IKLAN BERBAYAR

Thursday, February 21, 2013

ZAHID HAMIDI CUCI OTAK PENYOKONG PAS.



Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, analisis komunikasi politik menunjukkan sokongan terhadap parti berasaskan agama termasuk Islam, Hindu, Kristian dan Yahudi tidak bertahan lama setelah rakyat menyedari parti-parti tersebut sebenarnya cuma 'menunggang' agama untuk meraih kuasa politik.

"Cuba kita tengok Parti Bharatiya Janata (BJP) di India yang berasaskan fahaman Hindu dapat peluang memerintah selama sepenggal, tetapi akhirnya ditolak oleh penganut Hindu di India kerana mereka hanya memainkan agama untuk mendapat kuasa politik.


"Sama juga dengan apa yang berlaku di Malaysia apabila PAS mahu melaksanakan hudud dan mengubah Perlembagaan kepada Perlembagaan Islam sepenuhnya, tetapi selepas tiga empat hari, mereka tarik balik," katanya.

Oleh yand demikian, Parti seperti PAS yang menggunakan agama untuk kepentingan politik akhirnya akan ditolak oleh rakyat seperti yang berlaku di negara-negara lain.

Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata, parti politik yang menggunakan agama akan menimbulkan masalah kerana pandangan daripada pemimpin parti berkenaan akan dianggap sebagai fatwa oleh pengikut-pengikut tegar mereka.

"Dalam keadaan di Malaysia apabila PAS menggunakan agama sebagai wadah untuk berjuang, ertinya segala pendapat pemimpin utama ini dianggap oleh pengikut mereka sebagai fatwa dan kebenaran mutlak," ujarnya.

Jelasnya, PAS dan DAP tidak mungkin dapat mencapai persefahaman dalam soal politik kerana bertentangan dari segi ideologi.

Katanya, hubungan antara kedua-dua parti itu ibarat air dan minyak yang tidak dapat bersama kerana ada pemisahan di antara kedua-duanya.

Sehubungan itu, kata Zahid, sudah tiba masanya semua pengundi memilih Barisan Nasional (BN) yang telah terbukti dengan rekod prestasi yang baik berbanding pembangkang yang cuma menabur pelbagai janji manis tetapi tidak menunaikannya.

4 comments:

Anonymous said...

Di mana2 Negara Islam apabila Agama di peralatkan maka akan tercetus kejadian bunuh membunuh sesama Islam itu sendiri!!

Kultus PAS dan Parti Maksiat PKR teramat bahaya kapada Bangsa Melayu dan Islam dan wajib di tolak pada PRU 13.

Anonymous said...

presiden x dak power,sama dgn presiden pkr..,"jah,mana jam omega aku jah,rakyat nak tengok jam yg kau simpan tu jah"

Anonymous said...

Betul...betul. Sebelum ini aku tak kisah sangat dengan PRU ini. Tapi le ni aku dah tak sabar-sabar nak balik kampung dan bersemangat untuk undi dan nak kempen seluruh keluarga supaya ini kali dan di confirm kan untuk undi Umno/BN yang jelas byk menjaga kebajikan dan agama Islam. Bagi puak pembangkan ni kita dah leh nak kata apa lagi dah sb terlalu extrem tapi byk dah puak Ahli Pas yang dah tinggal parti baguslah tu. Yang keluar parti pas tu kita tengok sihat sihat saja dan tak ada kena bala pun. Sebab tu kata parti fungsi dia utk bentuk kerajaan masa PRU saja. Pas sama dia sekarang sudah berpecah dan gaduh. Kali ini nampaknya pas adalah paling lemah dlm PRU 13. Minta BN kekalkan cara kempen yang baik. Mari kita semua ambil kenyataan Haron Din sudah cakap jadi kufur org yang sokong kalimah Allah hendak digunakan dlm bibble BM spt persetujuan PR. Pemimpin PR dah akui perkara itu. Jadi siapa yang sanggup beri undi kpd PR, fikirlah sendiri. Satu lagi majoriti yg mengundi bukannya ahli mana mana parti termasuk aku sendiri.

Anonymous said...

DAP tolak hudud takpa sebab dia bukan Islam, Melayu Islam UMNO tolak hudud apa cerita?