IKLAN BERBAYAR

Monday, February 18, 2013

HARON DIN MAIN WAYANG.


baca kenyataan haron din di atas.
saya akan pertahankan.
saya akan lawan.

isunya mengenai persetujuan pas memberikan lesen kepada kafirin menggunakan kalimah ALLAH.

maaf dato haron din, saya melihatkan tuan sebenarnya pandai bermain wayang.

tuan tak serius.
tuan tak serius.
tuan nampak macam main tarik tali.

isu ini adalah isu akidah, tuan sendiri yang cakap.
isu ini adalah marabahaya, tuan sendiri yang cakap.

tapi tuan sekadar CAKAP SAHAJA, action tiada.

kalau cakap, pada pandangan saya tuan boleh bercakap ratusan dan ribuan kali.

sebab tuan sekadar cakap.
tuan tak melakukan TINDAKAN.

tuan saya nampak hanya main wayang.
sepertimana hj hadi main wayang.

tuan sekadar NAK MEREDAKAN KERESAHAN AHLI PAS dengan harapan CAKAP tuan ini akan memberhentikan NIAT MEREKA UNTUK MUFARAKAH DENGAN PAS DAN PAKATAN.

jika benar tuan guru haron din serius...
jika benar tuan haron din cakap serupa bikin..

maka sewajarnyalah tuan istihar keluar pas kerana pas masih berada dalam pakatan !

sewajarnya juga tuan istihar arahkan seluruh umat islam TOLAK  anwar dan azmin ali yang konsisten nak gadai kalimah ALLAH untuk kafirin !

sayang tuan tak buat TINDAKAN
tuan haron din sekadar cakap...

apakah tuan lupa insiden barisan alternatif tahun 2001 bilamana DAP bantah penubuhan negara islam pas LANTAS TERUS KELUAR DARI GABUNGAN BARISAN ALTERNATIF !

itulah dap, cakap dan melakukan tindakan.

tapi sayang...tuan haron din sejak 2010 sekadar cakap aje.
gertakan tuan pada DAP dan anwar longlai...

kalau tuan haron din masih terus bercakap tanpa buat tindakan, baik jangan main wayanglah..

64 comments:

Anonymous said...

Utk ilmu agama dr haron din aku kagumi tp utk pendirian politik aku lebih kagumi pak din jual cendol kt kg aku..walaupun pak din tk belajar tinggi tp pak din ada maruah dan berani tinggalkan pas..

satuduatigaempatlima enamtujuhlapan said...

Syabas GAP

Sungguh tegas. Yang lebih penting gaya bahasa bukan menghina dan mencaci. Sindir-sindir sikit-sikit tu memang patut buat pun.



Anonymous said...

Benggali da buat kenyataan bahawa Majlis Syura PAS hanya kumpulan kecil dan tidak mewakili Majoriti.

Jadi wahai orang PAS kalau tak faham lagi tinggalkan Anwarinas dalam PAS dan bersatu dgn Parti Melayu Majority UMNO dan ajar cukup2 si Benggali ni!!

Anonymous said...

Yup... saya pun rasa Haron Din ni cakap jer. Tak serius pun.. buat ala-ala merajuk... nanti kena pujuk... ok la dia... yang penting hati ahli PAS yang lain dijaga...

Anonymous said...

aku rasa Haron Din akan tinggalkan PAS.

Kalau aku jadi dia, aku blah je. aku fight drp luar. macam Hassan Ali.

Anonymous said...

BUKAN MAIN WAYANG LA BRO , TU CARA NAK HIDUP , BY TIME SECARA PERLAHAN NAK KENA TENDANG PONGKOK KELUAR PAS TAK LAMA LAGI TU

MACAM MANA LA USTAZ NI BOLEH TERJERUMUS DALAM POLITIK , DUDUK DIAM NGUBAT ORANG DAH LEBIH DARI CUKUP MAKAN DAH....

NI DAH TERJERUMUS DENGAN DOSA LA PULAK NI

Anonymous said...

Walk The Talk... kalau masih lagi dalam PAS .Dato kafirkan diri sendiri..

Anonymous said...

BENAR CAKAP TUAN. UST HARON DIN MAIN WAYANG..... TETIBA SY RASA SEDIH DAN KESAL. KENAPA ULAMAK DAH JADI BEGINI? SAYA RASA KECIL HATI KERANA TAK DAPAT BERGANTUNG HARAP LAGI KEPADA ULAMAK UNTUK MEMBELA ISLAM. AMAT SEDIH...TOLONGLAH BUANG KOPIAH ITU. JANGAN TIPU KAMI LAGI.....

Harimau Kumbang said...

Demi undi untuk kemenangan dunia bukan demi Allah..

Anonymous said...

makna nya kalau pemimpin bn cakap hudud tak boleh dilaksanakan oklah sebab tindakan tidak diperlukan hanya perlu cakap saja nanti senang le kalau pemimpin lain nafikan sesuatu tak susah hanya suara tanpa tindakan

Anonymous said...

Gap,ulas berita ni
Empat Bekas Jeneral Tentera Kini Bersama Pakatan Rakyat.

http://malaysiaberih.blogspot.com/2013/02/empat-bekas-jeneral-tentera-kini.html

Anonymous said...

setuju bebeno cakap mike tak brani nak buat tindakan camner org nak respect.baik toksah cakap.

Anonymous said...

sewajarnya pas akur arahan pakatan rakyat . itu jalan dan cadangan terbaik dari karpal singh, anwaribrahim dan lim gian eng. PAS akur sudah laa...apa pulak majlis syura la apa la...

Anonymous said...

Nampak duit terus lupa pedirian...Uaaalalaamaakk...hua hua hua.

shar said...

walaupun berat hati nk kata,tapi kena kata gak.aku stuju dgn gap.walau apa taraf skali pun ulama 2,tinggi melangit pun ilmu dia,kalau nk main2 dgn isu akidah,tgula bala ALLAH.BAGILA ALASAN APA SEKALIPUN,XKN DAPAT NK MENAFIKAN,ISU KALIMAH ALLAH NI TIDAK LAIN TIDAK BUKAN HANYALAH UNTUK MENYESATKAN AKIDAH UMAT ISLAM.JGN KONFIDEN SGT DENGAN ILMU AGAMA YANG KITA ADA 2 MAKA SYURGALAH TEMPAT KITA.MANUSIA MASUK SYURGA BUKAN KERANA ILMU/AMALNYYA,TAPI MANUSIA MASUK SYURGA KERANA RAHMAT ALLAH S.W.T.
nampaknya tong taik yg selalu disebut org pas 2 bukan berada di pihak umno tp pas sendiri.org2 pas tgu apa lagi.anda takut dgn tok2 guru atau takut ngn ALLAH????

Anonymous said...

Wahai Datuk Dr. Haron Din demi Allah bawalah PAS keluar dari Pakatan Racun dan kalau ko tak dapat bawak PAS keluar dari Pakatan Racun, Demi Allah ko sendirilah yang keluar dari Pakatan Racun.
Tidak ada gunanya ko terus bersama dengan Penyembur Racun ni sebabnya kerja diorang bukannya nak menambah baik keadaan masyarakat makin pulak nak dirosakkannya - 24 jam tipu, belit, tohmah, fitnah, bohong, anjur pemberontakan, buat unsur2 subversif, buat havoc sana sini, suruh demo, ajar rakyat jadi tak bertamuddun, galakkan masyarakat berfikiran dan berbudaya songsang, buat tuduhan palsu itu ini, mengapi2kan sentiman agama dan kaum, memecahbelahkan antara kaum, merosakkan pemikiran generasi muda dan bermacam2 lagi kemungkaran yang terbit dari akhlak mazmumah diorang.
Rakyat sekelian jangan bagi muka kat diorang dalam PRU 13 ni. Undi BN, undilah BN, kasi undi sama BN!!!

Anonymous said...

Aku dengar dia buat penjelasan kat you tube tu. salah satu ayat yg aku tak setuju bila kata "segelintir umat ISLAM membenarkan kalimah ini digunakan oleh org kafir". Kenapa dia tak ckp nama org yg terang2 MEMBENARkan tu? Nape sebut 'Umat Islam'?

Takut? Atau ckp jer segelintir penyokong PAS & PKR. Itu kan lebih tepat. Dasar pengecut. Acah jer lebih. Mcm tu nk jadi pemimpin? jgn harap la aku nk vote org mcm ni.

Anonymous said...

Kalau harun din setuju majlis syura lebih rendah dari pr dia akan main wayng tapi kalau majlis syura lebih tinggi dalam isu agama Islam dia akan tinggalkan pas. Kita tengok tindakannya dalam masa 3 hari ni.

MELAYUJATI said...

Sokong 1000% pendapat GAP, cakap kerana serupa bikin, bukan besar sahaja, kalau masih tertonggok dalam PAS dan PAS pulak masih dalam pakatan, tak payah lah nak berikrar akan berjuang sehingga akhir hayat, sedangkan untuk memperjuangkan tanpa keluar titik peluh pun masih teragak agak lagi, macam mana orang kapir nak hormat kalau jiwa ulama lagu tu, lembik tiada kekuatan langsung, ibarat hidup segan mati tak mau...

Anonymous said...

DULU HARON DIN SARAHAN KATA 'ULARMAK' PADA ORANG. SKRG MASOK POLITIK DIA BESAR PUNYA 'ULARPKMAK'

Anonymous said...

DULU HARON DIN SARAHAN KATA 'ULARMAK' PADA ORANG. SKRG DIA MCM 'ULARPKMAK'.

Anonymous said...

Sokong!!org politik ckp putar belit

Anonymous said...

Rasanya dato din sayang dua2, Allah dan pas. Malangnya ada beberapa pemimpin pas sayang pada dap dan anwar. Dap benci Allah dan anwar tidak kasih pada Allah. Kedua2 pihak ini memudaratkan Islam. Pengikut2 pas pula sangat taksub pada pemimpin dan mengikut apa saja kata pemimpin mereka tanpa banyak fikir. Pas kurang kasih pada Allah kerana sudi berkongsi Allah dengan tuhan triniti kristian.

Adakah dato harun din wajar lagi duduk di dalam pas? Tepuk dada tanya selera...tidak perlu menyertai umno tetapi cukup dengan bertindak keluar dari pas yang tiada pendirian itu cukup untuk untuk menunjukkan kasih sebenar kepada Allah.....

Din said...

Sekalung tahniah kepada GAP dan pemberi komen sekalian. Diharap dapat membuka mata para pencacai Pakatan Haram (Itu pun kalau hati mereka terbuka)

Anonymous said...

Seburuk2 orng umnu & islam..'iman sebesar biji sawi, syurga sepuluh kali ganda dunia'
Sebaik2 orng DAP & kapir.. mati terus masuk neraka, cium bau syurga pon xdpt!
Adakah sama org yang beriman dgn tak beriman?

Anonymous said...

Aku sangat kagum dgn Harun Din. Seronok dengar kuliah dia. Saper yang kater dia ularmak tu aku taktau ler adap sopan kat maner letak. Belajar tinggi2 pun tk guna ilmu takdak!

Anonymous said...

WOI HARON,,,ULAMAK HIPOKRIT..AKU DOK KAT JELEMPUK.100M JE DARI RMH HANG.KENAI SANGAT HANG,,,NANTI AKU BUKA CERITA HANG APA HANG BUAT KAT BANGI,,,HE HEHE,,,...JNGN INGAT ULAMAK TERLEPAS DARI DOSA SKANDAL..

Anonymous said...

WOI HARON,,,ULAMAK HIPOKRIT..AKU DOK KAT JELEMPUK.100M JE DARI RMH HANG.KENAI SANGAT HANG,,,NANTI AKU BUKA CERITA HANG APA HANG BUAT KAT BANGI,,,HE HEHE,,,...JNGN INGAT ULAMAK TERLEPAS DARI DOSA SKANDAL..

Anonymous said...

Harun Din bukan politician and terlalu memaafkan dan terlalu lembut. Dia ni lebih kpd academician..sbbtu dia tak berani ambik drastic action. Byk org berkopiah ni tak semstinya alim..ada yg nak cover pasal kepala botak jer..

Anonymous said...

Sekali terjerumus, bukan senang nak tinggalkan Partai Ajaran Sesat tu. Kesesatannya akan berbelit-belit kerana kekusutan yg mereka reka sendiri termasuk sumpah baiah isteri tertalak tiga. Harap tidaklah menjadi seperti kisah Barsisa, seorang yg sgt alim akhirnya diperdaya iblis. Kesesatan PAS tidak boleh dipulihkan kerana melibatkan kerosakan akidah, eloklah segera dijauhi.

Anonymous said...

Tengok Ustaz Nasha pun sama..sejak rapat ngan Najib..kopiah ntah kemana..Hassan Ali pulak buang kopiah..pakai songkok. Hipokrit. .hipokrit.. Karpal Singh jugak wa respek..tak pernah pakai turban walaupun singh dari dulu sampai la ni..walaupun orang dok panggil dia cokelat hack, pendirian dia tetap.

Anonymous said...

Cikgu"S"said:
Haron Din adelah same dengan lebai2 PAS yang lain.Cakap berdegar-degar tapi tahi di hujung gelegar.
Pak Lebai PAS kalo pasal cakap berapi-rapi,tapi habok pun tarak.
Haron Din pun sayang juge dengan jawatannye.Kalo dia keluar PAS,bukan senang nak sampai Timbalan Mursidul macam sekarang ni.Kalo gitu baik dia tunggu dalam PAS,pasal kalimah Allah,dia boleh buat2 perjuangkannye,hakikatnye dia pun sama macam haji Hadi dan Anuar juge.2x5=5x2=10
Haron..Haron. sudah2 lah tu.Kamu tahu hukum,tahu dosa dan pahala,kamu tak raseke yang kamu tu dah terlalu banyak menanggung dose.Brcakap bohong munafik,tak menepati janji munafik,Orang munafik ni menghampiri kufur.Hoi takutnye!

Anonymous said...

Bodohlah Singh ni. Org dah cakap tak boleh, tak boleb lab. Kalu berani bagi Hadi kata dua, sokong atau keluar. Mampus kalau PAS keluar, siapa nak gantung poster

Anonymous said...

Aku baru dpt info, DAP guna cara along. Dia org akan guna cat untuk pru 13

Anonymous said...

hidup pak din!!...

Anonymous said...

''UNDI PAS HARAM'' FULL STOP !!


gen2felda

Anonymous said...

kesian tengok pencancai bawahan dri gulongan rendah & pertengahan PAS asik kena tipu je dri pemimpin atasan mereka...terlalu banyak bercakap...ini lah jadinya...hj hadi kata gini...harun din kata begitu...mahfuz dh jd serba tak kena...parti kelam kabut....carca marba....ahli yg dibawah jg yg melopong asik kena tipu je....

Anonymous said...

Allah sangat happy kamu sangat setia kepadanya. Allah sudah reserve bungalow besar di Surga bagi kamu. Jangan khuatir masa depan kamu ada jaminan. Duit, makanan, perempuan semua ada tak habis-habis boleh guna di Surga. Tetapi oleh kerana kamu mempermainkan agama untuk politik menjadi masyarakat tidak aman jadi mungkin kamu akan hukum masuk Neraka. Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah

Anonymous said...

Ni lah contoh ulamak penyembah parti...parti lebih mulia dari ALLAH...

Anonymous said...

Kalimah Allah bukan hak PAS, ataupun DAP,mereka tidak ada hak ke atas kalimah Allah. Terserah mereka nak guna atau tidak, tapi kita sebagai umat islam wajib menentang penggunaan kalimah Allah oleh orang kafir.

Anonymous said...

Asalamualaikum...
pendapat saya lew yew...bukan saja haron din keluar pas...majlis syura pun mesti kuar pas....apew barang tolak penggunaan nama Allah pd ugama lain tp masih dok kelompok tu gak....biar lew hadi ngan ajis jew duk situ....tapi takto lew klo ugama n aqidah depa org len yg tentukan atau aci ikot org len....haku...nauzubillah....

El_taliban said...

Bangunlah wahai kaum seagamaku,perang terhadap agama kita telah lama bermula ,cuma baru kita tersadar saja,anwar ialah proxy karpaL

Anonymous said...

Amat SETUJU dgn Anon teratas 2.47pm

Anonymous said...

Apa masalah kalau diaorang nak pakai kopiah ke songkok ke..bukannya tukar agama..kamu pun guna la otak kalau nak bercakap..

Anonymous said...

Zindabad Pak Din !! Salam Cendol dariku

Anonymous said...

Aku lebih kagum cendol hijau pak din dari harun din...

Anonymous said...

Pegawai tentera byk kaki mabuk. Elokla tu.

Anonymous said...


Fatwa agama dan fatwa politik harun din dah campur adukan. mudah bahasa, jika ulamak duduk, pijak dan bersama-sama dalam kandang tempat BABI berkeliaran, bau babi tetap melekat dijubah-nya. ini lah yang terjadi tapi harun din terus pusing-pusing, masyarakat sememangnya merasa jijik dan muntah sebut jer BABI yang menjadi seteru mukmin, namun sekarang ni ulamak sudah duduk sekandang.

TIDAK AKAN berjaya tindakan harun din merelakan dirinya jadi bahan cemuhan semata mempertahankan gulungan ulamak RIAK dan TAKABUR bersandarkan AGAMA dipolitikan. banyak landasan mempertahankan agama tidak mistinya menerusi politik dan lebih dihormati.

HARUN DIN masih mimpikan kuasa dihujung pengorbananya sebagai imbuhan jadi kambing hitan pas.

SUDAH TERANG LAGI BERSULUH, PAS hari bukan parti memperjuangkan ISLAM, parti merebut kuasa bersama DAP dan PKR yang cukup merbahaya kepada SYARIAT ISLAM itu sendiri.

PR saban hari terus bertelagah, cuma pengikut taksub tidak percaya ini berlaku, kerana minta, mata dan hati mereka sudah jadi batu yang tidak bolih berfungsi dengan sampurna, negara ini amat rugi mempunyaai rakyaat seperti ini....

Anonymous said...

Jika pun Harun Din bermain wayang, janganlah sahingga main wayang tongkoi. Jika nak main wayang tongkoi pun main Dato' hingga warga mas kaum Cina yang tengok depa boleh ghalib tengok sampai habis cerita.

Cakap dlm ceramah bersama Mat Sabu di Trengganu, bukan main lebut lagi bahasa yang teratur dan lunak, sampai kata rakyat tak kan memadai dengan BR1M nak ubat pi undi BN, sedangkan yang nak berjuang kerana ugama.

Harun Din bukan lagi ulamak, tapi tok bomo yang sedang jual ubat diserata pelusuk kampong selurun negara, abahawa ubat (PAS) yang dijual hanya diperbuat dari tahi kambing.

Anonymous said...

Great delivery. Great arguments. Keep up the great work.


Have a look at my website :: all in one seo

Anonymous said...

I loved as much as you'll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored material stylish. nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.

my web blog virtapay currency

Anonymous said...

Appreciating the hard work you put into your blog and in depth information you present.
It's good to come across a blog every once in a while that isn't
the same out of date rehashed information. Excellent read!
I've saved your site and I'm adding your RSS feeds to my Google
account.

My website: free psn codes how to

Anonymous said...

Quality posts is the secret to invite the visitors to pay a visit the
website, that’s what this site is providing.

Visit my homepage adult games

Anonymous said...

Excellent way of telling, and good post to get data regarding my presentation subject, which i
am going to convey in college.

Also visit my page; free dj

Anonymous said...

bookmarked!!, I like your website!

Feel free to surf to my website - Miscrits Volcano

Anonymous said...

This page truly has all of the information and facts I needed about this subject and didn’t
know who to ask.

Also visit my homepage: Complete Offers For Cash

Anonymous said...

Hey! Do you know if they make any plugins to assist
with SEO? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good gains.
If you know of any please share. Many thanks!


Feel free to visit my homepage :: free psn code

Anonymous said...

Excellent beat ! I wish to apprentice while you amend
your site, how can i subscribe for a weblog site?
The account aided me a applicable deal. I were a little bit
acquainted of this your broadcast provided vibrant clear
idea

Also visit my page: password cracker

Anonymous said...

I every time used to study paragraph in news papers but now as I am a
user of internet thus from now I am using net for articles or reviews,
thanks to web.

My webpage - minecraft free

Anonymous said...

Hi there i am kavin, its my first occasion to
commenting anyplace, when i read this article i thought i could also create comment due to this sensible post.



Also visit my website hacks for castleville

Anonymous said...

Wow! Finally I got a webpage from where I can really take helpful data concerning my study and knowledge.


Also visit my weblog: linkbucks bot ::
::

Anonymous said...

What a stuff of un-ambiguity and preserveness of precious know-how concerning unpredicted feelings.


my homepage ... password for

Anonymous said...

Let me introduce you all to this wonderful product named
http://www.sharecash-bypass.tk Ubers AIO Downloader.

You guys might be thinking that what this tool is doing on a Sharecash
Downloader website and that this is all different, well, but no.
After successfully running Sharecash Downloader of mine for 2-3 months, I decided to make something more unique and useful to you guys, so I came up with my AIO
Downloader. The speciality of this downloader is that it downloads almost from
all file-hosters along with Sharecash, Fileace and Dengee.

Anonymous said...

Are you tiered of completing surveys only for them not to unlock your file?

Do you want to bypass all online survey sites? Here is the solution http:
//bypassfileice.tk
Having trouble downloading very important file from ShareCash,
FileIce, Upladee or others due to no surveys showing up?

Thanks to our newest tool, you will be able to download everything
you want whenever you want!
Works on all fileice surveys, with just one click of a
button you will be able to start downloading the file,
for free!
Also works on sharecash surveys. Clicking in the image above will take you to a video tutorial for
this tool.
To learn how to use Fileice Survey Bypass you can click here, you will be taken to a short tutorial on how
to use the tool.
Download ShareCash, FileIce, Upladee Survey Bypass Now!
http://bypassfileice.tk
Working Fileice Survey Bypass Download it here http://bypassfileice.
tk

Here is my website - Sharecash killer