IKLAN BERBAYAR

Tuesday, February 12, 2013

ANTARA NAJIB,ANWAR,PAS DAN DAP : SIAPA PALING MEMUDARATKAN ?


aku tak paham kenapa filem tanda putera terus senyap ?
aku tak paham mengapa filem tanda putera ini disenyapkan ?

kepada yang pernah menonton filem akan akan berasa sedih. sedih bukan kerana seluruh adegannya diada-adakan.

ianya melibatkan pensejarahan berfakta.

kisah 2 sahabat tun razak dan tun dr ismail dalam mengharungi dan menyusun semula keadaan sosio politik masyarakat majmuk malaysia yang berantakan selepas 13 mei.

tun razak sakit tenat.
tun dr ismail juga sakit tenat.

namun dalam keadaan tenat mereka berdua bangkit memperbetulkan semula kehancuran akibat 13 may.

generasi sekarang sudah tidak mengenali lelah yang pernah tun razak dan tun dr ismail lakukan.

mereka melakukan pengorbanan besar dalam memulihkan negara walaupun nyawa mereka berada di hujung tanduk.

namun kisah duka mereka ini akan mudah dipahami tatkala anda menonton 2 jam filem tanda putera.

hari ini pensejarahan itu berulang.
najib dilihat mengulangi gaya arwah ayahnya.

bila ditanya mengapa dia berlakon dalam video tahun baru cina..najib menjawap itu tanda dia nak tunjukkan kepada orang cina akan rasa hormatnya dia kepada rakyat jelata.

aku cukup berkeyakinan jawapan itu adalah tulen dan datang dari lubuk hati manusia jujur bernama najib.

anak muda tidak mampu mengikut gaya dia bekerja.
siang malam 24 jam.

sekejap dia ke sana kemudian dia ada di sini.

najib sebenarnya cuba membawa politik matang dan saling menghormati.

dia nak rakyat paham akan erti politik matang dan rasional.

dia mengajar rakyat erti perasaan hormat kepada persetujuan perlembagaan.

dia menunjukkan kepada rakyat politiknya adalah politik hormat.

najib tidak pernah menghina orang cina.
najib tidak pernah menghina orang india.

jauh daripada itu najib tidak pernah menghina kepercayaan agama penganut lain.

itulah jiwa besar najib tun razak.
dia mendidik  dan sekarang dia sedang mendidik rakyat untuk cool dalam berbicara mengenai politik.

najib tidak pernah merampas hak.
sebaliknya dia memberikan hak yang sepatutnya rakyat dapat.

cakap apa ajelah mengenai programnya, semua akan kena kepada rakyat.

dari rumah,pendidikan,ekonomi sampai nak bagi lesen B2 kepada pun najib sanggup lakukan.

semuanya kerana mahu rasai nikmat hidup yang lebih baik.

dalam keadaan itupun ada orang masih terus menghina najib.

ya benar dia ada silap, namun dia tak pernah malu untuk mengaku silap.

mana ada pemimpin berjiwa besar yang sanggup memohon maaf kepada rakyat !
najib saja yang buat.

dalam keadaan najib cukup baik pun ada orang terus menghina dirinya, menghina kerjanya dan menghina cubaannya dalam membantu rakyat.

dalam demokrasi kita boleh berbeza pendapat.
takde masalah.


foto najib pernah dikalungkan dengan bunga tanda mati.
najib juga pernah diberakkan dalam peristiwa sambutan malam merdeka.
foto naji dipijak sudah banyak kali dilakukan.

apa masalah politik dalam malaysia ni ?

apa najib kah yang menggadaikan kalimah ALLAH ?
apa najib kah yang merampas hak ekonomi orang cina ?
apa najib kan yang merampas hak sekolah jenis kebangsaan cina ?
apa ada kah pembunuhan ekonomi najib terhadap orang cina ?

najib bukan dalam kategori menggayakan politikal sensitif dan sensasi.

dia rasional dalam menyampaikan matlamat dalam usahanya menaikkan segalanya, dari hak rakyat ekonomi rakyat dan segala mala mengenai rakyat.

hari ini aku berkesempatan berkumpul dengan pengundi.

ada yang kelu bila berdebat dengan aku pasal pas.
aku tolak tepi semua titik bengit politik tak menguntungkan ini.

lontaran aku mudah. aku bezakan najib dan anwar dan dap.

tanya aku mana yang boleh mendatangkan mudarat luar biasa kepada anak cucu kita jika mereka ini diangkat menjadi pemimpin ?

jawapannya anwar dan dap. pas sudah tiada dalam radar keseronokan kelompok ini untuk dipilih pada pru 13 nanti.

hari ini dap mengajar masyarakat cina erti tidak menghormati pemimpin.
dasar hasutan mereka adalah dalam kategori pelampau politik.

dulu goh hock guat pemimpin dap.
dia berubah dan menyokong BN.

dalam satu perhimpunan masyarakat cina era 13 may, dia bertanya kepada audience cina apa lagi yang kamu tak puas hati kepada melayu ?

lihat keliling kamu, kamu mewah kerana melayu bermurah hati kepada kamu.

audience terdiam. kerana popular menyedarkan orang cinalah, jalan goh hock guat telah diabadikan di klang.

hari ini adakah pemimpin cina yang mashih rasional sepertinya ?

atau sudah tiada dan hari ini kita dinampakkan dengan pemimpin dan segelintir komuniti cina yang tak kenang budi.

masalah sengketa kaum ini mulai timbul bila ada melayu sanggup jadi penggadai kepada hak bangsanya sendiri.

anwar adalah penjahanam agama bangsa abadan abada.
pas sudah terlalu jauh rosak.
pas merosakkan diri mereka,bangsa dan agama.

bila ada watak penggadai maka dap menyahutnya dengan penuh terbuka namun cukup bermuslihat.

dap penuh muslihat, jika tiada muslihat tidak mungkin hj hadi sanggup menggadaikan kalimah ALLAH demi nak memuaskan hati lim guan eng dan karpal.

apa yang berlaku hari ini sudah termaktub dalam sejarah.

cina sudah tidak lagi mengenang budi.

kepada melayu berotaklah dengan gaya pemikiran rasional dan matang.

tanyakan kepada diri kamu, diantara najib,anwar pas dan dap siapa yang paling membawa mudarat ?

dek kerana mudarat besar itulah, tun mahathir sejak 2 minggu yang lepas ini asyik bercakap mengenai perlunya rakyat memberikan BN 2/3 majoriti parlimen pada pru ke 13 nanti..

fahamkanlah kias bapa negara ini.

37 comments:

Anonymous said...

List kemudharatan dari aku ikut priority :

1. Anwar

2. DAP

3. PAS

4. Najib

Anonymous said...

Aku dah tak sabar tunggu pilihanraya nie, aku dah buat pilihan muktamad!!!!!

Anonymous said...

Aku dah tak sabar tunggu piliharaya, aku dah buat keputusan muktamad!!!

Anonymous said...

najib tidak pernah menghina orang cina.
najib tidak pernah menghina orang india.

jauh daripada itu najib tidak pernah menghina kepercayaan agama penganut lain.

itulah jiwa besar najib tun razak.
dia mendidik dan sekarang dia sedang mendidik rakyat untuk cool dalam berbicara mengenai politik.

najib tidak pernah merampas hak.
sebaliknya dia memberikan hak yang sepatutnya rakyat dapat.
-----------------------
ITU YG XADA DALAM DIRI ANUwar DAN PEMIMPIN2 PAS, PKR DAN DAP......

WLPON DI TOHMAH DGN PELBAGAI CERCAAN DAN NISTA DSN, DSR DAN ANAK2 XPERNAH MMBALAS TOHMAHAN ITU ...

SY BKN AHLI MANA2 PARTI PON TAPI, KESEDERHANAAN DSN MEMBUAT SY HARUS MMBUAT KEPUTUSAN YG BIJAK DLM MEMILIH PEMIMPIN NEGARA...

DAN KINI SY TAU PILIHAN SY IALAH BARISAN NASIONAL DAN UMNO....

SAY NO TO PAKATAN HARAM YG LBH MMBAWA KEROSAKAN MINDA DAN FIZIKAL...

PENGUNDI MUDA

malayoo mudah lupa said...

Well said....thumbs up

raismazzadam said...

terbaik bro..punca segalanya adalah DAJAL BERNAMA BAPAK ANWAR BIN IBRAHIM - BABI..INGATLAH TANAH TUMPAHNYA DARAHKU SELAMANYA MALAYSIA

Anonymous said...

R U READY FOR BN??

YES!!

R U READY FOR PR??

FUCK U!!

Anonymous said...

Mereka-mereka yang dibawah naungan PR tak akan sekali menghargai kecemerlangan BN/UMNO. Bagi mereka ada keamanan dipergunakan sepenuhnya, ada sabsidi diambil tetapi mereka ada maruah ke... sendiri fikirlah.

Anonymous said...

PM kita ni bila berucap dimajlis cina kenapa tak guna bahasa kebangsaan, bagi saya dimajlis rasmi negara eloklah dimartabatkan bahasa kebangsaan untuk ucaptama selepas itu terpulanglah hendak menggunakan bahasa etnik tertentu mengikut kesesuian majlis, bukankah "BAHASA JIWA BANGSA".

Anonymous said...

Saudara Gerakan Anti PKR,

Memang DSN hebat. Kalau BN menang cemerlang dalam PRU ke 13, itu adalah hasil kerja kerasnya dengan TPM .Pemimpin Pemimpin lain baik dari UMNO atau parti parti komponen yang lain hanya tumpang 'tui' nya sahaja. Saya tidak nampak mereka bekerja keras. DSN danTPM adalah general perang tanpa pengikut!
Cuma saya amat kesalkan kerana beliau telah menghapuskan ISA. Perlakuan biadap Cina DAP semakin menjadi jadi. Pada zaman PM Abdullah Ahmad Badawi yang dikatakan 'lembik' pun belum terjadi perlakuan sebegini baidap!.
Mungkin disebabkan hendak menunjukkan dia telus 'lain dari lain' ISA hapuskan Penghapusan ISA juga akibat kempen berterusan pelampau Cina. Akibatnya dia masuk perangkap mereka.
Look!, look! and Look! bila ISA dihapuskan mereka bermaharajalela . Bila tahanan tahanan ISA dibebaskan, mereka menjadi penggerak keganasan dan jenayah dalam masyarakat. Kini kes tembak menembak berleluasa. Malaysia sudah jadi negara cowboy pulak !
Tolong pulihkan ISA. Walaupun dianggap kejam tetapi melindungi keselamatan majoriti rakyat yang cintakan keamanan dan kedamaian.
USA yang konon kononnya dikatakan bebas malah negara jiran di selatan pun masih mengekalkan ISA


Anonymous said...

Ya, sangat faham apa maksud yangTun M nak sampaikan. TAPI minta tolong GAP cerita sikit sapa dia Goh Huat Guat? kawan buta sejarah pasal hal ni lah...Please..

Anonymous said...

bear grylls messer
Also visit my web page :: bear grylls messer

Anonymous said...

Are you ready for PSY...YESSSSSSS
Are you ready for BN....NOOOOOOOO

Tapi pencacai -pencacai UMNO jgn gundah gulana, walaupun BN kalah dlm PRU-13 nanti, Najib tak akan masuk penjara kerana Kerajaan PR akan lantik najib jadi DUTA KHAS DI MONGOLIA. Aku pasti Najib senyum meleret-leret bila dapat tahu beliau jadi Duta khas di Mongolia

Peminat Filem Sejarah said...

AKU HAIRAN KENAPA FILEM "TANDA PUTERA" MASIH DIPETIAISKAN. RASANYA RAMAI YANG SEDANG TERTUNGGU-TUNGGU TAYANGANNYA.

CEPATLAH TAYANGKAN. CERITA SEJARAH TAK SEPATUTNYA DITANGGUHKAN.

Peminat Filem Sejarah said...

AKU HAIRAN KENAPA FILEM "TANDA PUTERA" MASIH DIPETIAISKAN. RASANYA RAMAI YANG SEDANG TERTUNGGU-TUNGGU TAYANGANNYA.

CEPATLAH TAYANGKAN. CERITA SEJARAH TAK SEPATUTNYA DITANGGUHKAN.

Peminat Filem Sejarah said...

AKU HAIRAN KENAPA FILEM "TANDA PUTERA" MASIH DIPETIAISKAN. RASANYA RAMAI YANG SEDANG TERTUNGGU-TUNGGU TAYANGANNYA.

CEPATLAH TAYANGKAN. CERITA SEJARAH TAK SEPATUTNYA DITANGGUHKAN.

Anonymous said...

post la filem tu, supaya semua org boleh downlod

Anonymous said...

takpun buat sharing ke.. share dlm youtube pun ok

Anonymous said...

aku masih tak faham, jenis manusia bernama melayu ni...tak faham lagikah bangsa kita selalu dipermainkan..memang bengong dan bangsat kalau tak faham lagi..

Anonymous said...

GAP,

Aku rasalah, benda ni semuanya berlaku kerana salah kerajaan BN jugak memberi muka kepada puak puak pelampau terutamanya dari DAP, parti babi dan sial. Semalam, ada puak cina anak haram ni, tunjuk isyarat lucah pada Raja Permaisuri Agong.

Alasannya, dia bergaduh dengan sorang lagi anak cina sial, bapak dia kot, kemudian, tunjuk isyarat lucah kepada semua kereta yang lalu.

Penipu besar punya anak sial bin anak haram ni, takkan dia tak tau kereta biasa dan kereta yang ada polis escort, yang tunjuk isyarat fuck tu kenapa? Memang sial lah.

Kalau Kerismudin kasi lepas ini cina sial,rakyat memang tak respect lagi lah KDN ni,tak boleh harap. Di Singapork pun tak de chance kafir harbi ni buat macam ni, jangan cerita kat Thailand lah.

Kita mesti bertegas. Zaman Tun M,mana ada berani puak sial ni angkat muka. Kalau aku agong, aku akan haramkan kafir ni duduk di Malaysia, akan ku lucutkan warganegaranya.

Biar mesej ini jelas. Ini semenanjung TANAH MELAYU. Korang kaum merempat, datang rumah orang sebagai kuli je, sekarang nak ambil rumah dan tanah orang sekali. Memang sial.

Kalau kerajaan BN lepaskan mamat sial tu, kerajaan pun aku anggap sial dan bacul. Tolonglah DS Najib, jangan tunduk kepada kafir ini. Kalau Melayu bersatu, kita boikot apa saja yang cina jual, berani dia pangkah DAP? Kita mesti ajar sama dia sebelum negara ini terlepas secara halus kepada mereka.

Ingat, kita kena jawab dengan anak cucu kita. Macam sekarang, aku tanya kenapa Tunku Abdul Rahman senang senang bagi Singapork ke Cina? Free je? Memang sial lah cina ni. Bangsa paling tak bertamdun, pengotor dan bacul!!!!!

Anonymous said...

Seorang anak gadis 16 tahun sanggup membelakangkan ibu bapa dan keluarga kerana percayakan boyfirend.

Boyfriend janji dgn seribu janji manis.

Gadis percaya.

Tahukah gadis tu akan nasib dia nanti? Sanggup gadai tubuh dan maruah. Sedangkan keluarga yg membesarkan dia selama ni. Bukan boyfriend.

Begitulah Melayu bangsa aku sekarang ni..

Anonymous said...

Hanya DS Najib tak mmbawa mudarat kpd rakyat. Mudah2an Msia terus makmur dan dirahmati Allah swt di bawah pemerintahan DS najib. Yg lain nauzubillah....entah apa bala yg akn datang. Marilah bersatu untuk kemenangan BN....kemenangan BN 2/3 adalah kemenangan utk rakyat yg cintakan kedamaian, kemakmuran dan kesinambungan rahmat Allah yg sejak dulu lg melimpah ruah. Inilah satu jaminan yg ada dlm BN. Yg lain tak jelas jaminan itu....kerana mereka sendiri masih teraba-raba utk menyediakan jaminan itu dlm suasana aman makmur skrg. Sebaliknya mereka cetus kekacauan melalui phimpunan2 haram. Rakyat sdh matang dan cerdik. Berpendidikn tinggi dan intelligent. Jika pmmpin bn melakukn dosa mereka tanggunglah azab itu kelak sbb kita x nampak. Yg nampak hanyalah Allah swt. Mereka jawablah sendiri dlm kubur masing2. Sebesar zarah pun x akn terlepas. Itu keyakinan kita sbb kita tak nampak. Apa yg nampak skrg ialah Ds Najib ikhlas dan bersungguh2 utk mjadikn Msia ini sebuah negara aman dan maju serta berkongsi kesenangan itu dgn segenap lapisan masyarakat tanpa mengira kaum, kepercayaan dan agama. Itulah pemimpin ulung BN...undi kami utk BN dlm PRU13. Semoga Msia terus sejahtera utk rakyat bernaung dan mencari rezeki yg halal dan berkat....amin

Anonymous said...

AKUKAN CINA ,,BIASALAH ,, YG KORANG BODOH SGT DOK PERCAYA KAT AKU TU APASAL

Anonymous said...

pilihan ku tetap BN utk selamanya...

Salleh said...

Berkali2 aku ckpkan... tolong jd org yg berfikir. Bkn ikut sentimen. Bangsa dan agama sendiri dalam ancaman, itu pn kita tidak dpt fikirkn. Xabis2 dgn perkataan UMNOngok, ABU. Tolong guna akal. Aku juga undi PR masa PRU12. Itu dulu. Tapi skrg ni, warna sebenar PR telah terserlah, dan BN pula yg berusaha sungguh2 utk rakyat dan PR makin bercelaru.
Pemimpin PAS kacau bilau dengan keputusan2 yg langsung tidak menguntungkn islam, menunjukkn islam lemah. Aku dulu sokong PR dgn harapan PAS dpt jdi parti dominan atau kuat berpegang dgn agenda islam. Tapi hari ini, apa yg dickpkn PAS dkt ceramah2....tidak diterjemahkn didalam keputusan2 PAS. Keputusan U-Turn isu kalimah Allah cukup2 memalukn, meletakkn parti yg berasaskn islam, begitu rendah sgt2.

DAP pula mula menampkkn belang. Ahli2 DAP mudah2 je skrg ni masuk masjid, surau tanda bertudung sesuka hati. Tanda tiada hormat kt kita. Kita pula perlu hormat dieorg. Aku cuku geram sgt. Bodoh dan tolol sgt2 lebai2 ni, biarkn org tidak hormat kita. Bila org dh x hormat agama kita, org tidak lihat islam itu sbg tinggi. Malah hina. Cara kita sendiri yg merendahkn agama kita sendiri.

Ntahlah...sedih dgn kebodohan sebhg bangsa sendiri. Kebodohan tu bkn disbbkn tahap pendidikan, tapi kebolehan utk menganalisa dan berfikir. Aku pnh berckp dgn seorang doktor pakar baru2 ni....die dilihat benar nk pangkah PAS kali ini. Isunya lebih kpd apa yg berlaku dihospital kerajaan. Die terjemahkn terus ke parti politik yg kawal kerajaan. Dia tidak dapat lihat isu yg lebih besar. Sama juga dgn seorg pembaca blog, die marah kerajaan sbb masalah die dgn TNB. Dia x dpt lihat isu yg lebih besar yg akan mengancam agama dan bangsa sendiri.

Please la....guna akal yg Allah beri.


Anonymous said...

memilih anwar bererti:

1)membuka jalan gay dan lesbian berpesta maksiat.

2)membuka peluang seluasnya kristian memurtadkan melayu melalui pelbagai naskah propaganda kristian menyalahgunakan kalimah Allah.

3)membuka laluan penghapusan institusi raja yg.menjadi pelindung dan payung terhadap agama islam.

4)membuka ruang minoriti cina komunis menukar negara kepada negara republik.

gen2felda

Anonymous said...

Tayangkan saja pada umum. Jangan tangguh-tangguh lagi. Peminat dah lama menunggu.

Anonymous said...

umno/pas/pkr/ dap/mca/mic/dsb

ko orang nak gaduh politik apapun, aku tak kisah.

ko orang punya pasal la.....

pastikan jangan memudaratkan rakyat & negara dah la...

doa aku: Malaysia.. negara aman makmur dibawah redha Allah

Anonymous said...

biasa la kerajaan sibuk nak jaga hati bangsa asing
nanti takut plak undi cina dan india tak menyokong BN

masalah nya hati org melayu ni pernah ker kerajaan nak amik tahu

jgn mengharap undi cina yg belum tentu memangkah BN bila pilihanraya sedangkan yg kuat menyokong BN dan UMNO selama ini adalah majoriti org melayu

jgn sampai satu tahap org melayu akan menyamakan BN,UMNO,PKR dan PAS semuanya sama tiada bezanya....

ingatlah kerajaan yang mengekalkan kuasa org melayu adalah org melayu itu sendiri...

jgn terlalu sibuk menjaga hati bangsa lain yg selalu membuat provokasi kepada org melayu hanya semata mata kerana undi.....

INGAT SEBELUM TERLAMBAT
AKU SYGKAN UMNO JIKA PEMIMPIN MENGAMBIL BERAT HAL ORG MELAYU KHASNYA MELIBATKAN PERKARA YG SENSITIF.....

Anonymous said...

Remember The Titan... :P

Pekong Pondan said...

Barisan Nasional IS the only alternative for a peaceful Malaysia.

Anonymous said...

Subhanallah. Ya Allah kurniakanlah kemenangan lebih Dari 90 peratus keypads Barisan Nasional di PRU ke13 ini. Amin

Anonymous said...

Anon 5:47

Hamba setuju sangat dengan komen anda, dah lama sangat kita asyik menjaga hati bangsa lain, teringat satu pendapat dahulu ada 6 orang melayu, 2 cina dan 1 india. Sekarang ni dah ada 2 orang melayu yang menyokong kesaksamaan segalanya termasuklah agama, jadi kesimpulannya dimana kekuatan bangsa kita sendiri? Mereka dah ada segalanya tinggal menunggu kuasa pada PRU13 itulah cita-cita mereka. Isu yang disajikan adalah rasuah dan salahgunakuasa tapi kita harus sedar siapa yang jadi tauke dan kuli? Yang lagi satu tukang ampu macam lalang.....

Ingat wahai bangsaku, contoh di selatan telah terbukti, terlalu memberi hilang jatidiri...

aloya said...

Anon 7.19


AMIN!!!!!

Dua adik aku bakal jadi pengundi baru PRU ni, aku dah bagitau diorg HARAM korg undi PR! Alhamdulillah dua2 mmg benci dgn PR..

Hidup UMNO! Hidup BN!

Anonymous said...

Dan aku pasti kau akan jadi pencacai angkat najis apek2 tua nanti..Dan aku pasti kau akan tersenyum meleret-leret bila dapat tahu kau akan jadi duta angkat najis apek

Anonymous said...

PM DS Najib pemimpin yang susah ditandingi oleh pemimpin-pemimpin dari Pakatan Racun. Sudah banyak jasa kepemimpinan PM DS Najib sehingga tidak terkira perjuangan beliau dengan penuh jujur, ikhlas, berhati murni dan berhakikat suci, jauh kehadapan dari semua pemimpin-pemimpin yang lain. Pemimpin yang sangat dihargai dan disanjungi.

Anonymous said...

Org Melayu kurang maju dlm hal ekonomi disebabkan oleh org melayu tu sendiri. Org melayu bila dah kaya xnak kongsi nak kaya sorang2. Ramai org melayu keja swasta dgn tokey cina pasal cina dia expand bisnes dia. Bg chance org len keja ngan dia. Deme bg chance org melayu ada jawatan beso dlm sykt deme. Melayu harap GLC jer. Ada saya kenai sorang Tuan Haji ni.. Kaya duit juta2 pasal dpt kontrak kerajaan supply spare part keta kebal kat ATM. Cukup 10 tahun kerajaan terminate kontrak bg org len. Dlm masa 10 tahun dia dah cekau Jutaan ringgit pasal ni la cara kerajaan nak bg melayu kaya. Last2 dia join PKR pasal marah kontrak kena terminate. Dalam tempoh 10 tahun dia makan duit kontrak apa sumbangan dia kepada bangsa dia?? Xda.. Yg kaya dia dan keluarga dia.. Ada dia expand sykt dia bagi budak2 melayu lepasan IPT keja ngan dia.. Xda.. Dia makan sorang.. Tamak.. Lepas tu lupa sapa tolong dia.. Org dah kaya ni rasa deme paling beso.. Kete beso rasa sombong.. Lupa asal usul.. Asal xda apa pon.. Tu lah hakikatnya.. Melayu mudah lupa..