IKLAN BERBAYAR

Saturday, January 5, 2013

ARTIKEL TERBARU TUN M : ANWAR PENJAHANAM EKONOMI MALAYSIA !


1. In his campaign to become President of the US Barack Obama promised change, “time for change”, he said.
2. He promised to close down Guantanamo Detention Camp.
3. He promised to stop trials of detainees by Military Courts.

4. He promised to pull out from Iraq and Afghanistan.
5. And many more.
6. Now four years into his first term he has failed to keep his promises.
7. Guantanamo is still holding so-called terrorists; still torturing them. No military courts but no trials by civilian courts either.
8. Instead of pulling out from Iraq and Afghanistan he approved a “surge” in the troops sent to this area. Later he pulled out some troops but American soldiers are still in the two countries.
9. Making promises during campaigns for elections is easy. Keeping them is a different matter. The best hope is that people’s memory is short. They would normally forget the promises.
10. Now the opposition in Malaysia have copied Obama and is promising change.
11. Give them a chance they say. The BN has ruled this country for 55 years. It is time to change. They will change this into a welfare state. Everything will be free. No fees for education. No tolls. Large subsidy for petrol. 20% royalty to oil producing states etc..etc.
12. The Socialist and Communist have tried this welfare state idea. They failed. Malaysia has no ideology. But the reality is that all Governments need money in order to develop the country and to subsidise living cost for the people. But when Government foregoes taxes, tolls and fees, it will have less money. But it will still have to spend money on running and maintaining utilities, expressways, schools, hospitals, operational and development cost, pension, subsidies, etc.
13. So where does the Government get necessary funds.
14. Borrowing is okay if the money is invested and giving a return to repay the loans. But borrowing money in order to just spend will lead to non-payment of debts.
15. That’s what happened to Greece. It’s bankrupt now. The whole of Europe cannot put it back together again.
16. Admittedly the BN has ruled this country every since independence. But look at the record and compare it with other countries which gained independence at the same time. Compare it even with the developed West. They are in deep financial trouble and try as they might, they have not been able to overcome the crisis.
17. Remember 1997- 8 crisis. The then Deputy PM and Minister of Finance tried the IMF solution without the IMF loans. Banks and companies were faced with the threat of bankruptcy from non-performing loans. Imports cost more. Cost of living shot up.
18. The track record of the Minister of Finance then was bad although there is a fondness of claiming success brought about by other people as his success. PNB, UIA and Islamic banking were part of the claim.
19. Now as leader of the Opposition he is claiming to bring about change. What good change did he introduce when he was in the Government. All he was interested in was getting up the leadership ladder of UMNO in order to become Prime Minister. How he achieved his objective does not bear scrutiny.
20. Five years for the Anwar or Hadi-led opposition to govern is dangerous. Many things can be destroyed in five years. We have some experience of this. Besides the Opposition as Government will ensure there will be no return for the BN. Officer in the Government will be used to “gempar” (threaten) whoever tries to change Government. We know this has happened before.
21. Already we see this person who claims to fight for free speech suing and resorting to the courts to shut the mouths of his critics. Other powers of the Government will be similarly abused. Nepotism and cronyism will be employed as indeed they are in the party he now heads.
22. The record is there. Malaysians must not allow themselves to be hoodwinked as I was hoodwinked by the appearance of religious piety in the past.
23. The BN has listened to the people and has changed many laws and policies. All that the people need to do is to urge the BN to carry out whatever change the people desire. But changing the Government can and will result in this country becoming unstable and unable to grow.

127 comments:

Anonymous said...

Amalkan rasuah untuk kesejahteraan hidup yang makmur dan bahagia . Ramai penjawat awam sudah menyertai nya . Anda bila lagi ?

Anonymous said...

Saya bkn penjawat awam..tetapi saya sokong BN.

Anonymous said...

hihihihi...and also, the so-called pious person in parti ajaran sesat must also change thier faith into TRULY Islam not political Islam.
No more stupid Fatwa,
No more human created heaven and hell.
Only in Malaysia human can determine which people's going to heaven or hell.
So stupid this so-called neek najiees.
Change these type of shit people.

Anonymous said...

hahaha...
yg 1st comment tue bodo kot..
ko tau ker sumer penjawat awam amik rasuah?
aku keja kt putrajaya xder sekali pun amik rasuah..
hamper pun xder..
gua kesian kt lu kena amik rasuah utk hidup bahagia..
lu mmg sedih bro, lu mmg bodo bro..
kesian mak bapak lu lahirkan insan x guna mcm lu..
asik nak rasuah..
sndiri amik rasuah pastu komplen org len..

usin said...

anda yg atas sekali sudah mengamalkan rasuah utk kesejahteraan? perli sedara mara anda yg menjadi penjawat awam?

mohd. natar said...

...Totally agree with you Tun. We don't have to go far to see how the country will be damaged if the so-called PR (a sinful and illegal union) comes to power. Just see - what is there to shout about in the states ruled by the opposition. Change?. Yes!. There are changes. But changes from good to bad. So in the next PRU 13, please make sure that it is the end of the road for the PR ...

Aku said...

I LIKE anon 11.03, 11.03 and 11.06 bcoz im with them...hehehehe...

I even LIKE more to anon 10.59 becoz he is the cibai most pukimak in de world..hahahahahaha.....

Anonymous said...

Salam to all muslim frens in PAS. Time to rethink abt perjuangan PAS yg skrg ini under the leadership of hadi awang dan nik aziz yg membawa PAS kpd kesesatan, kehancuran. Hadi awang dan nik aziz memupuk sifat benci membenci sesama Islam dan yg paling pahit sekali amat mudah bg mereka berdua ini menghina mereka yg cuba utk menegur atau memberikan pendapat utk membetulkan keadaan. Ini dah kira ujub, sumaah, bongkak, sombong, angkuh yg merupakan sifat sifat iblis lanknatullah. Jd kpd penyokong PAS, kita berfikir sejenak dan buat solath hajat dan istiqarah memohon di beri petunjuk.

Anonymous said...

guantanamo detainees has been brainwash and send to AlCIAda for another big project in the mask of islamist fighter

Anonymous said...

Amalkan rasuah untuk kesejahteraan hidup yang makmur dan bahagia . Ramai penjawat awam sudah menyertai nya . Anda bila lagi ?

January 5, 2013 10:59 PM
-------------------------
BANGSA KIMAK MCM KO LA YG MMBUSUKKN PENJAWAT AWAM...KERJE MALAS ASIK NAK MENGULAT, RASUAH DAH JADI CANDU DLM HIDUP...24 JAM KOMPLEN SAJE..SEMUA XKENA TAPI BILA APA2 YG KJAAN BAGI KO YG 1ST REMBAT...APSAL KECIK2 KO XMAMPOS...

Anonymous said...



madey cakap belakng2 memang nampak terror..... suruh jadi saksi mahkamah kes liwat I dulu mengelak & berbelit macam ular... madey ni keturunan otak ular jugak ke?


BILA NAK DEBAT PERDANA SECARA 'LIVE' ... ANTARA

TUN MAHATHIR MAMAT VS ANWAR IBRAHIM

aku nak tenguk betapa hebat madey berhujjah secara terus didepan anwar ibrahim musuh ketatnya itu.....

aku cabar kerajaan UMNO/BN atur majlis DEBAT MAHATHIR VS ANWAR ni sebelum PRU13....


Anonymous said...

Anwar tu sapa nk debat ngan tun m kaki lwat, main pelacur main bini kwn ko suruh kaki liwat cermin dulu muka tu,muka tk tau malu.

Anonymous said...

Amalkan penipuan untuk kebodohan orang melayu dalam parti roket.Ramai beruk melayu dah mempertahankannya.Anda bila lagi,?

Anonymous said...



alah madey ko tu warak sangat ke..... dia tu keturunan dari benua india memang suka sangat adegan liwat ni...... sebab tu terkeluar idea nk penjarakan anwar 6 tahun dgn isu liwat azizan abu bakar...... sehingga musa hassan ubah tarikh & tempat beberapa kali dlm mahkamah... hakim augustine paul pun dah mampus......

azizan abu bakar pernah kena tangkap basah kes khalwat selepas itu....... hakim mokhtar pun tersgt sadis sebelum mati....

cuma yg liat lg adalah madey -- ini mugkin berkat doa arwah ustaz dato' fadzil nor yg pernah berdoa supaya madey dilanjutkan usia nyanyoknya agar dapat saksikan sendiri natijah segala pembohongan & kezaliman beliau sebelum ini....



Anonymous said...

Kena faham bro,dia anak jati tok guru..Semue nye rasuah,tapi bila depa,hadiah atau saguhati..Hihi

Langsi said...

Betul tu ape yg Tun M cakap...

Bagi PR peluang memerintah selama 5 tahun amat merbahaya dan juga boleh membinasakan... aku setuju kerana pemerintahan PR akan merbahaya Tun MahaFIRAUN dan juga akan membinasakan empayar keluarganya yg membolot harta RAKYAT!

Segala RASUAH dan tipu daya si Mamak MahaZALIM akan dibongkar dan didedahkan... tu yg takut bebeno!

Ayuh Pengundi semua... kita ubah dan TUKAR ke PR.

Kita dedahkan segala tipu muslihat; RASUAH; SALAHGUNA KUASA; dan segala kemungkaran serta kemaksiatan UMNgOk Be-eNd!

ABU - Aku Bekas UMNgOk...sekarang, ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

Sumpah laknat dulu,selamatkan maruah diri dulu.Dah penat aq tgok puak kau berdebat,pandai kutuk,berlagak dah menang kalau orang dah sorak,padahal,nauzubilahminzalik

Aku Sayang Tun Mahathir said...

Debat Perdana Tun M - B.A.B.I

Tajuk..."Mempertahankan Hak Rakyat Dalam Menerobos Lubang Kunyit Ekslusif Dengan Kote Bengkok Sebagai Pemangkin Ekonomi Negara...."

Amacam?

Anonymous said...

Hahaha!!

Anonymous said...



Historically, from 1988 until 2011, Malaysia Government Budget averaged -2.9 Percent of GDP reaching an all time high of 2.4 Percent of GDP in December of 1997 and a record low of -7.4 Percent of GDP in December of 2009.

Note: Msia Govt budget/ economic surplus in 1997- anwar ibrahim was finance minister!

madey @ King of The liars.

Anonymous said...

Anon 12:39 AM...

Uuuweeekkkkkkk!

Anonymous said...


during Anwar’s tenure as deputy prime minister in 1997 when Malaysia last ran a budget surplus and since then, the country has experienced 15 consecutive years of budget deficits.

Our government debt has increased by five times from RM89 billion in 1997 to RM470 billion as at March 2012 compared to the increase in GDP (Gross Domestic Product) by only threefold…. which is why we want Anwar as the new prime minister to turn around the deficit budget into a surplus budget,”

Anonymous said...

DIAMLAH!!!! Mahathir Kutty.....

tak habis nak fitnah org....mana pegi duit pampasan untuk buruh2 kasar bina landasan keretapi zaman jepun dulu.....pejabat Konsul jepun pn dah cakap yg duit pampasan sudah dibayar pd kerajaan Malaysia pd 1999.....takkanlah duit org susah pun UmNGOK sakau gak.......patutlah sibuk citer pasal tabung memali lah....ghupanya, penyamun besar melalui parti baru UmNGOKnya sudah meng'sakau' duit buruh2 kasar zaman Jepun.....isshhhhkkhhhh....jgn dihalalkan dunia akhirat....ape punya mangkuk Mahathir kutty & parti UmNGOK.......kaki kebas...

Anonymous said...

Yang nyanyuk dan semakin bengong nik aziz..bkn TDM.. Yg jelas ko pn lebih bebal..biasa la..penjilat juburi mmg bebal smpai mati...

Anonymous said...

lagi sokong umNgOk nie, lagi banyak hutang negara....sekarang nie pun hutang Negara dah hampir pd muflis.....kalau dah tak tahu nak tadbir negara, elok turun aje Najib........

rakyat tahu siapa yg lebih bagus urus-tadbir negara berbanding UmNGOK -parti kaki sakau/rembat duit pekerja buruh paksa zaman Jepun....

Anonymous said...

ABU pun ABU lah..insyaallah ALLAH BERSAMA UMNO / ALLAH BERKATI UMNO..
Igt ISLAM bkn milik pas.. Dan igt para nabi,rasul dan para sahabat juga bkn org pas..
Ulama2 muktabar seluruh dunia juga bkn org pas,islam adalah milik org2 muslim,wajib mempertahankannya.

Anonymous said...

Prof Datuk Mohamed Ariff

What are the three most troubling economic issues facing Malaysia today, and how can we tackle them? Bulbir Singh, Seremban

Prof Datuk Mohamed Ariff said......

Persistent and endemic fiscal imbalance, growing income disparity and overdependence on foreign workers top the list. Malaysia lacks fiscal discipline. In the last 54 years since Independence, Malaysia has had budget surplus only in 7 years. Fiscal prudence demands counter-cyclical fiscal policy with surplus in good times and deficit in lean times, which allows fiscal stimulus during economic downturns to be financed by the accumulated surpluses without borrowing. As this has not been the case with Malaysia, the nation's public debt has been growing. National debt has risen to RM430.2bil in the first quarter of 2011, roughly 55% of gross domestic product (GDP), up from 41% in 2008. To balance the books, the government must rein in its operating expenditure and introduce tax reforms. The government's reliance on oil and gas which accounts for about 40% of total revenue is simply untenable. Federal revenue growth has failed to keep pace with GDP growth, so much so that the revenue/GDP ratio has fallen to 22% from the 10-year average of 34%.


Anonymous said...

Tuduh rasuah bg la bukti,jgn main ckp jer..jgn jadi bangang mcm hadi buncit...ada bukti rakaman cctv dia kata rakam pkai besi,xbleh jd bahan bukti..tanda2 org sesat lg menyesatkan..

Anonymous said...

Setakat ada ijazah AM pengajian melayu kt UM nk claim pndai ekonomi????? Pegi matilah...

Anonymous said...


Pembentangan Belanjawan 2013 Pakatan Rakyat (Alternatif)

Intipati Belanjawan 2013 Alternatif Pakatan Rakyat : Bertujuan mengawal inflasi dan menurunkan hutang

Tujuh teras utama digariskan. Antaranya ialah :

Mengangkat martabat golongan wanita
Reformasi dan ketelusan GLC
Membina daya saing ekonomi
Mengangkat martabat wanita
Hasil minyak untuk negeri
Reformasi membanteras jenayah
Perumahan untuk rakyat
Menurunkan harga kereta.

Anonymous said...

Napa ko tk buat laporan polis jgn bodoh mcm lembu lh,napa nizar tk buat laporan polis jgn main ckp je ko da bukti ke,jgn jd bangsat sgt lh.

komandomelayu said...

1258

pegi mabuk la belanjawan alternatif kau tu!

angkat martabat wanita? kau angkat bini kau bagi kat nuar atau mat sabu tengok kena angkat tak!

Anonymous said...

org tua ni Najib dia bantai Anwar pun dia bantai...tak abis2...Najib dia tak mau Anwar tak usah citer la..

Anonymous said...

Majoriti Manusia menilai manusia melalui keburukan..semua orang ada dosa

Nuar/LKS?n.ajis pakar dlm hal2 ini..

Tuhan pula melihat berapa banyak jasa berbanding dosa..

Kempen memburukkan Nuar juga kerana sentimen itu..

berapa banyak Jasa LKS/Nuar/chinpeng/nik ajis/gobin deo/husam/deepak berbanding Mahathir..

mungkin N.ajis boleh ampun Nuar/eli wong sampai maksum ke syurga balak/liwat..tapi apa jasanya jika..kita bandingkan dengan Dr. Mamak

Langsi said...

Amanat CheDet The MahaFIRAUN...

"Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan" - 14 Julai 1992 kenyataan kepada wartawan

"Tujuan menutup aurat kerana, di zaman Nabi Arab Jahiliyah mempunyai nafsu yang kuat" - 3 Sept 1997, Perhimpunan Agung UMNgOk

"Dalam Ai-Quran ada hukum-hukum tidaklah begitu keras seperti hukum hudud ciptaan ahli-ahli feqah" = 26 Februari 2012, Konvensyen Kebangsaan Politik dan Patriotisme di UNIMAS

"Dia simpan janggut. Dia bukan ada Gillette. Zaman Nabi ada Gillette ke? Tak da. Pisau cukur pun takda masa tu" - 1997, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan

KoMandul Melayu & Melayu Prak... apa kata anda tentang Amanat Chedet yg ini plak. Jgn senyap seribu bahasa...

Anonymous said...


tak yah la hina orang.... lain tak reti tadbir negara .... ko ni sendiri apa yg mampu buat?

khalid Ibrahim- dulu majukan PNB, untung banyak! kemudian tadbir selangor-- 2012 hasil negri sgor meningkat menjadi 2.5 billium!

bgtu jugak tadbir urus negeri dibawah PR... semuannya OK!

Anonymous said...

Saya penjawat awam tapi tak pernah makan rasuah....

Tukang Komen said...

Anwar ni sebijik macam TARZAN. Moral tak penting,tupasal pakaian dia cawat je. Berkawan pulak dgn haiwan. Kawan dia yg paling cerdik monyet. Keje tarzan terjerit sana terjerit sini dari satu pokok kesatu pokok. Bila dah penat dia duduk atas kepala gajah.

Ahem! Siapa monyet dan siapa gajah kita semua dah tau dan kenal. Kan?

Anonymous said...

xpe la. Mahathir ada anak dia, kuasai syarikat arak, dah boleh rilek2 da sambil masuk paper kutuk2 pembangkang. Duit manyak maa..hihi.

Anonymous said...

Jgn lupa tokey2 cina yg ajar rasuah. Itupun perasuah gak.bangsa ni yg byk duit utk bg rasuah.

Anonymous said...

Langsi,

Memanglah ramai yg potong tangan dan mati kena rejam. Sbb ramai pencuri dan penzina dan peliwat.Mahadey beri ingat je.

Apa yg Mahadey cakap kalau salah pun tak jadi punca orang islam bercerai berai,takde kafir mengafir, takde jadi insiden dua imam satu majid. Takde orang umno hinga ulamak berjanggut.

Tapi Hadi punya cakap apa kesannya bro?

Anonymous said...

ko cakaplah apapun pasal kebenaran dan kebaikan org lain.. Puak PKR dan PAS yang BENGONG ,BODOH, BENGAP, BEBAL N BANGANG tu mana nak terima. Otak dia org dah letak kt kepala lutut takpun kat lobang bontot.

Anonymous said...

aik, ada pencacai pr nie dah komen lebih dari 3 komen plak?
weh bro, ko bleh claim lebih ke bila ko komen lebh dari 3 nie?
hahaha...x guna ko komen lebih2...
harga komen ko tetap sama gak...
RM 1.50 satu komen..
maksimum 3 komen/ kutuk2 jer kt satu blg Pro UMNO/BN..
hahahaha...kesian ko bro..komen banyak2 tp x bleh calim..
hahahahaha...truskan ar komen banyak2..
biar naik sikit rating blog nie...
pengkomen lain, korg x pyh ar layan pencacai pr tue dgn dia nya komen..

diorg x tau apa yg diorg taip..sumer copy paste jer..
ayat sama kt stiap blog..
hahaha...
desperate giler pencacai pr nie..
hahahaha...

Anonymous said...

menolak cadangan agar diadakan muzakarah secara tertutup, seperti yang diutarakan oleh seorang penonton satu program siaran langsung RTM malam tadi, sambil menyifatkannya sebagai tidak adil kepada Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, media arus perdana setiap hari memaparkan kritikan dan kutukan terhadap Hadi secara terbuka dan boleh ditonton oleh semua rakyat Malaysia.

Menurutnya, cadangan yang diberikan untuk mengadakan sesi muzakarah secara tertutup itu tidak adil kepada Hadi.

Beliau juga berkata, Pas tidak bersetuju bukan kerana takut atau untuk lari daripada isu tersebut, tetapi cadangan itu dilihat tidak adil.

"Bukan kita tidak setuju buat secara tertutup, tetapi masalahnya media arus perdana menghentam dan mengkritik Hadi secara terbuka.

"Tetapi bila dekat Hadi, nak buat secara tertutup, ini tak adil.

"Sekarang ini pun semakin melampau kritikan dibuat terhadap Hadi, kita tak setuju bukan sebab kita nak lari dari isu, (atau) sebab kita takut, tapi cadangan itu tak adil," katanya kepada Sinar Harian Online hari ini.

Dalam laporan media yang dikeluarkan Bernama lewat semalam, sesi muzakarah tertutup dicadangkan sebagai salah satu cara untuk menyelesaikan isu Amanat Haji Hadi yang dikeluarkan lebih 30 tahun dulu dan didakwa menjadi punca perpecahan dikalangan umat Islam di negara ini.

Cadangan berkenaan diutarakan oleh seorang penonton di studio ketika siaran langsung program bual bicara RTM, Bicara Rakyat menerusi TV1 pada pukul 9 malam tadi.

"Saya mencadangkan supaya Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan beberapa pemimpin Pas dipanggil bersama beberapa tokoh yang tidak berkepentingan politik seperti mufti dan ahli akedamik.

"Kesan Amanat Haji Hadi masih berlaku sehingga kini. Kafir-mengkafir masih wujud. Melalui muzakarah, kita bukan berpolitik tetapi membincangkan masalah ummah," kata penonton tersebut sebelum program berkenaan berakhir.

Mengulas lanjut Tuan Ibrahim yang juga Pesuruhjaya Pas Pahang berkata, muzakarah yang dilakukan secara tertutup tidak akan sampai kepada rakyat yang menanti penjelasan daripada Hadi.

Dalam pada itu, Setiausaha Agung Pas turut menolak cadangan agar diadakan muzakarah secara tertutup itu.

Mustafa berkata, Pas tetap berpendirian untuk menyelesaikan isu Amanat Haji Hadi itu secara langsung.

Tambahnya, melalui rakaman atau tertutup penjelasan yang akan dilakukan tidak akan sampai kepada masyarakat.

"... seperti yang kita katakan sebelum ini, kita mahukan secara langsung.

"Kita tolak cadangan itu, kalau secara tertutup penjelasan itu tidak akan sampai ke

Anonymous said...

2:43am

bila mahathir ckp takde kesan la...bila Hadi byk kesan...peeerahh lah mabuk...

sebenarnya apa yg mahathir ckp tu la menyebabkan pepecahan melayu...tidak ada hormat perasaan org islam langsung mahathir ni...

Anonymous said...

Yang perlu Tuan Ibrahim Tuan Man tahu atau buat2 tak tahu amanat Hj Hadi telah di rumuskan oleh Majlis Agama Islam Negeri Kelantan sebagai bertentangan dengan amalan as sunnah waljamaah!

Apalagi sebenarnya keadilan yng Hj Hadi mahukan?

Bagaimana pula keadilan bagi orang2 islam yng telah di kafirkan oleh orang2 PAS natijah dari amanat Hj Hadi?
Mereka di hina, di caci di keji..hinggakan perkara berkaitan kubur pun pengikut PAS mengamalkn diskriminasi!

Setelah sekian lama sejak amanat Hj Hadi di ucapkn pada tahun 1981 PAS berlaku tidak adil kpd orng islam yng tidak menyokongnya hari ini Tuan Ibrahim Tuan Man mendakwa Hj Hadi tidak mendapat keadilan!Porrrrahhhhhhhh!

Tiuan Ibrahim Tuan Man 3 bulan yng lalu menyebarkn fitnah bahawa Najib akan mengadakan PRU pada musim haji sehinggakn ada penyokong PAS yng hampir jadi beruk kerana marahnya mereka pada najib.

Soalan dari saya....
Adilkah tuan Ibrahim Tuan Man sebagai ketua penerangan PAS pusat menyebarkn berita palsu
yng telah membawa fitnah ke atas PM Najib?

Sehingga hari ini tidak ada perkataan maaf di atas salah laku lidah Tuan Ibrahim Tuan Man kepada PM.

Kesimpulanya kadilan apa yng di tuntut oleh Ketua Penerangan PAS Pusat Tuan Ibrahim Tuan Man?

rakab said...

Majlis Fatwa Kebangsaan dah mengharamkan amanat hj.hadi ni lama dulu lagi kerana jelas bercanggah dengan tuntutan syarak dan Islam !

Nak jelas apa lagi ??.....tarik jer laa amanat sesat tu..!!

Pemimpin Pas takut hilang undi melayu lebih dari takutkan azab Allah !!

Anonymous said...

hadi awang si bapak syaitan pemecah ummah....30 tahun amanat sesatnya menjadi pegangan bahalol-bahalol pas !

umat islam jahanam di tangan hj, hadi!

Anonymous said...

7:36

Bila mahathir cakap memang memberi kesan kpd orang2 seperti kamu.

Kenapa begitu terkesan?
Sebab sebahagian dari kamu telah menggambarkn Tun M sebagai Firaun. Mahafiraun!

Kenapa Mahathir perlu di gelar begitu?
Sebab di dalam konteks animal politik Mahathir perlu di lebelkn sedemikian untuk menjatuhkanya kerana Mahathir terlalu kuat!
Sasaranya orang sprti kamu yng di programkn apa sahaja kata Mahathir akan di kaitkn dgn Firaun yng membawa kemusnahan!

Kalau di bandingkn kata2 Mahathir dan Amanat Hj Hadi secara jujur amanat Hj Hadi telah melibatkn kematian dan anak yng mengkafirkan bapanya selain isteri yng di ceraikn serta memutuskan persau daraan islam!

Sebaliknya Tun M masih jauh untuk memegang title Mahafiraun kerana belum cukup kejam! Kekejaman terhebat Tun M hanyalah menyelamatkan rakyat Malaysia dari menderita pada 1997!


Anonymous said...

Tun M tak tolak hudud. Yg ditolak draf hudud yg dirangka PAS. Hukum potong tangan utk mencuri itu betul. Tetapi utk menyabitkan potong tangan ada syarat-syaratnya. Apa sebab dia mencuri? Berapa kadar yg dicuri? Berapa saksinya? Apa ciri-ciri org yg boleh dijadikan saksi?

Begitu juga dlm zina. Mahu jatuhkan hudud perlu ada syaratnya. Berapa org saksi? Kelayakkan seseorg itu menjadi saksi? Apa ciri-ciri seorg yg diangkat menjadi saksi?

Syarat-syarat ini yg tidak jelas dlm draf hudud itu. Adakah semua yg mencuri atau semua yg berzina itu terus dikenakan hudud tanpa memenuhi syarat-syarat tertentu? Kalau begitu jadinya memang ramailah yg akan dipotong tangannya dan ramailah yg direjam. Kenyataan Tun itu sebenarnya sinikal kpd draf hudud yg kurang sempurna.

Anonymous said...

komen tun pasal gillete tu tun bagi dekat yang orang yang faham pasal agama...

sbb tu tun tak cakap dekat orang ramai tapi tun cakap dekat orang yang belajar agama...orang agama tengok ikut konteks lain..sbb tu orang agama tak tegur pasal tu sbb benda yang tun maksudkan benda lain..belajar dan belajar sebelum kutuk tun..nak mengadap 7 tok guru tun belum tentu lepas...tun ni nak buat pe2 dalam negara mengadap tok guru dia dulu..tapi semua cakap tun fasik agama..aku cukup kagum camne tun sorok aktiviti agama dia...

sbb tu arwah fadzil nor jarang mengata dekat tun..sbb arwah tau...sbb tu pas zaman arwah sangat solid..pas zaman skarnag ntah apa2 je...yang kurang bagus ialah amanat aji adi yang d pandang enteng...

bro...
bongkar cite skit pasal majlis fatwa pergi jumpa tun pasal hukum hudud lepas kena perli kat anwa...

kutuk2 tun mahazalim n mahafiraun, ALLAH angkat dia dapat masuk dalam kaabah...satu lautan manusia di stadium kota baru n d kuala terengganu mendoakan menghancurkan tun, tapi akhirnya tun pergi mekah n dapat masuk kaaabah...IRONI KAN...

ALLAH ni zalim benar ke sampai lautan penuh manusia tak d terima doa mereka...tak cukup zuhud ke doa mereka...

atau TUN cuma akan mendapat balasan d akhirat wp DOA ORANG TERANIAYA (ANWAR IBRAHIM YANG KONONNYA TERANIAYA) SANGAT MAKBUL!

gie7

Anonymous said...


madey cakap belakng2 memang nampak terror..... suruh jadi saksi mahkamah kes liwat I dulu mengelak & berbelit macam ular... madey ni keturunan otak ular jugak ke?


BILA NAK DEBAT PERDANA SECARA 'LIVE' ... ANTARA

TUN MAHATHIR MAMAT VS ANWAR IBRAHIM

aku nak tenguk betapa hebat madey berhujjah secara terus didepan anwar ibrahim musuh ketatnya itu.....

aku cabar kerajaan UMNO/BN atur majlis DEBAT MAHATHIR VS ANWAR ni sebelum PRU13....

January 6, 2013 12:05 AM
________________________________________

Weii SIAL!! MAK BAPAK ko ta ajar ko ka supaya menghormati orang dan sebut nama orang betol2.

Atau mmg ko tak kenal mak bapak ko sbb ko anak pelacur!!

Tak payahla TUN M nak buang masa melayan Peliwat, Penzinah, Perasuah dan Perosak Bangsa dan Agama.

SAYANG TUN M!!

Anonymous said...

Nik ajis bagi tanah balak lebih 10,000 ekar pd kafir harbi DAP apakah bukan rasuah
Tutuh duit tabung anak2 yatim memali apa jadahnya
Gasak balak dikedah sampai gondol bukit bukau apa maknanya

Anonymous said...

Langsi puaka 1:41am

Ek'ellehhhhhhhhhh.........(bunyikan dlm sengau)

Mahathir pengajian agamanya tidak di ketahui pada tahap mana tp ajaran dari ulama maksum yng ini cam mana pulak..?

N.ajis kata Allah pun mencarut.
N.ajis kata Nabi sebelum di angkat jadi rasul
macam budak kampung kat kelantan.
N.ajis kata pangkah PAS masuk syurga.
N.ajis mempertahankn amanat Hj Hadi yng telah megkafirkan UMNO oleh peyokong PAS.

N.ajis sebagi pemerintah negeri Kelantan tidak dapat menyediakan air bersih utk rakyatnya.
N.ajis bagi tanah beribu2 ekar pd Nga dan Ngeh kafir harbi tp dlm waktu yng sama ada tanah milik rakyat kelantan di ambil.

N.ajis lebih rela menyambut salam kafir harbi dari menyambut salam persaudaraan dari orang islam bukan dari PAS!

Lagnsi puaka. .

Aku ada soalan cepumas.Klu orang umnu memberi salam,WAJIB tak sambut salam dia? muahahahahaha....

Selamat bercuti!

Anonymous said...

Ko ingat ANTAR ni hebat sangat ke?
Buat apa ko sanjung org mcam anwar ni?
Anwar ni sebenarnya mcm bangkai bernyawa je?
Kalau kucing, ianya kucing kurap aje
Buat apa ko gandingkan dgn TUN
Memang jauh beza tarafnya
Anuar pembelit, pengkhianat
Manakala ada negarawan yg dihormati sedunia
Buang masa je bro....
Jangan ko cuba tutup bangkai gajah dgn

Anonymous said...

Ko ingat ANTAR ni hebat sangat ke?
Buat apa ko sanjung org mcam anwar ni?
Anwar ni sebenarnya mcm bangkai bernyawa je?
Kalau kucing, ianya kucing kurap aje
Buat apa ko gandingkan dgn TUN
Memang jauh beza tarafnya
Anuar pembelit, pengkhianat
Manakala ada negarawan yg dihormati sedunia
Buang masa je bro....
Jangan ko cuba tutup bangkai gajah dgn

Anonymous said...

Eeeeee...jijik betul Tok guru Nik Aziz Nik MAt ni.
Ada ker si peliwat kaum sejenis, kaki berzina dgn bini org kaki melanggan pelacur di sokong nyer sebagai pemimpin mereka?
Kotor la PAS ni.

Anonymous said...

Anwar Ibrahim bukan sahaja PENJAHANAM ekonomi Malaysia tetapi Anwar Ibrahin juga PENJAHANAM Islam apabila menjadi pelopor Plurisma agama. Anwar Ibrahim juga PENJAHANAM sistem kekeluargaan diMalaysia apabila mengamal perlakuan homoseksual ( mahkamah telah mengesahkan dalam keputusan bertulis). Ini lebih diburukan lagi apabila Anwar Ibrahim juga menjadi penyokong kuat LGBT.

Kesimpulannya : Anwar Ibrahim adalah agen PENJAHANAM dan pergi JAHANAM dengan Anwar Ibrahim.


mtk

Anonymous said...

Anon 7.36

Susah ko nak jawabkan? kah kah kah. Itu bukti ko bodoh.

Anonymous said...

Monyet DAP yang gJH tu PAS...huhuhuhu

Anonymous said...

Debat!!
Berani ke anwar???
Jadi saksi?
Apa ke bangang kau ni Anwar yang meliwat tak pasal2 Tun yang nak kena jadi saksi.
Mahathir adalah negarawan negara..
Anwar adalah peliwat negara..
Kau pula siapa????

Anonymous said...

Anwar nak lawan orang yg membawanya ke dalam dunia politik? Kirim salam beb.. Dia sengaja timbulkan isu ini kerana dia tahu Tun Mahathir yg dah takda jawatan takkan layan permintaan orang terdesak ni. Tindakkan Tun tahun 98 mungkin nampak terburu buru tapi penghakiman telah membuktikan kesalahan kes liwat beliau. Jangan lupa sejarah hubungan rahsia Anwar dgn dgn badan2 luar negara yg pro yahudi dan kuasa pink form yg dimiliki Anwar semasa menjawat jawatan menteri kewangan. Tanya dia apa kerja yg dia buat semsa jadi menteri kewangan dulu selain mengkayakan kroni dan anak beranak dia sendiri. PTPTN? itu jugak yg dia tentang hari ni. Bengong sendiri cipta sendiri bangkang..

Anonymous said...

malaun malaun yg komen negative pada Tun M kat sini semua adalah jenis spesis manusia yg gagal mengejar segala peluang yg di berikan Tun M masa zaman pemerintahanya dulu....tu sebab asyik tak puas hati jer....!!!!

Anonymous said...


apa yg hebatnya mahathir.... jika

SKANDAL TERSEMBUNYI MADEY......

JIKA di banding dgn tun razak... dato' harun idris, tengku razaliegh, engku aziz, ... smasa bangunkan UKM, UTM, USM, .. PETRONAS, FELDA, BANK BUMIPUTERA, TABUNG HAJI, ANGKASA, KWSP, MAS, ... dll... yang Madey dok bangga & pulun duit untuk tampong kerugian dari polisi BOROS, MENGADA2 DIA TU dulu...????

Cuba ko orang list skandal ekonomi & keganasan politik madey ..... untuk generasi abru kenal siapa Madey sebenarnya.......


Anonymous said...

Kebanyakan orang melayu suka makan rasuah .

Anonymous said...

Kebanyakkan Melayu Makan Rasuah
Siapa yang ajar mereka makan rasuah ?
Apa Barang TUN M nak debat dgn ABI, buang karen ja.
ABI tak layak sebab TUN M yang kutip dia dan tahu byk hal-hal buruk dia masa dalam gov.Kalau tak ada bukti dan maklumat yang cukup siapa berani nak cakap. Anak beranak dah kenyang dan gunakan wang haram milik rakyat.Kroni dia pun sama.

Anonymous said...

Kalau pun itu amanat... Selagi kata2 dia tidak mrnjurus kepada menyekutukan tuhan dan menghina rasul tidak lah aku heran... Allah lebih menhetahui the way of che det thinking... Ingat... Islam itu mudah. Jgn kita buat bagi jadi susah. Semua org ada cara yg berlainan dlm mentafsirkan kejadian...yg penting belajar sifat 20 bagi khatam dulu agar tak terpesong macam nik najezz.... 'allah lebih samseng dr manusia'... Itulah ayat yg menyekutukan allah... Wallahualam.

komandomelayu said...

108

ulamak kau tutuh duit tabung anak yatim tu ok?

bakal PM(pukimak) kau tutuh bontot jantan dan tutuh bini orang tu baik?

tok garu kau bagi rasuah tanah berpuluh ribu ekar kat kapir makan babi tu berkat?

bagi le bontot kau biar ditutuh pulak oleh babi pujaan kau tu!

Anonymous said...

kalau si mamak Kutty a.k.a ayahanda pd pencacai UmNGOK nie bagus sgt, apsal PROTON & Petronas tak habis2 rugiii memanjang ajeeee.......

dengar kata si mamak mahathir kutty jadi penasihat Proton & Petronas, tp kedua-dua cabang milik negara nie masih menunjukkan rugiiiii memanjang ajeee....ape, ada yg tak kena dgn nasihat yg diberikan oleh mamak nie kee??? bagoes sgt keee??????

memang tak layak lah si mamak kutty nie nak memeberi nasihat & pandangan ekonomi selain asyik menyalahkan org lain, diatas kelalaian mamak kutty nie sendiri dlm sibuk mengisi tembolok diri sendiri & anak2 mamak nie....

Anonymous said...

kalau ada bukti si DSAI tutuh bontot si saiFOOL, dtgkanlah bukti tuh ke Mahkamah...jgn main pandai taip aje kat sini....

cakap besar, suruh turun berdepan masa bersih pun takut...itulah komandul....

Anonymous said...

Sudah2 la tuh geng yang dok maki Tun M, korang satu jasa apa pon takde kat negara nih ngabihkan subsidi kerajaan ada la...melayu tak kenang budi..

komandomelayu said...

232

kau buta huruf ke pekak babi?
kau tak baca penghakiman 3 hakim yg bebaskan nuar tu? 3 hakim confirm berlaku aktiviti homoseksual cuma dibebaskan atas sebab teknikal!
pastu tanya le azizan,sukma,normala,saiful dan berlambak lagi! ke kau ni pun kaki bontot?

kau tak payah tunggu bersih! anytime anywhere kau sebut je tempat pasti aku turun pijak kepala kau!
pondan telor kecut!

Anonymous said...

Anon January 5, 2013 10:59 PM,
Kau adalah manusia jahanam. Laknatullah!!!
Babi punya manusia, makan babi panggang terlalu banyak ke?

Anonymous said...

Setakat claim buat duit pndai la si gagap tue..jual la selagi apa yg ada kt selangor tue...jual smua..claim bnyk duit..senang kn...org bodoh mcm ko angguk jer la smpai mati..

Anonymous said...

PAS perlu kembali kepada Islam yg sebenar...

Buang sifat keji dlm semua pengikut PAS--dendam, benci, fitnah dan byk lagi..

Kalau nak menegakkan Islam, bergandinglah dengan parti org melayu/islam yg sedang dan terus memartabatkan islam di negara ini iatu parti UMNO.

Bukannya dengan parti DAP yg teramg terang menolak Islam sebagai agama rasmi, menolak raja raja melayu dan menolak hak hak keistimewaaan org melayu. Ini asas penubuhan DAP- Malaysian Malaysia.

Jgn bekerjasam dengan PKR- ini parti kencing rakyat. penipu besar. Pemimpinnya moral rendah, tiada hala tuju dlm parti, rasuah dan kroni amat berleluasa dalam PKR...

Semau org islam di Mlaysia perlu bersatu kalau nak menegakkan dna mendaulatkan islam di negara ini

Allahu Akbar!!!

Semoga BN/UMNO terus memerintah Malaysia..

rkb said...

Yang aku pelik tu masa berucap di banggol peradong pada 1981, hadi kata "umno menjadi kafir sebab mengekalkan perlembagaan penjajah",

....tapi pada konvensyen Pakatan rakyat 2011, Hadi dan Pas berikrar akan mempertahankan perlembagaan persekutuan bersama-sama pkr dan Dap.

Bila umno buat,..walharamun !...tapi Pas buat,..walhalalun !

celaka punya hadi si bapak setan!!

Anonymous said...

aljubs dulu sape yg gelar klo tak si mat sabu alkomunis.. shamsidr nk di bwa jdi saksi siap ml nak didemo konun me nk lindungi samsidar..
nak lindung pekung adalah..

Anonymous said...

komamdo

jgn kelentong la mana ada hakim confirm..kalu confirm mesti dah sabit kesalahan...budak kecik kau boleh kelentong la..

komandomelayu said...

504

kau tu yg bodoh dan tolol tak nak baca keputusan penghakiman bertulis mahkamah persekutuan nak tuduh org kelentong!

baca apa yg hakim dato siti norma dan 2 hakim lagi yg bersidang cakap ttg kes ni la bongok!

kalau kau org dewasa tapi bodoh daripada budak kecik memang malang lah nasib keturunan kau nanti!

Anonymous said...

salute to anon 9.05 am
tulisan tuan boleh memberi jawapan kpd pertuduhan ke atas Tun M, tapi tak pasti samada mereka boleh faham atau tidak krn 'kefahaman itu bersifat subjektif' dan tidak semua org boleh dapat.
Dah lama tak baca PAShit dan Otak Geliga. mana korang semua? dah tukar platform ke?

Anonymous said...

komando

ada dia kata Anwar yg liwat? jgn cuba belit...hang tu belajaq tak tinggi patut la keja takat komando aja...

Anonymous said...

Kedutaan Jepun di Malaysia mengesahkan kerajaan negara itu sudah menyerahkan sejumlah wang pampasan kepada kerajaan Malaysia untuk diserahkan kepada buruh paksa pembinaan landasan keretapi Thailand Myanmar.

DUIT JEPUN PUN DIA ORG SAPU..KESIAN KELUARGA MANGSA...

Anonymous said...

Sebelum ko ajak tun maupun najib berdebat, setel kan dulu nalla kat makamah.... Dah abis nalla adik azmin , pas 2 ezam , eskay ... Xkan takut jumpa ngan anak2 buah ko sendiri kot...

komandomelayu said...

640

habis bukan anuar sapa yg liwat? bapak kau?

bodoh bodoh aku tak lah sebahlol kau otak mcm pandai tapi benda yg jelas depan mata mcm anuar ko menutuh china doll pastu tak berani sumpah pun ko sokong dia jugak!

kau belagak saja pandai tapi pondan lagi berani tak bagi main bontot free mcm kau la! bahalol!

mampus pi said...

Puak puak PAS ni memang otak udang,ciputtt tak boleh memikir diluar kepala lutut pun,harap lebai saja putih hati hitam macam ayaq longkang.

Anonymous said...

komando

sapa yg liwat kau tanya la saiful...sbb itu bukan isu kritikal bagi aku & ramai rakyat msia ni...mungkin kau ghairah dgn hal2 bontot ni kau pegi la siasat...yg dh terbukti Anwar tak terbabit...

kita focus pd kelemahan sistem pendidikan & ekonomi, skandal2 spt NFC & Deepak + Ropiah, scorpene dll...ini semua membabitkan rakyat...bontot saiful suruh la dia jaga sendiri..dia nak sumpah dia punya pasal..byk lagi isu yg lebih kritikal

komandomelayu said...

853

takde kerajaan yg sempurna dalam dunia ni hatta kerajaan arab saudi pun ada kelemahan termasuklah umno bn!

kau pandai cakap je kelemahan2 ikut sumber harakah mcm isu deepak,rosmah,scorpene,altantuya ? fitnah tu semua kau akan tanggung sama nanti!setakat tu je otak kau boleh pikir?

yang baik umno bn buat kau diamkan padahal kau hidup aman damai ni jasa parti mana?

dari hari tu aku tanya apa jasa parti2 PR kau? jawablah kalau kau nak aku sokong kau!

Anonymous said...

hoi komandul bodoh.....

sekurang-kurang nya jasa PR pd rakyat dapat jugak polis2 pencen & askar2 pencen zaman darurat dpt saguhati yg kerajaan, UmNGOK mcm biasa buat2 lupa....

nak plak citer pasal Ketua Wanita UmNGOK Selangor dah jual tanah yg diperuntukkan untuk buat kem kat selangor, kau tak mau siasat kee??? lagi satu kemanakah perginya duit pampasan kerajaan Jepun yg sudah diberi pd Kerajaan Malaysia melalui parti Mangkuk ayun-umNGOK-BN...korang sakau ke duit pampasan untuk pekerja2 buruh paksa zaman jepun tuh???? patutlah sonyap sampai sekarang...duit tabung Palestine pon sonyap,kaki sakau punya umNGOK......

Anonymous said...

komando

PR tak pernah merintah msia...nk tgk jasa bagi PR perintah lps PRU ni...setakat dpt bbrapa negeri takde bende la..sistem kita ni byk kuasa pd kjaan pusat..

kita dh tau BN ada kelemahan knpa tidak beri peluang pd PR..aku pun tak tau samada PR boleh memerintah lagi baik atau tidak...tp aku sanggup memberi kepercayaan & hope for the best...bukan kita bagi pd org asing..bagi kpd org msia jugak..

komandomelayu said...

946

masalah nya kalau pas saja ok tapi pkr dan dap yg akan meminggirkan hak bangsa dan agama sebagaimana lintang pukang nya sistem jais di selangor !

mcmana rakyat nak harap kalau exco sendiri yg pertahan islam pun di pecat? bagi tanah kat cina sampai seribu tahun? agama islam sama dengan agama lain? liwat halal?

kuasa memerintah pusat bukan boleh diberi secara trial n error kerana sekali terlepas kuasa jadilah melayu spt di singapura!

jangan guna alasan semua pusat kontrol tapi mana pergi kepandaian dalam urus tadbir negeri sendiri dengan peruntukan yg pusat beri selama 23 tahun perintah kelantan?

komandomelayu said...

935

hoi puki! bila yg pr bagi saguhati kat polis dan askar pencen?

tak payah berbelit dgn aku! kalau ada kes seleweng stakat ni umno tak penah pertahankan ahli nya pun! kau pegi la buat repot bagi sprm siasat!

yang korang bagi tanah free kat cina babi tu bagus pulak? takde untungnya umno nak makan duit buruh paksa cuma waris kena la tuntut dengan bukti mak bapak yg penah jadi buruh tu!
bukti yg korang tutuh duit memali tu pun salah umno gak?memang bebal!

kau jangan banyak sangat makan babi nanti anak kau pun ikut sama jadi bongok !

Anonymous said...

946 baghal...kaldai....komodor....mmg kjaan bn ada kelemahan tp negara tetap makmur sejahtera...itu JAMINAN. Klu PR haru biru mmerintah...ADA JAMINAN TAK. Tukar kjaan bkn mcm tukar sport rim baghal...klu betul pmbgkng yg ada profesional blhla pakat tukar...tp yg ada ni cacamarba punya pbgkng...bangkang je tau.....dan kangkang....

Anonymous said...

komando 9:16

1. pecat exco tak jejas agama kita bro...pikir pakai la otak..

2. liwat halal? kat mana? bagitau aku..dasyat tu kan..

3. peruntukan diberi? bagi air liur ada la? minta royalti pun susah..tu org melayu yg minta dh kena layan mcm tu...kalu Penang mintak tak tau la aku..

4. sistem demokrasi beri kita pilihan bebas nk pilih sapa2...kalu kamu rasa parti A je yg layak memerintah & kalu pilih parti B tu satu error then something wrong la dgn sistem demokrasi kita...

Anonymous said...

10:28

yg aku tgk kt Penang & Sgor yg dok buat huru-hara puak2 perkosa & pemuda UMNGOK..

Anonymous said...

Bangkang tak sedap...tang kangkang tu yg seronok

Anonymous said...

1032 jgn pandai cakap je...mcm burung tiong...bg statistik dan sumber yg sahih...aku sokong umno...

Anonymous said...

4. sistem demokrasi beri kita pilihan bebas nk pilih sapa2...kalu kamu rasa parti A je yg layak memerintah & kalu pilih parti B tu satu error then something wrong la dgn sistem demokrasi kita..
..................................................................

Memang bebas tuan. Belum pernah sy dengar org yg mengundi PR dipenjarakan. Urusan tuanlah jika mahu mengundi PR. Tetapi bila keputusannya sudah diketahui maka perlu akur dgn suara majoriti di Malaysia. Yg meletakkan kerajaan skrg bukan tuan atau pun sy, tetapi majoriti rakyat.

Anonymous said...

Hidup UMNO

komandomelayu said...

1028

pecat exco pertahan islam tak jejas agama kita?
kau yg otak biol ckp aku pulak?

kan nuar kau sokong ambiga nak halalkan LGBT tu bukan nak halalkan liwat?

kalau pusat tak bagi peruntukan mcm mana negeri bayar gaji dan buat pembangunan? oh ya pakai la tabung memali ? kau semak dengan lah dengan perbendaharaan dan jab audit negara!

memang very wrong kalau negara ni nak bagi pada parti rasis dap yg terang2 anti islam,anti melayu dan sokong komunis!

jangan jadi bodoh sombong pastu bongkak dgn nikmat yg allah beri selama ni!

Anonymous said...

Sokong TUN M negarawan ulung. Love Tun M

Anonymous said...

ORANG TAKDA OTAK AJE YANG MENYOKONG ANWAR PELIWAT TU. APA JASA PELIWAT TU.

JANGAN LAH HENDAK MENEGAKKAN BENANG YANG BASAH.

HARI NI PUN BANYAK KEROSAKAN YG DILAKUKANNYA.

MEMANTAT DGN CINA DOLL,PENYOKONG MURTAD DAN LBT. PELIWAT DAN LAIN-LAIN LAGI.

ASALNYA ANWAR TU PUN DIKUTIP OLEH TUN DI TEPI JALAN.

KALAU TIDAK DISEBABKAN OLEH TUN DIA TAK KAN MENJADI TIMBALAN PM.

JANGAN NAK BERI ALASAN BN BANYAK RASUAH

GENG PAKATAN RASUAH JUGA BARU SEPENGGAL MEMERINTAH TIGA NEGERI.

HANCUR KEPENTINGAN ORANG ISLAM.HANCUR HARTA NEGERI DIGADAI BERBILION RINGGIT JATUH KETANGAN KERONI MEREKA.

MEMANG SIAL PAKATAN NI.

komandomelayu said...

1032

jgn nampak perkasa dan umno sekarang!

dulu yg merusuh melingkup sampai baring atas jalan tu pemuda mana?

jangan ingat korang pr saja ada hak nak tunjuk lagak!
kau datang lah tunjuk kat kem aku kita tengok sapa yg tinggal bulu!

Anonymous said...

komando 10:43

Allah juga tidak mau kita duduk bwh tempurung & tak mau keluar dr comfort zone kita...kau nk cerita pasal exco kena pecat & bontot saiful kau punya pasal...aku nk gi global & aku serios tak pikir pemimpin2 UMNGOK skrang capable..

Anonymous said...

komando 10:53

cara kau cuba ugut aku rasanya size otak kau sama kecik dgn anu kau...

Anonymous said...

10:47

pemimpin2 UMNGOK kau pun memantat jugak...jgn jd hipokrit

Anonymous said...

ANON 11:01

KAU CAKAP AJE MANA BUKTI.

ANWAR ADA VIDEO TERANG DAN JELAS.

komandomelayu said...

1057

kau nak gi global?
dengan pas? tak payah global terus gi surga!
dengan pkr? pakar tutuh bontot nak pimpin kau gi global!
dengan dap? kira undi sampai 3 minggu pun silap!
kau mimpi ke mengigau ke tengah melancap?
air paip yg simple pun tak boleh urus di kedah dan kelantan nak pi global? globe silk store tu pun maju sejak tun M jd pm!

sekarang ni yg timbul cerita saiful dan exco kena pecat ni kenapa kau dah tak dak point ke nk jawab?

kau kena fikir guna akal dan timbang dengan hati terbuka dan berlapang dada bukan takat baca harakah dan dengar ceramah!

Anonymous said...

aku nk gi global & aku serios tak pikir pemimpin2 UMNGOK skrang capable.
.................................................................

Malaysia sudah lama dikenali di pentas antarabangsa dr zaman Tun M lagi. Baru skrg tuan mahu bergerak ke arah global? Tuan tertinggal bas...

komandomelayu said...

1059

itu kau baru rasa tapi belum jumpa!
dengan polis trafik terjatuh boleh la kau sepak ?
aku cabar kalau kau betul sorang islam yg jujur dan bukan keturunan cina babi kau bg alamat rumah atau pejabat kau kita bermuZAKARah tengok sapa besar!

aku pulak rasa kau dah takde telor kote dah tukar jd puki tu pasal tak berani nak bagi alamat kau!

Anonymous said...

Langsi dah usahakan bagi alamat nko kat aku (Anon 12:16 dulu) tapi nama penoh takda la bro. Boleh bagi IC sekali tak. Aku nak pi sana ni. Sure nko bukan tak bertelor mcm mamat2 yg nko kata bertelor tu.

Nama dan IC bang.

Anon 12:16

Anonymous said...



sokong Anon 11.01

suruh Najib bersumpah laknat yg dia tak pernah berzina (bahsa umnongok: memantat)!!!!!!!!!!!!!

betul najib tak pernah berzina?

najib mesti suka sangat bersumpah sesumpah ni ..... kononnya orang melayu percaya kpd sumpah! hehehehheheeeeeeeeeeeee

hantu altantuya

komandomelayu said...

1247

eh butoh la kau!

aku yg minta dulu alamat kau tak bagi skrg nak belit aku?

bila aku kawin dgn akak kau?

komandomelayu said...

1256

kau ni sampah!

Anonymous said...

Dei Mamak, bagi roti 2 - Satu Roti Najib, satu lagi Roti KoMandul Melayu baru punya brand!

Ouk... ouk... ouk... kuatnya kokok!

Angry Malaysian said...

These PAShits thought they were in heaven - Ya, DAPig heaven, that is!
It has also proven the theories of law of attraction and the law of magnetism (unlike poles attract - DAPig & PAShit!)

Where were Nik Ajis and Hadi?

Nik Ajis was most probably at the Lims' dynasty underground bunker being entertained with striptease, tiger shows and pole dancing performed by the likes of Betty Lim, Teresa Cock and Selena Tay. Nik Ajis should be proud as he is one of the selected few to have this privilege. It is a pay back a debt of gratitude for giving lands to Ngah and Ngeh.
I think Hadi was busily gobbling down tongkat Ali tonic, Viagra, and Cialis to help him perform his marital duties to his many wives. He has to be 'always on the go' or Mat Sapu might take over.

komandomelayu said...

memang sah kau ni anak babi tu psl bunyi ouk2 !!
babi nak makan roti pulak? biasa kau babi makan taik dgn kertas suratkhabar haramjadah!

Anonymous said...

La pulak dah. Ni la tolol tahap baghal. Dah ouk..ouk.. ouk tu kan dah bagitau kuatnya kokok, ayam la tu... bukan babi!

Babi yg Komandul melayu bela berkokok ke?

Roti Najib tu, roti takde telur! Paham tak? Cer tanye babi berkokok yg nko bela tu!

komandomelayu said...

750

haha kau babi dah mati akal dah nak mampos!
skrang yg takde telor engkau tu pasal tak berani bg no contact ?

takat hujah kau tu takde mende kesan kepada aku ni!
kau hanya layak taraf taik gigi je nampak kuning mcm planta tapi sayang taik!

Anonymous said...

Tun Mahathir was doing the right thing, Anwar was just a type of person who always talk. You can't deny history that Mahathir and of course Malaysians who contributed to the course made Malaysia survive the economy turmoil in 1997. It's a big world out there, there's always bigger picture, it's globalisation taking effect. This is something that anwar's supporters were always being lied to. Those who realise this matter they simply have something to contribute to the bigger picture and those who don't they are practically masturbating their mind to mere complacency. To me anwar is nothing more than just a double talking jive minion, who is subjected to his elusive master, the key lies in the bigger picture.
Back in the day, I would personally like to thank Tun Mahathir for his right actions dealing with the threat posed to our country that many didn’t realised. Of course Anwar’s supporters would challenge me on this one because denial is a very powerful thing. True man never deny, true man never defy his own cause of existence and this has meaning only to those who still care for his or her dignity.
For the love of god, my people and my country I will honour Tun Mahathir on this coming 13th election by voting BN.

Anonymous said...

which is why we want Anwar as the new prime minister to turn around the deficit budget into a surplus budget,”

KAU TAK MALU KE NAK BER'PM' KAKI BALUN CINADOLL... KLU EKONOMI NAIK MENCANAK MCM KOTE ANWAR PUN AKU TAK SANGGUP BRO ..TERIMA 'PM' MCM DIA.. KENA LAKNAT SATU MALAYSIA NANTI.. TU BELUM CAKAP LG PASAL KES TIPU 16 SEP, PENIPUAN BERLORI FAIL SKANDAL KERAJAAN..DLL.. TIPU..TIPU..

TAK LEH CAYA KAKI PENZINA NI.. SEKALI BERZINA NAK BERZINA SELAMA-LAMANYA..

Anonymous said...

Our government debt has increased by five times from RM89 billion in 1997 to RM470 billion as at March 2012 compared to the increase in GDP (Gross Domestic Product) by only threefold….

MANA DATA BODOH YG KAU REKA NI..PUKIMAK PUNYA PENIPUAN.. TIPU..TIPU.. PUAK KO KALAU TAK MENIPU TAK SAH..

Anonymous said...

1042 am. I support you 100%...vote for BN.

Anonymous said...

haha nak g global..ngan mahfuz jd menteri?..mmg jd bahan gelak kt global la..mampos

Anonymous said...


Nak ber'PM' kan orang yg akan menjaga keselamatan Israel... tak payah la ooii.. tak payah.. makin teruk palestin kena ganyang lagi dek Yahudi tu.. MALANG LAH MALAYSIA INI KALAU BER'PM'KAN PELIWAT, PENZINA DAN PENIPU TEGAR...

Kalau di Australia atau NZ ataupun Turkey kalau video skandal seks peminpin mereka tersebar sebagaimana yg berlaku kepada Anwar Ibrahim dah lama mereka tinggalkan dunia politik.. kalau di Jepun org mcm Anwar ni dah lama tikam diri sendiri..

Anonymous said...

SEPATUTNYA ORANG-ORANG PAS DAH LAMA TINGGALKAN ANWAR IBRAHIM SEBAB MEREKA LEBIH DAHULU TAHU SIAPA ANWAR MELALUI MULUT MAT SABU. JANGAN LUPA MAT SABULAH YANG BERI GELARAN ANWAR ALJUBURI DAN DITERIMA OLEH ORANG PAS. MATSABU TAK PERNAH TARIK LAGI GELARAN TERSEBUT BERERTI IA BENAR.

HERAN BIN AJAIB ORANG PAS NI. TAK MAHU BERFIKIR LANGSUNG.

YA ALLAH BERILAH PETUNJUK DAN HIDAYAH KEPADA AHLI-AHLI PAS SEBAGAIMANA ENGKAU TELAH BERI KEPADA DATO HASSAN ALI, DATO ZULKIFLI NORDIN, PROF MOHD NOR DERIS, DATO NAKHAIE, CIK ZAINON ISMAIL DAN RAMAI LAGI.

Anonymous said...

MALUNYA KALAU KITA RAKYAT MALAYSIA berPMkan SEORANG YANG HOBINYA BERZINA DAN MELIWAT. NEGARA BUKAN ISLAM PUN ADA MARUAH TIDAK DAPAT MENERIMA KAKI LIWAT DAN ZINA JADI PEMIMPIN. DAN PEMIMPIN PUN ADA MARUAH DIRI JIKA MEREKA DIDAPATI MENGAMALKAN MORAL YANG TIDAK BAIK, MEREKA AKAN LETAK JAWATAN.

MALAYSIA NEGARA ISLAM SUDAH SEPATUTNYA RAKYAT MENOLAK PEMIMPIN SEPERTI ANWAR IBRAHIM YANG TERBUKTI KAKI PENIPU, PEMBOHONG DAN PENZINA DAN PELIWAT MELALUI BUKTI-BUKTI YANG TAK DAPAT DISANGKAL LAGI.

Anonymous said...

I've been browsing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my view, if all web owners and bloggers made good content as you did, the internet will be a lot more useful than ever before.

Also visit my site: acoustic guitar chord