Friday, January 11, 2013

KALIMAH ALLAH : HARON DIN DAN TAIB AZAMUDIN PERLU PERBAHARUI KENYATAAN !


haron din sekadar cakap berlapik semalam bila diminta untuk mengulas mengenai isu penggadaian kalimah ALLAH oleh pas.

haron din patut cakap 
haron din patut ulangi

katanya yang pernah dihamburkan dahulu bahawasanya siapa yang menyokong ,bersetuju dengan penggadaian ini maka ia akan jatuh kufur.

kenapa haron din enggan dan takut untuk ulangi kata ini ?!

taib azamudin apasal senyap ?
takut hilang undi ke ?


192 comments:

el halim said...

Aku kecewa dengan Dr Haron Din, kalau dia tak nak menegakkan apa yang ditegaskannya dulu, bermakna dia lebih takutkan presiden dari Allah. Dan bermakna dia bersetuju dengan apa yang presiden cakap. Dan dia juga akan tergolong di dalam orang-orang yang dilabelkan syirik kepada Allah seperti apa yang dinyatakan dulu.

Anonymous said...

Ya Allah ya Tuhanku kau pelihara diriku ister anak anak ku kaum keluargaku semua muslimin dan muslimat daripada menjadi kufur kepada mu dek kerana manusia yang tertakhta diraja bermata dihati hanya semata mengikut kehendak dan nafsu politiknya Amin

Anonymous said...

Ya ALLAH ya Tuhanku..ko tunjukanlh kebenaran, ko leraikanlh kekusutan mengenai nama mu ya ALLAH..Bukalah pintu kami ya ALLAH orang orang islam di tanahair ini. ..Amin.

Anonymous said...

Ustaz Harun Din & Taib Azamudin..... Tolong laa...jgn kerana takut pada kafir laknatullah... sanggup kamu biarkan Allah Yang Maha Esa dihina dan dipersendakan. Tak kira penyokong PAS atau UMNO, kami tetap akan berdiri teguh dibelakang kamu demi pertahankan agama Allah yang dibawa oleh Rasulullah SAW. Tolong la...

Anonymous said...

salam..
HARI JUMAAT MALANG BAGI UMAT ISLAM DIMALAYSIA ...Hari ini beberapa masjid di Malaysia akan berimankan seorang KAFIR setelah setelah imam2 ini menyokong penggunaan nama Allah oleh sekutu kafir.. OLEH ITU tuan2 dinasihatkan untuk menyemak siapa ynag menjadi imam solat jumaat .. Semoga ibadah jumaaat tuan2 hari ini diterima oleh ALLAH yang Maha ESA.. amiiin... MInta disebarkan Maklumat ini kepada seluruh Jemaah yang beragama Islam yang sebenar (melainkan PAS yang sesat ) di Malaysia Khususnya.

Anonymous said...

penghinaan aji hadi kpd umno dah makan diri sendiri. apo nak kato lai? DULU DIO KATO UMNO KAFIR. hari dio sondiri sukorelo jd kafir!

Ms Pearl said...

Assalamualaikum GAP

Dalam isu ini I tak boleh salahkan orang lain kecuali MELAYU itu sendiri. Perpecahan yang berlaku menyebabkan ADA ORANG YANG DAH LAMA MENANTI mendapat untung.

Yang jahil memang menunggu masa yang tak jahil tapi tamak (segelintir melayu) ni la yang sepatutnya dipersalahkan.

yang peliknya....? takkan la ahli PAS yang kronik dan tak kronik tak nampak kerakusan pemimpin mereka ni ye tak?

jejakazman said...

skg ni...anda melayu ke...jika melayu apa agama anda....islam ke aper...ini akan berlaku sekiranya kita memilih puak2 ini....seburuk2 UMNO/BN mereka tidak kompromi tentang agama.....

TontoJr said...

UNITY IS A PILLAR OF STRENGTH

Anonymous said...

Ramai orang melayu yang sokong PKR ni dah sebati dgn perasaan yg mereka lebih pandai dari org lain kerana mereka mempunyai seorang pemimpin yg cukup hebat iaitu Anwar Ibrahim, mereka bertindak berdasarkan pimpinan Anwar Ibrahim, sehinggakan hakikat yg benar tidak lagi berguna kepada mereka disebabkan taklid dan taksub terhadap Anwar. Hal yg sama berlaku pada PAS. Wal hal apa yang sebenarnya menimpa mereka ialah Istidraj yg amat nyata. Mereka mendapat nikmat dari Allah tapi mereka kufur nikmat, tidak pernah nak tawadhu terhadap Allah.
Wahai insan2 yg masih berada di bawah naungan rahmat Allah SWT, marilah kita bersama2 berdoa agar kita sentiasa diberi kekuatan dan hikmah dalam menentang serangan halus fitnah akhir zaman yg sangat dahsyat dari puak2 PR ni.
Kita kandangkan PR dalam PRU13 ni dengan mengundi BN, hanya selepas itu barulah kita boleh benar2 menikmati hasil perjuangan mempertahankan maruah dan jati diri kita selama ini. Amin ya Allah!

Anonymous said...

Betul kata Nabi...akhir zaman yang rosakkan agama islam adalah ahli2 agama @ ulama

Servant of God said...

Haron Din, Taib Azamudin dll kan dah diberi ilmu oleh Allah SWT. Kan dah tau hukum hakam serta nas2 yang terbabit.

Kenapa masih takutkan Presiden, takutkan parti? Takut jatuh talak 3 kat bini?

Aku ingatkan kamu lebih bijak dpd aku, rupanya...

Anonymous said...

Dr kuliah Ustz Kazim dlm youtube dia menyatakan ini ialah ujian dr Allah kpd kita. Mahu lihat sama ada umat islam di Malaysia bersatu atau tidak dlm mempertahankan kalimah Allah. Krn sepatutnya semua umat islam tidak kira apa fahaman politik perlu mempertahankan perkara ini. Sekurang-kurangnya dgn tidak menyokong.

Kalau hingga kpd kalimah Allah yg begitu agung dan suci kpd umat islam, yg menjadi sebutan zikir kita seharian, kalimah yg wajib diesakan, kita tidak mampu bersatu, maka perpecahan antara kita pasti tidak dpt dielakkan lagi.

Jangan sibukkan di timur tengah, jgn sibukkan di arab, jgn sibukkan kata-kata paderi kristian di negara lain. Yg pasti umat islam di Malaysia adalah majoriti. Suara majoriti ini jika bersatu bolehkah kumpulan minority di negara kita berseuara?

Anonymous said...

Apa salahnya Hadi Awang setuju kalimah ALLAH dikongsi bersama agama lain? Dia lebih faham ISLAM dari Ulama UNMO atau Ulama Kerajaan yang ada sekarang! Aku setuju pendirian PAS dan Hadi Awang ....

Ex Kristian Sabah said...

Nik Aziz kata memberikan peluang kepada pihak kafir menggunakan kalimah Allah adalah salah satu bentuk dakwah untuk mereka mendekati Islam. Tak sedarkan Nik Aziz kawan setan bahawa tujuan utama orang kristian menggunakan kalimah Allah adalah untuk berdakwah kepada orang Islam. Pihak gereja hendak menggambarkan bahawa Tuhan orang Islam adalah sama dengan Tuhan orang kristian.

Apabila orang Islam sudah mempercayai Tuhan orang kristian juga adalah Allah maka mudahlah mereka mendakwahkan agama mereka kepada orang Islam.

Bayangkan jika pendakwah kristian memujuk kepada orang Islam dengan berkata 'jangan risau kawan Tuhan kita adalah sama iaitu Allah jadi jika tuan masuk agama kami(murtad) Tuhan tuan tetap Allah cuma cara menyembah saja tak sama. Tuan sekali kali tidak kehilangan Allah walaupun sudah masuk agama kami (Murtad) kerana Tuhan tuan masih Allah cuma bezanya sekarang tuan menyembah Allah dalam Gereja'. Inilah sebahagian taktik yang digunakan pihak gereja untuk memurtadkan orang Islam dan taktik ini amat berjaya di Indonesia. Renung renungkan lah.

Anonymous said...

setuju dengan ex-kristian sabah.

Anonymous said...

umno dulu dah kena ajar dengan ahli sendiri ..

PAS ? PRU13 dah tak de orang lain yang boleh ubah Pas melainkan ahli pas sendiri

namun tiada perangcangan yang lebih baik dari perangcangan ALLAH

Anonymous said...

Kalimah Allah adalah nama khas untuk tuhan yang disembah oleh umat Islam. Gunalah bahasa apa sekalipun ia tetap disebut Allah. Ia bukan perkataan tuhan yang disebut GOD, LORD dan sebagainya mengikut bahasa yg digunakan. Mungkin kalau boleh dibuat perumpamaan, orang yg bernama Ahmad akan tetap disebut Ahmad walau apa bahasa pun yg digunakan. Adakah English akan memanggil Ahmad sebagai si human, man dan sebagainya??? Kenapa terjemahan GOD itu tidak sebagai tuhan???

Anonymous said...

jgn tegur mereka. biarkan mereka hidup dan mati dlm kesesatan. percayalah, tidak akan mereka sedar dan taubat kecuali segelintir dari mereka.

Bomo Melayu said...

Dalam Isu Agama aku sokong kepada Pemimpin yang tegas mempertahankan Islam...tak kira dari Pas atau Umno...

Anonymous said...

Anonymous said...
Apa salahnya Hadi Awang setuju kalimah ALLAH dikongsi bersama agama lain? Dia lebih faham ISLAM dari Ulama UNMO atau Ulama Kerajaan yang ada sekarang! Aku setuju pendirian PAS dan Hadi Awang ....

January 11, 2013 9:01 AM

Hj Hadi mungkin seorang ulama tapi bagi saya dia lebih sebagai ahli politik. Beliau menggunakan agama untuk mendapat keuntungan politik. Ingatlah beliau bercakap diatas pentas politik yg tujuannya adalah semata-mata untuk memancing undi. Ini cuma cara terdesak yg dibuat oleh Hj Hadi untuk memancing undi bukan Islam.
Saya fikir Majlis Fatwa lebih patut dirujuk dan diikuti dalam hal berkaitan dgn agama.Mereka berhujah berdasarkan Al-Quran dan Hadis disamping merujuk kepada pendapat ulama yg masyur. Tapi kerana terlalu taksubnya sesetengah pengikut PAS ini mereka buta membezakan siapa yg bercakap.

Bomo Melayu said...

Dalam Isu Agama aku sokong kepada Pemimpin yang tegas mempertahankan Islam...tak kira dari Pas atau Umno...

Anonymous said...

Alasan PAS dan kuncu-kuncu serta sekutu mereka untuk membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam dengan merujuk kepada lagu negeri-negeri. Inilah sikap PAS dan kuncu-kuncu serta sekutu mereka yang akan memutar belitkan semua perkara. Misalnya Khalid Samad mempertikaikan jika tak benarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam, maka dalam lirik lagu negeri Selangor ada bait yang ada kalimah Allah, begitu juga dengan Dr. Asri, bekas mufti Perlis juga menggunakan alasan yang sama dengan memberikan contoh lagu negeri Perak.

Tindakan Pakatan Rakyat dan sekutunya ini tidak ubah seperti mahu membenarkan perkara yang salah dengan mengambil contoh yang tidak munasabah. Dalam isu lagu negeri tak ada masalah, itu adalah lagu sahaja, tapi jika digunakan untuk tujuan pengibadatan bukan Islam, malahan digunakan dalam buku agama bukan Islam, maka itu adalah suatu yang mensyirikkan Allah, itu adalah perkara berdosa.

Saya tidak tahulah bagaimana pemikiran Khalid Samad dan Dr. Asri hingga sanggup menipu dan memutar belit sedemikian rupa, sungguh memalukan, malahan Dr. Asri sebagai orang yang ada ilmu agama, pasal apa sanggup memanipulasikan isu ini hingga sedemikian rupa?

Rakyat perlu sedar akan bahaya Pakatan Rakyat dan kuncu-kuncunya serta sekutu mereka yang merupakan parasit yang akan memusnahkan negara kita, memusnahkan perpaduan kita, memusnahkan ekonomi kita, malahan yang lagi teruk adalah merosakkan akidah dan menjahanamkan pemikiran masyarakat dengan kesesatan yang dicanangkan dengan memanipulasikan ayat Al-Quran secara tidak betul.

Kita perlu sedar bahawa selama ini kita hidup aman damai walaupun berlainan bangsa dan berlainan agama, masing-masing tahu menghormati agama orang lain, tidak ada orang Islam hina orang bukan Islam, begitulah tidak ada orang bukan Islam menghian orang Islam. Malahan isu-isu sensitif telah lama disepakati bersama dan masing-masing faham akan sensitiviti perkauman dan sensitiviti keagamaan masing-masing. Tetapi selapas wujudnya Pakatan Rakyat, maka keadaan jadi huru hara, porak peranda dengan berbagai manipulasi isu perkauman dan keagamaan untuk menghasut rakyat supaya membenci kerajaan dan menghasut rakyat menuntut kerajaan membuat sebagaimana yang dikehendaki oleh Pakatan Rakyat kerana mereka tahu jika kerajaan ikut tuntutan mereka maka orang Islam akan marah kepada kerajaan, tetapi jika kerajaan tak ikut tuntutan mereka, maka orang bukan Islam akan marah kepada kerajaan, Pakatan Rakyat sengaja nak jerat kerajaan dengan mainan politik keji mereka tanpa mempedulikan kesan kepada keselamatan negara dan perpaduan rakyat kerana Pakatan Rakyat jenis puak yang tidak berfikir menggunakan akal, tetapi mereka hanya menurut nafsu serakah untuk ketamakan kuasa dan kedengkian mereka terhadap UMNO dan Barisan Nasional, itulah matlamat keji tahap haram jadah yang diutamakan oleh Pakatan Rakyat yang tak berguna lagi membahayakan ini.

Bersambung...............

Anonymous said...

Sambungan.............

Sedarlah semua rakyat Malaysia, selamatkan negara kita dengan menentang golongan gila babi dan jahanam tahap haram jadah yang dalam Pakatan Rakyat itu demi kesejahtaraan dan keselamatan kita semua.

Sedarlah, apakah kita mahu negara kita porak peranda, ekonomi musnah dan kita hidup dalam keadaan ketakutan dan kesusahan akibat perbuatan keji Pakatan Rakyat ini?

Apakah kita sanggup melihat ahli keluarga kita menjadi mangsa seperti di Syria, Mesir dan Libya kerana keadaan porak peranda yang disebabkan oleh perlakuan keji Pakatan Rakyat ini?

Apakah kita sanggup membiarkan generasi kita pada masa akan datang hidup sengsara dalam negara yang porak peranda dan miskin hingga melarat merempat di sana sini hingga ada yang jadi pendatang haram ke negara lain dan diperlakukan dengan hina akibat perbuatan keji Pakatan Rakyat ini?

Sedarlah semua, marilah kita bersatu menentang golongan parasit iaitu Pakatan Rakyat jahanam ini untuk kesejahteraan kita semua.

Marilah bersama-sama kerajaan Barisan Nasional yang telah terbukti selama ini berjaya membangunkan negara kita dengan begitu baik hingga kita semua dapat nikmati berbagai kemudahan yang begitu banyak seperti sekarang ini.

Kepada puak parasit Pakatan Rakyat, sedarlah, bertaubatlah, insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Salam,
Semua ini adalah disebabkan oleh anuar ibrahim,di atelah di gunakan dap untuk jinakan pas,sebenarnya kedua duanya di gunakan dap.
Anuar terdesak nak jadi PM,mungkin ini adalah penggal akhir atasnfaktor umur atau macam macam lagi termasuk rayuan tuduhan liwat oleh
Pendakwaraya. Jadi dia throw everyting, last kopek kata kan.

Anonymous said...

hahahha... Pak Najib senyap je... menteri senyap jeee... yg bising TV3 ... agak2lah beb... benda ni pasal khilaf dlm hukum fiqh... ada yg mengharuskan dan ada yg haram kan... itu je... tolong semak dan belajar fiqh... apa2 hal mahkamah dah benarkan... tanyalah Pak Najib ... bukan marah pada Hj Hadi... apa pasal lu nak keliru... kalo lu keliru maknanya Islam dr nama je.

Anonymous said...

Apa salahnya Hadi Awang setuju kalimah ALLAH dikongsi bersama agama lain? Dia lebih faham ISLAM dari Ulama UNMO atau Ulama Kerajaan yang ada sekarang! Aku setuju pendirian PAS dan Hadi Awang ....

January 11, 2013 9:01 AM

-------------------------------------------------

Antara Hadi Awang dengan kepentingan Islam mana lebih utama? Jika ada ulama politik yang sanggup mempergunakan agama untuk kepentingan politik hingga agama dipermainkan hingga caca marba, itu adalah perbuatan yang sangat tidak bertanggungjawab.

Malahan ulama pun bukannya nabi, sedangkan Rasulullah dan para Rasul dan Nabi pun siang malam meminta ampun kepada Allah, sedangkan Hadi Awang tak mahu mengaku salah pasal ucapanya yang merosakkan perpaduan umat Islam di Banggol Peradong itu apa ceita? Di manakah kehebatan Hadi Awang jika dibandingkan dengan Rasulullah, para Rasul, para Nabi?

Malahan ulamak politik PAS ramai yang bongkak dan tak boleh ditegur, termasuklah Nik Aziz yang sangat berlagak itu kerana dia digelar tok guru dan berjawatan Mursyidul Am PAS hingga dia saja yang betul, orang lain salah dan tak boleh ingkar arahan dia, berlagak lebih, Nabi pun tak berlagak macam itu walaupun berstatus Nabi. Sedarlah pimpinan PAS sekalian, ilmu agama yang ada jika digunakan secara tidak betul hingga menyesatkan ramai orang, maka sedarlah di akhirat kelak, jawablah kamu semua di hadapan Allah akan perbuatan kamu ini.

Kepada puak-puak PAS yang mengikut membuta tuli mengutamakan parti lebih dari agama, mengutamakan ucapan tok guru politik lebih dari tuntutan Al-Quran dan hadis hingga sanggup berkelahi dan memutuskan silaturrahim kerana perbezaan parti politik, itu semua perbuatan keji dan mungkar yang sangat disukai oleh syaitan, sedangkan syaitan itu musuh manusia yang sangat nyata. Sedarlah semua, insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Anonymous said...
Apa salahnya Hadi Awang setuju kalimah ALLAH dikongsi bersama agama lain? Dia lebih faham ISLAM dari Ulama UNMO atau Ulama Kerajaan yang ada sekarang! Aku setuju pendirian PAS dan Hadi Awang ....

January 11, 2013 9:01 AM

-------------------------------------------------

Antara Hadi Awang dengan kepentingan Islam mana lebih utama? Jika ada ulama politik yang sanggup mempergunakan agama untuk kepentingan politik hingga agama dipermainkan hingga caca marba, itu adalah perbuatan yang sangat tidak bertanggungjawab.

Malahan ulama pun bukannya nabi, sedangkan Rasulullah dan para Rasul dan Nabi pun siang malam meminta ampun kepada Allah, sedangkan Hadi Awang tak mahu mengaku salah pasal ucapannya yang merosakkan perpaduan umat Islam di Banggol Peradong itu apa cerita? Di manakah kehebatan Hadi Awang jika dibandingkan dengan Rasulullah, para Rasul, para Nabi?

Malahan ulamak politik PAS ramai yang bongkak dan tak boleh ditegur, termasuklah Nik Aziz yang sangat berlagak itu kerana dia digelar tok guru dan berjawatan Mursyidul Am PAS hingga dia saja yang betul, orang lain salah dan tak boleh ingkar arahan dia, berlagak lebih, Nabi pun tak berlagak macam itu walaupun berstatus Nabi. Sedarlah pimpinan PAS sekalian, ilmu agama yang ada jika digunakan secara tidak betul hingga menyesatkan ramai orang, maka sedarlah di akhirat kelak, jawablah kamu semua di hadapan Allah akan perbuatan kamu ini.

Kepada puak-puak PAS yang mengikut membuta tuli mengutamakan parti lebih dari agama, mengutamakan ucapan tok guru politik lebih dari tuntutan Al-Quran dan hadis hingga sanggup berkelahi dan memutuskan silaturrahim kerana perbezaan parti politik, itu semua perbuatan keji dan mungkar yang sangat disukai oleh syaitan, sedangkan syaitan itu musuh manusia yang sangat nyata. Sedarlah semua, insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Anonymous said...
hahahha... Pak Najib senyap je... menteri senyap jeee... yg bising TV3 ... agak2lah beb... benda ni pasal khilaf dlm hukum fiqh... ada yg mengharuskan dan ada yg haram kan... itu je... tolong semak dan belajar fiqh... apa2 hal mahkamah dah benarkan... tanyalah Pak Najib ... bukan marah pada Hj Hadi... apa pasal lu nak keliru... kalo lu keliru maknanya Islam dr nama je.

January 11, 2013 9:42 AM

----------------------------------------------------

Takkan semua benda Perdana Menteri nak masuk campur, dah ada menteri hal ehwal agama, biarlah menteri yang uruskan, inilah Barisan Nasional, ada struktur dalam pentadbiran, bukannya macam PAS, tunggang langgang, Mursyidul Am sangat berkuasa hingga dia jadi berlagak macam dia maksum sangat, dia saja yang betul, orang lain salah sebab dia digelar tok guru, malahan dia berjawatan Mursyidul Am, berlagak lebih sedangkan manusia biasa saja. Sedangkan para Rasul, para Nabi yang maksum dan para anbia yang solehin dan muktabar pun tak berkelakuan seperti Mursyidul Am PAS dan ulama politik PAS sekarang ini.

Sedarlah semua bahawa pembangkang di Malaysia ini jenis kelas bawahan, tak ada kualiti, membangkang macam orang gila, lepas tu tak tau nak bangunkan negara, sibuk buat jahat di sana sini sajalah, ada pembangkang macam Pakatan Rakyat ini memang tak guna, macam haram jadah, perosak masyarakat dan perosak negara sajalah. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

SETUJU DENGAN EN. MOHAMAD

YANG PASTI HAK UMAT ISLAM NEGARA INI BUKAN MILIK PAS ATAU PAKATAN RAKYAT SAHAJA.

ADA BERJUTA2 LAGI UMAT ISLAM YANG NON PARTISAN DI NEGARA INI TIDAK BERSETUJU DENGAN APA YANG PAS SUDAH LAKUKAN.

PAS MEMANG SUDAH KEMARUK UNDI.

Anonymous said...

Anonymous said...
hahahha... Pak Najib senyap je... menteri senyap jeee... yg bising TV3 ... agak2lah beb... benda ni pasal khilaf dlm hukum fiqh... ada yg mengharuskan dan ada yg haram kan... itu je... tolong semak dan belajar fiqh... apa2 hal mahkamah dah benarkan... tanyalah Pak Najib ... bukan marah pada Hj Hadi... apa pasal lu nak keliru... kalo lu keliru maknanya Islam dr nama je.

January 11, 2013 9:42 AM

---------------------------------------------

Mangkuk, hakim yang benarkan kalimah Allah digunakan itu orang Islamkah? Itulah bodoh dan dungu, keputusan mahkamah kalau memihak kepada Pakatan Rakyat, benda tak betul pun diterima dengan suka hati, jika tidak memihak kepada Pakatan Rakyat, benda yang benar pun dihina dan dicaci macam haram jadah sajalah puak pembangkang ni, membangkang macam orang gila, bodoh dan tak berakhlak. Sedarlah diri.

PAS pergunakan agama untuk politik!

PAS perosak masyarakat!

Dulu PAS tuduh UMNO macam-macam hingga tuduh UMNO menentang Islam, sekarang PAS sendiri dah jadi anjing DAP dan pecacai PKR untuk rosakkan orang Islam!

Sedarlah semua! Bersatulah menentang golongan mungkar yang tak berguna dan berbahaya seperti Pakatan Rakyat ini. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

9:42 - Pak Najib senyap? Itu menunjukkan dia terima keputusan majlis Fatwa Kebangsaan, yg khilafnya ialah puak2 songsang Pas. Sorang kata kufur, sorang kata boleh. Tapi majoriti kata kufur, yg kata boleh ialah nik ajis, hj hadi serta mat sabu. Kalau ikut mufti selangor, harun din serta beberapa org ulama lg, maknanya 3 org ini dah jatuh kufur. KUFUR.

Anonymous said...

Anon January 11, 2013 9:55 AM, terima kasih atas sokongan dan marilah kita semua bersatu hati wahai rakyat Malaysia sekalian, dalam isu ini, bukannya kita menentang orang bukan Islam hendak amalkan agama mereka, mereka nak amalkan agama mereka, itu ikut sukalah, itu hak mereka. Tetapi apa yang kita tentang adalah golongan mungkar yang mempergunakan agama untuk menghasut rakyat supaya menuntut yang bukan-bukan dari kerajaan hingga boleh menyebabkan perbalahan di kalangan masyarakat.

Sedarlah selama ini tak pernah pun ada masalah agama lain nak amalkan agama mereka, tak pernah di sekat pun, mereka diberikan kebenaran untuk amalkan agama mereka dengan aman damai.

Kita rakyat Malaysia perlu sedar akan sensitiviti keagamaan dan kaum masing-masing, jika ada suatu kaum menyentuk sensitiviti kaum lain, maka kaum yang disentuh sensitivitinya itu tentu akan marah kerana berasa terhina, buat apalah kita kacau orang lain, hiduplah dengan aman damai.

Malahan dalam isu ini, selama ini bible gunakan perkataan tuhan dan yesus untuk rujuk tuhan mereka, pasal apa sekarang nak guna kalimah Allah pula? Ini adalah sangat jelas ada pihak yang suka ambil kesempatan telah memanipulasikan isu ini untuk kepentingan politik mereka.

Semua pihak samada orang Islam, orang Kristian, orang Buddha, orang Hindu, dan lain-lain agama di Malaysia perlu sedar akan bahaya menyentuh sensitiviti agama lain. Malahan jika hari ini tuntutan hendak gunakan kalimah Allah dalam Bible, kemudian ada pula hasutan lain minta gunakan Tok Pekong dalam Bible, lepas itu hasut nak gunakan Brahma, Siva dan Vishnu dalam Bible, kemudian ada pula hasutan nak gunakan yesus dalam Veda (hindu), Tripitaka (buddha), apa akan jadi dengan keamanan negara kita, sudah tentu akan bergolak besar dan akan jadi huru hara yang boleh membahayakan keselamatan kita semua.

Oleh itu berhati-hatilah dengan golongan penghasut yang sangat keji yang tidak pedulikan halal haram dan tidak pedulikan dosa pahala hingga sanggup buat apa saja kerana tamakkan kuasa politik dan kerana mengutamakan kedengkian mereka terhadap UMNO dan Barisan Nasional.

Memang jenis pembangkan mereka memang tamakkan kuasa dan mereka sangat dengki kepada UMNO dan Barisan Nasional dari dahulu hingga sekarang kerana rakyat majoritinya menyokong UMNO dan Barisan Nasional. Pakatan Rakyat patutnya belajar untuk menjadi parti yang berkualiti, kalau jadi pembangkang pun, jadilah pembangkang yang membina, kalau semuanya nak dibangkang sampaikan benda yang betul pun dibangkang kerana dengki kepada kerajaan, apa kejadahnya itu semua? Lebih baik tak payah ada pembangkang di negara ini.

Sedarlah semua, bersatulah untuk keamanan, perpaduan, kemakmuran, kesejahteraan dan keharmonian kita semua dan generasi kita akan datang. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

saya sependapat dengan anda encik mohamad.

well said :)

Naik Jeep Town Rosak said...

encik mohammad nih pulak lesung batu!!!

Tuh, sapa gelar diri dia 'ulul amri'?
si naikjeep nih tahu kah apa tugas2 ulu amri? ngaku jer pandai, tapi telur ntah ke mana!! mcm dia punya sedara tu jugak, si KDN sotong!!!

bole blah lah lu org2 UMNO! menteri2 sendiri pun tak terjaga diri, kaki disko dan karaoke, ada hati nak berlagak menegakkan kalimah Allah! mungkin dlm pub2 atau pusat2 karaoke kalimah Allah tu jadi trademark ko org!!!!


PRU 13, UMNO boleh bertukar kerusi dgn DAP!!!!

Anonymous said...

Naik Jeep Town Rosak said...
encik mohammad nih pulak lesung batu!!!

Tuh, sapa gelar diri dia 'ulul amri'?
si naikjeep nih tahu kah apa tugas2 ulu amri? ngaku jer pandai, tapi telur ntah ke mana!! mcm dia punya sedara tu jugak, si KDN sotong!!!

bole blah lah lu org2 UMNO! menteri2 sendiri pun tak terjaga diri, kaki disko dan karaoke, ada hati nak berlagak menegakkan kalimah Allah! mungkin dlm pub2 atau pusat2 karaoke kalimah Allah tu jadi trademark ko org!!!!


PRU 13, UMNO boleh bertukar kerusi dgn DAP!!!!

-----------------------------------------------------

Memang anda orang bodoh, sebab itulah anda naik kenderaan yang rosak, kerana anda bodoh. Komen anda juga menampakkan kebodohannya.

Kalau kamu kata pihak pemerintah tak buat apa-apa, yang pihak mufti buat ketetapan melalui fatwa di negeri-negeri dan kebangsaan itu itu apahal pula? Itu pun di bawah kerajaan juga, pasal apa kamu tuduh kerajaan tak buat apa-apa lagi pula? Memang ketinggalan zamanlah orang macam kamu ini, itulah naik kenderaan rosak lagi, sampai ke sudah pun tak akan sampai punya, sudahlah rosak tak reti nak baiki, kemudian tuduh orang itu dan ini pula, jenis bebal katakan.

Malahan apa tanggungjawab ulama terutama tok guru dalam PAS seperti Hadi Awang dan Nik Aziz dalam menyelamatkan akidah umat Islam dari rosak dan terkeliru dengan penggunakan kalimah Allah oleh bukan Islam? Sekarang ini kalimah Allah dibenarkan oleh tok guru PAS, lepas ini apakah hak kebebasan beragama pula hingga melibatkan orang Melayu yang dan kaum lain yang sudah beragama Islam dengan memanipulasikan ayat Al-Quran surah Al-Baqarah ayat 256 pula?

Juak-juak PAS yang hendak menentang di sini tak ada kualiti, kerana PAS memang parti sampah sarap yang tak boleh dikitar semula, layak dibakar saja kerana tak ada gunanya, apa satu pun tak boleh nak guna, merosakkan dan mencemarkan saja. Sedarlah diri, bertaubatlah.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

pemimpin2 pr maksum ke bhai?

komandomelayu said...

1012

Kau ni babi mana?

lebih baik kaki disko dan karaoke janji beriman daripada nama saja ulamak tapi asyik main jubor jantan dan memantat bini orang dan yg paling keji gadai kesucian kalimah ALLAH!

Anonymous said...

PAS adalah fitnah kepada umat Islam di negara ini, berbagai masalah melanda umat Islam di negara ini sejak adanya PAS, pecah belah masyarakat, keluarga porak peranda, agama diputar belitkan untuk politik, kekacauan di sana sini, kerosakkan di sana sini adalah kerana ketaksuban PAS yang dengki kepada UMNO, motif utama PAS adalah untuk kalahkan UMNO, sedangkan PAS tak tau buat apa pun, nak mentadbir pun tak reti kerana mereka hanya tahu ceramah membohong dan menghasut dan mengutip derma selepas ceramah sajalah, itulah PAS, tak ada kualitinya pun.

PKR dan DAP adalah fitnah juga kepada rakyat Malaysia, sejak adanya DAP keharmonian rakyat tergugat kerana sentimen perkauman hingga tercetus Tragedi 13 Mei 1969. Puak DAP tuduh UMNO memulakan peristiwa tersebut, tetapi siapakah yang memulakannya dengan memukul hingga mati seorang petugas UMNO di Pulau Pinang sebelum itu? Malahan siapakah yang membuat penghinaan kepada orang-orang Melayu semasa perarakan seorang Cina yang mati akibat ditembak oleh Polis kerana si Cina itu dan kawan-kawannya hendak menyerang polis? DAP adalah punca sebenarnya peristiwa hitam itu, malahan Lim Kit Siang yang kencing di tiang bendera apakah itu bukannya punca pencetusan peristiwa hitam itu? Memang DAP bermasalah dan sangat perkauman, mereka tidak sedar diri akan belas ihsan orang bumiputera menerima mereka ketika itu jadi warga negara ini, dasar bodoh yang tak sedar diri adalah DAP yang bengong katakan.

PKR pula selepas adanya PKR macam-macam huru hara jadi di Malaysia, demontrasi liar sana sini, huru hara sana sini, masyarakat dilagakan dengan berbagai penipuan untuk merosakkan perpaduan supaya masyarakat berpecah belah, inilah taktik PKR untuk meracuni pemikiran rakyat berpecah belah dan berkelahi hingga mencetuskan suasana tidak aman kemudian mereka akan tuduh kerajaan tak reti jaga keselamatan sedangkan dalang sebenarnya adalah PKR sendiri.

Memangn Pakatan Rakyat ini adalah golongan komunis, pemikiran dan perlakuan mereka adalah pemikiran dan perlakuan komunis. Kerana komunis suka rampasan kuasa dan buat huru hara untuk menjatuhkan kerajaan dengan tidak adil. Malahan komunis akan meracuni pemikiran masyarakat dengan berbagai penipuan untuk mencetuskan kegelisahan dari segi politik dan kebudayaan hingga rakyat saling curiga dan mencurigai kemudian mereka akan anjurkan demontrasi liar untuk jatuhkan kerajaan, inilah taktik komunis dan terbukti Pakatan Rakyat adalah golongan berpemikiran dan berkelakuan komunis yang perlu kita sedari dan jauhi serta kita perlu menentang mereka ini untuk keselamatan negara kita.

Bersatulah kita semua untuk menentang anasir liar seperti Pakatan Rakyat ini untuk keselamatan negara kita supaya kita dapat hidup aman damai dan sejahtera dan generasi kita akan datang pun insyaAllah dapat hidup aman damai dan sejahtara. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Father Taib % Father Harun Din...Jesus loves you...Shaitaan loves you too...Hell awaits you if you keep quiet and allow this madness to happen...

Dont die as a bastard...die with honor, isn't that what you wished for everyday?

Anonymous said...

Seperti biasa istidraj yg sedang dinikmati oleh puak2 PR ni telah semakin hari semakin jelas terpapar. Hakikat kebenaran tidak lagi memberikan kesedaran kepada mereka sebaliknya menambah penyakit dalam hati mereka. Jadi bersedialah korang masuk ke kandang lantaran penyakit hati korang.

Anonymous said...

Setuju dgn Encik Mohamed 9:49 AM

Tapi penganut Pakatan haram tuh mmg yg jenis HITAM HATI mrk xkan menerima wlpon sapapon yg beri pendapat kecuali pemimpin2 mrk yg mrk anggap MAKSUM...

wlpon pemimpin itu terang2 punya mslh moral atau pon tlh melakukn kemungkaran...

Tukang Komen said...

PAS,

MULA2 PINJAM DUIT DERMA MEMALI. PASTU PINJAM BINI ORANG,SEKARANG PINJAMKAN KALIMAH ALLAH PADA KRISTIAN. ITULAH KUALITI PAS. TAK RELEVAN LANGSUNG GUNA NAMA ISLAM PADA ORGANISASI KORANG. TAK MALU KE?

BUKTI KUKUH PAS SESAT IALAH APABILA ULAMAK KORANG TAKDE YG SEPAKAT DALAM SOAL KALIMAH! KORANG PUN DAH KELIRU SAPE YG BETOL.

BILA NAK BUAT DOA KO LAGI?

Anonymous said...

hahaha,... terima jelah.... mahkamah dah buat keputusan.... Menteri Nazri pun dah cakap.... apa yg nak pening... Najib senyap bukan akur kat majlis fatwa... tapi dia tau mahkamah dah izinkan... cuma benda ni boleh jadi modal politik... bukan betul2 perjuang Islam... Mana ada Menteri yg bg komen... kena abang Besar MCA sudah bising... lagilah senyap... hanya TV3 jelah jadi lidah... kikikiki... Itu PM kasi potonglah sbb bacul ... nama je ketua negara Islam... kasi keluar statementlah.... kata org lain takleh guna perkataan ALLAH... ini senyap je.. bacul betullah.

Anonymous said...

PM Najib wajib bersuara... kerana dia adalah Pemimpin Negara yang beragama Islam... jgn nak konar... benda ini melibatkan oarang ramai... jgn bg alasan Majlis Agama ada... Engkau pemimpin No 1... plslah jgn senyap jee.. apa guna nama je PM beragama Islam tapi tak nak bersuara... Haji Hadi bukan PM... Anuar pun bukan PM.. sekarang kita menuntut pendirian PM beragama Islam dan menjawab dgn segera.

Servant of God said...

Anonymous said...

hahahha... Pak Najib senyap je... menteri senyap jeee... yg bising TV3 ... agak2lah beb... benda ni pasal khilaf dlm hukum fiqh... ada yg mengharuskan dan ada yg haram kan... itu je... tolong semak dan belajar fiqh... apa2 hal mahkamah dah benarkan... tanyalah Pak Najib ... bukan marah pada Hj Hadi... apa pasal lu nak keliru... kalo lu keliru maknanya Islam dr nama je.

January 11, 2013 9:42 AM

----------------------------

Sedara,

Sedara lahir je, sedara dah pandai mengaji ke? Bila nurse potong tali pusat, dah habis khatam al-Qur'an ke?

Tak payah belajar agama kat sekolah ek? Tak payah belajar sikit2 ek?

Hebatnya sedara.

Tapi, untuk makluman sedara, orang lain kat dunia nih, perlu kena ajar benda ilmu agama nih. Ada orang dapat belajar banyak, ada yang dapat belajar sikit.

Jadi, kenapa sedara perlekehkan orang yang tak dapat belajar banyak dulu? Sedara nak ke tak orang Islam tambah ilmu agama? Kenapa nak begitu sekali sedara cemuh orang yang baru nak menimba ilmu?

Ohh ya, orang PR semuanya maksum. Patutlah sedara lupa orang2 kecil macam kami ni.

Hebat betul ye jadi orang PR nih. Ilmu segala sesuatu lengkap. Pegh.

Lengkap laa tuh. Allah SWT tu Esa, tidak beranak dan tidak diperanakkan. Yang korang nak pi bagi nama Allah kat Kristian yang berbapa dan beranak tuh, kenapa?

Anonymous said...

9:01

Apa punya bangang la lu mat dogol..e

Oiii mat dogol keluar sikit dari bawah tempurung.
Dewan ulamak PAS secara jelas tak setuju dengan Hadi bor'oi.

Malah Haron Din dan Taib Azzamudin sebelum nie pun pernah kata sesiapa yng menyokong penggunaan kalimah Allah oleh agama lain boleh jatuh kufur dan kafir.

Ko patut juga baca kenyataan mufti termasuk mufti dari kelantan.

Oiii mat Dogol..di dalam bible tidak ada satupun tertulis perkataan Allah!Tetapi ada beribu2 perkataan Allah di dalam al quran!

Nik Ajis perlu di nasihatkan,perkiraanya klu orang bukan islam di benarkn menggunakan kalimah Allah akan mendekatkn mereka dengan Allah adalah kenyataan bengong!

Orang kristian berpendapat
untuk mendekatkn kristian di hati umat islam supaya mereka jatuh cinta denga Yesus perlu menggunakn nama Allah sebagai satu method!
Ada faham tak?

Kesimpulanya Haji Hadi adalah pemimpin dungu ko pun ikut kedunguanya hanya semata2 mahu meraih undi dari orang bukan islam.

9:01.

Didalam surah al maidah ayat 73 menghukum dengan jelas kepada sesiapa yng mempertigakn Allah.

"sesungguhnya kafirlah orang yng mengatakan bahawasanya Allah salah seorang dari yng tiga,pada hal sekali2 tidak ada tuhan selain dari tuhan Yang Esa.Jika mereka tidak berhenti dari apa mereka katakan itu,pasti orang yng kafir di antara
mereka akan di timpa seksaan yng pedih."

Soalan aku pada anon 9:01 dan sewaktu dgnya..

Korang nak percaya N.Ajis dan Hadi Awang atau percaya pada Al Quran surah. Al Maidah ayat 73?

Tolong jawabkn dalam hati!





Anonymous said...

SEHINGGA SEKARANG MASIH BELUM ADA PENYOKONG PR ESP YANG MUSLIM YANG MAMPU MENJAWAB SOALAN AKU

YESUS ITU ALLAH DALAM BENTUK MANUSIA. SETUJU ATAU TIDAK?

TOLONGLAH JANGAN SPIN PASAL PEMIMPIN, PASAL AKHLAK, PASAL RASUAH SEMUA TU.

JAWAB ITU DULU.

Anonymous said...

Anonymous said...
PM Najib wajib bersuara... kerana dia adalah Pemimpin Negara yang beragama Islam... jgn nak konar... benda ini melibatkan oarang ramai... jgn bg alasan Majlis Agama ada... Engkau pemimpin No 1... plslah jgn senyap jee.. apa guna nama je PM beragama Islam tapi tak nak bersuara... Haji Hadi bukan PM... Anuar pun bukan PM.. sekarang kita menuntut pendirian PM beragama Islam dan menjawab dgn segera.

January 11, 2013 10:44 AM

-------------------------------------------------------------

Apa gunanya Nik Aziz, Hadi Awan dan tok guru dalam PAS yang membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam dalam pengibadatan mereka? Malahan Hadi Awang kata dalam ucapannya kalau penggunaan kalimah Allah tak mencapai maksud yang sebenarnya pun tak apa tak salah dari Islam, macam itulah Hadi Awang, apa cerita ini semua?

Malahan kepada pecacai tukang komen dungu dari Pakatan Rakyat, pasal apa nak babitkan Perdana Menteri dalam hal ini pula sedangkan yang berak di tengah jalan adalah tok guru PAS, pasal apa suruh Perdana Menteri pergi cuci najis mereka itu? Apa yang saya tulis itu adalah perumpamaan, jangan tak faham bahasa pula ya dengan tuduh saya kata tok guru PAS benar-benar berak di tengah jalan.

PAS sudah ting tong, sudah pening, kerana undi dan kedengkian kepada UMNO, semuanya boleh, yang tak boleh pun boleh juga, lepas ni apa lagi yang nak dibuat oleh PAS tak tahulah, tapi mereka nak tipu ahli bebal mereka mudah saja, semuanya tuduh kerajaan, maka dipercayai dengan sepenuh jiwa raga oleh ahli bebal PAS termasukah si mangkuk di atas ini. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu.

Anonymous said...

aduhhh... lagi satu dol.... kau tengoklah perbahasan Ahmad Deedat... dgn jelas Ahmad Deedat cakap dlm Injil banyak di sebut nama Allah... apolah.... Apa2 hal.... Pak Najib kena beri tahu pendirian dia mengenai isu ini... plsss lah takkan nak sembunyi...

Anonymous said...

Anonymous said...
PM Najib wajib bersuara... kerana dia adalah Pemimpin Negara yang beragama Islam... jgn nak konar... benda ini melibatkan oarang ramai... jgn bg alasan Majlis Agama ada... Engkau pemimpin No 1... plslah jgn senyap jee.. apa guna nama je PM beragama Islam tapi tak nak bersuara... Haji Hadi bukan PM... Anuar pun bukan PM.. sekarang kita menuntut pendirian PM beragama Islam dan menjawab dgn segera.

January 11, 2013 10:44 AM

------------------------------------------

Perdana Menteri tak konar sana sini, kau tu yang bebal nak konar baring, lepas tu terbabas terus terlentang, sila jawab soalan aku, pasal apa Nik Aziz dan Hadi Awang benarkan bukan Islam gunakan kalimah Allah walaupun tidak mencapai maksud sebenar kalimah Allah itu, bukankah itu suatu perkara yang mensyirikkan Allah, bila Allah digunakan kononnya Anak Allah, Roh Kudus Allah, Allah Bapa, itu tak syirikkah? Apa gunanya tok guru PAS kalau tidak boleh membetulkan dan mempertahankan Islma, malahan lagi teruk jadi anjing suruhan kepada DAP kerana nak sokongan DAP dalam PRU 13 nanti sedangkan masalah besar menanti umat Islam akibat sikap bengong pimpinan PAS itu, apa cerita ini semua?

Sikap mangkuk yang tuduh Perdana Menteri itu adalah seperti tok guru PAS berak tengah jalan, kemudian tak pasal-pasal si mangkuk pecacai PAS suruh Perdana Menteri bersihkannya kononnya itu tanggungjawab Perdana Menteri yang merupakan ketua kerajaan. Bodoh punya puak PAS, dah tak tau nak kelentong sampai gunakan cara bodoh sedemikian untuk kelentong, sedarlah diri, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

aduhhh... lagi satu dol.... kau tengoklah perbahasan Ahmad Deedat... dgn jelas Ahmad Deedat cakap dlm Injil banyak di sebut nama Allah... apolah.... Apa2 hal.... Pak Najib kena beri tahu pendirian dia mengenai isu ini... plsss lah takkan nak sembunyi...

ALLAH YANG MANA? YANG DALAM BENTUK MANUSIA? ADUUUUUUH....KUFUR...KUFUR TUKANG KOMEN NIH..

Anonymous said...

Memanglah Najib kena bg tau pendirian dia... sbb dia ketua negara Islam... itu pun tak tahu ke.... Hj Hadi dah jelas pendirian dia... sekarang Pak Najib pulak... nampak sangat ... mahkamah dah benarkan... so dia terpaksalah diam... kerajaan pusat membenarkan injil dlm bahasa Indonesia dan ada kalimah Allah di Sabah dan Sarawak... apakah org Islam di Sabah dan Sarawak tak penting... adakah Islam orang semenanjung lebih mulia dr org sana... Marilah PM... bg pendirian awak pulak... kesian org bwh.

Anonymous said...

Anonymous said...
PM Najib wajib bersuara... kerana dia adalah Pemimpin Negara yang beragama Islam... jgn nak konar... benda ini melibatkan oarang ramai... jgn bg alasan Majlis Agama ada... Engkau pemimpin No 1... plslah jgn senyap jee.. apa guna nama je PM beragama Islam tapi tak nak bersuara... Haji Hadi bukan PM... Anuar pun bukan PM.. sekarang kita menuntut pendirian PM beragama Islam dan menjawab dgn segera.

January 11, 2013 10:44 AM

------------------------------------------

Perdana Menteri tak konar sana sini, kau tu yang bebal nak konar baring, lepas tu terbabas terus terlentang, sila jawab soalan aku, pasal apa Nik Aziz dan Hadi Awang benarkan bukan Islam gunakan kalimah Allah walaupun tidak mencapai maksud sebenar kalimah Allah itu, bukankah itu suatu perkara yang mensyirikkan Allah, bila Allah digunakan kononnya Anak Allah, Roh Kudus Allah, Allah Bapa, itu tak syirikkah? Apa gunanya tok guru PAS kalau tidak boleh membetulkan dan mempertahankan Islam, malahan lagi teruk jadi anjing suruhan kepada DAP kerana nak sokongan DAP dalam PRU 13 nanti sedangkan masalah besar menanti umat Islam akibat sikap bengong pimpinan PAS itu, apa cerita ini semua?

Sikap mangkuk yang tuduh Perdana Menteri itu adalah seperti tok guru PAS berak tengah jalan, kemudian tak pasal-pasal si mangkuk pecacai PAS suruh Perdana Menteri bersihkannya kononnya itu tanggungjawab Perdana Menteri yang merupakan ketua kerajaan. Bodoh punya puak PAS, dah tak tau nak kelentong sampai gunakan cara bodoh sedemikian untuk kelentong, sedarlah diri, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Anonymous said...
aduhhh... lagi satu dol.... kau tengoklah perbahasan Ahmad Deedat... dgn jelas Ahmad Deedat cakap dlm Injil banyak di sebut nama Allah... apolah.... Apa2 hal.... Pak Najib kena beri tahu pendirian dia mengenai isu ini... plsss lah takkan nak sembunyi...

January 11, 2013 10:54 AM

---------------------------------

Tunjukkan 10 ayat dalam bible tu yang menggunakan nama Allah??? Beri dalam bahasa Inggeris... aku tak mahu terjemah dalam bahasa Melayu, sebab aku pasti ko akan memandai menokok nambah nanti....!!!!!!!!!!!

Tunjuk la...

Anonymous said...

10:58

KAU PERNAH DATANG SABAH/SARAWAK KAH?
KALO TIDAK PERNAH, BAIK KAU DIAM SEBAB NAMPAK BODOH SANGAT.

JANGAN JADI MACAM LANGSI MENYAMAR ORANG SABAH MINUM MONTOKU. BILA SUDA KEDAPATAN, TERUS LARI TIDAK KOMEN LAGI. BODOH PUNYA ORANG. KOMEN PUN MAU TIPU.

Anonymous said...

ALLAH YANG MANA? YANG DALAM BENTUK MANUSIA? ADUUUUUUH....KUFUR...KUFUR TUKANG KOMEN NIH...

Sahabat sila pegi youtube dan tengok perbahasan Ahmad Deedat... jgn terus lebel org kufur.... kan dah cakap... dlm Injil ada nama Allah... itu je... saya pun pelik... awak confius ke... antara Allah org Islam dgn org kristian.

Anonymous said...

Anonymous said...
Memanglah Najib kena bg tau pendirian dia... sbb dia ketua negara Islam... itu pun tak tahu ke.... Hj Hadi dah jelas pendirian dia... sekarang Pak Najib pulak... nampak sangat ... mahkamah dah benarkan... so dia terpaksalah diam... kerajaan pusat membenarkan injil dlm bahasa Indonesia dan ada kalimah Allah di Sabah dan Sarawak... apakah org Islam di Sabah dan Sarawak tak penting... adakah Islam orang semenanjung lebih mulia dr org sana... Marilah PM... bg pendirian awak pulak... kesian org bwh.

January 11, 2013 10:58 AM

----------------------------------

Mahkamah dah benarkan??? Bila tu?? Ko tak dengar pulak pasal rayuan ke BAHALOL...!!!!!?????

Anonymous said...

Anonymous said...
Memanglah Najib kena bg tau pendirian dia... sbb dia ketua negara Islam... itu pun tak tahu ke.... Hj Hadi dah jelas pendirian dia... sekarang Pak Najib pulak... nampak sangat ... mahkamah dah benarkan... so dia terpaksalah diam... kerajaan pusat membenarkan injil dlm bahasa Indonesia dan ada kalimah Allah di Sabah dan Sarawak... apakah org Islam di Sabah dan Sarawak tak penting... adakah Islam orang semenanjung lebih mulia dr org sana... Marilah PM... bg pendirian awak pulak... kesian org bwh.

January 11, 2013 10:58 AM

---------------------------------------------------------------

Pendirian kerajaan Malaysia selama ini adalah kalimah Allah adalah hak ekskulif umat Islam sahaja di negara ini. Jika itu adalah pendirian kerajaan, maka itu adalah pendirian Perdana Menteri juga, malahan pimpinan beragama Kristian dalam kerajaan pun menerima pendirian ini kerana mereka pun tahu yang dalam agama mereka tuhan mereka adalah God of Father, God of Son, Holy Spirit.

Isu ini dimanipulasikan oleh pembangkang untuk menjerat kerajaan, tetapi akhirnya mereka yang terjerat.

Sila jawab soalan saya, pasal apa Nik Aziz dan Hadi Awang benarkan bukan Islam gunakan kalimah Allah walaupun tidak mencapai maksud sebenar kalimah Allah itu, bukankah itu suatu perkara yang mensyirikkan Allah, bila Allah digunakan kononnya Anak Allah, Roh Kudus Allah, Allah Bapa, itu tak syirikkah? Apa gunanya tok guru PAS kalau tidak boleh membetulkan dan mempertahankan Islam, malahan lagi teruk jadi anjing suruhan kepada DAP kerana nak sokongan DAP dalam PRU 13 nanti sedangkan masalah besar menanti umat Islam akibat sikap bengong pimpinan PAS itu, apa cerita ini semua?

Sikap mangkuk yang tuduh Perdana Menteri itu adalah seperti tok guru PAS berak tengah jalan, kemudian tak pasal-pasal si mangkuk pecacai PAS suruh Perdana Menteri bersihkannya kononnya itu tanggungjawab Perdana Menteri yang merupakan ketua kerajaan. Bodoh punya puak PAS, dah tak tau nak kelentong sampai gunakan cara bodoh sedemikian untuk kelentong, sedarlah diri, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

INJIL YANG MANA?

YANG MAHU DIGUNAKAN DI MALAYSIA INI KAH? KALAU INJIL BAWAAN NABI ISA YANG ORIGINAL MEMANG BETUL LAH TU.

YANG SEKARANG NI BUKAN INJIL. INI BIBLE.

ITU PUN KAU TIDAK FAHAM KAH?

Anonymous said...

Anonymous said...
ALLAH YANG MANA? YANG DALAM BENTUK MANUSIA? ADUUUUUUH....KUFUR...KUFUR TUKANG KOMEN NIH...

Sahabat sila pegi youtube dan tengok perbahasan Ahmad Deedat... jgn terus lebel org kufur.... kan dah cakap... dlm Injil ada nama Allah... itu je... saya pun pelik... awak confius ke... antara Allah org Islam dgn org kristian.

January 11, 2013 11:02 AM

----------------------------------

Tunjukkan 10 ayat dalam Injil yang ada perkataan Allah. Beri dalam bahasa Inggeris, aku tak mau ko terus terjemah dalam bahasa Melayu....

Kasi la bukti, jangan buat komen macam orang bodoh je...!!!!

Anonymous said...

10:44

Apalah punya bodoh bangang kecik2 tak nak mampus.

Yang layak untuk buat kenyataan sekarang ni Sultan la bongok.Suruh sekolah pegi berdemo.
Perlembagaan Mslaysia pun rasanya ko tak pernah baca!

Kona tang mananya? Majlis fatwa atas bidang kuasa saper? Perlantikan mufti atas cadangan siapa?
Ko tak baca surat khabar ker apa mufti cakap!
Apa majlis fatwa kebangsaan putuskan!

Bodohpunya penyokong Pakatan!

Anonymous said...

MCA menggesa rakyat Malaysia menghormati keputusan Mahkamah Tinggi bahawa kesemua rakyat berhak menggunakan kalimah Allah.

Timbalan ketua publisiti MCA Loh Seng Kok berkata demikian dengan memetik keputusan hakim Lau Bee Lan pada 31 Disember 2009 yang menyatakan bahawa kalimah itu bukan eksklusif kepada orang Islam.... kikiki... abang besar sudah marah... pasal tu tak nak jwb

Anonymous said...

11:02

JADI KAMU SETUJULAH BAHAWA YESUS ITU ALLAH DALAM BENTUK MANUSIA?

Anonymous said...

Tunjukkan 10 ayat dalam Injil yang ada perkataan Allah. Beri dalam bahasa Inggeris, aku tak mau ko terus terjemah dalam bahasa Melayu....

Kasi la bukti, jangan buat komen macam orang bodoh je...!!!!

dah suruh tengok kat youtube... masih degil apolah.

Anonymous said...

Anonymous said...
MCA menggesa rakyat Malaysia menghormati keputusan Mahkamah Tinggi bahawa kesemua rakyat berhak menggunakan kalimah Allah.

Timbalan ketua publisiti MCA Loh Seng Kok berkata demikian dengan memetik keputusan hakim Lau Bee Lan pada 31 Disember 2009 yang menyatakan bahawa kalimah itu bukan eksklusif kepada orang Islam.... kikiki... abang besar sudah marah... pasal tu tak nak jwb

January 11, 2013 11:05 AM

------------------------------------

Masih diulang-ulang komen BODOH ko ye BAHALOL... ape ko ni memang anak haram tak reti bahasa ke?? Rayuan kat mahkamah ko nak letak mane ha BAHALOL...?????

Anonymous said...

Anonymous said...
Tunjukkan 10 ayat dalam Injil yang ada perkataan Allah. Beri dalam bahasa Inggeris, aku tak mau ko terus terjemah dalam bahasa Melayu....

Kasi la bukti, jangan buat komen macam orang bodoh je...!!!!

dah suruh tengok kat youtube... masih degil apolah.

January 11, 2013 11:06 AM

------------------------------------

Aku suruh ko tuliskan kat sini, watpe aku ank dengar kat youtube pulak ha BAHALOL????

Tak reti nak tuliskan ke atau atau ko ni jenis BAHALOL tak paham bahasa???????

Anonymous said...

oooiiii anon fuckatan BAHALOL... dah mampus kene petir ke????

Anonymous said...

Apalah punya bodoh bangang kecik2 tak nak mampus.

Yang layak untuk buat kenyataan sekarang ni Sultan la bongok.Suruh sekolah pegi berdemo.
Perlembagaan Mslaysia pun rasanya ko tak pernah baca!

Kona tang mananya? Majlis fatwa atas bidang kuasa saper? Perlantikan mufti atas cadangan siapa?
Ko tak baca surat khabar ker apa mufti cakap!
Apa majlis fatwa kebangsaan putuskan!

Bodohpunya penyokong Pakatan!
................................
Sape yg urus negara... sultan ke?... apasal bila time agama kita kena refer sultan... bukankah seolah2 dah memisahkan atara agama dgn dunia.... sultan urus agama... PM urus negara... nampak tak... Dia PM org yg dilantik mentadbir negara.. so dia kenalah jawab.

Anonymous said...

Pas dah terlalu sesat jauh dan tidak jumpa jalan balik lagi
bawalah pengikut pengikut mu (ahli ahli Pas) bersama dengan orang kristian dengan berkongsi nama tuhan.

Sekiranya ada umat islam yang murtab atas kekeliruan kefahaman agama dan menjadi kafir mereka perlu bertanggungjawab.

Sebab itulah allah selamatkan
Hasan ali dari tergolong orang orang yang sesat walaupun dalam parti ada yang diangkat sebagai ulamak.

Anonymous said...

Anonymous said...
MCA menggesa rakyat Malaysia menghormati keputusan Mahkamah Tinggi bahawa kesemua rakyat berhak menggunakan kalimah Allah.

Timbalan ketua publisiti MCA Loh Seng Kok berkata demikian dengan memetik keputusan hakim Lau Bee Lan pada 31 Disember 2009 yang menyatakan bahawa kalimah itu bukan eksklusif kepada orang Islam.... kikiki... abang besar sudah marah... pasal tu tak nak jwb

January 11, 2013 11:05 AM

----------------------------------------------------------

Sila kau semak pendirian pimpinan Kristian dalam Barisan Nasional sendiri, mereka pun tak setuju penggunakan Kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam termasuk Kristian kerana dalam agama Kristian tuhan mereka adalah God of Father, God of Son, Holy Spirit, kau nak kelentong apa lagi, malahan sila semak bible King James Version, sila pergi semak satu persatu ayat dalam itu ada ke dia tulis tuhan orang Kristian adalah Allah? Walaupun hanya Allah sahaja Tuhan bagi sekelian alam ini, tetapi kepercayaan Kristian berbeza dengan umat Islam, jadi masing-masing kenalah hormat menghormati, jangan jadi bebal macam si mangkuk seorang ini, bodoh dan dungu.

Malahan pasal apa Ismail Kamus, Haron Din dan Harun Taib tak bersetuju dengan pendirian PAS? Boleh kau terangkan? Itu pun kalau cerdik dan ada otaklah, kalau jenis bebal tahap keldai dan jenis tak berotak kerana dalam kepala kau penuh taik, maka kau pastinya tak akan jawab persoalan aku ini. Sedarlah diri.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Ex Kristian k.kinabalu Sabah said...

ALLAH YANG MANA? YANG DALAM BENTUK MANUSIA? ADUUUUUUH....KUFUR...KUFUR TUKANG KOMEN NIH...

Sahabat sila pegi youtube dan tengok perbahasan Ahmad Deedat... jgn terus lebel org kufur.... kan dah cakap... dlm Injil ada nama Allah... itu je... saya pun pelik... awak confius ke... antara Allah org Islam dgn org kristian.

=====

Menurut ajaran kristian Jesus itu adalah Tuhan. Tapi Jesus itu manusia. Dengan jelas dalam kistian Tuhan itu berbentuk manusia. Kau yang kufur. Aku ada bible tapi tak pernah akau jumpa perkataan Allah.

Anonymous said...

MANA DIA NI? TIDAK JAWAB SOALAN AKU PULAK. SETUJU ATAU TIDAK SETUJU?

SOALAN SIMPLE MACAM ITU PUN TIDAK TAHU MAU JAWAB KAH?

AKU TANYALAH KAWAN2 YANG PRO KERAJAAN,

KAWAN-KAWAN SEKALIAN, KAMU SEMUA SETUJU KAH BAHAWA YESUS ITU ALLAH DALAM BENTUK MANUSIA?

MARI KITA TENGOK RESPON UMAT ISLAM YANG MENENTANG PERKONGSIAN INI...

JENG JENG JENG..

Anonymous said...

KDN Berjaya Tangguh Guna Nama Allah

Mahkamah Tinggi hari ini membenarkan permohonan Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk menangguhkan keputusan membenarkan mingguan Katholik - Herald -menggunakan kalimah Allah.

Hakim Lau Bee Lan membenarkan permohonan tersebut sementara menunggu perbicaraan rayuan KDN terhadap keputusan yang dibuat oleh Mahkamah Tinggi Khamis lalu.

Peguam bagi pihak mingguan berkenaan tidak membantah permohonan tersebut atas kepentingan nasional.

Permohonan tersebut didengar dalam kamar hakim. Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail mewakili KDN manakala Derek Fernandez dan Benjamin Dawson mewakili Herald.

"Kami membuat permohonan dan peguam yang mewakili Gereja Katholik bersetuju dengan penangguhan tersebut, atas kepentingan nasional," kata Abdul Gani.

Fernandez bersetuju bahawa pihak gereja bersetuju dengan pemohonan peguam negara itu.

Bagaimanapun, katanya, orang ramai hendaklah berhenti daripada terus membuat komen mengenai keputusan berkenaan.

"Kami (Roman Katholik) adalah orang yang cintakan keamanan dan komen (yang tidak baik) adalah tidak wajar," katanya.

"Kami mahu peguam negara mengambil tindakan terhadap individu-individiu yang membuat kenyataan yang tidak bertanggungjawab," katanya.

Turut hadir ialah editor Herald Father Lawrence Andrew yang bertemu dengan Abdul Gani dalam bilik saksi sebelum permohonan itu didengar.

Dalam keputusannya pada 31 Disember, Hakim Lau membenarkan Herald menggunakan perkataan Allah dalam seksyen bahasa Malaysia.

Keputusan itu telah mencetuskan bantahan umat Islam yang berpendapat bahawa kalimah 'Allah' adalah ekslusif untuk Islam sahaja.

Sementara itu, Hakim Lau juga menolak permohonan enam Majlis Agama Islam dan Persatuan Cina Muslim Malaysia (Magma) untuk berhujah dalam permohonan KDN itu.

Enam Majlis Agama Islam itu adalah dari Wilayah Persekutuan, Selangor, Kedah, Terengganu, Melaka dan Johor.

Dalam perbicaraan sebelum ini, Hakim Lau telahpun menolak permohonan mereka untuk menjadi pencelah dalam kes berkenaan.

Enam majlis tersebut dan Magma juga turut memfailkan rayuan terhadap keputusan Hakim Lau menolak permohonan mereka menjadi pencelah serta keputusannya yang memihak kepada Herald -TVS

-----------------------------------------

Ooiii anon fuckatan BAHALOL, baca artikel yang aku bagi ni. Aku tau perangai ko suka copy paste komen-komen BODOH ko tu berulang kali dalam artikel yang berlainan.

Tapi aku akan tetap lawan BAHALOL macam ko yang tak reti-reti bahasa tu....!!!!!!!!

Anonymous said...

Aku suruh ko tuliskan kat sini, watpe aku ank dengar kat youtube pulak ha BAHALOL????

Tak reti nak tuliskan ke atau atau ko ni jenis BAHALOL tak paham bahasa???????
.................................
sila refer kat youtube... Ahmad Deedat dah jelaskan dgn baik... rasanya saudara akan faham. benda simple...

Anonymous said...

YESUS ITU ALLAH DALAM BENTUK MANUSIA??

Tidak sama sekali, hanya manusia KUFFUR dalam PAS je yang percaya semua itu....

Anonymous said...

Aku suruh ko tuliskan kat sini, watpe aku ank dengar kat youtube pulak ha BAHALOL????

Tak reti nak tuliskan ke atau atau ko ni jenis BAHALOL tak paham bahasa???????
..............................
http://www.youtube.com/watch?v=8vGQa-35Xok ini adalah link dia supaya senang saudara tengok dan dengar.

Anonymous said...

Anonymous said...
Aku suruh ko tuliskan kat sini, watpe aku ank dengar kat youtube pulak ha BAHALOL????

Tak reti nak tuliskan ke atau atau ko ni jenis BAHALOL tak paham bahasa???????
.................................
sila refer kat youtube... Ahmad Deedat dah jelaskan dgn baik... rasanya saudara akan faham. benda simple...

January 11, 2013 11:13 AM

-----------------------------

aku suruh ko tuliskan kat sini la BAHALOL... apsal ko ni BODOH bin TENGIN sangat haaa....?????

Anonymous said...

Anonymous said...
Apalah punya bodoh bangang kecik2 tak nak mampus.

Yang layak untuk buat kenyataan sekarang ni Sultan la bongok.Suruh sekolah pegi berdemo.
Perlembagaan Mslaysia pun rasanya ko tak pernah baca!

Kona tang mananya? Majlis fatwa atas bidang kuasa saper? Perlantikan mufti atas cadangan siapa?
Ko tak baca surat khabar ker apa mufti cakap!
Apa majlis fatwa kebangsaan putuskan!

Bodohpunya penyokong Pakatan!
................................
Sape yg urus negara... sultan ke?... apasal bila time agama kita kena refer sultan... bukankah seolah2 dah memisahkan atara agama dgn dunia.... sultan urus agama... PM urus negara... nampak tak... Dia PM org yg dilantik mentadbir negara.. so dia kenalah jawab.

January 11, 2013 11:10 AM

----------------------------------------------------

Ulamak PAS bertaraf tok guru yang kena baca teks yang disediakan oleh PKR dan DAP itu apa cerita? Dah berak tengah jalan lepas tu minta Perdana Menteri bersihkan pula, bodoh punya puak Pakatan Rakyat, jenis makan taik pimpiman Pakatan Rakyat macam inilah, kepala otak penuh taik, mungkin hatinya pun dah bertukar jadi taik, sebab itu jadi bebal sampai macam ini sekali, silalah jawab soalan aku tadi mangkuk, itu pun kalau kau jenis berotaklah, kalau jenis tak berotak kepala kau dipenuhi taik dalamnya, gerenti kau tak akan jawab persoalan aku tadi. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Ex Kristian k.kinabalu Sabah said...

Aku dari keci baca bible tak pernah jumpa perkataan Allah kecuali bible bahasa indonesia yang menterjemah perkataan God kepada Allah atau mereka sebut A-la.

Anonymous said...

LGE ko anak beranak kaki penipu mahhhh...undi 2,000 tak reti kira mah..lu akauntan..apa pasat lu sangat bodoh mahhh...kira 2,000 undi, 3 minggu baru declare salah mahh..bodoh punya akauntan..lu mau jadi PM, ekonomi Malaysia tunggang langgang mah...baru 2,000 undi lu belum bagi lu kira RM450 bilion mah...hancur Malaysia mah..mau tukar SPR..gua rasa rakyat mau lu berhenti politik mahhhh....rakyat banyak benci sama lu mahhh...benci DAP parti chauvinis mahh..mau gadai Malaysia sama Singapura mah..mau jadi Malaysia negara keluarga kamu mah..LGE, LKS, lu punya bini, lu punya adik, lu punya adik ipar mahh...lu tarak tau malu mahhh..banyak hancing lu kencing Melayu mah...undi 300 ratus sudah jadi 803 mah..lu ingat Melayu mau percaya lu mah....lu jangan ingat Melayu bodoh mahh..lu bodoh diri sendiri mah...LGE, gua banyak benci tengok muka lu mahhhh....haiyaaa..PRU13 gua undi BN mah..lu tak layak jadi pemimpin mah..lu layak duduk rumah mahh...haiyaa banyak meluat gua tengok muka lu..dasar PENIPU LGE, LKS..lu kata Malaysia rasuah mah..lu undi 2,000 lu tak rasuah mah...hahahaha..gua mau gelak terguling-guling, lu kata orang jahat..lu lagi jahat mahhhh...lu kata orang rasuah..lu mau rasuah itu Tunku Abdul Azizi mah..lu kata kalimah Allah guna untuk kristian, lu agama apa mah...Gua cakap lu..lu kalah teruk PRU13 mah..lu mau jadi umar..botak chin lagi baik dari lu mah.....haiya..Melayu sudah sedar mah...tak mau kena tipu sama lu lagi mah...Melayu sudah bijak mah..lu penipu lu tipu diri lu mah...bye2 PR..bye2

Anonymous said...

Anonymous said...
Aku suruh ko tuliskan kat sini, watpe aku ank dengar kat youtube pulak ha BAHALOL????

Tak reti nak tuliskan ke atau atau ko ni jenis BAHALOL tak paham bahasa???????
.................................
sila refer kat youtube... Ahmad Deedat dah jelaskan dgn baik... rasanya saudara akan faham. benda simple...

January 11, 2013 11:13 AM

-------------------------------------------------

Bodoh, aku ada lihat video debat Ahmad Deedat dengan Jimmy Swaggart, terkontang kanting Jimmy Swaggart tak dapat jawab persoalan yang dinyatakan. Tajuk Debat itu adalah Adakah Bible itu Firman Tuhan, dalam debat itu menyatakan Bible itu bukan firman Tuhan, tetapi karangan oleh Matthew, Lukas, Yohannes, Peter dan surat rekaan dari Paulus. Jika Bible itu tidak benar, maka tak layaklah guna kalimah Allah. Itu pun tak tahu nak fikirkah? Gunalah otak kawan, jangan ikut nafsu serakah sangat.

Servant of God said...

Alahai, orang PR.

Setakat berani suruh orang cari kat youtube.

Kenapa tak berani nak list down sendiri?

Aku senang jek kalau nak letak tafsir al-Qur'an sini?

Bagi je ayat mana yang dimaksudkan, bukan susah sangat kan.

Paste kat sini, so kami boleh verify sendiri. Senang kan?

Selagi kamu di pihak yang benar dan memang mahu menegakkan kebenaran, permintaan simple macam ni takde hal kan?

Anonymous said...

Mana dia pecacai Pakatan Rakyat yang sibuk kelentong sana sini itu, bila nak jawab soalan aku iaitu pasal apa Nik Aziz dan Hadi Awang benarkan bukan Islam gunakan kalimah Allah walaupun tidak mencapai maksud sebenar kalimah Allah itu, bukankah itu suatu perkara yang mensyirikkan Allah, bila Allah digunakan kononnya Anak Allah, Roh Kudus Allah, Allah Bapa, itu tak syirikkah? Apa gunanya tok guru PAS kalau tidak boleh membetulkan dan mempertahankan Islam, malahan lagi teruk jadi anjing suruhan kepada DAP kerana nak sokongan DAP dalam PRU 13 nanti sedangkan masalah besar menanti umat Islam akibat sikap bengong pimpinan PAS itu, apa cerita ini semua?

Sikap mangkuk yang tuduh Perdana Menteri itu adalah seperti tok guru PAS berak tengah jalan, kemudian tak pasal-pasal si mangkuk pecacai PAS suruh Perdana Menteri bersihkannya kononnya itu tanggungjawab Perdana Menteri yang merupakan ketua kerajaan. Bodoh punya puak PAS, dah tak tau nak kelentong sampai gunakan cara bodoh sedemikian untuk kelentong, sedarlah diri, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Ulamak PAS bertaraf tok guru yang kena baca teks yang disediakan oleh PKR dan DAP itu apa cerita? Dah berak tengah jalan lepas tu minta Perdana Menteri bersihkan pula, bodoh punya puak Pakatan Rakyat, jenis makan taik pimpiman Pakatan Rakyat macam inilah, kepala otak penuh taik, mungkin hatinya pun dah bertukar jadi taik, sebab itu jadi bebal sampai macam ini sekali, silalah jawab soalan aku tadi mangkuk, itu pun kalau kau jenis berotaklah, kalau jenis tak berotak kepala kau dipenuhi taik dalamnya, gerenti kau tak akan jawab persoalan aku tadi. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

.............................
nama ketua negara... memanglah dia wajib memberi penjelasan... apolah... itupun nak pening.

Anonymous said...

Anon fuckatan BAHALOL tu tak habis-habis suruh tengok youtube Ahmad Deedat (aku rasa anon ni yang menyamar jadi Pak Dee...). Bila suruh dia tuliskan bukti yang dalam bible ada perkataan Allah, tak berani pulak dia nak tulis. Kalau dia paham ape yang Ahmad Deedat katakan, maknanya anon BAHALOL tu boleh beri bukti bertulis dari mana-mana sumber bible yang ada bertulis perkataan 'ALLAH' dari internet dan pastekan di ruangan komen ni...

Tapi dia sendiri tak paham dan tak akan jumpa walau satu ayat pun dalam internet ni yang menunjukkan perkataan 'Allah'... tu sebab asyik suruh pergi ke youtube....

shame on you anon BAHALOL....!!!!!

Anonymous said...

ni la masaalah org melayu ni....buta sejarah.......

kat serawak ngan sabah, dah lama ada injil bahsa indonesia sejak sebelum masuk malaya lagi, sejak rajah putih.....lepas dah masuk, kerajaan federal tidak ubah apa2 yang dah ada kat sana.....out of respect pada masyarakat sana.......status quo.......sebab itu situasi kat sana.........dan tak jadi isu pun.........tapi semenjak pakatan ni dah gila undi, ada puak mereka mula main jarum nak pecahkan org melayu kat semenanjung......dan yg bodohnya......ada melayu semenanjung ni yang main support je.....sebab nak undi punya pasal....sebab politik......ni kan nampak mereka yang kurang ajar.....nak ubah status quo yg ada kat semenanjung.....

pkr ngan pas....dahtakde telo, bodoh.......politik punya pasal....semua bole.....makan babi bole, kawan ngna setan bole.....lepas ni kawin campur pun bole......mcm kat indo ni......kristian kawin ngan islam, takyah tukar ugama......anak ugama apa ya?.....ini la dia pluralism ugama yg pak anwar tu nak.......nak kiamat dah.........mungkin si nuar la dajal yang dah muncul.......mungkin dajal kat malaysia ni...........HAPUSKAN NUAR BERAHI........

-anti jubur-
jakarta

Anonymous said...

Mana dia pecacai Pakatan Rakyat yang sibuk kelentong sana sini itu, bila nak jawab soalan aku iaitu pasal apa Nik Aziz dan Hadi Awang benarkan bukan Islam gunakan kalimah Allah walaupun tidak mencapai maksud sebenar kalimah Allah itu, bukankah itu suatu perkara yang mensyirikkan Allah, bila Allah digunakan kononnya Anak Allah, Roh Kudus Allah, Allah Bapa, itu tak syirikkah? Apa gunanya tok guru PAS kalau tidak boleh membetulkan dan mempertahankan Islam, malahan lagi teruk jadi anjing suruhan kepada DAP kerana nak sokongan DAP dalam PRU 13 nanti sedangkan masalah besar menanti umat Islam akibat sikap bengong pimpinan PAS itu, apa cerita ini semua?
........................................
kenapa saudara dah terkonfius ke... saya tak konfius langsung... yg saya tau Allah itu satu... even letak pedang kat leherpun saya kata Allah itu satu...

Anonymous said...

nama ketua negara... memanglah dia wajib memberi penjelasan... apolah... itupun nak pening.

January 11, 2013 11:21 AM

--------------------------------

Ketua negara adalah AGONG. Ketua kerajaan barulah PM....

Tak heran la ko ni memang BAHALOL SANGAT....!!!!!!!

Anonymous said...

NAH...TENGOK. SEKEJAP SAJA ADA YANG JAWAB TIDAK SETUJU BAHAWA YESUS ITU ALLAH DALAM BENTUK MANUSIA. TERIMA KASIH SAUDARA.

KENAPA ORANG2 PR TIDAK BOLEH JAWAB SOALAN SEMUDAH ITU? SEBAB MEREKA DI PIHAK YANG SALAH. JADI SPIN SINI SPIN SANA SAHAJA. AMAT MEMALUKAN!

Anonymous said...

Orang Kristian kena faham, kami orang Islam bukannya benci atau tidak suka dengan kamu, malahan kami tak kisah berkawan dengan kamu untuk kebaikan. Dalam hal pengamalan agama, tak ada sekatan pun selama ini untuk penganut agama lain selain Islam termasuklah Kristian untuk amalkan agama masing-masing.

Jangan terpengaruh dengan hasutan jahat oleh pihak Pakatan Rakyat yang suka hendak memanipulasikan isu ini untuk memburukkan kerajaan bagi mencetuskan huru hara kerana kita semua juga yang akan dapat masalah jika jadi huru hara perkalahian antara agama, ambillah iktibar yang berlaku di negara-negara luar, jauhilah sikap tidak bertanggungjawab kerana itu adalah sikap yang bahaya.

Marilah kita rakyat Malaysia sekalian untuk bersama-sama kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh Barisan Nasional untuk membangunkan negara kita untuk kesejahteraan semua, itu adalah lebih utama dari mempolitikkan kaum dan agama hingga akhirnya jadi huru hara dan merosakkan ramai pihak. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

10:54

Kat mana perkataan Allah pd bible la bedol bukan injil.

Klu ko baca injil yng asal pengikut kristian tidak akan percaya ada Santa Claus naik kuda turun dari langit!

Oiiii berok pakatan aku pernah berbicara dgn penganut kristian ortodox dari Lebanon,mereka pun mengatakn agama kristian hari ini telah banyak berubah.Sebab itu sesetengah orang kristian tidak merayakn Krismas.Kerana bagi mereka Krismas adalah bidaah dan Nabi Isa tidak pernah mengajarknya.

Kristian yng ada hari in adalah dari mazhab Paulin.Yng mengarang semula kitab injil setelah injil yg asal di bakar oleh orang2 Yahudi dlm perang (sorry aku lupa namanya).Jadi injil yng asal telah tiada di gantikn dgn yng baru di panggil New tastament bible.

Soalan aku. ...

Berdasarkn keterangan ko yng bodoh tu Ahmad Deedad ada mengatakn perkataan Allah dalam bible.Cer ko bagi tau chapter ke berapa?
Atau ko main tembak jer?

Anonymous said...

Anon fuckatan BAHALOL tu tak habis-habis suruh tengok youtube Ahmad Deedat (aku rasa anon ni yang menyamar jadi Pak Dee...). Bila suruh dia tuliskan bukti yang dalam bible ada perkataan Allah, tak berani pulak dia nak tulis. Kalau dia paham ape yang Ahmad Deedat katakan, maknanya anon BAHALOL tu boleh beri bukti bertulis dari mana-mana sumber bible yang ada bertulis perkataan 'ALLAH' dari internet dan pastekan di ruangan komen ni...

Tapi dia sendiri tak paham dan tak akan jumpa walau satu ayat pun dalam internet ni yang menunjukkan perkataan 'Allah'... tu sebab asyik suruh pergi ke youtube....

shame on you anon BAHALOL....!!!!!
.................................
dah tengok debat tu belom... aduh mesti belum lagi... pegilah saya dah bg link dia. .. sama2 kita menimba ilmu

Anonymous said...

Anon fuckatan BAHALOL tu tak habis-habis suruh tengok youtube Ahmad Deedat (aku rasa anon ni yang menyamar jadi Pak Dee...). Bila suruh dia tuliskan bukti yang dalam bible ada perkataan Allah, tak berani pulak dia nak tulis. Kalau dia paham ape yang Ahmad Deedat katakan, maknanya anon BAHALOL tu boleh beri bukti bertulis dari mana-mana sumber bible yang ada bertulis perkataan 'ALLAH' dari internet dan pastekan di ruangan komen ni...

Tapi dia sendiri tak paham dan tak akan jumpa walau satu ayat pun dalam internet ni yang menunjukkan perkataan 'Allah'... tu sebab asyik suruh pergi ke youtube....

shame on you anon BAHALOL....!!!!!

Anonymous said...

Syabas Menteri!!

PAS Baling mengelirukan Rakyat!!

ISLAM PAS DAN ALLAH PAS HANYALAH UNTUK PAS/DAP/PKR DAN BUKAN UNTUK MAJORITY RAKYAT NEGARA MALAYSIA!!

PAS MEMANG SIAL DAN HARAMJADAH!!!

Anonymous said...

Orang PR, ko baca ler orang kristian tidak pernah percaya Allah, diaorang percaya trinity..kalau diaorang percaya Allah, diaroang percaya Al-quran dan rukun Iman, rukun Islam.

Orang PR, aku mau tanya soalan basic Islam ler..kenapa orang Islam diwajibkan mengucap? Kenapa setiap kali solat kita mengucap? Apa maksud mengucap..tiada tuhan yang disembah melainkan Allah, dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah...aku mau tanya orang2 PR, orang kristian berimankan Allah yang maha Esa ke? Mengakui Nabi Muhammad itu pesuruh Allah? Jawap ler..aku nak dengar penjelasan korang..jangan asyik belasah tanpa fakta..perbodoh diri sendiri

Ex Kristian k.kinabalu Sabah said...

MANA DIA NI? TIDAK JAWAB SOALAN AKU PULAK. SETUJU ATAU TIDAK SETUJU?

SOALAN SIMPLE MACAM ITU PUN TIDAK TAHU MAU JAWAB KAH?

AKU TANYALAH KAWAN2 YANG PRO KERAJAAN,

KAWAN-KAWAN SEKALIAN, KAMU SEMUA SETUJU KAH BAHAWA YESUS ITU ALLAH DALAM BENTUK MANUSIA?

MARI KITA TENGOK RESPON UMAT ISLAM YANG MENENTANG PERKONGSIAN INI...

JENG JENG JENG..

======

Soal setuju tak setuju tak timbul tetapi amat jelas dalam ajaran kristian Jesus itu Tuhan atau kadang kadang dipanggil Anak Tuhan. Pening dalam masa yang sama Jesus dipanggil Tuhan dan juga anak Tuhan.

Anonymous said...

Berdasarkn keterangan ko yng bodoh tu Ahmad Deedad ada mengatakn perkataan Allah dalam bible.Cer ko bagi tau chapter ke berapa?
Atau ko main tembak jer?.
...................................
tengok dan dengar... ahmad deedat ada sebut chapter dia bible mana... semua sekali... aduhhh ... mari kita menimba ilmu.

Anonymous said...

anon fuckatan BAHALOL, bila nak list down ko punye bukti tu. Dalam internet ni banyak ayat-ayat bible...

Takkan satu ayat bible yang tertulis perkataan Allah (dalam bahasa Inggeris) pun ko tak jumpe. Copy and paste... susah sangat ke ha anon BAHALOL....!!!!!!????

Anonymous said...

Haron din x faham islam kot? Jgn bsk ank cucu ko sembah ALLAH kt gereja..

Anonymous said...

MANA DIA NI? TIDAK JAWAB SOALAN AKU PULAK. SETUJU ATAU TIDAK SETUJU?

SOALAN SIMPLE MACAM ITU PUN TIDAK TAHU MAU JAWAB KAH?

AKU TANYALAH KAWAN2 YANG PRO KERAJAAN,

KAWAN-KAWAN SEKALIAN, KAMU SEMUA SETUJU KAH BAHAWA YESUS ITU ALLAH DALAM BENTUK MANUSIA?

MARI KITA TENGOK RESPON UMAT ISLAM YANG MENENTANG PERKONGSIAN INI...
...............................
kan sudah jelas... knp nak pening... bg islam Allah itu satu.. takde anak tak diberanakkan... dan Islam menghormati pandangan org kristian walaupun ianya salah.

Anonymous said...

anon fuckatan BAHALOL, bila nak list down ko punye bukti tu. Dalam internet ni banyak ayat-ayat bible...

Takkan satu ayat bible yang tertulis perkataan Allah (dalam bahasa Inggeris) pun ko tak jumpe. Copy and paste... susah sangat ke ha anon BAHALOL....!!!!!!????

Anonymous said...

Ex kristian k kinabalu, bible telah diselewengkan..Al-quran tidak pernah diselewengkan..ko jawap soalan-soalan anon 11.26 am. baru ko tau Allah itu Maha Esa, tidak diberanakkan, tidak ada anak jugak...bible diselewengkan dan bible bukan kitab injil asal..

Anonymous said...

ALLAH DAH BAYAR CASH KAT PUAK2 YG SUKA MENGKAFIRKAN ORANG UMNO DULU...

UMNO DAN PAS ADALAH PARTI POLITIK...BUKAN AGAMA!
PAS TELAH SESAT KERANA MENGAKU PARTI PAS ADALAH PARTI AGAMA ISLAM...TANG TU PUN DAH NAMPAK SESATNYA PAS...HUHU..

Anonymous said...

anon fuckatan BAHALOL, bila nak list down ko punye bukti tu. Dalam internet ni banyak ayat-ayat bible...

Takkan satu ayat bible yang tertulis perkataan Allah (dalam bahasa Inggeris) pun ko tak jumpe. Copy and paste... susah sangat ke ha anon BAHALOL....!!!!!!????
.....................

kan dah bg link sama2 kita menuntut ilmu... penat saya nak taip.

Anonymous said...

kan dah bg link sama2 kita menuntut ilmu... penat saya nak taip.

January 11, 2013 11:33 AM

----------------------------------

Sape suruh ko taip ha BAHLOL...??? Aku surh ko dapatkan ayat-ayat bible tu dalam internet, lepas tu COPY AND PASTE je.....!!!!

TAK PAHAM BAHASA LAGI KE??? PATUT LA BODOH SANGAT PENGANUT FUCKATAN NI....!!!!!

Jangan bagi alasan budak-budak la anon BAHALOL....!!!!

Anonymous said...

Anon 11.26 am...agenda orientalis krisian sebarkan kristian kepada umat Islam..kristian mana pernah akui Allah, tuhan Maha Esa..tuhan sekalian alam..Kristian percaya, Nabi Isa Jesus anak tuhan..siap ada ibu tuhan..kalau Tuhan boleh memberanak dan diberanakkan, tuhan juga boleh mati.Dalam Islam Allah tidak memberanakkan dan tidak diberanakkan..Allah kekal sampai bila-bila..belajar agama dalam-dalam orang-orang PR..memalukan..

Anonymous said...

Mufti Selangor, Datuk Tamyes Abdul Wahid berkata, penganut Kristian tidak boleh mengguna Kalimah ALLAH, kerana ia hanya untuk orang Islam sahaja.

Katanya, merujuk makna ALLAH sendiri bermaksud Esa iaitu tunggal berbanding ajaran Kristian bahawa Tuhan mereka adalah triniti seperti ayah, ibu dan anak Tuhan.

"Jika perkataan God ditukar menjadi ALLAH, menunjukkan ALLAH terdapat dalam pelbagai bentuk bagi Kristian, sedangkan Tuhan bagi umat Islam hanya satu iaitu, ALLAH.

"Ia dianggap salah dari segi akidah. Malah sejarah penggunaan kalimah ALLAH dalam kitab Bible tidak pernah berlaku," katanya.

Anonymous said...

Tahniah kpd ko ngan puak2 ko krn membuka ruang & peluang utk ank cucu ko mendalami ajaran kristian. Walaupun ank cucu ko sembah Allah x semestinya die islam..lps ni klu agame hindu nk gune name Allah utk tuhan lembu mereka ko pun xde masalah..

Anonymous said...

Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Osman berkata, penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible versi Melayu dilihat sebagai satu dakyah atau dakwah bukan Islam agar mempengaruhi umat Islam dengan ajaran Kristian.

"Sebelum ini, Majlis Fatwa Pahang telah menentang kalimah ALLAH ditukarkan dalam Bible kerana ia tidak digunakan penganut Kristian namun perkara ini sengaja dibangkitkan sejak beberapa tahun yang lepas.

"Perkara ini sudah termaktub dalam Fatwa Kebangsaan, pemerintah dan sultan berhak untuk menghalang pihak tertentu untuk menyebarkan ajaran mereka kepada umat Islam," katanya.

Menurut Abdul Rahman, penggunaan kalimah ALLAH dilihat sebagai perkara baru di negara ini, terutamanya Semenanjung Malaysia berbanding negara Arab, ia merupakan bahasa mereka dan tertulis di dalam al-Quran mengenai perkara tersebut.

Katanya, bagi umat Islam Tuhan hanya satu iaitu ALLAH (SWT) yang menciptakan alam dan seluruh kejadian di dunia ini, tiada sekutu atau menyerupai makhluk lain.

"Namun, (penganut) Kristian menyebut ALLAH sebagai Tuhan tetapi mempunyai pelbagai bentuk serta beranak pinak (ayah, ibu dan anak).

"Bukan Islam (Kristian), tuhan mereka adalah ALLAH dan perkataan yang diterjemahkan pada dasarnya mereka tidak menyebut ALLAH tetapi God (Tuhan)," katanya.

Beliau berkata, Bible yang dicetak dalam Bahasa Melayu dengan menukarkan God kepada kalimah ALLAH dibuat dengan agenda tertentu supaya anak muda terkeliru dan dipengaruhi bahawa al-Quran dan Bible, tiada perbezaan.

Abdul Rahman menjelaskan bahawa Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982, iaitu Seksyen 163. Fatwa dan Seksyen 169, penghinaan terhadap pihak berkuasa agama akan diguna pakai sekiranya terdapat pihak tertentu cuba menyebarkan ajaran lain selain Islam kepada umat Islam.

Anonymous said...

Mufti Negeri Pulau Pinang, Datuk Seri Hassan Ahmad berkata, negeri itu mewartakan 40 perkataan yang dilarang sama sekali bukan Islam untuk menggunakannya, termasuk kalimah ALLAH.

Beliau berkata, perbuatan tersebut akan dikenakan tindakan undang-andang oleh Jabatan Penguat kuasa Negeri bagi menentang penggunaan perkataan itu selain dari orang Islam.

Servant of God said...

kan dah bg link sama2 kita menuntut ilmu... penat saya nak taip.

January 11, 2013 11:33 AM

-------------------------

Baru itu pun dah penat? Alahai, ini ke taraf perjuangan kamu?

Aku ni, tak boleh nak surf youtube, kena block. So tolong la, bagi aku nama Chapter dan Verse number. Aku masih boleh browse online bible.

Kau betul ke tidak nak tegakkan kebenaran kamu nih? Kongsi ek?

Anonymous said...

Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad pula mengingatkan semua pihak di negeri ini tentang kalimah Allah yang eksklusif untuk orang Islam dan tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain.

Menurutnya, sidang Dun Kelantan pada 1 Disember 1981 telah meluluskan Enakmen Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam 1981 iaitu satu enakmen untuk menjaga kesucian kalimah itu.

Anonymous said...

Sape suruh ko taip ha BAHLOL...??? Aku surh ko dapatkan ayat-ayat bible tu dalam internet, lepas tu COPY AND PASTE je.....!!!!

TAK PAHAM BAHASA LAGI KE??? PATUT LA BODOH SANGAT PENGANUT FUCKATAN NI....!!!!!

Jangan bagi alasan budak-budak la anon BAHALOL....!!!
.......................................
sila tengok youtube... kikikiki...

Anonymous said...

MALU WEI ORANG2 PR..

SOALAN MUDAH PUN MAHU SPIN.

Anonymous said...

SoG... aku setuju dengan kata-kata ko. Youtube kat rumah aku pulak lembab sikit, asyik buffering je. Jadi aku pun nak anon BAHALOL tu listdownkan sahaja bukti-bukti yang dia ade. Itupun suruh copy and paste.... susah jugak bagi dia kot....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

anon January 11, 2013 9:01am...kamu adalah spesis yg taksub membutatuli..bagi kamu Hj Hadi adalah sebaik2 ulamak sehingga kamu sanggup berkata DIA LEBIH TAHU PASAL AGAMA BERBANDING ULAMA DARI UMNO

cara kamu bercakap bukan berlandaskan agama Islam tetapi lebih kepada politik kotor puak2 kamu

semoga Allah memberi hidayah kpd kamu..

Anonymous said...

Menurut Abdul Rahman, penggunaan kalimah ALLAH dilihat sebagai perkara baru di negara ini, terutamanya Semenanjung Malaysia berbanding negara Arab, ia merupakan bahasa mereka dan tertulis di dalam al-Quran mengenai perkara tersebut.
..............................
maknnya di Arab dia org pakai nama ALLAH... uikkkkk tekejut saya.... camne ni... dia org boleh kita tak boleh... aduhh.... pening...

Anonymous said...

Wahai rakan2 yang cintakan Agama, Bangsa dan Negara!!

PRU13 nanti ramai2 lah kita gunakan kuasa kita untuk menghapuskan Melayu pembelot Laknat, Cina Chuvanis musibat, Keling dan benggali Sial.

Kita perteguhkan UMNO/BN demi Agama,Bangsa dan Negara!!!

Anonymous said...

Hindu dan Buddha ada berkongsi dewa..korang tengok dewa diaorang yang bertanda di dahi..itu dewa Hindu dan Buddha..tuhan orang Islam hanya Allah SAHAJA..MAHA ESA..MAHA KEKAL..MAHA SEGALA-GALA, tiada tuhan ramai, tiada tiga tuhan..itu pun susah nak faham orang-orang PR..

Anonymous said...

Anonymous said...
Sape suruh ko taip ha BAHLOL...??? Aku surh ko dapatkan ayat-ayat bible tu dalam internet, lepas tu COPY AND PASTE je.....!!!!

TAK PAHAM BAHASA LAGI KE??? PATUT LA BODOH SANGAT PENGANUT FUCKATAN NI....!!!!!

Jangan bagi alasan budak-budak la anon BAHALOL....!!!
.......................................
sila tengok youtube... kikikiki...

January 11, 2013 11:39 AM

----------------------------------

Alahai, kesiannya ko anon BAHLOL, terpaksa spin, konar baring, kona lipat bila disuruh tunjukkan bukti. Kesian fuckatan ade pencacai macam ko ni. Tak reti bahasa satu... BODOH SOMBONG pun ye jugak...

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Kaki disko & karaoke? Ko mcm sindir nuar berahim je? Aku tmbh lg, kaki chinadol, kaki pungkoq, kaki tibai bini kwn, kaki pembelit, kaki rasuah & mcm2 kaki lg..

Anonymous said...

OK LAH..

KAMI YANG TIDAK REDHA DAN TIDAK MAHU KALIMAH INI DIKONGSI MAHU BERSEDIA UNTUK SOLAT JUMAAT DULU. TIDAK LAMA LAGI MASUK WAKTU DI SABAH NI.

RAKAN2 LAIN SILA HANTAM HABIS2AN ITU PENYANGAK AGAMA DARI PR.

ASSALAMUALAIKUM

Anonymous said...

Anonymous said...
Menurut Abdul Rahman, penggunaan kalimah ALLAH dilihat sebagai perkara baru di negara ini, terutamanya Semenanjung Malaysia berbanding negara Arab, ia merupakan bahasa mereka dan tertulis di dalam al-Quran mengenai perkara tersebut.
..............................
maknnya di Arab dia org pakai nama ALLAH... uikkkkk tekejut saya.... camne ni... dia org boleh kita tak boleh... aduhh.... pening...

January 11, 2013 11:41 AM

--------------------------------------

Tertulis dalam Al-Quran... takde pun mufti tu kata TERTULIS DALAM BIBLE....!!!!!

Kah kah kah kah kah kah... anon.. anon.. memang ko ni BAHALOL SUNGGUH....!!!!!

Anonymous said...

10:54

Bersambung..dari 11:25

Jadi apa kah yng tersurat dan tersirat puak kristian avangalista mahu menggunakan kalimah Allah dan kitab bible versi bahasa melayubklu bukan bertujuan untk menyebarkan agamanya kpd orang2 islam!

Adalah hak saya untuk merasa curiga!


Seperti apa yng saudara Gazali seorang ahli DAP dari P.Pinang memberitahu,beliau keluar dari DAP bila kedapatan di dalam satu perjumpaan untuk mengkristiankn Malaysia!

Anon 10:54 tolong jangan jadi bodoh.Klu anda mahu jadi bodoh tolong jangan libatkn orang lain!



Anonymous said...

Anon Sabahan..aku kat semenanjung mau siap2 solat Jumaat..mau sembah Allah yang MAHA ESA, satu-satunya tuhan agama Islam..aku berimankan KEESAAN ALLAH..aku tidak sesekali percaya tiga tuhan..BIBLE terpesong, jangan pula kita terpesong akidah..Ya ALLLAH, di hari baik ini hari Jumaat, aku memohon agar AKIDAH umat Islam terpelihara..aku memohon padamu Ya ALLAH, tuhan yang MAHA ESA, bantulah kami gagalkan agenda orientalis, zionis, feemason, iluminiti dan musuh-musuh Islam untuk menghancurkan Islam..Ya Allah aku memohon padamu, perkukuhkan kekuatan Umat Islam. aku memohon padamu bukalah hati-hati orang Islam agar tidak terpengaruh dengan dakyah musuh-musuh Islam.. Ya Allah, makbulkan doaku ini, kerana engkau sahaja tuhan yang MAHA ESA, tuhan sekalian alam. Amin.

Anonymous said...

NAK SEMBAHYANG DI MANA JUMAAT INI? DI MASJID, GEREJA, KUIL HINDU ATAU TOKONG TOK PEKONG? DAN DISANA ADA ALLAH ... IKUT AJARAN HADI AWANG, JANGAN JADI KUFUR WAHAI SDRAKU ORANG UMNO .... KESIAN MELIHAT KAMU YANG SUDAH MURTAD! (apalah aku nak murtadkan UMNO, kecuali Nik Abdul Aziz Nik Mat)

Anonymous said...

Haa... senyap terus anon BAHALOL tu.... memang sah-sah spesis tak reti bahasa. Dah la BODOH, nak memperBODOHkan orang lain pulak.... shame on u anon fuckatan BAHALOL for second time....!!!!

Anonymous said...

Penganut PAS boleh bersolat jumaat di tokong. Tak salah pun.... Khalid Ismath mahasewel syiah PAS dah keluarkan fatwa....

Anonymous said...

Sekarang ko ckp besar la, bsk ank cucu ko smbh ALLAH kt gereja baru pdn muke ko. Ko ade ank pompuan x? Bsk ank ko kawin ngan lelaki kristian krn cinta & satu tuhan baru pdn muka ko..aku doakan je..supaye ko menyesal dikemudian hari..ko tgk indon sudah la, muke ngan name islam tp blm tentu islam..

Anonymous said...

Insya Allah Aminnnnn........

Anonymous said...

Anon Sabahan..aku kat semenanjung mau siap2 solat Jumaat..mau sembah Allah yang MAHA ESA, satu-satunya tuhan agama Islam..aku berimankan KEESAAN ALLAH..aku tidak sesekali percaya tiga tuhan..BIBLE terpesong, jangan pula kita terpesong akidah..Ya ALLLAH, di hari baik ini hari Jumaat, aku memohon agar AKIDAH umat Islam terpelihara..aku memohon padamu Ya ALLAH, tuhan yang MAHA ESA, bantulah kami gagalkan agenda orientalis, zionis, feemason, iluminiti dan musuh-musuh Islam untuk menghancurkan Islam..Ya Allah aku memohon padamu, perkukuhkan kekuatan Umat Islam. aku memohon padamu bukalah hati-hati orang Islam agar tidak terpengaruh dengan dakyah musuh-musuh Islam.. Ya Allah, makbulkan doaku ini, kerana engkau sahaja tuhan yang MAHA ESA, tuhan sekalian alam. Amin.

January 11, 2013 11:50 AM
_________________________________________

Amin........

Anonymous said...

Anon Sabahan..aku kat semenanjung mau siap2 solat Jumaat..mau sembah Allah yang MAHA ESA, satu-satunya tuhan agama Islam..aku berimankan KEESAAN ALLAH..aku tidak sesekali percaya tiga tuhan..BIBLE terpesong, jangan pula kita terpesong akidah..Ya ALLLAH, di hari baik ini hari Jumaat, aku memohon agar AKIDAH umat Islam terpelihara..aku memohon padamu Ya ALLAH, tuhan yang MAHA ESA, bantulah kami gagalkan agenda orientalis, zionis, feemason, iluminiti dan musuh-musuh Islam untuk menghancurkan Islam..Ya Allah aku memohon padamu, perkukuhkan kekuatan Umat Islam. aku memohon padamu bukalah hati-hati orang Islam agar tidak terpengaruh dengan dakyah musuh-musuh Islam.. Ya Allah, makbulkan doaku ini, kerana engkau sahaja tuhan yang MAHA ESA, tuhan sekalian alam. Amin.

January 11, 2013 11:50 AM
_________________________________________

Amin..... Amin...... Amin................Insya Allah!!!!

Anonymous said...

11:28

Klu aku kata islam boleh jatuh kafir bila menyokong penggunaan kalimah Allah oleh agama lain buktinya

Surah Al-Maidah ayat 73. Peneranganya aku dah tulis kat atas.Klu ko rajin aku dah bagi jalan utk ko tambahkn ilmu.


Jadi klu ko kata Amad Deedad kata dlm bible ada perkataan Allah,you tube yng mana..capter ke berapa..dari John atau Abraham..atau siapa..
Ko ni tau ke tidak atau ko dengar dari ceramah Mat Sabu hahahahaha.

Oiii bedol tak payah tunjuk bodoh kat sini sebab kita orang memang dah tahu korang semua bengong mcm korang punya tok guru!

Aku 11:25

Anonymous said...

Hadi dan nik aziz adalah pelacur yang melacurkan agama islam demi kepentingan politik. Layakkah dia menjadi ulamak? Ulamak apakah ini yang melacurkan kalimah ALLAH..
PAS adalah parti ajaran sesat lagi menyesatkan.

Anonymous said...

Orang sabah..11:50

Aminnnn!

Aku salute. .di akhir doa ko tak tambah KO PAS, KO PAS, KO PAS!

Sesungguhnya islam itu bersaudara!

Anonymous said...

encik mohammad nih pulak lesung batu!!!

Tuh, sapa gelar diri dia 'ulul amri'?
si naikjeep nih tahu kah apa tugas2 ulu amri? ngaku jer pandai, tapi telur ntah ke mana!! mcm dia punya sedara tu jugak, si KDN sotong!!!

bole blah lah lu org2 UMNO! menteri2 sendiri pun tak terjaga diri, kaki disko dan karaoke, ada hati nak berlagak menegakkan kalimah Allah! mungkin dlm pub2 atau pusat2 karaoke kalimah Allah tu jadi trademark ko org!!!!


PRU 13, UMNO boleh bertukar kerusi dgn DAP!!!!

January 11, 2013 10:12 AM
____________________________________________

Pemimpin ko yang Kaki Manta bini orang mat jambu. Kaki raba kaki rembat duit Tabung dan duit rakyat Kaki Rauah tu mcm mana pulak harn SIAL ANAK HARAM??!!!

Anonymous said...

Orang sabah..11:50

Aminnnn!

Aku salute. .di akhir doa ko tak tambah KO PAS, KO PAS, KO PAS!

Sesungguhnya islam itu bersaudara!


January 11, 2013 12:11 PM
___________________________________________

TAKBOLEH DOAKAN ORANG MCM TU!!

TAPI KALAU DOKAN ANAK2 HARAM PR TU PEGI MAMPOS KA NERAKA JAHANAM BOLEH!!!!

Bonjour Nuit said...

The name of Allah is not in the Bible, God gave His name to Moses as an Everlasting name and that name is not Allah.

Allah was and is a pagan god in which Muhammad used as a hand puppet to invent a religion of war against Jews/Christians,all other non Muslims and to kill even Muslims deemed hypocrites or apostates.

The God of the Bible is not Satan and God is not Allah and Islam is not from God but uses God to war against non Muslims and to force them to become Satan' slaves the Muslims

Anonymous said...

hahahha... Pak Najib senyap je... menteri senyap jeee... yg bising TV3 ... agak2lah beb... benda ni pasal khilaf dlm hukum fiqh... ada yg mengharuskan dan ada yg haram kan... itu je... tolong semak dan belajar fiqh...
...............................................................

Soal fiqh atau akidah atau apa sekalipun, kita bercakap di Malaysia. Dan di Malaysia org islam adalah majoriti. Yg majoriti yg patut menentukan sesuatu perkara itu. Kalimah Allah utk org islam. Walau apa juga alasan, tuntutan yg bukan-bukan dr agama lain jgn dibenarkan. Ini sbg lambang keagungan islam di bumi Malaysia. Sbg lambang islam adalah agama yg didaulatkan dibumi Malaysia. Sbg lambang agama islam sbg peneraju di bumi Malaysia ini. Sbg lambang bhw agama islam itu yg didahulukan di bumi Malaysia ini. Kalau yg majoriti bersatu adakah puak minoriti ini berani menuntut itu dan ini?

Anonymous said...

ASM'KUM.... ADA SEGALA KEKUSUTAN INI AYUH BANGUN UTD HARUN DIN, TAIB AZUMUDIN, MUFTI MUHTI NEGERI, PARA ALIM ULAMAK, TOK TOK GURU PONDOK KELUARLAH SEMUA BERI PENJELASAN YANG SEJELAS JELASNYA JANGAN KAMU TAKUT DENGAN KAUM KAUM YANG INGIN MENGHANCURKAN ISLAM AGAMA SUCI DIBUMI BERTUAH INI... SEDARLAH INI ADA USAHA PUAK PUAK ALKAFIRIN YANG JELAS DIBANTU YAHUDI YANG MAHU ISLAM HANCUR DIMALAYSIA MALAH SELURUH DUNIA.. TERIMA KASIH ATAS KEBERANIAN BEBERAPA ORG MUFTI NEGERI YANG BERANI MEMBERI KENYATAAN TEGAS, TUANKU SULTAN SELANGOR, TOK TOK GURU PONDOK, PENSYARAH PENSYARAH, ISU INI ADALAH SATU ISU MARUAH UGAMA &. BANGSA MELAYU KERANA KITA NAMPAK BAHAWA MELAYU ISLAM DIMALAYSIA BOLEH DIBELI, SANGGUP GADAI UGAMA ISLAM YANG SUCI DEMI KEPENTINGAN POLITIK DAN AKHIRNYA YANG RUGI UMAT ISLAM ITU SENDIRI SERTA ISLAM DIPERLEKEHKAN OLEH MUSUH MUSUH ISLAM YANG MAHU MELIHAT ISLAM HANCUR DIMALAYSIA

MAKA AYUH BANGUN SAMA SAMA KITA PERTAHANKAN AGAMA ISLAM YG SUCI INI
JANGAN JADI MANUSIA DAYUS, KERANA KITA AKAN DI PERTANGGUNG JAWAB KAN DI AKHIRAT KELAK

ALLAH HU AKBAR, ALLAH HU AHAD, ALLAH HU SYOMAD... SETERUSNYA AL IKLAS

Anonymous said...

aduhhh... lagi satu dol.... kau tengoklah perbahasan Ahmad Deedat...
................................................................

Ahmad Deedat bukan warga Malaysia. Dia tidak tahu permasalahan bahasa di Malaysia. Dia tidak tahu sosio budaya org Malaysia. Dia tidak tahu apa yg baik dan apa yg tidak baik utk Malaysia. Jika tuan mahu menerima apa yg diperkatakan oleh Ahmad Deedat maka tuan perlu tinggal di negara yg sama dgnnya. Yg mempunyai sistem bahasa yg sama dgnnya. Yg sama keadaan sosiobudaya dgnnya.

Salleh said...

Aku setuju pendapat ex-kristian tu, dia lebih memahami perancangan kristian sebenarnye. Lebih elok kita lihat pengalaman Ustaz Muhamad bin Abdullah al amin tentang perancangan ktistian di malaysia. Lawat web die, renung2kn lah. Jgn pekakkan telinga, butakan mata, baca, dan fikir sedalam2nya. Ni bkn lagi isu UMNO atau BN lagi, ni isu umat islam. Aku bagi contoh mcm ni la, ada tsunami sedang bergerak ke pantai, ada org dh nampk, dan org pn jerit, lari2 dari pantai, tsunami sedang dtg, tapi org2 kt pantai tu ckp, "mane ade, tipu semua tu, itu semua kerja UMNO sengaja nk takutkn kite".... aku x taw le nk ckp cmne lagi, kalau org utara ckp "bodoh piang". Maknanya.....sehabis bodoh, tahap jingga. Satu lagi aku nk ckp, pd pilihanraya 2008, sebhg yg mengundi BN kalah di selangor adalah penyokong BN sendiri, sbb tidak puashati dgn parti sendiri. Skrg ni semua yg buat hal dulu dh kena kapak. Aku rasa kalau pemimpin PAS buat dunno je dlm perkara ni, mau2 sebhg penykong PAS akan kapak PAS sendiri plak. Ade sebhg penyokong PAS yg mmg tegar lagi bodoh dunggu, ade sebhg masih bijak dan ade pertimbangan waras. So....tungggu dan lihat.

Anonymous said...

Bonjour Nuit said...
The name of Allah is not in the Bible, God gave His name to Moses as an Everlasting name and that name is not Allah.

Allah was and is a pagan god in which Muhammad used as a hand puppet to invent a religion of war against Jews/Christians,all other non Muslims and to kill even Muslims deemed hypocrites or apostates.

The God of the Bible is not Satan and God is not Allah and Islam is not from God but uses God to war against non Muslims and to force them to become Satan' slaves the Muslims

January 11, 2013 12:16 PM

-----------------------------------

Ni orang gila mana pula ni? Bebal tak pasal-pasal mengarut pasal paganlah itulah, ko baru balik dari minum air kencing Lim Guang Eng ke bebal?

Bonjour Nuit, can you tell us who is the real God as you know? Don't be a bastard athiest who claim no god and humans are from apes, because if the are no god, who create the universe? If humans are from apes, why the rest of apes in the world not tranform into human yet? The silly and bastard book such Origin of Species only the most idiot person such atheist will accetp such bastard book.

For Bourjour Nuit bastard, please answer my question if you have a brain, but if you have no brain, you will not answer my question because you have no ability to think as a normal human. Thank you.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu (Malay Nationalist)

Servant of God said...

Bonjour Nuit said...

The name of Allah is not in the Bible, God gave His name to Moses as an Everlasting name and that name is not Allah.

Allah was and is a pagan god in which Muhammad used as a hand puppet to invent a religion of war against Jews/Christians,all other non Muslims and to kill even Muslims deemed hypocrites or apostates.

The God of the Bible is not Satan and God is not Allah and Islam is not from God but uses God to war against non Muslims and to force them to become Satan' slaves the Muslims

January 11, 2013 12:16 PM

-----------------------------

Yet the Christians acknowledge that Allah is God, and want to use it in the bible.

Your own people have proven you a liar. Are you really that stupid, you inciter of hatred?

Anonymous said...

Anonymous said...
hahahha... Pak Najib senyap je... menteri senyap jeee... yg bising TV3 ... agak2lah beb... benda ni pasal khilaf dlm hukum fiqh... ada yg mengharuskan dan ada yg haram kan... itu je... tolong semak dan belajar fiqh...
...............................................................

Soal fiqh atau akidah atau apa sekalipun, kita bercakap di Malaysia. Dan di Malaysia org islam adalah majoriti. Yg majoriti yg patut menentukan sesuatu perkara itu. Kalimah Allah utk org islam. Walau apa juga alasan, tuntutan yg bukan-bukan dr agama lain jgn dibenarkan. Ini sbg lambang keagungan islam di bumi Malaysia. Sbg lambang islam adalah agama yg didaulatkan dibumi Malaysia. Sbg lambang agama islam sbg peneraju di bumi Malaysia ini. Sbg lambang bhw agama islam itu yg didahulukan di bumi Malaysia ini. Kalau yg majoriti bersatu adakah puak minoriti ini berani menuntut itu dan ini?

January 11, 2013 12:18 PM

----------------------------------------

Puak Pakatan yang bebal, pasal apa nak dibabitkan dengan Perdana Menteri pula, yang buat isu adalah Hadi Awang dan Nik Aziz atas arahan Anwar dan Lim Kit Siang, lebih baik kau pergi tanya Haron Din dan Harun Taib, mungkin kau kena pelempang dengan Harun Taib tak pasal-pasal sebab dia juga angin satu badan dengan Nik Aziz dan Hadi Awang Boboroi ni.

Sila jawab soalan aku ini yang kau takut sangat nak jawab iaitu pasal apa Nik Aziz dan Hadi Awang benarkan bukan Islam gunakan kalimah Allah walaupun tidak mencapai maksud sebenar kalimah Allah itu, bukankah itu suatu perkara yang mensyirikkan Allah, bila Allah digunakan kononnya Anak Allah, Roh Kudus Allah, Allah Bapa, itu tak syirikkah? Apa gunanya tok guru PAS kalau tidak boleh membetulkan dan mempertahankan Islma, malahan lagi teruk jadi anjing suruhan kepada DAP kerana nak sokongan DAP dalam PRU 13 nanti sedangkan masalah besar menanti umat Islam akibat sikap bengong pimpinan PAS itu, apa cerita ini semua?

Sikap mangkuk yang tuduh Perdana Menteri itu adalah seperti tok guru PAS berak tengah jalan, kemudian tak pasal-pasal si mangkuk pecacai PAS suruh Perdana Menteri bersihkannya kononnya itu tanggungjawab Perdana Menteri yang merupakan ketua kerajaan. Bodoh punya puak PAS, dah tak tau nak kelentong sampai gunakan cara bodoh sedemikian untuk kelentong, sedarlah diri, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Bonjour Nuit said...

The name of God was given to Moses as an everlasting name and that name was not Allah

Exodus 3:13-15. God refers to himself as the God of Abraham, Isaac and Jacob which excludes Ishmael because God chose the prophetic succession of Abraham to be through Isaac the second son

Genesis 17-19 which means Muhammad was never a prophet of God. God also refers to himself as the God of Israel and Muslims hate Israel.

Allah was 1 of 360 idols in the kaaba and that means Allah was never the God of the Bible.

Anonymous said...

Bonjour Nuit said...

The name of Allah is not in the Bible, God gave His name to Moses as an Everlasting name and that name is not Allah.

Allah was and is a pagan god in which Muhammad used as a hand puppet to invent a religion of war against Jews/Christians,all other non Muslims and to kill even Muslims deemed hypocrites or apostates.

The God of the Bible is not Satan and God is not Allah and Islam is not from God but uses God to war against non Muslims and to force them to become Satan' slaves the Muslims

January 11, 2013 12:16 PM

-----------------------------

Yet the Christians acknowledge that Allah is God, and want to use it in the bible.

Your own people have proven you a liar. Are you really that stupid, you inciter of hatred?

January 11, 2013 12:25 PM

-----------------------------------

Is Allah have a son? Is Allah is a Holy Ghost? Why Allah should transform Himself as Yesus to Crusaded to abolish human sin? Why Allah as should transform Himself into Jesus and Holy Ghost?

I believe you have no answer for my question. Please make a research dude.

Anonymous said...

tengok dan dengar... ahmad deedat ada sebut chapter dia bible mana... semua sekali... aduhhh ... mari kita menimba ilmu.
.............................................................

Tuan pernah pegang bible? Dan tuan pernah membaca bible? Jika tidak pernah diamlah...

Anonymous said...

Bonjour Nuit said...
The name of God was given to Moses as an everlasting name and that name was not Allah

Exodus 3:13-15. God refers to himself as the God of Abraham, Isaac and Jacob which excludes Ishmael because God chose the prophetic succession of Abraham to be through Isaac the second son

Genesis 17-19 which means Muhammad was never a prophet of God. God also refers to himself as the God of Israel and Muslims hate Israel.

Allah was 1 of 360 idols in the kaaba and that means Allah was never the God of the Bible.

January 11, 2013 12:31 PM

----------------------------------------

Which the location of 1 of 360 idol named as Allah around Kaabah as you said? Don't ask such a liar, you are liar and please answer my question above if you have a brain. Thank you.

Bonjour Nuit said...

Islam like all forms of hatred is never from God.

Satan hides behind Islam but he reveals his presence through his lies,his oppression,his hatred and his violence towards those who do not bow to him.

Muslims bow down 5 times a day to praise a meteorite in the Kaaba called Allah and his partner, Muhammad and they think this entitles them to conquer the world.
For 1400 years, Islam prevailed in magnifying human suffering which is pure hell.

I don't lie, you lie to yourself.

Anonymous said...

maknnya di Arab dia org pakai nama ALLAH... uikkkkk tekejut saya.... camne ni... dia org boleh kita tak boleh... aduhh.... pening..
...............................................................

Maka tuan perlu tiggal di arab jika mahu mengikut sistem bahasa mereka.

Anonymous said...

Bonjuor Nuit, why in Bible have a letters from Paul? Who is Paul until his letters was included as a bible? Is Paul receive an order from God of Father to write the letters and included its into Bible? Please make a research dude, don't bubbling as a liar.

Servant of God said...

Anon January 11, 2013 12:31 PM,

Who are you asking? Me or Bonjour nuit?

If you're asking me, then I'm also wondering why the Christians want to use "Allah" in the bible, since for Muslims, God begets not, nor is He begotten. Obviously Allah's nature is different from the Trinity God of Christianity.

So it is perplexing to see the Christian's demands.

Nevertheless, the Christians have acknowledged that Allah is God, and have nullified what Bonjour nuit had said.

Servant of God said...

Hahahaha

Father Joseph Lim Guan Eng is desperate, so he sends cybertrooper Bonjour nuit tu incite hatred here.

Hey, nuit, Father Joseph really likes his Rainbow, yeah?

Anonymous said...

Bonjour Nuit said...
Islam like all forms of hatred is never from God.

Satan hides behind Islam but he reveals his presence through his lies,his oppression,his hatred and his violence towards those who do not bow to him.

Muslims bow down 5 times a day to praise a meteorite in the Kaaba called Allah and his partner, Muhammad and they think this entitles them to conquer the world.
For 1400 years, Islam prevailed in magnifying human suffering which is pure hell.

I don't lie, you lie to yourself.

January 11, 2013 12:34 PM

----------------------------------------

Why Christian eat pork but in Bible not permit to eat pork? Don't try to cheat dude, why you don't answer my question yet, you have no answer because you have no brain? Please answer my question and will repeat my question:

1. Is Allah have a son? Is Allah is a Holy Ghost? Why Allah should transform Himself as Yesus to Crusaded to abolish human sin? Why Allah as should transform Himself into Jesus and Holy Ghost?

2. Which the location of 1 of 360 idol named as Allah around Kaabah as you said? Don't ask such a liar, you are liar and please answer my question above if you have a brain.

Thank you.

Anonymous said...

Servant of God, si Bonjour Nuit ini tak akan dapat jawab pasal apa Allah perlu menukar rupa kepada Jesus untuk disalib untuk mengampunkan dosa manusia sejak zaman Nabi Adam sedangkan Allah sendiri berkuasa mengampunkan dosa semua makhluknya.

Malahan si Bonjour Nuit ini juga akan tak dapat jawab pasal apa surat-surat si Paulus itu dimasukkan sebagai ayat-ayat Bible sedangkan siapakah si Paulus itu? Apakah Allah telah menukar rupa menjadi Paulus pula dan menulis surat ke jammat di Corintia, Nacea dan sebagainya?

Rehatlah dulu, nak bersiap solat jumaat pula. Jumpa lagi nanti.

Anonymous said...

Bonjour nuit..we Muslim dont believe trinity..Allah is the almighty, was not born and didn't give birth.. What you learn is false, bible is not the originate one. believe me, if you learn more about Islam, you will know Islam is the best religion in the world.the true religion. You should ask your self, why you need the concept of trinity in cristinity? God was born and wil be died? Crazy...

Anonymous said...

Yet the Christians acknowledge that Allah is God, and want to use it in the bible.
...............................................................

Christians in all over the world or christians in Malaysia only? If you want to use Allah in bible, then you should also change all the bible in the world to use Allah. And as far as i know the bible had been translated into over 500 langguage all over the world. Does all of it used Allah in it?

Anonymous said...

12:34

Anda adalah contoh pariah hakikat sebenarnya anda adalah keturunan pariah!

Saya ada kawan dari kasta tinggi yng convert menjadi kristian.Mereka amat beradap dan sopan bila berbicara.!

Dan dari situ saya mengetahui kenapa anda layak di panggil pariah!

Anonymous said...

Ko ni memang ketinggalan ler........
Ko tak tau ker TPM dah jawab
UMNO ni bkn mcm PAS & PKR
Semua pakat nak cakap
Last last semua pakat tebelit
KALAU semua pakat tebelit
Sapa lagi nak tolong
Pandangan aku kembali pada Alquran
kembali pada Allah dan rasul nya
SELOSAI..........

Anonymous said...

We muslim pray because our life depend on Allah..you bonjour nuit, you know how to pray???Please learn Islam because you give a lot of justification without any facts. Learn about Islam, learn about Allah, learn about Muhammad and why Islam recognize prophet Isa but cristinity newer recognize Muhammad. Learn dude, learn..never put your stupid in front of Muslim.

Anonymous said...

Christians in all over the world or christians in Malaysia only? If you want to use Allah in bible, then you should also change all the bible in the world to use Allah. And as far as i know the bible had been translated into over 500 langguage all over the world. Does all of it used Allah in it?
.................................................................

Im refering this to Bonjour Nuit

Anonymous said...

Mana dia pecacai Pakatan Rakyat yang sibuk kelentong sana sini itu, bila nak jawab soalan aku iaitu pasal apa Nik Aziz dan Hadi Awang benarkan bukan Islam gunakan kalimah Allah walaupun tidak mencapai maksud sebenar kalimah Allah itu, bukankah itu suatu perkara yang mensyirikkan Allah, bila Allah digunakan kononnya Anak Allah, Roh Kudus Allah, Allah Bapa, itu tak syirikkah? Apa gunanya tok guru PAS kalau tidak boleh membetulkan dan mempertahankan Islam, malahan lagi teruk jadi anjing suruhan kepada DAP kerana nak sokongan DAP dalam PRU 13 nanti sedangkan masalah besar menanti umat Islam akibat sikap bengong pimpinan PAS itu, apa cerita ini semua?
........................................
kenapa saudara dah terkonfius ke... saya tak konfius langsung... yg saya tau Allah itu satu... even letak pedang kat leherpun saya kata Allah itu satu...

January 11, 2013 11:23 AM

--------------------------------------------------------------

Kamu relakah kalimah Allah digunakan walaupun tidak mencapai maksud sebenarnya iaitu Allah Yang Esa Yang Tidak Beranak dan Tidak Diperanakkan? Relakah kamu terima Allah dalam bentuk berhala dan punya anak dan roh kudus?

Kepada orang Kristian, saya bukannya hendak masuk campur agama kamu, tetapi saya ingin menentang sikap buruk puak Pakatan Rakyat yang bebal tak tahu berfikir itu. Kepada penganut Kristian, saya tidak pernah halang kamu semua amalkan agama, tetapi tolonglah sedar akan sensitiviti agama yang sedang meracuni masyarakat sekarang ini akibat perbuataan keji Pakatan Rakyat, kerana isu ini sangat sensitif hingga boleh mencetuskan perkelahian, sedarlaah kita semua. Kembalilah kepada keadaan sebelum ini, jangan dimainkan sentimen yang berbahaya, bersatu padulah hormat menghormatilah antara satu sama lain supaya kita semua dapat hidup dalam keadaan harmoni dan sentosa. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Terima kasih tulisan En. Mohamad. Dengan isu ini, saya bukan ahli mana mana parti tapi saya tak akan sokong parti yang membenarkan isu kalimah Allah ini. Kali ini satu undi amat amat bernilai. Tak sabar nak tunggu PRU 13.

Anonymous said...

Apa yg terjadi sekarang ialah ujian untuk penentuan kekuatan Ummat Islam mempertahankan Kesucian Agama Islam.

Nampaknya kita gagal ujian ini ketana kerakusan pihak tertentu yang berselindung di sebalik penampilan Alim Ulamak demi kepeentingan diri sendiri dan politik.

Iblis yang bertopenkan DAP KOMINIS CHAUVINIS tersenyum gembira kerana berjaya menghuru harakan Ummat Islam Malaysia khususnya Ornag2 yang bernama Bangsa Melayu.

Ucap tahniah buat PUAK PAS di atas Kebodohan dan Pembelotan mereka!!

Anonymous said...

Minta penyokong Paspispus bantah dan pecat ust haron din, ustaz haron taib dan tuan ibrahim yang tak sokong hj hadi yg setuju kalimah Allah utk bukan islam. Satu puak pun tak sama cakap mcmana penyokong tegar yang kurang ilmu.

Anonymous said...

Islam like all forms of hatred is never from God.

Satan hides behind Islam but he reveals his presence through his lies,his oppression,his hatred and his violence towards those who do not bow to him.

Muslims bow down 5 times a day to praise a meteorite in the Kaaba called Allah and his partner, Muhammad and they think this entitles them to conquer the world.
For 1400 years, Islam prevailed in magnifying human suffering which is pure hell.

I don't lie, you lie to yourself.

January 11, 2013 12:34 PM
____________________________________________

Halo Mr Benjol Nude!!!

You are one pathetic non-muslim dude!!

First of all I as a muslim dont pray 5 to praise a meteorite but pray to Allah which hv no figure and so on and so forth.

Facing Kaabah i Makkah is only as a simbol of Islam unity and in fact like ive said we pray to praise Allah.

Pls find facts before posting an idiotic comments!!

My question. If you are a Christian y is it that you pray and praise and asked for help from Jesus who is being nailed to a cross and who can't even help himself??

Anonymous said...

Puak2 kafir tepuk tangan....Islam sedang hancur di tangan ulama2 jahat....kembalilah penyatuan umat islam atas nama Iman Islam Ikhsan

Anonymous said...

PEMIMPIN PAS YG MENOLAK KALIMAH ALLAH DI GUNAKAN DALAM KITAB BIBLE

1-HARON DIN
2-NASHARUDDIN MAT ISA
3-TAIB AZZAMUDDIN
4- DATUK MOHAMMED DAUD IRAQI
5-NASHARUDDIN HASSAN TANTAWI
6-DATUK TUAN IBRAHIM TUAN MAN
7-MUSTAPHA ALI
8-DATUK HARON TAIB

PEMIMPIN PAS YG MENYOKONG KALIMAH ALLAH DI GUNAKAN DALAM BIBLE :

1-NIK AZIZ NIK MAT
2-HJ HADI AWANG
3-MAT SABU
4-KHALID SAMAD
5-DZUKEFLE AHMAD

Anonymous said...

Aku selalu mengikuti debat Almarhum Syeikh Ahmed Deedat.
Ada pluralis pakatan racun haram yg mengatakan syeikh Ahmed Deedat menyatakan Nama Allah dalam Injil.
Sekali je aku tengok cara ko cakap pun aku tau asas pun ko takde.
Baik ko diam dari ko terus berkata2.
Cara dakwah syeikh Ahmed Deedat lah yg menyebabkan beribu orang bukan Islam masuk Islam. Ini petanda dia dirahmati Allah.
Korang dalam Pakatan Racun apa hasilnya, mengumpulkan Istidraj kat kepala korang adalah. Bertaubatlah ko sebelum terlambat.

Anonymous said...

ulamak2 setan akan tetap membisu kerana ilmu sementara yg dipinjamkan oleh Allah SWT kpd mereka telah diambil balek oleh Allah SWT...otak,jiwa dan hati mereka menjadi kosong...kosong...kosong....padan muka setan bisu yg direjam oleh Allah SWT.

Anonymous said...

anon 12.34

Not once in the bible did your jesus said 'I am the father' nor did he say I am the son of God. you people are the anti christ.

To us muslim,you can bomb the kaabah and destroy it but our direction for prayers remain in the same position. We dont worship the kaabah the way you worship the wooden cross feared by only dracular.

Anonymous said...

Baru balik dari Tokong Cina, sembahyang jumaat, bawa colok... Kalau Hadi Awang tak benar kita sembahyang Tokong Cina, agak payah nak minta permission dari dia orang! Thank you Hadi Awang ... Amanat Terbaek, sepanjang zaman!!!

Tukang Komen said...

Boujour nuit.

For thousand of years you christian prayed without knowing the true name of your God. The problem is your so called bible contains mostly the words of men who seek fame and glory.It has been amended and rewritten several times and finaly ends with the new testament. We muslim do not have such thing as the new Quran.

Check and double check the history of your bible. There are so many contradiction. Tuhan ada anak? kah kah kah. Should you people decide to translate the bible in tamil I wonder is it Murugam or Subra will be used for god.

Anonymous said...

Baru balik dari Tokong Cina, sembahyang jumaat, bawa colok... Kalau Hadi Awang tak benar kita sembahyang Tokong Cina, agak payah nak minta permission dari dia orang! Thank you Hadi Awang ... Amanat Terbaek, sepanjang zaman!!!
....................................
jgn cakap mcm ni... tak baik.... kalau awang hadi sesat doakan dia kembali... tapi takut kata2 kita membuat akidah kita sesat

Anonymous said...

depa 2 ekoq ni dah murtad dahh.... apa lg nak pertahan nak duk dlm pas tu. kalau keluar boleh 10 org ikut pon dah baguihh da, dari duduk dan besekongkol dgn anwar liwat dan nik aziz penjual nama Allah..


sahroll

Anonymous said...

jgn cakap mcm ni... tak baik.... kalau awang hadi sesat doakan dia kembali... tapi takut kata2 kita membuat akidah kita sesat

January 11, 2013 2:57 PM

-----------------------------------

Tu cakap hadey boboiroy, cakap khalid ismath syiah tu ko nak letak mane??? Seronok dia dapat sembahyang dalam tokong tu...

Esok kat HKR tak dapat masuk masjid, tak payah la solat atas jalan. Dah kene taik kucing, taik anjing, taik babi yang melekat pada kasut-kasut penyokong HKR haprak. Lebih baik penyokong macam kamu tu solat dalam tokong je... esok dibuka seluas-luasnya buat peserta HKR. Bila lagi kan....

Anonymous said...

Baru balik dari Tokong Cina, sembahyang jumaat, bawa colok... Kalau Hadi Awang tak benar kita sembahyang Tokong Cina, agak payah nak minta permission dari dia orang! Thank you Hadi Awang ... Amanat Terbaek, sepanjang zaman!!!
....................................
jgn cakap mcm ni... tak baik.... kalau awang hadi sesat doakan dia kembali... tapi takut kata2 kita membuat akidah kita sesat
-------------------------------
Berhati-hati tuan/puan dengan bab kafir/mutad takut tersilap komen kita pula yang jadi kafir/murtad. Sebutlah perkataan lain yang lebih selamat seperti berdosa/salah/silap pendapat dengan ahli sunnah dll. Ini sebagai peringatan dan jangan kita melampau-lampau kerana iblis tunggu nak menyesatkan kita je. Sokonglah BN/UMNO kerana saya rasa ianya lebih ke arah kebenaran.

Anonymous said...

Tengah hari tadi sampai dipejabat saya telah bertanya sahabat sepejabat yang beragama kristian tentang penggunaan nama Allah dalam kristian. Beliau hairan kenapa kristian terpaksa meminjam istilah orang Islam untuk menamakan tuhan dalam agama mereka. Kata beliau ada yang tak kena dengan agama tersebut, kalau agama tersebut benar kenapa mesti meminjam istilah orang Islam.

Anonymous said...

Allah kekal selama lamanya tapi dalam kristian Allah pernah mati selama 3 hari kerana disalib konon kononnya untuk menebus dosa manusia. Lepas mati selama 3 hari A-la tersebut (Jesus) tersebut hidup semula. Mungkin Hj Hadi juga percaya bahawa Allah pernah mati.

Anonymous said...

Aduh! Dengan sebab Kalimah Allah ni, aku dah menjadi tersangat benci kepada PAS. Tak pernah aku rasa benci sebegini sebab aku terfikir walau seteruk dan sebodoh mana pun orang PAS ni, dia tetap saudara seIslam aku. Tapi aku dah tak boleh bersabar lagi dah.

Tak boleh sabar sampai ke tahap kalau ada orang PAS depan aku sekarang ni, akan aku ludah muka dia untuk menunjukkan kebencian aku yang sangat mendalam kepada parti ini. PTUIH!

Anonymous said...

Balik2 salahkan UMNO/BN... sape yang tuntut guna kalimah Allah dalam bible??? LIM GUAN ENG..tengok masa perutusan krismas ari tu..takkan tu pun PAS tak boleh bermuzakarah dengan DAP dalam PAKATAN??? bertanggungjawab sikit PAS..jangan nak menyalahkan orang laen je...

Anonymous said...

Anon 9.42 ni kafir

Anonymous said...

Aku dah baca semua komen dan aku berpendapat ahli politik perlu bertanggungjawab ke atas semua yang berlaku ini, orang islam kutuk orang kristian dan orang kristian kutuk orang islam, sepatutnya ini semua tidak terjadi. Aku berdoa agar kita semua rakyat Malaysia akan kekal aman walaupun kita ini berlainan agama. HENTIKAN SEGERA ISU KALIMAH ALLAH INI DENGAN SEGERA!!!!

Anonymous said...

Aku pun...aku tak mana mana ahli parti....tapi tentang is ini...memang sudah geram habis tak akan sokong. PRU 13 memang ramai tunggu KO KO Pas.







Anonymous said...

Di barat semakin ramai yg mempersoal bible dan mencari kebenaran Al'quraan.
Di malaysia ada org yg membenarkan nama Allah diguna utk bible melayu.
Benarlah ajaran kristian sedang memindahkan pusat pemerintahan ke timur setelah mereka ditolak sebahagian eropah dan barat. Sebahagian besar lagi tetap megah menjadi goyyim sampai waktu the black parade menjadi nyata.
Dimana kita waktu itu? masih bernyawa atau sedang menagih doa dari anak yg soleh? marilah saudara islam ku sekalian kita pertahankan kalimah Allah agar akidah kita dan pewaris generasi kita kekal utuh tak tergugat.

Anonymous said...

To Bonjour Nuit
Can you clarify and dont lie :
Why is it that you Christians celebrate 25 Dec as the birth of Jesus ? Do you know there is no known historical fact, that Jesus was born on that date? The date 25 Dec was actually the birthdate of the Roman Sun God when they were still pagans and not Christianise yet at. So eventually when they became Christians they were so used to having a public holiday on that date the Romans who adopted Jesus teachings later called themselves as Christian cleverly and quietly used that to be the birthdate of Jesus and now in modern times accepted by all believers.
Poor all Christians you have been cheated wholesale by the Roman Catholic. Merry Christmas!!
Secondly , Jesus as you know was was circumsize (sunat)7 days after he was born by Miriam. You Christians followed the teachings and idolised him as one member of your trinity God. You Christians should also be circumsized if you pray to him. In finding a true religion perhaps Bonjour Nuit should "musabaha" himself and not portraying what wrong to be right. In the world Islam now is feared to be the fastest religion in receiving new converts. Thank you .

zul said...

nasihat saya , jgn taksub dgn org yang hnya pergunakan nama islam untuk kepentingan politik..mereka sbnarnya tidak semua berkesefahaman, tetapi sggup brgabung smta-mata nak jatuhkan umno..





http://www.bukusemasa.com/

Anonymous said...

Assalamualaikum.... isk2 berperang nampak... sensitive rupanya kaum melayu.. maju kedepan dalam isu agama.. tp kalau sampai mencaci tu dah macam bukan jenis orang melayu, orang melayu kan beradab sopan, agama islam pun ajar adab sopan.

Servant of God said...

Anonymous said...

Assalamualaikum.... isk2 berperang nampak... sensitive rupanya kaum melayu.. maju kedepan dalam isu agama.. tp kalau sampai mencaci tu dah macam bukan jenis orang melayu, orang melayu kan beradab sopan, agama islam pun ajar adab sopan.

January 14, 2013 at 4:03 PM

-------------------------------

Dalam dunia yang ideal, memang laa macam gitu. Tapi kita manusia banyak kelemahan.

Lihat saja orang Kristian. Bukankah mereka ditegah di dalam bible untuk makan babi? Tapi hari ini, bagaimana?

Jadi tak payah laa nak sebut orang Melayu saja. Faham?

Anonymous said...

Akal cacing kerawit aku lg panjang dari mamat ni. Isu sekarang bukan psl nama Allah disebut oleh bukan islam tp pasal kemungkinan penghinaan nama Allah jika dibenarkan. Bayangkan jika gereja gantung banner Allah itu tiga. Tentu sekali menghina...