Wednesday, July 31, 2013

AMARAN KERAS BANGSA MELAYU KEPADA STESYEN MINYAK PETRONAS ! TARIK BALIK PRODUK OLDTOWN DAN MASUKKAN PRODUK BUMIPUTRA !


KLIK SINI 

apasal sudah banyak kelihatan produk oldtown di stesyen minyak petronas ?

apa dah takde lagi ke produk keluaran bumiputra ?

kami memberi masa  untuk petronas tarik balik produk oldtown milik DAP dari setiap cawangan stesyen minyak petronas..

jika tidak..

kami akan menyenaraikan lokasi stesyen petronas di lembah klang UNTUK KAMI BOIKOT !

SIAP FOTO,LOKASI STESYEN MINYAKNYA SEKALI..

1) TARIK KELUAR PRODUK OLDTOWN
2) MASUKKAN PRODUK BUMIPUTRA 

kami tak peduli lu petronas ka sapa ka... asal lu orang support produk dap maka kami akan serang ! 

60 comments:

Anonymous said...

tak dak pelanggan Melayu siapa lah stesyen minyak ini?

kalaulah pelanggan Melayu memiliki semangat kekitaan yang tinggi, harap-harap tauke stesyen juga mempamerkan sikap serupa.

kalau tauke lupa daratan, taklah salah kalau pelanggan mempamerkan reaksibalas ini: boikot pihak yang lupa daratan!

Anonymous said...

Jawap pertanyaan ini:

bilakah kali terakhir anda nampak Cinabeng beli miuman dan snack di Petronas Stesyen?

Anonymous said...

SokongGap100%!!

Anonymous said...

yeah,, marilah ramai2 kita support Shell yg punya susah nak masuk barang bumiputra,, tp planggan melayu paling ramai kat Shell :p

Anonymous said...

Kenapa Kera di Hutan diSusukan?

Meskipun harga produk minuman dan makanan ringan di petrol pump lebih tinggi berbanding di kedai runcit tetapi Ali tetap beli kerana nak tolong Acu (pemilik p. pump).

Dalam masa sama Ali berharap Acu juga ada semangat untuk membantu Adi (pengeluar produk makanan Bumiputera). kalau Acu acuh tak acuh tentang tanggungjawab persaudaraan terhadap Adi... sampai masanya Ali akan bebaskan tanggujawab persaudaraan dalam pembelian terhadap bisnes Acu.

Makanya, terpulanglah pada Acu untuk dengar saranan GAP demi masa depan bersama atau pekakkan telinga kalau berasakan pendekatan 'enau dalam belukar, melepaskan pucuk masing2' tidak memberikan kesan negatif pada bisnes Acu.

Anonymous said...

Go Shell go! Go! Go! Tapi, station Shell mana? Empunyanya siapa dong? Nanti seolah kamu menelan ludah sendiri aje. Begini: Boikot barangannya saja; usah stationnya. Cukup

Anonymous said...

siapa yang ada link, tolong siasat siapa pengeluar air mineral jenama Agromas?

kalau Mat Songkok yg punya kenapa jualannya tidak diperluaskan?

PETRONAS INSIDER said...

Terbaik GAP, dalam petronas KLCC pun dah ramai 'cinabeng' masuk duduk dalam hirarki tertinggi jawatan petronas.

Ini semua kerja omar ong, yang berjaya mencina kan petronas.

Anonymous said...

Umno tarbiah melayu mcmni la gap tau ke petronas dagang tu dulu 100% milik melayu tp kerajaan umno bn la yg buka kpd china yg gap yg bodoh hasil didikan umno ni suruh org melayu boikot.siapa penipu dan siapa kena tipu...berjaya umno tipu org melayu senang la bn perintah org bodoh hehe

PETRONAS INSIDER said...

DULU XDE MCMNI, BILA CINA DAN MULA DISERAP MASUK DALAM HIGHEST RANKING PETRONAS PUNYA DECISION MAKER, MAKA INILAH YANG BERLAKU.

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA DAH KELUARKAN FLYERS OLDTOWN ANTARA SYARIKAT YANG FINANCE RUSUHAN BERSIH.

SYKT INI PULAK BOLEH MASUK DALAM PENJUALAN PRODUK DI PETRONAS.

WOW...

DAH XDE LANGSONG KE PRODUK MELAYU ?

CUBA TANYA OLDTOWN, BILA BOLEH BAGI LESEN FRANCAIS KAT ORANG MELAYU PULA ?

BERAPA DAH BAGI ?

JAWAPANNYA TAKDE KAN..

Anonymous said...

GAP..aku bkn nk ckp apalah..ada Petronas daftar nama melayu..tp pemilik sebenar org Cina..sebab tu aku xhairan produk ni ada jual kt Petronas.

Anonymous said...

Aku teringat isu Sekolah Ren Pristana baru-baru ni. Kantin sekolah tu tak dapat tampung pelajar sekolahnya. Peruntukan kewangan ada tapi tak cukup agaknya nak buat penambahan (renovation) yg besar. Apa taknya berjuta-juta ringgit diberi kpd sekolah cina. Tu sebab kita tengok terutamanya sekolah agama, sekolah tahfiz keadaan sekolah tak secanggih dan semewah sekolah cina. Sekolah kebangsaan pun sebenarnya banyak yang perlukan bantuan.

Dah sekarang ni hal stesen petronas pulak....

Aku dah muak dgn benda-benda macam ni......aku tengok tak ada apa yang berubah pun, malah dari hari ke hari sume jadi makin teruk.......janganlah kita ni rabun lagi.......PAU bulan Oktober ni harap sangat ada perubahan!! Tak payahlah jadi liberal sampai kita gadaikan sumenya sehingga kita ni tinggal gusi dan gigi je.....Tolonglah pikir nasib Melayu di bumi Melayu pulak sebab orang lain tu dah tentu kaya. Cakap banyak pun tak guna.......tindakan tu mesti ada.

Anonymous said...



setiap tahun sebelum sambutan Aidil Fitri di Melaka...Jln Bunga Raya, Kmpng Jawa dan kawasan berdekatan akan menyaksikan kesesakan dan mood raya membeli belah

tahun ni ada sikit lain

Jln Bunga Raya, Kmpng Jawa dan area berdekatan LENGANG!!

hehehe

tak apa la tokey, ini 1 kali saja kita org boikot lu sampai jadi bangsat hehehe

Boikot Sampai Lunyai!

ahlee said...

Air Mineral MESRA Petronas pun sumber dari CINA jugak boikot mana produk FAMA?

Anonymous said...

mampos hidop blk jgn harap laa product islam/melayu msk.. tgu laa 6 thn bru laa product iks aim ke dpt msk, even nk msk tesco mydin pn ssh... 2 pn dipertimbangkn lg... ako daa byk kali try, mmg jgn hrp laa... apa yg pntng kte just support mn yg ade je skrng ni... mmg thn pertama ni agk ssh sikt laa sbb nk mbina tapak... inn sha Allah klu kempen & usaha kte kuat thn ke 2 daa blh bnafas & cinabeng akn trse goyahnye... btw kpd pengeluar iks aim jgn sombong & tingkatkn kualiti & perkhidmatan anda...

BatuBara said...

Menyokong cinabeng yang bersikap seperti musuh dalam selimut,duri dalam daging itu boleh membawa rebah kepada agama dan bangsa Melayu.

Anonymous said...

Apa nak jadi dengan omar ong ni? Betul ke dia banyak mempengaruhi pemimpin2 bodoh umno kat atas tu? Bodoh sangat ke najib? Tapi aku rasa najib memang bodoh sangatlah sebab sampai hari ni tak ada statemen langsung dia akan bantu kaum melayu. Tak ada tindak balas langsung walau dah kena kencing oleh cina2 laknat.

Dulu bila bagi ucapan dalam umno dan depan ngo melayu bukan main lagi kering gusi nak pertahankan hak orang melayu. Pthuiii..

Wajib orang2 melayu tolak bangsatwan2 ini dari umno. Najib, nazri, khairy, hisham dan saifuddin mesti berambus dari kepimpinan melayu. Kami tak suka kamu semua. Selagi kamu berada dalam umno kamu akan dicaci seumur hidup, melainkan kamu bertaubat nasuhah dengan menjadi proaktif mengembalikan dan menaikkan semua hak2 dan keistimewaan orang2 melayu.

Langkah pertama yang wajib ialah mansuhkan semua sekolah2 venakular cina dan tamil. Naikkan taraf dan kelengkapan sekolah2 kebangsaan dan sekolah2 agama. Kami akan berterusan tuntut supaya semua sekolah2 venakular cina dan tamil ditutup. Jika tidak revolusi rakyat melayu akan berlaku dan tak ada apa yang boleh menghalang kami. Kami tak pernah memungkiri janji.


Anonymous said...

Entahlah sesetengah pihak ni....sampaikn najis dtempekkan ke muka pn masih nk berdiam lg...mna yg memperjuangkan agama,bangsa n negara dh lenyap ke dr mukabumi MALYSIA ni!!!!!!!

Anonymous said...

Entahlah sesetengah pihak ni....sampaikn najis dtempekkan ke muka pn masih nk berdiam lg...mna yg memperjuangkan agama,bangsa n negara dh lenyap ke dr mukabumi MALYSIA ni!!!!!!!

Anonymous said...

alaaa PAS lah puak yg snggup tempek najis Cina kt muka. Bkn main galak beri Cina dan Paria main2 ayat Al-Quran dlm ceramah, sokong Murtad, malah jilat AlvinBavi.. jual Kalimah Allah, apa Cina DAP kutuk UMNO, PAS sama2 tlg tambah kutuk byk2.. ini lah munafik..

PAS akan jd SYIAH dn berperang dgn UMNO spt di timur tengah. Mereka di fasa sesat amat teruk dn skrg nantikan utk bertumpah darah dgn UMNO. Di Besut Nik Najis menghina org Islam. tp Nik Najis xpula sentuh psl Cina AlvinBavi hina Islam,

kita berada di zaman yg sgt dhsyat, org yg mengakut tahu agama yg sgt byk rosakkan Agama.

PAS laknatullah!

Anonymous said...

Kita boikot saja mana petrol pump PETRONAS yg tak sensitive dgn perjuangan memboikot barangan cina ini, Gap beri nama/alamat PETRONAS di Lembah Kelang yg jual barang cina/DAP itu, org Melayu yg berjiwa nasionalis pakat ramai ramai boikot saja stn itu, baru mereka akan sedar.

Anonymous said...

Kita boikot saja mana petrol pump PETRONAS yg tak sensitive dgn perjuangan memboikot barangan cina ini, Gap beri nama/alamat PETRONAS di Lembah Kelang yg jual barang cina/DAP itu, org Melayu yg berjiwa nasionalis pakat ramai ramai boikot saja stn itu, baru mereka akan sedar.

Anonymous said...

General Manager , senior manager n manager bahagian Retailing di petronas dagangan terima sesuatu dari oldtown white coffee management masa process evaluating n selection for product to be accepted,

Anonymous said...

Apahal si Evangelis Star tu melapurkan projek minyak Petronas yang begitu besar di Johor sebagai matlamat untuk pusat niaga energi “GREATER SINGAPORE“? Apa dah jadi ni? Johor dan Petronas dah si Cina PAP-DAP anggap KEPUNYAAN S‘purakah?!

Lepas itu, banyak kampung dan kubur akan dipindahkan dari kawasan seluas 2, 000 hektar – adakah ini kampung-kampung nelayan/sawah padi dan kubur PUSAKA nenek moyang berzaman, BUMIPUTERA Melayu/Islam – tolong DEDAHKAN Petronas! Dan kenapa projek ini boleh dinamakan sebagai projek energi “Greater S’pore“? Dan kenapa syarikat pelaburan luar dimonopoli syarikat bukan dari Dunia Islam mahupun Dunia Ketiga contohnya dari Afrika, yang juga banyak negara Islam? Lihat di -
http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/07/31/Petronas-to-delay-refinery-project-to-2018.aspx,Petronas to delay refinery project,Wednesday July 31, 2013:

KUALA LUMPUR: Petroliam Nasional Bhd (Petronas) will start up the refinery within its US$19bil (RM62.13bil) petrochemicals complex in Johor at end 2017, the company told Reuters yesterday, signalling a further delay in the country’s largest-ever infrastructure project. …..

Petronas had already put back the project from late 2016 to early 2017 in June and revised the final investment decision (FID) to the first quarter next year, citing state government problems in relocating villages and graves from the 2,000ha site, five times the size of New York’s Central Park.

…..Its location at the southernmost tip of the peninsula, just 10 km from Singapore’s east coast, is part of a vision for a “Greater Singapore” energy trading hub that would rival competitors such as China… Petronas, Malaysia’s only Fortune 500 company, has signed heads of agreements with Italy’s Versalis SpA, Japan’s Itochu and Bangkok-listed PTT Global Chemical to build speciality chemical plants. Germany’s Evonik also stepped in to the project after rival BASF – the world’s top chemicals group – pulled out after differences in business strategy.....

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Cinabeng singgah pegi toilet aje...

Anonymous said...

Itu la bezanya orang Melayu yg masih sayangkan UMNO..Depa berani tegur pemimpin supaya pemimpin align dengan kehendak semasa..

PAS mana ada...hanya boleh redho sebab dah bai'ah..!

Anonymous said...

ahlu koperat kita xde semangat bangsa tp yg ada hanya semangat nak kayakan tekak sendiri jer.. klu jd darurat je negara ni.. org kaya2 melayu aku hentam dulu.. klu x dorg ni yg akan melindungi puak bangsat ni..

Anonymous said...

Fama ambil air dari vitation lenggeng... Sekutu spritzer juga...rasuah lGi kuat di fama.... Meka tak nak bantu melayu....... Kalau meka nak beli dari melayu harga mesti nak murah... Ada mcm mcmalasan.... Bila check meka beli air pun lagi mahsl dari cinabeng.... Inilah kesannya bila rasuah dan suit jadi tuhan mereka... Msk besarkan anak anak... Nak beli susu anak... Nak bg bini suka... Semua terpaksa mkn rasuah.... Air kilang melayu ada tapi tak nak membantutakut tak da rasuah... Atau melayu mulut bising.... Tapidia taktahu yg memperjuangkan bangsa melayu adalah rasuah upa upanya cina beng juga.... Amik lah kau org. Petronas kontrak dgn chuan sin selama 30 tahun lg.... Untuk supply mineral water.... Dasatkan

Anonymous said...

Fuh.... Apa guna penasihat... Pengerusi dari kerusi umno yg duduk kat situ... Tun m kat petronas... Dato bad pengerusi fama... Meka tak boleh bantu melayu ke... Atau meka punrasuah.... Kalau dah hilang sengat apa lg tunggu.... Blah lah bg org lain duduk kerusi tu. Kalau setakat duduksitu nak ambil elaun buta.... Jawapannya ... Butoh pak hang

Anonymous said...

--kita jangan emosioal..pelan-pelan kita boikot je!!!.Cuba kita sepakat dalam diam. kALAU ADA EMEL KITA EMEL PADA KEKAWAN BOIKOT PETRONAS YANG MANA JUAL PRODUK DAP. kita SMS KAWAN-KAWAN BOIKOT JE...pergi je Petron...
CINA-CINA BABI LAKNAT TU, DIA GUNA SMS...DIA TAK PUBLISH OPENLY...DIA PUBLISH BILA DILA SENGAJA NAK SAKITKAN HATI ORANG MELAYU....TAPI KESEPAKATAN MEREKA HANYA MELALUI EMAIL DAN SMS...CUBA KITA GUNA STRATEGI YANG SAMA...

Anonymous said...

ALLAHUAKBAR!!

Anonymous said...

MEREKA MASIH BELUM TERISI MINDA KEMPEN KITA..JADI MARI KITA KUATKAN PENGARUH KEMPEN INI!! PRODUK AGROMAS DAH BANYAK DEKAT GIANT...MINUMAN COKLAT AGROMAS PUN SEDAP..BOLEH GANTI MILO!! AYUH TUKAR3!!!

Anonymous said...

saya udah lama tak jadi pelanggan P.Pump. Selain dari minyaknya tak bermutu, kedai mesranya yang TAK MESRA melayu, pekerjanya juga ramai yg agak teruk layanannya kp pelanggan. Kalau area pinggir Bandar, dah masuk kawasan daerah, lagilah teruk.

Sayangnya PETRONAS milik kita, tp menyakitkan hati.

anti-CinaKiasu said...

Aku memang dah start boikot kedai PETRONAS yang banyak jual produk cina especially yang dari oldtown DAPpigs punya tu. Menteri yang jaga PETRONAS tu harap bukak-bukak mata sikit. Jangan lah dok telan bulat-bulat apa yang orang bawah tu bagi info.

Anonymous said...

Beli minyak sahaja di Petronas dan boikot brgn oldtown Cinabeng.Tiada langsung tolak ansur dgn brg Cinabeng yg sama jenis dgn keluaran Melayu.Haramkan semua made in or by Cinabengong.Boikot sampai kiamat.

Fikir Tajam said...

Amat MEMALUKAN pembesar Melayu seperti Najib, KJ, Nazri Aziz, Saifuddin dll.

Menyalak sana-sini 1Malaysia, politik baru, keterbukaan , keterangkuman NAMUN bisnes air mineral pun dikuasai Cinabeng!

What a shame!

Let we show Najib the door!

Now or never!

pak ngah said...

Ini fakta dan kenyataan:...Terlalu kurang bangsa cina mata sepet yg mengisi minyak kenderaan di Petronas.sbb mereka tahu Petronas tu mejoriti nya milik Bumiputra.. mereka hanya datang kalau minyak diesel dipam minyak lain kehabisan, atau dlm keadaan terdesak. sepatutnya Petronas kena peka kepada situasi ini.

Anonymous said...

CIMB BANK: C-CINA I-INDIA M-MELAYU B-BENGALI APA PENDAPAT KORANG SEMUA? GAP APA PENDAPAT ANDA? PATUT BOIKOT KE?

Anonymous said...

GAP,

pls buat format dalam bentuk email..untuk kami forward kempen BUY CHINESE LAST dari masa ke semasa secara besar2an melalui email.

Rakyat bawahan Melayu boleh batalkan Malayan Union tahun 1948 dengan kempen besar2an dan konsisten seluruh tanah melayu..

Tun Mahathir boleh tundukkan kuasa besar dunia British dengan kempen BUY BRITISH LAST masa awal 80an,

Kini kita generasi Melayu baru, gerakkan kempen BUY CHINESE LAST secara besar2an dan konsisten dari masa ke semasa. Puak ultrakiasu dan rasis ini harus di ajar!!

Ingat jangan bagi barang seposen pun pada cina!!

Anonymous said...

Tak kira apa jenis syarikat kalau pengaruh bangsa lain terutama Cinabeng terlalu kuat mesti diboikot tiada kompromi.Tanah Melayu mesti dimonopoli semua dan segalanya oleh Melayu saja,bangsa lain dikeduakan.

Anonymous said...

dunia akhir zaman ulamak yg paling hina akan disanjung. tanda kiamat kecil

Anonymous said...

dealer stesen petronas pon dah ramai cina..apela naseb

Anonymous said...

kadang kita x bole salahkan petronas yg jual brg cina sebab tanpa kita sedari dah bnyak stesen petronas dimiliki oleh org cina namum dikabur dengan pekerja melayu..

Anonymous said...

Tun PENASIHAT PETRONAS xbole buat apa2 ke? Pidah Becok sebok korg hentam pasal Air asial dulu...

Anonymous said...

Tahniah Najib anak Razak. Kamulah Perdana Menteri terburuk, dalam sejarah Malaysia!

Tak sabar utk melihat saat kamu digulingkan. Bangkitlah Muhyiddin, bangkitlah pemimpin2 UMNO yg lain! Najib anak Razak sudah tidak relevan dlm iklim Malaysia.

Najib anak Razak lebih cina daripada cina itu sendiri.

Anonymous said...

GAP...semalam aku isi minyak di petronas di shah alam...tepung cap sauh tu pun ada. walhal jarang stesen minyak jual tepung...

selain old town, sila tarik juga tepung cap sauh dan roti massimo.

pengusaha2 petronas....jangan sebab 2-3 produk ni, lu org punya bisnes lingkup!! pilihan bukan xda, petron skrg dah berlambak termasuk jalan yang aku lalu...(setia alam, bukit raja dll)

kalau tidak, ini blogger2 melayu kasi serang, dan kami org2 melayu akan sahut!!!!

Anonymous said...

AKU NAK MINTAK TOLONG BLOGER SEMUA.. TOLONG BAGITAHU KEPADA PIHAK YANG BERTANGGUJAWAP. NI PASAL PENGUNAAN LAMBANG ISLAMIK PADA PRODUK BARANGAN CTH MASJID,AL-QURAN, KALIMAH DAN SEBAGAINYA TAK KIRA DALAM BENTUK PERKATAAN OR GAMBAR.. CONTOH TEH CAP MASJID OR BERAS CAP MASJID.. DAH LAH CINABENG BUAT PASTU PLASTIK BERAS TU BILA DAH HABIS GUNA, DAH X SAMPAI HATI NK BUANG DALAM TONG SAMPAH INI KERANA MASJID ADALAH RUMAH ALLAH.. TOLONG LAH BGTHU KAT KPDNKK SURUH AMBIL TINDAKAN JIKA ADA UNDANG2.

Anonymous said...

Bravo GAP! artikel begini patut kerap didedahkan! Syabas GAP..sokong 100%!!

siapapun tak menjangka inilah kesan terbesar pasca PRU13 melanda umat melayu islam..wujudnya sokongan padu pembentukan gagasan jihad ekonomi islam secara besar2an, tersusun dan terancang dari rakyat bawahan!!

kita tidak boleh menyalahkan petronas semata2 kerana gagasan kita ini berkembang terlalu drastik disini tetapi masih diperingkat sederhana diluar sana!

Apa yg boleh kita lakukan..teruskan sokongan kepada petronas(pastikan pemiliknya melayu) tetapi jgn sesekali kita membeli apa2 air mineral dan brg2 DAP disini!!!

kekuatan kita akan menyedarkan Petronas tak lama lagi bila mana pusingan pembekalan stok brg2 yg diboikot akan perlahan. kita tak perlu bersuara..stok yg akan bersuara..selepas ini pembekal akan menurunkan harga utk menarik minat pembeli..kita terus boikot hinggalah air mineral dan brg2 keluaran umat melayu islam berada di kedai mesra nanti!

sekarang ini jiwa dan raga kita wajib ditumpukan kepada gagasan jihad ekonomi islam ini 100%..carilah idea2 dan jalan2 yg berkesan utk meramaikan lagi umat melayu islam menyahut seruan ini..
carilah jalan2 yg bersesuaian dgn diri kita agar kita berasa selesa berjihad dgn cara kita sendiri..

bbcdrasmi, sebuah blog terulung memperkasakan ekonomi ummah telah mmengeluarkan FLYER untuk disebarkan kepada seluruh umat islam..mereka amat memerlukan pertolongan kita!

sempena ramadhan dan syawal ini, bangunlah menyahut seruan ini agar barangan umat islam dapat diperkasakan dihati semua umat islam!

selamat memandu bila pulang ke kg halaman tercinta nanti..tanah tumpah yg menggamit kenangan lalu..kisah2 lama yg menjadi sejarah suka dan duka..sejarah2 di alam persekolahan yg sukar dilupakan..

jgn lupa membawa flyer bbcd sebagai buah tangan buat saudara2 dan kawan2 sekelian disana..

Temasik adalah sebuah sejarah yg begitu tragis..sejarah yg ditangisi dan diratapi hingga kini oleh generasi baru..

jikalau kita lambat bertindak..umat melayu islam ditanah melayu mungkin akan menjadi sebahagian dari sejarah yg lebih tragis dari Temasik..bertindaklah segera..

inikalilah...kalau bukan inikalilah..bila lagilah?????????

Anonymous said...

syarikat2 melayu kena cetak pd papantanda, pada beg plastic atau apa saja, dengan perkataan "Kita orang melayu/islam, utamakan penggunaan barangan/perkhidmatan melayu/islam."

slesaikan masalah pasaraya milik melayu, melaung2kan kata-kata BOIKOT ISRAEL tp barangan keluaran cinabangsat melambak mereka jual..satu pasaraya di Kuala Trengganu.

Anonymous said...

tak kira apa jenama kedai, stesen minyak, barangan makanan, asal cina kita boikot, dia punya barang kita punya duit.

Anonymous said...

sokong 1000% anon 3.06pm. mantap!!!

semut merah & geng said...

Ya aku sokong sratus pratus. Sakit mata tengok barang cina sial ni. Untuk pngusaha stesyen di Mlaka jangan sampai ada mlayu boikot prniagaan a da. Ambil prhatian pkara ini ya orang-orang kaya petronas. Jngan sampai prmis anda ksepian tiada pngunjung. Slmt hari raya aidul fitri. Ingat boikot barang cina

Anonymous said...

Orang ARAB SAUDI boleh hidup berkurun tanpa CINA berniaga hingga hari ini. Orang Melayu hidup di Tanah melayu sejak zaman Kedah Lama, zaman Melaka dan zaman penjajahan British sudah beribu tahun tanpa ada CINA masa itu ... Sebenarnya kita Boleh HIDUP tanpa CINA... negara Ukrain Russia takde pun puok Cina DI SANA ...boleh hidup pun Org Russia dan UKRAIN.

so kita kembali ke zaman silam dimana MELAYU sudah hidup lama tanpa bergantung kepada CINA.

slogan baru adalah MELAYU HIDUP TANPA BERGANTUNG KEPADA BUSNESS CINO ....ha ha ha
MELAYU HIDUP TANPA CINA (MHTC) ..
MELAYU HIDUP TANPA CINA (MHTC)...
MELAYU HIDUP TANPA CINA (MHTC)...
MELAYU HIDUP TANPA CINA (MHTC)...

MHTC ...
MHTC....
MHTC...
MHTC.....
MHTC...

ha ha ha ha ha
BOYCOT DAPIG PRODUCT
Hari ini pergi servis kereta kat workshop Melayu di IPOH ....BANGGA dgn melayu islam ada workshop kereta ...WOW SEMANGAT MELAYU POWER

Anonymous said...

Minum sprtizer.... Halal dan meyakinkan... Semua sijil anugerah kami ada

Anonymous said...

sy cuma nak makan dan minum yg sedap saja, tak kisah la old town, old school, old flame or old man

Anonymous said...

Kat Melaka Jalan Ayer Keroh, Shell depan kilang Mamee tu Melayu punya. Aku memang selalu isi minyak kat situ. Lepas tu Shell sebelah Melaka Mall depan JJ Ayer Keroh pun Melayu punya.

Kat Sungai Mati Muor (nak masuk tol Tangkak - Muor mesti lalu) pun Melayu punya.

Aku jarang isi minyak kat Petronas Ayer Keroh Height tapi tahun lepas tokey dia (Melayu) buat jamuan hari raya punyalah sedap; nasi beriani +++.

Anonymous said...

Sikit hari lagi Petronas pun tergadai. Mula-mula bumiputera pegang, lepas tu diberi pada karifun yang tapi bila kafirun ni dah pegang, jangan haraplah melayu nak dapat pegang balik. Kirim salam jelah.

Anonymous said...

Sikit hari lagi Petronas pun tergadai. Mula-mula bumiputera pegang, lepas tu diberi pada kafirun tapi bila kafirun ni dah pegang, jangan haraplah melayu nak dapat pegang balik. Kirim salam jelah.

Anonymous said...

pertama kali aku masuk blog pro kerajaan..rasa seperti di kandang lembu new zealand..haihh..melayu oh melayu..aku nak hurai skit je ni sebab nk hurai semua 1001 malam x cukup. Dengar sini wahai lembu..
Kamu nak main politik perkauman sgt kan? sampai bisnes pun kamu nak politik kan? ok..aku senarai benda kat bawah ni korg jawab pakai otak lembu korg. Otak lembu mcm korg ni pikir setakat snack dan minuman jela kan?

1. PETRONAS 100% "acuan" bumiputra?
- ada lebih 50% ekuiti non bumiputra dalam dagangan petronas secara langsung atau tidak langsung. ini termasuk servis kelengkapan, alat ganti, servis maintenance, supply chain dan bermacam2 lagi...dan memang ada diantaranya CINA dan INDIA terlibat tidak kira langsung atau tidak..sebagai bos ke, kuli ke, staff ke..rantaian bisnes yg lazim.

So? ko ingat tanpa bisnes cina kita boleh hidup? face the reality la..siapa yg mundurkan melayu? melayu itu sendiri..kenapa kamu nak salah kan kaum yg rajin usaha..bak kata pepatah Hang Tuah Moden,

" Anak Cina Bangun Pukul 5 pagi, Anak Melayu Bangun Tengah Hari"

Wassalam,
-->>aku bukan racist! Zaman nabi dulu Islam tetap utuh walau tiada seorg pun berbangsa MELAYU di tanah Arab.

Anonymous said...

Otak lembu kau yg senang-senang cakap cina bangun 5 pagi melayu bangun tengahari. Nak berdakyah tu berpada-padalah, ni sampai mereka cipta slogan bodoh tu. Sebab kau bangun tengahhari, kau ingat semua melayu cam kau?