Wednesday, May 15, 2013

RUSUHAN 18 MEI PEMBANGKANG : RAKYAT MENUNGGU TINDAKAN KALID ABU BAKAR !



Aktivis jalanan propembangkang, Hishamuddin Rais ketika menghasut orang ramai berbuat demikian berkata, pembangkang menolak keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dan adalah satu kebodohan jika penyokong pembangkang berdiam diri tanpa turun ke jalan raya bagi menggulingkan BN.

Tidak cukup dengan itu, walaupun pembangkang khususnya DAP menang besar dalam pilihan raya umum lalu, Hishamuddin berterusan menuduh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai konco UMNO dan BN sambil membangkit sentimen kebencian terhadap kerajaan.

"Saya telah kata bertahun-tahun. Mustahil BN dapat dijatuhkan melalui pilihan raya. Kamu tidak mahu melakukan sesuatu kerana berasa kali ini berbeza tapi sistem itu telah dibuat untuk memastikan BN menang. Adakah kamu semua terlalu bodoh untuk tidak menerima hakikat itu.

"Kita mesti keluar ke jalan raya. Apa yang disukai Najib (Datuk Seri Najib Tun Razak) dan Mahathir (Tun Dr. Mahathir Mohamad) adalah jalan yang salah. Jalan raya adalah jalan betul, bumi ini milik anak- anak muda. Susunlah satu gerakan besar-besaran untuk kita turun ke jalan raya," katanya semasa berucap dalam Perhimpunan 13 Mei di Dewan Perhimpunan Cina Selangor, di sini malam semalam.

Dalam perhimpunan anjuran pertubuhan bukan kerajaan (NGO) propembangkang, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) itu, majoriti yang memberi sokongan adalah masyarakat Cina sama sebagaimana dua perhimpunan terdahulu di Kelana Jaya dekat sini dan di Batu Kawan, Pulau Pinang.

Dalam pada itu, seruan supaya rakyat bangkit melakukan rusuhan jalanan pada 18 Mei ini juga dilaungkan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), R. Sivarasa kononnya jika UMNO dan BN berjaya ditumbangkan melalui demonstrasi tersebut, pembangkang akan mengubah sistem sedia ada.

"Adakah kita sanggup turun ke jalan raya? Kita sudah tiada jalan lain. Kita akan buat macam perhimpunan Bersih sebelum ini. Kita tunjukkan bagaimana kuasa rakyat kepada UMNO dan BN. Kita lawan tetap lawan," katanya.



© Utusan Melayu (M) Bhd 

108 comments:

Anonymous said...

"Adakah kita sanggup turun ke jalan raya? Kita sudah tiada jalan lain. Kita akan buat macam perhimpunan Bersih sebelum ini. Kita tunjukkan bagaimana kuasa rakyat kepada UMNO dan BN. Kita lawan tetap lawan," katanya.

KONON KUASA RAKYAT. CEH..PODAH..

KAU TENGOK KUASA POLIS NANTI..TERCIRIT KAU..

BANGSAT PUNYA MANUSIA!

Anonymous said...

Butuh hang lah weh.. Best ke jadi pencacai cina? Melayu bangang! Tan Sri Khalid diharap xyh buang masa lagi.. Angkut je sume babi2 ni sumbat dlm kandang!

Anonymous said...

Hishamuddin Rais barua Anwar dan DAP, Anwar dan DAP barua Zionis, Zionis barua Dajjal, Dajjal barua Iblis, Iblis pemilik laknat tertinggi sehingga hari kiamat.
Kepada penyokong2 Pakatan Runtuh janganlah korang termakan muslihat laknat dari kumpulan golongan yang mengundang laknat ini, dengan menggunakan akal yang Allah SWT kurniakan pada korang banyak lagi cara lain yang lebih bijak dan diredhai Allah SWT yang boleh korang kerjakan.
Tolak perhambaan minda, tolak permainan minda, tolak mind conditioning, tolak double-talk, tolak Pakatan Racun!.

Anonymous said...

PEGI MAMPUS JE LA KORANG SEMUA PENCACAI TAIK PEMBANGKANG.

KORANG FIKIR KAMI NI BUKAN RAKYAT?

NAJIB OOOOI...INILAH AKIBATNYA MANSUHKAN ISA. IKUT SANGAT DESAKAN PEMBANGKANG JAHANAM SEMUA TU. NAMPAK TAK BODOHNYA KORANG SEMUA YANG JADI PEMIMPIN SKRG NIH?

Anonymous said...

KEPADA ANAK ANAK BUMIPUTRA MELAYU INDIA DAN YANG MENYOKONG DEMOKRASI.....BOIKOT DEMONTRASI JALANAN.....BIARKAN MEREKA DIKHAYALKAN DENGAN GULA-GULA DEMONTRASI.....SIAPA YANG SEBENARNYA KEJAM MEROSAKKAN KEHARMONIAN MALAYSIA.????

KukuKaki said...

Alang2 mandi biar basah..aku harap KPN jangan pandang ringan apa yang akan berlaku pada 18Mei nanti..Nuar dan anjing2nya perlu diajar cara2 hidup bertamadun..

Anonymous said...

Spesis bangkai parti khinzir pakatan hramjadah makhluk celaka laknat

Kepala bapak kau org semua bila kau cakap anggap semua betul, tak buktI yang sahih, tak ada hukuman mahkamah, kau belasah ikut nafsu peliwat .

Kalau ada otak bawak kes ke mahkamah la bodoh
Biar mahkamah menentukan

Tuduhan tanpa bukti , memang tabiee makhluk celaka peliwat



Anonymous said...

kalah tetap kalah.....jangan ganggu rakyat malaysia yang nak hidup aman damai. Hangpa ingat orang yang undi hangpa dalam PRU-13 semuanya suka ke demontrasi jalanan.Terima kasih pengundi pembangkang yang tidak ikut demontrasi jalanan mereka.Hangpa lebih bijak dari pemimpin hangpa.....

Anonymous said...

Banteras segera anasir puak kiri ni

Anonymous said...

heh lu ingat silent majority mau duduk diam saja kaa?? lu g mampos! Tan sri khalid kasi salai semua mangkuk2 jalanan ni!

Anonymous said...

DAH TUA PUN BODOH!!!

tokgaru said...

Sakit hati saya dengan jawapan2 daripada Nik Aziz (nak ludah muka orang Umno) dan Hadi Awang (Umno seperti orang yang sedang lemas dalam laut) bila diajukan soalan perpaduan Umno-Pas. Mereka berdua sangat sombong, sangat ego dan sangat takabbur. Saya rasa SETAN pun tak lah se sombong, se ego dan se takabbur Hadi Awang dan Nik Aziz.

Kita doakan agar Allah tempatkan Nik Aziz dan Hadi Awang di dalam syurga bersama dengan orang2 yang beriman kepadaNya.

Itu saja jalan untuk kita melihat Umno dan Pas bersatu demi kekuatan bangsa melayu.

Anonymous said...

ape yang pembangkang ni tak puas hati lagi niiiii??? gile ke meroyan????? wahai semua umat manusia yang cintakan kedamaian marilah kita bersatu menolak anasir haram jadah ini..... maju malaysia untuk malaysia....

Anonymous said...

Kalau ye pun nak berjuang biarlah untuk pemimpin yang betul-betul mantap, ini berjuang untuk Anwar Ibrahim, penipu tegar.

Pukul 7.00 pm dah tweet kata PR menang, sedangkan ejen-ejen parti PKR sendiri pun masih dok periksa peti undi yang baru nak di kira, tetapi rakyat yg tak berilmu akan terpedaya..

Cerita blackout dah memang dirancang lama sebelum tarikh pilihanraya siap dengan bikin video parody..dan kes ini di sangkal oleh Adun DAP sendiri..


Pemilihan dalaman parti sendiri pun tak telus..

Dari dulu sampai sekarang dah beribu-ribu jenis penipuan yg Anuwar ni lakukan, nak senarai tak cukup mukasurat kat sini..

Persoalannya , berbaloi ke nak berjuang menggadaikan segalanya untuk pemimpin yg macam ni, tak boleh ke tunggu dan cari pemimpin lain yg agak-agak boleh pakai sikit..

akumelayu rasis said...

AKU TUNGGU SGT SGT TRAGEDI 13 MEI BERLAKU SEMULA...AKU TUNGGU SGT SGT!!!
BIAR ORG MELAYU SEDAR DARI LAMUNAN MIMPI!
TIADA CARA SUDAH, INILAH SATU2NYA CARA UNTUK KITA AJAR SMULA MELAYU HARGAI APA YG TELAH HAMPIR HILANG!!

Anonymous said...

Perangai buruk buang sampah merata2 setiap kali perhimpunan sumpahan ni dibuat, mengisyaratkan bahawa kerja2 laknat ini tidak diredhai dan tidak ada tempatnya di Malaysia ini.

Anonymous said...

"Jalan raya adalah jalan betul, bumi ini milik anak- anak muda. Susunlah satu gerakan besar-besaran untuk kita turun ke jalan raya," - Ini bukti kenyataan makhluk yang tidak pernah kenal siapa penciptanya dan tidak pernah bersyukur hidup di Malaysia ini. Bumi adalah amanah Allah kepada kita sebagai khalifah dimuka bumi ini.
Hishamuddin Rais ko bukannya nak membawa kebenaran kepada rakyat Malaysia malah makin ko nak porak perandakan rakyat dengan dakyah2 songsang ko tu. Mudah2an ko akan masuk penjara nanti, biar ko tau rasa jalan yang sebenarnya ialah jalan taubat.

Anonymous said...

Jgn terperangkap Ts, kerajaan tlah manauhkan byk undang2 , mek kini pasang perangkqp nak burukan imej pdrm keseluruhannya, Meka nak provok pdrm itu tujuannya, Meka da tahu SOP FRU , meka da bersiap sedia, jgn korban nyawa polis demi politik , meka da siap dgn beratus vido kemera dan kemera utk tujuan itu, Cukup la dgn amaran itu pendekqtqn sejak 2007, bertindak salah tqk bertindak imej polis lagi ok ,jikq ertindak imej polis qkan d kotorkan sebab meka tahunak spin berita, media utama jgn harap meka pun tibai polis , secara langsung atau tidak, Nuar hidupdgn simpati rakyat

Anonymous said...

Hishamudin Rasi anak haram...dulu kau dah lari duduk kat luar, Anwar pujuk Tun Dr Mahathir bagi lu balik. sekarang lu besar kepala...memang barua...Pengkhianat Negara...Syaitan...

Anonymous said...

Najib dah hapuskan ISA,mungkin elok juga kalau undang-undang yg lain pun di hapuskan biarkan mereka buat apa yg mereka suka,jadikan Malaysia negara cowboy.Mereka naik tocang kerana kelemahan pihak tertentu,rakyat macam kita tak boleh buat apa.

Jose Rizal said...

Pengkianat negara harus di hapuskan untuk menjaga kestabilan , keamanan dan keharmonian kaum di negara ini .

Anonymous said...

Hang semua calap nqk benteras ! Dgn undang2 mana tu? Dgn akta yg ada pdrm tak mampu sebab wajib melalui proses mahkamah ygtdntumemakan masa dan perlu bukti yg kuat, Pihqk SB pdrm tak akan tampip kemahkamah berbeza dgn ISA dulu, So salahkan diri sendiri kerana sebelum ini bila puak ini burukan tindakan polis hang sokong meka kata polis zalim , Polis pun manusiadan angin juga bila danberkarung karing kena makihqmin, meka ikut SOP tp masih u all pertikaikan so tanggung sendiri, Cina berani sebab ISA dqn EO da tak ada, Jgn lupa sekarang kita egr tembak sana sini tu menu jukkan meka kini dqn byk senjatapi, Polis mati tak ada org simpati, jika puak ni mati mendapat liputam umtama d semua media utama dan media sosial. Polis mati muka surat 12 itu pun kecil aja, PM najib katapolitika malaysiada matang semasa mansuhkan undang2 tersebut , ingat ramai manatan dan
Org lama PDRM membantah tp Najib buat bodoh sebab nak pancing undi kaum cina tp tak sesampaian kena berak

Anonymous said...

Tak usah lah ajak anak muda hishamuddin ooi. Hang ingatlah kpd Allah SWT. Klu betul BN mnipu tunjukan bukti. Org mcm awak ni menyesatkan anak bangsa sj. Awak sbg org tua ajaklah anak muda berbaik baik satu sama lain. Klu awak baik sgt mintak doa kpd Nya dan bukankah berdoa itu senjata org mukmin. Klu dah berdoa tapi blum makbul, kena muhasabah diri la.

Anonymous said...

perusuh ajaran sesat anwar dan semakin menggila kerana diberi muka sgt. polis harus bertindak tegas.

Anonymous said...

Yang buat demontrasi ni semuanya "untouchables" ke? Dah beberapa kali tapi polis tak buat apa2. Mengapa takut benar kepada mereka ni? Undang2 tak terpakai kpd mereka ni ke? Atau sebab tak ada menteri dlm negeri ke?

Anak Lenggong said...

Sebelum nasi menjadi bubur dan kebanyakan rakyat Malaysia yang cintakan keamanan hilang sabar dan bertindak diluar batasan..elok lah pihak berkuasa menggunakan segalam prosidur dan undang2 yang ada untuk membenteras perkara ini daripada berlaku..guna kuasa saperti OPERASI LALANG (Bebudak muda tak tau operasi ini)...dengan cara ini sahaja baru pengikutnya tak berani nak mempermainkan keselamatan negara..toloonggg...laaa..jangan biarkan petualang bangsa dan negara merosakkan keharmonian dan keamanan negara Malaysia ini.

Dayan Dayak said...

Tapi kalau bateri AA masih jadi menteri KDN boleh buat demo jalanan sebab bateri AA akan beri Amaran dan Ampun

Anonymous said...

PR oh PR, kenapa lah macam syaitan kelakuan mu

Anonymous said...

hishamudin rais puaka batu api terbesar, aku ada baca buku dia, otak dia dah rosak dek idealisma bahalol tak laku yg dia anuti tu, dia ni sakit hati dgn mahathir je sebenarnya, dendam tak sudah.

Anonymous said...

pergi la event seni, dapat tgk hishamudin minum wine! melayu moden!

Anonymous said...

tengok ulamak yang sejati macam syeikh nuruddin tu, tak penah dia ajak menghasut org jadi sewel dengan politik. malah dia x pernah maki sesiapa pun dalam majlisnya. ada ulamak PAS ambik tauladan di situ?! kenapa panas baran sangat. mana kita tahu kita berada di bawah redha-Nya? siapa kita? kenalkah diri kita sendiri?

usin said...

komen aku;
mencegah lebih baik daripada mengubat. kalau negara kacau bilau, akan berlaku banyak kerosakan dan bencana. pertumpahan darah dan kerosakan harta benda. luka parah di hati kerana kehilangan yang disayang juga bukan sedikit. makanya, adalah wajar PDRM melakukan pencegahan sebelum si sial anwar ibrahim menghancurkan segalanya. aku nak tanya, undang2 negara ini boleh atau tidak digunakan ke atas anwar bin ibrahim @ BABI?

Anonymous said...

Td tgk utusan online...kerismudin masih lagi menteri kdn.....

Najib mmg xpedulikan aspirasi rakyat...go to hell najib, rosmah lion king n kerimudin....

aq sayang negara aq tapi aq benci kjaan yg lemah dan penakut..aq benci dgn pembangkang yg hny tau buat SIAL saja di negara ini , tapi kjaan lagi maha bodoh sbb takut nak amek tindakan....

kalo masih lagi jadi demo besar2an 18 atau 18 hb neh mmg kerismudin patot gantung kote n telur dia kat pokok...sedekah kat semut...

Anonymous said...

anwar semakin bermaharajalela. hapuskan pencetus huru hara. anwar rendah moral memang manusia tak tahu malu. pengkhianat bangsa.

Anonymous said...

Biar lah anua jubo kekal dengan Iblis selama2nya...tak tak boleh diubat ...

Anonymous said...

Ya! Turunlah beramai ramai. TAPI pastikan ANDA(Hishamuddin Rais) serta SEMUA pemimpin pemimpin pembangkang BERADA DI BARISAN HADAPAN SEKALI. Rakyat nak tangok, ADA TELOR tak. Jangan hanya berani menyabung dan mempertaruhkan keselamatan serta nyawa orang lain aje.

Anonymous said...

Perdana Menteri: Datuk Seri Najib Tun Razak

Timbalan Perdana Menteri: Tan Sri Muhyiddin Yassin

Anonymous said...

Menteri Kewangan 1: Datuk Seri Najib Tun Razak

Menteri Kewangan 2: Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah

Timbalan Menteri Kewangan: Datuk Ahmad Maslan

Anonymous said...

Ada satu iblis nama nuar jubo siap kata umno zalim buboh mayat vvip dlm peti ais masa kempen di Perak...

Haram jadah lu Anua Jubo penyembah Iblis...

Kekal lah kamu dgn Iblis sehingga sakaratul maut mu....

Anonymous said...

Tangkap Hishamuddin Rais kerana menghasut. Dari dulu sampai sekarang asyik buat onar dan tindakan ganas.

Anonymous said...

Maksud hang kerajaan sekarang kerajaan katun ka?

Anonymous said...


Najib kata matang ? Ya la matang sangat lah tu sampai bole demo sesuka hati...

Anonymous said...

Polis buat apa ? Kah kah kah...kalau kena tekan dgn boss politik alamat jahannam la..

Anonymous said...

Jika DSN tetap mempertahankan sepupunya dgn mengetepikan keluhan & aspirasi akar umbi UMNO, beliau akan menerima nasib seperti Tun Abdullah Badawi. Kita orang Melayu tidak mahu pemimpin yang lembik. Kita mahu pemimpin yang tegas dan berani seperti Tun Abdul Razak dan Tun Mahathir yang mendaulatkan Agama, Bangsa dan Tanah Air.

Anonymous said...

"Menteri Pertahanan dan Menteri Dalam Negeri bertukar jawatan antara Datuk Seri Hishamuddin Hussein dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi"

LOL?

Anonymous said...

zaid hamidi perlu ambil tindakan tegas pada penganjur perhimpunan. peserta ni tak bersalah. mereka dihasut orang bapak segala hantu termasuk pengudi hantu iaitu anwar ibrahim

Veteran UMNO Berdarah Bugis said...

Pantang Orang Bugis kalau maruahnya dihinjak-hinjak oleh Si Kafir dan Si Murtad. Ingat tu, wahai anak Tun Abul Razak.

Tangkap dan sumbatkan si penderhaka-penderhaka ke dalam penjara.

Melayu Perak said...

BERIKUT adalah senarai menteri bagi Kabinet baharu penggal 2013-2018 yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak:

Perdana Menteri:
Datuk Seri Najib Tun Razak

Timb. Perdana Menteri:
Tan Sri Muhyiddin Yassin

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri:

DATO JAMIL KHIR
DATO SRI ABDUL WAHID OMAR
IDRIS JALA
JUSUF KURUP
SHAHIDAN KASIM
NANCY SUKRI
JOSEPH ENTULU
PAUL SENG KUA

Menteri Pertahanan:
HISHAMUDDIN TUN HUSIN

Menteri Kewangan II
AHMAD HUSNI HANADZLAHMAT MASLAN

Menteri Pelajaran & Pengajian Tinggi
MUHYIDIN YASIN
IDRIS JUSUH

Menteri Dalam Negeri
ZAHID AHMAD HAMIDI

Menteri Pengangkutan
HISHAMUDDIN -pemangku

Menteri Pelancongan
NAZRI AZIZ

Menteri Luar
ANIFAH AMAN

Menteri Kerja Raya
FADILAH YUSUF

Menteri Kesihatan
SUBRAMANIAM

Menteri Belia Dan Sukan
KHAIRY JAMALUDDIN

Menteri Sumber Manusia
RICHARD

Menteri Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna
HASSAN MALIK

Menteri Perdagangan Dan Industri
MUSTAPA MOHD

Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani
ISMAIL SABRI YAAKUB

Menteri Sains Teknologi Dan Innovasi
IVON IBIN

Menteri Sumber Asli Dan Alam Sekitar
G PALANIVEL

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau Dan Air
MAXSIMUS ONGKILI

Menteri Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah
SHAFIE AFDAL

Menteri Perusahaan, Perladangan Dan Komoditi
DOUGLAS UNGGAH

Menteri Perumahan Dan Kerajaan Tempatan

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga
ROHANI AB KARIM

Menteri Komunikasi Multimedia
AHMAD SHABERY CHEEK

Menteri Wilayah Persekutuan
TG ADNAN TENGKU MANSOOR

Menteri Kesejahteraan Bandar
AB RAHMAN DAHLAN

Melayu Perak said...

Usul Tergempar Muktamar PAS November Ini : PAS Keluar daripada PR

SHAH ALAM – Kepimpinan pusat Pas meminta akar umbi yang mahu parti Islam itu keluar daripada Pakatan Rakyat (PR) boleh usulkan cadangan tersebut pada muktamar yang dijadualkan hujung tahun ini.

Ketua Dewan Ulama, Datuk Harun Taib berkata, perkara itu boleh dibincangkan secara bersama dan sebarang keputusan bakal ditentukan mengikut suara majoriti ahli parti. Sehubungan itu, Harun menyeru semua ahli akar umbi Pas untuk bersabar sehingga misi

Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) selesai. “Sebaik sahaja pilihan raya berakhir, kita akan menyelesaikan perkara ini. Muktamar akan diadakan selepas pilihanraya umum dan akar umbi boleh menyatakan hasrat mereka kepada kepimpinan parti. Kita akan membuat keputusanitu, tetapi bukan sekarang,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas ahli parti itu melahirkan rasa kecewa terhadap kenyataanTimbalan Pengerusi DAP Johor, Norman Fernandez yang menggesa orang bukan Islam tidak mengundi Pas pada pilihan raya umum nanti. Sebelum itu, Harun pada kenyataan medianya berkata, tindakan Norman Fernandez menggesa rakyat menolak Pas hanya akan merugikan pakatanpembangkang khususnya DAP.

Ini kerana, menurut Harun, Pas mempunyai jumlah penyokong terbesar dan kenyataan Norman boleh membuatkan penyokong tersebut berpaling dari DAP. Katanya, Pas akan menyerahkan keputusan kepada DAP untuk memutuskan tindakan terhadap Norman dan tidak akan mendesak beliau meminta maaf.

Sabtu lalu, pemimpin DAP Fernandez mengejutkan ramai pihak apabila tampil menggesa pengundi untuk menolak Pas kerana parti itu bersungguh sungguh untuk melaksanakan hudud jika Pakatan Rakyat menang PRU13. Beliau turut mencadangkan agar pengundi bukan Islam untuk memikirkan sebaiknya sebelum menyerahkan masa depan kepada Pas.

Kenyataan Fernandez itu dipercayai merujuk kepada kenyataan beberapa pemimpin Pas termasuk Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mana memperjuangkan negara Islam dan hudud.

Susulan itu, Setiausaha Pengelola DAP,Anthony Loke berkata, Norman Fernandez bakal dikenakan tindakan tegas oleh parti itu selepas PRU13 kerana didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur hasutanterhadap Pas. Menurutnya, tindakan selepas PRU itu, kerana DAP ingin fokus menghadapi pilihanraya yang hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi. Ujar Anthony, kenyataan Norman Fernandez bersifar peribadi dan bukannya mewakili parti DAP.

Anonymous said...

Kamu org mungkin bijak undang2 nak tanya Polis nak cegah mcm mana..Perhimpunan atau puak nak hancurkan negera, Faham tak semua perlu di rujuka kepada DPP atau pejabat Peguam Negara..bagi semua kes wpun pun curi rm1, Perlu di bawa je mahkamah aemua yg d tuduh..Senang kah? remand sukar dapat skg..Duku Ada ISA dan Unfang Undang Oencegahan Jenayah Iaitu EO to Najib da mansuhkan..Ikut akta itu Polis boleh tangkap tanpa bicara dan siasat, La ni da ounah Negera baru nak tangkap tp wajib di jamin ..Kerajaan kini da Tubuh Yayasan Bantuan Guaman Kebangsaan atas desakan Ngo Pakatan da majlis peguam ( YBGK ) makna Peguam Free utk meeka, penjenayah yg pecah belahkan undang undang, Dulu polis silap sikit u all bantai, tibai, jatuhan hukuman dahulu sebelum kes d siasatan atau di putuskan oleh mahkamah, kamu all ikut agenda jahat puak laknat ini, setiap desakan ada niat jahat tersembunyi tp kerajaan degil maha degil sebeb nak jaga hati nak pancing undi kononnya.ihak yg u tahu sekarang ..paling terkini Dakwat kekal, dulu da beritahu dalam forum tp meka masih nak dakwat kekal bukan meka ta tahu akan d kencing tp terpaksa ikut juga sebab sendiri fikirlah..So Polis cant o much..Polis tangkap u tengok blog dan medai sosial meka cukup pantas dan up dated, mana kala media utama..2 hari baru nak jwp.. media BN hampass sampai kini senyap..Blogger pro BN d tangkap sebab meka melayu, dalam Blog , FB , Utube hari bangs akita dan kerajan di hina,,.. polis diam aja.seba mekea tam tau berhasa cina dan jika ada pun terjemahan tak saperti d harapkan ...Nasiblah bukan marah tp meluat, rakyat da meluat pada jerejaan, to salhkan pihak PDRM ..kenapa PDRM di kambing hitamkan lada hal sebelum ini meka di hina , di kutuk dan d ceca..tp somong manusia mcm u all skg minta Polis bertegas.. Heran jugak..

Anonymous said...

Untuk makluman anak lenggong Ops Lalang dulu mengunakan kekuatan Kuasa aISA, ISA da tak ada kau masih tak tahu kah..Bayangkan ramai di bawah ni tak tahu ISA da tak ada..Hean yg cakap tu keluar masuk U berkalimkali..degree boleh tampal dinding ,.tapi masih tak tau..Bijak ke tidak org sekarang ini..tu menunjukkan ramai malas nak membaca. Habis belajar buku , surat kabar campak tepi, Twiteer, fb dan chating..ISA DUDAJ DI MANSUHKAN FAJPHAM TAK !!!!! Unfang2 baru Najib tak di Hormati Pun oleh Puak ini..Kalau sekarang Polis surauiakn meteka berkumpul, dgn mengunakan media sosial meteka berhimpun lagi.. Ketua nya masih bebas dulu ketua masuk kedalam..sunyi sikit

Anonymous said...

camna orang lembik nak pertahankan negara...
oh..najib
sepupu ko ni dah gagal 100%

Anonymous said...

KERAJAAN NAJIB JANGAN MENYESAL SEKIRANYA BERLAKUNYA PERISTIWA HITAM SELURUH NEGARA YG TAK DAPAT DI BENDUNG OLEH PEHAK KESELAMATAN... BERTINDAKLAH SEKARANG KEATAS PUAK LAKNAT YG MERUSUH DIJALANAN INI... KESABARAN RAKYAT YG PRO BN ADA HADNYA..KENAPA NAJIB TAK PEKA DGN PERASAAN KAMI YG SEDANG MELUAP NI.. BERTINDAK SEGERALAH NAJIB KEATAS MEREKA YG BUTA INI...

Anonymous said...

Apabila PR memerintah pasukan polis akan di mansuhkan. Ini bermakna tiada penguatkuasa undang-undang lagi. Kementerian dalam negeri dimansuhkan. Dengan itu undang-undang rimba akan digunakan, siapa kuat dia menang. Anda setuju dengan penyataan saya

Anonymous said...

Polis tak kisah dihina,diprovok dan sebagainya yang hina, kerana sebahagian besar anggota polis adalah penyokong PR yang sangat tegar. Ini boleh kita lihat dan dengar di balai-balai polis. Ada anggota yang buka vcd ceramah pemimpin PR Dalam pejabatpun ketua mereka biarkan.

Anonymous said...

Polis tak kisah dihina,diprovok dan sebagainya yang hina, kerana sebahagian besar anggota polis adalah penyokong PR yang sangat tegar. Ini boleh kita lihat dan dengar di balai-balai polis. Ada anggota yang buka vcd ceramah pemimpin PR Dalam pejabatpun ketua mereka biarkan.

Anonymous said...

Nuar terpaksa aktif,ke hulu,ke hilir. Kalau duduk kat ofis tahu2 le apa yg dia nak

Anonymous said...

Kalau ajak pegi sembahyang taubat lagi baik, tangkap je la..manyusahkn je

Anonymous said...

aktif gila si nuar tu join perhimpunan, join perarakan..sakit belakang dah sembuh ke?

Anonymous said...

h-rais mabuk peluang bercakap kosong cerita dongeng pakatan rakyat.....

Anonymous said...

h-rais mabuk peluang cakap kosong cerita dongeng pakatan rakyat...

Anonymous said...

memang pukimak & celaka betul anwar ni...aku syorkan dalam 1 minggu ni setiap org tekadkan dalam hati diorg yang anwar ni celaka 44x..aku harap lepas seminggu tu mau mampos kena bala si al juburi ni ...ptuiih!!!

Anonymous said...

sampai bila pihak berkuasa nk diam dan biarkan? jgn sampai rakyat biasa yg majoriti bosan dgn keadaan mcm ini dan bosan dgn tingkah laku malaun2 ni akhirnya ambil tindakan sendiri secara beramai-ramai dan menyeluruh. kemungkinan tu ada sb saya perhatikan silent majoriti skrg ni dah mula bersuara, malah ada juga penyokong pemgbangkang sendiri yg dah mula juga merungut...

Anonymous said...

Masa ibu hishamudin mlahirkn melaun ni...ibu dan ayahnya tidak mengazankn...tu la sbb celaka ni jd bgini...muka pun mcm sial...xjernih pun..beserabut...kmi anak2 melayu...tidak akn ikut jejak langkahmu ...wahai sialllllll....

Anonymous said...

Selagi red beans army da d lumpuhkan selagi itu hati melayu luruh..

Anonymous said...

Tangkap anwar dan dakwa di mahkamah...perbicaraan secepat dan sesingkat mungkin. Rakyat sudah kuatir dgn keadaan skrg. Terang2 Anwar mmg bersalah..

GMC said...

Melayu pas ttu bangga dgn himpunan haram ni

Anonymous said...

Hapuskan SRJK(C)....dah x relevan.

Anonymous said...

Aku berani bet puak2 melayu yg tak suka berfikir saja yg penuh di jalanraya pada 18/5 nanti...puak cina berdiri tepi jalan jadi batu api..

Anonymous said...

tangkap segera petualang2 spt hishamudin rais, haris ibrahim, anwar ibrahim, lim kit siang, lim guan eng, tian chua, sivarasa, dan yg sewaktu dengannya, sebelum ia menjadi barah yg membawa parah kepada negara tercinta ini! hidup malaysia!!!! hapuskan petualang negara. melayu, india, yg cintakan keamanan bangkit dan lawan puak2 celaka nie, mereka hanya segelintir manusia yg tak tahu bersyukur tinggal dalam negara yg aman damai, makmur ini. ya Allah, musnahkan lah puak2 haram ni dari bumi malaysia.

Anonymous said...

macamana nak suruh anggota keselamatan melawan perhimpunan pembangkang jika separuh daripada mereka adalah penyokong pembangkang. boleh harapkah mereka ini?
sedih sangat situasi malaysia sekarang kerana rakyatnya hanya percaya kepada apa yang mereka nak percaya walaupun benda tu hanya fitnah. mereka menafikan perkara betul hanya kerana nak menegakkan pemimpin mereka. mereka telah lupa bahawa Allah memerhatikan gelagat mereka.

Anonymous said...

telah lama harimau menyimpan kukunya , adakah harimau yang ada pada hari ini harimau sarkas atau harimau yang masih tidur kekenyangan.

Anonymous said...

memang tepat ungkapannye sampai kiamat tak kan merase memerintah selagi dymm berkuasa dan majoriti rakyat semua peringkat berpihak kepada kedaulatan undang2.hanya mereka2 yang sewel patut dinyahkan berada ditanah air tercinta. saya percaya hishamudin rais adalah orang akan lari pabila kiost menjadi keberantakan sebab dia tak pernah turun merusuh hanya yang lama fanatik itulah yang sengsara akibat bom pemedih mata. bumi malaysia tetap dijaga allah daridapa pengkhianat2 bangsa.. tak caya tengoklah pesanlah pada anak cucu masing2 baik pembangkang atau penyokong kerajaan bahwa tak kan merase puak2 lahnat ini memerintah. semoga golongan2 yang terpedaya satu hari akan sedar kesilapan yang diambil dan terus menyokong sehingga satu masa nanti akan pupus perosak2 bangsa ini.

DET said...

Berfikir sblm bertindak. gunakan akal dan fikiran yang waras dan muhasabah diri.Ya ALLAH lindungilah negara kami dari pengkianat2 ini dan sedarkan mereka sebagaimana ENGKAU menyedarkan kami betapa amannya bumi MALAYSIA ini.AMIN...AMIN....AMIN ...(khas kpd penganut2 PAS & PKR yang masih mengaku diri mereka sebagai MELAYU)

Anonymous said...

Gila BABI isapmudin rais ni. Babi pun x gila mcm tu ...

Anonymous said...

Maksud di sini pembangkang sekarang mcm katun.
Mereka tak pro langsung. Kelemahan mereka bagi mereka tak ada langsung. Semuanya salah org lain.
Dah dpt keputusan yg rakyat buat pun mereka tak nak terima. Apa punya cara. Kami yg bukan ahli parti minta ikut majoriti lah. Tak logik ada perkara yg tak betul dlm PRU 13. Kalu ada tunjuk lah bukti yg sahih. Jgn main tuduh saja. Senangnya dia org jadi pemimpin. Menang dia org untung, kalah pun dia pun untung sb ada dah alasan SPR tak betul. Penyokong PR lu fikir lah cerdik sikit.

Anonymous said...

Cari bomoh santauje jarak jauh anwa tu habis cerita bagi je 5 juta usd kat bomo tu.

Anonymous said...

Agak2 apa akan terjadi jika silent majority pun turun berdemonstrasi menentang pengikut2 al juburi ni?

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=joVXsnaIuFg

Anonymous said...

Saya ulangi, tangkap segera petualang2 spt hishamudin rais, haris ibrahim, anwar ibrahim, lim kit siang, lim guan eng, tian chua, sivarasa, dan yg sewaktu dengannya, sebelum ia menjadi barah yg membawa parah kepada negara tercinta ini! hidup malaysia!!!! hapuskan petualang negara. melayu, india, yg cintakan keamanan bangkit dan lawan puak2 celaka nie, mereka hanya segelintir manusia yg tak tahu bersyukur tinggal dalam negara yg aman damai, makmur ini. ya Allah, musnahkan lah puak2 haram ni dari bumi malaysia.

Langsi said...

Mana ade RUSUHAN...BaNgang!
UMNgOk Be-eNd =====> RACIST!!!!!!!

Anonymous said...

KITA ADA UNDANG2 DAN KITA SUDAH ADA MENTERI KDN SERTA KPN YG BOLEH AJAR PENGHIANAT2 NEGARA INI!!!
KALAU AMBIL TINDAKAN SETEGAS YG BOLEH PUN MEREKA TAK BOLEH BUAT APA JANJI AMBIL TINDAKAN SELARAS DENGAN UNDANG2 YG ADA.
BUNGKUS AJE PENGHIANAT NEGARA NI RAKYAT PASTI SETUJU.....

Anonymous said...

Saya adalah seorang melayu yang racist . Jikalau anda ada masalah dengan sikap saya , pintu sentiasa terbuka untuk anda berpindah ke negara lain .

hashim arshad said...

Kita relek seketika dan akan bersama selepas iklan ini.

Mamak kasi Roti Canai 2,telor setengah masak 2 Dan Air susu kita minum dulu.jumpa selepas ini.....

Anonymous said...

HARAP SEMUA BLOG BPN BERSATU

MINTAK PEMBNGKANG NAMA 3 CENTRE YG BLACK OUT TU..

SEMUA AGEN ADA.. PKR PAS DAP BN DAN RATUS ORG ADA KAT SITU...KITA BOLEB SAMA2 Comfirmkan...

DAN TUNJUKKAN 40k BANGLA PERGI MANA..mana pusat undi.?.yg kita tau....india muslim pun kena belasah..

mana bas dgn 40 penyamun tu

MANA2?


kita syak mereka buat wayang ...hantar utube

aku dengar sampai agen dap lampu suluh.. mlm tu..maknanya blackout dah dicanang..

SEJAK DULU LG ANWAR TEMBERANG..TP TEMBERANG NI MESTI DI COVER DGN TEMBERANG LAIN...


.

Anonymous said...

abah ko yg merusuh pada 18mei lalu.

Anonymous said...

KDN/KPN talya lah tunggu perkara berlaku baru nak bertindak!!

Menghasut saja sudah menjadi satu kesalahan. Tangkap dan dakwa sebelom perkara berlaku!! Bukankan "PREVENTION IS BETTER THAN CURE"???

Kalaulah TUN M sentiasa muda alangkah baiknya!! Keling Cina Melayu Pembelot tak boleh angkat muka !!!

Anonymous said...

"Langsi said"

Mana ade RUSUHAN...BaNgang!
UMNgOk Be-eNd =====> RACIST!!!!!!!

May 16, 2013 at 1:18 AM
_____________________________________________

Ini lagi satu Bodoh mcm P_ki Mak dia!!

Siapa yg end?? Bukan kah UMNO masih kekal menjadi Kerajaan lah Sial!!

Masih hidop rupa nya. AKU INGAT DAH MAMPOS TERKEJOT BILA UMNO MENANG BESAR!!

Aku doakan cepat2 lah ko MAMPOS LANGSIAL!!

Anonymous said...

Aku tak kesah kalau BN Rasis asalkan dapat tundukkan DAP BAPAK SEGALA RASIS/CHAUVANIST!!

Anonymous said...

KDN/KPN!!

HASUTAN TELAH BERLAKU DGN BUKTI TOLONG TANGKAP DAN DAKWA SI PELAKU!!

JGN TUNGGU LAPORAN POLIS DAN TUNGGU PERKARA TERJADI!!

KDN/KPN JANGAN "LAME" SAPERTI YANG LEPAS!!!!!

Anonymous said...

Doa ku cuma satu yakni Tun M yg TEGAS dan AMAT BERKEBOLEHAN masih berkuasa!!

Anonymous said...

Saya ulangi, tangkap segera petualang2 spt hishamudin rais, haris ibrahim, anwar ibrahim, lim kit siang, lim guan eng, tian chua, sivarasa, dan yg sewaktu dengannya, sebelum ia menjadi barah yg membawa parah kepada negara tercinta ini! hidup malaysia!!!! hapuskan petualang negara. melayu, india, yg cintakan keamanan bangkit dan lawan puak2 celaka nie, mereka hanya segelintir manusia yg tak tahu bersyukur tinggal dalam negara yg aman damai, makmur ini. ya Allah, musnahkan lah puak2 haram ni dari bumi malaysia.

Othaman Ahmad said...

Apa lagi Cina mahu? Cina mahu Umno mati. Cina tidak akan berpuas hati kecuali Umno dikapan dan ditalqinkan. Dengan berkuburnya Umno nanti, maka Cina yakin golongan “Umnoputra” yang sering diungkit Dapster dengan perasaan penuh jijik akan terus hilang. Seraya dgn kemusnahan Umno, “Ketuanan Melayu” yang selalu dikecam oleh pemimpin-pemimpin DAP akan lesap juga.

Apa lagi Cina mahu?
Cina DAP mahu memegang tampuk pemerintahan negara.

PERHATIAN:
Di atas adalah Petikan dari Blog Helen Ang. Walaupun beliau warga berbangsa Cina, tapi tulisan-tulisannya amat menarik, berani dan bernas. Anehkan Melayu Pas dan PKR masih tidak sedar diri dan bengap.

Ex Son of Spura

Anonymous said...

Baca akta barau mengantikan ISA..Sek 4 (3)

najib kata Rakyat malaysia sudah matang dalam berpolitik semasa ucapan menasuhkan ISA dan EO buang daerah cegah jenayah

http://www.parlimen.gov.my/files/billindex/pdf/2012/DR152012E.pdf

Anonymous said...

Baca undang baru mengantikan ISA..ygbtak mampu sekat demotrasi jalanan..tangkap lepas tangkap lepas tangkap lepas..amaran, amaran , amaran itu yg tinggal..pakatan tahu kelemahan ini..

http://www.parlimen.gov.my/files/billindex/pdf/2012/DR152012E.pdf

Anonymous said...

DSAI la ni dah bertambah mengarut dalam ucapan beliau , tambahan state dan federal dah lantik MB , Exco dan Menteri , pening dan kalut nya dah bertambah2

So mintak sangat pihak yang berwajib bertindak segera sebelum lebih parah

Tolong la cekup ketua beruk ni bersama 2 ke 3 ekor lagi tu , dah nak minta tlg Obaman bantu pulak ni , apa cerita......karut marut dah ni.....

Anonymous said...

aku setuju sangat dgn akumelayu rasis..sokong 200% biar je berlaku bru melayu nk tau langit tinggi ke rendah..xsedar dek untng bngsa jenis ni.

Anonymous said...

Aku dengar banyak aduan tentang salahlaku puak2 gila ni tapi x dengar lagi hak kena tindakan.

Anonymous said...

Jangan berulang CKMM dah laa.

darma said...

org gila jee yg berarak-arak kt jalanan,smuanya yg trlibat buat rusuhan nak gulingkan kerajaan tu ank haram jenis lahir dlm semak,jlnraya dan kt tongsampah.org nk berniaga pun ssuh manusia yg hidupnya menyusahkan org ramai baik mati drpd hidup.

Anonymous said...

ank haram hasil yahudi kluarlah ispmudin dri senderi pun tk terurus nk tream jambung tk mampu pulak ni nak bt demontrasi jalanan nk gulingkan kerajaan,isapmudin lu g tngok cermin muka babi yg nmpak

BERHALA ANVAR said...

PR ADALAH WOOFFF WOOFFF
HARI2 NYALAK!
ELOK SANGAT LA TU...
18 MEI NI PUN PR NAK MENYALAK KAT JALAN RAYA...
NYALAK LA KO PUAS2
WOOF WOOF WOFFF!

Anonymous said...

Korang pembangkang dok pk ajak rakyat Wat demotrasi jlnan je taw... Cube hang pk blik klo penyokong kerajaan plak Turun gak dgn pakai baju biru.... Agak2 baju kuning bleh menang x? Ada akai pk la

PRU 13 said...

Rakyat jgn lupa meskipun ISA dah di hapus polis masih ada sek. lain boleh digunakan. KMM, penganas di lahad datu dituduh dibawah sek. apa? Hukuman nya gantong sampai mati. Buat la, cuba lah, guling kerajaan sekerang ni.

Anonymous said...

PM KEMBALIKAN ISA DAN LAIN LAIN AKTA YANG DI MANSUHKAN

Anonymous said...

KUATKUASAKAN UNDANG UNDANG DENGAN SEGERA SUPAYA DIA ORANG TAU,TERUTAMA
YANG MENDERHAKA KEPADA DYMM SERI PADUKA YANG DI PERTUAN ANGONG

Anonymous said...

KUATKUASAKAN UNDANG UNDANG DENGAN SEGERA SUPAYA DIA ORANG TAU,TERUTAMA
YANG MENDERHAKA KEPADA DYMM SERI PADUKA YANG DI PERTUAN ANGONG

Anonymous said...

KUATKUASAKAN UNDANG UNDANG DENGAN SEGERA SUPAYA DIA ORANG TAU,TERUTAMA
YANG MENDERHAKA KEPADA DYMM SERI PADUKA YANG DI PERTUAN ANGONG