Sunday, January 20, 2013

KHAS UNTUK ANAK MELAYU DI MALAYSIA.


144 comments:

Anonymous said...

Kisah Singapura umpama lagu Anak Kecil Main Api..jangan ulangi kesilapan lama, akibat leka dan lalai, negeri pusaka tergadai..

Anonymous said...

umno harbi yg gadai singapura,lps tu pulau batu putih..umno harbi yg gadai tanah org melayu di malaysia...umno harbi yg gadai tanah rezab melayu di p.pinang....ini semua angkara umno harbi celaka...itu pun mau sokong mamak harbi lagi ka?

Anonymous said...

anon 4.02 kau sakit kepala pun umno yg buat segala benda yg sakitkan hati kau umno yg buat,lama-lama kau bunuh diri pun pasal umno,bodohnya kau ni.............

Anonymous said...

Anon 4:02 PM

Mangkok jamban ini hasil dari tarbiyah Amanat DAJJAL Hadi..yg dok mngkafirkn org2 UMNO...

Kalo UMNO yg byk dirikn masjid di negara, yg byk mnghulurkn bantuan pada sesama manusia/Islam di seluruh donia, yg byk mnyumbangkn jasabakti thdp perkembangan syiar Islam di ngr ko kata kapir...abis rakan sekutu kamu DAPig ttu yg makan babi tu ISLAM ye?

Anonymous said...

anon 4.02 PM ni aku rasa bukan MELAYU....SAMADA CINA OR INDIA yg tak pernah ada rasa terima kasih atas kebaikan MELAYU....ATAU PUN MUNKIN MELAYU YG LAHIR KELUAR DARI PUKI CINA ATAU PUN PANTAT HITAM GELAP KELING....

Anonymous said...

SURATAN itu kita sendiri yang lakukan..kita sendiri yang ambil keputusan sebegitu.

Anonymous said...

Tak habis habis modal basi UMNO Harbi...tahu ke maknanya? Jadi bagaimana pula dengan DAP?

Anonymous said...

Anon 4.02 sakit Jiwa, jangan layan je..

Anonymous said...

kalau tak gadai singapork, dengan tanah melayu sekali tergadai, pasai apa, pasal jumlah penggundi cina lebih dari pengundi melayu pada masa itu.

Anonymous said...

umno harbi yg gadai singapura,....
..........................................................................

Kalau gadai mesti ada balasan wang. Berapa ringgit yg dibayar kpd UMNO utk menggadai Singapura. Boleh jelaskan dgn terperinci?

Anonymous said...

Melayu pakatan esp PAS lebey rela kafir HARBI mnjadi pemimpin mrk krn bg mrk DAPig itu lebey Islam dari UMNO....

Tgk apa jadi pada Melayu/Islam di Spork wahai melayu pakatan...laungan azan pon dah xleh kuat berkumandang ..tgk khalifah xsonat yg mmrintah PP..sebijik mngikut ajaran mentor mrk di Spork...

Syiar Islam berkembang bkn krn bantuan kafir atau syaitan ttp krn umat Islam itu sendri..yg benar2 patuh pada ajaran, yg benar2 beriman pada NYA...yg benar2 mengikuti ajaran/sunnah Rasulullah S.A.W...umat Islam adalah bersaudara...
Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.
(Al-Hujuraat 49:10)

Anonymous said...

Hati2 ler oramg melayuu....

Pekong Pondan said...

Don't ever let Malaysia fall in the hand of homosexuals, fake muslims and communists.

Repent and turn back to the origin of Islam. Islam is Al-Qur'an and around 3000 authentic hadiths of Prohet Muhammad s.a.w.

Keep the religion out of politic or we are all toasted, like those countries in the Middle East who fell for Arab Spring.
If we all respect our right to religious freedom, we will not face the "Kalimah Allah" problem. Unless there are no oyher word in the language.

Satu Malaysia are good if all Malaysians live together in "Religious Harmony" without favourising a certain religion. Let the politic be clean without corruption and dirty backbiting.

Bring the Sodomizer to a credible court where the prosecuter is not corrupted.
Bring adulterer and porno scumbags to court according to Islamic laws (se Saudi Arabia and not Malaysian sectarian).

komandomelayu said...

402

kau yg babi!!

usin said...

anon 4:02pm dh muntah darah!!!
hahahaha....baca nasihat melayu singapura membuat dia kencing tak lawas, otak migrain, mual dan akhirnya muntah darah. habis harapannya utk melihat karpalsing, kitsial, guaneng, nikiaziz, encikhadi & paling utama anuwar berada disinggahsana putrajaya kecundang. melayu malaysia majoritinya tidak akan mengulangi lg kesilapan lama. yg masih bodoh, bangang dan tak cukup akal tu minoriti jer encik anon 4:02pm oiii...mcm ko

Anonymous said...

Mana fakta bro, tapi apapun pas gadai ugama.

Langsi said...

Salah tu... Melayu Singapore jadi macam tu pasal salah Melayu UMNgOk Be-eNd!

Pasal Melayu UMNgOk Be-eNd la... Singapura dilepaskan pada Lee Kuan Yew!

Pasal Melayu UMNgOk Be-eNd la... Malaysia hilang Pulau patu Putih!

Pasal Melayu UMNgOk Be-eNd la...
Tanah rizab Keretapi Tanah Melayu dari Woodlands sampai ke Tanjung Pagar dibagi saja-saja kat Spura.

Pasal Melayu UMNgOk Be-eNd la... yg BeNgap dan BaNgang buat perjanjian jual air mentah murah pada Spore selama 60 tahun pastu Spore saje2 je jual balik air proses dgn harga mahal kat Msia. Saja2 je pemimpin Melayu UMNgOk Be-eNd memperLEMBUkan rakyat...

Sama je kes Melayu terpinggir kat Penang... 55 tahun dah terpinggir dek kerja UMNgOk Be-eNd, bila kalah dgn PR... baru nak teriak Melayu terpinggir. Bagi jawatan KM Penang kat Cina Gerakan walaupun UMNO pegang majoriti DUN.

Skrg kat Johor plak..... kononnya Iskandar utk memodenkan Johor tapi harga tanah/rumah mahal2. Bagi kat Spore beli... maka terpinggir Melayu TOTOK UMNgOk kat Johor!

Melayu UMNgOk Be-eNd... dok teriak Hidup Melayu!... tapi dok gadai Tanah Melayu! Jual negara Melayu dgn bagi IC kat Filipin; Indon; Bangla; Nepal; semata-mata nak dapat undi...

UMNgOk Be-eNd - Melayu Bangsa...t!

Tun Teja said...

Datuk nenek orang Melayu Singapura memang tidak memikirkan masa hadapan anak cucu mereka. Generasi baby-boomers, iaitu dilahirkan pada tahun 1946 ke 1964.
Pemimpin politik Melayu yang bekerjasama dengan Parti yang memerintah sekarang. Tidak mahu bekerjasama dengan parti Umno.

Tun Teja said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Jika PR menang pilihanraya, pkr akan jadi Pm dan singapura akan memohon masuk malaysia, lee kwan yew pernah kata tak mystahil singapura akan msk malaysia balik nanti,kemudian Dap akan guna pengaruh untuk PKR terima permohonan singapura, bila singapura msk di cantum Kerusi parlimen singapura dan dap mereka majoriti dan Dap jadi Pm, Pas macam biasalah bodoh tak kebah.

Anonymous said...

Langsi2x January 20, 2013 at 5:14 PM balik main copy & paste isu tu, kan isu dah terjawab...ko takde modal lain ke? Senang jer bagi jawapan tu kat ko kan, UMNO. Ok puas hati?
p/s: Nilah antara hasil Tarbiyah PAS+PKR+DAP ni jak jawapan standard UMNO. Tahuler ko nak TOKONG ENG, tak yah nak malu2.

Tun Teja said...

Begini lah scenario sekiranya Pakatan Racun menang.
1. Lim Kit Siang akan naik tocang. Lim Guan Eng lebih gembira akan menyatukan Negara Singapura dengan Negara Malaysia. Kerana tanah Malaysia sungguh besar, jadi orang –orang mereka boleh pergi balek kemana tanah Malaysia mereka suka dan membeli banyak tanah untuk kepentingan mereka. Orang Melayu seperti penyokong PKR, PAS dan DAP terpaksa menerima dan kowtow kerana mereka fikir mereka sudah membuat pengundian yang betul.

Pemimpin-pemimpin Melayu pembangkang tentu melutut kepada ketua mereka kerana mereka sudah menikmati kekayaan dari parti kemenangan mereka.

2. Sekarang penduduk Singapura mencecah 5.3 juta. Penduduk Singapura pada tahun 2030 akan menjelang 7 juta, mengikut statistic dari Pendaftaran Negara. Ini telah dicatitkan di akhbar Singapore Straits Times. Penduduk Tionghua pada akhir tahun 2011 mencecah 74.%. Melayu 13 %. India 9.2 %.

Jika dikira 94% dari 7 juta, orang Tionghua akan menjelang 6 juta, 5 ratus lapan puluh ribu orang. Macam mana mereka hendak duduk di Singapura, tinggal di pulau yang kecil, tentu mereka akan mencari tanah di Malaysia untuk meluaskan penempatan mereka.

3. Kita mesti ingat, jikalau Anwar Aljuburi jadi Perdana Menteri Malaysia, semua pembangkang-pembangkang akan terus memerintah selama-lamanya dan mereka akan cuba menegakkan parti mereka supaya parti BN tidak boleh menang. Lim Guan Eng adalah seorang pemimpin yang berkuku besi seperti Lee Kuan Yew. Busuk hati dengan orang Melayu. Dia akan cuba memindah Undang-undang yang hanya memehak kepada kepentingan Pakatan Racun.

Sekarang sahaja sudah banyak pembangunan hartanah dibina dan diperluaskan di Pulau Pinang kerana ketamak-haluban LGE memanggil pelabur Tionghua Singapura membina kondominium dan pelaburan industri. Di akhbar Singapura, banyak iklan-iklan kondominium di PP disebarkan bagi orang Tionghua yang suka duduk di PP. Ramai orang Tionghua sekarang yang sudah membeli hartanah di PP.
Walau pun perubahan politik mengambil masa bertahun-tahun, tetapi pehak parti pembangkang memang bercadang dari sekarang kerana pada PRU ke 12 2008, kata mereka BN sudah kalah teruk.
Mereka menjangka parti Pakatan Racun pasti akan meneraju Malaysia selepas PRU ke 13.

Anonymous said...

Langsi said...
Salah tu... Melayu Singapore jadi macam tu pasal salah Melayu UMNgOk Be-eNd!..
...............................................................................................

Pendek kata semua yg berlaku salah UMNO. Anak kita tercekik tulang pun salah UMNO juga. Dan satu lagi sembelit hingga berdarah juga salah UMNO. Sy membeli ikan gelama di pasar sebentar tadi pun salah UMNO juga kot...

Anonymous said...

Buat Anak Melayu yang nak sokong PR tu berebut-rebut nak kowtow sama itu TOKONG ENG, apa nak heran. hehehe

komandomelayu said...

langsimulutbabi

Habis kau ingat lepas ni kalau pakatan pr kau perintah tanah melayu dan nasib melayu akan lebih terbela?

belum perintah negara yang pakatan haramjadah kau bagi cina 2 ekor tanah beribu ekar pastu yg halau melayu kt penang tu apa?

PAKATAN HARAMJADAH BONGOK!

Tun Teja said...

Justeru, ingatlah orang-orang Melayu, jika anda penyokong DAP, sedarlah dari sekarang, tukar lah pendirian anda, tinggalkan parti DAP.

• Orang-orang Melayu penyokong PAS, jangan terlalu menanam perasaan benci dan permusuhan ketat dengan parti Umno. Pulanglah kepangkal jalan, tinggalkan parti PAS yang terlalu dahaga hendak memerintah Malaysia. Hadi Awang sudah tidak berpengalaman seperti PM DS Najib, yang mempunyai kedayaan dan kepintaran memimpin Negara Malaysia.

• Anwar Aljuburi adalah manusia yang paling hopeless. Beliau hanya mengalu-ngalukan komuniti LGBT dan meluluskan undang-undang kebenaran perkahwinan songsang seperti beberapa Negara di Amerika Syarikat. Anwar Aljuburi tidak sepintar PM DS Najib, beliau hanya berkebolehan berpetah dalam ucapan sama ada melemparkan fitnah kepada Umno dan menafikan kesalahan peribadinya.

• Sementara Guan Eng yang akan mengambil alih kuasa meneraju ekonomi dan pendidikan di Malaysia. Ini akan jadi transformasi Pakatan Racun yang sungguh membimbangkan komuniti orang Melayu.

• Orang-orang Melayu penyokong PKR, bangkitlah dari sekarang, HUMBANKAN PKR. Jangan terlalu taksub menyokong parti PKR yang gilakan kuasa untuk kepentingan pemimpin Melayu PKR jadi kaya raya sekeluarga.


• Jangan menanam perasaan permusuhan dengan bangsa anda parti Umno, kerana parti Umno adalah parti yang memelihara hak keistimewaan orang Melayu. Sudah terbukti parti Umno dan BN membuktikan kemajuan yang sangat berkesan kepada dunia. Sekarang sahaja, Negara Bangsamoro, Kemboja, Laos, Indonesia menghargai kerajaan Malaysia di bawah kepemimpinan PM DS Najib.

Anonymous said...

Kalau.bro kata hujah ini betul, jadi bro sekarang berkerjasama dgn DAP pula menjadikan malaysia ,singapura kedua.

komandomelayu said...

kalau umno bodoh mcm pas tentu dah lama melayu tergadai mcm kt singapore!!

BODOH PUNYA PUKI LANGSI BABI!!

Anonymous said...

Sape yg bagi singapura tu pd cina? Org pakatan rakyat ke?

Org umngok ni mmg bodoh. Taknak ngaku kebodohan sendiri.

Anonymous said...

Dkt nusajaya, johor. Tanah melayu kene rembat. Konon nk buat pembangunan. Last2 org singapore yg beli rumah yg harga juta2 tu. Sape yg memerintah johor skrg? Pakatan rakyat ke?

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

Sape yg bagi singapura tu pd cina? Org pakatan rakyat ke?

Org umngok ni mmg bodoh. Taknak ngaku kebodohan sendiri.

January 20, 2013 at 5:33 PM
______________________

Sebab kebodohan itu jugalah TOKONG ENG tak banyak kat Malaysia ni.

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

Dkt nusajaya, johor. Tanah melayu kene rembat. Konon nk buat pembangunan. Last2 org singapore yg beli rumah yg harga juta2 tu. Sape yg memerintah johor skrg? Pakatan rakyat ke?

January 20, 2013 at 5:36 PM
______________________

Ko nak beli ke rumah berjuta tu?

Anonymous said...

Sape yg bagi singapura tu pd cina? Org pakatan rakyat ke?

Org umngok ni mmg bodoh. Taknak ngaku kebodohan sendiri.
...............................................................................................


Kajilah sejarah sbb apa Singapura keluar dr Malaysia. Bukan soalannya siapa yg bagi tapi siapa yg ada di Singapura waktu itu yg menyebabkan Singapura keluar dr Malaysia.

Langsi said...

Yg pandai dan berotak je yg paham, kalo yg TOTOK tu... sampai bertaik dlm otak pun masih berkeras buat2 tak faham! Baca ni.....

Kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj memberi kewarganegaraan kepada pendatang asing, menerima kecaman pelbagai pihak termasuk pakar perlembagaan, Profesor Dr Abdul Aziz Bari.
pakar perlembagaan, Profesor Dr Abdul Aziz Bari.
Prof. Abdul Aziz Bari
Menyifatkan kenyataan itu biadap dan mengarut, Aziz berkata, kewarganegaraan yang diberi oleh bapa kemerdekaan itu berbeza ketika Mahathir berkuasa sebagai perdana menteri.
“Tunku beri kewarganegaraan bukan dengan tujuan menipu pilihan raya. Apa yang Tunku buat sebahagian tuntutan dan persetujuan kemerdekaan. Ada syarat tertentu yang diakui undang-undang sebagaimana negara-negara lain,”
“Mereka tidak datang ke sini sebagaimana Pendatang Tanpa Izin (PATI) sekarang, tetapi kesan pentadbiran British. Faktor menipu dalam pilihan raya, tidak ada dalam kes Tunku,”
“Tunku mengenakan syarat tertentu yang sebahagiannya dimasukkan dalam peruntukan perlembagaan. Ia dilakukan secara terbuka, bukan mencuri-curi dan berselindung sebagaimana Mahathir,”

“Mahathir bukan sahaja biadab dan buta sejarah, tetapi mempersoalkan kedudukan orang Cina dan India yang diakui oleh perlembagaan,” tambah beliau.
Menurut pakar undang-undang ini, berbeza di zaman Tunku, kerakyatan diberi berasaskan kontrak sosial, dan syarat kewarganegaraan pula menjamin kedudukan istimewa orang Melayu.
“Kedudukan dan kuasa Majlis Raja-Raja juga diperkuatkan oleh isu tersebut. Ertinya, tolak ansur antara Melayu dan bangsa lain ketika kemerdekaan dirundingkan.
“Ia diperincikan dengan jelas oleh Bahagian III Perlembagaan Persekutuan dan jadual yang berkenaan. Perkara ini juga perlu dipantau oleh Majlis Raja-Raja,” tambah bekas Pensyarah Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa (UIAM) ini.
Ketika ditanya sama ada kerakyatan diberi Tunku selepas merdeka sah mengikut perlembagaan, beliau berkata “Soal lama atau baru tak timbul; ia boleh diberi kepada sesiapa pun. Yang penting ia mengikut prosedur ditetapkan perlembagaan.
“Tidak timbul ia diberi selepas merdeka asalkan ia mengikut prosedur berkenaan dan telus. Almarhum Prof Ahmad Ibrahim (seorang ahli politik Singapura) sendiri pun jadi warga Malaysia selepas merdeka. Beliau orang Singapura. Perkara ini berlaku di seluruh dunia,” tegas Aziz.
“Namun apa yang menjadi masalah dengan Mahathir adalah kewarganegaraan diberi secara borong, ribuan dan secara sembunyi.
“Seperti yang kita tahu dia sendiri nafikan sebelum ini. Baru sekarang setelah semua orang bercakap dan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan, baru lah Mahathir mengaku. Tetapi seperti biasa, dia akan seret orang lain seperti Tunku,” ujarnya yang turut menyentuh isu itu dalam bukunya, Malaysian Constitution: A Critical Introduction.

Anonymous said...

Aku pon Anak Singapura.

Jgn perjudikan Bangsa dan Negara.. Buat pilihan wajar.

Amat sedih Tanah Warisan Melayu terlepas ka tangan pendatang.

Sebagai orang luar kita dapat melihat bahawa BN/UMNO adalah yang terbaik. Ornag Melayu Malaysia mesti pertingkat usaha untuk kesejahteraan hidop dan juga untuk generasi akan datang.

Melayu Pakatan sama saperti Datok Moyang kita yang tertipu.

Bangkitlah dan sedarlah wahai Saudara sabangsa dan saAgama ku di Malaysia..

Sesal dulu pendapatan sesal kemudian tiada guna..

Anonymous said...

Tun M terbaik!!

Tun M idola ku!!

Kehebatan Tun M tiada tandingan nya.

I luv u TUN M!!

-Anak Singapura-

Anonymous said...

January 20, 2013 at 5:40 PM

Aku ni budak tak belajar tinggi, cuma aku nak tanya apa kesimpulan artikel tu? Kalu ko tanya aku, aku jawab senang jak, 2 x 5. Pusing punya pusing, masih gak pendatang dapat I.C dari dulu lagi.
Maaf gua hanya mengajar budak tadika jak.

Salleh said...

Kpd pencacai PR, minta baca balik serajah ye. Don't simply say. Kenyataan tidak berfakta. Dan aku yakin yg masih menyebelahi PR kt sini adalah bkn muslim. Atau kalau masih muslim dia adalah muslim yg dah corrupted. Ayat yg sama je diulang2 beribu2 kali tanpa fakta jelas. Mcm budak2 tadika. Nmpk jelas tahap mentaliti rendah walaupn berpelajaran tinggi. Langsi ni adalah generasi baru yg kurang memahami sejarah asal.

Anonymous said...

nak bagi tahu kau , sekarang nie JOHOR pon antara negeri idaman org2singapora untuk beli hartanah...maklumlah,tak ramai org2 JOHOR terutamanya melayu yg mampu beli rumah kat JOHOR....kebanyakkannya MISKIN...nie pon ambil dari kata2 Dewan Perniagaan Melayu

tak peee laaaa...benda dah lepas nak buat camnee??? kalau tak mesti ade sebab TUNKU AB RAHMAN lepaskan singapore tuh pd cina....

nak bagi tahu kau , sekarang nie JOHOR pon antara negeri idaman org2singapora untuk beli hartanah... maklumlah,tak ramai org2 JOHOR terutamanya melayu yg mampu beli rumah kat JOHOR sana tuh....kebanyakkannya MISKIN..nie pun kata2 dari PRESIDEN DEWAN PERNIAGAAN MELAYU MALAYSIA (DPPM), Datuk Syed Ali Alattas....so, kalau kau rasa nak duduk kat Malaysia, beli aje lah yeee...sebab org2 Melayu kat JOHOR memang tak mampu nak beli hartanah kat sana..dan mereka (Orang Melayu Johor) adalah org yg paling miskin kat Malaysia nie.....

Ingat !!!! kat mana UmNGOK kuat , Kat situ melayu merempat.....

Anonymous said...

Sape yg bagi singapura tu pd cina? Org pakatan rakyat ke?

Org umngok ni mmg bodoh. Taknak ngaku kebodohan sendiri.
..........................................................................................

Kajilah sejarah sbb apa Singapura keluar dr Malaysia. Bukan soalannya siapa yg bagi tapi siapa yg ada di Singapura waktu itu yg menyebabkan Singapura keluar dr Malaysia.

January 20, 2013 at 5:39 PM
_____________________________________________

Betol tu Saudara Anon 5:39pm!!

Generasi kita skarang yg merasa perit nya!!

Orang Singapura beranak ramai, Orang ciba Singapura keluraga kecil lantas kerajaan memberi kerakyatan pada orang dari negara asal nya untuk memastikan mereka tetap memerintah!!

Pada melayu Pakatan Rakyat semoga di bei kesedaran dan kembali kapada penyatuan Bangsa dan Agama!!

Insya Allah...

Anonymous said...

Yg pandai dan berotak je yg paham, kalo yg TOTOK tu... sampai bertaik dlm otak pun masih berkeras buat2 tak faham! Baca ni....
............................................................................................

Org yg pandai akan faham yg Tun sebenarnya menyindir org lain yg diberikan taraf warganegara juga supaya mencermin diri sebelum mempertikaikan tindakan kerajaan memberikan kewarganegaraan kpd org lain.

Anonymous said...

ingat !!!! kat mana UmNGOK kuat , Kat situ melayu merempat.....

January 20, 2013 at 5:46 PM
_________________________

ingat !!!! kat mana PR juat, kat situ melayu kowtow TOKONG ENG.

Anonymous said...

nak bagi tahu kau , sekarang nie JOHOR pon antara negeri idaman org2singapora untuk beli hartanah...maklumlah,tak ramai org2 JOHOR terutamanya melayu yg mampu beli rumah kat JOHOR....kebanyakkannya MISKIN...nie pon ambil dari kata2 Dewan Perniagaan Melayu

tak peee laaaa...benda dah lepas nak buat camnee??? kalau tak mesti ade sebab TUNKU AB RAHMAN lepaskan singapore tuh pd cina....

nak bagi tahu kau , sekarang nie JOHOR pon antara negeri idaman org2singapora untuk beli hartanah... maklumlah,tak ramai org2 JOHOR terutamanya melayu yg mampu beli rumah kat JOHOR sana tuh....kebanyakkannya MISKIN..nie pun kata2 dari PRESIDEN DEWAN PERNIAGAAN MELAYU MALAYSIA (DPPM), Datuk Syed Ali Alattas....so, kalau kau rasa nak duduk kat Malaysia, beli aje lah yeee...sebab org2 Melayu kat JOHOR memang tak mampu nak beli hartanah kat sana..dan mereka (Orang Melayu Johor) adalah org yg paling miskin kat Malaysia nie.....

Ingat !!!! kat mana UmNGOK kuat , Kat situ melayu merempat.....

January 20, 2013 at 5:46 PM
______________________________________

Orang mcm ko lah yg melemahkan keutuhan Bangsa dan Agama.

Walau bagaimana pon UMNO tetap terbaik dan berkebolehan daripada pemimpin pakatan yg penoh dgn maksiat!!

-Anak Singapura-

Salleh said...

Kalau anon 5.45 bljr matapelajaran Pengajian Am Tingkatan 6 dahulu, tidak susah utk faham. Mmg terdpt dlm peruntukan undang2 sesiapa shj yg dh tinggal dinegara ini melebihi jangkamasa tertentu layak momohon kewarganegaraan dgn syarat2 tertentu. Antaranya boleh bertutur bahasa malaysia. Itu bkn undang2 direka oleh mahathir, mmg itu la undang2 nya. Kalau syarat2 mcm tu dh lepas, dan dieorg memohon, atas alasan apa lak nk ditolak?

Salleh said...

Owh, nk tambah lagi, singapore jg memberi taraf kerakyatan kpd sesiapa shj org luar yg dh tinggal lama disitu dgn syarat2 tertentu. Bkn malaysia je ye.

Anonymous said...

Langsi..puaka

Kepala butuh. .bapak lu ar..!

Hari tu masa Presiden Tebongok korang kata kalimah Allah boleh di gunakn oleh chelaka cina kristian, ko mengalahkn babi tuggal kat sini back up ko punya Presiden.Macam2 alasan siap ayat al quran ko gunakn untk menjustifikasikn. perbuatan "ularmak dlm semak" korang!

Bila Hj Hadi "ular dalam semak" buat konar baring kerana Majlis Syoru korang tidak setuju ko kata media umno buat laporan yng salah terhadap Hj Hadi!


Semalam sinar Harian memetik, Karpal wild chair
meminta Hj Hadi menarik balik katanya yng menyokong keputusan Majlis Syoru PAS.Karpal menambah Hj Hadi hendaklah mematuhi persetujuanya di dalam pakatan rakyat sebelum ini dgn membenarkn kalimah Allah di gunakn sebagai yng di persetujui bersama!

Ko memang keturunan sial.. berdasarkn berita dari Sinar Harian rupanya Hj Hadi bersetuju kalimah Allah di gunakn oleh orang Kristian atas persefahaman di dlm Pakatan Rakyat.Ko baca kenyataan Karpal wild chair!

Tetapi untuk menutup kemaluan ularmak korang korang menyalahkan umno!

Kalau betul kerajaan bagi ic pada nepal,indon,filipina,bangla tidak mengikut undang2 ko bagi bukti,jangan biarkn mulut ko sama dengan puki china doll!

Pasal Iskandar Johor,ko anak pengerang ker? tak tau fakta jngn berimiginasi.Klu nak berimiginasi ko pergi melancap!



Anonymous said...

Orang Cina Malaysia yg kerja di Singapura semua nya rajin2 tapi Melayu Malaysia yg bekerja di sana kebanyakkan nya pemalas selalu ponteng kerja!!

Anonymous said...

nak bagi tahu kau , sekarang nie JOHOR pon antara negeri idaman org2singapora untuk beli hartanah... maklumlah,tak ramai org2 JOHOR terutamanya melayu yg mampu beli rumah kat JOHOR sana tuh....
............................................................................................

Projek Nusajaya itu membuka byk ruang dan peluang kpd org melayu memperbaiki taraf hidup masing-masing. Membuka byk peluang perniagaan dan meningkatkan aliran wang asing yg masuk. Tetapi memang tidak dinafikan ada juga kesan buruknya.

Persoalannya dimana org melayu mahu berdiri? Mahu duduk dan melihat serta membiarkan peluang itu direbut bangsa asing sambil mulut berzikir mengatakan kerajaan zalim, zalim, zalim, ATAU mahu mengorak langkah merebut peluang yg ada utk mengubah taraf hidup sendiri.

DIMANA KITA MAHU BERDIRI?

Anonymous said...

Langsi ni lah salah sorang Melayu Malaysia yg malas berkerja tapi banyak komplen dan makan hasil dgn merosakkan Bangsa dan Agama!!

-Ank Spura-

Anonymous said...

Ayat dah basi lah

Anonymous said...

5:53

Adakah kamu mengata N.Ajis bengong?

Johor adalah negeri yng di pimpin oleh umno.Johor adalah kubu kuat umno!

Cuba ko buat sedikit kajian anak dari negeri mana yng merempat cari rezki di negeri Johor?


Oiii kalau nak makan kahak sendiri ko telan diam2
jngn bagi tau orang. Nanti orang lain muntah!

Bodoh punya penyokong PR!

Anonymous said...

Nusajaya dan Genting ada sedikit persamaan.

Dahulu masa Lim Goh Tong mahu memajukan Genting org kata dia gila. Tak kurang juga org melayu. Bila Genting dh maju, dan jadi salah satu pusat judi yg terkenal spt skrg org melayu ini jugalah yg menghentam kerajaan.

Skrg Nusajaya pula. Peluang yg ada tidak mahu digunakan tetapi dijadikan peluru utk menembak kerajaan. Kita tidak mengambil iktibar tetapi lebih suka mengulang semula apa yg telah berlaku.

Anonymous said...

bangsa cina yg menjadi majoriti di singapura setelah singapura keluar dari malaysia menjadikan bangsa cina berkuasa di singapura.
hari ini melayu menjadi majoriti di malaysia. jagalah kuasa majoriti itu dan janganlah berpecah belah. bersatulah. disebabkan orang orang melayu dlm pkr dan pas lah malaysia berkemungkinan jadi spt singapura. pkr dan pas memudahkan dan mempercepatkan transfomasi yg diidam idamkan oleh dap. kesedaran ini perlu diamati oleh melayu malaysia.

komandomelayu said...

kenapa kat johor dah tk cukup tanah melayu nak duduk?

nusajaya tu pelaburan untuk negeri jual aset secara sah yg mana beri pendapatan kepada rakyat johor !

dah kau sebok malas nk cari duit pastu jaja fitnah tu pasal tak mampu beli rumah pastu nak salahkan umno?

bukan mcm korang pegang 4 negeri ada ke buat pembangunan untuk melayu beli rumah ? langsung tak dak! kat penang patut dah penoh le melayu boleh beli rumah kalau pr kau bagus sgt! peliaq saja tinggal!!

yg ada bagi tanah free kat 2 ekor babi beribu hektar! kutip sampah pun tak reti kt kedah tu!
air utk rakyat kelantan yg mudah pun tak boleh nak urus! sebok nk pertikai perjanjian air dgn singapura?

tak payah susah nak bodohkan umno patut tengok dulu apa yg pakatan haramjadah kau buat kt 4 negeri utk majukan melayu!!

Anonymous said...

Terima kasih jugalah tuk PR ni kerana membangkitkan isu Nusajaya ni sekurang-kurangnya kamu tahu juga kerajaan ada berbuat sesuatu tuk memajukan negara. Siapa juga yang dapat hasilnya? Kalu kerajaan tak buat apa2 lak KOMPLEN, tak nak cari fakta dan jangka panjang..Tu macam kilang LYNAS tu, siapa paling ramai kerja kat sana?

komandomelayu said...

butuh bapak kau lah langsi !!

Langsi said...

Anon 5:43pm... dan khas utk KoMandul Melayu; Melayu Berak; Melayu Prak; Melayu Auta dan yg sewaktu dgnnya...

Aku cabar nkorang layari link ni utk kenali IDOLA nkorang.

Jgn la nafikan kata2 Pejuang kemerdekaan kita ni...!

Layari link ni...

http://pasdunbaturakit.blogspot.com/2013/01/tunku-dah-lama-dedah-siapa-maha.html

Anonymous said...

mungkin diatas kebodohan UMNO MAKA SABAH DAN SERAWAK HARI NI BERNAMA MALAYSIA,atas kedunguan umno juga pulau sipadan dalam pelukan malaysia.siapa yg menyanjung umno?bagi pembangkang apa jua yg UMNO buat adalan kerja bodoh,

Anonymous said...


PRA Merdeka jutaan cina sama india jadi warganegara Tanah Melayu..

PASCA Merdeka jutaan warga nusantara di terima jadi warganegara Malaya..

Malaysia moden.. jutaan akan dan dah diterima sebagai warga negara Malaysia DARI SEMASA KE SEMASA..

ADA MASALAH KE...

mAK Lampir yang di terima jadi warganegara Malaysia pun jadi wakil rakyat PKR takde masalah pun..

Peranchis, AUS, AS, UK, jerman, UAE, pun terima jutaan rakyat asing jadi Warga negara mereka dari masa ke masa..

Ada masalah ke.. takde pun.. imigrasi manusia ni adalah perkara biasa.. jadi lumrah dunia..

KO ORG NI cer LISTEN..

KO ORG NI PANDAI

KOMPLEN...KOMPLEN..KOMPLEN..

BANGKANG...BANGKANG...BANGKANG..

Jer.. Lain ko org bangang..

Anonymous said...

Mana ade pembangunan di johor utk melayu. Cube cakap? Tak duduk johor jgn nak bising2. Apesal nak ambik tanah di kawasan melayu? Contoh rapid di pengerang. Tempat tu majoriti melayu. Bile dah ambik tanah. Org melayu kat situ nak duduk mana? Dari nenek moyang duduk situ. Takkan nak pindah. Nusajaya dulu tempat majoriti melayu. Tanah melayu pun byk. Apesal ambik tanah melayu utk pembangunan? Nasib baik persisir pantai mersing tak jadi dibangunkan. Itupun kwsn melayu. Apesal nak ambik tanah melayu? Cube org umno cite sikit. Takyah dok sibuk kat negeri pakatan. Ni kat negeri umno ni ape cite? Aku pun sokong umno. Tapi byk dah tanah melayu kene rembat kat johor ni. Byk kwsn perumahan dibanyunkan skrg. Tapi semuanye kos sederhana ke atas. Berapa kerat je kos murah. Kalau ade pun rumah flat. Sape nak beli? Satu soalan je, kenapa nak ambik tanah kawasan melayu? Jgn nak buat alasan untuk pembangunan. Kalau nak tolong melayu ambik tanah bukan ganti dgn duit. Tapi ganti balik dgn tanah. Baru lah katenye tolong melayu.

Anonymous said...

Tidak ada salahnya orang Singapura membeli rumah di Johor atau di mana-mana di Malaysia asalkan mereka layak dan mampu. Jangan salahkan kerajaan kerana ini dapat menjana kemajuan/kemakmuran Malaysia.

Langsi said...

Anon 6:34pm...

Aku setuju dgn kenyataan nko tu... "Peranchis, AUS, AS, UK, jerman, UAE, pun terima jutaan rakyat asing jadi Warga negara mereka dari masa ke masa..." malah Spore; Australia dll memang teima warganegara dan buat tawaran/iklan lagi.

Tapi... mereka tak ambik penyamun, lanun , perompak, buruh kasar, perogol, yg tak berpelajaran! Mereka pilih yg educated... mereka tapis yg terbaik.

Indin pun... bukan setakat tak terima malah tak bagi jejak tanah India pun pada pelarian Rohingya yg dianggap takberpelajaran tu!

Kalo apply jadi warga Australia atau Spore aku yakin tak diterima tapi kat Msia... Filipin, Indon, nepal dsbnya yg tak bertamadun diterima semata-mata utk undi... undi nak selamatkan nyawa UMNgOk Be-eNd yg dah kat hujung halkum tu!

memang... kat mana UMNgOk bertempat, kat situ melayu merempat!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Langsi said...

Aku sokong Melayu Johor 6:37pm ni!!!

bomo melayu said...

Kau pun puki mak pandailah cakap putar belit macam tau sangat ceta tu...entah entah engkau ni tak dapat habuan patut pun pandai cakap...barua Anuarlah ni...porahhhhhhh.

Anonymous said...


cuma bezanya Pra merdeka org bukan darah nusantara terpaksa diterima jadi warga negara..

tetapi pasca dan sekarang org berdarah nusantara telah di terima jadi warga negara selepas tempoh puluhan tahun bermutautin di sini dalam keadaan di mana warga negara tempatan tidak cukup untuk memenuhi guna tenaga manusia dalam pelbagai aspek pekerjaan daripada peluang ekonomi yg diwujudkan kerajaan BN.. MEREKA BEKERJA DI SINI DAN MENYUMBANG TENAGA KE ATAS PEMBANGUNAN NEGARA INI TERMASUK LAH DARIPADA FILIPINA.. MEREKA BERANAK PINAK DI SINI.. DAN TELAH MENCURAHKAN KETAATAN KEPADA PEMERINTAH NEGARA INI TANPA BERBELAH BAGI..

JADI

APA MASALAHNYE MEREKA JADI WARGA NEGARA MALAYSIA..

ada masalah ke.. CER TANYA MAK LAMPIR..

Anonymous said...

January 20, 2013 at 6:44 PM
____________________

Apa jaminan ko yang PR takkan ambil warga asing jadi penduduk di Malaysia? Ko kena ingat ni Anwar tu kawan baik ngan orang2 Yahudi. Kalu dibawanya masuk orang Yahudi camner? Tu DAP, bekas serpihan PAP di Singapura, ko rasa dia tak bagi masuk ke Singapura masuk Malaysia, pastu bawah ramai2 warga China yang kaya raya menindas orang2 melayu. Dan samada ko sedar atau tidak, banyak polisi PR yang cenderung kepada polisi BARAT.

ingat !!!! kat mana PR kuat, kat situ melayu kowtow TOKONG ENG.

Anonymous said...


Langsi..sedapnye ko hina org.. tulah perangai cai2 PR macam ko ni.. kalau tak hina org tak sah..

woi..kau ingat warga afrika dpd sudan, somalia dan utara afrika yg mustautin kan peranchis kat UK tu berpelajaran tinggi ke.. kebanyakkan mereka mencari peluang pekerjaan di sana.. jadi buruh dan pekerjaan yang berasaskan tulang empat kerat yg warga tempatan dah tak mahu.. samalah mcm warga Indonesia, Filipina kat Malaysia ni.. ada masalah ke..

KO NI KOMPLEN..KOMPLEN...KOMPLEN.. je yg tahu..

Anonymous said...

January 20, 2013 at 6:37 PM
_______________

Gua cuma nak beri pendapat sahaja, samada ko terima atau tidak terpulang, masing2 ada akal yang sihat.
Tanah yang dibangunkan dikawasan melayu adalah untuk orang2 melayu juga. Nanti bila siap orang2 melayu juga yang bekerja disana. Ada tanah melayu kalau tak diusahakan, apa jadi? Tanah tak berkembang walaupun dah beranak pinak. Kalau dah beranak pinak mana lagi orang2 Melayu disana nak dapatkan kerja. Kalau dah ada kerja ditempat sendiri buat apa lagi nak berhijrah ketempat lain. Sekurang-kurangnya tak lah jadi macam kat tanah dikelantan yang sebesar Putrajaya bagi kat Nge n Ngah Cina DAP untuk pembalakan semata2. Ada orang melayu Kelantan dapat hasil?

Hal ni kita kena lihat tindakan jangka panjang, bukan melihat pada jangka pendek semata2. Cuba lihat pada kilang LYNAS, siapa yang ramai bekerja disana. Rapid Pengerang juga dibuat bertujuan menyekat monopoli ekonomi Singapura. Yang ni ko kena baca pasal Rapid Pengerang.

Anonymous said...

Begitulah nasib melayu Singapore.. tp kita di M'sia masih boleh berbangga kerana ada pihak yg mjaga bangsa. Sbb tu kini makin ramai melayu S'pore jadi pro Malaysia. Ada kesedaran dikalangan org melayu disana mereka kurang dihargai k'jaan S'pore. Ramai mula terfikir utk berhijrah. Jika kita disini memekak hal RIC disana itu dh jd kebiasaan ramai rakyat China kini berhijrah ke S'pore hingga wujud tekanan dikalangan melayu.

Saya cdang ditubuhkan badan NGO di S'pore yg di kelola UMNO sbg talian hayat khas..... Tubuh kt Thai ngan Filipina pon boleh. Ini bukan ejen James Bond 007/ propaganda perang. Tujuan hanya sekadar dngr intihan dn ringankan beban.... Jgn lupa... di M'sia PAP ada DAP sbg ejen.

Anonymous said...

Anon 7.07.

Aku terima pendapat ko. Lebih kau tak tau pasal kat johor ni diam. Cari maklumat dan fakta. Baru boleh citer pasal johor. Aku dah cukup meluat dgn ayat2 mcm kau tu. Kau cakap kat sini senang. UNTUK ORG MELAYU. tapi realitinye bukan macam tu.

Tanah yang dibangunkan ialah tanah yang dibeli dan dijual. Kkalau betul untuk pembangunan gantkn balik dgn tanah. Kalau tak mmg merempatlah org melayu

Anonymous said...

Tahniah kepasa kesemua penyokong UMNO yg bersetuju bangsa lain membeli dan secara tak langsung menguasai bumi MALAYSIA yg tercinta...tahniah pd penyokong UMNO...

lagu Anak Kecil Bermain Api tidak layak untuk kamu (penyokong UmNO) nyanyikan...kerana Tanah pusaka milik nenek moyang dah tergadai sedikit demi sedikit dek kerana taksub dgn parti pemerintah....

TAHNIAH.....kamu (penyokong UMNO)menyokong manusia2 yg mengadaikan tanah milik orang Melayu Islam....

Anonymous said...


OH JOHOR KU....

Pembangunan Wilayah Iskandar...

apa Melayu dapat selain PELUANG pekerjaan sedangkan pemilikan hartanah, PELUANG BERNIAGA dan rumah kos tinggi HANYA AKAN dipunyai cina dan warga asing dpd spork..

apa melayu dapat di pengerang setelah mereka di pinggirkan ke tempat lain selain hanya dpt peluang pekerjaan berasaskan buruh di sana.. HARTANAH NAHEe.... tak mampu bro.. mahal gile..

APA DAH JADI kepada tanah2 org melayu di pinggir bandar-bandar.. Kulai, Segamat, Kluang, Mersing, Endau, Jementah, KOTA tINGGI, Muar semuanya di beli cina manakala melayu dah merempat..masuk kg.. APA KERAJAAN JOHOR BUAT UNTUK MEMELIHARA atau membantu atau menyelamatkan MILIK MELAYU di pinggir bandar yg semakin menjadi kawasan yg kormersial ini..

Jawapannya Nahee.. TAPI MINTA MAAFLAH UNDI AKU TETAP UNTUK BN DAN UMNO.. semuga selepas PRU akan datang Johor akan dapat pimpinan baru yg lebih segar dan sayangkan Melayu..



Anonymous said...

Org tak tahu sejarah mcm ni lah.aku bg cth klu org kena kencing manis terpaksa potong kakinya sbb apa nak selamatkan nyawa pesakit itu.. baca sejarah bro.. baru cerdik sikit.

Anonymous said...

TAHNIAH.....kamu (penyokong UMNO)menyokong manusia2 yg mengadaikan tanah milik orang Melayu Islam....

January 20, 2013 at 7:20 PM
__________________________

Kalu ko nak cakap penyokong UMNO menyokong manusia2 yg menggadaikan tanah milik orang Melayu Islam baik ko tarik ayat tu. Serupa macam ludah ke langit kena balik kat muka. Nape ko buta ke pasal tanah kat Kelantan tu? Aiiikss buat2 buta lak.

Zakir said...

inilah masalah penchachai pr, cakap sedap mulut taa bukti soheh. akal mana bro? ke ko berfikir menggunakan palabut?

Anonymous said...

Pencacai bodoh, cakap pakai kepala lutuk. Tulis panjang2 tapi hamPAS. Dasar pencacai bangang, bodoh tak dapat ditolong. Klu nak sangat tgk malaysia jd cam singapork, takde masalah klu penjubur jd PM. Agama pun di jual sebab nak kuasa.... bahalul badigol punya pencacai najis DAP

Anonymous said...

Baca sejarah bro..mesti ada sebab...

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

TAHNIAH.....kamu (penyokong UMNO)menyokong manusia2 yg mengadaikan tanah milik orang Melayu Islam....

January 20, 2013 at 7:20 PM
__________

Dan aku tak merasakan yang PR lebih prihatin kepada nasib bangsa orang2 Melayu.

Zakir said...

ni sekoq lagi penchachai PR yg bercakap mcm p@ki ayam dan akal guna palabut atuk dia. sorry, saje kasi penchachai hot. they deserve.

Zakir said...

ko berfikir guna palabut atuk ko ker?

Anonymous said...

Setuju.... tun cuma berkias... tak reti reti betul org lah pr nie...

Anonymous said...


January 20, 2013 at 7:19 PM
Bro, kalu gua tak cakap camni maka akan datang kelompok2 cakap2 kosong dan janji yang lebih manis lagi tapi hasil takde. Kita ni ada masalah sket, kalu kita tak buat pembangunan lak, kita dicop tak buat apa2. Bila xbuat lak dicakap Rasuah lak. Memang betul gua bukan orang johor, tapi cuba bro ingat ni kita tak duk palestin pun kita faham juga keadaan palestin disana.
Sorry Bro bukan niat gua nak kacau bro, cuma sekadar pesan berpesan sebelum terkena fitnah. Ok bro.

Anonymous said...

kalau Tun M berkias pun , takkan guna TUNKU ABDUL RAHMAN-bapa kemerdekaan sebagai alasan dari dipersalahkan oleh rakyat...... logik kaaaa???? patutnya jagalah nama baik org yg dah meninggal tuh...bukan memburukkanya...akai ada kaaa....

rasanya org yg sokong buta tuli Tun aje yg cakap begitu.....

Anonymous said...

Komen2 langsiAL memang SIAL macam Lim Kit SiAL.

Otak tarok kat jubor.

Anonymous said...

Pembangunan tidak menunggu kita tuan. Sebaliknya kita yg perlu mengejar pembangunan. Kawasan yg ada jika tidak diusahakan dan dibangunkan tidak membawa apa-apa faedah. Sementara kita maish sibuk dgn permasalahan org melayu, daya saing org melayu, minda dan pemikiran org melayu, bangsa lain sudah jauh meninggalkan kita. Pelabur luar yg ingin melabur tidak menunggu kesediaan kita. Jika kita tidak bersedia menawarkan sesuatu kpd mereka, maka mereka akan berpindah kpd negara lain. Dan akibatnya bukan hanya bangsa, malah negara kita yg akan tertinggal.

Persoalan utamanya ialah dimana kita mahu berdiri? Melihat shj atau mengambil peluang yg ada?

Anonymous said...

LangsiAL, aku harap kau baca keratan keratan akhbar pada tahun 1964 dan 1965 macam mana Lee Kuan Yew dan sahabat baiknya yahudi keparat bernama Alex Jossey menghina bangsa Melayu.

Engkau ni langsi memang SIAL. Otak engkau sama macam Lim Kit SiAL.

BASTARD.

Anonymous said...

LangsiAL, aku harap kau baca keratan keratan akhbar pada tahun 1964 dan 1965 macam mana Lee Kuan Yew dan sahabat baiknya yahudi keparat bernama Alex Jossey menghina bangsa Melayu.

Engkau ni langsi memang SIAL. Otak engkau sama macam Lim Kit SiAL.

BASTARD.

Anonymous said...

kalau Tun M berkias pun , takkan guna TUNKU ABDUL RAHMAN...
.................................................................................................

Yg disindir bukan Tunku. Yg disindir ialah org yg sibuk pertikai usaha kerajaan menyelesaikan masalah penduduk yg tiada kewarganegaraan.

Anonymous said...

apa melayu dapat di pengerang setelah mereka di pinggirkan ke tempat lain selain hanya dpt peluang pekerjaan berasaskan buruh di sana.. HARTANAH NAHEe.... tak mampu bro.. mahal gile..
...............................................................................................

Dan kalau dibiarkan shj keadaan itu, apa yg akan melayu dapat? Mahukan harta maka perlu bekerja. Dan bagaimana mahu bekerja jika tiada peluang pekerjaan? Semuanya saling berkait tuan.

Tinggal lagi, kita shj sama ada mahu melihat ia sbg sesuatu yg positif atau negatif.

Anonymous said...


Jawapannya Nahee.. TAPI MINTA MAAFLAH UNDI AKU TETAP UNTUK BN DAN UMNO.. semuga selepas PRU akan datang Johor akan dapat pimpinan baru yg lebih segar dan sayangkan Melayu..

SEBAB APA AKU CAKAP MCM NI sebab

PR tak ada kredibiliti,
PR tak berwibawa,
PR korup,
PR parti jaga kroni anak beranak dan kawan-kawan,
PR jual agama,
PR bodoh,
PR Bangang,
PR main bontot,
PR peliwat,
PR suka U turn,
PR pembelit,
PR hanya pandai komplen,
PR hanya pandai bangkang,
PR kencing rakyat,
PR penipu;
PR janji buah pala,
PR pengkianat melayu,
PR sombong bodoh,
PR bercakaran sesama sendiri,
PR songlap duit anak yatim Memali,
PR sokong LGBT,
PR sokong org melayu murtad,
PR cakap tak benar demi melindungi kaum sendiri,
PR Munafik
PR tipu ibu tunggal,
PR kayakan kroni,
PR biarkan isu air berlarutan di selangor..
pr BOTAKKAN HUTAN DI KEDAH
PR runtuhkan madrasah insaniah di kedah
PR bungkuskan UNISEL
PR bungkuskan kolej islam Kedah
PR bagi tanah ribuan pada kapir di kelantan

PR ADALAH PARTAI YANG PALING HARAMJADAH DALAM DUNIA..

Anonymous said...

kalau Tun M berkias pun , takkan guna TUNKU ABDUL RAHMAN...
...........................

Yg disindir bukan Tunku. Yg disindir ialah org yg sibuk pertikai usaha kerajaan menyelesaikan masalah penduduk yg tiada kewarganegaraan.

January 20, 2013 at 7:58 PM
==============================
TUN SINDIR MAKHLOK2 YG 1 JUTA TUH YG TRIME KERAKYATAN, SENANG2 DPT KERAKYATAN PASTUH SKRG MMPRTIKAIKAN PULA HAK ORG LEN DPT KERAKYATAN MALAYSIA...

MAKHLOL YG XSEDAR DI UNTONG...

Anonymous said...

anon 7:21pm.

Jangan salahkan kerajaan. Salahkan orang Melayu yang tak tahu mengambil peluang dengan seribu satu bantuan yang di beri. Bangsa Melayu ni jangan dikasi makan nasi dengan gulai daging. Kasi mereka bara api baru mereka tahu panas ke sejuk.

Sapalah yang lasi nama bangsaku meLAYU.

Anonymous said...

GEORGETOWN - Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh akan memujuk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang supaya mengkaji semula pendirian Majlis Syura Ulama Pas yang memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh orang bukan Islam termasuk Bible versi Bahasa Melayu.
Beliau berharap Abdul Hadi akan menentukan semula pendirian Pas agar tidak bercanggah dengan keputusan yang dicapai Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) pada 8 Januari lalu.
“Adalah penting untuk Majlis Syura Ulama Pas mengambil satu pendirian yang sama dengan PR dan saya harap Abdul Hadi dapat menentukan pendirian Majlis Syura.
"Saya merayu kepada Abdul Hadi agar dapat menentukan semula pendirian Majlis Syura ini,” kata beliau pada sidang media di sini, hari ini.
+++++++++++++++++++++____________
KARPALA BATUK HADI TERKENCING
KERAPAL BERSIN HADI TERCIRIT

Anonymous said...

betul tuu.... jgn salah pilih. pilih kaki kotey mcm nuar habis jahanam negara ni.

din

Anonymous said...

Ingatlah orang Melayu hanya Malaysia sahaja negara Melayu dalam dunia ini. Cina ada tanah besar. India ada benua kecil. Kenapa benci sangat kat Umno. Kalau hudud sebnarnya memang tak boleh laksana lagi, kekuatan belum cukup, belum ada 2/3 kerusi orang Islam. Orang Melayu sendiri pun tidak majoriti 2/3. Fikir dulu berita yang kamu terima. Zaman sekarang banyak fitnah. Berfikirlah dengan keimanan. Gunakan ilmu dan keimanan kamu. Sentiasalahbersembahyang istikharah untuk memilih parti yang akan memerintah. Ingat juga bahawa dalam Malaysia ini bukan hanya ada Umno dan Pas. jangan Malaysia jadi Andalusia, singapura. Fikirkan walaupun Umno bukanlah parti yang tidak buat silap tapi lihat juga apa yang kita orang melayu dapat. Fikirkan apa yang akan kita rugi. Jangan lah mengharapkan guruh dilangit air tempayan dicurahkan. Lihat juga bagaimana pemerintahan TG Nik Aziz. Apa yang kerajaN kelantan dah buat. Kelatan memang ada kemajuan tapi bukan dari usaha kerajaan Pas. Armd

komandomelayu said...

langsi

BILA KAU ADA TELOR NAK TUNJUK MUKA KAU KAT AKU?

Anonymous said...

Singapura ditendang keluar dari malaysia kerana adanya melayu yang menjadi barua macam kau.. Pergi cari fakta yang sebenar jangan buat fitnah je..

Anonymous said...

Jangan salahkan kerajaan. Salahkan orang Melayu yang tak tahu mengambil peluang dengan seribu satu bantuan yang di beri. Bangsa Melayu ni jangan dikasi makan nasi dengan gulai daging. Kasi mereka bara api baru mereka tahu panas ke sejuk.

Sapalah yang lasi nama bangsaku meLAYU.

anon 8:07 PM.. CARA KA BERHUJAH NI MENUNJUKKAN KO BKN MELAYU JATI.. KO SEORANG BANGSAT..

HOTAK KO KERAJAAN BAGI 1001 BANTUAN KEPADA MELAYU.. Kalau melayu diberi bantuan sebanyak itu dah lama melayu semua akan jadi kaya raya.. yg cina, india akan jenuh terpinggir.. kerajaan bg bantuan kat melayu ..pastu org jenis macam ko.. macam cina akan eksploitasi akan sabotaj hingga melayu akan bungkus.. org cina mcm ko akan cari jalan supaya melayu bungkus cari jalan supaya melayu terus bergantung kepada bangsa ko, ko akan tarik melayu supaya meng-ali baba kan perniagaan mereka.. org macam ko akan turunkan harga barang2 perniagaan ko hingga org melayu tak boleh bertahan..org melayu akan bungkus.. monopoli bangsa ko amat dahsyat.. perniagaan hardware, perniagaan barang pembinaan, perniagaan eksesori kenderaan, perniagaan tayar, perniagaan runcit, perniagaan pembinaan.. ko monopoli sampai tak berpeluang melayu nak buka perniagaan.. selain perniagaan makanan sahaja yg mampu melayu buka dan terpaksa pulak bersaing dengan mamak dan siam..

beberapa org ushawan melayu yg berjaya yang terselamat bukanlah bergantung sangat kepada bantuan kerajaan.. seperti yg ko war warkan tu..



Anonymous said...

Haa..langsi..kalo ko bagus sgt..sahut la cabaran komando melayu tu..ke nko ni seorg yg auw auw..bapok!!!!!

Anonymous said...


Anon 4.02
Ada lg malaun yg tak sedar diri...bilalah nak mampos org mcm ni....kalau diri sendiri hidup dlm masaalah ....jgn nk salahkn UMNO...
bengong punya manusia...klu dah sesat...sesat ajalah....

Anonymous said...


BANGSA CINA MACAM KO TERLALU TAMAKKAN HARTA.. TAMAKKAN PERNIAGAAN .. BERNIAGA MACAM YAHUDI.. KALAU NAK BERKERJASAMA DENGAN MELAYU JAUH PANGGANG DARI API..

bangsa macam ko teramatlah pentingkan diri sendiri.. sangat kiasu.. bukan kata aku tapi kata2 Ridhuan Tee Abdullah yang sebangsa ko..

BANGSA MELAYU JADI SEPERTI HARI INI KERANA BANGSA CINA TERLALU PENTINGAN BANGSA SENDIRI, MONOPOLI SEGALA KEKAYAAN TANPA MEMIKIRKAN ORANG LAIN.. TAK HORMAT APA LAGI NAK BERTERIMA KASIH KEPADA MELAYU..

DAH MONOPOLI EKONOMI SEEKARANG NAK MONOPOLI POLITIK PULAK DENGAN MEMPERALATKAN MELAYU PAS DAN PKR YG BANGANG SEPERTI SIKITOL..

JENIS KO NI PERSIS BANGSA YAHUDI DI PALESTINE..

Anonymous said...

Keseluruhan keparat2 PR hanya berimiginasi untuk menegakn fakta mereka.Keparat2 PR mcm langsi keturunan sial tidak berani untuk merujuk apa kejayaan PR di negeri yng mereka perintah.

Satu forum ekonomi yng berlansung di Singapura baru2 ini membuat analisa agak mengejutkn.Sekiranya pembangkang mengambil alih kerajaan,Malaysia akan mengalami kelembapan pertumbuhan ekonomi yng tidak dapat di pastikan bila akan berakhir!

Sudah tentu pandangan ini berdasarkn kajian mereka terhadap prestasi pembangkang di negeri2 yng mereka perintah.

Malah mereka menekankan Malaysia buat masa ini mengalami pertumbuhan ekonomi yng selesa dan berdaya saing.

Korang fikir sendiri la.yng bercakap tu pakar ekonomi dari Singapura.

Tak payah rujuk pakar pun, budak sastera hanya ada ijazah am yng mempunyai kegemaran melahap jubor mustahil dapat membangunkan Malaysia lebih baik dari hari ini.
Manifesto yng mereka sebutkn dlm pilihanraya bukan janji tpp hanya nak cakap suka2!Celaka!

Ularmak jadi PM?Sesiapa pun boleh jadi PM!Prsoalanya adakah seseorang yng tidak konsisten, bercakap tanpa memikirkan kesanya
selain tidak betanggung jawab atas kata2nya layak memegang jawatan no 1 utk Malaysia?
Mereka gelarkn dirinya ulamak ttp tidak dapat melindungi agama islam dgn sentiasa tunduk bila didesak rakan pakatan terdiri dari orang2 kafir!

Kita rakyat Malaysia tidak punya pilihan...hanya BN yng terbukti telah membawa anda masih melihat dan merasakn erti kedaimaian!

UNDILAH Barisan Nasional.

EXpas.

Anonymous said...

Melayu PR menuding jari kpd umno kerana S'pork terlepas kpd LKW. Itu yg diajar oleh kepimpinan mereka. Tuding jari, tabur fitnah, tanam kebencian tapi tiada tindakan penyelesaian malah bertindak memburukkan lagi keadaan. MB PAS pun menganugerahkan ribuan ekar tanah kpd kafir harbi manakala presiden mereka merelakan nama Allah digunakan oleh kafir harbi utk mengelirukan umat islam. Mereka seolah-olah kesal hanya S'pork saje yg terlepas, bangga kerana 17/20 orang kaya adalah kafir tapi benci 3/20 adalah melayu lalu menuduh kekayaan adalah hasil rasuah & kroni. Sebab itu akhirnya mereka bersekongkol dgn DAP (saudara kandung PAP) yg jelas nyata anti Islam & melayu, mengharapkan seluruh M'sia tergadai kpd kafir harbi dgn segera. Semoga dilindungkan anak cucu kita termasuk kedlm golongan ini.

Anonymous said...

Pkr. Kulub blm sunat

Anonymous said...

Syabas anon 9:12pm . Itu bernakna Kau day telan Bara API. Panaakan? Itu pasal Melayu mesti bersatu. Ini tidak nam gadoh aje. Saps bodoh

Langsi said...

Mana KoMandul Melayu???

Dia dah alamat kat Kem Terendak, melaka tapi tak bagi nama penuh dgn IC sekali...mcmana nak tunjuk telur kat dia!

Dia takut nak bagi detail la beb!

Anonymous said...

Bodoh kau ni.. Buta kayu tak tahu sejarah.. Tak ada sape yang bagi singapura tu.. Singapura di buang dari malaysia ada faham tak.. Bangang tak sekolah kau ni tak percaya kau pergi tanya budak sekolah tingkatan3.. Melampau lampau kebodohan kau ni..

komandomelayu said...

pukimak langsi kote jadi puki?

aku dh bagi alamat kau datang lah wisma bintara,kem sg udang 21ggk lah bongok!!!!
bukan kem terendak bodoh!!

kau blog pun sndiri pun tak berani letak url pastu berani nak tunjuk telor kau?

butoh bapak kau!!

bagi no hp kau kalau kau betul ada telor 2 biji!!!

no hp aku ada dlm blog gap ni!!

Anonymous said...

Klakar siotttt..terguling2 aku baca komen dari penCACAI penTOTOK Perosak Rakyat (PR) kt blog GAP ni..

Komen merapu dgn sesetengahnya ayat C&P dikatakan hujah berfakta..Kihkihkih, apa yg berfaktanya Yeop, dr sumber mana.? Ke korg kutip dr prog CERAMAH FITNAH oleh Tok2 Garu & pemimpin songsang dari PGayaR atau DAPigs.? Ataupun korg kutip dr HARAMkah, SOROSkini atau KELDAIan Daily.?

Woi cai2 PR..Klu x tau SEJARAH, PEGI SEKOLAH BELAJAR BALIK.!!! Klu malu nak belajar lebih baik DIAM.!! Free2 jer org tau cai2 PR ni x brape cerdik..B*DOH / B*NGAP.!!!

Suka2 jer korg FITNAH UMNO yer.!!! BAGHAL.!!!

Anonymous said...

PUKI LU LANGSI.....
DAPAT 3 KE 4 NEGERI DAH BISING MACAM PANTAT AYAM. LU TAU PANTAT AYAM. DULU KALIMAH ALLAH ADA NAK KENA JUAL. SEKARANG APA DAH JADI. BEKAWAN DENGAN BANGSAT, TELOOO PUN TAK BOLEH JAGA. BANGSATTTT LUUUUU

Anonymous said...

Langsi ada biji ke? Dah bagi sunat kat Tokong Eng?

Anonymous said...

Carolyn Hong

'Non-Muslim native communities in Sabah, complained that they were outnumbered by Muslims, with these immigrants competing for jobs, land, housing, public amenities and other resources. Population in Sabah had grown from 650,000 in 1970 to 3.2 million today, according to Sabah Statistics Department. More than a quarter of its populations are foreigners."

---------------------------------

dia tak sedarke nenek moyang dia pun lakukan perkara yg sama di singapura?

siapa org pribumi singapura?
siapa yg merampas hak pribumi singapura?
nenek moyang dan dia jugak

komandomelayu said...

mana kau langsialpukibabi

berapa lama aku nak tunggu?
kata kau pndekar mamak kerala mari ada ic!
kau memang pundek sama mcm pundek yg pendek akal pakatan haramjadah kau!!

Anonymous said...

Buah peler Langsi ada dalam Tekak dia!!

Langsi kan ninna bu chee bai!!

Anonymous said...

Langsi geng Anwar Kaki Dubur!!

Langsi geng Pemimpin Kultus Pas kaki mantat bini orang!!

Langsi geng Assmin kaki aiskrim!!

Langsi barua DAP kominis !!

Langsi penjilat dubur DAP yg berok tak cebok!!

Anonymous said...

singapura dipisahkan bukan kerana saja suka suka. lee kwan yew memperjuangkan konsep malaysian malaysia, cuba nak gugat hak istimewa melayu yang dipersetujui bersama sejak merdeka sebagai menghargai taraf kewarganegaraan yang diberi. tok nenek bukan melayu dah setuju ini, ada tercatat dalam perlembagaan. tapi bukan melayu semakin lupa kerana mereka tak pernah hormat sejarah malaysia.hidup mereka duit, duit, duit dan kini kuasa, kuasa, kuasa. PAP lee kwan yew itu melahirkan DAP. seperti yang diduga, DAP adalah mewarisi semangat PAP yang sentiasa menyanggah hak melayu. sapa lee kwan yew? sikap macam yahudi, sanggup bunuh demi menidakkan hak melayu. mulut manis, tanam tebu tapi punggung di cucuk duri . saya hairan sebuah partu islam sanggup bersekongkol dengan DAP yang anti melayu, ataupun mereka ni memang buta sejarah.PKR saya tak hairan kerana penyokongnya anak muda yang selain tak tau sejarah, sifat angkuh dan sombong konon mereka serba tau. tak mau menerima kenyataan bahawa pemimpin mereka terdiri dari orang kecewa yang sanggup buat apa saja. saya benci tengok pelajar di negara timur tengah tunjuk perasaan anti kerajaan, pada hal negara kita bukan macam negara lain dimana rakyatnya susah dan ditindas.

Anonymous said...

anon 4:o2

kau ni sebenarnya saje jer buat provokasi dalam blog ni
dah laa org tahu ko sapa sebenarnya samada ko ni cina atau pun keling.aku percaya ko bukan org melayu....

dah la lu punya game sudah kantoi org dah tahu DOHH.....

BODOH PUNYA OLANG.....

Pengundi Baru said...

UMNO tak pernah jual Singapura.

Atuk aku masih hidup lagi.Kalau sebut Singapore dia pasti akan marahkan aku. Katanya Singapore ialah acuan LKY (walaupun nama sebenar ialah Singapura/ Temasek). Sejarah diubah ikut selera LKY dan sekutunya. Sanggup letak nama Stamford Raffles dari pembesar Melayu Johor.

Apa yang berlaku sebenarnya kesilapan rakyat Singapura yang MENGUNDI Lee Kuan Yew sebagai pemimpin ketika itu. Ketika meraih undi, LKY sanggup pakai songkok dan berkempen di masjid utk raih undi.

Akhirnya LKY menang. Presiden melayu yang pertama juga ialah presiden melayu yang TERAKHIR. Disitulah mulanya kehancurang bangsa Melayu dan islam di Singapura. Azan tidak lagi berkumandang. Melayu cuma wujud di Malay Heritage Centre, Istana Kampung Gelam. Sudah jadi muzium. Rumah pelacuran berleluasa di Geylang. Untuk meningkatkan jumlah bangsanya, bangsa asal dari China, Hong Kong, Taiwan semua ditarik menjadi warganegara. Akhirnya melayu semakin terpinggir dan menjadi pengemis di negeri sendiri.

Kata atuk aku yang dah berusia 80 tahun, ahlul PAS dan PKR belum sedar terutamanya yang Melayu dan yg beragama islam. Kalau kita silap pilih, jadi lah seperti nasib bangsa kita di sana.

Tanya atuk aku lagi kepada ahlul PAS dan PKR melayu, kalau ada apa2 yang buruk berlaku di Malaysia, melayu Malaysia mahu ke mana?
Bangsa lain ada Tanah Besar Cina, Taiwan, Hong Kong, India, Sri Lanka...

Merintihla nasib dibumi sendiri...

Anonymous said...

http://headbomb.blogspot.com/ Lawak gila sioll ayat2 dalam blog tu...kekadang budak PR ni mananya nak terima hujah2 fakta, diorang lagi suka benda2 auta n spin.

Anonymous said...

Saya setuju dengan Pengundi Baru dan Tun Teja... kalau org melayu kita tak sedar sedar lagi tak tau lah nak cakap apa... tunggu jadi cam melayu singapore hmm masa tu dah terlambat... Azan dah tak boleh berkumandang... jgn gadaikan bangsa dan agama kerana undi... jika ini terjadi , saya akan menceritakan kisah ini pada anak cucu saya akan datang siapa pengkhianat agama dan bangsa yg sebenarnya.. nama mereka akan kekal sebagai pengkhianat...

hci said...

pembangkang sekarang tak menguntung org2 melayu. bfikirlah org melayu, kalu tak nk jd mcn singapore n pulau pinang.kite mesti bersatu dbawah payung BN. INSHA ALLAH BN MENERAJUI KERAJAAN AKN DTG.

Anonymous said...

Pengundi baru.


Kau dan atok kau sama bodoh dan bangang!!!

Anonymous said...

anon 833, kalau kau melayu kau memang spesis haram jadah. kalau kau bukan melayu kau memang bangsa bangsat tak tau malu terhegeh di negara orang, tak sedar diri, tak bersyukur.

Anonymous said...

Betullah kata Tun Mamak. Hanye orang bodoh dan bangang shaja yang tinggal dalam umngok ni.

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

Betullah kata Tun Mamak. Hanye orang bodoh dan bangang shaja yang tinggal dalam umngok ni.

January 21, 2013 at 9:06 PM
_______________

Ko tak puas lagi ke main copy & paste? Tu jak yang ko ada?

Anonymous said...

Ko orang PR mmg tak sedo, ingat tak masa Perak diperintah PR kejap hari tu, automatic bangsa pendatang dapat tanah 999 tahun, amende tu??? Lepas tu yg bg tanah kat bangsa pendatang beribu ekar di kelantan tu apa cerite?? Tobat2lah korang..

Anonymous said...

anon 906 anjing ni copy and paste sebab telonye dah tinggal sebelah, sebelah lagi dia masukkan dlm kantong derme kopiah mat sabut, korang pecayalah jap lagi kang dia copy paste balik, lendir dalam otak dia makin pekat ha ha ha ha ha

Anonymous said...

Tunku yg bg sejuta kerakyatan pada bkn melayu la bodoh!! kalau dulu anta dorg blik india ngan cina xjadi mcmni.. masa tuh pas xde lg. ulamak2 ngan umno.. npe xungkit yg tuh??!! xpasal2 melayu pecah 2.. kau ni budak baru 20an tp bengap! bapak kau xcite ke atau kau ngan bapak kau sekolah sampai spm. ntah ke lulus xtaw la!!

Anonymous said...

Btul tu.. ble golongan pas yg dulunya umno xdpt krusi merajuk trus tubuh pas. merajuk?!! haha.. Dl masa arwah fadzil noor memerintah org cukup hormat dgn pas. tp skrg aku makin meluat. semua pari politik ade makan duit. tpu la kalau kata spe yg involved xteringin projek atau keuntungan.. tp negara kita walau xkaya mcm brunei atau lain2 tp kita patut bersyukur, walau org yg susah masih ada tidakla ramai tp masing2. masih tetap ade mata pencarian. yg seronokye rakyat malaysia masih ramai yg sudi membantu. syukur alhamduLillah. pe nk lawab lg. korg ikut je sama2 membantu tlg org miskin. mane yg xbantu korg tegur. bkn derhaka. kalau korg pr memerintah pun bkn korg blh jdkn semua rakyat kaya n xde yg idup susah. pikirla logik. guna mata hati, bkn mata tuli. sbb tu aku ajak pas sama2 membantu utk jadi btul2. mcm ape yg korg perjuangkn yakni berkebajikan. baru org bukak mata dan yakin, bkn dgn menggadai agama! kalau kita bersatu melayu, xkn pnah berani guan eng dan ambiga tu sokong bende yg pada agama kita salah dilakukn mcm kalimah Allah yg sgt maha suci dan lgbt. sedarla. walau parti mane pun semua nk idup senang. aku ade anak kecil, aku xnk masa dpn dia di jdkn hamba dan rakyat minoriti mcm yg berlaku di singapura. kita jgn ikut nafsu kita je.. pikir bangsa sama. zaman kita, mesti kita nk lepaskn diri kita, tp zaman anak2 sy dan anak2 kalian bagaimana. renung2 kn la..

Anonymous said...

sekarang orang lagi hormat PAS..harap AMNO nak bela melayu..porah....bela kroni ada la..hang dapat apa?

Pengundi Baru said...

Anonymous said...

Pengundi baru.


Kau dan atok kau sama bodoh dan bangang!!!

January 21, 2013 at 8:33 PM
-----------------------------------

Alhamdulillah. Saya maafkan anda kerana apa yang anda katakan. (tapi tak pasti atok macam mana)

Tapi cuma nak ingatkan.. jika adalah anda Melayu beragama islam..kalau begini perangai penyokong pakatan rakyat (terutamanya Melayu islam PAS, PKR)yang mendabik dada "lebih" islam dari orang lain, diharap muhasabah lah diri.

Bagaimana mahu menarik pengundi baru seperti saya jika gemar menggunakan perkataan sedemikian?

Fikirkan..

Anonymous said...

mari kita jadikan pru 13 seperti 13 mei.cina kasi mampos semua

Anonymous said...

cina mmg bangsat mcm yahudi

komandomelayu said...

langsi pondan pakatan babi!!

Anonymous said...

Setuju!!!

Anonymous said...

Setuju!!!

Anonymous said...

Ingat!!! Kat mana melayu lemah, kat situ cina dap disembah..

Anonymous said...

KONON N.AJIS NAK BERDAKWAH DGN KAFIR DAPIG TAPI MALANGNYA PASHIT TELAH DIBAPTISKAN OLEH KLUARGA SINK N KALIPHAH LIM..KAH KAH KAH..

Anonymous said...

Baguslah klu bersikap pro dlm mgkritik..nie tidak..buat fitnah jer memanjang..sebijik mcm bapak anugay nyer.

Anonymous said...

SEBAB NYER IALAH RAKYAT BODOH SUKA BERDEMO N KUTUK POLIS MCM2..MANA TIDAKNYER RAKYAT ASING TAK HORMAT M'SIA.TU BLM LAGI BAB MAIN UPAH BUAT DEMO DI INDON KUTUK NEGARA SENDIRI..
ORG ISLE PULAK BERPECAH KRN AMANAT BODOH SI PERUT BUNCIT YG PDG RENDAH GURU SK..
TU SEBAB ORG ASING TAK PEDULI UNDANG2 M'SIA KRN BAPAK2 DAN ANAK2 BABI NIE YG JADI PENGAJARNYER.

Anonymous said...

BETUL BRO..ORG M'SIA SENDIRI TAK AKAN KUTUK NEGARA SENDIRI..TAK BUAT DEMO BAHAYA..TAK DIPERLEKEHKAN OLEH DAPIG..MRK INI MGKN ANTARA KETURUNAN WARGA ASING YG DIBERI KERAKYATAN TU..TAK TAHU RASA BERSYUKUR..MCM MAT GAY TUE.

Nassir said...

Salam,org yg bantah pmbgnan tanah melayu ni mmg katak bwh tempurung. Kalau selama ni dok kg penegrang tu jadi nelayan klu x dibangunkan smpi bila2 pun begitulah. Tanah pulak akan dipecah2 waris. Skrg kerjaan majukan ambillah peluang. Gunkn duit pampasan tu beli properties,buka bisnes,tukar pekerjaan. Pelaburan dtg bilion2 xkan u terlalu bodoh utk x ambil peluang. Lagipun pampasan diberi.

Anonymous said...

Hey! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be okay. I'm definitely
enjoying your blog and look forward to new posts.

my weblog ... cams live

Anonymous said...

It's genuinely very complicated in this active life to listen news on Television, so I simply use internet for that reason, and get the hottest information.

Feel free to visit my homepage; live sex chat sites