Thursday, May 30, 2013

APA MELAYU MAHU LAGI ? IDE BUY BRITISH LAST PERLU DIMODENKAN SEMULA DENGAN IDE BARU BUY CHINESE LAST !


melayu mahu pemimpin ada telur.
melayu mahu pemimpin punyai yang berani melunyai cinabeng.
cinabeng perlu di ajar..
melayu mahu pemimpin berkurang ajar dengan mereka yang kurang ajar..
melayu mahu pemimpin yang berani katakan TIDAK 
melayu mahu pemimpin yang tak pandang lagi tuntutan melampau para cinabeng

DI BAWAH ADALAH PERI CONTOH PEMIMPIN YANG MELAYU MAHUKAN ..SEMULA !

. Tun Dr. Mahathir adalah seorang pemimpin yang cintakan agama, bangsa dan Negara. Setiap tindakan beliau adalah demi kepentingan Negara. Kepentingan Negara diutamakan melebihi kepentingan peribadi.


. Atas keperibadian inilah, beliau marah dengan tindakan Britain yang telah menaikkan yuran pengajian di United Kingdom sebanyak 3 kali ganda bagi pelajar luar [New Straits Time, 27 May 1981]. Britain merupakan destinasi pengajian tinggi yang utama bagi Malaysia dan pelajar Malaysia merupakan pelajar asing paling ramai di United Kingdom pada masa itu. Beliau menganggap tindakan ini menjejaskan hubungan sebagai sebuah Negara commonwealth.


. Beliau juga marah dengan tindakan Britain yang tidak memberi hak pendaratan tambahan kepada Malaysia Airlines di lapangan terbang Heathrow.


. Selain daripad itu, beliau juga telah mengarahkan rancangan untuk mengambil alih Guthrie dari Britain supaya tanah-tanah pertanian ini kembali menjadi hakmilik rakyat Malaysia. Hasilnya, melalui operasi `Dawn Raid’ atau serangan subuh, Malaysia sebagai sebuah Negara yang kecil telah berjaya mengambil alih syarikat Guthrie melalui pasaran terbuka dengan permainan mereka.


. Tindakan beliau ini mengundang kemarahan Britain dan mereka (Guthrie, London Stock Exchange dan Kerajaan Britain) telah melemparkan pelbagai tuduhan dan mengaitkan tindakan `Dawn Raid’ ini sebagai satu tindakan yang bersifat nasionalisme. London Stock Exchange (LSE) pula kemudianya menukar kod pengambilalihan (takeover code) untuk mengelakkan Malaysia mengambilalih syarikat-syarikat lain.

. Dr.Mahathir kemudianya dengan lantang bersuara bahawa tuduhan nasionalisme yg dibuat oleh Britain adalah untuk menghalang dan menakutkan pelaburan Negara asing ke Malaysia. Beliau juga lantang mengkritik tindakan LSE menukar kod untuk menghalang Malaysia mengambil-alih syarikat-syarikat lain seperti Dunlop, Barlow dan Harrison kerana menurut beliau, London tidak melakukan sedemikian apabila Arab, America dan Japan mengambil alih syarikat-syarikat Britain yang tersenarai di pasaran London Stock Exchange tetapi apabila Malaysia melakukannya, mereka mengubah peraturan.


. Beliau menyifatkan tuduhan dan tindakan Britain ini sebagai contoh mentality colonial  yang masih dipunyai oleh mereka [Far Eastern Economic Review, October 30, 1981].


. Beliau juga mengkritik mesyuarat CHOGM dan mengatakan bahawa mesyuarat tersebut hanya lebih banyak bercakap dan tidak memberikan hasil. Beliau tidak menyertai CHOGM 1981. Beliau menyatakan bahawa lebih banyak yang boleh dibuat didalam Negara daripada hadir ke meeting CHOGM [Asiaweek, October 9, 1981 dan The Far Eastern Economic Review, September 25, 1981]


. Lanjutan dari beberapa tindakan Britain seperti menaikkan yuan pengajian, melarang hak pendaratan tambahan dan serangan mereka terhadap operasi `Dawn Raid’ ini telah menyebabkan Dr. Mahathir melakukan kempen `Buy British Last’. Ini bukanlah satu polisi kerajaan sebaliknya adalah satu tindakan berani beliau sebagai seorang Perdana Menteri untuk mempertahankan maruah Negara. Kempen ini bermula dengan tindakan beliau yang mengarahkan semua pembelian oleh kerajaan Malaysia dari Britain perlu dirujuk kepada beliau dan perlu disertakan dengan sumber alternative dari syarikat selain Britain. Pembelian dari Britain hanya boleh dilakukan sebagai pilihan terakhir [Far Eastern Economic Review, October 9, 1981].


. Lanjutan dari tindakan berani beliau ini, kerajaan Britain mula rasa terancam sebab Malaysia merupakan Negara dagangan Britain yang agak besar dan banyak syarikat Britain bergantung kepada urusniaga di Malaysia.


. Selepas 5 bulan kempen `buy british last’ berjalan, pada Februari 1982, Britain telah menghantar Setiausaha Luar, Lord Carrington dan Menteri Pertahanan, John Notts ke Kuala Lumpur untuk berbincang tetapi tidak membuahkan hasil. Ini memaksa Perdana Menteri Britain, Margaret Thatcher sendiri yang berjumpa dengan beliau untuk menamatkan kempen `buy british last’ dan menyelesaikan isu CHOGM.


. Lanjutan dari perjumpaan ini yg dibuat di London pada tahun 1983 oleh Margaret Thatcher, beberapa resolusi dibuat antaranya kerajaan Britain menyediakan bantuan kewangan sebanyak 160 juta pound sterling sebagai subsidi kepada pelajar Malaysia yang melanjutkan pengajian di UK dan memberi hak pendaratan tambahan kepada Malaysia Airlines di Heathrow International Airport [The far eastern economic review, April 14, 1983].


Dengan satu tindakan berani beliau ini yang dilakukan secara bersendirian, sumbangan sebanyak 160 juta pound telah diberikan untuk pendidikan rakyat Malaysia. Terima Kasih Tun Dr. Mahathir Mohamad.


 Dengan tindakan kerajaan Britain ini, maka kempen `Buy British Last’ dihentikan. Beliau juga menghadiri mesyuarat CHOCGM 1985 dan 1987 dan mengumumkan Malaysia akan menjadi tuan rumah untuk mesyuarat CHOGM 1989 dan sukan komanwel 1998.


. Lanjutan dari ini juga, Malaysia dan Britain menandatangani perjanjian jual beli kelengkapan perang (Arms deal) bernilai 1.3 Billion pound dan projek Hydroelectric Power Station (Pergau Dam) di Kelantan yang bernilai 234 juta pound.


. Tetapi, pada tahun 1994, kerajaan Britain dan Media di Britain telah melemparkan pelbagai tuduhan terhadap Malaysia dan Tun Dr. Mahathir. Mereka mengatakan bahawa projek Pergau Dam ini adalah `gula-gula’ kepada Malaysia sebagai pembalasan kepada perjanjian pembelian senjata oleh Malaysia. Malah media di Britain juga menuduh bawah Tun Dr. Mahathir menerima rasuah. Media di Britain telah cuba menghubungkaitkan perjanjian jualbeli senjata dengan projek Pergau Dam [The Sunday Times, January 23, 1994]dan telah menuduh perbuatan rasuah bernilai USD 500,000 kepda Dr. Mahathir [The Sunday Times, February 20, 1994].


. Dr. Mahathir telah menyampaikan kekecewaanya kerana kerajaan Britain tidak membetulkan tanggapan bahawa sebenarnya projek Pergau Dam adalah low-interest loan (concessionary loan) dan bukannya grant. Dr. Mahathir juga menuntut editor Sunday Times untuk meminta maaf diatas tuduhan rasuah yang dibuat keatas beliau.


. Mahathir telah menulis surat kepada Financial Times dengan menyatakan “…no contracts in exchange for British press freedom to tell lies” [The Financial Times, March 17, 1994].


. Akibatnya, selepas Malaysia menerima penghantaran 28 buah British Aerospace Hawk Jet-fighter trainers (melalu perjanjian jualbeli senjata), Mahathir memberitahu Duta Britain, Duncan Slater bahawa Malaysia tidak lagi akan memberi kontrak kepada Britain. Tindakan ini kelihatan seperti kempen `Buy British Last’ II.


. Tindakan berani Dr. Mahathir kali ke-dua ini juga bakal menjejaskan banyak contract syarikat Britain yang bernilai melebih 1 billion pound sterling termasuk kontrak projek KLIA. Tun Dr. Mahathir sekali lagi bertindak tegas dan berani mempertahankan maruah Negara dan dirinya dari dicemari dengan penipuan oleh media Britain atas nama kebebasan media.


. Hasilnya, selepas 3 bulan, editor Sunday Times tersebut telah ditukarkan dan tidak lagi bersama akhbar The Sunday Times.


. Selepas tindakan akhbar The Sunday Times ini, Dr. Mahathir menyatakann bahawa beliau dapat melihat pembaharuan dan penambahbaikan dalam laporan media Britain terhadap Negara Malaysia. Seterusnya, Dr. Mahathir menyatakan, sekiranya media Britain tidak lagi membuat laporan penipuan terhadap Malaysia, Malaysia boleh kembali berurusniaga dengan syarikat Britain.


. Sekali lagi, ketegasan Dr. Mahathir terbukti dalam mempertahankan maruah Negara daripada dicemari oleh penipuan media Britain.


. Peristiwa-peristiwa ini sepatutnya mengingatkan kita bagaimana seorang pemimpin yang begitu kuat sifat cintakan negaranya, bangsanya dan agamanya yang sanggup melakukan apa sahaja demi Negara yang dicintai.


. Sayangnya, peristiwa-peristiwa ini tidak dipedulikan oleh sebahagian masyarakat Malaysia, sebaliknya mereka lebih mahu mempercayai cerita-cerita fitnah yang ditaburkan oleh sesetengah pihak yang benci kepada beliau. Terlalu banyak fitnah-fitnah dan cerita tipu yang disebarkan mengenai Tun Dr. Mahathir. Tetapi, sepertimana ramai yang maklum, Tun Dr. Mahathir tidak pernah kisah dengan cacian yang dibuat terhadap dirinya kerana yang penting bukanlah dirinya, tetapi Negara Malaysia. Beliau telah meletakkan kepentingan Negara melebihi segala-galanya.

88 comments:

Anonymous said...

Tepat sekali! T'kasih anti-PKR di atas kempen ini dan fakta sejarah jasa dan keberanian Tun Dr. Mahathir yang amat bernilai sebagai pusaka bangsa Melayu/Bumiputera lain dan negara tercinta ini - dan beliau begitu berani menentang Kristian Zionis (sila baca, Christian Zionists, Israel and the ‘ second coming’, Donald Wagner di http://www.informationclearinghouse.info/article4930.htm) seperti yang diterajui rejim Britain itu, samada dari parti-parti Koservative, Liberal atau New Labour! Britain durjana si RASIS paling besar itu bukan benci M'sia tetapi hanya yang Bumiputera Melayu/Islam, sebab itu rejim ini cuba segala untuk musnahkan banayak usaha Tun Dr. Mahathir nak majukan hak Melayu/Islam dan Bumiputera lain.

Sekarang si Britain dan sekutu sama durjana, CIA-US/Peranchis/Jerman/Israel/NATOnya, asyik nak bunuh orang Bumiputera Islam kat seluruh dunia, kerana nak rampas kemewahan sumber asli, termasuklah di Afghanistan, Iraq, Libya, Mali dan sekarang Syria, kemudian Lebanon dan Iran, apalagi kalau mereka amat nationalis anti Barat-Zionis. Kononnya penjajah Barat-Zionis ni nak hapuskan 'Diktator' atau pengganas 'jihad' yang sebenarnya direka oleh puak Kristian Zionis, kerana nak menjatuhkan negara-negara Islam dan supaya umat Islam bertelagah dan berbunuh sesama sendiri antara Shia dan Sunni - penipu dan durjana betul si Barat-Zionis ini (sila lihat http://www.globalresearch.ca/malaysia-supported-un-general-assembly-resolution-on-syria/5336502 oleh Dr. Chandra Muzaffar)!

Britain ini juga berdendam lama kerana Petronas ambil ambil alih banyak industri minyak-gas dari syarikat Shell di Sabah dan Sarawak. Sebab itu, kalau PKR/DAP menang, baliklah Shell MENJAJAH kat Malaysia terutamanya di Malaysia Timur yang makin bertimbun minyak-gas - itu yang ditunggunya dalam senyap sebagai talam dua muka Kristian Zionis yang amat bahaya, melalui sekutu Kristian Zionis yang diterajui DAP. Dan ramai yang bukan Bumiputera PKR juga menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis.

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Tempurong" untuk mengelirukan pembaca)

Anonymous said...

Artikel yg bagus sekali pada saya.... Hentikan lah pemimpin kita berani nak buat mcm ini..... Ada kita tgk kontraktor atau pembekal melayu dapat kerja di bgnan mic atau mca..... Cuba tgk pula kontraktor cina yg dpr projek di bgnan umno pwtc pula..... Mcm sial dan kita tak serik serik lagi..... Nenek moyang kita bergolok gadai nak bina bgnan umno itu tapi hasilnya cina babi nie yg kaut.... Kita kena ubah pemimpin pemimpin yg suka mkn atas tapak tgn cina dipwtc ini

Anonymous said...


aku ingat aku dgn ahli keluarga jer yg dok lorat boikot barang cina

rupa2nya jiran2 setaman pun ada yg aggresif berkempen boikot barang2 si sepet

tak sangka ramai gak Melayu yg join kempen ni

pas ni kita usahakan plak agar UMNO-PAS gabung

pilihanraya dah tak payah ada lagi

cina2 yg ada dah boleh gali lubang sendri masuk

paisir punya bangsa..mak lu org menyesal kasi lu org lahir

Anonymous said...

I'VE TOLD U THAT TUN M IS THE BEST!!

IF HE IS STILL AT THE HELM, RACIST DAP AND BASTARDS PKR/PAS WILL NOT DARE TO SAY A WORD AND BIG HEADED!!

Anonymous said...

Jasa tun byk dikaburi dgn fitnah yg x pernah behenti. Jom buy Chinese last...ha ha ha...kalo tun aku ts dia ckp aje...

Anonymous said...

Aku rindu akan kegemilangan yg Tun Dr Mahathir bawa kepada Malaysia.

Moga Allah terus melimpahkan keberkatan buat Tun Mahathir dan ahli keluarga nya. Kita semua mesti mendoakan dia dipanjang umur dgn kesihatan.

GAP aku teruja usaha kamu mengimbas kembali dan kalau boleh email blast atau paut ke semua blogger.

Rakyat mesti disuap dgn info begini yg lebih banyak.

Melayu Luar Negara

Anonymous said...

Aku dan keluarga dah lama jlnkn jihad ekonomi. Bkn setakat barang keperluan harian tetapi termasuklah kereta dr dulu hingga kini semua jenama proton. Cari bank pun mmg yg melayu punya. Walau khidmat lembab tapi ttp pilih

Anonymous said...

aku tetap sayang tun mahathir dari dulu dan selamanya.hidup mahathir hidup malaysia..aminnn

Anonymous said...

Kalau lah Najib nak berani dan berjiwa sepert Tun Dr. Mahathir,

PERTAMA:...buang jauh jauh penasihat penasihat KHASNYA OMAR ONG yang disayangi dan dikasihi.

KEDUA:...hapuskan segala bentuk bantuan kesekolah Cina dan PINDAHKAN peruntukan itu untuk sekolah LUAR BANDAR dikawasan BN/UMNO menang.

KETIGA: Pastikan UDA menjadi ajen pembangunan Urbanisasi yang mendokong penglibatan Melayu/Bumiputra.

KEEMPAT:... Cukup cukup lah nak ambik hati bangsa laknat Cina tu...Ambik hati orang Islam/Melayu sahaja dan tumpukan segala bentuk Pembangunan dikawasan UMNO/BN. Bandar baru yang dirancang mesti lah ada 60% Melayu lengkap dengan ruang perniagaan

Anonymous said...

Semoga Allah merahmati Tun. Tengok anwar apa yg dia buat? Ada ka nak pi report kat Obama pasal election result tempohari. Hai la anwar...aku tengok hg ni langsung tak takut kat janji2 Allah. Apa dia janji Allah? Hangpa dengar talkin bila di baca nnt.

Anonymous said...

Tun m ni memang byk dia buat tuk negara. Tapi dia tak kecoh2. Tu baru dalam bidang ekonomi. Belum lagi dalam bidang risikan, ketenteraan. Dia rilek jer... Cool... Gentlemen....

Anonymous said...

GAP usaha yang terbaik. Banyak perkara yang kita terlupa ataupun tidak sedar atau tidak tahu. Teruskan usaha terbaik GAP.

rizal said...

Aku cadangkan umno selangor keluarkan akbar seperti harakah dan keadilan dayli umno selangor dedahkan segala korupsi pakatan rakyat......sepeeti isu pasir kenaikan cukai pintu....kenaikan caj tambahan parking kereta.....baru rakyat akan buka mata.....penyampaian berita haruslah dlm bahasa inggeris melaayu dan cina tamil semua bangsa boleh paham edarkan dikawasan public......ini adalah strategi pru seterusnya

AJAI62 said...

Assalam Bro

Mohon jasabaik tuan.. Nak copy paste kat blog kawan... untuk bagi anak2 baca... TQ

Anonymous said...

BN = Babi Najib

raismazzadam said...

TUN MEMANG HEBAT...PEMIMPIN SKRG HANYA YES SIR...KLU NAJIB BERANI LAUNGKAN SPT TUN..TAK PAYAH LUAR NEGARA DLM NEGARA CUKUP...JGN HANYA BERANI ANGKAT SATU JARI TU AJE...UTK CINA NAJIB KENA ANGKAT MIDLE FINGER...1 BUMIPUTRA...CINA PG MAMPUSSS...

Anonymous said...

Cite byk x guna.

"PRODUK MELAYU DIDAHULUKAN, JIHAD EKONOMI MELAYU DIUTAMAKAN"

"Buy Cina Last".

Aku melayu rasis.Anti cina pendatang.

Anonymous said...

Alahai...kesiannya bdk2 upahan cina pendatang ni.setakat itu je lu boleh buat.buatlah lebih hebat lg.itu anak haram LGE pun leh buat.

Anonymous said...

PM skrg bukn saja tak brani dgn negara luar dgn cina dn anwar pun dia tunduk. Mcmana melayu bmiputra nk brgntung ngn beliau..lembik

Anonymous said...

tapi sayang...

najib juai semua usaha tun...

negara diperlekehkan diseluruh dunia dengan pelbagai skandal...

lantik menteri entah ap entah...

bagi subsidi tapi pemandu tak dimansuhkan- aes/rapid/mten dah hilang taring...

najib sendiri kehilangan keyakinan dari kalangan ahli kakitangan awam...

masakan mampu menyambung kesinambungan umno dan bn.

ubah...kalau tak memang kompom bn berkubur pada pru akan datang..

Servant of God said...

GAP! Terbaik laa bro!

Benda2 macam ni yang kita perlu... biar generasi baru pun tahu, sekarang ni satu2 menyembah pengkhianat sebab tak tahu sejarah macam ni.

Anonymous said...

Artikel yg menarik. Cumanya, cer kita bayangkan sebentar, seseorg pemimpin yg hebat cuma akan wujud sekali setiap berpuluh/ratus/ribu tahun.

Pemimpin hebat biasanya tak ujud bersepah-ruah mcm cendawan selepas musim hujan. Hanya dgn izin Allah, baru manusia jenis PEMIMPIN akan diujudkan, kalau PEMIMPI mmglah melambak-lambak...

Pd hemat sy yg hina nih, apa yg lebih penting adalah: kerjasama.
Pemimpin cuma seorg, musuh mudah memecahkan kita dgn menyerang yg seorg tuh.
Tetapi sekiranya kita semua sepakat atas satu matlamat dan bergerak bersama-sama kearah matlamat yg sama, insya Allah, musuh terpaksa menghapuskan setiap seorg dari kita untuk mempadamkan matlamat yang satu.
Contoh termudah, kempen BMF/BCL/BBC kita sekrg nih. Sekiranya kita memerlukan tiupan semangat/dorongan tatih yg berterusan utk memastikan kempen nih sentiasa berjalan, sy rasa, dlm masa 3/6/9 bulan ianya akan senyap tanpa kesan yg diharapkan ketika permulaan pelancarannya, iaitu membuktikan kuasa beli kita adalah nyawa atas kuasa ekonomi DAPiggies.

Tetapi, sekiranya kita semua paham matlamat kita dan bersetuju memnyebarkan serta mempraktikkannya bersendirian, tanpa dorongan/sorakan/sokongan mana2 pihak berkuasa maupun X-berkuasa, sy percaya sebahagian matlamat akan tercapai dlm tempoh 36 bulan
insya Allah.

Anonymous said...

alaa.. skrg Tun ckp manis lah..dlu zaman Tun perintah Malaysia 22 tahun Cina kaya terlajak.. sape kasi ruang?
Melayu kaya jugak.. tp sikit2 je.. lepas 22 tahun Syed Mokhtar je 'gagah' ditangga ke 8. itupun Syed Mokhtar bukannaik atas kabel politik..

akhir2 ini je dia dpt take over company2 'sakit' GLC.. so xpyh le nk maki2 Najib.. setiap pemimpin ada lebih adakurang..

yg pasti Najib xde la tido mcm Pak Lah.. dn Najib menyeluruh. Mahathir bermusuh dgn semua ulamak. Najib hnya tolak ulamak PAS.. ulamak2 lain didekati..

1Malaysia hanya sbg slogan.. tp gerak kerja Najib yg banyak cantas Cina.. jgn bohonglah fakta ini.. dulu rak2 makanan ni kedai2 ada ke produk2 FELDA SIME DARBY dan Melayu2 lain?

Zaman Najiblah sekatan GULA dibuka.. tepung dibuka.. jgn bermuka2 sgt.. yg mana baik baiklah.. yg tk baik kena ckp xbaik.. xkira lah Tun ke Najib ke..

tp asyik duk kutuk Najib.. yg skrg jd PM bukan Tun tp Najib.. kutuk Tun xbg kesan apa pd Krjn..tp kutuk Najib bg kesan pd krjn dan UMNO.. jgn bodoh sgt ikut rentak RED BEAN pecah belahkan Melayu..

-peace-

zamani said...

pelik jg kdg2 otak org Melayu ni..xadil buat penilaian..
nk banding dgn pemimpin yg dh perintah 22 tahun dengan yg baru 4 tahun.. fair ke??

bnding pencapaian anak umur 20 dgn ank umur 8 tahun.. ???

aduiiiiiiiiiiiii!!!

Anonymous said...

Tahniah GAP.

Bebanyakkan lagi cerita macam ni.

Terima Kasih TUN.

Anonymous said...

PERKASA TAK BUAT KERJA...

YG AKU TAHU PERKASA BISING

DAFTAR MEJA MASA SPEECH DEPA

BORANG DAFTAR KEAHLIAN PERKASA JE...BANGANG..

IBRAHIM ALI CERDIK TAK??

Anonymous said...

nak harap nIk aziz jadi berani mcm ni mmg tak ade punya..baru kena sergah ngan karpal sink dah mengelupur pi potong kek.dengan sesama melayu nik aziz berani la tunjuk samseng.nak ludah org sana sini mcm kan air liur tu banyak..kencing pun air keluar sikit2 ......pejuang islam konon.

Anonymous said...

Assalamualaikum....tun m lelaki melayu sejati berjati diri jiwa besar...cakap serupa bikin....tidsk hanya bergantung kpd penasihat malah teks dia pun dia buat sendiri..tak pernah cuti seblom ada bayang2 dia nak berenti tu pun lepas dia berenti baru perasan tido hanya 4jam sehari.hari minggu bawa keta kancil sendiri keliling kota tgk problem marhein hadapi dgn buku kecil dan pen sekali...miting seminggu sekali saper tak buat keje
tahan tinge jawabnyer...hehehe...sayer ader baca kat paper satu masa dulu n saya juga terbaca...luper kat maner...tun m turun dr kembara yg dipandu sendiri beli burger di gerai burger tepi jln n menasehati beliau supaya kerje rajin2.....

Anonymous said...

Assalamualaikum....tun m lelaki melayu sejati berjati diri jiwa besar...cakap serupa bikin....tidsk hanya bergantung kpd penasihat malah teks dia pun dia buat sendiri..tak pernah cuti seblom ada bayang2 dia nak berenti tu pun lepas dia berenti baru perasan tido hanya 4jam sehari.hari minggu bawa keta kancil sendiri keliling kota tgk problem marhein hadapi dgn buku kecil dan pen sekali...miting seminggu sekali saper tak buat keje
tahan tinge jawabnyer...hehehe...sayer ader baca kat paper satu masa dulu n saya juga terbaca...luper kat maner...tun m turun dr kembara yg dipandu sendiri beli burger di gerai burger tepi jln n menasehati beliau supaya kerje rajin2.....

Anonymous said...

Tolonglah..dalam kerajaan Najib yang berhempas pulas macam nak mati buat itu buat ini, siapa yang dapat nama siapa..cai cai bawahan dok mengampu aje... rakan kongsi asyik bergantung pada UMNO mana peranan MCA/MIC..pegawai kerajan buat pekak badak janji tekak kenyang..yang pro pembangkang mentekedarah gaji yang kerajaan bagi camana anak anak tak jadi hantu..generasi cina sebelum merdeka semua sedar diri, generasi 70an lupa diri..menghabiskan reta mak bapak..melayu lepas merdeka terkejut beruk dapat sikit harta, sombong mengalahkan raja..kekadang pemimpin atasan bagus perancangan..penguatkuasaan macam siput sikap nanti dulu lah, dengki kianat lah..contoh kalau graduan nak belajar berniaga pinjam tekun macam macam soalan mak bapak yang tak masuk akal disoal..camtu juga kalau nak minta zakat macam zakat tu mak bapak diorang..kalau Melayu banyak duit tak payah mengemis sama TEKUN dan BAITULMAL..sikap DENGKI kakitangan kerajaan macam sial ..

Anonymous said...

najib ada mcm tu?najib berkorban utk kaum mata sepet,biar kaum sendiri terkorban.najib,kalau kau nak berlembut sgt dok rumah lah.berlembutlah dgn anakbini kamu.negara malaysia yg berbilang kaum memerlukan pemimpin yg tegas,yg semua org bila ketua bercakap akan rasa gentar.

Anonymous said...

Saya setuju dgn zamani..tapi kalau najib betul berani, perkara pertama yg beliau perlu lakukan ialah sekat kemasukan peniaga cina di glc. Sekarang mereka telah mula membuli peniaga melayu di glc. Pemuda umno mesti desak kerajaan supaya glc diterajui oleh melayu yg utamakan melayu.

Anonymous said...

Artikel ni bukan untuk perbandingan antara Tun dengan sapa2 lah. Artikel ni adalah untuk inspirasi untuk jatidiri kita semua generasi baru sekarang ni, inilah antara bigger picture yang generasi sekarang ni tak nampak asyik nak bercakaran je sesama sendiri. BN adalah yang terbaik untuk Malaysia dan perosak2 adalah Pakatan Runtuh dan rakan2 sehaluan mereka dalam arus globalisasi moden ini. nobody is perfect. Apa2 pun kita kena sentiasa melihat sejarah dan memperbaiki segala kelemahan dari semasa ke semasa dengan kepimpinan yang ada sekarang ni. Seperti biasa pendakyah2 akhir zaman yang keji seperti Anwar dan DAP perlu ditentang habis2an. Hidup BN!.

Anonymous said...

kesimpulannya, tak perlu percaya pada org yg hanya pandai berkata-kata. tapi apakah hasilnya. org pandai ckp tak semestinya pandai kerja. cth anwar. hahaha

Anonymous said...

Ya Allah. Terima Kasih kerana Kau berikan manusia agung seperti Tun Mahathir ni kepada Malaysia. Kau rahmatilah beliau. Kau peliharalah beliau. Kau hancurkanlah hambaMu yang berpaksikan syaitan dan Yahudi seperti Anwar Ibrahim. Selamatkanlah Malaysia wahai Allah.

Anonymous said...

GAP - sila bincang dgn Tun M untuk usaha membukukan maklumat. Buat ringkas tp bernas. Harga berpatutan. A - Z melayu.

Anonymous said...

nak menitikkk air mata aku baca...

bdak2 hari ni lebih suka baca cerita fitnah di tabur read bean army...

Anonymous said...

Jika majoriti cina lbih 90% dgn bgtu brani, bangga lg angkuh dn secara terang2an tnpa berselindung mnunjukkn belang mereka yg sbnar utk mnumbangkn krajaan brteraskn mlyu islam mgapa krajaan masih prlu lg memujuk cina kiasu yg tk pernah kenal prkataan kenang budi trhdp pmimpin umno yg baik hati mberikn krakyatan pada mreka?? Kalau pmimpin cina mreka dari mca dn gerakan boleh bgtu tegas dgn menolak semua jwtn dlm krajaan bg mngajar bngsa dia yg degil lagi kiasu mgapa kerajaan tdk brani brtegas dgn org cina bg mgajar mereka?? Org cina ni jika kita trlalu brlembut dn bg muka sgt satu hari dia akan cari jln sampai brjaya utk mmijak kpala kita pulak dn jika kita brsikap tegas dgn konsinsten lama2 dia akan kendur krn mreka ni agak pnakut utk hidup jd susah. Lihatlah negara china dn singapork yg bgtu tegas dgn bngsa dia krn mreka tau bngsa mreka mmg bngsa yg amat degil dn ditambah dgn budaya kiasu yg pekat yg bgtu mementingkn keuntungan diri sendiri walau dgn apa cara sklipun tnpa memikirkn org lain. Benarlah kata seorg penulis barat yg myatakn seandai di tempat kamu ada trdpt komuniti cina maka jgn ssekali kamu telalu mberi kbebasan kpd mereka kelak nnti mereka akan guna peluang ini dgn sebaik mungkin utk mguasai kamu tnpa rasa belas dihati. Oleh itu krajaan prlu tegas setegasnya dlm menangani bngsa cina kiasu yg tk pernah ikhlas dgn org mlyu dn tdk akan tunduk sama skli dgn kerajaan melayu islam. Ini adalah sesuatu yg pasti lg benar. Bangkit wahai org2 mlyu dn tunjukn kehebatan kamu yang selama ni trpendam apabila bngsa kamu ingin dilupuskn hak ketuanannya di bumi mlyu yg karamah ini. Wallahualam..
Sokong BBC..
TAHNIAH..

Anonymous said...

Terima kasih gap...
Menaikkan semangat....
Pemimpin2 malaysia keseluruhannya in sha Allah dari kalangan mereka2 yg terpilih oleh Nya.....

Anonymous said...

Kempen boikot bisnes cina semakin menampakkan hasil. Aku perasan sejak beberapa hari kebelakangan ni, byk iklan produk cina disiarkan di TV3. Semalam je aku tgk iklan roti Massimo keluar kat TV3. Hehehehehe....cina babi harbi semua sedang terbakar ooiii..... Teruskan mementum kita memboikot bisnes cina sehingga mereka bangkrap dan bunuh diri. Harap-harap hujung tahun ni kita boleh dapat statistik berapa ribu puak babi ni mati terjun bangunan, lompat jambatan, gantung diri, dsgi. InsyaAllah.

Anonymous said...

Buy British Last berbeza kerana ia adalah kempen dgn negara luar berbanding Buy Chinese Last dari dalam negara. Jgn lupa era Tun Mahathir kaum cinalah yg bnyk bantu majukan ekonomi dibantu pelabur dari S'pore dan Jepun (kata dasar pandang ke timur). Malaysia bukan 'berseorangan'. Akibatnya ekonomi British lumpuh hingga kilang kereta sendiri pun dah diambil alih syarikat asing terutama musuh dlm World War I&II, Jerman.

Walaupun kaum cina hanyalah minoriti tapi ibarat yahudi sebab mereka memegang ekonomi. Cuba jangan jadikan ia terlalu officially UMNO atau BN. Ia boleh mengancam masa depan ekonomi. Inilah yg pihak barat mahukan sebab itu mereka cuba menghasut rakyat benci kerajaan yg sedia ada. Jadi jika kita nak contohi Buy British Last, biarlah ia jadi satu gerakan pengguna islam. Cuma, ibarat peranan Jepun zaman itu lebih elok jika kita disertai kaum bumiputra lain bersama kaum india.. Bukan hanya satu pihak iaitu UMNO. Semangat 1Malaysia bersama suku kaum peribumi dan india harus dikekalkan.

Nampaknya zaman berubah musuh negara sudah bertambah. Dalam dan luar negara (terima kasih Anwar Ibrahim, Kit Siang, Nik Aziz). Sebab itu pemimpin UMNO masa kini cuba bina semula jambatan perpaduan malangnya akibat hasutan semua usaha masih gagal. Sekarang kita sudah mula mencari alternatif baru. Sudah pasti akan libatkan perbincangan yg panjang. Kalau tidak dilakukan jelas UMNO generasi akan datang akan terima akibat. UMNO akan terima nasib yg sama spt Golkar yg tumbang di Indonesia. Bersatulah semua. Ini sesama UMNO pun nak berperang...apa barang?

Anonymous said...

Anonymous May 30, 2013 at 12:59 PM
memang Nampak sangat mereka sudah gelupur....
Belambak2 iklan mereka tabur....
Smpai dpt mesej tah dari mana,suruh shopping ada sale,jualan murah etc...
Xku hiraukan....
Misi jelas- abc bcl...
Hahhha

Anonymous said...

After tun, takde pmimpin yg ada wawasan dan keberanian seperti dia. Pemipim lain semuanya penakut dan nak jadi popular sampai sanggup gadai bangsa sendiri...ceh!!!!!

Anonymous said...

KUASA MEMBELI DI TANGAN ORANG2 MELAYU...GUNAKAN SENJATA INI SEBIJAK MUNGKIN.PENASIHAT NAJIB HARUS ORG YG BERPENGALAMAN DAN TIDAK SEMESTINYA ADA BERGULUNG IJAZAH

Anonymous said...

thanks anon 1:14,

Aku tengok makin hari makin banyak iklan produk cina keluar kat TV. Sebelum ni aku tak perasan pon tapi sejak-sejak kempen BBC, BCL dan ABC dilancarkan, tiba-tiba je keluar iklan-iklan produk kaum piggy ni kat TV.

Kempen boikot kita sedang meranapkan bisnes mereka. Ini bukti boikot kita sangat berkesan. Kaum piggy sedang menggigil ketakutan tahap babi nak kena sembelih. Biar mereka semua jatuh miskin dan papa kedana supaya mereka sedar jangan buat besar kepala kat bumi nenek moyang kita.

Semua Melayu harus pindahkan wang perbelanjaan beli produk-produk keluaran Melayu supaya lebih ramai org Melayu kaya di Malaysia mengatasi kaum piggy babi harbi.

Terima kasih kepada semua blogger yg menjalankan kempen-kempen ini. Mak aku penyokong tegar PAS pon join sekali atas alasan bukan nak sokong UMNO tapi nak tolong naikkan ekonomi org Melayu Islam.

Mak aku dah lama boikot Colgate ganti beli Najwa dan Halagel. Semalam mak aku bawak senarai produk melayu dan cina ke kedai. Susu pekat F&N ganti dgn jenama Saji, minyak masak dulu beli Seri Murni mak aku ganti dgn Saji dan byk lagi produk lain yg mak aku tukar dr cina ke milik bumiputra.

Cuma ada beberapa item tak boleh ganti macam milo, sabun antibax, ubat nyamuk dll. Tapi hampir 80% mak aku ganti ikut senarai yg aku print tu. Tapi ada satu benda yg aku pelik pasal kempen boikot bisnes cina ni. Org PAS dah lama dah buat utamakan produk keluaran Melayu Islam tapi depa tak kecoh pon. Org UMNO lambat tapi aku harap semua Melayu UMNO & PAS boleh bersatu dlm kempen boikot ni walaupun tak mungkin bergabung parti. InsyaAllah.

Anonymous said...

Tak terfikir aku selama ni bahawa kuasa membeli orang Melayu adalah senjata terakhir dan paling efektif yang boleh kita gunakan untuk menepis tsunami babi yg melanda umat Melayu Islam di Malaysia. Gelora tsunami babi memang hebat tapi mereka lupa orang Melayu akan bersatu apabila masa depan mereka terancam.

Kaum cina babi harbi lupa inilah satu-satunya senjata yang mereka tak boleh miliki sampai bila-bila pun walaupun 97% kaum mereka tekad mahu menumbangkan kerajaan Melayu UMNO pada PRU-13 tempoh hari. Sekarang rasakan penangan kami wahai kaum cina babi harbi. Amek kaw.......

Anonymous said...

Artikel ini sbg pembakar semangat utk kite org Melayu ...Ayahanda Tun ttp teguh menentang arus wlpon cume brsendirian dr sebuah ngr kecil Malaysia berjaya menundukkn ego British...

Jadi kite org Melayu kalo bersatu kite mampu menggugat EGO piggy2 yg bersepah kat Malaysia neh...wlpon ekonomi org Melayu xse gah piggy2 tapi kite ramai...

InsyaAllah betul umpama tentera anai2 yg makan dalam tapi hasilnya bukan sekelip mata...kite lihatla dlm 3 - 4 bulan kalo kite betol2 bertekad nak mngajar piggy2 celaka itu...

Dan kpd pemimpin2 UMNO UMNO khususnya tolongla , jgn hny pikiaq tembolok n fofulaliti dlm politik jer...bantula mmprkasakan org Melayu ..jgn lagi terhegeh2 dgn piggy2 yg dah kemain besaq kepala...

Anonymous said...

Puji Tun Melangit.. atas jasanya..ya kita akui.. tp Tun bukan PM lagi. Ko maki dia berjabu pun xkn beri kesan apa2 pd negara lagi.

BUKA TOPIK AMBIL KEHEBATAN TU OK, SEBAGAI INPUT ILMU.. TP PEGI BANDING2 TUN DGN ORG2 LAIN.. MANA LOGIKNYA.. TUN BAPAKNYA MOHAMED, NAJIB BAPAKNYA ABDUL RAZAK.. PERUT IBU PUN LAIN2.. APA PUNYA BANGANG TK HABIS2 NK BANDING PASTI KEJI2.. SAMPAI BILA NK ENDING BUDAYA NI??

MUSUH TGH LAJU UTK TUMBANGKN BN..LEMBU2 UMNO DAN BABI2 UPAHAN MENYAMAR UMNO PULAK SAMA2 TOLONG BENAMKAN NAJIB???

SO WHT TEH END OUTCOME EXPECTED??

Skrg ni yg pakat maki Najib, cerciter sikit secara detail dan berfakta..wahai anjing2 penyalak.. Najib kasi apa pd CINA?

so skrg ni Najib dikira out of league, so dh failed.. so skrg korang cacai2 nk sape jd PM? baik buat gerakan demo besar2 join dgn Anwar Lahanat, Kit Sial.. supaya tumbangkan Najib sblm Hari Raya ni.. kan senang..

dr hari2 buat posting bodoh.. ulang skrip sama.. apa OUTCOME skrg??

weii buka mata lah weii skrg bukan Tun lg jd PM.. nk suruh Najib jd Tun mn boleh..

Kalu zaman Tun ada blog..bebas mcm skrg aku rasa Tun tkkn boleh rules Malaysia 22 tahun.. entah 5 tahun setengah je...

BODOH le xhabis2 banding dan banding.. mcm le Najib tgh bace posting korang!

Anonymous said...

Aku juga cdngkan sbb korang nk sembah sgt Tun..org lain dh xboleh perintah Malaysia.. Perhimpunan Agong UMNO ni calonkan Tun jd Presiden semula.. gulingkan Najib awal2.. buat movement mcm jatuhkan Pak Lah dulu..

so skrg bg jelas.. jgn perbodohkan supporters UMNO.. kitorang keliru.. keliru SIALL.. KELIRU mana satu anjing2 Red Bean dan mana satu org UMNO..

ape kejadahnye UMNO jd rosak pecah belah mcm ni.. Tuhan baru uji Cina je tolak UMNO.. India dan Melayu sokong.. sudah mau PECAH UMNO.. mcm mana kalau UMNO diuji mcm parti2 lain spt PAS.. 55 tahun gagal.. tp parti mereka tk pecah. jrg kita dengar ex pmimpin besar PAS join UMNO.. mcm Mat Taib, mcm Tamrin. mcm Ukim.. sedar diri lah sbb org UMNO suka bunuh membunuh politik sesama sendiri.. TAK BERSYUKUR dgn APA YG ALLAH BERI!!



melayu bg support pd UMNO pn UMNO mau lingkup jugak..bangang lah pauk2 penyalak nih!!

Anonymous said...

kepentingan negara melebihi segala-galanya. maka tak sia-sia Tun dicaci maki sebahagian rakyat Malaysia semasa memecat Anwar Ibrahim dulu. kalau tidak entah apa jadi la Malaysia ber PM kan sidurjanakan tu. Cukuplah kejahatan yang telah dibuatnya, tak tergambar dengan akal fikiran

Unknown said...

Kalau ada sesiapa yg masih ingat antara topik perbincangan era pasca PRU12 tentang kehendak masyarakat cina selepas penolakkan PRU12 hanya berkisar 2 PERKARA. ...pendidikan? atau ekonomi? Ramai pakar ketika itu menyatakan pendidikan. Ya betul tapi itu bukan lagi keperluan. Mereka sudah dpt sekolah vernakular hasil deal MCA. Kenapa ekonomi? Cuba tengok penyertaan cina dlm pelaburan pembangunan perumahan baru. Tengok pemilik rumah kedai milik bangsa mana. Jadi jangan ingat ekonomi tak penting lagi kononnya mereka dah kaya. Mereka sedang cari tapak utk generasi baru. Ekonomi terlalu penting sebab itu usahawan melayu dan DEB dianggap musuh. TUGAS KITA SEKARANG UTK MENYEKAT CINA MENGKAYAKAN KETURUNAN MEREKA. Mereka percaya wang adalah raja. JADI JANGAN BERI WALAU SESEN PUN KEPADA PENIAGA CINA.

BOIKOT BARANGAN CINA!!!

Anonymous said...

FOKUS PD ISU SKRG LAH..BOIKOT BARANG CINA..APEHAL PAKAT2 NK KUTUK PM PLAK???
SYOK LE RED BEAN HARAMJADAH TU SBB KEJE XSUSAH.. CUCUK JARUM SKET JE ORG MELAYU TERUS UBAH FOKUS!!

SUDAH2..MEH KITA FOKUS TINDKAN SBG RAKYAT!!

Unknown said...

Ops! Sorry lari tajuk... Aku sokong usaha utk contohi kempen Tun M. Dia mmg terkenal dgn penyelesaian kreatif. Kita perlu adaptasi ikut keperluan semasa. Saya suka baca blognya takda cerita meleret semua fakta. Memang best!

anon2 pro BN jgn gaduh ni buat aku malas baca blog politik ni.

Anonymous said...

Saya dengar usaha gabungan umno dan pas berjalan hebat.ramai yg menanti usaha murni gabungan melayu ini.
Jika ianya berlaku, alhamdulillah....melayu akan kuat dan cina paling takut kalau gabungan ini berlaku.

Anonymous said...

Harap2 lembutlah hati pemimpin PAS. Insha Allah..ku hrp sgt perpaduan ini akan hasilkan kekuatan. Sama2 hukum Islam ditegakkan, ekonomi Islam dimajukan..

ALLAHU AKBAR. indahnya!! AMINN

Anonymous said...

YA TERRUSKAN KEMPEN INI,TERUSKAN TERUSKAN WAHAI ORANG MELAYU...PATUTNYA DAH LAMA KITA BUAT..AKU TENGOK DISATU TEMPAT DI PORTDICSON KEDAI KEDAI CINA DAH LENGANG..AKUTENGOK DIPASAR PASAR MALAM PENIAGA CINA HANYA MENUNGGU PELANGGAN.KEDAI MELAYU INDIA DAN PAKISTAN MAMAK RAMAI PELANGGAN .PENIAGA2 CINA DAH TUNJUK MUKA SEDIH. SATU LAGI BANDINGKAN PASARAYA MAIDIN DAN PASARAYA GIANT OR TESCO..CINA AMAT KURANG PERGI MAIDIN..MEREKA DAH LAMA BOIKOT BUMIPUTRA BERNIAGA. DAN KITA LIHAT SEKARANG BEGITU RAMAI UMAT MELAYU DIPASARAYA MAIDIN DAN KEDAI KEDAI INDIA MAMAK DAN MAELAYU..KALAU KITA BOLEH BUAT INI BERTERUSAN LAGI SETAHUN MEMANG RAMAI CINA BUNUH DIRI.KERAJAAN NAJIB HARUS BUAT SECARA SENYAP..BOIKOT TETAP BOIKOT.. MELAYU WAJIB BERSATU..PAS TAK AKAN BOLEH TUMBANGKAN UMNO,, SEDARLAH PAS,,SEDARLAH PAS.. KALAU KAMU ORANG2 PAS NAK IKUT SOKONG PROJEK BOIKOT CINA SILAKAN,, KALAU NAK BERSATU PUN SILAKAN.. INGAT PAS AKAN TETAP JADI KHADAM DALAM PR... TERIMA KASIH ALLAH KERANA MASIH SAYANGKAN UMAT MELAYU ISLAM INI.

Anonymous said...

Betul itu yang cina paling takut. PENYATUAN MELAYU.

Anonymous said...

SOKONG 200%!! teruskan mementum baik ini. Jgn divert isu2 yg rosakkan kempen ini.. Cina mesti diajar cukup2..!!

Anonymous said...

Tun Mahathir tetap hebat, sejarah pembangunan Malaysia di rantau Asia Tenggara ni dapat dilihat dan dinikmati bukan saja oleh rakyat Malaysia(termasuk yang tak sedar diri) malah semua negara di rantau ini. Ini adalah bukti orang yang bila bercakap penuh isi dan bila dia cakap dia buat, manakala bagi seorang yang kena taji sebelah mata akibat mulut busuk bercakap terlalu banyak tapi satu habuk pun takda dan disuruh pulak bertaubat oleh seorang peguam yang paling handal di Malaysia iaitu Karpal Singh, didapati sehingga kini pencapaiannya ialah hanya berjaya mengumpul penyokong2 yang diperbodohkan dengan ilusi2 yang dikeluarkan melalui petuturan yang hanya mengandungi bunga tanpa kewujudan satu isi pun. Oleh yang demikian kepada yang tersilap langkah menjadi pencacai2 Pakatan Roboh gunakanlah kesempatan yang ada ini untuk membebaskan minda dan tengkuk korang dari cengkaman keji Anwar bin Ibrahim dan sekutunya, sekian terima kasih.

Anonymous said...

Betul, betul, betul...... aku seru semua pengkomen terus tulis komen di setiap posting GAP dan blog2 lain, supaya momentum boikot bisnes cina dapat ditingkatkan dari semasa ke semasa.

Jangan setakat kekal, tingkatkan lagi momentum kita. Kongsi pengalaman dan pemerhatian anda atas kempen boikot ini. Lebih baik kalau kita apikan lagi semangat semua orang Melayu tak kira parti untuk sama-sama turut serta dalam kempen ini.

Petang semalam, aku cetak senarai barangan Melayu dan Cina. Aku tampal kat papan maklumat di tingkat bawah apartment aku tinggal. Nasib baik pihak pengurusan perumahan aku ni bagi kebenaran.

Nah, sekarang ambik kaw kaum piggy. Rasakan kuasa sebenar orang Melayu yang selama ini terpendam selama berpuluh-puluh tahun. Biar diorang semua bunuh diri dan kita baca Utusan tiap-tiap hari ada sahaja laporan kaum piggy bunuh diri sebab bisnes mereka dimusnahkan selumat-lumatnya.

Teruskan momentum dan tingkatkan usaha kita semua. Sebarkan kepada keluarga, saudara-mara, rakan-rakan, jiran tetangga dan komuniti anda.

Anonymous said...

Tun mmg hebat, dalam dan luar negara org hormat, dari dulu smp sekarang. Najib? Nampak dia bertungkus lumus membaik pulih kerosakan yg diwarisi daripd paklah. Kalau tidak takkan byk kerusi umno dpt balik. Cuma sbg org melayu, kita nak tengok dia lebih tegas menangani org cina, bukan melembikkan diri, PR dah mula kempen pru14. Najib kena kuatkn apa yg ada sekarang n fokus kaw majoriti kecik (kalah atau menang). Jgn tamakkan 2/3, kang yg ada tercicir..

Anonymous said...

dah jangan gaduh2 yang baik kita jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan tak payah nak beza2kan sesiapa. sekarang kita boikot barang2 cina agar hancur perniaga cina seluruhnya, agar kita tak perlu lagi makan makanan kotor dari manusia yang tak tahu halal, haram.

Anonymous said...

Pr - menggong

Anonymous said...

xde sapa pon nak sembah n junjung Tun M mcm yg pakatan buat kat LGError, N Ajis n ANUwar....

Tapi kami menyanjungi n mnghargai jasabakti Ayahanda Tun pada agama, bangsa n ngr kite selama ini...

Moral artikel ini supaya org2 Melayu mncontohi keberanian Tun M ..wlpon sering di pandang hina n lekeh oleh kaum len tapi kalo kite brani n tegas jug BERSATU , insyaAllah kite akan kuat n berjaya mematahkan serangan n perlekehan yg di lontarkan oleh puak celaka itu...

Dan juga xde sapa pon nak jatohkn DSN cume ramai yg xbrapa SUKE dgn tindakan DSN yg trlalu menurut permintaan piggy selama ini semata2 nak meraih sokongan mrk ..hakikatnya piggy2 itu mmg menipu...

Kami ttp menyokong DSN tapi cume utk kali ini ...TIADA LAGI KOMPROMI atu BERLEMBUT dgn puak piggy...balasla balik jasa penyokong n pengundi yg mmberi kemenangan pada BN...

SOKONG BCL, ABC ,BBC....

Anonymous said...

Hapuskan LGE, LKS.
JIKA PUAKA2 NI TERHAPUS AMAN MALAYSIA NI.

Anonymous said...

Aku sayang pd Anuar ibrahim pasal dia sebangsa dan seugama dgn aku.kita marahkan shjlah pd kaum cina pasat cina2 puaka inilah yg pijak kepala melayu.jika kepala melayu dipijak bukan shj pada umno terasa, malah cina juga pijak kepala anuar, hadi awang dn lain pemimpin kuat melayu.aku nak tanya, kalau cina ludah muka nikaziz, sapa akan melenting dulu?..dah tentulah memelayu.jd...tiada beza antara melayu.yg beza hanya pahaman politik 5 thn sekali jek.

Anonymous said...

Selagi tidak dikekang makhluk2 yang berideologi seperti Anwar dan DAP di Malaysia ini selagi itulah nilai kasih sayang sesama manusia itu samar2. Ayuh! Insan2 kamil semuanya telungkupkan Anwar(Karpal Singh suruh taubat)serta sekutu2 DAP dan yang seangkatan dengannya barulah Malaysia ini boleh mengekalkan kestabilan, keaman dan toleransi sesama kaum dengan lebih berkesan.
Kita kena ambil nilai2 positif perkembangan sejarah pembangunan tanah air kita dari pemimpin2 kita yang terdahulu(yang paling menonjol Tun Mahathir)dan bukannya dari makhluk2 tak sedar diri yang biadap dan yang hanya tau bercakap sarat dengan bunga2an tapi isi satupun takde. Teruskan semangat berkerjasama dan bersatu dalam BN. Hidup BN!

Anonymous said...

teruskan boikot... jgn beli brg cina dan masuk kedai cina...sy dah tak masuk dan beli sejak 6 mei

Anonymous said...

Walaupun pas makan daging babi dap umno tetap teguh suci

Anonymous said...

Gap jgnlah paparkan semua komen-komen yg diterima.
Tapis-tapislah sikit.Banyak komen yg dipaparkan diblog ini meragukan.Banyak bersifat menghasut,meragukan dan mengelirukan.Rasa-rasanya ,bukan dari penulis melayu.
Berhati-hatilah,takut-takut blog ini pula yg jadi anasir pemecahbelah orang Melayu.

Anonymous said...

DISAMPING KITA JIHAD EKONOMI UNTUK MENAIKKAN MELAYU, TIDAK SECARA LANGSONG KITA JUGA MENGGALAKKAN UMAT ISLAM BERIBADAH.

SEBABNYA IALAH JIKA PENIAGA MELAYU ISLAM MEMBUAT UNTUNG MEREKA AKAN BERZAKAT, MENEGAKKAN RUKUN ISLAM YANG KEEMPAT. KALAU CINA KIRIM SALAMLAH. SEMUA DIA BALUN SORANG SORANG.


ALLAH TELAH BERFIRMAN BAHAWA "SESUNGGUHNYA ORANG ORANG KAFIR ITU IALAH MUSUH KAMU YANG NYATA". KENAPA ORANG ISLAM KHUSUSNYA MELAYU TAK SEDAR SEDAR LAGI.


KALAU AHLI AHLI PARLIMEN DAN AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI PARTI PAS BENAR BENAR MEREKA ITU BERJUANG UNTUK ISLAM. TOLONG JIHADKAN 90% DARI ELAUN AANDA KEJALAN ALLAH.

ADA BERANI.

Anonymous said...

DIZAMAN KEGEMILANGAN MELAYU MELAKA BENDAHARA TUN PERAK ADALAH YANG TERBAIK. LEPAS TU SIKITUL BUAT ONAR MAKA LENYAPLAH MELAKA.

SELEPAS 500 TAHUN BARULAH MALAYSIA DAPAT BENDAHARA YANG TERBAIK IAITU TUN MAHATHIR MUHAMMAD. MALANGNYA TIMBUL PULA SIKITUL BERGELAR ANWAR IBRAHIM. AKAN LENYAPKAH PERSEKUTUAN TANAH MELAYU?

SEJARAH SEDANG BERULANG. FIKIR FIKIRKANLAH.

MELAYU DIPERSIMPANGAN. TOLONG BERSATU DEMI BANGSA, UGAMA DAN NEGARA.

Penarek Becha said...

Jasa Tun Mahathir dikenang dan abadi dalam sanubari saya. Tapi jangan pula kita mengeji DS Najib hanya semata-mata kerana dia telah diperdaya oleh majoriti pengundi kaum cina. Walaupun mungkin agak gagal dalam kempen 1 Malaysia pada suatu sudut, namun kita tidak boleh menidakkan kemampuan pentadbiran beliau dalam mengekalkan keamanan negara sekaligus memelihara iklim ekonomi negara di mana Malaysia tetap kekal sebagai negara kedua termaju dan terkaya di Asia Tenggara justeru mengekalkan momentum mencapai Wawasan 2020 legasi Tun Mahathir. Bak kata rakyat jelata "Najib siang malam memikirkan kemajuan Malaysia sampai rambut dia yang dulu hitam lepas ganti Pak Lah sekarang dah putih semua."

Anonymous said...

Anon 5:04.

Kita marah dan benci Anwar Ibrahim dan Parti PAS kerana dia dan pemimpin mereka tidak berpegang teguh dengan tali Allah. Sanggop nak ludah orang yang cadang UMNO dan PAS bersatu.

Agak agak kamu kalau Anwar Ibrahim, Nik Aziz dan Hj Hadi mati, Adakah Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal Singh akan mensedekahkan Fatihah dan Surah dari ayat ayat suci Al Quran? Mereka itu adalah musuh kamu yang nyata.

So Melayu, please jangan terjebak.

Anonymous said...

Sebenarnya org melayu mempuyai senjata yg ampuh utk meningkatkn ekonominya iaitu tanah..org melayu mpunyai tezab tanah yg cukup besar, itu x termaduk tanah adat, tanah pusaka & tanah pesendirian...jika kita majukn tanah2 ini spt pertanian, ternakan, pembgnan dan sebagainya sya pasti ekonomi org melayu akn lebih tinggi lg..org cinammg menguasai ekonomi negara tp kurang dlm penguasaan tanah..jadi inilah senjata pling ampuh utk org melayu utk menguasai ekonomi negara ni...

Anonymous said...

Wahai Anon 2.12pm.

Awak ni bahlol bin tolol. tak ade jati diri Melayu langsung.

Anonymous said...

Pohon blogger2 gunakan database yang dibuat oleh mamat ni. Aku jumpa link kat blog Flying Kick.

Database produk muslim ni lagi teratur dan sistematik.

http://produkmuslim.info/index.php

Anonymous said...

siapa yang tahu pasal bas sekolah melayu disetiap negeri tolong masukan dalam web http://produkmuslim.info/

boikot cina punya bas sekolah!!!

Anonymous said...

Bukan ta da telor tapi kebanyakkan kecut

Anonymous said...

PERHATIAN........


Ada sesapa sahabat yng tahu kedai orang islam jual tayar kereta di sekitar Kuala Lumpur?

Terimakasih.
Buy muslim first!

Anonymous said...

Di sini..bile kite bca artikal GAP..semngt kita naik..cuba untuk tiru keberanian TUN.walaupun tk semua..tp siketpun jadi.tntg perbnding antra dua tu.masing2 ada cra msing2..tnggl sekrng ni bnyk yg kias2 cuba dismpaikan..dgn harapn jgn slh tafsir..tntg ape yng TUN dh buat..semua dpt tau selepas dia turun...ape yg perlu skank ni..rujukan kita dlm soal ini letak pada yg satu..jgn bnyk2 sumber..kacng kude tu nak buat onar ke..bia je..kite amek lgkh jgn balas ape yg dia jwb.simple..tujuan kite nk dptkn info dn ape yg sedng berlku..bukn untuk cri slh siapa atau kelemahan siapa..kalo pemimimpin buat kesilapan..itu mnusia biasa..tp sekurng2nye dia cuba dri tak buat ape...so skrng ni.kite sma2 sepakat...jgn bising2...sbb cine wat kije pun tk bising2....kalo di zaman tu kite semua bersatu ape...dgn sokongan rakyat ape yg dia buat berjaya...skrng ni kite berpch2..jgn tmbhkan lagi perpechan..mane yg macai2 komen bodo2 tu..abaikan....skrng masa untuk kite sma2 kije...dulu kite leh honeymoon lgi..so ekorn honeymoon kite ni la hasil dia..so kite bangkit balik...ada idea yg baik2..kongsi2..harap admin dpt buat salurun yg close boundary untuk mympikn maklumat..

Anonymous said...

Apa hal Tun M memang hebat, byk kisah dia lagi yang den tahu ia sebanr byk tolong.... dari palestin hingga ke kelantan tapi byk hidden story... untuk PM kita sekarang kita beri sokongan beri pendapat kat dia live kat FB dia , byk kerja PM kita perlu buat , tapi yang masaalah nye byk pengacau dan macai bodoh yang nak kesamaan (Banggang) ... Ayoh kita bantu PM kita dan terus kan BBC ni sampai bila2 . Jgn bagi muka direct terus sound tak yah kona kona buang masa, u mahu u ikut , u tak mahu u boleh belah kiasau

Anonymous said...

Najib turut permintaan Cina? slogan shj Najib beri.. tp perlaksanaaan pd Cina ada ke?

Najib beri Cina mana kaya? Yg aku tau Cina bengang dgn Najib dlm buat2 amik hati Cina, Najib potong habis bisnes Cina melalui pecahan kek ekonomi.

Aku xphm kenapa xhenti2 asyik tuduh Najib tolong Cina, apa benda dia tolong smpai bangsa melayu ketinggalan?

PLss jgn kelirukan rakyat. yg skrg sudah pecah 3, korang nk suruh pecah berapa lg? Klu Najib xsesuai..so who's next?

Anonymous said...

Tun M mmg bagus pemikirannya..sgt cerdik. tp dia juga ada kelemahn. Sama jg spt Najib. dua2 ada kelemahan. Xusahlah sanjung lebih2 sgt nk muak.

Yg aku tahu Tun M juga silap krn kayakan Cina, sehingga lahir taikoon2 besar Cina yg control segala mcm perkara dlm Malaysia.

Apapun jasa Tun lebih besar dr kelemahannya.

Ambil mana yg baik..yg kurang baik jdkan sempadana. Fokus pd musuh utama. Usah asyik banding-kutuk PM skrg dgn PM dulu. Xde guna lah. Musuh lg ketwa

Just my 2 cents..

-PEACE-

Anonymous said...

TM adalah seorang pemimpin yg terbaik dan pasti sukar utk mencari penganti seperti beliau lagi..

agar Allah swt memelihara beliau dan keluarga beliau didunia dan akhirat..amin

Anonymous said...

OMAR ONG ADALAH DURI DALAM DAGING BAGI KERAJAAN BN. NAJIB TOLONG SEPAK DIA KELUAR CEPAT SEBELUM DIA MEMBUAT ANGKARA YANG LEBIH BESAR.

Anonymous said...

samada pukimak cina babi atau pn pukimak melayu murtad ni..hidup tun hidup najib hidup umno..

Anonymous said...

Anon 8.56 kemana pulak arah tuju ko ni. aku ingat ko ni lah yg lari dari kedah & skrg balik selangor kan kan kan .....