Saturday, May 18, 2013

TIADA LAGI AMARAN : KDN AKAN AMBIL TINDAKAN TEGAS !


KUALA LUMPUR 17 Mei - Kerajaan tidak akan memberi sebarang amaran kepada mana-mana pihak yang bercadang mahu mencetuskan huru-hara sebaliknya akan terus bertindak secara tegas.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, tiada sebarang kompromi dengan pihak tertentu khususnya pemimpin pembangkang yang sedang menghasut rakyat turun ke jalanan bagi mencetus rusuhan sekali gus menjayakan hasrat menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Saya tidak akan memberi amaran tetapi tunggulah tindakan tegas," katanya ringkas ketika dihubungi Utusan Malaysia bagi mengulas tindakan yang bakal diambil ke atas pemimpin pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang merancang mencetuskan huru-hara.

Isnin lalu, pemimpin pembangkang seperti Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) R. Sivarasa dan Tian Chua ketika berceramah dalam Perhimpunan Tragedi 13 Mei secara terbuka menghasut rakyat ke jalanan bagi menumbangkan kerajaan BN melalui kaedah rusuhan.

Dalam pada itu, Ahmad Zahid berkata, Kementerian Dalam Negeri yang diterajui kepimpinan baharu bersedia sepenuhnya memastikan kesejahteraan rakyat dan keharmonian negara kekal terpelihara dengan menguatkuasakan undang-undang sedia ada.

"Pencegahan itu lebih baik daripada penyelesaian, dan pencegahan awal itu lebih murah 'harganya' berbanding penyelesaian masalah. Saya akan guna pendekatan itu agar pihak kerajaan tidak disanggah dan mereka (pembangkang) juga tidak melakukan penyanggahan," jelasnya.


© Utusan Melayu (M) Bhd 

112 comments:

Anonymous said...

tolong jangan kene badi kerismudin cukup la....

Anonymous said...

sindir ker perli tu? hehe

joe42 said...

Hidup Zahid!

Mohd Azlanq said...

saya mengganggap bahawa Datuk Ahmad Zahid layak untuk dipertimbangkan sebagai calon perdana menteri di masa hadapan. Beliau mempunyai karisma dan kredibiliti tersendiri

Anonymous said...

Hidup kan kembali ISA

Anonymous said...

Aku setuju , nak demo punkena ikut peraturan, kalau haram kita ambil tindakan, kdn mesti mesra, cekap dan tegas.

Anonymous said...

HIDUPKAN SEMULA isa??
makin ramailah pengacau negara jadi jutawan segera!!!

Anonymous said...


MENTERI yang ada telor bertindak menurut atoran, bercakap memberi kesan menangani sebarang cabaran, menimbang sengkita mencari kedamaian.

MENTERI KDNKA menjadi payung ketenteraman sesebuah negara untuk terus dihormati. apa guna berbagai undang2, akta dan atoran jika tidak mampu untuk dilaksanakan???

TAHNIAH pada penyandang, Datuk Zahid Hamidi, rakyaat mahu ketenteraman terus kekal dinegara ini dan diharap MENTERI segera bertindak cepat supaya PETUALANG, PENYANGAK negara dapat dipadam.

Peniti Karat said...

Anon 10:10 AM ...

Lu ingat semua ni lawak ye? Bangang.

Lihatlah Somalia, Sudan, Mesir, Afghan, Iraq, Iran, Pakistan dll ...

Lihatlah Singapura ...

Bukalah mata dan hati ...

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH. RAKYAT MAHU KEAMANAN. RAKYAT TIDAK MAHU SEBARANG ANASIR YANG BOLEH MENCETUSKAN KERESAHAN, KETAKUTAN, GUGAT KEAMANAN, KEHARMONIAN DAN MENGAKIBATKAN GANGGUAN MENTAL DAN FIZIKAL KEATAS RAKYAT YANG TIDAK BERDOSA.

Anonymous said...

Amaran lg. Bg non dh round 1 malaya la pak menteri oiii.

Anonymous said...

Bertindak segwra sebelim terlambat... Hapuskan petualang negara.. Syabas zahid

Anonymous said...

Jgn hangat2 taik kuda ye zahid.mula2 semangat.kena gertak 2, 3 kali kecut teloq!.

Anonymous said...

Perkara yg pertama zahid kena lakukan adalah meghidupkan kembali ISA.kalau benda ni xleh nak buat, jgn mimpi la.silap hari bulan ko pun jd cam si mudin CKMM.

Anakbukitgantang said...

Jangan main main dgn Menteri ini..nama tersembunyi nyer ialah RADEN dari Kerajaan Islam MATARAM....ya kita perlukan Menteri Anak JANTAN bukan menteri Anak Emak atau Anak Bapa yg lembut

Baca sejarah Mataram....dan dapat agak apa yang tersembunyi ;)

Anonymous said...

memang btol semua lapisan masarakat yg bertnggung jawab , marah dgn demo kaum2 ini..tetapi saya yakin pihak kerajaan, polis sudah cukup paham dgn niat kaum2 ni..mereka tahu bgaimana untk melayan nya..ala bisa tggal biasa..ibarat tarik rambut dim tepung..almaklum..bnyk espek perlu di ambil kira..kita yakin kemampuan polis lebe2 lgi pnya KDN Dan ketua polis yg baru ini..

Anonymous said...

betul anak bukit gantang.. cuma2 baru2 ini saya baru tau zahid hamidi keturunan raden..

Anonymous said...

tolong sebarkan

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2013/05/china-mari.html?m=1

Anonymous said...

Zahid bleh sumbat mudin rais baru aku prcaya. klau polis nk amik bg non byk hlngan jd try la dulu mudin rais. Klau ekor pun x bleh pegang nk buak guano gu.

Jose Rizal said...

DAP tak kan kurang ajar kalau tak kerana Pengkianat bangsa Anuar dan Nik Azis yang beri muka .

Anonymous said...

ini baru ade telor
tp kne prove jgn ckp sj
apapun salut zahid hamidi

Anak Lenggong said...

Kenapa perlu dipertikaikan apa yang dikatakan oleh Zahid..Dia baru sehari je pegang KDN..setiap tindakan yang perlu dilakukan mestilah mengikut prosidur dan undang2..so bagi la masa untuk dia menkaji prosidur yang termaktub dan barulah boleh dia bertindak..negera kita ada undang2..puak sial sebelah sana pulak dibantu oleh Majlis Peguam ..kalau tak kena gayanya..cina2 diMajlis peguam dan keling Ambigga akan bersuara..Ini lah yang terjadi kepada Majlis peguam dan siAmbingga kononya berjuang untuk hak asasi..tetapi pabila kena kepada puak dia semuanya simpan kuku dok senyap je..lepas tu ada pulak dikalangan bangsa melayu yang menyokong sikap hipokrik mereka ni

Anak Lenggong said...

Kenapa perlu dipertikaikan apa yang dikatakan oleh Zahid..Dia baru sehari je pegang KDN..setiap tindakan yang perlu dilakukan mestilah mengikut prosidur dan undang2..so bagi la masa untuk dia menkaji prosidur yang termaktub dan barulah boleh dia bertindak..negera kita ada undang2..puak sial sebelah sana pulak dibantu oleh Majlis Peguam ..kalau tak kena gayanya..cina2 diMajlis peguam dan keling Ambigga akan bersuara..Ini lah yang terjadi kepada Majlis peguam dan siAmbingga kononya berjuang untuk hak asasi..tetapi pabila kena kepada puak dia semuanya simpan kuku dok senyap je..lepas tu ada pulak dikalangan bangsa melayu yang menyokong sikap hipokrik mereka ni

Anonymous said...

Tangkap dan dakwa si Keling Pariah dan Cina Kominis musibat tu!!

malayoo mudah lupa said...

PRU13 dh selesai skarang masa nya hidupkan semula ISA lps tu benteras habis2 an kpd sesiapa saja yg jadi penghasut utk cetus kan huru hara, mungkin beberap ribu pengikut dia yg suka kan demonstrasi tapi berjuta rakyat yg mahu kan keamanan jgn jadi kan Malaysia seperti apa yg berlaku di negara telok....

Anonymous said...

AkKTIFKAN KEMBALI ISA DEMI KEAMANAN NEGARA!!

Anonymous said...

Presepsi kaum cina itu komunis tidak tepat. 80% cina Malaysia adalah chauvinis dan mahu peribumi Malaysia berkongsi sama rata dengan mereka tetapi pada masa yang sama enggan mengasimilasikan cara hidup dan sosio budaya tempatan malah mereka mengasingkan diri daripada masyarakat majoriti seolah-olah mereka tiada kesetiaan di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung dan dilihat seolah mahu menjadikan tanah tempat lahir mereka ini sebagai suatu wilayah kaum cina di luar Republik Rakyat China. Selagi kaum cina Malaysia mengamalkan cara kehidupan ini maka selamanya mereka tidak akan diterima sebagai rakyat Malaysia yang sebenar-benarnya malah akan dibenci dan dimusuhi oleh majoriti.

Anonymous said...

Sudah sampai masanya individu seperti Anwar Ibrahim, Hishamuddin Rais, Tian Chua dan R. Sivarasa diberkas dan didakwa sebagai cuba mengamcam keselamatan dalam negeri Malaysia.

Anonymous said...

Zahid, tolong kembalikan kuku dan taring kepada kdn.

raismazzadam said...

Ok..good-good ..no more talk-talk...action please..FOR KDN TIME TO PLAY A GAME...FOR PR GAME OVER..OH MY ENGLISH...

Anonymous said...

Dr.Zahid pernah menjadi ayam laga Anwar utk mencuit Tun Mahahtir pasal kronisma dan menentang TS Rahim sebagai Ketua Pemuda Umno.Tapi bila mengetahi nkelakuan buruk Anwar ,beliau memihak kepada Tun Mahthir dalam kes ssodomi satu dan meninggalkan Anwar.Saya percaya Dr.Zahid akan bertindak tegas memandangkan beliau sangat kenal siapan Anwar.

DET said...

Tunggu dan lihat. Aku percaya KDN yg baharu ini akan bertindak bukan lg jenis memberi amaran.Aku berkata demikian krn dahulu Zahid sendiri pun merasainya dan dibersihkan.Kami sebilangan besar rakyat sentiasa berdiri teguh dibelakang Zahid.Cegah itu lebih baik dari berubat.

Anonymous said...

walk the talk ok zahid...





















































































hamidah yusof said...

Guruh sudah berbunyi!!! Ayuh!!! teruskan! Sudah lama rakyat menantikan ketegasan begini! Kami sudah muak dgn kebaculan dan sikap lemah pemimpin yg tidak peka dgn kegusaran rakyat dan org ramai... Negara perlukan seorg soldadu yg bkn hnya tegas tetapi berani berhadapan dgn petualang2 dan tidak gentar dgn provokasi murahan mereka...Negara akn kucar kacir sekiranya pertahanan dan keselamatan kita lemah...Heret kepala petualang itu sndiri,jgn bertindak ke ats picisannya sahaja.

Anonymous said...

SYABAS ZAHID. GUA RESPEK SAMA LU! RAKYAT YANG CINTAKAN KEDAMAIAN BERDIRI TEGUH DI BELAKANG LU! LU KASI HENTAK PENYANGAK2 NI HABIS HABISAN BRO!!

Anti Keganasan

Anonymous said...

Menteri KDN dah baru...KPN pon dah tukar ...bila lagi nak tukar sama itu AG..terlalu berat 4tahil laaaaaa....byk sgt kes yg melibatkan puak pakatan 'freeze' xpon lepasssss jer.....sumting fishy......

Anonymous said...

anwar ibrahim gila jubur dah macam orang sasau.. tukang sponsor dah putih mata give up.. kes liwat sama lahad datu tengah tunggu..tunguuuuu

PASBodoh said...

mintak GAP suggest satu nama yang boleh gantikan gani 4tahil tu.... langsung tak efisien sebagai AG...

Anonymous said...

Kes liwat?? hmmm... mungkin sangkut, tapi karpal sinki kata tu suka sama suka.. jadi kes lepas..

kes lahad datu??? hmmm... sekali lagi karpal sinki kata nuor jumpa nur masuari dah lama dah, jumpa sekali dengan SBY, Taksin dan Jose Ramos Horta dalam forum kat Indonesia je... nampak gayanya terlepas lagi la kes tu...

nak harap kes chinadoll??? Eskay pun dah hilang ke mana ntah.... kalau ikut penganut fuckatan, mungkin Eskay dah kene sumpah makan diri...

Habis camner tu???

Anonymous said...

harap2 selama 5 tahun nie tkde lg perkataan "SAYA MEMBERI AMARAN"...
Tahniah Zahid..teruskan ketegasan anda..

rakab said...

Semua orang boleh bagi amaran, tapi berapa orang yang berani ambil tindakan ?

Buktikan dulu, Zahid....jangan cakap tak serupa bikin !

Anonymous said...

Jangan risau dgn amarah znuar pada zahid di perhimpunan anak anak babi aemalam yg bagi tahu kenyataan zahid mcm negara ini bapak dia yang punya... Saya pun nak ingatkan anwar negara nie pun bukan kepala bapak kau punya atau anak beranak kau yang punya... Kita ada undang undang dan patuhi sahaja... Jgn nak menyusahkan org... Babi betul betul bapak babi kau nie anwar

Anonymous said...

Bila dah ada menteri yg berani, kita kena sokong demi keamanan negara, yang tak sokong, lucut kerakyatan dan balik la ke mna2...atau blik la ke negeri sepet

Anonymous said...

Itulah yg ditunggu2 selama, u like u stay, u dont like u go away.....dont play2 okay.

Anonymous said...

Jawa Bagan Datoh, a gentleman.

Anonymous said...

Bg zul nordin jadik AG...mesti kaww punye...stuju..

jibon said...

Pergi berambus lah babi babi 505 ... Kita panggil perhimunan ini sebagai perhimpunan 505 babi babi hutan ... Yang didalangi oleh bapak babi....

Anonymous said...

.

Saya adalah seorang melayu yang sangat racist .

.

Anonymous said...

ISA for PEACE

Anonymous said...

kami pun beri amaran kt zahid,klw jd mnteri amaran maka kami akan buka amarah kami

Anonymous said...

Kasi langgar itu semua pengkhianat negara,peguam2 paria,dapig2 bukit...apa mau sgan2 lagi

Anonymous said...

Love you Sir!

Anonymous said...

"TIADA LAGI AMARAN : KDN AKAN AMBIL TINDAKAN TEGAS !"..... ye le tu....hmmm

Anonymous said...

Gerakkan semula kempen ,tubuhkan semula ISA...ISA.....ISA..

Anonymous said...

Hanya ada dua je arah tuju zahid hamidi lepas ni, samaada...

MENJADI MENTERI TINDAKAN TEGAS.. atau

MENJADI MENTERI CAKAP JE TEGAS...

Anonymous said...

Kalau zahid boleh jd jantan tangkap nuor berahi dan kuncu2 cina keparat x sedor diri, keris mudiin boleh potong kote.bg anjing makan.

Anonymous said...

Anon 12.27, salah tu yang betul ialah 97%.

Anonymous said...

Bagus tu Zahid, majoriti rakyat menyokong, sebab tu anda di lantik menteri KDN, buat tindakan dengan tegas.

Anonymous said...

kami mahu buktinya

Anonymous said...

jangan NATO dah le

Anonymous said...

Bukti zahid tegas ada kata di kota ialah isu kapal selam di mana dia mencabar anak babi guan eng untuk menyelam dan si piggy tu jadi bodoh jakun.

Satu lagi rampasan kuasa ke atas dapig dan pas semasa perak jatuh ke pr.

Aku konfiden dgn zahid. Aku kenal karektor zahid secara peribadi, cuma aku harap dia fokus kepada sesuatu isu dan jangan terlalu bercita2 tinggi.

Kita sokong dan harap najib boleh belajar dari ketegasan zahid. Org melayu memerlukan pemimpin yg berani.

Pkr mempunyai pemimpin yg ganas spt anwar. Pas memiliki pemimpin spt nik ajis dan hadi yg tegas. Walaupun mereka ni kaki tipu tapi ramai yg tak kisah. Yg penting pemimpin mereka adalah hero yg lantang. Mrk suka dan bangga.

Kita ada undang2 dan tegakkan dengan berani. Tangkap dan dakwa di mahkamah. Menang kalah lain cerita. Yg penting ambil tindakan segera.


Anonymous said...

Zahid auta saja.......dia akan jadi menteri amaran lebih teruk dari Kerismuddin.Orang yang tegas akan bertindak.Drama politik dia dan kj dah mula.Ingat lagi ucapan Zahid ni,"kalau 12 tengah malam saya jadi PM, 12.05 minit saya lantik kj jadi menteri".KJ dah mula agenda dia untuk berkuasa.....5 tahun dari sekarang bangsa Melayu akan dihidangkan dengan kisah si kitol yang merugikan bangsa.Intelektual kini adalah musuh utama negara.

Anonymous said...

833

byk blog aku tgk.komen2 mcm

bau babi je ko ni

'........syohh syohh...busuk.la...


.

Anonymous said...

Lepas ni pembangkang akan cakap kerajaan BN zalim kerana bertindak tegas keatas pendemo haram. Siapa yang zalim? pihak yang melanggar undang2 ke pihak yang mempertahankan undang2?

Anonymous said...

bau BABI dari red bean army ke? Patut la menusuk hidung ni..

Anonymous said...

Hrp Zahid buktikan yg beliau lebih pentingkan keselamatan negara lebih drpd kerusi empuk menteri.

nshinah said...

SYABAS ZAHID!
SYABAS.

TERUSKAN KARISMA ANDA.

KAMI DAH TAK TAHAN HISHAMUDDIN HUSSEIN YANG TIDAK TEGAS ITU

Anonymous said...

Dengar berita tadi si budak belajar adam adli telah kena tahan utk siasatan. Itu yg majoriti rakyat mahu. Tak habis habis dia salahkan SPR. Sebagai pengundi bukan mana mana ahli parti, aku yakin dgn SPR. Mana boleh ada pengundi yg boleh undi tak betul. Nama sudah ikut IC so tak akan ada duplicate.

Anonymous said...

Ini bukan amaran ka? Itu ayat amaranlah tu.

Anonymous said...

LAHAD DATU MASIH SEGAR DALAM INGATAN.

Anonymous said...

Aku nk liwat guna itu keris,,,,

Anonymous said...

anwar mmg bangsat penyokong nya mcm kayu.

mohamed said...

May 18, 2013 at 10:38 PM.

Tiap2 tindakan terhadap"perbuatan" salah mesti ada amaran. Yang rakyat tak suka bila menterinya memberi amaran berterusan tanpa ambil tindakan yang positive.

Bukan gitu?

Anonymous said...

Encik zahid,syarikat kami ada membekalkan stok2 penerajang,pelempang,luku kepala dan hentak pungkok pakai kepala lutut khas untuk geng2 berhimpun ni,bukak lah satu tender,byk pesaing2 kami juga berminat. Sekian

Anonymous said...

Encik zahid,syarikat kami ada membekalkan stok2 penerajang,pelempang,luku kepala dan hentak pungkok pakai kepala lutut khas untuk geng2 berhimpun ni,bukak lah satu tender,byk pesaing2 kami juga berminat. Sekian

nasirwise said...

Saya mengimbai penulisan terdahulu. Perkara yang sama Malaysia belum dapat selesikan....
HIMPUNAN JANJI BERSIH-ulasan

sekadar pandangan...
Penulis merujuk kepada posting topik `CUBA BACA CADANGAN INI (MOHON DAPATKAN ALAMAT RUMAH PAK SAMAD) `HIMPUNAN JANJI BERSIH’ di blog GERAKAN ANTI PKR pada 22 Ogos 2012 dan komen komennya. Terima kasih kepada GAP KEMBALI dan juga diatas komen dan cadangan yang dituliskan. Jumlah komen tidak menjadi ukuran buat penulis tetapi rasa hati dapat disampaikan kepada pembaca. Majoritinya menghargai keamanan dan cintakan Malaysia.

Antara rumusan yang boleh penulis `share’ dengan pembaca ialah:-

Kerajaan melalui Suruhan Pilihan Raya (SPR) sudah beusaha untuk memenuhi permintaan kumpulan Janji Bersih yang pada asasnya mahukan piliharaya yang bersih. Setahu saya SPR telah banyak melakukan transformasi pilihanraya. Senarai pengundi yang `bermasalah’ (pengundi hantu, bertindih, warga asing dan tanpa rekod) dikeluarkan daripada senarai pengundi yang layak. Mesyuarat dan taklimat dengan parti parti terlibat senantiasa diadakan. Permintaan Pakatan Rakyat mendapat `airtime’ di TV utama sedang dipertimbangkan dan dalam proses deraf peraturannya. Prosedur mengundi diperkemaskan dan diperketatkan. SOP Undi POS khasnya tentera dan polis dibaiki. Undi Pos untuk rakyat luar negara pun di`bangkit’ dan mungkin dibenarkan dengan bersyarat. Kerajaan membenarkan penubuhan Jawatankuasa Khas Parlimen-Pilihanraya bagi membincangkan isu isu pengundian. Ahli jawatankuasa terdiri melibatkan semua parti. Pakatan Pembangkang minta di`bersih’ segala permintaan barulah diadakan pilihanraya. Pakatan Rakyat `meng `dictate’ segalanya urusan pilihanraya di Malaysia.

selanjutnya di
Nasirwise.blogspot.com

nasirwise said...

Saya mengimbai penulisan terdahulu. Perkara yang sama Malaysia belum dapat selesikan....
HIMPUNAN JANJI BERSIH-ulasan

sekadar pandangan...
Penulis merujuk kepada posting topik `CUBA BACA CADANGAN INI (MOHON DAPATKAN ALAMAT RUMAH PAK SAMAD) `HIMPUNAN JANJI BERSIH’ di blog GERAKAN ANTI PKR pada 22 Ogos 2012 dan komen komennya. Terima kasih kepada GAP KEMBALI dan juga diatas komen dan cadangan yang dituliskan. Jumlah komen tidak menjadi ukuran buat penulis tetapi rasa hati dapat disampaikan kepada pembaca. Majoritinya menghargai keamanan dan cintakan Malaysia.

Antara rumusan yang boleh penulis `share’ dengan pembaca ialah:-

Kerajaan melalui Suruhan Pilihan Raya (SPR) sudah beusaha untuk memenuhi permintaan kumpulan Janji Bersih yang pada asasnya mahukan piliharaya yang bersih. Setahu saya SPR telah banyak melakukan transformasi pilihanraya. Senarai pengundi yang `bermasalah’ (pengundi hantu, bertindih, warga asing dan tanpa rekod) dikeluarkan daripada senarai pengundi yang layak. Mesyuarat dan taklimat dengan parti parti terlibat senantiasa diadakan. Permintaan Pakatan Rakyat mendapat `airtime’ di TV utama sedang dipertimbangkan dan dalam proses deraf peraturannya. Prosedur mengundi diperkemaskan dan diperketatkan. SOP Undi POS khasnya tentera dan polis dibaiki. Undi Pos untuk rakyat luar negara pun di`bangkit’ dan mungkin dibenarkan dengan bersyarat. Kerajaan membenarkan penubuhan Jawatankuasa Khas Parlimen-Pilihanraya bagi membincangkan isu isu pengundian. Ahli jawatankuasa terdiri melibatkan semua parti. Pakatan Pembangkang minta di`bersih’ segala permintaan barulah diadakan pilihanraya. Pakatan Rakyat `meng `dictate’ segalanya urusan pilihanraya di Malaysia.

selanjutnya di
Nasirwise.blogspot.com

nasirwise said...

JANGAN BIARKAN KERAJAAN KITA, PDRM, SPR DAN PEGUAM NEGARA KESEORANGAN MENGHADAPI PEROSAK NEGARA, ANWAR IBRAHIM, KIT SIANG DAN GENG GENG.


Salam sejahtera dan salam 1Malaysia kepada setiap pengundi BN dan penyokong BN semasa PRU 13.

Ayuh kita semua bantu Kerajaan yang kita pilih secara sah, menghadapi pencetus huruhara. Tolong jangan biarkan DS Najib dan TS Muhyiddin keseorangan melihat perhimpunan haram itu. Kasihanilah Menteri KDN, Menteri Pertahanan, Ketua dan Timbalan Polis Negara serta pasukan peguam Negara. Kita boleh memainkan peranan juga.

Penulis faham ramai di antara kita marah dengan tindakan Anwar & Kit Siang serta penyokong mereka. Mereka kononnya pejuang demokrasi tetapi sebenarnya anti demokrasi. Mereka merusuh kerana kononnya SPR tidak tulus dan BN tipu walaupun pelbagai pembaikan telah dilakukan. Penulis rasa tidak perlu melayan tuntutan mereka. Mereka tahu undang undang pilihanraya.



Dengan pembentukan kabinet Rabu lalu dan perlantikan KPN dan TKPN, pihak Kerajaan sudah boleh mengkengkang memotum perhimpunan haram mereka. Penulis harap kita semua bantu Kerajaan BN. Tidak boleh marah di hati sahaja. Kena tunjukkan sesuatu.

Apa kita boleh buat? Nak anjur perhimpunan macam pencetus itu?. Jika di adakan di Kuala Lumpur, pengundi dan penyokong BN dari Melaka, terpaksa mengeluarkan tambang atau minyak kereta. Jika diadakan pada hari kerja, kena cuti. Kalau kita ini berduit, tidak bermasalah. Bagi penganjur, kelazimannya menyediakan TShirt khas dan warna tertentu. Besar juga belanja jika bilangannya sepenuh Stadium Merdeka. Ringkasnya, perhimpunan sebegini sebenarnya membebankan semua orang termasuk PDRM.

Penulis ingin cadangkan DS Najib merencanakan sesuatu untuk menunjukkan `silent majority’ tidak suka dengan perhimpunan haram. Gabung dan gerakkan secara sepadu seluruh Malaysia. Penulis cadang
setiap pengundi dan penyokong BN di seluruh Malaysia memakai
TShirt atau
lilitan kain di tangan atau
riben atau
gelang tangan atau
lain lain yang boleh difikirkan

Seperti biasa satu warna (putih atau biru atau merah) dan dipakai pada pada hari tertentu sahaja. Kita boleh pilih hari pemakaian sama dengan hari perhimpunan haram yang pencetus huruhara rancangkan.
.
Cara begini memberi kebebasan kepada penyokong menjalankan aktiviti masing masing tanpa kos kepada kedua dua pihak. Sekarang penjawat awam pakai baju batik setiap hari Khamis. Ia boleh dipraktik sama untuk tujuan sama.

Kesepakatan di anatara Kerajaan dan rakyat boleh mencorakkan perancangan puak pembangkang. Mereka nampak rakyat di belakang Kerajaan. Kemungkinan besar mereka cuak juga nak meneruskan berhimpun.

Selain TShirt, kita boleh mengarahkan setiap pengundi dan penyokong BN memakai riben, lilitan di lengan dan lain yang tidak melibatkan kos yang tinggi.

Pengundi dan penyokong BN jangan rasa malu atau segan atau takut di usik oleh penyokong DAP PKR PAS. Kita kuatkan tekad. Niatkan kita hendak memelihara agama Islam kita, Negara Malaysia kita dan bangsa kita. Juga hak kita untuk hidup aman dan sejahtera. Semua kena main peranan membantu kerajaan. Masalah ini bukan masalah Kerajaan sahaja. IA BERPUNCA DARIPADA KESETIAAN KITA PADA NEGARA, AGAMA DAN BANGSA SERTA MENGUNDI / MEMANGKAH BN (PARTI). Kalau kita semua pangkah Pakatan, mungkin tiada perhimpunan. Lihat Pakatan Pembangkang menang di Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang dahulu. Mana ada perhimpunan haram yang dianjurkan oleh BN.

Anonymous said...

Kotakan apa yg kamu kata YB. Jgn jd mcm menteri KDN lama, tak habis habis dgn amaran amaran,amaran.

Akibat takut bertindak negara hampir ranap dek fitnah dan dengar cakap yg bermaharajalela. Rakyat akan menilai kamu YB Zahid!

Anonymous said...

Zahid adalah bintang baru di dalam politik. Kuasanya semakin berkembang. Tiada orang dapat menghalang cita-cita besarnya nak jadi???? Tunggu lah......

Anonymous said...

sdra anon 12:25, kalau dok pikir apa yg tersirat, sampai bila pun menteri yg sepatutnya bertindak demi keselamatan rakyat akan playsafe. Sebab persepsi sebeginilah menteri yg berani jadi mangsa politik. Persetankan. Ayuh Zahid... bertindak. Rakyat akan support dibelakang mu.

Anonymous said...

Anon 1122pm. Aku kongsi perasaan kau untuk bersepakat. Tapi aku nampak lebih elok rakyat malaysia jangan terikut perangai buruk pengikut2 pembangkang dengan tabiat mengejek, menghasut, adudomba dan ancam.

Majoriti rakyat memilih damai dan berkecuali dari mainan politik kotor. Yang tertipu akan sedar juga dan menjauhkan diri dari pkr dan dap.

Aku percaya keamanan tidak akan tercapai jika ada dua pihak terang2 melakukan provokasi. Silap langkah org2 baik pun akan terpalit dgn kekotoran yg sama. Kdn dan polis mempunyai tanggungjawab menjaga keamanan dari ancaman dalaman. Mrk hanya perlukan ketua yg berani mengambil tindakan.

Bagilah peluang kpd zahid utk buktikan kemampuan dia. Jika dia gagal juga bulan oktober depan dia dan najib kena cari kerja lain.

Anonymous said...

Gap kenapa tak ramai macai2 pr serang blog kau? Mungkin klau kau ikut cara papagomo dengan video terkam sure berduyun2 mrk masuk sini.

Sunyilah tak ada papagomo dan milosuam.

Anonymous said...

Syabas zahid hamidi.

Tangkap adam adli. 1.

Lepas ni tolong jangan bagi muka lagi pada lahanat yg lain terutamanya kepala bengkok. Dia ingat ni tanah bapak dia suka suka nak demo sana sini? Lemas lah!

Anonymous said...

akan ambil tindakan tegas 1,2, 3 dan seterusnye.
tegas lah sangat....

Anonymous said...

DS Ahmad Zahid lupa kot.. dorang mana baca utusan. Dorang baca headline je. Tu yang buat report polis kata utusan rasis. Interpret headline pun x betul.. :X

Anonymous said...

Semua menteri dalam negeri sebelum era pak lah, buat kerja kurang ckp. Harap zahid pun macam tu lah. Buat dulu lps tu baru komen. Orang dah bosan dengan ckp dulu tapi lembab nak buat ni.

Anonymous said...

TOK PAIKOLIANG...INILAH ORANGNYA.... HAA HA INILAH ORANGNYA....BARULAH ATOK YAKIN SIKIT YG ANAK CUCU TOK AKAN SELAMAT,,yaAllah ya tuhanku bantulah Zahid,.TOKPAIKO

Anonymous said...

Solat hajat agar diberi petunjuk dan hidayah.....pada pemimpin2 pas dan umno utk bersatu islam sedang tergugat.....ada unsur2 liberal pluralism yg sedang dibawa dimalaysia ini adalah satu cara meminta pertolongan allah utk membantu menegakkan islam musuh2 islam ini sudah berjaya meracuni pemikiran org melayu islam percayala kejatuhan empayer islam andalusia adalah satu pemgajaran buat umat islam.....org cina sudah berani menunjuk protes kerana islam sudah tidak bersatu org melayu islam sanggup bertumbuk dgn sesama islam dsbbkan fahaman politik ini la yg dimahukan oleh org kafir mereka sudah tahu kelemahan org melayu DAP sudah bijak skrg mereka tahu melayu tidak suka dihina dgn penyapu secara psychology mereka guna isu rasuah dan krosnima utk tawan hatinorg melayu sebenarnya itu adalah perangkap bila mereka dah berjjaya menguasai politik percaya lah mereka akan lakukan seperti disingapore secara halus dan tanpa disedari mereka akan hapuskan segala haknistimewa org melayu mereka tahu org melayu suka rasuah mereka akan taburkan wang ringgit pd MP melayu islam supaya bersesetuju dgn usul mereka org cina yg mengundi pas bkn kerana pas itu islam mereka mengundi pas kerana pas bersetuju perjuangan dap tambah2 pula anwar telah bersetuju utk lantik lim kit siang sebagai timbalan perdana menteri sbb itu org cina bersungguh2 memberi undi utk kemenangan pakatan rakyat dgn harapan hak istimewa org melayu dihapuskan mereka akan hapuskan MARA yg byk membantu org melayu utk berniaga mereka akan usulkan MARA memberi dan membantu org bkn melayu supaya hak istimewa ini dberi samarata.....seperti yg kita tahu ekonomi malaysia dikuasai org cina ekonomi adalah senjata utk melemah kan sesebuah negara kbykan developer ini byk dr org cina mereka boleh menaikkan harga rumah supaya melayu tidak mampu mebeli rumah mahal terutama dibandar inilah cara nk halau melayu jgn ppercaya kebaikan yg ditunjukan oleh DAP ini adalah umpan org melayu bodoh je mudah percaya umpan DAP dlm islam berpesan selagi bernama kafir jgn kita mempercayaai musuh islam ini kerana mereka tiada nuur mereka tetap memusuhi islam dlm diam...

Anonymous said...

Hanya org mkm babi jer tau bau babi.

Anonymous said...

Masih ingat lagi kes dia pelempang mamat kacau anak dara dia yg sedang bertunang.... dulu ada video mamat tu minta kedian org ramai....jadi court case ....nmamat tu kalah. So dont underestimate him.

Anonymous said...

Please publish amaran ni :

Guan Eng hendaklah meminta maaf secara terbuka kepada DS Zahid Hamidi kerana menyelar beliau "rasis' ketika beliau menyatakan hakikat perasaan raakyat negara patriotik yang sebenar

Anonymous said...

Please publish amaran ni :

Guan Eng hendaklah meminta maaf secara terbuka kepada DS Zahid Hamidi kerana menyelar beliau "rasis' ketika beliau menyatakan hakikat perasaan raakyat negara patriotik yang sebenar

Anonymous said...

Please publish amaran ni :

Guan Eng hendaklah meminta maaf secara terbuka kepada DS Zahid Hamidi kerana menyelar beliau "rasis' ketika beliau menyatakan hakikat perasaan raakyat negara patriotik yang sebenar

Anonymous said...

KEPADA DS ZAHID..

BUAT SAJA SEMUANYA BERDASARKAN PERUNTUKAN UNDANG2. TOKSAH PEDULI YANG LAIN. KAMI PENCINTA KEAMANAN AKAN TERUS SOKONG PEMIMPIN YANG TEGAS DEMI KEAMANAN DAN KESEJAHTERAAN RAKYAT..

Anonymous said...

Please publish amaran ni :

Guan Eng hendaklah meminta maaf secara terbuka kepada DS Zahid Hamidi kerana menyelar beliau "rasis' ketika beliau menyatakan hakikat perasaan raakyat negara patriotik yang sebenar

Anonymous said...

Saya amat setuju

Anonymous said...

Maka dengan itu lah mereka tak berani nak buat malaysia spring pad 18hb. Kalau Menteri KDN dulu boleh dipeleceh sebab dah tahu budi baiknya. Yang baru ni mudah mudahan cakap serupa bikin demi kesejahteraan neggara tercinta ini. Tima kasih kepada YB KDN yang baru ni.Kami bersamamu.

Anonymous said...

Cikgu"s" said,
Tunggu dan lihat.Jangan cakap aje berdegar-degar tapi pi mai pi mai tang tu jugak.
Kita dengar seruan berdemontrasi di jalanan terus kedengaran.Dia orang ni tak takut apa-apa pun.Perhimpunan haram masih ade juga.Itulah yang rakyat ketahui melalui akhbar.
Cuba kita renung kembali apa yang PM tak buat selama 4 tahun jadi PM.Rasanya menyembah dan menjilat tapak kaki saje yang belum beliau lakukan.Kelembutan yang di beri menjadikan mereka merasa dah terlalu kuat.Itu sebab mereka bertindak macam ni.
Jangan sampai dah hancur baru nak dicantumkan semula.Barang dah rosak bukan mudah untuk di pulihkan seperti sediakala!Jangan kerana takut atau malu-alah dengan dus tiga kerat pemimpin cauvanis,ribuan rakyat menjadi mangsa.Segalanya tertanggung di bahu anda YB KDN yang baru.Yang lama tak boleh pakai.

dap la said...


DAP DAP TERUS SAKIT HATI DGN KERAJAAN MELAYU..DAN MMG BERKIBLATKAN PAP SINGPURA
===============================

Karpalsyormansuhkan DewanNegara

PULAU PINANG 18 Mei - Pengerusi DAP, Karpal Singh mencadangkan supaya Perlembagaan Persekutuan dipinda bagi membolehkan Dewan Negara dimansuhkan.

Karpal berkata, cadangan itu dikemukakan kerana kewujudan Dewan Negara tidak memberi makna secara menyeluruh dan hanya membazir.

"Saya melihat tidak ada keperluan untuk terus mewujudkan Dewan Negara dan tidak seharusnya perbelanjaan menguruskannya terus ditanggung oleh rakyat.

"Ia hanya menggalakkan individu yang ditolak rakyat untuk dibawa masuk ke Parlimen melalui pintu belakang," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, kaedah seperti yang diamalkan Singapura iaitu kewujudan ruang perundangan tunggal seperti yang diamalkan di republik itu sesuai diamalkan di negara ini untuk kepentingan awam.

Sementara itu, Karpal turut mendakwa kemasukan beberapa tokoh dalam Kabinet sebagai penghinaan kerana tidak dipilih oleh rakyat.

"Mana-mana Kabinet yang berkredibiliti ialah terdiri daripada mereka yang menang dalam pilihan raya kerana dipilih secara langsung oleh rakyat dan bukan melalui pelantikan," katanya.

Anonymous said...

WE UPHOLD THE LAW.
ANY ONE. WHO GOES AGAINST THE LAW MUST BE PUNISHED. ANY ONE .....ADA FAHAM
THE RAKYAT WIILL BE BEHING THE GOVT THAT UPHOLD THE LAW.
IMAGINE IF THE SILENT MAJORITY GO TO THE STREET TO COUNTER THE PAKATANS IDIOTS.
UPRORAR..
WE DON'T WANT THIS.LET THE LAW DECIDES.
HIDUP MALAYSIA.
HELL TO THOSE FRUSTRATEDA AND MAD POLITICIANS.
GILA.....ANJING GILA.

Anonymous said...

IPOH - Majlis Permuafakatan NGO Islam Perak (Mampan) membantah permohonan semakan kehakiman oleh M Indira Gandhi, isteri K Pathmanaban atau nama Islamnya Mohd Ridzuan Abdullah yang membatalkan sijil pengislaman anak-anak mereka di Mahkamah Tinggi Ipoh.

Wakilnya, Suhaimi Latip berkata, Mampan mendesak semua pihak melihat isu pembatalan sijil pengislaman itu sebagai perkara yang berat dan serius.Menurutnya, kes tersebut perlu campur tangan pihak berwajib bagi memastikan kesucian Islam dan perundangan Islam dipelihara.

“Kita minta pihak berwajib melantik hakim beragama Islam dan memahami Islam untuk mengendalikan kes ini.

“Kita tidak mahu kes ini menjadi rujukan atau pendahulu kepada kes seumpamanya jika mereka menang,” katanya selepas Solat Jumaat di Masjid Negeri Sultan Idris Shah II, di sini, semalam.

Hadir sama, Timbalan Pengerusi Persatuan Cina Muslim Malaysia cawangan Ipoh, Mohamad Hafiz Ng Abdullah; Pengerusi Persatuan India Muslim Perak, Arif Aliah dan wakil Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Roshidi Shahari.

Suhaimi yang juga Yang Dipertua Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) Perak memaklumkan, pihaknya sedang menggerakkan usaha bagi mengadap Yang Dipertuan Agong dan Sultan Perak bagi menzahirkan isu ini supaya ia mendapat perhatian sewajarnya.

“Umat Islam diajak berterusan bermunajat kepada ALLAH SWT dengan mengadakan solat hajat serta berdoa agar penyelesaian isu ini dapat dicapai dengan baik dan tidak berlaku pembatalan sijil pengislaman.

“Kita mahu umat Islam di Perak dan seluruh negara memahami isu ini serta menyokong bantahan,” tegasnya.

Untuk tindakan bantahan dalam tempoh masa terdekat, beliau meminta orang ramai yang berkelapangan hadir ke Mahkamah Tinggi Ipoh pada 28 Mei untuk berhimpun secara aman bagi membantah tindakan berkenaan.

Pada 12 April 2009, Mohd Ridzuan membawa tiga anaknya iaitu Umu Salamah, 16; Abu Bakar, 14 dan Umu Habibah, 5, memeluk Islam tanpa pengetahuan Indira.

Pengislaman ketiga-tiga anaknya dibantah Indira yang memohon pembatalan sijil pengislaman di Mahkamah Tinggi Ipoh dan kes itu sudah dua kali didengar di mahkamah berkenaan.

Anonymous said...

adam adli dan geng pencacai2 pr semua tu nak turun ke jalanraya kononnya nak tumbangkan kerajaan kan? kononnya tak salah kan?

apa kata jika orang lain pergi jugak ke jalan raya naik kereta dan langgar sampai cacat pencacai2 pr tu..so jangan salahkan orang tu pulak ye..itu hak dia kan?

Man Pontian said...

Salam Mas Raden.

Mudah-mudahan barang dipermudah dan sempurna jayanya dengan amanah yang diberi menunjang KDN penuh segala tertib,tenang dan tegas adanya.
Agar usah bangsa dan agama yang aku sayangi dan kasihi ini dihina dan diinjak-ijak sewenangnya oleh musuh yang nyata maupun tidak.
Usah silap penerima amanah yang sebelum ini berlaku ulang.
Agar martabat bangsa dan agama yang aku kasihi ini tepat lagi benar semula pada duduk letaknya..

Anonymous said...

MALAYSIA


Nama Malaysia adalah cantuman dari nama 3 suku kaum yang terbesar iaitu;

MALAY dari suku Malay atau Melayu

S dari suku kaum Chinese atau China, dan

IA dari kaum India.

Dari 8 aksara yang mewujudkan nama MALAYSIA;

5/8 @ 62.5% adalah dari Melayu,
1/8 @ 12.5% adalah dari Chinese dan
2/8 @ 25% adalah dari kaum India


Ternyata Malay mendominasi didalam nama Malaysia itu sendiri.
Manakala Chinese Cuma menyumbang separuh sahaja daripada apa yang disumbangkan oleh India.

Justeru, Malay adalah Tuan kepada PERSEKUTUAN TANAH MELAYU ini.

Anonymous said...

Datuk Zahid kuat kerja cam mana pun, Najib akan tetap serah baton kepada sepupu....

itulah realiti politik UMNO. Walau apa pun, tahniah Datuk Zahid!

Anonymous said...

Halau semua Puak cina yang tidak setuju dengan undang-undang di Malaysia....Seperti kata Menteri KDN Baharu....berhijrah ke negara Republik jika senang dengan sistem Republik. Serahkan Mykad dan berambus, jika sayang bangunanan tinggi-tinggi yang dimiliki runtuhkan sahaja. Ramai Usahawan Bumiputra akan bina bangunanan lebih tinggi lagi... Syabas Menteri KDN Baharu teruskan Ganyang Penghianat negara......

Anonymous said...

Selepas Pru 13....
Najib hari-hari ketawa. Ha Ha Ha
Hishamuddin hari-hari senyum. He He He
Khairy hari-hari bertenang. Cool Cool Cool
Zahid hari-hari tension. Hmm Hmm Hmm

Anonymous said...

diharap zahid akan terus henjut mana-mana biawak PR puaka yang "macam hebatttttt sgt tu" macam tak boleh langsung di sentuh kononnya, dah naik lemak sangat dah... go zahid!

Anonymous said...

eeeeeeeee.. nyampahnya dengan anwar.. arrggghh!!!

Anonymous said...

Alamak terkezut wa ngan menteri kdn baru ne mcm singa ini baru betul anak lelaki melayu hidup bapak zahid auramu ku sanjung

Anonymous said...

contohi tun m,masa dia jadi menteri dalam negeri dalam menangani mereka2 yang cuba menghuru harakan negara..ops lalang dalam tahun 80an.
jangan sampai huru hara berlaku,baru mula nak bendung..