Monday, August 5, 2013

ANAK KECIL BANGSA MELAYU HILANG : TOLONG SEBARKAN FOTO INI !


Budak kena culik dan gambar suspek.. 
lokasi kejadian culik tu di jj rawang 
Nama anak ana wan aisyah bt arbaiyah...umur 3 thn(mohon bantuan teman2....Anak sahabat Ana.....kalau ada info-hubungi Balai polis)...jzkk 
Berlaku....JJ rawang...last friday.... 

Penculik tersebut naik kereta viva putih BLC 1894..jika ada ternmpak,minta call ana 0193252434 

29 comments:

Anonymous said...

Ya Allah....peliharalah anak yg tak berdosa ini. Berilah petunjukMu......Amin.

Anonymous said...

Memang gampang penculik ni.

Anonymous said...

Comelnya..usaha dan bdoalah muga anak ini selamat. Jgn bputus asa, InsyaAllah.. Muga penculik tu mdpat pbalasan atas kejahatannya.

Anonymous said...

apesal budak tu nampak cam selesa jer dgn lelaki tu? entah2 ini kes bekas suami ambik anak mereka, cuba cek betul2 kot2 cik kak tu ada masalah rumahtangga?

Anonymous said...

YA ALLAH KEPADA ENGAKU AKU MEMOHON MOGA ANAK INI SELAMAT DAN DIKEMBALIKAN KEPADA KELUARGANYA DENGAN SEGERA..AMIN..

Anonymous said...

Emak bapak budak ni mane?
Tahu bikin anak aje,jage tak tau.

Anonymous said...

SALAM BRO,AKU PUN NAK TANYA ? MANA TANGGUNGJAWAB MAK BAPAK BUDAK NI ? INILAH YANG DIKATAKAN IBUBAPA YANG BENGONG,BERBELANJA TAK INGAT DUNIA HINGGA ANAK PUN BOLEH HILANG.TAK KE SUNDAL NAMANYA TU !

Anonymous said...

Ya Allah selamatkan ank kecil ini dr manusia2 binatang laknatullah. Peliharalahnya dr sebarg mudarat dan kezaliman penjahat2 ini. AMINNN!!

Anonymous said...

Tolong jgn bersikap selfish asyik persoalkan mana mak bapak budak tu. Bodoh lembu lah pengkomen2 yg tanye mcm tu.. soal skrg pikir anak kecil tu dulu. Soal mak bapak dia lepas ni lah. Jika ada unsur kecuaian atau jenayah pakai undang2 lah bertindak.

Kalo anak korang kena nasib mcm tu baru padan muka. Kalao xmau tlg lebih baik blah ke dr buat ayat2 menyakit hati.. sudah le nk cari anak tu balik belum tentu dpt.. lepas tu

Anonymous said...

PENCULIK MCM KELING PARIAH!!!

raismazzadam said...

Kepada pengkomen sekalian...cuba fikirkan adakah ibu bapa anak ni sanggup kehilangan anak secomel ini...usah salahkan mereka...usah mencari kesilapan / kelalaian pada masa ini...marilah kita membantu keluarga ini...semua pihak harus peka sekeliling kita..jadikan syawal ini syawal yg sempurna bg keluarga ini...ya allah...lindungilah anak ini...kuatkan keluarga ini menghadapi dugaan ini...AMIN

Anonymous said...

nama adik tu Wan Aisyah binti Wan Exzam. nama ibu dia puan Arbaiyah. penculik tu takde hubungan apa-apa pun dgn mereka. tolong jgn buat mcm-mcm spekulasi tanpa usul periksa.

Anonymous said...

Saya setuju insiden ini adalah atas kesilapan ibu bapa itu sendiri. Bagaimana anak sekecil ini dibiarkan begitu saja tanpa pengawasan? Ibu bapa anak kecil ini patut juga didakwa kerana kecuaian.

Anonymous said...

Yang penting kita tolong sama2 cari budak yang hilang.

Hari ini mungkin hari mereka (ibu bapa budak tsbt), esok mungkin hari kita.

Sgt setuju dgn anon August 5, 2013 at 9:46 AM

mansenoi said...
This comment has been removed by the author.
mansenoi said...

Anak Guru Matematik Ditemui Di Pulau Pinang

GEORGE TOWN: Polis Pulau Pinang menjumpai seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun yang dilaporkan hilang di sebuah pasar raya di Rawang baru-baru ini.

Seorang wanita yang menghantar Wan Aisyah Wan Exzam ke balai polis Sungai Nibong kira-kira pukul 11.30 pagi Isnin berkata, anak lelakinya membawa kanak-kanak tersebut ke rumahnya di Teluk Kumbar pada pukul 5 pagi Isnin.

Wanita tersebut berkata anak lelakinya, 44, memberitahunya supaya menghantar kanak-kanak tersebut ke balai polis berhampiran.

Anak lelakinya terus menghilangkan diri selepas insiden itu.

Kanak-kanak itu dipercayai anak perempuan seorang guru matematik, Arbaiyah Md Zin yang mengajar di Rawang.

Anonymous said...

Aisyah sudah dijumpai

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=625112444187889&set=a.114017338630738.10493.114016628630809&type=1&theater

Anonymous said...

haha...den setuju bro dgn ayat tuh...org n.s ckp naseb baek binchek tu melekat kalo x tu pon boleh hilang...kah3

Anonymous said...

PETALING JAYA: Di saat bahang sambutan Aidilfitri semakin terasa, seorang ibu memohon bantuan rakyat Malaysia dalam usaha mengesan anak perempuannya berusia tiga tahun, Aisyah Wan Exzan yang dilaporkan hilang di Rawang pada Selasa.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata ibu Aisyah, Arbaiyah Md Zin didakwa bertemu dengan penculik tersebut menerusi laman sosial Facebook pada Mei dan menjalin hubungan dengan suspek serta merancang untuk berkahwin.

Walupun hanya mengenali lelaki tersebut selama beberapa minggu, Arbaiyah, seorang guru matematik berusia lewat 30-an, meninggalkan anak perempuannya itu dibawah jagaan suspek pada 30 Julai.

Suspek memberitahu Arbaiyah bahawa dia ingin memperkenalkan Aisyah kepada kakaknya.

Ibu kanak-kanak itu turut memberikan suspek sijil kelahiran Aisyah kerana mereka berdua merancang untuk pergi berbulan madu bersama kanak-kanak tersebut selepas mereka berkahwin.

"Pada 2 Ogos, Arbaiyah turut memberi wang tunai RM25,000 kepada lelaki tersebut untuk pelaburan perniagaan emas di sebuah pusat membeli-belah di Rawang.

"Keesokan harinya, Arbaiyah menunggu suspek untuk membawa Aisyah pulang ke rumah. Suspek berjanji untuk membawanya keluar dan membeli barang keperluan perkahwinan mereka. Namun suspek tidak muncul dan panggilan ke telefon bimbitnya tidak berjawab," kata Abdul Rahim kepada The Star.

Beliau berkata ibu mangsa turut pergi ke rumah suspek di Taman Tun Dr Ismail dalam usaha mencari anak perempuannya itu tetapi alamat rumah tersebut milik orang lain.

Kes itu diklasifikasikan polis sebagai penculikan kanak-kanak.

Abdul Rahim berkata siasatan masih dijalankan dan menggesa orang ramai untuk tidak membuat sebarang spekulasi mengenai perkara itu sehingga maklumat lanjut diketahui.

Sementara itu, #findaisyah tersebar pantas di laman Twitter dengan pengguna Internet seluruh negara menggunakan medium tersebut untuk mencari kanak-kanak tersebut selepas berita penculikannya disebarkan dalam laman media sosial awal pagi Isnin.

Sumber : Mstar.com.my

*Untuk makluman pembaca, kanak-kanak ini telah ditemui di Pulau Pinang (http://mymassa.blogspot.com/2013/08/update-findaisyah-telah-ditemui-di.html)

Anonymous said...

Ho ho berkenalan di laman facebook janda ni jatuh syok pada jantan muka bangla..sampai bagi duit.. bagi anak.. bila jantan tak datang kata anak kena culik.. perempuan macam ni menyusahkan rakyat Malaysia.. sia=sia kau jadi ibu dan cikgu hai Arbaielek tuii!!!

Anonymous said...

Belum kahwin sampai sanggup bagi anak dan duit. Perempuan, perempuan (bukan semua) mengapa kamu sangat lemah dan terpedaya hanya kerana cinta (nafsu).

Anonymous said...

mula2 nya kata dia "dan suami" sedang mencari Aisyah, tapi berita kat Mstar kata merancang nak kawin dengan penculik? aihhh ... si Arbaiyah ni nak madukan suami nya kerr.. ape??? cer citer

Anonymous said...

bodooooo....punya janda!!!

Anonymous said...

X tau la aper di dlm kotak fikiran ibu ini, anak, surat branak anak, duit RM25,0000 suma serah pd "bakal" suami, kalau saya, anak kucing pun saya xnak lepaskan, inikan pula anak.

Anonymous said...

Ramai cikgu kena tipu love scam an masalah mencintai lelaki yg baru dimkenali melalui fb..tak boleh berfikirkah..oop da gersang semau sanggup,serah...sijil lahir anak an segalanya..sebab memilih sangat..Nah Ambik kau..

Anonymous said...

Menarik kalau tengok gambar ibu yang membawa kanak-kanak ni ke balai. suspek iaitu kekasih cikgu janda adalah seorang india kaum tamil..

Anonymous said...

Agaknya janda ni mesti lawa kan..leh try tak.?

Anonymous said...

Cakap jangan sedap mulut bro..penculik mungkin ada cara dia nk menculik dan mak bapak pon tak terlepas dr kesilapan, kena batang hidung sendiri bru kita tahu kat mana silap dia..

Anonymous said...

Kita kat sini kesian dan risaukan bdk ni...rupa2 nya pasangan kekasih punya hal..cilako betul!!!