Sunday, July 14, 2013

TOLONG JADI BATU API DAN KAKI BAKAR !


puasa dah nak masuk seminggu.
ada yang balik kampung.
ada yang tak balik kampung.
masa terluang pun banyak.
mulut pun tak banyak cakap.
ini masa kita cakap bab kepentingan ekonomi orang islam sebut melayu.

tolong bagitau mak bapak,sedara mara dan sahabat.
kasi kurangkan pembelian produk cinabeng.
gantikan dengan produk melayu yang sebenarnya sama banyak.

kalau dapat boikot, boikot sampai lunyai.
yang nak tukar kereta, cari penjual melayu.
yang nak tukar barang letrik, jangan pergi kedai cinabeng.
kedai melayu dan pasaraya bukan cinabeng melambak jual.

raya nak dekat.
minyak masak tolong jangan beli cinabeng punya.
adeh banyak lagi.. 
korang tengok list dalam blog aku ni..
ada web produkmuslim dan mukminbrands..kat situ semua ada listnya..

JADI TOLONG AKU BOLEH ? KORANG JADI BATU API HASUT MELAYU TOLAK BARANG CINABENG ! INI KALILAH..UBAH LAH ! 

73 comments:

ALahaI sI LunCAi said...

SOKONG 100%. AKU DAPATI PUAK CINA JUGA MENGENAKAN PELBAGAI TEKANAN KEPADA PERUNCIT MELAYU KHASNYA PENIAGA PASAR MALAM DAN PASAR PAGI.

MOHON JASABAIK JUGA, USAH MARAH PENIAGA MELAYU JIKA HARGA TINGGI SIKIT SEBAB PEMBORONG CINA YANG NAIKKAN HARGA GILA GILA...

Anak muda said...

KEDAI CINA Q&Q SUBUR DGN KUNJUNGAN ORANG UDA. KEDAI KOPERSAI MESJID LAYU DAN TAK DAPAT SAMBUTAN.
MELAYU TAK SOKONG MELAYU.
ITU SIFAT MELAYU ANG MAKAN DIRI SENDIRI...
KARIAH MESJID, COMEON BANTULAH SESAMA SENDIRI....

Anonymous said...

Beli air sprtzer... Boikot air eden

Anonymous said...

PERLU WASPADA SIKIT. AYAM YANG DIJUAL DI MYDIN MENGUNAKAN BAHAN PEGAWAET. BAHAYA.

BAIK BELI YANG FRESH DARI PASAR. CUMA UNTUK PENGETAHUAN SAUDARA.

Anonymous said...

Harap 13569 akan berlaku sekali... Darah tetap dibayar darah...

Anonymous said...

Sokong 100% peniaga muslim...saya tetapkan dahulukan peniaga melayu/muslim...kalau takde pilihan baru beli kat cinabeng....

Anonymous said...

13 mei pasti berlaku 6.33 org org cina semakin kurang ajar.... Mereka lupa parang terbang dan sebagainya.... Tunggu hari hampir dah... Tak lama... Kerajaan msia bagi bola tanggung pada org org melayu

Cabai Muda said...

Jadi batu api dan kaki bakar memang kerja bangsa Melayu. Tapi sayangnya mereka membuat kerja untuk menjatuhkan bangsa Melayu. Sekarang kita kena ubah jadi batu api dan kaki bakar untuk memajukan bangsa Melayu.

Anonymous said...

AKU PERGI PASARAYA CINABENG PUN TETAP BELI PRODUK MELAYU!!

Anonymous said...

Di klang dah bermula... Saudara muslim kita nak pergi solat kerana terlanggar kecil... Paria ambil pedang tangan dan kepala saudara kita..... Mereka semakin berani dan tak menakut

Anonymous said...

Bagus! Seboleh2nya beli produk Melayu/Islam di pasaraya BUKAN CINABENG.

Anonymous said...

Cina dan India sekarang berkuasa, apa pun melayu juga yang kena sebab ada juga melayu yang sokong mereka.

Anonymous said...

Najib babi... Nik najis anjing.. Haji hadi khinzir .. Anwar ibrahim pun anjing... Kerana politik semua sanggup tak apa dgn cina dan paria... Maruah melayu dilacurkan... Islam dibiarkan dipersenda... Sial punya pemimpin

Anonymous said...

harga barang keperluan rakyat dah mula naik

Anonymous said...

harga barang naik sbb dinaikkan oleh pengedar2 kaum cinabeng.....supaya rakyat membenci kerajaan...taktik mereka...

Anonymous said...

Apa lagi Melayu mau?

Melayu dengan Cina ada masalah.
Melayu dengan India ada masalah.
Melayu dengan Iban Kristian ada masalah.
Melayu dengan Kadazan ada masalah.
Melayu dendan Benggali ada masalah.
Melayu dengan Orang Putih ada masalah.

Woi korang Melayu belah saja dari Malaysia, pi duduk kat bulan. Tada orang kacau.

pemerhati said...

eh bangsat July 14, 2013 at 7:52 PM,

ni tempat kami ok. jadi korg buat hal mesti lah kami ada masalah dgn kamu! datang rumah org mesti pandai hormat!

Anonymous said...

ABC+BCL=JIHAD EKONOMI..Saya mesti pilihhh!!!

Anonymous said...

Untuk rencah ratus buka puasa dan sahur pastikan barangan keluaran muslim. Halal suci murni menambah pahala berpuasa...insyaAllah
BBC ABC BCL

Anonymous said...

Ada cina Sabah sesat menyamar bumiputera sebab sakit hati UMNO menang besar di Sabah...ha ha ha

Anonymous said...

Hai keling jahanam jangan jadi batu api dah banyak batu api ronson kat malaysia tunggu meletus je bara nya.
kau nak rasa penangan Melayu . 13 may 1969 bangsa kau jugak sama mencetuskan api kemarahan ....bila parang kat leher kau , pandai mintak ampun ..... ini kali jadi , siap kau keling , aku humban mayat kau dalam sungai klang . hal ini bukan urusan kau , jangan campur Melayu hendak berperang dengan cina , kau jugak yang tersepit ...ingat? kau botol kicap amaran pertama aku bukan main main , kalau kau berani campur ?.....kau tunggu ,tak hilang kepala nanti ,campurlah urusan melayu ....
ada arti ? ...pundamanek

Anonymous said...

good show bah.. ha ha ha

Anonymous said...

Ane..itu Melayu PAS saja duduk kat bulan..

Anonymous said...

Bangsa keling ni memang dari zaman Melayu Melaka lagi , pasal batu api
tak usah cakap la , bergulong lidah , bercabang cam biawak tercekek leher
. pasal jadi barua , ini lah bangsa nya .....
yang meyemak kat Blog tadi , keling
paria menanguk diair keroh . dah perangai bangsa kejadah , duduk je la diam diam .....
jangan campur urusan Melayu .....
ada arti ?

Anonymous said...

kau minum spritzer sampai kencing.. botol kau rodok kat puki vivibak.. kau suruh jantan betina tu rodok. sama kafir rodok botol kafir.

Anonymous said...

Kenapa kita Umat Islam di hina sebegini? Kenapa kita Melayu di hian ditanah bumi sendiri? Kita tkpernah pun hina agama Kristian, Buddha, Hindu dgn buat penghinaan2 terbuka begitu.. tp mereka sgt GALAK uji kesabaran kita, hina berterusan Agama Suci ini. Bila kita hilang sabar, jd rusuhan Agama, satu dunia akan ckp Islam itu 'ganas'.. Ya Allah.. dtgkanlah kekuatan dan pertolongan buat kami. Datangkanlah PEMIMPIN ISLAM yang BERANI atas nama AgamaMU, bukan pelacor2 agama spt parti2 ini, dn bukan mereka2 yg menumpang utk keuntungan DUNIA...dn jg bukan pemimpin yg DAYUS dan LEMBIK... kami tiada kesatuan.. satukanlah hati2 kami atas nama agamaMu wpun apa pun WASILAH yg baik... Aminn Ya Allah Ta Rahimm..

Anonymous said...

dah mula cucuk jarum.. mydin laku.. dah mula propaganda.. kat pasar dgn sape.. beli dgn cina kui. org dah boikot kat pasar.. dah jatuh jualan ke..

jgn guna nama anon nak tuduh mydin.. biar saudara sama gap sama mydin boleh tunjuk bukti..

Tuan blogger... jika ada link dgn mydin. bawak anon ni sekali..

Anonymous said...

atau hanya modus propaganda... nak suruh beli brg cina.. konon nak tunjuk cina beli brg melayu... dlm blog ni ramai cina mengaku melayu..

Anonymous said...

org melayu ingat.. pergi pasar beli dgn org islam melayu...

Anonymous said...

Salam,

TOLONG SAUDARA2KU Yg BERKALIMAH TOIYIBAH LAAILAHAILALLAH.. TOLONGLAH BOIKOT BARANGAN CINA KAFIR!!

Tolonglah jangan beli barangan keluaran Cina Kafir ni!! Susah sgt kah kita nk boikot atau UBAH??!!

Ini bukan hal politik UMNO.. ini soal MARUAH Islam.. maruah agama kita!!!

Kita ada Alternatif yg sgt banyak dn lebih sedap dh khasiat!!

Kenapa masih ramai yg tk sensitif.. tk perhati label..xmau baca profile pengeluar?

Kenapa masih ramai MELAYU yg xhalusi beli barang2?

Air kosong.. Allah jadikan merata2 atas muka bumi ini..Kenapa masih ramai yang nak MELANGGAH air BANGKAI CINA JIRAT- SPRITZER jugak???

Kenapa kita lemah dan longlai tidak ada sekulumit dlm hati rasa 'MARAH'?? Nabi Solallahu Alaihi Wasallam amat marah jika Agama dipermainkan.. Baginda xmarah jika diri Baginda dihina tp jangan AGAMA.

Sebelum sampai kpd pertumpahan DARAH, gunakanlah cara ini dulu.. matikan ekonomi Cina ini sehabis mungkin.. sbg pengajaran utk bangsa kafir lain!!!

Ayuh marilah saudara2ku.. yg cintakan Agama, mari kita gunakan rezeki yg Allah turunkan ini untuk UBAH kpd produk Bumi Islam. Alternatif yg ada lebih berkualiti, sedap dan berkhasiat dr keluaran Cina Kafir..


Insya Allah kita akan berjaya.. AMinn

Anonymous said...

Orang melayu akan bersatu bila ditimpa kesusahan. Hidup cara sederhana juga banyak membantu. Di hina pun masih cool aje.

Orang2 kapir terutama sekali cina2 dapig dan pengikutnya akan bunuh diri macam teoh bh bila tersepit. Ada yang berhutang along hingga kena buru ke lubang cacing. Pasal melacurkan diri nak bayar hutang pun banyak.

Sekarang baru mereka sedar siapa yang sebenarnya bagi isi perut mereka kalau bukan orang2 melayu.

Kalau dah minoriti kenalah buat perangai yang elok dan sedar diri. Belajarlah dari kaum melayu yang selama ini telah berjaya membawa malaysia ke tahap yang membanggakan dan tempoh 50 tahun aje. Eropah dan amerika pun mengambil beratus tahun untuk maju. Buat tempoh sekurang2nya 5 tahun ini kita akan ajar cina2 biadap ini macamana nak berterima kasih kepada tangan yang menyuap mulut mereka.

Kali ni sesudah bagi betis kita akan bagi tapak kaki ke muka cina2 dapig dan sesiapa yang kurang ajar.

Anonymous said...

post yg terbaik GAP menjelang aidil fitri! sokong dan tindak 100%

sebelum balik kampung..ada kerja rumah yg perlu dibuat...

1. cari manila kad 3 keping.
2.print senarai produk dalam semua blog 3 set.
3. lekatkan dimanila kad.
4. buat 3 set.( 1 rumah sendiri, 1 rumah mertua dan 1 rumah ibubapa)

lekatkan di tempat strategik agar setiap tetamu semasa hari raya dapat melihatnya...

jika tetamu yg datang berminat lebih lanjut..maklumkan senarai blog spt GAP dan bbcdrasmi sebagai permulaan..

kemeriahan aidil fitri diutamakan..selitkan setiap perbicaraan ttg jihad ini dan kesannya kepada ekonomi melayu islam yg tidak diendahkan sekian lama...

senarai di manila kad adalah buktinya..kebergantungan kepada produk muslim hendaklah ditanamkan kepada semua melayu islam selepas ini..andalah modelnya..

setiap duit raya yg kita hulurkan kepada anak2 buah,anak2 jiran tetangga dan kanak2 lain hendaklah di beritahu berbelanja dikedai melayu dan jgn dihabiskan di kedai cina..

jika anda berkemampuan, buatkan senarai produk muslim dalam kertas A4 dan edarkan kepada ketua2 keluarga yg bertandang ke rumah anda dan kedai2 runcit melayu di kg anda...

jika anda berkemampuan,belilah cth2 produk muslim kpd ibubapa anda spt minyak alif,susu pekat/cair saji,tepung gandum faiza,ubat gigi halagel,sardin pertima dan sebagainya dalam lingkungan RM 100 sebagai pemangkin usaha jihad anda serta sedekah anda kepada keluarga tercinta..

kita perlu tekankan saudara2 kita di kg yg agak lambat mendapat seruan ini dibandingkan dgn dibandar..seminggu berada dikg umpama jihad 7 hari..buat serangan keatas setiap sudut pemikiran melangkaui batas kepartian..

jika kita tidak mengambil kesempatan di hari raya ini...bila lagi ??? tugas ini akan melonjakkan momentum kesan jihad yg kita dapat rasai 3 bulan lagi selepas pulang ke kg nanti..

saya,anda dan kita ada tugas...tugas kita yg amat suci, mulia dan penuh berkah...

kesedaran dan keinsafan dari semua melayu islam sudah menjadi 50% kemenangan!

ini kalilah jihad ekonomi islam kita laungkan ke seluruh pelusuk tanahair tercinta...boikot semua kedai2 dan perkhidmatan dari kaum cina !!! ini kalilah kita ubah !!!

ABC SELAMANYAAAA....

Anonymous said...

Melayu menyalahkan melayu lain jika BABI menghina Berbuka Puasa..

PAS, UMNO, PKR musuh sebenar bukan sistem Malaysia..

Musuh tu sangat nyata..yg Menyuruh Makan Ba Ku Teh masa berbuka..

Ganyang Musuh..bukan sesama sendiri..Jika Tak ANDA PENGECUT.

takutkan musuh.bunuh saudara senditi

Anonymous said...

Pasal India yg gaduh dgn Melayu tempoh hari di Kelang..

Filem tamil yg menjadi punca..aku ada kawan Tamil..hari2 tengok filem..satu kali tu satu jam tukar2 chanel dekat 5 filem..semata2 nak tengok babak gaduh2..

Apa punya orang da..dlm kepala mmg mental gaduh parang2..Kalau biar mereka duduk satu pulau..dgn filem2 ini..tak payah tunggu Cina, Matsaleh menjajah..Mereka berbunuh sesama sendiri..Kat seri lanka ..puak2 ni mati sendirinya

Astro pun bodoh..siarkan cerita2 mcm ni..Kalau tak boleh TAPIS cerita baik2 mcm tu lagi baik kasi Parabola..miskin terus Astro ni.

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Ada produk atau barangan untuk dijual?

Ada perniagaan atau perkhidmatan untuk dihebahkan?

Ingin membeli atau melihat pelbagai jenis produk dan barangan

Layarilah www.produkmuslim.info

Daftar segera ia percuma

Terima kasih

Anonymous said...

Terima kasih saudara. Moga usaha murni saudara beroleh ganjaran besar di sisi Allah. Kami doakan...amin.

Anonymous said...

semenjak kempen ini berjalan, semenjak gerakan ini dilaungkan...

aku dan keluarga aku teruskan kehidupan tanpa apa2 kekurangan..

semua perbelanjaan aku dilaburkan ke premis melayu...

sekarang dapat berjimat sikit..benda2 makanan ringan yg tak perlu, sudah tak beli. minuman2 ringan dah ditamatkan..

tanpa produk cinabengpun kita dpt teruskan kehidupan..aku dah cuba sebulan lebih ni..

setiap pembelian anak2 aku dah kena pantau..jimat sikit..

bini aku dah faham...nampak jimat banyak..dulu nak beli 5 brg je..bawa troli penuh jugak dia usung..sekarang semua kena control..tak perlu jgn beli..tiada alternatif jgn beli..boleh hidup pun..

aku tanamkan dalam minda keluarga aku..duit kita,kuasa beli kita...

sekarang ni kalau pergi pasar rsamadhan, ternampak ada produk cinabeng yg diguna utk buat makanan ,aku langsung tak singgah..cthnya sos cili dan kicap..


boikot ni kerja mudah je...asal ada kemahuan..disitu ada jalan..
tak perlu beribu alasan..alasan adalah untuk melayu yg kalah sebelum berjuang..atau mungkin juga seorang petualang...

ABC SELAMANYAAAA...

Anonymous said...

Saya bersama anda boikot barang barang keluaran cina dan kedai cina ....

Anonymous said...

Ayo ayo.......saya betul betul takutlah. Ini Melayu mau makan belacan dapat power nanti mau pukul sama saya......ayo.....ayo....saya betul betul takut.

Anonymous said...

Anon 10:29 diatas bodoh, bangang dan tidak ditolong. Lelaki India dah ada jadi PM Msia selama 22 tahun.

Bangsa lain kena jadi PM kerana Melayu banyak makan belacan, otak sudah jadi macam udang kering.......tak boleh dipakai. Kalau DEB tak ada, tak tahu apa nak jadi dengan Melayu.

Anonymous said...

Berarak bawa kepala lembu, itu saya kira tak menghina, cuma hobi orang Melayu saja.

Anonymous said...

Saya pun ada dengar cerita pasaraya cecair kimia untuk buat ayam segar. Baik beli dari pasar.

Anonymous said...

Saya setuju dgn pandangan kat atas..
MELAYU hanya akan BERSATU bila jatuh SUSAH.. SUSAH pun mgkin akan ada juga talibarut kafir mcm zaman pendudukan Jepun dulu.

Sekarang Melayu jadi cool, terutama Melayu Urban area KL, Selangor, Republik Penang, Melayu2 ni MEWAH, pakai MERc, BWM..HANDO CIBIK, CATI ALPAT, STAR REK.. VOIS plg lekeh.. Melayu2 ni suka MELANTAK Old Town, STARBUCK, MELAYU2 no amat 'KASIH pd kawan2 CINA mereka yg lawan bertepok tampah di kafe2 mewah.. sembang projek2, work mates di company2 INTAL, MOTORALA.. PETRANOS.. yaa... mereka jgn di cakap pasal boikot atau pasal MELAYU./.. mereka silap akan BANTAI atau TUMBUK muka kite balik...


dn satu jenis Melayu lagi ialah MELAYU yg xpeduli apa.. yg banyak dibandar2 Separa maju.. nk kata BODOH xjugak.. tp nk kata cerdik pn tidak.. CELIK mata start moto.. pergi kedai Ah Beng CINA main beli je apa yg teringin.. BERAS KOPI GULA ROTI... ini Melayu yg byk di area Alor Setaq, Kangar, Teluk Intan..Kepala Batas, Taiping, slogan mereka.. DAH BIASA DAH BELI BRAND NIH.... BUAT APA UBAH.. DUIT AWAK/HANG KA??

Kenapa? dlm hati mereka tiada sifat 'JEMAAH'.. hanya konsep 'AKU PUNYA SUKALAH'.. selfish... CINA KAFIR ckup 'syg' Melayu2 jenis ini....

jadi? apakah setelah 'DUTA/WAKIL' bangsa pemakan BABI ini - Alvin & Vivian dh buat penghinaan yg WAJIB diishtiharkan PERANG pd BANGSA LAKNATULLAH ini... kit amasih TEHEGEH2 mahu sumbangkan DUIT REZEKI kita pd mereka???

Apakah kita mahu SUBAHAT dn MENAMBAH DOSA utk sokong Alvin & Vivian?? Berani jawab di Mahsyar Allah SWT nnti mcm jawab atas dunia? AKU PUNYA SUKA LAA DUIT AKU????


FIKIRRRRR... JGN SEDAR2 dh DLM KUBUR baru nk MENYESAL.. baru mintak pd MALAIKAT utk HIDUP SEMINIT utk LAWAN KUFFAR HARBI INI?? baru nk boikot.... dh LAMBATT dahhh...

wallahualam...

kempen kesedaran.. terimakasih byk2 GAP!! Berkat atas kau dunia akhirat.!

Anonymous said...

Saudara2 TIDAK ADA APA2 BAHAN PENGAWET DI GUNAKAN OLEH MYDIN- JANGAN PERCAYA HASUTAN SYAITAN dan GENG BABI, YANG PAKAI PENGAWET MERBAHAYA YG MACAM formadehide ialah PASARA ECONSAVE utk SEGARKAN IKAN2NYA TAK LAKU TU!!

AYAM ORG XPAKAI PENGAWET KRN AYAM BUKAN HIDUPAN MARIN.. KECUALI PERWARNA MERAH (ECONSAVE DULU SIMBAH DARAH PD AYAM YG MEREKA JUAL UTK NMPAK FRESH)

HANYA BANGSA PEMAKAN BABI YG SUKA MENIPU DAN PAKAI KIMIA BAHAYA SECARA KOMERISAL.. AMBIL IKTIBAR SUSU BAYI DI CINA.. SESAMA BANGSA MEREKAPUN MEREKA SANGGUP BUNUH WPUN BABY..!!!

SOKONG MYDIN, KEDAI 1MALAYSIA, JUARA SELERA-LANGSAT BERAS, FAEZA BERAS, REMPAH, ADABI, FELDA, FGV, ZUZA, KIPAS UDANG, GARDENIA, etc...

BOIKOT dan UBAH : Air Bangkai Cina Mampos Jirat-SPRITZER, CAP KELUARGA, CACTUS...

Anonymous said...

BOIKOT produk CINA
BOIKOT parti PAS!=parti PELACOR Agama, PASTI yg xde maruah!!

Anonymous said...

Haram kejadah keling tongkang dah nak
mampus ka !....tadi mabuk minum todi
berapa botol ?...kau ni sungguh tak tahu diuntung , patut la , Dapig target keling malaysia boleh dibeli dengan sebotol samsu murah.......
keling pun makan belacan jugak ,cuma nak jadi PM tak boleh , sebab lidah bercabang , cakap bergulong gulung
, orang cakap lain , keling merapu ja , tengok la sendiri kat parlimen ...
MP keling berbahas macam mana ?...hampas tak serupa orang la bongok , memang sah keturunan kau barua cina , sama makan babi , melantak siang malam.
keling berani kalau ramai saja , pi la jilat lendir cina lagi baik
jangan merapu kat sini .....barua keling paria .

Anonymous said...

ni kat bandar baru uda jb ke?

Anonymous said...

setahu aku la... ayam kat maidin murah sebab tokey dia beli ayam masa ayam tu kecik lagi.maksud aku mydin akan ambil ayam tu dengan harga yang dipersetujui masa ayam masih kecil.walau ape pun bwrlku lepas pwraetujuan jual bwli tu.harga tidak berubah.

Anonymous said...

Aku yakin tak ada bahan kimia yg digunakan di Mydin. Taktik begini selalunya taktik peniaga kafir je.

Ini hanya propaganda sebab ramai Melayu dah beralih arah ke Mydin sebab hanya Mydin pasaraya kepunyaan org Islam yang besar dgn cawangan di merata tempat dan di Mydin ada menjual barang FAMA, Felda dan lain-lain barang bumiputra. Contoh majerin Adela, cuba cari di pasaraya terkenal yang lain, memang tak ada, tapi di Mydin ada. Tu sebab sejak kempen ni mula ramai orang Melayu dah bertukar ke Mydin.

Jadi tolong jangan mudah terpedaya dgn taktik begini yg bertujuan nak menggagalkan tentera anai-anai.

Lagi satu hal PADA MEREKA YANG NAK BELI BAJU, KARPET, LANGSIR SILA KE JAKEL sebab JAKEL kepunyaan orang Islam.

Anonymous said...

Bangsa keling ni pun perlu diperhatikan , belagak tak ada apa . alim kucing ......
tapi jangan disangka air tenang takda
buaya ?....hulurlekak je , habis lah
.....hati hati bangsa keling ni , lau
main jarum no 1 ...mengalahkan batu api ronson made in usa ...tenguk kat
negeri asal nya , tapak masjid purba
habis diroboh ..... ambik kau diparang orang keling Islam ....jangan ingat keling tak rasist ,
kat malaysia ni , keling belum berani lagi ,.....jadi batu api ja , tenguk melayu cina berperang sikit hari lagi , tak percaya , tenguk la nanti apamacam peil keling ni , Guua berkawan dengan keling ni , dah pulohan tahun ,
peil nya dah masak dikepala Guua .
keling keling !...yennaedi ...

Anonymous said...

Sebenarnye melayu yg taksub dgn PAS dan PKR jer yg xnak join boikot ni dia ni asyik nk politik jer . Anti sangat ngan umno langsung x pikir pasal islam. Aku dh try kempin kat diarong dikondemnya aku balik. Bahalol punye melayu

Anonymous said...

Ayam di Mydin murah sebab dia beli ayam dengan kuantiti yang besar bila harga murah. Mungkin atau tidak dia pakai bahan kimia, itu susah nak cakap.

Benda benda macam ni baik beli dari pasar lagi baik. Pasaraya pasaraya semua sama, nak kaut untung lebih.

Anonymous said...

Kt melaka tu mamak mandaliar keling berapi diadaptasikan dlm star trek sebagai klingon memang bangsa paling ganas di alam semesta

Anonymous said...

dulu saya sering membeli ayam dikedai melayu,tapi pada satu pagi saya dapati bembekalnya adalah cina saya pindah kekedai lain walaupun lebih jauh,begitu juga saya sudah tidak membeli tauhu dari penjaja melayu ditempat saya bila saya nampak beliau melakukan sistem tukar barang dengan cina.(tauhu tukar dengan tempe)

Anonymous said...

Sokong 100% JAKEL pemilik Muslim punya. UBAH ke JAKEL!!

MyDIN xpakai apa2 kimia utk AYAM.. Ayam basah mana boleh awet.. penipu punya posting.. buat fitnah kering dlm bulan puasa!! setau aku Cina dan Siam je suka awet2 ni.. dlm ikan kotak!!

orang johor said...

Pengurusan masjid kena upgrade kedai bg penuh produk2 bumi & mesti lantik atau bg pada seseorg yg berkelayakan dlm perniagaan utk menguruskan kedai tersebut..bg gaji yg setimpal sebagai motivasi pada pengurus tersebut memajukan perniagaan..InsyaALLAH berjaya.

Anonymous said...

Komunis menyamar..hahahaha..

orang Johor said...

Sebenarnya bli ayam kat pasar tu peniaga melayu untong cipot orang tengah cina yg main harga untong besar..kat pasar nk nmpak sijil halal pon susah, kalau isu kimia dll tu kat ladang lg diorg dh cucuk bg ubat paksa cepat besar...rasa2 ayam kat maidin lg terjamin halal dn kesegaran dia lg pon mmg murah dr pasar sbb tak melalui org tengah.Klu takut kimia jgak kurangkan makan ayam lg bagus utk kesihatan tp yg lg penting kalau nk bbelanja belilah di kedai2 melayu @maidin buang sikap kedai tak kualiti lh dll..bukan nk boikot tp nk tolong sesama bangsa dan kayakan peniaga melayuIslam.

Anonymous said...

Setuju..

Anonymous said...

Diorang tu bodoh bebal tak faham!!
Bila kita boikot cinebeng orang melayu akan beli kat kedai melayu tak kiralh toukeh dia umno@pas..bukan suruh boikot kedai pr!!!
Ramai jgak yg berniaga2 ni org2 pas tp kenapa diorg taknk support kempen boikot ni..kenapa???
Sbb kebodohan,keegoan&ketaksuban mereka yg dh sebati dlm diri.

Anonymous said...

kenaikan harga ayam adalah kerja terancang DAP..
post 2 ekor cinabeng tu pun kerja terancang DAP..
duta vatican city juga kerja terancang DAP...
RBA juga kerja terancang DAP...
kita tengok MP2 DAP...semuanya sedang menjalankan semua rancangan jahat mereka...

semuanya untuk menjatuhkan melayu dan islam...

PERANG SARAF ADA SECARA HALUS DAN SECARA KASAR.ADA SECARA LICIN DAN RAHSIA SEHINGGA PAS DAN PKR TAK SEDAR HINGGA KINI..

langkah boikot kita bagi menyekat kemaraan cinabeng..kasi lunyai...pelan2...lepas ni lu rasa ..melayu tak takut miskin sebab sudah merasainya...melayu tidak takut mati sebab itu sudah pasti...tapi cina takut miskin dan takut mati..yang paling ditakuti sudah mati sebelum mati..biar bunuh saja...

Anonymous said...

kepada jawa2 Banting yg masih tak sedar diri penokong PKR yg berduyun2 ke pasaraya ECONSAVE tu..berjihat lah walau sekecil mana pun...
berjihatlah dlm ekonomi muslim kunjungi pasaraya JAIZ di sg kelambu Banting.. kerana setiap sen yg dibelanjakan akan dipersoalkan di akhirat kelak

Anonymous said...

orang melayu kalau kekedai melayu kenapa difikirkan apa fahaman politik tuan punya kedai tu,sanggup tidak masuk kedai melayu jika tidak sehaluan denganya,tapi hairan kenapa ianya tidak terfikir bila masuk kedai cina samada cina tu MCA,DAP ATAU GERAKAN,

SOKONG 100% BAIKOT KEDAI SERTA BARANGAN CINA.

Anonymous said...

Melayu yg ada kesedaran mesti sokong jihad ni...
Moga Allah satukan hati kita semua umat islam....
Kita usaha je takat yg mampu...
Orang nk ikut atau x,terpulang...
Jika sampai masa Allah kehendakkan,sekelip mata je umat islam bersatu...

Anonymous said...

Hoi bonggok.. ini negara melayu yg punya bodoh.. raja2 melayu tuan kpd tanah melayu bahalol..

Anonymous said...

sesungguh pergerakan semua pemimpin melayu islam dipantau oleh agen2 rahsia DAP...

pergerakan kita melunyai bisnes cinabeng adalah strategi yg paling tepat....

setiap sudut melayu dipantau..dari sekecil2 blog hingga ke parlimen...dibantu oleh musuh2 dlm selimut dijabatan kerajaan...


kalau ada melayu yg beli kat kedai cinabeng lagi.. baik ludah je kat muka dia..nak pasti itulah petualang bangsa...

nira said...

SOKONG AYAM D BARANGAN MUSLIM DI MYDIN D DIMANA2 KEDAI/PRUDUK MUSLIM. ASAL BUKAN CINABENGSATAN.

Aku tahu kat sini ada setan2 kafir harbi yg cuba buat propaganda. Ketentuannya aku ada alat membuang toksid melalui mesin ionizer yg mampu nyahkan bahan2 kimia.
Ternyata ayam dari MYDIN tiada kandungan yg sibahalol katakan. Ini lg kuatkan azam kita utk boikot barang cinabeng ABC SELAMA2NYA.

Dlm ISLAM ada rahsia yg amat besar d amat berguna sekali. Setiap kita perlu ada GPS asli tersendiri. Sila rajin2 lakukan solat sunat istekarah 2x sehari ia itu selepas dhuha d selepas isyak dgn dimulai dr hati yg suci d ikhlas d bertaubat selalu.

DLM FISSABILILLAH skopnya luas d jgn sampai silap langkah. Sy doakan sdr2 Islam semua cuba mendapatkan sistem GPS ini d hanya hati kita yg tahu kebenarannya d jgn sekali ada rasa ego ttp ikhlas d redha.
Kesimpulannya: utk nak keyakinan d sprt kes beli ayam dll barang, kita akan dpt jwpan dari tenaga "instinct"(gema hati) yg tepat. Ttp cuma ambil cetusan yg pertama kali saja kerana yg kemudian2nya itu kerja jin koren kita. Inilah kebesaran d kelebihan dlm Islam.
SYUKUR ALHAMDULILLAH.

PANDAI MANA TAHAP KITA TETAPI NGATLAH YG KITA MUSLIM YG SIAP ADA GPS DARI AZALI.

ABC SELAMANYA.

anor said...

Aku pun ada darah jowo...tp jawa d melayu pun sama aje. Dari sijangkang hingga kebanting tu kebayakkannya memang suka sgt ke econsave...keras degillll. Tak ada semangat d kesedaran lg. Minda mrk rata2 dikuasai olih pas pis pus anuwarinas.

Degil banget!!! Dah bgtahu mrk pun masih lg jilat cinabeng....
GAP, tolong bagi idea mcmana nak ajar mahluk jenis ini.

Anonymous said...

barang keluaran org cina berkualiti tnggi, org melayu kta pnya brg tak elok, low-gred... Untung mao lebih, brg pnya kualiti takda,itu cr org melayu meniaga,sbb tu brg org melayu tak laku,sbb tak berkualiti.. contoh terbaik TEPUNG & MAKANAN PRE-PACK...

Anonymous said...

Anon ngok..ko CINA ke?brg keluaran Melayu Muslim jaub bekkualiti sedap dan berkhasiat.. plg penting SUCI dan HALAL... mcm roti MASIMO banyak bleach racun kasi CINA makan mampos cpt jd BANGKAI..

Anonymous said...

kasi mati babi babi 2 ekor ni ....alvin tan babi no 1 , vivian lee babi no 2 .
alamat lengkap ada di...
http:malayrights.blogspot.com
Selamat menjalankan tugas , wajib dipancung segara .

Anonymous said...

malu ngn orang2 bndr bari uda..x de kesedaran langsung dari pagi smpai malam berjejai2 ke pasaraya q n q..malu sungguh cam x de dah kedai muslim lain..masjid j besar tp x mmbawa keinsafan dari segi tuntutan sbg muslim..sedarlah..bokot Q n Q milik cina

Anonymous said...

Salam GAP, 99 Speedmart pun jangan lupa. Banyak kedai2 runcit kecil lain tutup bahana 99 Speedmart.