Monday, August 5, 2013

ISA DAN EO PERLU DIKEMBALIKAN SEMULA. HINA ISLAM MASUK ISA , AMACAM ?


2 perkara penting ini perlu dikembalikan semula dengan syarat dan ketelitian 'skop' yang lebih kemas dan teratur.

islam adalah agama rasmi persekutuan.
islam adalah hidup mati bangsa melayu.

pengukuhan dan pemartabatan islam perlu diperkuatkan lagi.
hari ini islam begitu rancak dihina dan dipersenda.

aku mengharapkan pemimpin melayu bersatu untuk memartabat dan melindungi maruah islam.

tak salah jika dalam parlimen kelak, ahli parlimen umno dan pas bersetuju UNTUK MELETAKKAN PENGHINA, PENGGANGU GUGAT,PELAMPAU ANTI ISLAM DLL DIKENAKAN ISA sekiranya mereka didapati cuba untuk menghina dan menggangu martabat islam dalam malaysia.

50 comments:

Anonymous said...

ISA ..untuk di tahan saja...apa kata kalau di halau terus dari bumi malaysia..termasuk kaum keluarganya sekali...

Anonymous said...

REJAM SAMPAI MATI SEPET YG KURANG AJAR

Anonymous said...

Halaukan aje. Lucutkan kerakyatan. Kalau zaman natrah, dah kena parang dah.

Anonymous said...

Setuju semua ketiga2 komen awal di atas. Nyah kan saja dr Tanah Melayu bangsat-bangsat yang hina agama suci Islam ni.

Anonymous said...

Itulah sumpah dan taat setia pm masa dpn agong..menjaga kesucian agama islam dan keselamatan negara. Tak salah kalau ada isa dan eo. Cuma jgn salah guna.siapa yg boleh guna akta ni.. hanya pm, menteri kdn dan igp.

Anonymous said...

sokong isa diadakan semula

Anonymous said...

Sokong ISA 100%. Pencegahan lbh mudah dan murah dpd merawat. Klu x nak kena tahan isa, jgn buat jahat itu jer. Setuju hina Islam masuk isa, sbb ini cara negara kita menjaga kesucian agama Islam. Tmbahan pula negara majmuk pelbagai bangsa dan agama dgn plbagai isu sensitif yg bleh dmanipulasi dgn mudahnya.

Anonymous said...

meskipun tidak mahu dilihat sebagai nampak tegas tetapi ketegasan bertempat 'wajib' nampak keberadaannya.

Anonymous said...

bro ISA mmg ubat terbaik bukan sahaja utk jaga sensistiviti kaum di negara kita,ia juga ubat mujarab digunakan tun mahathir utk kekang ajaran syiah dan al arqam suatu ketika dulu.cuma yg sedihnya Ah gor ni dgr nasihat siapa entah utk mansuh ISA.

Anonymous said...

Teringat betapa syok sendiri nya najib buat pengumuman satu malaysia secara langsung haritu. Seolah2 nak lepaskan rakyat malaysia keluar dari neraka. Sekarang apa dah jadi? Malaysia nak cium bau neraka kot... ya allah semoga najib dpat hidayah sebenarnya dari mu yallah. Tun mahathir depan mata najib oii... jgn ego sgt....

celana biru said...

3.40 pagi.
Saya setuju sangat.
Semakin hari perasaan rasis ku semakin meningkat. Halau mereka!

Anonymous said...

bukan saja utk pelampau agama, bahkan utk pengganas yg skrg ni makin melampau dah brp byk kes tembak di public area yg sdg berleluasa dan membimbangkan. terima kasih najib, kebebasan bersuara (kononnya) lebih penting dr nyawa manusia tu sendiri.

jentayu

Anonymous said...

Menyalak lah kita semahu2nya. Tak kemana sudahnya. Almarhum ISA dan EO tak akan hidup balik selagi Najib tidak menjadi Almarhum dalam Umno dan dalam kerajaan.

Penjenayah bermaharaja lela. Tembak sana tembak sini. Bunuh sana bunuh sini. Parang sana parang sini. Mungkin Najib akan mendengar rintihan kita setelah dia sendiri kena tembak atau salah seorang ahli keluarganya jadi mangsa penembak upahan.

Nicky Aizat

Anonymous said...

SETUJUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

ha ha ha KJ kata dia tak setuju sebarang akta tanpa bicara....

Anonymous said...

Itulah kalau kerja tak ada pelunjuran pemikiran.Kerja ikut syok sendiri. Buat keputusan kerana takut tak dapat undi kaum lain selain daripada melayu.Kesannya negara jadi macam negara cowboy .Sapa cekap menembak dialah hero.

Namun selepas PRU13, kaum yang disanjung dan diharap undinya,berpaling tadah. Tikam dari belakang.Orang yang menghapuskan ISA dan EO termangu-mangu.Tertipiu hidup2.Terkapai-kapai.Kesan akibat nya seluruh bangsa melayu rasa tertipu dan di perbodohkan oleh mereka.

" Gulayu punya olang atak bolo.Senang tipu.Kasi satu cawan teh pun sudah boleh tipu punya" Itu lah kata2 dan perbualan puak ini di kedai kopi setiap hari. Itu yang kita dengar.Hati panas tapi apa nak kata.Memang begini nasib orang melayu .Pemimpin yang dikata hebat pun senang2 kena tipu apkah lagi Pak Mat kampun hulu .Sengeh aje le.

Balik kepada ISA dan EO. Aku yakin dua benda ini tak akan di kembalikan di tempatnya.Desakan dari akar umbi tidak akan menjejaskan kedudukan dan keputusan pemimpin di atas.Dia akan tetap dengan keputusan dia.

Pesidangan UMNO tak lama lagi tak lebih daripada dewan berpantun dan gelak tawa perwakilan.Itulah yang paling syok.Debat dan hujah boleh di catat, lepas tu masuk tong sampah.Katanya tak ada nilai gaya pemerintahan masa kini.

Katanya kita adalah pemimpin rakyat majmuk.Mesti sama rata. Malangnya bangsa melayu secara perlahan-lahan di seret menjadi warga kelas tiga dalan negara sendiri.
Apakah tuan2 tak merasakan hal ini sedang berlaku sekarang?

Agak seronok kalau negara ini jadi ala2 bandar cowboy, kelak akan muncul Django sebagai penyelamat.He.he.he...

By:Cikgi"S"

Anonymous said...

Sokong wujudkan semula ISA yg baru dan Undang Undang lain yg sewaktu dgnnya.Juga sokong supaya Datuk Ahn Jibi Gor juga dimansuhkan yakni dipencenkan dari Kerajaan dan Umno.Cukuplah, elok Datuk Ahjib jd Pengerusi Persatuan China saja dan berehat jaga belai kucing.

Anonymous said...

Nicky Aizat

Gua setuju lu la. Kalau Najib ini hari kena tembak besok gomen sudah hidupkan balik ISA dan EO. Tengok bila orang kuat Arab Malaysia Bank kena tembak baru lah Najib pun buka mulut.

Anonymous said...

YANG PENTING!!!!

TENDANG NAJIB/HISHAMUDDIN/NAZRI!!

LEPAS TU SENANG BUAT KERJA!!!

Anonymous said...

ATAU YANG TERPENTING SEKALI!!

MELAYU BERSATU DAN TEGUH MENJADI MEJORITY MUTLAK BARU CINA VAVI TAK ANGKAT MUKA!!

CINA VAVI NI BERANI RAMAI JER DAN PANDAI MENGAMBIL KESEMPATAN DI ATAS KEKUCAR KACIRAN BANGSA MELAYU/BUMIPUTRA..

hangkedee said...

BN nyawa Ikan Macam mana nak kembalikan ISA

Anonymous said...

Yang Maha Penting

Melayu jangan termasuk perangkap Sunni Syiah. Sunni Syiah sengaja digembar gemburkan untuk pecah belahkan penganut islam. Jangan Bila Mengaku Sunni Kita Kutuk Syiah DAN Jangan Bila Mengaku Syiah Kita Kutuk Sunni.

Allah Murka Perbuatan Semacam Itu Kerana Ia Boleh Menghancurkan Islam. Sunni Syiah Adalah Ciptaan Para Ulamak Yang Gila Mengumpul Pengikut Siapa Yang Paling Ramai.

Mat Kedah Sunni Bukan Syiah Pun Bukan ... I Muslim.

Mat Kedah

Anonymous said...

AS telah sedar iaitu tanpa adanya tindakan/pendekatan 'cegah sebelum parah', tak mungkin paksi kejahatan dapat di kekang pertumbuhan mereka.

Kalau negara termaju boleh pakai pendekatan drakonian dalam berdepan dengan elemen ganas dalam dan luar negeri, makanya malanglah buat mana-mana negara membangun yang bergerak menentang arus!

FIKIR-FIKIRKAN

Anonymous said...

Bro GAP,

Kalau dibawa ke Parlimen cadangan kembalikan semula ISA dan EO, BN tak cukup 2/3 majoriti nak luluskan.

Kalau nak harapkan PAS sokong same, aku tak yakin sebab Karpal Singh berdehem sikit cnfrm sume MP PAS menikus. Ape lagi nak sokong cadangan dari BN.

Nilah transformasi yang Ah Jib Gor banggakan.. nak sangat terbuka, liberal, ambikk..yang menanggung rakyat..cepat-cepatlah kena bungkus mase PAU nnti Najib oiii!!

Anonymous said...

ISA tak ada sampai Abdullah Hassan ketua syiah bermaharajalela sampai saman pihak yang buat kenyataan ajaran tu sesat. Paling kuat pun nak cekup syiah ni bawah Mahkamah Syariah tu pun boleh lepas kalau pakai lawyer pro lawan lawyer bodoh kerajaan atau sabit kesalahan bayar denda 2-3 ribu jail 2-3 bulan. Kalau ada ISA Abdullah Hassan ni dah kena cuci otak kat kem Kemunting macam Abooyau Shaari Al Akram sampai berbuih mulut.

Anonymous said...

Kesilapan Najib mansuh ISA kerana takut sangat Al Juburi kata dia kuku besi. Tengok sekarang apa dah jadi? Malaysia dah macam Thailand atau Harlem USA - Gun trotters di sana sini.

Anonymous said...

ISA terlalu cepat dimansuhkan ketika mana kerajaan masih tidak mempunyai sistem pendakwaan yang cekap dan berkemahiran. Bila ISA dimansuhkan penjenayah dan mereka yang disyaki mengancam kestabilan dan keselamatan masyarakat cuma boleh ditahan reman dengan kehadiran peguam dan kemungkinan besar mereka ini mempunyai wang yang cukup untuk membeli pihak-pihak tertentu dan mengupah peguam paling handal untuk membela mereka di Mahkamah. Selalunya mereka ini akan berjaya lepas dari hukuman. Sila adakan balik ISA jangan sampai wujud Dexter versi Malaysia kat negara ni.

Anonymous said...

* ISA dan Ordinan Darurat

Anonymous said...

Sangat wajar dikembalikan ISA demi menahan mereka yang menghina Islam agama Persekutuan tanpa diberikan peluang untuk melalui proses Mahkamah. Penghinaan berterusan terhadap Islam boleh mencetuskan huru-hara dan pergaduhan kaum di negara ini dan kali ini pasti lebih buruk daripada malapetaka 13 Mei 1969 dan penghapusan etnik India di Kampung Medan pada penghujung 1990-an.

Anonymous said...

Demi utk keselamatan d keamanan kits SEMESTINYA mengamalkan ISA SELAMA2NYA...

Dgn masyarakat majmuk Malaysia akta ISA mesti sentiasa ada sebagai perisai keamanan negara.

Cukup2 sudah...! Sekali kita membuat kesilapan d jadikan ia sebagai suatu iktebar d pengajaran.

Negara2 jiran kita pun masih krkal utuh menguna pakai akta ini d negara berkuasa besar dunia USA pun sama juga. Jgn lah hendaknya pemimpin negara ini membuat keputusan yg merugikan d menyakitkan ht rakyat.

Senario tanpa ISA meletakkan negara ini dibawah ancaman keganasan d mengundang kemusnahan. Suara2 penyamaran d hipokret tak perlu didengar lg...
Cukup sudah cukup...kita bertegas d keraskan kembali... kita tak akan tunduk kpd permintaan mrk lg.

Bangsa2 pengkhianat negara akan tahu samada pemimpin melayu ada peluru ke tidak dlm telur mrk.
Dan kita Islam jgn lupa misi kempen sampai lunyai d tetap teguh bersatu dlm BBC/ABC.

Anonymous said...

KJ tak setuju lu boleh bla.Lu duduk situ pun sebab rakyak marhaein undi sama lu.

Klu pengundi tak vote, lu ingat boleh menang ker porahhh pundekama ataspertupa...

selamber said...

kembalikan 'ISA"..!!!!

Anti-MelayuBacul said...

Aku sokong ISA dan EO dikembalikan semula. KEMBALIKAN EO dan I.S.A!!!!!

Anonymous said...

KJ pun bantahhhh, Dia bodek najib flib flob, Elok la yg mati tu byk dari bangsa yg desak 2 akta itu d hapuskan..ambik kau..

Anonymous said...

Bukan setakat hina islam malah hina mana mana agama perlu di tahan bawah isa...harap akta begini diwujudkan segara

Anonymous said...

Aku tak sabar nak tengok Ah Jib Gor bertukar menjadi Najib menjelang PAU Oktober nanti. Paling dinanti-nantikan semua ialah ucapan dasar beliau yang lantang, bertenaga dan dengan semangat yang berkobar-kobar terutamanya apabila membicarakan soal Islam, institusi raja, ketuanan melayu dan hak keistimewaan orang melayu. Persoalannya, apakah orang melayu terutamanya ahli UMNO sanggup ditipu untuk kali kedua? Terpulanglah kepada perwakilan sama ada nak memilih melayu jati atau melayu plastik sebagai pemimpin yang betul-betul ikhlas untuk membela nasib orang melayu.

Anonymous said...

Aku nk msuk kelab menembak la..

Anonymous said...

Assalamualaikum...
1000% setujuuuu....

Anonymous said...

Kini buat pasport, ic, duit palsu , pelampau agama dan politik tak ada masalah....walaupun isnya mengancam keselamatan ekonomi negara, tanpa ISA polis x boleh buat apa apa, nak bukti payah sebab biasanya sendikit bergerak licik..tangkapmbebas, abis apa naka jadi.. bijak Najib. Penjenayah bapak ayam, Along, Judi, Dvd Haram, polis xvmampu buat apa apa nak bukti sukar sebab penganjur jarang ada di premis d serbu, hanay d tangkap hanya penjaga, macai atau kuli..dulu taukey tak terlepas..la nia semakin berluasa aktiviti haam sebab puak ngo dan parti anti bn ada agenda menguntungkan meaka, Najib sah kena buat Blojob..kena liwat, Adakah PM macam ini boleh kita gantung atapan? Ooop elok lah yg kena tembak biasanya penjenayah yg berselindung dan ada akibat dendam, adalah yg akibat cemburu..akiabtbtak mahu bayar hutang..penjenayah kerap di bela oleh peguam pr yg sama, mana tidak penjenayah kini di Herokan, polis menjadi kambingbhitam, salah silap dikit media war warkan melampaui batas..hakikatnya mrka berniat baik untuk menyesaikan setiap kes tp bila berlaku kematisn atau kecederaan rakyat amat kesempatan marahkan polis, Sedarkan bearaa byk penjayah itu mrncederakan, rogol, liwat, membunuh dan menakutkan mangsa? Di mana hak asasi manudia mangsa, keanap kerajaan amabil berat hak penjenayah? Kerajaan ramaikannpolis bua apa semangat juang meka da taraf merundum, buatbkrja buangkan masa,sebab jika buat kerja betul tentu ada berlaku kesilapan kesalahan jika x buat kerja mana ada melakukan kesilapan atau kesalahan, so kamu Fikirkan lah sendiri..

Anonymous said...

DSN nak jilat balek ludah berkahak ?
......orang cam ni, dah terhantuk pun
belum tentu megadah, lainlah kalau
menteri kebinetnya dah bersepai kepala otak,baru la ada point nak menjilat balek......jangan menjilat
yang sudah tu ,dah le !.......
om puteh dah bagi plan (ISA EO)
buat apa dihapuskan......sistem pejajah tak rerelven konon ?..
nak jadi pemimpin librel pertama didunia konon ?......pirah !..menang sorak kampong tergadai..
makan nasi dah jadi bubur buat pa !
........kalu malaysia takda bangsa
haramkejadah ni!.....bule jugak
dihapuskan semua yang ada dalam kepala otak simpul biawak kau yang
bergeliga lagi Librel tu!....
Problema ?.....no Problema la!...
lu fikirla sendiri DS Najib s/o Abd.Razak s/o Husein

ha ha ha hi hi hi ho ho ho hoooo !
Ciuu liamak pahai

Anonymous said...

MCA mahu belajar dari Parti Komunis China


Tharshinaa Chandran
6:13PM Ogos 5 2013


MCA akan menggabungkan kekuatan Parti Komunis China (CCP) dalam usaha memulihkan parti selepas prestasi buruk dalam pilihan raya umum ke-13 lalu.

Timbalan Presiden MCA Liow Tiong Lai berkata, kekuatan struktur CCP, sistem pendaftaran anggota dan pengurusan maklumat Internet dikenal pasti selepas lawatan enam hari ke China.

"Lawatan ke China bagi mempelajari kekuatan struktural CCP dan menggabungkannya dengan rangka dasar transformasi MCA," kata Liow dalam sidang media di ibu pejabat MCA hari ini.


hahaha...nampaknya parti sekutu Cina BN dah menyembah pd CHINA kommunis....dah terdesak sgt niee......elok sgtlah MCA nie di-'ISA' kan...

Anonymous said...

Bro GAP...ada jual sticker "We Support ISA for Peace & Harmony"... aku nak lekat cermin belakang kereta aku la.. jgn lupa sticker "BOIKOT BARANGAN CINA", "BUY MALAY 1ST, BUY CHINEESE LAST"...

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

Elooo....
hangkedee said...
BN nyawa Ikan Macam mana nak kembalikan ISA

August 5, 2013 at 10:06 AM

hang BN nyawa ikan nak hidupkan balik ISA...?? Apa bila dah terjadi masalah negara dalam keadaan meruncingkan.. masih nak biaq ka..??tolol kau ni..?? Sekarang kerajaan KENA cari mekanisma lain utk kembalikan semula ISA tanpa perlu mendapati sokong majoriti 2/3 di Parlimen... Demi kestabilan dan keamanan negara serta rakyat, kerajaan perlu cari jalan utk wujudkan semula ISA & EO...

aku sokong ISA
aku sokong ISA
aku sokong ISA
aku sokong ISA
aku sokong ISA

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

ang BN nyawa ikan nak hidupkan balik ISA...?? Apabila dah terjadi masalah negara dalam keadaan runcing.. masih nak biaq ka..??tolol kau ni..?? Sekarang kerajaan KENA cari mekanisma lain utk kembalikan semula ISA tanpa perlu mendapatkan sokong majoriti 2/3 di Parlimen... Demi kestabilan dan keamanan negara serta rakyat, kerajaan perlu cari jalan utk wujudkan semula ISA & EO...

aku sokong ISA
aku sokong ISA
aku sokong ISA
aku sokong ISA
aku sokong ISA

Anonymous said...

Sokong 100% ISA diwujudkan semula dan diperketatkan lagi undang2 memelihara Kesucian Islam dan hak Melayu.

Anonymous said...

Kuasa ditangan sendiri , tak kan mengembalikan semula tak bule .. ...
tu la masa dimansuhkan tak fikir malaysia macam mana, tak ada penyangak tak ada gengster tak ada
kaki perogol tak ada kaki pembunuh...
bule lah buat dono je!.......
sekarang sakit tak ?.....kepala otak?
tu la, jangan memandai nak tunjuk teror kat dunia aku la pemimpin libraltasi aku la pemimpin ulong
lagi berlaku adil?....
pirah !!! mabuk tang mana mana....
silap hari bulan jatuh longkang patah kaki baru padan muka kau....
apo nak dikato dah jadi nasib badan
benda yang baik kalau dibaiki takan
sama yang asal.
Guua sokong ISA dan EO diwartakan serta merta waktu ini jugak tak bule esok lusa tulat nak dimakmalkan buat apa ?......

Anonymous said...

BERDOALA AGAR NAJIB ATAU ROSMAH ATAU AG YG KENE TEMBAK...PASTUH BARULA ISA n EO AKAN DI ADAKAN SEMULA...
sbb selagi xkene kat depa , semua akta xpenting..

Anonymous said...

Anon 6:01 AM,

Ape ko merepek? Patutnya ko berdoalah lebai PAS dan AnuWar brahim kena tembak, sebab geng-geng ni yg nak sangat ISA dihapuskan! Padan muka mereka!!

mohd. natar said...

Setuju sangat sangat. Kalau boleh jadikanlah ianya satu reality. Bila dengar asakan satu kaun terus sahaja dimansuhkan ISA, Tetapi bila orang Melayu seperti saya menjerit minta ISA di wujudkan kembali tidak ada apa tindakan pun yang diambil. Dah puas dah sokong UMNO. Tolonglah buat sesuatu....

Anonymous said...

sesiapa yg mengharapkan ISA dikembalikan ibarat mimpi dalam jaga.

kalau PR sekalipun memerintah ISA tidak akan diujudkan semula,sebab selama ni pun merekalah yg mendesak ISA DIMANSUHKAN,

kemungkinan ISA AKAN DAPAT DIKEMBALIKAN BILA MANA ORANG YANG MENDESAK DAN YG MEMANSUHKAN sama-sama mendapat ancaman dari pelaku JENAYAH ISA,