Monday, January 14, 2013

WAJAH DAJAL SEDANG MENDAJALKAN PARTI DAJAL.


77 comments:

Anonymous said...

Lihat ini:

http://www.kedahlanie.info/2013/01/akhirnya-madrasah-salihiah-dan-pejabat.html

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15211-penduduk-pengerang-mahu-rayu-kes-alih-tanah-kubur

Pimpinan PAS sanggup berhempas pulas dengan puak-puak DAP untuk menyelamatkan kubur cina yang hampir satu abad di Pengerang yang terlibat dengan projek RAPID, kononnya hendak menyelamatkan warisan sejarah dan maruah orang Cina di Pengerang walaupun kerajaan hendak memindahkan kubur itu ke tempat lain, tetapi Madrasah Salihiah di Kedah yang berusia lebih 100 tahun telah dirobohkan untuk dibuat 'shopping complex' Aman Sentral, malahan Madrasah itu dipindahkan pula 200 meter dari tapak asal kerana Aman Sentral sedangkan kubur cina di Pengerang beria-ia benar pimpinan PAS mempertahankannya.

Lihatlah semua PAS sanggup pertahankan kubur cina tak sampai 100 tahun berbanding Madrasah yang berusia lebih 100 tahun.

Kepada juak-juak PAS terutama Pak Dee dan Langsi, sila beri penjelasan pasal apa jadi hingga sedemikian rupa? Sila beri penjelasan mengapakah kubur cina di Pengerang begitu lantang dipertahankan oleh PAS sedangkan Madrasah Salihiah begitu beriak-ia hendak dan telah dirobohkan oleh PAS, jika kubur cina itu ada unsur sejarah, apakah Madrasah Salihiah tak ada unsur sejarah sedangkan kubur cina di Pengerang tak sampai pun 100 tahun, tetapi Madrasah Salihiah telah lebih 100 tahun, mana lebih bersejarah, malahan tapak madrasah Salihiah adalah tanah wakaf khas, pasal apa boleh jadi hingga sebegini rupa? Sila jelaskan mengapakah hingga terjadi sedemikian rupa. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Penduduk Kampung Buah Pala ditipu.

Mana dia janji Anwar yang cakap lepas 2 minggu Pakatan Rakyat menang di Penang maka tanah Kampung Buah Pala akan dikembalikan kepada penduduk berkenaan?

Kanak-kanak pra sekolah ditipu.

Mana dia janji menifesto PRU 12 Pakatan Rakyat di Selangor yang hendak berikan RM 50.00 sebulan kepada setiap kanak-kanak pra sekolah? Bukan setakat RM 50.00, sedangkan RM 5.00 pun tak ada, malahan 50 sen pun tak ada, lagi teruk sampai 5 sen pun tak diberikan, sekadar nak pembohong semuanya boleh oleh Pakatan Rakyat sedarlah.

Ibu tunggal ditipu.

Mana dia janji menifesto PRU 12 Pakatan Rakyat di Selangor untuk bantuan kepada ibu-ibu tunggal? Apa pun tak ada, pung pang pung pang sana sini membohong sajalah Pakatan Rakyat ini, sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Pelajar ditipu.

Mana dia janji RM 1000.00 untuk setiap pelajar yang berjaya melanjutkan pengajian tinggi di kolej dan universiti? Satu sen pun tak ada apa cerita? Sedarlah semua, Pakatan Rakyat memang penipu.

Penghuni Flat dianak tirikan, tak dapat bekalan air 20m3 percuma.

Mana dia janji PRU 12 Pakatan Rakyat di Selangor kononnya nak berikan bantuan bekalan air percuma 20m3, sedangkan penghuni flat tak dapat tetapi penghuni banglo mewah dapat 20m3 air percuma apa cerita? Apa sudah jadi ni Khalid Bhai? Beri penjelasanlah.

Banyak lagi janji manismu yang ditaburkan oleh Pakatan Rakyat untuk membohongi rakyat kerana hendak memancing undi, bila gagal semua salahkan Barisan Nasional, semua kegagalan Pakatan Rakyat dibebankan kepada Barisan Nasional, dasar pembohong punya Pakatan Rakyat, sedarlah, kalau Pakatan Rakyat yang berak di tengah jalan, pasal apa nak tuduh itu salah Barisan Nasional tak cuci taik Pakatan Rakyat itu sedangkan yang buat taik, yang berak tengah jalan adalah Pakatan Rakyat? Sedarlah, insaflah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Dulu tuduh UMNO golongan mungkar kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC walaupun kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC itu untuk kepentingan nasional.

Sekarang, kerana kepentingan politik PAS sanggup bukan setakat kerjasama, malahan dah sampai jadi anjing suruhan DAP yang dicucuk hidung dan diseret ke sana ke mari untuk menyalak nyaring mengiakan apa saja kehendak DAP, apa cerita?

Dulu marah sangat kepada pimpinan Barisan Nasional tak laksanakan hudud walaupun UMNO di dalam Barisan Nasional secara perlahan-lahan menjalankan dasar Islam supaya difahami dengan jelas oleh orang bukan Islam bahawa Islam itu bukanlah ganas dan kejam sebagaimana momokan orang Barat.

Tetapi sekarang PAS boleh pula benarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tidak mencapai maksud yang sebenarnya, macam mensyirikkan Allah pun dibenarkan, lihat kenyataan Hadi Awang yang kata tak apa kalau kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tak mencapai maksud sebenarnya, itu apa maksudnya, boleh ke Allah disamakan dengan God of Father, God of Son dan Holy Spirit? Sekarang lagi lawak, lepas mendapat kecaman termasuk dari ahli-ahli PAS sendiri, maka Nik Aziz yang sebelum ini menjadi penyokong tegar kenyataan Hadi Awang dalam isu membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam hingga terdedah kepada perbuatan mensyirikkan Allah, maka dengan terhegeh-hegeh dia tandatangani pula kenyataan melarang bukan Islam gunakan kalimah Allah pula, kononnya kalimah Allah tak boleh digunakan sesuka hati, tak boleh disamakan dengan sesuatu yang lain pula, apa cerita ni, sekejap halal, sekejap haram, apakah PAS boleh buat hukum sesuka hatikah untuk halalkan itu dan ini demi kepentingan politik? Sedarlah semua.

Lihatlah sikap PAS yang sanggup buat apa saja untuk kepentingan politik mereka. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian, adalah sangat berbahaya golongan yang mudah diperkudakan seperti PAS ini, kemudian bahaya juga golongan pluralisma seperti PKR dan adalah sangat berbahaya golongan ekstrimis kaum yang sangat kiasu yang sentiasa menganjingkan PAS untuk kepentingan mereka seperti DAP ini. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sedarlah selama lebih dari 50 tahun kita hidup aman damai di bawah pentadbiran Barisan Nasional, kemudian adanya Pakatan Rakyat negara kita huru hara. Buatlah pilihan dengan bijak untuk kepentingan kita semua dan generasi kita pada masa akan datang di kemudian hari. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Majlis Syura nak minta 1 jam dalam RTM dan TV3 untuk Hadi Awang jelaskan isu ini, tak payahlah, hari itu dalam Perhimpunan Kemungkaran Pakatan Rakyat pada 12 Januari 2013 pasal apa tak buat penjelasan? Malahan ruangan Hadi Awang dalam Harakah, buatlah penjelasan, kemudian buat penjelasan dalam SuaraTakAdil Langsung PKR Haprak itu, malahan boleh minta suratkhabar sampah Roket dan Roketkini buat sidang media, apahal tak guna semua media Pakatan Rakyat ini, dulu PAS haramkan pengikut mereka menonton RTM dan TV3, sekarang pasal apa terhegeh-hegeh pula Hadi Awang nak beri penjelasan melalui RTM dan TV3? PAS sudah keliru, satu persatu tuduhan keji PAS terhadap UMNO telah terpelanting dengan dahsyatnya semula kepada PAS. Oleh itu sedarlah, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Sekarang PAS dah ada ketetapan baru pasal kalimah Allah, itu pun lepas kena lanyak dengan pengikut bawahan mereka yang tak puas hati dengan Hadi Awang dan Nik Aziz. Sekarang, apakah PAS berani ajak DAP berdebat pasal isu kalimah Allah mengikut keputusan Majlis Syura PAS ini? Malahan kalau tak mau berdebat pun, apakah PAS berani mengadakan sidang media dengan mengajak semua pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat terutama Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Karpal Singh, Nurul Izzah dan Anwar untuk mengumumkan pendirian PAS ini, sila ajak sekali ahli-ahli dan penyokong ketiga-tiga parti haprak ini untuk menyaksikan pendirian baru PAS ini, ada beranikah? PAS hanya tau berkokok di belakang DAP saja, di depan DAP siap jilat kaki DAP kerana takutkan DAP tak sokong PAS, PAS lebih utamakan jadi pecacai tahap anjing suruhan kepada DAP kerana nakkan sokongan DAP daripada kepentingan agama, bangsa dan tanah air. Sedarlah semua, insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Bro, aku nak nasihatkan kau lah... supaya kau tak letak lagi muka haram jadah ni Si Juburi. Nak type nama dia pun aku rasa nak termuntah.

Seriously, aku betul betul benci, dan aku tambah benci dan tak boleh nak fikir ada dungu-dungu yang mengikut dia ni. Yang dungu tu adalah langau hijau termasuklah kununnya orang kuat islam.. alahai... aku dah menyumpah nik ajis ni aku ingat dah terlalu banyak dah, aku rasa berdosa, tapi dah memang dungu betul.. pok nik, ambo mintak mahap selalu maki mu, tapi pok nik, mu ni meme buduh, ikut jubor buat gapo dio....

Adoiiii.... bencinya aku pada juburi ni, sebab dia sorang je mampu memecahbelahkan orang Melayu. Itu belum masuk lagi memecahbelahkan jubor jantan muda dan jantan gay.... alahaiiii...

Anonymous said...

MAKA BERMULALAH KEJATUHAN PAS, PAN MALAYSIAN ISLAMIC PARTY.
WARNA WARNI PARTI PAS SKRNG DIKETAHUI RAMAI.
KEMENAGAN POLITIK DUNIAWI YANG DICARI........
BAGI MEREKA YANG SEDAR DAN INSAF......JOM APA TUNGGU LAGI.........TINGGAL KAN PAS.
PAS=DAP=PKR=ALJUBURRI=PLURALISMA
TAGHUT. TAGHUT. TAGHUT

Anonymous said...

PAS dan UMNO harus bersatu .

Anonymous said...

GELI GELEMAN UMNO NAK BERSATU NGAN PAS. BIARLAH PAS TERUS SESAT BERSAMA DAP. DAP JE YANG TAU KONTROL PAS.

Anonymous said...

PAS AKAN MENGHANTAR ROMBONGAN MOHON MAAF MENGADAP KHALIFAH GUAN ENG DALAM MASA TERDEKAT.PERJUMPAAN INI DIATURKAN OLEH TOK GURU KARPAL DGN KERJASAMA ULAMAK SYIAH DAN KHAWARIJ.

Anonymous said...

Dengan apa yng berlaku pada PAS hari ini teringat aku pada doa mereka yng popular!

KO UMNO!
KO UMNO!
KO UMNO!

hehehehe tanda2 doa tu sudah jadi senjata boomerang kepada PAS semakin jelas.
Tetapi mereka adalah puak yng sombong mana perasan hakikat sebenarnya!

Anonymous said...

ITULAH SI DAJAL M'SIA

Anonymous said...

PAS patut berdebat dengan DAP. Orang UMNO nak tengok berani tak.. hehehe. Mampuih tak berani.

Anonymous said...

UNDI AKU UNTUK PAS & PR TIADA LAGI. BN MENJADI PILIHAN.

- Jamalludin Mohamed -

Anonymous said...

Apasal azmin ali dan mat sabun pegang kat tempat tu..?

Anonymous said...

kepada beruk2 anti PKR ni jangan ingat orang lain tak meluat ka kat hangpa.lebih sepuluh kali benci mungkin seribu kali benci kalau tidak masakan ketat stadium negara pergi tanpa dibayar walaupun sekupang.bercakap tak guna fakta lepaih tu tak berani pulak kalau nak berdebat,macam2 alasan digunakan,sememangnya hangpalah warisan dajjal masakini.Dan tunggulah bakal ttelungkup menyembah bumi tak lama lagi.

Anonymous said...


Parti Gay R

Anonymous said...


Anwar kelentong...cakap x serupa bikin.

Jumpa Nallakaruppan di mahkamah...hooray

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Pemimpin PAS tidak bercanggah dalam isu penggunaan nama Allah kerana ia semacam telah disepakati sejak isu ini berbangkit semula menjelang Krismas tahun 2012 iaitu pada 25 Disember 2012.


Mereka jelas bersetuju, Islam tidak boleh menghalang penggunaan nama Allah oleh orang bukan Islam tetapi mereka tidak bersetuju nama Allah digunakan dalam Bible Bahasa Melayu sebagaimana dicadangkan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

Namun begitu, ia banyak dikelirukan oleh laporan yang kurang tepat selepas ia dibincang dengan meluas dalam media.

Berikut adalah sebahagian dari kronologi bagaimana isu ini dibincangkan dan berkembang.


1) 24 Disember: Menjelang Krismas 2012, Lim Guan Eng dalam ucapannya mencadangkan agar Bible terjemahan Bahasa Malaysia dibenarkan untuk menggunakan nama Allah.

Namun, Setiausaha Politik beliau, Zairil Khir Johari menjelaskan, yang dimaksudkan oleh Lim Guan Eng adalah untuk penggunaan Bible di Sabah dan Sarawak kerana ia telah lama digunakan di sana.

2) Datuk Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS dalam Sinar Harian tidak bersetuju nama Allah digunakan dalam Bible Bahasa Melayu kerana ia akan kelirukan umat Islam.

3) Dr Rani Othman, Pesuruhjaya PAS Selangor juga tidak bersetuju Bible Bahasa Melayu gunakan nama Allah. Kenyataan ini disiarkan oleh Sinar Harian.

4) 26 Disember: Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Penerangan PAS dalam kenyataan bertulisnya menegaskan nama Allah tidak tepat digunakan dalam Bible Bahasa Melayu kerana terjemahannya dari God sepatutnya Tuhan bukannya Allah. Bagaimanapun dia setuju Allah boleh digunakan Kristian dalam amalan ibadat dan gereja mereka.

PAS: Ganti ‘God’ dengan 'Tuhan' elak polemik


5) Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam kenyataan bertulisnya yang diedarkan selepas Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat berkata, Islam tidak menghalang nama Allah digunakan bukan Islam tetapi jangan salah guna.

Kalimah Allah: Islam benarkan tapi jangan salah guna


6) 29 Disember: Utusan melaporkan, Datuk Harun Taib, Ketua Dewan Ulama penggunaan kalimah Allah khusus untuk Islam dan seluruh umatnya sahaja.

Laporan Utusan: Kalimah Allah khas untuk Islam

Namun dalam Harakahdaily selepas itu, Harun Taib menjelaskan, ia ditujukan kepada penggunaan dalam Bible Bahasa Malaysia.

Laporan Harakahdaily: Kalimah Allah: Penjelasan Ketua Dewan Ulamak PAS


7) 10 Januari: FMT melaporkan Naib Ketua Dewan Ulamak, Datuk Mahfodz Mohamad dan Ketua Pemuda, Nasrudin Tantawi bersetuju dengan kenyataan Presiden PAS.


Laporan FMT di sini

8) Sinar Harian melaporkan, Naib Ketua Dewan Ulamak, Datuk Mohamad Daud berkata beliau setuju bukan Islam bebas guna nama Allah tetapi tidak setuju ganti God dengan Allah dalam Bible.

9) 13 Januari: Majlis Syura Ulamak PAS memutuskan sesiapapun boleh menggunakan kalimah Allah namun kalimah itu tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa dunia kerana tidak menepati kehendak sebenar dari kalimah ini. Oleh kerana itu, menterjemah kalimah God atau Lord dari mana-mana kitab agama bukan Islam kepada perkataan Allah tidak dibolehkan kerana ianya salah dari segi makna dan salah guna, tidak menepati kehendak sebenar yang boleh membawa kekeliruan yang nyata. Oleh kerana itu ia hendaklah dicegah.

Majlis Syura: Semua boleh guna tetapi tidak boleh terjemah nama Allah

PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini dan adalah milik peribadi akaun pemilik laman sosial ini. Dengan itu, segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Harakahdaily. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Para komentar dinasihatkan bertanggungjawab dalam menulis dan elakkan komentar melampau dan berbaur perkauman.

Anonymous said...

KALAU PRESIDEN PAS HAJI HADI SILAP TENTANG KALIMAH ALLAH, AKU TAK KISAH PUN SEBAB TAHU SIAPA HAJI HADI, TAPI BILA TOK GURU PUN SILAP MEMANG AKU TAK BOLEH TERIMA.

NTAH BERAPA BANYAK LAGI SILAP YANG 2 ORANG PEMIMPIN NI DAH BUAT...

SAH UNDI AKU DALAM PRU13 NANTI UNTUK BN...

Anonymous said...

Wajah penipu....

Anonymous said...

Punyalah kemaruk nak jadi perdana menteri Anu war Ibrahim sanggup buat apa saja...biar negara porak peranda...tok guru yang tua nyanyok nak mampos pun percaya bulat2...sanggup jual Agama...apalah nak jadi...inilah syaitan syaitan yang menyerupai manusia.

Anonymous said...

Punyalah kemaruk nak jadi perdana menteri Anu war Ibrahim sanggup buat apa saja...biar negara porak peranda...tok guru yang tua nyanyok nak mampos pun percaya bulat2...sanggup jual Agama...apalah nak jadi...inilah syaitan syaitan yang menyerupai manusia.

Anonymous said...

Punyalah kemaruk nak jadi perdana menteri Anu war Ibrahim sanggup buat apa saja...biar negara porak peranda...tok guru yang tua nyanyok nak mampos pun percaya bulat2...sanggup jual Agama...apalah nak jadi...inilah syaitan syaitan yang menyerupai manusia.

Anonymous said...

Punyalah kemaruk nak jadi perdana menteri Anu war Ibrahim sanggup buat apa saja...biar negara porak peranda...tok guru yang tua nyanyok nak mampos pun percaya bulat2...sanggup jual Agama...apalah nak jadi...inilah syaitan syaitan yang menyerupai manusia.

Anonymous said...

Bestnya kalau dapat pegang microphone...

Anonymous said...

DULU AKU UNDI PAS...PRU 13 AKU AKAN UNDI UMNO...AKU NAK LUPAKAN PAS YG BYK2 PURA2..SELAGI ADA ANWAR DLM PAKATAN..AKU TAK AKAN UNDI PAS...AMIN

Anonymous said...

Undi ku untuk UBN...PRU12 aku tersilap...maafkan saya rakyak m'sia.

Anonymous said...

PKR = P Gay R

Anonymous said...

Cam bengang je tengok Pok Nik berucap. Usha lain macam tu.. Habislah Pok Nik lpas ni kna gomo dgn bang ANUaw.

Anonymous said...

Sebuah gereja di Petaling jaya telah menaikkan kalimah Allah didinding gereja selepas Hj Hadi membenarkan penggunaan kalimah Allah. dan beratus ribu bible Melayu sedia Utk cetakan.

(Sebarkan Utk renungan umat Islam)

sumber dari blog pembangkang sendiri : suarapakatanrakyat.com/2013/01/kalimah-allah-keputusan-majlis-syura-pas-bercanggah-pakatan-rakyat/


Kalimah Allah: Keputusan Majlis Syura PAS Bercanggah Pakatan Rakyat


BERTAMBAH keliru!! Itulah reaksi pertama penulis sebaik dimaklumkan bahawa Majlis Syura Ulama PAS sebentar tadi memutuskan untuk melarang penganut agama Kristian menggunakan perkataan Allah secara bertulis.

Anehnya, semua ini berlaku setelah Pakatan Rakyat membenarkan kalimah Allah digunakan oleh pihak gereja, tanpa sesekali menyentuh bentuk penggunaannya sama ada secara bertulis atau secara oral.

Bagaimanapun kalau pertikaian penggunaan nama Allah dalam kitab Bible berbahasa Melayu dan majalah mingguan gereja, The Herald dijadikan panduan, maka jelas yang dituntut adalah penggunaan kalimah tersebut secara bertulis!!



Dengan keputusan itu, pemahaman semua orang ialah kalimah Allah boleh digunakan oleh pihak Gereja dalam apa bentuk pun yang dimahukan mereka. Tidak timbul persoalan bertulis atau tidak.

Penggunaan kalimah tersebut secara oral juga memang tidak pernah menjadi topik pertikaian oleh mana-mana pihak sebelum ini. Kalau penulis tersilap, sila maklumkan dimana.

Maka itu tidak salah kalau penulis melihat keputusan ini akan mencetus satu masalah yang besar kepada Pakatan Rakyat selepas ini.

Suka nak dimaklumkan disini bahawa beratus ribu Kitab Bible yang menyebut di dalamnya perkataan Allah telah sedia dicetak untuk diedarkan di kalangan orang Melayu/Islam dalam membantu menambah pemahaman mereka mengenai agama Kristian, sebaik Pakatan Rakyat memutuskan untuk membenarkan penggunaannya oleh masyarakat Kristian.

Sebuah gereja di Petaling Jaya juga dilaporkan telah menaikkan papan tanda dengan perkataan Allah di dinding bangunan gereja tersebut minggu sudah, sebaik Majlis Presiden Pakatan Rakyat selesai bersidang dan memutuskan perkara tersebut.



Justeru, penulis dengan ini meminta Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden PAS, Datuk Seri Abd Hadi Awang tampil menjelaskan perkara ini kepada rakyat. Apa yang sebenarnya berlaku dan apa yang cuba diselindungkan?

Penulis juga difahamkan, Hadi tidak berbincang terlebih dahulu dengan Majlis Syura Ulama sebelum menghadiri mesyuarat pada 8 Januari lepas. Kebetulan, bantahan dari anggota Majlis Syura berhubung perkara ini seperti Timbalan Mursyidul Am, Ketua Dewan Ulama dan Nasharudin Mat Isa, bukan satu rahsia lagi.

Ribut, ribut.

Artikel Berkaitan:

Suku Juta Sokong Penggunaan Kalimah Allah Oleh Pihak Gereja
Kalimah Allah: Jadikan HKR Bukti Perpaduan & Persetujuan

Anonymous said...

aku juga minta maaf pada rakyat malaysia

2008 aku undi P Gay R

NO more to Parti Gay Rakyat

Anonymous said...


Apasal Azmin tutup kote.. dah basah kot.. kena isap di jamban tadi agaknya..

Anonymous said...

"Tidak sah agama orang yang tidak berakal".Mereka ini adalah munafik belaka yang bertopengkan Islam.Selamba mensyirikkan Allah S.W.T.Sudah jelas dan nyata masih tidak mahu mengakui...di sini letaknya garis sempadan antara Islam dan bukan Islam.Sesat dan menyesatkan.Tidak boleh dibawa berbincang.

Anonymous said...


posisi nik ajis tu memberhaya wei...

yogibear's season said...

Anon 1054,

Apa punya karut ..!

Berdoa boleh...tp takleh taruh dlm Al Kitab..?

Habih dorg nk doa guna kalimah ambik dr mana klu tk dr kitab mereka..???

Betul2 caca2 punya hujah..!

Sudahlah yg berdoa tu sesat, bertambah2 sesat lagi ler nampaknyer...!

Anonymous said...

Mana shamsidar? Katanya himpunan untuk dia........

Anonymous said...

Tengok muka mat sabun tu.....memang tepat dia berjuang dalam PAS dan berjuang bersama Al-Juburi@Al-Juburit.Tengok muka Al-Mahfuz pula.....satu satunya pakar ekonomi dunia yang tak berpelajaran tinggi.Sekiranya menang,inilah bakal Menteri Kewangan Malaysia.

yogibear's season said...

Anon 1054,

Its a classic catch-22 situation!

Dr wiki,

...A catch-22 is a paradoxical situation in which an individual cannot or is incapable of avoiding a problem because of contradictory constraints or rules.[1] Often these situations are such that solving one part of a problem only creates another problem, which ultimately leads back to the original problem.

Anonymous said...

Katanya tkleh terjemah kalimah god atau lord sbg Allah utk di tulis dlm bible, tp boleh plak di sebut god atau lord yg tertera dlm bible dgn menggunakan kalimah Allah...??? mcm mana nie...konfius lah???

Anonymous said...

PAS LA NI MACAM MERANDUK BARA API
DEPA CARI KAYU, DEPA SIRAM MINYAK DEPA NYALAKAN API, DEPA SENDIRI RANDUP, DAP& PKR DITEBING SENYUM MELIHAT TELATAH PAS.... PAS SEOLAH OLAH TIDUR DGN SELIMUT YG KECIL, PAS MACAM JUGA HARIMAU JANTAN YG KUAT NGAUMANYA TAPI GIGI DAN KUKU DICABUT OLEH DAP&PKR INI SEMUA BERLAKU ATAS.KESALAHAN PAS SENDIRI, MEREKA RASA MEREKA JAGUH, HEBAT, ANGKUH, SOMBONG, LUPA DIRI, MEREKA LUPA ADA LAGI YG LEBIH BERKUASA DARI SEGALA KUASA... ALLAH HU AKBAR

Anonymous said...

Anonymous January 14, 2013 at 10:54 PM

----------------------------------------------------------

Biaslah Pakatan Rakyat, semuanya disalahkan kepada UMNO, sila lihat semula kenyataan Hadi Awang yang menyatakan tak apa orang bukan Islam menggunakan kalimah Allah walaupun tidak mencapai maksud yang sebenarnya, pasal apa nak spin untuk salahkan UMNO pula?

Malahan siapakah yang memulakan isu ini kalau bukannya geng PAS iaitu DAP? Sila lihat kenyataan pimpinan PAS seperti Drs. Dzulkifly Ahmad serta Dewan Pemuda PAS sendiri yang senada dengan pucuk pimpinan PAS yang bersetuju dengan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam, apa cerita?

Malahan sokongan oleh pimpinan PAS yang menyatakan bahawa di negara lain pun gunakan kalimah Allah oleh penganut bukan Islam seperti di negara Arab, apa cerita?

Biasalah PAS atau sekutunya dalam Pakatan Rakyat, bila dah jadi isu besar baru terhegeh-hegeh nak pusing sana sini, semuanya dengan menyalahkan UMNO semata-mata sedangkan UMNO tak ada kena mengena dengan kecelaruan PAS dan sekutunya ini.

Perumpamaan puak Pakatan Rakyat bila mereka buat salah tetapi sibuk menyalahkan UMNO adalah seperti Pakatan Rakyat berak di tengah jalan, kemudian dah berbau busuk, maka mereka akan salahkan UMNO kerana tak bersihkan kotoran itu, kononnya UMNO/Barisan Nasional adalah kerajaan dan patut bersihkan itu semua sedangkan yang berak di tengah jalan adalah PAS dan sekutunya, dasar Pakatan Rakyat tak tahu malu dan kaki putar belit, kaki kelentong, blah la. Sedarlah diri, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Anonymous January 14, 2013 at 10:54 PM

----------------------------------------------------

Sila pimpinan PAS mengadakan sidang media dengan menjemput semua pimpinan DAP terutama Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal Singh, jemput sekali juga semua pimpinan DAP, PKR dan PAS serta para ahli dan penyokong ketiga-tiga parti haprak ini untuk menjelaskan pendirian terbaru PAS berkenaan isu Kalimah Allah ini. PAS sudah keliru mempolitikkan agama hingga diri mereka jadi keliru. Ada beranikah PAS buat sidang media berhubung isu ini? Buatlah kalau berani. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Anon 10.47.,,,,,tak sedo lagi noooo.....hang mimpi ka apa? Suara hang dah sayup2..dah tak relevant, syok sendiri boleh la...

Anonymous said...

Yeay.........

Anonymous said...

Asalamualaikum....
aisey....besa ler pasxpas...depa tawu umno akan tentang jd drama lah selagi buleh....nauzubillah...
kiter semer di uji...syukur ya Allah Engkau selalu melindungiku...
dan mereka semer......

Anonymous said...

jangan haraplah pemimpin PAS PR nak betulkan kenyataan meke tu sebab kote2 meke dah daLAM GENGGAMAN DAP laknat. korang tenguk lentuk n ajis yg syahdu dalam renungan si Nuar tu. Nuar bangsat ni org kerepot pun ada hati gak, hai hewan hewan. Apapun korang sume tenguklah besuk PEMIMPIN2 PAS DAN SYURA, SETELAH DI PUJUK RAYU OLEH SI KOMINISABU DAN CAVINISIANG A/K SIAL AKAN TWIST BALIK DAN BUAT USUL BARU...TENGUKLAH, ALAH DAH MUNAFIK NAK BUAT CAM NE KAN

komandomelayu said...

dalam kepala otak apa yg dia pikir tu?

mcmana dan bagaimana lagi nak kongkek nik ajis!

PAKAR KONGKEK RAKYAT!!

Anonymous said...

KORANG TENGOK SEMUA MUKA MUSIBAT2 TU!!

SEMUA KAKI MAKSIAT TAPI TUNJUK BAIK MUKA SEDIH MENAGIH SIMPATI!!

MACAM SIAL!!!

MELAYU PENYOKONG PAKATAN HARAM JADAH JGN LAH TERUS MENERUS JADI BONGOK LAGI BAHLOL!!!
JADI LAH CERDIK HENTIKAN LAH MENYOKONG PEMIMPIN2 MUSIBAT KULTUS KULTUS TU!!!

Anonymous said...

kepada beruk2 anti PKR ni jangan ingat orang lain tak meluat ka kat hangpa.lebih sepuluh kali benci mungkin seribu kali benci kalau tidak masakan ketat stadium negara pergi tanpa dibayar walaupun sekupang.bercakap tak guna fakta lepaih tu tak berani pulak kalau nak berdebat,macam2 alasan digunakan,sememangnya hangpalah warisan dajjal masakini.Dan tunggulah bakal ttelungkup menyembah bumi tak lama lagi.

January 14, 2013 at 10:47 PM
_____________________________________________

KO MEMANG ANAK HARAM YANG BONGOK LAGI BAHLOL SAMPAI KIAMAT!!!

Ayah Man said...

Pelik! takada satu muka cina pun. Melayu yg bermatian nak bible melayu guna kalimah Allah. Inilah bijaknya Pak Pandir Melayu.

komandomelayu said...

Demi undi PAS sanggup berdosa:

1 sokong cina pertahankan jirat cina tapi gagal pertahankan maahad tahfiz saalihiah!

2 sokong kristian pertahankan gereja dan arak sampai sanggup pecat ulamak sendiri!

3 sokong mat indera dan komunis pkm dari anggota tentera atm yg sah pertahankan agama dan negara!

4 sokong ibrahim libya sebagai syahid tapi gagal mengiktiraf pengorbanan anggota tentera termasuk ada yg ahli pas sebagai syahid!

5 sokong anuar walau bukti meliwat ,berzina dan sokong lgbt tapi tergamak memfitnah najib konon skandal dgn pembunuhan altantuya tanpa sebarang bukti!

6 sokong kristian guna nama Allah pasal cetek ilmu asal menang dulu pilihanraya berbanding patutnya bersatu seluruh umat tak kira umno atau pas bila Allah cuba dipolitikkan dap!

7 sokong amanat gila babi kapirkan saudara sendiri padahal terang bercanggah dengan
Al Quran dan ijmak ulamak janji matlamat hancurkan parti umno!

8 sanggup keluarkan dana rm 3 juta hanya utk burukkan imej Pak Lah ikut ajaran kawan syaitankerana hasad dengki kpd umno utk menang pilihanraya!

9 sanggup maki hamun jasa pemimpin umno spt tun mahathir dgn gelaran mahazalim,mahafiraun dan badwi jaga babi kpd pak lah tetapi gelaran aljuburi kpd nuar boleh dilupakan hanya kerana faedah politik!

10 sanggup beri tanah kepada cina kapir berpuluh ribu ekar hanya untuk jawatan mb tetapi tergamak rampas tanah ladang rakyat, sapu duit tabung memali dan kohilal yg mana ahli pas sendiri dianiaya!

segala gala tidak mustahil sanggup dilakukan oleh pas demi laba politik hatta maruah tuhan pun sanggup dipijak!!


Anonymous said...

satu undi saya untuk BN...

Anonymous said...

Inilah dia barisan manusia yg kalau berceramah cakap bukan main, bidas itu ini, buat perancangan cukup hebat, cakap berdegar2 tapi bila sampai masa nak buat kerja satu hapa pun tak jadik.
Hasilnya kepala penyokong2 diorang penuh dgn taik diorang dan terus menerus membuat aktiviti yg menyusahkan orang lain.
Manusia macam ni nak jadi pemimpin?
Penyokong2 Pakatan insaflah korang, kepala pujaan korang yg dibulatkan dgn bulatan merah dlm gambar tu cuma tau cakap je, bukannya dia pedulikan korang pun.

oej said...


Pandai sungguh penyamun-penyamun ni eksploitasi penyokongnya yg fanatik .. sanggup datang demo dgn wang sendiri, siap derma lagi utk poket peminpin mereka.. jadilah penyokong2 ini pemberi makan yang kat atas pentas tu.. siapa yg makan duit rakyat secara langsung kalau bukan barisan pemimpin haprak yg berbaris ni.. haprak punya peminpin.. TANGAN YG KAT BAWAH TU AMATLAH HINANYA BERBANDING TANGAN YG KAT ATAS.. nik Aziz tak tau ke tu...?

Servant of God said...

Anonymous said...

kepada beruk2 anti PKR ni jangan ingat orang lain tak meluat ka kat hangpa.lebih sepuluh kali benci mungkin seribu kali benci kalau tidak masakan ketat stadium negara pergi tanpa dibayar walaupun sekupang.bercakap tak guna fakta lepaih tu tak berani pulak kalau nak berdebat,macam2 alasan digunakan,sememangnya hangpalah warisan dajjal masakini.Dan tunggulah bakal ttelungkup menyembah bumi tak lama lagi.

January 14, 2013 at 10:47 PM

--------------------------------

Sila lihat nih:

http://penyokongpas.wordpress.com/2013/01/10/himpunan-112-asal-ada-masyuk-kita-turun/

Ikhlas sangat laaa tuh ek? Hahahaha

Unknown said...

THE ROAD TO A NEW ORDER

This Samseng club of "Ice-cream man", Homosexual, Bomo Nik Ajiz and Fuck-face Mat Sabu
symbolize the enemies of a Malaysia ruled by Malays.

They will bring Malaysia towards a decadent western society and our children will face;

Free homosexuality.
Free drug society (alcohol).
Free porno with adultery and premartial life style.
Free pluralistic religion, far away from original Islam.

World wide Secret societies like Illuminati and Freemaison continue their way to gain world contol. They control most countries in the middle east, Europe and Balkan. They struggle with United States. The are confident about Asia. Africa is on-going.

When they have full control they will rule with a world parliment and with an army that are the most high-tech and sofisticated in the world.

They will monitor peoples thinking (political, religious and cultural)
Education will be controlled according to what is best for the rulers.

The society will be a capitalistic totalitarian police state.

And all this will start with our own people who have been seduced of power, homosex and kapital, like...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Asmin Ali
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

AKU HAJI HADI NAK UNDI BN.

Anonymous said...

depa ni semua perasan pandai. tengok gaya dan penampilan, nak tunjuk tak ada orang lebih pamdai dari depa.

Unknown said...

Muka-muka dan badan-badan pendusta, pemfitnah Umno,
Pemimpin-pemimpin Parti Kencingkan Rakyat dan Parti Ajaran Sesat,
Barisan pemimpin peliwat, penzina, penyokong LGBT,
Penggadai tanah pasir dan hutan Melayu,
Penyokong kemurtadan orang Melayu berdiri sama,
Muka pengasuh ugama Islam berpluralisma tunjuk yakin,
Manusia yang bermati-matian menyokong Lim Gua Angkuh mengucap Allah,
Pengkhianat kepada kesultanan Melayu, bangsa, ugama dan tanah air,
Barua persekongkol dengan Cina perosak DAP,
Pembelut yang menyembunyikan dosa rasuah kepemimpinan mereka,
Pemimpin politik yang mundur dengan pengetahuan sejagat,
Pemimpin politik demi kekayaan keluarga mereka sahaja.

Aku nampak muka si pembelut bertemu perjumpaan sulit dengan Kedutaan Singapura Walter Chia pun ada dibelakang Pok Nik.
Manusia petualang Melayu patut dikecam dan dihumbankan dalam PRU 13.

Anonymous said...

Muka-muka perintis kepada kemusnahan umat islam diMalaysia.Depa berasa sgt bijak tetapi hanya sebagai'puppet'.Mempergunakan istilah 'Rakyat' dalam semua hal untuk memukau pengikut yg naif.

Anonymous said...

TUI PADI ANTARA MASAK
ESOK JANGAN LAYU-LAYUAN
INTAI KAMI (PAKATAN HARAM RAKYAT)ANTARA NAMPAK
ESOK JANGAN RINDU-RINDUAN

ANAK CINA BERMAIN "TUHAN"
INGAT DAPAT SOKONGAN KAWAN
MULA SOKONG, TUAN GURU PULA BUAT U-TURN
TINGGAL HADI TERKONTAN-KONTAN

ANAK CINA BERMAIN "TUHAN"
SUDAH TERSANGKUT SERBAN TOK GURU
HENDAK MAMPOS DI TAPAK TANGAN
HENDAK BERKUBUR BERSAMA "TOK DAN MAHA GURU"

Anonymous said...

Kandang dah siap ni untuk semua yg berbaris dalam gambar tu, yang akan masuk dulu yang kepala dibulatkan dgn warna merah sebab dia la kepala segala musibat yg mengundang bala kat Malaysia ni.

Salleh said...

Aku terima kasih atas perkongsian Servent of God. Menarik sekali. Xyah susah2 kite nk korek keikhlasan mereka. Nk kena bayar utk pegi himpunan. Smpi cmtu sekali. Penyokong sendiri ngaku. Yg best tu, ngaku gk kalau ade org2 mcm Afghani tu, teruk dieorg nk lawan BN. Sbb ape dieorg ckp camtu. Sbb apa yg dickp oleh Afghani berdsrkn fakta, mendedahkn kepincangan PAS sendiri. Bile tanye Hadi, Hadi jwb Afghani tu x taw ape, die tau ajar A B C je. Mcm tu ka jawapan org yg kononnya bakal nk jadi PM atau TPM. Xde kelas langsung.

Anonymous said...

anon 1054 tak payahla nak tegakkan tote bengkok nwo & benang basahmu di sini!

walau apapun hang belit, nasik dah jd buboq!!

hadi dah istihar sokong guna kalimah Allah walau apapun niat dia!

nik aziz jugak sokong tp buat u-turn dlm majlis syura pas!

kedua2 mrk pemipin besar parti tp tak sepakat & sepatu dah la ni...terompah reput adala..

hang ingat dgn duk ulang2 C&P benda ni, org jd maklum? makin meluat adala dgn hanpa punya spin!!

NASIK DAH JADI MOI!!

hang pi tanya hj hadi ngn tok guru hang betoi2..IKHLASKAH MRK DLM HAL KALIMAH ALLAH NI atau semata2 krn kedudukan politaik masing2?

CUBA HANG PI TANYA TENGOK KALU HANG BETOI2 BERANI? ULAMAK HANG TUH!!

anti bohmau returns

Jijan Mali said...

Anon 10.54pm@14/1/2013

KAlau dah pencacai PAS-pis-pus, pencacai jugaklah sampai kesudah. Nak jugak tegakkan benang basah kau. Pokoknya para 'Ulamak - Ular dale Semak' mu tu dah buat 'screw up' besaq punya. Jangan lah nak berbelit-belit lagi. Engkau ni kalau aku jumpa ko dengan ulaq anaconda dalam hutan tu, aku biaq anaconda tu telan ko hidup-hidup dulu lepas tu aku pikiaq dulu nak bunoh ke tidak si anaconda tu. Anaconda tu tak jahat sebab fitrah dia telan manusia berbelit macan ko ni.

Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

Anonymous said...

KOMANDO MELAYU...HANG ADE NAMPAK KELIBAT LANGSI KAA...DARI SEMALAM SILENT MODE JER...

Anonymous said...

SENANG CITE PADAN MUKA PR

NIK AJIS TU DAH NYANYOK , CAKAP IKUT SEDAP HATI JE ( LEPAS PRU13 NI KALAH DUDUK REHAT JE KAT RUMAH BANYAK BANYAK SEBAHYANG TAUBAT SEMENTARA NAK TUNGGU MALAIKAT MAUT SAMPAI)

HADI AWANG DAH GILA NAK BERKUASA DI PUTRAJAYA (KALAH PRU13 BOLEH LAH BUAT TAZKIRAH DI MERATA MESJID DAN SURAU DIMALAYSIA NI)

ANUAR IBRAHIM PRU 13 TERAKHIR BERTANDING BOLEH TAK JADI PM , KALU KALAH (ELOK LAH PEGI JADI PENSYARAH KAT LUAR NEGARA)

LIM KIT SIANG AMBIL KESEMPATAN PRU13 YANG TERBAIK UNTUK KE PUTRAJAYA (BERANGAN BOLEH LAH)

KERAJAAN YANG ADA NI PUN DAH SANGGUP BERUBAH , APA YANG KENE ATAU TAK BERKENAN KEMUKAKAN PADA KERAJAAN

INGAT-INGAT LA JASA ORANG YANG MENUNTUT KEMERDEKAAN DULU , GENERASI YANG ADA NI JAGA SERTA PERBAIKI MANA YANG TERKURANG

JANGAN LAH DOK MENGUCAR KACIRKAN EKONOMI MALAYSIA YANG KIAN BERKEMBANG DAN DIHORMATI DUNIA LUAR

APA GERENTI PR BILA MEMERINTAH AKAN LEBIH BAIK LAGI , SAYA MELIHAT PADA EKONOMI SERTA KESTABILAN NEGARA YANG ADA INI

FOR SURE , JIKA PR MEMERINTAH HARI HARI AKAN CERITA PASAL POLITIK , CONTOH TERBAIK KAT SELANGOR NI , TAK HABIS HABIS NAK DIPOLITIKAN

FIKIR FIKIRKAN LAH WAHAI PENGUNDI YANG PUNYA KUASA DI PRU13 AKAN DATANG

KALU NAK IKUT APA YANG SAYA DAPAT , CUMA SAYA BERSYUKUR EKONOMI SERTA KESTABILAN NEGARA TERJAMIN

NAK MENUDUH KERAJAAN ZALIM KE RASUAH KE BUKTI TAK ADA , ADA KEPENTINGAN PERIBADI BILA ORANG MEMERINTAH ITU SUDAH MENJADI LUMRAH , CONTOH DISELANGOR , TIBA TIBA JE ADA ORANG SENANG LENANG DIBAWAH PKR , NAK HIDUP KENE LAH PANDAI

SAYA SOKONG MANA YANG BAIK , YANG TAK BAIK BUAT SEMPADAN , NI TAK PR BILA CERAMAH MAKI HAMUN INDIVIDU DAN KERAJAAN TANPA BUKTI KUKUH , BERPADAN PADAN LAH NAK MENGATA TU JANGAN DENGAR JE TERUS BUAT KESIMPULAN

ORANG ISLAM MELAYU SEDAR LAH , KIBLAT KITA SATU JE TAK KIRA PAS ATAU UMNO , TAK RUGI KALAU BERSATU

PARTI PAS NI PASAL BERGABUNG JE BOLEH MEMERINTAH , BERDIRILAH DENGAN SENDIRI KALU TERBUKTI JADI DOMINAN BUKTIKAN KEHEBATAN ANDA

SELAMAT BERJUANG DI PRU13 KEPADA SEMUA PARTI YANG HANYA TINGGAL 100 HARI DARI HARI INI , INSYAALAH
















Anonymous said...

Bro..org bwhn pas n pkr tolak aljuburi bro..ko buat di stadium maracana pun tak akan penuh bro..himpunan samsidar..lucu nak mampuih..himpunan mat jenin..bnyak sgt pmbohongan.
Tak perlu berdebat dgn manusia yg gunakan agama demi kelangsungan politik..makin ramai yg akan tersesat dan makin bnyk dosa manusia yg terhegeh bangga riak utk berdebat ni nanti.
Daripada aku bangga peluk cium peliwat n penzina..lbh baik aku peluk cium bini aku..

Anonymous said...

Jadi kesimpulannya ialah demi kelangsungan politik kalimah Allah telah diperkotak-katikkan oleh manusia dajal akhir zaman..
Ceritanya mudah..DAP suruh tuan anjing PKR nya menyalak maka si anjing PAS terkedu ikut perintah..
Maka yg paling dominan adalah DAP dan pengikut PAS dan pengikut parti retak PKR adalah kuli keng jer spjg hayat.HINA DAN MEMALUKAN.
Bekas Reformis 98.

Anonymous said...

Bukan ada 3 atau 4 ekor lagi Dajjal tu

komandomelayu said...

219

langsi pi operate tukar kote bubuh poen!!

Anonymous said...

DULU PR MENANG BESAR KRN ALJUBURI..MEMANDANGKAN SAHAM ALJUBURI DAH JATUH MERUDUM..DIA TAK SANGGUP MENDENGAR PRU13 PR KALAH KRN IMEJ BURUK ALJUBURI.
ORG PAS CUKUP BENCI DGN ALJUBURI KECUALI YG IMANNYA MCM KULIT BAWANG PUTIH..

Anonymous said...

tu Semua dalam kandang tu lepas merapu dgn kambing2 kat bawah silalah ikut n ajis pergi makan cendul ya,,,,ramai2 pergi sampai ada cai cai yg nangis tenguk peminpin mereka makan cendul....kah kah Dah takda keje lain nak bela rakyat, macam tulah personaliti meke

Anonymous said...

HAIRAN KENAPA MANGKOK NI SERANG NAJIB? NAJIB TAK USIK PUN JUBUR MANGKOK INI. APA HAL PENYOKONG YG BELUM LAHIR KITA MEDEKA DAN PUAK YG DA PENCEN DULUNYA DIAM KINI BERSUARA? APA MEKA INGAT JIKA MANGKOK NI JADI PM SUARA MEREKA BEBAS MCM SEKARANG KE? REPORTER TANYA PUN ANGIN? CUMA TENGOK MASA DIA SEDANG CERAMAH KAU TANYA DIA ISU MORAL DIA..TAK PASAL PASAL KENA MAKI FREE..KALAU DIA JADI PM..ISA ATAU UNDANG2 MCM YAHUDI AKAN DI WUJUDKAN..

Anonymous said...

Keputusan Majlis syura Pas hanyalah satu statement. Tak ada pun kata bible.melayu tak boleh guna kalimah Allah. Masih play safe. Statement pun general sahaja. Hakikatnya Pas masih membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bible kristian. Patutnya isu besar macam ini Majlis Syura patut desak presiden Pas letak jawatan baru sungguh. Mana boleh presiden buat silap. Tapi perlu juga tahu barua mana dalam Pas yang setuju bible melayu guna kalimah Allah tahun 2010.

Anonymous said...

God maknanya tuhan lelaki. Lord maknanya yang mulia lelaki. Kalau nak terjemah sebagai tuhan pun tak layak. Aku pernah baca article yang mana seorang orang putih yang tak nak guna istilah god dalam Islam. Sebenarnya agama kristian sekarang banyak diadaptasikan dengan ketuhanan Rom. Sebab penyebar agama kristian adalah orang Rom. Mungkin pada akhir empayar Rom mereka tercari cari formula untuk kesinambungan kekuasaan mereka. Jadi agama kristian telah diberikan resepi rom. Yang mana jesus telah berkata bahawa father maafkan mereka yang telah membunuhku. Jadi dengan sendirinya Rom dimaafkan. Selepas itu Rom.telah membina kota suci baru iaitu vatican dan bukan juruselam untuk pusat agama kristian. Ini juga supaya pengikut kristian berkiblatkan Rom. Wallahualam.