Wednesday, May 8, 2013

DAP DIAJAK MASUK BN : ZAINUDIN MAIDIN KELUARKAN ARTIKEL SKALA KEPALA BUTOH !


kepala butoh punya cadangan.
apa motif ajak dap masuk BN ?


DAP adalah parti lahanat, hina islam dan melayu.
lagi nak ajak parti pukimak masuk BN !

inilah stail gampang politik BN.
yang setia DILUPAKAN, YANG HINA MENCACI DIAJAK KAWAN !

inilah politik sial . MCA tengah susah kita tinggalkan. jangan jadi bangsat la lupa jasa MCA. dorang pernah tolong umno masa pru 1999.. APA DAH LUPA JASA KAWAN KE MAIDIN !

mca kena dengan dap. mca tengah susah. oohh masa susah lupa kawan la... ini macam punya stail BN boleh mampos cepat !

sekarang lu ajak dap masuk BN. apa punya semangat cibai lu ada ni maidin !?

BN kalau setuju ide pukimak ni. AKU SERANG LU ORANG !

KUALA LUMPUR - Bekas Menteri Penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin hari ini menyarankan DAP supaya menyertai Barisan Nasional (BN) bagi memastikan kerajaan Malaysia diwakili kaum Cina.

Katanya langkah itu memang sukar diterima oleh DAP dan BN serta penyokong masing-masing tetapi perlu dilakukan demi keharmonian dan kestabilan politik negara. 

"Memang sukar untuk DAP menawarkan diri dan sukar juga untuk kerajaan BN menerimanya, tetapi hal ini harus dilihat dari segi hasrat Datuk Seri Najib Tun Razak untuk melangkah ke arah national reconciliation setelah negara dilanda Tsunami Cina yang mencedera parahkan nilai kejatian diri Malaysia," katanya dalam blognya Zamkata. 

Katanya orang Cina yang kini berada dalam euphoria kemenangan belum dapat kesakitannya (tidak diwakili dalam kerajaan), tetapi dalam jangka masa yang tidak panjang, mereka akan menyedari kesilapan besar yang telah dilakukan (menolak BN enbloc).

BN memenangi 133 kerusi, pakatan rakyat 89 dalam pilihan raya umum ke-13 Ahad lalu. Najib mengangkat sumpah jawatan Perdana Menteri di hadapan Yang di-Pertuan Agong Isnin lalu dengan ketiadaan wakil kaum Cina dalam kabinetnya yang bakal dibentuk.

Ini kerana pucuk pimpinan MCA, yang memenangi tujuh daripada 37 kerusi ditandingi parti komponen BN itu, memutuskan tidak mahu menganggotai jemaah menteri baharu Najib.

Sebuah lagi parti dominan kaum Cina dalam BN, Gerakan juga ditolak pengundi Cina dengan hanya memenangi satu kerusi Dewan Rakyat.

Zainuddin berkata: "Masyarakat Cina yang mengharapkan penghapusan kerajaan dominan Melayu BN telah dihadiahkan oleh DAP dengan sebuah kerajaan tanpa orang Cina."

Justeru DAP sedang menghadapi tekanan amat berat daripada masyarakat Cina yang kecewa untuk mendapat perubahan kerajaan seperti yang diyakinkan kepada mereka oleh penasihatnya, Lim Kit Siang, dan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, katanya.

"Maka itu kita dapat melihat keadaan mereka berdua seperti cacing kepanasan setelah mencapai kemenangan besar yang tidak mencecah Putrajaya.
Katanya jalan terbuka bagi DAP untuk menenangkan kemarahan masyarakat Cina kepadanya ialah dengan menawarkan penyertaan DAP dalam kerajaan, kerana ia parti yang mewakili orang Cina Malaysia sekarang yang terbukti dengan keupayaannya mendapat 38 kerusi berbanding MCA hanya 7 kerusi.

108 comments:

Anonymous said...

maidin...ko la masuk DAP...pelik la aku org jd bangang mcm ni..lagi menyirap bila melayu bg idea mcm ni...aaarrrggghhhhh siaL!!!

Anonymous said...

Kalu nk tgk org islam melayu ngamuk ko bt la
No way bg dap join bn..bangsa n agamA xda galang ganti

Anonymous said...

melayu/bumiputra tak perlukan cina rasis dalam mentadbir negara.kita memepersilakan kaum cina yang pentingkan kesederhanaan, perpaduan dan tahu batasan berdasarkan perlembagaan negara sebagai rakan kongsi.

Anonymous said...

Adoooiilah pakcik tua mangkuk hayun ! Pendapat individu ko yg tak bijak ni boleh jejaskan BN!! Celaka!!

Say No To DAP & Zainuddin Maidin!!

Anonymous said...

hoi bangang... koi ni sapa dalam BN. Baik mampuslah cepat2. Idea menyusahkan orang lain. Kau tu tak ada hak utk bercakap bagi pihak BN. Zakat gok diri sendiri.....

komandomelayu said...

Konon otak pandai Lebih la tu! Ingat pastu mca keluar barisan cina akan sokong dap dlm barisan plak? Bodoh ! Cina sekarang akan tolak UMNO selama nya demi kuasa dominan bangsa cina kearah Negara republik mcm singapura tu!!

Anonymous said...

You ulang i saman u Din!

Anonymous said...

FAKTA KOMANDO MELAYU MEMANG TEPAT !

Anonymous said...

Zainuddin melayu...kah 3x. Itu keling kerala...l jenis nuar juga..

Anonymous said...

BODOH...CARA UNTUK MENENANGKAN ORG CINA DENGAN MENYERTAI BN..ABIS TU KO INGAT MELAYU NI APA...BANGSAT PUNYA MAIDIN..

Anonymous said...

Dia ni siapa?

Anonymous said...

Zainuddin buat article lepas di melancap...

Anonymous said...

Bukan ke hari tu dia ni cerita pasal 13 may? Dia siap bagi detail lagi siapa pencetus rusuhan kaum tahun 1969.

Then kona baring ajak dapig masuk bn?

Kalau dapig masuk bn aku sokong perkasa. Aku pastiikan perkasa ganti umno.

Idea lIn tak ada ka zainuddin?
Bertanggungjawab la sikit komen tu.

Sesungguhnya aku ni dah penat.
Penat
Penat
Penat

Anonymous said...

Hangpa tak paham ayat politik ka? Itu lah ayat "sarcastic", maksudnya sindir DAP dan orang2 cina.

Anonymous said...

KENYATAAN YANG PALING MANGKUK ABAD INI YANG AKU PERNAH DENGAR DARI MULUT SEORANG YG BERGELAR MELAYU. FULL STOP

komandomelayu said...

Hanya 2 pilihan cina sekarang!!
Tunduk kpd ketuanan melayu
Atau
HILANG SEGALANYA NYAWA DAN HARTA BENDA!!

Anonymous said...

Jenis india tengok muka...bukan melayu..pasal tu tak da hati perot nak kerjasama dgn dap yg maki ugama...

Dia ni boleh lompat sebelah sana....

Dey Thambi, mau ada ingat sikit la....tara kalo balik kerala la !

Anonymous said...

Sarkastik lah sangat.... Zam, ko diam lagi baik lah!! Liabiliti sungguh!

Anonymous said...

berapa kau kena bayar dng DAP..sampai nak buat statement bodoh gitu...cam siallll

Anonymous said...

Satu Nota Pada Zam....pandangan Tan Sri telah merosakkan kredibiliti Tan Sri sebagai wartawan yg sekian lama memberikan pandangan bernas. Adakah Tan Sri menulis dalam keadaan sedar atau dlm subcontious. Tahu tak Tan Sri! DAP tu mau jajah Msia. Bila join BN dia kena ddk bawah UMNO sebagai parti teras. Sifir amat mudah. Mustahil DAP tunduk pd Melayu yg dianggap kaum bodoh. Dulu, kini, selamanya!!!!

Anonymous said...

Wow. Ari tu end 90s orang indo ajar mereks . Ramai china mati , amoi kena rogol, bakar rumah, dll.

Aku tergelak tengok china lari macham dikejar hantu...

Baru ada akai !

Anonymous said...

/RAGE/ dafuq was that? DAP MASUK BN?? Gila! Kau sila keluar UMNO!

Anonymous said...

Lebih kuah dari sudu plak dia ni... kot kemaruk sangat, hang la p masuk dap.

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

he..he...he..he..GAP...sabar !!!puak2 pukimak ni memang macam ni..bkn nak cuba baiki diri tapi asyik nak menumpang popularity DAP laknatullah !!

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

he..he...he..he..GAP...sabar !!!puak2 pukimak ni memang macam ni..bkn nak cuba baiki diri tapi asyik nak menumpang popularity DAP laknatullah !!

Anonymous said...

Tan Sri Zainuddin Maidin -- Lu sudah GILA ka...duduk diam2 sudah la , jangan bising2 . Lu ingat ini...nasib baik lu punya latuk x kena potong kapla....!

'kasi melayu jadi hamba,
kita cina komunis dan DAP
mahu lihat melayu jadi kasut kita.
kita kasi ini negara komunis perintah"
-- feb1970 -- Chin Peng

Anonymous said...

woiii klu nak buat statement agak2 la woii..langsung tak nak jaga perasaan org mlyu.

Anonymous said...

KEPALA BUTOH TOK WAN HANG ZAINUDIN..BODOH PUNYA IDEA..

Megat Alam Gempita said...

Jangan jadi bangang macam Tamrin, Kadiaq, Mat Taib, Arip Sokmangkok...kena suap dek kapiaq DAP terus lupa Jati diri bangsa sendiri....

Anonymous said...

Itu bukan pandangan tan sri tetapi puki seri...sial lah lu zam...

Dap bayar brapa nak divert kemarahan orang melayu sekarang...

Pasal tu ramai kata Mamak ni sial....

no way said...

ini semua taktik utk halang ABCD, BCL, ABC

KITA MAHU BOIKOT sekurang2 4 thn

kita mahu bukti org cina insaf dulu...

isnin selasa rabu..3hari dah..xda satu sen pun beli kedai cina

Anonymous said...

Ini masalah pencacai yg suka Cina, zaman2 dlu manusia mcm Maidin inilah byg kenyangkan Cina.. dia tk kenal racist bangsa Cina mcm mana.. jenis hati kering tak makan budi punya..

Jgn timbang langsung cdgn2 shit mcm ni.. klu UMNO mau terus wujud next PRU.. PAS sudah dpt balasan.. UMNO masih nk ke?

jijan mali said...

Kata-kata ZAM ni mendahului masa. Bukan pada tempatnya. Macammanapun jom layannnn...

Ribut berlalu, kiambang bertaut. Kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Buy MALAY and BUMIPUTRA product FIRST. Kita dah tahu siapa musoh kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua.
Ayoh bersatu!!!!!!

Anonymous said...

PANTANG DATOK NENEK AKU SEJAK ZAMAN BERZAMAN.
KAPIR HARBI SEPERTI DAP ADALAH MUSUH SEJATI UMAT ISLAM SEJAK ZAMAN-BERZAMAN.

KAPIR BAIK SEPERTI MCA BOLEH DIJADIKAN KAWAN UNTUK MEMAJUKAN NEGARA.

JIKA MALAYSIA MENGAMALKAN UNDANG-UNDANG RIMBA. JUTAAN KAPIR HARBI DAP SUDAH DITIMBUS DIDALAM BUMI.

Anonymous said...

aku dah cakap...BN dan UMNO tak boleh diharapkan untuk perjuangkan Islam dan Melayu...kita kena suruh PAS keluar dari pakatan dan beri sokongan 120% pada PAS dalam PRU14, kita bina Negara Islam di Malaysia

Anonymous said...

Gila!

PUTRA MERDEKA said...

zam kimak...!

Anonymous said...

ANON 1001....EK ELEH LU APAHAL MANGKOK...NAK JD BATU API PLAK NI...ANAK HARAM PUNYA PUAK PAS...PUIHHH DASAR PARASIT!!

celana biru said...

Dari apa yang diperkatakan dan dilakukan (demonstrasi) oleh kaum mata sepet yang menghina Melayu, masih ada secebis keikhlasan Maidin yang hendak diberikan kepada mereka.
Pada umumnya masyarakat Melayu sudah merasakan "berpatah arang, berkerat rotan" dengan bangsa yang tak mengenang budi.
Sekarang mereka sedang meroyan mengenangkan keterlanjuran tingkah- laku mereka dan terasa malu akan perbuatan keji mereka.
Jangan dilayan. Akhirnya mereka akan sedar dan menyalahkan diri mereka sendiri.

rahmad kayel said...

Cadangan yg sangat teruk dan tak boleh diketengahkan. Jika dia serius mahu diadakan rundingan sepatutnya Zainudin Maidin meletakkan perkataan "bersyarat" bukannya runding secara terus. Maknanya DAP harus mengikut syarat Barisan Nasional yg diterajui UMNO.

DAP bukannya seperti MCA yang boleh bertolak ansur. Lagipun perjuangan DAP berlainan daripada Barisan Nasional. Begitu juga dari segi penguasaan. DAP sebuah parti yg suka memerintah secara bebas tanpa dikawal, kadang2 agak dominan terhadap sekutunya. Bak langit dan bumi dibandingkan dengan MCA yang sangat bertoleransi dengan kaum lain.

Anonymous said...

Hello Komando Melayu . Cakap tu biar beralas sikit . Papagomo dah kena tangkap dek polis pasal artikel menghasut perkauman . Nanti ko pulak kena .

Anonymous said...

Jgn risau geng..bn takkan buat la... kita pandai... mangkuk ni je bengong

Ayah Man said...

Zam,anda tak cermat. pandangan anda amatlah cetek kerana tidak memahami maruah org Melayu.

Anonymous said...

dia ada apa2 kepentingan perniagaan kah dgn cina2 DAP ni....

Anonymous said...

Nak gabungkan PAS dan Umno pun dah stengah abad x dapat2. Inikan pulak nak bergabung dgn Parti Komunis. Lagipun bergabung dgn haramjadah mcm PAS/DAPig ni x selesaikan masalah. Nanti mesti ada satu group keluar tubuh parti PAS/DAPig yg baru. Jln terbaik, BN kena buat sekatan ekonomi kat Penang, Selangor, dan Kelantan. Kasi hantam itu puak haramjadah.

Azraque Razdaque said...

Bro GAP, aku tergelak sesorang baca tajuk...

Anonymous said...

ZAM- Jangan ikut sedap saja. Jangan mudah lupa. Jangan mudah nak memaafkan. Jangan jual maruah Melayu.

ZAM mimpi disiang hari

OVER MY DEAD BODY

Anonymous said...

Anon10.01pm

Yang PAS pergi jilat lendir babi DAP tu kenapa? Takkan nak kami org melayu islam masuk parti yg jilat DAP?

Dengar cerita LGE nak masuk islam.. Cuba tanya dia... BILA?

Anonymous said...

Harap PM tutup mulut komen mengenai kaum. Kadang2 pertanyaan hanya nak menjerat PM. Ingat PM banyak kerja yang perlu difikir. Utusan try to be moderate berkenaan tajuk pemberitaan. Tak usah berlawan dengan surat khabar Cina. Jadilah agen penyatuan. Saya penyokong kerajaan tak sokong pemberitaan sebegitu. Kami inginkan pendamaian.

Anonymous said...

Din nie aku bagi resepi untuk ko akan jadi bongok selamanya mcm pengikut PAS.Lepas ni ko nak meracau orng tak heran..


Sebaldi air basuh kaki n.ajis.Selipar dia ko kerat2 sebab lebih afdal.Dapatkn air ludah dia 2cawan, nak mujarab dng kahaknya sekali.Ko kena ingat bukn senang nak dapat air ludah nik ajis kecuali ko sebut umno nak kawin pas.

Dah dapat semua tu ko gi jumpa LGE mintak dia langkah ko punya muka supaya seri bodoh keluar.
Kemudian minta Nuar sumpah bahan yng ko dapat dari n.ajis.Kalau nuar suruh meniarap ko meniaraplah.Klu nuar suruh ko tonggeng ko tonggenglah.Semuanya akn selesai.

Semoga berjaya untuk menjadi bongok. Lepas nie kita orang tak heran klu ko nak cakap apapun Din.

Ko nak ikut Mat Sabu makan babi pun kita orang tak kisah!





Anonymous said...

haramjadah punya zainuddin. cukup2lah, hang dah retire.

Anonymous said...

aku rela diludah nik aziz lagi daripada bergabung dgn kaum kiasu rasis nih..

Anonymous said...

jika kita fikir luar kotak .. ada 3 pilehan iaitu 1) DAP join BN... cina dah kata, 'sekarang mereka tak mau apa-apa dari kerajaan selain dari memerintah Malaysia... ' secara otomatic terpadam, kasilah LKS menteri tak berfortfolio, kalau nak jawatan menteri kanan tak berfortfolio pun boleh.. sebelum hayatnya tamat dan LGE KM PP untuk sepenggal lagi.. , kemungkinan besar DAP akan hilang taring, dan segala benda boleh di bawa berbincang.. kan senang jaga orang yang benci melayu jika mereka didalam... selain dari itu.. dan gangguan dari NWO melalui proxynya PKR yang sedang hendak merobah pola politik Malaysia akan terhapus.. kerana antara DAP dengan NWO.. NWO lagi bahaya... mereka punya bottomless resources... yang lain tu.. pandai-pandai ler macam mana nak buat... pilehan 2) pula.. pujuk PAS join balik BN.. ujudkan jawatan menteri khusus.. suruh mereka dan penyokongnya deraf undang-undang syariah.. nak hudud di wartakan pun boleh.. beri pada PAS .., sekarang.. muamalat tengah di perkemas.. munakahat.. dah lama.. mahkamah syariah pun dah naik taraf.. jinayat.. tinggal hudud sahaja yang belum.. qisas dan takzir sudah pun lama bermula.. cuma belum kemas lagi.. lagi pun TGNA yang marah sangat dengan umno dah bersara.. dan PKR melalui erdogan sudah terhakis pengaruhnya... lepas tu perketatkan aliran masuk dan keluar wang, perketatkan sempadan, awasi indoktrinasi NWO yang mempengaruhi banyak orang melayu terpelajar terutama yang dari 'oversea'.. lepas tu , ketatkan undang-undang fitnah .. bagi tau cina.. kalau tak suka boleh belah... galakkan mereka berhijrah ketempat lain... atau pilehan ke 3).. status quo seperti sekarang sampai PRU14.. buat ler apa yang patut untuk penyokong BN dan penentang BN.. tak yah ler sebut semua.. mereka pun tahu...

Anonymous said...

mula mula aku ingat zam ni is being cynical.

rupanya dia ni betul bebal. aku rasa kalau zam ni rakyat biasa yang tidak di kenali, dia akan di suruh tunjuk IC dan di tuduh bangla.

Anonymous said...

melayu apa dia ni.. dah lah pru baru2 ni dap bagi taik pada BN tapi melayu mangkok ni masih lagi terhegeh2 nak bagi bunga pada cina dap..??

apa lah punya melayu macam ni.. salah satu kehancuran melayu adalah seperti pemimpin2 melau seperti dia ni lah.. bila dikahak oleh cina dap tapi masih tetap menjilat kahak cina dap tu..

kekuatan melayu akan hancor dgn adanya org melayu seperti ini.. hampeh

sepatutnya dia memikirkan bagaimana utk menyatukan orang2 melayu kerana dgn penyatuan melayu lah, melayu akan kekal berkuasa. tonggak kekuasaan dan kekuatan melayu adalah bersatunya orang2 melayu dinegara ini dan kaum bumiputra yg lain.. dan inilah yg paling ditakuti oleh bangsa2 simata sepet ini..

sekarang ini apa yg cina dap ini mahu adalah 'kuasa' ditangan mereka dan orang2 melayu mestilah berada dibawah telunjuk mereka..

cikup2lah selama ini orang2 melayu memenuhi segala kemahuan mereka dan memberikan segala kemudahan dan kemewahan kepada bangsa cina ini.. daripada bandar hingga kekampung cina, mereka dijaga dgn cukup baik dgn segala kemudahan tetapi langsung tidak berterimakasih dan mengenang budi sedangkan masih ramai orang2 melayu yg hidup susah, begitu juga kehidupan kaum bumiputra yg lain yg serba kekurangan..

sedangkan yg memilih BN utk terus memerintah adalah orang2 melayu dan kaum bumiputra yg lain yg hidup serba kekurangan, orang2 seperti inilah yg patut dijaga dgn pengorbanan mereka lakukan utk melihat pemimpin2 melayu dan tempatan terus memerintah negara ini..

bukannya memikirkan utk terus menjilat sicina dap ni.. sudah diludah tapi masih hendak mengagong2kan cina dap.. ingat lah wahai pemimpin2 melayu.. cina dap bukanlah satu bangsa yg suci utk direbutkan dan disanjung.. buktikan tanpa sokongan cina dap ini, melayu masih mampu memerintah dan akan terus hidup demi masa depan agama, bangsa dan negara..

kepada orang2 melayu.. yg satu akidah, satu bangsa, kekuatan orang2 melayu adalah dengan bersatunya orang2 melayu dinegara ini.. inilah tonggak kekuatan dan kekuasaan orang2 melayu

TIDAK MUSTAHIL TAPI PASTI ORANG2 MELAYU AKAN BERSATU DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.. ALLAHUAKBAR

Anonymous said...

Nape x soh DAPsters dua branok tuh jd PM & TPM. Ok apa Datok Zam!

rahmad kayel said...

Sambung sikit

Mana ada negara didunia yg tak pernah dilanda masalah? Kita tak terkecuali. Dulu kita ada komunis, konfrantasi, Reformasi, macam2 dan kini chinese tsunami. Percayalah semua ini semua dugaan bagi negara kita.

InsyaAllah adalah jalannya mungkin kena tunggu masa yg sesuai bukan skarang tapi bila keadaan makin reda. Kita baru selesai PRU13. Tapi tak perlulah melatah sampai macam ni skali. Jangan esok jgn kluar kenyataan nak bawak balik Chin Peng sudah. Hahaha

Anonymous said...

Elok juga cadangan itu,lepas itu kita lantik Lim Kit Siang(anak haram jadah) jadi perdana menteri,Karpal Singki(oku) jadi timbalan perdana menteri dan Lim Guang Eng(babi) jadi menteri keewangan....hehehehehe

Anonymous said...


maidin dah mamai aka nyanyuk, bagi cadangan terang2 mengundang musibah!!!

sekalipon baru keluar dari bertapa, tenguk lah keliling dulu politik masa hari ini selepas PRU13, JANGAN asal bagi idea karut,,, oi maidin, ini bukan macam ajak joiant buka kedai runcit.

DAP hanya paling sesuai dengan PAS saja. dap keturunan komunis dan pas keturunan jahaliah yg fanatik, kedua-dua parti sama jer 2X5@45X2

maidin kalau dah tak mampu berfikir lebih baik duduk diam-diam atau tidur jerlah puas-puas.

Anonymous said...

Kan aku dah ckap semalam.. Hangpa sembang mcm langit nk runtuh., last2 pemimpin hangpa buat bodo jer..

Memang orang melayu x pndai berpolitik.. Dulu masa melayu tolak umno habis dibuat pensepadanan kawasan..

Time mcm nilah kita yg bnyk mmbantu umno dlm pru 13 mintak mcm2 supaya depa takut kat kita bukan depa takut kat cina..

Anonymous said...

Korang lambat belajarlah. Tengok apa jadi pada parti gerakan bila mereka menang pulau pinang sebagai pembangkang. Lepas join bn sekarang hancur lebur.

Tapi aku lagi suka dapig jadi pembangkang macam anjing kurap yg suka menyalak dari luar.

Anonymous said...

Salam..

Alamak sedihnya baca komen..Langsung tak membina. Kite kena faham ni politik. Untuk hidup dalam politik mesti ade seninya. Tolonglah berfikir tanpa menggunakan emosi. Malu la melayu macam ni.

Sebenarnya dah lama pun ramalan ni. Antara optionnya yg saya nampak. 1, samada Pas & Umno bergabung. Tapi kena ingat Melayu lagi 1 bahagian dalam Pkr. Belum tentu dapat tarik kesemuanya. Macam mana pulak dengan komponen BN yg lain, mungkin tergugat@terancam dengan keadaan ni. Kemungkinan diorang akan angkat kaki dari BN. BN xkan jadi majoriti.

2.BN berusaha mengembalikan kepercayaan rakyat kepada mereka. Setiap komponen mesti bekerja kuat. Berdasarkan keadaan sekarang, rasanya agak sukar tp tak mustahil. Mungkin boleh fikirkan mekanismanya lepas post mortem PRU13 dan laksanakan secepat mungkin.

3.BN boleh ambil langkah bergabung dengan DAP memandangkan komponen cina BN kurang mendapat sambutan dan juga disebabkan melayu dari parti lain agak sukar untuk duduk semeja malah berbincang mengenai penggabungan. Disebabkan kedua-dua parti ni stabil,xmustahil akan menjadi sangat dominan. Parti-parti lain akan menjadi minorit dan xrelevan hingga terkubur dengan sendirinya.

Sy amat mengesyorkan BN menggunakan cara 1 & 2. Kita boleh menjadikan DAP, parti yg mementingkan perkauman dan PKR, parti yg takde hala tuju tak relevan lagi pada masa depan.

Fikir-fikirkan la.


Rizal

Anonymous said...

Sokong,

Langkah pertama kita ugut kempimpinan tertinggi untuk mengutamakan melayu dalam semua aspek..

Klu nk buat pembangunan kita utamakan kaasan majority melay

Perbanyakkan dana untuk usahawan bumiputra

Bantu usahawan2 yg baru nak naik tanpa mngharapkan sebarang imbuhan.,

Perbanyakkan kedai2 berkonsep mesra bumiputra..

Mencari usahawan bumi untuk mengurangkan monopoli kaum cina yg majority supplier raw material.,



Anonymous said...

first time bace komen org org umno kt cni... wow.... hebatnya. kalau otak deme ni boleh jual mesti mahal harganya.macam kereta yg perbatuannya rendah.kurang di gunakan.

Anonymous said...

Inilah manusia paling bangang dalam sejarah dunia yang pernah aku jumpa...

Anonymous said...

Sama bro...isi minyak petronas
pergi jauh sikit dah beli d kedai supermarket melayu.

Anonymous said...

Aku ttp tak setuju!

Anonymous said...

Kih kih kih,

Baru jer 3 hari bn dapat mandat.. Semalam abis dicanang semangat perkauman..

Harini dah dicanang pulak nk bergabung..

Itulah asam garam politik..

Anonymous said...

Jngan isi minyak petronas, hasil cukai petronas akan dibahagi kepada mereka juga..

Kita isi minak di petron.. Terang2 milik anak melayu..

Anonymous said...

Aikk ini tak boleh jadi ni kalau ambik DAP masuk BN campur kerusi MCA, Gerakan sama MIC dah jadi simple majoriti pulak kerusi UMNO. Tak boleh jadi ni.

Biar kaum Cina yang undi DAP rasa tak ada wakil dalam kabinet. Kita mahu penyatuan dgn PAS. InsyaAllah jadi kalau tukang nak ludah muka orang dah tak tongkat langit lagi.

Semua agenda BN untuk kemajuan Melayu, Bumiputera dan India (kecuali kawasan India yang undi PKR/DAP). Kita cari pakar yang bijak cara pecah dan perintah. Kita buat polisi bara dalam sekam ini ke atas kawasan pengundi-pengundi DAP. Macam PAP buat ke atas orang melayu Singapura. Sana meritokrasi sini bumiputrakrasi. Lagi pun 35% tu sangat-sangat minoriti. Kita buat macam tu pun sebab itu adalah amalan demokrasi.

Anonymous said...

Punca2 yg dianggap enteng/remeh sehingga sukar bn mendapat sokongan:
1. Isu rosmah-najib terlalu memandang entenghal ini. Gagal mengambil tindakan saman.rakyat anggap benar psl cincin.
2. Isu rasuah-najib ambil pendekatan pelik apabila hanya byk mengambil tindaksn terhadap kakitangan awam yg mhkn juga menyokong beliau,tetapi pd masa sama tidak byk diambil terhadap mereka2 yg kononnya sama korup di kalangan pakatan spt di perak dll melsinkan hanys dilaporkan di blog2 pro kerajaan...hahahaha sgt bodoh ok korg ckp je lebih tp xde tindakan ke mahkamah..jd rakyat percayaaaaa sgt bhw LGE dll adalah suci dan bersih pentadbirannya.
3. Isu astro-ya....tolong mengaku isu ini sgt2 sgt lah diambil enteng oleh bn terutamanya menteri rais yatim yg ckp je lebih tp tiada tindakan terhadap astro....rakyat sgt terasa bila hujan x dpt siaran tp kena byr mahal...malah astro tidak dikenakan tindakan langsung!di singapura kerajaan tetap menyaman stesen tv yg gagal menyiarkan siaran langusng bola kpd rakyat...see the different!!!
Lama kelamaan rakyat muak dan marah...ia dianggap kroni.
4.isu harga kereta-isu ini paling femes bila kerajaan terlalu lama memberi perlindungan kpd proton...harga kereta terlalu mhl dan sistem perbankan yg mengenakn faedah yg x munasabah walopon rata2 mmg blh lg membeli kereta brand oversea...org muda terutama org cina sgt mrh isu ini...jd ia dianggap kronism...
5.isu harga rumah-kerajaan gagal mengawal harga rumah...harga melambung krn sekian lama pasaran ditentukan oleh pemaju semata2..rakyat dibiarkan membeli rumah berdasarkn spekulasi semata2 mengenai hartanah yg kononnya kronik kekurangan rumah..sedang kn hakikatnya pemaju dibiarkan menetukan utk membuat spekulasi pasaran hartanan x terkawal...pulak tu konsep jual dulu bina kemudian dibenarkn berleluasa...paling bodoh jd lah isu projek terbengkalai sb bkn seme pemaju btl2 ori..mereka hanya cadangkn 1 kws baru akn dibuka,konon kws itu top...akhirnya x kemana.
6.dari isu no.5,paling bodoh akhirnya kerajaan pulak kena selamatkn projek terbengkalai...
7.dari isu no. 5, paling sakit hati rakyat dibiarkn membayar pula duit progress projek rumah sedang harga rumah sendiri tak mula byr lg...semua gara2 kerajaan biar konsep jual dulu bina kemudian...bukankah lg molek jika bina dulu jual kemudian dilaksanakn krn tidak akan ada isu rakyat petlu byr duit progress,pasaran hsrtanah lebih teratur mengikut konsep ekonomi demand create supply,tisda lagi penjualan berdasarkn spekulasi,hanya pemaju benar2 berwibawa shj yg blh bina dan jual rumah...rumah lebih berkualiti sb rakyat blh memilih dan menilai dan melihat sendiri...
Akhirnya ia menjadi buah mulut dan sakit hati rakyat yg terpaksa tanggung...jd ia akn jd isu kroni kwn2 kerajaan
8.kerajaan terlalu memandang enteng isu antarabangsa melalui kacamata rakyat terutama masyarakat islam dlmnisu di syria contohnya...k'jaan gagal memahami denyut nadi org islam,shared value & sentimen..k'jaan tidak bertindak tegas dgn menutup kedutaan syria d malaysia..k'jaan dilihat bongkak...paling bodoh tv3 x habis2 menggambarkan seolah2 peperangan saudara di syria adalah krn pemberontakan utk rebut kuasa?ini zaman internetla...jika kjaan bertindak..mgkn boleh menang lebih besar & x mustahil rampas kelantan...ingat...org kelantan byk d bandar & akses internet...
9.gagal ambil tindakan saman terhadap apa2 fitnah yg dilakukan blogger2 pakatan yg terang2 kadang2 bodoh tp berani krn tahu tiada tindakan...rakyat percaya bulat2 terutams yg ada akses internet sekali pon...
10. Isu rosmah srkali lagi....tolong lah ubah,
Sekarang kerajaan perlu tumpukan kpd pengundi melayu islam yg undi bn...jgn buat bodoh dgn kesilapan yg sama lag dgn terhegeh2 nk berdampingan cina...
Bkn x blh langsung,tp berpada2 lah...utamakan isu islamik di peringkat nasional...kerajaan gagal memahami di situ...sb tu bila buat konsert gangnam nmpk bangang di mata melayu islam dan isu kroni di mata pakatan...2 2 pon akan bunuh bn. SILA FAHAMI DENYUT NADI MASYARAKAT MELAYU ISLAM YG UNDI BN..

Anonymous said...

Aku ingat ini mamak Maidin dah rasa Penang tak dapat balik pada Melayu. Apa mamak ni lupa ke kesultanan kedah hanya pajak penang bukan jual mcm kesultanan johor lama tertipu kena lelong terus singapore ke Stamford Raffles & East Indian Coy.

Anonymous said...

Anon 11:19 PM

setuju sangat....

Anonymous said...

Ada Satu Istilah: IF U CAN'T BEAT THEM, JOIN THEM. Jgn jauh dari musuh. Tapi adakah kita ada kepintaran? Aku rasa hanya Tun M saja yg boleh buat LKS melatah. Setakat ni.

Anonymous said...

alah...............si Maidin bukannya ada kelulusan..SPM mampos...universiti pun tak masuk.....sebab itu adea yg diberi adea longkang

Anonymous said...

Olang Cine sulah kina tiphu sama itu Al Jubuli.. Palan lia munya muke!
Sikalang aa tatak ala manteli mangse Cine lalam itu gomen.. palan muke!
Olang Inlia ala wakil lalam gomen, olang Iban ala, olang Kalazan ala, olang Selani ala, olang Malayu lagi ala lamai ooo!
Manyak kasian sama olang Cine!!
Lanti aa mase itu PRU14 lu olang kina ubah.. lu olang misti mau unli Balisan Lasional maa! Balu mulih cali makan sama-sama.. manyak happy maa!

INGAT AA.. UNLI SAMA BALISAN LASIONAL!!

Unknown said...

Mulut longkang dri zam.... Hoi mamak kolah msuk dap sial!!

Anonymous said...

Zam tu patut pencen saja dari arena politik, masa hang da berlalu.... Puak Pendatang Cina yang sokong DAP tu caranya adalah kita Bangsa Melayu kena ajar mereka supaya tunduk kat tuan tanah macam Jepun ajar kat orang malaya dulu.... Melayu kena berani bertindak buat mereka semua kecut perut...selama ini melayu terlalu pemurah....Jangan sampai melayu sahaja salah...UMNO tidak perlukan DAP/PAS/PKR/Cina atas pagar untuk jadi Pemerintah Malaysia...

tobeng said...

Buang tebiatlah ni.Dap tu komunis,komunis tu dap.Cuma Melayu barua aje yg syok dengan parti komunis ni.Melayu2 barua ni biasa dok dalam pkr dan pas.Kami Melayu penyokong Kerajaan menentang sekeras2nya cadangan hilang akal ini!

aku orang batu..bukan batu api k.. said...

aku pon pelik la camna mydin ni bole ade ide bangang macam nih..
dia nak masuk dap ke?
cakap ngan dia...dia saja la yg masuk dap...toksah libatkan BN

Anonymous said...

Beritahu Mat Jubur Kes liwat di bulan depan..dia da siap nak tangguh tangguh ke? Kes daman diankeatas Dato Nallah pun coming soon..

Anonymous said...

Beritahu Mat Jubur Kes liwat di bulan depan..dia da siap nak tangguh tangguh ke? Kes daman dia keatas Dato Nallah pun coming soon..

Anonymous said...

dap parti yang menyokong maksiat kau nak suruh join bn.alamatnya bn akan lebih dibenci raktyat

Anonymous said...

DAP adalah musuh orang melayu..perkakas pembersihan etnik scr halus...

Anonymous said...

hampeh kau maidin

Ibnu Din Assingkiri said...

Kita boleh pikir di luar kotak atas dari atas pokok kelapa Asal Bukan Cina DAP sudah... sapa cetuskan 1305, jgn lupa tu. ABCD.

Anonymous said...

MCA & GERAKAN bergabung.. itu jawapannya..bukan DAP rasis.

Anonymous said...

ada gak bebalnya zainudin ni...

Anonymous said...

ZM terlupa kata doc mahathir ..

"melayu mudah lupa" ....

huhuhuhu ...

Anonymous said...

DAP masuk penang kami org melayu akan keluar BN.. DAP patut diharamkan saja di bumi Malaysia

Anonymous said...

Oh, Yang mca buat iklan kutuk hudud tu takpe? Dap yg Bela budak melayu yg kene rogol dgn bekas ketua menteri melaka tu ko kafir Harbi kan.. ni la melayu umno, diajar pentingkan bangsa dari agama.. dasar munafik

Anonymous said...

Keling kerala jenis madey la

Anonymous said...

kami tak mau DAP suara silent majority. maruah tak bolih di beli, dan kami tak akan bersama. kalau buat juga kami akan pangkah yang lain.

Anonymous said...

Kami tak mau DAP. Ini suara silent majority. Maruah tak bolih di beli dan kami tak akan bersama mereka. Kalau buat juga, kami akan pangkah yang lain........

Anonymous said...

sokongan 120% kat PAS yang gua tak tahan tuh...nak perjuangkan Islam kat kelantan pon terkial2..nak buat hudud tergolek kena warning dengan DAP..

Anonymous said...

Bila masa pulak Dr M keling..mak dia Melayu ..kalau dia keling dah lama melayu ranap kat Malaysia ni..

Anonymous said...

melayu mudah lupa dan mudah percaya...ada blackout percaya ada pengundi hantu percaya...IC palsu percaya...tu la korang banyak sangat cerita tahyul kat TV..

Anonymous said...

oi pak cik zam,th 1999 mca tolong mngkan BN,ni masa susah mereka pakcik suruh anak LKY join BN,sngnya formula pk cik

Anonymous said...

dah kena kencing pun masih nak jilat tapak kaki dap.. melayu apa dia ni.. suci sangat ke cina dap ni.. hampehh betul dia ni..

Anonymous said...

mamak maidin ni setiap kali keluar statement....aku rasa mcm terbodoh sekejap.....pasal statementnya tu semua BODO BODO belaka....

Anonymous said...

DAPigs masuk BN? Pigs (Babi) kan haram untuk kita, kalau tersentuh pun kena samak, inikan pula nak join! Hehe, Kelakarnya!

Mohsin said...

Yang umno jilat puki mca, gerakan tu apemenda. Pastu butuh mic pun hisap

Anonymous said...

Camnalah idea pelik ni boleh keluar dari Zam?

Anonymous said...

TGK SOKONGAN ORANG CINA TERHADAP PARTI GERAKAN.. INGATKAH KALIAN DENGAN PARTI GERAKAN DAN PERISTIWA 13 MEI? SEKARANG TENGOK APA JADI PADA PARTI GERAKAN.. LANGSUNG TIDAK MENDAPAT SOKONGAN CINA. SEDANGKAN DULU SEBLUM PERISTIWA 13 MEI BERLAKU PARTI GERAKAN MENDAPAT SOKONGAN YANG KUAT. CINA NAIK TOCANG, 13 MEI BERLAKU. SEKARANG HANYA TINGGAL PARTI DAP YANG MENGAMALKAN KONSEP cauvinis.. dengan memasokkan DAP ke dalam BN dapat mengurangkan ketegangan kaum, konsep CAUVINIS yang diamalkan oleh DAP dapat dibuang atau dibendung kerana oleh UMNO.. ADA PAHAM? TAPI INI DAP TARAK MAU PUNYA.. SEBAB MEREKA SUDAH BOLEH KUASAI MALAYSIA KERANA ORANG CINA SUDAH BERSATU.. ORANG MELAYU MASIH LEKA.. EKONOMI CINA SUDAH PEGANG, SEKARANG YANG TINGGAL KUASA.. APA LANCAU MAU TAKOT!! TUNGGU LAGI BERAPA PILIHANRAYA, MELAYU PASTU HILANG DI DUNIA! HAHAHA

Anonymous said...

KEKUATAN SOKONGAN DAP OLEH ORANG CINA PARTI PAS DAN PKR TIDAK DPT LAWAN.. PAS HANYALAH PARTI BONEKA DAN DIWUJUDKAN HANYALAH SEBAGAI BAYANG2 UMNO.. JIKA TEMPAT YANG TERKENA CAHAYA PASTI ADA BAYANG2NYA.. BEGITULAH KEWUJUDAN PAS. TETAPI DAP MASIH TEGUH BERDIRI DGN SEMANGAT! KAMI TIDAK AKAN JOIN BN. SEPERTI MANA YANG BERLAKU PADA PARTI GERAKAN. LIHAT PARTI GERAKAN SUDAH TEWAS! KAMI DAP AKAN TERUSKAN PERJUANGAN KAMI.. MENUJU KE ARAH MALAYSIA BARU. LAN CIAO SAMA MELAYU!

Anonymous said...

lan ciaooo...siallll punya cina lahanatttt...

Anonymous said...

But we are excited to contribute to the democratization
of financial information on the reproductive health of key species.

Then, as I do my exercises stretching the skin upwards and take
the excess tissue growth - dubbed cellulite removal surgery
moobs - to a rise in obesity, reduction in fibre intake.


my blog post cellulitetreatments.info

Anonymous said...

Also, psyllium husk seeds, and activated willow charcoal, breast enlargement
pills psyllium seeds and are a huge disaster that needs
to be consumed.

Also visit my page - breast enhancement tablets