Monday, June 24, 2013

DASAR MELAYU BARU PERLU ADA IDE MEIN KAMPF !


melihatkan perkembangan politik sejak 15 tahun lepas terdapat satu move baru yang dibentuk oleh pelampau cinabeng dalam cubaan pelampau mata sepet ini untuk menghapus/merampas secara terbuka kepunyaan melayu.

krisis kemanusiaan di rakhine myanmar, membuktikan bahawasanya sami budha juga punyai semangat nasionalisme dan rasis dalam mempertahankan hak bangsanya.

asas krisis rakhine adalah berpunca dari dominasi perniagaan dan ekonomi yang dikuasai oleh peniaga islam rohingya.

retaliasi atau tindakbalas pelampau budha ini lebih fokus kepada kaedah penyelesaian nyawa. meyelesaikan masalah tertekan ekonomi dengan nyawa.

sewaktu hitler hidup dia menerbitkan buku mein kampf bererti perjuangan ku.

hitler bukan menceritakan mengenai kisah ibu,kucing atau SPR. buku agung ini ditujukan kepada bangsa aryan, bangsa hitler yang pada asasnya tertekan dengan mainan kontrolisasi penguasaan ekonomi oleh bangsa pendatang, disebut yahudi.

yahudi menekan ekonomi bangsa aryan sehingga mereka susah untuk makan.

sifat tamak yahudi dijadikan sandaran hitler untuk menyedarkan bangsanya agar bangkit mempertahankan hak mereka di bumi sendiri.

buku mein kampf asasnya mengasak otak bangsa aryan untuk sedar dari lena, bangkit dari penindasan dan akhirnya menjuruskan kepada matlamat utama iaitu bangsa aryan menguasai tanah tumpah darah mereka sendiri.

mein kampf tidak slapstik . mein kampf menceritakan realiti kehidupan susah hidup bangsa aryan.

namun dalam kesempatan menyedarkan bangsanya, hitler berjaya mengungkit di mana silap dan salah.

hitler tidak berhenti di situ. mein kampf menceritakan punca masalah dan kaedah penyelesaian.

mein kampf mewujudkan kumpulan pemimpin yang berani untuk bercakap benar.
mein kampf mewujudkan kumpulan pemimpin yang pertahankan hak mereka.

mein kampf pada keseluruhannya lebih menyentuh kepada matlamat mempertahankan hak, bukan merampas hak.

mein kampf mengupas secara teliti kepelbagaian aspek sosial,ekonomi,politik dan dasar yang perlu dilaku dan dipatuhkan implementasinya oleh penguasa bangsa.

itulah aspek penting mein kampf.

dari buku setebal 720 helaian itulah yang telah menjadikan negara jerman SE ADANYA hari ini. kerana mein kampf yang rasis ini menyebabkan jerman menjadi kuas G8 dunia.

maknanya apa ?

maknanya rasis juga boleh menjadi pendorong kepada kejayaan sebuah negara bangsa !

aku bermula dengan kisah rakhine dan mein kampf.

apa perlu melayu belajar dari peristiwa ini ?

melayu perlu ada garis panduan yang jelas mengenai hala tuju bangsa selepas pasca pru 2013.

garis panduan melayu baru ini perlu dinamakan mein kampf melayu.

pada saat ini melayu , satu-satunya bangsa di dunia yang mengasimilasikan NAMA BANGSA DAN ISLAM . perkara ini telah diserang oleh pelampau cinabeng kiri dan kanan.

kita jangan cakap bab diskriminasi gaji oleh majikan cinabeng terhadap pekerja melayu dan pekerja cinabeng.

perkara ini adalah terlalu sementara.

asas perkiraan untuk melayu baru mewujudkan mein kampf perlu dilandaskan kepada ancaman oleh pelampau cinabeng terhadap islam dan hak bangsa sebelum dan selepas pru 13.

25 tahun lepas kit siang tidak pernah meminta untuk kalimah ALLAH itu boleh digunakan oleh kafirin.

tetapi sejak beberapa tahun lepas mereka secara terbuka menyebutnya. bukan setakat menyebut, malah fasa tekanan ini sudah masuk ke dalam fasa memaksa.

pada saat ini, serangan luar biasa pemimpin dan bangsa cinabeng terhadap maruah islam dan melayu berada dalam skala yang luar biasa.

hina mereka sudah menjadi keseronokan kepada mereka.

cinabeng pada saat ini sedang menggerakan move untuk merampas hak melayu !

jadi sudah tiba saatnya melayu ada ramai pemimpin ber hati hitler.

dalam maksud bukan membunuh jasad dan fizikalnya, namun lebih terarah kepada ide gerakan mengenal kelemahan dan bangkit secepat mungkin selepas membuat keputusan.

executive decision pimpinan melayu sejak kebelakangan ini adalah terlalu rendah,lemah,longlai dan bisa menyebabkan kekalahan dan kerugian besar untuk masa depan bangsa melayu ..ini adalah hakikat. tak percaya lihat muka kerismudin ckmm !

kerismudin ckmm adalah masa gelap yang bakal berlaku kepada bangsa melayu sekiranya dia terus berjaya dalam hirarki kepimpinan umno.

ASAS PENTING MELAYU BARU.

laksanakan dasar yang menguntungkan melayu dan tidak perlu tunduk lagi kepada tekanan pelampau keturunan cinabeng.

berhenti menjadi apologetik kepada keturunan cinabeng..

artikel ini bersambung...

aku akan perincikan kehendak aku untuk satu bentuk melayu baru diwujudkan berlandaskan kepada ide gerakan mein kampf !

matlamat melayu baru aku adalah satu.

TANGGAL KEPUTUSAN PRU 2018 KELAK, AKU DAN ENGKAU KENA PASTIKAN CINABENG KEPARAT INI  AKHIRNYA TUNDUK DAN BERADA DI BAWAH TELAPAK KAKI BANGSA MELAYU !

94 comments:

Anonymous said...



no chinese and dogs allowed, nanti 'ong' lari maaaa

ini ialah bangsa bangsat kelas ke-2

Anonymous said...

aku sokong ko GAP . jgn kita lemah lagi. klu ade pemimpin yg pondan , kita lancau kan aje dia , mcm mana kita butoh kan cinabeng !

Anonymous said...

Gerakan yg ditunggu tunggu. Tolong jgn berenti mengasah minda melayu, sampai tajam utk kita sekat puak laknatullah cinabeng hati babi drpd memerah nikmat bumi melayu ini.

Anonymous said...

teruskan BCL...singkirkan pemimpin melayu yang longlai...

Orang Sebarangan said...

Tiba masanya GAP dan Blogger2 PRO - MELAYU MEIN KAMPF membuat perjumpaan dan bincangkan masalah ini..

Selepas itu bukukan, dan sebarkan juga melalui blog, risalah ala2 PKR semasa Anwar kena pecat dahulu dan macam2 cara lagi..

Perkara ini amat penting tapi amatlah rugi kerana 'tidak sampai' kepada orang2 kampung yang lagi kuat darah UMNOnya..

iqram powerrabak said...

pls proceed

iqram powerrabak said...

pls proceed

Anonymous said...

Ada tak terjemahan dalam BM....BI..
wajib baca buku nie... BCL

Anonymous said...

Aku cukup heran dlm minggu2 selepas gerankan BCL, aku terserempak banyak CINAPIGGY masuk isi minyak PETRONAS.. siap senyum2 lg, dulu cukup susah nk tgk sepet kencing tkbasuh ni masuk stesen PETRONAS-kecuali utk melepas bhn najis mereka..

Aku rasa ini taktik 'talam' yg byk muka utk pujuk org Melayu.. off-topic pasal BCL. Sblm PRU13 mana ada Cina berbondong2 ke PETRONAS.. aku selalu observed hal ni.

SO PLSSS jangan org kita CAIR dan TERMAKAN LAKONAN haram CINEPIGGY neh.. lakonan yg sama LKY buat 50 tahun dlu..

Lepas ni jgn hairan kalau CINEBENG pkt2 kais sumbangan kite buke puase.. sumbgn masjid dsgnya.. mereka terpaksa tipu kejap.. utk tipu Melayu beratus kali BESAR lpt tu.

SO smpenan semangat RAMADHAN SYAWAL mendatang.. ingat zakat dan sedekah org Islam akan mengalir pd masyarkat, inilah usaha utk JIHAD EKONOMI.. hikmahnya sgt luas..

AYUH BOIKOT CINA dan TALIBARUT CINA!!

SOKONGLAH PRODUK MUSLIM-MELAYU!

Anonymous said...

Perkara ini amat penting tapi amatlah rugi kerana 'tidak sampai' kepada orang2 kampung yang lagi kuat darah UMNOnya..

June 24, 2013 at 8:02 AM

saya sokong entry Orang Sebarangan ni.

TontoJr

Anonymous said...

Bagus idea ini untuk menegakan ekonomi Bangsa Melayu. Selari dengan matlamat Bangsa melayu. Jadi dlm PAU UMNO nanti, wakil2 UMNO kerpersidangan tersebut hendaklah membuat rumusan supaya menekankan dan mendesak Pemimpin Kerajaan skrg untuk mengadakan semula DASAR berhudung dengan Ekonomi Melayu. Kali ini jangan ambil kira langsung pasal Cinabeng, PR atau MCA sementara MCA tiada wakilnya. Jalan terus secara berani. Satu lagi cadangan bernas hapuskan sekolah berbagai aliran dan hanya satu sekolah sahaja aliran Melayu yang ada diMalaysia ini.

Anonymous said...

This kind of post which makes me really like reading your blog..keep on GAP..there are many many many and many more silent majority Malays are standing behind your back..'Mein Kampf Malay' do really caught my interest..

Anonymous said...


SAYA AMAT MENYOKONG ANDA..

MAKLUMAT SEBEGINI PERLU SAMPAI KE LUBUK2 MELAYU DI KAWASAN LUAR BANDAR.. KELIHATANNYA MEREKA MASIH LEMAH DENGAN KONSEP BCL..

KITA LETAK KEPALA CINA DI TAPAK KAKI KITA..

Anonymous said...


Pendekatan Tun M dalam berpolitik dengan cara pendekatan kedoktoran iaitu mencantas atau membuang bahagian2 yg rosak agar tidak melarat ke bahagian lain tidak di ambil iktibar oleh DSN..

DSN amat lemah dalam aspek ini..

Anonymous said...

sokong anon 8.32am.

i) Tekan Petronas jual air mineral keluaran Bumiputera.

ii) Tekan Petronas singkir Omar Ong atau Mustafa Ong..duri senibong dlm daging Melayu.

iii) Pemimpin Melayu lemah sila berambus.

Anonymous said...

MASA PRU 12 LALU SEORANG PEMIMPAN PR MEMPERKENALKAN SLOGAN UNDI CINA UNTUK CINA,IANYA TIDAK BERAPA MEMPENGARUHI KEPUTUSAN PRU KE12,TETAPI DISEBABKAN BN TIDAK BERAPA MENGAMBIL BERAT DENGAN KEMPEN TU MAKA PADA PRU13 TELAH MENYEBABKAN BERLAKUNYA TSUNAMI CINA,
JIKA KITA AMBIL CONTOH DIATAS KEMPEN BCL AKAN BERJAYA JIKA IANYA SERING INGAT MENGINGATI SESAMA MELAYU WALAUPUN MEMAKAN MASA YG AGAK PANJANG,

BCL MESTI DISOKONG OLEH MELAYU SEBAGAIMAN CINA MENYOKONG UNDI CINA UNTUK CINA.

salim hasan said...

Memang kita tak tak boleh meniru 100 peratus apa yang Hitler lakukan terutama dalam bab genocide dan gila perangnya .Namun begitu banyak dari buah fikiran mendiang terutama yamg terkandung dalam buku Mein Kempf ini yang kita boleh cedok dan dan jadikan asas perjuangan Umat melayu yang tidak bercanggah dengan ajaran Islam.
sebagai contoh penekanan Mendiang perlunya bangsa Jerman Bersatu.dan banyak lagi ide ide hitler yang boleh kita cedok.Satu lagi sifat terpuji Hitler yang mungkin ramai tak tahu ialah beliau amat mengasihi dan menyayangi ibunya

Anonymous said...

ka mana ada baju gambar hitler?
rasa bangga pakai woo.. simbolik Hitler halau yahudi-barat di barat, kita halau yahudi-timur di Malaysia

Anonymous said...

Aku stim dgn pandangan ko ni gap..melayu perlu org mcm ko yg blh fikir di luar kotak..stim sgt..

Portal Berita Perak said...

Lawati portal www.bperak.com untuk mendapatkan pelbagai isu semasa luar dan dalam negeri. Terima kasih. Portal Berita Perak.

Anonymous said...

B G C
O N H
I A I
K R N
O A A
T B

INGAT! BANGSA CHINA TAK BOLEH DIPERCAYAI, MEREKA SUKA MENIPU DAN BERMUKA-MUKA

Anonymous said...

TERBAIK GAP!!!!!! AKU SOKONG!!!

Anonymous said...

Congrats GAP. You are one of the bloggers that think.

Anonymous said...

HIDUP G.A.P!! HIDUP MEIN KAMPF MELAYU!!HIDUP 1BUMIPUTERA BERSATU MAJU!! WE LOVE UMNO AND ALLAH YANG MAHA BESAR!!3X

Anonymous said...

hail hitler.......

awal 80an dulu aku ada baju nazi ngan nama hitler kt depan ngan nama jeneral dia kat belakang-himmler, goerring..

waktu pegi kelas english.....tak bole pakai, english instructor org amerika.....suka argue pasal hitler ngan aku......habis english course, aku ke amerika.....baju kena tinggal kt rumah......dah hilang kot

kalau tak salah akau ada terjumpa mein kampf in english kat mph bookstore......

-anti jubur-
jakarta

maae said...

Saya selalu lawat blog GAP. Bagus dan berkarisma.

Semoga sdr/sdri sekalian bangun dan pupuk semangat anak-anak muda melayu. Cara Mein Kapf, OK! Perlu di ingat, mesti dalam perpektif Jihad Islam. Bukan seperti menganggap komunis itu pejuang! Komunis tidak percayakan Tuhan, tetap haram disisi Islam. Berdosa orang-orang yang menyokong nya.

Demi kesinambungan generasi Melayu yang mempertahankan HAK nya agar tidak mengemis di bumi sendiri.

Jadilah golongan Ulul-Albab! Ilmu, politik dan ekonomi bakal di genggam erat. Kukuhkan persaudaraan dan jangan berpecah belah.

Anonymous said...

Terbaik gap...
Harus sebar ni utk d baca org melayu di mana2...
Sokong anon kt atas2 tu,cina akan amik hati melayu sekarang ni...jgn terpedaya dan leka...
Andai kata pru lepas mereka kuasai,jgn harap mereka nk pandang melayu walau sebelah mata...mau d ludah nye melayu..
Igt lah melayu ni kelemahan dia ialah cepat lembut hati,dan susah jika termakan budi...
Mereka akan gunakn kelemahan kita ni secara sedar atau x...
Kuat kan hati...
Berjuang lah walaupun sehingga kepingan2 sen yg terakhir....

jihad ekonomi!

Anonymous said...

Bro GAP, gua salute lu ambik Hitler dengan perjuangannya sebagai contoh dalam hendak mempertahankan Maruah Melayu-Bumiputera dan menaikkan Semangat untuk Berjaya.

Biar gua cerita sedikit pasal Adolf Hitler - sebelum dia menyertai Angkatan Tentera German pada WW1, dia langsung tidak punyai akan sikap anti kepada Yahudi. Dan dia tidak membesar dengan akan pemikiran anti-Yahudi.

Bila dia rasa Yahudi adalah punca permasalahan Besar pada German dan juga negara-negara eropah yang lain - Termasuk pada Dunia?

Semuanya berlaku apabila German kalah teruk pada WW1 - dimana ketika itu german mengalami masalah ekonomi dan sumber bekalan makanan yang amat-amat menyedihkan, hingga menyebabkan rakyat German berbaris di sepanjang jalan dalam kesejukan hanya untuk SEBUKU ROTI.

Adolf Hitler adalah bukan seorang rakyat yang anggap KAISER GERMAN itu adalah seorang individu untuk dipertahankan, kerana bagi dia juga punca YAHUDI besar kepala adalah disebabkan kelembutan yang yang diberi oleh seseorang yang berpangkat KAISER ini. Dan akhirnya KAISER dan juga empayarnya yang bertahan selama lebih 500 tahun Hancur Musnah disebabkan peristiwa 'Revolusi Bavarian Bolshevik'.

peristiwa 'Revolusi Bavarian Bolshevik' di saksikan oleh Adolf hitler sendiri, dimana kejadian itu betul-betul berlaku di-depannya.

Mereka dibelakang Revolusi Bavarian Bolshevik ini adalah terdirinya orang-orang asing yang datang dari luar German, yakni beberapa negara eropah yang lain, terutamanya, negara RUSSIA.

Mereka ini juga adalah golongan Komunis atau lebih dikenali sebagai Marxist.

Dan Mereka ini adalah YAHUDI.

Hitler melihat akan kekejaman yang dilakukan oleh Yahudi Marxist ini, dan yang paling Hitler terkilan dan amat-amat marah adalah apabila, seluruh Tugu/Tanda akan keperadaban GERMAN yang Megah berdiri selama beberapa lamanya, dihancurkan, dibakar, dirosak malah dihina oleh Golongan-golongan Yahudi Marxist disebalik peristiwa Revolusi Merah atau lebih tepat Revolusi Bavarian Bolshevik.
Laungan kebebasan, kesamarataan ditafsirkan melalui akan ideologi karl marx yang juga adalah seorang Yahudi, bergema di seluruh bandar-bandar besar German.

Bersambung.....

Anonymous said...

Keadaan kita sekarang sama dengan apa yang bangsa Jerman hadapi bila ekonomi mereka dikuasai oleh minoriti. Apakah di masa hadapan majoriti di Tanah Melayu akan sama bangkit macam bangsa Arya di Jerman dan kaum minoriti menerima nasib yang sama seperti Yahudi di sana pada ketika itu?

Anonymous said...

Sambungan....


Jika kita kaji akan peristiwa Revolusi Bavarian Bolshevik dengan lebih terperinci kita akan dapat lihat, betapa rakusnya golongan-golongan Yahudi Marxist ini yang selama ini hidup senang lenang di German dan apabila Kekalahan German pada WW1 dengan ditambahkan beberapa hal yang rumit, keadaan ini diambil kesempatan oleh Yahudi Marxist ini untuk merampas GERMAN dari rakyat GERMAN sendiri.

Adolf Hitler sedar akan hal ini - disebabkan itu dia juga tertarik akan dengan perjuangan sebuah Partai yang sudah lama wujud di GERMAN, namun disisihkan oleh sebahagian rakyat GERMAN, akibat kononnya Partai ini sebuah Partai yang racist.

Partai yang dimaksudkan adalah - Deutsche Arbeiterpartei, Partai ini diasas oleh seorang rakyat german yang bernama Anton Drexler.

Anton Drexler adalah seorang nasionalis, anti Liberalisasi, anti kapitalis, anti kepada demokratik dan juga anti kepada Komunis yakni Marxist.

Akhirnya Hitler menyertai Deutsche Arbeiterpartei dan terus ditukarkan kepada Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei - Yakni NAZI.

Selama ini kita dimomokkan dengan satu khayalan dimana kita diberitahu NAZI adalah jahat, NAZI adalah pemusnah, NAZI itu NAZI ini.

Namun kita tidak diberitahu akan Kejayaan NAZI dibawah kepimpinan Hitler yang mengembalikan kegemilangan GERMAN dari pelbagai sudut - sedia maklum pada era inilah Industri pembuatan GERMAN naik dengan megahnya, dan terwujudnya akan sebuah jenama kereta yang terkenal - Mercedes-Benz. dan lain lain lagi.

Satu kejayaan Hitler yang gua rasa adalah terbaik - dimana Hitler hapuskan seluruh partai politik yang bertunjangkan semangat dan idea Marxist.


Seperti mana bro GAP katakan - Hitler mengimplitasikan sebuah idea yang lengkap dalam hendak mempertahankankan HAK mereka yang terkandung dalam jati diri mereka sendiri sebagai rakyat GERMAN sejati.

Akan melalui satu displin dan ketegasan, sebuah bangsa itu akan berjaya dan megah berdiri.

Namun kita orang Melayu-Bumiputera adalah bukan seperti itu. Kita punyai akan kemulian yang lebih tinggi dari akan darah Aryan itu sendiri. Kita punyai ISLAM.

Cinabeng DAP adalah satu imej sama seperti mereka-mereka Yahudi Marxist.

Jika Yahudi Marxist laungkan semangat kebebasan, Cinabeng DAP juga lakukan perkara yang sama. Jika Yahudi Marxist laungkan kesamarataan, Cinabeng DAP juga lakukan perkara yang sama.

Bahkan jika kita fikir lagi kehadapan, ini bukan isu Cinabeng DAP. Tapi ini adalah maruah kita sebagai Bani Melayu-Bumiputera.

Kita perlu bangkit dan mempertahankan hak kita.

Hitler sudah membuktikan pada kita, dengan tekad untuk melihat bangsanya berjaya, dia berjaya lakukan, walaupun kini, GERMAN amat-amat fobia mendengar nama Adolf Hitler itu sendiri.

Kita Melayu-Bumiputera sudah punyai jalan dan cara - namun kita sahaja belum Sedia.

Al Quran dan Sunnah adalah jawapannya.

Kita perlu bangkit. Bukan ingin lakukan penghapusan kaum - namun lebih kepada Penghapusan Kejahatan yang berlindung disebalik nama-nama kebaikan, kebebasan, dan juga kesamarataan.

Kita hanya mempertahankan HAK kita.

Jika kebangkitan ini dipanggil oleh Cinabeng DAP sebagai racist,

Mari kita tunjukkan apa itu racist, dan apa itu bukan racist dengan cara kita sendiri sebagai Bani Melayu-Bumiputera.

Anonymous said...

Jangan kita toleh belakang lagi. cinabeng hanya ada 1 pilihan saja iaitu assimilisasi sama ada masuk islam atau terus diboikot.

Anonymous said...

Melayu/Bumi Malaysia tak mengambil pendekatan MEMBUNUH seperti BURMA/INDON dalam menyelesaikan masalah EKONOMI..

DEB, Boikot untuk fokus kpd ekonomi Ummah lebih baik..

Bagai manapun jika provokasi BABI melampau..mcm terbaru Sally Yeh menghina Islam merebak, tidak mustahil bangsa yg baik & ramah mcm Bumi bertukar menjadi AMOK..

BURMA/INDON= Melayu/bumi..dlm baik2 ramah mereka jika BABI tak faham siap la..

Anonymous said...

Kota kemuning kedai cina ada yg ttp.dgr cite sambutan/pembeli melayu yg kurang.

Anonymous said...

GAP.....you jangan main main ideologi Mein Krampf........America memang benci ideologi macam ini pasal banyak tentera terkorban masa perang dunia kedua.

Nanti dia bawa US 7th Fleet turun kat selat melaka.........terkencing dalam seluar hang semua.

You jadi rasis sudahlah.......jangan pula nak jadi facist.

Anonymous said...

hoi 3.25 pm 7th fleet jubo datuk kau bernanah..kalau tak baca habis jgn nak jadi pandai sikit dari keldai kat sini

Anonymous said...

US pun dah malas nak perang2 ni sebab osama bin laden dan mati..takat babi2 kuning kaki dua mampus kena semelih apa diorang peduli..lagi diorang suka kot hi hi hi

Anonymous said...

mari sokong business bumi

Anonymous said...

Sdr Gap...satu idea yg sgt bernas...ramai dr kita yg tak tahu selama ini pasal perjuangan Hitler..
Sdr telah membuka mata sebahagian dr kami
Tahinah dan Syabas...ayoh kwn2 semua..teruskan BCL....!!!

Anonymous said...

Bro, GAP! Aku sokong ko 100%. Salah satu blog kegemaran aku. Teruskan menulis artikel2 sebegini. Aku tunggu sambungan seterusnya. Dalam keadaan sekarang, kita wajib jadi rasis demi survival kita dan agama kita.

Anonymous said...

Ya, GAP. Sangat bagus sekali. Kita tidak boleh bergantung harap sangat pada majoriti pemimpin2 melayu sekarang yang asyik memperbodohkan orang melayu dan diri mereka sendiri. Pondan nak mampos. Apa la sangat setakat cium keris je....bodoh betul. Orang melayu perlu disedarkan dan dicelikkan melalui artikel sebegini. Baru kita semua boleh bersatu dan menjadi kuat.

Anonymous said...

Bukan aku tak sokong idea ko GAP tapi aku nak ko tahu dan sedar pasal mentaliti sebenar orang Melayu ni. Kerajaan UMNO dari dulu lagi dah tabur berpuluh-puluh billion untuk tolong ekonomi orang Melayu tapi tak dimanfaatkan oleh orang kita sendiri.

Cuba kita ambil contoh pasal pelaburan amanah saham. Jumlah wang Melayu dalam amanah saham amatlah kecil dibandingkan dengan kaum cinabeng. Bukan sebab kuota rendah atau penyelewengan UMNO, tapi disebabkan sikap orang Melayu yang tak pandai simpan duit untuk kaya jangka panjang.

Pernah terbaca dalam The Star sekitar tahun 2009, masa tu PNB ada lancarkan satu skim pelaburan baru. Aku tak ingat ASN ke atau ASW tapi cinabeng punya kuota ( 38% kalau tak silap) habis dijual dalam masa 3 hari pelancaran. Bumiputra punya kuota iaitu 51% hanya terjual tak sampai 2% dalam tempoh yang sama.

Ini satu indikator menunjukan Melayu tak pandai menyimpan duit. Suka berbelanja untuk materialistik yang nilainya tidak meningkat. Kalau kita tengok anak Melayu yang muda-muda ni, baru kerja dan pakai kereta mahal nak berlagak padahal buat pinjaman 9 tahun.

Cinabeng diajar sejak kecil mengenai aset dan liabiliti agar setiap sen wang mereka boleh 'beranak' menjadi lebih banyak seperti beli hartanah, buat pelaburan, bisnes dan sebagainya tapi Melayu suka berlagak kaya jangka pendek beli kereta mahal-mahal, beli henfon mahal dan sebagainya tapi duduk rumah flat je.

Bila harga hartanah meningkat, disalahkan pula UMNO/BN sebagai zalim. Inilah masalah ekonomi no. 1 orang Melayu iaitu kurang pengetahuan tentang pengurusan wang. Ko GAP kena fokus juga kepada masalah ini iaitu meningkatkan kesedaran Melayu belia untuk simpan wang dalam ASB supaya sebelum umur 30 tahun mereka dah ada sekurang-kurangnya RM200,000 dalam akaun.

Kalau sebulan gaji RM10,000 tapi tak pandai uruskan wang, memang sampai bila-bila pon duit tak cukup sebab Melayu suka buat hutang berbanding menyimpan. Fikir-fikirkanlah.....

-Melayu Senang-

Anonymous said...

Aku cadangkan ko baca buku Robert Kiyosaki. Buku dia banyak tulis pasal kenapa orang kaya banyak duit dan orang miskin tak cukup duit. Mana-mana kerajaan dalam dunia semua mahu rakyatnya hidup senang termasuk kerajaan UMNO. Tapi kalau peluang yang disediakan tidak dimanfaatkan, bagaimana Melayu nak kaya?

-Melayu Senang-

Anonymous said...

Anonymous said...

GAP.....you jangan main main ideologi Mein Krampf........America memang benci ideologi macam ini pasal banyak tentera terkorban masa perang dunia kedua.

Nanti dia bawa US 7th Fleet turun kat selat melaka.........terkencing dalam seluar hang semua.

You jadi rasis sudahlah.......jangan pula nak jadi facist.

June 24, 2013 at 3:25 PM

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Amerika bukan hebat pun, dengan kuasa Allah, kapten kapal perang yang canggih tu pun jadi buta, sampai terlanggar terumbu karang di Tubbataha Reef.

kita kena jadi racist macam Hitler!!

Wahai Orang2 yang Beriman jangan takut dengan Amerika!! takut saja dengan Allah. hanya Allah Maha Berkuasa.

Anonymous said...

Support jurukur melayu..sila pm facebook kefful ahnuar

Anonymous said...

Musuh US utama bukannya Melayu..Tapi DAP.

Anonymous said...

Kalau Najib berani bawa semangat melayu seperti Hitler lakukan insyallah melayu juga boleh jadi bangsa agong dan maju tapi kalau asyik nak kipas dan sembah cina kirim salam saja lah. TD Mahathir telah bina asas yang membuktikan Melayu boleh maju dan bersaing pemimpin sekarang perlu melonjakkan asas tersebut seperti Hitler. Aku sokong GAP.

Anonymous said...

Anonymous said...

GAP.....you jangan main main ideologi Mein Krampf........America memang benci ideologi macam ini pasal banyak tentera terkorban masa perang dunia kedua.

Nanti dia bawa US 7th Fleet turun kat selat melaka.........terkencing dalam seluar hang semua.

You jadi rasis sudahlah.......jangan pula nak jadi facist.

June 24, 2013 at 3:25 PM

-----------------------------------
Amerika punya facist lu tarak bising, ini melayu baru sembang pasal mein kampf lu sudah ketar itu telur.

Lu ingat Amerika berani sangat kah mau masuk selat melaka kasi gegar ini Malaysia?

Apa lu ingat Malaysia ini negara arab kah senang itu Amerika mau masuk campur?

Kasi guna otak sikitlah.

Kalau mau kasi itu bendera hitam cepat kibar, berani masuk kasi hantam malaysia lah.

Anonymous said...

Saddam Hussein pun cakap macam ini.........last last sekali menyorok dalam reban ayam.

Masa jepun masuk pun banyak tali barut melayu pun support.

Kita jangan main main dengan uncle sam.......dia orang memang gila.

Anonymous said...

anon 3.25...baca tu pelan pelan..dgn tenang jgn berasap kepala..dah poning...kan berterabur jadinya...

Mr gap kata...bukan jasad...tapi semangatnya jiwa kental sebagai bangsa.. memajukan bangsa...dr situ bangsa itu kuat melawan arus... kita kan bangsa Melayu nak melawan sikap biadap cina kafir dap.

Bukan perjuangan angkat senjata...bukan bunuh jasad..tu nuor suka cari sokongan luar...la tu nak buat gaya arab spring.

Anonymous said...

Racist lain......Facist lain..........Hitler itu facist. Member member Hitler dulu sampai sekarang kena buru.

Anonymous said...

ya...kita NEO-MALAY....TAKBIR 3X...

Anonymous said...

Rakyat yg berfikir matang dan wajar tidak akan menyokong Anwar.Majoriti rakyat sudah bosan muak dan benci dgn kerenah pembangkang.Pihak kuasa luar asing tidak akan berjaya campurtangan secara langsung selagi kerajaan dpt mengawal aktiviti melampau mereka melalui penguatkuasaan Undang undang.

Anonymous said...

Tak payah merepek dgn ideologi Meinkemp ciptaan Hitler,Fahaman perjuangan Fasis German menentang Yahudi bukan contoh terbaik utk diamalkan oleh sesiapa pun.Cukuplah Melayu berpandu kpd ajaran Islam sebenar yg lengkap segala galanya.Berjuang mempertingkatkan ekonomi dan pendidikan serta taraf hidup sesama Islam lebih penting.Dlm segala hal kepentingan Kaum Kafir dan Cina patut dikemudiankan.

Anonymous said...

boikot mana2 premis cina !!!

Bulan ramadhan ni kita pakat2 ramai2 meriahkan premis melayu!!

kita tak punya banyak masa....ayuh segera bersatu...

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Iklankan barangan yang ingin dijual atau perniagaan anda di laman web

www.produkmuslim.info

Daftar segera ia percuma

Terima kasih

Anonymous said...

Aku nak mintak kwsp benarkan pencarum melayu untuk membuat pengeluaran caruman untuk melabur dlm asb. Sebelum ni bila aku Tanya pegawai kwsp kata Ada cadangan sebegini dari kwsp tapi dibantah pencarum Cina sebab Cina tak boleh melabur sama.

Anonymous said...

Mein Kampf diharamkan di China (Yahudi Timur Jauh), tetapi buku ini amat popular di Turki dan negara-negara Islam Timur Tengah yang bersengketa dengan Israel. Profesor Sains Politik Universiti Ankara Dorgu Ergil berpendapat Mein Kampf diterima oleh masyarakat Islam bukan kerana idea masa depan Hitler lewat penulisannya, tetapi persamaan rasa bimbang, resah dan kebencian terhadap bangsa dan agenda Yahudi di kalangan umat Islam.

Anonymous said...

GAP,
kita ni terjerit terlolong kat bawah ni, Najib sibuk nak liberasasi. Seperti maklum, ini liberasasi akan sedikit demi sedikit kikis kuota melayu. Najib lembik la..

Buek ponat badan ajer..

Anonymous said...

Anon June 24- 8.32am,
Pengalaman saudara tentang cina tuang minyak petronas tu mengingatkan saya tentang tauke syarikat kawan saya bekerja. Dlm minggu lepas taukenya ajak dia ikut ke satu tempat utk ambik barang. Dlm perjalanan tauke dia singgah di Petronas tuang minyak. Kawan saya terkejut besar sebab selama ni semua lori-lori syarikat termasuk kereta personal taukenya guna minyak lain. Memang mereka tak pernah guna minyak petronas. Nak jadi cerita adik tuan punya petronas tu pulak ada kedai runcit dan dia selalu order supplynya dari tauke tu tadi. Tapi semenjak dua ni, dia kurang ambik barang kat tauke tu. Setelah itu barulah kawan saya tahu penjualan barang syarikat taukenya tu mula menurun berbanding 3 bulan yang dulu.

Memang betul puak kadok naik junjung ni pandai bermuka-muka, bermanis mulut. Lurus telunjuk kelingking berkait. Pandai sungguh mereka menyusun strategi utk memperdayakan kita. Orang kita yang bodoh lurus bendul cepat sangat percaya. Dari hari ni macam mana sekalipun janganlah percaya lagi. Kalau dia orang buat baik tu maknanya adalah udang di sebalik batu.

Anonymous said...

Pasal Mein Kemp dan Hitler, akhirnya negara German hancur dlm Perang Dunia ke-2 dan Hitler terpaksa membunuh diri. Penyokong dan pengampu beliau yang tak bunuh diri dibicara dan digantung sampai mati. Perempuan German kebanyakkan dirogol oleh tentera Rusia sampai tak berani dicerita orang German ari ni.

GAP dan penyokon nak ikut ke?

Tak Islamik langsung macam ni.

Orang bahlol dan bangang je yang akan ikut. Nak hapuskan bangsa sendiri dengan cerita macam ni.

Memang sah pengkhianat bangsa dan agama dan negara sendiri.

P

Anonymous said...

Apa kejadah , budak miang lagi pendek
akal ni?... Aidea serta semangat kental , semangat waja , Adolf hitler , sedikit sebanyak perlu diambil , dijadikan ikhtibar.....
tak lebih dari itu ? . nak babitkan ,
US 7th Fleet , kutuk Ar'ruah Saddam
Hussein , lu tahu Saddam siapa ?...
yang menolong menubangkan , siapa ?..
Saddam adalah hamba "ALLAH " yang diRedha'i lagi di muliakan ....
tampa Saddam , hari ini , musuh musuh Islam ,rangkus mengikis kedaulatan negara Islam .....
dengan pertolongan Siy'ah lagi Wa'ahabbi , gulungan ini lah wajib kita perangi , kita musnahkan walau apa cara sekali pun ......
realliti ada persamaan , kaum yang melampaui batas diberi betis , dah pun memijak kepala kita .
orang orang macam kau lah , harus
lagi halal disembeleh dahulu . sebab apa ? , fahaman Siy'ah Wa'ahabbi yang kau agungkan ,kau rela ditungangi , kaum Kafhir lagi harbi , karana kenikmatan dunia , rela diperkudakan , diperhambakan , demi wang jugalah , orang orang macam kau , rela murtad ,ingat ? ... "ALLAH "
halalkan darah kau ditumpahkan ....

Anonymous said...

Kalau nak perjuangkan hak dan masa depan orang melayu dan bumiputra, kenapa nak takut dituduh rasis? Cuma sekarang ni DAP berani menuduh melayu/umno rasis walaupun selama ini DAP lah bapak kepada semua rasis sehingga berlaku nya 13 May. Melayu mesti bersatu dalam satu saf perjuangan ekonomi sekaligus mengukuh politik melayu. Jangan dipedulikan salakan DAP macam anjing. Bila kita tak layan, lama-lama penat dan berhenti. Nak takut dia orang tak undi UMNO/BN? PRU 13 pun UMNO/BN menang jadi kerajaan. TAPI....UMNO perlu UBAH dan bersih dari unsur-unsur rasuah, berkerja keras untuk melayu dan bumiputra, buang perangai tamak nak kaya. Tumpu kepada kesemerataan kaum melayu & bumiputra. Yang tak suka, boleh migrate....

Anonymous said...

Hidup lagi , cinabeng mermuka muka , talam dua muka ni ? ......ingatkan dah mampus kena tembak kat padang merbok !... jangan nak cuba melaga lagakan orang Melayu ? ....ingat , kat lubang cacing pun aku buleh nampak kau , cinagong anak cinabeng !
.....buat Blogger sendiri , syok sendiri , anda tak dialu kan di Blogger GAP ...
ada faham ?.

Anonymous said...

hahahaha orang cerita boikot nak ikut cara hitler, yang hampa pi melalut kelain buat apa?

bukan susah pun nak boikot barang cinabeng ikut langkah hitler, bukan nak suruh hangpa jadi pengikut hitler bunuh cina macam hitler bunuh yahudi. adehhh

takanlah boikot barang cina, amerika nak serang malaysia? sampai takut dengan uncle samdol. hehehe

ingat Allah maha berkuasa, bukan uncle samdol, ada faham ka pa?

Anonymous said...

Aku dah masuk masuk lubang belut sekarang ni......kenapa you masih nak cari aku di lubang cacing.....he he he he.

Lubang saifool aku reserve untuk hang.

CAC

Anonymous said...

Assalamualaikum kengkawan sume,

1. PRINT dan FOTOSTAT banyak-banyak senarai barang-barang bumiputera/Islam.

2. Untuk dapatkan SENARAI BARANG ISLAM:
a) BUKA WEBSITE -http://bbcdrasmi.blogspot.com

b) Pastu tengok sebelah KANAN blog tu ada tulis DOWNLOAD SEKARANG.

c) Click kat gambar yg tulis UNTUK RUJUKAN PERSENDIRIAN.

d) Pastu keluar DROPBOX-LIST.....click LISTING BBCD.pdf......nanti boleh tengok senarainya, print dan fotostat.

3. Lepas SOLAT JUMAAT berdiri kat pintu masjid....EDARKAN.....duit fotostat niatkan untuk MENOLONG UMAT ISLAM MENCARI YG HALAL.....HALAL ITU FARDHU.

4. Bagi senarai terutamanya kpd PENGUSAHA RESTORAN, GERAI MAKAN, KEDAI KEK dan KATERING sebab mereka beli barang dgn jumlah BORONG.

BERKORBAN lah sikit demi agama dan bangsa kita. Semoga Allah berkati dan rahmati kita bersama, ameen.

Anonymous said...

Org melayu kalau dah berjaya mesti nak kena lupa diri macam azran ke? Kalau dh berjaya kena jadi cina lebis dari cina... Tak faham aku ngan sikap melayu ni. Nasib baik aku jawa...

Anonymous said...

ini satu strategi yg bodoh...jangkapendek nampak ok...tp dlm jangkapanjang hancur melayu...

Anonymous said...

Tp kita sini berhempas pulas pikir nk cergaskan dasar Melayu.. NAJIB semakin terok. Anwar dn PR xperlu pun tumbangkan krjn utk ubah dasar skrg, sebaliknya hanya melalui NAJIB.

NAJIB menjadi pelaksanan bg agenda Anwar skrg. Kita skrg spt negara yg tiada PM. PM Najib sbg PATUNG yg boleh di sepak tendang..yg fungsinya xlebih sbg memenuhi syarat pentadbiran negara.

Anwar gertak dgn himpunan BODOH lagi LAKNAT, Najib terus akui bahawa SPR itu menipu dan akan ubah dasar SPR ke Parliman.. NAH.. mudah singguh.. stail NAJIB lepas tengkok..

Berhempas pulas Pengerusi dan Timbalan pengerusi SPR tepis maki hamun fitnah.. NAJIB dgn mudahnya mengatakan SPR perlu diletak dibawha kuasa PARLIMEN? Apa ini? Weii kawan2.. kita sebok dgn hal nk kuatkan MELAYU tp NAJIB sbg halangan utama.. beliau jd PARASIT yg berpura2.

Dia dn Anwar pd Pg tadi bergelak ketawa minum pagi di Parlimen sedangkan rakyat kt bawah dan pencacai PR seperti berbunuhan2..

Kita sdg diuji TUHAN dgn NAJIB dan ANWAR.. kemudi negara semakin teruk selepas Tun Mahathir bersara.. bukan hendak mengagungkan TUN, TUN jg banyak kelemahan dan silap..tp setidak2nya negara tak HANYUT spt ini.

Sehingga kes JEREBU amat teruk ini NAJIB masih NGOK, tk faham denyut NADI rakyat. TV hanya laporkan soal sekolah ditutup, tp tk lapor pulak sidang media NAJIB dgn wajah serius akan bertindak tegas dlm soal JEREBU ini spt Singapura akan kenakan hukuman pd syarikat negara itu yg jd punca kebakaran jerebu di Indonesia.

Jauh beza ketegasan pemimpin Singapura berbanding BN-Najib!! Najib hanyut dgn mimpin indahnya.. lebih kurang sama juga dgn si Khalid Gagap kaki tidor.. (PC pun boleh tido)..

Amat rimas juga skrg ini..dgn kejatuhan MYR (ringgit Malaysia) menjunam teruk berbanding matawang ASING lain spt DOLAR US-skrg sudah cecah ke 3.3/dolar, sudha hampir dekat dgn nilai tambatan Dolat ketika krisis 1998..

APA NAJIB BUAT?? NAJIB WAJIB UNDUR, JGN KROBANKAN NEGARA DAN RAKYAT. DIA dan ANWAR ada sesuatu yg dirahsiakan kpd rakyat!!

Anonymous said...

NAJIB lah halagan utama kepada cita2 kebangkitan Melayu ini. Kita mesti undurkan NAJIB. Kenapa semua pemimpin UMNO selepas PRU13 seperti hilang 'jantan'? lembik dan lemah? Anwar je terus GAGAH wpun kelihatan BODOH? Bodoh2 dia pun imej dia di mata pencacainya dikira hebat. Najib??? Bini die je yg rasa dia hebat!!

Anonymous said...

Kau semua bodoh dah kena kencing pun ....tu idola kau Anuor , dah angkat sumpah , makan semeja pulak tu !,
bodoh ja pi lubang belut , sembunyi ,
malu ka takut ?..... hha ! , tu la dah serah bulat bulat , sepenuh jiwa
raga , batang tubuh sekeping hang tu
pada Anuor , tak pikag habis habis !,
lu tanggong la sendiri , jubur hang dah gatal ka ! , jaga jaga tu tanda kuman aid mengganas nuh !....
ha ha ha hi hi hi ho hoo !

Anonymous said...

Dulu atuk aku salah sorang orang kampong yg berjaga keliling kampong masa komunis dan 13 Mei. Dia memang orang yg taat dgn agama dan ada ilmu silat & makrifat. Atuk aku tahu surah-surah yg mana patut dibaca dan diamalkan pada satu-satu masa tertentu. Dia kata surah Al-Quran tu sume 100% lengkap. Tinggal lagi nawaitu kena bersih dan yakin dgn Allah. Ilmu Allah memang luas 7 petala bumi, 7 petala langit, tak ada tandingan.

Atuk aku penah pagarkan kampong. Masa tu ada laknatullah nak masuk tapi tak nampak jalan ke kampong. Sudahnya mereka balik. Ada tu lepas berwuduk dan azan dgn lantang, atuk turun ke bawah dan tikam keris ke tanah je, tak kena sesiapa pun tapi laknatullah tu menggelupur kesakitan dan ada yg muntah darah. Pantang atuk aku ialah kita tak boleh buat apa-apa pada orang melainkan orang tu mengapa-apakan kita dulu. Kita tak boleh aniaya orang melainkan mereka aniaya kita dulu.

Ada macam-macam kejadian berkat dari surah Al-Quran yg dibaca. Yg kalau nak ikutkan tak masuk akal langsung. Kadang bila dengar cerita atuk aku tu airmata aku jatuh sebab terasakan kebesaran Allah.

Lagi satu yg atuk aku cakap orang Islam tak takut mati. Sebab dalam Islam mempertahankan agama, bangsa tu ialah Jihad. Memang dituntut oleh agama. Tapi pada laknatullah ni mereka takut mati. Pada dia orang mati ialah "malang".

Atuk aku kata orang kita ni lain dlm lembut tu, jangan disangka air yg tenang tak ada buaya.

Salam persaudaraan sesama kita, wasalam.

Anonymous said...

Salam GAP, saya amat menyokong perjuangan anda,pada masa yang sama saya jadi risau......adakah pemikiran ini ada dalam kepala pemimpin UMNO???Saya sangat yakin sekira ini dapat dilaksanakan ianya akan menjadi sangat berkesan dan cepat melonjakkan penguasaan total bangsa Melayu dalam ekonomi serta juga segala aspek kehidupan.Oleh itu saya ingin mencadangkan supaya Tuan dapat usahakan satu gerak kerja intensif yang mana antaranya ialah perjumpaan sessi membentuk minda kita semua dalam mencapai tuntutan agama ini......kita pusing satu Tanah Melayu........tak perlu tunggu UMNO.......buat macam kempen PRU.......jadi kuasa pendesak dan jangan takut.Ibrahim Ali rasanya tidak ada pemikiran ini kerana dia adalah politikus.Anggap gerakan ini sebagai satu perjuangan yang amat penting dalam sejarah bangsa Melayu.....jauh lebih hebat dari menentang Malayan Union dulu.

Anonymous said...

Ingat setiap 1 ringgit diskaun yang cina beri kepada Melayu itu adalah bersamaan 100 juta ringgit yang dia cekik kita......kalau 10 ringgit pula diskaun.....anda fikirlah sendiri.Sedangkan dua tiga ringgit mahal di kedai Melayu daripada kedai cina itu akan menjadikan kita khalifah di muka bumi, seperti yang dituntut agama dan banyaklah zakat akan dibayar.Tanda halal di produk mereka hakikatnya adalah haram.

Anonymous said...

Kalau aku diperbodohkan.......kamu pun sama ..............bermati matian anti pkr dan sokong najib.

CAC

Anonymous said...

Korbankanlah nikmat membeli dari mereka agar kita dapat menikmati hasil dari pengorbanan itu selama-lamanya.

Anonymous said...

Kita kat sini usah mengelabah tak tentu pasal , biarkan Najib menyanyi , biarkan Anuor belakun ,mareka semua , dari muda pun depa asyik tukar pompuon ja !,tu ! dok ketawa berdekah , terkekeh kat jamuan pagi Parlimen , kisah popuan le tu !.. persetankan , pedulikan ,
target kita teruskan boikot barang cinabeng , dugaan ni banyak rintanggan nya , bersabar teruskan boikot , boikot ! Adios Bro !
No Problema , No Problema ....

Anonymous said...

Cinagong anak cinabeng ! , gua politik tak main , Pas , Pkr , Umno ,
Dapig , gua tak join pun , no member.... gua atas dasar permerhati.
jangan samakan aku dengan kau ?..
politik kotor amat menjijikkan ,
Hhueeeekkk ! ,
hi hi hi ho ho hoo !

Anonymous said...

Kuatkan semangat kita. Kita ada lebih kurang 4 tahun 11 bulan je lagi nak menentukan kedudukan kita. Kita mesti bersatu hati. Kita ada 2 pilihan je....sama ada tumbangkan mereka atau kita yg tumbang, nauzubillahimzalik!!

Buangkan sikap dengki-khianat, tamak-haloba, pentingkan diri, ambik mudah sesama kita. Kita sama-sama utamakan orang Melayu kita. Kita lonjakkan orang kita ke atas. Berganding bahulah kita, jangan ada hasad dengki lagi. Insya Allah kita akan berjaya.

Anonymous said...

Hha ha ha hi hi hi ho ho hoo ! , kena kencing kena tipu bulat bulat , padan muka !.....Najib kencingkan orang Umno , Anuor kencingkan orang Pkr !.....
jangan patah semangat , Tentera Anai Anai kuatkan semangat , kita maseh ada kurdrat lagi memboikot barang barang cina .

Anonymous said...

Cina dah mabuk minum todi pagi tadi, kat kedai mamak tongkang !...terhoyong hayang , tak tahu mana mau pigi ! , tanda sudah kelihatan , wayang panggong cina dah masuk babak
muka tibai kembang semangkuk , teruskan boikot boikot ! , boilot !

Anonymous said...

Harap akan ada bkl pemimpin bangsa melayu yg punyai idea mcm hitler tp versi melayu islam...ada sesapa yg boleh olah buku tersebut utk diguna pakai oleh bumiputra malaysia? Make it less brutal but berkesan...

...perang sudah bermula..

Anonymous said...

Baca dan fahamkan artikel ini dengan maksud tersirat.

Inilah masalah penyokong pakatan yang malas untuk analisa dan memahamkan maksud.

Well said MR GAP.

Sos Tiram IV said...

Dulu ada pemimpin Melayu hebat, selainMahathir. Datuk Meor Abdul Rahman Silat Gayong, Ustaz Hanafi Silat Cekak, Datuk Harun, Syed Jaafar Albar Singa UMNO, Tun Ghafar Baba, Tun Dr Ismail dan Tun Mahathir... Yang masih hidup Mahathir.. Tapi mereka muncul masa zaman masih ramai Melayu buta huruf dan miskin. Kalau muncul kembali orang-orang hebat macam ni, pada zaman ini, orang Melayu pasti dapat tumbangkan Cinabeng..

Anonymous said...

Times up , over 72 hr. already ... we are not scared of your threat & we will continue to buoycott everything which has to do with chinese not only your product.

Yes we are the "pendiskriminasi" because you betray our trust first.

Anonymous said...

Macam ada mutual agreement.!?!

Anonymous said...

Misalan: dalam satu permainan, seseorang telah memasukan anda ke dalam sebuah kandang berpagar, dalam kandang itu orang itu sengaja mendirikan sebuah pelantar yg hanya boleh dinaiki oleh manusia, kemudian ada lagi seseorang melepaskan seekor anjing ganas ke dalam kandang tersebut. Kemanakah anda akan lari untuk menyelamatkan diri.?.....mutual agreement.

Orang Sebarangan said...

"Pasal Mein Kemp dan Hitler, akhirnya negara German hancur dlm Perang Dunia ke-2 dan Hitler terpaksa membunuh diri".. Anon June 24, 2013 at 9:55 PM

Idea MEIN KAMPF oleh GAP ini adalah menentang Yahudi Kuning ini melalui cara perniagaan.. Bukannya kekerasan.. Jadi, tak perlu risau.. :-)

"DIA dan ANWAR ada sesuatu yg dirahsiakan kpd rakyat!!".. Anon June 25, 2013 at 12:35 AM

Sebenarnya saya dah lama syak.. Menambahkan syak saya tu selepas Jusuf Kalla mendedahkan yang mereka ada Perjanjian Sulit.. Jeng! Jeng! Jeng!..

"Ibrahim Ali rasanya tidak ada pemikiran ini kerana dia adalah politikus.".. Anon June 25, 2013 at 12:49 AM

Haha.. Memang takda.. Cakap dia memang berapi tapi tak panas pun.. Mungkin kita boleh cuba melalui PEKIDA pula?.. Bagi sesiapa yang mengikuti perkembangan PEKIDA, merekalah ULTRA MELAYU yang sebenar!!..

"Kalau muncul kembali orang-orang hebat macam ni, pada zaman ini, orang Melayu pasti dapat tumbangkan Cinabeng..".. Sos Tiram

Masih ada lagi sebenarnya.. Saya bagi dua nama dahulu.. Muhyiddin Yassin dan Zahid Hamidi adalah World Heavyweight Tag Team Championship.. Anda perlu tengok 'track record' mereka sebelum-sebelum ini.. Mungkin anda akan setuju sebahagian besarnya..

Anonymous said...

"Mein Kampf" bermaksud Perjuangan Saya... memang setuju dengan GAP bahawa kita teruskan perjuangan Melayu di tanah air kita sendiri... Boikot dan terus Boikot barang2 cinabeng... strategi jangkamasa panjang perlu dihalusi juga supaya ekonomi Melayu mengatasi Cinasepet... Jangan gadaikan negara ini kepada yahudi kuning...

Anonymous said...


Aku mengucapkan tahniah dan syabas kpd Ketua Menteri Melaka diatas keputusan mereka menutup Jonker Walk diMelaka. Cina dah menggelabah.

Aku setuju teramat sgt jangan kita biakkan kuman2 ini dalam satu kawasan akibatnya tersepit orang melayu dibuatnya. Mana ada peluang Melayu nak berniaga disitu? Sudahlah mengaut untung, cukai kedai pun tak bayar, mana Kerajaan Negeri nak dpt duit. Dah tu trafik jam, jadi sarang gangster, banyak perkara buruk berlaku kat situ. Bila lagi nak dengar Sam Ketot nak menyalak pula?

DiKL ni kita nantikan pula Petaling Street. Apa jadi?

MUHAMAD ADIB said...

mein kampf
Penjara paling selesa di dunia
Awek-awek autoshow eropah timur
Punca serangan seksual dalam tentera marin USA
Lelaki pukul warga emas !!
Perempuan ini memang AWESOME

Anonymous said...

Dunia barat anggap hitler racist. Tapi anggapan racist itu adalah tohmahan kaum yahudi. Kerana yahudi tak mahu bangsa german bangkit dan naik akibat kekalahan dalam perang dumia 1.akibatnya hitler terpaksa menjadi betul betul racist akibat tekanan ekonomi yang dikuasai kaum yahudi german. Sekarang malaysia pun sedang alami nasib yang sama.kita di tekan dari segenap sudut oleh cina.

Anonymous said...

Setuju sgt dgn melayu senang..inilh masaalah trbesar gnrasi anak muda melayu..lbh cenderung pd biar papa asal brgaya..sbbtu orgtua kita dulu menabung n beli tanah@ rumah lbh utama biar pakai motor cabuk pn tp ada tanah n rmh sdri..lhni. tanah dn rmh trpaksa jual nk bg ank2 pelajaran..dulu xda ptpn skrg bila dh ada nk dihapuskn lst2 pljrn entah ke mana dh sibuk brhimpun nk jatuhkn kerajaan kononnya..tinggallh ibu bapa mengenang nasib tggl di rmh org tua2...puak cina bangga kumpul harta beli hartanah bdk melayu dok bangga kumpul gadget yg uptodated dn kenderaan yg bakal susut nilai.
jebat

Anonymous said...

apa benda mamat ni marah sangat pada hishamuddin fasal apa? bodoh punya blogger

hidup johor hidup hishamuddin tun hussein