Saturday, June 15, 2013

TOP URGENT : GARIS PANDUAN UNTUK MELAYU HANCURKAN BISNES CINABENG ( WAJIB SEBAR )


KEMPEN BELI BARANGAN BUMIPUTRA (3B)

BERSEMANGAT DENGAN  SLOGAN ABC DAN BCL, TERPANGGIL UNTUK MENGUTARAKAN LANGKAH-LANGKAH MUDAH UNTUK LETUSAN YANG LEBIH DAHSYAT…


LANGKAH MUDAH 1 (KENDERAAN)

1.       ISI MINYAK PETROL DI STESEN MINYAK MELAYU.(TANYA DULU BARU ISI). BERAPA BANYAK DUIT KITA HABIS DENGAN PETROL  SEBULAN??? CONTOHNYA RM200 DAN JUMLAH KENDERAAN MELAYU 5 JUTA ADALAH BERSAMAAN DENGAN RM 1BILLLION!!
2.       GUNAKAN PUSAT SERVIS MELAYU. (TAUKENYA SENANG DIKENAL PASTI).JIKA DALAM SEBULAN  1 JUTA PELANGGAN MELAYU MENGGUNAKAN KHIDMAT INI DENGAN KOS RM 200,MAKA JUMLAH PUSINGAN MODAL PENGUSAHA MELAYU ADALAH RM 200 JUTA.
3.       PERGI KE PUSAT TAYAR MELAYU .(TAK PERNAH LAGI TENGOK PEKERJA MELAYU DI KEDAI TAYAR CINA). SETIAP DAERAH PALING KURANG SATU PUSAT SERVIS TAYAR MELAYU TELAH BEROPERSI BERBANDING DENGAN PULUHAN PESAINGNYA. JIKA JUMLAH KENDERAAN MELAYU SEBANYAK 300 RIBU SEBULAN  DAN  KITA BERBELANJA  RM 400, JUMLAHNYA ADALAH RM 120 JUTA.
4.       GUNAKAN PUSAT EKSESORI KERETA MELAYU. (TAUKENYA SENANG DIKENALPASTI) SUDAH BERCAMBAH KEDAI MELAYU SEBEGINI MEMBERI PESAING KEPADA CINA. JIKA  100 RIBU KENDERAAN MELAYU DAN BERBELANJA RM 500 ADALAH BERSAMAAN DENGAN RM 50 JUTA.
5.       GUNAKAN PUSAT INSURAN DAN INSURANKAN KENDERAAN ANDA KEPADA MELAYU. JIKA KENDERAAN MELAYU SEBANYAK 400 RIBU TAMAT JANGKA HAYAT INSURAN PURATA SEBANYAK RM 500, JUMLAHNYA ADALAH SEBANYAK RM 200 JUTA.
6.       PERGI KE BENGKEL MOTOSIKAL MELAYU.JIKA JUMLAH MOTOSIKAL MELAYU SEBANYAK 2 JUTA MENGELUARKAN WANG SEBULAN SEBANYAK RM 50, JUMLAHNYA ADALAH RM 100 JUTA.
7.       BELI KENDERAAN DI PUSAT JUALAN MELAYU. JIKA TIDAK WUJUD DITEMPAT ANDA BELI KEPADA SALESMAN MELAYU.
8.       BELI KENDERAAN TEMPATAN SEPERTI PROTON,PERODUA, NAZA DAN INOKOM.
9.       BELI MOTOSIKAL SECARA TUNAI.ELAKKAN BERHUTANG KERANA JIKA MEMBELI SECARA TUNAI HARGA TERMASUK ROADTAX DAN INSURAN ADALAH RM 4100 TETAPI JIKA HUTANG SELAMA 3 TAHUN MENJADI RM 6000 LEBIH. JANGAN TERTIPU DENGAN DUIT MUKA YANG RENDAH. BANYAK JUMLAH TERSEMBUNYI YANG PERLU ANDA BAYAR.
  
LANGKAH MUDAH 2 (PERUMAHAN)

1.       BELI KEPADA PEMAJU MELAYU.JUMLAH PEMAJU MELAYU KIAN BERTAMBAH DAN UTAMAKAN MELAYU.
2.       GUNAKAN KONTRAKTOR MELAYU UNTUK UBAHSUAI RUMAH. SEBUTHARGA MELAYU 20 % LEBIH RENDAH DARIPADA CINA. JIKA AMBIL CINA , PEKERJANYA PUN INDONESIA DAN MELAYU JUGA. JIKA SEBUTHARGA MELAYU  RM50 RIBU, CINA RM 60-70 RIBU. INGAT KUALITI LEBIH BAIK DENGAN AMBIL KONTAKTOR CINA??  AUTA YANG LEBIH..PASANG TILE OK TAPI LEPAS 2 TAHUN NAK LEKANG SEBAB SIMEN DI LANTAI KURANG..PENUH DENGAN PASIR..PENGGUNAAN BESI PUN DIA TAK IKUT..BELI YANG KECIL DAN MURAH..
3.       BELI  DI KEDAI HARDWARE MELAYU. JUMLAHNYA KINI MASIH KURANG TAPI TELAH WUJUD KEDAI –KEDAI KECIL YANG MENJUAL KAYU, SIMEN, PASIR,BATA, BATU DAN PERKAKAS PEMBINAAN LAIN. SOKONG MEREKA SEBAB MEREKA BERANI DAN BERJIWA KENTAL!!!
  
4.       GUNAKAN KEDAI CERMIN TINGKAP MELAYU. KEDAI-KEDAI BEGINI TELAH BERCAMBAH, HANYA KITA YANG WAJIB MENYOKONGNYA.
5.       PERGI KE KEDAI BESI MELAYU. NAK BUAT AWNING,BUAT PAGAR, BUAT GRILL  TINGKAP DAN LAIN-LAIN, BEGITU BANYAK KEDAI BESI MELAYU.(HASIL PRODUK DARI MARA DAN BEKAS PEKERJA CINA). HARGANYA LEBIH RENDAH DARI CINA. SOKONGLAH MEREKA!
6.       GUNAKAN PERKHIDMATAN SERVIS AIRCOND DAN PEMASANGAN AIRCOND BARU MELAYU. BERCAMBAH-CAMBAH PERKHIDMATAN AIRCOND INI MEMBERI PERSAINGAN YANG HEBAT KEPADA CINA. CONTOH UPAH SERVIS AIRCOND MELAYU RM 120,CINA PULAK RM 200. UPAH PEMASANGAN BARU MELAYU RM 150, CINA  RM 200. BEGITU JUGA HARGA AIRCOND BARU SAMA JENIS 1.5 HP, HARGA MELAYU RM 1100 DAN UPAH PASANG RM 200 SEBAB JARAK HOSE DAN PIPE.CINA  RM 1500 DAN DIA BERI DISKAUN PEMASANGAN MENJADI RM100 ATAU PERCUMA SEKALIPUN. TOTAL HARGA MELAYU RM 1300 DAN CINA RM RM 1500-RM 1600. KALAU ANDA JENIS ATAU GOLONGAN ‘TAK PE’ AKAN JADI RM 1700!!
7.       GUNAKAN KHIDMAT PENDAWAIAN MELAYU. TELAH BANYAK PERKHIDMATAN  BERTAULIAH MELAYU…SOKONG MEREKA!

8.       GUNAKAN PERKHIMATAN LANSKAP MELAYU.
9.       MERIAHKAN KEDAI LAMPU MELAYU. KEDAI-KEDAI SEBEGINI TELAH BANYAK WUJUD DI PEKAN DAN BANDAR DI MALAYSIA. DULU JARANG KITA TENGOK. BANTU MEREKA!
  
10.   BELI DI KEDAI PERABOT MELAYU. SUDAH BANYAK DAN ANDA BERHAK MEMILIH TENTUNYA DIKEDAI MELAYU.

LANGKAH MUDAH 3(PERTANIIAN)

1.       BELI RACUN , BAJA DAN KELENGKAPAN PERTANIAN LAIN DI PREMIS MELAYU. BANYAK KELUARAN RACUN DAN BAJA DIMANA MILIK PNB DAN LEMBAGA TABUNG HAJI SEPERTI CCM(CAP KEPALA AYAM)DAN BAJA-BAJA SYARIKAT MELAYU YANG SEMAKIN BERCAMBAH. LIHAT DALAM MUDAH.COM DAN LAWAN WEB.
2.       JUAL HASIL PERTANIAN KEPADA MELAYU. CONTOHNYA PUSAT PEMBELIAN KELAPA SAWIT. ADA 10 PUSAT PEMBELIAN SAWIT CINA DAN HANYA 3 MILIK MELAYU (2 KOPERASI DAN 1 PERSENDIRIAN) DI KAWASAN 99.99 % MELAYU. HASIL LADANG TERUS KE KILANG. PEKEBUN KECIL JUAL KEPADA PUSAT-PUSAT  INI. HAIRAN BIN AJAIB…BAGAIMANA SIKAP MELAYU BOLEH MEMILIH PUSAT PENGUMPULAN CINA SEDANGKAN MEREKA SERING BERBICARA TENTANG PENIPUAN  DAN UBAHSUAI MESIN PENIMBANG???   
3.        JUAL HASIL GETAH KEPADA MELAYU. UBAH SIKAP SUKA BERHUTANG YANG MENGIKAT MEREKA DAN TERPAKSA MENJUAL KEPADA CINA. DENGAN BERBEKAL DUIT DAN KEDAI BURUK, SEMUA HASIL GETAH HABIS MELAYU DIKUMPUL…MENAMPILKAN CIRI-CIRI ORANG SUSAH..TAPI RUMAHNYA DI PEKAN TERSERGAM INDAH DENGAN KERETA ALPHARD DI DEPAN RUMAH ..  DENGAN KEUNTUNGAN JUALAN GETAH  ITU, BISNES LAIN BERKEMBANG SEPERTI HARDWARE DAN JUALAN RACUN DAN BAJA DI PEKAN..
4.       JANGAN TERTIPU DENGAN PENAMPILAN.  PENIAGA-PENIAGA CINA DI KAMPUNG-KAMPUNG MELAYU PANDAI BERMUKA-MUKA. JIKA ADA KENDURI ,MEREKA PERGI. JIKA ADA KEMATIAN MEREKA SEDEKAH. SUNGGUH MANIS DI DEPAN…TAPI MEREKA INILAH YANG MENGIKAT MANGSA-MANGSA ORANG KAMPUNG DENGAN HUTANG DAN TERPAKSA MENJUAL HASIL SAWIT  DAN GETAH KEPADA MEREKA TANPA MEMPERTIKAIKAN BERAPA HARGA. BILA  DIBANDINGKAN DENGAN HARGA PEMBORONG MELAYU, MEREKA TELAH TERTIPU…MUNGKIN BUNGA YANG DIKENAKAN DENGAN MENURUNKAN HARGA . PENIAGA-PENIAGA  CINA INI MEMPUNYAI BARISAN BROKER-BROKER MELAYU UNTUK MEMBELI TANAH-TANAH ORANG MELAYU. SUNGGUH BANYAK TANAH ORANG KAMPUNG SUDAH DIJUAL DAN DITANAM SAWIT!   NAMPAK MACAM SUSAH-DAN ITULAH YANG SERING DIUTARAKAN, TAPI DAH SETARAF JUTAWAN DENGAN ASET-ASET YANG DIMILIKI..BEGITU JUGA PEKEDAI RUNCIT CINA DI KAMPUNG MELAYU-SELUAR PENDEK DAN BERSINGLET, KADANG-KADANG TAK BERBAJU DAN BERKASUT. TUNJUK MUKA KESIAN BILA KITA TAWAR MENAWAR SEBAB TAK UNTUNG. CUBA KITA IKUT KE BANK SETIAP MALAM, DIA AKAN CASH DEPOSIT DENGAN JUMLAH GAJI SEBULAN GURUBESAR. SEMUANYA DUIT MELAYU `TAK PE’.   JANGAN TERTIPU DENGAN PENAMPILAN..

LANGKAH MUDAH 4 (PERIKANAN)

1.       PARA NELAYAN PERLU JUAL SENDIRI DARI HASIL TITIK PELUH MEREKA. PEMBORONG CINA DI JETI-JETI NELAYAN MELAYU MEMANG KAKI SEMBELIH. CONTOHNYA IKAN KEMBUNG RM 2.50 DIA BELI KAT NELAYAN MELAYU…KITA BELI DEPAN MATA NELAYAN MELAYU RM 4.00. TANPA KEPANASAN DAN KESEJUKAN, CINA TU DAPAT RM 1.50 SEKILO BERSIH….NAK BELI KAT MELAYU TAK BOLEH SEBAB HASIL TANGKAPAN DIA, CINA TU BORONG HABIS TIAP-TIAP HARI.. DIA BERHUTANG PETROL DAN PEMBELIAN PUKAT.. PERLU BUAT PERSATUAN DAN JANGAN BAGI CINA BUAT MENYIBUK DALAM PERSATUAN..
LANGKAH MUDAH 5 (KEPERLUAN MAKANAN)

1.       INILAH LANGKAH YANG PALING BERKESAN, CEPAT DAN YANG AMAT DAHSYAT UNTUK MELIHAT HASILNYA. PURATA PERBELANJAAN DAPUR ORANG MELAYU SEISI RUMAH ADALAH RM 500  SEBULAN  DAN ANGGARAN MUDAH KUASA BELI MELAYU ADALAH 5 JUTA SAHAJA. JUMLAHNYA ADALAH RM 2.5 BILLION..
2.       APA YANG ANDA MAKAN HARI NI?? NASI…PASTIKAN BERAS FAIZA..ADA BANYAK BERAS MELAYU LAGI…TAK MENONJOL LAGI..LEPAS NI KITA BOLEH NAMPAK..GORENG IKAN PAKAI MINYAK APA??? PASTIKAN SAJI (FELDA) DAN ALIFF (SIME DARBY)..
3.       MINUM KOPI HANG TUAH DAN BANYAK LAGI KOPI MELAYU…GUNAKAN SUSU PEKAT MANIS SAJI…INI ADALAH SEBAHAGIAN KECIL DARI KEPERLUAN KITA…JADIKAN DARI HUJUNG RAMBUT KEHUJUNG KAKI DAN PERUT KITA, GUNA DAN MAKAN PRODUK MUSLIM..
4.       BANYAKNYA PRODUK  MUSLIM KAT PASARAN TAPI CINA DAH BOIKOT UNTUK MEMASARKANNYA..RUJUK BLOG PPIM, PRODUK MUSLIM,GAP, PRODUK MUKMIN DAN BANYAK LAGI….MENCARI DAN TERUS MENCARI..KALAU ANDA MEMPUNYAI KEDAI TERUS HUBUNGI KILANG ATAU PENGEDARNYA….JUTAAN MELAYU SEDANG MENANTI PRODUK MUSLIM DI PASARAN!!! 

5.       BUAT KONSORTIUM PEMBORONG MELAYU. BUAT AGEN DISETIAP NEGERI DAN LANTIK PEMBORONG… GUNAKAN PERSATUAN PENIAGA MELAYU YANG SELAMA INI TAK MENGUNTUNGKAN SANGAT BANGSA MELAYU…MASIH DOK COVER CINA BILA BERLAKU DILUAH MELAYU NAZAK, DITELAN MATI CINA….ASYIK DOK LUAH WALAUPUN SAYANG…

LANGKAH MUDAH 6 ( PERANG SARAF)

1.       GERAK GEMPUR KEPADA KELUARGA DAN SAUDARA TERDEKAT..NYATAKAN PENDIRIAN BUKAN BERDASARKAN PARTI…INILAH JIHAD EKONOMI!! KATAKAN `NO’ PADA KEDAI CINA…TANAMKAN PENYESALAN JIKA TERPAKSA JUGA MEMBELI SATU BARANG YANG SANGAT PERLU DIKEDAI CINA… WALAUPUN HARGANYA 20 SEN!!!!!SEDAR! ANDA DAN SAYA PERLU SEDAR..SETIAP SEN YANG DIBELANJAKAN AKAN MENGHANCURKAN BISNES MELAYU!!
2.       GUNAKAN KONSEP MLM. SETIAP SEORANG TARBIAH 5 ORANG….TIDAK KIRA DARI TIDAK TAHU ABC ATAU ALIFF BAA TAA..ITU DAH DI KIRA SEORANG!!
3.       GUNAKAN KUASA BELI ANDA DIKEDAI CINA…TANYA PRODUK MELAYU YANG TIADA DAN TIDAK BERKOMPROMI. TIADA PRODUK MELAYU JANGAN BELI. AKHIRNYA JIKA SUDAH 10 ORANG SEHARI BERTANYA TENTANG BENDA SAMA, TAUKE CINA TERPAKSA MENGAMBIL JUGA PRODUK MELAYU DARI PEMBORONG CINA ATAU MELAYU..MEREKA TAKUT DAN TERTEKAN JIKA PELABURAN RATUSAN RIBU HANCUR DEK PRODUK MELAYU YANG SERIBU DUA TU…ITULAH KEJAYAAN PERTAMA KEMPEN INI!!!!
4.       GUNAKAN KUASA BELI ANDA DI KEDAI MELAYU ATAU INDIA….DI KEDAI MELAYU YANG PERLU DITEKANKAN..SEBAB DI SINILAH SEMUANYA AKAN BERMULA… DISINILAH SEMUA PRODUK MELAYU AKAN DI PASARKAN….APA GUNA KEDAI MELAYU LARIS DAN LAKU DARI PRODUK BUKAN MELAYU..MELAYU HANYA DAPAT UNTUNG RUNCIT SAHAJA…AMARAN DAN TEGURAN PERLU DIBUAT SETIAP KALI KEKEDAI TERSEBUT. UBAH CORAK PESANAN KEPADA PEMBORONG…PRODUK MELAYU DIUTAMAKAN…TIADA ALTERNATIF BARU BAWA MASUK KEDAI…JANGAN TIPU PEMBELI MELAYU…RAMAI LEBIH TAHU DARI ANDA!!!!
5.       KEMPEN KENA BERMULA DARI JANIN DALAM KANDUNGAN LAGI…BERI IBU MAKANAN DARI PRODUK MELAYU..DALAM BUAIAN LAGI CATATKAN DALAM MINDA MEREKA YANG MASIH MERAH INI HANYA ADA PRODUK MELAYU YANG BOLEH DIGUNAPAKAI!!!JIKA DIDAPATI BUDAK-BUDAK TERBELI DIKEDAI CINA WALAU RM1, TEGURAN KERAS AMAT DIPERLUKAN.. JIKA TIDAK  DEWASA KELAK MEREKA AKAN BERBELANJA RM 100 PULAK DAN SETERUSNYA SEBAHAGIAN BESAR GAJI MEREKA DI LABURKAN KEKEDAI CINA..PELABURAN YANG SIA-SIA DAN MEMUDARATKAN!
6.       SEMAI,TANAM DAN BAJA SIKAP PENTINGKAN PRODUK MELAYU BAGI ANAK-ANAK SEKOLAH. WALAUPUN KANTIN MELAYU,TEGUR DAN PULAU JIKA MASIH MENJUAL PRODUK CINA. CONTOHNYA TIDAK MENGGUNAKAN MIINYAK MASAK ALIFF/SAJI DAN SUSU PEKAT SAJI. BANGKITKAN ISU YANG PALING MUDAH UNTUK CARI KESALAHAN..DAN TIDAK MEMBEBANKAN. HANYA UCAPAN/TEGURAN/SARANAN SELAMA 5 SAAT….SAMBIL SENYUM ADA MAKNA!!!AKAN SEDAR MAKCIK KANTIN NI BILA SELALU DI SOAL…
7..  BILA ANDA MEMBELI PISANG GORENG..SAMBIL MENUNGGU TANYA MINYAK JENAMA APA YANG DIGUNAKAN?? JIKA BUKAN SAJI/ALIFF TETAP BELI RM 3.00 TETAPI BUAT LAWAK JIKA MAKCIK GUNA MINYAK ALIFF/SAJI SAYA BELI RM 3.00 LAGI SEBAB MAKCIK MENYOKONG PRODUK MELAYU!!

8. IKLAN! IKLAN!IKLAN! PENIAGA MELAYU JANGAN KEDEKUT MEMBAYAR UNTUK IKLAN… ! KAMI SEDANG MENANTI..MASUKKAN LABEL PRODUK MUSLIM….JANGAN TAKUT…KAMI SEDANG MENUNGGU…!!!!

9. PERANG SARAF TAHAP 3 ADALAH RANGKAIAN PENGGUNAAN SEMUA SALURAN MEDIACETAK DAN ELEKTRONIK, SEMUA LAMAN SOSIAL, PENGEDARAN RISALAH DI RUMAH, PREMIS MELAYU DAN MASJID TENTANG JIHAD EKONOMI ISLAM DAN SOKONGAN PADU YANG TELAH TERBUKTI DAN KINI KE FASA SETERUSNYA UNTUK MENJADIKAN IA SATU GAYA HIDUP BARU UMAT MELAYU ISLAM DIBUMI MALAYSIA!!!          
     
KESAN-KESAN

1.         PUSINGAN MODAL PERNIAGAAN MELAYU AMAT BESAR….DIULANGI…AMAT BESAR!!!

ANGGARAN RM 4-5 BILLLION SEBULAN. SETAHUN JADI LEBIH KURANG RM 50 BILLION. ITULAH KUASA BELI KITA!!! NISBAH  PENIAGA MELAYU BERBANDING JUMLAH KESELURUHAN MELAYU/BUMIPUTRATA ADALAH KECIL…BERAPA RIBU BANGSA MELAYU AKAN JADI JUTAWAN SETIAP TAHUN????
2.       BISNES-BISNES BARU WUJUD…PENIAGA-PENIAGA BARU AKAN TUMBUH SEPERTI CENDAWAN LEPAS HUJAN…FENOMENA INI PASTI DAPAT DILIHAT SETAHUN SAHAJA SELEPAS GERAK GEMPA INI MELANDA MELAYU…SOKONGAN 100%...KAMI NAK PENIAGA SEDIAKAN PERKHIDMATAN/ BARANGAN SAHAJA…ANDA BUAT ..KAMI SOKONG..
3.       BISNES-BISNES CINA AKAN DIPENUHI LUBANG YANG DITUTUP SELAMA INI…EKONOMI MEREKA SUDAH GOYANG.PUSINGAN MODAL MAKIN BERKURANGAN…KOS TETAP MASIH SAMA DAN MAKIN BERTAMBAH DENGAN MENAMBAHKAN IKLAN-IKLAN. KEUNTUNGAN MAKIN SUSUT.YANG ADA MODAL BANYAK DAPAT BERTAHAN..BERAPA LAMA MEREKA DAPAT BERTAHAN JIKA GRAF KEUNTUNGAN MAKIN JATUH..  PENIAGA MELAYU YANG DAH KAYA MULA MENYUSUP MASUK KEDALAM BISNES YANG BERMODAL TINGGI DENGAN MENDIRIKAN KILANG BARU ATAU MEMBELI KILANG –KILANG CINA YANG SUDAH MUFLIS. PEMILIK KILANG BERTUKAR TANGAN…KINI PEKERJA ISLAM TIDAK RISAU LAGI KERANA DI LARANG BERSEMBAHYANG JUMAAT…
  
4.       MENAWARKAN PELUANG PEKERJAAN KEPADA MUDA MUDI MELAYU DARI JAWATAN ATASAN HINGGA BAWAHAN..GUNA TENAGA PENUH KAUM MELAYU DAPAT DIICAPAI..
5.       ORANG CINA TIDAK BERANI MEMBUKA KEDAI-KEDAI DIKAWASAN MELAYU LAGI..YANG SEDIA ADA SUDAH NYAWA-NYAWA IKAN…SUDAH BERKIRA-KIRA UNTUK BERPINDAH.. MEREKA KINI  TERTUMPU DIKAWASAN SEBANGSA MEREKA SAHAJA. DENGAN PENAWARAN BISNES YANG BERTAMBAH  DAN KUASA BELI YANG SAMA, KEUNTUNGAN MULA MENURUN HINGGA RAMAI YANG SEKADAR CUKUP MAKAN..PADA MASA ITU MEREKA SUDAH GOYAH DAN BERCAKARAN SESAMA MEREKA UNTUK BEREBUT TEMPAT BERNIAGA DI KAWASAN YANG PADAT..RAMAI ORANG KAYA MEREKA BERPINDAH KE SINGAPURA, AUSTRALIA, NEW ZEALAND. KANADA DAN USA KERANA MALAYSIA BUKAN SYURGA DUNIA MEREKA LAGI….
6.       BERTAMBAHNYA JUMLAH JUTAWAN DAN DERMAWAN MELAYU… PUZ JUGA MAKIN MAKMUR!! WUJUD BANYAK YAYASAN –YAYASAN BARU…SEMUANYA UNTUK MEMAKMURKAN ISLAM DAN MELAYU…PUSAT-PUSAT TAHFIZ DAN ASRAMA-ASRAMA SEKOLAH PONDOK AMAT SELESA DENGAN SUMBANGAN RAMAI DERMAWAN..

PENUTUP

          ANDA DAN SAYA PERLU UBAH SIKAP. DIULANGI…UBAHSIKAP…KUASABELI KITA TETAP SAMA….UBAHSIKAP!!! BUANG SIKAP `TAK PE’.  GANTIKAN `NO’ PADA BISNES CINA. APAKAH KITA TIDAK AKAN DISOAL DIAKHIRAT KELAK? KEMANA KITA BELANJAKAN REZEKI YANG ALLAH KURNIAKAN KEPADA KITA..KEPADA SIAPA ??? DAN `SIAPA’ ITU PULAK MEMBELANJAKAN KE JALAN MANA??? ADAKAH JALAN YANG LURUS ATAU BENGKANG BENGKUK YANG SETERUSNYA MENJADI SENJATA UNTUK MEMUSNAHKAN ISLAM DI BUMI MALAYSIA.

                JANGAN DENGAR APA CINA CAKAP, EKONOMII AKAN JATUH!! MEMANG BETUL!!!  EKONOMI CINA AKAN JATUH…PERBELANJAAN DOMESTIK TETAP SAMA…HANYA BERTUKAR KEMANA DUIT MELAYU DISALURKAN…KITA TAK PERLU RISAU APA-APA…SEBENARNYA CINA YANG AMAT RISAU…KESILAPAN YANG AKAN DIKENANG SEPANJANG ZAMAN OLEH BANGSA MEREKA KERANA MENYEDARKAN MELAYU YANG TIDUR 60 TAHUN LAMANYA.. BANGSA MELAYU/ISLAM YANG PALING BERLEMAH LEMBUT DI DUNIA…..TIADA MAAF BAGIMU BILA MELAYU/ISLAM MULA DIPIJAK……BUAH SILAT TIDAK DIBUKA JIKA TIDAK MUSUH MENYERANG..SAUH KAPAL TIDAK TIDAK DINAIK JIKA KAPAL BELUM BELAYAR….
P/S. TUAN ADMIN TOLONG EDIT. PERIHAL PENULIS-HANYALAH SEORANG BURUH BERGAJI RM 60 SEHARI. HARI INI TAK BERGAJI SEBAB TULIS ARTIKEL YANG IKHLAS DAN BERSAHAJA TANPA MERUJUK MANA-MANA SUMBER. ATAS PENGALAMAN DAN PERHATIAN. SEMOGA PENGORBANAN RM 60 AKAN MENJADI KEUNTUNGAN RM 600 JUTA UNTUK PENIAGA-PENIAGA MELAYU ISLAM. ALLAHU AKBAR!!!

JIKA TUAN ADMIN NAK TAHU SERBA SIKIT TENTANG PEGANGAN POLITIK PENULIS….BUKAN SEMUA DALAM PAS MALAIKAT…DAN BUKAN SEMUA DALAM UMNO ITU SYAITAN..MENYOKONG UMNO ADALAH MUDARAT..TETAPI MENYOKONG PAS ADALAH LEBIH MUDARAT…SEBABNYA TUAN LEBIH MAKLUM…LEPAS PILIHANRAYA MASUK UMNO BERSAMA ISTERI SECARA SUKARELA DAN BERSELINDUNG…BELUM DAPAT KAD AHLI UMNO LAGI… TERIMA KASIH TUAN ADMIN!!!                                 
14 JUN 2013 (JUMAAT)

247 comments:

1 – 200 of 247   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Salam semua pembaca di sini... Saya cadangkan masuklah website harakahdaily.... Dan bagi komen disana tapi kena ada akaun fb. Komentar disana nampak yg main mengiakan sahaja apa yg du tulis ... Telan bulat2 ... Tk

Anonymous said...

terbaik.

Anonymous said...

Ini lah contoh bagaimana nak menhancurkan sesebuah negara yang sudah merdeka lebih daripada 50 tahun. Tidak pernah ada negara yang suruh rakyatnya sendiri boikot barang dan bisness rakyatnya sendiri juga.

Suka sangat ke korang nak musuhkan sesama sendiri? Adakah dalam Islam suruh korang bersikap sedemikian?

Ini zaman globalisasi. Seseorang tak boleh hidup tanpa melakukan perhubungan dengan orang luar.

Kita seharusnya menggalakan semangat persaudaraan, bukan permusuhan, apatah lagi dorang adalah rakyat Malaysia yang pegang MyCard.

Sudah tentu ramai akan kutuk aku ni ialah Red Bean Army. Lantaklah korang.

Aku sarankan korang supaya banyak keluar negara untuk menambah international view korang. Kalau berani sangat, pergilah lawan tentera zionis yahudi. Apa gunanya jika sekadarnya nak lawan rakyatnya sendiri.

Anonymous said...

Hari hari boikot cinabingai kalau dia tanya apasal dah tak mahu beli brg dia ckp harga mahal tapi kualiti kurang bla bla kasi pening cinabengs punya kepala.

Anonymous said...

Apa kata boikot plak bank cina mcm hong leong dan public bank.... Apa akan jadi jika semua org melayu tutup terus akaun.... Mau bankrap bank tu....

Anonymous said...

Anon June 15, 2013 at 9:58 AM

Mengapa? Apa salahnya? ini hak kebebasan untuk kami sebagai pembeli/pengguna.

Kami Melayu Islam/Bumiputera tidak kata yang orang cina atau mana2 orang bukan Melayu Islam /Bumiputera tidak punyai hak untuk berniaga, cuma kami lebih hendak mengutamakan Bangsa kami, Rumpun kami dan yang paling penting Saudara Seagama kami.

Inilah Persaingan sihat namanya.

Rasanya orang cina juga selama ini katakan dalam perniagaan perlu adanya persaingan, jadi demi menghormati akan permintaan mereka, kami Melayu Islam/Bumiputera yang punyai akan kuasa sebagai pembeli/pengguna yang terbesar ingin merealisasikan akan permintaan orang cina dalam mengwujudkan persaingan dalam hal khususnya perniagaan.

Ya! selama lebih 50 negara ini merdeka, mereka tidak puas! sampaikan kuasa POLITIK mereka inginkan!

nasiblah negara ini Melayu Islam/Bumiputera tidak punyai akan sikap babarian, kalau tidak sudah lama dah negara Malaysia jadi mcm FIJI.



Anonymous said...

BRAVOOOO !!!

TAJAM MENIKAM !

Ayuh bangsa melayu! ALIHKAN DUIT PERBELANJAAN ANDA KEPADA PERNIAGAAN MELAYU !!!

KERJAYA AKU YG.KENA SELALU CHECK MARKET DI BANDAR2 DAH KELIHATAN SATU DEMI SATU KEDAI CINABI BUNGKOS !!!

gen2felda

Anonymous said...

Analisis yang baik dan perlu disokong..

Anonymous said...

Analisis yang baik dan perlu disokong..

Siti said...

Saya sokong kenyataan tulisan saudara. Sekurang2nya kita dapat meningkatkan ekonomi orang ISLAM. Bila sudah ada ramai usahawan2 Melayu Islam, sudah tentu mereka akan mengeluarkan zakat. Duit zakat dapat di salurkan kepada umat islam yang miskin yang sentiasa memerlukan bantuan.
Pada saya, ada masa kita berlembut dengan saudara yang tidak seagama dengan kita & ada masa jugak kita kena bertegas supaya mereka tidak sewenang2nya memperlekehkan orang ISLAM.

Anonymous said...

kepada ANON 9:58 & melayu flipflop yg bajet nk bersikap tolak ansur:
tgk cmna cina boikot produk melayu. gardenia skjap je dah kena, sekinchan ikan bakar,proton (proton basher),etc
oh itu xpe pulak ye atas alasan kroni etc ko senyap

NASIHAT KEPADA MELAYU YG BISNES
BUATLAH BISNES BTOL2 JAGA KUALITI SERVIS
KAMI SAUDARA KAMU SENTIASA MAHU MEMBANTU TAPI MINTAK SANGAT JAGA KUALITI (sebab byk experience yg dpt keje cincai dr melayu)

Anonymous said...

Untuk anom 9,58 am.

OOOO.kalau Melayu boikot Cinabeng,kau tak alu-alukan tapi kalau Cinabeng berterusan memboikot barangan keluaran Melayu muslim,kau menyepi pula.Dasar gelap mata dan hati.

Zaman apapun ,kita disarankan utamakan yang "dekat" dgn kita.Faham tuuu..."yang dekat dengan kita".

Walaupun pegang Mycard, tapi terlebih-lebih memuja-muja negara lain dan merendah -rendah bumi yang dipijak,rasanya patutlah empunya diri berambus saja dari bumi Melayu ini.Dialu=alukan.

Apa kaitan pula dgn "pergi perang dgn tentera zionis"???.Terbalik sungguh cadangan saudara.....
Lain yg dianjurkan ,lain pula yg dicadangkan.

Kita disini cuma ingin memperkasakan ekonomi Melayu yg terlalu lama terabai .I
tupun salahkah????

Membeli barangan Melayu Muslim bermakna memberi duit kepada Melayu Muslim pun salahkah????

Anonymous said...

SAUDARAKU, ALLAH TIDAK AKAN MENGUBAH NASIB SESUATU KAUM MELAINKAN MEREKA BERUSAHA SENDIRI MENGUBAHNYA. MARILAH KITA UBAH NASIB BANGSA KITA. ALLAHU AKBAR.

Anonymous said...

Admin, aku selalu baca posting kau tapi dengan huruf besar dan font macam tu buat sakit mata nak baca. Tak guna kalau tulis panjang panjang tapi buat menyampah nak baca.

Anonymous said...

teruskan!! kita perlukan artikel2 begini untuk memotivasikan org melayu untuk semakin menyokoong kempen ini!!! pergi mana2 kedai pun pastikan beli produk melayu!!!

Anonymous said...

terharunya aku....masyallah may god bless u more man....bangkitla melayu bangkitlah islam,,,kekuatan kita sebanyak 5bilion sebulan...jgn kayakan kafir harbi!!!
kawan2 lain sumbangkan artikel2 mcmni..gap ko jgn kedekut plak nak sediakan platform ni oada kitaorg ok!!!

Anonymous said...

semasa beli dgn org melayu tu korg jgn lupa ckap SAYA BELI SEBAB AWAK MELAYU, AWAK ISLAM!! OKEY!!

Anonymous said...

hihhi,pig eater bakal kene mopping..
ABC.. BCL hanyalah sebahagiannya sahaja.
paham2 ajelah arti dan maksud "pendatang yg paling kurang ajar"...
hihi..tak sabar rasanye aku.

Mat Bisnes Santan said...

Kita kena tonjolkan melayu kita.... selalu pakai baju melayu, tulis jawi, pakai songkok dan pergi masuk tempat2 mall cina.... tak perlu beli apa pun. Cuma nak bagi psycho dan hidopkan persekitaran kembali kepada tanah melayu.

Bab sokong ekonomi bangsa sendiri ni, dah lama amal, ambil masa untuk biasakan kalau tak biasa. Tu sebab kena ada hebahan dari masa ke semasa macam GAP buat. Aku tengok yg istiqomah buat kempen ni skrg GAP sorang jah. Tapi takpa asalkan ada.

Pasal ekonomi hancur kalau beli produk muslim tuu ha ha ha jgn buat lawak tolonglah. Apsal ekonomi hancur? Bagi pendekatan ilmiah sikit. Asal ada aje kempen macam GAP buat ni, adalah commenter2 yg cover 'bukan red bean army' mai bagi komen yg kengkononnye sungguh suci murni dan manis macam senyuman cina apek di kedai cina tapi sebenarnye nak stop kempen ni je!

Satu soalan yg perlu di ajukan kepada semua orang melayu supaya dapat sediakan minda kita ialah:

Adakah orang Melayu sudah sedia untuk pegang ekonomi Malaysia? Jawab: YEEEEEAAAAAAAHHHHHHHH!!!

Kalau semua Melayu dok tanya soalan ni hari2, tak yah kempen banyak2 sume pi pakat sokong produk Melayu.

Anonymous said...

Aku skrg pening nak beli barang dapur.kena belek2 dulu brg2 tu.
Tp xpe...boikot ni bagus juga.brg pun dah x byk beli.duit pun jimat.
Skrg ni duit byk pergi ke kedai melayu jek.mahal skit.beza dlm 30-40 sen jek.xpe.sekurang2nya melayu ni bayar zakat.

AKU MENYAHUT SERUAN BOIKOT INI.KITA HANCURKAN BISNES CINABENG!!!...
BOIKOT!!!! BOIKOT!!!!!BOIKOT!!!!!....

Ari said...

nk tolong bangsa sendiri pun salah ke.ko tak sokong lantak ko.KAMI HANYA NK MEMBANTU BANGSA KAMI MAJU.TAK LEBIH DARI ITU

Anonymous said...

YOP KAU NE MEMANG X DA JATI DIRI MELAYU. KAU MEMANG X PERNAH BACA SEJARAH ATAU PONTENG SUBJEK SEJARAH. KAU MEMANG X PERNAH KENA KUTUK DENGAN CINA HARBI DAN KAU X PERNAH DENGAR RINTIHAN ANAK-ANAK MELAYU YANG BEKERJA DENGAN BANGSA BABI NE.

NENEK KAU LAH TUIH!!!!!!

PEMANDU TEKSI PRIHATIN BBC LAHHHHHH

Anonymous said...

AKU SOKONG KAMU YOP MAKIN HARI MAKIN BENCI AKU DENGAN CINABENG NE AYUH SEBARKAN PADA SUADARA MUSLIM KITA JIHAD TAKBIRRR

PEMANDU TEKSI PRIHATIN

Anonymous said...

Bagus jugak cadangan Mat Bisnes Santan.Ramai-ramai kita kekedai Cinabeng.Belek-belek barang...tengok-tengok harga .pastu keluar ..gelak-gelak ,pergi kedai Melayu disebelah.

Lepas beli-belah kat kedai Melayu.kita pusing balik,lalu dihadapan kedai apek tadi,tayang-tayang sikit barangan yang dibeli.

Anonymous said...

usaha terbaik dari gap. tabik gap. semua perlu sokong 100%

Anonymous said...

Bagi cina duit ibarat tuhan.. Bank ibarat rumah tuhan mari kita pakat ramai2.... Tutup akaun di bank2 cina yg selama ni byk bg support bisnes cina bila melayu wat pinjaman mcm2 kerenah ... Mari pindahkan duit kita ke bank kerajaan atau islamic spt bank islam, muamalat, al rahji, maybank ngan bank rakyat

Anonymous said...

Anonymous said...

Ini lah contoh bagaimana nak menhancurkan sesebuah negara yang sudah merdeka lebih daripada 50 tahun. Tidak pernah ada negara yang suruh rakyatnya sendiri boikot barang dan bisness rakyatnya sendiri juga.

Suka sangat ke korang nak musuhkan sesama sendiri? Adakah dalam Islam suruh korang bersikap sedemikian?

Ini zaman globalisasi. Seseorang tak boleh hidup tanpa melakukan perhubungan dengan orang luar.

Kita seharusnya menggalakan semangat persaudaraan, bukan permusuhan, apatah lagi dorang adalah rakyat Malaysia yang pegang MyCard.

Sudah tentu ramai akan kutuk aku ni ialah Red Bean Army. Lantaklah korang.

Aku sarankan korang supaya banyak keluar negara untuk menambah international view korang. Kalau berani sangat, pergilah lawan tentera zionis yahudi. Apa gunanya jika sekadarnya nak lawan rakyatnya sendiri.

June 15, 2013 at 9:58 AM

===============================
apa yang ko merepek ni?

hanya kepala hotak macam ko saja akan jadi anjing kafir sampai mati.

Anonymous said...

anon 9.58am

pemikiran kamu menyebabkan melayu mundur. kamu tahu tak cinabeng dah memulaukan business melayu sejak bertahun2 dulu. mana cinakbeng nak ambik kontrakror melayu bila nak buat ubahsuai rumah. mana cinabeng nak hantar servis kereta ke bengkel melayu. hang pikiolah sendiri

Anonymous said...

CINA BANGGA MEREKA PEGANG EKONOMI.
Mereka bangga mereka adalah pemilik perniagaan dan kedai2.
mereka tuduh melayu pemalas dan bodoh!

TAPI MEREKA LUPA !!!
polis dan askar kita majoriti melayu. Mereka inilah bersengkang mata dan tinggal anak bini menjaga keamanan . JIKA NEGARA TIDAK AMAN, ADAKAH CINA BOLEH BERNIAGA DAN BUAT UNTUNG dalam negara yg.kucar kacir????? adakah boleh untung jika rompakan,curi,pembunuhan,rogol berlaku secara kerap di sekitar kedai mereka??

gen2felda

Anonymous said...

Tips kurangkan kos repairs dan maintain alat2 letrik serta kenderaan;

Kalau terpaksa guna Cina untuk buat kerja2 di atas ... dapatkan sebutharga dulu dan apa masaalah dan dapatkan pecahan kos daripada 2 atau kedai lain..

Kos baiki mesin kering saya Cina quote RM580, siap nasihat beli yg baru lagi kena terlalu tinggi nak baiki.

Bila saya panggil pelajar Mechanical Eng Melayu datang tolong godek2, dia pergi kat Jalan Pasar dapatkan alat ganti RM80.. kos baiki saya bagi dia RM100, Tambang RM20 dan belanja makan... nah dia dapat wang poket dan saya save RM350, mesin berjalan lancar seperti biasa.

Cina tu kalau dia suruh beli mesin baru, dah dpt komisyen, mesin lama kita dia konon ambil scrap value tapi belakang nanti repair dan jual harga 2nd hand... tengok macam mana mereka TIPU Melayu dan ambil untung berlipat GANDA!!

Anonymous said...

kepada AnonymousJune 15, 2013 at 9:58 AM

Ini lah contoh bagaimana nak menhancurkan sesebuah negara yang sudah merdeka lebih daripada 50 tahun. Tidak pernah ada negara yang suruh rakyatnya sendiri boikot barang dan bisness rakyatnya sendiri juga.
------------------------------------------------------------------------------------------

negara boleh hancur ker dengan tak beli barang cina? sekarang cina banyak jadi peniaga, melayu jadi pembeli tegar kedai cina, kenapa ko tak kata negara akan hancur, kami cuma nak terbalikan saja.

Suka sangat ke korang nak musuhkan sesama sendiri? Adakah dalam Islam suruh korang bersikap sedemikian?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

cina dengan melayu sama ker? kafir dengan Islam sama ker? sekarang ko nak cakap pasal Islam, bila Islam dihina ko diam jadi babi bisu kenapa?

Ini zaman globalisasi. Seseorang tak boleh hidup tanpa melakukan perhubungan dengan orang luar.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

perhubungan dengan negara luar mana? wei kadok sekarang ni kita cerita pasal boikot barang cina dan kedai cina dalam malaya.

Kita seharusnya menggalakan semangat persaudaraan, bukan permusuhan, apatah lagi dorang adalah rakyat Malaysia yang pegang MyCard.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hanya umat Islam bersaudara. ko ada baca Al-Quran? surah mana yang ada mengatakan Islam dan kafir bersaudara?

Sudah tentu ramai akan kutuk aku ni ialah Red Bean Army. Lantaklah korang.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kalau pun ko bukan Red Bean Army tapi ko ni barua cina kafir

Aku sarankan korang supaya banyak keluar negara untuk menambah international view korang. Kalau berani sangat, pergilah lawan tentera zionis yahudi. Apa gunanya jika sekadarnya nak lawan rakyatnya sendiri.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

kalau keluar negara selalu macam anak pak berahim tapi masih menjadi barua yahudi tak der gunanya, soalnya sekarang ini cina zionis nak jajah malaya, jadi orang malaya harus perangi cina zionis.

Anonymous said...

GAP, cadangan yg cukup bagus. Kalau ada list kedai bumiputra di setiap locality, lagi bagus. contohnya, saya dok kajang, n nak beli lampu, mmg nak beli kat kedai melayu, tapi tak tau kat mana, hari tu tayar pancit, nak hantar pi kedai melayu, tapi tak tau mana nak cari...elok kalau kita boleh buat list2 spt ni bagus jugak utk setiap kedai2 keperluan. Dgn cara ni saya rasa kempen ini akan lebih berkesan....ada tak list2 ni kalau ada hamba Allah yg dah compile kan...utk setiap pekan, bandar, taman2, negeri etc..kementerian perdagangan or MOF ada simpan ker? atau LHDN?

Anonymous said...

senang cakap dari buat... aku penah keje ngan menteri umno.. tanyelah sape yg sara dierang selama nie... projek kat kementerian sape yg award pada cine.. projek kat politeknik, ikbn, university mmg award pada melayu tapi sape blakang die.. tanyelah pak menteri mane dierang cekau duit bayar utk kempen, utk byr ketua2 cawangan umno.. ape yg ketua cawangan dapat? kontraktor kelas f, bersih longkang potong rumput..

Anonymous said...

Ingat cina ingat hantu,abc dinama,majulah melayu bsngsaku

Anonymous said...

aku rasa cara teebaik..lajukan kempen beli barang melayu...gambar2 barangan melayu mesti silih berganti kat blog2..

kita mana nak hafal mana kena boikot..mana boleh beli

so short cutnya apa yg gambar ok . kita tgk terus beli..mcm brain program

Anonymous said...

Tak perlu kita ke luar negara semata nak tunjuk sifat keterbukaan kita konon..

BCL ialah isu dalam konteks Malaysia..
Aku pun prnah dok obersea gak...,
cer tanya diri kita kenapa imigran Cina akan establish China Town kat merata negara..sebab Cina memang sifatnya cenderung utk menyisihkan kelompoknya dari acuan majoriti baik dalam apa segi skali pun! Meniaga,politik,pendidikan..termasuk kongsi gelap sekali pun akan ada unsur2 monopoli. Ini bermakna Cina tidak sesuai dengan ideologi demokrasi.

Atas sifat kiasu inilah negara Cina memilih ideology Komunisme untuk cater resam kiasu orang Cina.

Yang paling mudah kita niat utk berJIHAD ekonomi dengan pendekatan BCL kerana....
Chinese = Jew of the East

Anonymous said...

Sokong,sebarkan!
Melayu/bumi akan maju menjelang 2020!

Anonymous said...

Bro,
You punya pendekatan memang terbaik..siap patah balik kasik tayang lagi..
Ha..ha..

Anonymous said...

Bangga la aku baca komen2 kat sini. terbakar rasa semangat juang aku. sahabat2, kita terus-terusan boikot bisnes cina. lepas tu kalau ada kalangan kita yang ada minat nak berniaga, jangan risau. solat istikharah, dan mohon pada Allah byk2 agar dpermudahkan jalan.

Makan gaji memang terhad. Jom berniaga. kita ada kemahuan, mesti ada jalan. Seronok bila pelanggan bayar khidmat kita. Puas rasa dapat duit hasil usaha sendiri. Memang mencabar. Byk dugaan. Tapi komitmen mesti tinggi.

Kita boleh langkah setapak lagi. Mula2 boikot barangan. Lepas tu sapa yang minat berniaga, majukan diri anda. Mereka maju selama ni, janji duit sapu je, tak kira halal haram. Tapi kita boleh jadi lebih maju, kita ada Allah Yang Maha Kuasa.

Jom solat :-)

Anonymous said...

Wujudkan blog yg menyenaraikan premis perniagaan melayu mengikut kawasan....sokong BBC

Anonymous said...

Kedai-kedai dikawasan rumah kita yang hanya menjual produk bukan islam tetapi tidak menjual produk islam MESTI DIBOIKOT juga kerana bersifat selective. Kedai-kedai ini senang dikenal pasti.

1. Kedai-kedai ini hanya menjual roti massimo tetapi tak menjual roti Gardenia.
2. Kalau masuk ke dalam, hanya menjual minyak masak seri murni dan seangkatannya tetapi tak menjual minyak masak saji.

Anonymous said...

Terima kasih GAP diatas garis panduan yang amat baik itu. Tapi aku nak cadangkan juga garis panduan bagi peniaga2 Melayu kita ni. Jangan perkara ini jadi mainan dan buat ala kadar saja. Peniaga Melayu mestilah mengambil peluang sebagai cabaran untuk meningkatkan perniagaan dan menambah keuntungan dengan cara yang baik dan sistematik.

Jika Peniaga Melayu ingin berjaya aku cadangkan agar mereka mengambil langkah dari sekarang seperti berikut:-

1. Jangan buat bisnes ala kadar atau sementara saja. Jadikan ia sebagai satu punca pencarian rezeki yang berkekalan hingga keakhir zaman.

2. Jangan naikan harga untuk kaut untung . Biar rugi sedikit tetapi pelanggan berjujuran dan berterusan. Umpamanya apalah salahnya kalau haraga RM10.10sen itu diambil hanya RM10.00 sahaja. Ia akan menjadi kenangan manis dan abadi buat pelanggan.

3. Mulut mesti ramah, perangai jangan kuat melenting atau marah. Sentiasa senyum kepada pelanggan. Tak rugi jika senyum pada pelanggan dan ia melambangkan budi pekerti kita. Jangan sombong.

4. Premis perniagaan mesti berseh, jauhi kekotoran peralatan dan barang2 jualan, sampah sarap, jangan jadikan tempat tikus bersarang. Kalau boleh cat semula supaya bangunan itu cantik dan menarik.

5. Kalau tak ada lesen perniagaan, cepat ambil lesen.

6. Jaga kebajikan pekerja dan selalu ambil hati mereka.

7. Kalu ada modal besarkan perniagaan, tambah barang2 dalam kedai. Kalau ada modal lagi sewalah kedai yang elok dan menarik jika hanya dari kedai pondok saja.

8. Peniaga mestilah nampak bersih, kemas dan menarik dari segi pakaian yang tidak kotor atau berbau, badan yang tidak berbau, rambut yang kemas disikat dan disusun rapi. Begitu juga jika Peniaga Makanan atau Restoran pakai lah uniform atau apron yang cantik dan bersih. Pakai kasut dan bukan selipar.

9. Peniaga Melayu boleh dibantu oleh kerajaan jika sifat2 diatas dapat dilakukan. Insyaallah.

10. Ceburi kursus perniagaan, latihan2 yang dianjurkan oleh kerajaan.

Itu lah saja yang dapat diharapkan kepada peniaga kita agar berjaya mengambil alih dari Cina yang lebih mengetahui selok belok berniaga ini jika dibandingkan dengan kita. Bolehlah ditambah lagi senarai itu jika ada yang tidak tercatit.

Perlu diingat juga bahawa Pelancong asing ramai datang keMalaysia ini. Ini lah juga satu cara untuk menarik hati mereka dan beraharap agar mereka minat berurusan dengan kita. Harap2lah.

Anonymous said...

Ingin menambah lagi untuk Peniaga Melayu berjaya, banyakkan portal atau laman2 web mengenai perniagaan Orang Melayu seperti http://produkmuslim.info dsbnya.

Anonymous said...

Ya mari kita tolong saudara kita tingkatkan ekonomi supaya kurang ekonomi tidal tears angst jauh jurangnya.

Anonymous said...

Aku sokong 100% kalau hampa nak beli laptop ke handphone pun sama cari la kedai melayu...nak format laptop pun sama cari lah melayu!! Sebab depa ni cekik darah!! Dah la cekik tipu pulak tu minx install driver pun 5 ringgit ingat ke boleh pakai smpi bila2...rupa2 nya trial tak ke sial?

Anonymous said...

HPA marketing kena ubah strategi dengan mempromosi produk mereka dengan adakan HPA section di setiap sudut kedai runcit orang Islam

Guna sentimen BCL ini utk berjihad mempromosi makanan HALAL..

Anonymous said...

nak boikot beli kedai cina ..tp beli MCD ,KFC PIZZA ,Rokok DUNHIL bagai elok nau lah korang niiii

Anonymous said...

Lagi satu aku nak pesan kepada Peniaga2 Melayu yang nak ambil alih peniaga Cina ni. Adakan TANDA HARGA setiap barang yang dijual dengan jelas dan menarik. Jika ada Harga Promosi tunjukan, jika ada harga murah dan harga jatuh juga pamerkan dengan menarik.

Buat tinjaun setiap harga barang yang dijual dikedai2 Cina. Upah ejen untuk membantingkan harga.

Anonymous said...

Berdikit-dikitlah dulu saudaraku ooi!!!

Tabiat bertahun-tahun..melekat kukuh dibenak dan hati ,sukar dikikis sehari dua.

Bagilah dorongan dan sokongan.Kalau ada sedikit sebanyak petua-petua atau cadangan yg bernas,eloklah di kongsi bersama.

Kalau boikot ini berhasil dan menambah-banyakkan pula golongan usahawan Melayu dan bumiputera ,kita semua dapat merasai nikmatnya juga.

Anonymous said...

Memang betul ekonomi akan jatuh iaitu ekonomi cinabeng....kahkahkahkah.....

Tapi Melayu semakin kaya.

Anonymous said...

Salah satu cara senang nak kenal kedai yang perlu di elakkan ialah dengan melihat papan tanda perniagaan mereka. Yang ada tulisan Cina 100% kompem dimiliki oleh bukan muslim.

Dengan cara itu juga Cina senang nak kenal kedai mana yang dimiliki kaum diaorang dan selalunya diaorang akan beli dari kedai yang ada papan tanda perniagaan tulisan cina.

Selamat berjihad saudara-saudara ku.

Anonymous said...

Buy Chinese Last....maknanya jika tiada pilihan beli ler apa masalahnya....

Tapi jika ada pilihan utamakan produk Melayu Islam...

Bukan paksa tapi mesti ada usaha...

Anonymous said...

ORANG MELAYU WAJIB HAPUSKAN GELARAN "BOSS/AUNTIE/UNCLE" KEPADA PENIAGA/KAWAN KENALAN ORANG2 CINABENG...KERANA PANGGILAN ITU AKAN MEMBUATKAN MEREKA MERASA BANGGA/BESAR DIRI KEATAS ORANG2 MELAYU DITANAH MELAYU/MALAYSIA...ORANG ZAMAN DULU2 HANYA MEMANGGIL MEREKA "TAUKEY/APEK/NYONYA/AMOI"...ORANG2 MELAYU JUGA DIGALAKKAN MEMBELI KEDAI LOT/BANGUNAN/KILANG SUPAYA DAPAT DISEWAKAN/PAJAK PADA PENIAGA2 MELAYU DEMI NIAT NAK MEMBANTU PENIAGAAN ORANG2 MELAYU...PENIAGA2 MELAYU JAUHI DARIPADA MEMINJAM CETI/ALONG HARAM KERANA PERLU MEMBAYAR BUNGA YANG TINGGI IBARAT KITA MENJADI HAMBA DUIT IAITU KERJA KUAT TAPI UNTUNG KURANG KERANA PERLU MEMBAYAR KADAR BUNGA YANG TINGGI...AMALKAN AMALAN SIKAP RAMAH TAMAH/IKHLAS SESAMA MELAYU NESCAYA PERNIAGAAN MELAYU AKAN BERTAMBAH MAJU !!AMIN.

Anonymous said...

Celaka punya cinabeng, tdi aku gi seevice keta kat produa di bdr tun razak pahtu cinabeng ni bgtau aku nyer allingment lari...ada ke patut dia nak charge aku rm 150 utk balancing & allingment tyar keta..kena byr cash pada dia xbleh byr kat kaunter...pahtu aku buat bodo...aku gi bengkel mlayu kat tmn puncak jalil baru rm40...

Anonymous said...

Aku selalu travel menggunakan highway plus. Setiap R&R ada gerai makan..saudara2ku..bila nak pergi kegerai tolonglah perhatikan di atas papan tanda ada tercatit nama tuan punya gerai..aku duduk perhati, kalau ada gerai yang cinabeng punya, semua cinabeng takkan pergi ke gerai melayu...cuma melayu aje yg dok terhegeh-hegeh pergi ke gerai cinabeng..termasuklah pak lebai-pak lebai..Plus dah lakukan tugas dgn mencatitkan nama tuanpunya gerai..sekarang tugas kita pulak nak perhatikan..cinabeng guna pekerja indon yg bertudung utk mengabui pelanggan melayu..

Anonymous said...

cinabeng ni semua memang spesis penipu. dulu aku pon pernah kena cakap alignment tayar kereta aku tak betul. dia cakap caj RM30 tapi aku tak buat. lepas tu aku bawak kereta aku g bengkel melayu budak keja bengkel tu cakap takda apa-apa masalah pasal alignment tayar kereta aku. ptuihhh...babi punya cinabeng pemakan bangkai babi.nasib baik aku percaya cakap cinabeng ni semua.

Anonymous said...

sokong 1000%

Pemuda Umno Larut

Anonymous said...

Masih ada lagi yg lemah pemikiran..cina takde melayu tetap Hidup..percaya rezeki dtg dari Allah. .bukan bersimpati dan takut kepada orang yg kaya tamak, kurang ajar..JIHAD EKONOMI DI MALAYSIA. .bukan semua mampu ke luar negara..majoriti Cina mmg mampu krn telah kaya dgn memperbodoh melayu mcm anda..

Ubah keyakinan jati diri..Islam bakal menjadi Kuasa ekonomi selepas China & American. .tapi ia bukan bermula dgn kercayaan tak beli dgn cina, Malaysia bakal bankrup..

40 peratus gdp negara dari petroleum. .tanpa manusia hanyut tamak ni..Semua melayu mmg millionair..

Anonymous said...

Aku ni cina ..

Bunuh business cina kapir lahanat niii....

Antara cara yang paling berkesan dan cepat untuk ajar cina kurang ajar ni...

Melayu belacan,, tempoyak, budu, cincalok dan tak lupa pada melayu keju..

Jangan jadi bodoh bagi kekayaan pada cina,,.

Teruskan kempen bunuh bisnis cina kapir lahanat ni...

Inilah cara yang paling berkesan!!!

Aku adalah cina yang nak ajar kaum aku cara berterima kasih,,

Pukimak punya cina kapir lahanat!!

zin zorro said...

TDM KENA BUKA MATA
KENAPA LA AMEK CEO CINA
TDM TU NEGERI TERENGANU PUNYA
KITA MELAYU SUSAH PAYAH NAK NAIK ANAK SYARIKAT SPT HOSPITAL YANG MAJORITI PEKERJA MELAYU TAPI KO AMEK CEO CINA APA LA BODOH .
KPJ MAJU TAK ADA PUN CEO CINA
LAGI BEREBUT DOKTOR , PESAKIT CINA NAK DATANG KAT HOSPITAL KPJ.
SEKARANG PENGHAPUSAN BANGSA MELAYU DI SALAH SATU HOSPITAL TDM.
RAMAI PEKERJA MELAYU YANG BAGUS DIGANTIKAN OLEH CINA.
LU SILAP LA TDM
BUKAN TAK ADA CEO MELAYU YANG SUPER HEBAT LAGI.
CEO MELAYU PUN KO BUANG MCM SAMPAH.
TAK LAMA LAGI AKAN JADI MCM CEO LAMA YANG MENGURUS HOSPITAL TDM .

Anonymous said...

Aku ni cina ..

Bunuh business cina kapir lahanat niii....

Antara cara yang paling berkesan dan cepat untuk ajar cina kurang ajar ni...

Melayu belacan,, tempoyak, budu, cincalok dan tak lupa pada melayu keju..

Jangan jadi bodoh bagi kekayaan pada cina,,.

Teruskan kempen bunuh bisnis cina kapir lahanat ni...

Inilah cara yang paling berkesan!!!

Aku adalah cina yang nak ajar kaum aku cara berterima kasih,,

Pukimak punya cina kapir lahanat!!

Anonymous said...

bosan nak baca ayat engkau yg panjang2 nie..

hangat2 tahi ayam jer..

tak ada makna nya..kenapa nak boikot pulak kalau mereka jual lebih murah dari kedai melayu??

Anonymous said...

KALAU KAU TAK MAHU BOIKOT ITU HAK KAU!! KAU BAGILAH KELUARGA KAU MAKANAN CINA DAN TOLONG JILATKAN JUBUR CINA YANG SELEPET HANCING BERAK TAK CEBOK TU...KAMI DISINI NAK BANTU BISNES MELAYU...KALAU KAU TAK NAK BANTU NANTI JANGAN MENYESAL DI KEMUDIAN HARI KERANA KETURUNAN KAU TELAH MENJADI KULI SELAMA2NYA.....

Anonymous said...

Salam Saudara GAP,
Terima kasih atas teks ulasan yang mantap lagi padat. Saya akan cetak dan edarkan kpd saudara Islam kita yg kurang layari blog-blog internet dan saya e-mailkan pada mereka yg ada e-mail.

Harap saudara buat pemantauan dan ulasan dari masa ke semasa....maklum sajala....MELAYU MUDAH LUPA....terima kasih.

Anonymous said...

JIHAD EKONOMI ISLAM.
-BUY MUSLIM 1st-

Sahabat sangat2 mengharapkan umat islam Malaysia saling mendukung dan bersatu padu dalam usaha memperkasakan ekonomi Islam.

Usahakan sesuatu agar semua umat islam tdk kira PAS UMNO mahupun PKR untuk bergabung dan bersatu atas nama Allah Swt dan rasulnya.
Berhenti dr mengklasifikasikan dia umno pkr atau pas..
Asal dia tetap ikhlas bersyahadah maka tetaplah dia itu UMAT ISLAM yakni saudara kita.

Anonymous said...

Rakan sahabat semua...
perjuangan memartabatkan ekonomi Islam sudah menjadi fardu kifayah yakni kewajiban.
Hal ini kerana kurangnya penguasaan kita dlm ekonomi dlm dan luar negara.
Ianya adalah jihad yg dituntut di akhir zaman.
Makanya...setiap mereka yg menolak kesatuan umat krn Allah Swt dan rasulnya..dgn mengadakan pelbagai halangan atas alasan sprt parti cthnya...
Manusia sprt ini harus menjadi musuh seluruh umat islam.
73 jalan..hanya 1 jalan...
Yaitu landasan kesatuan...
Allah Swt dan rasulnya menyeru agar umat islam bersatu...bila kita tetap tdk bersatu bermakna kita menolak seruan Allah Swt dan rasulnya..
Bila kita menolak...ibarat kita memilih utk menjadi musuh Allah Swt dan rasulnya...
Maka...serulah kesatuan dan perpaduan umat islam.
Kemudian kita bersama2 berjuang utk membangkitkan ekonomi islam."BUY MUSLIM 1ST".

Anonymous said...

Sgt kagum dgn artikel ini...

Anonymous said...

Utk servis kereta, boleh pergi ke nsr (www.nsr.my)ni kedai 100%Melayu. Ada kat Bangi (sek. 7, 8 &9), Sri gombak, ampang, shah alam (sek 7 & 23) dan banyak lagi. Sebelum raya jom servis kereta di kedai Melayu!

Anonymous said...

Buat rakan sahabat semua..
Gerakan "Buy Muslim 1st" tiada unsur paksaan..perkauman dan sbgnya...tetapi ikhlas krn Allah Swt semata2...
Perjuangan sahabat ini ada beberapa peringkat...
1-JIHAD KESATUAN UMAT ISLAM
2-JIHAD EKONOMI ISLAM menerusi slogan "BUY MUSLIM 1st" dgn mendahulukan brg2 umat islam.

Selepas 2 perkara jihad ini berjaya...
Seterusnya...
3-JIHAD MEMBENTERAS EKONOMI YG BERASASKAN LARANGAN KERAS DR ALLAH SWT...yakni berkaitan judi..arak dan pub2 di seluruh Malaysia.
4-JIHAD MENOLAK HUKUM RIBA.
5-JIHAD DINAR EMAS & PERAK dlm perniagaan..

Semoga Allah Swt perkenankan dan mempermudahkan..

Amin..
In shaa Allah...

Anonymous said...

Setakat pegang mykad tp cakwp melayu masih sengau ,hantar anak sekola cina, buli melayu dlm sektor pekerjaan & ekonomi selama 50 tahun masih nak bertolak ansur lagi? Udah2 lah tu, suruh jerlah mrk berhijrah kslau x suka krrana budaya mrk mmg begiu lagipun mrk boleh balik kpg tok nenek mrk. Org melayu nak balik kpg mana,kalau x M'sia.

Anonymous said...


Anon 9.58,
Kita bukan nak bermusuh dgn sesiapa, jauh sekali nak mulakan permusuhan. Jangan terlampau mencabar-cabar kesabaran Melayu. Memang pantang Melayu kalau orang "menjual" dia pasti "membeli". Selidik dulu siapa yg mulakan dulu?

1. Siapa yang mula boikot Roti Gardenia sebab ia roti bumiputera?

2. Siapa yang mula diskriminasi dan mengeluarkan iklan jawatan kosong dgn MENSYARATKAN "calon mestilah fasih berbahasa Mandarin"?

3. Siapa dulu yang menghina raja-raja Melayu dengan kata-kata dan isyarat yg begitu rendah?

4. Siapa yang mula mengutuk, caci-hina Agama Islam dgn cukup rendah?

5. Siapa yang mula mempersoalkan kedudukan hak bumiputera?

6. Siapa yang mula mengkritik tentang Azan Solat 5 waktu?

7. Siapa yang yang mula dulu menyoal kuota kemasukan bukan Melayu ke UITM sedangkan sekolah-sekolah mereka kita tak boleh usik, sentuh langsung pun.

8. Siapakah yang mula MENDISKRIMINASIKAN gaji org Melayu dibayar lebih rendah walaupun kelulusannya sama dgn org sebangsa mereka?

9. Siapa yang mula MENDISKRIMINASIKAN harga jualan? Barang yg dijual kpd Melayu lebih tinggi berbanding yg dijual kpd bangsanya sendiri.

8. Siapa yang memberi kerjasama penuh, bertolak-ansur mengkayakan kiasu ini dengan menyokong dan membeli dari kedai-kedai, pasaraya-pasaraya mereka selama ini? Sebelum ini Melayu TIDAK KESAH LANGSUNG, TIDAK BERKIRA SIKIT PUN dan MEMBERI KERJASAMA PENUH membeli barang-barang mereka setiap hari, dari minggu ke minggu, bulan ke bulan, tahun ke tahun. Dah berpuluh-puluh tahun mereka mengaut keuntungan dari pembelian orang Melayu tapi sudahnya mereka caci-hina kita, jauh sekali hendak berterima kasih.

10. Salahkah kalau ini kalilah kita hendak memberi sokongan kepada peniaga, pengusaha saudara Islam, bumiputera? Selama ni sudah berpuluh tahun kita sokong peniaga mereka. Buktinya tengok senarai 10 orang TERKAYA di Malaysia. Mengapa kalau sokong perniagaan bangsa lain boleh tapi sokong perniagaan saudara Islam/Bumiputera sendiri tak boleh pulak? Jangan TAMAK nak makan sorang je. Orang lain pun nak hidup juga.

Anonymous said...


Maaf komen di atas tadi salah taip nomborla.

Anonymous said...

Dah lebih sebulan tak masuk kedai cina. Alhamdullillah dapat bantu sesama umat islam. Berazam utk.bantu kedai runcit islam. Mahal sedikit tak apa. Niat.sedekah.

Anonymous said...


Kepada Anon 9.58 AM, yang komen, rakyat sendiri menghancurkan negara,:-

Anda mesti tahu, boikot ini bukan semudah mana difikirkan, tetapi kesan nya juga perlahan, atau mungkin tidak ada kesan langsung pada prniagaan Cinabeng di Malaysia.

Apa yang perlu adalah perlaksaan boikot ini. Ikut sedaya mana yang mampu. Sudah 50 tahun lebih bermacam kemudahan perniagaan di beri oleh krajaan, tetapi kaumMelayu masih hanya mencapai kurang 15 % sahaja. Dengan alasan dan tuduhan , korupsi, kroni, kebel dll, faktor yang penyumbang kegagalan kaum Melayu , faktor sifat dan perangai kaum sendiri juga juga menyumbang kepada kegagalan dalam ekonomi.

Sekarang keadaan memaksa kaum Melayu untuk bertindak dengan lebih tegas untuk mengurangkan cengkaman ekonomi cinabeng ini. Jihad ekonomi.

Perlu buat , jangan tak buat. Sambil boikot, sambil itu insyallah, peniaga Melayu menambah baik perniagaan mereka.

Tidakkah kita suka melihat peniaga Melayu maju?



Kita tidak hendak negara jadi macam Singapura dan Fiji. Melayu masih boleh kawal keadaaan ini berlaku jika rentak boikot ini konsisten dengan kesedaran setiap orang Melayu di negara ini.

Memang susah untuk mencapai kesan nya tetapi boikot tetap di usahakan.

Sebabnya, Cinabeng adalah bangsa yang sangat licik dan azam mereka yang tersirat untuk menghancur kuasa Melayu adalah kukuh sekali.




.

Anonymous said...

Saya sokong 300% cadangan GAP. Satu lagi kita buat free promo untuk peniaga-peniaga melayu ni tak kira mana mereka berada.
Boleh mula kat Blog GAP pasal banyak hits.
Hari in D'Ansar Corp - kompeni melayu 100% telah membuka mini market di Putra Heights, Selangor. Jual produk fresh dan barangan harian dan banyak produk IKS melayu yang berkualiti dan halal.
Tolong sebarkan. bersama kita menyokong & membangunkan umat.

Anonymous said...

BRO GAP,

SAYA TENGOK KR1M BANYAK JUAL BARANG BUKAN ISLAM. BARANG ORANG ISLAM SIKIT JE, TAK BANYAK SANGAT.

SAYA DAH CAKAP DGN PENGURUSNYA TAPI DIA KATA BARANG TU TAK ADA DALAM 'ORDER LINK' MEKA. SAYA KATA TOLONGLAH REQUEST KAT HQ NI PERMINTAAN PEMBELI, TAPI TAK TAULAH MEKA BUAT KE TAK. JADI SESAPE YANG BOLEH TOLONG, BANTULAH. KITA NI TAK TAHU DENGAN SAPE YANG SEPATUTNYA KITA CAKAP. TOLONG....

Anonymous said...

non atas jgn buat pandai....saya sekeluarga berpuluh tahun tinggal di luar negara. Saya didik anak saya tidak boleh lari dr jati diri Melayu.Saya.dan suami mengajar sendiri agama. Bahkan kami akan membeli buku agama sama yg diajar sek Malaysia. Tapi kami tidak pernah mengajar anak biadap ke org di negara yg kami tinggal.

Negara mana yg anda maksud lebih hebat dr Malaysia berdasarkan ketuanan sesuatu bangsa dan agama. Saya bersyukur di lahirkan di negara ini kerana begitu byk keistimewaan Melayu dan meletakkan agama tidak boleh lari dr Melayu. Melayu dan Islam tidak boleh dipisahkan.

Kerana kita baguslah cina tidak berhijrah. Kerana kebaikan kitalah cina bertapak dan berkembang di sini. Tidak perlu diulas saudara sendiri tau betapa biadap bangsa cina ke Melayu Bumiputera dan India.

Sebut negara mana yg anda tinggal. Saya telah menetap di 3 negara dan telah byk negara yg saya pergi. Negara mana yg byk beri kelebihan ke cina selain cina taiwan hkong singapura.

Mungkin anak saya lebih Melayu dr anda. Mungkin anak saya lebih mengamal Islam dr anda.

Anonymous said...

anon 9.58 adalah dari spesis pemakan babi...berhati hati.

Unknown said...

JANGAN LUPA BOIKOT SATU JENAMA PREPAID MILIK CINABENG.SAYA TAK NAK SEBUT JENAMA LA SENSETIVE DAA!!.TAPI U ALL KNEW LA WHAT BRAND IT IS KAN? YANG KERJA NYA ASYIK DOK SPONSOR CERAMAH GILA PEMBANGKANG SEBELUM PRU LALU .AYUH MELAYU TAPAI!!! KITA UBAH KEPADA MAXIS MILIK MELAYU KITA OK?

Anonymous said...

Hampir tiada Cina yg jujur dlm berurusniaga,hampir semuanya menipu,mengenakan bayaran cekik darah,memberi maklumat palsu,mengambil kesempatan utk merugikan pelanggan terutama dlm servis,membaiki kenderaan,barangan elektronik dan hardware.Mereka memang bangsat...

Anonymous said...

Yap bro pas tu cina babi ne spin pulak depa kata orang2 bn makan rasuah tak ke bodoh namanye pas tu takut x dapat undi cina inilah masalah ketua2 melayu kita, melayu yang ramai ne dipandang sepi. Jadi melayu2 semua apa yang harus kita buat sekarang hendaklah bersatu semua usah pedulikan golongan politik bangsawan ne baik umno, pkr atau pas semua hanya mahukan duit cina babi utk tanggung tekak depa. X pe biar kita bersusah dulu utk anak cucu cicit kita yg kenyang.

Anonymous said...

NK BLI MARJERIN,BLI JENAMA ADELA..DARI FGV FELDA TERBAIK..

Anonymous said...

Anon ni lagi satu melayu x de jati diri rasanya kalau perang kau mampus dulu shuh shuh perosak bangsa

Anonymous said...

Bagus.. Aku pun dh banyak tahun kurangkan pg kedai ca alif nun ya..

Anonymous said...

Sekarang ramai cina yang naik teksi aku kebanyakkan kelat je muka mereka. Hahaha dah terasa tekanan tu Ayoh gerakan boikot ini diharuskan dengan kosisten sekali padu dan jitu

Anonymous said...

Kalau ada yang rasa lebih Islam dengan memperlekehkan boikot ni, sila rujuk pasa sirah nabi.

Sewaktu nabi tiba di Madinah selepas hijrah, semua sektor ekonomi di kawal/dipunyai dan dimonopoli oleh yahudi.

Ingat bagaimana nabi mengarahkan Abdul Rahman bin Auf supaya membuka pasar yang lain selain daripada pasar yang dipunyai oleh yahudi? Ingat bagaimana nabi menawarkan kepada hartawan muslim yang boleh pembeli perigi daripada yahudi (yang menjual air perigi dengan harga yang sangat mahal) supaya dapat dimanfaatkan oleh penduduk Madinah secara percuma?

Hasil daripada 2 contoh di atas berjaya menggugat dan menghapuskan monopoli yahudi di Madinah. Sebenarnya banyak lagi peranan sahabat yang dalam bisnes sehingga orang Islam memonopoli ekonomi Madinah dalam masa yang taidak lama selepas hijrah.

Persoalannya, adakah nabi menggalakkan permusuhan antara orang Islam dengan yahudi? Adakah nabi tidak mempunyai international view? Aku pulangkan balik kepada anon June 15, 2013 at 9:58 AM.

Lu fikirlah sendiri.

Anonymous said...

Anon 9.58. Sejak bila kalau tak beli barang cina, ekonomi akan jatuh? Kau belajar ekonomi tak? Cash flow hasil dari jual beli akan tetap ada, cuma bezanya akan pergi ke perniagaan Melayu Islam instead of pergi kepada Cina. So, apa yang jatuhnya? Ish Ish Anon 9.58. Kalaupun kau bodoh, jangan la bagitahu kat semua orang disini :)

Anonymous said...

Orang ngok ngek jangan dilayan. terkena badi ngok ngek dia nanti hahaa. Bior lantak ler anon 9.58 tu.

ABC BCL !!!

Anonymous said...

Melayu nak hancur business Cinabeng??? Mimpi sahaja tak mungkin punya.... Cina lahir suka melaku kerja dan niaga berisiko seperti main JUDI. Bolehkah Melayu berani BERJUDI??? Mimpi sahaja.....lagi seribu tahun pun tak mungkin. Kah Kah Kah

Anonymous said...

Yey teruskan boikot dan sebar pada famili dan kawan2

Anonymous said...

Boikot sampai kiamat.!!!

Anonymous said...

tunggu aje beb..apasal lu melalut...takut tuiiiii...amacam cina dikawasan Melayu.. sudah panik...baru berapa bulan sudah panas buntot apek...lu tatak untung mcm mana mau main judi..jual babi.. aiyaa semua cina jual babi...mana untung.

lu jual lu bini myk untung..lu kalah judi bini boleh jual.aiyaaa

Anonymous said...

Boikot, boikot, boikot.

Kasi hancur itu semua bisnes cinabeng.

Kasi hancur selumat-lumatnya.

Teruskan momentum and show no mercy.

Biar semua cinabeng mampos tak cukup makan.

Yang survived boleh blah dari Malaysia.

Pi la Singaporkimak dan tinggal di sana.

Babi, babi, babi semua cinabeng.

Bangsa penipu makan duit haram hasil menipu pelanggan.

Sembah duit dan suka makan bangkai babi.

Cari duit cara tak bermaruah.

Lu cinabeng semua pukimak anak haram dasar anjing banyak makan babi busuk lepas tu tak malu nak buat negara ni macam atok nenek ko yang punya.

Anonymous said...

tepat bebbb...jgn kasi can..biar dia sorg berkokok kat kedai cina kui...yg herannya cina tu nanti tanya dia balik.. lu Melayukan.....sebab Melayu lain takde dtg..

Anonymous said...

Semua Melayu sedang bersatu memusnahkan bisnes cinabeng.

Operasi Boikot Bisnes Cinabeng sedang berjalan di seluruh negara.

Tentera anai-anai sedang menyusup ke seluruh negara untuk menghapuskan kekuasaan cinabeng.

Cinabeng semua sedang menggigil.

Aku tengok banyak iklan bisnes cinabeng keluar kat TV3 sejak kebelakangan ni.

Tadi aku tengok iklan Chicken Rice Shop.

Aku tergelak berguling-guling.

Cinabeng memang licik amek pelakon Melayu berlakon dalam iklan depa.

Kah kah kah kah kah.....

Padan muka.

Chicken Rice Shop dah tak laku dah.

Tentera anai-anai sedang memusnahkan bisnes cinabeng ini.

Ini signal kempen boikot kita sedang berjalan dengan begitu rapi sekali.

Kat rumah makan babi tapi kat kedai jual nasi ayam bagi Melayu makan.

Harga mahal nak mampos tapi nasi ayam macam pundek.

Nasib baik Melayu sedang bersatu memboikot semua bisnes cinabeng.

Kah kah kah kah kah.....

Woi cinabeng pukimak.

Lu nak meniaga lu pegi meniaga nasi babi bagi semua cinabeng makan.

Melayu tentera anai-anai akan kasi bisnes ko hancur selumat-lumatnya.

Hanya masa sahaja yang memamposkan korang semua wahai cinabeng babi pukimak anak anjing.

jiwa merdeka said...

Banyak duit kita belanja untuk bil telefon.Kurang-kurang pun sehari rm 2.Banyak mana melayu yang ada handfone belanja untuk ini semuanya?Kalau 7 juta orang.sehari 14 juta ringgit.BAYANGKAN 14 JUTA SEHARI DUIT MELAYU DAPAT KEPADA PENIAGA MELAYU.berapa sebulan,setahun ,lima tahun?

Banyak peniaga melayu menjual prepaid sekarang ini.Bantu melayu sekarang !

Anonymous said...

Ingat semua tentera anai-anai.

Baru sebulan lebih kempen ni berjalan, cinabeng semua dah panas konek.

Konek cinabeng semua kecik macam pensil kontot sebab tak sunat.

Konek semua cinabeng sedang mendidih sebab cinabeng ketakutan bisnes depa semakin rugi.

Keuntungan semakin susut sejak PRU-13 lepas.

Banyak customer Melayu lari cari alternatif lain.

Kesedaran Melayu untuk memamposkan cinabeng dari bumi Malaysia semakin meningkat.

Maklumat kempen boikot ini sedang berjalan serentak di seluruh Tanah Melayu.

Dari Perlis hingga ke Johor, semua Melayu sedang bersatu memboikot bisnes cinabeng sampai lunyai secepat mungkin.

Kesan kempen ini semakin menampakkan hasil, jadi teruskan momentum membantai semua bisnes cinabeng sampai mampos.

Lipat gandakan usaha kita untuk menyebarkan kempen kesedaran ini kepada keluarga, saudara-mara, jiran tetangga, rakan-rakan dan komuniti anda.

InsyaAllah, sebelum hujung tahun ini 50% bisnes cinabeng akan jatuh bangkrap menyembah bumi.

Jika anda mahu melihat cinabeng kurang ajar ni semua jatuh miskin, teruskan dan lipat gandakan usaha Boikot Bisnes Cinabeng.

Anonymous said...

Hoi......sudah 1am lagi mimpi ko???? Besok lagi cerita Boikot !!! Kah Kah Kah

alogtag said...

Cadang kepada admin,update barangan2 keluaran melayu/bumi setiap masa untuk panduan kita semua.Sertakan juga jenis barang yang selalu kita guna tetapi keluaran orang lain.

Sebagai contoh,roti-GARDENIA-Maximo.Merahkan tulisan untuk Maximo sebagai barang untuk di boikot.Buatla jadual yang mudah untuk dirujuk.

t.kasih tuan.

Anonymous said...

Anon12.04
Ko ni sekor lg mcm sdra ko anon9.58. Elok ko team up berdua. Ko ni tak buat analisa dulu sebelum kua cakap ke?
Klo ko melayu d Islam memang amat rugi ko hidup kat dunia ni. Dlm kitab suci kita ko tau tak berapa kali ayat "fissabilillah" disebut.
Ko kena buka mata d hati betul2 la sebelum jd meroyan yg bukan2... ko tolong baca kitab tafsir d berguru cara positif...
Kita mesti hidup dgn sirah ayat ini d jka ko tak tau sesungguhnya ko sia2 hidup. Heh...ko pergi baca kitab tafsir lg baik drpd ko jadi buta mata d hati.

Kesian keturunan ko nnt jadi gulungan yg meroyan..carilah ilmu banyak d muhasbah diri betul2.

Anonymous said...

Hoi anon 1.02,jangan duk potong stim,orang tengah smangat nei.

Anonymous said...

Kepada semua Melayu, mahukah anda semua melihat fenomena ini berlaku secara besar-besaran sebelum hujung tahun ini : -

#1 : Rumah cinabeng disita oleh bank kerana tak mampu bayar pinjaman.

#2 : Kereta cinabeng ditarik oleh bank kerana tak mampu bayar ansuran melebihi tiga bulan.

#3 : Kilang-kilang, gudang-gudang, pejabat-pejabat, kedai-kedai dan premis-premis perniagaan milik cinabeng gulung tikar kerana menanggung kerugian besar.

#4 : Anak-anak cinabeng tak mampu masuk IPT kerana masalah kekurangan wang.

#5 : Cinabeng hidup merempat di tepi jalan sambil minta sedekah.

#6 : Cinabeng bekerja sebagai kuli Melayu.

#7 : Cinabeng berhijrah pulang semula ke negara asal mereka iaitu Tanah Besar China.

#8 : Berita ribuan Cinabeng mati kerana membunuh diri menjadi tajuk hadapan Utusan Malaysia.

#9 : Berita Ah-Long membelasah ramai peminjam di kalangan cinabeng yang tak mampu melangsaikan hutang dan bunga.

#10 : Cinabeng berpecah belah kerana kehilangan kuasa ekonomi secara mengejut.

Jika jawapan anda adalah YA! saya mengajak anda untuk sama-sama memboikot segala bisnes cinabeng yang ada di atas Tanah Melayu ini. Ajak semua orang yang anda kenal seperti keluarga, saudara-mara, rakan-rakan, jiran tetangga dan komuniti anda untuk menjahanamkan terus spesis cinabeng haram jadah tak reti bersyukur ini buat selama-lamanya dari Malaysia.

Sudah sampai masanya untuk Melayu memegang kedua-dua kuasa ekonomi dan politik.

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah.....

Read Bean Army pemakan bangkai anjing menyalak kat sini.

Syuh...syuh...syuh...

Pegi balik kandang babi habitat semula jadi cinabeng.

Kah kah kah kah kah.....

Anonymous said...

bgs dan makin mantap artikel gap..kena sentiasa di asak dan dipahat kedalam tiap kepala hotak org melayu/islam supaya sntiasa bringat utk mnaikkn bangsa sendiri. stiap apa yg kt lakukan disini samada mbeli brg or pkhidmatan, sumenye membantu saudara kita sndiri. tiap2 dr kita ada peranan dan tugas masing2. sedikit info kdai melayu area shah alam: kedai lampu melayu kat sek 9, hardware n worksyop byk kat jln kebun shah alam. ni je yg aku tau ;)

Anonymous said...

bgs juga boikot bank cina!! even bank cina seperti hong leong dan public bank ada tawarkan islamic bank pun kita boikot!!! brapa byk bantuan kewangan yg dsalurkan hong leong dan public bank kepada cina hasil duit org melayu...utamakan bank yg dkuasai melayu sperti bank islam, muamalat, kfh, alrajhi dan bank rakyat.

Anonymous said...

kepada anon 12.04..mmg sekrg ni org2 melayu dok bjudi..bjudikn nasib cina agar lepas ni samada cina myembah bumi ataupun membunuh diri beramai2. apa2 pun, hapuskn sume SRJKC!!!! mulakn dr awal pghasilan bangsa cinabeng dahulu...

Anonymous said...

TULISAN PANJANG YG TIDAK BEKESAN

KUMPULKAN GAMBAR!!

jika beras apa option dia FAIZAH LAGI APA?SUSUN GAMBAU DIA

KERJA BLOGER CUKUP SUSUN GAMBAU DAH MMBANTU KAMI

Anonymous said...

kaum cina ketandusan pemimpin berquality spt TAN CHEN LOCK semasa era merdeka dulu..

cina 2 'mulia' dah takde..

yg tinggal skrg cina2 lupa daratan..je...

ingatlah ...dlm pepeatah kata kaum cina takde benda ni

''DIMANA BUMI DIPIJAK DISITU LANGIT DIJUNJUNG''

TUsebab kat mana 2 cina berada...pasti byk masalah. kat indon pun cina buat hal..cina brgaduh jugak dgn bumiputra sana..

Anonymous said...

cina tu brader...bapak dia nak pitam sebab anak2 dia undi dap...business dah nak mampus

Anonymous said...

alogtag said...

Cadang kepada admin,update barangan2 keluaran melayu/bumi setiap masa untuk panduan kita semua.Sertakan juga jenis barang yang selalu kita guna tetapi keluaran orang lain.

Sebagai contoh,roti-GARDENIA-Maximo.Merahkan tulisan untuk Maximo sebagai barang untuk di boikot.Buatla jadual yang mudah untuk dirujuk.

t.kasih tuan.

June 16, 2013 at 1:02 AM

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

nak info belayar ket sni:

http://www.mukminbrands.com/

http://produkmuslim.info/

Anonymous said...

salim hasan said...

JANGAN LUPA BOIKOT SATU JENAMA PREPAID MILIK CINABENG.SAYA TAK NAK SEBUT JENAMA LA SENSETIVE DAA!!.TAPI U ALL KNEW LA WHAT BRAND IT IS KAN? YANG KERJA NYA ASYIK DOK SPONSOR CERAMAH GILA PEMBANGKANG SEBELUM PRU LALU .AYUH MELAYU TAPAI!!! KITA UBAH KEPADA MAXIS MILIK MELAYU KITA OK?

June 15, 2013 at 9:17 PM

------------------------------

ko biar betul maxis melayu punya.

ni info aku dapat dari internet:

Ananda Krishnan adalah usahawan kedua terkaya di Malaysia dan ke-138 di dunia yang juga pemilik Maxis Communication Bhd dan pengendali perkhidmatan televisyen berbayar, ASTRO All Asia Networks Plc.

Anonymous said...

Kalau pemalas tu pemalas jugak!!!

Anonymous said...

Lu cina muslimkah.?

Anonymous said...

Betul kata anon 9.58 kita semua rakyat Malaysia. Sikap boikot-memboikot tidak bermakna. Negara lain akan ketawa kelakuan kita macam budak. Kita negara semakin maju bukan lagi kerja macam budak. Kekalahan atau kemenangan politik adalah perkara biasa. Inilah panggil demokratik. Orang Cina tak sokong pemerintahan bukan kerana perkauman. Sebenarnya mereka nak pemimpin yang boleh bagi KEADILAN, MENGHAPUS RASUAH, MENGHAPUS SALAH KUASA dll. Janganlah main boikot-memboikot lagi macam budak-budak dan berdosa. Ini hari u boikot dia besok dia akan boikot u. Tak habis-habis berlaku jadi negara ini macam mana nak aman. Rayat dapat cari makan kerana ada keamanan. Fikirlah macam mana nak menjadi Malaysia lebih baik dimana semua orang dapat cari makan dan mempunyai politik yang lebih bersih........

Anonymous said...

betul2 sokong ..keje bodoh boikot memboikot..
idea bodoh tak boleh diikut..

aku punya suka lah nak beli kedai cina..lagi pun kedai melayu lebih mahal..

buang masa baca tulisan blog ni..menjumud kan minda..mcm lah bagus sangat.
ALLAH Maha Mengetahui niat kita.

Anda Tahu X !!! said...

sempoi la.. haha... nk cuba buat la.. mesti merah muka depa.. haha.. aku beli brg melayu,islam... kira jihad x? sbb tlg org melayu,islam....

Anonymous said...

Ku dah mula dah boikot... sikit2 dulu...takpe..lama2 akan terbiasa...kepada yang tak setuju tu takpe la...jgn la buat... Ni untuk owang2 yang setuju jerr... jgn gaduh2... ngko nak ngko buat..ngko taknak sudah....

Anonymous said...

wei tentera anai2!! jangan pedulikan dengan anon 9.58 dan anon 9.12 tu.

$$$$$BOIKOT SAMPAI KIAMAT$$$$

kita orang melayu lembut hati tak cukup kejam, jadi kita kena kuasai politik dan ekonomi agar orang lain tak pijak kepala kita.

INGAT KITA HARUS PERTAHANKAN ISLAM. HANYA ISLAM SAJA YANG BENAR.

Anonymous said...

GAP tolong adakan Yellow Pages untuk perniagaan Melayu. Mungkin GAP boleh minta tolong company yang buat Yellow Pages tu.

Anonymous said...

Awas sekali lagi.
Senarai nama-nama wartawan dari Singapura yang pro-pembangkang:

Singapore Straits Times:
Carolyn Hong
Lester Kong
Teo Cheng Wee
Reme Ahmad
Yong Yen Nie
Anita Gabriel
Zakir Hussain (tersangka atau suspect)
Wan Saiful Wan Jan
Ooi Kee Beng
Khoo Kay Peng
James Chin


Channel News Asia Singapore television:
Mike Firn
Melissa Goh
Kasim Raslan dari KRA ,CEO Kuala Lumpur
Joseph Liow

Anonymous said...

Aku harap akan ada blog khusus mengenai BCL
Dan bebas menerims artikel2 yang berkaitan dengan BCL. Blog GAP berperanan untuk membicar isu2 lain yang jugak penting selain BCL.

Biar Blog BCL fokus, komited & specialized dgn isu ini sahaja. Pasti kesan nya sangat besar bila kita fokus.

Ayuh bangsa ku. BANGKIT. Sahut cabaran ku.

Hunter!

Anonymous said...

Memang le lu punya suka nak beli kat mana. Dan memang kita punya suka la nak buat BCL. Apa le punya bengong!

X de sapa suruh kau buang masa baca artikel ni. Kau aja yg buang kan ruang blog ni dengan hujah yg double bengong!

Anonymous said...

Setuju dgn jawapan dari " Anon June 15, 2013 at 9:58 AM" atas komen dari "Anonymous June 15, 2013 at 9:58 AM"

Anonymous said...

Anon 9.49

Kalu nak tulis apa-apa pun,toksah duk selindung sebalik nama tuhan.Bodo betui hang ni,dunia pun hang teruk,agama pun nampaknya hang taktau.Kesian kat hang...

Anonymous said...

Pehhh,berdosa....
Kau biar betul?suka2 hati keluar hukum..
Salah ke majukan ekonomi org islam?N boikot tu utk senang org cam produk bukan islam,mncari yg halalkn fardhu..ke kau main telan je semua barang cina,,silap2 sengaja dorg letak pork,bg kau mkn,kau pn sedap jeh ketagih..ptt pun sesuka hati keluar hukum..
Aku sokong sebelum kempen ni lg untuk majukan ekonomi org kita..bkn pasal politik,tp sbb politik dah sedarkn melayu,kenapa tidak???
Org luar gelakkan ko sbb ko xnk majukan bangsa n agama sendiri..suke jd kuli kt negara sndiri..
Dia nk boikot?boikot lah,dah lama dorg boikot,ko je xsedar,pi masuk rumah cina,tgk barang n servis,dr sapa?rezeki tuhan yg bg,ko jgn tepesong akidah pulak..
Salah ke????ke ko jugak yg betul???
Kalo ko bukan islam,abaikan..

Anonymous said...

GAP tolong bagi link2 TETAP website LAIN YG mcm ni..

http://produkmuslim.info

dll web promote muslim & boikot secara prioriti seperti link2 politik juga.

minta bajet sikit dari pengeluar (faza, felda) dgn kadar minima..

promote produk berkualiti secara automatik bcl dsbnya. akan berjalan


Harakah & Utusan pun paut linkan produk yg membantu Ummah..

bukan asyik mengata Felda & Kapitalis melayu penyebab 13 Mei..mana ada kapitlis Melayu zaman Tu..(tuduhan penulis berstatus BABI dari Malaysia Kini) yang ada pada tahun 1950-an ialah KOMUNIS BABI
senang nak refer..

Anonymous said...

Anon 6.19 kedai servis kereta Melayu tu SNR CAR AIR COND SERVICES &ACCESSORIES SDN BHD.. website www.snr.my.

Chicken rice shop tu memang cinabeng punya, boikot la! Tunggu apa lagi?!! Makan nasi ayam Melayu la, berlambak ada!!!

Anonymous said...

kalau muslim Pas mati tergolek tengah pansa dilanggar kafir..

ada ka DAP akan kutip mayat anda kafankan?

Di China budak kecik dilanggar lori 2 kali takda siapa mau tolong..

inilah kemajuan yg DAP mimpikan..yang kuat berkuasa..winners takes all..tak untung jangan tolong..

Kafir walau menyamar jadi kristian hanya hidup untuk DUNIA..

pengutip sampah di China yg menyelamatkan bai Malang itu..

Sokong produk Muslim.. umno/pas..setamak2 mereka pun mereka masih ada perikemanusiaan & ingat Allah..

Anonymous said...

pengalaman aku hampir kena tipu dengan kedai letrik cinabeng kat bdr mahkota cheras.mesin basuh auto (panasonoc 8kg)rosak.aku xde pilihan masa tu,hantar repair kat kedai cinabeng nie.dia kata kena test dulu.lepas 2hari aku tanya balik apa kerosakan?dia kata computer board rosak kos tukar rm400 lebih kena order barang 3hari.aku suruh dia hantar balik kat umah,aku tak mau repair,dia caj aku rm30.pastu aku dapat contact satu brader nie minta tolong tengokkan.dia bawa teksi dan repair nie part time jer.dia datang kat umah dan katanya kerosakan disebabkan sensor pintu mesin basuh tu dah patah,dia boleh modified kan tak perlu tukar apa2.kalau nak tukar pintu tue kos cuma rm200.nampak tak perbezaan kat sini!!!!.aku pun terus hulur kat dia rm50 lepas dia buat tak sampai 5min.bersyukur sangat terselamat dari ditipu cinabeng nie.khhakk puiii lu cinabeng!!!!!

Anonymous said...

Anonymous said...

GAP tolong bagi link2 TETAP website LAIN YG mcm ni..

http://produkmuslim.info

dll web promote muslim & boikot secara prioriti seperti link2 politik juga.

minta bajet sikit dari pengeluar (faza, felda) dgn kadar minima..

promote produk berkualiti secara automatik bcl dsbnya. akan berjalan


Harakah & Utusan pun paut linkan produk yg membantu Ummah..

bukan asyik mengata Felda & Kapitalis melayu penyebab 13 Mei..mana ada kapitlis Melayu zaman Tu..(tuduhan penulis berstatus BABI dari Malaysia Kini) yang ada pada tahun 1950-an ialah KOMUNIS BABI
senang nak refer..

June 16, 2013 at 2:04 PM

---------------------------------------------------------

http://www.mukminbrands.com/

Anonymous said...

Klau boleh kita pakat senaraikan kedai2 milik melayu di kwsn kita...contoh bengkel keta/motor, kedai letrik, etc...kpd semua pembaca blog gap jgan beli barang2 letrik spt hod&hob di sekitar puchong jaya berdektan ioi mall...semua kdai cinabeng cekik darah....

Anonymous said...

membaca tulisan ini mengingatkan saya pada al-Arqam yg sudah diharamkan itu. salah satu sebab bisnes mereka berjaya kerana menggunakan formular ini.

apabila ahli mereka ingin membeli barangan yg tak ditulis siapa pembuatnya, mereka akan bertanya, ini produk melayu ke cina?

melayu mereka beli, cina (produk) mereka pandang jijik. psikologi ini tertanam kukuh dalam kepala mereka hinggga sekarang :)

Anonymous said...

Ya ALLAH..tak sabar rasanya nak tengok ramai peniaga melayu dan bumiputera menjadi kaya dan berjaya..inilah masanya yang sesuai sekali untuk menjayakannya iaitu selepas pru13 sutnami cina dan BULAN RAMADAN terus sambutan HARI RAYA AIDILFITRI dan seterusnya hinggalah jurang ekonomi melayu dan bumiputera meningkat naik setanding dgn mereka yang dah lama menipu kita dlm senyap2 ketika dibuai lena mimpi yang tak sudah..In sha ALLAH..HIDUP MELAYU MAJU !!3x

Anonymous said...

Artikel terBAIKKK..Tahniah saudara admin&penulis.

Anonymous said...

yaa..kita nak buat apa....apa lagi yg Melayu ada duit...siapkan diri take over kedai cina yg dah nak.bungkoss

Yahuuuuuuuu

Anonymous said...

Seronok aku baca komen2 kat sini. Aku yakin dan percaya semua bisnes cinabeng akan mampos menjelang hari raya ni. InsyaAllah, Tuhan bersama orang-orang yang bersabar.

Anonymous said...

Hoi.....lagi mimpi ko??? Boikat tak akan berjaya dan buang masa. Duit awak punya tak suka jangan beli tiada paksaan. Sekarang kes rompak terjadi-jadi. Fikirlah macam mana mengatasi masalah ni...

Anonymous said...

Pegi mampos kat kaw la cinabeng babi 7:11 PM. Cinabeng buat bisnes semua menipu makan duit haram beli babi bagi anak bini makan.

Kami Melayu tidak sanggup lagi ditindas oleh kaum cinabeng. Sekarang kami mahu mengkayakan semua usahawan Melayu dan bagi mampos semua bisnes cinabeng.

80% kekayaan cinabeng datang dari pengguna Melayu. Sekarang itu 80% kekayaan cinabeng akan bertukar aliran ke tangan Melayu.

Ayuh semua Melayu bersatu tumbangkan bisnes cinabeng harbi.

Anonymous said...

HOI CINABENG DAP!! KALAU KAU ADA MASAALAH PERGILAH JUMPA DAP KESAYANGAN KAU SUPAYA KES ROMPAK TAK TERJADI-JADI"..DARI DULU YANG KAKI MEROMPAK BESAR-BESARAN PUN ADALAH CINABENG..SINI FORUM MELAYU NAK MAJUKAN MELAYU !! BCL..BBC..ABC !!

Anonymous said...

Cinabeng banyak rompak duit Melayu. Caranya menipu dalam bisnes. Dulu aku guna P1 Wimax. Masa promosi cakap internet laju tapi bila aku pakai internet slow macam siput babi. Tiap-tiap bulan kena bayar RM99 tapi kualiti macam RM5 je. Babi punye kapitalis cinabeng merompak duit orang Melayu berbilion-bilion ringgit setiap tahun.

Anonymous said...

Woi cinabeng babi 7:11PM.

Kes rompakan banyak berlaku di kawasan cinabeng tinggal. Polis semua sibuk tak boleh tangkap perompak cinabeng yang merompak cinabeng jugak sebab banyak cinabeng buat rusuhan di KL.

Padan muka semua cinabeng kena dirompak oleh kaum sendiri yang jugak cinabeng, Kahkahkahkah......

Anonymous said...

Cinabeng merompak kaum sendiri sebab bisnes sudah gulung tikar. Takdak duit nak beli babi bagi anak bini makan. Ah Long hari-hari datang rumah mintak bayar hutang. Ini bukti kempen boikot bisnes cinabeng semakin berjaya. Jangan berhenti, teruskan momentum memboikot semua bisnes cinabeng sampai mampos selumat-lumatnya.

Kabus Ibra said...

kalau nak ubahsuai rumah, kerja kerja kimpalan buat grill. pagar dan pintu pagar, plaster ceiling, pendawaian elektrik, pemasangan paip air dan sebagainya anda boleh hubungi kenalan saya En Nasaruddin di nombor telefon 012 2361767... dia banyak buat kerja di sekitar Lembah Kelang dan ramai kawan kawan saya yg telah berurusan dengan beliau merasa puas hati dengan khidmat beliau .. sebarkan

Anonymous said...

Bisnes cinabeng semakin jatuh di seluruh negara. Banyak premis perniagaan milik cinabeng sedang menunggu masa untuk rebah hasil kesatuan tentera anai-anai Melayu. Sekarang ramai cinabeng merompak sesama kaum cinabeng sendiri. Kahkahkahkahkah........padan muka cinabeng semua.

Anonymous said...

Jangan biarkan cinabeng menguasai politik Malaysia. Gagalkan usaha cinabeng dengan menjahanamkan bisnes mereka di seluruh negara. Tentera anai-anai Melayu sedang merebak ke seluruh negara.

Anonymous said...

Aku rasa kesan boikot ini semakin menampakkan hasil. Baru tadi balik dari kedai runcit nampak kedai runcit cina di sebelah takdak orang masuk tapi kedai melayu yang aku masuk ni ramai pulak. kawasan aku tinggal memang majoriti melayu. aku harap fenomena ni boleh dilihat di seluruh pelusuk tanah Melayu menjelang bulan ramadhan nanti.

Anonymous said...

peduli hapa berjaya xberjaya,duit aku suka aku lah,,kau takut pasal apa??tahu pun ko rompak TERJADI JADI,sbb mkn benda haram la,hoi,ko tgk diri sndiri,mkn byk benda haram,mcm2 kerja haram lah korang buat..LENTUR PUNYA ORANG LU PIKIR LAH SENDIRI..

Anonymous said...

Kenapa rod penebat petir di banggunan UMNO terjatuh ? Adakah ini pasal heboh-heboh boikot jadi tuhan menghukum? Kah Kah Kah

Anonymous said...

melayu2 pecacai cina lahanat kalau tak nak boikot suka hati ko la.. tapi yg sebuk melalak disini buat apa..?? he3.. sayang betul melayu pecacai ni dgn cina ye, cina baru senyum sikit, melayu2 pecacai dah sanggup jilat telor cina.. dalam senyum je melayu2 pecacai kena kahak dgn cina lahanat ni...

lahanat punya cina tapi lagi lahanat melayu pecacai penjilat jubur cina

boikot sampai bankrap ekonomi cina lahanat

Anonymous said...


Jika ada kedai melayu/Islam di sesuatu taman yang di penuhi penduduk Melayu/Islam tutup kerana kurang pelanggan tetapi kedai cina di sebelahnya terus maju kerana sokongan penduduk melayu/ Islam di situ, maka berdosalah melayu/Islam di taman itu kerana tidak menyokong melayu dan Islam.

Anonymous said...

bagus artikel ini..

buat apa kita membeli daripada bukan islam, kalau kita membeli dari orang islam, mereka akan mengeluarkan zakat di sampaing membayar cukai pada kerajaan.

tapi kalau kita sokong produk cina, maka mereka akan salurkan keuntungan mereka pada tempat yang tidak sepatutnya seperti tokong dan seumpamanya.Lihat saja di batu cave.

Anonymous said...

masukla dlm blog produk muslim..jadi tak lupa.bila nak cari senang...

Anonymous said...

nasib baik tak jatuh kat kepala kau..bila jatuh kat kepala melayu,dap akan derma kain kapan sahaja...tapi bila jatuh atas kepala dap,macam2 bantuan dapat...ka ni na..la ha baw.

Anonymous said...

pemimpin2 pas/pkr tahap dewa yg paling islamik didunia ni berlumba2 berlakon aksi seks yg ditonton seluruh penduduk dunia.. pasti tuhan menghukum gak tu utk dedahkan siapa perosak islam sebenarnya.. betul tak anon 8.36PM

kah..kahhhh.....kahhhhhhhhhh takeber

psst.. setakat rod penebat petir jatuh kena ribut apalah sangat kalau nak dibandingkan dgn rakyat kelantan minum air lumpur selama bertahun2 dibawah kerajaan pas kononnya serambi mekah tu.. kah 10x

Anonymous said...

Kabus Ibra said...

kalau nak ubahsuai rumah, kerja kerja kimpalan buat grill. pagar dan pintu pagar, plaster ceiling, pendawaian elektrik, pemasangan paip air dan sebagainya anda boleh hubungi kenalan saya En Nasaruddin di nombor telefon 012 2361767... dia banyak buat kerja di sekitar Lembah Kelang dan ramai kawan kawan saya yg telah berurusan dengan beliau merasa puas hati dengan khidmat beliau .. sebarkan

June 16, 2013 at 8:00 PM

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

suruh kawan ko masukan perkhidmatan dia ket sini:

http://produkmuslim.info/

http://www.mukminbrands.com/

Anonymous said...

wahai tentera anai2 jangan ingat kempen kita tak akan berjaya!!! insyaallah kita akan bejaya.

kita kasi lingkup pekedai cina, bila pekedai cina lingkup, auto kilang cina dan pengimport cina pun lingkup.

jangan layan barua2 yahudi kuning duk perlemah semangat kita.

BOIKOT SAMPAI KIAMAT!!!

Anonymous said...

Anonymous said...

Kenapa rod penebat petir di banggunan UMNO terjatuh ? Adakah ini pasal heboh-heboh boikot jadi tuhan menghukum? Kah Kah Kah

June 16, 2013 at 8:36 PM
===================================

Alhamdulillah elok sangat lah bangunan umno lingkup, tu petandanya umno dah mampus di pulau pinang, kalo ada pun tak berguna, yang untung pun puak cinabeng, melayu tetap merempat juga.



Anonymous said...

Kalau aku, aku anggap musibah..ujian tuhan apa yg terjadi kt penang pada org2 kt sana..bukan cuma.melihat rod penebat saje..
Aku xberani nk salahkan sesiapa..lebih2 lg nk kaitkan dgn hal politik..mmg xbrani...
Tu tuhan saje yg tahu..dan peringatan pada semua ttg kuasaNya..
Tu beza aku dgn kau...

Anonymous said...

anon 7:11, setahu aku Pakataik membuang masa merusoh, boikot produk gula & minyak Felda, boikot klinik 1 Malaysia dll.

apa pulak menyuruh polis tangkap perompak kat sini..

kan polis tu anjing..pi jumpa Kit Sial, chen Mahin mcm mana nak balik ke tempat selamat, mungkin china, hongkong taiwan takda perompak..

Anonymous said...

AKU DAN FAMILY AKU DAH LAMA BOIKOT BRG CINA. KELUARGA KAMI MEMANG AGAK RASIS DAN PREJUDIS KAT BANGSA APEK NI. CUMA ORANG MELAYU JE YG X SEDAR

Anonymous said...

ada juga melayu bodoh yang komen dalam ni.......cina nak hapuskan rasuah........dah berapa banyak todi ko minum niii.....

cina la no 1 bagi rasuah, biar kat malaysia, singapore, indonesia.......sama saja.......dia org kalu tak rasuah, bisnis tak jalan......sampai mati pun rasuah tetap dah jadi budaya cina ni......

aku dah lebih 25 tahun.....ulang alik oversea, dari zaman aku belajar sampai la keje pun kt oversea.......sampai ke africa pun dah, beijing pun dah.........takde pulak aku nampak salah kalu nak boikot ni.......dah berapa banyak international view dah aku tengok........sekarang makin bersemangat pulak aku nak boikot......

klu mamat ni nak tahu, cina malaysia kt oversea ni lagi la rasis gila babi........aku rasa ko ni ada termakan apa2 tak???......kot ada cina dah rasuah kat lu pulak....tu yg tak sampai hati ko nak boikot cina ni......

teruskan boikot nih.........raya ni raya melayu, belila dengan melayu........klu mahal pun kira sedekah la, bulan puasa ni biarla banyak sikit sedekah, daripada ko bagi kat specis babi tu......

-anti jubur-
jakarta

Jeepers Creepers said...

artikel dan nasihat bagus tapi penggunaan font tu tak sesuai..kenapa guna saiz besar ? kemas ler sikit bro,..baru sedap nak baca dan sebar..

Anonymous said...

Caw ! , barua barua cinababi kat malaysia ni , sedar diri sikit ,
mak bapak kau , melayu apa ?..
cina sejak sebelum merdeka lagi dah
rangka ajenda besar , P.K.M nekat
merampas Tanah Melayu...perang gerila dijalankan......hari ini ,
sisa perjuangan maseh kental dijiwa
mereka...niat meguasai politiking
Pru 13 , dengan sokongan barua barua melayu..... yang digajikan pulohan ribu ringit oleh geng yahudi yang terdekat negera kita.
Malaysia , bukan Malaysia hari ini
...pelembagaan dirobek diubah ,
Islam dihapuskan , Azan dilarang ,
wang zakat bermilion ringit ,
wang baitulmal bermilion ringit ,
dihalalkan kepada bukan Islam .
tanah wakaf dijual kepada rakyat
mereka , serta diberi kerakyatan
menetap diceruk rantau negara ini,
I.S.A diwartakan demi kelangsungan
kuasa mereka . ingat ? DSAI , Nizam , Mat sabu ,serta yang sama
bersengkongkol , hanya dilantek
menjadi PM, MP ,dua pengal ,
kemudian kamu semua dihumban dipenjarakan , bukti bukti kamu ada
ditangan loyer mereka .......
wahai juak juak haramjadah kafir
lagi harbi , buka la mata , jangan
disepetkan. berotak kanan lah demi
bangsa melayu.....
Ps : cina cina halal di musnah ,
serta boikot sampai mampus

Anonymous said...

masa berlalu tanpa boikot barang cina sangat lah rugi kepada umat melayu, pastikan setiap detik, setiap saat, setiap jam, setiap hari, jangan sesekali tak boikot barang cina.


Anonymous said...

Baru siang tadi jalan2 kat alam central shah alam..tingkat 3 ramai cinabeng yg berniaga hp..pelanggan semua melayu..ada jugak kedai hp melayu kat situ..kenapa masih ramai org melayu yg menghabiskan duit kat kedai cinabeng2 ni...hebahkan supaya melayu hanya berurusan kat kedai hp melayu saja..produk sama apa....semuga lepas ni bila aku turun lagi kat s alam..makin berkurangan kedai cinabeng kat tingkat 3 ni..

Anonymous said...

usaha murni. thumb up

Anonymous said...

Bagi yang sombong, kutuk, mengata macam-macam pasal kempen sokong ekonomi Melayu ni, ingatlah sikit kalau mati besok orang Melayu Islam jugaklah yang mandikan, kafankan, sembahyangkan, kebumikan kamu. Yang usung jenazah dan galikan kubur kamu pun Melayu Islam. Yang sedekahkan Fatihah pada roh kamu pun Melayu Islam lah jugak.

Janganlah sombong, Allah benci orang yang sombong dan yang tidak menolong saudara Islamnya sendiri. Menolong saudara Islam itu Fardhu Kifayah. Memang Islam menyuruh mendahulukan saudara kita, kemudian barulah yang lain. Kaji firman-firman Allah dan baca hadis-hadis Rasulullah. Kalau kurang pengetahuan agama, wajiblah belajar semula sebelum kamu disembahyangkan.

mau said...

Saya bangga dengan sifat rasis anda, GAP.

Sikap rasis anda akan kuatkan ekonomi Melayu dan Islam.

Cina lagi rasis!!!

Anonymous said...

Sebenarnya kalau Melayu nak maju ,Melayu hendaklah berfikiran jahat.Kena pentingkan bangsa dan agamanya sendiri.

Cari jalan ,bagaimana hendak menkayakan bangsa nya sendiri.

Cuba tengok bangsa-bangsa maju atas dunia hari ini, kebanyakkannya menjadi penjahat,penjarah harta orang lain,penyamun even pembunuh sekalipun demi kelangsungan bangsa mereka sendiri.Macam -macam mereka lakukan ...sejak zaman-
berzaman terhadap warga peribumi.

Begitulah juga dgn bangsa cina.
Hasil perpecahan kaum peribumi dan atas tolak -ansur dan kebaikan kaum peribami,diambil kesempatan pula oleh kaum penjarah zaman moden ini untuk mengambil sebanyak mungkin harta-harta atau peluang-peluang yg ada.

Ironinya pula ,kaum peribumi ini pula seakan-akan bersengkongkol untuk membenarkan proses penghapusan in berlaku.

Sebenarnya kaum-kaum penjarah ini sedang rakusnya menjarah ditanah arab tanpa disedari oleh warganya sendiri disebalik topeng hak asasi manusia dan atas dasar keadilan.

Diharaplah kaum peribumi diMalaysia menyedari hakikat ini.

Anonymous said...

GAP=Golongan Akal Pontianak
Hehehehe....

Anonymous said...

anom 9.48
i pon slalu gi oversea tapi tk lah merepek berfikiran dangkal cam ko...grow up..

Anonymous said...

melayu kaya jgn lupa diri... kuatkan jati diri kemelayuan anda. tak dosa pun kuatkan ekonomi melayu islam

Anonymous said...

Golongan akal panjang abc abc abcd

Anonymous said...

Saat dinatikan pasti tiba .... ketentuan.................
"ALLAH" jua lah , Malaysia hari ini
maseh kukuh dikuasai bangsa melayu
salah satu cabang bagi memusnahkan
mereka sampai mampus megantung diri...........
boikot terus boikot ,jangan diberi
walau 10sen dikadai cinababi yang tamak haloba lagi kianat.
kuasa membeli ditangan kita ,
bulan Ramadan bulan mulia ,dari saat ini hingga 5th mendatang ,
kita ajar , kita boikot demi ,
kelangsongan anak cucu kita tidak
menyumpah seranah dikemudian hari.
cinababi kat Malaysia wajib lagi halal dimusnahkan.
boikot terus boikot

Anonymous said...

sikit-sikit lama-lama jadi bukit. sape nak pasang/repair aircond rumah atau perbaiki kereta boleh call brede melayu ni. Zul 013-6836272 - kl/lembang klang. kerja berkualiti. harga berpatutan. tak main auta2. pesara tentera

Anonymous said...

melayu kaya kena join peruncitan sebab disinilah ibu segala perniagaan. banyak produk boleh diniagakan dan dari sini juga kita boleh pegang ekonomi. sebab apa melayu kaya? sebab bidang runcit untung kecik overhead tinggi

Anonymous said...

Alhamdulliah syukur kepada Allah. Sudah banyak diperkatakan dan dipraktikan mengenai boikot bisnes Cinabeng ini. Tapi jangan lupa kita kepada Allah apabila hendak melakukan boikot itu pasang Niat kepadanya agar kita dikurniakan berkat dan dijauhi dari fitnah, kejian dan masalah. Niat kita senang sahaja iaitu untuk Perpaduan Negara dan menaikan taraf Bangsa Melayu sebagai bangsa yang dihormati, maju dan berjaya didunia ini. Orang Melayu adalah tunjang perpaduan dan kedaulatan Negara. Amin.

Anonymous said...

Salam kpd semua..dan jgn lupa utk melancong sila berurusniaga dgn syarikat Melayu. Like www.facebook.com/SyifaaHolidays Terima kasih

Anonymous said...

Mengikut sjrah trcatat, smasa perang dunia kedua tan cheng lok telah lari ke luar negeri smasa pnduduk tnah melayu sdang drita..slepas jpun kalah perang dan balik ke negara asal barulah tan cheng lock pulang semula ke tanah melayu untuk menyambungkan perniaggan warisan keluarganya..kalu hangpa x caya hangpa bole tanya prof dato ramlah adam mengenai fakta ini

Anonymous said...

Malam tadi aku tengok Astro, Channel History bertajuk 'Malayan Emergency'. Rupa2nya kominis ini pernah memerintah Tanah Melayu. Apabila British sampai mereka lari kehutan dan British mengarahkan agar kominis itu menyerah diri dan meletak serta menyerahkan senjatanya. Tetapi melalui ketunya Chin Peng mereka ingkar sampailah sekarang. Masih ada yang menyorokan senjata mereka dan tak mau kalah.

Wahai Bangsa ku Orang2 Melayu diTanah Melayu yang bertuah ini, ingatlah bahawa perjuangan kominis itu tak akan berakhir. Apa cara sekali pun mereka akan berjuang walaupun tanpa senjata. Sekarang mereka berjuang tanpa menggunakan senjata api tetapi menggunakan senjata mayar yang lebih pantas dan berkesan kesasarnya. Membentuk Parti Politik yang sah.

Beringatlah bangsa ku. Jangan kita lupakan Datuk Nenek dan Ibu Bapa kita yang terkorban semasa zaman kominis itu. Marilah tingkatkan Perpaduan dan apa jua perjuangan yang dapat merapatkan balik Orang Melayu agar bersatu tegoh.

Anonymous said...

Ada yg sanggup buat kempen ABC dlm bentuk ANIMASI? rasanya lebih senang nk faham, dari budak kecik smp org tua boleh tengok. Sebarkn dlm bentuk CD.

Anonymous said...

Dah Terang Lagi Bersuluh.

Kalau dulu2 sebelum PRU13, Umno takut kalah kalau cina ultra kiasu dan india utlra kiasu tak undi calon Umno. Tapi selepas PRU13, kita nak tanya Umno, ADAKAH CALON UMNO MENDAPAT UNDI DARIPADA ORANG CINA DAN INDIA ? ADAKAH CALON UMNO MENANG DAN BERJAYA BENTUK KERAJAAN KERANA UNDI CINA DAN INDIA ?

Sedar lah wahai Najib dan seluruh pemimpin Umno, KALAU KAMI MELAYU YANG TAK BERAPA SUKA SANGAT DEKAT UMNO NI TAK UNDI CALON UMNO, JANGAN HARAP LAH KORANG NAK MENANG MACAM YANG ADA SEKARANG NI.

Cukup cukup lah. Jangan lah nak layan sangat atau takut sangat dengan NGO seperti Dong Zong yang tak habis2 dan tak sudah2 memperlekehkan bahasa dan bangsa melayu.

Saya sangat2 bersetuju dengan Ridhuan Tee, orang cina jadi cina secina2nya, jadi kaisu sekiasu2nya adalah kerana ujudnya sekolah vernakular. Dulu wakil cina ramai dalam kabinet, sampai tenggelam suara Umno nak pertahankan bahasa dan bangsa melayu. Sekarang wakil mereka ada 2 orang sahaja, INI KALI LAH Umno sepatutnya bertindak mengembalikan serta menjaga maruah dan kehormatan bahasa melayu, bangsa melayu, agama islam, raja2 melayu dan kaum bumiputra Sabah dan Sarawak.

Terus terang, saya dan ramai lagi orang melayu kini sedang memerhatikan langkah tari Umno, jika langkahnya sumbang, PRU14 kami akan ajar Umno cukup2. Sebusuk2 Pas, parti itu masih sebangsa dan seagama dengan kami. Kami bukan tak bersetuju dengan Pas, kami hanya tak bersetuju dan tak berkanan dengan satu dua ekor pemimpinnya sahaja. Kalau Pas tak lagi diterajui oleh pemimpin2 Pas yang kami rasa menjadi agen kepada yahudi dan nasrani, kalau Pas kembali kepada pejuangan asal untuk memurtabatkan islam, INSYALLAH ... TANGAN2 INI LAH YANG AKAN MENGANGKAT PAS KE PUTRAJAYA PADA PRU14.

Dan Kami Berjanji, Umno Tak Akan Kami Tinggalkan Jika : INI KALI LAH ...

" UMNO BERJAYA MENGEMBALIKAN MARUAH MELAYU, BAHASA MELAYU, AGAMA ISLAM DAN RAJA2 MELAYU... INI KALI LAH !!! "

Hj Ariffin

Anonymous said...

jepun anti cina

zaman atok aku pernah selamat anak.cina dari kena pancung..

90% nak mampus nasib melayu ada

Anonymous said...

http://www.asiaone.com/News/Latest%2BNews/Edvantage/Story/A1Story20130617-430219.html

kerajaan China ada sponsor student Malaysia belajar kat sana?

Anonymous said...

Ini lah contoh bagaimana nak menhancurkan sesebuah negara yang sudah merdeka lebih daripada 50 tahun. Tidak pernah ada negara yang suruh rakyatnya sendiri boikot barang dan bisness rakyatnya sendiri juga.
- najib tak suruh..kitorang nak buat sendiri..apa ko kesah..

Suka sangat ke korang nak musuhkan sesama sendiri? Adakah dalam Islam suruh korang bersikap sedemikian?
- ek eleh nak sabitkan Islam pulak..islam suruh majukan umat sendiri..ko tak tau ka?


Ini zaman globalisasi. Seseorang tak boleh hidup tanpa melakukan perhubungan dengan orang luar.
- tiap2 ari aku lepak dengan cina dengan india kat office aku...tapi boikot tetap boikot..bukan diorang tahu aku beli barang kat mana

Kita seharusnya menggalakan semangat persaudaraan, bukan permusuhan, apatah lagi dorang adalah rakyat Malaysia yang pegang MyCard.
- mycard..negara mana pulak ni..yang aku tahu MyKad..kita orang Islam baik..tapi jangan lupa musuh dalam selimut..macam hang la

Sudah tentu ramai akan kutuk aku ni ialah Red Bean Army. Lantaklah korang.
- ko RBA ka RGB ka palancau ka peduli apa..gila insignificant

Aku sarankan korang supaya banyak keluar negara untuk menambah international view korang. Kalau berani sangat, pergilah lawan tentera zionis yahudi. Apa gunanya jika sekadarnya nak lawan rakyatnya sendiri.
- ko tak pegi lawan zionis tak payah la sembang nak suruh orang pi sana..musuh dalam selimuat kat negara ni pon bahaya jugak..



Anonymous said...

kalau kengkawan kat sini dapat listkan kedai2, alamat dll butiran perniagaan melayu kan best. senang nak cari kedai tu. kekadang tak tahu kat mana sesuatu kedai melayu tu.

Anonymous said...


Salam Tuan Hk Ariffin dan semua,
Saya tengok LENGGOK UMNO ni dah lain. Saya tertanya-tanya mana perginya SEMANGAT Mat Kilau, Tok Janggut, Dol Said, Mat Salleh (Sabah), Haji Abdul Rahman Abdul Hamid (Tok Limbong), Dato' Bahaman, Tun Razak, Tun Mahathir dan semua pejuang Melayu????

Maaf saya kata saya cuma ada 2 PILIHAN sama ada UMNO atau PAS. Tapi saya juga seperti Tuan Hj TIDAK SETUJU dgn satu, dua orang PAS yang tidak ada ukhwah dan silaturrahim dengan sesama Islam yang lain.

Kalau UMNO tidak berubah, masih HILANG SEMANGAT, dan dalam masa yang sama PAS bergerak secara SENDIRIAN. Berdiri tegak atas PENDIRIAN SENDIRI dan MERDEKA dari pengaruh lain. Mendahulukan ISLAM dari agenda lain.....jadi saya akan UNDI PAS.

Namun apa pun jua, perhatian saya akan saya TUMPUKAN kepada MOMENTUM UMNO dahulu, kalau-kalau ada PERUBAHAN, sudah kembali keberanian, ketegasan dan maruahnya, dan SEMANGAT yang hilang sudah pun PULIH kembali, maka saya akan memilih UMNO sebagai pilihan No. 1. Apa sekalipun saya akan pastikan kedua-dua PENILAIAN di atas perlu dibuat sebelum memangkah UNDI di PRU14 nanti.

Sekian.


Anonymous said...

Tadi aku nampak iklan kereta Honda di AEON Rawang. Aku memang ada rancang nak trade-in kereta lama aku dengan Honda baru. So aku tengok banner iklan ni dibuat oleh seorang salesman Melayu yang promosikan kereta Honda baru.

Ini laman web beliau : -

http://ahmadhonda.blogspot.com/

Sesapa yang dok sekitar lembah klang dan bercadang beli kereta Honda baru, sila layari laman web mamat kat atas ni. Daripada dok bagi kaya cina kapir laknatullah ni, baik kita kayakan orang Melayu kita sendiri.

Maka bertambah lagilah orang Melayu kata di Tanah Melayu ni. Alhamdulillah......

Anonymous said...

ANON-June 17, 2013 at 5:10 PM

Nak cari kedai-kedai org Islam, barang Islam, servis bumiputera sila tengok sebelah kanan Blog ni dalam petak "PORTAL HARIAN (MESTI BACA !)" Click - PRODUKMUSLIM...SEBARKAN dan MUKMINBRANDS...SEBARKAN.

Anonymous said...


Kepada Anon (June 17, 2013 at 11:13 AM)

Itulah sebabnya kita kena pertahankan tanah air kita ni. Kerana di sinilah tempat nenek moyang keturunan kita. Kita tak ada tempat lain nak pergi. Di sini asal kita, di sini kampung kita, di sini tempat kita lahir dan di sinilah tempat keturunan kita. Kita tak ada tempat asal yang lain hanya di sini. Itulah sebab pentingnya kita pertahankan tanah air tercinta ini.

Kita ada 'Dua Pilihan' saja, sama ada 'Bertahan' ataupun 'Jatuh'. Semoga Allah bersama kita, ameen.

Anonymous said...

Saya nak membetulkan sikit landasan perjuangan kita ini menentang atau memboikot Bisnes Cinabeng sebenarnya. Saya rasa tujuan itu adalah baik dan amat diperlukan. Kita bukan racist atau mau menegakkan Ketuanan Melayu dan bermusuh sesama kita. Tidak sesekali. Mari kita lupakan hal Politik atau dari mana kita datang sama ada UMNO, PAS mau pun PKR ketika ini kerana kita baru saja habis PRU13 dan keputusannya terserlah dan muktamad.

Hasil PRU itu telah menampakan dimana letaknya orang melayu sekarang? Adakah orang melayu ini sama diukur dengan bangsa2 Cina dan bangsa2 pendatang lain diMalaysia ini sehingga tergamak menyingkirkan Melayu? Sudah tentu tidak sama sbb keturunan Institusi Raja2 kita pun dari keturunan kelompok Orang Melayu juga. Jika Melayu dihina dan dihapuskan maka ia melibatkan Institusi Raja2 kita juga. Jadi sudah tentu ada keistemewaannya dari segi perlembagaan, keselamatan dan kestabilan Negara dan ia perlu dihormati dan jaga dengan baik.

Jangan haraplah jika melayu tumbang diPRU lepas, orang melayu TIDAK boleh keluar rumah lagi jadinya dan lebih teruk lagi dari kerja boikot kita pada masa ini! Tetapi dgn berkat doa dan amalan kita selama ini, Allah melindongi kita dan memberi nafas baru untuk kita Orang2 Melayu mengintai dan mengakui dimana salahnya dan silapnya kita dalam mentadbir dan mengurus Negara ini dalam hal perpaduan diantara kita. Tak kiralah jika ia seorang pemimpin ulong Melayu, pembangkang ulong atau rakyat biasa seperti saya semuanya terlibat untuk kita bermuhasabah dan memahami falsafah orang Melayu

Jadi pada saya langkah memulaukan Bisnes Cinabeng ini adalah tepat untuk kita melakukan sesuatu kerana sebagai rakyat jelata kita hanya mampu bergerak secara senyap2 tapi berkesan untuk memberi balasan sewajarnya pada keputusan PRU yang lepas. Kita tolak demonstrasi, kita tolak ceramah, kita tolak politi sonsang, kita tolak pembangkang auta yang syok sendiri. Teruskan boikot anda. Alhamdullillah.

Anonymous said...

Cina kaya raya kerana jual CD cetak rompak...

Ambil gambar, depan premis kedai siapa, repot kpd pihak penguat kuasa dan pastikan bukan saja penjual CD tu kena tangkap tetapi premis yg memberi kebenaran mereka membuat perniagaan haram juga di denda...

Masuk dalam blog gambar2 ini semua supaya pihak berkenaan tak makan suap dan ambil timdakan sewajarnya.

Anonymous said...

GAP=GHOST ANACONDA PIG
Hehehehe.......

Anonymous said...

Artikel TerbaikkKKKKK !!! TajammMMM MenikammMMM !!!

Anonymous said...

Sesiapa yg pegi shopping kat nilai 3 tngok2 kan juga pemilik kedai sama ada mlayu or cinabeng...pilihlah kedai mlayu kita...

Anonymous said...

Barang harus diingat...... Sekali pun barang agak sedikit mahal yang dijual oleh saudara Muslim kita ,..namun seluruh Muslim mendapat manafaat apabila akhirnya pengusaha muslim mengeluarkan Zakat. INGAT MENOLONG SEORANG PENGUSAHA MELAYU DALAM MASA YANG SAMA ANDA MUNGKIN MENOLONG 100 ORANG MELAYU YANG LAIN TANPA KITA SEDARI....INSYAALLAH

Anonymous said...

Puak2 cina dah gelabah biawak..!!! kesannya dah nampak..bahang sudah terasa..aku sokong boikot ni 100%..

Kesannya, dapat berjimat sebab aku dah buat list masa beli ke kedai melayu. penggunaan untuk seminggu barang basah dan sebulan barang kering...barang yg menyarut2 tak payah beli...

Anonymous said...

Hoi.....tak ada lain artikal ke...lain blog sudah artikal lain tapi GAP masih boikot-boikot. Masih mimpi lagi patutlah panggil GAP=Golongan Akal Pendek. Kah Kah Kah

Anonymous said...

Dulu sewaktu ada musim tengkujuh tiap-tiap tahun pantai Timur banjir..itu fenomena alam yg Allah jadikan..dalam kata lain..Allah turunkan bala atau musibah dalam skala yg boleh kita tangani dan jika ianya lebih buruk dari itu..kita sebagai makhluk akur akan qada' dan qadarNya.Kalau banjir di Johor ke Perak ke itu pun bala Allah...bukan sebab tak sokong PAS. Tapi penganut PAS percaya...apa-apa musibah atau bala yg menimpa ialah kerana tak sokong PAS.
Itulah tahap pemikiran penganut PAS..
Kesian....

Anonymous said...

Ho ho ho tumbang tumbang la cinakui

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 247   Newer› Newest»