Monday, December 10, 2012

KUIL FREEMASON DI KAWASAN THERESA KOK ?




GAP, saya penduduk di Bukit OUG Condo, Jln. 3/155, Jln. Klang Lama. Ini kawasan Teressa Kok.

Depan condo sekarang ada didirikan sebuah ballroom yg lebih menyerupai pusat ibadat. Bangunan berwarna kelabu tu ada design2 illuminati dan freemaso di tiang-tiang utamanya. 

Lebih kurang dua kali seminggu nampaklah ada bas-bas masuk ke bangunan ni, dengan beberapa orang Mat Salleh lengkap berkot dan neck tie. Tak tau aktiviti apa kat dalam..nak masuk siap ada guard house lagi.



34 comments:

Melayu Perak said...

BACA NIH APA LIM KIT SIANG CAKAP TENTANG MALAYSIA ISLAMIC STATE....

The passage below is taken from a 19 June 2002 press statement by Lim Kit Siang.
“(Penang, Wednesday): The announcement by the Prime Minister, Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad in Parliament on Monday that Malaysia is not an moderate Islamic state but an Islamic fundamentalist state has shocked all Malaysians.
“Before his ’929 Declaration’ that Malaysia is an Islamic state at the Gerakan national assembly on September 29 last year, MCA and Gerakan leaders had been attacking the DAP for working “hand-in-glove’ with PAS to establish an Islamic State, proclaiming at the top of their voices that Malaysia is a secular and not an Islamic State.
“But immediately after Mahathir’s “929 Declaration” that Malaysia is an Islamic state, the MCA and Gerakan leaders were the first to give their full and unequivocal support that Malaysia had always been an Islamic state from day one of our nationhood 44 years ago …”

Melayu Perak said...

perhatikan ayat berikut...


“But immediately after Mahathir’s “929 Declaration” that Malaysia is an Islamic state, the MCA and Gerakan leaders were the first to give their full and unequivocal support that Malaysia had always been an Islamic state from day one of our nationhood 44 years ago …”

Melayu Perak said...

apa kata pencacai pr yang tak ngaku mca dan gerakan support islamic state.....

what about dap...?????

Nurmujahidah Ismail said...

kalau betullah, harap ditangani secepat mungkin :'(

Anonymous said...

NAK KAN DUNIA, ALLAH TAK TENGOK SERBAN DAN JUBAH. ALLAH LIHAT HATI IKHLAS DAN IMAN. PAS HANYA LUARAN AJE, HATI hamPAS!. WAHAI UMNO JUANG UNTOK AGAMA,BANGSA DAN NEGARA. ALLAH BSAMA KITA. INSHALLAH.

Anonymous said...

Ada org masuk kan gambar2 kerajaan malaysia mengamalkan freemason... tetapi itu cara kebetulan idea arkitek & designer. jika dah ada contoh utk teladan kenapa kerajaan negeri selangor sekarang masih luluskan bangunan tersebut.... cakap
la pakatan haramjadah...!!!

Ahmad Z said...

Berani ke khalid nak serbu, dah la MAIS dah jadi bisu, sejak khalid jadi bosnya. Aku nak tengok apa kata pencacai pas

WARGA al-FALAH SECT 7 said...

KHALID SAMAD, ORANG DAH BAGI NICKNAME KHALID GEREJA......APA NAK DIHARAPKAN !
KALAU FASAL GEREJA CEPAT DIA PERTAHAN, KALAU BAB ISLAM MCM KES MURTAD NURUL IZZAH...DIA SENYAP SEPI.........I NEVER TRUST HIM ANYMORE. NO MORE.
UMNO JUGA YANG TERBAIK.

YB Raz said...

fuyoo macam best jee

Anonymous said...

Kerajaan Persekutuan kena bertindak segera diatas kegiatan yang dikatakan gerakan FREEMASON ini sebelum terlambat.Hishamuddin kena siasat apakah jadahnya bangunan Freemason didirikan di Kawasan ADUN Thresa KOK? Dia ini memang terkenal jadi egen dan pengkhianat kepada kerosakan negara Islam Malaysia.PAS dan PKR memang dah tak boleh diharap kerana mereka sanggup menggadaikan maruah bangsa dan agama.

Anonymous said...

Sekiranya tiada tindakan daripada pihak berkuasa, mungkin rakyat perlu menggerakkan langkah yang proaktif utk menangani gerakan freemason yahudi ini...mungkin pihak yang terlibat spt dalam perobohan kuil ayah pin boleh melakukan tindakan..Ayuh...

Melayu Perak said...

test

Anonymous said...

Mmg merisaukn bila lihat keadaan yg mcmtuh berleluasa di Malaysia..di susuli dgn salakan nyaring yg menyokong murtad di klngn umat Islam bkn shj dari puak kafir tapi dari kalangan yg mengaku Islam pulak tuh...

Pelbagai aktiviti yg jelas menentang aspirasi kjaan dan rakyat yg mahukn keamanan dan kedamaian di ngr kite, namun nape LANGSONG XKELIHATAN ADA APA2 TINDAKAN SUSULAN YG DIBUAT..ch...sms Bershit dulu beribu2 laporan polis dibuat namun rally ttp berlaku...

Rasanya mcm kump minoriti lebih brkuasa dr suara majoriti skrg...apakah pihak2 yg brtanggung jwb thdp keselamatan di ngr kite SANGAT2 MENGAMBIL BERAT suara minoriti atau majoriti..

Tindakan songsang PAS dgn pelbagai fatwa2 sesat pon xpernah di ambil sbrg tindakan..apatah lg pelbagai hasutan yg di buat oleh DAP juga PKR esp ANUwar dan kroni...

Disini sy melihat betapa para blogger pro kjaan yg byk mmbantu mmberi penerangan thdp apa2 saje tohmahan yg di buat oleh puak yg xbrtanggungjwb itu...

Sampai bila nak bertahan saje...sampai bila..sampai bila..sedangkn usaha yg rigid di pihak pr jelas trtama dlm hal kristianisasi..sehinggakn PAS yg mndakwa parti Islam pon sgp berjuang utk kristianisasi...YB2 PAS dah jadi mcm mrk pulak yg PADERI..skrg mrk yg nyaring menyalak mewakili pihak gereja!!!!!!!!

PeJoL said...

dekat kampung tengah batu 13 puchong pun ada satu.. cadangan bangunan adalah untuk rumah anak2 yatim dan org2 tua bukan islam, tp bentuk bangunan lambang salib...padahal penduduk di kawasan itu 100% ISLAM....

Tun Teja said...

Freemason

1. Freemason: ditubuhkan sejak abad ke 16 hingga awal ke abad 17.
2. Pertubuhan Freemason wujud dalam pelbagai bentuk berkongsi prinsip dan pandangan akhlak dan alam purba yang sama, lazimnya mereka berkongsi kepercayaan kepada satu Makhluk Agung.
3. 3 prinsip etika Freemason:
• Persaudaraan : Bertoleransi, mesti bersikap positive sesama ahli supaya pendirian mereka mudah diterima.
• Menderma dan beramal kebajikan : Supaya meluaskan dan membanyakkan pengikut Freemason.
• Ketulusan : Berpegang teguh kepada kepercayaan mereka. Kepercayaan yang menitik beratkan kemajuan untuk kehidupan yang baik.

Illuminati

1. Illuminati: Ditubuhkan pada 1 Mei 1776, di Ingolstadt Bavaria oleh Yesuit keturunan Yahudi.
2. Anggota Illuminati : freethinkers
3. Illuminati diburu oleh puak ajaran dari gereja pada masa itu kerana terlalu banyak bida’ah mengikut ajaran Katolik. Mereka akan dibunuh selepas diacak kepada palang salib. Selepas itu ahli kumpulan Illuminati melarikan diri dan bergabung dengan kumpulan Freemason.
4. Semenjak itu penggabungan kedua Illuminati dan Free mason bertambah kuat.
5. Puak Katolik masih memburu Illuminat dain Freemason.
Mereka dianggap sebagai penyembah syaitan, disebabkan mereka, sama seperti Freemasonr, memiliki ritual pemujaan kepada "Sang Arsitek Agung" yang dilambangkan oleh mereka berupa "Mata tuhan" (diambil dari legenda mesir); yang merupakan simbol dari Lucifer (sebutan setan dalam tradisi Kristian).

Pergerakan Freemason didakwa dibentuk bagi mengembangkan fahaman Yahudi dengan cara bergiat cergas di dalam bidang pendidikan, politik, budaya dan sosial.
Lambang Free Masonic yang dikenali "Satu Mata Melihat Semua" (All Seeing One Eye) dikatakan menyerupai Dajjal bermata satu.

Jauh dari ajaran AlQuran dan sunnah Rasul Allah, masyarakat Melayu Islam mesti jauhkan diri dari fahaman Freemason dan Illuminati.


Anonymous said...

Jangan lupa siapa itu Teresa Cock, seorang Cina berketurunan YAHUDI KAIFENG... jadi aku tak hairan kalau ada bangunan Freemason di tempat dia tu... penjaga Dajjal yang keluar ke bumi suatu hari nanti.

Tapi jangan ikut cakap Hadi Boroi pulak, dengan Yahudi boleh buat kawan... Yahudi yang macam mana??? Yahudi yang nak menghapuskan tulisan jawi walaupun pada nama jalan pun boleh di buat kawan ke????

komandomelayu said...

Aku dengar kawasan subang jaya dan USJ tiap2 minggu pendakwah kristian dtg ketuk pintu rumah nk ajak org pergi gereja!

Inilah jasa terbesar pakatan rakyat!

Anonymous said...

komandomelayu said...
Aku dengar kawasan subang jaya dan USJ tiap2 minggu pendakwah kristian dtg ketuk pintu rumah nk ajak org pergi gereja!

Inilah jasa terbesar pakatan rakyat!

December 10, 2012 10:21 AM

--------------------------------------

Dan salah seorang yang terketuk pintu hatinya untuk ke gereja adalah anak Al-Juburi..... tujuannya mahu menyebarkan Islam atau mahu menghancurkan Islam???

Anonymous said...

komando 10:21am

hang jgn nak kelentong...hang bila cakap ja tak lain tak bukan fitnah...

Anonymous said...

GAP dan Tun Teja..PKR lambang mata satu..cuba selidik diaorang ni terikut-ikut freemason atau dipengaruhi freemason. Dalam banyak-banyak benda bole dibuat logo, mata satu gak dipilih..confius..

kingnek said...

PKR adalah parti freemason dan illuminati di Malaysia, agen dajjal paling berbahaya adalah Anwar Ibrahim, semoga Allah SWT menyelamatkan ummah di Malaysia, inshaAllah

Anonymous said...

Kingnek aku tak berani tuduh PKR agen dajjal, cuma aku nak tau jer betul atau tak..aku dari dulu tak pernah sokong PKR tapi tak berani nak tuduh diorang FREEMASON..sekadar nak tau kebenaran..

Anon 1.33 PM

Anonymous said...

RAKYAT dah meluat dengan PAKATAN HARAM..tunggu masa PAKATAN HARAM kalah teruk PRU13

komandomelayu said...

Anon 106

Halo sedara,aku tulis 'aku dengar.....' walaupun yg bagitau aku tu anak buah aku sendiri dia dok subang jaya! Yg kau nk tuduh aku fitnah kenapa?
Yg pas fitnah pemimpin UMNO ko tak nampak?
Ke kau sama geng dgn paderi tu?

Anonymous said...

komando 7:47

kalu setakat dgr saja yg kau tak tau sahih ke tak baik diam..

komandomelayu said...

1031

Kau dtg jumpa aku nanti aku tunjuk bukti kat kau!

Kau tak payah nak ajar aku suruh diam,ingat apa kuasa kepala bapak kau nak suruh aku diam tengok org cuba nk murtad anak buah aku!

Abis yg gereja damansara haritu murtadkan melayu apahal kau dok diam! Bahalol!

Anonymous said...

komando 10:31

1. kalu betul ada bukti tunjuk kat sini la..biar semua org tgk..tak kan tunjuk kat aku sorang je kot..

2. kalu gereja nak hasut anak buah kau makna dia mmg ada masalah... gereja tk kan berani approach org melayu sembarangan... suruh dia perbaiki diri..

Anonymous said...

December 11, 2012 1:46 AM,

Awat bodo sangat hang ni? Bagi tayang video sbg bukti pon bukannya hangpa nak percaya pon, video besi laa, konspirasi UMNO la.

komandomelayu said...

146


Pukimak kau! Kau dtg jumpa aku nanti kau tanya anak buah dan jiran2 rumah dia!
Jgn nk memandai buat andaian anak buah aku bermasaalah!
Memang kau ni babi boleh nak sokong kristian murtad org!

Unknown said...

wa sokong lu bro komando..hanjing dan babi la bagi mereka yang sokong (atau bunyi "macam sokong") orang yang nak murtadkan ISLAM!

Anonymous said...

Bai... Bukit OUG tuh DBKL punya... takda kena mengena dgn teresa kok...ini kawasan federal govt.... maknany najib apco yg punya...

Anonymous said...

Salam semua,

My husband's relative yg tinggal dekat Bukit OUG Condo dah bertahun lamanya tulis surat untuk buat satu surau tapi langsung tak dilayan.
Instead,they built a Freemasonry Hall...

(NM)

Kame said...

Bukit OUG adalah di kawasan Kuala Lumpur, di bawah kerajaan persekutuan.

Makan dan cuba. said...

Tiap kali balik melalui Mex Hi-way dan keluar susur Sri Petaling dan akan masuk kembali susur laluan motor ke KESAS(sebelum Tol Awan Besar),pasti nampak bangunan kelabu ni.Sekarang dah terlindung sedikit sebab ada binaan seperti hentian LRT.