IKLAN BERBAYAR

Sunday, January 20, 2013

STRAITS TIMES MENERUSKAN DENDAM KESUMAT TERHADAP TUN M !



Singapore Straits Times reports from the hearing of Sabah’s Royal Commission of Inquiry in Kota Kinabalu.


Carolyn Hong bluntly revealed BN’s fault for giving ICs to refugees from Philippines and allowed them to vote in Sabah past elections.



  1. She reported that one of them, Mr Ismail Balaka, with many of them was made citizens without submitting applications. He came from Philippines in 1975, and had voted five times. He was given an identity card three months after a group of unidentified people visited his settlement in Kinarut in southern Sabah.
  2. Non-Muslim native communities in Sabah, complained that they were outnumbered by Muslims, with these immigrants competing for jobs, land, housing, public amenities and other resources. Population in Sabah had grown from 650,000 in 1970 to 3.2 million today, according to Sabah Statistics Department. More than a quarter of its populations are foreigners.
  3. She reported that former PM Mahathir Mohammad admitted that foreigners were given citizenship, and were approved within the law.

“The  government received foreigners to be citizens if (they) fulfilled certain conditions, furthermore those who are there are not (there) are one, two days but already 20 to 30 years and they speak Bahasa Melayu, have the right to be Malaysians, “

  1. Carolyn Hong, the conspirator for DAP, has another pack of grudge to slam BN. She deliberately brought up this immigration issue to instil a bigger public influence of Opposition in Singapore

5.  She reported that former Deputy Home Minister Megat Junid Megat Ayub issued identity cards to illegal immigrants before the 1994 election.

She attacked on BN for favouring the number of Muslims voters to boost their victory.



  • She rudely insinuated that former PM Dr Mahathir Mohammad committed vote rigging.
  • Grudgingly, this DAP agent journalist sought the view from Ambiga, the leader of Bersih to humiliate BN.  

She is a typical type of religious and race chauvinist journalist who works for the agent of Opposition DAP.



  • Former PM Dr Mahathir Mohammad is totally innocuous, guiltless and upright, as he had already stated that all was done within the law. In his deep insight, Dr Mahathir portrayed as an empathetic statesman, logic, law- abiding leader of his time, who is scrupulously and meticulously a committed Umno leader in his strife to build a nation of strength and prosperity working with BN governing Malaysia.
  • The fact that these immigrants speak Bahasa Melayu, as mentioned by former PM Dr Mahathir Mohammad, Ambiga and Carolyn Hong definitely must not challenge the issue.
  • Why did she pick on the issue of Muslim voters in Sabah?

Their grudge against Umno had swelled up triggering their driving urge to boost Opposition’s victory.


Writing like a monkey out of Singapore Straits Times, she possesses no general opinions that populations after several decades do naturally grow and expand in any living places on planet Earth. The fact that Carolyn Hong wrote only one side reporting the hearing, she lacked judicial views intending to point fingers at BN.  
H.S. 

54 comments:

Anonymous said...

Jaga-jaga helah babi tamak mencuri balak & minyak sabah..

di kelantan babi ini boleh masuk masjid utk merasuk Ulama nyanyok..

kebun2 pengundi pas dirampas untuk orang kaya..

Anonymous said...

Can we fuck her ass

Anonymous said...

WHY CAN'T CAROLINE HONG REPORTED THAT SINGAPORE GOVERNMENT HAS GIVEN MILLION OF SINGAPORE CITIZENSHIP TO CHINESE MAINLAND MIGRANTS AND HONGKONGERS. WHY MUST SHE "KAYPO" ON MALASIAN SOIL.

THAT SHOW SHE IS PRACTISING ESPIONAGE ON MALAYSIA. WHEN MALAYSIAN GOVERNMENT GOING TO COUNTER ESPIONAGE?

i AM SORRY AS MALAYSIAN AMBASSADOR TO SINGAPORE ARE SLEEPING. THEY ARE USELESS DIPLOMAT.

Anonymous said...

Cer kalo akhbar Malaysia yg menyebok mmprtikaikan tindak tandok Spork yg mmberi layanan kelas ke3 pada org Melayu spore....prtikaikn bgmana xde kebebasan bersuara di sana...

Xsempat ayam kat umah N ajis nak berkokok , bantahan dah di anta ....xtaula apa nak jadi dgn pemerintah Malaysia neh....baik sesgt...sbb tuhla pembangkang Malaysia dah jadi macam SIAL ..xreti mnghargai kebebasan yg di dapati di Malaysia...

Anonymous said...

boikot singapork....

Anonymous said...

Drama tamil je tu...
Bukan ada apa pon....

Anonymous said...

GEORGETOWN - Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh akan memujuk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang supaya mengkaji semula pendirian Majlis Syura Ulama Pas yang memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh orang bukan Islam termasuk Bible versi Bahasa Melayu.
Beliau berharap Abdul Hadi akan menentukan semula pendirian Pas agar tidak bercanggah dengan keputusan yang dicapai Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) pada 8 Januari lalu.
“Adalah penting untuk Majlis Syura Ulama Pas mengambil satu pendirian yang sama dengan PR dan saya harap Abdul Hadi dapat menentukan pendirian Majlis Syura.
"Saya merayu kepada Abdul Hadi agar dapat menentukan semula pendirian Majlis Syura ini,” kata beliau pada sidang media di sini, hari ini.
XXXXXXX>>>>><<<<<>>>>******<<<<>>>>
KARPAL BATUK, HADI PENING
KARPAL BERSIN, HADI TERKINCIT

Anonymous said...

aku cadangkan malaysia secara terbuka bagi dana dan sokongan kepada semua parti pembangkang singapork agar parti pemerintah PAP tersungkur akhirnya..

sampai bila kita nak jadik defensif?

gen2felda

Anonymous said...

GEORGETOWN - Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh akan memujuk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang supaya mengkaji semula pendirian Majlis Syura Ulama Pas yang memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh orang bukan Islam termasuk Bible versi Bahasa Melayu.
Beliau berharap Abdul Hadi akan menentukan semula pendirian Pas agar tidak bercanggah dengan keputusan yang dicapai Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) pada 8 Januari lalu.
“Adalah penting untuk Majlis Syura Ulama Pas mengambil satu pendirian yang sama dengan PR dan saya harap Abdul Hadi dapat menentukan pendirian Majlis Syura.
"Saya merayu kepada Abdul Hadi agar dapat menentukan semula pendirian Majlis Syura ini,” kata beliau pada sidang media di sini, hari ini.
+++++++++++++++++++++____________
KARPALA BATUK HADI TERKENCING
KERAPAL BERSIN HADI TERCIRIT

Anonymous said...

ask this 'little ah moi' to talk and write the thruth about singapork opposition politician. criticised the singapork government policy if she dare enough.

Tukang Komen said...

She is a political prostitute. For the right price she can be banged and gang raped too. What can you expect from a pig!

Anonymous said...


Azmin+Anuar+MatSabu+LGE+LKS+Karpal Sink VS Majlis Shuro PAS.. pemenangnya adalah BN...

Anonymous said...

Tarik balik kerakyatan terhadap Ismail Balaka, kerajaan dah tolong pun masih banyak cakap, songeh sana sini, tak tahu bersyukur, sila pulangkan bangsat berkenaan ke Filipina, dia tak guna dijadikan rakyat Malaysia, dasar manusia merempat tak sedar diri!

Ismail Balaka, sila berambus keluar dari Sabah, itu negeri kau, negeri kau di Sulu, di Filipina, kau pergi berambus keluar dari Sabah, dasar manusia tak tahu mengenang budi, macam anjing tersepit dibantu untuk menyelamatkan diri kau, tapi kau mengkhianat, dasar kau memang manusia durjana, dasar tidak kena budi, jenis manusia tak bermaruah!

Sila kau keluar dari Sabah, keluar dari Malaysia, negara kami tidak perlukan pengkhianat dan bangsat macam kau ini, dasar merempat tak sedar dek untung, kerajaan perlu menghalau semua pendatang Filipina dari Sabah sebagai tindak balas perbuatan kurang ajar golongan seperti Ismail Balaka ini, mereka ini macam anjing tersepit, ditolong semasa susah, bila dah senang menggigit tangan orang yang menolong mereka pula.

Blah la Ismail Balaka, kau patut berambus keluar jika kau masih ada maruah, jenis kau ini mau kasi parang kepala sampai putus, kau memang tidak sedar diri. Sedarlah diri bangsat!

Anonymous said...

Bukankah ini salah satu bentuk sabotaj melalui penulisan ?

Rakyat harap tindakan yang sewajarnya diambil supaya Malaysia tidak terus menerus jadi sasaran.

komandomelayu said...

apa kata singapore bagi ic kat semua penyokong pakatan mcm langsi !

singapore patut diserang dan dikembalikan kepada kuasa melayu!!

Anonymous said...

HELO SINGAPOREAN, MIND YOUR BUSINESS AND YOUR OWN COUNTRY (MERELY AN ISLAND STATE) IT IS ANY GOVERNMENT'S RIGHT TO DECIDE WHO SHOULD BE GRANTED CITIZENSHIP. AS SUCH CITIZENS OR GOVERNMENT OF OTHER COUNTRIES HAVE NO RIGHT TO INTERFERE. PLEASE INVESTIGATE YOUR OWN GOVT. POLICY OWN THEIR RIGHT TO GRANT CITIZENSHIP? HAD MALAYSIA OR ANY OTHER COUNTRY IN THE WORLD QUESTIONED YOUR GOVT. DECISION? SO JANGAN NAKK MENYEBOKLAH SINGAPOREAN CITIZENS, PARTICULARLY THE "STRATIS TIMES" SINGAPORE.

Anonymous said...

MALAYSIAN SHOULD NOT BE SHOCKED OR SURPRISED ON THE ATTITUDE OF OUR NEIGHBOUR, PARTICULARLY SINGAPORE. INDONESIA HAD EVEN CONQUERED CERTAIN ISLAND TO BE BECOME PART OF THE REPUBLIC (AND OF CAUSE THE ISLANDER BECAME INDONESIAN CITIZEN "AUTOMATICALLY" BY VIRTUE OF SUCH "COLANIZATION". WHATS WRONG WITH THAT ACT.THE THAN MALAYAN GOVT. GRANTED CITIZENSHIP TO MIGRANT RACES WHO WERE BROUGHT IN BY THE COLONY MASTERS. WHATS WRONG WITH THE THAN GOVT. ACT? SO ORANG SINAPURA (PARTICULARLY THE NST JANGAN NAK JAGA TEPI KAIN ORANGLAH)

Anonymous said...

JOM RAMAI2 KITA LAYAN SITE NI... BUKTI PR TAK DAPAT SOKONGAN! LAYAN SKRG...TINGGAL 1/2 JAM LAGI.

http://new.livestream.com/accounts/1706262/events/1818166

Langsi said...

KoMandul Melayu...

Mane dia IC tu...aku nak juga jadi warga Spore, tak sanggop berPMkan TokNakisNazak peliwat Altantuya, tk sanggop bersubahat dgn parti pemerintah yg RASUAH dan maksiat! Parti yg dok teriak Hidup Melayu tapi dok gadai tanah Melayu! Bagi IC kat warga asing... jual negara Melayu!

Jgn serang dan taklu Spore... kalo spore bwh tangan UMNgOk Be-eNd maka makin pupus la Melayu Msia dan Melayu Spore.... SEBAB???

SEBAB... Kat mana UMNgOk Be-eNd bertempat, kat situ Melayu merempat!

Anonymous said...

Contoh syaitan tengah terbakar..

komandomelayu said...

kepala butoh kau kat mana ada umno kat situ melayu merempat?

kalau tak kerana jasa umno, melayu memang akan jadi mcm red indian di negara sendiri!!

apa yg pakatan haramjadah kau berjasa kpd melayu di 4 negeri? jawab lah !!

harap sapa yg perjuang melayu?
nuar juboq hang pun berjasa kpd melayu tapi masa dia dlm umno sahaja!

kat mana ada langsi kat situ ada taik babi!!!!
aku jumpa kau siap memang aku rembat!!

usin said...

strait times s'pore ni bukan apa sgt. saja galak nk menyalak. bukan terjejaspun kita kt malaysia ni. tu serupa langsi yg menyalak tak henti2 marahkan umno & najib. sikit umno tak goyah. najib tidurnya tetap lena. biarlah strait times s'pore dan langsi menjadi anjing menyalak. pepatah ada sebut spt anjing menyalak bukit, bukit sikit tak jejas. jgn dikutuk dan dimarahi langsi yg menyalak kt blog ini. dasar anjing memang tabiatnya menyalak. resam anjing, lepas menyalak kena baling batu lari terkincit bercawat ekor....

Anonymous said...

penCACAI giler meroyan dah sampai..
Kihkihkih..awat langSIAL.? Hati ada sakit ka.? telinga ada panas ka.?

Xpe..Xpe..langSIAL.! Tu tanda2 awal ko & puak2 ko bakal MAMPOS x lama lagi..Hehehehe....

Anonymous said...

Ini lah contoh orang kufur nikmat.. Dah terlalu banyak makan subsidi ni. Kerja malas tu sebab kau hidup merempat nak salahkan umno pulak. Woi bodoh pernah kah kau kaji siapa altantuya. Dah lah bodoh bangang pulak tu. Buta kayu kau ni. Hhhhrrrr...kkkk tuih...
Anjing kurap lagi mulia dari kau ni..

Anonymous said...

Itu syaitan tengah terbakarlah bro salah masuk blog..

Anonymous said...

Bro Komando Melayu..
Jgn dilayan langSIAL tu..biasa la, org tengah NAZAK NAK MAMPOS memg la tabiat dia meroyan melolong2 bertempik sana-sini..

Bak kata Usin..langSIAL ni sebijik cam anjing menyalak bukit..Hehehehe..

Langsi said...

55 tahun di Penang UMNgOk Be-eNd bertempat, sejak tu Melayu terpinggir dan merempat.

Johor... Melayu merempat in the making! InsyaALLAH... PRU13 - PR perintah Johor dan pusat, Johor pasti selamat!

komandomelayu said...

saja aku nak tengok sikap langsial haramjadah ni sejauh mana tahap gila babi otak dia!

langsi ada hati nak ic singapore?
sebagai manusia tahap bodoh mcm kau tak akan diberi taraf kewarnegaraan oleh singapore

tapi kalau sebagai seekor BABI MEMANG KAU DIALU ALUKAN kerana menjadi makanan asas cina singapore!!

Anonymous said...

Dato' Najib, tolonglah tegas sikit ngan Singapork ni, dia org bukan boleh undi pun kat Malaysia ni. Dulu kes staf kedutaan dia tolong bersih pun senyap jer

Anonymous said...

Dato' Najib, tolonglah tegas sikit ngan Singapork ni, dia org bukan boleh undi pun kat Malaysia ni. Dulu kes staf kedutaan dia tolong bersih pun senyap jer

Langsi said...

Aku tahu RAHSIA kenapa Mahathir si MahaFIRAUN bagi IC kat warga asing!

Sebab salah satu IC tu untuk Mamak Hindu Kerala... dia punye sendiri!

Muahahahahahahaha.....! Penat je si KoMandul Melayu dok sokong si MahaFIRAUN Mamak Hindu Kerala ni...

Anonymous said...

Babi Betina Singapork ni MAKAN GAJI jadi Babi Suruhan DAPigs keluarga LIM KIT SIANG...apa yg kita Orang Melayu Islam Malaysia buat akn jadi Racun buat dia.....So kalau sapa2 nampak dia suku sakat nie dIMalaysia kita SULA ajer dengan BESI PANAS.....

Anonymous said...

Aku dah lama BOIKOT Singapork ni.....So kita yg sokong BN should do the samething...BOIKOT ANYTHING TO DO WITH THIS REPUBLIC OF PIGS EATERS...

Anonymous said...

Kalau rakyat malaysia bersatu meludah singapura ni rasenya tenggelam singapura ni dengan air ludah..

komandomelayu said...

langsi kau pun sama asal mamak kerala yg tersilap diberi ic oleh tunku abd rahman sekarang dah bertukar jadi BABI !!!

KOMEN KAU DULU BERAPI KENAPA SKRG MCM PUKI?

komandomelayu said...

kat mana banyak babi kat situ ada langsi
kat mana ada langsi kat situ banyak,taik babi
kat mana ada pakatan pr kat situ ada tahi babi
kat mana ada langsi kat situ pakatan haramjadah jadi babi!!

Langsi said...

KoMandul Melayu...

Hang pi selak kain MAK hang... ape namanye?

komandomelayu said...

langsialukimakbabi!!

kenapa mak kau ada telor takde puki?

komandomelayu said...


langsi!!

kau bagi no hp kau aku call kau skrg jugak!!

Anonymous said...

Hahahahaha Langsi dah bawa telur dia pi jamban aiskrim Assmin hahahaha

Anonymous said...

Hahahaha Langsi 2x ko nikan takde keje lain ke asyik copy & paste jak isu dah dijawab. Dah kering biji telur ke, or ko ni memang takde alat kelamin? hahahahahahaha

komandomelayu said...

aku declare kalau aku jumpa kau akan akan tinggal nama dan kepala kau akan jadi tugu memorial kebodohan pakatan haramjadah sial!!

Anonymous said...

Langsi 2x ko ni bikin malu sama itu Tokong Eng, apa ko nak jawab sama itu tokong Eng, mau berapa kali kowtow lah sama Tokong Eng nanti ni agaknya hahahahaha....
Ko tukar I.D lain pun dalam blog, kalu ko ada maruah n biji masih lekat kat karung kunyit ko tu sila jangan tukar I.D.

komandomelayu said...

mana kau langsial mamak kerala asal negeri perak?

KAU KAN NAK SYAHID MCM IBRAHIM LIBYA DAN MAT INDERA!

Anonymous said...



aku declare kalau aku jumpa kau akan akan tinggal nama dan kepala kau akan jadi tugu memorial kebodohan pakatan haramjadah sial!!

January 21, 2013 at 12:51 AM
__________________________

Cukup ko potong bijinya jak itupun kalu ada, yang lain2 bagi kat TOKONG ENG hehehehe..

komandomelayu said...

mana kau langsi?

aku ada hadiah dari kerajaan jepun untuk kau!

PENAMPAR JEPUN SEBAGAI PAMPASAN BURUH KEPADA PAKATAN HARAMJADAH!!

komandomelayu said...

kalau pakatan pr kau betul nak bela agama dan rakyat kenapa TIADA !ULANG TIADA SEORANG PUN SULTAN ATAU TYT yang sokong perjuangan PAS DAN PKR ?

pasal semua tahu pakatan kau semua pimpinan hanya berlagak atau berpura pura mcm pandai tapi hakikat sebenarnya ialah BODOH BEBAL!!

Anonymous said...

Let the process of the investigation under the RCI flows steadily, things are getting better and better let us listen to every quarters what they have to say fair and square. Finally the answer will emerge. What ever the outcome would be I still say no to Pakatan because by far I don't see any stout long term constructive resolution in dealing with local or international affairs. The loser Anwar Ibrahim only talks, he doesn't implement, until now the stability that we have in this region is the most valuable thing that we share. Every Malaysian, Indonesian, Filipino, Singaporean, and our other neighbouring countries know this. In honour to all the people who treasure harmony and solidarity in this region I will vote BN in this coming 13th Election.

Anonymous said...

Asalamualaikum......
sob sob sob....yg duk bising hingaqbingaq org2 yg xberjawatan yg pemimpin diplomat senyapsunyimembisumembuta keja xbuat duit mao banyakbanyakbanyak...apa pun org nak kata kat baba tun m haku xamik pusin....baba tun m tetap di hatiku...

Anonymous said...

in the consti,malay means. .speakingvmalay language,muslim and practice malay customary.when many muslims convert to become christian,they r no longer malay.when they are no longer malays,all bumiputeras privilleges r gone.
babi tak pemikiran depa ni..

Anonymous said...

Wey Kanebo Bucibai Singaporean! You're not Sabahan so please shut off your big cipet!!!

Siasatan belum selesau sda pandai memandai buat komen! Negara sendiri mcm siyal tak pulak ko komplen!

Anonymous said...

masalahnya malaysia takut sgt dgn spork ni...aku mmg pelik dan hairan dgn menteri menteri malaysia ni
dah berapa kali spork mengeluarkan kenyataan yg berbauk hasutan kepada malaysia tp masih lg menteri2 malaysia ni buat BODOH jer...

HORMAT KEPADA NEGARA YANG BERJIRAN DGN KITA ADA HADNYA..JIKA DAH SAMPAI TAK MENGHORMATI KEDAULATAN NEGARA JIRAN LAIN APA LANCAU MALAYSIA NAK DUDUK DIAM LAGI....

NAK TANAH KITA BAGI
NAK AIR KITA BAGI
NAK RUANG ANGKASA UTK KEGUNAAN JET PEJUANG KITA BAGI
NAK SHOOPING DI JOHOOR KITA BAGI

JADI APA LANCAU SPORK SIBUK SGT NAK JAGA HAL DALAMAN NEGARA ORG LAIN....

GEN2

Anonymous said...

Singapork pun bagi kerakyatan pda pendatang asing dari hong kong,cina dan lain negeri..sebab tu lah banyak pengundi PAP.Cuba lihat kenapa rakyat sabah bila keja di singapork beza CPF sedangkan kalau dari Malaysia mereka tak boleh keluarkan CPF mereka.Jelas ada motif buat Singapork terhadap kerajaan BN.

Anonymous said...

sudah tiba kerajaan BN hapus kan semua keistemewahan terhadap babi singapork dan babi DAPig..Harap kerajaan jangan lagi beri muka pda DPA,PR dan juga syaitan PAS . Mereka punya agenda nak hapuskan kaum melayu dari bumi melayu..DAPigs dan PAPigs sajenis kudis yg tak boleh di ubati. Hapuskan mereka dari bumi Maalaysia yg tercinta.