IKLAN BERBAYAR

Friday, February 15, 2013

ADAKAH INI YANG AHLI DAN PENYOKONG PAS MAHU ?


AIDCNews – 14/02/13 – Ikatan Cendikiawan Islam Kelantan (ICIK) mendedahkan satu klip rakaman tilawah Bible dalam bahasa Arab oleh penganut Kristian dalam satu majlis konvokesyen di Institut Teologi Kalimatullah di Jakarta.
“Ini contoh kekeliruan berlaku, tilawah Bible bahasa Arab, kata Ahli Jawatankuasa Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK), Mohd. Zawawi Awang sambil menunjukkan rakaman video itu melalui tabletnya.
“Kalau kita dengar, ini semacam tilawah Al Quran. Ini berlaku di Indonesia. Ia mengakhiri dengan, ‘sadaqallahu azim’ sedangkan ini bacaan kitab Bible. Ini cukup bahaya,”katanya dalam sidang media, 12 Februari, di Pondok Al-Najmiah, Genting, Tumpat, Kelantan.

31 comments:

Anonymous said...

Timbul persoalan kenapa Ketua Umum selalu ke Indonesia??? Perkataan 'Ketua Umum' itu sendiri di tiru dari Indonesia???

Anonymous said...

Tak lama lagi Pok Nick pun hadir sebagai tetamu kehormat dlm tilawah bro joseph lge yg jd ketua hakimnya... Pok Nick oh Pok Nick..

otaistillkick said...

dah tulis bahasa arab ... camtu lah ..

http://4.bp.blogspot.com/-fjCfjxhJRdg/UPdZ068fNFI/AAAAAAAALao/bJLA7Cx5Mp4/s640/nazri.jpg

Anonymous said...

Kuburkan saja Pemimpin PKR Maksiat dan PAS Perosak Agama dan Bangsa!!

Melayu bersatu supaya Melayu tidak lagi perlu jadi Pengemis Politik!!

Itu saja Cara yang paling berkesan untuk mengajar Bangsa Kominis dn Chuvinis yg Kurang Ajar dan Biadap!!!

Kalau tak pon suroh saja Kurang Ajar2 tu berhijrah ka Indonesia!!!

Meraka ni Puak2 Haram Jadah yg amat Bahaya!! Fikirkanlah Indonesia yg mempunyai lebih 90% orang Islam dibodohkan ini pula Negara "MALAY"sia yg hanya mempunyai 60 lebih %.

AYUH MELAYU BERSATU DEMI BANGSA, AGAMA ISLAM DAN NEGARA "MALAY" SIA!!!

Anonymous said...

nauzubillah...

Anonymous said...

Yang aku heran Cina ni kenapa dia tak kacau Agama Buddha dan Agama Cina dia yg lain??

Dia nak kacau Islam jugak tak ka Kurang Ajar dan biadap tu walhal pendatand ni duduk di Tanah Melayu "MALAY"sia.

Tapi apa nak buat ramai jugak Melayu Socai Bodoh yg senang di peralatkan!!

Anonymous said...

Hj Hadi & Nik Aziz perlu bertanggungjawab dan menjawab di depan Allah SWT jika perkara ini berlaku di Malaysia...

Anonymous said...

Subahanallah jgnla benda2 ni jadi kat Malaysia. Orang ISLAM PAS tolong bukak sikit mata tu..

Anonymous said...

memang itulah yang depa mahu. sebab tu sokong sangat agenda dap harbi tu.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Jika semua umat Islam bangkit menentang munafik nombor wahid, Anwar BABI dan pak turut dari lebai lebur PAS yang akan mampos tak lama lagi.

TAKBIR!!!!!

Anonymous said...

adakah blog ini semakin kurang digemari.. aku tengok comment bagi setiap post yang baru sentiasa kurang dari 30 komen... dh nk mampos ke???

Anonymous said...

Dieorg x kisah pn. Baru2 ni kt Masjid Kota Damansara, khatib jumaat masa khutbah tanye, kenapa kecoh2 psl soal kalimah Allah ni. Kita tidak yakin ke dgn akidah kita dan anak cucu kita. Yang penting skrg ni ialah kita mantapkn akidah umat Islam skrg ni. Dia amik contoh Islam masa zaman penjajahan british dulu. Ade x disebutkan masalah murtad. Xde pn. Jd katanya, akidah umat islam masa dulu lebih kukuh dr skrg.

Pd saya itu hanya pandangan dan pendapat khatib. Tapi adakah kita hanya perlu perlu mantapkn akidah tanpa kita buat apa2 langkah pencegahan. Dipihak pemerintah kita mengiya dan membenarkan segala apa sahaja yg diminta oleh puak kristian . Tidakkah kita sedar rancangan licik dan halus puak2 krisitan ini, selari dgn perkembangan teknologi skrg ni. Pendedahan video tilawah dan ustaz mohammad amin tentang rancangan kristian dimalaysia jgn dipandang sepi. Sebhg puak2 PAS masih sengaja memekakkan telinga semata2 kerana ia bertentangan dgn persetujuan pakatan membenarkn kalimah dipakai bkn islam. Andaikata PAS tidak bersama pakatan, sya yakin 100% semua pemimpin dan penyokong PAS akan tentang habis2 cadangan penggunaan kalimah itu. Mmg boleh dijangka sgt dh penyokong2 PAS skrg ni. Predictable.

YB Raz said...

mohon saudara linkkan blog PahangKu bersama blog saudara.

http://pahang-ku.blogspot.com

Anonymous said...

Terbaikkkk!!!

PAS memang dah sesat dan jauh menyimpang

Allah akan menurunkan bala keatas parti PAS...tunggu dan lihat!!!

usin said...

sepatutnya tunjuk je rakaman tilawah bible tu pd nik aziz, hj hadi, mat sabu, din ayub & lain2 pemimpin pas bg mereka dengar. adakah mereka masih degil tak faham bahawa isu penggunaan kalimah Allah dlm bible berbahasa melayu oleh dap ada muslihat jelas utk mengelirukan seterusnya memurtadkan org Islam. kalau mereka masih berdegil, sepatutnya hentak je kepala mereka tu dengan "TUKUL BESI". tak guna ada otak tp tak nak guna utk berfikir yg mana keutamaan, aqidah ummah atau kuasa yg belum tentu mereka dapat.

Anonymous said...

Ketinggalan da lama bideo ni di upload..baru kau org perasaan..kat sabah dan sarawak kita org da biasa..tak ada masalah. Cuma di malaya..isu allah nak kecuh..PAS, PKR kata boleh pakai apa yhg hang sumua penik..Islam sesama islam pun bermusuh kutuk mengutuk..Ada kau lihat agama lai mcm tu, di duni islam islam berbunuh..sebab meka tak bersatu..sudah sudahlah..

Anonymous said...

Alamak payah betullah admin ni,tersinggung pulak orang Indonesia.Harap lebih berhati-hati ya...Assalamualaikum...

Anonymous said...

Alamak,payahbetul si admin ni.Boleh tersinggung nanti orang Indonesia, harap lebih berhati-hati.Assalamualaikum...

Anonymous said...

Mana penyokong PAS nampak GAP....mereka dan kawan-kawan mereka kan BUTA !

Anonymous said...

dalam al quran kata tak boleh..pkr dan pas tu tak boleh dibuat rujukan..haram makluum

Anonymous said...

tersinggung tidak mengapa asalkan tidak melakukan dosa syirik macam Parti hamPAS

Anonymous said...

sesunguhnya Hati penganut PAS telah hitam dan pandangan mereka telah di hijabkan..tungguuuulah..yg tinggal hanya AZAB Allah yg belum diturunkan..tanda2 lain telah banyak didahkannn.

Anonymous said...

cuba sebut sumbangan PAS dalam mengembangkan syiar Islam di Malaysia baik dari segi pembangunan atau intelektual,...kosong,kosong,kosong. Kerajaan yg memperjuangkan kemerdekaan negara,menubuhkan institusi agama peringkat pusat dan negeri seperti JAIS,MAIS,M.SYARIAH dll.,membina beribu-ribu masjid,sekolah agama,universiti Islam,PNB untuk mengembang pelaburan umat Islam dan bermacam-macam lagisampai tak boleh nak ingat,tapi sayang PAS lebih suka berkawan dan jadi pak turut DAP hanya kerna nak menjatuhkan kerajaan.

Anonymous said...

mesjid kota damansara tu mesjid pembangkang/politik.

Anonymous said...

klau tak tau fasal sejarah tak payahlah nak bercakap. cakap dalam mesjid pulak tu. masa penjajah dulu, orang putih tak kacau agama Islam kerana ikut perjanjian dengan raja melayu, campurtangan british di negeri melayu tidak melampaui agama dan adat istiadat. tebalnya adat melayu ditambah dengan keimanan, korang pernah dengar ke pompuan melayu kahwin mat saleh yang tak tukar agama? kalau di indon? tau tau sendirilah. kita juga boleh lihat bezanya cara berpakaian orang dulu dengan sekarang dulu pakai kebaya jarang kain ketat terbelah, sekarang berjubah litup. kalau diukur iman orang dulu dari segi pakaian, kalahlah orang dulu. tapi sedar tak dulu, orang tak kenal internet, tak ada TV, orang tak ada pengetahuan dunia luar, tak boleh baca selain yang disogok oleh akhbar. penguasaan BI kurang, jadi nak terpengaruh dengan dunia luar payah sikit. jadi jangan ukur dulu dan sekarang, banyak sangat bezanya.

Anonymous said...

biarla Najibtuya tanggung akibat dari perbuatan dia meluluskan kemasukkan kitab BIBLE melayu pd thn 2011 lalu...isu kalimah ALLAH pun UMNO tak berani nak nyatakan pendirian sensiri....dah terkacip ngan perbuatan sendiri...rasakan...

Anonymous said...

Di Indonesia dianggarkan 2 juta umat islam murtad setiap tahun & akan menjadi minoriti pada tahun 2035. Berhati-hatilah dgn pelbagai propaganda licik puak kafir harbi (kafir yg berusaha memurtadkan umat Islam & berniat utk menindas/mengusir kita). Jgn sesekali bersekutu dgn mereka.

http://www.youtube.com/watch?v=3DrskbDaw3A

Anonymous said...

Ha Ha Ha agama adalah satu kepercayaan tak harus terlampau percaya malahan agama sudah dipolitikan untuk kuasa politik. lagi ada orang bodoh percaya kekuasaan agama hingga sanggup pertahanannya tak habis-habis. Jika agama hebat ini dunia sudah tiada peperangan, jenayah, kemalangan, orang miskin dll. Dunia ini sudah maju tapi masih ada orang bodoh percaya kekuasaan agama. Ha Ha Ha

Anonymous said...

Anon 3.16pm

Cuba kau check google. ...Bahawa keputusan mesyuarat Kabinet bertarikh 16 Mei 1986 telah memutuskan bahawa perkataan Allah adalah antara kalimah-kalimah yang dilarang penggunaannya oleh mereka yang bukan beragama Islam trmasuk 16 lagi prkataan lain i.e Firman, Rasul, Nabi, Zikir, Solat, kaabah dll. drpd digunakan dlm Bible.

Kenapa Anuwar tak menentang keputusan tersebut semasa bersama dalam kabinet. begitu jgk Pas knapa
baru sksrang terhegeh2 nak jual kalimah Allah

Anonymous said...

isu ini tiada kaitan dgn penggunaan kalimah allah d sabah dan srwk sbb semasa dua negeri itu masuk malaysia depa mmg dh guna kitab itu dr indonesia dn bhs yg digunakan bukan bhs melayu tp bhs indonesia dan kita tak argue sbb kita terima seadanya. dgn syarat kitab itu tdk di benarkan berada d semenanjung dr dahulu lg. isu ini hanya utk semenanjung malaysia shj. sbb ianya tdk perlu.sbb melayu itu dh nyata dlm perlembagaan adlah islam. so buku itu dcetak utk siapa sbnrnya. melayu tak perlukan buku itu. cina dan india xkn tetiba nk bc versi melayu sdgkn bukan fhm sgt bhs melayu walau dh duduk puluhan tahun.

Anonymous said...

BERJUANG MENYOKONG UMNO DAN BARISAN NASIONAL



BERJIHAD MENENTANG PAKATAN RAKYAT HARAM