IKLAN BERBAYAR

Tuesday, January 29, 2013

APAHAL SINGAPURA KRITIK SPR MALAYSIA ?



Singapore Straits Times stressed on opposition concerns and electoral reform groups.



Lester Long again drummed up his criticisms against Electoral Commission.



He cited the complaints by a treacherous Subang Jaya assemblyman Hannah Yeoh of DAP. Lester Kong repeated the lies by opposition that electoral roll of 13 million voters contain mistakes such as retaining names of deceased voters and phantom voters.



This article by a traitor Lester Kong, intended to drum into the minds of Malaysian voters here to ignore the multiple fliers from BN.
H.S.

14 comments:

Anonymous said...

Dear Bro from Singapore...DO NOT INTERFERE INTO OUR INTERNAL AFFAIRS...I repeat the first verse?

Anonymous said...

sekor pemimpin pembanag PR tak berani nak komen kekalahan PAP di Ponngol,selalunya kalau mana-mana parti pembangkang di luar negara menang pada satu satu pilihan raya,parti pembangkang di negara kita akan " gegak-gempita " mencanang keseluruh negara yang rakyat dinegara ini juga perlu condong kepada pembangkang..tetapi dalam isu kemenangan pembangkang di Singapura mereka tak buka mulut langsung...mereka takut nak condemned PAP kenapa ya

Anonymous said...

Nak menyibuk pasal SPR... pasal undi DAPig yang tak reti guna excel takmau masukkan pulak si singapork ni...!!!!

Anonymous said...

Kerana Lee Sian Loong akan masukkan mereka ke dalam ISA.Lester Kong ini memang barua DAP le. Dia mahu Cina memrintah Malaysia, macam Singapork, nanti senanglah mereka nak lanyak orang Melayu habis2an.Jadi.... Melayu Liberal Malaysia,Melayu yang tak sayangkan bangsanya,melayu yang takut dipanggil racist....sedarlah kamu bahawa nasib kamu akan terbela dibawah UMNO.

Anonymous said...

Tak usah aniaya Kerajaan Melayu/ Islam. Buat baik dapat kebaikan, buat jahat dapat kejahatan. Ini hukum Tuhan. PASTI.

Anonymous said...

Pemerintah PAP Singapore jangan nak tunjuk lawa kt Malaysia, singapore negara diktator dah banyak kaum melayu disingapore yang mengkritik dan menentang PAP ditangkap dan dipenjara dan hilang entah kemana, adakah melayu singapore dibenar pegang jawatan tinggi, kalau menteri sekadar menteri yang jaga sampah sarap dan longkang, melayu diMalaysia jangan jadi bodoh. Ingat sekali tersilap akan menanggung azab selamanya...

usin said...

sendiri punya parti dh nak mampos, ada hati nk usik2 spr malaysia. tanda2 nk kojol kot!!!!!

Anonymous said...

This is just another typical piece that contains the intention to create negative perception and meant for the people who accidently place their trust and hope in Pakatan. Why are there still lots of people who are unaware that they can be easily misguided and fooled? because when they read rubbish they would think rubbish and finally act rubbish, so the conclusion would be Pakatan Rakyat should end as Pakatan Rubbish.

Anonymous said...

Dah depa orang cino nok wat gapo.Cina kat singapork tu kan tongsan mari sama mcm dapigs.

Tun Teja said...

1. One track-mind journalist represented the grudge of Subang Jaya lunatic assemblyman Hannah Yeoh of DAP harboured against PM Najib’s fliers to residents. This assemblyman of DAP got paranoid in case he/she would lose in the upcoming general election.
2. Lester Kong should write more about the sloppy work of DAP, the party that based on Chinese chauvinism and cannot even manage their own cronyism cum corrupted style of politics.
3. But he hides all the blunders, the defective and flaws, the oppressive father and son company of cheating their naïve voters. They are the masterminds behind the simple-minded Chinese and Indian voters. If the Malays in Penang still look up to DAP, they are the most stupid Malays I have ever seen. Something is wrong in their skulsl. Instead, this booby reporter is still harping on the issue of deceased voters and “phantom voters” which DAP perpetrators have been creating slanders against Election Commission.
4. Why did Lester Kong repeat the same facts in the SST? Because he wanted to keep reminding Malaysian voters in Singapore not to forget voting for opposition. This is his main objective to boost DAP votes.

Voting for opposition leads to disastrous, chaotic, instability in the country.

Lester Kong,
Your cheat and fake article will not change the minds of the faithful BN supporters!!



Anonymous said...

Saudara Pembaca.

Tun Dr Mahathir pernah berkata, kalau mana mana negara hendak berlawan dengan Singapura, berlawan dan bersainglah melalui ekonomi bukan secara militari.

Saban minggu dalam jangka waktu bertahun lebih lebih lagi bila Barisan Nasional kehilangan kerusi dua pertiga pada tahun 2008. Singapura terus menyerang Malaysia dengan cara memperlekehkan samada politik dan ekonomi Malaysia. Untuk itu cara yang peling mudah ialah dengan membuat laporan bahawa pihak pembangkang iaitu PAKATAN RAKYAT di Malaysia adalah lebik baik dari BARISAN NASIONAL yang diteraju dan di dominasi oleh UMNO.

Secara sepintas lalu, kita dapat rumuskan bahawa Singapura mencampuri urusan dalaman Malaysia. Tetapi sebenarnya Singapura bertujuan lebih dari itu untuk kepentingan mereka.

Singapura adalah negara kecil yang telah disenaraikan sebagai NEGARA KEDUA TERKAYA selepas United Arab Emirate. Kenapa mereka berjaya melonjak hingga ketangga kedua terkaya didunia?

Sebabnya ialah kerana Singapura berjaya memperbodohkan negara jiran mereka terutama Malaysia yang asyik berpolitiking tanpa hujung.

Sele[as Singapura berpisah dari Malaysia, dia menggunakan memaksimakan sepenuhnya potensi PELABUHANnya untuk terus maju. Hingga mendapat pengiktirafan 2nd busiest port in the world. Berpuluh tahun Malaysia mengeksport barangannya melalui Singapura. Bilamana Tun Dr Mahathir cuba mempertingkatkan keupayaan pelabuhan Kelang dan membuka pelabuhan Tanjung Pelepas dan membina insfrastruktur lebuh raya bertaraf dunia; Pembangkang kata projek membazir. Hinggakan disuatu ketika Lim Kit Siang enggan baya uit tol lebuhraya. Adakah pembangkang begini bertanggung jawab terhadap negara. TIDAK. DAP PKR PAS adalah pembangkang bodoh, tak tahu tak guna langsung untuk Malaysia yang sepatutn ya mereka membantu negara membangun lebih pesat. Tetapi pembangkang Malaysia adalah pembangkang yang tahu bangkang tapi BANGANG.

Singapura terus meMANIPULASI keadaan politik Malaysia untuk tujuan berikut:-

1) MENGGAMBARKAN KEPADA SELURUH DUNIA TERUTAMA PELABUR BERPOTENSI SUPAYA JANGAN MELABUR DIMALAYSIA. Cuba lihat anjakan ETP oleh Datok Najib nampak keberkesanannya dengan pertumbuhan GDP lebih 5% setahun. Singapura pada tahun lepas telah pun merasai teknikal recession. Tetapi Rakyat Malaysia terutama pembangkang suka Singapura maju dan menperlekehkan Malaysia. Siapa yang ketawa? Singapura sebab apa yang dia mahu biar ekonomi Malaysia terus merudum dan Singapura jadi campion. So orang orang Melayu jangan jadi bodoh dan terus diperbodohkan oleh pemimpin Pakatan yang terus menabur fitnah seperti kes Altantuya dan Rosmah dengan cincin 23 juta. Orang Melayu mesti berfikir secara rasional untuk jati diri sendiri dan juga bangsa.

2) Dengan terus menggambarkan politik tiada ketentuan di Malaysia. Singapura berharap dapat mempengaruhi rakyat Malaysia terutamanya yang bukan berbangsa Melayu agar Pakatan Rakyat dapat berkuasa dan DAP akan mendominasi politik Malaysia. Siapa yang rugi? Bangsa MELAYU sebab ketuanan hilang terus dibadai arus politik.

3) Seperti yang digembar gemburkan oleh Pakatan Rakyat bahawa Anwar Ibrahim akan dilantik jadi Perdana Menteri jika Pakatan menang, maka mudahlah Singapura memperbodohkan lagi Malaysia di masa hadapan sebab salah laku pemimpin pembangkang itu telah diketahui oleh agensi risikan Singapura. Akhirnya Malaysia akan di perlembu dan diperkuda oleh Singapura untuk jangka masa yang panjang.

4) Pemimpin pemimpin Malaysia yang berkaliber seperti Tun Dr Mahathir yang walau 100 tahun lagi pun tidak akan dapat di cari ganti, Maka ketawalah anjing anjing Singapura yang terus menyalak di Malaysia. Singapura menunggu Malaysia ketandusan pemimpin yang terbaik.

Semuga Rakyat Malaysia faham akan sepak terajang politik di arena antarabangsa. Kepada orang Melayu USE YOUR HEAD DONT USE YOUR HEART.

SALAM DARI SAYA - AMBIA





Anonymous said...

PAP BAPAK DIA PUNYA PARTI. NEGERI DIA TAK MAU KOMEN. NEGERI ORANG DIA NAK KOMEN. BASTARD ST.

Anonymous said...

LESTER KONGKEK!! LESTER KONGKEK!!

LOOK INTO UR COUNTRY MATTERS RATHER THAN POCKING UR NOSE ON OTHER PPLS MATTER.

UR OWN GOVERNMENT IS LOOSING GRIP ON THEIR OWN PPLS TRUST!!

Hahaha..

Tun Teja said...

Lagi satu berita dari Singapura Straits Times hari ini, Rabu, 30/01/2013 wartawan pemfitnah dan penyebar batu api Teo Cheng Wee, memburuk-burukkan kerajaan BN. Sang batu api ini memberi 4 contoh nama penyokong DAPigs dari Singapura.
1. Ong Guan Sin, penganjur Singapore Bersih
2. John Cheong, 48, jurukamera
3. Valierie Vincent, 26, pengurus pasaran
4. Yeap Mei Yi, 28, pengurus peniagaan
• Penganjur Bershit yang selet taik dijuburnya dengan kertas tisu Ong Guan Sin akan menghasut ketat kempen Bershit kepada semua pengundi makan hasil haram luar Negara jika SPR mengecualikan pengundi luar dari Singapura, selatan Thailand, Brunei dan Kalimantan. Kata Bershit Ong itu diskriminasi. Sang batu api Teo Cheng Wee menambah ada penganalisa kecut bontot kata ramai yang mahu mengundi pembangkang Racun, jadi mereka boleh balik ke Malaysia mengundi.
• Pemfitnah barua DAPigs Teo Cheng Wee menuduh kerajaan BN lagi dengan perkataan ‘rasuah’ dan ‘penyalahgunakan kuasa’ yang dilafazkan oleh jurukamera bogel berboncet angin sulphur John Cheong.
• Pengurus pasaran makan rasuah dan riba pembeli Valerie Vincent membeleteh ramai orang Malaysia yang sakit hati dengan kerajaan dan mereka mahu menyertai proses demokrasi sebagai kesedaran politik yang disebarkan melalui berita dan social media dan forum internet.
• Sang batu api menyalakan lagi api kepada pembaca akhbar SST terutama penyokong bangsat pembangkang Racun, pengurus perniagaan Yeap Mei Yi, akan kembali ke tanah yang dicuri nya di PP, dimana dia tanam taik semasa kecil, makan nasi dan sayur-sayuran segar yang di tanam oleh petani Malaysia.
Batu api Teo Cheng Wee memang tidak sedarkan dirinya anak keturunan bangsat sentiasa memuja keagongan parti kroni korap DAPigs dan bersebahat dengan PAP dalam masa menulis dia menghasut dari hati busuk nya terhadap BN.