Thursday, March 21, 2013

ANWAR PENGKHIANAT BESAR RAKYAT SABAH !


Pengkhianatan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sebagai dalang utama dalam krisis keselamatan di Lahad Datu yang menggugat kedaulatan negara semakin terserlah berdasarkan kepada beberapa perkembangan.

Berlandaskan reaksi dan kenyataan pemimpin-pemimpin pembangkang, mereka nampaknya tidak mahu krisis keselamatan itu berakhir tetapi sebaliknya mahu ia berterusan.

Tujuannya ialah supaya keadaan politik dan keamanan di negeri Sabah menjadi kelam kabut sehingga menimbulkan keadaan huru hara menjelang Pilihan Raya Umum ke 13.

Inilah sebenarnya yang dirancang oleh Anwar apabila bertemu dengan kumpulan pemisah Moro, Nur Misuari beberapa bulan lalu.

Sementara Anwar tidak henti henti memainkan isu-isu berkaitan Sabah seperti kehadiran pendatang asing, kad pengenalan kepada pendatang asing, royalti minyak, balak dan sebagainya, Misuari bersama-sama puak yang berlakon sebagai pewaris kesultanan Sulu pula bersiap sedia menyerang Sabah.

Bukan sahaja pengganas Sulu sudah menyebabkan 10 anggota keselamatan Malaysia terbunuh, tetapi kini dengan angkuh dan sombong tidak mahu sebarang gencatan senjata diadakan.

Bagaimana segerombolan kecil pengganas begitu berani meneruskan tindakan ganas mereka sekiranya mereka tidak mendapat sokongan daripada pihak pembangkang di negara ini.

Komplot pembangkang dengan pengganas Sulu semakin jelas apabila pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat membuat keputusan mengadakan perbincangan dengan pihak kesultanan Sulu mengenai tuntutan mereka ke atas Sabah.

Sememangnya Anwar sudah berkomplot dengan puak pengganas untuk menerima tuntutan mereka sekiranya Pakatan Rakyat menang pada peringkat pusat dalam PRU13 kelak.

Pada permukaannya Anwar seolah-olah prihatin kepada tuntutan puak kesultanan Sulu terhadap tuntutan mereka ke atas Sabah tetapi motif sebenar ialah untuk memisahkan negeri itu daripada Persekutuan Malaysia.

Anwar sebenarnya ingin menjayakan agenda untuk menjadikan Sabah sebagai sebuah negeri Kristian di tengah-tengah Nusantara.

Seperti pemisahan Timor Timor daripada Indonesia pada 1999, Sabah juga ingin dijadikan salah satu pusat utama Kristian di rantau untuk mengekang pengaruh besar Islam dan kekuatan umat Islam.

Kini Anwar juga menggunakan Misuari untuk mengeluarkan kenyataan bahawa Malaysia menjajah Sabah.

Apabila kerajaan tidak melayan tawaran beliau untuk menjadi orang tengah dalam kemelut keselamatan di Lahad Datu, Misuari terus menunjukkan belang sebenarnya yang mahu perang berpanjangan.

Pengkhianatan Anwar untuk memusnahkan Malaysia tidak boleh dibiarkan lagi.

Sebelum ia merebak menjadi barah yang tidak boleh dikawal, kerajaan hendaklah bertindak terhadap Anwar dan pemimpin pembangkang.

Pembangkang juga ingin mengeruhkan hubungan diplomatik dengan Filipina dengan memfitnah pihak keselamatan kononnya berlakunya kekejaman terhadap rakyat negara itu.

Namun pembangkang terus menikus dan tidak berkata sepatah pun untuk menunjukkan mereka prihatin terhadap nasib keluarga anggota keselamatan yang mati terkorban.

Malah pemimpin Pas yang jahil dan kolot bernama Harun Taib pula mempertikaikan status kematian anggota keselamatan yang beragama Islam dengan mengatakan mereka hanyalah 'syahid dunia'.

Bagi mereka hanya Ibrahim Libya dan pengikut-pengikutnya sahaja yang benar-benar syahid kerana menentang kerajaan UMNO-Barisan Nasional.

Dengan mendakwa apa yang berlaku di Sabah adalah sandiwara UMNO dan cara kerajaan untuk mengalihkan pandangan daripada isu pemberian kad pengenalan biru kepada pendatang asing, pemimpin PKR seperti Tian Chua sudah pada awal-awal lagi cuba meracun pemikiran rakyat.

Kenyataan itu bukanlah sesuatu yang tidak disengajakan tetapi adalah sudah dirancang untuk memberi imej negatif kepada pasukan keselamatan negara dengan matlamat untuk menurunkan semangat juang mereka.

Strategi Anwar untuk menarik keluar Sabah daripada Malaysia akan memakan dirinya sendiri.

Ini kerana kerajaan sedang dalam proses mengumpul sebanyak mungkin maklumat perisikan untuk membongkar dalang atau pihak yang menggaut keuntungan daripada krisis ini.

Apa yang berlaku di Lahad Datu bukan berlaku secara spontan atau tanpa sebarang motif tetapi adalah rancangan licik yang melibatkan pembangkang, puak pemisah, kesultanan Sulu dan gerakan antarabangsa Zionis-Yahudi.

Kiram dan geng bersenjatanya hanyalah kuda tunggangan yang tidak mempunyai apa-apa nilai tetapi berguna setakat untuk dieksplotasikan kebodohan dan kejahilan mereka.

19 comments:

Anonymous said...

LINDUNGI JIWA SANUBARI HATI NURANI ANDA DARI BLOG INI YANG LAYAK BUAT TATAPAN GOLONGAN PSYCHO.

GF said...

salam 2all,

berhenti sejenak daripada bergaduh sesama Islam,

PROMOSI KAPSUL PACAK LANGIT PEARL 30 biji RM100 terhad, sili klik di bawah untuk keterangan lanjut,


PACAK LANGIT UTK TEGANG LEBIH LAMA

Rakyat Sabah said...

Kepada Pakatan Pembangkang PR ,
kami rakyat Sabah tidak sekali2 akan tunduk pada tekanan buatan manusia durjana bernama B A B I dan konco2 nya.
Helah B A B I telah diketahui umum di Sabah manakala jarum permusuhan yang di tanam di Sabah juga telah dibaca oleh rakyat Sabah yang perhatin.
Kesultanan SULU yang palsu bersama tentera semut merah NUR MISUARI hanya bayangan lakonan wayang kulit dan juga tentera semut B A B I yang telah berjalan kaki seluruh Sabah dan Sarawak menabur fitnah dan berita khabar angin yang boleh menghuru hara kan negara. Kita sebagai rakyat Sabah ada racun bagi membunuh semua perosak bangsa dan negara.. Hidup Malaysia dan Sabah sebagai sebuah negara aman dan makmur.

Anonymous said...

hA...hA..RCI IC APASAL STOP....

Anonymous said...

mengapa sejak tragedi lahad datu tiada pemimpin besar pembangkang jejak kaki di sabah..hanya melalak dari jauh..rakyat sabah sedang menunggu untuk mereka lumat2kan penghianat ni seperti keatas pengganas di semporna..

Anonymous said...

Sejibik mcm iklan jual insuren... pkr jual insuren ekkkk ?,m

Tun Teja said...

1. Pagi tadi pada 6.30 bertarikh 21 March, berita dari Channel News Asia menayangkan sedikit maklumat mengenai Rafizi yang memberitahu Singapura bahwa krisis di Lahad Datu adalah permainan Umno untuk menggusarkan pengundi di Sabah.

2. Kata pondan Rafizi, sambil bercakap menunjukkan bibir macam banyak kali sudah jilat pantat Anwar dan pantat lelaki lain, mengatakan Agbimuddin Kiram adalah rakyat Malaysia. Pondan Rafizi sedang memegang kertas berbahasa Melayu yang usung, kamera menumpukan kertas itu. Itulah bukti yang ditunjukkan di televisyen Singapura ini.

3. Walaupun Agbimuddin Kiram rakyat di mana sekali pun, apa kena mengena Umno mengadakan permainan pencerobohan pengganas ini ?
Bukankah tidak masuk akal tuduhan Rafizi pondan ini?

4. Rafizi pondan boleh ambil surat usang dan tukar nama yang lama dengan tampalan di atasnya tentu berlaku. Membuat fitnah semacam ini senang hendak menipu media Singapura dan menipu penyokong pembangkang DAP dan PAP di sini.

Bertambah-tambah dosa besar yang dilakukan oleh pembangkang pengikut Anwar semasa kini.

Anonymous said...

dafuq..

Anonymous said...

Gaji Rafizi bape hinggit sebulan ekk ?? anuwar kasi...

Anonymous said...

kenapa takut ke!!!!!!rakyat malaysia dah tahu dalang dan pengkhianat adalah anuar aljub.......

Pekong Pondan said...

Wake up Malaysia !

You keep an un-hanged homosexual scumbag as a political figure head.

Al-Qur'an say that a homosexual must be executed.

He did it...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

Tun Teja, Syabas. Saya salute anda.

Telanjangkan lagi episod Pakatan Rakyat. Biar rakyat tahu mereka adalah pereka fitnah terbesar diakhir zaman.

Pakatan adalah Dajjal.

Semuga Allah memberikan kemenangan 100% kepada Barisan Nasional di PRU ke 13 ini. Amin....




Anonymous said...

Bro, yg ni kena iklan kat harakah. Kat sini org tak berapa nak beli. Harakah kat tempat jual ubat kuat

Othaman Ahmad said...

Yesss.... After Tian Chua, our next prosecution for treason is Rafizi. And of course.... ultimately Anuwar Al Juburi.

Othaman Ahmad said...

Yesss.... After Tian Chua, our next prosecution for treason is Rafizi. And of course.... ultimately Anuwar Al Juburi.

Tun Teja said...

The following is some extracts from the article written by Kavi Chongkittavorn, he is an assistant group of Nation Media Group in Thailand, which publishes English language daily, The Nation. Regarded as one of the expert views from opinion leaders in Thailand and in Singapore, he wrote by invitation to Singapore Straits Times, dated 20th March Wednesday, 2013.

A laudable complement for PM Mr Najib and Thaksin.

“This time round, Malaysian Prime Minister Najib Razak has made a bold diplomatic move regarding its northern neighbour’s political violence. Mr Najib was not shy in crediting himself and Thaksin, who is living in exile in Dubai, for putting together the current state of play at a press conference with Thaksin’s sister, Thai Prime Minister Yingluck Shinawatra.

“Mr Najib’s efforts since last March have managed to convince Thailand that the southern violence could be resolved by political means and only if Malaysia was permitted to serve as a facilitator. “

“Mr Najib’s leadership has been enhanced and his country’s profile expanded. Since he came to power in 2009, he has portrayed himself as a rare Asean leader with a global vision, leading moderate Muslim countries and forging peace beyond Malaysia’s own frontiers, near and far.”

“Inside the country, his agenda is aimed at all Malaysians. A sense of pride and a high profile success in southern Phillipines and southern Thailand would add much to Mr Najib’s political capital going into the general election in just a few weeks. In fact, if the recent opinion polls could be any guide, he would need all the successes in all areas, domestically and regionally.”

“For the outside world, he is a tough leader who would defend the country’s sovereignty and integrity by any means. His initiative on the Global movement of Moderates has won support and cooperation from many quarters. As for his domestic electoral dynamics, the more than 300,000 Thai Malay citizens working in various odd jobs in Malaysia will not forget his efforts in bringing peace and security to their home provinces in Southern Thailand. “

Several merit points for Mr Najib;

He is a peace maker and true Malaysian political leader, not a populist as branded by pro Opposition media writer.

(i) Kavi Chongkittavorn knows so well the intention of PM Mr Najib, who often seeks ways through his visions that acquire peace and stability. By searching means of diplomatic discussions with northern neighbours, Mr Najib would reach his goal of establishing good relations with neighbours rather than resolving violence all the times.

(ii) He acquires global vision who leads moderate Muslim countries to relinquish violence in reaching global peace and stability.


(iii) He gains high profile success in political capital by facilitating negotiations with Philippine’s Bangsamoro aspirations to build and restore educations and economy for MILF in Mindanao.

(iv) Seeing him through outside world, Mr Najib is a tenacious and cohesive leader, braving the rough and vindictive political party alliance that plans to weaken the countries sovereignty and integrity.

Think of all the credibility and performances by Opposition Pakatan Rakyat, what merits can be derived from them?
There is nothing, except rallies like Bersih, demonstrations of anti-Lynas, Pengerang, slanders, abnormal sex series by opposition leader, mockery to the police and Malaysian military team, all that brings about chaos in the country.

What else do we want to wait for ? Don’t waste time weighing and juggling with faked polls by Merdeka Centre, the success will definitely go to BN.






Anonymous said...

Cepat2 lah sedar bro....Anwar mmg cekap jadi tok dalang.....Chandramuzafar ahli akademik dn intelektual lebih tahu siapa Anuar ni.....dia dh nak campur....sy dulu mmg pengikut Nuar yg tegar.....dh 4 tahun tak nak campur hal dia org......mmg perosak agama, bangsa dn negara pakatan yg sebenarnya tidak bpakat......

Anonymous said...

Bro...wa setuju....Harakah tempat jual ubat kuat bro.....dia orang tu dlm otak tak lain bro.....tuje yg ada bro.......

Anonymous said...

COME ONE COME ALL,COME VOTE BN!!!!