Saturday, July 6, 2013

RAMADHAN BULAN JIHAD EKONOMI ! JOM UBAH...INI KALI LAH !


210 comments:

1 – 200 of 210   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Ini kalilah kita hancurkan bisnes cina....
BOIKOT!!!!..BOIKOT!!!!...BOIKOT!!!!....

Anonymous said...

Betul betul... Jihad ekonomi... Saya amat sokong... Jangan lupa jadikn amalan selalu untuk bersahur dan berbuka puasa dgn air mineral spritzer atau air mineral mesra... Lagi suci... Lagi halal.. Lagi menyakinkan .. Pastikan ramadhan ini makan dan minum kita jauh dari produk yg meragukan...boikot air mineral eden...

Anonymous said...

GAP, nak tanya sikit...Najib Razak dikira produk bumiputera tak? Perlukan kita boikot Najib Razak sbb nampaknya beliau lebih menghargai Cina yg menipu beliau hidup2 drp menghargai Melayu luar bandar yg mengangkat beliau jadi PM...selepas 3 bulan PRU, sikap kekal dgn sikap menjaga hati Cina apabila semua tindakan Cina hina Melayu dan Islam dibiarkan tanpa tindakan tegas...something is wrong with Najib Razak!

Anonymous said...

Aku nampak Cina bukan main kepalang suka hati Najib Razak kekal sbg Perdana Menteri kerana beliau terus beri muka pada Cina. Kasihan lihat Melayu luar bandar undi Najib Razak jadi PM tapi akhirnya yg untung Cina, Melayu luar bandar tak dapat apa2...kampung tetap bergelap spt dulu sedang Cina PP menikmati jambatan baru berbilion ringgit...

Anonymous said...

Kita satu msia maa... Tak mahu boikot boikot lah...

Anonymous said...

Bagi aku makan roti Massimo dll adalah seumpama makan babi yang kotor, jijik, busuk dan haram. Makan roti Gardenia adalah seumpama makan ayam yang suci, disembelih dengan nama Allah dan halal...

Anonymous said...

Mula2...kita kena hancurkan ekonomi kaum cinabeng ni dulu untuk kita lemahkan mereka....kekuatan mereka selama ini hanya kerana mereka banyak duit...hasil dari keuntungan berniaga di mana orang melayu jadi pembeli utama. Orang melayu purchasing power sekitar RM3~4 billion sebulan. Jika kita tumpukan hanya membeli barangan melayu/islam, nescaya kita akan lihat bisness puak cinabeng ini akan makin merudum dan bangkrap. Kita mampu lakukan, dengan kita Boikot barangan cina ini dan gantikan dengan barangan melayu. Bila mereka tak ada duit, mereka akan lemah dan tak bermaya lagi. Kita perlu sentiasa ingat, puak Cina dan duit adalah ibarat hidup dan mati...tanpa duit, puak cina ini akan mati terus...JOM KITA BERSATU JOIN FB GROUP BOIKOT BARANGAN CINA INI.....https://www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDAP?fref=ts

Anonymous said...

HARI INI 6 JULAI (SABTU) DAN ESOK 7 JULAI (AHAD) ADALAH HARI KEMPEN BOIKOT BESAR-BESARAN BARANGAN CINA DI SELURUH NEGARA, KERANA HARI INI DAN ESOK RAMAI ANTARA KITA AKAN PERGI SHOPPING UNTUK BARANGAN DAPUR STOK AWAL BULAN DAN PERSIAPAN RAMADHAN. INGAT, BELI HANYA PRODUK BARANGAN MELAYU/BUMIPUTERA SUPAYA KITA DAPAT PECAHKAN MONOPOLI BANGSA CINABENG INI DALAM PERNIAGAAN. BERSATU HATI DAN JIWA KITA, INSYAALLAH KITA AKAN BERJAYA !

superadv711 said...

Iklankan Bisnes Anda Di Sini: www.adv711.com

IKLAN YANG MENDATANGKAN PENDAPATAN

MAHUKAH ANDA - IKLAN ANDA DIBAYAR?

@ Dibayar Tanpa Iklan? Seperti Ini?

PENDAPATAN BULANAN ANTARA 3K - 7K

IKUT CARA KAMI, SISTEM KAMI, USAHA ANDA !!!

Hubungi Dan Daftar Sekarang www.adv711.com

ID SPONSOR superadv711

SMS NAMA DAN LOKASI ANDA KE 019 975 9916

Anonymous said...

Hari muka depan utusan ada cina tembak bini dan anak...adakah itu kesan boikot...? teruskan boikot lagi...

Anonymous said...

Aku pun mcmtu jugak...loya tekak. Klo setiap bulan aku belanja dapur rm3-4k aku dah rela keproduk muslim.
Ke mydin aku dah pasti guna checklist dkt hafal dlm otak, barang2 ABC aku tolak habis d haram bg aku.

Ada kedai runcit bangla pun aku support juga. Kat mana2 bila rasa ok aku siap kempen bg info kat makcik pakcik, kakak, abg, adik2. Rata2 mrk sambut dgn baik siap ucap tkasih berkali2...

Aku observed ada cinabeng skodeng barangan mydin d buat catitan...mrk berlagak mcm nak beli barang tp cuma belek2 saja. Ini petunjuk yg amat baik. Kasi UBAH HABIS2AN...SIAPA KURANG AJAR PERLU DIAJAR!!!

PM oh PM...bukalah mata d hatiMu. Tugas mu mempertabatkan bangsa d agama akan ditaksir olih yg Maha Berkuasa d pasti ini anda tahu kan? Jagailah amanah d kebajikan yg sebenar2 patut dijlnkan terlebih dahulu...d jgn sampai perbuatan kita memakan diri.

Ingat mengingat demi kesejahteraan dunia akhirat.

Anonymous said...

Najib dan pak lah spesis sama..... Ha ha ha... Hi hi hi.... Hu hu hu....liberal.... Pak lah dan najib... Kalau kerat badan dia akan kuar darah cina... Duit... Harta... Emas... Permata... Berlian....dan darah robert kuok atau vincent tan

Anonymous said...

Ingat semua Melayu, minum air Shitzer sama dengan minum air jamban. Minumlah air kosong yang dimasak dirumah atau dari penapis air di rumah atau di kedai.

Anonymous said...

Aku dah rasa geli nak muntah....uweeek2x to all produk ABC n goodbye 4ever.

Boikot sampai keanak cucu cicit ku...porraah!!! India barang aku ada support juga as 2nd choice @sayuran d ubi mrk tanam sendiri d jual tepi jln ke Banting.., kesian mrk ammaa...

Melayu Perak said...

中国混蛋......王八蛋......回到中国......你是不是需要在这里......你他妈的......你他妈的白痴你妈妈......你奶奶...你妹妹..

Anonymous said...

BOIKOT BARANG DAN KEDAI CINA!!!
MALAYSIA TETAP 1 MALAYSIA!!
KAWAN TETAP KAWAN!!
BISNES TETAP BISNES!!
MAJUKAN EKONOMI BUMIPUTERA!!
BERJUANGLAH HINGGA KEPINGAN SEN TERAKHIR!!
JIHAD ALAF BARU!!!

Melayu Perak said...

Kenapa Mursi Perlu Digulingkan?

Posted by: auc dot com
1 day ago
in INFORMASI
5 Comments


Apakah yang Mursi telah lakukan sepanjang setahun memerintahnya di Mesir? sehinggakan perlu digulingkan. Benarkah seperti dakwaan sesetengah orang yang sinis mengatakan Mursi hanyalah seorang ahli akademik yang tidak cekap mentadbir negara? Cuba baca info ini sebelum menghina dan mencela Mursi. Info ini anda boleh dapati di mana-mana rangkaian internet untuk mengesahkannya.

[Dosa-dosa Dr. Muhammad Mursi selama memerintah negara Mesir]

Mengapa ramai di kalangan liberal berusaha bersungguh-sungguh untuk menjatuhkan Presiden Mesir DR Muhammad Mursi? Salah seorang pembaca menghantar tulisan menarik tentang Dosa-dosa Presiden Mesir DR Muhammad Mursi. Boleh jadi, pendapat yang dihantar melalui fanpage ini benar. Bahawa ‘dosa-dosa’ inilah yang membuat pemerintahan Mursi di goncang. Berikut tulisan lengkapnya:

1. Dosa Mursi itu adalah kerana dia boleh membawa Mesir dalam setahun ke arah jelapang makanan. Yang mana dulu pada zaman Mubarak gandum hanya boleh dihasilkan dalam negeri sebanyak 20% paling banyak, sekarang sudah melampaui 60%. Dulu perlu mengimport ke Amerika, sekarang Mursi mengimport dari negara yang dia inginkan, yang lebih menguntungkan rakyat. Keadaan ini dapat menjimatkan belanja negara sampai jutaan dolar pertahun sekaligus meningkatkan ekonomi petani.

2. Dosa Mursi adalah kerana membangunkan terusan Suez menjadi pasaran bebas dunia. Yang dulu di zaman Mubarak hanya menghasilkan wang sebanyak 5.6 bilion dolar pertahun, akan meningkat 100 bilion dolar pertahun.

3. Dosa Mursi adalah menaikkan gaji PNS dan pesara sebanyak lebih 200%, manakala harga-harga barang boleh dipertahankan tidak naik, sehingga PNS jadi lebih makmur.

4. Dosa Mursi adalah membina kilang samsung terbesar di Arab di wilayah Bani Suwef, sehingga harga barang elektronik menjadi murah.

5. Dosa Mursi adalah membuat kilang kereta sendiri sehingga untuk tahun-tahun ke depan tidak perlu lagi mengimport kereta.

6. Dosa Mursi adalah membuat kilang senjata sendiri sehingga tidak perlu lagi mengimport senjata-senjata dari Amerika.

7. Dosa Mursi adalah membuat kilang Innar (sejenis tablet / ipad), sehingga seluruh rakyat nanti boleh merasa nikmatknya memakai barang elektronik bermutu dengan harga yang berpatutan. Anak-anak sekolah boleh belajar pakai alat canggih.

8. Dosa Mursi adalah mampu mempertahankan, bahkan menambah rizab pertukaran asing Mesir yang sebelumnya sudah di ambang kemuflisan.

9. Dosa Mursi terbesar adalah dia selalu solat berjemaah di masjid, hafal 30 juz al Qur’an, selalu tahajjud dan sabar terhadap segala caci maki.

10. Dosa Mursi adalah menyokong perjuangan Palestin, Syria dan Myanmar.

11. Dosa Mursi yang tidak kalah parahnya mengeluarkan Mesir dari kongkongan kuasa tentera dalam 40 hari, di mana Erdogan memerlukan bertahun-tahun untuk melakukan hal itu.

12. Dosa Mursi meningkatkan harga diri negara Mesir di hadapan negara Arab lain bahkan dunia. Hingga Mesir jadi negara yang diambil kira.

13. Dosa Mursi adalah berusaha membangunkan tenaga nuklear dan tenaga matahari sebagai tenaga alternatif di Mesir.

Semoga Allah menguatkan dan memberkati perjuangannya… Takbir Allahu Akbar, Wassala

Anonymous said...

Diharap d didoakan mr PM kita dapat merasai serapan jiwa dari cetusan ht d akal dia agar positif meresapi perjuangan ini demi mempertabatkan ekonomi bangsa d agama berdaulat...

Ini fissabilillah @jihad ekonomi dgn ilmu kebijaksaan dlm kesatuan muslimen. Segala yg kita ada ialah amanah d tngjawab PM kpd umat dlm negara islam yg disanjung d juga pernah dikutuk d difitnah perlu disertai gagasan ini.

Jika tiada alangkah malang d rugi kerana mensia2 peluang diantara ruang d masa yg telah dianugerahkan drpd AllahSwt kpd beliau.

Kita rakyat dahagakan keadaan seperti dahulu masa ibu bapa kita muda2....ttp kali ini kita transform dgn jihad ekonomi yg diperhatinkan. Jgn sampai kita jd bangsa gelandangan terus daif keciciran ilmu.

Syabas sdra GAP...lantang mu kerana perjuangan yg benar d amat mulia. Teruskan dgn penuh semangat juang. Saya tetap sokong dgn doa.
Ma'assalammah.

Anonymous said...

hari ini aku melilau2 kat kulim...ternampak sebuah kedai baru dibuka WATI FROZEN FOOD..BERTENTANGAN DGN MOBIL, JLN PAYA BESAR KE SG SELUANG, LUNAS.

inilah kedai melayu yg pertama dibuka selepas kempen boikot ni di KULIM. aku tak sempat menyiasat siapa tuan punya..

kita ada 222 kaw parlimen...jika setiap 6 bulan ada 1 kedai melayu tumbuh bermakna 444 kedai melayu bersaing dalam pasaran peruncitan..

ini kalilahhhhhhhh.........ubahhh.....

Anonymous said...

Betul lah...apa untungnya...

Jom boikot produk cinabeng.
Cina makhluk berotak monyet.

Teruskan BOIKOT CINA KEPARAT!!!..

Anonymous said...

Cina cilaka punya bangsa.
Tipu sana tipu sini.
Org melayu usah lagi tertipu..

Anonymous said...

Berita yg cukup mengembirakan kaum melayu...
Teruskan usaha boikot cina...
Lepas ni kita akan tgk cina terjun tingkat 20 plak.
I like it....

Anonymous said...

Apa lu sembang daaa...

Anonymous said...

Duit ibarat tuhan bg cina.
Apa akan jd jika cina x berduit?.
Haha....rumah kenah simbah dgn cat merah la...
Along datang mau tembak kepala...

Anonymous said...

minggu lepas aku ada buat bancian kecenderongan pembeli antara kedai cina dan melayu dalam masa 2 jam di kg org melayu..

laporannya utk tatapan semua:

1. golongan melayu umur 30 an lebih memilih kedai melayu..dalam nisbah 7/10.

2. golongan warga emas 8/10 memilih kedai melayu.

3. kanak2 umur 12thn kebawah 4/10 memilih kedai melayu.

4. golongan budak sekolah umur 15-17 adalah 5/10 memilih kedai melayu.(mungkin beli rokok??)

5. golongan melayu (penagih, hidu gam dan tak terurus? )memilih 3/10 memilih kedai melayu.

sumber risikan aku memberitahu selain dari jual produk, no ekor pun ada???

kempen boikot ini perlu di laungkan seluruh akar umbi..tidak ada pengecualiaan...anak2 kita perlu diberi perhatian..!!!

ABC SELAMANYAAA.............!!!!

Anonymous said...

Melayu mau tgk paper muka dpn cina mati bunuh diri??...
Kalau mau, jom boikot produk cina.
Kalau seminggu 1 org bunuh diri, 4 mggu dah 4 org.kali dgn 1 tahun....pergghhh....
Mampus lu cina...

Anonymous said...

Hebat,setahun boleh buat macam2....
Pas berpuluh tahun,xde ape pun buat....

Anonymous said...

KEKUATAN KITA DALAM KUASA BELI AMAT HEBAT RUPANYA....

CINA KECUT PERUT RUPANYA...


DIA DOK PIKIR APA LA PULAK MALAPETAKA LEPAS NI..

10 BULAN LAGI BANYAK LA KERETA2 KAT USED CAR..TAK PERCAYA TENGOK...ADA YG TAK LEPAS BAYAR..

BOIKOT SELAMANYAAAAAAA.............

Anonymous said...

kencing sgt ko ni. spritzer bukan bumi produk

Anonymous said...

kalau nak buat cermin mata kat shah alam ada satu kedai melayu. sebaris dengan McD dekat sec 18(area giant kecik). akak tua npunya dia memang peramah dan harga dia pun amat berpatutan. banner warna hijau dekat sebelah restoran yang kat corner lot tu.

Mari kita bantu peniaga melayu supaya maju dan bertambah pendapatan.

Nama kedai :
Mawar optical
7, jalan pinang B,
18/B sectin 18 s alam
03-5542 3755

Anonymous said...

AYUH BANGSA MELAYU KU!!! MARILAH KITA BERSAMA2 BERSATU, AMBILLAH KEBERKATAN BULAN RAMADAN INI UNTUK SAMA SAMA MENINGKATKAN KEKUATAN UMAT ISLAM KITA.. MARILAH SAMA2 BERDOA DAN MENYERU RAKAN-RAKAN SAHABAT TAULAN UNTUK SAMA2 KITA MENINGKATKAN KEKUATAN UMAT ISLAM SEMOGA TIDAK LAGI DIPANDANG SEPI OLEH ORANG LAIN DI MALAYSIA INI. INSYAALLAH!!!

Anonymous said...

BELI BARANGAN KUIH MUIH KAT KEDAI MELAYU..DI KUANTAN ADA KAT TAMAN TAS BARU..SEBERANG JALAN MAYBANK TAMAN TAS BARU. SOKONGLAH PRODUK BUMIPUTRA!!!

Anonymous said...

12:08 adalah seorg cina berotak monyet...
Mmg dasar tipu sana tipu sini.
Melayu nak kena tipu lagi ke?

Anonymous said...

KEDAI CERMIN MATA... SEMPENA RAYA NI BELILAH KAT KEDAI CERMIN MATA PRISMA (IM), AINON HAYATI (JLN MAHKOTA), MASTURA (DEPAN MEGAMALL). INI SEMUA SENARAI KEDAI SPEK BUMIPUTRA DI KUANTAN!!!

Anonymous said...

JGN BENCI CINA...SEBAB MEREKA MANUSIA JUGA..TP BISNES TETAP BISNES..KITA DAHULUKAN MELAYU DAN ISLAM DULU BARULAH HARMONI..XDA TIKAM2 BELAKANG MAU PUN TIKAM2 DEPAN.

INGAT!!MELAYU KUAT MELAYU DIHORMATI MELAYU LEMBIK MELAYU KENE MAKI!!!
JOM PAKAT BELI BARANGAN MELAYU HARI INI!!!!

Anonymous said...

Tidak salah jihad ekonomi dibulan Ramadhan ini tapi kami ingin ingatkan peniaga2 Islam kita agar utamakan lah keberkatan rezki dan keredhaan ALLAH dari keuntungan yang melampau2, yang tidak ada keberkatan langsung.

Anonymous said...

SUSU PEKAT!! TUKAR KEPADA SAJI!!!

Anonymous said...

INI KALI LAH TATAK BELI BARANG CINASUI LAH TIU NA SENG KASI MAMPUIK LIAO

Tolong Promo Muslim Brand said...

Iklan sebentar... Jangan lupa minum Air Mineral water jenama E’den... semasa Berbuka puasa dan bersahur... Air Mineral water jenama E’den Halal, Suci dan Bersih!.

E’den mineral water adalah salah satu air mineral yang kini berada dipasaran Malaysia, eden mineral water diusahakan oleh sebuah syarikat bumiputera sepenuhnya iaitu Daruk Khusus Venture Sdn Bhd, diasaskan seawal tahun 2004, eden mineral water mula dipasarkan pada tahun 2009.

Alamat (Kilang)
DarulKhusus Venture Sdn. Bhd.
Lot 517, Kampung Mungkal,
71350 Kota, Rembau,
Negeri Sembilan Darul Khusus

Telefon & Fax
Tel: 06-438 2571
Fax: 06-438 3571

Emel: dkvmineral@yahoo.com.my
Website : http://www.edenmineralwater.com.my/index.php

Pejabat Pemasaran (KL)
No.2-2A, Jalan Nirwana 37,
Taman Nirwana,
Ampang 68000
Selangor Darul Ehsan

Telefon & Fax
Tel: 03-9281 8787
Fax: 03-9281 4187

malayoo mudah lupa said...

Kenapa DAP tk pernah bising dan melalak harga hartanah yg naek melambung lambung, sebab nya majority developer ialah dari bangsa mereka...

Aku pun kalo beli brg keperluan memang cuba cari produk malayoo klao tk dpt boikot 100% kita cuba. Boikot sedaya yg termampu

Lagi satu aku nk ingat kan peniaga malayoo jgnlah terlalu cekik darah sgt especially kakak yg jual sayur kt pasar shah alam tu...aku tknk sebut psr sek mana...

Anonymous said...

Terima kasih atas info berkaitan muneral water.... Anak saya belajar di sekolah tahfiz .... Nasib baik ada info macam nie.... Tidak kesian mereka

Anonymous said...

Punca makan dan minum amat penting... Pastikan sumber dari yg halal dan tidak meragukan

Anonymous said...

Kalau boleh jangan iklankan produk Melayu Muslim di ruang komen ini krn ada bangsat Cina sedang buat putar belit ayat dan guna perkataan "Islam" sekali. Minta kalau nak rujuk list tu melalui gambar2 yg di post oleh blogger GAP atau melalui media FB.

Cuba lihat komen lahanat mata sepet anon 12.08.

Eden keluaran Bumiputra, Splitzer keluaran DAPjudi/whore.

Anonymous said...

Masih ramai melayu memenuhkan kedai kedai cina terutama kopitiam cina bahkan kadang kala penuh dengan melayu sahaja. Kempen ini hendaklah disebarluas di lain lain media jika hendak berjaya.

rizal said...

Bro gap rasanya tk sempurna klu kempen boikot kat dlm blog sbb org muda je tau tapi org tua byk yg tak tau hari tu org tua aku beli roti massimo aku terkejut beruk ......sbb dia tktahu pasal kempen ni buat flyers edarkan pd org kampung pd org muda yg tahu pasal kempen boikot barangan produk cina mkn babi korang kena print screen gambar2 produk cina ni supaya dikalangan org tua tau kempen boikot ni

Anonymous said...

AYUH BANGSA MELAYU, PERKUKUHKAN EKONOMI. KEPADA USAHAWAN MELAYU, KITA KINI HANYA MAHU BELI BARANG HANYA DARI PERNIAGAAN MELAYU SAHAJA. KENAPA? KERANA KITA MAHU RAMPAS KUASA EKONOMI. INGAT, MAHU RAMPAS KUASA POLITIK HANYA BOLEH DIBUAT SETIAP 5 TAHUN, TETAPI MAHU RAMPAS KUASA EKONOMI , BOLEH DIBUAT SETIAP HARI DAN SETIAP MASA. MARI KITA RAMPAS KUASA EKONOMI. JANGAN LAGI BERI BELAS KASIHAN. MEREKA YANG MULAKAN PROVOKASI, BUKAN KITA. AYUH BALAS BALIK

Anonymous said...

MARI TUNJUK TSUNAMI MELAYU, DAN TENGOK TSUNAMI MANA YANG LEBIH HEBAT

Anonymous said...

minum la kau puas spritzer mesra sampai terkencing air kuboq.

eden dijamin bersih dan halal..produk melayu bumiputera.

Anonymous said...

kuasa tgn melayu umno ada dlm persidangan umno.. harap yg dipilih oleh melayu bawah yg bagus.. berani tegas boleh buat kerj bukan bodek ampu dan tdk menjadi pengkhianat bangsa melayu. Undi anda bernilai jgn ikut org aje..kaji sikap tingkah dan tindakannya selama ini.. sama ada merugikan melayu atau menguntungkan cina.

Anonymous said...

ya kita hancurkan dr bawah.. mcm kedai runcit.. lama lama akan menjalar ke atas.

Anonymous said...

Pedulikan gertakan SAMSENG yang tak berkesudahan dari si geng macam kongsi gelap PKR pengkhianat bangsa, agama dan negara ini, dan penjilat kaki Cina Rasis DAP yang beci sangat perlnatikan datuk Azeez! Saya cadangkan Tabung Haji dengan pemimpin BUMIPUTERA Melayu yang gemilang seperti Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim, meluaskan perniagaan halal Islam di seluruh kedai-kedai runcit kepunyaan Tabung Haji sendiri, di setiap cerok bandar dan kampung di seluruh bumi PUSAKA Melayu/Islam/Bumiputera kita ini.

Hanya produk HALAL dan SIHAT dari bumi Islam dibenarkan – kat Barat ni pun, menganiaya orang Islam. Inikan pula NEGARA ISLAM macam Malaysia! Dahlah tu, kebanyakan produk Barat yang sengaja ada babi, adalah untuk MENGHINA umat Islam – objektif utama evangelis Kristian Zionis – termasuk dari DAPigs/PKR (fahaman evangelis Kristian Zionis ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis untuk menjatuhkan Islam, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah termasuk Mekah di masa hadapan, dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas)!
Juga perluaskan produk Melayu/Islam di Barat ini – Matrade mana? Kalau pergi kedai-keadi Asia kat Barat, susah betul jumpa produk Melayu. Masakan dan rempah Melayu pun dari syarikat Cina Singapura!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

itu dah biasa.. biar sicina tu meroyan.. dah tak laku la tu.. org dah tau.. rajin rajinlah lihat BBCDrasmi blog.. byk info brg melayu dan cina.. ada gambar sekali..

Unknown said...

masalah nye , bukan semua kedai ada jual brg melayu, lagi2 kat sabak bernam
Ragam manusia di seluruh dunia 3
Keadaan kanak-kanak Amerika pada tahun 19
Dibayar untuk di cium!!!
Bangkai tank israel di bukit golan
Patung terlebih saiz Bra !!

Anonymous said...

NAJIB PM YANG SUKA MINUM KENCING CINA. DAH BERTAN TAN DEK KENCING OLEH CINA, DIA PERGI SEMBAH LAGI NAK MINUM KENCING CINA SATU TEMPAYAN LAGI. NAJIB PATUT DISINGKIR DARI JADI PRESIDENT UMNO.

Anonymous said...

Tlg pantau jugak mak kat kpg beli brg sbb dia org x tau, kita beli buat cth dulu, baru dia org tau.

Anonymous said...

I wonder what would happen if 100,000 both Cinabeng and India Keling email to the Prime Minister of India and Chinese President about the racism of UMNO Malay.

All this leaders gave to do is to shift their Palm Oil order from Malaysia to Indonesia. 75 billion ringgit wil get fucked.

The profit UMNO makes from Palm Oil is used to discriminate non muslims in Malaysia.


So to all the UMNO Malay Felda fuckers........do you want to play this game?

You can then go back to your traditional occupations........fishing and farming.

To non muslims.....lets start this game if this is what these fuckers are asking for.

Anonymous said...

Kalau Morsi itu pandai sangat......pasal apa dia pinjam dari IMF.

Melayu ni banyak menagungkan pak arab......cuba you pergi ke Dubai dan pakai pakaian Arab................dia orang akan ludah kat muka you.

Anonymous said...

cinabeng sombong,biadap dan bongkak...
ini tahun 2013...bukan 1913...
bodoh punya cina...dah meroyan tu..

boikot bisnes cina sampai lunyai...
inikalilahhhhhhhhhhhhhhhh
ubahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


Anonymous said...

Tengok kat sini pun boleh juga. Dah ada dekat 400 jenama: http://www.mukminbrands.com/senarai-semua-jenama/

Anonymous said...

So funny...why must they bother doing all that and help you all....you are not even their citizens...if you do that..its obvious you have betrayed your own country...u think the presidents want to help betrayals...boo hooo..

Anonymous said...

cinabeng dah mengelupur , kepanasan bahang boikot dah menjalar segenap ruang badan dah sampai kat kepala otak , bengkrapsi nak bayar hutang keliling pinggang , bunuh diri , anak
isteri , seorang terlepas.
1x4 sebulan , 12x4 setahun ......ya huu !...... ribu ribu.....ya huu !..
beribu ....
he ip he ip he ip hare !

Anonymous said...

1RAMADHAN 1RAMADHAN 1 RAMADHAN
RAMADHAN BULAN JIHAD EKONOMI
JIHAD ! JIHAD ! JIHAD !
ABC SELAMANYAAAAAAAAAAAAAA
JOM UBAH...INI KALI LAHHHHHHH

Anonymous said...

Anon 9.19..eh bastard..you think indian n china goverment want to hear you ah..they dont welcome you back home la...go n migrate to other planet la stupid..my foot..

Anonymous said...

If you thinking of playing games..you re welcome..i love this game..you chinese is no where near us in terms of playing games n manouvering..dont push us to the wall n you will see how we retailate..you people re just a bunch of joker..only good in doing illegal..drug dealer..prostitution..illegal dvd dealer..ah long..rumah urut operator..selling pirated goods..gangsterism etc..without all these you re a looser..muslim have restriction about all these illegal things..if we fight on the same ground you chinese will loose out to the malay...

Anonymous said...

Anon 10:23- Whats happening on this blog isn't really the epitome of racial cohesion. Maybe the reason they dont wish to betray the country is what has stopped them.

To the Chinese: Stop eating everything that moves......you are emptying the oceans and forest. Leave those wild animals alone.

If you have limp dick......eating tiger penis isn't going to help. Try Viagra you assholes.

Anonymous said...

To retaliate, you need to be able bodied........Malays been using tongkat for as long as one can remember. Without tongkat....you are nobody.

Dont be a hypocrete......there is and was never a level playing field. Malays are spoon fed from cradle to grave.

Before you talk about same ground, trying levelling out the playing field first. Until then just enjoy your handouts.

Anonymous said...

Take out all the illegal business..chinese is nothing...that is all you people is good at..dont be a hypocrete

Melayu Perak said...

你们中国人都是混蛋......如果不是英国......你会死在海猪....你...回到中国......你是不是......你他妈的在这里需要你的母亲和姐妹.

Anonymous said...

Teringat lagu Warisan (anak kecil main api)

Anonymous said...

Aku pergi nsk selayang segala barang yg aku pilih adalah produk melayu bumiputra halal lagi suci.......padan muka cinabeng tima kasih gap segala produk cina semua aku dh printscreen dr samsung galaxy s4 aku senang nk rujuk bro klu ada lagi produk cinabeng sila siarkan diblog senang aku nk printscreen dr fon aku utk aku tunjuk pd org tua aku

Anonymous said...

Just as serius was the chinese community's effort to oust the malay from political power, the malays are now retaliating by ousting the chinese out of economic power.

Nothing the chinese owns is desirable to the malays. But the malay numbers are something for the chinese to beg for.

Close all your businesses and go to singapore or taiwan. We dont need your arrogant and ungrateful attitude.

Anonymous said...

Why don't the Malays pack up and leave for Indonesia. Your racist attitude is not welcomed in Malaysia. Thats where your forefathers came from.

Anonymous said...

aku tenguk pekerja Melayu merupakan tenaga kerja dibanyak bisnis diMalaysia ni.Kalau pergi fast food restaurant tu,9/10 pekerjanya adalah Melayu,tapi kenapa mereka tak menjadi empunya bisnis tu padahal they know how to run the business all the way through.It would be good if they can join forces and be given loans to run their own business. In the long run Malaysia akan ada problem besar jika 60% penduduknya tertindas dari segi ekonomi.Then we will all suffer,regardless of race.

Anonymous said...

To Anon-July 7, 2013 at 1:52 AM.....
Please do not be so arrogant and rude. I believe if you are a good person, you will have the value of good attitude. Looking at your way of saying things I believe you are racist too. So, please mirror yourself. I do not wish to have the negative attitude that is why I'm using the word "please"....and be as gentle as I could.

I do not like any argument. I'm not easily be carried away and use sarcastic way of saying things.....but I don't like the way you chasing off the Malays.

My advice is....please go back to the history of Tanah Melayu and find out how the chinese were given the citizenship. Why the history mentioned the word "given"?? Look for the answer.

The Malays were never given any citizenship by the British because the British knew that the Malays are the origin of Tanah Melayu.

Anyway, people can say whatever they want but history is still a history forever.....and nothing can change the history. History is a fact.


Inderasakti said...

To Anon 1.52,

Back to Indonesia? no need u 'well known prostitutes generations! SEAsia originally known as Malay Archipelagos, and that mean that we still at home, moron! Why don't you go back to China? Is that your real country?

Wake up Chinese! Malaysia's name came from race-based which is Malays! Can you see even any 'C' letter at that name? So wake up again! yes, you are Malaysian now but you are not Malays or Bumi's..

tell your next/future generations that do show full respect to the real landlord! Whatever we are, we are the landlord here! I'm UMNO voter but never in my life I will believe '1Malaysia' slogan from starts.. and I bet you are the same! Why don't you believe it? Because.... deep in your heart you know that you are not originally belongs here! hahahahaha... funny you all chinese.. keep on pretending that ou also belongs here.. hahahahaaa..

and 1 more thing, don't keep on importing chinese prostitutes to fill the massages, gro's or sex's labour industries here because many of your girls can fill the job now! hahahahaha..

Anonymous said...

Get your facts right, the term Malay Archipelago was coined when the British entered South East Asia especially by during the time of Wallace.

Don't use twisted historcal facts to you advantage. The word Malay is a British creation.

Anonymous said...

No one disputes that the non Malays were given citizenship rights in 1957. Yes, they are recent migrants but if you go further into history of Malaya, everyone is a immigrant.

So, you see it all depends on how far back you are willing to go or want to go.

Which history books? The adultrated history version of UMNO? UMNO say 'Malay' civilisation started in 1400s when its a proven fact that it started way way before that.

Even the facts of history have been changed to benefit UMNO.

If UMNO has so much problem with the voting pattern of the Chinese, why don't they just take their voting rights away.

There is a majority Malay MPs in Parliament, why not just pass a law banning the Chinese from voting. That will solve all of UMNOs' problems

Inderasakti said...

to Anon 11.37,

Yes, Malays have been given tongkat since the first DEB, and until now! But can you see the real pictures? No, you can't because you are racist! All you chinese here are true real racists! You don't want to learn more about history because you know the history is not refer to your real true country! therefore, the younger generations like you now knew that you only need to barking like a dog everyday to have something!

Since DEB (1970) until now, that means already 43 years the Malays have been given the tongkat but, how about the chinese? since 1824 until 1970 (146 years!) when the British let them, encourage them, support them, spoons them (afterwards, the chinese man spoon the British back by letting them slept and fucked their wives & daughters, like nowadays!).. to operate their tin mines, then slowly let them operate by themselves, then slowly open their own mines by the back-up of British..

Not just mining, everything new that reformed from the Industrial Revolution in Europe (remember, it is in about the same time line when the the tin was highly demanded) has came to the chinese rather then the Malays..

in the end, from the poor, low and ignoble, the chinese have enjoyed more benefits and progressiveness, spoons by the British and became two-three steps further in term of knowledges, businesses, modernizations and prosperousity than the real landlord!

That means, THE CHINESE HAVE BEEN GIVEN THE TONGKAT BY THE BRITISH FOR ALMOST 146 YEARS, A 103 YEARS LONGER THAN MALAYS HAVE JUST ENJOYED! don't you realized that?

So tell me now you hereditary prostitutes, do we play in the same ground? Can't you see the playing field is already not level since long time ago? Then who are you to talk about tongkat? Scared already? Malays never even bother about your '146 years Tongkat' advantages to chinese until your May 13th power greediness action, which cause to the DEB reaction. THen, on May 5th, once again the chinese show their power greediness, this time cause to Chinese Business Boycotting reaction!

your chinese action at the last PRU's has turn many of us to react, believe me.. our numbers will grow bigger and bigger! When the time comes, believe me, your generations will regret to what their oldies have done at PRU13!

Can you see the pattern? last 1st reaction is still quite soft & liberal but this 2nd reaction is more harsh and quite direct. Can you think or imagine about the 3rd reaction?

Remember you moron! By the softness and mercy, and with no curiousity, our old Malays have let you STAY & LIVE here to start a new life, gave a citizenships, share the country, let you getting wealthier, save your ancestors from your own wild, violence, tyranny, suppression and hunger country at the past.

Anonymous said...

Hey si anon-anon BABI RASIS yang benci sangat orang Melayu/Islam - lu ni memang SAMSENG kongsi gelap tak tahu baca sejarah; asyik GELOJOH makan BABI! Dahlah lu dibawa si British laknat dari CINA (patutlah orang Tibet benci sangat si penjajah CINA!), lu si CELAKA tak sedar diri MENUMPANG TANAH MELAYU kami!

Anonymous said...

Oh ya, dahlah si CINABABI GILA SEKS bunuh biantang liar untuk memuaskan nafsu seks dia yang amat BUAS dan kuat makan anjing, memang tak ada tamadun lansung, bangsa CINABABI gelojoh ini!

Anonymous said...

To one/all Chinese commentator/s here,(couldn't be a Malay impersonating to reverse psycho, right?),
Why mot use the Malay lg, instead. Your Manglish/Singlish is just as topsy-turvy as yr root, ma. Not sure where you come from. Whatever you blabber about, democracy is majority.
God news is the materialistic aspect of your (s)kinship.My friend (still I call one)told me she can't afford to have many children coz it's too expensive to raise one. Even the nannies cost them RM1K per month. The 'bidan' costs them thousands per child. So fuck off, if you still wanna be as corrupt= arrogant as you are now. Soon, your race will be extinct, as extinct as the tigers whose @@@@ you love soo much for your libido-for-what.
Talk about sing-a-po-re..Even their citizens are migrating to 'aussie', etc, ..can't tahan the economic pressure. Only the Myanmars can absorb all those impact there. You can talk soo much, but when reality sets in,you could only pray for your 'tokpekong' to save you.
The chinese mainland? They had long banned your ancestors from going back then. Even they know the people you are. Well, you should know each other best. Your main concern of being alive is $$$$.. that's why you came to the Malay Archipellagoes. Once traitors, always traitors.
So, others, BEWARE of these opportunists.

Inderasakti said...

to Anon 4.34,

Who are you? school teacher? now you want to talk about 'term'? next time please stick 2 eggs down between your thigh to make your own-made balls first ! at least put some name instead of using anon! then i will know you are the same person or new other person who only berani 'nasi tambah'!!

1) why you think your fact is right & the correct one? - because you always believe the school text history book! Actually you don't believe it either but, as long as it can be use as a point for you, than you pretended like you believe it and use it. Until then, fix the eggs first!

2) why you really believes wallace introduced the term? - i knew wallace was the first but, only in writing, moron! only when history has been recorded! Tell me why Singapore has been widely used by Raffles instead of Singapura? who wrote the history? just common sense lah, i know you understand when i used Malay archipelagos term refers to the all malay people areas in SEAsia..

3) why you think i'm using the twisted historical facts - because you only knew the story/history from the ready-made & the winning side sources! you are so lazy to read or find another resources to know the truth! did you believe Malay kingdoms history only started in year 1400?

4) why you so pressing about the words 'Malay' create by British? - why don't you respons to other more important facts rather than try to act clever by questioning or correcting where the 'words' came/create by? ever heard chinese or indians pronouns the word Melayu when they are talking to each other? Melayu or Malai? Melayu or Mallayu? THe best is, where the words China derived from?

Anonymous said...

Its bcoz u been spoon fed by the brits b4. their divide n rule policy. The game hv changed now. Now go back to homeland...this is not ur country

Anonymous said...

Dosa morsi kerana jadi kaki kelepet. korang suma sudah kena kencing

Anonymous said...

U can write one billion mail. The dont even bother u. They hv enough billion people to look for. In the end u still a loser boo

Anonymous said...

Bullshit this is the land of nusantara. There was no malaysia no indonesia b4 this is the land of nusantara people. Nw go back to ur country stop infesting this world

Anonymous said...

Bila lu orang sudah tua nak mati..lu org semua di gelar apek n nyonya la..nama david la..micheal la..tony la..elizebeth la..teressa la..lu semua apek dan nyonya la..ada betul ka..lu semua sembah topekong la..atuk moyang lu kalau tau lu tukar nama dan pegi church dia pun confuse dan marah ma..lu ingat lu banyak modern ka apek/nyonya..haiya..lu cina la bukan orang putih la...sembah topekong yg beli di kedai..sedar diri sikit ok

Anonymous said...

Hey you imbicle. When the first barch of your chink forfathers came to this Tanah Melayu, there was already a great Malay empire there. Don't you know what your own Cheng Ho wrote? Prior to that, there were Bruas, Langkasuka and Sriwijaya. Then the Dutchbabd the Brits came and divide us into two by their 1872 treaty. Well you yourself are forever a chink originated from Chinkland China, and just recently too, historically speakinf.

Anonymous said...

Ohh how we majority love to have another May 13 of 69 and wipe clean all you stink chink from this world once and for all.

Anonymous said...

Ayuh bangsa melayu bila lagi kamu nak bersatu!!!! Kudrat dan poket ada ditangan mu jangan mementingkan diri sendiri!!!!

Anonymous said...

Tak payah hujah panjang2 dgn Cina busuk, kita BOIKOT je semua produk Cina busuk. Sekian.

Anonymous said...

Gaya bahasa pun dah tau mamat bodoh ni seekor Cina busuk!

Anonymous said...

melihatkan komen2 cinababi-cinababi di dalam blog GAP, jelas lah bahawa mereka sudah macam cacing kepanasan.....teruskan boikot! ajar bangsa yahudi timur ini! biarkan mereka menyalak....
nak email kat presiden china konon, pegi la email! hahahaha

Anonymous said...

Bet you chink bastard also claimed that Japan is a also a chinkland. These vast Malay Archipelago was coined by the Brits when originally the Chong, Kong, Mong or whatever chink dynasty set up Chink empire thousand of years ago in this part of the wrold. Is that it? This is what wrong with you chink lot. You fell you and your civilisation are so great, when in dacts historically, you are made slave by the Manchus and you and your Emperor were bended to your knees by the Europeans after the Opium Wars and you were forced to migrate to our land and others because mother China can't sustain you all anymore since you breeded like pigs. Now that're historic facts you moron.

Anonymous said...

SELAMAT BERPUASA !!

Anonymous said...

Saya dah sebarkan kempen boikot kedai cina dekat rakan rakan tempat kerja saya , penerimaannya amat baik sekali , dekat surau pon saya dah buat , kepada orang melayu teruskan boikot kedai cina , kempen boikot kedai cina tiada akhirnya , kita nak naikkan bangsa melayu kita dalam ekonomi , pergi jahanamlah dengan bangsa cina ini !

Anonymous said...

mohon ada ngo taja stiker abc supaya boleh kita tampal merata rata tempat..kat pintu masuk shoping centre tu wajib kita tampal

Anonymous said...

Gua Sokong Tiada Bazar Ramadan ... SEBAB :

1. Boleh jimat belanja dapor. Bulan biasa belanja RM300 cukup tapi Ramadan boleh naik sampai jadi RM1000. Umat islam gagal kawal nafsu nak makan sewaktu berbuka puasa, semua benda mereka nak makan, kalau boleh kepala keretapi pun mereka nak makan.

2. Ini merupakan tindakan bijak umat islam boikot bisness cina untuk mengekang kenaikan mendadak dan berganda harga barang. Bila tiada bazar ramadan, ikan dan sayur kurang laku, kentang dan bawang kurang laku, segala rempah ratus kurang laku, gula dan minyak kurang laku dan macam2 lagi benda kurang laku. Bila barang kurang laku, cina2 yang menjadi supplier terpaksa turunkan harga barang.

Tahukah anda cina2 pemborong juga ternanti2 akan kedatangan bulan ramadan almubarak, kita orang islam menantikan kedatangan ramadan untuk melipat gandakan pahala, manakala puak2 cina pemborong menantikan kedatangan bulan ramadan untuk melipat gandakan keuntungan.

Kesimpulannya. Kedatangan ramadan memang dinanti2kan oleh semua orang tak kira islam atau bukan islam. Orang islam untung PAHALA, orang bukan islam untung LABA. Win win situation.

Ramadan adalah bulan untuk MENCARI UNTUNG ....

Anonymous said...

syabas anon 12.52pm ! kita perlukan lebih ramai seperti anda !!!

boikot selamanyaaaaaaa !!!!!!

Anonymous said...

gua sokong anon 1.44pm !!!!!

jimat berbelanja!!!!! yahooo..tahun ini cina tatak untung manyak...gua pun boleh jimat maaa...

sekalanngpun dapat jimat...talak beli mcm2...itu balang tarakpun tarak apa..itu melayu balangpun sudah manyak...gua manyak sokong anon 1.44pm..lu punya itu idea byk good !!!

Anonymous said...

Kalau betul hangpa nak boikot bisnes cina. Boikot lah dari step A sampai step Z. Kalau boikot separuh jalan, mereka gelak sahaja. Macam mana nak boikot ... meh aku nak ajaq :

1. Kawal belanja dalam bulan ramadan. Tak perlu setiap petang berbelanja sakan di bazar ramadan. Beli bahan dan balik masak di rumah.
2. Sambut raya cincai2 saja. Tak perlu nak tukar langsir, tukar kerusi, tukar tv, tukar kereta dan tukar bini. Untuk juadah, kalau raya tahun dulu beli 10 ekor ayam dan sepikul daging untuk buat rendang cicah ketupat, tahun ini beli satu ekor ayam dengan sekilo daging dah cukup. Kalau tahun dulu, nak raya beli baju baru, seluar baru, songkok baru, kasut baru, tudung baru, spender (seluar dalam) baru, tapi tahun ini pakai saja yang lama asal jangan koyak sudah (spender koyak pun tak apa sebab orang tak nampak). Kalau tahun dulu buat atau beli sampai 30 atau 40 jenis kuih raya, tahun ini buat cucuk kodok pisang atau peknga nyok (lempeng kelapa) untuk jamu tetamu pun dah cukup.

Nota : Bini aku dah jadi tradisi tiap pagi raya mesti dia hidang cucuk kodok pisang atau peknga nyior untuk kami anak beranak. Habis lincin aku makan dengan anak2 cicah rendang daging atau ayam ... Sodaaapppp sampai menjilat jari.

Kalau orang melayu boleh buat macam yang aku cadangkan ni, sure raya kali ini ramai cina yang menangis tanggung rugi. Boleeeee ka Melayu ?????

Mat Kedah

Anonymous said...

anon 2.02 pm...idea bagussss....
tapi tak semua kita sesuaiiiii....

idea paling bagus aku rasa...beli dan guna produk melayu masa puasa dan raya ni...kalau tak ada baru pakai step hang tu...mari ramai2 kita boikot!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Cerita boikot. Orang melayu sangat terhutang budi kat tuhan pasai dia haramkan babi kepada orang islam. Kalau melayu boleh makan daging babi, jangan harap lah nak ada kedai makan melayu dalam bandar.

Kenyataan aku adalah BABI TELAH MENYELAMATKAN PERNIAGAAN MAKANAN ORANG MELAYU.

Kenyataan aku lagi SENAJIS-NAJIS BABI ADA JUGA SUMBANG BAKTINYA KEPADA PERNIAGAAN MELAYU.

Mat Kedah

SELAMAT BERPUASA N SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI@MAAF ZAHIR DAN BATIN said...

SECARA JUJUR SAYA XSUKA SANGAT MAKAN KUIH MODEN MANIS2 TU BERSAMA AIR SODA..PULAK TU HARGANYA MAHAL DIPASARAN...KALAU DODOL DGN PULUT WAJID SERTA KUIH BAHULU DAN TAT NENAS BERSAMA KOPI/TEH TAWAR TETAP PILIHAN DIHATI SAYA...APA KATA TAHUN NI KITA HIDANGKAN MASAKAN KUIH PANAS MELAYU LAMA PADA PARA TETAMU IAITU KODOK@LEMPENG KELAPA@ PISANG/CUCUR UDANG/KEROPOK LEKOR/ SERTA MASAKAN WAJIB IAITU RENDANG/KETUPAT/LEMANG/NASI IMPIT KUAH KACANG/SOTO AYAM TUA MEMANG SEDAP SESUAI PADA HARI RAYA SERTA MUDAH DIBELI BAHANNYA DIKEDAI MELAYU...HIDUP 1BUMIPUTERA MAJU!!XxX

Anonymous said...

KUIH KETAYAP/KOCI/BOM/LEPAT PISANG/LAPIS/APAM/BADAK/KARIPAP/DAN BERBAGAI2 LAGI KUIH MELAYU LAMA....MEMANG MURAH SERTA MUDAH DIDAPATI BAHAN2NYA....SAYA PERCAYA TETAMU DAH XPANDANG LAGI KUIH MODEN YANG SEKADAR TEPUNG DAN GULA ITU....MASAKAN MELAYU LAMA TERBAIK N VERY AUTHENTIC!!!RINDU KAT ARWAH MAK SAYA!!XxX

Anonymous said...

Alhamdulillah kat sekitar kuantan kedai2 melayu semwkin ramai pelanggan...pasar tani td cukup ramai org beli barang...beribu2 kereta beb!!! selamat berjuang semua!!!

Anonymous said...

Wooiii cina!!!...lu punya bangsa so cai....

Anonymous said...

Bangsa cina yg x potong lancau ni jgn bagi muka.
Cina adalah satu bangsa yg suka tipu sana, tipu sini....
Kalau cina x menipu, dia x boleh kaya maa....

Anonymous said...

Hadiah teristemewa raya puasa ni ialah tak sesen pun dapat kat cina2 rasis.

Ingat dapig = apartid.

Hapuskan dapig dari bumi melayu.

Anonymous said...

Sy ada sorg kawan cina.dia kata kaum cina satu org mesti ada kurang kurang 2~3 insurans nyawa.bayangkan kalau 1 rumah ada 5 org.byk tu nak kena spend duit utk insurans shj.
Apa kata kalau kita boikot produk cina keparat ni.mengapa kita nak bagi org pendatang kaya, sedangkan kita susah nak cari duit utk bg anak isteri makan?...
Dengan boikot ini mereka akan hidup susah.

Anonymous said...

Kekayaan adalah milik melayu.bukanya milik cina.boikot produk cinabeng!!!!....

Anonymous said...

why you people dont support PAS and PKR?

majority malay in urban area support us PAS, PKR and DAP.

a true malaysian will vote pakatan, look at kl, penang,selangor and kelantan

you can see the malay is well taken care off.

umno are blind, racist, bigotry and racist people.

we control the economy and we dont need your money in fact you people are the one going begging money and job from us!!

Anonymous said...

Sokong, kebanyakkan peniaga lebihkan laba dari ibadah, kalangan mereka juga adalah pembangkang tegar tak sedar dek untung.

Anonymous said...

Think la...if that really happend and malaysia economy will suffer. ..also you and your family..where you want to turn to..china and india..no way...you are nothing to them....just a bunch of barking dogs...

Anonymous said...

Masalahnya orang melayu akan makan juga kalau kat situ tulis "no pork"......

Rahmat alim

Anonymous said...

Bagaimana melayu di titiwangsa dan setiawangsa? Kenapa bukan bahasa Melayu tapi bahasa Malaysia, kenapa perlu ada sjkc/t kenapa tidak sekolah kebangsaan sahaja. Itu semua UMNO perkauman? Pulau pinang orang melayu terbelakah? Kalau cina berniaga penuh batu feringgi, melayu dianaktirikan, selangor pru13 x tahu dari mana datangnya cindian yg begitu ramai dgn slogan inikalilah, kenapa ramai orang kelantan merantau? Kalau kamu kawal ekonomi, kami ada kuasa dan wang, mungkin orang politik boleh dibeli dgn wang tapi jihad kami tiada siapa boleh halang..


Anonymous said...

go to hell u cinabeng dap!!within 5years time nomore malays urban surport u pakatan...after we boycott u cinabeng dap bisnez,then we malays become rich n success too in bisnez because our malay comunitty gonna fully surport us n after we can provide jobs to our people...before we are given face n trust to cinabeng sial too much, but now never more..we want malays prosperity in our own tanah melayu malaysia !

Anonymous said...

Yes piggy..well taken care off la sgt..u think the money come from u ke monkey?actually u remember cina tongsan, u were nothing without us la..well I think if u Chinese got a lot of money, why Chinese kampongan still got lot more poor Chinese, merempat, their house like kandang piggy even kandang piggy much more better than their houses.and their children..well u know la, no need to tell la..that's what happened in my kampong..in fact nk mkn pon susah..lucky got jungle behind their house so that they can hunting piggies..dun talk to much u stupid, if u got so much money, go n help ur stupid poor Chinese kampongan n sell their girls for gro, tukang urut and whatever..jgn sibuk2 kt cini..dah panas bontot la tu..

Indera82

Anonymous said...

Anon 9:16: Are you deranged or have you not taken your syabu today?

British brought the Indian and Chinese because Malays were too lazy to get off their backsides to do a days proper work.

This fact is true to even to this day. They just wait for handouts.

This country belong to Orang Asli and Sabah Sarawak bumiputras...Malays are as much immigrants as the Indians and Chinese are.

Anonymous said...

Ini Tanah Melayu, so Melayu bukan immigrants. Melayu bukan lazy, tapi Melayu tuan.

Melayu kasi chance cina, india tumpang duduk Tanah Melayu.

Ada faham, simple kan.

Anonymous said...

Biar je cina2 bodoh nk menyalak kt cini sal history. Dorang kn anjing mmg keje menyalak je nk tegakkan benang yg basah..makin panas dorang makin kuat la menyalak..so kasi panas lg

Anonymous said...

Anon 10:16: .which great Malay empire are you talking about.......The great Malay Malacca empire started by an Indian Prince.?

Where are the monuments to your GREAT EMPIRE? Rom.Greek,Chinese,Persian,Indians,Egypt were great empires as they left their monuments,culture,food,architecture behind.

A few nipah sheds on the banks of Sg Melaka dont make a civilisation......they are a bunch of squatters.

Bruas,langkasuka,Sriwijaya,kedah were not Malay civilisations....they were Indian budhist and hindus.

Besides, how can you claim bruas,langkasuka,sriwijaya to be Malay? I thought Malays are only muslim.

Anonymous said...

Anon 10:32: Good to know you harbour such great ambitions. Try to innovate this time......why don't you design a Jet Propulsion Parang Terbang this time?

You never know, Americans could employ as their Chief Weapon Deisigner.

Anonymous said...

Russell Walace invented the words Malay as he travelled across South East Asia when he found a lot of different groups living on different Islands.

He did that for the ease if his research. Before that, was ever any mentioned of the word Malay?

If looked carefully Malays are decesdants of Indian,Chinese,Arab traders who came and married Orang Asli Persisiran.

So next time before asking anyone to migrate....look at yourself first.

Anonymous said...

AKU BACA SEDMUA KOMEN DI SINI.

AKU MENYIMPULKAN UNTUK MENGEMBALIKAN KEKUATAN MELAYU ISLAM ADA 2 CARA BUAT MASA INI:

1.BERSATU
2.BOIKOT

SEBAB:

1. BERSATU..ISLAM MASIH TERPELIHARA. POLITIK KUAT.
2. BOIKOT..EKONOMI ISLAM MENINGKAT.PRODUK ISLAM BERTAMBAH.

ADA 2 CARA YG SEDANG DIGUNAKAN OLEH PEMIMPIN2 MELAYU ISLAM UNTUK MELEMAHKAN ISLAM:

1. BERPECAH
2. EKONOMI BUKAN AGENDA PENTING

SEBAB:

1. BERPECAH- KITA BERMUSUH SESAMA SENDIRI. TIADA KALAH TIADA MENANG. APA KITA DAPAT? MUSUH ISLAM AMBIL KESEMPATAN.
2. EKONOMI BUKAN AGENDA PENTING. INILAH YG PATUT DITEKANKAN OLEH PEMIMPIN2 PAS,UMNO DAN PKR. KELEKAAN BERPANJANGAN MEMBANTUT PERKEMBANGAN.

BEKAS PENYOKONG PAS SELAMA 25 TAHUN.

Melayu Perak said...

masa zaman pemerintahan firaun mesir sudah mengatakan bangsa MADAYU atau MALAYU tercatit dalam tulisan hieroglyphics.....

Melayu Perak said...

juga tercatit dalam skrip cina lama catat nama bangsa MADAYU atau MALAYU....

tercatit dalam vedas lama india nama MALAYU.....

Melayu Perak said...

tamaddun di jepun bawah air dipercayai tamaddun melayu kerana terdapat keris di tapak purba terebut....

Anonymous said...

Aku tgk rmai kt cini org pandai subject history.Especially yg mengatakan ni bukan asal tanah melayu..kalo bkn tanah melayu pon yg korang nk ckp just terima je la fact org melayu still lg jd pemerintah negara ni.yg x puas ati dgn org2 pro krajaan ikut mcm zahid hamidi ckp migrate la ke tempat korang blh buat sesuka ati..korang berangan la smpai mati pon yg cina akan perintah malaysia ni,ingat melayu diam je kalo cina2 kopet ni pijak kepala..sohai

Anonymous said...

Nama pun Negara Tanah Melayu, bila pulak ada tanah cina kat sini.

Sudahlah, jangan buang masa reka cerita.






Anonymous said...

Hey anon 6:58, Lu ni memang SAMSENG kongsi gelap tak tahu baca sejarah; asyik GELOJOH makan BABI dan ANJING agaknya! Asyik nak cium sejarah KUDIS ditulis si British laknat (patutlah orang Tibet benci sangat si penjajah CINA - satu juta rakyat Tibet dah dibunuh!), lu si CELAKA tak sedar diri MENUMPANG TANAH MELAYU kami! Sampai mempersoalkan nama 'Melayu', kurang ajar betul! NGO Melayu, tolong buat repot POLIS!

Aku juga ada bicara dengan orang Afrika dari Nigeria - benci betul di si Cina penjajah BANGSAT negara dia sekarang! Dia bilang, BUMIPUTERA miskin Nigeria habis dipijak kepala mereka!

Anonymous said...

Ha ha ha hi hi hi ho ho hoo !
1x4 sebulan
12x 4 setahun
5 th. ribu beribu cina mati bunuh diri . anak isteri , satu terlepas .
lu tak pandai history n matematic ka . ini boikot sudah jadi menjadi mao sae toong . hutang banyak , bisnes bangkrap , bunuh diri saja lagi .
he ip hore ! he ip hore ! he ip hore ! padan lu punya muka . ha ha ha hi hi hi ho ho hoo!

Anonymous said...

Hey anon 6:32, si Hindu dan Buddha dari India bawa agama dia kat seluruh TANAH MELAYU! Syukur Alhamdulillah ALLAH SWT menghantar ISLAM menyelamatkan RAJA-RAJA MELAYU dan umat MELAYU kami! Jadi, pergi berambus lu si BANGSAT kononya Putera India ada empayar kat TANAH MELAYU kami!

Anonymous said...

Hey anon 6:12, jadi lu hina datuk-nenek aku kerja kuat kat sawah padi dan jadi nelayan! Lu ini memang bangsa PENDATANG BANGSAT dibawa British laknat tak sedaq diri - yang MENYAMUN orang asal bumi pusaka Tanah Melayu ini, BUMIPUTERA MELAYU dan BUMIPUTERA lain! I juta orang Tibet walaupun Buddha pun dah dibunuh si penjajah CINA BANGSAT!

Anonymous said...

Cina2 ni mana nk mengaku yg bangsa mereka ni asalnya miskin, pendatang..sampai mampos pon dorg ingat dorang bagos kononnya dorang bg keje kt org melayu ni.dorg ni x sedar cinababi kt kampung2 tu still rmai yg merempat mcm anon 5.52 tu ckp.mereka miskin, kais pg mkn pg.kdg2 yg terdesak sanggup jual ank kt tauke cina dorang dijadikn pelacur.cina2 nI pon rmai ape yg noreh getah kt kebun melayu, so cina yg perasan bagus n rasa ko tu kaya sgt tlong sedar sikit bangsa ko tu rmai lg merempat.melayu taknak declare mereka org terkaya kt malaysia ni coz cina2 nanti tau then dorang akan kacau bisnes org2 melayu kaya ni sama mcm dorang buat kt syed mokhtar.kan bangsa cina ni rmai yg ada PhD..

Anonymous said...

Aku suka komen indresakti....ha ha 146 tahun cina spoon feed by british bagi anak bini kat british...real looser.Teruk kena belasah dengan inderasakti..jangan bunuh diri sudah terlampau malu.

Anonymous said...

Beza antara Cinabeng Singapore (S)dan Tanah Melayu (C):

1. S amalkan demokrasi terpimpin; C amalkan Dinasti memimpin

2. S pembersih, C pengotor

3. S patuh pada PM, C patuh pada Dinasti

4. S mampu berubah, C cakap tak serupa bikin

5. bla, bla, bla

Anonymous said...

Hmmmmmm........Indrashakti.......the great Hindu Goddess......dont sound very Malay to me.

Now you jokers will claim her to be "Malay" bhumiputra who lived somewhere in Gombak.

Indrashakti needs to go back to school.....British left in 1957. Yes, the British spoon fed them alright.......they spoon fed with opium.

I won't be surprised if Inderasakti changes his name after this...lol.

Anonymous said...

Me too couldn't wait another May 13..FYI, we do not need such innovations to our Parang Terbang

Jet Propulsion bla bla bla.. The existing system is more than capable to perform when it needed..

U belittle things that u don't have any knowledge at all.

Mr.X said...

WOW! Banyak Cinabeng dah masuk sini, GAP!
Cayalah sama lu!
Kita kasi hantam dia sampai mampos!!

Anonymous said...

Bodoh nak mampus cina cibai yang komen guna bahasa inggeris kat sini. Konon ada hati nak berdebat, tapi bacul dan fakta pun ciplak dari british.

Dasar perempat, aku rasa nenek moyang cina cibai tu pun sedang mengelupur dalam kubur melihat betapa kurang ajarnya cucu cicit mereka setelah orang2 melayu berbaik hati memberi kerakyatan dan kongsi kuasa di bumi melayu ini.

Cerita pasal 'tongkat' ini adalah mainan org2 cina politik yang bodoh khususnya dapig. Ramai rakyat biasa kaum melayu seperti aku tidak pernah menerima apa2 yang dikatakan 'tongkat' itu. Semua anak2 aku masuk universiti tanpa bantuan atau pinjaman dari sesiapa pun. Setiap sen aku dan isteri bertungkus lumus membiayai dari titik peluh sendiri. Istilah suci membantu rakyat kurang pendapatan telah dibusukkan oleh cina2 rasis seperti anon cina cibai itu.

Nampak sangat dia hidup sebagai katak bawah tempurung.

Apabila kaum cina cibai diberi tongkat dan sudu oleh british, melayu telah dipinggirkan kerana mereka beragama islam iaitu musuh kepada kristian barat yang sentiasa bersikap menjahanamkan islam. Tidak satu perkara yang baik ditulis oleh mana2 penjajah kepada kaum yang mereka tindas.

Kesabaran org2 melayu ada batasnya. Cina cibai diatas telah dengan niat yang jelas menghina org2 melayu dan kita akan buru dia sehingga ke lubang cacing. Sikap angkuhnya memberi gambaran betapa benarnya kaum cina malaysia adalah satu kaum bangsat yang tidak bermaruah. Malah cina2 dari tanah besar china pun tidak suka dengan produk cacat mereka ini. Jauh panggang dari api kalau nak diajak cinabeng kiasu ni balik ke negara china.

Malaysian chinese are rejected products of china. Malays are no longer binded by the social contract since your arrogant attitude was foolishly exposed by your own stupidity via pru13.



Anonymous said...

So, there question is what happened these early Hindus and Buddhist from Kedah, Gangga Negara, Langkasuka?

Did they vanish into thin air?

These are the question UMNO "Malays" are scared to answer because it will debunk the whole Ketuanan Melayu hocus pocus.

I think this blog is only for thick people who can't think.

Melayu Perak said...

read this chinese.....

you are bastards...pig eaters...

you fuck your grand mother...you fuck your mother...you fuck your sisters....

dont think GANGANEGARA ruled the entire peninsula...what about the southern peninsula...and terengganu...these are ruled by MUSLIMS....

Anonymous said...

Dear piggy, who is typical MALAYsian chinese aka Jews of East..racist, ultra chauvinist, ungrateful shithead.

1.PAS: Good old days..since joining PR becomes Dogs And Pigs Pak Turut..used by piggy to gain Malay support

PKR: Too many LGBT elements

2.Check ur facts piggy..

3.Only true ultra chauvinist piggy will vote PR like u

4.What a joke..well taken care eh?

5.Agree..now the Malays are racist.

6.Exactly..u control this nation economy..it is our mistakes to let u control all the way u want..we hv been sleep too long..and now we are awake..TQ for awaking us from our sleep.

U do not need our money..ok fine..but why did u seem so worry about this ABC campaign? Why visited this blog and commented? U said u do not need our money, do you?

Melayu Perak said...

the desdendants of Alexander the Great soldiers who are muslims control the southern peninsula...these descendants are the descendants of Prophet Abraham through his Asian wife Qaturah....

Melayu Perak said...

It is believed that Alexander the Great is actually Cyrus II

Anonymous said...

Contoh orang2 melayu penganut hindu/buddha masih terdapat di Bali Indonesia. Agak pelik melihat org2 melayu seperti kita di malaysia beramal hindu dalam setiap urusan harian. Malah mereka juga berceramah hindu seperti juga orang2 pas kat sini. Begitulah juga melayu langkasuka dan era sebelum parameswara.

Apabila islam yang dibawa ke nusantara oleh orang2 arab, ramai melayu hindu/buddha telah memeluk islam apabila raja2 melayu mereka menjadi muslim.

Walaupun penjajah eropah kristian berusaha menghancurkan melayu-islam, mereka gagal kerana orang2 melayu tidak mudah diperkotak katik. Kemudian british membawa masuk cina2 yang miskin dan tertekan dari tanah besar china untuk jadi kuli di tanah melayu. Kedatangan kaum cina adalah paksaan kepada kaum melayu oleh penjajah british. Kaum melayu telah maju dalam perniagaan sehingga kesultanan melayu islam melaka mencatat nama keseluruh pelusuk dunia sebelum eropah datang.

Hakikat penentangan berterusan org2 melayu terhadap penjajah tidak ditulis dengan ikhlas kerana kita pun maklum siapa yang menulisnya.

Hanya hati yang busuk seperti anon di atas yang mungkin dia rasa bangga kita melayannya, tapi dia terlupa perbuatannya menonjolkan kebodohannya dalam sejarah memberi satu lagi sikap dungu org2 cina tentang maksud buta sejarah. Secara langsung, dia juga tidak membantu kaumnya.

Tapi ada kemungkinan juga dia seorang india dapig yang ingin melihat melayu dan cina bergaduh. Tak kisah lah tu. Lagipun 97% kaum cina telah menikam kita dari belakang. Jika kaum cina tak pandai bawa diri di tanah melayu ini, maka itu angkara mereka sendiri...

Kini pay-back time. Teruskan bcl.

Anonymous said...

cina patut mau sendiri pikir dan ingat. Melayu banyak baik punya orang. walaupun ini bukan negeri cina, tapi ada sekolah cina sepenuh masa. Memang level otak totok cina.

Anonymous said...

Selepas kempen bcl ini, kita akan usahakan kempen hapuskan semua sekolah jenis kebangsaan cina/tamil. Lubuk rasis itu telah melahirkan banyak produk reject yang dilambak kat tanah melayu ini.

Kalau org2 cina dan india fikir mereka boleh mainkan pemimpin2 dayus dalam umno, mereka patut fikir dua kali...

Anonymous said...

Sincerely I felt extremely sorry for the chinese community in this country. You had the opportunity to be respected and be 'one' with the majority malays when ds najib has gone all-out for you but your betrayal was epical.

Your community will now have to pay a heavy price without the trust of the malays. Years of toil dan sacrifices by both sides in the past are now bygones. You will wish your grandparents did not come here. Say thank you to lim kit siang.

Anonymous said...

So here the history lesson eh? Interesting stories but I don't buy it..

It seems ur behaviour similar with the Jewish..

Accept the fact that ur are kaum pendatang..anyway a big step start with a small step.

ABC
BCL
Jihad Ekonomi!!

Anonymous said...

Dulu sebelum pru12 dan pru13, org2 melayu tak mahu kecikkan hati org2 cina dengan memanggil mereka kaum pendatang.

Kini... kaum cina boleh berambus!

Anonymous said...

Sokong n Setuju pendapat abang2 melayu UMNO n Barisan NasionalXxX

Anonymous said...

I can only laugh at this clown. Was Islam around during the time of Alexander the Great?

He probably watched too many cartoons.

Anonymous said...

You fucking shithead. Though they're buddist/ hindus doesn"t mean that they are chinks. You think that the king of Langkasuka/Ganganegara are some cocksuckers by the surname of bloddy Wongs or Chongs who came all the way down from the fucking province of Kwantung like your forefathers?

Anonymous said...

Jgn silap bro, yg kata Tanah Melayu ni bukan Melayu punya dan Melayu ni dtg dari Indonesia tu yg buta history atau cuba putar belit history.

Melayu Perak said...

islam was already there since adam set foot on earth....

Melayu Perak said...

islam is manifested through the oneness of allah aince adam although prayers were established since muhammad pbuh received his wahyu from Allah....

anak melayu said...

So, there question is what happened these early Hindus and Buddhist from Kedah, Gangga Negara, Langkasuka?Did they vanish into thin air?

The answer is that they r all melayu, malays. Before islam, the malays are hindus as u can still see from our customs. When islam arrived in tanah melayu, the malays converted too, following their leaders, the kings who converted first.

As u can see the malays in bali are still hindus.

Dont get confused. The early hindus in tanah melayu n nusantara are melayu. Even buddha is indian. Dont get confused that hindu are indian.

When our perlembagaan was constituted, it made all malays to be islam, as per the definition. But only in malaysia. In indon, no such provision so the malays there can be christian n hindus n buddhists too.

I hope the dear confused anon read this. Before islam came here, the malays religion was first animisme, then hindu, then islam. Never buddhist nor christian.

Anonymous said...

Yes, you are right. They weren't chinese but they were not Malays either.

Look harder.....you will find the answer.

Melayu Perak said...

you bastard 12.01 am....then where do you think the malays came from...you ignorant bastard chink.....

Melayu Perak said...

நீங்கள் முட்டாள் இந்தியர்கள் .... மாடுகள் மலம் இருந்து பிறந்தார் .... நீங்கள் முட்டாள் பாஸ்டர்ட் .... இந்தியா செல்ல .... நாங்கள் உங்களுக்கு தேவை இல்லை ....

anak melayu said...

We are not afraid to answer cuz the truth is the malays originated this land, the nusantara, together with the org asli, etc. Even org asli came from africa, if i' m not mistaken, there was a documentary about this. Ketuanan melayu refers to the malay sultans who ruled this land and started the civilisation, the malay rulers.

Itsnot hocus pocus. Ketuanan melayu is real, well documented in history. As much as the chinese dinasties n emporers are real.

The fact is that the chinese of msia came from china. U r not rulers of this land here neither were you who started civilisation n kerajaan here. It was the malays who started the kerajaan here, the civilisation here, eventhough back then they were hindus, but malays nonetheless.

The chinese have to accept the fact that the are not from this land. They came here with tongkangs long long after the establishment of a civilisation n ruling of kerajaan melayu.

The anon i think is trying to deny the fact coz i guess truth hurts. So he tries to justifies the fact n question the malays existence here. It made him feel better.

The chinese are welcomed here by the grace of the sultans, the malay rulers who granted them citizenship. That is fact too.


anak melayu said...

The malays come from from india, sri lanka, indon, brunei, siam, tanah melayu - nusantara. Being hindus, they have indian names like parameswara. After islam they changed their names. Melayu are everywhere here in south east asia, cambodia, vietnam too. N tanah melayu is part of the glorious civilisation, that they created.

Anonymous said...

Sedara semua JANGAN LAYAN chinks yang anta post kat blog ni. Bia dia orang menyalak macam anjing dgn bukit. Apa susah-susah nak balas post dia orang. Pedulikan aje. Apa besar sangat ke cakap dia orang tu. Lagi dibalas lagi kuat dia menyalak.

Bia lantak dia orang terpekik telolong, sewel sorang-sorang. Pedulikan aje. Kita ni jangan ambik pot. Cakap chinks ni tak pentingla. No value, cuma cakap-cakap murahan je.

Anonymous said...

Betul betul bodo punya cina..bodo tak boleh diajar..ada ker paria keling bukak Melaka....buta sejarah..dasar kaki pembelit kuat kencing berak tak basuh...

Oiiii mangkuk..bila masa prince india bukak melaka..tu lah banyak sangat makan babi..main sondol jer cakap..

Orang nusantara a.k.a raja2 melayu dan rakyatnya dahulunya memang beragama hindu lah ..ngok..selepad kedatangan islam maka raja raja melayu tukar agama dari hindu buddha ke ugama islam...maka seluruh rakyatnya mengikut jejak langkah raja raja menganut agama Islam...

Srivijaya...langkasuka..funan..semuanya kerajaan melayu..jajajahnya adalah seluruh nusantara..meliputi vietnam.laos..thailand..selatan burma..filiphina..indonesia malaysia tak yah ceritalah memang dah termasuk dalam negera negara melayu...


Nak kencing tu agak agak lah...babi

Melayu Perak said...

inilah terjadinya apabila cina bukit di bagi peluang masuk parlimen....tak ubah macam perangai cina penjual babi....

http://ulatdankulat.blogspot.com/2013/07/siapa-pilih-cinabeng-ni-jadi-ahli.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+wakjengkol+%28Wak+Jengkol%29

anak melayu said...

Orang asli may be the first in tanah melayu but they did not create civilisation here. They did not establish any kerajaan here. It was the malays. in borneo, the pribumi. We are here. Our ancestor's land. You came here much2 later. So lets us live together in peace n accepting each other. The malays are very angry right now towards the chinese but we were always courteous. That's our peradaban. We accept u here, no problem BUT THE CHINESE NEVER ACCEPTS US right. Such a pity. Regardless of all the kekejeman u all claimed were inflicted upon u, just look around. Is it that bad?? Is umno that mean?? Really?? Seriously. Look around u...open ur eyes. I'm still paying rm400 per month for my study loan n i got 8a's back then. N i'm a malay, no scholarship. Respect to all the chinese who work hard for a living, n for other races too.

Anonymous said...

Ceritalah bagaimanapun sekali kita tentang sejarah melayu kpd anon kapir tu, dia dah nekad dengan hati busuknya. Pencerahan bukan matlamat dia, dia hanya bersikap jahat dan dengki dgn org2 melayu.

Anon kapir ni adakah produk dari rba yang wajib dihapuskan secepat mungkin. Kerajaan mesti ambil langkah tegas membendung rba demi tidak berulangnya 13mei69. Tapi kalau terjadi juga aku tak akan halang.

Anonymous said...

Aku menyeru semua peniaga2, terutama yang akan berniaga pada bulan ramadan. Beli bahan asas daripada pemborong atau syarikat melayu bumiputera. BOIKOT sampai cinabeng menggelupur mampos!!! ABC!!! Dasar tak sedar diri. Masa korg datang tanah melayu sehelai sepinggang moyang2 cinabeng ni tak cerita kat korg ke? Berlagak pandai sejarah, tanya nenek moyang kau sendiri sejarah dan asal usul kau cinabeng!!!

Anonymous said...

Aku rasa nenek moyang cina cibai yang dah masuk kubur ni tak kan mengaku ada kena mengena dengan cina malaysia skarang. Buat malu bangsa cina aje.

Anonymous said...

Assalamualaikum kengkawan sume,
Sebenarnya yang cina nak marah sangat tu ialah sebab kita tak beli barang dia. Salah ke kalau kita nak tolong ekonomi orang Islam? Sape-sape pun tak boleh marah sebab duit tu duit kita. Kita tak mintak duit orang pun.

Ni teman nak bagi pendapat:

1. PRINT dan FOTOSTAT banyak-banyak senarai barang-barang bumiputera/Islam.

2. Untuk dapatkan SENARAI BARANG ISLAM:
a) BUKA WEBSITE -http://bbcdrasmi.blogspot.com

b) Pastu tengok sebelah KANAN blog tu ada tulis DOWNLOAD SEKARANG.

c) Click kat gambar yg tulis UNTUK RUJUKAN PERSENDIRIAN.

d) Pastu keluar DROPBOX-LIST.....click LISTING BBCD.pdf......nanti boleh tengok senarainya, print dan fotostat.

3. Lepas SOLAT TERAWIH atau SOLAT JUMAAT berdiri kat pintu masjid....EDARKAN.....duit fotostat niatkan untuk MENOLONG UMAT ISLAM MENCARI YG HALAL.....HALAL ITU FARDHU.

4. Bagi senarai terutamanya kpd TUAN GERAI BAZAR RAMADHAN, PENGUSAHA RESTORAN, GERAI MAKAN, KEDAI KEK dan KATERING sebab mereka beli barang dgn jumlah BORONG.

BERKORBAN lah sikit demi AGAMA dan bangsa kita. Semoga Allah berkati dan rahmati kita bersama, ameen. "Selamat Berpuasa"

maae said...

Cina merapu kat dalam ni lupa lagi. Ingat diaorang kerja kuat ke jadi kaya? Semua mula kuli batak. Bila dah ramai, aksyen, jadi gangster peras duit orang. Dulu sebut je nama polis, kecut perut! Sinonim mereka bisnes lendir(tahukan?)-sampai sekarang. Apa lagi benda haram yang tidak di buat? Candu, dadah! Apa saja melata, melompat, bernyawa termasuk manusia, semua di baham! Kini makanan eksotik konon! Tipu lagi. Apa tidaknya, pakaian pun dari jerami padi. Hamba dinasti. Derhaka, pancung terus! Sekarang hamba dinasti lim.

Apa saja orang punya, di ciplak, kemudian ngaku sendiri punya produk! Sekarang nak ngaku Tanah Melayu milik mereka. Tidak sedar untung. Ramai Melayu kaya di negara luar, tidak pula sama macam spesis ini.

Kata Inderasakti memang benar. Kadang macam bisnes baik tunjuk kat depan, kat belakang dia lah nang bo tinang, koi bo tikoi(kata hantu bukan hantu, kata orang bukan orang) habis tu apa? Nak tahu, amati babi tonyok! Sama perangai,anak bini pun boleh dijual demi wang, hidup mewah atau pangkat tinggi. Cara menjijikan. Dulu masa di Dunlop, bapaknya tongsan,takde kelulusan pun, emak nya pun tongsan, tapi dapat dua ekor anak iras british! Wow Bangga bodoh pulak, tayang sana,tayang sini! Tambah lagi, dapat pangkat jadi pengurus. Hai, cina, cina. Kenal boleh, jadikan kawan, susah sikit kalau fikiran mereka tak dapat untung....

Mangkuk ayun merapu tu menipu diri sendiri. Konon bijak Sampai nak jual Melayu, rampas Negara Melayu. Dah tu ade ke sejarah Melayu asal hindu? Pelik,ada Melayu rupa india? perangai india? Bangang. Bagus nya Melayu lagi takde macam cina! Takde satu Melayu nak jadi macam cina atau india. Dua-dua pembelit! Hidup menipu, menipu dan terus menipu! Sampai sejarah Melayu pun hendak di tipu, macam suku sakat dia di Singapura, tipu sejarah milik Melayu(Temasik) Otak penipu sama macam otak kolonial menyedut hak orang, lepas itu memutar belit sejarah Melayu....

Rambutan,petai,durian macam- macam lagi lah hasil dari kampung dan hutan melayu, ngaku hak milik diorang. Dulu Singapura, sekarang cina di sini. Menipu lagi.

Tanah Melayu milik Melayu. Cina tongsan memang asal nya pecacai merempat, kuli batak british di beri gaji hisap candu, waris Mao Tze Tong China Komunis(China Komunis - nama asal)

Takyah layan lagi kuman JE ni.

Terusksn BOIKOT DAN BERJIHAD!!!

Anonymous said...

Penat jugak nk dapatkan produk Muslim wpun kesedaran dh bertambah di kalangan Melayu. 2-3 hari ni aku 'melilau' nk penuhkan list, produk ADABI ada yg semakin susah dpt di rak TESCO dan? EONBig(carrefour dlu), xpasti sama ada sabotaj atau kelemahan marketing company Melayu dr segi chain supply. Produk minuman Tongkat Ali 5-in-one ADABI mcm hilang dr pasaran wpun sedap dn berkualiti dr ALICAFE cinabeng.

Gel mandian dan syampoo jenama SECRETE GARDEN juga hilang dr TESCO, puas cari xde, juma ada saki baki kt carrefour jer.. WHY.??? Minyak masak ADELA dan SAJI lngsung xnmpk byg di TESCO! ALIF pula hnya ada botol plg besar 5kg kot. Inipun xbgus jgk, produk melayu suka terputus bekalan, akn effect consumer confidence.... PLSSSSS JGN RASA LEGA ATAU ANGGAP "laku sgt lah tu"... Takut krn sabotaj atau kegagalan company kita sndiri!

Byk lg produk bumiputera perlu lasak dn pntas bersaing dlm pasaran dr segi semua aspek!

Anonymous said...

Syok aku baca blog GAP ni...
Kita semua berjuang habis2an.
Ingat duit ingat Islam d kita salurkan kearah itu.

No more money to cinabangsat!!!
My monthly groceries rm3k-4k will definitely for only muslim product...I am satisfied! !!!

Dan aku dlm berkempen berterusan...siap bthu pelangan2 jgnbeli barangan ABC d disebar2kan ...bla...bla..bla...mampuih lu bangsat!

Tak lama lg ramai sikopet2 ini yg akan terjun gaung kat Genting Highland.... bertimbun nanti tengkorak kat situ.

Sikopet=selepas pangsai kesat dgn tisu sahaja...
Bangsa yg pengotor d pelahap! Kafir harbi laknatulloh....
Zzzz....

Anonymous said...

Bekalan beras 90% cina beng yg control..cuba lihat di pasaraya, berpuluh jenama cinabeng.. Hnya 1shj jnama muslim-FAEZA!!! Heran sgguh usahawan Melayu..bnda yg mkn hari2 jd darah dging, ank bini rakyat tp baru skrg nk timbul kesedaran, itupun hnya 1 jer brand!! Dr sibuk bisnes ubat seks atau kopi jantan/ janda ada afdhalnya company2 ni pasarkn beras!! Ini duk mabok dgn ubat seks, pelansing dn kopi2 pra campur yg bkn2!! Lemahla otak ushawan MELAYU.. Aku dh keja gomen xblh ka nk buka kilang..adoiiii!

Anonymous said...

Aku suka dgn ayat sedara maae! Dlm ati aku fikir cmtu jg cuma xreti nk karang ayat.bngsa pengotor jijik ni semua bnda diorang mkn... Janin budak pun gmak buat sup!! Ini Tuhan nk tnjuk kita skrg diuji hidup dgn bngsa plg JIJIK dn ZALIM - cina!! Bngsa yg xde malu dn maruah!! Harta intelek org dia mau curi tp yg bngsa dia punya, chip punya label dlm circuit board elektronik pun di padamnya spya org xboleh repair lngsung brg2 dia, jauh skali nk copy cat circuits!! Jepun pn xmcm tu.. Ini CINA bngsa celaka dlm dunia.. Suweyy punya bngsa!

Anonymous said...

Setuju. Prinsip meka, hak dia tetap hak dia dan hak org pun hak dia juga.

Anonymous said...

GAP bila nak buat tabung boikot ni? kita print risalah boikot banyak2 letak di masjid masa solat jumaat. ramai org kampung tak tahu perkara ni.

Anonymous said...

Satu lagi GAP, warwarkan juga supaya supaya org melayu kita agar tidak menjadikan bangsa lahanat ini menjadi jodoh kecuali mereka yg secara telah terlebih dahulu menganut Islam.
Agama Islam telah menyarankan supaya kita memilih keturunan yg baik2 sbg jodoh. Jadi berhati2lah kerana cinabeng ni hanya mendaftar sbg suami isteri setelah pasangan wanitanya mengandung.....so jgn kahwin dgn anak sulung cinabeng sah anak haram nanti keturunan kita pun x elok jadinya.

Anonymous said...

Do you think that the Chinese President will entertain you when you lodge a complaint about your race being discriminated in M'sia. Please wake up you're already being charge as a traitor by your ancestral country. We Malays are not scared of your threats because the Chinese by nature are well known as an unfaithful race wherever you are even those in S'pore.

Anonymous said...

BIOKOT SELAMANYA...........

Anonymous said...

I fully realised that what the Red Bean Army bloke trying to convey at the above are to meant that the rulers of the ancient Malay kingdom of Lankasuka were of Siamese origin. But bear in mind, part of Thailand i.e the southern areas belongs to the Pattanis which are Malays by ethnicity.

Anonymous said...

The early inhabitants were from the Indian Sub Continent. They brought their religion, culture and language with them.

Why do think there are many Sanskrit/Indian words in ancient Malay language? Why aren't there many Siamese words?

Migration of people started long before sampans were built mainly through land mass.

Melayu Perak said...

deiii tamby wakawoluu...

apak ada minum todikah....

apa lu melalut macam keling mabuk todi saje.....

Melayu Perak said...

anon 9.07 pm....

maybe you are right that malays did once stayed at India....

this occurred because the pariah indians have no king....

so they sought malay rulers to become king in india...hence the word maharaja from malay word...meaning king of kings....

infact most sanskrit words are copied from malay word....

wwhen the british came...then only malay revert back to nusantara where they belonged....

Melayu Perak said...

it is not a surprise that majapahit and sriwijaya conqured India and had malay rulers to be maharaja...

hence the malay civilisation in india....

Anonymous said...

@anon 9:07 p.m.

The earliest Malay kingdom known in history is Tanah Merah (Chi Tu by records of the Chinese traders)existed in 100 BC was set up by the Mon Khmer people (Austronesian thus Malays by etnic classification. Centuries later, thw Kingdom was taken over by the localc. Then came Gangga Negara which was situated far to the south of the Malay Peninsular in Beruas, Perak today.

From the prehistoric era, human everywhere started from hunting, cultivation, family, grouping, society and then kingdom thus achieved their civilisation. If you claim that people of the Peninsular or the Archipelago originated from the Indian Continent, then the migration theory must be a fallacy and this part of the world were only inhabited about 2000 years ago.

The Hindu religion and the Sanskrit language were brought by traders from India, likewise Buddhism was spread to China.

Melayu Perak said...

china too was once conquered by a malay kingdom....

the remains are seen today underwater in japan...this is one of the malay kingdom that once conquered china.....

Anonymous said...

You must have graduated from ITM. All the mad theories you come up wiith......are you on drugs or something? Is that why you Alexander the Great's army were muslims?

Anonymous said...

After these Kingdoms were develop and flourished, then only came King Chola of India (Raja Culan in the old Malay texts)for reason unknown attacking and destroying most of the Malays cities. But fortunately, they survived and from the ashes set up another empire called Srivijaya.

Melayu Perak said...

infact the malays introduced the explosives to the open jawed chinese....

Melayu Perak said...

i graduated with honours in archaelogy in 1982 from imperial college

Melayu Perak said...

the word explosive in chinese is zhayao which is near to the ancient malay word of explosive i.e. gayau

Melayu Perak said...

you would have been a fool to think that malays conquered china on the strength of the keris alone...????

at that time they invented explosives via canons....

Anonymous said...

Sanskrit could not been brought by traders because it was not taught to common people. Thats what caused the demise of the language.

So how did it get absorbed into Malay language?

Why Malay custom incorporate some indian customs?

Why do Malay sultan retain the title Raja? Although some use sultan to distance themselves from indian heritage

Are Malays the result of intermarrying between early Indians and orang asli?

Melayu Perak said...

hello you have it all wrong....

it is the either way around...

it is the indians who copied the malay word....

Melayu Perak said...

if you said that malay is the result of intermarrying indians and orang asli....these colud have been traced in their dna...and also....malays dont have facial hairs like indians do....

Anonymous said...

Oh.......Is that why you jaga ladang kelapa sawit now?

Melayu Perak said...

you are playing with what if and it could be sort of theories...no complete evidence....

my facts are from the findings of western scholars who are putting a new limelight on china invaded by malays....

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 210   Newer› Newest»