Sunday, December 30, 2012

DEBAT : CN AL AFGHANI VS HADI AMANAT SAKIT OTAK KRONIK GILA NAK MAMPOS TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI !


73 comments:

Anonymous said...

Hadi boroi berani ke nak debat-debat ni... alsan BODOH yang diberi nanti, Cikgu Non tu cikgu sekolah rendah je, mana sesuai nak debat ngan lulusan universiti Madinah tu... terlalu berbangga dengan ilmu sendiri... bukan tu dah tahap ujub ke???

Anonymous said...

PERSATUAN ULAMAK KAT MALAYSIA PUN BODOH/MANGKUK HAYUN/TAK GUNA! DAH TAU AMANAT HADI DAN NICKKE BOLEH MENYESATKAN AKIDAH DAN MEMECAHBELAHKAN UMAT ISLAM/MELAYU MENGAPA DOK SENYAP/TAK AKTIF MENGHALANG/AMBIL TINDAKAN MAKAMAH DLL. BIARKAN AMANAT INI BERTERUSAN DIYAKINI OLEH PENGIKUT PAS? HANGPA PUN BOLEH TANGGUNG DOSA HADI DAN NICKKE SAMA.

Anonymous said...

Nama je Persatuan Ulamak, bayar yuran boleh terus dipanggil ulamak.... sebenarnya yang banyak dalam persatuan tu ular dalam semak (penyokong tegar PASik jugak...).

Lagi sesuai tukar nama jadi Persatuan Ulamak-ulamak Bisu...

Anonymous said...

aku setuju, hadi tak patut dibiarkan bercakap sorang2 selama sejam. nanti akan jadi sama seperti anwar yang memilih untuk berceramah panjang secara solo, tapi tak sanggup untuk disoal di kandang saksi. lebih elok jika ada panel penyoal, moderator dan audiens di studio. kita harus ingat bahawa hadi bukannya sama seperti abuya ashaari yang sanggup mengakui kesilapan sendiri kat tv. jika nak buat siaran langsung, buatlah secara sempurna kerana ini hadi tiada slot sendiri jika nak dibandingkan dengan ustaz don yang diberi masa siaran selama 30 minit (itupun termasuk iklan).

tukang telek said...

Ulamak dajjah akhir zaman sudah tersepit dgn permainan politik kotornya dan sedang mencari jalan selamat dgn siri pembohongan yang akan ditelan oleh puak puak jahil ugama.

Anonymous said...

kalau hadi onion buncit mintak 1 jam tv live, CN Al Afghani pun patut dapat 1 jam jugak terangkan kesan2 amanat sesat hadi onion buncit ni.

Anonymous said...

Mak oii.. bongkaknya ulamak nih. Ada ke patut. Dia yang telah memesongkan akidah orang-orang macam cikgu Non, akhirnya dia kata orang yang semacam cikgu Non hanya layak ngajar ABC je. Maknanya semua pengikut-pengikutnya yang telah di pesongkan akidahnya, kini bergelar Cikgu yang layak mengajar ABC je. Perrrggghh.......

Anonymous said...

Hadi A$$ kalau ada telor sila debatl dgn C.N Afghani. Dulu cikgu ni lah yg disanjung bagaikan wira, pejuang mujahidin melayu tulen yg berani gadai nyawa demi membantu saudara islam kita di Afghanistan. Orang ni jugalah yg sedang membela nasib keluarga mangsa Amanat Hj Hadi di Memali!...

Majlis Agama /pihak berwajib mesti ambil tindakkan terhadap Hj Hadi. Sekurang2 nya ishtiharkan AHH haram! supaya generasi muda tak terpesong lg dgn dakyah kononnya UMNO tidak islam dan ahlinya tak beriman!

AMBIL TINDAKAN SEGERA!!!

Anonymous said...

Berlagak giler Hadi Bawang neh...sukasuki kuarkn amanat sesat ..bila org suruh tarik balik krn mnjadi punca perpecahan umat Islam di Malaysia..buat syarat la nak slot prime time kat RTM n TV3...

Sikit xde rasa bersalah atau berdosa...ini ulamak ke ularmak?

Kalo betol DEBAT TUH JADI...UFB mst ada gak...xkire...

Anonymous said...

Sombong dan bongkak kau hadi Cikgu Non kau kata gitu. disebab orang macm kaulah orang Islam berpecah tak takuk ke balasan ALLAH.

Anonymous said...

Hebat cg non d sanjung manusia sehingga jd durjana mmg itu lah yg d perjuangkan oleh si non ni d tinggal kwn dan saudara nasib baik ada umno

Anonymous said...

SAYA MINTA PADA DR.MAZA, MANTAN MUFTI PERLIS TOLONG BERI KOMEN TENTANG AMANAT HADI PARTI PAS INI. TOLONGLAH UMAT ISLAM DARI TERSESAT.... TOLONG DR MAZA. JANGAN BERDIAM DIRI. TOLONG. TERIMA KASIH.

Anonymous said...

KALO KITA LAYAN HAJI HADI, KITO BOLEH SAKIT JIWA. BIARKAN DIA DGN LABU2 NYA. DIA BELOM SEDAR DIRI DIA DAN KELUARGA DIA BELOM TENTU BETOL!.

Anonymous said...

Impak daripada Amanat Hadi ni sangat besar..Hj Hadi secara terang dan jelas menuduh UMNO kafir dan diterima oleh sebilangan besar pengikut taksub PAS yang secara langsung juga bersetuju mengkafirkan UMNO..tindakan melulu Hj Hadi dan pengikut PAS yang bersetuju dengan amanat ini telah memberi impak berikut : Seandainya UMNO tidak kafir seperti yang dituduh maka tuduhan kafir itu akan kembali kepada Hj Hadi dan pengikut2 PAS yang bersetuju.. Persoalannya adakah Hj Hadi dan pengikut2nya yang taksub dan bersetuju dengan amanat tersebut telah jatuh kafir bermula tahun 1981...?

Anonymous said...

memg psatuan ulamak senyap..bukan setakat tu je...di JAIP,MAIK.JAIS,MAIS,JAIJ,JAIK dan 70 pratus kakitangan dijabatan agama islam stiap negeri adalah penyokong tegar PAS...smuanya membisu bla satu2 isu agama disabitkan dan tidk meyebalahi pembangkang...mereka2 ni smuanya makan gaji buta dgn krajaan.sgelentir je yg bnar2 bertugas dgn jujor,ikhlas...nama je bertugas dgn jabatan agama islam..tp hamPAS...tok menteri tolong pantau cikit.....

usin said...

belum apa2 dh merendah2kan c.n al-afghani. riak dan ujub sungguh. langsung tiada nilai utk dicontohi keperibadian encik hadi ni. maknanya encik hadi di hanya mementingkan kuasa dan dunia daripada agama Islam. dh nampak terang dan jelas...

Anonymous said...


inilaah pertama kali aku dengar & lihat ketua utama parti politik menghina penyokong penyokongnya yg selama ini setia kepada parti.....di pecat dan di hina....kalau cikgu non tu setaraf cikgu sekolah rendah yg mengajar abc dan tak layak berdebat dengan beliau, agak agak apa taraf korang para ahlul bahalol semua disisi haji hadi????

Anonymous said...

hadi tua kutuk tak sedar diri semakin gelabah, semakin ketaq lutut, kalau dia berdebat alamat terkencing terberak dlm seluar.

Anonymous said...

Hadi boroi berani ke nak debat-debat ni... alsan BODOH yang diberi nanti, Cikgu Non tu cikgu sekolah rendah je, mana sesuai nak debat ngan lulusan universiti Madinah tu... terlalu berbangga dengan ilmu sendiri... bukan tu dah tahap ujub ke???

December 30, 2012 7:30 PM

..............................................................

Benarlah seperti apa yg tuan fikirkan. Komen tuan pd jam 7.30 ptg td. Dan beberapa jam selepas itu tersebar pula video dimana TG Hj. Hadi meneybut yg Cikgu Non hanya cikgu sekolah rendah shj.

Anonymous said...

anon 9.29

engkau ni tido panjang ker..cuba buka fbook dr.maza..aku pernha baca komen dia tentang topik ini..baca dgn akal yg waras..jgn ikut komen2 yg memaki hamun..Allah tak suka dan hanya menmbahkn dosa2 kamu semua..apakah puas hati setiap hari memaki hamnun tu..

Sesungguh nya hanya ALLAH yang Maha Mengetahui kebenarannya.

tasuka nuaro said...

Cikgu2 sekolah rendah tak rasa terhina ke?

Anonymous said...

Aku pun setuju Hj Hadi tidak di beri peluang untuk
on air selama 1 jam di RTM mahupun TV3.

Sepatutnya kementerian yng berkenaan peka dgn kerenah manusia bernama Hj Hadi.Percayalah sekiranya Hj Hadi di beri peluang dia akan menggunakn masanya lebih utk mendapatkn keuntungan politik.

Sekiranya Hj Hadi benar2 ikhlas dia boleh menggunakn saluran tv pembangkng atau you tube utk mempertahankn bahawa amanatnya tidak menjadikn pengikutnya sesat dan menyanggah kenyataan pengikut2 taksubnya seperti C.N Alaghfani.

Kenapa Hj Hadi mahukan saluran RTM dan TV3?
Bukankah kepimpinan PAS mengatakn RTM dan TV3, tidak boleh di percayai.Bukankh Hj Hadi dan pengikut PAS benci akan saluran ini dan memperlekehknya.
Hj Hadi tak payah tunjuk bodoh la, dalam dia cuba menkambingkn RTM dan TV3,sebenarnya semua orang tahu itu adalah taktik dah basi yng biasa di gunakan oleh Anwar Ibrahim!

Sepatutnya Rais Yatim memberri penekanan untuk Hj Hadi menjawab dakwaan majlis ulamak negeri Kelantan bahawa amanat Hj Hadi adalah bertentangan dengan ahlul sunnah waljamaah serta memberi kesan yng negatif kpd orng2 islam.


Kepada kementerian berkenaan jangan jadi bodoh mcm pengikut PAS!

Anonymous said...

kenapa dia minta 1 jam untuk jelas amanat dari rtm atau tv3?.. sebab dia tau rtm/ tv3 tak kan bagi.. dia siapa yang rtm/tv3 nak bagi.. kos sapa bayar?.. apa faedah yang rtm/tv3 dapat...

mohd. natar said...

... Haji Hadi dan Nik Aziz kedua duanya serupa.

Kedua duanya adalah pemimpin tertinggi PAS.

Mempunyai pengikut pengikut yang taksub dan berfikiran jumud serta tidak pandai berfikir secara intelek.

Kedua duanya sentiasa Bongkak, Bingong dan Besar Kepala.

Menganggap diri mereka sahaja yang betul.

Persoalannya kemanakah perginya ulamak ulamak tersohor didalam PAS?.

Mengapa terus berdiam diri tatkala Islam diserang dan dimomokkan selama ini?.

Ustaz Harun Din, Ustaz Ismail Kamus adalah merupakan ulamak tersohor.

Dimanakah mereka sekarang?.

Sanggup membisu bilamana nama Allah hendak diguna pakai oleh gereja.

Bilamana Nabi Muhammad diperlekehkan.

Bilamana ayat ayat alQuran dipermainkan oleh kafir kafir laknat.

Perlukah kita semua sebegini selama lamanya?.

Aduhai Hadi Awang, perbetulkanlah langkahmu jika tidak mahu tersungkur diperjalanan.

Para ulamak PAS tolonglah bersuara dengan jujur agar mertabatmu sentiasa tersohor.

Semoga coretan ini dapat dibaca oleh penyokong PAS semua, salam perubahan dari saya ...

Anonymous said...

Aku tak heran kalu pimpinan pas sekarang hampas belaka kerana ada habuan besar dari sumbangan luar. Tapi aku heran dengan penyokong pas. Apa yg hampa semua dapat? Tiket ke syurga ke? Sudah2 la, dah teruk sangat dah, biarkan pimpinan pas hari dengan kuncu2nya, marilah kita ikut hasan ali, nasha, zulkulim dan ramai lagi ahli pas yg dah bertaubat.

Anonymous said...

Lepas PRU 13, mintak tolong kerajaan BN haramkan nama Islam pada Parti Politik. Isu nya sama mcm kalimah Allah, hak ekslusif untuk semua umat islam. So islam pulak maknanya hak ekslusif utk semua yg bertuhankan Allah S.W.T. Kalautak masalah mcm ni sampai kiamat tak selesai kat Malaysia ni

Anonymous said...

Tahukah anda semua bahawa cikgu non pernah menjadi ahli pas seumur hidup dan telah dipecat dari menjadi ahli PAS hanya kerana beliau membuat laporan polis berkenaan penyelewengan tabung Memali. Inikah keadilan yang dibangga-banggakan oleh pemimpin dan ahlul bahalol PAS??? Parti yang TIADA DEMOKRASI, TIADA TOLERANSI apatah lagi PRESTASI.. kosong... hanya layak jadi suruhan parti DAPig dan PGayR je....

Anonymous said...

9:24pm... PI MAMPUS DENGAN KO PUNYE KOMEN_KOMEN BODOH TU.....!!!!!!!!!

Anonymous said...

Kata-kata H.Hadi terhadap cegu non,meberi gamabran jelas siapakah sebenarnya H.Hadi.Saya sudah lama hilang hurmat pada H.Hadi ,sekarang semakinlah menyampahnya kerana keangkuhanya itu.

Anonymous said...

Dulu Nik Aziz kata pada Ust.Fathul, 'Siapa Fathul Bahri',sekarang H.Hadi pula kata CN Afghanai,hanya cek gu sekolah boleh ajar ABC saja 'Molek sungguh tuturkata budi pekerti dua ekor ULARmak Pas ni.Dari perangai dua tokoh angkuh ni,kita pun tahu bagaimana pula perangai para pengikut taksub keduanya.

Anonymous said...

Isu AHH dan Memali...Mana Harun Din,
Taib Azimudin, Ismail Kamus. Isu Kalimah Allah Harun Din kata lain Hadi kata lain...ish ugamawan mana yang aku nak percaya nihh....selamat tinggal pas ..

Anonymous said...

sikit pun tak heran kalau dua2 melayu nie nak berdebat...biar debat tuh dpt menjenihkan apa yg selama ini keruh dek perbuatan UmNGOK & Blogngok2 pro UmNGOK...

CLS pon sendiri dah kata yg Blongngok2 UmNGOK nie takde moral ..... bayangkan PRESIDEN PORNO MCA yg pencacai2 UmNGOK sanjungi, sendiri kata yg Blongngok Pro UmNGOk memang tidak bermoral mcm diri dia jugak.... camnelah korang boleh percaya.......entah laaaaa....

memang patut kuburkan UmNGOK dlm PRU 13 nie...

Anonymous said...

anon 11.29 tak perasan ke komen ko lagi teruk dari anon 9.24... relax bro

Anonymous said...

semoga runtuh ego pendokong Umno seperti mana runtuhnya bukit setiawangsa tuh....

ambik kau, sendiri buat undang2,sendiri langgar.....nak sorok dari rakyat , rupanya penyamun2 pimpinan Umno yg duduk atas bukit tuih....patutlah rakyat susah nak jupa pemimpin umno, duduk atas kayangan setiawangsa....dah kata, jgn buat rumah kat lereng & atas bukit..degil..sombong..bongkak..samseng plak tuh....sama mcm umno...

Anonymous said...

Seronok para cacai umngok, TGHA tak lama lagi masuk tv.

Anonymous said...

Komen penchacai BE END di atas sangat menarik perhatian dan berbeza dengan komen cacai/bocai umngok yang lain. komen dia menggunakan bahasa kesat dan lucah.

Anonymous said...

Semua berharap TGHA akan menarik amanat dan minta maaf. Itu smue imaginasi para umngOK.

Anonymous said...

punyelah penakut Menteri penglipulara UmNonGOK hanya berani beri ruangan "rakaman" berbanding ape yg diminta Hj HADI untuk disiarkan secara "LIVE"...apsal??? takut kaa nak siar secara LIVE pd HJ HADI...nnti terasa & terkono btg hidung ka, bila HJ Hadi terangkan perkara yg sebenar.....

yg main citer nie pon hanya UmNoNGOK yg terasa bila dikatakan parti amik agama suku dan menyanjung undang2 Penjajah....pandai terasa yeee Umnongok....dah tua....elok la turun dari tampuk pemerintahan negara....

Anonymous said...

Kalau nak berpolitik tu berpada-pada lah. Jangan 24 jam kepala hotak penuh dengan politik. Kesannya tengok saja lah pecacai ameno seperti lembu yang tidak waras dan komen mengikut hawa nafsu sehingga menggunakan ayat terlampau. Sebelum komen fikir dulu lah.

Anonymous said...

Kepada pecacai UmNgOk, jangan biarkan politik mengatasi akal. Itu sebabnya komen seperti orang gila. Jangan ikut sangat orang lain. Orang lain hanya buat kerja dan diberi gaji.

Anonymous said...

Aku tengok persekitaran ok je. Semua ok. TGHA, TGNA dan smue pemimpin2 PR baik-baik saja. Kenape di sini pecacai UmnGOK yang over dan menggelababah?

Anonymous said...

Ape yang pasti 1 jam diberi bukan untuk mengampu umnu noo!!

Anonymous said...

Biar d gelar gila daripada mabuk berTAKE Beer macam puak2 parti yang mengaku isle tapi haramjadah

Anonymous said...

Bagi aku sememang org kafir selain bangsa arab tidak dibenar membaca quran. Bangsa arab sememang boleh berbahasa arab. Ayat dalam quran pun dalam bahasa arab. Jadi jika orang kafir malaysia seperti cina, hindu atau sapa saja tidak fasih membaca quran dah tentu bacaan dan maknanya tunggak-langgang. Jgn jadikan alasan org arab kafir DAHULUUUUU...boleh baca quran... Dah tentula boleh sbb itu bahasa ibunda dia... cuma masih tidak dapat menyelami maksud ayat yg diturunkan kepada nabi junjungan Rasulullah SAW oleh Allah SWT melalui Jibrail AS. Nak tak kita test baca bible ka atau kitab2 bukan Islam secara membabi buta, dah tentu mereka akan memarahi kita. Tapi janji Allah kepada umat nabi Muhammad, tetap akan pelihara al-quran hingga kiamat.

jika laknatullah masih berdegil nak biar kalimah Allah digunakan oleh pihak gereja, pasti ustaz harun din serta para ulama tersohor datang melihat perasmian kalimah Allah disemat didinding gereja.... apa macam ada berani ka....

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah... kesian anoNGOK Fuckatan dari 11:44pm sampai 12:35am meroyan. Teruk sangat beb.... komen je banyak, tapi dari sorang pengomen Fuckatan BAHALOL jugak tu.... banyak ke dapat duit dari kepala juburi sampai berkomen-komen BODOH ko hantar ha wahai anoNGOK 11:45 - 12:35pm. Kesian... tak lama lagi Hadi nak tukar profesyen jadi melayan.

Al-Juburi, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng ngan Karpal Sinki tengok hadi boroi tu macam sampah je... tak layak pun nak jadi ketua Fuckatan...

Kah kah kah kah kah kah... dengan cikgu sekolah rendah pun Hadi kecut nak berdebat...

Kah kah kah kah kah kah

komandomelayu said...

HOI PUKI PR!

KALAU DAH OTAK KOSONG TAK DE MODAL TAK PAYAH BAGI KOMEN BODOH KAT SINI!

JAWAB DULU KELEBIHAN LADANG RAKYAT PAS BERBANDING FELDA?

DAN APA MANAFAAT BERI TANAH BERIBU EKAR UNTUK CINA BABI KEPADA RAKYAT ?



Anonymous said...

Fuckatan dah semakin kehilangan ahli, terpaksa la seorang ahlul BAHALOL Fuckatan menyamar jadi beberapa pengomen pulak. Baru la nampak macam banyak spesis berok tu komen kat sini... kononnya....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Opssss.....pak adi masih pecaya kotak besi.... Kotak besi ka boleh dirakam..???!!!!!

Anonymous said...

komandomelayu... tak payah buat cabaran pasal felda kat mangkok-mangkok fuckatan tu. Bukannya mereka reti nak berhujah pun... Kita tanya mane pergi tabung memali cukup la. Aku gerenti mangkok-mangkok aka berok-berok tu TAKKAN JAWAB PUNYE.... yang mereka pandai buat spin cerita je...

Tak gitu berok fuckatan 11:44pm - 12:35am?????

Kah kah kah kah kah kah kah.....

Anonymous said...

Anonymous said...
Opssss.....pak adi masih pecaya kotak besi.... Kotak besi ka boleh dirakam..???!!!!!

December 31, 2012 12:58 AM

----------------------------------

Kotak besi bernama video / CCTV / kamera dah boleh jadi bukti. Bukan aku kata.. ostad Hairy Otroman yang kata. CCTV canggih... cuma otak penyokong Fuckatan je yang kelabu asap... tu sebab hadi boroi nak "masuk" kemera kali ni.... dah boleh jadi saksi sahih dah.

Lebih-lebih RTM dan TV3... yang lain hadi boroi tak percaya langsung....!!!!

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

dpt dikesan..sorng pengomen dri pembangkang yg mngunakan besi dan palstik kpmuter riba untuk meyokong hji hadi..komen2 beliau hnya perkataan umnogok,umno bodo dan kata2 kesat yg lain...marah btul dia kat penyokong2 umno..ksian jg aku kat budk mamat tu...gaknya bapak dia byak bagi makanan yg subhah dan haram kut...sbb tu hati nya gelap.xde cahaya keinsafan....sebnarnya:HATINYA SKARNG SDANG SAKIT TENAT,HJ HADI PERLU BG RWATAN SGERA....

komandomelayu said...

penyokong pr semua kaki melancap
tu pasal tk sempat taip jawapan!

Anonymous said...

SYA TRY MASUK KE BLOK PAMBANGKANG...ARTIKEL YG ADA HANYA TUK DIBACA SAJA...TIADA RUANG TUK SYA BERI KOMEN..BERBEZA DGN BLOK2 PRO KERJAAN..BERI RUANG YG LUAS KPD SAPE2 JE NK KOMEN...MAKA DGN ITU..SYA BERANGGAPAN BLOK2 PEMBNGKANG MEMG LOW CLASSS..XDE KEBEBSAN..PTUT PUN PENCACAI2NYA MEROYAN BGAI NK RAK BILA DIBERI RUANG DI BLOK PRO UMNO...SYABAS UMNO..

Anonymous said...

Baru tau ke?depa tu x dpt terima kalau kita hentam dgn fakta.sbb tu depa block kimen yg mengancam diorg.pastu sebuk paste artikel bangsat diorg pnuh spin kat blog pro kerajaan.dasar muka x malu

Anonymous said...

Bukan semua orang Umno itu baik dan tidak semua orang PR itu jahat. Haron din tolonglah keluar daripada parti Pas.

Anonymous said...

Taraf bloger bangang ni hanya untuk mengulum butuh aljib dan juga main butut kak mah je kan umguk2 ni jenis manusia terbangang dalam melaysia ni apa nak heran kan bapak babi mak lembu jadi lah umguk

komandomelayu said...

304

TAKKAN TAKAT TU JE YG ADA DALAM KEPALA OTAK KAU?

LAGI ...

pok ngah nik ajis said...

Kami dari umno x menyorok daripada pekara yg mungkar. . Kami menyatakan apa yg benar walaupun pahit. .
Kami membangkang CSL atas keprihatinan. . Kami tegur dia. Dia marahkan kami. . Timbal balik. Ada soalan ada jawapan.
Tapi CN afgani menyoalkan mempertikaikan HADI. Apa yg dpt. Ha. . Ha. Cikgu srkolah rendah. Yang tahu abc. Jawapan timbal balik daripada pemimpin islam kpd saudara islam.

CSL cina kafir. . Dan penyokong umno melayu islam. . Kata mengata dah jadi adat bg fahaman yang berbeza..

Sapa membelasah org islam. Itulah al munafikun. Hadi dah munafik dan kufur pada nikmat. Mencari kesalahan saudara sendiri utk hujah yg memang salah dan berdosa. !!!!

Anonymous said...

Kalau dah baca buku kafirkah aku, mai pakat tengok ceramah cikgu non cn al afghani pulak..
http://m.youtube.com/#/watch?v=0Hxyc3CE2ZQ&feature=relmfu

Anonymous said...

3:04 - babi yg menyondol awal pagi adalah babi hutan.

Pas babi
pemimpin pas bapak babi.
yg suka menyondol adalah kawan baik puak2 babi ni.

Anonymous said...

Aku ni pengundi atas pagar.... dah meluat dgn PR ni..dulu aku undi PR nak tengok sejauh mana hebatnya dia nak perintah berbanding BN... bynk yg buruk dari baiknya. Macam-macam berlaku sejak diorang berkuasa ni....cepatlah PRU....aku mmg x sabar nak undi balik BN kali ni...ramai yg dulu buat undi protes kali ini akan undi BN balik...Insya Allah

Anonymous said...

3:04am.. tak boleh nak tido memikirkan komen-komen bodohnya tak dapat sambutan dari berok-berok Fuckatan.... terpaksa la dia counter sorang-sorang mengadap besi pagi-pagi buta....

Kah kah kah kah kah kah kah....

Ops... berok-berok Fuckatan kat sini pun mamat yang sama je... tu sebab BODOH sokmo....

Anonymous said...

APA BEDZA HADI AWANG DENGAN ASHAARI ARQAM ?

Anonymous said...

8:49 AM

Aku sokong kau. Siang malam kerajaan yg ada skrng ni cuba mengembleng tenaga untuk memajukan negara, tarik pelabur, rangka strategi memajukan negara, gerakkan research and development, jana sumber hasil bumi, tarik masuk teknologi luar dan mcm2 lagi dalam masa yg sama kekalkan perpaduan dan keamanan ini bukan kerja mudah.
PR pula siang malam cipta persepsi buruk, tipu rakyat, suruh buat demo, suruh merusuh dan mcm2 lagi usaha nak melingkupkan negara.
Berdasarkan pemikiran yg siuman dan pertimbangan yg wajar aku pasti akan undi BN dalam PRU 13 nanti.

Anonymous said...

PRU-13 ni kita tolak pembangkang yang punye minda pembangang seperti PAS, PKR dan DAP... tiada guna mereka jadi pemimpin rakyat pun. Hanya pandai membangangkan rakyat untuk 5 tahun akan datang... anda sanggup???

Anonymous said...

Amanat Hj Hadi memang dah sah menyesatkan dan menyusahkan umat Islam di negara ini..tengoklah komen daripada pencacai PR kat atas tu,mana ada berani nak bercakap dan menyentuh isu sebenar tentang AMANAT Hj HADI...paling baik yg boleh mereka buat adalah mencarut dan memaki..tu je la kepakaran pencacai PR.

Anonymous said...

APASAL BAGI SEJAM , BAGI LA SEHARI , BIARKAN BEBUIH MULUTNYA BERCAKAP , CONFIRM BILA BAGI CAKAP LIVE KAT TV NANTI APA DIA NAK CAKAP

KITA TANYA PASAL AMANAT , DIA AKAN MELALUT PASAL BENDA LAIN

SILAP-SILAP SATU AMANAT BARU DIKELUARKAN , MANA TAU , SURUH DIA CAKAP BAHASA ARAB SEKALI , DIA KAN MENGAJI AGAMA TINGGI APA.

BAGI JE....... LA , ELOK ASTRO SEMUA CHANNEL ADA..... SIAP KEMPEN UNDI LA PARTI PAS YANG DAH MELALUT GAYA NYA LA NI , KENA KAT DIA ADA SAJA FATWA BARU YANG DIKELUARKAN , MENGAJI AGAMA TINGGI SANGAT

BERHENTI JE BERPOLITIK DAN BUAT KERJA TAZKIRAH DISEMUA MASJID DAN SURAU YG ADA DI MALAYSIA , TOKONG DAN CHURCH CONFIRM BOLEH BUAT TAK PERLU MINTA KEBENARAN KERAJAAN

Anonymous said...

Hj Hadi dah terlalu self centered, ego terlalu tinggi sampai tak nampak keikhlasan C.N. Al Afghani yang bukan orang UMNO pun.
Kita yg masih siuman boleh nampak perkara ni dgn jelas, kalau nak buat penjelasan tentang amanat(yg mengundang segala macam bala kat Malaysia) ni boleh dibuat dimana2 pun, tak payah nak mintak sejam live kat RTM atau TV3.

Anonymous said...

Sy tertarik dgn komen dari December 30, 2012 11:44 PM hingga December 31, 2012 12:35 AM. Hampir satu jam menghadap komputer dan apa yg diulas hanyalah cakap-cakap yg tidak berfakta. Apa yg menarik masa 1 jam itu sama dgn masa 1 jam yg diminta oleh TG Hj. Hadi. Apakah isi penjelasan 1 jam dr TG Hj. Hadi akan serupa seperti isi ulasan dan Anonymous tersebut? Sy cukup teruja utk mengetahuinya.

Anonymous said...

Org dgn amanat bodoh tu tak terasa sikit pun hinaan dia..kerana amanat bodoh dia tu dia dipandang hina di mata org Islam dn Allah swt..kecuali di mata penyokong2 bodoh dia yg taksub gila babi..
Aku,,
Bekas ahli pas yg sanggup derhaka dgn org tua angkara amanat bodoh tu.

Anonymous said...

Dah tentu la.apa lg yg puak2 ni blh buat.klu pencacainya dah otak kosong mcm tu, pemimpinnya lg la teruk. Bg 1 jam nanti merapu meraban entah apa2. Alih2 x jwb pun amanat lama tp kluar plk amanat merapu baru plk. Tenat otak tahap kronik dah puak2 ni

Anonymous said...

Ajak munafik ni berhujah dalam bahasa Arab.Sebagai ahli surga auta-matik dia mesti kena berbahasa surga.

Anonymous said...


Hadi perlu tebus dosa dengan tarik amanat tanpa syarat
PASIR PUTEH 4 Jan. - Seorang bekas penyokong tegar Pas, Manaf Yusof, 78, meminta Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menebus dosanya dengan menarik balik amanat beliau tanpa bersyarat kerana menyebabkan segelintir umat Islam di negara ini terputus persaudaraan.

Dia tidak menafikan perpecahan sesama Islam di Kelantan berputik selepas timbulnya Amanat Haji Hadi pada 1981 yang mana penyokong tegar Pas sanggup melakukan apa sahaja termasuk mengkafirkan ibu bapa, adik-beradik dan saudara-mara yang tidak sehaluan kerana menganggap perjuangan mereka diredai Allah.

"Tidak perlu tampil di kaca televisyen, memadailah dengan beliau memberikan penerangan dan penjelasan semula kepada seluruh pengikut Pas menerusi siri ceramah politik yang dianjurkan.

"Jelaskan kenapakah UMNO halal dikafirkan pada 1981? Jelaskan juga kenapa Pas yang bersekutu dengan DAP sejak kebelakangan ini sama ada hukumnya halal dikafirkan atau sebaliknya.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130105/po_02/Hadi-perlu-tebus-dosa-dengan-tarik-amanat-tanpa-syarat#ixzz2H4HY7QoR
© Utusan Melayu (M) Bhd