Saturday, May 4, 2013

KEPUTUSAN PRU 13 : ANALISIS BLOGER GAP.


esok adalah hari terakhir kempen pru 13. insyaallah keputusan pilihanraya bakal kita ketahui beberapa jam selepas tempoh pengundian di tutup.

pru 13 merupakan katalis politik yang menggerunkan, ertikata kata lain ini adalah hidup mati politik sebuah parti.

pada tahun 1999, umno hampir tergugat dek kerana melayu pada waktu itu terpesona dengan laungan reformasi. 

dikala bayangan para penyokong yang mengkehendaki selangor tumbang ( atas alasan reformasi berlaku di lembah klang) sebaliknya keputusan luar jangka yang berlaku.

trengganu di bawah pemerintahan wan mokhtar tumbang dan digantikan dengan pemerintahan pas.

manakala kedah pula terpaksa bermain dengan keputusan 50/50, sesuatu yang tidak pernah dibayangkan oleh penyokong pas di sana.

jelaslah, adakala ekspetasi dan jangkaan politik TIDAK SEMESTINYA akan berlaku pada sebarang keputusan pru.

trengganu pernah diperintah pas pada 1999 hingga 2004. 

dikala sewajarnya politik dasar diimplementasi dengan janji dipenuhi, sayangnya pemerintahan pas trengganu lebih fokus kepada penyelesaian politik ALA CERAMAH.

konsep sebegini pada sekitar era reformasi memang mendatangkan sokongan populis.

namun setelah 15 tahun berlegar dalam suasana sebegini, aku berkeyakinan ide politik ceramah sebegini tidak mendatangkan keputusan kepada pengundi untuk memilih parti lagi.

implementation adalah penting.
dengan kata mudah, cakap perlu serupa dengan bikin.

2008 menyaksikan keputusan penuh luar jangka.

BN di kerusi parlimen menang 140 dan selebihnya adalah pembangkang.
keterujaan anwar mahu menarik lompat 30 ahli parlimen untuk menubuh kerajaan lompat tidak menjadi.

MENGAPA 2008 TUMBANG ?

2008 adalah mengejutkan.
kepada peminat dan pengkaji politik ia adalah mengejutkan.

mengejutkan kerana hampir kesemua pihak yang terlibat dalam proses undi dan kelompok penggerak menyatakan undi sabotaj kepada BN.

november 2007 masyarakat india marah pada MIC.
mereka marah kepada MIC pada waktu itu adalah arrogant dan menongkat langit.

wujudnya hindraf kemudian adalah keputusan protes mereka terhadap kealpaan MIC.

dari mula protes kecil ianya kemudian membiak kepada demonstrasi jalanan besar di hadapan pejabat kedutaan britain di kuala lumpur. ianya memuncak apabila berlakunya demonstrasi mendengar keputusan mahkamah di klang yang melepas dan membebaskan 6 pemimpin hindraf.

anwar hadir pada waktu itu. begitu juga dengan kit siang.

seluruh kelompok pembangkang memanipulasi situasi protesan masyarakat india.

hasilnya undi masyarakat india telah beralih kepada pembangkang.

di saat orang india protes terhadap BN, datang pula bahana bilamana kelompok umno pula sabotaj pada calon. pemilihan calon oleh umno mendatangkan rasa tidak puas hati jentera dan bahagian.

namun dalam menilaikan keputusan KENAPA bn hampir tumbang pada 2008 adalah kerana faktor rakyat.

rakyat adalah pengundi.
dan pengundi itu rakyat.

rakyat telah melakukan protes kepada BN kerana BN tidak faham protes melata yang berakar di kalangan rakyat. 

keputusan telah kita ketahui. 2008 BN hampir tumbang adalah kerana faktor kelompok besar pengundi melakukan protes.

diantara pihak yang tiga ( hindraf,jentera umno dan rakyat) adalah diputuskan bahawasanya kelompok jutaan pengundi dari rakyatlah yang menyebabkan BN hampir kehilangan kuasa.

kerana apa semua ini berlaku ?
ianya berlaku kerana protes. protes yang melibatkan poket rakyat.

anda paham protes poket ? ianya terminologi pada ide kos sara hidup dan barangan yang meningkat.

rakyat nak ajar BN erti kuasa undi.
rakyat nak BN paham makna faham kesusahan rakyat.
jerit perit poket rakyat. dan segalanya.

kerana faktor inilah rakyat terpaksa mengambil keputusan untuk memangkah selain BN.

2008 pembangkang menang bukan kerana mereka kuat.
tidak.... ini adalah andaian yang cukup salah.
rakyat pilih pembangkang kerana mereka mahu protes kepada BN.

pembangkang letaklah siapa, 2008 rakyat sanggup memangkah mereka waima penjual hp, jurukamera dan penjual ubat sekalipun.

PEMBANGKANG MENANG BUKAN KERANA AGENDA DASAR POLITIK MEREKA YANG BAGUS, CUMANYA MEREKA MENANG DEK KERANA RAKYAT ADA MATLAMAT NAK AJAR SEDIKIT BN.

selepas 2008 terdapat 16 kali pilihanraya kecil (prk).

8 awal daripadanya memihak pembangkang.
namun sesuatu yang miracle berlaku tatkala najib mengambil tempat.
selepas 8 keputusan awal, 8 prk terakhir ianya pula berpihak kepada BN.

kenapa ini terjadi ?
ianya terjadi kerana kedapatan mainan politik pakatan semakin menampakkan jelek kepada pengundi.

DAP mula menyerang islam.
DAP mula menyerang melayu.
selain menyerang mereka juga menghina islam dan melayu.
PAS mula dilihat semakin menampakkan belang.
agak mengejutkan kepada umat islam apabila PAS antara katalis yang sedia menggadaikan kalimah ALLAH yang sebenarnya isu ini cukup sensitif untuk umat islam.

wajah bobrok pakatan semakin meningkat dan mendapat tempat.

adalah gila untuk aku menyenaraikan segala list kehancuran yang pakatan telah lakukan.

kalau nak tahu list tersebut, bacalah hampir 4000 artikel blog ini yang telah wujud selepas april 2008.

maaflah kalau aku cakap jujur.
sebenarnya tiada salah untuk kita punyai pembangkang yang baik, waima dari pkr dan pas sekalipun.

ekspektasi rakyat yang bijak menilai, di kala demokrasi malaysia sedang baik maka sewajarnyalah kita di parlimen punyai barisan pembangkang yang energetik dan punyai otak dalam merencanakan dasar yang menguntungkan rakyat.

namun jangkaan ini cukup meleset.
aku merasakan mainan pembangkang sejak 2008 adalah menghinakan pemikiran pengundi.

mereka menghinakan agama milik pengundi islam.
mereka menyerang segalanya yang sepatutnya berada kekal tidak diusik.

lebih menjijikkan apabila perhimpunan bersih yang melanyak dan memukul mati polis itu dianggap sebagai pesta demokrasi menuntut pilihanraya yang adil.

hari ini jelas kedapatan RAKYAT YANG PROTES telah kembali kepada BN.
hari ini jelas kedapatan india yang protes telah kembali kepada BN.
malah hampir tiada lagi kedengaran protesan jentera umno kepada BN.

3 kelompok besar ini telah menumbangkan BN pada pru 2008.
hari ini 3 kelompok ini telah kembali menyokong padu BN.

aku nak cakap jujur.

PENGUNDI CINA AGAK LIAT UNTUK MEMANGKAH BN KERANA MEREKA SUDAH 'TERUJA' DENGAN CAUVINIS POLITIK MAINAN DAP.

sepertimana keputusan pengundi cina di prk kuala trengganu,bukit gantang,hulu selangor,sibu mereka aku nampak masih sedia untuk meneruskan legasi untuk memilih parti cauvinis DAP sebagai pilihan.

PAS akan nampak kesukaran bilamana menentang umno.
pas yang dulunya dianggap saingan kuat umno, kini sudah menjadi bualan kebencian umat islam .

pkr akan mati, namun pkr yang meletakkan calon cina mungkin mendapat saingan luar jangka.

DAP akan menang di beberapa kerusi bandar, sepertimana yang telah berlaku di prk dan prn sarawak.

selangor adalah 55-50 yang berpihak kepada BN.

asas artikel ini mudah.
rakyat telah kembali kepada BN.
india telah kembali kepada BN.
jentera umno nampak sedia untuk menangkan najib.
jadi lawan yang di atas adalah satu, pengundi cina yang akan memangkah DAP.

3 lawan 1, kesukaran jelas kedapatan pada pas dan pkr.

mudah cerita, ulangan keputusaan parlimen 2004 akan berlaku. DAP lebih menguasai kerusi berbanding pas dan pkr. (nisbah dap 44 pas 10: pkr 13)

manakala faktor najib, BN akan peroleh beberapa kerusi parlimen yang dulunya milik pembangkang.

MUDAH CERITA, KEPUTUSAN PRU 13 ADALAH KATASTROPHI UNTUK PAS DAN PKR !

75 comments:

Anonymous said...

BN MENANG
BN MENANG
BN MENANG

Anonymous said...

insyaallah, BN akan menang,doa dan tawakkallah. BN dari kami sekeluarga.

Anonymous said...

Satu analisis yang berpijak di bumi. Demi masa depan Malaysia, saya harap ini akan menjadi kenyataan.

Generasi Pejuang Bangsa said...

DAH LAMA TAK BACA ANALISIS KATASTROPHI GAP ...

TERBAIK BRO !!

Anonymous said...

Ak xde sentimen lain,
Ak undi BN sbb ak tgk Najib buat keje...
So yeah, betul ak undi BN sbb faktor Najib.

Org yg buat keje ni aura lain sikit..
Respect. Ak x der hal...
Ak x pnh pg mana2 ceramah BN @ PR
Tp ak ada mata, telinga, mulut dan hak undi...

Well, silent voter will speak their mind tomorrow
Trust me, kemenangan esok adalah dr undi
org2 yg x banyak bising d www, sns, jln raya...

Allah, kepada Mu, Malaysia berserah.

Anonymous said...

CUBA PERHATIKAN UMNO BAHAGIAN KLANG,DI SITU ADA PRTOTES DARI PENYOKONG KETUA BAHGIAN BILA KETUA BAHAGIAN TAK DAPAT JADI CALON N46 PELABUHAN KLANG.KEPADA UMNO PUSAT TOLONG TURUN KLANG ANDA AKAN DENGAR CERITA BAGAIMANA PROTES INI TELAH DAN AKAN BERLAKU DIKALANGAN PENYOKONG KETUA BAHAGIAN .

BAHKAN PADA 1 MAY TELAH BEREDAR SURAT LAYANG MEBGUTUK PEMILIHAN DATUK NASARUDDIN MAT ZAIN SEBAGAI CALON.DISERTAKAN 20 DALIL MENGAPA DATUK NASA TAK PATUT DIPILIH PENGUNDI N46.DI MINTA PULAK UNTUK UNDI KHALID.AKU DAH BACA SURAT TU DAN PERCAYA INI KERJA ORANG UMNO JUGAK.

JIKA KHALID MENANG PASTIKAN PARASIT DIBUANG DARI UMNO BAHAGIAN KLANG

Servant of God said...

Aku tak peduli, apa jadi, jadi laa.. aku akan pangkah BN.

Janganlah kita semua terlalu yakin kepada perancangan kita sebagai manusia.

Berserahlah kepada Allah SWT. Bermohonlah kita kepadaNya supaya BN mendapat kemenangan melebihi dua pertiga secara keseluruhan.

Insya Allah BN akan menang.

Jom ngundi BN!

Anonymous said...

PAS

Parti Islam SeMalaysia aka PAS .
Kenapa PAS bukan PIS ????
Kalau ikut acronym yang sebenar , Parti Islam SeMalaysia sepatutnya PIS. Kenapa PAS ?
Siapa sebenarnya yang menggerakkan hati pemimpin pemimpin parti itu supaya gunakan PAS.

PAS yang lari dari ajaran Islam , kesongsangan Aqidah dan tidak berpegang pada ajaran AL - Quran dan Hadith . Mereka tak layak gunakan PIS. Make itu hati pemimpin-pemimpin mereka digerakkan menggunakan PAS.
PAS adalah satu PENGHINAAN .

Selepas fatwa dan ajaran Songsang Hadi Besi dan N.Ajis ,
PAS = Parti Ajaran Sesat
PAS = Parti Ajaran Setan
PAS = Parti Aqidah Songsang

Setelah Anwarinas seperti Khalid Samad dan Hishamudin Rais masuk PAS
PAS = Pengikut Anwar Setan

Bila PAS bersekongkol dengan penyokong Murtad Pariah Ambiga
PAS = Parti Ambiga Sial

Bila PAS bekerja sama dengan DAP dan seperti lembu dicucuk hidung
PAS = Parti Anjing Suruhan
PAS = Pasti Aku Setuju

Bila N.Ajis upah pengikutnya buat Rusuhan pada bersih 3
PAS = Parti Anak Samseng

Bila pelajar2 PAS protest sana sini
PAS = Pelajar Akal Sempit

Bila Mustapha Ali pakai Spender
PAS = Parti Ahli Sex
PAS = Pakaikan Aku Spender



DAP - The Rasis Party

DAP = Anti Islam
DAP = Anti Melayu
DAP = Pro Zionist


PKR = Parti Kaki Romen
Pemimpin yang tak bermoral .

1.Elizabeth Wong – Eli Kangkang
2.Brother Anwar Bin Ibrahim – Peliwat dan Penzina
3.Azmin Ali – Aiskrim in the Loo
4.Badrul Amin – 3 o clock Tango
5.Nurul Izzah – Disebalik bilik pensyarah
6.Saharudin Hamid – Laptop bergoncang



PAS / DAP/ PKR = PENIPU RAKYAT
UNDI PAS/DAP/PKR = HARAM HARAM HARAM


UNDI BN = BETTER NATION

Jenny Nathan said...

Aku pon dulu ajar BN ! Sekarang dah taubat . Esok undi BN

berjayazurie said...

JGN RISAU.ALLAH BERSAMA KITA.SAYA YAKIN BN MENANG BESAR SKALI NI.

berjayazurie said...

bn menang besar skali ni....puak pembangkang akan jd mereng...b4 ngundi dh mcm lalok kalau kalah terus mereng la...jom kita pilih bn

Anonymous said...

Bro hari ini saya ingat gap dah tak nak menulis ,satu penulisan yang agak menarik.jom undi bn ada intergriti

Anonymous said...

bro, 2008 goyang sebab menyampah ke pak mentua-menantu-hadhari x bertudung... tu skang pr duk nak link kebencian terhadap pm-bini. so ditambah dengan ketiadaan pak mentua-menantu, papa-mama-along, bapak komunis-anak komunis-menantu komunis, rakan syaitan-anak rakan syaitan... pr mulalah hambur bermacam taik untuk buat isu. tunggu je result permatang pauh, tumbang aljubo say byebye to 'pakatan'.

Anonymous said...

PAS - Parti Angguk Saja.

Aku sekeluarga undi BN!!!!!!

Anonymous said...

Good article gap....terbaeek bn

Anonymous said...

Kehancuran Pakatan akan bermula pada 8.00 pagi esok, sokongan kepada BN meninggkat setiap detik. I love PM dan BN.

Anonymous said...

DSN memangbuat kerja sejak jd Menteri.Dahulu naik komuter macam dalam tin sardin,sekarang dah selesa dgn adanya komuter 6 gerabak.
DSN meninggikan taraf dan gaji guru,lepasan maktab diberi gaji taraf diploma.Anwar semasa menteri pelajaran guru lepasan maktab gaji bertaraf sijil yg tertinggi diperolehi.Aku yg kerja kilang gaji aku lebih tinggi dari gaji guru taraf STPM.DSN menyediakan kuarters guru berkeluasan 1200 kaki persegi..lebih besar dari sesetengah kondominium.
DSN mewujudkan skim hadiah kemenangan kepada atlit yg berjaya dalam acara sukan antarabangsa sedangkan Anwar memegang jawatan Menteri belia dan sukan tak ada skim tersebut.
Terbukti Anwar kaki pembohong. berdasarkan 'trek rekod'

Anonymous said...

pd pendapat aku..undi kaum cina kalau diikut sentimen sekarang..mmg pro-pembangkang..

Tp jgn lupa mereka adalah kaum yg fokus pada ekonomi..kalau mereka fikir untuk berkuasa, tp negara tak aman..adakah bisnes mereka akan maju mcm yg mereka ada sekarang? haaa..takkan diorang nak perjudikan hidup mati diorang?
Bukan aku harapkan undi dari kaum cina..tapi apa-apa boleh jadi..Anwar & co hanya fikir nak kuasa..dia tak fikir nasib rakyat pon..wallahualam..

Anonymous said...

Besok Pru13 Kita jadikan Kayu Ukur sejauh mana rakyat Malaysia berketurunan Cina boleh dipercayai. Adakah mereka Ada Sifat muhibbah Dan toleransi. Jika mereka terus dengan sikap chauvinism. Maka Lim kit slang mesti dihukum dengan seberat2 hukuman. Kita ajar DAP Dan mentornya - PAP.

Anonymous said...

Besok Pru13 Kita jadikan Kayu Ukur sejauh mana rakyat Malaysia berketurunan Cina boleh dipercayai. Adakah mereka Ada Sifat muhibbah Dan toleransi. Jika mereka terus dengan sikap chauvinism. Maka Lim kit slang mesti dihukum dengan seberat2 hukuman. Kita ajar DAP Dan mentornya - PAP.

Anti Perang Sedara said...

aku melaka undi BN...

tp aku sedih la ..pak lebai2 mungkin undi pas jugak..

mrk ni ingat dap tu mcm mca ka...

parti sekapal LKY yang bongkak...LKY gelak kan kita ni skrg ko tahu tak org2 pas..

marilah kita sms / phone sedara mara

kalu bn menang tipis...aktiviti jual kuasa berterusan gap..nabi muhd depa juai nanti ..puak langau hijau dah mabuk kuasa minum todi sama dap..

nuar akan sambung wayang sampai pru14..xda la nak pencen..sampai ranap hak melayu pkr akan kerjakan..

kesudah nya xda lagi rumah lot bumi..sbb da tentu xbekenan di mata DAP.

BODOH PUNYA KAUM..

Anti Perang Saudara said...

aku melaka undi BN...

tp aku sedih la ..pak lebai2 mungkin undi pas jugak..

mrk ni ingat dap tu mcm mca ka...

parti sekapal LKY yang bongkak...LKY gelak kan kita ni skrg ko tahu tak org2 pas..

marilah kita sms / phone sedara mara

kalu bn menang tipis...aktiviti jual kuasa berterusan gap..nabi muhd depa juai nanti ..puak langau hijau dah mabuk kuasa minum todi sama dap..

nuar akan sambung wayang sampai pru14..xda la nak pencen..sampai ranap hak melayu pkr akan kerjakan..

kesudah nya xda lagi rumah lot bumi..sbb da tentu xbekenan di mata DAP.

BODOH PUNYA KAUM..

Anonymous said...

Malam ni, pakat2 kita rakyat yang cintakan kedamaian, khasnya kecemerlangan umat Islam, untuk sembahyang hajat memohon kehadrat Allah Yang Maha Kuasa agar memberikan kemenangan yang besar kepada Barisan Nasional..!!

Esuk adalah hari yang paling baik untuk kita nyahkan para penyeleweng ugama Islam dari bumi Malaysia...!!

Allahuakbar..!!

Anonymous said...

Selamat Mengundi BN! Anwar Dajjal dah terperangkap. Dana asing dah terlalu banyak diambil oleh Anwar Dajjal dan geng-gengnya. Ah long – ah long asing sudah mau mintak pulangannya iaitu MALAYSIA.
Anwar Dajjal makin hari makin panas nak bayar budi mereka. Segala helah sedang digunakan bagi memudahkan dia menjawab tatkala PR kalah kelak!
Anwar Dajjal tak pentingkan Malaysia. Yang penting baginya adalah menurut segala perintah Ah long -ahlong asingnya. Jiwa dan bodynya dah tergadai.

Anonymous said...

Ya Allah, mudahkanlah BN memenangi kerusi 2/3, demi kelangsungan masa depan Malaysia dan demi tegaknya agama Islam...amin

el halim said...

Betul tu GAP..undi cina mmg tidak memihak kpd BN..itu realiti..aku bersembang dgn ramai client cina aku, kalau ikut nisbah 20 DAP/PKR : 3 BN. Yang sokong tu pun sbb dia mmg sokong MCA dan nk jaga bisnes dia..ada yg mmg nk tukar kpd PR namun takut ekonomi tak cantik lepas ni susah pulak nk bisnes..namun nasib baik PAS tak pandai dalam menjaga hati Melayu Islam terutama dlm persengkongkolan dgn DAP. Ini memberikan kelebihan kpd BN dlm menawan hati org Melayu. UNDI BN UNTUK MALAYSIA

Anonymous said...

Berpijak Di Atas Bumi yang Nyata..
Segalanya Ketetapan Allah.. Undi anda amatlah penting sebagai pemilihan Pempinan Negara.. Bersama memartabatkan Islam Sebagai agama.. tidak kira, anda Cina, india mahupun Iban.. asalkan anda beragama islam pilihlah yang islam.. Takbir 3x
Ini kalilah

Anonymous said...

tapi amat menjengkelkan jika pr menang kali inilah bukan kerna agenda nasional maiwa agenda rakyatpun...akan tetapi agenda kebebasan mutlak yg direstui oleh kalangan pemimpin parti islamik yg telah meresap ke jiwa pemuda,pemudi,belia dan tua....

wlupun skandal pemimpin pr berkaitan seks,zina,sodomi,memfitnah melengkari kehidupan....

mereka ini menjadi suatu contoh yg 'manis' buat mereka yg taksub dan
pengertian kebebasan...suatu yg tiada salah atau cacatcela...

dan amat malang pula...apabila fitnahan pembangkang menjadi senjata utk menjahanamkan agenda transformasi sebuah kerajaan dengan hanya kerna undi buta!

Anonymous said...

DSN memang buat keje... letih tgk gaya dia keje

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Bulatkan hati, tetapkan pilihan. Allah bersama UMNO.Insya Allah.

Bgs PAS tidak pandai menjaga prinsipnya sendiri. PAS dilihat tunduk akur pd DAP.

PKR dgn masalah moral dan hubungan rapat anwar dgn kawan-kawan yahudinya.

Aku yakin. Manusia yg waras akan tolak PAS kerana berimamkan DAP. PKr kerana tiada hala tuju kecuali menyampaikan dendam kesumat anwar.

Dap, yg konsiten dgn anti Islamnya, rasis mgkin mendpt undi cina yg xde kepentingan dgn mca.

BN akan menang melebihi 2/3 atas hujah ini.

Amin..

Anonymous said...

menang mudah pun tak per lah...klu menang besar kalu.. bonus tuhhh...


bole ler kita jahanamkan pr terus!!!

Anonymous said...

aku ni ..tegar gak kat bn dari first vote sampai la nie kali ke 3 vote..

tapi gi ceramah politik dilapangan langsung tak der....tapi dr bacaan, percakapan orang dan pemerhatian.. sudah cukup dpt info berguna...

BN terhebat..PM terbaik!!!

Anonymous said...

percakapan orang dan pemerhatian.. sudah cukup dpt info berguna...

pemimpin PR rakus....hancus dan pupus.....

Anonymous said...

Harab semua rakyat malaysia menggunakan otak yg Allah anugerahkan. Islam bermula dari rumah, kalau isteri pun tak blh didik pakai tudung mcm mana? Tudung tu kewajipan dlm islam.. tak layak ckp tentang islam.

Anonymous said...

Tunggu dan Lihat..
usah Angkuh dan sombong..
DSN wat keje tapi x cukup, orang rumah suka berjoli.. sakit ati..
da r ber kempen x adil.. sume tv berat sbelah.. nasib bek ade tenet ket umah.. dpt wat perbandingan n pnilaian skit.
Rumusan akhir sblum mengundi (PENGUNDI ATAS PAGAR)

Anonymous said...

Ya, BN menang mudah pun takpa. Asalkan menang. Kalau pembangkang nak bertempik, berguling, melolong 5 tahun lagi lantak mereka. Anwar pun dah makin tua...Idea kelentong sudah clitch...

Anonymous said...

1 undi PAS akn DAP dpt 1
1 undi PKR akn DAP dpt 1
1 undi DAP akn DAP dpt 3 undi...

Yg bodoh kena tipu PAS dan PKR...pikir-pikirkan lah...hehehehe

Anonymous said...

Eleh asyik ckp rosmah x pakai tudung... Doalah pompuan tu pki tdg pasni. Kata Rosmah, dak romen belakang pintu tu apa cer?

Kesimpulan aku, PAS paling bodoh gabung dgn PKR & DAP...

Anonymous said...


Insyaallah...BN menang. Aku dan seluruh keluarga undi BN..

Anonymous said...

https://www.youtube.com/watch?v=QcJOyP8RHJ4&feature=youtube_gdata_player

Anonymous said...

BN TETAP MENANG!!

BIARKAN MELAYU PENCACAI ANGKAT TAIK DAN PENJILAT DUBUR DAP CINA KOMINIS KAFIR HARBI!!

PAS BOLEH GUNAKAN KOPIAH MEREKA UNTUK MEMBERSIHKAN DUBUR DAP KOMINIS RACIST SELEPAS BERAK DI SANA SINI!!

HIDOP BN!!

HIDOP UMNO!!

Anonymous said...

Alhamdulillah Melayu dah ramai sedar!!

Bersatulah Melayu/Islam patahkan niat Cina DAP kominis Racist yg terlalu confident untuk Memerintah Malaysia dan jadikan Negara ini hak meraka!!

Anonymous said...

Kalau tk silap ada kira2 400,000 rakyat Malaysia yg bekerja di Singapura.

Mereka berpusu2 kembali ka Malaysia dgn tujuan menyokong DAP ka arah kemenangan!!

Bersatu lah dan berhati2 lah untuk memastikan ideologi Kominis DAP tidak berpeluang langsung!!

HIDOP BN!!

HIDOP BN!!

HIDOP BN!!

Anonymous said...

ercayala Cina ni tak ada sifat bertoleransi Langsung!!

Mereka berfikiran bahawa mereka lebih bagus daripada bangsa lain. Beranggapan saperti Yahudi!!

Di seberang tambakon bukan Cina rakyat Malaysia saja yg bencikan UMNO/DS NAJIB malahan rata2 Cina Singapura pon berpendirian sama.

Mereka memang tunggu kejatuhan Melayu/UMNO sbb mereka takut dan tahu yg UMNO terbaik dan berkebolihan.

Melayu Bersatu!!

Hancurka puak biadap dan kurang ajar ni!!

Anonymous said...

Bedoalah dan sama2 bersolat hajat agar BN menang 2/3.. org2 spt Anwar dan sekufu dgnnya tumbang, org yg memainkan dan menggadai kalimah Allah tumbang, Guan Eng, karpal tumbang dan Kit Siang w/pun ramalan kata dia menang tapi kuasa Allah sesiapa tak blh lawan.. Mari lah berama2 solat juga agar esok berjln dgn lancar, proses dan keputusan berlaku dgn aman.. Amin..

Anonymous said...

Tunggu dan Lihat..
usah Angkuh dan sombong..
DSN wat keje tapi x cukup, orang rumah suka berjoli.. sakit ati..
da r ber kempen x adil.. sume tv berat sbelah.. nasib bek ade tenet ket umah.. dpt wat perbandingan n pnilaian skit.
Rumusan akhir sblum mengundi (PENGUNDI ATAS PAGAR)

May 4, 2013 at 10:47 PM
___________________________________________

PENGUNDI ATAS PAGAR BIARKAN KO SANGKUT ATAS PAGAR T SAMPAI MAMPOS!!

HIDOP BN!!

JGN MARAH.. said...

SALAM GAP

SAYA SORANG PENSYARAH TEMPATAN..


SAYA CUBA CARI KEBENARAN ANGKA2 RATIO GAP


DAP 44, PKR 13, PAS 10


HMMM... APA BULEH SAYA BUAT..




SAYA CUBA NORMALIZE ANGKA TERSEBUT MENGIKUT DAP,PKR & PAS

MAKA SAYA DAPAT:

1 0.295454545 0.227272727

OLEH KRN HANYA PRN SERAWAK SAJA DPT DIBUAT SELEPAS PRK2 YG
ADA..MAKA SAYA CUBA AMBIL SAMPLE KES SERAWAK..

DAP 12, PKR 3, PAS O


OLEH KERAN 0 NI TAK BOLEH OPERATE PAKAI MATH, SO PALING HAMPIR SY LETAK 1 SAJA (KIRA MENGHEBATKAN PAS SIKIT)

DAP 12, PKR 3, PAS 1


SAYA CUBA CARI KOHEREN PADA SAMPLE KES SERAWAK, MAKA SAYA DAPAT

12 3.545454545 2.727272727


DAP,PKR AGAK KOHEREN.. PAS AGAK JAUH SAYA CADANGKAN

3.6 MUDAHKAN 4 SAJA

SO JIKA BERDASAR PRN SERAWAK ITU, MAKA RAMALANNYA IALAH

DAP 44, PKR 13, PAS 4 SAJA


SEKIAN..WASALAM..SAKIT JIWA JUGA AHLI PAS BACA NI

JIKA MENGIKUT PRINSIP SIAPA YG DIGADAI MEMANG AKAN BENAR DAP AKAN TERUS KUKUH..DAN PAS AKAN TERIMA TAMPARAN HEBAT KAUM NYA SENDIRI..

Anonymous said...

salam. benar gaps. dulu aku undi pas. masa tu tak ada lagi istilah pakatan rakyat. ms tu dari 6 ahli keluarga aku 3 undi pas. tp pru13 esok semua sepakat semua ahli keluarga undi bn. sbb seluruh kelaurga Nampak betapa angkuhnya dap. dap tak dikenakan sebarang tindakan bila kutuk pas. tapi kalau pas kutuk dap pasti akan dipecat.

Anonymous said...

10.47 dap ada diminta utk sesi tv
20 minit ..depa xnak halau lagi..

Anonymous said...

2008 undi utk nurul.. 2013 insyaAllah aku dan isteri dengan lafaz bismillah dan selawat akan undi Raja Nong Chik..BN demi agama bangsa dan negara.. aku sayang Malaysia tanahairku..

komandomelayu said...

Hanya BN yg mampu serta layak memimpin negara Demi menjaga agama Dan bangsa!!

Anonymous said...

Tahniah Bangsa Melayu Islam kerana prinsip penyatuan Bansa dan Agama!!

Semoga DAP Kominis Racist dan Melayu Penjilat Dubur DAP hancur dan di Kuburkan!!

Insya Allah... Amin....

basic_2009 said...

Aku undi BN ....


PAS + PKR + DAP = celakooooooooo ... !!!!!

Anonymous said...

Pertama kali undi. Undi BN!!! Hidup BN!!!

Anonymous said...

be end dah sepakat dgn spr utk membuang dgn sengaja pegundi2 rosakkkk

booooo..permainan kotor

Anonymous said...

ulasan terbaik di gala undi awal pagi nanti..

shah muar..

hangkedee said...

Mathematik mudah Pas tukang Pacak dan kibar bedelerDapig.Paling gelamor tidur atas nylan ma...take beer tukang cuci taik ah brnh Dapig.

Anonymous said...

Hukum nik aziz ngan hadi stiasa brubah. Jap blh, jap xleh. Kalau duit BR1M ko x dpt, ko ckp haram. Duit haram, hasil judi, hasil cukai arak. Tp, klau dpt duit BR1M tu, halal lak. Camana tu. Senang ckp la.....kt pakat undi BN la. HIDUP BN

Anonymous said...

Pru 12 aku undi pr tapi esok muktsmad aku undi bn... sbb bn telah usaha baiki kelemahannya.

Ramalan aku pas akan jadi parti paling malang dlm pr... hingga akhirnya baru mereka sedar bahawa persekongkolannya dgn dap+pkr nyata memudaratkan pas.

Pas akan tinggalkan dap+pkr dan pemergiannya tidak ditahan-tahan pun oleh sekutunya itu. Pas akan buat rombakkan besaran.... TGNA akan bersara. Klau tidak, bahaya. Takut jika dsai idop lagi menjelang pru14, pas akan rujuk semula sbb nak gi putrajaya.

Tukang Komen said...

SELANGOR KEKAL PADA PR. PUNCANYA SEPERTI LAGU LAMA DIPUTAR KEMBALI. AHLI DAN PENYOKONG UMNO SABOTAJ CALON BN. ISUNYA KERANA KEGAGALAN NAJIB MEMANTAU KONSPIRASI YG DIKETUAI OLEH DALANG TERTENTU. PILIH KASIH,KRONISME DAN AGENDA SULIT EKONOMI PERIBADI BAKAL2 YB MENJADI MOTIVASI MEREKA BERPAKAT.KERUSI PARLIMEN TURUT MENERIMA TEMPIAS. KAPAR,KLANG DAN KOTA RAJA KALAH SEMUA KERUSI.

KESIAN NAJIB BUAT KEJE KUAT2 TAPI DIBAWAHNYA PENTING DIRI.

Anonymous said...

Byk org komplen tv berat sebelah asyik bn je......tapi klu la kaTa pr memerintah aku rasa..korang pun sama 2kali 5......berat asyik PR...je baik.....mmgla bn yg pegang tampuk pemerintahan dia yg beekuasa klubtgk pembangkamg lagi dgn surat kabarnya melambak kutuk kerajaan...takde aatu pun kebaikan gomen......apa la korang dengki sgt dgn bangsa sendiri klu cina tu takde pulak korang nk dengki.....apasal sifat org melayu ni berani dgn bangsa sendiri dgn bangsa lain.......penakut......org cina la pemberi rasuah........klula malaysia ni 100% org melayu jgn harapla aku nk pegi undi.....dsbbkan ada bangsa komunisnla aku trpaksa pergi mengundi......dgn bini aku...utk bn....demi allah ini pertama kali aku mengundi....2org plus mak aku ayah aku kakak aku semua pangkah bn...akungeram sgt dgn PAS bodoh ni tak abis2bodoh takde ketegasan langsung cina dap tu yg naik kepala....anwar lagi bahlol politik dia politik balas dendam bkn iklas pun nk perjuangkan hak rakyat dendam dgn mahathir umno jadi mangsa anwar bapak segala kerosakan......

Anonymous said...

Jangan lupa satu fakta minoriti boleh jadi majoriti.....hidup dsn!!!!br1m jgn lupe..

salaam said...

sahlah dari email2 yg dipintas BN...pakatan akan buat rusuhan paling gila lepas pru13 trutama Selangor..

ni cara nak hidup lepas kalah besar..insyAllah..

Anonymous said...

Hari Penentuan!!

Bersatulah Melayu/ Islam untuk menjalankan hak mu untuk menghukum Parti Cina Kominis Racist DAP dan Parti Melayu Penjilat Dubur Tegar DAP!!

Hidop Bn!!

Hidop UMNO!!

JAHANAM PAKATAN RANJANG (PR) SIAL HARAM JADAH!!

Anonymous said...

Aku baca komen korang satu2 sambil layan lagu Darah Satria, mmg bersemangat ak bc komen2 kat sini. Aku first time undi, dan aku pilih pihak yg buat keja kurang ngumpat - Barisan Nasional.

Anonymous said...

BN tetap di hati...bye2 Pati Ambik Skeleng

Anonymous said...

Well said bro.

Anonymous said...

Hidup BN!!!!

Anonymous said...

Saudara,
Aku tertarik dengan komem ko, jika dalam diri kita mempunyai kesedaran yang mcm ni amatlah mudah. Malangnya segelintir org kita yg mudah terpengaruh dengan parti cauvinis ni, ingat lah sekelian, bahawa setiap diri metek yang cauvinis ni, mimpi mereka hanya lah satu, iaitu bercita2 untuk berkuasa di negara ini. Mereka x pernah bergnjak dengan impian ini. Kita kena pertahankan kuasa kita. Kepada Allah kami berserah.. Terima kasih ya Allah kerana limpah dan rahmat
Mu yang Maha Agung

Anonymous said...

Aku dan keluarga baru kejap habis memgundi dan kami sekeluarga pilih BN untuk Parlimen dan DUN di Melaka. Eh! Eh! Eh! Jangan Marah.......

Anonymous said...

INSYAALLAH MOGA SEGALA RAMALAN MENJADI KENYATAAN.... DAN APABILA KEMENANGAN TELAH DICAPAI, JANGANLAH TUNJUKKAN KEANGKUHAN...MARILAH RAIKAN DENGAN SUJUD KESYUKURAN....

Anonymous said...

:) fikirla scara logik bdasarkan quran dan sunnah.ayat2 al quran sudah cukup mbuktikn yg mana ptut dipilih.wallahua'lam.hny Allah yg maha mengetahui pihak mana yg benar.x perlu utk mcarut bbgai rupa sekirany kita thu pihak mana yg kita pilih itu benar.'allahumma a'mi absorahum hatta la yarau illa badran munira'.wassalam.

Anonymous said...

Hancur kan DAP.. PAS bodoh tgk DAP menang bsar...elok la keluar dr PR sbb PAS di main oleh DAP.. keluar dan join dgn BN je..buang masa sokong depa.BN terima apa saja keputusan oleh Rakyat kata najib..tp Anwar kata spr ada sikit tipu sbb pr kalah teruk.hahahab nmpk sgt anwar budak2

Anonymous said...

-,- moga dberi hidayah dan petunjuk.buka mata dan minda.bukti2 byk.dlm youtube tu blambak mengenai ktidakadilan yg blaku smasa pru.xnmpk lgi x tahu la nk kata apa.

Anonymous said...

Pelik juga pahaman org BN ni, Seburuk2 PR, xrasuah, x songlap harta rakyat... dlm BN ada juga cina, india & lain2,mengapa DAP saja dicop anti islam, CSL hina hudud...? Ada kuasa, Syariat islam xbuat, Umno ambil yg untung aje(duit), bab hukum...? mana lebih baik sokong org yg nak hapus kemungkaran drpd sokong org yg terang2 rasuah & zalim (xletak sesuatu pd haknya)... Kalau tuduh PAS sesat sebab nak laksana Hudud & sbgnya.. suruh Umno buat. Tanggungjawab setiap muslim tegak Hukum Allah.Brgsiapa tolak hukum Allah=tolak Quran=Engkar=!!!. kalau dah 56 tahun xbuat= tolak!!!