Monday, February 18, 2013

ANWAR BALUN PAS DI SABAH.


KLIK SINI

8 comments:

Anonymous said...

takut gua tgk gambar anuar kat atas ni.mcm mayat hidup...nauzubillah....

Anonymous said...

lidah bercabang...sana sembang lain,sini sembang lain.busuk punya olang....

kuang3 said...

PULAU PINANG 17 Feb. - Pengerusi DAP, Karpal Singh meminta semua pihak termasuk ahli serta Majlis Syura Ulama Pas menghormati pendirian tiga pemimpin pakatan pembangkang berhubung penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam seperti yang dicapai dalam mesyuarat pada 8 Januari lalu.

Menurutnya, pendirian yang membenarkan kalimah berkenaan digunakan oleh bukan Islam dicapai dalam mesyuarat yang dihadiri oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah mewakili suara majoriti melibatkan semua parti dalam pakatan itu.

Katanya, pakatan pembangkang tetap berpegang kepada keputusan berkenaan iaitu penggunaan kalimah Allah boleh digunakan oleh bukan Islam dengan syarat ia tidak disalahgunakan.

Sehubungan itu, beliau mendesak semua gerakan yang menganjurkan demonstrasi bagi menyerang DAP, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan Anwar berhubung isu kalimah Allah, dihentikan segera.

"Ini pendirian pakatan pembangkang yang dibuat dalam mesyuarat yang dihadiri Abdul Hadi Awang, Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim.

"Keputusan Majlis Syura Ulama Pas adalah satu bahagian kecil dan tidak mewakili majoriti," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Isu kalimah Allah dibangkitkan semula oleh Guan Eng yang mendesak Kerajaan Persekutuan agar membenarkan kalimah berkenaan digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu ketika berucap sempena sambutan Hari Krismas tahun lalu.

Pada 8 Januari lalu, ketiga-tiga pemimpin pakatan pembangkang bersetuju supaya kalimah berkenaan boleh digunakan oleh bukan Islam dengan syarat ia tidak disalahgunakan.

Bagaimanapun, Majlis Syura Ulama Pas yang bermesyuarat selepas itu memutuskan bahawa kalimah berkenaan hanya untuk orang Islam.

Karpal seterusnya mahu akhbar Utusan Malaysia dan New Straits Times berhenti menyerang pakatan pembangkang dengan menyiarkan berita berkaitan demonstrasi yang dianjurkan ahli Pas bertujuan membantah pendirian pembangkang terhadap isu kalimah Allah.

Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu turut dilihat seolah-olah menolak pendirian Abdul Hadi bahawa Pas tidak teragak-agak untuk meninggalkan pakatan pembangkang sekiranya kerjasama itu merugikan Islam.

Sambil menyifatkan laporan media berhubung kenyataan itu sebagai tidak berasaskan sumber yang jelas, beliau menyifatkan kenyataan berkenaan adalah terlalu umum dan enggan mengulas lanjut isu terbabit kerana mendakwa tidak pasti sama ada Abdul Hadi benar-benar ada mengeluarkan kenyataan seperti itu.

SOALAN=
apsal presiden pkr (azizah) yg benar2 dpt mandat ahli tak pergi sign...

kuang3 said...

lupa plak...

apa teruk punya muka lu nuar..

muka xdpt jd piiii emmmm!!

setelah teruk jual bangsa agama

nilah dapat ....muka wajah seribu bencana...

lepas pru13 muka kau macamana la pulakkkkk la nuar..

Anonymous said...

bagi nuar ularmak2 pas ni macam lembu jee...

tapi ularmak pas anggap nuar ni sebagai anugerah tuhan...

sampai bila la pas ni nak sedar dari terus dilembukan oleh nuar dan dap

usin said...

tujuan sebenar LGE adalah alih isu hutan balak beribu hektar dh disapu oleh 2 pemimpin dap perak di kelantan!!! cuba perhatikan sekarang, hampir tiada org peduli isu tersebut. trick LGE sudah menampakkan hasil....

Anonymous said...

wajah peliwat tua kutuk sial haramjadah....ptuiiii.

Anonymous said...

Ambikkkk kau pengikut tegar PAS. Pemimpin kau ditahap hina dibawah tapak kaki Anuar ha ha ha