Saturday, June 22, 2013

MEMAHAMI MAKSUD TERSIRAT ZAHID HAMIDI MENGENAI SYIAH.


keputusan besar paling bermakna untuk umat islam di malaysia bilamana zahid menteri KDN bagitau seluruh umat islam bahawa KDN akan kekang fahaman syiah di malaysia.

kekang membawa maksud halang dan sekat.
kekang tidak membawa maksud memantau.

bumi afghan yang diperintah taliban tumbang dek kerana syiah dan barat berusaha menjatuhkan dominasi sunah.

hamid karzai,najibullah,rashid dostum bergabung tenaga menjatuhkan kerajaan taliban yang disokong oleh gulbudin hekmatyar.

alasan WMD digunakan oleh syiah iraq dan barat untuk menjustifikasikan tumbangnya sadam di bumi iraq. sadam telah digantung oleh syiah moderate nuri al maliki manakala moqtada as sadr yang menyarungkan tali gantung di leher sadam.

alasan arab spring yang ditaja oleh barat selama ini  akhirnya telah memakan diri.

dari tujuan untuk menggulingkan kerajaan mesir, dilema arab spring kini telah masuk ke fasa baru bilamana kumpulan syiah pula yang mengambil kesempatan untuk menjatuh dan menyerang puak sunah.

jika di mesir,algeria,bahrain ide arab spring dibiar lepas oleh barat untuk menjatuhkan pemimpin islam, kini barat terpaksa menggunakan kuasa untuk campur tangan dalam menghentikan ide arab spring di syria yang telah berubah GAME nya apabila kerajaan syria mendapat kerjasama daripada iran untuk menghancurkan penduduk sunah ...

bantuan ketenteraan barat terpaksa diberikan kepada puak penentang tentera bashar dalam usaha menyekat tersebar luasnya pengaruh syiah di rantau asia barat.

fokus syiah di seluruh dunia kini tertumpu untuk menjadikan ide arab spring sebagai platform menjatuhkan kerajaan suni...

kenyataan zahid hamidi menteri KDN yang memberi jaminan untuk menyekat fahaman syiah di malaysia amat tepat dan aku sokong sejuta peratus..

mat sabu akan panas dengan kenyataan ini.

bagi syiah dan bagi yang sunah tapi berotak syiah bab berperang saudara ini adalah perkara yang sanggup dilakukan demi menegakkan idelogi sesat mereka.

tahniah KDN !

41 comments:

Xpas said...

Syiah bukan Islam dan perang dgn syiah bukan perang saudara.

Ghazali said...

Mudah untuk uruskan mereka pada hemat saya. Caranya.... kalau tidak setuju dengan kaedah atau cara kerajaan uruskan... berdasarkan fahaman Sunnah...mereka boleh berambus ke negara-negara yang mereka setuju dengan caranya.... Iran misalnya...atau lain-lain....

Ghazali said...

Mudah untuk uruskan mereka pada hemat saya. Caranya.... kalau tidak setuju dengan kaedah atau cara kerajaan uruskan... berdasarkan fahaman Sunnah...mereka boleh berambus ke negara-negara yang mereka setuju dengan caranya.... Iran misalnya...atau lain-lain....

Anonymous said...

Woi........Cina tak setuju dengan UMNO, berambus keluar...........Hindraf tak setuju dengan UMNO,berambus keluar........Melayu tak setuju dengan UMNO,berambus keluar.

Kau ingat Malaysia bapak UMNO punya kah?

Dayak,Kelabit,Penan,Bidayuh,Kadazan tak setuju dengan UMNO........hang nak hantar pi mana?.........bahalol.

Anonymous said...

PAS tak setuju dgn SWJ, sila murtad. Hang ingat Islam bapak hangpa yang punya ka?

raismazzadam said...

KDN SEMBANG JE NI...CUBA FIKIR SYIAH NI BUKAN BARU DAH LAMA..APA TINDAKAN KDN...CUBA BGTAU SIAPA PEMIMPIN SYIAH YG DAH KENA TANGKAP...DAH JADI PEMIMPIN RAMAI..SI KHALID SYIAH BUAT HAL APA KDN+PDRM BUAT...HANYA TAHAN BG MAKAN FREE LPS TU LEPAS...ITU JE LA YG BOLEH KDN+POLIS BOLEH BUAT...TGK PETANG NI SAPE BLACKOUT...

Anonymous said...

hentikan Syiah ! Syiah bukannya salah satu drpd saudara kita , mereka adalah sesat ! berjuang menentang Syiah bermakna jihad fi sabilillah kpd Allah !

Anonymous said...

Jangan jadi bodoh dan diperbodoh oleh anasir neocon New World Order yang strategi utamanya menghancurkan umat dunia semua.

Tengok apa dah jadi pada dunia arab yang menerima Arab Spring yang sampai hari ni dah hancur punah dan tak dapat dipulihkan.

Rakyat Malaysia jangan terikut ikut. Lebih baik hidup aman damai daripada membina semula kehancuran.

Politik kotor yang akan menyusahkan rakyat perlu dikekang sebelum apa yang ada hancur.

Anak anak muda fikirkan fikirkan lah. Lebih baik fokus kepada apa kemajuan diri keluarga dan negara disegi ilmuan ekonomi dan pembangunan yang kita boleh sumbang sementara tuhan masih meminjamkan nyawa dan rezekiNya.

Say NO to NWO!

Anonymous said...

Yg berambus kuor dari msia ni cuma cina babi jekk..... Yg lelain bleh stay...

Anonymous said...

Harap kdn pantau student2 iran yg ramai di universiti. Lepas grad diaorg x moo balik. Malah stay di msia dan berniaga. Harap kdn melalui univ pantau dan batalkan permit student serta merta lepas grad dan suruh mereka balik.

rizal said...

Bro gap tadi aku pergi pasar masa tgh jalan aku nampak 3org pompuan cinabeg dgn india mereka bawa risalah berkaitan agama kristian aku tgk mereka menuju ke kawasan pasar dan gerai2 makan tempat aku ni kawasan taman ehsan selayang dun payajaras dulu umno pegang skrg PAS pegang atas sokongan majoriti cinaabeng pas menang......inilah akibat nya pakatan rakyat menang apa adun pas buat mmg sial la PAS ni masa zaman umno mat bushro takde aku tgk jadi mcm ni ....aku perhatikan mereka memberi risalah pd org ramai sepatutnya bila PAS menang besar PAS patut buat seauatu utk sebarkan agama islam skrg dh tk trbalik.....haram jadah punya PAS

Anonymous said...

PAS hanya layak jadi jurucakap DAP je..

X PAS supporter..

Anonymous said...

KALAU PEMBANGKANG TAK SETUJU DENGAN KEPUTUSAN PRU MEREKA BOLEH ANJURKAN #BLACKOUT 513!

KALAU RAKYAT TIDAK SETUJU RREMIS PENGGALAK KEMAKSIATAN TUMBUH BAK CENDAWAN LEPAS HUJAN DI SELANGOR DAN PENANG APA MEREKA BOLEH BUAT?

APAKAH PAS/PKR/DAP DENGAR SUARA RAKYAT?

Anonymous said...

jangan pula kita sebenarnya golongan2 72 kumpulan tu

nak kata Taliban dijatuhkan Syiah... Tapi baru baru ni Taliban juga yg pergi ke Teheran utk satu rundingan dengan Hamid Karzai

Kita tak sentiasa betul dan mereka xsentiasa salah

Allah pun ada kata jangan suka mengutuk dan mencerca sbb mgkin yg dikutuk dan dicerca itu lebih baik dari kamu.

Anonymous said...

Aku dah lama peratikan sentimen anti Syiah anti Iran ni benda baru...

sejak bermula Arab Spring mencanak2... tapi ketika Pre dan post 911 dan Perang Iraq xde pula sentimen ni.

kebutalan pula sentimen skrg ni mencanak sejak beberapa minggu lepas seiring dengan kekalahan demi kekalahan FSA dan Al Qaeda Syria sejak kebelakangan ni.

Anonymous said...

RAKYAT MARHAEN KENA PI MAHKAMAH UNTUK TUNTUT HAK (JANJI PRU 13 YG BELUM PR TUNAIKAN)

PR HANYA PERLU PI PADANG MERBOK UNTUK TUNTUT HAK (JANJI PADA BERSHIT YG BELUM DITUNAIKAN)!

TIDAKKAH INI MENAMPAKKAN PR GUNAPAKAI PENDEKATAN SYAITAN BESAR DUNIA:

AKU BUAT TAK APA TETAPI NEGARA MEMBANGUN DAN MUNDUR TAK BOLEH TIRU CARA AKU.

Anonymous said...

dan aku ada perasan masa kecik2 dulu ada hadis kata

-pemuda panji hitam akan muncul dari khurasan
-70000 yahudi akan keluar dari Esfahan dan menyertai tentera dajjal (dah keluar pun lari ke Israel tinggal 25000 je di Esfahan dan Teheran))
-Dajjal akan muncul di Timur

sekarang dah byk yg share terbalik
- tentera dajjal akan muncul dari khurasan
-dajjal akan keluar dari Esfahan



hadis semakin bercelaru seiring dengan kemuncak media sosial.

Anonymous said...

PRU dah sebulan berlalu dan parti isle mendapat kerusi terbanyak di Selangor...ini fakta dan Selangor telah pun diperintah oleh PR!

Bukankah lebih afdhal kalau para remaja bertudung dan berkopiah menuntut pemerintahan menurut perspektif Pas bagi menggantikan pemerintahan sekular (belandaskan ideologi Dap/PKR)?

Sekadar Pandangan



Anonymous said...

Bodohnya

Anonymous said...

Melayu belacan kepala butoh apa nak syiah. Bukan keturunan arab pun.

Anonymous said...

Assalamualaikum....sejak pm dol smpi la ni kebanyakkan montri ckp gegar petala 18...tindakkan siput babi yg kompius dier siput kew babi pown laju
giler lah.....alahai...montriii.....

Anonymous said...

Assalamualaikum....sejak pm dol smpi la ni kebanyakkan montri ckp gegar petala 18...tindakkan siput babi yg kompius dier siput kew babi pown laju
giler lah.....alahai...montriii.....

Anonymous said...

Syiah....sesat lagi menyesatkan

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

SEPATUTNYA MAJLIS RAJA2 MENETAPKAN SYARAT DARJAH KEBESARAN YANG BERIKAN KEPADA INDIVIDU...DITARIK SEMULA JIKA DIDAPATI ADA PERCUBAAN UNTUK MENGHANCURKAN ATAU MENGGUGAT KESELAMATAN NEGARA MALAYSIA YANG AMAN DAN TERCINTAI... TIDAK PERLU ADA PERGKHIANAT VVIP DALAM NEGARA..

Anonymous said...

Salam bro,

wajah2 syiah kt malaysia

http://www.youtube.com/watch?v=5PjK9fid9Ho

Anonymous said...

TERAMAT BETUL KALAU DIKATAKAN SYIAH BUKANNYA SAUDARA ISLAM DENGAN AHLI SUNNAH WALJAMAAH. MEREKA ADALAH MUSUH KITA. JADI TINDAKAN MENGHAPUSKAN MEREKA BUKANYA SUATU PERANG SAUDARA, TETAPI MEMERANGI MUSUH DAN MEMELIHARA AKIDAH UMAT ISLAM. JADI BERTINDAK SEGERA SEBELUM IANYA MENJADI BARAH KEPADA NEGARA INI.

Anonymous said...

Red bean army lah tu.....chinabeng nyamar

Anonymous said...

Itulah kerajaan BN.......sekolah sekolah dibandar kerajaan bagi pelbagai kemudahan untuk cinabeng & melayu sekular........sekolah diluar bandar kemudahah tak seberapa.

Rasalah BN sekarang bila puak puak ni tak sokong kau.

Orang kampung sokong penuh BN pula dianak tiri kan.........kalau macam ni........kita orang kampung sokong sajalah pembangkang.........nanti kita dapat kenikmatan macam orang orang bandar.


Orang BN ini tak sedar sedar lagi.......kena bagi kejutan elektrik baru dia orang sedar.

Anonymous said...

Anon 8:49- Betul juga cakap kau, kena bagi umno elektrik shock baru dia orang bangun dari tidur.

Anonymous said...

komen untuk rizal....sekarang kan zaman bebas, bebas untuk buat apa sahaja...sepanjang pemerhatian aku la, puak-puak PAS ni sebenarnya mereka ni amatlah baik, baik sampai biar kepala kena pijak pun takpe, janji depa dapat undi...undi lebih penting daripada soalan yang bakal ditanya oleh Allah di hari akhirat...depa hanya fikir apa yang akan depa dapat hari ni...bukan apa yang anak cucu depa akan tanggung dimasa depan...Alah dah sebut dalam AlQURAN...ambillah pengajaran dari apa yang berlaku kepada kaum-kaum yang terdahulu dari kamu...maksudnya baca sejarah, fahami, dan elak dari perbuatan yang boleh mengundang bala kepada kita, anak dan bakal waris kita...

Anonymous said...

INGATLAH WAHAI PEMIMPIN-PEMIMPIN PAS...BERSEDIAKAH KAMU DISOAL OLEH ALLAH NANTI TENTANG KEROSAKAN YANG KAMU LAKUKAN...KAMU SANGGUP BERMUKA-MUKA DEMI UNDI, TETAPI KAMU SANGGUP MEMALINGKAN MUKA KEPADA SESAMA ISLAM YANG MENGHULURKAN SALAM PENDAMAIAN...JANGAN BIAR HATI-HATI KAMU MENJADI HITAM DEMI KUASA DUNIA, HARTA (PESANAN DARI HAMBA ALLAH YANG MAHU MALAYSIA INI SENTIASA AMAN)

Anonymous said...

Bah. pertama:

Memang ajaran puak Syiah harus jangan merebak di Malaysia, tetapi ini tidak bermakna kita umat Islam, dari berlainan Mazhab mesti berbunuh sesama sendiri. Ini juga bertujuan, hendak mengalih perhatian dari pertubuhan EVANGELIS Kristian Zionis yang sedang giat MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan yang Islam dan bukan Islam, termasuk penganut Kristian traditional biasa, di Malaysia ini dan seluruh dunia Islam - yang perlu ditundukkan segera. Pertubuhan PENGGANAS Kristian Zionis, juga sudah menyamar sebagai gereja biasa, NGO-NGO alam sekitar ataupun kononnya nak menolong hak asasi orang miskin/teraniaya, syarikat korporat termasuk syarikat perumahan, atau sebagai perhimpunan peribadi di rumah-rumah dan kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar.

Kerana, bila umat Islam berpecah dan berbunuh sesama sendiri, yang ketawa macam SYAITAN durjana ialah penjajah laknat Barat-Zionis dan sekutu kuat mereka!

Pertubuhan Kristian Zionis ini yang makin berkembang di Malaysia sebenarnya adalah senjata politik yang amat merbahaya dipergunakan oleh CIA-US/MI5-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR) untuk menjajah negara-negara atau tanah Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Jadi fahaman Kristian Zionis digunakan untuk cuba memecahbelahkan orang Islam termasuk dengan menubuhkan pejuang 'jihad' (yang sebenarnya diketuai bukan Islam Kristian Zionis, yang merupakan ejen-ejen CIA-MI5-Mossad - selalunya bekas Islam dan asal dari negeri/kawasan yang disasarkan untuk dijajah, contohnya bangsa Timur Tengah - sebab mereka akan tahu bahasa Arab/tempatan dan Islam), tetapi menyamar sebagai orang Islam untuk melagakan dan memperdayakan Shiah-Sunni sampai berbunuh sesama sendiri atau dibunuh amat kejam pejuang 'jihad' pengganas bukan Islam itu, seperti di Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, selatan Thailand/Filipina dan Iraq, dan kemudian di Nigeria, Lebanon, Iran dan lain-lain, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini. Kerana, penjajah Barat-Zionis melalui sekutu DAP/PKR mereka, ingin menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel tetapi di Asia, sebab Singapura terlalu kecil dan tak ada minyak-gas bertimbun macam Malaysia terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, yang juga kaya dengan minyak-gas untuk dikuasai! Juga mereka mahu menghasut anak-anak muda Islam yang Sunni, menjadi pengganas 'jihad', contohnya menyertai penjajahan Barat-Israel di Syria sekarang - yang kononnya untuk menumbangkan kerajaan Shia-Alawite Assad, tetapi untuk menguasai minyak-gas Syria, Lebanon dan Iran sebagai matlamat mutlaknya, serta seluruh Golan Heights Syria yang separuh sudah dijajah Israel, yang amat subur serta penuh minyak-gas.

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red Piggybeans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai "Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca - mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Bah. kedua:

Maka, jabatan DAKWAH Islam, mesti lebih kuat berusaha, terutamanya di perkampungan Orang Asli dan di pendalaman Sabah dan Sarawak, dan kawasan perumahan termasuk kawasan flat untuk orang miskin/sederhana, serta sebanyak mungkin NGO-NGO Islam oleh NGO-NGO Melayu dan Bumiputera lain, di bawah payung UMNO/JAKIM/YADIM. Jangan berlengah lagi – masjid mesti dibina di setiap kampung dan kawasan perumahan untuk berdakwah dan berbuat kebajikan; serta sistem ZAKAT perlu dipermudahkan untuk bantu orang Islam miskin dan teraniaya.

Juga, setiap kawasan perumahan di seluruh negara, melalui penggubalan undang-undang mesti ada kuota tinggi untuk Bumiputera dan yang miskin, dan orang Islam, kerana ini negara Islam dan kita makin ditindas di negara sendiri. Saya masih ingat tentang perkampungan Rungus yang majoritinya Kristian, di Kudat. Tetapi, terkejut saya namun amat gembira, melihat ada juga yang dah masuk Islam dan meraikan Hari Raya dengan meriah, Mereka dengan bantuan UMNO/JAKIM, menjemput semua orang kampung termasuk yang Kristian dari rumah panjang, untuk menyambut Hari Raya; dari situ terus mereka mengenali Islam! Namun, saya lihat usaha DAKWAH ini telah berkurangan.

Dan dulu saya tersilap, risau kalau Malaysia di banjiri pelarian! Tapi, memang wajib Malaysia sebagai NEGARA ISLAM ambil mana-mana pelarian Islam (pastikan mereka betul-betul Islam), apalagi masyarakat Rohingya memang makin dibunuh dengan kejam, oleh PENGGANAS yang disyaki di taja oleh CIA-Mossad-MI5; yang sebagai biasa menggunakan agama sebagi senjata untuk membunuh orang Islam dan menawan tanah mereka (disyaki puak Kristian Zionis yang menyamar sebagai kaum Buddha, mengetuai dan menghasut penganut Buddha untuk membunuh kaum Islam Rohingya). Sebabnya negeri yang majoriti kaum Islam Rohingya, Rakhine penuh minyak-gas.

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Hea anon 9:15 am, jadi lu sanggup 'jihad' bunuh sesama Islam, yang berlainan mazhab? Jadi lu sokonglah penajajah Barat-Israel yang BUNUH dengam kejam umat Islam Shiah di Syria sekarang ini, sebab nak menawan minyak-gasnya! Aku rasa lu ini si SYAITAN Kristian-Zionis yang menyamar sebagai orang Islam - BERAMBUS lu cilaka PENGGANAS!


MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Kata PAS, jawatan menteri besar selangor kami tak tuntut...

Jawatan PM pun kami tak fikir lagi...biar menang dulu..

Kalau syiah ada dalam PAS pun kami tak kisah..janji dia sokong kami..

berapa kekuatan suara PAS untuk menegakkan Islam jika mampu menang dalam PRU 14??

PAS dlm Pakatan adalah pak turut..ada pemimpin PAS gunakan PAS untuk menonjol dalam Pakatan..Gunakan islam untuk menghancurkan umat islam..

Setiap kata dan tingkah laku mengaibkan !!!

BEKAS PENYOKONG PAS

Anonymous said...

Darah Syi'ah Wa'habbi , wajib lagi halal di tumpahkan ? , tanda tanda dah kelihatan , Jak'ajut , Mak'jut berkeliaran ? , hanya tunggu , Daj'jal ?...............
Sembahyang Ha'jat , baca'an Ya'ssin ,
"Insya'Allah "

Anonymous said...

Dah tua ? , hidup lama buat apa ? ... meyusahkan keturanan akan datang , Sun'nah Wa'jalma'ah , ada Islam yang sebenar , lagi di Rhda'ai ,
"ALLAH "

Anonymous said...

Islam Syi'ah lagi Wa'abbi meduakan Alqrua'an , ha'adis serta Suna'ah A'ja'ma'hah , "Ra'assullulALLAH " S.A.W .
ditazirkan sesuka hati ?...untuk kesenangan sementara , kepunyaan nya lah , apa yng dilangit dan dibumi .
"ALLAHHHUA'BAR "

Anonymous said...

Ingat ? , Ma'alaikat Maut ? ,
pertama ! , sebelum nyawa disentap ,
dibahagian mana? , umbun . mulut segenap ruang tubuh akan mengigil ,
ketakutan amat sangat !!.........
wahai maunusia ? , ini lah sa'at kau............ini lah sa'at menentukan , Islam , khafiharbi ,
Islam Wa'ahabbi , tujuh gulungan
Islam yang lain .

Anonymous said...

Bukan CIA-Mossad M15 yang menghasut orang berbunuh-bunuhan, mereka yang mengaggung-aggung perang jihad yang menjadi batu api maha dashyat dalam menimbulkan peperangan dan pembunuhan di seluruh dunia. Bukti sangat jelas dan nyata.

Anonymous said...

Makcik Tempurong ni silap lagi - saudara gembira bila melihat orang Rungus Kristian memeluk Islam, orang Kristian diam ja. Kalau orang Islam memeluk Kristian apa pula kata orang Islam? Pasti huru-hara satu Malaysia macam nak istiharkan perang, segalanya berpunca dari kesombongan, keegoan, hasad dengki dan tamak haloba. Ingat, atas sikap tidak bermaruah seperti itulah malapetaka telah turun ke bumi arab dan negara Islam yang lain.