Thursday, April 4, 2013

PRU13 BAHAN KEMPEN PT 4 : CHUA JUI MENG MANGSA ROGOLAN ANWAR !



RAMAI bertanya, kemana menghilangnya Pengerusi PKR Johor, Datuk Chua Jui Meng yang tiba-tiba menghilang.  Sehinggakan di kala pemimpin DAP dari luar berpusu-pusu menuju Johor, Jui Meng tidak ada disitu menyambut mereka masuk ke negeri dimana dia bermautatin sejak sekian lama.

Walaupun Jui Meng ada isu dengan Pengerusi DAP Johor berhubung perebutan kerusi, tapi sebagai sama-sama komrad dalam Pakatan Rakyat, tidak sepatutnyalah Jui Meng menghilangkan diri.  Maklum sajalah, Anwar dok canang yang Pakatan ini tidak ada masalah, tidak ada perselisihan, semuanya ‘bersatu’ untuk menumbangkan BN dan merampas Putrajaya.

Tapi Jui Meng menghilang juga, lebih-lebih lagi setelah Anwar mengumumkan Lim Kit Siang bertanding di Gelang Patah – kawasan yang turut diintai Jui Meng untuk ditandingi, malah dia awal-awal lagi dah buat pengumuman pun untuk bertanding disitu sehingga mencetus kemarahan DAP.

Jika tidak ada yang menjawab, biarlah penulis katakan, Jui Meng hilang merajuk, makan  hati setelah Anwar lebih turutkan DAP dalam soal pembahagian kerusi parlimen.  Penulis yakin, Anwar sudah janji segala bulan dan bintang pada Jui Meng sehingga mempengaruhi keputusannya untuk keluar MCA dan menyertai PKR.

Dalam hati Jui Meng, “tahu Anwar kuat kencing, tapi tak mungkin dia kencingkan aku!!”  Yang Jui Meng terlupa, kencing Nuar tidak bermata, asal boleh tabur saja, bukan dia kira.

Actually bukan Chua Jui Meng seorang yang dikencing Anwar, ramai dah pun dan kebanyakkannya dah taubat serta kembali ke pangkal jalan.  Kotlah cina tua ini tak tahu pangkal jalan, maka sesatlah selamanya.
Hakikatnya, tinggal lagi hanya macai-macai yang suka bermimpi sahaja yang masih menyokong Anwar.

Ingatlah macai, orang macam Jui Meng yang begitu besar berkorban pun Anwar tak segan silu nak kencingkan, apalah sangat macai-macai semua yang nak datang demo pun perlu dibayar, disediakan pengangkutan dan sebagainya.

Anwar kalau menipu orang sama macam dia meliwat jugalah, tak ingat-ingat langsung.  Kot ada kamera ke, apa ke, asal jambu dan lembut, sapu.  Macam dia tipu rakyat Selangorlah, terang-terang kelentong pun, masih boleh tabur janji baru, seolah-olah tidak ada masalah apa-apa.

MYKMU

10 comments:

nilaikan said...

copy coment blog lain..utk tatapan dan nilaian anda..

anuari abdullah April 2, 2013 at 4:51 AM

Ada bukti ada orang sulu yg layak mengundi tdk sokong BN lg. sebenarnya inilah yang PR mahu. Kadang-kadang kita kena fikir baik-baik masalah yang serius ini utk kebaikan negara kita akhirnya. Banyak perkara yg kita boleh hurai dgn masalah PR yg melibatkan Bangsa,Agama dan Negara belum lg soal peribadi tp kita ada batasanya di sini.Jgm lah hanya dijanjikan RM500 imbuhan utk guru klu PR menang terus tdk nampak apa-apa lg.kalau diberikan berjuta pun saya tetap tak mahu PR selagi itulah pemimpin dan cara mereka..

Reply

Anonymous said...

padan muka jui meng hang kena tipu dgn bung nuar

Anonymous said...

pembubaran parlimen..

pembubaran jawantan juga..najib jadi TPM..

rosmah jadi PM

hahahahahhaahhahahaahhahahahahahah UMNGOK

PUTRA MERDEKA said...

mangsa rogolan? mangsa liwatan..! wakakaaka
steady ler bro..

Jijan Mali.... said...

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun penyokong kaum sesat LGBT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

Jijan Mali.... said...

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun penyokong kaum sesat LGBT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

Anonymous said...

R = royatakreti

bukit selumpit said...

Anon7:39AM,bodoh sungguh kamu ni.Najib masih lagi PM,tapi PM kerajaan sementara.Ko ni pandai nak perli orang lain.kamu fikir kamu tu betul sangat ke?berapa banyak dosa Najib dan Rosmah kat kamu?Setahu saya mereka berdua tak berdosa pun kat kamu tapi kamulah yg banyak dosa kat depa.Kalau orang dok permainkan peribadi kamu sanggupkah kamu?Ingat ALLAH maha melihat apa yg kamu lakukan walaupun satu ayat fitnah yg kamu laku tetap kamu mendapat laba dari perbuatan kamu.

Anonymous said...

Aku harap Chua Jui Meng akan timbul dihari penamaan calon di Gelang Patah.

Dapat tengok PERTANDINGAN TIGA PENJURU diantara Lim Kit SIAL (DAP) dengan Chua Jui Meng (PKR) dan wakil Barisan Nasional. Harap harap Chua Jui Meng tidak menghampakan harapan pengundi Gelang Patah.

MARI KITA TENGOK SAPA YANG KENAK.

Anonymous said...

16sept,arsenik,hiv,slip disc,duduk atas bantal busuk,lari kedutaan turki,dan blablabla..xlarat nak senaraikan auta mat saman ni hahahaha....