Friday, February 1, 2013

ST SINGAPURA TERUS MEMBANTU PAKATAN.



Singapore Straits Times renders help to Opposition pushing for state polls.


Regional correspondent Teo Cheng Wee welcomes the demand by Selangor government’s plan to call for state polls in late February.  



  1. Opposition warned if there is still no indication that Parliament will be dissolved for national polls, they will conduct state polls as early as possible.
  2. Selangor Menteri Besar Khalid Ibrahim was referring to BN that the public should not be remained hanging over the election date.
  3. If Selangor dissolves its assembly in late February, the Election Commission must hold state election within 60 days or by late April. This proves that Khalid Ibrahim intended to put BN at odds, which indirectly pushing BN to hold state election not later that May.
  4. DAP conspirator political analyst Oh Ei Sun from S.Rajaratnam School of International Studies interfered that PM Najib will be forced to call for polls quickly after Chinese New Year if Selangor conducts the polls before the right time.  
  5. Both the federal and state government have reached to a standstill over the management of water assets in supplying enough water in the state for the future. There are two reasons why Selangor government blamed the private water company:

  • Poor maintenance of pumps and pipes
  • Wasting money to construct a new water plant.   

But the federal government supports the new water plant and has blamed Selangor’s incompetence in running the state. It is a laudable act for the federal government to react and respond to the basic needs of Selangor people.



There are more idiotic opposition politicians other than Khalid Ibrahim, along with cynical journalist Teo Cheng Wee, as well as political analyst Oh Ei Sun, the DAP conspirator stationed in Singapore who shared their dishonest views to hint at PM Najib for deliberately delaying the actual polls date from the public.
H.S.

14 comments:

Anonymous said...

These sacks of rubbish will be buried in this coming election. The Poisonous Racket must be cut off swiftly, by whom? by those who are still pure at heart, those who know the perpetrators of these mind tricks, mind control and double talk. In honour to all the people who uphold brotherhood and solidarity in this region, I will surely vote BN in this coming election, no wasting time. This is one hell of an end game for the Pakatan Rip-off.

Anonymous said...

.





































































































































































































































































































































































































































































































.

Anonymous said...

mmg cina keparat tu.........ada menteri sukan tu lagi bodoh nak letak sempena pemain badminton penang tu.............dia tahu tak cina memerintah anak dia nak mkn silap haribulan pasir dia bagi

Anonymous said...

Tahniah YAB Tan Sri Khalid. Rakyat jelata bersama Tan Sri dalam perjuangan Tan Sri menentang kezaliman.

Anonymous said...

.. kalau tak ada apa-apa peristiharan.. kan parlimen dan dun lain automatic bubar 28 April.. apa lah bongok sangat NST Singapura nie... serupa macam kaldai-kaldai yang depa promote.. lagi satu yang tentukan bila tarikh dan masa mengundi bukan nya BN.. SPR.. BTW.. harap-harap pihak keselamatan kena siap siaga... berkemungkinan lepas dun selangor tutup peti undi.. (yang mana memang sah depa akan kalah dengan teruknya).. depa akan buat onar dan huru hara... supaya lain-lain proses undi tergendala.. contoh trick nie macam biasa tengok jer kat Timur Tengah tempoh hari... nie kira bang non punya wild card ler.. lepas tuh singapura pun hantar askar ke Malaysia... kononnya nak selamatkan rakyat dia... yang pendatang haram kat malaya yang berlambak tu kena lah juga pantau... depa pun buleh jadi agen provokasi tu... US pon pasang aircraft carrier kat jurong untuk repair... kapal terbang dia pun melilau satu malaya... kononnya sebagai pemerhati...

Tun Teja said...

"Penganalisa politik berkepala ikan yu dan berekor babi."

1. Oh Ei Sun, sebelum berita ini disebarkan diakhbar Straits Times Singapura pada petangnya television Channel News Asia (CNA) telah ditemubual oleh pemberita Glenda Chong dan Timothy Goh. Oh Ei Sun tiada lain melanyak BN dengan menyebut perkataan ‘corruption’ dan ‘elections reforms’. Tujuannya adalah untuk menyebarkan fitnah dan dusta terhadap BN.
2. Sehingga pengaruh fakta Oh Ei Sun sudah kuat berakar di dalam kepala otak semua rakyat Malaysia di Singapura, selagi itulah Oh Ei Sun dan Ong Kian Ming dari pakatan Racun senang menepuk tangan sampai mereka semua mahu pulang mengundi Pembangkang Rosak.
3. Dahulu Oh Ei Sun pernah memegang jawatan setiausaha politik kepada PM DS Najib. Baru lah aku tahu manusia yang berkepala ikan yu dan berekor babi semata-mata seorang pembelut dan pengkhianat Negara seperti Anuar Aljuburi.
4. Akhbar STS menyambung lagi Pembangkang Rosak ahli parlimen Anthony Loke dan strateji Ong Kian Ming mendesak SPR memberi kebenaran kepada parti politik menyemak pengundian dan perkiraan undi. Mereka juga mendesak SPR mendedahkan senarai pengundi luar supaya mengelakkan risiko tambahan nama.

Tun Teja said...

1. Mengapa pada mulanya SPR membenarkan pengundi luar Malaysia mengundi? Percayakah pengundi luar ini mahu mengundi untuk masa depan generasi mereka yang cerah atau mereka bertujuan untuk kerajaan Malaysia diambil alih oleh Pakatan Rosak ?
2. Mereka ini cari makan diluar Malaysia, duduk diSingapura mewah, berumah private, berkereta mewah, berkedudukan atas di pejabat dan swasta. Mereka ada tanah di Singapura, ada biznes kaya-raya. Mereka tidak pernah pulang ke Malaysia, tetapi mahu menghampu Pakatan Rosak memerintah pada PRU ke 13 ini.
3. SPR mesti menanam semangat waspada terhadap pengundi Malaysia luar negara seperti di Singapura yang jumlah pengundi mencecah 400,000 orang.
4. SPR sepatutnya pada sa’at ini sudah mencapai kesedaran bahawa ramai pengundi luar di Singapura sedang di kenakan ‘brainwashed’ oleh penganjur Bershit Singapore Ong Guan Sin, penghasut agong di Singapura dari Rajaratnam School of Studies, Oh Ei Sun.
5. Kedua-dua busuk borok kepala yang berotakkan babi sentiasa melontarkan berita palsu terhadap kerajaan BN yang korap dan menipu pilihan raya.
6. Barua yang bersebahat selalu di salurkan melalui akhbar Straits Times Singapura seperti hati yahudi Carolyn Hong, Lester Kong, Teo Cheng Wee, Yong Yen Nie, Melissa Goh dari CAN, Yahoo pun sama dan lain-lain.
7. Kementerian Luar dan Dalam Negeri Malaysia sepatutnya mengambil tindakan terhadap wartawan-wartawan dari Singapura yang memberi berita bohong sambil menghina dan menghentam BN setiap masa mereka mengeluarkan artikel mereka. Setiap hari aku membaca dan mengulas akhbar SST ini dan apabila aku bezakan dengan saluran informasi dari TV1 dan TV3 Malaysia, amat bertentangan dengan akhbar SST bersama CNA yang sentiasa menyebelahkan pembangkang.
8. Langsung tak ada satu fakta pun yang baik dari kerajaan BN yang mereka masih dan sedang bertumpas lumpas memenuhi objektif BN, ETP untuk membasmikan kemiskinan rakyat jelata. Tetapi polong-polong syaitan laknatullah DAP melalui PAP sedap rangup menuduh BN kerajaan korap yang di lafazkan berkali-kali.

• Seolah-olah pemimpin Aljuburi itu sungguh suci dari kedosaan yang berat yang dilakukan tidak dipertikaikan.
• Seolah-olah DAPigs Sial KitLimpuh, hati busuk Lim Gunengkok sangat jujur dan tiada korap.
• Seolah-olah Kapal Siong sangat mulia hatinya terhadap Umno.
• Seolah-olah N.Ajis manusia yang satu sahaja orang Islam, orang Umno itu dikatakan kafir.

Tetapi ini semuanya adalah bohong belaka.

Pemimpin PKR yang pendusta, pengkhianat, pemfitnah, penipu, penghasut, pembelut,penafi, penzina, peliwat, penyokong murtad, kufur dan munafik akan di nobatkan teragong supaya menjadi PM Malaysia pada PRU ke13 nanti oleh Yahoo dan forum internet.

PAShit, DAPigs dan Parti Kencingkan Rakyat harus dihumban pada PRU ke 13 ini. Rakyat Selangor mesti bersepakat, terutama masyarakat Melayu, boikotkan Khalid, boikotkan pilihan raya di Selangor.

Anonymous said...

Aku dah kata budak2 suruhan PAP Singapork ni takut nak kacau Lee Shian Loong tu kerana mereka akan di masukkan ke ISA. Dia berani bercakap diseberang selat menentang kerajaan Malaysia kerana mereka tahu Najib tak boleh buat apa2 pada rakyat Singapork ini.

Anonymous said...

Journalist NST Singapore yang membantu mewar2kan agenda politik pemimpin Pakatan di Malaysia ni memang tak guna, sama dengan penyokong2 Pakatan kat Malaysia ni. Kandang la tempat paling sesuai untuk korang semua nanti.

Pekong Pondan said...

This situation of misgovern a state must be stopped. Vote for BN and get your water and stop digging up all sand in Selangor.

The main culprit are still...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

Ramalan Nujum Pak Belalang:-

Kerajaan akan umum pembubaran Parlimen dan permulaan PRU 13:-

Tarikh Parlimen di bubar: 14 Feb 2013, sebelum Khalid nak bubar DUN Selangor,

Tarikh Penamaan Calon: Rabu 27 Feb 2013

Tarikh Mengundi (Polling Day) : 9 Mac, 2013 (Sabtu)

(Tarikh 10 Mac 2013 ... BN memasuki Putra Jaya ... melepas lagi Anwar Ibrahim nak jadi PM)

Anonymous said...

PRU 13
RAMALAN TOK NUJUM PAK BELALANG:-

PM AKAN UMUM PEMBUBARAN PARLIMEN: 27 FEB 2013

TARIKH PENAMAAN CALON (NOMINATION DAY): WED, 23 FEB 2013

TARIKH BUANG UNDI (POLLING DAY): 9 MARCH 2013 (SATURDAY)

9-10 MARCH 2013 KEPUTUSAN PILIHAN RAYA DIUMUMKAN .... BN PEROLEHI MAJORITY 2/3 .... FUCKATAN MENANGIS TIADA BERAIR MATA ....

Anonymous said...

dont u ever get it, stupid PR leaders always talked rubbish every now and then,almost all issues big or small or petinent, always being treated like retards., PR leaders and their associates are jerks and their political minds are corrupted so do their low class kind of thinking about ideas always shine with them.

Anonymous said...

Semuanya krn wang...permainan pr utk teruskan perjuangan mrk.