Thursday, March 28, 2013

KALAU PAKATAN BERANI KENAPA TAK BUBAR SEKARANG !


Sudah acap kali khalayak di dendangkan dengan propaganda pembangkang yang mendakwa Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak takut untuk membubarkan Parlimen kerana bimbang dengan kekuatan PR.

Propaganda sedemikian sedikit sebanyak termakan juga oleh sesetengah penyokong PR menyebabkan mereka lupa bahawa empat buah negeri yang dikuasai PR iaitu Selangor, Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang hingga sekarang belum ada satu pun yang di bubarkan.

Walhal, jika PR merasakan PM takut membubarkan Parlimen, logiknya PR yang kelihatan seperti sudah tidak sabar untuk menghadapi pilihan raya patutnya sejak berbulan-bulan lalu sudah mengambil inisiatif sendiri segera membubarkan DUN di semua negeri PR, bukan begitu?

Bagi BN pula, soal bila Parlimen akan dibubarkan tidak pernah menjadi isu apatah lagi untuk dipropagandakan.

Jika 6 bulan lepas atau sebulan lalu mahupun esok atau lusa Parlimen dibubarkan, berdasarkan kaji selidik dan trend sokongan rakyat kepada BN, tiada masalah untuk BN mendapat hampir 2/3 kerusi Parlimen atau lebih sedikit.

Tapi disebabkan tumpuan utama tetap fokus untuk bekerja untuk rakyat, selagi masa masih berbaki selagi itu kerja buat dan jasa bakti terus dilaksanakan. Lagi semakin lama PR berteka-teki lebih bagus untuk BN sementelah di waktu kritikal ini makin ramai pemimpin PR yang pancit sebelum wisel permulaan ditiupkan.

Hakikatnya, tujuan sebenar PR menghambur celaan, sindiran dan propaganda mengenai isu pembubaran Parlimen tujuannya sekadar untuk mewujudkan persepsi kononnya PR benar-benar kuat. Dengan demikian, masalah pertelingkahan sesama sendiri dalam PR akan terkalih dari perhatian umum.

Menariknya di sebalik propaganda itu semua, ada sumber dalaman PR memberitahu semua keempat-empat negeri yang diperintah oleh gabungan tidak berdaftar itu telah mencapai kata sepakat untuk membubarkan DUN hanya selepas Parlimen dibubarkan.

Tarikh yang telah mereka sepakati ialah 22 April 2013. Persoalannya kenapa 22 April 2013, mengapa tidak dua tiga bulan lalu atau sebelum bulan Mac 2013 berakhir?

Ada muslihatnya. PR menjangkakan Parlimen mungkin akan dibubarkan pada seawal April 2013, jadi bila Parlimen di bubarkan semua negeri yang dikuasai PR tidak akan turut sama membubarkan DUN.

Dengan lain perkataan, PR mahu membubarkan DUN lewat dari pembubaran Parlimen dan proses pengundian pula akan dijalankan selepas selesai pengundian di negeri-negeri lain.

Mereka percaya langkah ini dapat mengurangkan risiko kalah teruk dan mengurangkan impak terhadap prestasi PR di DUN-DUN negeri yang sedang dikuasai sekarang.

Perkhabaran ini tidak mengejutkan kerana sudah lama PR memberi bayangannya tetapi cuba diselubungi dengan propaganda kononnya BN pula yang takut berdepan dengan penghakiman rakyat. Realitinya yang takut tewas dan ditolak rakyat ialah PR.

Sebab itu di Selangor, Menteri Besarnya sering berdolak-dalik sekejap kata mahu bubar DUN selepas Chap Goh Mei, sekejap panggil sidang akhbar untuk pembubaran kemudian tiada pengumuman dilakukan, alih-alih semuanya hanya gempak sahaja bertujuan untuk mengaburi mata umum dari mengesan ketakutan PR berdepan dengan PRU 13.

Walau apa pun, PRU 13 tetap akan tiba jua bila sampai masanya, apa sahaja taktikal strategi atau game plan yang dimainkan oleh PR, kata putus bila tarikh pengundian sama ada serentak atau berasingan tetap di tangan SPR selaku badan bebas yang mengendalikan pilihan raya.

13 comments:

Anonymous said...

PAKATAN HARAM KUAT?HAHAHA..GELI BULU KETIAK AKU DENGAR..JAUH PANGGANG DARI API..SAMPAI KIAMAT PUN TAKDE YG BOLEH TANDINGI KEKUATAN BN..

Anonymous said...


menyampah betul tengok berita kat yahoo malaysia. nampak sangat diorang pro pembangkang. pencacai2 nya pun bukan main lagi...semua yang kerajaan buat salah..

rais tak boleh kawal sikit ke??

Anonymous said...

Cerita banyak tak guna. Ada mb umno punya takut sama najib sampaikan dewan terbubar sendiri tanpa dapat pekenan. Nak mengaku mb sementara tapi awak tu tak ada pekenan raja. Makan duit gaji haram.

ORG SULU said...

pm haram la
pm takut bubar

paling best tu

KERAJAAN HARAM

anuawr kantoi dan kebykan mrk pun kantoi sbb ingat tarjkh 8mac adalah DATE LINE.MALAH KITA2 pun kan..

kesengajaan melengahkan ini mengakibatkan pakatan asik tersilap tekan picu pistol...ada berita aku baca anwar mengamuk siap baling talipon lg... awat nuar?? sandiwara tak menjadi ka..

oooo masa bersih kata polis ganas la..kejam la...

time depa2 tu masuk ...tentera kena bantai patutnya..kerajaan najib lemah ...ooooo byk harum bau taik kucing pkr...

moga2 org2 sulu tidak membenci kita krn membunuh kaum mrk..harap mereka faham situasi politik pembangkang kebulur 30 krusi parlemen dari mesi timur

ORG SULU said...

pm haram la
pm takut bubar

paling best tu

KERAJAAN HARAM

anuawr kantoi dan kebykan mrk pun kantoi sbb ingat tarjkh 8mac adalah DATE LINE.MALAH KITA2 pun kan..

kesengajaan melengahkan ini mengakibatkan pakatan asik tersilap tekan picu pistol...ada berita aku baca anwar mengamuk siap baling talipon lg... awat nuar?? sandiwara tak menjadi ka..

oooo masa bersih kata polis ganas la..kejam la...

time depa2 tu masuk ...tentera kena bantai patutnya..kerajaan najib lemah ...ooooo byk harum bau taik kucing pkr...

moga2 org2 sulu tidak membenci kita krn membunuh kaum mrk..harap mereka faham situasi politik pembangkang kebulur 30 krusi parlemen dari mesi timur!!

Anonymous said...

Kerajaan BN kerajaan yg menepati janji!
Kerajaan akan menggunakan saki baki masa yg ada ini utk manfaat rakyat.. banyak lagi yg nak diberi kpd rakyat!
Bukan mcm Pakatan Haram J**** yg tak sabar nakkan p/raya konon boleh menang tapi kenyataannya dia org dah takut sebab trend sekarang ni nampak lebih memihak kpd BN!

Undi PasBerg HARAM!
Undi Dapigs KARAM!
Undi PgayR nanti semakin banyak le anak HARAM!
Undi BN akan TENTERAM SIANG MALAM!!

Anonymous said...

tergelak sakan aku nengok gambar ni hahahaha.... good piece of work !

Anonymous said...

inilah hikmahnya Allah bagi depa menang beberapa negeri.. nak bagi kita tgk bahawa depa pun tak berani bubar dun masing2. dulu kemain lg nak buat berasingan. bila najib kasi main depa..sendiri2 jd meroyan terpaksa jg buat pilihanraya serentak. mmg sewel puak2 PR Haram tu dibuat dek najib. kah kah kah

Pekong Pondan said...

A homo is a homo and must be put to sleep.

Anwar Ibrahim did it...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

di pasar lelong pd 1 zaman:lelong lelong,rm1ooo.rm1000(apasal x laku nih?)rm900...rm800..rm300...rm1oo...rm 50(aisey,x laku juga),rm20...rm20....(apale sial org tua nih)...rm1...satu ringgit...se riyal....(dtg khalid brahim...saya bayar tuan lelong),,,jadilah dia punahsihat ekonomi negeri dar el ehsan

Anonymous said...

Hehe....skrg sper lebih teror main strategi ha




Anonymous said...

Elok dulu dok dalam ....di keluarkan ....dok dalam malaysia aman ...bagi peluang dok luar ...hura hara pulak ermm..

Anonymous said...

Rosmah yg srh najib lewatkn bubar parlimen.sng dia nk bli cincin juta2 lg muajhahahaahah