Monday, December 31, 2012

NGEH KHOO HAM TERPAKSA HINA ISLAM UNTUK TUTUP CERITA RASUAH BALAK !


act of desperado, aksi seorang desperado politik.

2 minggu lepas ngeh khoo ham terkantoi besar dengan kak midah perak bila didedahkan punca wang dan bagaimana ngeh dan ngar kow tim balak dengan pas kelantan sewaktu nak memilih MB perak.

selang beberapa hari ngar kor ming mengaku menerima imbuhan balak dari pas kelantan.

ngeh dan ngar merupakan orang besar DAP perak.

pendedahan kantoi yang nak masuk pru ni telah menjejaskan kredibiliti mereka.

melihatkan kepada facebook milik pengundi cina, ramai telah mula memperlekehkan kredibiliti 2 pemimpin DAP ini.

sejak 2 hari lepas ngeh khoo ham telah terpaksa melakukan aksi diversion.

beliau terpaksa menghina islam untuk menutup isu awal.

di saat ini, ke mana perginya telor pimpinan pas untuk berani tegur ngeh ?

balun isu balak dan penghinaan ngeh terhadap islam ?

ohhh bodohnya soalan aku.
pimpinan pas mana ada telor !

91 comments:

Anonymous said...

Kesian rakyat Kelantan, sekor pun tak reti nak buat bisnes balak. Yang pandai Cina luar dari Kelantan jugak. Yang kaya raya berjuta-juta Cina kafir harbi, yang duduk melarat dapat gaji RM200 sebulan peserta Ladang Rakyat, terpaksa kerjakan tanah pajakan milik Cina kafir harbi.

Pemimpin hamPAS segak bergaya naik Mercedez, rakyat naik motor kapcai pun jadi la.... nasib korang la rakyat Kelantan.... undi la PASik lagi...

Anonymous said...

DAP HAS SHOWN ITS TRUE COLOURS...INILAH SEBENARNYA MEREKA.PAS 7 PENCACAI KALAU TAK NAMPAK JUGA MY CONDOLENCE TO YOU ALL.BERKEMPEN BUKAN MAIN BERJIHAD UNTUK ISLAM.SEKARANG SEMUA JADI BISU....TAKBIIIIIR!

Anonymous said...

Ape pulak ulasan dari ulamak silent mode Haroon Din?? Setuju ke kata Al-Quran dan Bible tu sama macam si kafir harbi ni katakan???

Erk... bisu adalah polisi utama ulama silent mode... makin jahanam la parti hamPAS ni.....!!!!!!!!!

usin said...

ap hasilnya haPAS bersekongkol dgn daPIG? apa untungnya kpd umat ISlam. ada? ada? TARAK!!!
yg rugi ialah puak2 pencacai hamPAS kelantan yg kerugian balak berjuta2. pasal nfc, bertempik, berkokok sampai nk tercabut anak tekak. tak pasal2 lebih 40000 ekar balak selatan kelantan dirembat oleh kepala kongsi daPIG perak. seronok sungguh diperbodohkan oleh rakan kongsi kepala penyamun. tahaluf siyasilah, walaqlah dsb. yg teguk air hancing ialah hamPAS. yg kaya raya ialah kepala penyamun daPIG. apa yg pasti tahaluf siyasi sudah menjadi tahyul sia-sia. isu besar puak kafir nk guna nama Allah utk tuhan merekapun hamPAS tertunduk layu. BODOH!!!!

Anonymous said...

PAS bukan sahaja xde telor.. kote pon xde!!

Anonymous said...

HELL LO NGEH KHOO HAM. WHY DAP IS SO KEEN ON THE USAGE OF ALLAH BY CHRISTIANS IN MALAYSIA. WHY CAN'T YOU URGE THE VITICAN CITY TO ADOPT THE DAPig STAND ON THIS MATTER. LET CHRISTIANS WORLD WIDE (BE IT CATHOLIC/PROTESTENT Etc)ACCEPT THE DAP CRUSADE. WHY ONLY THE USAGE OF "ALLAH" AND DOES NOT INCLUDE THE ACCEPTANCE OF PROPHET OF MOHAMMED BPUH. IT WILL THAN BE COMPLETE.

PLEASE CONSULT THE PAS (YOUR POLITICAL TOK GURUS) OF A VERSE IN THE QURAN - YA AIYUHAL KAFIRUN, LA A'BUDUMA TA'BUDUN..AND U WILL THE ANSWER. SO PLEASE JANGAN NAK MENYEBOK-NYEBOK WITH OUR (MUSLIM) GOD ALLAH AS YOU ARE NON BELIEVER..

Anonymous said...

"Lord GOD" = "Tuhan Allah"?????. Kepala penipu punya orang.

How about Lord Mountbatten, Lord Rod Steward?? Apa punya term mamat ni pakai. Itu bahasa Inggeris bukan sempurna! Bagi lagi confuse bahasa Ingeris, Bahasa Melayu dan Bahasa Arab.

Kalau orang tak faham, ia jadi "Rod Steward Allah".

Memang jelas nak kelirukan umat Islam!!

Anonymous said...

bang..nak tanye la.. kat gambo tu telur ayam kan?

telur yg dimaksudkan sepatutnya telur di pangkal peha kan?

Anonymous said...

dia ni cina kapior...
ape dia tau pasal islam... dia bukan paham pun kenapa orang bantah depa ni nak pakai perkataan "ALLAH"...

lepastu suka2 hati cakap macam tu kat tweeter.. PAS pulak jadi setan bisu...

kuang ajar betul budak biaDAP ni...
PAS tukar name je la...

Anonymous said...

Alah ni Diversion stage 1. Lps ni diversion stage 2 pulak, konon dpt envelope lah. Amik gambar ngan bapak. Tapi aku rasa peluru tak sesuailah ngab value balak tu. Yerlah cilok upah jahit baju dpt peluruμ tapi kalau balak berpuloh juta kena hantar peluru berpandu jer terus

Anonymous said...

SOALAN: NGEH KHOO HAM MAU PERGI MANA?

JAWAPAN: MAU PELEGI SEMBAHYANG TOLAK "BALAK"

KOMEN: TAK SEMPATLAH NGEH, "BALAK" DAN SAMPAI TAK SEMPAT NAK "TOLAK" ITU BALAK.

JADI APA MACAM MA?

JANGAN TAKUT... SEKARANG SUDAH MASUUUUK. LULUK TIAM-TIAMLAH KERANA SIKALANG SUDAH JADI TAUKE "SYARIKAT BALAK SEPUPU SDN BHD" APA MAU GALOH-GALOH.

Anonymous said...

Salam wbt.....all muslim frens

Where are all the members of Dewan Ulama PAS? These Dewan Ulama takut pada ALLAH SWT or takut hilang undi pada PRU 13 nanti. Kepentingan mempertahankan kesucian Islam lebih penting or mendapat undi menuju Putrajaya lebih utama. Nampak spt Dewan Ulama PAS spt syaitan yg bertopengkan manusia, lebih kpd manusia durjana yg sesat lagi menyesatkan demi mencari habuan dunia yg terlalu sedikit. Dikurniakan oleh ALLAH SWT ilmu, tetapi ilmu yg tak dimenafaatkan utk menjaga kepentingan dan kesucian agama Islam sebaliknya utk kepentngan pangkat dan kuasa.

Anonymous said...

NGEH KHOO HAM SUDAH SENYUM LEBAR SAMPAI KETELINGA. KALAU INI MACAM, NGEH KHOO HAM DAN SEPUPU LEBIH KAYA DARI "WORLD RICHEST" MULTI SUPER MEGA BILLIONER" ITULAH TAK MAU DENGAR PEPATAH "ORANG MELAYU"- BANGKAI GAJAH MANA BOLEH TUTUP SAMA NIRU. "MULUT TEMPAYAN BOLEH KASI TUTUP TAPI MULUT MANUSIA TAK BOLEH TUTUP MA"

HAIYA NGEH KHOO HAM SAMA PUPU, MENGAKU "BERAK TENGAH JALAN" SUDAHLAH, APA MALU-MALU. ITU BALAK SUDAH DAPAT, SUDAH JADI LU PUNYA SEKALANG. ORANG MELAYU MANYAK LOVE U AND YOUR COUSIN. NEXT 13th ELECTION, MELAYU MESTI SOKONG HABIS SAMA LU. LU ADALAH WIRA NEGARA. YOU ARE NOT ONLY "CLEAN" BUT "APPEARED CLEAN" - CLEAN (BERSIH-SAPUH BERSIH. ITU KHIR JOHARI PUNYAK ANAK DAN ITU ARIFIN TONG TAI IK MESTI DEFENCE SAMA LU....MAMPOSSSSS LAH LU NGEH DAN SEPUPU (DOA ADIK NIK AZIZ PADA LU....)

mat13 said...

menyirap darah aku dengan Cina sekor ni.........dah makin melarat-larat pulak ni.Nak kena jihad ni.

Anonymous said...

JGN DOK SIBUK AGAMA ORG LER BABI KOMUNIS, JAGA AGAMA SEMBAH BATU (BABI) KAU ITU
Mana-mana pihak selain orang Islam yang berkeras ingin menggunakan kalimah “Allah” perlu memeluk agama Islam.

Itu cadangan paling bernas dari Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria. Tegasnya, perkataan Allah itu adalah eksklusif untuk masyarakat Islam dan penganut agama selain Islam tidak seharusnya mempersoalkan perkara itu kerana ia telah dienakmenkan dalam undang-undang negeri di setiap negeri di negara ini.

“Penggunaan kalimah Allah itu telah dienakmenkan setiap negeri ... mereka sengaja mahu melakukan provokasi supaya orang Islam melatah."

“Kalau nak pakai kalimah Allah, masuk Islam,” tegas Harussani.

Beliau turut menegaskan, sekiranya perkataan Allah itu dibenarkan untuk komuniti bukan Islam, ia bakal mengundang kekeliruan kepada masyarakat Islam.

“Kalau mereka (Kristian) gunakan nanti ada kekeliruan kepada orang Islam.

“Orang Kristian jangan sibuk dengan agama Islam, jaga agama mereka sendiri,” katanya lagi.

Anonymous said...

Kena bagi tanah lagi kot nak suruh diam

Anonymous said...

apa sudah jadi
2012 tak beberapa jam aje lagi
PAS dah bisu
siapa yang KO ni....
doa dah makbul..

Anonymous said...

Tokoh agama dijemput bersama Hadi dalam rancangan TV

KUALA LUMPUR 31 Dis. - Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, tokoh agama dan mufti negeri-negeri akan dijemput untuk bersama dalam forum yang akan memberi peluang buat julung kalinya kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi memperjelas amanatnya yang telah memecah-belahkan umat Islam di Malaysia.

Rais berkata, Hadi tidak boleh membuat keputusan bersendirian dan terlalu yakin dengan kebolehan dirinya yang berlatar belakangkan pendidikan agama “kerana sentiasa ada orang yang lebih bijak daripada kita".

"RTM adalah hak rakyat dan ia boleh diguna untuk menjelaskan sesuatu perkara, tapi bukan satu saluran sahaja (Hadi seorang), ia mesti disertai oleh pihak-pihak yang juga ada ilmu, nas dan pengalaman," katanya kepada pemberita selepas Program Larian Tahun Baru 1Malaysia di Dataran Merdeka di sini hari ini. - BERNAMA

----------------------------------

Aku berani jamin la... Hadi boroi akan batalkan kemunculan dia dalam RTM atas alsan dia hanya nak muncul sorang-sorang dalam TV tu. Dia tak mau orang lain yang "TAK SETARAF ILMU SEPERTI DIA" muncul dan berforum bersama dia.....

Anonymous said...

Bapak Haron Din
tolong...
Ulamak pas dah kena rasuk jin bisu
jampikan sikit.

Anonymous said...

Wak hj adi
dah kena rasuk TV 1 dan TV3
aduh..
cepat bapak harun din
tolong...

Anonymous said...

Memang tidak boleh menafikan kebodohan dan kejahilan ahli parti syaitan=Parti UMNO BARU ini yang tidak berani menegur Dato Chua Soi Lek, rakan karib mereka bila beliau memberi komen mengenai hukum hudud. Memang patut pun Tun Mahathir menggelar parti syaitan.

Adriany said...

adriany
Ini semua Najib Razak punya pasal,

1. Sejak dia jadi PM, kes jenayah, bunuh membunuh, ragut, samun, tembak curi, rumah urut adn pelacuran bertambah.

2. Cina tak hormat Islam

3. Cina tak hormat undang-undang, lawan keputusan mahkamah pasal LYNAS.

4. Bahasa Melayu makin hancur, PM bodoh tak mau cakap Melayu 100%. Perubahan = Tramsformasi, kenduri=Resepsi, Tanggapan/Tekaan = Speku...PM hina bahasa Melayu terang-terangan.

5. Tiada pembangunan nyata, asyik tabur duit sana-sini.

6. Tidak mengambil tindakan terhadap Cina-cina lahant yang anjurkan Demo Anti-LYNAS. PM takut Cina babi.

7. Tidak ambil tindakan terhadap kerajaan Pulau Pinang dan Selangor yang mencuri tanah Melayu

8. Orang Melayu makin dipinggirkan

9. Mengajar orang Malaysia supaya kuat berhutang, tidak pernah pun PM Bongok ni menyeru suapya buat Simpanan Wang.

10. Tidak pernah buat Majlis masuk Islam Beramai-Ramai 1 Malaysia

11. PM liur meleleh

12. PM paling bodoh dalam sejarah Malaysia dan Melayu. Melayu sama Melayu tidak sehaluan, Najib dan Rosmah punya pasal, merreka haruslah bertaubat.

13. Aku tak suka Najib, tapi aku sokong BN sampai mati, sebab BN taja aku pegi Amerika belajar sampai dapat Master Degree.

Adriany said...

adriany
Ini semua Najib Razak punya pasal,

1. Sejak dia jadi PM, kes jenayah, bunuh membunuh, ragut, samun, tembak curi, rumah urut adn pelacuran bertambah.

2. Cina tak hormat Islam

3. Cina tak hormat undang-undang, lawan keputusan mahkamah pasal LYNAS.

4. Bahasa Melayu makin hancur, PM bodoh tak mau cakap Melayu 100%. Perubahan = Tramsformasi, kenduri=Resepsi, Tanggapan/Tekaan = Speku...PM hina bahasa Melayu terang-terangan.

5. Tiada pembangunan nyata, asyik tabur duit sana-sini.

6. Tidak mengambil tindakan terhadap Cina-cina lahant yang anjurkan Demo Anti-LYNAS. PM takut Cina babi.

7. Tidak ambil tindakan terhadap kerajaan Pulau Pinang dan Selangor yang mencuri tanah Melayu

8. Orang Melayu makin dipinggirkan

9. Mengajar orang Malaysia supaya kuat berhutang, tidak pernah pun PM Bongok ni menyeru suapya buat Simpanan Wang.

10. Tidak pernah buat Majlis masuk Islam Beramai-Ramai 1 Malaysia

11. PM liur meleleh

12. PM paling bodoh dalam sejarah Malaysia dan Melayu. Melayu sama Melayu tidak sehaluan, Najib dan Rosmah punya pasal, merreka haruslah bertaubat.

13. Aku tak suka Najib, tapi aku sokong BN sampai mati, sebab BN taja aku pegi Amerika belajar sampai dapat Master Degree.

Anonymous said...

anoNGOK 4:56 PM... yeh... putar lagi... putar... dah ilang telor ke??? Hudud mane yang ko cakap ni?? Yang dalam Quran ke atau dalam Bible??? Ngeh kafir harbi tu kata Quran dan Bible sama je....

Kah kah kah kah kah... putar putar... saya putar lagi halim....

hangkedee said...

Syaitan bisu untuk ularsemak HamPas.Tuhan bayar CASH.kerna mengkafirkan sesama ISLAM.Hidup di dunia hanya sementara.

Anonymous said...

Adriany,

Tak payah susah nak menyamar. Najib memang baik.

Anonymous said...

Adriany, ko jelah jadi PM.

Anonymous said...

Adriany

Master Degree apasal tak guna bahasa melayu? Kau pun tak hormat bahasa sendiri. Lain kali cakap pikir dulu.

Dulu lagi gomen dah buat kempen menabung siap sediakan ASN dan sebagainya.

Orang berhutang pun nak salahkan Najib? Tutup semua bank dan bisnes dinegara ini. Bila nak pakai duit mintak kt kau.

Bukan Najib dan Rosmah tapi manusia macam kau lah yg buat melayu berpecah. Ada degree tapi cakap macam bebal. Tak malu ke tulis tak pakai otak. Orang ada deree master lebih logikal sepatutnya. Low class. Kau beli degree dimana.

Anonymous said...

Adriany, semua salah Perdana Menterikah? Kamu tak lihatkah bagaimana orang yang kononnya tok guru dan pimpinan Melayu dalam PAS dan PKR serta pecacai Melayu dalam DAP yang makin buta perut membuat segala pecah belah dalam negara ini? Malahan agama dipolitikkan sampai tunggang langgang oleh siapa? Siapa yang bersetuju supaya orang Melayu boleh memilih agama selain Islam? Siapa yang bersekongkol dengan DAP untuk hapuskan keistimewaan bumiputera? Pimpinan PAS, Melayu PKR dan dan Melayu DAP adalah pengkhianat bangsa sendiri, inilah semua punca pecah belah di kalangan bangsa bumiputera, mereka sanggup menjadi anjing suruhan DAP untuk memusnahkan UMNO, mereka ini sanggup gadaikan kepentingan agama dan bangsa semata-mata kedengkian dan rasa khianat mereka terhadap UMNO, mereka lebih utamakan rasa dengki dan khianat terhadap UMNO berbanding kepentingan agama, bangsa dan tanah air, inilah sikap buruk pimpinan PAS, Melayu PKR dan Melayu DAP, golongan tikus membaiki labu, habis punah ranah umat Islam dan bumiputera di negara ini dirosakkan oleh golongan buta perut dan tamak haloba serta jenis bermuka-muka ini. Sedarlah diri orang Islam dan umat Melayu sekalian, sedarlah diri sebelum kita semua dan anak cucu kita jadi pengemis yang merempat di tanah asal usul kita ini. Bersatulah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Adriany.

Itu gambar kau ke?
Aku cuma nak kata gambar pempuan
tu pun tak menunjukkan dia menghormati islam.

Anonymous said...

Adriany, apa komen kau bila PAS sanggup memecah belahkan umat Islam kerana kedengkian mereka terhadap UMNO? Lihatlah doa melampau yang dibuat oleh adik Nik Aziz itu, itu ajaran apa sebenarnya? Sedangkan Nabi Muhammad semasa dilempar dengan batu dan berbagai objek lain oleh penduduk Taif semasa Baginda hendak berdakwah di sana, walaupun ditawarkan oleh malaikat untuk menghempap penduduk mungkar berkenaan dengan gunung, tetapi Nabi Muhammad dengan tenang dan penuh perasaan kemanusiaan tidak mahu penduduk itu musnah kerana jika mereka tidak beriman pada hari itu, insyaAllah pada masa akan datang keturunan mereka akan beriman kepada Allah. Lihatlah ajaran Islam yang lemah lembut walaupun terhadap kaum kuffar yang membuat kejahatan, tetapi lihat pula kelakuan PAS yang sanggup mendoakan kejahatan kepada saudara seagama kerana perbezaan politik, inilah bila agama sudah dipolitikkan dengan melulu hingga puak PAS sendiri sudah keliru mana satu agama dan mana satu politik, sedarlah semua, kepada puak PAS yang masih dibelenggu dengan politik ala khawarij, ala taliban, ala pengganas, sedarlah itu bukannya ajaran Islam, ajaran Islam itu murni yang mementingkan keadilan dan belas ihsan. Kembalilah kepada ajaran Islam yang tulen, dalam berpolitik, ikut sukalah nak masuk parti mana pun, tetapi dalam beragama, kita semua orang Islam adalah dalam satu agama, tak ada Islam UMNO dan tak ada Islam PAS, tak pula Islam PAS itu lebih baik dari Islam UMNO kerana UMNO dan PAS adalah orang-orang Islam yang satu yang berpaksikan ahlisunnahwaljamaah. Sedarlah semua, bersatulah sebelum kita semua dan generasi kita merempat di tanah air sendiri. Sedarlah kegemilangan Kesultanan Melaka hancur kerana perbalahan sesama sendiri, kerajaan Melayu di Nusantara hancur satu persatu kerana perbalahan sesama sendiri. Sedarlah beratus tahun orang-orang bumiputera di negara ini dijajah oleh bangsa lain seperti portugis, belanda, inggeris, siam, dan jepun. Sedarlah semua, apakah orang-orang bumiputera mahu terus merempat dan melarat dijajah sekali lagi sedangkan pimpinan kita terdahulu berhempas pula mendapatkan pemerintahan sendiri negara kita ini dari penjajah asing. Sedarlah, bersatulah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Apa yang PAS buat bila DAP menentang tindakan kerajaan Pakatan Rakyat Kedah sendiri yang diketuai oleh PAS berhubung isu larangan operasi pusat hiburan sepanjang bulan Ramadhan pada sebelum ini? PAS terpaksa mengalah, melutut dan mengemis ihsan dari DAP hinggakan PAS terpaksa membatalkan larangan operasi pusat hiburan itu kerana PAS sekadar anjing suruhan kepada DAP sajalah dalam Pakatan Rakyat selama ini. Sedarlah semua.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Adriany to percacai pr. Guna reverse saikologi sokong bn tapi tak suka najib. Aku terus terang tak suka kit siang, tokong lim, pok nik, mat sabu, anuwar dan tak sokong dap, pas atau pkr.

Anonymous said...

Hadi Awang dan Nik Aziz perlu insaf dan membetulkan pemikiran ala pengganas dan ala khawarij ramai puak PAS sekarang ini. Ini kerana PAS sudah terlalu takbur, sombong dan angkuh hingga tidak boleh ditegur walaupun tindakan mereka itu salah, mereka tidak pedulikan teguran orang lain dan terus anggap mereka betul kerana mereka digelar ustaz, ustazah, tok guru, pakai serban dan jubah, serta kononnya mereka adalah orang parti Islam. Sedarlah, para Rasul, para Nabi, para solehin dan tabiin seperti sahabat Rasulullah pun menerima teguran dan membetulkan perbuatan mereka yang tidak betul, apakah orang-orang PAS terutama pimpinan PAS lebih mulia dari para Rasul, para nabi dan para tabiin dan solehin itu? Sedarlah bahawa mempolitikkan agama untuk meraih populariti hingga merosakkan agama itu sendiri adalah perbuatan mungkar. Tidak salah agama dicampurkan dengan politik, tetapi untuk tujuan murni, bukannya tujuan keji seperti hasutan, maki hamun, pembohongan dan demontrasi liar yang kononnya adalah ajaran Islam, tidak pernah pun Nabi dan para sahabat berdemontrasi dengan keganasan sebagaimana BERSIH 1,2 dan 3 serta lain-lain demontrasi liar Pakatan Rakyat sebelum ini. Maka di manakah dalil bahawa demontrasi dan bercakap kasar dan menghasut itu ajaran Islam? Jangan mempolitikkan agama dengan melulu hingga merosakkan pemikiran masyarakat hinggakan masyarakat pun sudah keliru yang mana satu agama dan yang mana satu politik kerana sudah bercampur aduk dengan hal yang bukan-bukan. Malahan pimpinan PAS sendiri sudah keliru dengan diri mereka sendiri, mereka sendiri sudah keliru mana satu agama dan mana satu politik, sebab itulah mereka jadi sombong,angkuh, takbur dan bersikap liar kerana kononnya mereka tok guru,ustaz, ustazah, pakai jubah dan pakai serban serta tuduh labuh, merekalah kononnya yang paling hebat. Sedarlah semua, jangan merosakkan masyarakat dengan perkara-perkara sesat kerana semata-mata kedengkian politik dan sikap tamak hendak berkuasa. Sedarlah bahawa perbuatan memecah belahkah masyarakat hingga mendatangkan kesesatan di kalangan masyarakat adalah dosa yang sangat berat kerana ia bukan saja melibatkan diri si penyebar kesesatan itu, malahan orang ramai yang terpengaruh dengan kesesatan itu dan menyebarkan kepada orang lain hingga kesesatan itu tersebar luas hingga ramai yang sesat, bagaimana hendak menangani masalah ini? Oleh itu kepada pimpinan PAS, sudah-sudahlah mempolitikkan agama untuk memancing undi, sedarlah akan bahaya yang sedang mengancam orang ramai akibat perbuatan anda itu, sedarlah dan perbaikilah segala masalah tersebut supaya keadaan dapat dipulihkan. Insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pemikiran dan gaya politik Ngeh Koo Ham sama macam Mao Tse Dong. Patut Ngeh Koo Ham dibungkus dalam guni dan dibuang kat dalam lombong. Perak kan banyak bekas lombong. Ingat Negara Malaysia ni BAPAK DIA YANG ASASKAN.

komandomelayu said...

556

aku sokong kau!

komandomelayu said...

err err adriany, jom keluar tngok bunga api!

Anonymous said...

ADA MASALAH SATU HIKMAH. SKRG SAPE YANG BENAR, SAPE YANG SALAH. DOA PAS DAH TERKABUL, ANWAR KATA MAHATHIR ZALIM, SAPE ZALIM, DAP KATA BN RASUAH, SAPE RASUAH . SKRG ALLAH TUNJOKAN....KITA KENA PIKIR MELAYU JGN MASOK LOBOK DUA KALI.

Anonymous said...

Adriany, Saya ingatkan awak yang ada IJAZAH SARJANA (Org putih kata apa - Master Degree) -

DAPAT PAKAI OTAK DAN DAN GUNAKAN FIKIRAN YANG WARAS UNTUK BUAT KOMEN. TETAPI OTAK LETAK KAT KEPALA LUTUT BUKAN DI KEPALA ANDA.

Sia2 Kerajaan Barisan Nasional taja awak, ingatkan BIJAK tapi BODOH. Yang pilih awak keluar negeri tu ingatkan awak PANDAI, memang pun agaknya pada saat tu kan, tapi awak memang tak BIJAK dan tak PINTAR.

Adriany, Don't use your heart, please use your head.

Saudara Mohamad. SAYA SUNGGUH SETUJU PENDAPAT AWAK - SAYA SOKONG DEMI PERPADUAN UMMAT MELAYU ISLAM.

Tukang Komen said...

Pencacai cakap apapunlah namun Umno/BN tetap the best. PR jadi pembangkang pun tak berkualiti. Tengok dari apa yg dicacaikan disini dah cukup untuk buat kesimpulan yg PR dah takde isu lagi. Semua terjawab.

DAP BUKAN SAJA RASIS JUGA RASUAH DAN ZALIM. TANAH RAKYAT KELANTAN HABIS DIKEBAS. PAS KELANTAN HAPPY DAPAT BERI KHIDMAT BAKTI PADA BOS.

SEKARANG NI RAMAI KELDAI PAKAI KOPIAH.

Anonymous said...

Jika benar Hj Hadi dipihak yang benar dalam isu 'AMANAT HJ HADI AWANG" kita doakan kesejahteraannya.

Kalau dia salah Kita doakan dia dibukakan pintu hati oleh Allah agar memohon maaf kepada seluruh umat Islam Malaysia dan dia segera bertaubat.

TETAPI JIKA HAJI HADI AWANG TETAP DENGAN RASA BONGKAK DAN TAKABBUR NYA KERANA DIA MERASAKAN ILMUNYA TINGGI KITA DOAKAN SEMUGA ALLAH SUBHANAWATAALA MENURUNKAN BALA DAN AZAB YANG AMAT PEDIH KEPADA HAJI HADI AWANG DAN SELURUH AHLI KELUARGANYA.

Anonymous said...

4:59PM

aku pun ada Masters degree gak...tapi yg taja aku kjaan msia bukan BN..

Anonymous said...

Adriany

u jgn takut...tak kira parti mana menang p/raya kali ni kita akan ada PM baru...i gerenti..

Anonymous said...

En mohamed

saya rasa apa yg encik tulis panjang berjela tu boleh diterbalikan & ditujukan kpd UMNO...

moral of the story cermin diri dulu & perbaiki kelemahan diri kita sebelum nak balun org..

Anonymous said...

BETOL KE PAS TAKDE TELOR?
KALAU TAKDE TELOR
KENAPA MAT SABU
MEMBUTUH ISTERI ORANG?



Anonymous said...

Sokong sokong
Sekarang pun nampak mulut pun berbuih
Pengotor, pengotor

Anonymous said...

Anon 2:55

penggunaan "ALLAH" oleh kristian tidak salah...malah di gunakan di setengah2 negara...di msia ni pun ia dibenarkan di sabah & s'wak..cuma yg tidak dibenarkan diguna di semnanjung..tak pecaya pegi check dgn JPM.

so yg nak berjihad ni semua tak relevan sbb utk menjaga sentimen org melayu..tu je..

Anonymous said...

Puak puak ni
Akan mati BERAGAN
( MATI DALAM KEADAAN BERDIRI )
Tanpa sempat bertaubat

Anonymous said...

Maksud Chua Soi Lek tu
HUDUD PAS
Hudud politik nik najis & aji adi
Tak perlu la di komen2

Anonymous said...

malu sokmo....

Anonymous said...

Ko kencing dalam tempurung
Ko lihat wajah ko dulu
Baru boleh ko komen2 kan

Anonymous said...

WOI...MINATANG CILAKE KAPIR LAKNATULLAH...NAPE SEKARANG KO NAK GUNA KALIMAH ALLAH..TOK NENEK KO TAK MINTAK NAK PAKAI PUN..DON'T MAKE SOMETHINGS STUPID TO GET VOTE FROM OTHERS.RESPECT OTHERS AND WE RESPECT YO..OTHERWISE YOU WILL GET THE BLAME..KAPIR..

Anonymous said...

ini semua nike ajis pun hal,ulama terompsh.abis islam kena keji disebabkan oleh dis. Nik ajis harud bertaubat.

Anonymous said...

PUAK CILAKA PAS ..KO SESUNGGUHNYA BINATANG YANG DILAHIRKAN UTK MANJADI SYAITAN MENYESATKAN ORG..BERTOPENGKAN JUBAH DAN SERBAN..KONON PERJUANGKAN ISLAM..MANE HUDUD KO SETELAH 22 TAHUN DI KELANTAN.KALU KO BERJIHAD SELAMA NI .MAT PET,PELACUR ,PENCURI,BOHSIA,RASUAH BALAK,TANAH,KOTOR PUN ADA KAT KELANTAN..APER BEZA DENGAN NEGERI BN..SERAMBI MEKAH APER

Anonymous said...

KLAU KO PAS BENAR2 PEJUANG ISLAM JIHAD, KO TAKKAN SAYANGKAN DUNIA DAN GENTAR PADA UGUTAN DUNIA..KO SANGGUP BERMANDI DARAH..TAPI KO SAMA JUGAK,..HENDAKKAN HARTA DUNIA DAN KASIHKAN PANGKAT SERTA NAMA...INI PUAK DAP PUN KO TAKUT,TAK PAYAH LAH NAK KE PALESTIN KE , MANE KE..KO MELUKIS KAT RUMAH LAGI BAGUS

Anonymous said...

ORANG PUNYA RAMAI DIKELANTAN SUSAH,DIBERI TANAH PADA DAP PERAK DUA SEPUPU YANG DAH KAYA..APER PUNYER BENGAP KO ORG 2 PAS..LAHANAT LU ORG..

Anonymous said...

dia dah tahu dah kelemahan nik aziz dan pas.

buat havoc sehabis mungkin smp pas terkedu , mana tahu dapat tanah kat kelantan lagi. kan ? kan? kan?

Anonymous said...

Lord of the ring ? Aku rasa cina bangang ni tak pandai bahase omputuih pun...cam haram jadah jer.. Ni yang puak langau hijau banggakan sangat tu... Uuwekkkkkks.

Fakta Auta said...

Seperti biasa para penyokong PR akan pusing isu lain dari menjawab dengan ikhlas tentang penggunaan nama Allah untuk puak Kristian.

Isu CSL dah lama UFB jawab daa.

Anonymous said...

Bukan saja org melayu kelantan tak reti bisnes balak malah melayu AMNO lg bodoh...dapat 4000Hektar tanah pun tak tau nak beniaga...last sekali dpt kat cina...

Anonymous said...

Adriany,
U pegi mane ni? Nangis ke? Tu la. Lain kali nak masuk bg salam la dulu. Ni tiba2 terjah je dgn idea master degree karat kau tu.kan dah kena makan x habis.

Anonymous said...

BRO, ITU BUKAN ADRIANY SEBENAR,

TU BABI DAP MENYAMAR MASUK SINI. MANA RETI NAK SALAM.

Anonymous said...

Anonymous said...
Bukan saja org melayu kelantan tak reti bisnes balak malah melayu AMNO lg bodoh...dapat 4000Hektar tanah pun tak tau nak beniaga...last sekali dpt kat cina...

December 31, 2012 8:54 PM

---------------------------------

Ko cerita ape ni mangkok BAHALOL?????

Anonymous said...

woi anon 8:54pm

felda pulak berapa hektar? itu pun puak2 Perosak Rakyat nak bolot. dulu tak nak tgk pun.

jangan spin la. taunye nak buat fitnah je macai2 Perosak Rakyat kat sini!

Anonymous said...

baru baca blog biaqpila..shalehudin..MASYALLAH....
biar betul..terkejut nya..

Anonymous said...

Blog biaqpila??? Blog kahak hijau... HAKKK PTUIHHH....!!!!!!!!!!

xyz said...

Promote blog tak laku ke der

Anonymous said...

ularmak2 PAShit dah sah jadi setan2 bisu yg direjam...maju kena mundur pun kena, semua dah tak ada harapan langsung..tiada lagi hari esok dan hari2 berikutnya untuk mereka.

Anonymous said...

Salam tahun baru. Teruskan membongkar kemungkaran puak PR.

Anonymous said...

Ekekek.... Suruh bible guna nama guan engg je laa.... Nape x moo guna nama guan engg... Malu ke??

Anonymous said...

Kalo hudud pas.. Bleh meliwat isteri... Bukan chua soi lek je tentang... Aku pon ludahh... Harkktuihh...

Hudud jahil pas...

hudud undi pas..

Anonymous said...

.


Kepada pencacai UMNO dan PAS , Selamat Tahun Baru .

.

Anonymous said...

Ko sorang lg yg bebal,pemerintah kerajaan malaysia dr dulu smpai skrg parti perikatan/ barisan nasional. Gua igt lu kluar jerlah dr m'sia,buang jer kerakyatan lu... Nk bunuh diri pn xpe..lg baik..

Omegakumana Jijahoi said...

Salam.....

Lord God = Allah?

Nak tunjuk bodoh beragak la wey! Tak tahu tanyalah bukan suka hati mak bapak kau nak keluarkan fakta. Sedarlah diri, hormatilah orang lain yang beragama islam termasuk dari PAS dan PKR. Yang badigol soud dalam PAS dan PKR pun satu hal. Bila DAP buka mulut je terus jadi bisu-pekak-buta tuli. Kononnya tak sedar apa yang berlaku. Bila UMNO bangkit sendirian lawan isu ini tak pasal2 pula di cop DAP sebagai rasis atau semangat kemelayuan. PAS pun ambil kesempatan beritahu pencacai nabi tak perjuangkan bangsa katanya. Tapi hakikatnya melayu itu islam! Mereka kini sedang mempertahankan isu akidah. Tak semestinya nak pertahan islam wajib pakai serban dan jubah asal kena tujuannya cukup.

Bila dah tak boleh handle DAP cakap pula MCA lebih teruk. Walhal selama ini MCA tak pernah kacau UMNO sehinggalah DAP memenangi hati masyarakat cina. Akibat trend perjuangan ekstrem kaum cina dan kristian yang dibawa DAP, MCA langsung tertekan untuk bawa isu perjuangan kaum cina secara lebih jauh. Jika DAP terbukti boleh kuasai PKR dan PAS, MCA terpaksa lakukan perkara yang sama terhadap UMNO demi undi kaum cina. Tapi ini takkan berlaku kerana UMNO adalah ketua dalam BN. Ingat, DAP takkan dapat berkuasa jika PAS dan PKR lebih tegas dengan DAP! Perjuangan kaum cina boleh dirunding tapi ada had nya. Sekatang yang jelas merela sedang menuntut kerusi tambahan dalam erti kata lain kuasa tambahan. Menjawablah Anwar.....

Selamat Tahun Baru 2013 buat GAP dan pembaca. Edeh penat layan budak tengok bunga api tadi.

Anonymous said...

*
aku pun ada Masters degree gak...tapi yg taja aku kjaan msia bukan BN..Reply

*
Kerajaan malaysia=BN bodoh kerana BN yg perintah

Anonymous said...

'Allah' Belongs Only To Muslims And Islam - JAKIM
KUALA LUMPUR, Dec 31 (Bernama) -- The Malaysian Islamic Development
Department (JAKIM) repeated its stand that the word 'Allah' is a holy
word that belongs only to Muslims and Islam and cannot apply to nonMuslims and other religions.
Its director-general, Datuk Othman Mustapha, said the matter had been
finalised at the 82nd meeting of the Fatwa Committee of the National
Council for Islamic Affairs on May 5 to 7, 2008.
"Therefore, it is compulsory for all Muslims to protect it to the best of
their ability. Any attempts to insult or abuse the word must be
prevented according to the provisions stipulated under the Federal
Constitution," he said in a statement here Monday.
He said statements made by certain quarters to create racial and
religious disharmony just for the sake of gaining political mileage were
very disappointing.
Hence, he said JAKIM would like to urge all quarters to return to the rule
of law to ensure that racial and religious harmony was well preserved
and protected under the Federal Constitution.
-- BERNAMA

Anonymous said...

Anonymous said...
*
aku pun ada Masters degree gak...tapi yg taja aku kjaan msia bukan BN..
-duh..who gives a shit ko ada masters degree..orang lain ada phd tak bising pon..bodoo..

*
Kerajaan malaysia=BN bodoh kerana BN yg perintah
- bagus la tuh dah ada masters degree skit..tak tau dalam field apa..dah kata orang bodoh..bodoh2 BN tak penah bunuh sedara mara ko.

Anonymous said...

so...being PR gives you the right to use the word ALLAH for non-muslims?
Nobody gives PR the lead to being the speaker for non-Muslims, never this was an issue 20-30 years ago. Clearly
this is an attempt to divide Malaysians using sensitive issue, Muslims never attempted to infringe the rights of non-Muslims, let's not let a few rotten apples spoil the day..

Anonymous said...

just imagine if MCA leaders who are the one insisted to use kalimah Allah, i bet all the PAS supporters will blame UMNO sampai tak ingat dunia..

since it is DAP, so PAS supporters have lost their testes laaaaaaa..

Anonymous said...

saya pun pemegang Master Degree. Professional swasta.

saya dibiayai oleh kerajaan yang diterajui oleh BN. dan saya tahu membalas budi kepada kerajaan yang telah membantu saya.

dan seperkara lagi, saya benci dan meluat melihat tingkahlaku pembangkang yang tidak bersatu bersama2 kerajaan memajukan negara. tiada lagi check and balance. yang hanya 24hours a day politicking.

terima kasih.

Anonymous said...

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) hari ini mengulangi kenyataan bahawa lafaz Allah merupakan kalimah suci yang khusus bagi agama dan umat Islam dan ia tidak boleh diguna atau disamakan dengan agama-agama bukan Islam yang lain.

"Oleh itu WAJIB bagi UMAT ISLAM MENJAGANYA dengan cara yang terbaik dan sekiranya terdapat unsur-unsur penghinaan atau penyalahgunaan terhadap kalimah terbabit, maka ia perlu DISEKAT mengikut peruntukan undang-undang yang sudah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan,"

MAKSUD NYA DI SINI,

SETIAP KAMU samada KAMU pemandu teksi,bas,lori ka pensyarah,guru pelajar, blogger, anggota keselamatan,kaum pekerja,peguam,hakim, ibu bapa, ostat PAH, hingga ke pihak menteri WAJIB, SAYA ULANGI, WAJIB
mempertahankan kalimah ALLAH.

Dan ini adalah TUNTUTAN ALLAH terhadap kamu.

komandomelayu said...

ALLAHUAKBAR!!

Anonymous said...

sesiapa yg redha sebagaimana redhanya sesetengah orang dalam Pas terhadap perkongsian kalimah itu, maka wajib bertaubat!

Anonymous said...

BULATAN TU SEPATUTNYA WARNA HIJAU

Anonymous said...

Anonymous said...
En mohamed

saya rasa apa yg encik tulis panjang berjela tu boleh diterbalikan & ditujukan kpd UMNO...

moral of the story cermin diri dulu & perbaiki kelemahan diri kita sebelum nak balun org..
December 31, 2012 7:00 PM

-----------------------------------------

Saya telah cermin diri, penyokong kerajaan memang cermin diri, bukannya macam puak Pakatan Rakyat, tak pernah cermin diri kerana tak kenal apa itu cermin. Pasal kau nak balikkan apa yang saya tulis itu kepada UMNO dan BN, kau patutnya guna otak/akal fikiran, bukannya menggunakan nafsu serakah kebodohan kau itu untuk menuduh yang bukan-bukan-bukan. Pasal politikkan agama, siapa yang suka politikkan agama kalau bukan PAS? Pasal demontrasi liar, siapa yang suka demontrasi liar kalau bukan PKR? Perkauman dan suka pecah belah masyarakat itu siapa yang suka kalau bukan DAP jahanam? Sedarlah diri, pergilah belajar di tadika untuk mengenal cermin dan cerminlah diri sendiri. Selamatkan Malaysia, hancurkan Pakatan Rakyat jahanam perosak masyarakat dan pemusnah negara. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Kpd Koo Ham,

Al Kitab yang dimaksudkan itu ialah agama-agama Nabi Daud (David), Nabi Musa (Moses), Nabi Sulaiman (Solomon) dan Nabi Isa (Jesus). Semua agama ini menyembah Tuhan yang satu. Tetapi agama Kristian anda sekarang ada 3 Tuhan,the Lord God the Father, God the son and the Holy Ghost (Trinity). Trinity ini diujudkan oleh Paul seorang Yahudi dan diiktiraf oleh kaum Kristian selepas Nabi Isa telah tiada lebih kurang 300 tahun kemudian di Rome. Semua Kitab-Kitab Zabur dan Injil yang asal telah tiada sekarang.

Siput

Anonymous said...

Kpd Koo Ham,

Juga Kitab Taurat yang asal telah tiada juga.

Kitab Zabur diturunkan Allah kpd Nabi Sulaiman
Kitab Taurat diturunkan Allah kpd
Nabi Musa
Kitab Injil diturunkan Allah kpd Nabi Isa
dan Al-Quran diturunkan Allah kpd Nabi Mohammad s.a.w., Penghulu segala Nabi.

Siput
Siput

Adriany said...

Assalammualaikum dan Salam sejahtera. Kepada semua, maaf saya pohonkan kerana terlalu mengikut perasaan. Ada sebab. Namin jauh di sudut hati saya berdoa semuga DAP dan sekutunya hapus dan lenyap dari muka bumi ini. Mereka pijak kepala di atas kebaikan PM kita dan pemerintah. Hak mengundi mereka yang terlalu membantah dan melawan perintah mahkamah(LYNAS) harus di tarik. Setuju? Selamat tahun baru.

Ampun dan maaf dipinta sekali lagi, siapalah saya pun, hanya insan kecil sekecil semut di mata anda semua.

Anonymous said...

Siput....

Kitab Zabur kepada Nabi Daud a.s. Bukan Nabi Sulaiman a.s. Harap diperbetulkan...

Anonymous said...

kejahanaman dan kesesatan dlm kegelapan puak pr semakin terserlah.

Anonymous said...

sesungguhnya, umat islam adalah wajib untuk menolak pakatan syaitan ini kerana sifat permusuhan mereka kepada agama islam dan kaum bumiputera...humban mereka keluar malaysia dlm PRU13...