk megelirukan orang islam agar mempercayai bahawa tuhan orang islam dan orang kristian adalah sama. Apabila orang Islam sudah mempercayai bahawa tuhan orang islam dan kristian adalah sama maka senanglah pihak gereja memurtadkan orang islam. Taktik ini digunakan dengan jayanya oleh penjajah Belanda untuk memurtadkan orang Islam di Indonesia ketika zaman penjajahan mereka dahulu. Dan di Indonesia taktik ini masih berterusan hingga ke hari ini. Selepas berjaya di Indonesia maka kini Malaysia pula menjadi sasaran mereka. Sasaran utama mereka adalah orang Islam yang kurang pegangan, miskin, bermasaalah peribadi, menghadapi masaalah kewangan, menghadapi masaalah keluarga dan sebagainya. Malah di Indonesia sebuah buku telah ditulis yang menerangkan dengan terperinci taktik taktik yang digunakan untuk memurtadkan orang Islam. Diantara taktik yang mereka gunakan untuk memurtadkan orang islam berhubungan dengan penggunaan kalimah Allah adalah 'Tuhan orang islam dan kristian adalah sama iaitu Allah. Kalau Tuan masuk kristian tak payah sembahyang lima waktu , tak payah puasa, sembahyang hanya sekali seminggu. Jadi kalau Tuan masuk kristian tidak rugi apa apa kerana tuhan Tuan masih Allah'. Hakikatnya Tuhan orang islam dengan orang kristian bezanya umpama langit dengan bumi. Dalam Islam Tuhan itu satu tetapi dalam ajaran kristian Tuhan itu tiga dalam satu(trinity) ia itu Tuhan bapa, Tuhan anak dan roh suci atau kalau mereka menggunakan kalimah Allah maka jadilah Allah bapa, Allah anak dan roh suci.

Anonymous said...


undi punya pasal...terlupa lak kat surah al-Ikhlas :

Bismillah..Kul huwallah hu ahad..

terjemahan : Dgn nama Allah..Katakan Allah itu ESA..

rukun iman :

1.iman kpd Allah
2.iman kpd malaikat
3.iman kpd rasul2/nabi2
4.IMAN KPD AL-QURAN (surah alIkhlas)
5.iman kpd qada qadar
6.iman kpd akhirat

Melayu2 yg dok angguk pd kapir2 harbi ni Muslim lagi ker?

atau

amanat tahun 1981 boomerang kene pd diri sendri?

Allah Maha Besar!

-cikgu skola ajar ABC-

Anonymous said...

P.A.S - Parti Apa Saja. Apa saja isu akan dipolitikkan, bukan nak diselesaikan. Haram dan halal boleh bertukar sekelip mata demi memenuhi nafsu politik.

Anonymous said...

Manusia sembah tuhan adalah orang UFO ! itu sebab Nabi dulu selalu nak jumpa tuhan di atas Bukit dan di dalam Gua. Kenapa sekarang tuhan tak datang lagi kerana manusia sekarang sudah handal jadi orang UFO takut kena tangkap atau kena tembak. Heheheeee

Anonymous said...

Nama tuhan kepercayaan orang sikh/punjabi sememangnya diambil dari pengaruh arab. Tapi sebutan dan ejaan adalah berlainan dari apa yg umat islam guna walaupun ada sedikit persamaan.

~ ada bau2 bacang punjabi.

Anonymous said...

12:17pm

Mental masturbator, ko tanya anwar la pasal UFO(Unidentified Flowing Ooze) sebab apa dia tak nak kasi dna dia, lepas tu dia pegi berceramah bodohkan pengikut dia kata dna cuma boleh tahan 72 jam. Kalau berani bagi la apasal tak nak bagi, sebab dia tahu siapa yg ciptakan dia, dia sedar dia masih takutkan tuhan.
Lagipun kalau dia bagi, prinsip orng berak tengah jalan siapa nak mengaku dia tak boleh pakai dah.

abd hamid abdullah said...

KERANA ORG PAS BG TITI. DAP PUN MENITI LAH.ADA JUGA TU ORG2 KITA REDHA NAMA ALLAH DIGUNA PAKAI OLEH OG LAIN. PELIK LAH . XPERNAH NAK AMBIK IKTIBAR AKAN KEJATUHAN KERAJAAN MELAYU MELAKA DULU. JGNLAH BEGITU SEKALI KITA BERPOLITIK. JGN IKUT LAH CKP SAPA PUN HATTA ULAMAK SEKALI PUN KALAU IA MEUGIKAN UMAT. UMNO MUNGKAR KATA NIK AZIZ DAP JUGA YG UNTUNG. APA PUN BIALAH SILUNCAI TEJUN DGN LABU LABUNYA. BIARKAN BIARKAN....

Anonymous said...

Tuan2 dan Puan2 sekelian!
Kalau isu Kalimah ALLAH ni Dicadang MCA/MIC disokong UMNO,nampaknya banyak lah KOPIAH ORANG PAS PECAH mengutuk UMNO,
Tapi ni oleh kerana DAPdan NGO pro PR,POK NINIKKK mampu kata,Takpo,u ideo oree kito,

Anonymous said...

Ramai umat Islam dan Kristian terpedaya dengan mainan dap. Dap bukan nak Kristian gunakan nama Allah tetapi mahu orang Islam berpecah sesama sendiri mengenai isu ini. kristian pun selama ini digereja2 tak pernah guna nama Allah. Kita (orang Islam dan Kristian) patut bungkuskan dap dan pas kerana gunakan ugama untuk untuk politik.

Anonymous said...

Agama tidak penting kepada manusia yang orang politik menjadi ia penting untuk kuasa politik. Tak habis-habis bincang tak payah kerja ke? Sudah kaya lah ?

abd hamid abdullah said...

SEPATUTNYA DLM SOAL AGAMA KITA SEPAKAT. SOAL LAIN GASAKLAH. KITA BEAGAMA ISLAM UMPAMA SATU JASAD. ANDAI MENGADU SAKIT SATU ANGGOTA MAKA SAKITLAH SEMUANYA. TUHAN UMNO ALLAH. TUHAN PAS PUN ALLAH JUGA.TP TUHAN GUAN ENG SIAPALAH AGAK NYA. TU PUN MASEH BUTA .MASEH PEKAK JUGA XTAU LAH. GUAN ENG TU TEGELAK TERGULING GULING BILA KITA XSEPAKAT. ADOI MAK ''''

Anonymous said...

@12.17.. Jaga mulut sikit. Kamu ni atheist ke? (tak ada agama)... Hidup mcm zaman batu bergantung pd nasib - baik bunuh diri! Kalau UFO wujud dari dulu manusia dah moden semua org ada jet peribadi. AlQuran adalah petunjuk dan hidayah serta pelengkap kehidupan manusia faham? Dlm kontek asas agama sbg petunjuk la.

Anonymous said...

12.17pm tu mangkok BAHALOL... biasa la.... UFO Al-Juburi masuk ke UFO Chinadoll jugak yang dia akan pertahankan.....

Anonymous said...

Orang UFO akan mari dan menahancur dunia ini kerana manusia tidak hormat mereka. Nabi baru akan hantar. Nabi baru ini berpelajaran tinggi dan tahu guna alat-alat moden. Kitab moden akan diadakan. Tunggu........

Anonymous said...

Anonymous said...
Orang UFO akan mari dan menahancur dunia ini kerana manusia tidak hormat mereka. Nabi baru akan hantar. Nabi baru ini berpelajaran tinggi dan tahu guna alat-alat moden. Kitab moden akan diadakan. Tunggu........

December 31, 2012 4:19 PM

----------------------------------

Nabi baru ko tu belajar kat mane??? Belajar dalam bilik 121 Hotel Perdana Kote Bahru ke??? Haha... ni konfom satu kaum dengan Nga Ngeh Ngok dari Perak tu....

Anonymous said...

Lim tokong dan ngeh guna isu agama nak alih attention pasal dap dapat balak dikelantan. Jangan tertipu. Hancskan dap di pru13 nanti.

Anonymous said...

Kawan aku budak kristian cakap tak pernah dia dengar paderi cakap nama Allah dalam gereja. Dia juga heran kenapa lately ni orang politik (cina dap) dok sebok pasal ni. Dia kata orang kristian macam dia amalkan ugama mereka dengan aman seperti tahun2 sebelum ni. Sekarang orang malaysia dah pandang serong terhadap penganut kristian gara2 cina dap ni. Aku cadangkan dia ajak kawan2 dia bungkuskan dap di pru13 ni dan dia setuju 100%.Orang Islam dan Kristian, marilah kita bungkuskan dap di pru13 ini supaya kita hidup aman, tenteram dan sejahtera di bumi Malaysia tercinta.

komandomelayu said...

603

tapi kalau kat indon memang gereja guna 'allah' aku penah dengar sendiri masa di bali..

ini semua doktrin merbahaya yg cuba di perkenalkan oleh aljuburi utk meliberalkan islam!

Anonymous said...

Sekarang adalah masa untuk kerajaan gerakkan penggunaan kalimah Allah di merata ceruk bandar KL ni. Letak tepi tepi jalan subhanallah, alhamdulillah, allahuakbar....biar kafirin menggelupur satu badan.Umat islam malaysia letak sticker dikereta Allah maha besar...pujian bg Allah...aku pun dah start. Bila makan dgn kafir kristian je, mintak diorang tadah tangan. Aku doa dalam bahasa arab...aku bgtau, kan nak pakai kalimah Allah. Mailah doa skali. Mudahan Allah kurniakan mereka hidayah.. Amin

Anonymous said...

Baik kita kuat-kuat sembahyang baru ada tiket pergi Surga ! Good luck !

Anonymous said...

MUKA HADI AWANG DAH TAKDE SERI. PRU 13 TOLAK ORANG TUA INI. AJAREN DIA KOK.

Anonymous said...

Elok la agama lain pakai..sebab AMNO dah kata HUDUD tak sesuai zaman la ni..SEMUA PRESEDEN AMNO tak SETUJU HUKUM HUDUD..padan la...BODOH

Anonymous said...

woi bangang,

hj hadi kata hudud hanya 0.001% dalam Islam. sampai hari ni pas tak berani hudud. berbagai2 alasan. takut pada Allah ke takut pada manusia? kononnya iman tebal..jadi awat takut?

Anonymous said...

Hadi nak tunggu kelulusan Allah. Perlu meeting dulu bukan suka-suka approve nanti tuhan lain marah

mohd. natar said...

... Adakah kebodohan PAS itu merangkumi kebodohan ulamak ulamak PAS saperti Haron Din, Ismail Kamus, Nik Aziz (ooops dia memang bodoh pun lagi pun dia ini bukannya ulamak, sori Pok Nik), Haron Taib dan seorang lagi lulusan al-Madinah yang sangat bongkak dan ego yang jadi presiden PAS anak si Awang tu?. Tapi tak kanlah ulamak ulamak tu semuanya bodoh!. Sehingga tak tahu nak menegur mana yang salah...

Anonymous said...

harun din dok sibuk tangkap jin sampai jin dah zip mulut dia.bisuuu ja. ulama apa ni? Islam dipermainkan oleh puak2 kapiaq geng depa takut nak kecam pasai apa?teloq hamPas pimana? jgn jd puak2 munafik dlm Islam,puak2 munafiklah yg paling bahaya dlm kalangan org Islam,puak kapiaq dah tau dah pi
neraka jahanam..

Anonymous said...

Hadi pemimpin yang munafik,sesat lagi menyesatkan.Tidak perlu suruh iblis ni tarik balik amanat dia,tetapi yang lebih penting kenapa Majlis Fatwa Kebangsaan tidak keluarkan fatwa yang menyatakan sahabat syaitan ini sesat?Mana dia ulamak yang tulin lagi benar dan berani menegakkan Islam.Berpuluh tahun dibiarkan amanat sesat ini merosakkan Islam.DAP komunis akan menyebabkan seluruh keturunan pendatang menyesal tak sudah dan pulanglah kamu ke tanah besar.Yang dikejar tak dapat,yang dikendong keciciran.

Anonymous said...

Bomoh Siam dan orang UFO mengucapkan selamat tahun baru 2013. YAHOOOOOOOOOOOOO

Anonymous said...

ANON 12 36

KALAU TAK SILAP AKU, UFO = UNIDENTIFIED FLYING OBJECT.

Anonymous said...

kesian2 nengok komen2 org yg tak berilmu..jgn sesekali memperlekehkan ulama2..
Sesungguhnya ALLAH MAHA MENGETAHUI.

Anonymous said...

Banyak cantek ko punya cakap. Kat sarawak xda org bukan islam yg guna nama Allah. Ko jgn main tibai jer. Cakap main ikut suka ko jer

Anonymous said...


Hadi perlu tebus dosa dengan tarik amanat tanpa syarat
PASIR PUTEH 4 Jan. - Seorang bekas penyokong tegar Pas, Manaf Yusof, 78, meminta Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menebus dosanya dengan menarik balik amanat beliau tanpa bersyarat kerana menyebabkan segelintir umat Islam di negara ini terputus persaudaraan.

Dia tidak menafikan perpecahan sesama Islam di Kelantan berputik selepas timbulnya Amanat Haji Hadi pada 1981 yang mana penyokong tegar Pas sanggup melakukan apa sahaja termasuk mengkafirkan ibu bapa, adik-beradik dan saudara-mara yang tidak sehaluan kerana menganggap perjuangan mereka diredai Allah.

"Tidak perlu tampil di kaca televisyen, memadailah dengan beliau memberikan penerangan dan penjelasan semula kepada seluruh pengikut Pas menerusi siri ceramah politik yang dianjurkan.

"Jelaskan kenapakah UMNO halal dikafirkan pada 1981? Jelaskan juga kenapa Pas yang bersekutu dengan DAP sejak kebelakangan ini sama ada hukumnya halal dikafirkan atau sebaliknya.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130105/po_02/Hadi-perlu-tebus-dosa-dengan-tarik-amanat-tanpa-syarat#ixzz2H4HY7QoR
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

Hadi pemimpin yang munafik,sesat lagi menyesatkan.Tidak perlu suruh iblis ni tarik balik amanat dia,tetapi yang lebih penting kenapa Majlis Fatwa Kebangsaan tidak keluarkan fatwa yang menyatakan sahabat syaitan ini sesat?Mana dia ulamak yang tulin lagi benar dan berani menegakkan Islam.Berpuluh tahun dibiarkan amanat sesat ini merosakkan Islam.DAP komunis akan menyebabkan seluruh keturunan pendatang menyesal tak sudah dan pulanglah kamu ke tanah besar.Yang di
kejar tak dapat,yang dikendong keciciran.

December 31, 2012 11:50 PM
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
DAH ADA FATWA SEBENARNYA>>>

Majlis Fatwa Kebangsaan telah mengeluarkan fatwa mengenai Amanat Haji Abdul Hadi

Tarikh Keputusan: 24 Jul, 2002

Keputusan:
1. Bahawa Amanat Tuan Guru Haji Abdul Hadi adalah -
(a) bercanggah dari segi ajaran Islam;

(b) bercanggah dengan kepentingan masyarakat Islam dan kemuliaan Agamanya; dan

(c) bercanggah dengan prinsip dakwah Islamiah.


2. Mana-mana orang Islam adalah dilarang -

(a) menyebar, mengajar, mempelajari dan mengamalkan amanat tersebut; dan

(b) menjual, mencetak, mengedar, membeli atau memiliki amanat tersebut.


KEPUTUSAN INI ADALAH DIMASUKKAN DIBAWAH KATEGORI AKIDAH. JADI FAHAM-FAHAM LA... SAPE YANG MENGIKUT, MAKNANYA AKIDAH PENGIKUT TU TELAH MENJADI SONGSANG DAN SESAT.....!!!!